Audi 80 projekti
Valvoja: ffp jäsenet
Audi 80 projekti
Pistetään tämä oma projektikin tänne näytille. Tämän parissa on reilu vuosi tullut puuhasteltua, sen jälkeen kun edellinen kakkoskoppa-projekti tuli hävitettyä. Tahti ei ole, eikä tule olemaan kova, ja mitään sen tarkempaa valmistumisaikataulua ole tehty.
Auto on vm. -85 Audi typ81 quattro. Auto oli mulle tullessaan jo aloitettu projekti, ja siitä oli pahimmat ruostepaikat paikattu ja pohja oli puhallettu. Ruostepaikkoja oli enää helmat ja lokarit, eli lähtökohta oli ihan kohtuullinen. Tuossa yks kuva millainen palapeli viime vuoden syksynä saapui tallille.
Alkuun sovittelin tekniikan paikalleen, että näkee missä oli peltiä liikaa ja missä liian vähän. Koneeksi tuli jo Golfissakin ollut ahdettu KR. Alustan hilppeitä on lainattu paljon S2:sta, eli sen mukana jaostakin tulee 5x112. Keulan leikkasin kokonaan auki ja tein etupalkin putkesta. Pakoputken alkupää on 3.5" ja pienenee 3":ksi ennen taka-akselia.
Vanteet hommasin jo ennen autoa, eli ovat BBS RS:t 16"x8" koossa, joilla on 225/45 kumit. Keskiosat pulverimaalattiin ja kehät kiilloitin. Renkaille tuli lisätilaa mk1 Golfin kaarilla ja helmaan kanttautin leveämmän helmapellin.
Tässä kunnossa auto olikin koko tämän kesän, kun ei paljon jaksanu tallilla viettää aikaa. Nyt syksyllä pistin auton grilliin ja aloin hinkkaamaan pohjasta massat pois. Pohja oli siis jo kertaalleen hiekkapuhallettu, mutta massaa oli kuitenkin vielä ihan riittävästi jäljellä.
Tästä jatketaan rauhallisella tahdilla eteenpäin ja toivottavasti joskus pääsisi vielä ajamaankin.
Auto on vm. -85 Audi typ81 quattro. Auto oli mulle tullessaan jo aloitettu projekti, ja siitä oli pahimmat ruostepaikat paikattu ja pohja oli puhallettu. Ruostepaikkoja oli enää helmat ja lokarit, eli lähtökohta oli ihan kohtuullinen. Tuossa yks kuva millainen palapeli viime vuoden syksynä saapui tallille.
Alkuun sovittelin tekniikan paikalleen, että näkee missä oli peltiä liikaa ja missä liian vähän. Koneeksi tuli jo Golfissakin ollut ahdettu KR. Alustan hilppeitä on lainattu paljon S2:sta, eli sen mukana jaostakin tulee 5x112. Keulan leikkasin kokonaan auki ja tein etupalkin putkesta. Pakoputken alkupää on 3.5" ja pienenee 3":ksi ennen taka-akselia.
Vanteet hommasin jo ennen autoa, eli ovat BBS RS:t 16"x8" koossa, joilla on 225/45 kumit. Keskiosat pulverimaalattiin ja kehät kiilloitin. Renkaille tuli lisätilaa mk1 Golfin kaarilla ja helmaan kanttautin leveämmän helmapellin.
Tässä kunnossa auto olikin koko tämän kesän, kun ei paljon jaksanu tallilla viettää aikaa. Nyt syksyllä pistin auton grilliin ja aloin hinkkaamaan pohjasta massat pois. Pohja oli siis jo kertaalleen hiekkapuhallettu, mutta massaa oli kuitenkin vielä ihan riittävästi jäljellä.
Tästä jatketaan rauhallisella tahdilla eteenpäin ja toivottavasti joskus pääsisi vielä ajamaankin.
Viimeksi muokannut Teemu M, 30.9.2011 7:24. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
-
- -
- Viestit: 209
- Liittynyt: 25.12.2010 7:22
Turvakaaria tähän ei ole tulossa, niin tosiaan tuollainen auton alle tuleva ristikko voisi olla hyvä ajatus. Painoa siitä tulee jonkinverran, että täytyy varmaan tehdä pultattava, niin sitten saa testattua onko siitä mitään vaikutusta, vai ajaako ilman.
Alustan irtohilppeet on nyt hiekkapuhallettu ja pohjamaalattu. Pintamaali vielä pintaan, sitten saavatkin odottaa asennusta. Tukivarsiin hommasin Powerflexin puslat ja apurunkoihin tulee alumiinipuslat.
Alustan irtohilppeet on nyt hiekkapuhallettu ja pohjamaalattu. Pintamaali vielä pintaan, sitten saavatkin odottaa asennusta. Tukivarsiin hommasin Powerflexin puslat ja apurunkoihin tulee alumiinipuslat.
Juu ei kaaria, äänieristykset ja täydellinen sisusta takapenkkiä myöten. Alkaa ilmeisesti olla sen verran vanha ukko, et ei jaksa enää ajaa korvatulpat korvilla. =) Sen verran ois takoitus tinkiä mukavuudesta, et laitan noi samat jakkarat mitä oli Golffissakin.
Mitenniin tinkiä mukavuudesta?
Omassa kakkosessa oli EVO L penkit ja niillä matkas helposti 600km siirtymiä ja oli oikein mukavat.
Paremmat kuin monen auton vakio penkit mukavuudeltaan.
Vanhuus ei tuo mukavuuden halua.. ennemmin auto vaihtuu rata porscheen :D
No mielenkiintoinen projekti tämäkin. On tiukassa seurannassa kyllä :)
edit.
Tämäkö on sitä mukavuutta ;)
Omassa kakkosessa oli EVO L penkit ja niillä matkas helposti 600km siirtymiä ja oli oikein mukavat.
Paremmat kuin monen auton vakio penkit mukavuudeltaan.
Vanhuus ei tuo mukavuuden halua.. ennemmin auto vaihtuu rata porscheen :D
No mielenkiintoinen projekti tämäkin. On tiukassa seurannassa kyllä :)
edit.
Tukivarsiin hommasin Powerflexin puslat ja apurunkoihin tulee alumiinipuslat.
Tämäkö on sitä mukavuutta ;)
Päivitetäänpä tätäkin välillä. Korihommat sain siihen malliin, että kori on maalauskunnossa. Bensatankin luukun hitsasin umpeen, kun ilmeisesti ei vielä ollut saanut kaarien hitsauksella peltiä tarpeeksi vetelemään mutkalle. Takakonttiin tuli paikat turvatankille, välisäiliölle ja akulle. Konehuoneesta poistin ylimääräisiä kannakkeita, hitsasin jotain ylimääräisiä reikiä umpeen, ja lisäsin paikan poikkituelle. Mihinkään suurempaan konehuoneen siistintään ei riittäny mielenkiintoa.
Nyt koppa on siirretty toiseen talliin maalattavaksi, jossa viime viikonloppuna sai pohja, takakontti, konehuone ja sisusta värin päälle.
Nyt kun kori on muualla, niin täytyy ottaa Golffissa ollut kone auki ja katsoa missä kunnossa se on. Ei sillä ole ajettu kuin n.5tkm rempan jälkeen, kun en sen enempää saanut Golfilla 4 vuodessa kilometrejä, mut jos nyt käyttää sen kuitenkin tässä vaiheessa auki, kun kaikki muukin on levällään.
Nyt koppa on siirretty toiseen talliin maalattavaksi, jossa viime viikonloppuna sai pohja, takakontti, konehuone ja sisusta värin päälle.
Nyt kun kori on muualla, niin täytyy ottaa Golffissa ollut kone auki ja katsoa missä kunnossa se on. Ei sillä ole ajettu kuin n.5tkm rempan jälkeen, kun en sen enempää saanut Golfilla 4 vuodessa kilometrejä, mut jos nyt käyttää sen kuitenkin tässä vaiheessa auki, kun kaikki muukin on levällään.
Jotain sellaista oon ajatellu. Kunhan saa auton väreihin ja pyörilleen, niin täytyy ottaa kuva ja fotarilla kokeilla erilaisia teippivaihtoehtoja.
Kromisten ikkunalistojen tilalle tähän on hommattuna jo mustat ja puskurit on mustat ja ehkä laitan myös kylkilistat, niin niistä sentään tulee hieman kontrastia valkoiseen. Tuossa on väritykseltään melko samanlainen mitä tästä omasta varmaan on tulossa.
Kromisten ikkunalistojen tilalle tähän on hommattuna jo mustat ja puskurit on mustat ja ehkä laitan myös kylkilistat, niin niistä sentään tulee hieman kontrastia valkoiseen. Tuossa on väritykseltään melko samanlainen mitä tästä omasta varmaan on tulossa.
Alkaa pohjan hilppeet olla pikkuhiljaa paikoillaan, niin saa auton takas pyörilleen. Alustaksi tuli KW V1. Apurungon puslat alumiiniset, tukivarsiin Powerflexit.
Etujarruiksi A6:n 323x30 jarrulevyt sorvattuna 300mm:ksi Wilwoodin satuloilla, joille koneistettiin kannakkeet ja harjoittelin niihin eloksointia. Takana S2:n jarrut.
Bensalinjat happosesta 12mm putkesta ja letkut AN8 koossa. Pumppuna Bosch 044.
Konepeiton tein lasikuidusta injektoimalla.
Alkuun muokkasin konepeittoa pellillä, eli nostin keskiosaa enemmin ylöspäin. Mallinsin peiton etureunan, jossa oli haluttu ritilän upotusten muodot ja siitä koneistettiin lestiin osa. Tuon palan istutin lestiin pakkelilla ja peiton muutkin muodot pakkeloitiin kohdilleen. Tämän jälkeen lestiin laipat ja pintamaali. Muotin kuidutus ihan märkälaminoinnilla ja tarvittavat jäykkärit uretaanista.
Kun muotti oli valmis, niin pääsi tekemään varsinaista peittoa. Peitto tehtiin injektoimalla, eli mattojen päälle tuli injektoinnin tarvitsemat putkitukset, ym. Tämän jälkeen säkki päälle ja alipaineella imetään hartsi.
Kun peitto oli kuivunut muutaman päivän niin tein jäykkärit uretaanista ja saranan paikat, jotka myös kuidutettiin kiinni.
Tämän jälkeen annoin vielä kuivua muotissa, niin että kokonaiskuivumisaika oli n. 1.5viikkoa. Tämän jälkeen irroitus ja muotoonleikkaus. Ritilät olin myös mallintanut ja ne tehtiin lasersintraamalla, kiinnitys peittoon ruuveilla. Nyt peitto odottaa pääsyä maalarin käsittelyä. Peitosta tulee valkoinen, ritilöistä mustat.
Sisäpuolen ehostusta aloitettiin myös, kun vaimoke teki uuden kattoverhoilun.
Lattiaverhoilu puuttuu kokonaan, niin oisko jollain turun seudulla jotain lattiamattoa mikä saattaisi sopia tän kokoiseen autoon? Mahtaakohan mk2 Golf erota paljon leveydessä, että saiskohan sellaisen matosta muokattua?
Etujarruiksi A6:n 323x30 jarrulevyt sorvattuna 300mm:ksi Wilwoodin satuloilla, joille koneistettiin kannakkeet ja harjoittelin niihin eloksointia. Takana S2:n jarrut.
Bensalinjat happosesta 12mm putkesta ja letkut AN8 koossa. Pumppuna Bosch 044.
Konepeiton tein lasikuidusta injektoimalla.
Alkuun muokkasin konepeittoa pellillä, eli nostin keskiosaa enemmin ylöspäin. Mallinsin peiton etureunan, jossa oli haluttu ritilän upotusten muodot ja siitä koneistettiin lestiin osa. Tuon palan istutin lestiin pakkelilla ja peiton muutkin muodot pakkeloitiin kohdilleen. Tämän jälkeen lestiin laipat ja pintamaali. Muotin kuidutus ihan märkälaminoinnilla ja tarvittavat jäykkärit uretaanista.
Kun muotti oli valmis, niin pääsi tekemään varsinaista peittoa. Peitto tehtiin injektoimalla, eli mattojen päälle tuli injektoinnin tarvitsemat putkitukset, ym. Tämän jälkeen säkki päälle ja alipaineella imetään hartsi.
Kun peitto oli kuivunut muutaman päivän niin tein jäykkärit uretaanista ja saranan paikat, jotka myös kuidutettiin kiinni.
Tämän jälkeen annoin vielä kuivua muotissa, niin että kokonaiskuivumisaika oli n. 1.5viikkoa. Tämän jälkeen irroitus ja muotoonleikkaus. Ritilät olin myös mallintanut ja ne tehtiin lasersintraamalla, kiinnitys peittoon ruuveilla. Nyt peitto odottaa pääsyä maalarin käsittelyä. Peitosta tulee valkoinen, ritilöistä mustat.
Sisäpuolen ehostusta aloitettiin myös, kun vaimoke teki uuden kattoverhoilun.
Lattiaverhoilu puuttuu kokonaan, niin oisko jollain turun seudulla jotain lattiamattoa mikä saattaisi sopia tän kokoiseen autoon? Mahtaakohan mk2 Golf erota paljon leveydessä, että saiskohan sellaisen matosta muokattua?
Jumalauta, meinas tipahtaa silmät päästä, sen verran hienosti on tämäkin rojekti edennyt.
Tarvii oikein tulla käymään tallilla hämmästelemässä tarkemmin joku päivä!
Ton konepellin toteutuksesta erityisen iso peukalo!
Olisko ollu hankala tehä hiilikuidusta ja epoksihartsista jos kerran oikein vaakkumilla teit?
Paljonko kevyempi kuituosasta tulee jos vertaa tavallista laminointia ja vakuumilla tehtyä?
Tarvii oikein tulla käymään tallilla hämmästelemässä tarkemmin joku päivä!
Ton konepellin toteutuksesta erityisen iso peukalo!
Olisko ollu hankala tehä hiilikuidusta ja epoksihartsista jos kerran oikein vaakkumilla teit?
Paljonko kevyempi kuituosasta tulee jos vertaa tavallista laminointia ja vakuumilla tehtyä?
Jos ois hiilikuitupinnalle halunnu jättää, niin se ois ollu tietty melko haasteellista saada se nätisti noihin muotoihin ja muutenkin saada matto paikalleen niin että kuidut on suorassa, ym. Hintaakin ois tullu niin paljon enemmin, että ei ois ollu tässä projektissa mitään järkeä ja kun halusin tuon muutenkin korinväriin. Jossain vaiheessa täytyy kyllä harjoitella pikkuosien tekoa hiilikuidusta, kun on nuo laitteet täällä töissä.
En osaa sanoa paljonko tuo vaikuttaa painoon. Oli tasan ensimmäinen lasikuituosa mitä tein, niin ei pahemmin ole kokemusta. Ainakin se tossa injektoinnissa on mukavampaa, että on periaatteessa melkein hajutonta puuhaa. 6.9kg toi painoi, että ei ole mikään kovin kevyt kuitupeitoksi. Toisaalta siinä on kyllä paksuuttakin, kun halusin ettei nyt ihan tuulessa lepata.
En osaa sanoa paljonko tuo vaikuttaa painoon. Oli tasan ensimmäinen lasikuituosa mitä tein, niin ei pahemmin ole kokemusta. Ainakin se tossa injektoinnissa on mukavampaa, että on periaatteessa melkein hajutonta puuhaa. 6.9kg toi painoi, että ei ole mikään kovin kevyt kuitupeitoksi. Toisaalta siinä on kyllä paksuuttakin, kun halusin ettei nyt ihan tuulessa lepata.
Jos nuo eos osat ois tehty ihan virallisesti, niin ois noi 3 ritilää varmaan ollu jossain 500-1000€:n välimaastossa. Eli noissa karkaa hinnat aika kauas järkevyydestä tällaiseen käyttöön.
Nuo tuli "hieman" edukkaammin muiden osien kanssa saman ajon reunassa. =)
Jätetään nyt firmakin mainitsematta, ettei tule kellekään ongelmia.
Nuo tuli "hieman" edukkaammin muiden osien kanssa saman ajon reunassa. =)
Jätetään nyt firmakin mainitsematta, ettei tule kellekään ongelmia.
On se hieno!
Viikko-pari sitten tuli ebay.co.uk :ssa auton lämmöllä muovattavaa lattiamattoa vastaan. Kannattaa sieltä katella, ei ollut kauhean kallista. Mainostivat muistaakseni että on samaa kuin bmw/mini käyttää.
En sitten tiedä millä tota kotioloissa muovais, varmaan jollain höyrypesurilla? Tarkotus on itselle tilata jossain välissä kokeiluun muutama neliö. Audin lattiamattoa kun ei oikeastaan ole ja se mitä on haisee pahalle.
Viikko-pari sitten tuli ebay.co.uk :ssa auton lämmöllä muovattavaa lattiamattoa vastaan. Kannattaa sieltä katella, ei ollut kauhean kallista. Mainostivat muistaakseni että on samaa kuin bmw/mini käyttää.
En sitten tiedä millä tota kotioloissa muovais, varmaan jollain höyrypesurilla? Tarkotus on itselle tilata jossain välissä kokeiluun muutama neliö. Audin lattiamattoa kun ei oikeastaan ole ja se mitä on haisee pahalle.
Jostain sellaisesta varmaan tarvii tehdä, ellei valmista löydy. Kotikonstein tollaisen muokkaaminen voi olla kyllä aika hankalaa, että kyllä se varmaan jotenkin tarvii kiinnittää (velcro, tms.) lattiaan, ainakin jostain kohdista.
Maton alle hommasin 4m2 Silencoattia, mut se yks paketti ei varmaankaan vielä riitä. Ei tästä mitään nykymittapuun mukaan hiljaista autoa tarvi tulla, mutta jos nyt sellainen ettei tarvi tulpat päässä ajella.
Maton alle hommasin 4m2 Silencoattia, mut se yks paketti ei varmaankaan vielä riitä. Ei tästä mitään nykymittapuun mukaan hiljaista autoa tarvi tulla, mutta jos nyt sellainen ettei tarvi tulpat päässä ajella.
Hieno projekti ja hienoa jälkeä, mutta mun silmään näyttää vähän epäilyttävälle noiden pakoputken kannatinkumien keston suhteen. Mitä omia putkia on tullut tehtyä niin vastaavia kumeja olen käyttänyt, mutta olen laittanut ne niin, että ne tavallaan puristuvat kasaan kun eivät kauaa kestä tuollalailla venytettyinä. Tai sitten mulla vaan on ollut huonolaatuisia kumeja kun aina aukeavat vulkanoinnista.
Mulla oli myös tuossa edellisessä projektissa putki laitettu roikkumaan noilla samanlaisilla kumeilla, ja siinä ei muistaakseni menny yhtään niitä rikki. Muuten tuo putkisto kyllä mietityttää, kun välykset on tosi pienet taka-apurungon ylityksessä, että mahtaako kolista kun putki lämpenee/laajenee. Eli tuota putkea joutuu vielä ehkä muokkaamaan ja tehdä jotain tuon tyylistä ylitystä kuin mulla oli Golfissa.
-
- -
- Viestit: 1542
- Liittynyt: 15.10.2005 11:12
ei aivan tainut onnistua tämän vuoden osalta, mikäs on tämän päivän tilanne, eteneekö?
Joo ei onnistunu, ens vuonna uus yritys. On motivaatio vähän kateissa näin kesällä, niin ei oikein edisty. Ei tossa enää mitään niin isoa ole, mut paljon pikkujuttuja on kesken.
Konehuone alkaa olla lähes paketissa, vähän veden ja öljynkierron osia paikalleen, niin pääsee testaamaan että käynnistyykö tuo vielä parin vuoden tauon jälkeen. Muuta en tolle koneelle tehny, kuin avasin öljypohjan ja katoin että laakerit oli tallella. Ajan- ja motivaationpuutteen takia AMW:n imusarja jäi tekemättä valmiiksi tältä kesältä, ja tuli lyhennetty AAN. Jos sitte ens talvena tekee sen toisen valmiiksi. Pakosarjaa joutui muokkaamaan, kun Golfissa hukkaportti oli tilan takia turbon ja koneen välissä, tällä uudella turbolla se ei sinne enää mahtunu.
Sisäpuolella ei myös puutu mitään isompia enää. Sähköt ei nyt oo vielä kaikki toiminnassa, mut katsastuksen vaatimat toimii, niin ilman sisävaloja, ym. mennään tämä kesä. Parannellaan sit ens talvena niitäkin.
Penkeiksi piti alunperin tulla Golfissa olleet kupit, ja tein niille jo sopivat jalustatkin, mutta kun sain ne paikalleen, niin olivat turhan racet tuohon ympäristöön. Hommasin niitten tilalle Cossun Recarot, joille piti tehä taas uudet jalustat. Väri ei täsmää muuhun sisustaan, ja niissä on kankaassa reikiäkin, mut saa tässä vaiheessa kelvata. Ratti on CAC:n RS2 kopio, ja nuppi samasta paikasta. Muuten sisusta onkin, lisämittareita lukuunottamatta, ihan orkkiskuosissa.
Päivitetäänpä taas. Ajokausi alkaa lähentelemään loppuaan, niin nyt alkaa olla oikea aika saada auto kuntoon, ettei vaan joudu ajamaan liikaa.
Ahtimelle tein kannatuksen, kun vanha ei enää toiminut uuden turbon kanssa. Ohjaustehostimen pumppu valitti kuolemaansa oikeestaan kokoajan mitä kone oli Golfissa, niin se on nyt vaihdettu uuteen. Ja noista laadukkaista kiinalaisista AN-liittimistä vuosi lähes puolet, niin ne on suurin osa vaihdettu teflonletkuun prässätyillä päillä. Konehuonekuvissa vielä nuo kiinalaiset paikallaan. Takakontti jää nyt vähän askeettiseen tilaan, mutta verhoillaan sitä sitte ens talvena.
Lämpösuojan kun saa vielä turbolle, niin sitten tuo saa olla tuossa kunnossa tämän syksyn. Penkkiin ens viikolla ja sitten toivottavasti leimalle.
Ahtimelle tein kannatuksen, kun vanha ei enää toiminut uuden turbon kanssa. Ohjaustehostimen pumppu valitti kuolemaansa oikeestaan kokoajan mitä kone oli Golfissa, niin se on nyt vaihdettu uuteen. Ja noista laadukkaista kiinalaisista AN-liittimistä vuosi lähes puolet, niin ne on suurin osa vaihdettu teflonletkuun prässätyillä päillä. Konehuonekuvissa vielä nuo kiinalaiset paikallaan. Takakontti jää nyt vähän askeettiseen tilaan, mutta verhoillaan sitä sitte ens talvena.
Lämpösuojan kun saa vielä turbolle, niin sitten tuo saa olla tuossa kunnossa tämän syksyn. Penkkiin ens viikolla ja sitten toivottavasti leimalle.
Viimeksi muokannut Teemu M, 22.3.2013 12:46. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Päivitetäänpä tätä pitkästä aikaa. Auto ois nyt ajokunnossa, ja leimassakin ekaa kertaa kymmeneen vuoteen.
Koneesta mitattiin syksyllä ohivuotoa, niin sen jälkeen tuli avattua kone, ja tehtyä perusremppa. Hoonaus ja uudet männänrenkaat, kiertokankien ja kampiakselin laakerit ja kansi kunnostettiin. Vanha ahdin vuosi öljyä, eikä ollut korjauskelpoinen, niin se vaihtu Garrettin kuulikseen ja kiinalainen hukkaportti vaihtu Tialin MVR:ään. Ruisku päivittyi uuteen 32bittiseen Hestecciin. Ja noitten lisäksi monta pikkuasiaa tuli paranneltua, mitä tuli huomattua että ei toiminu hyvin...
Näillä mennään toivottavasti tämä kesä...
Koneesta mitattiin syksyllä ohivuotoa, niin sen jälkeen tuli avattua kone, ja tehtyä perusremppa. Hoonaus ja uudet männänrenkaat, kiertokankien ja kampiakselin laakerit ja kansi kunnostettiin. Vanha ahdin vuosi öljyä, eikä ollut korjauskelpoinen, niin se vaihtu Garrettin kuulikseen ja kiinalainen hukkaportti vaihtu Tialin MVR:ään. Ruisku päivittyi uuteen 32bittiseen Hestecciin. Ja noitten lisäksi monta pikkuasiaa tuli paranneltua, mitä tuli huomattua että ei toiminu hyvin...
Näillä mennään toivottavasti tämä kesä...
Viimeksi muokannut Teemu M, 22.3.2013 15:25. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
-
- -
- Viestit: 1542
- Liittynyt: 15.10.2005 11:12
Otat photobucketista sen Direct Link osoitteen ja laitat sen oletettvasti url tagin sisään = merkin jälkeen niin laita se sama osoite myös siihen img tagien väliin ja lisää th_ sen itse kuvan nimen eteen sinne osoitteen loppupuolelle.
Tossa varianttifoorumilla kirjoittamani ohjeet vastaavaan tilanteeseen.
Tossa varianttifoorumilla kirjoittamani ohjeet vastaavaan tilanteeseen.
Ite otan aina bucketista sen thumb koodin ja sitten isken siihen alkuperäisen linkin tilalle(url=:n perään) tuon direct link osotteen.
Noin olen mielestäni noita linkkejä aina tehny, mut mitä noita thumbnaileja oon tossa availlu, niin välillä kuva aukeaa pelkästään ja välillä photobucketin sivuille. Ja noi kuvat mitä oon aiemmin laittanu, niin näyttää kaikki aukeavan photobucketin sivuille, vaikka oon kyllä varma et ne oli silloin ennen laitettu "oikein". No saa nyt olla noin...
Muutaman sata km ehti jo ajamaan, niin sai taas irrottaa koneen. Ei nyt mitään suoranaista syytä laakeririkolle löytyny, mut jonkinlaista öljynkiertohäikkää on varmaan ollu. Kampiakseli meni ainakin vaihtoon kun oli kiero, kangesta ei vielä tietoa.
Ennen konerikkoa tuli tehtyä keulaan vähän aukotusta, kun ennen puskuri peitti puolet coolerista. Leikkasin 8L S3:n puskurin alaosasta ton verkko-osan kehyksen irti, ja sulattelin sen kolvilla paikalleen. Täytyy nyt kun kone on irrallaan, niin vielä maalata cooleri mustaks, niin ei paista tuolta alta noin paljon.
Roiskeläpiksi tuli B5 S4:n läpät, jotka sopi pikku leikkelyllä hyvin paikalleen, eikä enää kylki tuu ihan kuraseks.
Vaihdoin kuvien paikkaa, kun ei hermot kestäny tota pb:n takkuamista. Toi kuvat.fi näyttäis toimivan paremmin.
Ennen konerikkoa tuli tehtyä keulaan vähän aukotusta, kun ennen puskuri peitti puolet coolerista. Leikkasin 8L S3:n puskurin alaosasta ton verkko-osan kehyksen irti, ja sulattelin sen kolvilla paikalleen. Täytyy nyt kun kone on irrallaan, niin vielä maalata cooleri mustaks, niin ei paista tuolta alta noin paljon.
Roiskeläpiksi tuli B5 S4:n läpät, jotka sopi pikku leikkelyllä hyvin paikalleen, eikä enää kylki tuu ihan kuraseks.
Vaihdoin kuvien paikkaa, kun ei hermot kestäny tota pb:n takkuamista. Toi kuvat.fi näyttäis toimivan paremmin.
Puskurin ritilä on kyllä komeesti toteutettu. Hyvin OEM-henkinen. Ja sata kertaa hienompi kuin poralla rei'itetty perinteinen "racing" henkinen puskuri.
Audi on kyllä muutenkin tyylikkäästi toteutettu. Funktionaalinen, mutta silti hyvän näköinen.
Ainoa asia, mikä vähän häiritsee on se 1 sylinteri. Tähän se kuitenkin kuuluisi... ;)
Audi on kyllä muutenkin tyylikkäästi toteutettu. Funktionaalinen, mutta silti hyvän näköinen.
Ainoa asia, mikä vähän häiritsee on se 1 sylinteri. Tähän se kuitenkin kuuluisi... ;)
Mutta kuten tossa toisessa topicissa puhutaan, kukaan ei tiedä (mystistä musiikkia).
Ja jos tosiaan 1 on kauimmainen.... niin...
Öljyä on toki kierrossa enempi kuin alunperin... täähän tuntuu olevan kuin kissalle kuuma puuro...
Usko, fakta ja mä luulin on ihan eri asioita.
No eihän ne amerikan serkut mitään osaa tehdä.... (kyllähän eu on ihan kehitysmaa vs niihin)
Ja jos tosiaan 1 on kauimmainen.... niin...
Öljyä on toki kierrossa enempi kuin alunperin... täähän tuntuu olevan kuin kissalle kuuma puuro...
Usko, fakta ja mä luulin on ihan eri asioita.
No eihän ne amerikan serkut mitään osaa tehdä.... (kyllähän eu on ihan kehitysmaa vs niihin)
Mistäpä sitä tietää vois?
....niin? eikös sun logiikalla sillon olis joku muu jo hajonnu ennen ku ykkösestä loppu öljy :o
joo, mulla on öljyä kierrossa öbaut sen litra enemp Teemulla vähän vähemmän, mut se vaikutti taas öljytilavuuteen öljypohjassa? ja mikä o puuroa kelle?
usko jo, sun faktat perustuu mihin? siihen mitä jenkit kirjottelee foorumeilla? tottahan siellä on paljon asiaakin. mut oikeesti, haloo..
En tunne sun serkkujas, vissiin kovia ropaajia. Mut eu, kehitysmaa wtf?
....niin? eikös sun logiikalla sillon olis joku muu jo hajonnu ennen ku ykkösestä loppu öljy :o
joo, mulla on öljyä kierrossa öbaut sen litra enemp Teemulla vähän vähemmän, mut se vaikutti taas öljytilavuuteen öljypohjassa? ja mikä o puuroa kelle?
usko jo, sun faktat perustuu mihin? siihen mitä jenkit kirjottelee foorumeilla? tottahan siellä on paljon asiaakin. mut oikeesti, haloo..
En tunne sun serkkujas, vissiin kovia ropaajia. Mut eu, kehitysmaa wtf?
Joo öljytilavuutta on vähän enemmin kuin orkkiksena, kun tossa pohjassa on noita muhkuroita. Loiskelevyjä löytyy myös.
http://teemum.kuvat.fi/#/kuvat/Typ81/Osia/op1.jpg
Vielä ei ehditty edes rajoitinta nostamaan, että ei ees kiertäny paljon.
Öljykanavat oli kaikki auki, ja öljytykit toimii eli ei ollu jääny auki.
Edit. linkki korjattu
http://teemum.kuvat.fi/#/kuvat/Typ81/Osia/op1.jpg
Vielä ei ehditty edes rajoitinta nostamaan, että ei ees kiertäny paljon.
Öljykanavat oli kaikki auki, ja öljytykit toimii eli ei ollu jääny auki.
Edit. linkki korjattu
Viimeksi muokannut Teemu M, 23.4.2013 13:19. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
Eipä tuolla pohjan asennolla ole muuta merkitystä, kuin että öljympumpun jalka menee oikeaan kohtaan. Aina se öljy sinne alimpaan kohtaan valuu, levyt vaan estävät öljyn liikkumisen esim. kaarteessa kokonaan pohjan toiseen laitaan.
Ja ne "trapdoorit" ovat tavallaan takaiskuventtiileitä, joista öljy pääsee nopeasti valumaan alimpaan kohtaan, muttei takaisin, vaikka kuinka kiihdytät, jarrutat, tai ajat kovaa kaarretta.
Mut en usko, että tämä laakerivaurio mistään näistä on johtunut, kun kerta ykkösen laakeri oli. Pukkien poraukset varmasti suorat? Kampi varmasti suora ja tasapainossa? Noi nyt ekana tulis mieleen. Voihan toi olla tietty vaikka joku materiaalivikakin, mistä ko. vaurio johtui.
Ja ne "trapdoorit" ovat tavallaan takaiskuventtiileitä, joista öljy pääsee nopeasti valumaan alimpaan kohtaan, muttei takaisin, vaikka kuinka kiihdytät, jarrutat, tai ajat kovaa kaarretta.
Mut en usko, että tämä laakerivaurio mistään näistä on johtunut, kun kerta ykkösen laakeri oli. Pukkien poraukset varmasti suorat? Kampi varmasti suora ja tasapainossa? Noi nyt ekana tulis mieleen. Voihan toi olla tietty vaikka joku materiaalivikakin, mistä ko. vaurio johtui.
Kampiakseli tosiaan oli kiero, niinkuin tuolla alkuun totesinkin, mut sitä ei tosiaan tiedä että oliko syy vai seuraus.
En tosiaan kans näkisi ongelmaa öljypohjan toiminnan kannalta, et jos toi kone ois toisinpäin.
Tossa omassa piti hitsata umpeen toinen noista ponttooneista, kun se otti kiinni tehostimen pumppuun.
En tosiaan kans näkisi ongelmaa öljypohjan toiminnan kannalta, et jos toi kone ois toisinpäin.
Tossa omassa piti hitsata umpeen toinen noista ponttooneista, kun se otti kiinni tehostimen pumppuun.
Nyt ois kone taas kasassa, ja paikallaan. Vielä puuttuu vähän letkuja ym. laittamatta, niin sais kokeilla käyntiin.
Laakereiksi tuli tällä kertaa ACL:t, kun oli 3 kertaa halvemmat mitä orkkis S2/RS2 mitä tässä ennen oli. Tuon 1:n kiertokangen sai vielä korjattua, eikä se lyhentyny kuin 5 satkua. Toivottavasti ei oo muuten ottanu itteensä, lämmöstä tms. Kaikkien kiertokankien alakaulat oli muutaman satkun soikeita, niin ne hoonattiin ja kampiakseli ja vp tasapainotettiin. Startille tein lämpösuojan, kun se ei kuumana oikein pyöriny kunnolla. KR:n öljypumppu vaihtu dieselin pumppuun, johon vaihdettiin KR:n akseli.
Laakereiksi tuli tällä kertaa ACL:t, kun oli 3 kertaa halvemmat mitä orkkis S2/RS2 mitä tässä ennen oli. Tuon 1:n kiertokangen sai vielä korjattua, eikä se lyhentyny kuin 5 satkua. Toivottavasti ei oo muuten ottanu itteensä, lämmöstä tms. Kaikkien kiertokankien alakaulat oli muutaman satkun soikeita, niin ne hoonattiin ja kampiakseli ja vp tasapainotettiin. Startille tein lämpösuojan, kun se ei kuumana oikein pyöriny kunnolla. KR:n öljypumppu vaihtu dieselin pumppuun, johon vaihdettiin KR:n akseli.
Palaa sivulle “Projektiosasto”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 18 vierailijaa