Kyseessä oleva auto on mk2 Jetta -90, ja vielä toistaiseksi alkuperäsellä 1.6 bensamoottorilla.
Saisin mahdollisesti hommattua -99 1.9tdi Cordobasta 02A laatikon, vetarit, olka-akselit ja 256mm jarrut.
Kysymykset kuuluukin:
Ovatko nuo Seatin olka-akselit samanlaiset kuin nuo mk2/mk3 olat (jotain kuvia yritin tihrustella ja aika samoissa paikoissa näyttäis olevan raidetankojen kiinnitykset yms.)
Onko noissa Seatin vetareissa pituuseroja ?
Ja nyt tällä hetkellä ei ole löytynyt vielä uutta moottoria, joten käykö tuo 02A laatikko tuon vanhan 1.6 lohkon kylkeen ? Vauhtipyörä ja kytkin pitää hommata toiset ainakin.
Käykö Seatin vaihdekeppitorni (mikälie oikealta nimeltään) tuohon mk2 vai pitääkö hommata toisesta autosta ?
MK2 Jettaan uutta laatikkoa ja jarrua ?
Valvoja: ffp jäsenet
Ainakin sen verran voi sanoa, että vaihteisto käy kyllä vanhan lohkosi kylkeen.
Vetarit saattavat olla väärän mittaiset, mutta nivelet voivat olla vaihdettavissa ristiin (kakkoskopassa on vetarin rihloja erilaisia)
Cordoban jarruja on käytetty kakkiksissa onnistuneesti, mutta olka-akseleista en osaa sanoa. Kannatnirautojen, levyjen ja satuloiden pitäisi sopia kyllä 256-millisille jarruille tarkoitettuihin mk2 olka-akseleihin.
Vetarit saattavat olla väärän mittaiset, mutta nivelet voivat olla vaihdettavissa ristiin (kakkoskopassa on vetarin rihloja erilaisia)
Cordoban jarruja on käytetty kakkiksissa onnistuneesti, mutta olka-akseleista en osaa sanoa. Kannatnirautojen, levyjen ja satuloiden pitäisi sopia kyllä 256-millisille jarruille tarkoitettuihin mk2 olka-akseleihin.
-
- -
- Viestit: 16030
- Liittynyt: 23.7.2003 9:30
- Viesti:
Eri kokoisia vauhtipyöriä niissä on ainakin, kytkimiä en ole sitten rinnakkain vertaillutkaan.
Esim. 35i Passatissa:
Pienin koko löytyy esim. 1.6i:stä.
Keskikokoja on vaikkapa Passat 1.8 monipisteruisku, isompia on sitten 2.0 16V ja G60 -koneiden yhteydessä, sekä toki TDI:n yhteydessä.
Jos tarkoitus on myöhemmin vaihtaa tehokkaampi kone tms, niin kannattanee saman tien laittaa 228 mm vauhtipyörä - löytyy G60:stä ja TDI:stä (Passatit '88-'96). TDI:n on painavampi, joten sorvattava sitä on bensakonekäyttöön.
...siihen sopii sitten tarvittaessa se perinteinen virikytkinpaketti, eli Sachs SRE asetelma + VR6 levy. Noilla pitäisi sen 450 Nm pitää, melko lailla kierrosalueesta huolimatta.
Esim. 35i Passatissa:
Pienin koko löytyy esim. 1.6i:stä.
Keskikokoja on vaikkapa Passat 1.8 monipisteruisku, isompia on sitten 2.0 16V ja G60 -koneiden yhteydessä, sekä toki TDI:n yhteydessä.
Jos tarkoitus on myöhemmin vaihtaa tehokkaampi kone tms, niin kannattanee saman tien laittaa 228 mm vauhtipyörä - löytyy G60:stä ja TDI:stä (Passatit '88-'96). TDI:n on painavampi, joten sorvattava sitä on bensakonekäyttöön.
...siihen sopii sitten tarvittaessa se perinteinen virikytkinpaketti, eli Sachs SRE asetelma + VR6 levy. Noilla pitäisi sen 450 Nm pitää, melko lailla kierrosalueesta huolimatta.
Palaa sivulle “Tekniikka - Yleinen”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 56 vierailijaa