A4 3.0TDI MTM / Q5
Valvoja: ffp jäsenet
A4 3.0TDI MTM / Q5
A4 on ollut alla jo 3 vuotta, mutta projekti on edennyt poikkeuksellisen hitaasti lukuisista syistä. Nyt hommat on suht hyvässä vaiheessa, joten ajattelin pistää hieman juttua tännekin.
Auto on alunperin Saksalaisen Audi-liikkeen esittelyauto, värinä phantom black johon jäin koukkuun vanhasta S4:stani. Hankin auton varsin otolliseen aikaan vuonna 2009, jolloin heikossa taloustilanteessa esittely ja työsuhdeautoja myytiin kuin vanhoja sämpylöitä. Silloin varsinkin mustia isommilla koneilla varustettuja oli ihan huikea määrä myynnissä ja hinnat olivat ihan pohjassa, ja itseasiassa vastaavasta mallista joutunee vielä tänä päivänä köyhtymään saman verran kuin kolme vuotta sitten.
Jokatapauksessa, auto oli pitkään ajossa sellaisenaan, yhtenä syynä se, että tuo (omasta mielestä melko turhahko) ADS järjestelmä vesitti hieman alustasuunnitelmia. Systeemissä pystyy säätelemään elektronisesti mm. ohjauksen ja alustan jäykkyyttä sekä kaasun "herkkyyttä". Itse en tästä olisi maksanut penniäkään, mutta tässä tapauksessa siitä ei joutunut köyhtymään yhtään. Tämä tarkoitti sitä, että kun otti alkuperäisen säädettävät iskarit pois, kompuutteri huusi punaista ja ilmeisesti nykyään näissä ei ihan napinpainalluksella noita kuittailla. Autoa käytettiin LMS:llä ja asiaa tutkittiin, mutta ratkaisu löytyi vasta kun K&W alkoi myymään mallikohtaista "cancellation kittiä".
Tämän jälkeen alle saatiin H&R:n coiloverit (joskus 2010) ja jonkin verran sen jälkeen lyötiin autoon myös MTM:n softa jolla irtosi kiitettävä määrä nyyttöneitä. Tämän jälkeen hommat seisoi aika pitkään mm. sen takia, että jouduin erään brittiläisen nimeltämainitsemattoman (G-Werks) vanne jälleenmyyjän kusettamaksi. Hankin sieltä 2011 alussa Rotiformin vanteet, ja heti tilauksen jälkeen hommat alkoivat kusta pahasti. Firmaa ei saanut koskaan kiinni, ja puolen vuoden jälkeen kuulin muita teitä sen olevan konkurssissa. Lyhyestä virsi kaunis; sain loppujen lopuksi väännettyä asian Rotiformin USA:n pään kanssa ja sain vanteet yli vuoden jälkeen. Sillä välin olin ehtinyt hankkia jo uudet 3-osaiset HRE:t koossa 9.5x19", jotka jäivät autoon.
Tässä tämä kai lyhykäisydessään.
Kuvia:
Täällä pari lähinnä vanhempaa kuvaa.
Samalla täytyy hiukan spämmätä tuota facebook sivua, josta löytyy aina silloin tällöin jotain päivityksiä.
Auto on alunperin Saksalaisen Audi-liikkeen esittelyauto, värinä phantom black johon jäin koukkuun vanhasta S4:stani. Hankin auton varsin otolliseen aikaan vuonna 2009, jolloin heikossa taloustilanteessa esittely ja työsuhdeautoja myytiin kuin vanhoja sämpylöitä. Silloin varsinkin mustia isommilla koneilla varustettuja oli ihan huikea määrä myynnissä ja hinnat olivat ihan pohjassa, ja itseasiassa vastaavasta mallista joutunee vielä tänä päivänä köyhtymään saman verran kuin kolme vuotta sitten.
Jokatapauksessa, auto oli pitkään ajossa sellaisenaan, yhtenä syynä se, että tuo (omasta mielestä melko turhahko) ADS järjestelmä vesitti hieman alustasuunnitelmia. Systeemissä pystyy säätelemään elektronisesti mm. ohjauksen ja alustan jäykkyyttä sekä kaasun "herkkyyttä". Itse en tästä olisi maksanut penniäkään, mutta tässä tapauksessa siitä ei joutunut köyhtymään yhtään. Tämä tarkoitti sitä, että kun otti alkuperäisen säädettävät iskarit pois, kompuutteri huusi punaista ja ilmeisesti nykyään näissä ei ihan napinpainalluksella noita kuittailla. Autoa käytettiin LMS:llä ja asiaa tutkittiin, mutta ratkaisu löytyi vasta kun K&W alkoi myymään mallikohtaista "cancellation kittiä".
Tämän jälkeen alle saatiin H&R:n coiloverit (joskus 2010) ja jonkin verran sen jälkeen lyötiin autoon myös MTM:n softa jolla irtosi kiitettävä määrä nyyttöneitä. Tämän jälkeen hommat seisoi aika pitkään mm. sen takia, että jouduin erään brittiläisen nimeltämainitsemattoman (G-Werks) vanne jälleenmyyjän kusettamaksi. Hankin sieltä 2011 alussa Rotiformin vanteet, ja heti tilauksen jälkeen hommat alkoivat kusta pahasti. Firmaa ei saanut koskaan kiinni, ja puolen vuoden jälkeen kuulin muita teitä sen olevan konkurssissa. Lyhyestä virsi kaunis; sain loppujen lopuksi väännettyä asian Rotiformin USA:n pään kanssa ja sain vanteet yli vuoden jälkeen. Sillä välin olin ehtinyt hankkia jo uudet 3-osaiset HRE:t koossa 9.5x19", jotka jäivät autoon.
Tässä tämä kai lyhykäisydessään.
Kuvia:
Täällä pari lähinnä vanhempaa kuvaa.
Samalla täytyy hiukan spämmätä tuota facebook sivua, josta löytyy aina silloin tällöin jotain päivityksiä.
Viimeksi muokannut arc, 9.11.2012 22:02. Yhteensä muokattu 3 kertaa.
MTM:ään olen ollut tyytyväinen, persmittauksella tuli kyllä potkua lisää ja mitä nyt hyvin alkeellisesti kellotettiin joskus kiihtyvyyttä vauhdissa, niin siinä oli selvästi parannusta. paukkuja tulee mtm:n mukaan 600nm/300hp. Kulutus taas pitäisi pysyä vakion paikkeilla, eroa en koskaan tullut mitanneeksi, mutta ainakaan mitään ilmiselvää muutosta mihinkään suuntaan ei tapahtunut.
Rolle: vanteiden et on 30 sekä edessä että takana. Sikäli erikoinen korimalli, että sama offsetti istuu täydellisesti eteen ja taakse, jokaisessa aikaisemmassa autossani saanut ottaa takavanteita enemmän ulos.
Rolle: vanteiden et on 30 sekä edessä että takana. Sikäli erikoinen korimalli, että sama offsetti istuu täydellisesti eteen ja taakse, jokaisessa aikaisemmassa autossani saanut ottaa takavanteita enemmän ulos.
Kiva nähä että Arc harrastaa vielä näitä uudempiakin biilejä! Ja hommat jatkuu samalla linjalla, tääkin on kyl saakelin komia! mitkä rotit tähän piti tulla alle?
kyllä käyttis täytyy aina olla, ei noita vessoja koko ajan jaksa :D
SJC Rotit piti tulla, ja tulikin lopulta, muttei enää tähän autoon vaan suoraan myytäväksi. hyvin saman tyyliset olisivat olleet, erona lähinnä näkyvät pultit ja kiiltävä kehä.
Jotakuinkin juu. G- Werks toimi silloin brittien maahantuojana ja Rotiform nimen alla, mikä ehkä lisäsi valmistajan painetta hoitaa homma kuntoon kun pelkäsivät maineensa puolesta. En suoraan sanoen edes tiedä liikkuiko raha koskaan briteistä usa:an, mutta jenkeissä hoitivat lopulta asian mistä täytyy kyllä olla kiitollinen, olisi voinut käydä huonomminkin...
Rocco: juu, ollut tuo kromien poisto pitkään mielessä, samoin takavalojen mieto tummennus.
Rocco: juu, ollut tuo kromien poisto pitkään mielessä, samoin takavalojen mieto tummennus.
-
- -
- Viestit: 16030
- Liittynyt: 23.7.2003 9:30
- Viesti:
tässä yks vanha. kamerassa on muutama uudempi ruutu, täytyy jossain kohtaa uppailla.
-
- -
- Viestit: 16030
- Liittynyt: 23.7.2003 9:30
- Viesti:
Todella upea! Tykkään mustasta lookista paljon ja koko musta maski passaa hyvin. Ehkä juuri nuo ikkuna listat vielä tummiksi(teippaus?)...
Ja HRE:istä ISO plussa! Harvinaista herkkua näillä leveyspiireillä. Ei oo varmaa montaa samaa settiä tullu vastaan?!
Mä ihmettelinkin että miksei tuu mitään juttua S4:n seuraajasta, mut parempi myöhään ku ei millonkaan. Ulkoilutetaanko tätä missään tapahtumassa tänä kesänä?
Ja HRE:istä ISO plussa! Harvinaista herkkua näillä leveyspiireillä. Ei oo varmaa montaa samaa settiä tullu vastaan?!
Mä ihmettelinkin että miksei tuu mitään juttua S4:n seuraajasta, mut parempi myöhään ku ei millonkaan. Ulkoilutetaanko tätä missään tapahtumassa tänä kesänä?
Tuli otettua muutamia uusia kuvia viikonloppuna
täältä löytyy lisää, mukaanlukien muutakin foorumilta tuttua kalustoa
Tovi sitten tuli myös raavittua paria vannetta, kun joku meinasi kiilata meikäläisen tieltä ja oli pakko väistää kanttariin tai muuten olisi pelti rytissyt. Lähtee siis kaksi kehää Saksaan vaihdettavaksi talvella.
Auton vaihto on myös muhinut mielessä, joten tämä saattaa ilmestyä myytäväksi, mutta ei nyt vielä mitään virallista...
täältä löytyy lisää, mukaanlukien muutakin foorumilta tuttua kalustoa
Tovi sitten tuli myös raavittua paria vannetta, kun joku meinasi kiilata meikäläisen tieltä ja oli pakko väistää kanttariin tai muuten olisi pelti rytissyt. Lähtee siis kaksi kehää Saksaan vaihdettavaksi talvella.
Auton vaihto on myös muhinut mielessä, joten tämä saattaa ilmestyä myytäväksi, mutta ei nyt vielä mitään virallista...
Viimeksi muokannut arc, 7.11.2012 12:39. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Palaa sivulle “Kävijöiden kalusto”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 38 vierailijaa