VR6 FAQ/jutustelut/kysymykset tänne
Valvoja: ffp jäsenet
Ite hommasin tuolta http://www.turunjaahdytinkeskus.fi/
Onhan sit toi ebay kans mist löytyy suht halval noi syyläreit.
Onhan sit toi ebay kans mist löytyy suht halval noi syyläreit.
-
- -
- Viestit: 17
- Liittynyt: 14.1.2011 22:50
- Viesti:
Tuli taas huomattua motonetin laatu.. kaks abs anturaa ostin ja toinen meni hyvin taakse paikoilleen.. Toisen kun laitoin niin halkes ku käsin puristin.. Onneks sain sieltä takuu tuotteen.. pitäs käydä laittamassa kiinni..
Ja tuo takalasin pyyhkijä rele juttu vielä niin ne releen pohjat on numeroitu niin se on kakkos rele mikä on se takalispyyhkijä rele. kysyin vw liikkeestä asiaa nii sanoivat tuollein.
Mikä mahtaa nakuttaa moottorissa kun kaverilla vaihettii nyt vihdoin tuo jakopää niin joku pitää ääntä. se ääni tulee jakopään ja venttiilien välistä niin mikähän mahtaisi olla? ja venttiilitkin vähän nakuttaa, mutta on nakuttanut jo ennen jakopään vaihtoa.
Ja tuo takalasin pyyhkijä rele juttu vielä niin ne releen pohjat on numeroitu niin se on kakkos rele mikä on se takalispyyhkijä rele. kysyin vw liikkeestä asiaa nii sanoivat tuollein.
Mikä mahtaa nakuttaa moottorissa kun kaverilla vaihettii nyt vihdoin tuo jakopää niin joku pitää ääntä. se ääni tulee jakopään ja venttiilien välistä niin mikähän mahtaisi olla? ja venttiilitkin vähän nakuttaa, mutta on nakuttanut jo ennen jakopään vaihtoa.
Kannattaisin vikakoodien lukua, mikäli ei ole sitä vielä tehty, niin selviää että minkä kulman anturi herjaa, vai onko vika siellä ollenkaa...
Joillakin on pyörän laakerin välys aiheuttanut onglemia -> Kehä joutuu liian kauas anturista.
Itsellä etupyörän kehä vipattaa jonkinverran mutta ei ole aiheuttanut ongelmia, toki tulee ongelmia jos huomattavan kiero on se kehä... Mikähän lie oli se kehän ja anturin maksimiväli että vielä pelittää?
Syttyykö merkkivalo heti kun auton laittaa käyntiin vai vasta kun autolla lähtee ajamaan?
Paikallaan oleva auto ei käsittääkseni pitäisi herjata anturin ja kehän liian suuren välin aiheuttamasta 'pulssikadosta", koska renkaat ei pyöri -> signaalia ei tule. (?) Korjatkaa mikäli olen väärässä. :>
Höpötinköhän taas vaihteeksi mitä sattuu :D
Joillakin on pyörän laakerin välys aiheuttanut onglemia -> Kehä joutuu liian kauas anturista.
Itsellä etupyörän kehä vipattaa jonkinverran mutta ei ole aiheuttanut ongelmia, toki tulee ongelmia jos huomattavan kiero on se kehä... Mikähän lie oli se kehän ja anturin maksimiväli että vielä pelittää?
Syttyykö merkkivalo heti kun auton laittaa käyntiin vai vasta kun autolla lähtee ajamaan?
Paikallaan oleva auto ei käsittääkseni pitäisi herjata anturin ja kehän liian suuren välin aiheuttamasta 'pulssikadosta", koska renkaat ei pyöri -> signaalia ei tule. (?) Korjatkaa mikäli olen väärässä. :>
Höpötinköhän taas vaihteeksi mitä sattuu :D
Ja johdot on antureiden liittimistä ohjainboksille asti kunnossa?
Pyöriikö hydr.pumppu? Pitäisi pyöriä kun laittaa virrat päälle, tahi kun virrat päällä pumppaa jarrua.
Töpselin nokassa kun käyttää niin saa helpommin vian selville... Kato foorumilta, josko sattuis löytymään lähistöltä joku jolla kaapeli+vagcom/vastaava, säästää rahaa :)
Pyöriikö hydr.pumppu? Pitäisi pyöriä kun laittaa virrat päälle, tahi kun virrat päällä pumppaa jarrua.
Töpselin nokassa kun käyttää niin saa helpommin vian selville... Kato foorumilta, josko sattuis löytymään lähistöltä joku jolla kaapeli+vagcom/vastaava, säästää rahaa :)
Nyt tarvis vähän varaosan metsästys apua. Hakusessa niinkin yksinkertainen osa, kuin lämmityslaitteelle menevä letku.
Autona suorastytkä versio automaatti-ilmastoinnilla.
Letku on siis se, joka on sylinterinkannen sekä lämmityslaitteen kennon välissä, puolimatkasta letkua on anturi, sekä sen vierestä lähtee haara kaasuläpälle. Se on yhtä osaa koko pätkä, eli haara ei ole irrotettavaa mallia. Itse VagCattia tutkinut, enkä letkua löytänyt, joten bernerillä kävin kyselemässä ja samat kuvat löydettiin. Kuvan letku, jota ne mulle tarjos, ei ainekaan ole lähellekkään sama, mikä autossa on nyt kiinni ja sekin on alkuperäinen.
Täähän ois liian helppo juttu, jos sais varaosanumeron katottua vanhasta, mutta numerosarja on niin kulunut, ettei siitä ota tolkkua.
Jos jollain olis tietoa tai taitoa löytää varaosanumero, niin kiitän jo etukäteen.
Autona suorastytkä versio automaatti-ilmastoinnilla.
Letku on siis se, joka on sylinterinkannen sekä lämmityslaitteen kennon välissä, puolimatkasta letkua on anturi, sekä sen vierestä lähtee haara kaasuläpälle. Se on yhtä osaa koko pätkä, eli haara ei ole irrotettavaa mallia. Itse VagCattia tutkinut, enkä letkua löytänyt, joten bernerillä kävin kyselemässä ja samat kuvat löydettiin. Kuvan letku, jota ne mulle tarjos, ei ainekaan ole lähellekkään sama, mikä autossa on nyt kiinni ja sekin on alkuperäinen.
Täähän ois liian helppo juttu, jos sais varaosanumeron katottua vanhasta, mutta numerosarja on niin kulunut, ettei siitä ota tolkkua.
Jos jollain olis tietoa tai taitoa löytää varaosanumero, niin kiitän jo etukäteen.
Kuulkaapas rakkaat kanssakärsijät. Nyt tarvitaan neuvoja.
Auto on -94 vr6 AAA kurnuttimella.
Olemassa olevia vikoja / (ominaisuuksia) ovat mm klassinen pieni pätkiminen, nykiminen
pauke röörissä kaasu nostettaessa, kolahdus isoimmissa montuissa vetari nakuttaa aivan helvetisti ja jousi paukkuu rattia kääntäessä. Mutta ei se hymy siihen ole hyytynyt.
Eräs kaunis päivä ei avaimesta vääntäessä tapahtunut mitään kuin naks, startin rele naksahti, ei muuta. Onneksi oltiin umpipöpelikköön ajettaessa pysäköity mäkeen ja väkisin käyntiin.
Startilta tuleva maajohto hapettunu poikki. Viritin korvaavan, toimi viikon, paloi poikki 10 käynnistyksellä. Viritin paksumman, toimi 20 käynnistystä, Porin keskustaan se paloi taas poikki. Asensin viimeisen korvaavan johdon 12mm paksua kaapelia ja kupariliittimellä ruuvipenkissä kiinni. Ei pala poikki. Auto käyntiin satoja kertoja. Toissa iltana ajoin työpaikallani noin 2,5 km (auto kylmä), sammutin ja äkkäsin unohtaneeni jotain, avain takas virtalukkoon, naks, naks, (hermonyrjähdys) naksnaksnaksnaks ja ohhoh, autosta löytyi hälyt. Eipä ole aikaisemmin tullut vastaan. Eli virrat menee normisti päälle, start asentoon kääntäessä kuuluu startilta naps, merkkivalot himmenevät ja oven hälyttimen valo syttyy palamaan. Koen omaavani harvinaisen hyvät hermot kun oon tuota paskalaatikkoa kiikuttanut nosturilla kattoon ja takas 9 kertaa kahen viikon aikana mutta nyt, rupee usko jo loppumaan. Kiitos kaikille jotkai jaksoivat tämän vuodatuksen edes lukea.
Edit: Virtalukon pohja/ virtalukko? Kellään vastaavaa oireilua?
Auto on -94 vr6 AAA kurnuttimella.
Olemassa olevia vikoja / (ominaisuuksia) ovat mm klassinen pieni pätkiminen, nykiminen
pauke röörissä kaasu nostettaessa, kolahdus isoimmissa montuissa vetari nakuttaa aivan helvetisti ja jousi paukkuu rattia kääntäessä. Mutta ei se hymy siihen ole hyytynyt.
Eräs kaunis päivä ei avaimesta vääntäessä tapahtunut mitään kuin naks, startin rele naksahti, ei muuta. Onneksi oltiin umpipöpelikköön ajettaessa pysäköity mäkeen ja väkisin käyntiin.
Startilta tuleva maajohto hapettunu poikki. Viritin korvaavan, toimi viikon, paloi poikki 10 käynnistyksellä. Viritin paksumman, toimi 20 käynnistystä, Porin keskustaan se paloi taas poikki. Asensin viimeisen korvaavan johdon 12mm paksua kaapelia ja kupariliittimellä ruuvipenkissä kiinni. Ei pala poikki. Auto käyntiin satoja kertoja. Toissa iltana ajoin työpaikallani noin 2,5 km (auto kylmä), sammutin ja äkkäsin unohtaneeni jotain, avain takas virtalukkoon, naks, naks, (hermonyrjähdys) naksnaksnaksnaks ja ohhoh, autosta löytyi hälyt. Eipä ole aikaisemmin tullut vastaan. Eli virrat menee normisti päälle, start asentoon kääntäessä kuuluu startilta naps, merkkivalot himmenevät ja oven hälyttimen valo syttyy palamaan. Koen omaavani harvinaisen hyvät hermot kun oon tuota paskalaatikkoa kiikuttanut nosturilla kattoon ja takas 9 kertaa kahen viikon aikana mutta nyt, rupee usko jo loppumaan. Kiitos kaikille jotkai jaksoivat tämän vuodatuksen edes lukea.
Edit: Virtalukon pohja/ virtalukko? Kellään vastaavaa oireilua?
Morje! Nyt olis tarvetta Vr6 ECU:lle!
http://www.ffp.fi/bb/viewtopic.php?t=160943
Osaakos joku muuten sanoa millaisia eroja noissa vr6 ecuissa on? eli voinko ostaa mitään muuta ecua kuin juuri samalla numerosarjalla varustetun kuin nykyinenkin?
"Yhtiömme" kiittää :)
http://www.ffp.fi/bb/viewtopic.php?t=160943
Osaakos joku muuten sanoa millaisia eroja noissa vr6 ecuissa on? eli voinko ostaa mitään muuta ecua kuin juuri samalla numerosarjalla varustetun kuin nykyinenkin?
"Yhtiömme" kiittää :)
Nyt tarvis vähän varaosan metsästys apua. Hakusessa niinkin yksinkertainen osa, kuin lämmityslaitteelle menevä letku.
Autona suorastytkä versio automaatti-ilmastoinnilla.
Letku on siis se, joka on sylinterinkannen sekä lämmityslaitteen kennon välissä, puolimatkasta letkua on anturi, sekä sen vierestä lähtee haara kaasuläpälle. Se on yhtä osaa koko pätkä, eli haara ei ole irrotettavaa mallia. Itse VagCattia tutkinut, enkä letkua löytänyt, joten bernerillä kävin kyselemässä ja samat kuvat löydettiin. Kuvan letku, jota ne mulle tarjos, ei ainekaan ole lähellekkään sama, mikä autossa on nyt kiinni ja sekin on alkuperäinen.
Täähän ois liian helppo juttu, jos sais varaosanumeron katottua vanhasta, mutta numerosarja on niin kulunut, ettei siitä ota tolkkua.
Jos jollain olis tietoa tai taitoa löytää varaosanumero, niin kiitän jo etukäteen.
Voisko joku katsoa varaosanumeron omasta autostaan, kiitos.
http://www.youtube.com/watch?v=RzUjbJXWqnQ Absolute dream to drive ;)
E: Mitkä kaikki mahdolliset tekijät voivat aiheuttaa jakoketjun tapaisen raksutuksen koneesta.., jakopää vasta laitettu, hihnankiristimen sen en usko olevan kun ääni kuuluu enemmänkin kannesta päin.
E2. Tarkalleen ottaen tälläinen
E: Mitkä kaikki mahdolliset tekijät voivat aiheuttaa jakoketjun tapaisen raksutuksen koneesta.., jakopää vasta laitettu, hihnankiristimen sen en usko olevan kun ääni kuuluu enemmänkin kannesta päin.
E2. Tarkalleen ottaen tälläinen
Laakeri tais olla motonetissa jotain 4e luokkaa...
Noppis
Mätönetistä sai noita laakereita, olisko ollu 3,90€ :)
Edit: Korjaan, 2,90€ http://kauppa.motonet.fi/web/guest/etus ... id=11-6203
Nyt tarvittas neuvoja.. alkaa olee keinot lopussa. Elikkäs veerasta käyty läpi kaikki abs anturit,kehät johdot, boksi ja kaikki muukin. liikkeessä "laittoivat" kuntoon eli vaihettiin joka nurkkaa uudestaan anturit ja kehät ja vedettiin uudet johtosarjat ja uusi boksi. katsoivat myös, että on kaikki muut kunnossa. Remontti makso 1200 euroa ja toimihan ne kaksi päivää ku rupes palaa taas abs vikavalo. korjaamolta ei löytynyt mitään vikaa.. mistähän mahtaa kiikastaa??
Antza12: Ota vikakoodit niin helpottaa neuvomista kummasti :)
topcatti: Se on siellä muovisen rullan sisällä. Laakeri on kiinni kiristimen rungossa pultilla jossa vääränkätiset kierteet... Pultti pois -> muovirulla+laakeri lähtee irti...
http://www.varaosahaku.fi/?link=item&post_id=21287287
Tuossa kiristin ja kuvassa näkyy pultti jossa vääränkätiset kierteet... Auttoiko asiaa?
topcatti: Se on siellä muovisen rullan sisällä. Laakeri on kiinni kiristimen rungossa pultilla jossa vääränkätiset kierteet... Pultti pois -> muovirulla+laakeri lähtee irti...
http://www.varaosahaku.fi/?link=item&post_id=21287287
Tuossa kiristin ja kuvassa näkyy pultti jossa vääränkätiset kierteet... Auttoiko asiaa?
Ei. :)
Samannäköinen toi on mullakin, tosin oikeankätiset kierteet. http://imageshack.us/photo/my-images/82 ... 11203.jpg/ itse laakeri myös täysin vääränkokoinen vaikka rullan otti käteen ja yritti sovitella. En tiedä onko noissa kiristimissä sitten jotain hiuksenhienoja eroja vuosimallien mukaan, kun itsellä kumminkin on AAA 000003370, eli ihan alkupäästä. Kun esim. jakopään osatkin on erilaiset "ensimmäisissä" vr6.
Samannäköinen toi on mullakin, tosin oikeankätiset kierteet. http://imageshack.us/photo/my-images/82 ... 11203.jpg/ itse laakeri myös täysin vääränkokoinen vaikka rullan otti käteen ja yritti sovitella. En tiedä onko noissa kiristimissä sitten jotain hiuksenhienoja eroja vuosimallien mukaan, kun itsellä kumminkin on AAA 000003370, eli ihan alkupäästä. Kun esim. jakopään osatkin on erilaiset "ensimmäisissä" vr6.
-
- -
- Viestit: 1158
- Liittynyt: 1.4.2007 19:09
En tiedä onko noissa kiristimissä sitten jotain hiuksenhienoja eroja vuosimallien mukaan, kun itsellä kumminkin on AAA 000003370, eli ihan alkupäästä. Kun esim. jakopään osatkin on erilaiset "ensimmäisissä" vr6.
Sama numero pitäisi löytyä (021 145 299C), kuin "noppiksen" linkittämästä kuvasta, elikkä sama kiristäjä siellä pitäisi olla.
Noin äkkisältään katottuna on joku patenttiviritys tuo topcatin kiristinrulla, ei kuulu olla tuon näkönen pultti, saati sitten normaalikierteellä. Ja käyttää tuo kiristinrullakin paksummalta kun mitä normaalisti. Joten ei ihme jos ei ole oikea laakeri.
e.
tuossa kuva miltä pelkkä rissa irtoinaisena laakereineen näyttää:
http://www.agthompsonfamily.com/vw/TensionerPulley9.jpg
e.
tuossa kuva miltä pelkkä rissa irtoinaisena laakereineen näyttää:
http://www.agthompsonfamily.com/vw/TensionerPulley9.jpg
rulla on ihan oikea mutta tuo ruuvi patentti ei ole oikein!
http://www.varaosahaku.fi/?index=defaul ... d=21287287
tuon näköinen sen kuuluu olla.
http://www.varaosahaku.fi/?index=defaul ... d=21287287
tuon näköinen sen kuuluu olla.
-
- -
- Viestit: 81
- Liittynyt: 21.7.2011 12:15
Tyhjäkäyntimoottorissa paskaa? Itsellä auttoi puhdistaminen.
Eikös auton kuulu sammu, jos ottaa MAF johdon irti?
Vihreä liitin on MAF:n johto
Eikös auton kuulu sammu, jos ottaa MAF johdon irti?
Vihreä liitin on MAF:n johto
Viimeksi muokannut Elementti, 21.12.2011 11:50. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
Osaatteko neuvoa kuinka tuo tyhjäkäyntimoottori puhdistetaan? Itsellä kun ei ole hirveästi kokemusta, mutta tekemällä oppii :)
Edit. haittaako tuo kierrosten seilailu ajoa, kun auto on ainut meidän taloudessa niin pitää päästä liikkumaan.. kerrotaan vielä että autolla tulee noin 800km viikossa ajettua
Edit. haittaako tuo kierrosten seilailu ajoa, kun auto on ainut meidän taloudessa niin pitää päästä liikkumaan.. kerrotaan vielä että autolla tulee noin 800km viikossa ajettua
-
- -
- Viestit: 81
- Liittynyt: 21.7.2011 12:15
jos sattuu lähitienoilla olemaan jollain vr6 tekniikalla oleva auto niin kysyy maffia lainaan ja kokeilee eri maffia jossain parkkipaikalla. Auto voi sammua, kierrokset seilata yms kun johdon ottaa pois mutta ns."varaohjelman" pitäisi mennä päälle kun johto otetaan irti/sattuu menemään poikki. Uudet maksaa hunajaa ihan normaalisti. Ei ole hankala vaihtaa.
Joo eli tämmöinen on minun ilmanputsari ja se maf liitin:
http://www.lataakuva.fi/?v=211220qoq.jpg
Edit.. ja saatiin vikakin selville. Ei ollut tuo maf-liitin. kokeiltii ey otettii se pois ni rupes seilaa vielä enemmän kierrokset. mutta sitten löysin liittimen siitä vierestä elikkäs tämmönen:
http://www.lataakuva.fi/?v=211220gfg.jpg
Niin tuo ei ole ollut kiinni ollenkaan. Nakkasin sen kiinni, niin rupes toimimaan ja tyhjäkäyntikierrokset tippu normii ja samalla käynnistysongelmat hävisi. Onko teillä tietoa, mikä liitin tuo on?[/code]
http://www.lataakuva.fi/?v=211220qoq.jpg
Edit.. ja saatiin vikakin selville. Ei ollut tuo maf-liitin. kokeiltii ey otettii se pois ni rupes seilaa vielä enemmän kierrokset. mutta sitten löysin liittimen siitä vierestä elikkäs tämmönen:
http://www.lataakuva.fi/?v=211220gfg.jpg
Niin tuo ei ole ollut kiinni ollenkaan. Nakkasin sen kiinni, niin rupes toimimaan ja tyhjäkäyntikierrokset tippu normii ja samalla käynnistysongelmat hävisi. Onko teillä tietoa, mikä liitin tuo on?[/code]
-
- -
- Viestit: 81
- Liittynyt: 21.7.2011 12:15
Joo, hyvä ettet ostanu turhaan maffia. :)
Itsellä eräänlainen ongelma pyöriny jo pitkän aikaa. Kun kylmänä starttaa, niin kulutusmittari näyttää 100L/100km ja alkaa tippua siitä alaspäin..ja roklattelee hieman.. Onko normaalia? Käyttäytyykö muilla tämä samalla tavalla? Käytin ecua irti joskus muinoin niin sen jälkeen ilmeni tuo. Ja syönti on muutenkin vähän normaalia kuninkaallisempi.
Oon mittaiillu nuo lämpötila-anturit mutta kohta loppuu usko niitten toimintaan..
Lämpimänä kaikki pelaa niinku pitää.
Lambda?Tuo kierrätysventtiili? Kierrokset eivät heijaa ja tyhjäkäyntimotska putsattu yms.
Ilmotan tähän OT: Ostetaan peltivanteet talvirenkailla 5x100 57,1mm keskireiällä, Kainuun alueelta. Joutuin yv jos löytyy ylimääräsiä, kunnolla ei väliä.
Itsellä eräänlainen ongelma pyöriny jo pitkän aikaa. Kun kylmänä starttaa, niin kulutusmittari näyttää 100L/100km ja alkaa tippua siitä alaspäin..ja roklattelee hieman.. Onko normaalia? Käyttäytyykö muilla tämä samalla tavalla? Käytin ecua irti joskus muinoin niin sen jälkeen ilmeni tuo. Ja syönti on muutenkin vähän normaalia kuninkaallisempi.
Oon mittaiillu nuo lämpötila-anturit mutta kohta loppuu usko niitten toimintaan..
Lämpimänä kaikki pelaa niinku pitää.
Lambda?Tuo kierrätysventtiili? Kierrokset eivät heijaa ja tyhjäkäyntimotska putsattu yms.
Ilmotan tähän OT: Ostetaan peltivanteet talvirenkailla 5x100 57,1mm keskireiällä, Kainuun alueelta. Joutuin yv jos löytyy ylimääräsiä, kunnolla ei väliä.
heps! tuli seuraavanlainen ongelma eteen:vaihdoin vr6:seen uuden moniurahihnan,meni noin viikon ja tänään annoon kunnolla runtua ja alkoi latausvalo palamaan eli remmi oli hypännyt pois paikaltaan jostain kumman syystä.ja kiristinrullan alapuolella oleva rulla oli hiaman jämäkkä pyörimään.kuuluuko sen olla sellainen vai kuuluisiko sen pyöriä "vapaasti"??
en tiedä mennä sanomaan et onko se vesipumppu vai mikä mutta se on sellainen et se ei vapaasti pyöri mut ei se kauhea kankikaan ole.kyllä se sinne päältäpäin kattoen oikein meni ja oikeiden remmipyörien kautta mutta ihmetyttää kuinka se pääsi siitä pois koska siin remmes ei ollu minkäänlaisia jälkiä,se oli aivan ehjä.
Luin tossa taas vikakoodit ja tämmöistä pukkaa:
65535 - Internal Control Module Memory Error
00-00 - -
00518 - Throttle Position Sensor (G69)
30-10 - Open or Short to Plus - Intermittent
Tuo kaasuläppä on ollut ennekin ja yleensä tulee myös toinen nakutusanturi, jonka vaihdoin jo kesällä uuteen. Autoon on toukokuussa vaihdettu koko kaasuläppä, kun vanha oli niin väljä. Pitäisikö tuo sopeuttaa vai ostaa siihen se potikka?
65535 - Internal Control Module Memory Error
00-00 - -
00518 - Throttle Position Sensor (G69)
30-10 - Open or Short to Plus - Intermittent
Tuo kaasuläppä on ollut ennekin ja yleensä tulee myös toinen nakutusanturi, jonka vaihdoin jo kesällä uuteen. Autoon on toukokuussa vaihdettu koko kaasuläppä, kun vanha oli niin väljä. Pitäisikö tuo sopeuttaa vai ostaa siihen se potikka?
Mitäs ootte mieltä seuraavasta vähän vakavammasta viasta?
Kyseessä vr6 syngro jossa mennyt puurot ja vellit vähän pahemman kerran sekaisin.Auto on pari kuukautta sitten hommattu jätkälle ja toiminut tähän asti hyvin,eilen jätkä ilmotti että ei enään lähe käymään kun ryskyen hirveesti.Hinattiin se sitten kotio ja tarkistin ensiksi öljyn jota tuntu olevan niin paljon että ei mittatikku edes riittänyt,no olihan siinä sitten muutakin kun öljyä.Tyhjensin öljynvaihtopumpulla öljyt pois ja sitä öljyn,jäähdytysnesteen,sekoitusta tuli noin kahdeksan litraa koneesta.Löin uudet öljyt ja kokeilin käymään niin ääni oli sama kuin olis lekalla hakannu kaivonkantta.
Mittasin parista pytystä puristuspaineita ja ne ovat lähes olemattomia.Mitä mieltä olette voiko kannentiiviste mennä todella kerralla noin paskaksi vai mistä toi voi johtua.
Kyseessä vr6 syngro jossa mennyt puurot ja vellit vähän pahemman kerran sekaisin.Auto on pari kuukautta sitten hommattu jätkälle ja toiminut tähän asti hyvin,eilen jätkä ilmotti että ei enään lähe käymään kun ryskyen hirveesti.Hinattiin se sitten kotio ja tarkistin ensiksi öljyn jota tuntu olevan niin paljon että ei mittatikku edes riittänyt,no olihan siinä sitten muutakin kun öljyä.Tyhjensin öljynvaihtopumpulla öljyt pois ja sitä öljyn,jäähdytysnesteen,sekoitusta tuli noin kahdeksan litraa koneesta.Löin uudet öljyt ja kokeilin käymään niin ääni oli sama kuin olis lekalla hakannu kaivonkantta.
Mittasin parista pytystä puristuspaineita ja ne ovat lähes olemattomia.Mitä mieltä olette voiko kannentiiviste mennä todella kerralla noin paskaksi vai mistä toi voi johtua.
Onneksi olkoon, olette törmänneet kahteen Vr6 tyyppivikaan. Joko kannentiiviste on mennyt tai sit on jako hypännyt, kun jakopäästä on laahaimet hajonnu.
Kannentiiviste on edullisempi homma, mutta jos jako on hypänny. Niin yleensä pakovenat menee solmuun ja saattaa särkeä männät ja kannen.
Ei muutakuin imusarja, venakoppa, ja jakopään kansi pois, niin näkee onko laahaimet ehjät.
Kannentiiviste on edullisempi homma, mutta jos jako on hypänny. Niin yleensä pakovenat menee solmuun ja saattaa särkeä männät ja kannen.
Ei muutakuin imusarja, venakoppa, ja jakopään kansi pois, niin näkee onko laahaimet ehjät.
Täytyypä ottaa koppa auki ja kattoo mitä on syöny.Ei kyllä pitänyt ääntä jakopää sit pätkääkään mutta ei kai se aina pidäkkään vaikka olis loppu.Tosta on kans mahdoton sanoa koska on jakopäätä rempattu kun on ajettu 290tkm niin luulis että ainakin kerran on.Jos tosiaan on muuta vikaa kun kannentiiviste niin eipä paljon 2-3 tonnin autoa korjaileen kannata ruveta,eikun romikselle kippaamaan tai myydä jollekkin varaosiksi.
Eipä sitä kannata romikselle viedä, kokonaisia 2.8l koneita taitaa saada 150-200e hintaan. Tais olla jopa myynti palstallakin vähän aikaa sitten.
Kannentiiviste noissa on sellanen massasysteemi, joka vanhemmiten pettää.
Tosin jos haluaa syncron 2.9l koneen rempata, niin männät on hankalempi löytää. Muuten 2.8 osat käy. Erot 2.8:seen on nokat, imusarja, poraus, läppärunko
Kannentiiviste noissa on sellanen massasysteemi, joka vanhemmiten pettää.
Tosin jos haluaa syncron 2.9l koneen rempata, niin männät on hankalempi löytää. Muuten 2.8 osat käy. Erot 2.8:seen on nokat, imusarja, poraus, läppärunko
Mitähän kaikkee mahto golffista pamahtaa, illalla toimi moitteettomasti mutta seuraavana aamuna tulikin kauhun hetket kun käynnistin sen ja kauhee kolina vaan kuulu kun pisti käyntiin eikä meinannu ottaa kierroksia, sammutin sitten auton, katoin öljyt ym kaikki oli kohillaan. Seuraavana päivänä auto sitten hinautettiin kotio ja katottiin kotona uudelleen öljyt niin öljyjen seassa oli jäähdytinnestettä ja mahdollisesti myös bensaa, mitähän sie on tapahtunu?
-
- -
- Viestit: 81
- Liittynyt: 21.7.2011 12:15
Olisko kellään tallessa sitä Tekniikan maailman arvostelua Vr6 joskus aikoinaan? Itse semmoisen tulostelin vanhaan golffiin, oli ihan hauskaa luettavaa :D Kiinnostaisi nähdä myös vanhoja vr6 mainoksia/esitteitä ym :P
Tekniikan maailma 4/1994 Golf Vr6
Buubaa: Faijas tais kirjotella jo aikasemmin nimimerkillä "Cana" tuossa ylempänä?
Tekniikan maailma 4/1994 Golf Vr6
Buubaa: Faijas tais kirjotella jo aikasemmin nimimerkillä "Cana" tuossa ylempänä?
Viimeksi muokannut Elementti, 12.1.2012 11:19. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
Tiedättekö mikä oheisen kuvan vasemman puoleinen liitin on? Kuva on kaverin veerasta ja siitä liittimestä on toinen johto poikki. Onko tällä mitään vaikutusta? Ja mikä tuo alempi letku on joka on tukittu?
KUVA: http://www.lataakuva.fi/?v=3112201195.jpg
KUVA: http://www.lataakuva.fi/?v=3112201195.jpg
Eli saan nyt lähipäivillä vaihdossa tämmöisen Golf 3 VR6 2.8 1994. Ensiksi mieleen tuli hullut tuning jutut niin kuin aina mutta päätin sitten että koska tämä nyt on kuitenkin vähän "pirteämpi" kuin entiset autoni niin vois sitä siitä enemmän tehostuttaa. Ensiksi tuli mieleen pakosarja ja putkiston vaihto ja lastutus. Mutta olisin todella kiinnostunut kuulla toisten mielipiteet tämän virityksestä ja jos olisi omia kokemuksia kertoa olisin todella kiitollinen.
Sitten kiinnostaisi tietää juuri semmosta että mistä kannattaa hankkia kyseiset osat sun muuta, Vw on täysin uutta minulle jos ei lasketa vento joka on ollu 3kk.
//Kiitos etukäteen vastaajille
Sitten kiinnostaisi tietää juuri semmosta että mistä kannattaa hankkia kyseiset osat sun muuta, Vw on täysin uutta minulle jos ei lasketa vento joka on ollu 3kk.
//Kiitos etukäteen vastaajille
Jos lontoo taipuu. Niin tuolta löytyy kaikki tarpeellinen Vr6 virityksestä.
Vanhaa vikaa ja paljon uuttakin..
Uusi vuosi ja uudet kujeet..
Edelleen, vanha käynnistyshäiriö on päällä, mutta siitä en jaksa enää välittää koska lähtee parilla yrityksellä käymään kumminkin.
Eilen auton seistyä pakkasessa ilmeni uutta jännää. Laatikkohan on melko jäykkä kylmiltään ja on normaalia ettei ihan heti mene vaihdetta päälle. No, nyt kumminkin kytkin tuntui melko veltolta ja kytkimen liikerata tuntui kovin lyhyeltä. Eli poljin oli melko pohjassa jo valmiina. Ajelin auton kotiin ja lämpimään talliin, parissa risteyksessä joutui runnomaan kunnolla että sai vaihdetta päälle. Aamulla pääsin töihin kyllä mutta kytkin on edelleen outo. Mihin tässä nyt pitäisi varautua? Jos jotain remppaa pitää lähteä tekemään niin mitä muuta kannattaa duunata samalla?
Starttimoottori pitää arveluni mukaan sen pärähdyksen mikä käynnistyksen jäljiltä kuuluu toisinaan, ostin uuden solenoidin koska kuvittelin että startti jää kehälle hetkeksi. Samalla uudet hiilet ajattelin vaihtaa. Noh, eipä siihen starttiin pääse käsiksi kuin alakautta, joten jäi sekin lauantaiksi suunniteltu huolto tekemättä. Hommailin "hiilisillan" myös laturille, vähän hankala pääsy sinnekin..
Jotain kolinaa/naputusta kuuluu ajellessa oikeasta takakulmasta, etenkin hiljaa ajellessa. Siellä luonnollisesti jarrut jäi myös jumiin talven tultua. Kunnon käkkärin ränkkääminen ja taisi helpottaa jumitus, takajarrut on kaikkineen suht tuoreet.
Tällaisia juttuja, tuo kytkin ehkä akuutein tilanne ja näistä se joka vaatinee oikean korjaajan apua, mikäli se nyt vaatii toimenpiteitä.
Mistä hitosta muuten laatikkoöljyt vaihdetaan ja onko tarpeen/ylipäätään mahdollista?
Edelleen, vanha käynnistyshäiriö on päällä, mutta siitä en jaksa enää välittää koska lähtee parilla yrityksellä käymään kumminkin.
Eilen auton seistyä pakkasessa ilmeni uutta jännää. Laatikkohan on melko jäykkä kylmiltään ja on normaalia ettei ihan heti mene vaihdetta päälle. No, nyt kumminkin kytkin tuntui melko veltolta ja kytkimen liikerata tuntui kovin lyhyeltä. Eli poljin oli melko pohjassa jo valmiina. Ajelin auton kotiin ja lämpimään talliin, parissa risteyksessä joutui runnomaan kunnolla että sai vaihdetta päälle. Aamulla pääsin töihin kyllä mutta kytkin on edelleen outo. Mihin tässä nyt pitäisi varautua? Jos jotain remppaa pitää lähteä tekemään niin mitä muuta kannattaa duunata samalla?
Starttimoottori pitää arveluni mukaan sen pärähdyksen mikä käynnistyksen jäljiltä kuuluu toisinaan, ostin uuden solenoidin koska kuvittelin että startti jää kehälle hetkeksi. Samalla uudet hiilet ajattelin vaihtaa. Noh, eipä siihen starttiin pääse käsiksi kuin alakautta, joten jäi sekin lauantaiksi suunniteltu huolto tekemättä. Hommailin "hiilisillan" myös laturille, vähän hankala pääsy sinnekin..
Jotain kolinaa/naputusta kuuluu ajellessa oikeasta takakulmasta, etenkin hiljaa ajellessa. Siellä luonnollisesti jarrut jäi myös jumiin talven tultua. Kunnon käkkärin ränkkääminen ja taisi helpottaa jumitus, takajarrut on kaikkineen suht tuoreet.
Tällaisia juttuja, tuo kytkin ehkä akuutein tilanne ja näistä se joka vaatinee oikean korjaajan apua, mikäli se nyt vaatii toimenpiteitä.
Mistä hitosta muuten laatikkoöljyt vaihdetaan ja onko tarpeen/ylipäätään mahdollista?
Palaa sivulle “Tekniikka - Bensa”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Google [Bot] ja 22 vierailijaa