Golf mk4 Pirate .:R & Bora Farkku
Valvoja: ffp jäsenet
Tyhmä kysymys ehkä, mutta mihin tonne mahtuu koukku? :D
http://i17.photobucket.com/albums/b55/d ... P_2447.jpg
http://i17.photobucket.com/albums/b55/d ... P_2447.jpg
Sinne tulee se uus takatuki joka menee puolelta toiselle. Siitä keskeltä tulee koukku alas. Onkohan R:ssä tuo takavaimennin niin takana ettei mahtuisi puskurin ja vaimentimen välistä. Ainakin itelläni mahtuu milltekin (r32) ja puskurin välistä. Tohon joutuisi tekemään keskelle puskuria pirun ison reijän.
MFA XP tuli tilattua, eli tuollainen. Siihen saa extra antureita ja arvoja esille. Erittäin OEM näköinen.
http://www.youtube.com/watch?v=Z9lQevuqwG8
Mistä noita saa tilattua? Hinta? Saako lontoon kielelle? Ittellä sellanen mittari helvetti autossa et huoh. (ahto, pakolämpö, öljyn paineet ja lämmöt)
Pelottaa et tulevaisuudessa näyttää tältä :D
Jos mietit HGP turbosettiä tai VF-Engineeringin remmiä, niin on astetta mutkaisempi tie sen leimaaminen ilman että, käyt itse testilaitoksen kautta.
Vaikka noiden laput kelpaisi päästöjen osalta, tehot ylittää suurimman sallitun ja paljon. Jolloin pitäisi ite saada siitä laput pienemmälle teholle joka mahtuu 20% sisään.
Vaikka noiden laput kelpaisi päästöjen osalta, tehot ylittää suurimman sallitun ja paljon. Jolloin pitäisi ite saada siitä laput pienemmälle teholle joka mahtuu 20% sisään.
En halua VF-engineering settiä, olen lukenut heidän seteillään olleen paljon vikoja viime aikoina. Itseä kiinnostaisi vr6-specialistin rotrex kitti, tai HGP. Rotrex kitin asennukseen auto pitäisi ajaa Hollantiin. Mietin jos Saksasta saisi halvemmalla ja helpommalla nuo päästötestit kuin Suomessa. Tai sitten minua on vain peloteltu Suomen testeillä ettei vakio autot läpäise niitä.
Rotrexin haittana vain on, että sen kitin putket ja itse painestaja sijoitetaan pohjapanssarin tukirautojen kohdalle. Eli ne olisi ne mitkä ensinmäiseksi kolahtaa maahan. Muuten vaikuttaa ihan mukavalle. Kyllä siitä Rotrexistakin saisi tarpeeksi paukkua ulos, vetäneet jopa 500+hp joka kuullostaa remmille aika paljon. Hmm. Eikö remmi pilaa R ominaisia äänikään niin paljoa kuin turbo.
Do diin nyt on taas tilattu lavallinen kamaa Briteist....Rahti lavalle tällä kertaan oli 220£. Viimeksi oli 250£.
Vielä olisi koneen huolto-osat tilaamatta ja possu näyttää tältä jo:
Otin lavalle toiset R32 mk4 etujarrut. Kuulemma hyvässä kunnossa. Tiedä mitä sitten tarkoittaneen kun pääsee näkemään ne. Noista jarruista on tullut senverran paljon kyselyä että päätin ottaa matkaan.
Vielä olisi koneen huolto-osat tilaamatta ja possu näyttää tältä jo:
Otin lavalle toiset R32 mk4 etujarrut. Kuulemma hyvässä kunnossa. Tiedä mitä sitten tarkoittaneen kun pääsee näkemään ne. Noista jarruista on tullut senverran paljon kyselyä että päätin ottaa matkaan.
Viimeksi muokannut MTBE, 11.5.2012 5:19. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Do dii jatketaan tätä soolopälätystä. Nyt on löydetty inhimillinen katsuri jonka mielestä alkaa olemaan papereita tarpeeksi, etenkin kun saan Etka listan vw logolla mitä osia on eri. Kiitoksia tästä listasta eräällä todella mukavalle henkilölle maahantuojalta! Kuulemma laittoi papereita juuri tänään postiin.
En tunne pajaa.
Asia on kuitenkin hoidettu hieman erinlailla. Löysin R32 kannen Briteist 20 000 maililla, he eivät suostuneet lähettämään sitä Suomeen ,joten soitin Brittiläiseen kansiin erikoistuneeseen pajaan. He lähettävät kannen pajalle, joka painetestaa ja katsovat, että on kunnossa. Paja sentään suostu lähettämään Suomeen.
Kiitoksia kaikille hyville vaihtoehdoille. Koneen purussa katson lohkon läpi ja varmaan vien sen hoonattavaksi Suomessa. Lohko kuitenkin painaa sen verran etten samaa jippoa tee kuin kannelle. Ymmärykseni mukaan lohko ei ole niin herkkä kuin kansi koneistuksille.
Asia on kuitenkin hoidettu hieman erinlailla. Löysin R32 kannen Briteist 20 000 maililla, he eivät suostuneet lähettämään sitä Suomeen ,joten soitin Brittiläiseen kansiin erikoistuneeseen pajaan. He lähettävät kannen pajalle, joka painetestaa ja katsovat, että on kunnossa. Paja sentään suostu lähettämään Suomeen.
Kiitoksia kaikille hyville vaihtoehdoille. Koneen purussa katson lohkon läpi ja varmaan vien sen hoonattavaksi Suomessa. Lohko kuitenkin painaa sen verran etten samaa jippoa tee kuin kannelle. Ymmärykseni mukaan lohko ei ole niin herkkä kuin kansi koneistuksille.
Eli kun lohko hoonataan, niin kampuran laakeripukit vedetään momenttiin ja kannen tilalle tulee teräslevy, joka kanssa vedetään momenttiin.
Näin pulttien aiheuttama poikkeama/jännitykset lohkossa tulee huomioon ja kun pytyt hoonataan, niistä tulee pyöreät.
Ei mitään hajua kyllä firmasta, jolla sellanen olisi. :)
Koneistus pornoa
Näin pulttien aiheuttama poikkeama/jännitykset lohkossa tulee huomioon ja kun pytyt hoonataan, niistä tulee pyöreät.
Ei mitään hajua kyllä firmasta, jolla sellanen olisi. :)
Koneistus pornoa
-
- -
- Viestit: 1542
- Liittynyt: 15.10.2005 11:12
Eli kun lohko hoonataan, niin kampuran laakeripukit vedetään momenttiin ja kannen tilalle tulee teräslevy, joka kanssa vedetään momenttiin.
Näin pulttien aiheuttama poikkeama/jännitykset lohkossa tulee huomioon ja kun pytyt hoonataan, niistä tulee pyöreät.
Ei mitään hajua kyllä firmasta, jolla sellanen olisi. :)
Koneistus pornoa
Todellisuudessa sitten näin:
http://www.youtube.com/watch?v=a30NNVgw ... e=youtu.be
tota firmaa voin ite suositella lämpimästi!
http://www.saimaankansityo.com/
ite käytän kaikki koneistus hommat tuolla ja tekee asiasta jälkeä! oli sit kyse pv pytystä tai ladan koneesta :D
http://www.saimaankansityo.com/
ite käytän kaikki koneistus hommat tuolla ja tekee asiasta jälkeä! oli sit kyse pv pytystä tai ladan koneesta :D
Orkkisten verhoiluttaminen nahalla? Esim. www.kxd.fi onnistunee?
PALJON. Eihän noita alle 1,5ke saa. Siihen vielä ovipahvit päälle. Tosin otin 2ovisen alahelmatkin, toisen setin etutukivarsia, toisen setin etujarruja. Mullahan on 2ovisessa tällä hetkellä 4ovisen listat....
Harrastus maksaa ja vaihtoehtona oli auton vaihto tai tämän yksilön laitto. Joten valitsin ekoteon ja käyn tämän yksilön läpi.
Harrastus maksaa ja vaihtoehtona oli auton vaihto tai tämän yksilön laitto. Joten valitsin ekoteon ja käyn tämän yksilön läpi.
Kansi pitäisi olla nyt tip top, joten onkin lohkon vuoro. Kaikki perusosat kuten tiivisteet, öljypumput jne hankittu. Pitäisi miettiä lohkoa. Runkolaakereiden tms mittaukset ja asennukset. On sen verran kriittisiä, että varmaankin kannattaa viedä lohko, jossa on männät, kiertokanget, kampiakseli kiinni, antaa heidän mittailla ja tehdä taikoja? Hakis sen sitten samanlaisena takaisin...Mitäs sieltä kannattaisi tarkistaa/koneistaa/tasapainoittaa? Mietin jos hommaisi seuraavan ylikoon männät ja porauttaisi tuoreet pinnat esille?
Itellä ei ole mitään hajua näistä hommeleista.
Itellä ei ole mitään hajua näistä hommeleista.
Kuten aikasemmin sanoin, etsi koneistamo jolla on stressilevyt tohon lohkoon. Muuten kaikki koneistukset on aivan turhia.
Tarkistaa/koneistaa voi runkolaakerilinja, kannen tason suoruus vs runkolaakerilinja, runkolaakereiden pyöreys, kannentason suoruus, runkolaakeripukkien halkaisija, kiertokankien suoruus, kiertokankien ala- ja yläpäiden halkaisijat ja pyöreys. kiertokankien tasapainotus, kampuran suoruus, kampuran kaulojen pyöreys ja halkaisija yms...
Pystyykös ton koneistaa 3.2l kokoon? Eikös kyse ollut 2.8 koneesta?
Tarkistaa/koneistaa voi runkolaakerilinja, kannen tason suoruus vs runkolaakerilinja, runkolaakereiden pyöreys, kannentason suoruus, runkolaakeripukkien halkaisija, kiertokankien suoruus, kiertokankien ala- ja yläpäiden halkaisijat ja pyöreys. kiertokankien tasapainotus, kampuran suoruus, kampuran kaulojen pyöreys ja halkaisija yms...
Pystyykös ton koneistaa 3.2l kokoon? Eikös kyse ollut 2.8 koneesta?
Kotka: Nuo saa nyt jäädä tuollaisiksi vähäksi aikaa ainakin. Suunnittelin noista talvivanteita. Ei musta ollut oikein omaan mieleenikään. Olisin halunnut hopeiset (normaali väri noissa) mutta on kuulemma 1kk sitten maalattu ja kunnostettu briteis....Ei kukaan haluisi ostaa ultraleggeroita 8x18, nekin on mustat....?
Eli saanko laillisesti laittaa virinokat, alkukäyrät ja virtauttaa kannen paremmaksi? Oman tulkinnan mukaan saisin... Ilmeisesti iskutilavuuttakin saisi muokkaa kunhan on alle 10%?
n.100% varmuudella katsastusmiestä ei kiinnosta v*ttuakaan mitä siellä koneen sisässä on tehty kun ei sitä mene mainostamaan.
Aaltonen tekee todella epämääräisen näköisessä hallissa hommia vähän syrjäisellä paikalla.
Vaikka ensivaikutelma on jotain kuran ja paskan väliltä niin palvelu ja hinnat sekä työnlaatu ollut loistavaa aina.
Suosittelen isosti.
Taitaa olla Eiccan vakio paikka kun melkein vieressä asuu :)
LINKKI
Vaikka ensivaikutelma on jotain kuran ja paskan väliltä niin palvelu ja hinnat sekä työnlaatu ollut loistavaa aina.
Suosittelen isosti.
Taitaa olla Eiccan vakio paikka kun melkein vieressä asuu :)
LINKKI
Joo siellä ollaan käytetty aina niin ilma ja vesi volkkarien kun saparon koneetkin. Ei kannata antaa paikan ulkoasun hämätä ;) Vinkiksi jos ja kun aikoo mennä käymään niin Ihan aamusta ei kannata mennä kolkuttelee ovelle, ukot on paikalla yleensä suunnilleen 10-18 aikoihin tai miten nyt illalla valot palaa. Vanhan lahdentien varressa on toi mesta eli aika helppo löytää kun on tiessä kiinni.
Omaan silmään kyllä noi penkit on todella halvan näköset.. Mieleen tulee ihan jotkun FK:n yleismalliset rimpulat.. Toivottavasti on paremmat istua, kun miltä näyttävät.
Jos König näyttää sun silmään halvalta, niin sulla on kyllä kovin kallis maku. ;) mm. Königin jakkaroistahan nuo FK:n penkit on kopioitu...
Männät saat uuden näköisiksi upottamalla yöksi raakaan pinelineen. Yhdet alumiinimännät näin pesin, näyttivät uusilta tämän jälkeen. Eivät tosin käyttöön enää menneet, mutta onhan se komia hyllyssä kun kiiltää :)
Pikkuhiljaa alkaa kyllä sulta nuo alkuperäisvarusteet loppumaan. Kai se on sitten siirryttävä sinne moottoritilaan laittelemaan niitä ei-alkuperäisiä tukkeita imupuolelle :)
Pikkuhiljaa alkaa kyllä sulta nuo alkuperäisvarusteet loppumaan. Kai se on sitten siirryttävä sinne moottoritilaan laittelemaan niitä ei-alkuperäisiä tukkeita imupuolelle :)
En halua laskea tai edes tietää.... :) On se varmaan sen verran suuri summa. Mutta vähemmän kun narkkarailla menisi omiin harrastuksiin...
Zadaa en varmaankaan hommaa, se maksais 95+2*140£ johtuen että tarvitsisin 2 seosta johtuen putkiston kahdentumasta kateille. Lisäksi näen seoksen muutokset pakolämmöistä MFA XP:ssä
Zadaa en varmaankaan hommaa, se maksais 95+2*140£ johtuen että tarvitsisin 2 seosta johtuen putkiston kahdentumasta kateille. Lisäksi näen seoksen muutokset pakolämmöistä MFA XP:ssä
Ok, eli nyt selvisi venttiiliongelma:
http://www.youtube.com/watch?v=PeZibF0JXKA
Eli ilmeisesti pako ja imuventtiilit ei ole koskaan auki samaan aikaan noin paljoa?
http://www.youtube.com/watch?v=PeZibF0JXKA
Eli ilmeisesti pako ja imuventtiilit ei ole koskaan auki samaan aikaan noin paljoa?
Nokat eivät ole mitään ihme nokkia :) Kaikki näyttää olevan ok, en ainakaan itse huomaa eroa mikä pitäisi olla toisin. Voiko se vain olla niin että nuo osuvat yhteen mikäli molemmat on täysin auki? Eihän sielä ole mikään ikinä noin auki? Joo tuo hinkkaus loppu tuohon kun näin mikä sielä pitää ääntä.
Palaa sivulle “Projektiosasto”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 204 vierailijaa