Auttakaa viisammat!
Tuollaiseen ykkös Golffiin siis laittamassa uudempaa konetta.
Onko jollain tietoa/kokemusta mitenkä tuo bensan jakelu kannattais toteuttaa? Kyseisessä yksilössä alunperin ollut 1.3 kaasarikone, mutta onko eroa esim. saman ikäiseen GTi:n tankkiin.
Jotain räjäytyskuvia yrittäny kattella ja näyttäis olevan jonkin verran erilaista osaa siellä tankin kupeessa (suodatinta, jotain "säiliön" tyyppistä ja pumppu) Mitäs ne kaikki osat siellä on?
Saako siis tuosta tankista hörppästyä aineet eteenpäin vai tarviiko ruveta mettästeleen toisenlaista ja mitenkä hommat kannattaa toteuttaa.
Mk1 Golf ja PL koneen naittaminen
Valvoja: ffp jäsenet
Tankki sellaisenaan käy jos asennat korkeapainepumpun tankin sisälle jos taas pumppu on ulkopuolella pitää tankki vaihtaa tai tehdä pohjaan puolentuuman ulos-otto pumpulle. Ne roippeet siellä alla on pumppu, paineenvaraaja ja suodatin. Jos ei peukalo ole keskellä kämmentä eikä halua päästä helpolla niin sellaisiakin on tehty että imevä pumppu kaasarikoneen polttoaine putkeen ja se syöttää korkeapainepumppua, suihkutukselta palaava polttoaine tuodaan korkeapainepumpun imuun ja imevän sähköpumpun painepuolelta siihen alkuperäiseen paluu putkeen.
Ja jos haluaa hyvän tehdä,niin erillisellä kerääjäsäiliiöllä.Meinaan sitten kun kohta laitat sen turbon siihen,niin ei tarvi enää uudestaan rakentaa bensalinjoja..Eli vaikkapa n.2 litran erillinen säiliö johon siirtopumppu nostaa tankista aineen.Kerääjäsäiliöstä lähtö ruiskun korkeapainepumpulle ja suutintukista paluulle oma tulo kerääjäsäiliöön.Kerääjästä sitten ylivuotoputki auton oman tankin paluulinjaan.
Ajatushan tässä on se,että vaikka bensa hölskyisi auton omassa tankissa ja siirtopumppu hörisi välillä tyhjää,niin ruiskun pumpulla riittää aina bensaa kerääjäsäiliössä.Jos ruiskun pumppu pääsee kovassa kuormituksessa imaisemaan tyhjää,kone menee heti laihalle ja pariin mäntään reikä..snif..
Ajatushan tässä on se,että vaikka bensa hölskyisi auton omassa tankissa ja siirtopumppu hörisi välillä tyhjää,niin ruiskun pumpulla riittää aina bensaa kerääjäsäiliössä.Jos ruiskun pumppu pääsee kovassa kuormituksessa imaisemaan tyhjää,kone menee heti laihalle ja pariin mäntään reikä..snif..
-
- -
- Viestit: 3
- Liittynyt: 3.8.2011 17:54
Ok ok.
Kummassakin siis sama periaate, mioltan systeemissä on tuo varaaja välissä mikä tuon ikäisen GTI:n järjestelmästäkin löytyy. Täytyy kyllä hieman varmaan sovitella että saa sinne sellasen parin litran varaajan johonkin :D
Ei oo osannu kyllä vielä haaveillakkaan turboista, kunhan nyt ensin sais näilläkin eväillä liikenteeseen :)
Kummassakin siis sama periaate, mioltan systeemissä on tuo varaaja välissä mikä tuon ikäisen GTI:n järjestelmästäkin löytyy. Täytyy kyllä hieman varmaan sovitella että saa sinne sellasen parin litran varaajan johonkin :D
Ei oo osannu kyllä vielä haaveillakkaan turboista, kunhan nyt ensin sais näilläkin eväillä liikenteeseen :)
tuosta vähän ideaa: http://www.131abarth.com/ESaomat2/Dsc00837.jpg
eli yleensähän tuo asennetaan konttiin,juurikin sen takia että se vaatii hieman tilaa..
eli yleensähän tuo asennetaan konttiin,juurikin sen takia että se vaatii hieman tilaa..
-
- -
- Viestit: 3
- Liittynyt: 3.8.2011 17:54
Palaa sivulle “Tekniikka - Bensa”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 21 vierailijaa