T4 Caravelle -02 2.5TDI
Valvoja: ffp jäsenet
T4 Caravelle -02 2.5TDI
Uusi palstalainen ja ensimmäin Volkari meidän taloudessa.
Pidemmän aikaa jo katsellu näitä Caravellejä ja nyt löyty hyvä yksilö.
130tkm. mittarissa ja erittäin hyvin huolettu.
Automaatti, vakkarilla, ilmastointi manual, eber ym.
Elekantivihree metalliväri ja hyvässä kunnossa. Jokusia kiveniskemiä keulassa.
1 omistaja ollut.
Ruostesuojattu pariin kertaan ja heti uudesta ensimmäinen kerta.
Tehtaanmuovitkin löytyy vielä takalooshin lattialta.
Kalareissuja varten hankittu ja tulee toden näköisesti olemaan perheessä pitkään.
Näitä on kehuttu hiljaiseksi ja ylläri olikin kun hiljainen oli nastarenkaiden kanssa.
Porterin peltikaapilla ja Viton uuskoppasilla tullu ajeltua mut tällänenhän pesee mennentullen melutasossa.
Perheen toinen auto -06 Nissan Note:ssa renkasmeteli kuuluu paljo selvemmin sisään.
Kesäkumit vanteineen joutuu hommailemaan.
Jossain vaiheessa sivuteltta pidemmille kalareissuille.
Pidemmän aikaa jo katsellu näitä Caravellejä ja nyt löyty hyvä yksilö.
130tkm. mittarissa ja erittäin hyvin huolettu.
Automaatti, vakkarilla, ilmastointi manual, eber ym.
Elekantivihree metalliväri ja hyvässä kunnossa. Jokusia kiveniskemiä keulassa.
1 omistaja ollut.
Ruostesuojattu pariin kertaan ja heti uudesta ensimmäinen kerta.
Tehtaanmuovitkin löytyy vielä takalooshin lattialta.
Kalareissuja varten hankittu ja tulee toden näköisesti olemaan perheessä pitkään.
Näitä on kehuttu hiljaiseksi ja ylläri olikin kun hiljainen oli nastarenkaiden kanssa.
Porterin peltikaapilla ja Viton uuskoppasilla tullu ajeltua mut tällänenhän pesee mennentullen melutasossa.
Perheen toinen auto -06 Nissan Note:ssa renkasmeteli kuuluu paljo selvemmin sisään.
Kesäkumit vanteineen joutuu hommailemaan.
Jossain vaiheessa sivuteltta pidemmille kalareissuille.
Viimeksi muokannut Rkk, 14.8.2011 10:47. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
T5 jako on 5x120 ja näissä on 5x112, mutta tuolla jaolla olevia vanteita on varmaankin eniten markkinoilla (tuolle sopivassa tuumakoossa).
Kitkarenkaitten kanssa vielä hiljaisempi. Tuossa näyttäisi olevan etulokarit, jotka vaikuttavat rengasmeluun aika paljon. Pohjapanssari hiljentää vielä lisää ja yksi, joka tahtoo luiskahtaa aina paikaltaan, on vaihdekepin palje.Näitä on kehuttu hiljaiseksi ja ylläri olikin kun hiljainen oli nastarenkaiden kanssa.
Kuoleen akun tilalle laitetaan tuollanen 95Ah:
http://www.varta-automotive.com/index.php?id=352&L=20
http://www.varta-automotive.com/index.php?id=352&L=20
Meinaa olla vaikeita löytää "sopivia" 16" vanteita mitkä miellyttäisi omaan silmään.
Suurinongelma on tuo kantavuusluokitus kun pitäisi olla 99.
Jos on jotain vinkejä vanteista niin saa laitella.
Maalarin kanssa tuli höpistyä jotta saadaan puskurit korinväriseksi jossain välissä.
Ikkunoiden pystypilarit täytyy laitella mustiksi myös. Taidetaan laittaa teippauksella kunhan löytyy tarpeeksi leveätä rullatavaraa.
Eipä tuohon muuta ehostusta tule paitsi ehkä lisäpitkää kun reissuajosta tulee liikuttua kummiski aika usein hämärän rajamailla taikka pimeässä.
Tämä olikin tupakoimatonyksilö.
Tuli tsekkatua noi tuhkakupit ja tekstailtua ex-omistajalle "ei ole ikinä siinä autossa pösyttelty".
Suurinongelma on tuo kantavuusluokitus kun pitäisi olla 99.
Jos on jotain vinkejä vanteista niin saa laitella.
Maalarin kanssa tuli höpistyä jotta saadaan puskurit korinväriseksi jossain välissä.
Ikkunoiden pystypilarit täytyy laitella mustiksi myös. Taidetaan laittaa teippauksella kunhan löytyy tarpeeksi leveätä rullatavaraa.
Eipä tuohon muuta ehostusta tule paitsi ehkä lisäpitkää kun reissuajosta tulee liikuttua kummiski aika usein hämärän rajamailla taikka pimeässä.
Tämä olikin tupakoimatonyksilö.
Tuli tsekkatua noi tuhkakupit ja tekstailtua ex-omistajalle "ei ole ikinä siinä autossa pösyttelty".
99 kantavuudella olevia vanteita on kyl aika huono löytää, eteenkin jos vanteesta haluaa tyylikkäät, meillä on nuo talvivanteet lailliset mut kesäisin on sit menty ihan normivanteilla (17-18") ja hyvin on kestänyt, nyt kesäpyörinä 17" vw monte carlot, en tiedä mikä noiden virallinen kantavuus mahtaa olla mut malliltaan sen verran "tukevat" et tuskin poliisit rupee kyselemään.
brittiläisestä kaupasta olen tilannut valmiiksi muotoon leikatut muovit Multivaniin. Tosin, ei paljoa työtä ole, jos itsekin leikkelee rullatavarasta. D-C-Fix on ainoa merkki jota osaan suositella ja rullasta riittää hyvin muovituksiin.Taidetaan laittaa teippauksella kunhan löytyy tarpeeksi leveätä rullatavaraa.
Jos en väärin muista, minulla taitaa olla yksi bussimallin teippisetti jossakin tallella. Toinenkin on, mutta oikealta ohjattavaan malliin, jolloin pari pilaria ei ihan saletisti natsaa.
5x112 jakoisten vanteitten kanssa on tullut sattumoisin pelattua aika paljon: jos en väärin muista, ainoa vanne, joka käsieni kautta on kulkenut, jossa on kantavuusmerkintä, oli T4 15" orkkis peltivanne. Uusissa saattaa ollakin.
Poliisit voivat noista vannekantavuuksista huoletta kysellä, jos vanteessa ei ole kantavuusmerkintää, asia on silloin kunnossa. Renkaitten kantavuusindeksi on aivan toinen asia.
Itsellä olisi hieman suunnitelmia laittaa A8 16" takovannetta alle. Paino ratkaisee.
ei kait se teippirullan korkeus mikään ongelma oo, jos ei muuten löydy niin leikkaa pituus-suunnassa! Meilläkin noita mustia teippirullia on tarpeeksi korkeana suoraan hyllyssä kirkkaana, mattana ja taitaa olla vielä hiilikuituisenakin pikkasen jäljellä. Omassa pakussa ollut nyt 6 vuotta kiiltävällä mustalla ikkunan puitteet ja hyvin on pysynyt, toki tummansinisessä ei tuu hirmusesti esille.
Ei pölömmät rinkulat http://www.tiltu.net/mny/a8_winter/large/0002.jpg
Myös Seatissa on ollut tuollaista aivoa. Aivo on tod.näk malliltaan Siemens 5WK4 ja taajuus 433.92 MHz.
Saattaisi löytyäkin, jos vaina jaksaisi kelata varaosakuvastoa. Tietty, voihan siihen laittaa tarran tilalle.
Nuo Audin vanteet menikin palautuksena takaisin.
Toiset ½" kapeammat piti tulla tilalle koska noiden 7½" kanssa meinas tulla ahdasta. Jarruletku otti kiinni (olis voinnu viritellä sivuun) ärräpää jäi 3mm. päähän vanteen reunasta. No nuo 7":set kerkis toinen myyjä myydä vaikka oli tänne päin tulossa.
Tuollaiset Enzot on nyt odottelemassa suvikeliä. Ei ne nyt oikein tyyliin sovi mutta oli tuolla myynnissä olevista ainoa vaihtoehto mitä vois alle laitella.
http://www.nettivanne.fi/vanteet/Alumii ... x112-et50/
Toiset ½" kapeammat piti tulla tilalle koska noiden 7½" kanssa meinas tulla ahdasta. Jarruletku otti kiinni (olis voinnu viritellä sivuun) ärräpää jäi 3mm. päähän vanteen reunasta. No nuo 7":set kerkis toinen myyjä myydä vaikka oli tänne päin tulossa.
Tuollaiset Enzot on nyt odottelemassa suvikeliä. Ei ne nyt oikein tyyliin sovi mutta oli tuolla myynnissä olevista ainoa vaihtoehto mitä vois alle laitella.
http://www.nettivanne.fi/vanteet/Alumii ... x112-et50/
Lisäakua pitäisi alkaa tuumailemaan kuskinpenkin alle.
Millasia valmiita asennussarjoja porukat on laitellu.
Lisäakku tulisi jääkaappia ym. varten ja varmistuksessi vielä kytkin jonnekin ettei pääakkusta loput virrat reissussa.
Jääkaappin käyttö tulisi olemaan vain ajon aikana koska on aikamoinen virtasyöppö 150A/24t.
Millasia valmiita asennussarjoja porukat on laitellu.
Lisäakku tulisi jääkaappia ym. varten ja varmistuksessi vielä kytkin jonnekin ettei pääakkusta loput virrat reissussa.
Jääkaappin käyttö tulisi olemaan vain ajon aikana koska on aikamoinen virtasyöppö 150A/24t.
Lisäakua pitäisi alkaa tuumailemaan kuskinpenkin alle.
Millasia valmiita asennussarjoja porukat on laitellu.
Tuo on nykyisin, edellisessä hieman työläämmin asennettava malli. Joskus testasin tuollaista matkajääkaappia ja vein samoin tein takaisin kauppaan. 10A virrankulutus on autokäytössä mahdoton. Viime kesän pärjäsin yön yli -reissun kylmennykset laadukkaalla kylmälaukulla ja kahdella pakastimesta kaivetulla 1.5 litran limupullolla.
Mulla on tuolainen käytössä ja siirtymille + lyhyeen käyttöön mennään sähkönvoimalla.
Muuten si kaasulla kun on leiri pystyssä.
http://www.dometic.com/fi/Europe/Finlan ... taid=82305
Muuten si kaasulla kun on leiri pystyssä.
http://www.dometic.com/fi/Europe/Finlan ... taid=82305
Kannataa tuo esijäähdyttää ennen reissuun lähtö.
Kestää sen 3-5t. sähkökäytössä 230V. enne kuin tuo oma käytössä oleva on saavuttanut +5-8 lämpötilan.
Sen jälkeenhän sitä ei tarvitse täysillä vältämättä pitää ajonaikana 12V käytössä.
Eli ei tarvi niitä max. tehoja kulutukseen.
Kaasu muutenkin mukana koska rreissussa kulkee 2-levynen kaasulevy missä voi pöperöitä laitella ja kaffeet kiehautella.
Riippuen tietenkin missä päin pörrää ja kuinka pitkää reissua tekee.
Kestää sen 3-5t. sähkökäytössä 230V. enne kuin tuo oma käytössä oleva on saavuttanut +5-8 lämpötilan.
Sen jälkeenhän sitä ei tarvitse täysillä vältämättä pitää ajonaikana 12V käytössä.
Eli ei tarvi niitä max. tehoja kulutukseen.
Kaasu muutenkin mukana koska rreissussa kulkee 2-levynen kaasulevy missä voi pöperöitä laitella ja kaffeet kiehautella.
Riippuen tietenkin missä päin pörrää ja kuinka pitkää reissua tekee.
Jarruhuolto kaikki levyt + palat ja umpiruostuneet käsijarrunvaijerit (edellinen omistaja ei ole käkkäriä käytelly) ensviikolla.
Onneksi ei tarvitse itse sotkea käsiä kun kaveri lupasi laitella "aikansa kuluksi".
Varaosaliikeessä rekkarin mukaan 8 eri levy vaihtoehto.
Kaveri kun saa vanhat irti ni mallit mukaan ni tulee oikeat.
Samalla kattoo tuon automaattilootan siirtomekanismin kun ei mene pakkovaihteet päälle.
Onko vain pientä hionosäätöä vaille.
D:tä se tökkäseen ku seinää kun kolmosta haluu tarjota.
Onneksi ei tarvitse itse sotkea käsiä kun kaveri lupasi laitella "aikansa kuluksi".
Varaosaliikeessä rekkarin mukaan 8 eri levy vaihtoehto.
Kaveri kun saa vanhat irti ni mallit mukaan ni tulee oikeat.
Samalla kattoo tuon automaattilootan siirtomekanismin kun ei mene pakkovaihteet päälle.
Onko vain pientä hionosäätöä vaille.
D:tä se tökkäseen ku seinää kun kolmosta haluu tarjota.
Viimeksi muokannut Rkk, 21.10.2011 8:40. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Meillä oli T4 Caravelle tdi 98-99 automaatilla ja oli tosi mukava, hiljainen ja luotettava peli. Varusteita oli ajotietokoneesta automaattiseen ilmastointiin sekä takana tehdastummennetut lasit. 200tkm kohdalla otti ja paloi ilmeisesti Eberin takia. Kakkosakku löytyi myöskin.
Uuden korimallin Vito on kyllä täysin surkea esitys verrattuna T4 laatuun. Oikein ikävä vieläkin Caravellea :)
Jääkaapeista itsellä on kokemusta kompressorikaapista yhdeltä viikon Norjanreissulta. Kaasulaitetta en uskaltanut ottaa vähäisen kokemuksen takia. Kompurakaappi pysyi autossa koko ajan. Kaappi survottiin Vitoon sikaosastolle ja johdotus kakkosakun kautta. Waeco on merkki. Pakastinlokerokin löytyy. Arkkumallisten saatavuus Pohjois-Suomessa oli huono reissun lähetessä ja tämän hain Kärkkäiseltä Ylivieskasta. Jonkun kerran käytin autoa varalta hetken tyhjäkäynnillä. Kolme ekaa yötä oltiin samalla leiripaikalla ilman ajoa.
http://farm5.static.flickr.com/4114/4816454416_2a356f56f7_z.jpg
http://farm5.static.flickr.com/4100/4850165314_db11cbb3c1_b.jpg
http://farm5.static.flickr.com/4121/4850165578_279a0ed6ea_b.jpg
http://farm5.static.flickr.com/4102/4816219566_1eab7d5f2d_z.jpg
Uuden korimallin Vito on kyllä täysin surkea esitys verrattuna T4 laatuun. Oikein ikävä vieläkin Caravellea :)
Jääkaapeista itsellä on kokemusta kompressorikaapista yhdeltä viikon Norjanreissulta. Kaasulaitetta en uskaltanut ottaa vähäisen kokemuksen takia. Kompurakaappi pysyi autossa koko ajan. Kaappi survottiin Vitoon sikaosastolle ja johdotus kakkosakun kautta. Waeco on merkki. Pakastinlokerokin löytyy. Arkkumallisten saatavuus Pohjois-Suomessa oli huono reissun lähetessä ja tämän hain Kärkkäiseltä Ylivieskasta. Jonkun kerran käytin autoa varalta hetken tyhjäkäynnillä. Kolme ekaa yötä oltiin samalla leiripaikalla ilman ajoa.
http://farm5.static.flickr.com/4114/4816454416_2a356f56f7_z.jpg
http://farm5.static.flickr.com/4100/4850165314_db11cbb3c1_b.jpg
http://farm5.static.flickr.com/4121/4850165578_279a0ed6ea_b.jpg
http://farm5.static.flickr.com/4102/4816219566_1eab7d5f2d_z.jpg
Tuulilasinpyyhkimet räpärri ja pompotti tihkusateessa.
Riihimäen Nesteellä pyyhkimet vaihtoon.
Kulkupeleissä aina ollut noita Boshin Twimejä.
Tuolla oli naulakossa näitä uusia Boshn Twin Aeroja ja olin niistä kuulut parilta kaverilta kovasti kehuja joten nehän piti ottaa käyttöön.
Huoltamonpitäjä vei ne käsistä kun kaivelin muovikorttia lompsasta kassalla.
Kerinny kunnolla ulos kun jo viimistä asenteli paikoileen.
Jossakin osataan vielä palvella.
Asennetuna paikoilleen vähän yli 40€. :D
On todella viljaiset vaikka lasissa oli nirkosesti pisaroita.
Katotaan nyt ajan kanssa millaiset ovat.
http://rb-aa.bosch.com/boaa-fi/Product. ... lication=1
Riihimäen Nesteellä pyyhkimet vaihtoon.
Kulkupeleissä aina ollut noita Boshin Twimejä.
Tuolla oli naulakossa näitä uusia Boshn Twin Aeroja ja olin niistä kuulut parilta kaverilta kovasti kehuja joten nehän piti ottaa käyttöön.
Huoltamonpitäjä vei ne käsistä kun kaivelin muovikorttia lompsasta kassalla.
Kerinny kunnolla ulos kun jo viimistä asenteli paikoileen.
Jossakin osataan vielä palvella.
Asennetuna paikoilleen vähän yli 40€. :D
On todella viljaiset vaikka lasissa oli nirkosesti pisaroita.
Katotaan nyt ajan kanssa millaiset ovat.
http://rb-aa.bosch.com/boaa-fi/Product. ... lication=1
Jokohan noi tehdaan suojamuovit vois nykästä irti.
Johan nuo on tuolla olleet.
Alkaa paikotellen jo repsottamaan.
Suojamaton vois uusia oikean mittaseksi ku on reunoista hiukan vajaa edestä.
Samalla kiinityslenkeille vois tehdä aukot.
http://hota.1g.fi/kuvat/Caravelle/Tehda ... 2.JPG/full
http://hota.1g.fi/kuvat/Caravelle/tehdasmuovi3.JPG/full
http://hota.1g.fi/kuvat/Caravelle/Tehda ... 1.JPG/full
http://hota.1g.fi/kuvat/Caravelle/Suojamatto.JPG/full
Mikäs reijitetty "myysterikotelo" tuo on ? Löytyy tunkin vierestä.
http://hota.1g.fi/kuvat/Caravelle/Myyst ... o.JPG/full
Liukuoven paneeli repsottaa alareunasta.
Sen verran kurkailin et on näköjään muovikiinikkeet irronneet paneelista ja yritelty korjailla kuumaliimalla.
Täytyy ottaa työn alle kuhan jarruhuolto on tehty.
Johan nuo on tuolla olleet.
Alkaa paikotellen jo repsottamaan.
Suojamaton vois uusia oikean mittaseksi ku on reunoista hiukan vajaa edestä.
Samalla kiinityslenkeille vois tehdä aukot.
http://hota.1g.fi/kuvat/Caravelle/Tehda ... 2.JPG/full
http://hota.1g.fi/kuvat/Caravelle/tehdasmuovi3.JPG/full
http://hota.1g.fi/kuvat/Caravelle/Tehda ... 1.JPG/full
http://hota.1g.fi/kuvat/Caravelle/Suojamatto.JPG/full
Mikäs reijitetty "myysterikotelo" tuo on ? Löytyy tunkin vierestä.
http://hota.1g.fi/kuvat/Caravelle/Myyst ... o.JPG/full
Liukuoven paneeli repsottaa alareunasta.
Sen verran kurkailin et on näköjään muovikiinikkeet irronneet paneelista ja yritelty korjailla kuumaliimalla.
Täytyy ottaa työn alle kuhan jarruhuolto on tehty.
Liukuoven ovipahvi repsetti alareunassa ja natisi & kitisi ajossa.
Paneeli pois ja kas edellinen omistaja yritäny fiksailla kuumaliimalla ja nehän oli ironneet.
Nyt on kaikki irtonaiset liimattu Wurthin liima & tiivistemassalla.
Kaikki muut paitsi yksi joka oli tehtaan jäljiltä tukevasti kiinni.
Nyt hiljeni.
Olis tietysti voinnu laittaa lisä äänieristeet liukuoveen mutta eipä tullu mieleen.
Paneeli pois ja kas edellinen omistaja yritäny fiksailla kuumaliimalla ja nehän oli ironneet.
Nyt on kaikki irtonaiset liimattu Wurthin liima & tiivistemassalla.
Kaikki muut paitsi yksi joka oli tehtaan jäljiltä tukevasti kiinni.
Nyt hiljeni.
Olis tietysti voinnu laittaa lisä äänieristeet liukuoveen mutta eipä tullu mieleen.
Kaatosadeilmiö ?
Valokatkaijia kävi lämpöisenä.
Kääntö oikeeseen laitaan ja takas vasuriin sytytti valot taas päälle.
Pari kertaa teki tuon et sammu 200km. kaatosadematkalla ja katkaisija oli lämmin.
Tuon kaatosade reissun jälkeen toiminnut ihan normaalisti eikä lämpiä.
Omituistako ?
Itse en havainnut tuota ennen kuin vastaantulijat vilkuttelivat valojaan.
Valokatkaijia kävi lämpöisenä.
Kääntö oikeeseen laitaan ja takas vasuriin sytytti valot taas päälle.
Pari kertaa teki tuon et sammu 200km. kaatosadematkalla ja katkaisija oli lämmin.
Tuon kaatosade reissun jälkeen toiminnut ihan normaalisti eikä lämpiä.
Omituistako ?
Itse en havainnut tuota ennen kuin vastaantulijat vilkuttelivat valojaan.
Melkein samalla, kun tilaa ajan konttorille, kannattaa tilata aika nivelen vaihtoon. Kertovat konttorilla, mitä viveliä pitää vaihtaa, niin osaa ostaa sopivat. Itselläkin kolisee taas etupäässä.
e:typo
e:typo
Viimeksi muokannut lukkari, 8.8.2011 11:27. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Taistelua itseni kanssa.
Maalarille menossa syksyllä keulassa olevien kiven iskeemien vuoksi.
Jättääkö puskurit orkis kuosiin vai laitetaanko korinväriseksi.
Entäs sitten peilit.
16" peltivanteet meinasin viedä samalla jos maalati keksisi niille jotain kivaa ja hillittyä.
Voishan nekin tietysti laittaa ihan orkiskuosilla alle.
Tarvii vissiin nyt tarkemmin mietiskellä hyvän konjakin kanssa.
Maalarille menossa syksyllä keulassa olevien kiven iskeemien vuoksi.
Jättääkö puskurit orkis kuosiin vai laitetaanko korinväriseksi.
Entäs sitten peilit.
16" peltivanteet meinasin viedä samalla jos maalati keksisi niille jotain kivaa ja hillittyä.
Voishan nekin tietysti laittaa ihan orkiskuosilla alle.
Tarvii vissiin nyt tarkemmin mietiskellä hyvän konjakin kanssa.
Gtechniq C4 Permanent Trim Restorer testailua.
http://www.autonhoito.com/shop/index.ph ... cts_id=371
Ennen käsittelyä:
http://hota.1g.fi/kuvat/Caravelle/Ennen10.JPG/full
Käsittelyn jälkeen:
http://hota.1g.fi/kuvat/Caravelle/j%E4lkeen11.JPG/full
Saas nähdä kuinka kauan pysyy edes tuollaisena.
Jotain laikkuja muoviosissa mitkä ei lähteneet pois olenkaan.
Tuli kokeiltua aika tuimallakin aineella.
http://www.autonhoito.com/shop/index.ph ... cts_id=371
Ennen käsittelyä:
http://hota.1g.fi/kuvat/Caravelle/Ennen10.JPG/full
Käsittelyn jälkeen:
http://hota.1g.fi/kuvat/Caravelle/j%E4lkeen11.JPG/full
Saas nähdä kuinka kauan pysyy edes tuollaisena.
Jotain laikkuja muoviosissa mitkä ei lähteneet pois olenkaan.
Tuli kokeiltua aika tuimallakin aineella.
Unohtu laittaa mitä tuli vastaan alapallorempassa vastaan.
Abs-johdot olivat osuneet vanteisiin edessä.
Vanteita sovitelessa kyl tsekattiin ettei pitäs osua mihinkään eikä ne silloin osuneet.
Ei siellä mitään tuohoa tapahtunut. Just ja just oli jälkeä johdoissa.
Ihan ääriasentoissa ja auto olessa liikeessä ilmeisesti osuneet.
No enään ei osu.
Vanteet: 16" x 7" Et 50
Abs-johdot olivat osuneet vanteisiin edessä.
Vanteita sovitelessa kyl tsekattiin ettei pitäs osua mihinkään eikä ne silloin osuneet.
Ei siellä mitään tuohoa tapahtunut. Just ja just oli jälkeä johdoissa.
Ihan ääriasentoissa ja auto olessa liikeessä ilmeisesti osuneet.
No enään ei osu.
Vanteet: 16" x 7" Et 50
Uuden antenni vaihto ei auttanut radion suhina kohina kanavahyppelyyn.
Vaihdoin antenni ihan muutenkin koska oli umpiruosteessa ja vettä täynnä :)
No eipä tuollaiselta denverin halpisgrammarilta voinnut paljoa vaatia.
Tilalle tulee Alpine:
http://finland.alpine-europe.com/tuotte ... -123r.html
ja tökätään siihen tuollainen:
http://www.verkkokauppa.com/fi/product/ ... uistitikku
Vaihdoin antenni ihan muutenkin koska oli umpiruosteessa ja vettä täynnä :)
No eipä tuollaiselta denverin halpisgrammarilta voinnut paljoa vaatia.
Tilalle tulee Alpine:
http://finland.alpine-europe.com/tuotte ... -123r.html
ja tökätään siihen tuollainen:
http://www.verkkokauppa.com/fi/product/ ... uistitikku
"Autosähköasentaja" ollut asialla.
http://hota.1g.fi/kuvat/Caravelle/h%E4s%E4.JPG/full
Täytyy laitella vähän siistimmin.
Mikäs tuon liittiminen käyttötarkoitus olis. Orkisnavia vartenko ?
http://hota.1g.fi/kuvat/Caravelle/mliitin.JPG/full
http://hota.1g.fi/kuvat/Caravelle/h%E4s%E4.JPG/full
Täytyy laitella vähän siistimmin.
Mikäs tuon liittiminen käyttötarkoitus olis. Orkisnavia vartenko ?
http://hota.1g.fi/kuvat/Caravelle/mliitin.JPG/full
Kaiutin tuumailua.
Tuota settiä nyt tullu tuumailtua.
http://www.audiohellman.fi/focal/kaiuttimet/6-5/165-a3
Olisikohan tilaa noille 6,5" ovien yläreunassa.
Selvinee kun ottaa ovipahvin irti ja kattoo mitä siellä on vastassa.
http://hota.1g.fi/kuvat/Caravelle/op.JPG/full
Tuota settiä nyt tullu tuumailtua.
http://www.audiohellman.fi/focal/kaiuttimet/6-5/165-a3
Olisikohan tilaa noille 6,5" ovien yläreunassa.
Selvinee kun ottaa ovipahvin irti ja kattoo mitä siellä on vastassa.
http://hota.1g.fi/kuvat/Caravelle/op.JPG/full
Rainbow DL-C4.2 sarja oli postissa.
Diskantien kanssa hiukan pähkäilyä mihin laittas "fiksusti".
Täytynee tehdä niille omat kiinikesydeemit ni saa tuohon etupilarin alareunaan.
Kiinikkeiden kiinitys jäis orkis kaiutinritilöiden alle piiloon.
http://www.powerset.fi/autohifi/rainbow/dl-c42.html
Diskantien kanssa hiukan pähkäilyä mihin laittas "fiksusti".
Täytynee tehdä niille omat kiinikesydeemit ni saa tuohon etupilarin alareunaan.
Kiinikkeiden kiinitys jäis orkis kaiutinritilöiden alle piiloon.
http://www.powerset.fi/autohifi/rainbow/dl-c42.html
Seuraan mielenkiinnolla tätä musiikkipuolen päivitystä, joten laitathan kuvia kehiin kun homma etenee.
No eipä tuohon mitään ihmeellistä tule.
No Powersetin myyjä ( loistavaa palvelua muuten) teki kyllä kohtuu tarjouksen subista ja vahvarista kun kysäsin rehellistä mielipidettä noista aktiivisubeista.
Mitään painesubia en ole suunnitellut. Kuhan sopivasti höpisee räntätäntärokkista kevyeen metalliin.
Jos pikkuhiljaa sais laiteltua.
Suurin projekti on midbassojen nakertelu jossain vaiheessa.
Johdot vedetty ja aika helposti sai pujoteltua.
Jakosuotimien paikkoja ihmetelinkin sitten pidempää minne ne saisi jemmaan.
"Mikäs paneeli tuossa oikein on"
"Ahaa"
Sieltähän jakarit sitten löysivät kodin.
Diskanteille ruma kiinnitysrauta haponkestävästä reikänauhasta.
No eipä tuota paljoa jää näkyville ja toimii.
Diskantti paikoillaan ja kiinnitys samaan reikään keskiäänen kanssa.
Reikärauta pujotettu orkis ritilän alta.
Pikkasen ritilä irvistää mutta se hoituu hienosäädöllä eli puukolla sisäpuolen lirpakeen poisto.
Helppo ja nopea asennus.
Samalla laitoin taka usbpiuhan kiinni ja liitimellekin löyty paikka.
Ei tarvi aina irrotella usbmuistia kun soitinpaneelin ottaa yöksi irti.
Muistina tuollainen Delok nano joka on erittäin pienikokoinen:
http://www.delock.com/produkte/gruppen/ ... 54221.html
Äänimaailma muutui selvästi puhtaamaksi.
Seuraavaksi ihmetellään basso puolta jossain välissä.
Jakosuotimien paikkoja ihmetelinkin sitten pidempää minne ne saisi jemmaan.
"Mikäs paneeli tuossa oikein on"
"Ahaa"
Sieltähän jakarit sitten löysivät kodin.
Diskanteille ruma kiinnitysrauta haponkestävästä reikänauhasta.
No eipä tuota paljoa jää näkyville ja toimii.
Diskantti paikoillaan ja kiinnitys samaan reikään keskiäänen kanssa.
Reikärauta pujotettu orkis ritilän alta.
Pikkasen ritilä irvistää mutta se hoituu hienosäädöllä eli puukolla sisäpuolen lirpakeen poisto.
Helppo ja nopea asennus.
Samalla laitoin taka usbpiuhan kiinni ja liitimellekin löyty paikka.
Ei tarvi aina irrotella usbmuistia kun soitinpaneelin ottaa yöksi irti.
Muistina tuollainen Delok nano joka on erittäin pienikokoinen:
http://www.delock.com/produkte/gruppen/ ... 54221.html
Äänimaailma muutui selvästi puhtaamaksi.
Seuraavaksi ihmetellään basso puolta jossain välissä.
Omaan teenelkkuun olen ajatellut tuota Focalin 3-tie settiä. Midbassojen upotussyvyys vaan taitaa olla hieman liikaa oviin? Lisäksi sit joku 3 kanavainen vahvari ja kuskin penkin taakse 10" subbari suljetussa kotelossa.
Omaan teenelkkuun olen ajatellut tuota Focalin 3-tie settiä. Midbassojen upotussyvyys vaan taitaa olla hieman liikaa oviin? Lisäksi sit joku 3 kanavainen vahvari ja kuskin penkin taakse 10" subbari suljetussa kotelossa.
No 4":set ei mahdu si orkis paikoille suoraan jos meinaa laittaa orkisritilät takas.
Imarööri ottaa vastaan.
Nytenkin ahisti hiukan kun oli 51mm upotussyvyys tuolla rainbownsarjalla.
Voi ne mennä nippanappa.
Midbassot kanssa pitäs oviin katella kunhan nyt saa ovipahvi irti (laiska) ja näkee mitä sinne mahtuu.
Midbassoprojekti kun alkaa niin siinä vaiheessa järjestelmä muuttuu aktiiviseksi 5-kanavaisen vahvistimen kanssa jolloin saa myös subille kanavat valmiiksi.
Mulla on molemmin puolin "ovitaskut", joissa paikat 6,5" midbassoille. Mutta onkohan kiinnitys riittävän tukeva, ettei rämise. Keskiäänien upotussyvyys ei mulle tullut ollenkaan mieleen, että sekin voi olla tiukoilla. Pitäisköhän sinne alle vielä saada jotain vaimennusmateriaalikin? Täytyy mittailla ja miettiä vielä tai sit pitää näyttää ilmaröörille kuumailmapuhallinta ja uutta muotoa.
Aivan varmasti paranee äänimaailma pikku päivityksellä.
Tuosta midbasson asennuksesta oveen, siis luulen että parashan se olisi jos sen elementin saisi korokerenkaiden kanssa suoraan oveen kiinni. Ovipahvi ja ovitasku vain verhoilisivat kaiken. Tällöin elementti ei olisi ovipahvin varassa ja asennus olisi tukeva. En tiedä kuinka helposti kyseinen asennus on mahdollista toteuttaa.
Tuossa lokeron kohdalla, jonne jakarit asensit, olisi varmasti ihan käypänen paikka pikku subille. Itsellä on kyseisen luukun takana MFD:n CD-vaihtaja joten vaatii enempi toimia subin asentamiselle.
Tuosta midbasson asennuksesta oveen, siis luulen että parashan se olisi jos sen elementin saisi korokerenkaiden kanssa suoraan oveen kiinni. Ovipahvi ja ovitasku vain verhoilisivat kaiken. Tällöin elementti ei olisi ovipahvin varassa ja asennus olisi tukeva. En tiedä kuinka helposti kyseinen asennus on mahdollista toteuttaa.
Tuossa lokeron kohdalla, jonne jakarit asensit, olisi varmasti ihan käypänen paikka pikku subille. Itsellä on kyseisen luukun takana MFD:n CD-vaihtaja joten vaatii enempi toimia subin asentamiselle.
Huoltokirja naputeltu digitaaliseen muotoon.
Ei ihan pilkuntarkasti.
Caravelle huoltokirja
1.9-03 Longlife huolto 19799km.
5.8-04 Longlife huolto
Suodattimet
Jarrupalat E & T 37000km.
15.11-05 Longlife huolto
Suodattimet
Aika & km perusteinen huolto. 55000km.
27.8-06 Longlife huolto
Suodattimet
Ilmastointi huolto. 71000km.
28.6-07 Longlife huolto
Hammashihnanvaihto
Vesipumppu
Ilmansuodatin. 81931km.
30.05-08 Longlife huolto
Perus-/öljynvaihtohuolto
Kaikki iskunvaimentimet. 96000km.
10.8-09 ATF-öljyt + suodatin 109000km.
5.6-09 Moottoriöljyt
Suodattimet 113000km.
29.5-10 Longlife huolto
Koko pakoputkisto.
Käsijarrun jousi
Suodattimet 125000km.
1.11-10 Uusi tuulilasi
Automaatin öljyt.
23.2-11 Uusi akku. Varta Start Stop Agm G14
8.3-11 Jarrunesteet 134088km.
5.5.-11 Jarrulevyt ja palat eteen & taakse. 134678km.
10.8-11 Alapallonivelet V & O. 136000km.
9.-11 Uusi soitin ja kaiuttimet.
Alpine CDE-123R
Rainbow DL-C4.2 Erillissarja.
23.1.2012 Hehkujenvaihto.
24.1 Uusi valokytkin. Uusi orkisosa.
15.5 -12 Uusi virtalukonpohja.
15.6 -12 Jako- ja syöttöpumpu hihnat kilkeineen. Vesipumppu. Nokka- ja
kampiakselinstefat. Polttoainesuodatin.
140tkm.
31.7. 2012 Peruutuskamera ja uusi soitin asennettu.
9.12 -12 Moottoriöljyt + suodatin + ilmansuodatin.
143142 km
7.6 2013 laakkonen oy. Uusi kuskinovi laitettu.
30.11 Talvihuolto: Egr:n siivous. Automaattilaatikon öljynvaihto + suodatin.
Ajovalojen releytys + muuta pientä. Konepellillä alla oleva kuittaus kytkin kuollu. Uusi tilattu ja vaihdellaan kun tulee. 153tkm mittarissa. Hittaasti tulee kilometrejä :)
11.2015
Uudet Nokia hakka c kesärenkaat.
12.2015
158tkm.
Moottoriöljyt vaihdettu ja samalla öljypohjassa oleva anturi.
Jakopäänhihna tarkastettu ja ok.
Ei ihan pilkuntarkasti.
Caravelle huoltokirja
1.9-03 Longlife huolto 19799km.
5.8-04 Longlife huolto
Suodattimet
Jarrupalat E & T 37000km.
15.11-05 Longlife huolto
Suodattimet
Aika & km perusteinen huolto. 55000km.
27.8-06 Longlife huolto
Suodattimet
Ilmastointi huolto. 71000km.
28.6-07 Longlife huolto
Hammashihnanvaihto
Vesipumppu
Ilmansuodatin. 81931km.
30.05-08 Longlife huolto
Perus-/öljynvaihtohuolto
Kaikki iskunvaimentimet. 96000km.
10.8-09 ATF-öljyt + suodatin 109000km.
5.6-09 Moottoriöljyt
Suodattimet 113000km.
29.5-10 Longlife huolto
Koko pakoputkisto.
Käsijarrun jousi
Suodattimet 125000km.
1.11-10 Uusi tuulilasi
Automaatin öljyt.
23.2-11 Uusi akku. Varta Start Stop Agm G14
8.3-11 Jarrunesteet 134088km.
5.5.-11 Jarrulevyt ja palat eteen & taakse. 134678km.
10.8-11 Alapallonivelet V & O. 136000km.
9.-11 Uusi soitin ja kaiuttimet.
Alpine CDE-123R
Rainbow DL-C4.2 Erillissarja.
23.1.2012 Hehkujenvaihto.
24.1 Uusi valokytkin. Uusi orkisosa.
15.5 -12 Uusi virtalukonpohja.
15.6 -12 Jako- ja syöttöpumpu hihnat kilkeineen. Vesipumppu. Nokka- ja
kampiakselinstefat. Polttoainesuodatin.
140tkm.
31.7. 2012 Peruutuskamera ja uusi soitin asennettu.
9.12 -12 Moottoriöljyt + suodatin + ilmansuodatin.
143142 km
7.6 2013 laakkonen oy. Uusi kuskinovi laitettu.
30.11 Talvihuolto: Egr:n siivous. Automaattilaatikon öljynvaihto + suodatin.
Ajovalojen releytys + muuta pientä. Konepellillä alla oleva kuittaus kytkin kuollu. Uusi tilattu ja vaihdellaan kun tulee. 153tkm mittarissa. Hittaasti tulee kilometrejä :)
11.2015
Uudet Nokia hakka c kesärenkaat.
12.2015
158tkm.
Moottoriöljyt vaihdettu ja samalla öljypohjassa oleva anturi.
Jakopäänhihna tarkastettu ja ok.
Viimeksi muokannut Rkk, 21.12.2015 13:56. Yhteensä muokattu 16 kertaa.
Kaveri nosti kädet pystyyn hehkujen vaihdossa.
On muuten ahtaat paikat ja kaikki kivasti piilossa. Joutuisi tekemään tilaa. Jäähdytintä pitäs saada siirettyä mutta ilmastoinnin kennokin on edessä. Noista ei sitten tiedä jos sattuu hehku napsahtamaan poikki ni tulis isompi urakka. Täytyy tuo emännä hiace saada talliin takas yöksi kun siinä on pakkelit kyljissä. Talvikummit on nyt sitten alla ja laitoin sen sisätilan haarotimen. Eikä muuten takajarrupalat jurnuta enään kun pysähtyy. Kuparipastaa kitinälevyjen alla. Varmaankin aika pehmeetä materiaali noi palat mitkä tuli taakse. No ainakin saat kontorin ikkunat auki kun laitat tolppaan.
Joutuu hakemaan lavan Sandelsia työpalkaksi.
Piuhan päästähän tuo hörähtää nätisti käyntiin.
Kunnolla kylmäkone lähtee vähän rumasti rynkyttäen.
Pari tarjouspyyntöa laitelin paikallisille yrittäjille paljonko ottavat hehkujen vaihdosta.
Vois kysellä Laakoselta piruuttaan paljonko niillä kustantaa.
On muuten ahtaat paikat ja kaikki kivasti piilossa. Joutuisi tekemään tilaa. Jäähdytintä pitäs saada siirettyä mutta ilmastoinnin kennokin on edessä. Noista ei sitten tiedä jos sattuu hehku napsahtamaan poikki ni tulis isompi urakka. Täytyy tuo emännä hiace saada talliin takas yöksi kun siinä on pakkelit kyljissä. Talvikummit on nyt sitten alla ja laitoin sen sisätilan haarotimen. Eikä muuten takajarrupalat jurnuta enään kun pysähtyy. Kuparipastaa kitinälevyjen alla. Varmaankin aika pehmeetä materiaali noi palat mitkä tuli taakse. No ainakin saat kontorin ikkunat auki kun laitat tolppaan.
Joutuu hakemaan lavan Sandelsia työpalkaksi.
Piuhan päästähän tuo hörähtää nätisti käyntiin.
Kunnolla kylmäkone lähtee vähän rumasti rynkyttäen.
Pari tarjouspyyntöa laitelin paikallisille yrittäjille paljonko ottavat hehkujen vaihdosta.
Vois kysellä Laakoselta piruuttaan paljonko niillä kustantaa.
On muuten ahtaat paikat ja kaikki kivasti piilossa. Joutuisi tekemään tilaa. Jäähdytintä pitäs saada siirettyä mutta ilmastoinnin kennokin on edessä. Noista ei sitten tiedä jos sattuu hehku napsahtamaan poikki ni tulis isompi urakka.
Pultit konehuoneen etuosasta (6kpl) ja se syyläri kääntyy ylareunasta kaikkine päivineen eteenpäin. Sitten vaan sopiva pitkä hylsy ja vaihdat ne hehkut. Muista noudattaa asennettaessa uusia hehkuja annettua momenttia, ettei seuraavalla kerralla tule vahinkoja irroituksessa. Ei ne ole siellä liikkeessä laskeneet tuohon hintaan mukaan mahdollisuutta, että hehku katkeaa. Siitä tulee siis lisälasku ja jos katkaiset itse, niin se lasku tulee joka tapauksessa.Momentti on siis pieni 15Nm.
Pultit konehuoneen etuosasta (6kpl) ja se syyläri kääntyy ylareunasta kaikkine päivineen eteenpäin. Sitten vaan sopiva pitkä hylsy ja vaihdat ne hehkut. Muista noudattaa asennettaessa uusia hehkuja annettua momenttia, ettei seuraavalla kerralla tule vahinkoja irroituksessa. Ei ne ole siellä liikkeessä laskeneet tuohon hintaan mukaan mahdollisuutta, että hehku katkeaa. Siitä tulee siis lisälasku ja jos katkaiset itse, niin se lasku tulee joka tapauksessa.Momentti on siis pieni 15Nm.
Ilmeisesti joutuisi maskia ym. purkamaan edestä pois ?
Muuten ei kyllä mahdu kääntymään mihinkään.
No Laakkoselle menee ensikuussa laitettavaksi.
Saisihan nuo itsekkin laitettua mutta puuttuu se oleelisin eli lämmintalli missä voi omaan tahtii rassata.
Usko pois, mutta irroittamalla välijäähyn ruuvit 2kpl maskiraudan päältä ja raudan päistä ruuvia, eli etuvalojen päältä yht siis 6 ruuvia, niin koko maski syylärin ym. kilkkeiden kanssa kääntyy eteenpäin avartaen huomattavasti konehuoneen työskentelytilaa. Siis joudut tekemään mitä tahansa ja koska tahansa konehuoneessa, niin tuo saranoitu maski helpottaa hommaa huomattavasti. Ja se on totta, että kylmässä ei ole mukava tehdä hommia joten ei se Laakkonen ole välttämättä mikään huono vaihtoehto. Itse laskisin max 2h tuohon operaatioon, minkä on laskenut tuon hinnan perusteella korjaamokin tuhon kuluvaksi. Tod näk aika koko hommaan ehkä 0,5h jos lähtee hehkut poraamatta. Tuossa kahdessa tunnissa poraa jo useammankin hehkun pois koneesta.
Penkinpäälisiä mietiskellyt tuohon caravelleen.
Sellasia fiksumman näköisiä.
Alustavaa kyselyä laitoin tuonne http://www.tammer-suoja.fi/istuinsuojat_alcantara.php alacantarasta + nahka.
Sisältää penkit + niska tuet + kuskin kyynärnojan.
Tarjous oli 800€.
Metritavarana saa oviverhoilua varten molempia.
Alcantara 130 euroa/ jm
Aito nahka (laminoituna) 48,50 euroa/ m2
Pyysivät vielä jokusen valokuvan penkeistä jolloin tarkentuu että mallit ovat oikein.
Tuolla olisi myös jotain kivaa:
http://suomi.albert-premium.com/
Sellasia fiksumman näköisiä.
Alustavaa kyselyä laitoin tuonne http://www.tammer-suoja.fi/istuinsuojat_alcantara.php alacantarasta + nahka.
Sisältää penkit + niska tuet + kuskin kyynärnojan.
Tarjous oli 800€.
Metritavarana saa oviverhoilua varten molempia.
Alcantara 130 euroa/ jm
Aito nahka (laminoituna) 48,50 euroa/ m2
Pyysivät vielä jokusen valokuvan penkeistä jolloin tarkentuu että mallit ovat oikein.
Tuolla olisi myös jotain kivaa:
http://suomi.albert-premium.com/
" Istuinsuojasarjan hinta ko. autolle (Leather Look -sivu/taustamateriaali, Brutal Antracit, VW logo, toimitus) on 445,50 euroa toimitettuna annettuun osoitteeseen (sis.alv. 23%).
Hinnat käytetyille tekstiileille metritavarana ovat seuraavat:
- Leather Look (153 cm leveä): 99 EUR/m (sis. alv.)
- Brutal antracit (153 cm leveä) : 60 EUR/m (sis.alv.) "
"Keinonahka" & kangasverhoilulla + tikkaukset saumoissa.
Ei tuo kovinpaha hinta olisi laadukaista suojista.
Tuohon hintaan kuului vielä niskatuet.
Jänniteet taas 10,5volttia.
Virtalukon pohja vaihdettu.
Olipas inhottavassa paikassa tuo paketin lukitusruuvi.
Menee tuo akku loppuviikosta testipenkkiin kun on vielä takuuta jäljellä.
Agm-tyyppi ja testipenkissä vasta saa selville onko ok.
Samalla mittaavat purkaako auto jossakin virtaa.
Ainoa mitä epäilen jos ei tuo virtalukonpohja oireillu on soitin.
Eiköhän tuohon jotain selvyytä saa loppuviikosta.
Virtalukon pohja vaihdettu.
Olipas inhottavassa paikassa tuo paketin lukitusruuvi.
Menee tuo akku loppuviikosta testipenkkiin kun on vielä takuuta jäljellä.
Agm-tyyppi ja testipenkissä vasta saa selville onko ok.
Samalla mittaavat purkaako auto jossakin virtaa.
Ainoa mitä epäilen jos ei tuo virtalukonpohja oireillu on soitin.
Eiköhän tuohon jotain selvyytä saa loppuviikosta.
Palaa sivulle “Kävijöiden kalusto”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 2 vierailijaa