Golf Country
Valvoja: ffp jäsenet
Golf Country
Terve
Mahdollisesti tuleva vw countristi.
Olisi 192 000 km ajettu laatikko ja etuvetoakseli vikainen country suht halvalla tiedossa, mutta askarruttaa kovasti mistä laatikko ja mikä siihen käypii...
Joten tulin tänne kyselemään enemmän tietäviltä asiosta.
Ilmeisesti vetoakseli(t) ovat irronneet jommasta kummasta päästä ja hajottaneet vaihteiston.
Netistä olen etsiskellyt tietoa ja ne mitä on löytyny ovat vähän ristiriidassa toisiinsa, jotkut kertovat että countryssä on 020 laatikko ja osa kertoo että 02c.
Miten tämä asia nyt on ?
Miten tuo voiman välitys takaperälle on toteutettu, kulmavaihteellahan se väliteteään kardaanille? Voiko jostain normaalista etuvetoisen laatikosta rakentaa tähän sopivan vai käykä ainoastaan syncrot ?
Kiitos vastauksistanne ja toivottavasti joku asiassa auttaa
Mahdollisesti tuleva vw countristi.
Olisi 192 000 km ajettu laatikko ja etuvetoakseli vikainen country suht halvalla tiedossa, mutta askarruttaa kovasti mistä laatikko ja mikä siihen käypii...
Joten tulin tänne kyselemään enemmän tietäviltä asiosta.
Ilmeisesti vetoakseli(t) ovat irronneet jommasta kummasta päästä ja hajottaneet vaihteiston.
Netistä olen etsiskellyt tietoa ja ne mitä on löytyny ovat vähän ristiriidassa toisiinsa, jotkut kertovat että countryssä on 020 laatikko ja osa kertoo että 02c.
Miten tämä asia nyt on ?
Miten tuo voiman välitys takaperälle on toteutettu, kulmavaihteellahan se väliteteään kardaanille? Voiko jostain normaalista etuvetoisen laatikosta rakentaa tähän sopivan vai käykä ainoastaan syncrot ?
Kiitos vastauksistanne ja toivottavasti joku asiassa auttaa
Viimeksi muokannut Bingi, 1.11.2010 14:19. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Pääsin katsomaan autoa ja taka kontissa olevan tarran mukaan autossa olisi AXR loota.
http://www.volkkaripalsta.com/keskustel ... =8&t=30438
Heti löytyi juttua kun tiesi oikean tyypin
Eikö kellään ole omakohtaisia kokemuksia ? eikö herätä mitään keskustelua ?
http://www.volkkaripalsta.com/keskustel ... =8&t=30438
Heti löytyi juttua kun tiesi oikean tyypin
Eikö kellään ole omakohtaisia kokemuksia ? eikö herätä mitään keskustelua ?
Countryn laatikoita on kyllä aika harvoin myynnissä, mataliin malleihin löytyy paremmin. Itellä ois matalaan jemmassa laatikko ja vetarit, mutta välitykset ei oo samat. Yhelle kantrimiehelle möin etuvetolaatikon ja se hyödynsi sisukset siitä, kytkinkoppahan noissa on suurin ero. Jos kelpaa pitemmät välitykset, niin tarjoa yyveellä jotain osista.
Etu vetoakselit on kunnossa ja auto liikkuikin ajamalla eteen ja taakseppäin ilman mitään ihmeellisempää ääntä tai muuta, ainakin kardaanin joku alumiininen suoja oli revynnyt irti . Mikä lieneekään ?
http://i514.photobucket.com/albums/t350 ... G_1022.jpg
Pitääpäs tutkia huomenna auto nosturin nokassa enemmän.
Onko se viskokytkin missä paikkaa tuota voiman siirtoa ?
Edit. Tuo pelti siis kuului rätti niveleen ja on siinä kiinteästi.
http://i514.photobucket.com/albums/t350 ... G_1022.jpg
Pitääpäs tutkia huomenna auto nosturin nokassa enemmän.
Onko se viskokytkin missä paikkaa tuota voiman siirtoa ?
Edit. Tuo pelti siis kuului rätti niveleen ja on siinä kiinteästi.
Viimeksi muokannut Bingi, 27.10.2010 23:52. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
tänään oli nosturissa
KArdaani oli etulaipasta enään yhdellä pultilla ja se kumi siitä sökönä, vaihteensiirrin vääntynyt ja jumitti kardaanin laippaa.
Kardaani oli epäkeskossa ja hakannut ohjaus tehostinta ja se vuoti öljyä
ihmetytti vain että yksi niistä kolmesta kardaanin/laipan kiinnitys pulteista löytyi konehuoneesta ikkunan etupuolella olevasta "kotelosta".... aivan kuin se olisi jäänyt laittamatta paikalleen. Autossa oli myös erikokoiset renkaat edessä ja takana? sehän voi hajottaa perät ?
KArdaani oli etulaipasta enään yhdellä pultilla ja se kumi siitä sökönä, vaihteensiirrin vääntynyt ja jumitti kardaanin laippaa.
Kardaani oli epäkeskossa ja hakannut ohjaus tehostinta ja se vuoti öljyä
ihmetytti vain että yksi niistä kolmesta kardaanin/laipan kiinnitys pulteista löytyi konehuoneesta ikkunan etupuolella olevasta "kotelosta".... aivan kuin se olisi jäänyt laittamatta paikalleen. Autossa oli myös erikokoiset renkaat edessä ja takana? sehän voi hajottaa perät ?
http://i514.photobucket.com/albums/t350 ... laippa.jpg
Nuita kumeja käytetään kait myös joissain mersuissa ?
Akseli lähtikin nätisti irti... perästä irti, kiinnikkeet auki ja ripeä nykäisy niin akseli olikin jo käsissä
Hammastangon otin ventosta ja vaihdoin siinä olevan boori osan vanhasta jotta sain boorit sopimaan.
Mutta tämä kumi asia ? jonkun suusta kuulin että countryssä kuuluukin olla erikokoiset renkaat ?
Nuita kumeja käytetään kait myös joissain mersuissa ?
Akseli lähtikin nätisti irti... perästä irti, kiinnikkeet auki ja ripeä nykäisy niin akseli olikin jo käsissä
Hammastangon otin ventosta ja vaihdoin siinä olevan boori osan vanhasta jotta sain boorit sopimaan.
Mutta tämä kumi asia ? jonkun suusta kuulin että countryssä kuuluukin olla erikokoiset renkaat ?
Viimeksi muokannut Bingi, 27.10.2010 23:55. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Ei kuulu missään neliveto volkkarissa olla erikokoiset renkaat edessä ja takana. Countryssä on erikokoiset renkaat kuin matalissa malleissa. Kaikkien neljän pitää kuitenkin olla samalla halkaisijalla. Nuita kardaanin kumilaippoja saa tarvikeliikkeistäkin suoraan käypäsiä kohtuu suolaseen hintaan. Ota malli mukaan ja mene vertailemaan.
http://i514.photobucket.com/albums/t350 ... G_1082.jpg
Tämä ongelma vielä on, tuo kardaanin pää oli aivan läjässä. Mutta onko tuo "holkki tarpeellinen?
sisällä on kumi ja sen sisällä valkea muovi, tämä tulee kulmavaihteen akselinpäähän.
Vieressä takapäästä ehjä kardaani.
Jos tuon sisuksen saisi jostain niin sorvissa menisi tehhä uusi holkki ja hitsata se tuohon.
Toki jos löytäisi käytetyn kardaanin niin olishan se parempi niinkin.
Tämä ongelma vielä on, tuo kardaanin pää oli aivan läjässä. Mutta onko tuo "holkki tarpeellinen?
sisällä on kumi ja sen sisällä valkea muovi, tämä tulee kulmavaihteen akselinpäähän.
Vieressä takapäästä ehjä kardaani.
Jos tuon sisuksen saisi jostain niin sorvissa menisi tehhä uusi holkki ja hitsata se tuohon.
Toki jos löytäisi käytetyn kardaanin niin olishan se parempi niinkin.
Viimeksi muokannut Bingi, 27.10.2010 23:56. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Kiitos !
Minä en tiedä oikeita nimiä suurimmalle osalle auton pikkunippeleistä joten hankalaa niitä löytääkkään : D
Se näkyikin olevan prässättynä siinä.
samalla tilasin vaihteen siirtimen osia ja niveliä, ei löytynyt kuin 4 vaihdetta vaihdekepillä.
Edit. sattuikin että keskitys helat loppuneet
Edit 18.10
Motonetin paketit ei ole vieläkään saapuneet, toivottavasti tulevat lähipäivinä..
Pajalaan oli tulossa purkuun yksi coundry tällä viikolla, sieltä saan hommattua (toivottavasti) kaiken tarpeellisen.
Onko mitään osia mitä kannattaa ostaa varastoon ?
Jos joku tarvii omaan autoonsa osia niin voi kysyä minulta numeron sinne, purkaamon kaveri puhuu hyvää suomea.
Minä en tiedä oikeita nimiä suurimmalle osalle auton pikkunippeleistä joten hankalaa niitä löytääkkään : D
Se näkyikin olevan prässättynä siinä.
samalla tilasin vaihteen siirtimen osia ja niveliä, ei löytynyt kuin 4 vaihdetta vaihdekepillä.
Edit. sattuikin että keskitys helat loppuneet
Edit 18.10
Motonetin paketit ei ole vieläkään saapuneet, toivottavasti tulevat lähipäivinä..
Pajalaan oli tulossa purkuun yksi coundry tällä viikolla, sieltä saan hommattua (toivottavasti) kaiken tarpeellisen.
Onko mitään osia mitä kannattaa ostaa varastoon ?
Jos joku tarvii omaan autoonsa osia niin voi kysyä minulta numeron sinne, purkaamon kaveri puhuu hyvää suomea.
Etummaisen rättinivelen kiinnityksen joutui muuttamaan kun ruuvin kannat olis sorvanu hammastagon uuteen malliin !
Tämän teetin kyläsepällä kun sillä on sorvi, aika kätevästi tekasi tuon.
Ylemmässä näkyy tuo miten se on ollut kiinni.
Kasailin voimansiirron ja neliveto toimi kuin toimikin ! Pienen jäällä sutituksen jälkeen tosin kuului ilkeä pamaus ja neliveto katosi. kardaanin taaempi nivel oli sökö. Noh vaihdoin molemmat ( ovat samat kuin jossakin vw moottorissa etuvetarin sisänivel 4011-11 numerolla)
Edittiä
Pajalan coundru menikin kunnostukseen. harmi ! Ja vaihteet alkoi pelaamaan mutta koitan saada siltikin ehjät osat vaihteen valitsijaan
Nyt taas toimii, mutta pakki valot hukassa, tällöinhän ei toimi myöskään neliveto pakilla ? Pitänee huomena alottaa pakki anturista katsomaan missä kiikastaa.
Neliveto ei pelaa tosiaan pakilla, jos ei valokaan pala. Sen pakkivalokytkimen voi purkaa ja vaihtaa luultavasti hitsautuneet hilut pakin kohalle vaikka vitosen napilta. Joka vaihteelle muistaakseni oma pieni kytkin sen pakkivalokytkimen sisällä. Brokevw.com sivuilla aiheesta lisää. Tuolla ja jollakin brittifoorumilla kehotetaan releyttämään pakkivalot, säästyy se kallis ja harvinainen kytkin. Uuttahan ei enää saa. Ykkös-gtin kytkin näyttäs asettuvan paikalleen, mutta liitokset pitää patentoida. Sitäkään ei tosin uutena enää saa, ostin viimesen :)
Viikonloppuna menee luultavasti golffi kaupaksi ja jää ylimääräseks paljo syncron osaa, laitan sitte ilmotuksen.
Viikonloppuna menee luultavasti golffi kaupaksi ja jää ylimääräseks paljo syncron osaa, laitan sitte ilmotuksen.
Avasin jo sen anturin ja hyvältä vaikutti. yhsessä kielessä oli kiinni jotain pehmeää metallia kuin lyijyä. Mistä lie laatikon uumenista kulkeutunut ? : O
Ei auttanut, täytyy siirtyä siis muihin mahdollisuuksiin. Meneekö virta lampuille sen perän vapaakytkimen(kö?) kautta vai onko se reititetty myös toista kautta ?
Tarkoitatko kytkimellä tätä perän sähkö laitetta ?
Ei auttanut, täytyy siirtyä siis muihin mahdollisuuksiin. Meneekö virta lampuille sen perän vapaakytkimen(kö?) kautta vai onko se reititetty myös toista kautta ?
Tarkoitatko kytkimellä tätä perän sähkö laitetta ?
Noniin pakkivalo toimii, vaihoin tosiaan yhen kielen johtimentoisesta niinkuin pellikka sano.
periaatteessa tuossa tunnistimessa on kaksi johdinta joita ei tarvittaisi ollenkaan, sillä ne ovat yhteydessä toisiin ja ovat varmaankin vain varmuuden vuoksi.
Nestelämpömittari on kanssa ihan mykkänä, mikä on mittarin anturi ? ylävesilekussa on kaksi anturia, toinen varmaankin moottorin ohjaukselle ? näyttivät molemmat aikalailla samaa ohmi määrää. Kumpi niistä on mittarille, värit taisivat olla musta ja sininen.
Edit. Muutin tämän toipikin nimen, voisi olla ihan yleinen Country keskustelu niin ei synny liikaa tälläisiä aiheita ja pysyy foorumi selkeämpänä ja tieto löytyisi paremmin
periaatteessa tuossa tunnistimessa on kaksi johdinta joita ei tarvittaisi ollenkaan, sillä ne ovat yhteydessä toisiin ja ovat varmaankin vain varmuuden vuoksi.
Nestelämpömittari on kanssa ihan mykkänä, mikä on mittarin anturi ? ylävesilekussa on kaksi anturia, toinen varmaankin moottorin ohjaukselle ? näyttivät molemmat aikalailla samaa ohmi määrää. Kumpi niistä on mittarille, värit taisivat olla musta ja sininen.
Edit. Muutin tämän toipikin nimen, voisi olla ihan yleinen Country keskustelu niin ei synny liikaa tälläisiä aiheita ja pysyy foorumi selkeämpänä ja tieto löytyisi paremmin
Viimeksi muokannut Bingi, 3.11.2010 9:41. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
-
- -
- Viestit: 4
- Liittynyt: 15.11.2010 20:48
visko
kukapa osaisi kertoa mistä löytyis ehjä viskokytkin -90 countryyn...apuva!!!
kun ei näitä countryn osia tahdo olla missään,niin aattelin kysyä täältä...
kun ei näitä countryn osia tahdo olla missään,niin aattelin kysyä täältä...
-
- -
- Viestit: 4
- Liittynyt: 15.11.2010 20:48
Visko
Eli onko helicoilit ne kierre holkit, mitkä on viskossa kiinni?? onko viskossa silikoniöljyt kuiteskin tallessa??
-
- -
- Viestit: 4
- Liittynyt: 15.11.2010 20:48
visko
Mistä niitä helicoileja saa uusia?? eikös niissä ole jotkut o-renkaat tiivistämässä siinä holkin juuressa?
hmmm, kovin hiljaista tuntuu olevan näillä main...
Jetan iskari oli muutaman sentin lyhyempi kuin countryn.
Pari mahollisuuttahan olisi saada modaamalla sopimaan jostain muusta kakkiksesta tai mikä ikinä nyt olisi lähimpänä ja millä saisi parhaan toiminnan aikaan.
Liian lyhyen iskunvaimentimen alapäätähän voisi jatkaa hitsaamalla vanhan iskarin katsaistu alapää uuteen kiinni. Ei varmaani mene läpi katsastuksessa jos katsastus setä sen huomaa, mutta toki tämän voisi tehdä siististi niin jäisi huomaamatta. ongelmaksi tulisi se että öljyt ei saa lämmitä liikaa ja että tolpasta pitäisi saada suora.
Sitten voisi taka-akselissa olevaa korvakkoa muuttaa. se kun on vain parinmillin raudasta kantattu ja hitsattu kiinni taka-akseliin. rälläköi vanhan irti ja hitsaa uuden muutaman sentin korkeamman ja mielellään vähän paksumman korvakon tilalle, pieni rapakko ajelu päälle niin sitä ei kukaan huomaa. sen jälkeen olisi valinnan varaa että millaisen iskarit haluaa laittaa :D
Minun tietääkseni iskunvaimentimen korvakoita saa muuttaa. ainakin ofroad hommissa noita ovat touhunneet. ?!
Jetan iskari oli muutaman sentin lyhyempi kuin countryn.
Pari mahollisuuttahan olisi saada modaamalla sopimaan jostain muusta kakkiksesta tai mikä ikinä nyt olisi lähimpänä ja millä saisi parhaan toiminnan aikaan.
Liian lyhyen iskunvaimentimen alapäätähän voisi jatkaa hitsaamalla vanhan iskarin katsaistu alapää uuteen kiinni. Ei varmaani mene läpi katsastuksessa jos katsastus setä sen huomaa, mutta toki tämän voisi tehdä siististi niin jäisi huomaamatta. ongelmaksi tulisi se että öljyt ei saa lämmitä liikaa ja että tolpasta pitäisi saada suora.
Sitten voisi taka-akselissa olevaa korvakkoa muuttaa. se kun on vain parinmillin raudasta kantattu ja hitsattu kiinni taka-akseliin. rälläköi vanhan irti ja hitsaa uuden muutaman sentin korkeamman ja mielellään vähän paksumman korvakon tilalle, pieni rapakko ajelu päälle niin sitä ei kukaan huomaa. sen jälkeen olisi valinnan varaa että millaisen iskarit haluaa laittaa :D
Minun tietääkseni iskunvaimentimen korvakoita saa muuttaa. ainakin ofroad hommissa noita ovat touhunneet. ?!
-
- uusi tulokas
- Viestit: 2
- Liittynyt: 15.11.2011 10:42
Palaa sivulle “Tekniikka - Yleinen”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 99 vierailijaa