Metallivärin paikkamaalaus - millaista lakkaa?
Valvoja: ffp jäsenet
Metallivärin paikkamaalaus - millaista lakkaa?
Paikkamaalasin tuossa ruosteita Venton (Dragongreen perleffekt LC6P) takaluukusta ja maalaus meni aivan päin metsää. Ensin tein sen virheen että käytin Bilteman punaista ruosteenestoväriä, joka ei kuulemma sovi yhteen juuri minkään muiden maalien kanssa kuin Bilteman omien. No, sain kuin sainkin tuon Bilteman värin pois, vedin paljaalle pellille sinkkimaalia, jonka päälle paukkupullolla auton sävyä olevaa maalia. Sitten tein ilmeisesti virheen, suihkutin päälle kaupan (ei maalikaupan koska oli jo mennyt kiinni) kirkaslakkaa, siitä se lysti alkoikin. Maalipinnasta tuli todella himmeä ja matta, mielestäni maalit sopivat kuitenkin yhteen, koska eivät kiehuneet taikka kuplineet. Nyt yritin vahata himmeän maalialueen, ei auttanut, onkohan nyt ainoa keino vesihioa alue uudestaan ja vetää pintaan vihreää maalia ja maaliliikkeen kirkaslakkaa (että varmasti sopivat yhteen)?
Kuullostaa enemmänkin siltä, että siinä on vaan harso sitä lakkaa, et voisko olla et jos suihkasis enemmän sitä lakkaa siihen ja sit sen jälkeen fareclalla.
Kyl tommosiin pieniin paikkauksiin imho menee paukkupullo ihan hyvin.. Omat motipin lakkaukset on toimineet ihan kiitettävästi, mastonit on sit semmosia et mulla ei oo ainakaan synkannu niiden kanssa.
Kyl tommosiin pieniin paikkauksiin imho menee paukkupullo ihan hyvin.. Omat motipin lakkaukset on toimineet ihan kiitettävästi, mastonit on sit semmosia et mulla ei oo ainakaan synkannu niiden kanssa.
Kiitoksia vinkeistä, voisi kokeilla ruiskuttaa lisää lakkaa ja seurata mitä tapahtuu. Epäilin itsekin että lakkaa tuli laitettua liian vähän, mutten kuitenkaan koskaan ole huomannut tällaista mattaantumisilmiötä aikaisemmin maalatessani. Mitenköhän nyt pitäisi edetä, vesihionnalla pinta karheaksi ja lakkaa päälle?
Sitten yritin eilen vahata maalisumua pois takaluukusta, ei lähtenyt vahalla, joten kokeilin varovasti Farecla G3:llä. Se taisi olla liian karkeaa, koska pinta meni ihan epätasaiseksi. Nyt pitäisi sitäkän yrittää elvyttää, vedin kyllä pari kerrosta kovavahaa koneella pintaan, muttei kuitenkaan tullut ihan priimaa.
Sitten yritin eilen vahata maalisumua pois takaluukusta, ei lähtenyt vahalla, joten kokeilin varovasti Farecla G3:llä. Se taisi olla liian karkeaa, koska pinta meni ihan epätasaiseksi. Nyt pitäisi sitäkän yrittää elvyttää, vedin kyllä pari kerrosta kovavahaa koneella pintaan, muttei kuitenkaan tullut ihan priimaa.
Motipin lakka onnistuu kohtuullisen hienosti. Sen olen huomannut, että lakkaa pitää vetää kohtuullisen paljon, kerroksissa ja aika nopealla välillä, kuitenkin pysyen koko ajan valumaherkkyyden alapuolella ;). Motipin lakka kun jää himmeäksi ja karkeaksi, mikäli sitä on liian vähän, tai lämpötila on liian korkea. Omastani vetelin helmat ja ovien alareunat PPG:n paukulla ja Motipin lakalla - hyvä tuli. Reunojen myllytys vasta parin päivän jälkeen, sillä lakka on kovin pehmeää jonkin aikaa kuivuttuaan.
Ei paukkupullolakalla saa koskaan ruiskun veroista kiiltoa vaikka olis ruiskulakkaa pullotettuna.
Pinta jää aina hieman himmeäksi ja metallipintaa paikatessa jälki näkyy aina.
Rohkenen hiukan epäillä.
Ainakin omat hilut on tulleet avan samanlaisiksi kiillon ja pinnan osalta,kun ruiskullakin.Tai sitten maalaan vaan molemmilla yhtä huonosti.
Samaa tavaraa vaan sotkee pulloon. Jostain syystä sitä ei joka paikassa uskalleta/viitsitä tehdä.
Jos jotain pieniä hiluja on pitänyt maalailla,on niin vaivatonta hakea pullo ja suhasta ja nakata roskiin.
Palaa sivulle “Tekniikka - Yleinen”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 75 vierailijaa