vw golf II
Valvoja: ffp jäsenet
vw golf II
Nyt kyselen semmosta kun ois tossa tarkotus tuo kakkosgolffi ostoo...
Se on vm. 1987 ja 1.6 bensa...
a) Niin mitä tyyppivikoja näissä on?
b) mitä muuta pitää huomioon ottaa?
c) jakopään oletan olevan hihnalla? vaihtoväli?
näihin vastauksia, kiitos!
Se on vm. 1987 ja 1.6 bensa...
a) Niin mitä tyyppivikoja näissä on?
b) mitä muuta pitää huomioon ottaa?
c) jakopään oletan olevan hihnalla? vaihtoväli?
näihin vastauksia, kiitos!
Viimeksi muokannut Timbee, 30.10.2010 1:19. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
-
- -
- Viestit: 16030
- Liittynyt: 23.7.2003 9:30
- Viesti:
Kaasari harvemmin pysyy säädöissä noilla ajomäärillä, ja voi teettää ylimääräistä säätöhupia noin kerran vuodessa. Kuluneena päästöt saattaa olla säätöpaikassa OK ja katsastustoimipaikassa vähemän OK.
Ruisku on jokseenkin vakaampi säädöltään, muttei silläkään kymmentä vuotta mene samalla seosruuvin asennolla.
Mekaaninen mittari toimii just niinkun mekaaninen mittari toimii. Näyttää siis kilometriä vajaaseen miljoonaan ennen nollaantumista.
Ruisku on jokseenkin vakaampi säädöltään, muttei silläkään kymmentä vuotta mene samalla seosruuvin asennolla.
Mekaaninen mittari toimii just niinkun mekaaninen mittari toimii. Näyttää siis kilometriä vajaaseen miljoonaan ennen nollaantumista.
Nyt varmistui nuo kilometrit...
Niitähän tässä kakkiksessa on jo 350 tkm...
Ja itekkin ennen katastusta pystyn päästöt mittoomaan ku amiskalle vaan halliin vien ja katon ne päästöt ja tarvittaessa säädetään kaasaria!
Ja oikeestaan kaiken pystyy koulun hallissa tekemään...
Toivotaan nyt, että ei ois vielä sitä kaasari ongelmoo
Ja miten muuten onko kakkiksessa liimalasi? jos joskus tulee tuulilasi tarve vaihtaa niin onko liimalasi jo vai onko vielä tiivisteellä?
Niitähän tässä kakkiksessa on jo 350 tkm...
Ja itekkin ennen katastusta pystyn päästöt mittoomaan ku amiskalle vaan halliin vien ja katon ne päästöt ja tarvittaessa säädetään kaasaria!
Ja oikeestaan kaiken pystyy koulun hallissa tekemään...
Toivotaan nyt, että ei ois vielä sitä kaasari ongelmoo
Ja miten muuten onko kakkiksessa liimalasi? jos joskus tulee tuulilasi tarve vaihtaa niin onko liimalasi jo vai onko vielä tiivisteellä?
-
- -
- Viestit: 238
- Liittynyt: 28.12.2009 21:02
Millähän rahoilla opiskelija ostaa pari vuotta vanahan korean kiikun?
Sitte kandee ostaa vanha kunnon Jopo ja nauttia matkan taittamisesta polkupyörällä.
- Itselleni en ainakaan voi perustella vanhan auton ostoa enää hinnalla.. Vanhan auton ylläpito maksaa äkkiä (jos ei siis itse tee kaikkea) niin paljon, että se Korean kiikku tuntuu aika halvalta vaihtoehdolta. :)
-
- -
- Viestit: 449
- Liittynyt: 12.1.2007 20:50
Tuoko se on?
http://www.nettiauto.com/volkswagen/golf/3280568
http://www.nettiauto.com/volkswagen/golf/3280568
-
- -
- Viestit: 449
- Liittynyt: 12.1.2007 20:50
Voinut olla vaikka poliisien siviiliautona, valkoisia kakkiksia on ainakin ollut.
Mikäs tuosta tekee niin haluttavan, kun ei ole leimassakaan? Satanen-pari lisää (tai voi selvitä ihan kympeillä), niin saa jo leimattuja pelejä. Tuo summa kun äkkiä häviää, jos joutuu leimalle uusimaan jarruja,niveliä, paikkaamaan pehmeitä jne.
Mikäs tuosta tekee niin haluttavan, kun ei ole leimassakaan? Satanen-pari lisää (tai voi selvitä ihan kympeillä), niin saa jo leimattuja pelejä. Tuo summa kun äkkiä häviää, jos joutuu leimalle uusimaan jarruja,niveliä, paikkaamaan pehmeitä jne.
-
- -
- Viestit: 449
- Liittynyt: 12.1.2007 20:50
-
- -
- Viestit: 480
- Liittynyt: 23.7.2003 12:54
Tuoltapa ite löysin nuo muut kirjaimet, kun mielenkiinto iski!
http://fi.wikipedia.org/wiki/Rekisterikilpi
http://fi.wikipedia.org/wiki/Rekisterikilpi
Kysästäämpäs tähä syssyyn että mitenkä sais 3 koppasesta tuon 2.8 VR6 koneen heitettyä keulalle? Jarrut ainaki pitää ja oletan että ABS:sätki pitää laittaa??
Helposti. Irroitetaan vanha moottori, asennetaan toinen moottori tilalle.
Kyllä, jarrut pitävät jos ovat kunnossa ja ilmattu. ABS:t eivät ole välttämättömät. :)
Sitten asiaan:
Opastetaan innokasta kakkisen ostajaa sen verran, että kannattaa haeskella ennemmin 1.8-litraisia yksilöitä.
Kaasari-laitteissa saa samat vaivat kuin 1.6:ssa, mutta plussana 15 hv enemmän (jos ovat tallella) ohituskiihtyvyyttä ja sellaisen mukavuusvarusteen kuin viides vaihde. 1.6:ssa sitä ei useinkaan ole.
Jetoista taas em. ominaisuuksien lisäksi löytyy usein keskuslukitus ja ohjaustehostin.
Tekniikan toimivuuden/luotettavuuden kannalta kannattavin hankinta voisi olla 90-91 vuosimallin 1.8 1-pisteruiskutekniikkainen Mk2.
Saakos tuon sitten miten heleposti muutoskatastettua tuolle VR6 motille?
Tarviiko tohon jotakin jarrumuutoksia tehä?
Ainaki VR6 golffissa on jokanurkassa levyt ja absit on...
Ja tulevana autoasentajana mikään ei ole mahdotonta - päinvastoin, mahdollista.. :)
Jos vaan jostakin tuo VR6 kone löytys laatikkoineen ja johtosarjoineen niin ois tod.hyvä!
Mites tarviiko tota mittaria vaihtaa? VR6:sessa ainaki on kilometrit diginä...
Ja se "ajotietokonekki" on samalla tossa veerassa...
Oispahan siinä kylän poijjilla ihmettelemistä ku tommone rupune kakkis työntää ohi :D
Mutta sen näkee sitten, jos vaikka innostus toho tekniikan vaihtoon ja olen varma, että tuon golffin nyt kelpuutan itelle!
Tarviiko tohon jotakin jarrumuutoksia tehä?
Ainaki VR6 golffissa on jokanurkassa levyt ja absit on...
Ja tulevana autoasentajana mikään ei ole mahdotonta - päinvastoin, mahdollista.. :)
Jos vaan jostakin tuo VR6 kone löytys laatikkoineen ja johtosarjoineen niin ois tod.hyvä!
Mites tarviiko tota mittaria vaihtaa? VR6:sessa ainaki on kilometrit diginä...
Ja se "ajotietokonekki" on samalla tossa veerassa...
Oispahan siinä kylän poijjilla ihmettelemistä ku tommone rupune kakkis työntää ohi :D
Mutta sen näkee sitten, jos vaikka innostus toho tekniikan vaihtoon ja olen varma, että tuon golffin nyt kelpuutan itelle!
Ellet kehitä keinoa millä saat pudotettua vr6 koneen sylinteritilavuutta pienemmäksi niin eikai tuo mikään amerikantemppu ole.. Lisäksi taitaa tuo kone olla liian painava golffin keulalle..
Eli koneen vaihto ei ole mikään erikoinen mut se että saat lailliseksi sen muutettua keulalle on.. Kilpien väliin sitä et vain saa :)
Eli koneen vaihto ei ole mikään erikoinen mut se että saat lailliseksi sen muutettua keulalle on.. Kilpien väliin sitä et vain saa :)
Eli pitää sitten ostoo suoraan tuo kolmoskoppanen VR6 jos haluaa ton koneen :D
Taijjan sitten pysyä tuossa 1.6 pierupurkki golffissa näin alkuun, tommosen VR6:sen pitämiseen vaatii jo rahaa, nuo kun ei oo mitään taloudellisia eikä ilimasia pittää näin opiskelijan näkökulmasta...
Ja sitten toisaalta noissa VR6:ssa kun tuo jakopää/kansivika tyyppivikana, niin pysytään sitte tommosessa "perus" golffissa!
Oiskos jollakin myydä levitettyjä peltivanteita tai sopivia aluvanteita mitkä tohon mun ideaan sopis!
eli reilu madallus, tummat lasit, paremmat valot eteen/taakse, ralliratti ja jotain hifistelyä..
Ja mitään korisarjaa EI tuu!!
Levitetyt peltarit vissiin on laittomat? niin pitääkö sitten tarpeeks leveet alut ostoo?
Taijjan sitten pysyä tuossa 1.6 pierupurkki golffissa näin alkuun, tommosen VR6:sen pitämiseen vaatii jo rahaa, nuo kun ei oo mitään taloudellisia eikä ilimasia pittää näin opiskelijan näkökulmasta...
Ja sitten toisaalta noissa VR6:ssa kun tuo jakopää/kansivika tyyppivikana, niin pysytään sitte tommosessa "perus" golffissa!
Oiskos jollakin myydä levitettyjä peltivanteita tai sopivia aluvanteita mitkä tohon mun ideaan sopis!
eli reilu madallus, tummat lasit, paremmat valot eteen/taakse, ralliratti ja jotain hifistelyä..
Ja mitään korisarjaa EI tuu!!
Levitetyt peltarit vissiin on laittomat? niin pitääkö sitten tarpeeks leveet alut ostoo?
VR6 moottori on mahdollista mikäli täyttyy seuraavat ehdot: Koneen iskutilavuus on max. mallisarjan isoimmasta +25%, tehoa on mallisarjan tehokkaimmasta max. +20%.
Tehokkain on G60, (158hp?), no kuitenkin, 158 * 1.2 = 189,6hp, jonka puolesta siis vr6 olisi mahdollista. Mutta sitten tuo iskutilavuus.. 1.8 * 1,25 = 2,25. Homma kusi just siihen.
Sinuna unohtaisin koko homman jopa tulevana autoasentajana, tai sitten ostat mk3:n jonku 1.4:n ja teet siihen täydellisen tekniikkaswapin jos tekemisenpuute on. Halvemmaksi nykyään tulee kyllä ostaa suoraan tuo vr6 mk3.
PS. vr6:n jakopään ongelmat johtuu huolimattomista ja peräänkatsomattomista omistajista...
Tehokkain on G60, (158hp?), no kuitenkin, 158 * 1.2 = 189,6hp, jonka puolesta siis vr6 olisi mahdollista. Mutta sitten tuo iskutilavuus.. 1.8 * 1,25 = 2,25. Homma kusi just siihen.
Sinuna unohtaisin koko homman jopa tulevana autoasentajana, tai sitten ostat mk3:n jonku 1.4:n ja teet siihen täydellisen tekniikkaswapin jos tekemisenpuute on. Halvemmaksi nykyään tulee kyllä ostaa suoraan tuo vr6 mk3.
PS. vr6:n jakopään ongelmat johtuu huolimattomista ja peräänkatsomattomista omistajista...
Viimeksi muokannut Sami-, 1.8.2010 21:48. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Et mitenkään.. Tai voithan sä sen koneen sinne upottaa mut leimalle ei vain suomessa saa kun ylittyvät kaikenmualiman rosentin koneen koosta jne..
Ps.. ei toi vr6:sen kone oo ees v6 ;)
Tiedetään.. Toi VR6 kone on tarkemmin sanottuna V- ja Rivimoottorin välimuoto..
Ja wikipediasta tarkennus :D
"VR6 on Volkswagenin pienikulmainen (15°) V6- ja rivimoottorin yhdistelmä jossa sylinterit ovat hieman limittäin jolloin lohko on tavanomaista lyhyempi. Rakenteessa on normaalista V -moottorista poiketen yksi sylinterinkansi. Myöhemmin moottorista käytettiin pelkkää V6 -merkintää, esimerkiksi Golf IV:n V6:ssa oli VR6 -moottori."
Mutta kuitenkin... pitää konttoreilta kysellä mitenkä onnistuu tuo tekniikkamuutos...[/quote]
Eikö mallisarjan suurin kone ole 2-litranen 16V? Ainakin jenkeissä oli myynnissä tuolla koneella kolmena viimeisenä vuotena.
Sitten mahtuisi max. 2,5 L pata. Joko 170 kaakkinen VR5, 2,3 L tai 2,5 L suora 5, 170 hv kanssa.
Se, että mahtuuko toi suora tuonne vai ei ilman rälläkkää, lienee tosi harrastajalle toissijainen asia. Mut ois ainakin kivat äänet :-)
Onko kukaan muuten edes yrittänyt tunkea Suomessa tuota VR5 konetta kakkikseen?
Sitten mahtuisi max. 2,5 L pata. Joko 170 kaakkinen VR5, 2,3 L tai 2,5 L suora 5, 170 hv kanssa.
Se, että mahtuuko toi suora tuonne vai ei ilman rälläkkää, lienee tosi harrastajalle toissijainen asia. Mut ois ainakin kivat äänet :-)
Onko kukaan muuten edes yrittänyt tunkea Suomessa tuota VR5 konetta kakkikseen?
Noonnii...
Tuli sitten se golffi ostettua ja se on ollut geologian tutkimuskeskuksella aikanaan...
Toimii ilman ongelmia...
Ja tossa on tuoreita kuvia: http://minunauto.com/auto/24430
Tuli sitten se golffi ostettua ja se on ollut geologian tutkimuskeskuksella aikanaan...
Toimii ilman ongelmia...
Ja tossa on tuoreita kuvia: http://minunauto.com/auto/24430
Kuvan nähtyäni alkoi päässä soimaan tämä.
-
- -
- Viestit: 238
- Liittynyt: 28.12.2009 21:02
Pitäskö tämän olla rojekti puolella??
Eli nyt on pohja koputeltu, eipä tuo tuntunut läpi menevän..
Mutta sitten: kannattaako pohja massata vai maalata ja massata?
Ja takaovista otin ikkunoitten veivit pois kun takaikkunat ei muutenkaan toimi niinku pitäs!
Onko sitten miten iso homma vaihtaa vänkärin etuoveen se ikkunan vaijjeri millä saadaan liikuteltua sitä lasia ylös ja alas?? Kun tossa on se poikki!
Ylös menee niinku pitää ja vaijjeri on poikki mitä katoin...
Minne on Speedvelvetti hävinnyt ku ei oo kuulunut mitään..
Kun niistä penkeistä ois ollu asiata....
Ralliratti pitäs jostakin löytää kaikkine tarvittavine nippeleineen!
Helmojen lopussa on kummallakin puolella (kuskin ja vänkärin) kolmen sormen levynen reikä, sille pitää jossain käydä miggi liimaa näyttämässä!
Kuvia pitää ruveta ottamaan heti kun jotakin uutta tapahtuu...l
Eli nyt on pohja koputeltu, eipä tuo tuntunut läpi menevän..
Mutta sitten: kannattaako pohja massata vai maalata ja massata?
Ja takaovista otin ikkunoitten veivit pois kun takaikkunat ei muutenkaan toimi niinku pitäs!
Onko sitten miten iso homma vaihtaa vänkärin etuoveen se ikkunan vaijjeri millä saadaan liikuteltua sitä lasia ylös ja alas?? Kun tossa on se poikki!
Ylös menee niinku pitää ja vaijjeri on poikki mitä katoin...
Minne on Speedvelvetti hävinnyt ku ei oo kuulunut mitään..
Kun niistä penkeistä ois ollu asiata....
Ralliratti pitäs jostakin löytää kaikkine tarvittavine nippeleineen!
Helmojen lopussa on kummallakin puolella (kuskin ja vänkärin) kolmen sormen levynen reikä, sille pitää jossain käydä miggi liimaa näyttämässä!
Kuvia pitää ruveta ottamaan heti kun jotakin uutta tapahtuu...l
-
- -
- Viestit: 449
- Liittynyt: 12.1.2007 20:50
EI VELJET..
Hehehe iteltä sattuu löytymään Golf Gti vm.1990, 16V ja Audi 80 B4, eli kauniisti käännettynä S2, ABY-koneella...pitäisikö vaan sviftata sen sähkövikasen audin rakasta rakkaampi viispyttynen ton nuhapumppu-golffin keulille=D siinä olis koko helsinkin pojilla ja muillakin ihmettelemistä kun pikkunen punanen golffi painaa ohi..
Okei jääköön ihmettelyn tasolle ja taidan vaan kiltisti laittaa sen audin kuntoon ja myyntiin....
Okei jääköön ihmettelyn tasolle ja taidan vaan kiltisti laittaa sen audin kuntoon ja myyntiin....
Timbee kirjoitti:Ku tahtoo ne puolinahkajakkarat Wolfburgiin :)
Jos et osannut lukea, niin ei se Speedvelvet tietääkseni missään vaiheessa edes puolinahkajakkaroita ole tarjonnut.
Speedvelvet kirjoitti:Multa saat halvalla samanlaiset penkit, ovat täysin ehjät.
jekku kirjoitti:Polta tuo sisusta ja osta minulta puolinahka jakkarat niin kehtaat oven aukaista yleisillä paikoilla ;)
Pitäsköhän tämän olla rojekti puolella vai pitäskö tällä jo olla oma osasto kokonaan? :)
Heti rupeen enempi tekemään tälle kun rahaaki tulee (opiskelija ku ei oo rikas) ja sitte ku joutuu ulukona tekemään ku ei oo tallia...
Talveksi ainaki näillä näkymin rakentelu hiipuu, ellen sitten tallia sua käyttöön...
Milläs tavalla sanattomaksi vetää? :)
Heti rupeen enempi tekemään tälle kun rahaaki tulee (opiskelija ku ei oo rikas) ja sitte ku joutuu ulukona tekemään ku ei oo tallia...
Talveksi ainaki näillä näkymin rakentelu hiipuu, ellen sitten tallia sua käyttöön...
Milläs tavalla sanattomaksi vetää? :)
Kaikki ilmeisesti odottaa että kakkis on papin mulkun kiiltävä tornado rot, sekä ensimmäiset jalostukset tehdään halvimmalla linttasarjalla sekä joillain üüber-leveillä sankoilla. Ja auta armias jos haet varaosat jostain muualta kuin marmorilta ja erehdyt tänne siitä sanomaan!
Eli kait tämä sinun tyylisuunta ei ihan edusta odotettua "stylingiä". :)
Eli kait tämä sinun tyylisuunta ei ihan edusta odotettua "stylingiä". :)
-
- -
- Viestit: 238
- Liittynyt: 28.12.2009 21:02
-
- -
- Viestit: 238
- Liittynyt: 28.12.2009 21:02
-
- -
- Viestit: 16030
- Liittynyt: 23.7.2003 9:30
- Viesti:
Kun nyt kerran on tossa vieressä omasta apukuskin penkki irti niin otin pari huippulaatuista kuvaa mobiilin kameralla hämärässä...
Yks ja kaks.
Noi takajalat näyttäs siltä että kyllähän niitä näppärä mies madaltaa kuutisen senttiä. Toi etupää onkin hankalampi kun se kiinnityskohta autoon onkin tossa kiskossa. Näppärälle miehellehän se tosin on hidaste eikä este.
Jos noita madaltaa niin sitten ei takamatkustajan varpaat tykkää yhtään.
Yks ja kaks.
Noi takajalat näyttäs siltä että kyllähän niitä näppärä mies madaltaa kuutisen senttiä. Toi etupää onkin hankalampi kun se kiinnityskohta autoon onkin tossa kiskossa. Näppärälle miehellehän se tosin on hidaste eikä este.
Jos noita madaltaa niin sitten ei takamatkustajan varpaat tykkää yhtään.
Palaa sivulle “Kävijöiden kalusto”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 10 vierailijaa