Suomen tehokkain g-laader
Valvoja: ffp jäsenet
Suomen tehokkain g-laader
Suomen tehokkain laaderi hakusessa.kellään dynolappuja omista laadereista?omasta corradosta ois tarkotus saaha 280hp
Onhan ne noista suuressa maailmassa nykässy 300+ tehoja, ei mikään mahdottomuus mutta ei ehkä järkevääkään.. tosin varmaan ihan ok jos omistaa ison tallin jossa autonosturi ja kunnon työkalut, varaosatarjontaa löytyy naapurista ja pohjattomasta lompakostakaan ei liene haittaa ;-)
En halua masentaa, eiku paina täysillä päälle vaan :)
En halua masentaa, eiku paina täysillä päälle vaan :)
Ens kesäksi tulossa wössnerin männät,spm kanget,acl laakerit,uusi imusarja,supersprintin pakosarja jne.joku oli täällä penkittäny,aika pienillä muutoksilla 245hp.vakio pakosarja,imusarja ja digifantti lastulla.joten luulis kivasti tulevan lisää tehoa esim.kannen laitolla ja imusarjalla.bensapuolelle vaan 441cc suuttimet ja walbron bensapumppu.
http://www.rpm-tuning.com/en/g-lader/g60-powerkit-5.htm
Siitä valmis paketti.
Juutuupissa on video missä mainitaan et ois 345hp G-ahdetussa moottorissa. Paikkansapitävyydestä ei ole tietoa. Mutta noihin tehoihin tarvii tehdä reilusti muutoksia.
Siitä valmis paketti.
Juutuupissa on video missä mainitaan et ois 345hp G-ahdetussa moottorissa. Paikkansapitävyydestä ei ole tietoa. Mutta noihin tehoihin tarvii tehdä reilusti muutoksia.
Hattua nostan jos sinun tietotaidoilla saat 280hp 8v G60 koneesta, tekstien perusteella et kumminkaan ole hirveän kokenut moottorin virittäjä. Ihan sinun listauksesta mitä osia meinaat laittaa, huomaa ettei hirveästi ole käsitystä asiasta. Esim supersprint ei muistaakseni tee mitään pakosarjaa mikä riittäisi lähellekkään 280hp 8v moottoriin.
Tuolla RPM:n kitillä ei varmasti saa 283heppaa irti, mikäli asentaa vakiokonetilaan nuo osat.
Tuolla RPM:n kitillä ei varmasti saa 283heppaa irti, mikäli asentaa vakiokonetilaan nuo osat.
kyllä tuo 42 putkella olevan luulis jo riittävän,mutta kansi pitää olla myös sitten tälle putkikoolle tarkoitettu.G-ladderi ja muissa remmiahdetuissa korostuu pakopuolen toimivuuden tarve erityisen paljon mutta silti 280hv alkaa olemaan G:lle jo suht paljon.Ehkä tulee,ehkä ei.Turha luetella jotain hienoja erikoismäntiä ja veivejä jos ilmaa ei saada koneen läpi riittävästi elikä imusarja,kansi ja pakosarja kuntoon,ruiskuksi joku järkevä säädettävä ( tähän en ota kantaa ).
Noita kansia tekee sitten muutkin kuin kosunen.Joistain paikoista saa vieläpä keraamipinnoitteet koko moottoriin samaan rahaan mitä pelkkä kansi maksaa jossain..
Noita kansia tekee sitten muutkin kuin kosunen.Joistain paikoista saa vieläpä keraamipinnoitteet koko moottoriin samaan rahaan mitä pelkkä kansi maksaa jossain..
42primääreillä ja 63mm kollektroilla rupeaa jo saamaan riittävästi pakokaasuja ulos, ei joskus löytynyt tuollaista supersprintiltä omien kyselyjen mukaan, toki niistä on aikaa...
Ottakaa huomioon että 280hp G-lader motissa pitää moottorin hengittävyys olla reilusti yli 300hp, koska ahtinmen pyörittely syö vauhtipyörätehosta aika reilusti.
Ottakaa huomioon että 280hp G-lader motissa pitää moottorin hengittävyys olla reilusti yli 300hp, koska ahtinmen pyörittely syö vauhtipyörätehosta aika reilusti.
Hieman aiheeseen vedoten eli virtaavaan pakosarjaan..Onkos joku törmännyt mk2/passat B3 syncroon menevään hyvään pakosarjaan? Yksi ainoa malli ajoittain kummittelee Ebayssa, ja "sopivalla hinnalla". Näyttääkö tuo kokeneempien silmiin kuinka isolta, veikkaanko et sekundäärit eivät ole paljon 55mm isompia? Mutta tuohan on hieman erilainen kun jatkuu kahdella hetken pidempään kuin 2wd:ssä.
Aiheeseen lisää liittyen. Vakio g60-nokan parantaminen hiomalla? Neuvoja, ohjeita, v**tuilua? Hinta on kuitenkin hieman eri kuin uuden nokan. Noin niinkuin kokeiluksi.
Aiheeseen lisää liittyen. Vakio g60-nokan parantaminen hiomalla? Neuvoja, ohjeita, v**tuilua? Hinta on kuitenkin hieman eri kuin uuden nokan. Noin niinkuin kokeiluksi.
Ainenkin 1.9td:n kansi virtaa 36mm imuvenalla noooiin 155cfm ja 41 imuvenalla mennään tuonne 170 nurkille,tai hieman ylikin..Bensan kansi on hieman helpompi saada virtaamaan kunnolla
http://i434.photobucket.com/albums/qq68 ... slappu.jpg
Tässä kannessa pyrittiin parantamaan pelkkästään osanostoaluetta koska sillä se teho tehdään näissä laitteissa,ja taas toisaalta tuo imuvena pidettiin vakiokokoisena ( pienihän se on = /
http://i434.photobucket.com/albums/qq68 ... slappu.jpg
Tässä kannessa pyrittiin parantamaan pelkkästään osanostoaluetta koska sillä se teho tehdään näissä laitteissa,ja taas toisaalta tuo imuvena pidettiin vakiokokoisena ( pienihän se on = /
ja lukemalla oppisi enemmän.
Ne on saaneet 300hv irti 20v kannella jenkeissä, nämä oli 9.5:1 rutuilla ja muutenkin viilattuja vekottimia, ensin rakennettu vaparina virtaamaan kunnolla ja sitten lyöty g kupeeseen (joka oli aivan tyhmää imo).
PG kansi virtaa imupuolelta 170hv ja pako 120-140hv, hieman heittoja ollut kansissa.
Itsellä oli kanssa kauheat haaveet ja into kun oman PG motin sain mutta aika äkkiä tuli seinä vastaan.
Tuommoisesta pg-motista on hengitetty ulos [email protected], laputkin oli jossain mulla, nyt en vaan löydä. Ahtimena holset hx40 joten mitenhän Geessä riittää edes tuotto? epäilen.
jos haluat innolla virittää niin multa löytyy aihiota edelleen, 16vT kone ja paljon muutakin mutta tietty ne maksaakin jotain eli parin sadan euron hinnoilla ei kannata tulla puheille. Tietty olet jo upottamassa puheista päätellen 5k€ joten kannattaa miettiä ostaisiko multa koneen josta tuo 300hv lähtee helposti :)
Ne on saaneet 300hv irti 20v kannella jenkeissä, nämä oli 9.5:1 rutuilla ja muutenkin viilattuja vekottimia, ensin rakennettu vaparina virtaamaan kunnolla ja sitten lyöty g kupeeseen (joka oli aivan tyhmää imo).
PG kansi virtaa imupuolelta 170hv ja pako 120-140hv, hieman heittoja ollut kansissa.
Itsellä oli kanssa kauheat haaveet ja into kun oman PG motin sain mutta aika äkkiä tuli seinä vastaan.
Tuommoisesta pg-motista on hengitetty ulos [email protected], laputkin oli jossain mulla, nyt en vaan löydä. Ahtimena holset hx40 joten mitenhän Geessä riittää edes tuotto? epäilen.
jos haluat innolla virittää niin multa löytyy aihiota edelleen, 16vT kone ja paljon muutakin mutta tietty ne maksaakin jotain eli parin sadan euron hinnoilla ei kannata tulla puheille. Tietty olet jo upottamassa puheista päätellen 5k€ joten kannattaa miettiä ostaisiko multa koneen josta tuo 300hv lähtee helposti :)
niin, kun tuossa nyt monessakin kohtaa on suorasti ja epäsuorasti viitattu että G60 on huono virityskohde, eikös se ole lähinnä kansi (ja moottorinohjaus) joka siinä tosiaan on huonoa?
Itse ahdin lienee ihan ok? ainakin paineita sillä saa aikaan. No tietty jos on paremmin hengittävä kansi niin kyllähän nekin taitaa tippua sitten sitämukaa..
Ainakin itse käsittänyt niin, että jos tuota käy virittämään, niin ahdin on niitä viimeisiä mitä tarvii vaihtaa.
Itse ahdin lienee ihan ok? ainakin paineita sillä saa aikaan. No tietty jos on paremmin hengittävä kansi niin kyllähän nekin taitaa tippua sitten sitämukaa..
Ainakin itse käsittänyt niin, että jos tuota käy virittämään, niin ahdin on niitä viimeisiä mitä tarvii vaihtaa.
kaikista tärkeintä olis saaha laaja vääntöalue,eli iha laaderilla mennään. t-tech:paljonko sait omasta laaderista irti.kaikki vinkit on tervetulleita,varsinkin jos jollain kokemuksia moottorinohjauksesta,imusarjan rakentamisesta yms.mites tuo puristus?oon aina eläny siinä uskossa et joku 8.0 puristus olis optimaalinen,siis ettei sitä viritettäessä ainakaan nosteta?mielipiteitä kaivataan,joskin asiallisia semmoisia.
Mitä järkeä on upottaa kasitappi kanteen tolkuttomasti rahaa saamatta siitä kuitenkaan hyvää? +Imu ja pakosarja samalla puolella tuottaa omat lämpötila ja ahtaus ongelmansa.
Osta multa 20v kansi AEB lohko (+kampura ja veivit), johon käy kaikki Geen apulaitteet kiinni suoraan. Siihen tää http://img371.imageshack.us/i/himoskuvia047rq0.jpg/ imusatsi, niin 1bar paineella menee 250hv rikki köykäsesti.
Osta multa 20v kansi AEB lohko (+kampura ja veivit), johon käy kaikki Geen apulaitteet kiinni suoraan. Siihen tää http://img371.imageshack.us/i/himoskuvia047rq0.jpg/ imusatsi, niin 1bar paineella menee 250hv rikki köykäsesti.
Taitaa olla 8V ja 16V turboissa nuo megat. Vortexilta löytyy ainakin nuo:
http://forums.vwvortex.com/zerothread?id=4328481
http://forums.vwvortex.com/zerothread?id=4411947
http://forums.vwvortex.com/zerothread?id=4328481
http://forums.vwvortex.com/zerothread?id=4411947
Suomen tehokkain laaderi hakusessa.kellään dynolappuja omista laadereista?omasta corradosta ois tarkotus saaha 280hp
Soitappa Erwin weberille ja kysy, että mitä tekivät tuolle rallyelle kun siinähän oli 280hv/320nm G-Ahtimella. Eli on Mahdollista saada nuo tehot autostasi. Eihän sulla luultavasti vaan ole ihan samanlaista tiimiä/rahoja takanasi ainakin veikkaisin =)
http://www.rallye-info.com/carspecs.asp?car=285
Niin, ihan paskoja ne ahtimet on kun usein huoltamatta kestää vain 200tkm. Sitten päälle järjetön itku uuden hinnasta, vaikka on kumminkin aika edullisia.
Hyötysuhde ja äänettömyys huippuluokkaa remmiahtimissa. Mikäli sitten G:tä korvataan vaikka sopivasti mitoitellu ruuviahtimella, alappäähän ja yläpäähän saadaan rutkasti lisää voimaa, mikäli muuten vaan paikat sen sallii. G-ahtimen tuotto on erittäin progressiivinen, roots/ruuvi paljon lineaarisempi.
Hyötysuhde ja äänettömyys huippuluokkaa remmiahtimissa. Mikäli sitten G:tä korvataan vaikka sopivasti mitoitellu ruuviahtimella, alappäähän ja yläpäähän saadaan rutkasti lisää voimaa, mikäli muuten vaan paikat sen sallii. G-ahtimen tuotto on erittäin progressiivinen, roots/ruuvi paljon lineaarisempi.
Kohtuu hintakin on suhteellista. Multa lähtevät kaikki kannet täydellisesti koneistettuna asiakkaille, joten sen puoleen ei tartte enää asiakkaan tehdä muuta kuin laittaa kansi kiinni.
Hinnoista en täällä keskustele, koska se varmasti aiheuttaa jonkin sorttista polemiikkia. Mutta kaikille halukkaille kyllä vastaan puhelimeen järkevinä aikoina ja annan kustannusarvion.
Nekin, joille pitäisi olla kannen halpa, tai vähintäänkin edullinen, odottavat saavansa rahoilleen viimeisen päälle tehdyn tuotteen. Yrittäjänä joudun maksamaan monet verot näistä kansi prokkiksista, mikä on tietysti itsestään selvää..
Nämä 8 tappiset, niinkuin 16v Golf kannet ovat kyllä melkoisen tuttuja laitteita, mm katu, ralli, rata puolelta.
T: Kosunen
Hinnoista en täällä keskustele, koska se varmasti aiheuttaa jonkin sorttista polemiikkia. Mutta kaikille halukkaille kyllä vastaan puhelimeen järkevinä aikoina ja annan kustannusarvion.
Nekin, joille pitäisi olla kannen halpa, tai vähintäänkin edullinen, odottavat saavansa rahoilleen viimeisen päälle tehdyn tuotteen. Yrittäjänä joudun maksamaan monet verot näistä kansi prokkiksista, mikä on tietysti itsestään selvää..
Nämä 8 tappiset, niinkuin 16v Golf kannet ovat kyllä melkoisen tuttuja laitteita, mm katu, ralli, rata puolelta.
T: Kosunen
modificars myy glaaderiin wössnerin takomäntiä hintaan 688e.koneistukset esim.tammerdiesel
Löytyisi täältä suunnilta ja varmasti muualtakin stanttu kokoiset Audi S2 3B vakio veivit ja kanget eli 1.8l koneeseen plug and play=)
Männät kestää vaikka ydinpommin, kun kaikki reilassa veiveille 500Nm turvallinen raja.
vitor
250hp350nm ei varmaan ois ihan mahdoton?vai rakennanko pilvilinnoja=)
Varoitan elä lue, ettei tule pahamieli vai otatko riskin?
Suosittelen hakemaan kirjastosta tai google.fi etsimään ihan perus viritystietoa? esim: http://autowiki.fi/index.php/Viritys
Sen jälkeen, kun on hieman inffoa kopassa voi alkaa suunnitteleman tavoitteita mitä haluaa autosta irti?
Ei näin, että riittääkö cooleri X johonkin?
Vaan: paljonko tehoa halutaan, jonka jälkeen pitää miettiä mihin asti "vakio" palikat riittää? vaihdetaan kokonaan perusmoottori esim. 1.8T pakokaasu ahtimella olevaan moottoriin?
En näe hirveästi järkeä (lue, jos on rahaa intoa mikään ei estä) hakata päätä seinään...
Jos haluat oikeasti voimaa etkä Suomen tehokkainta "G-laderilla" olevaa 8v corraadoa vaihda joku AEB tms "helpompi" tekniikka
onko virittämisessä yleensä järkeä? tässä keskitytään pg koneen laittamiseen joten unohetaan nuo 1.8t koneet,laittakoon muut niitä.mikä sit on "oikeasti" voimaa?minun kohdalla se on tuo 250/350nm.vinkkejä ja asiallista keskustelua kaivataan,ei tuota ainaista "ei se kannata"saissea.eikä oo tarkoitus hakata päätä seinään,vaan rakentaa pikkuhiljaa osa kerrallaan kestävämpi ja tehokkaampi kone.
Mutta on myös näitä ihmisiä jotka todellakin haluaa pitää autossa alkuperäisen tekniikan mutta ottaa siitä irti mitä tarvitsee tai pystyy.
Kyllä mullekkin kun tämän Rallyen ostin niin ehdoteltiin 1.8T:n vaihtoa mutta ei mielestäni "kuulu" ainakaan Rallyeen. Otan/otin 1H -moottorista irti sen mitä halusin tai tarvitsen.. Kaikki tallaa tyylillään.. Oli järkeä tai ei..
Mutta on nämä 8v kannet sen verran huono lähtökohta että kovaa saa yrittää noille tehoille...
Kyllä mullekkin kun tämän Rallyen ostin niin ehdoteltiin 1.8T:n vaihtoa mutta ei mielestäni "kuulu" ainakaan Rallyeen. Otan/otin 1H -moottorista irti sen mitä halusin tai tarvitsen.. Kaikki tallaa tyylillään.. Oli järkeä tai ei..
Mutta on nämä 8v kannet sen verran huono lähtökohta että kovaa saa yrittää noille tehoille...
Kyllä mullekkin kun tämän Rallyen ostin niin ehdoteltiin 1.8T:n vaihtoa mutta ei mielestäni "kuulu" ainakaan Rallyeen
Tämä mielestäni hieman eri asia kuin tämän topicin päämäärä?
Mutta on nämä 8v kannet sen verran huono lähtökohta että kovaa saa yrittää noille tehoille...
Mitä vihjailet=) antaa pojan yrittää!
Lainaus:
Kyllä mullekkin kun tämän Rallyen ostin niin ehdoteltiin 1.8T:n vaihtoa mutta ei mielestäni "kuulu" ainakaan Rallyeen
Tämä mielestäni hieman eri asia kuin tämän topicin päämäärä?
Onhan tuo eriasia, mutta esimerkiksi tuon tarkoitin että syitä voi olla jokaisella mitä tahansa niin ei tarvitse heti lytätä ideaa ihan maanrakoon. Jos joku haluaa ottaa PG koneesta irti 250hv/350nm niin ollahan prkl tukena ja koitetaan tsempata ja mielenkiinnolla seurata kuinka käy. ;D
Koska varmasti tuo on mahdollista ottaa myös PG koneesta.. Onhan näitä ilokaasurunkkareitakin jotka saa tehot varmasti nostettua 250hv:n. Hetkellisesti...
jos kansi virtaa vaikka esim.180hp ni paljonko virtaus on 1bar ylipaineella?nii ja tarkoitus on vaihtaa imu&pakosarja,laitattaa kansi,alakerta,nokka,suuttimet,moottorinohjaus,välijäähy yms.pakosarjan eristämiseen panostetaan myös.eli en haaveile nuista tehoista pikku muutoksilla.minusta tuo 250hp ei kuullosta mahdottomalta,koska koneen imu&pakosarja on järkyttävän huonoja eikä tuo välijäähykään kovin hyvä ole :)muuten tuolla g60 topicissa on 245hp dynolappu glaaderista,jossa näyttäs olevan vakio imusarja;)
ollahan prkl tukena ja koitetaan tsempata ja mielenkiinnolla seurata kuinka käy. ;D
Ei perkele, kun ei pidä pokka laisinkaan....=)
Kyllä PG lohkon ympäristössä puhutaan (pieni poraus sallittakoon)... hommahan on liian helppoa, jos meinaa vaihtaa 16v kannen tms. tehdä muuta epärehellistä=)
eli en haaveile nuista tehoista pikku muutoksilla
Särähti korvaan = Nyt on oikeasti puhetta mitä pitää tehdä + 5000e rahhhooo ja aikaa
Hei vitor ostappa tuo minun G60 corrado itsellesi varaosiksi? + kaupan päälle saat rullaavan 16v mk2 kopan
Palaa sivulle “Tekniikka - Bensa”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 45 vierailijaa