mitä moottoriöljyä olette käyttäneet 1.9TDI?
Valvoja: ffp jäsenet
mitä moottoriöljyä olette käyttäneet 1.9TDI?
ajattelin vaihtaa öljyt tohon -98 TDI golffiin, kone on hk. mukaan AHF. Käykö ihan mobil1 tai teboil diamond?
AutoWikistä löytyy lista sopivista moottoriöljyistä: http://www.autowiki.fi/index.php/VAG-mo ... #VW_505.00
Linkki toimii huonosti, joten kopioi se suoraan osoiteriville. Tarkasta kuitenkin oikea luokitus auton papereista.
Linkki toimii huonosti, joten kopioi se suoraan osoiteriville. Tarkasta kuitenkin oikea luokitus auton papereista.
Ja minä olen jo pitkään käyttänyt ihan normi Teboil Diamondia, joka täyttää ainakin näiden jakajapumpullisten normit.
On vähän halvempaa kuin tuo Diamond diesel.
Ja tuossa tuo NJo:n laittama linkki korjattuna http://www.autowiki.fi/index.php/VAG-moottori%C3%B6ljy
On vähän halvempaa kuin tuo Diamond diesel.
Ja tuossa tuo NJo:n laittama linkki korjattuna http://www.autowiki.fi/index.php/VAG-moottori%C3%B6ljy
"Teboilin Diamond on vähän halvempaa kuin tuo Diamond diesel." on muuten ainakin Kuopiossa samanhintaista... 4L kannu.
Meillä varsinaisessa suomessa maksaa dieseliversio 6e/kannu enemmän.
Nyt toki voisi käyttää tuota dieseliäkin, koska vain tähän AFN:ään käytetään timanttia nyt.
Aikaisemmin oli bensavehjekin tuossa johon käytin samaa, niin ei tarvinnu ostella monia purkkeja eri merkkejä.
Vaan onkohan tuo dieselversio sitten yhtään sen ihmeellisempää kuin tavallinen.
Suurin pintapaineenkesto pumppusuutinten nokkia varten löytyy 505.01 luokituksen öljyistä ja niistä suosituin taitaa olla tuo teboilin 5w40 diamond diesel. 506.01 ja 507.00 ovat ohuempia 0 tai 5w30 öljyjä. Kyllä se kone sillä öljyllä kestää kun sitä vaihtelee ajallaan, ei käytä konetta turhaan tyhjäkäynnillä pitkiä aikoja ja ei tee kylmäkäynnistyksiä ilman esilämmitystä.
Ei se diesel niin kuumana käy että se mitään ilmajäähdytteisten 10w60 öljyä tarvitsisi.
Omalla AJM:llä on ajettu Castrollin txt50501:llä ekat 140tkm ja siitä jatkettu nyt Teboilin Diamond Diesel 505.01:llä - eikä mitään ongelmaa konepuolessa. Tuossa toisessa eli ATD:ssä on sitten taas ajeltu 105tkm Mobil 1 esp:llä (507.00) ja jollain 20tkm vaihtoväleillä - eikä mitään ongelmaa siinäkään.
Ei se diesel niin kuumana käy että se mitään ilmajäähdytteisten 10w60 öljyä tarvitsisi.
Omalla AJM:llä on ajettu Castrollin txt50501:llä ekat 140tkm ja siitä jatkettu nyt Teboilin Diamond Diesel 505.01:llä - eikä mitään ongelmaa konepuolessa. Tuossa toisessa eli ATD:ssä on sitten taas ajeltu 105tkm Mobil 1 esp:llä (507.00) ja jollain 20tkm vaihtoväleillä - eikä mitään ongelmaa siinäkään.
En kyllä mitään agrimarketin öljyä laittaisi, siihen 123-mersuun se ehkä sopii, mutta ei näihin TDI-koneisiin.
Kyllä siellä agrissa ihan "normaaleitakin" öljyjä on valikoimissa, pääosin ovat Shellin litkuja, löytyy myös Teboilinkin öljyjä jotka nähtävästi aikaisempien postauksien perusteella täyttävät VAGinoiden öljyluokitukset..
Ei ole mitenkään suositeltavaa jotain 10W30 Farmoilia pistää, vaikka sellainen kävis traktoreissa sekä moottoriin että hydrauliikkaan.. ;)
Oon AVF.ssä ajanu castrol long lifellä-ei hyvä,kulutti 1l/10000km. mobil esp. ok. ei kulunut,
vaihtovali PD.ssä vain 15 tkm. nyt gulf fe 5-30 long life. ajettu 10000km. ehkä 1mm vajunut
tikussa. suosittelen.tosin aika kallista 99e/4l kaverilta nettohintaan 50e/4l
niin auto ajettu just alle 200 tkm. ny.
vaihtovali PD.ssä vain 15 tkm. nyt gulf fe 5-30 long life. ajettu 10000km. ehkä 1mm vajunut
tikussa. suosittelen.tosin aika kallista 99e/4l kaverilta nettohintaan 50e/4l
niin auto ajettu just alle 200 tkm. ny.
-
- -
- Viestit: 86
- Liittynyt: 7.9.2008 16:20
- Viesti:
Teboilin Diamond dieseliä AHUun 10l kannussa, olisko joku 60-65e tonkka. Riittää puoleksi vuodeksi jos 10tkm välein vaihtaa. Ja jää hiukan vielä ylittekin. Man:n suodattimilla.
Kestää mun pirssillä n. 1000km ennen kuin nokeentuu. Liquimole ja mobili vetää heti mustaksi. Mistä lienee johtuvan tuo. Tuntuu vielä, että kun alka käyttämään tuota diamond dieseliä niin kulutuskin olisi tipahtanu muutamalla desillä.
Kestää mun pirssillä n. 1000km ennen kuin nokeentuu. Liquimole ja mobili vetää heti mustaksi. Mistä lienee johtuvan tuo. Tuntuu vielä, että kun alka käyttämään tuota diamond dieseliä niin kulutuskin olisi tipahtanu muutamalla desillä.
Castrol Edge 10w-60
Onko mitään syytä miksi EI käyttäisi kunnon öljyä dieselissä, erityisesti kun se on viritetty?
Varsinkin näissä superturboissa tuntuu aika erikoiselta käyttää 5W-40 litkua.
Onhan siinä lisäaineistukset dieselille optimoidut, mutta siltikin.
Tuo Castrol Edge taas on sunniteltu erityisen kovaan käyttöön, ja kuitenkin siinä on yleinen API CF -luokitus, eli ainakin esikammiodieseliin pitäisi soveltua.
Kukaan ei oikein osaa antaa tyhjentävää vastausta tähän aiheeseen, mutta jos tänne kuitenkin saataisiin kattava kokoelma tietoa ja kokemuksia eri puolilta, niin siinähän voisi ajan myötä alkaa selvitä yhtä ja toista.
Kuten jo monesti todettu, ainakin noissa alkupään PD koneissa tuo 505.01 tarvitaan ja siihen hyväksi havaittu öljy on tuo tb diamond diesel. Jos tuolla koneet kestää ja toimii, miksi pitää lähteä urheilemaan jotta saisi vielä "paremmat" öljyt?
Vanhemmissa jakajakoneissa ei ihan niin tarkkaa, kun tehty tuo nokka puoli hieman eritavalla.
Vanhemmissa jakajakoneissa ei ihan niin tarkkaa, kun tehty tuo nokka puoli hieman eritavalla.
Tarkoitin vain sitä, että olisiko olemassa öljyä, joka täyttäisi sekä VW:n vaatimukset, että lisäksi olisi vielä korkeaviritteiseen moottoriin ominaisuuksiltaan sopivaa.
Tämä olisi erittäin arvokas tieto. Joillainhan ne moottorin teholukemat
liikkuvat täysin eri tasolla verrattuna alkuperäiseen, ja samoin kierrosalue.
Öljyltä vaaditaan virikoneessa paljon enemmän, siksi tämä kysymys.
Tämä olisi erittäin arvokas tieto. Joillainhan ne moottorin teholukemat
liikkuvat täysin eri tasolla verrattuna alkuperäiseen, ja samoin kierrosalue.
Öljyltä vaaditaan virikoneessa paljon enemmän, siksi tämä kysymys.
Castrol Edge on merkki ja sitä on montaa eri viskositeettia
http://www.castrol.com/castrol/sectiong ... Id=7029971
http://www.castrol.com/castrol/sectiong ... Id=7029971
Tarkoitin vain sitä, että olisiko olemassa öljyä, joka täyttäisi sekä VW:n vaatimukset, että lisäksi olisi vielä korkeaviritteiseen moottoriin ominaisuuksiltaan sopivaa.
Tämä olisi erittäin arvokas tieto. Joillainhan ne moottorin teholukemat
liikkuvat täysin eri tasolla verrattuna alkuperäiseen, ja samoin kierrosalue.
Öljyltä vaaditaan virikoneessa paljon enemmän, siksi tämä kysymys.
Mikäs olisi mielestänne korkeaviritteiseen se oikea öljy? Joku 20w60 vai mikä ?
Kyllä se vaan on niin että SG luokituksen jälkeen voiteluominaisuudet on huonontuneet, saasteisiin vaikuttavat ominaisuudet parantuneet.
Me ajetaan kilpaa moottoripyörillä eri sarjoissa, eri lajeissa ja öljyihin on kyllä perehdytty kohtuullisen paljon. Litratehot ovat 200 hp:n luokkaa ja kierrokset +14 000 rpm.
Laakerivälykset on kyllä mitattu ja säädetty aika väljiksi, mutta siltikin mennään 0w40 öljyillä tai 0w30 öljyillä. Öljynlämmöt 100 - 120 astetta riippuen kelistä. Luokitus on SG.
Tosin tuo 0 on ihan turhaan, koska moottorit käynnistetään aina vähintään + 15 asteesta ja käytetään tyhjäkäynnillä vedenlämpöön 50 - 60 astetta , ennenkuin kaasuun kosketaan. Eli joku 20w40 olisi ihan sopivaa.
Missään nimessä en laittaisi mitään 20w60 tököttiä niihin saati autoonikaan.
Omaan 1.9TDI 96 kW (mikä malli tää kone oli?) laitettiin Mobil ESP 5W-30 ja 30000 km se antoi ajaa. Nyt huutelee serviceä.
Onko Teboil Diamond Diesel LL hyväksytty? (on 505.00 ja 505.01) Kestääkö ajella sillä 30000 km?
Tuo on kumminkin yli 20€ halvempaa / 4 l kannu. (eikä varmaan pahaa tee vaikka vaihtaisi halvempaa useammin) Mobil maksaa 54€/4l.
EDIT:
Näyttäisi olevan Motonetin Motox TurboDI 5W-40 505.00 ja 505.01 luokituksella. Vain 26,50€/5 l. Onko kokemusta?
Onko Teboil Diamond Diesel LL hyväksytty? (on 505.00 ja 505.01) Kestääkö ajella sillä 30000 km?
Tuo on kumminkin yli 20€ halvempaa / 4 l kannu. (eikä varmaan pahaa tee vaikka vaihtaisi halvempaa useammin) Mobil maksaa 54€/4l.
EDIT:
Näyttäisi olevan Motonetin Motox TurboDI 5W-40 505.00 ja 505.01 luokituksella. Vain 26,50€/5 l. Onko kokemusta?
Alspe: Tuohon pumppari (avf) koneeseesi Longlife vaihtovälillä vain ja ainoastaan 506.01 luokituksen täyttävää öljyä!, jota esim Mobil ESP on.
Tuo mainitsemasi 505.01 on pumppari koneille 15tkm kiinteällä vaihtovälillä, eli rahallisesti sama ajaako kalliimalla öljyllä 30tkm vai halvemalla 15tkm.
Kestävyys jutut taas on suureksi osaksi mutua. Itse kuitenkin olen päätynyt ajamaan Teboilin Diamond Dieselillä (505.01) 10-15tkm vaihtovälillä.
Tuo mainitsemasi 505.01 on pumppari koneille 15tkm kiinteällä vaihtovälillä, eli rahallisesti sama ajaako kalliimalla öljyllä 30tkm vai halvemalla 15tkm.
Kestävyys jutut taas on suureksi osaksi mutua. Itse kuitenkin olen päätynyt ajamaan Teboilin Diamond Dieselillä (505.01) 10-15tkm vaihtovälillä.
Sekä vanhassa että tässä uudemmassa on raskaan kaluston öljyt, uudemman konetta "huuhtelin" ajamalla jonkin aikaa normaaleilla moottoriöljyillä kun oli long lifet ennästään, en tiedä oliko mitään hyötyä ko. tempusta.
Saman verran öljyä hukkaa oli sitten helixiä jota huollossa laittoivat jonkin kerran tai tuota _vähän_ halvempaa raskaankaluston öljyä. Vaithovälinä on yleensä korkeintaan 10tkm.
Saman verran öljyä hukkaa oli sitten helixiä jota huollossa laittoivat jonkin kerran tai tuota _vähän_ halvempaa raskaankaluston öljyä. Vaithovälinä on yleensä korkeintaan 10tkm.
Tdi Cordoballa (ALH ) takana 390 000 km ja aina ollut Mobil 1 Rally Formula 15tkm vaihtovälillä. Öljyjä ei tarvitse lisäillä vaihtovälillä, joten sen puoleen voi todeta, että ainakin toimii.
En ymmärrä noita kommentteja joissa sanotaan jotakin öljyä litkuksi ja sitten ei kuitenkaan perustella. Se on vähän kuin vertailisi kumman mummo on seksikkäämpi.
Eiköhän tavalliseen ajoon ole monikin öljy hyvä, kun noudattaa autonvalmistajan suosituksia.
Viritetyillä peleillä tällainen öljyvertailu onkin asiaa, jos on tullut jotain ongelmia tietyllä öljyllä.
En ymmärrä noita kommentteja joissa sanotaan jotakin öljyä litkuksi ja sitten ei kuitenkaan perustella. Se on vähän kuin vertailisi kumman mummo on seksikkäämpi.
Eiköhän tavalliseen ajoon ole monikin öljy hyvä, kun noudattaa autonvalmistajan suosituksia.
Viritetyillä peleillä tällainen öljyvertailu onkin asiaa, jos on tullut jotain ongelmia tietyllä öljyllä.
Kyllähän ne aikansa pelaa. Diamond dieselin leikkaantuvuus vaan on sitä luokkaa että voitelukyky alkaa hävitä, toki moottorista riippuen, yleensä kymppitonnin tienoilla tai aikaisemminkin kovassa ajossa.
Eli olisiko näin, että pitäisi tuohon omaan 81kW ASV mottiin vaihdella kymppitonnin välein Diamondi Dieseliä? Longlifestä pitäs nyt päästä eroon, 15tkm välillä tarviisi sen 2 kertaa vuoteen käyttää korkeintaan vaihdossa. 10tkm välillä taasen jopa kolme kertaa.
Näyttää pidemmän aikaa olleen tuo autowiki nurin.
Ei kellään sattuis olemaan sieltä löytynyttä listaa tallella?
Etenkin nuo pumppusuutin koneiden öljyt.
Edit. Tälläisiä tuotteita löytyi pikaisella selailulla. (.PDF)
Ei kellään sattuis olemaan sieltä löytynyttä listaa tallella?
Etenkin nuo pumppusuutin koneiden öljyt.
Edit. Tälläisiä tuotteita löytyi pikaisella selailulla. (.PDF)
Hei, tästä on varmaankin keskusteltu täällä ennenkin, mutta en haulla nyt näppärästi löytänyt vastausta.
Eli siis, tarkoituksena on siirtyä Shellin Longlife öljystä Teboilin Diamond Dieseliin, niin olisiko syytä huuhdella kone jollaki öljyllä välillä? Vai laskea vanhat pois ja kaataa uudet tilalle ja kovaa ajoa?
Jos se jotenki asiaan vaikuttaa niin auto on -02 Passat AVB koneella.
Kiitos vastauksista.
Eli siis, tarkoituksena on siirtyä Shellin Longlife öljystä Teboilin Diamond Dieseliin, niin olisiko syytä huuhdella kone jollaki öljyllä välillä? Vai laskea vanhat pois ja kaataa uudet tilalle ja kovaa ajoa?
Jos se jotenki asiaan vaikuttaa niin auto on -02 Passat AVB koneella.
Kiitos vastauksista.
moro Timppa
Osta iso pönttö diamondia ja huuhtele konetta pienellä vaihtovälillä niin saat kakat liikkeelle ja pois ne koneesta pyörimästä. Mitään forten oil treatmentia ei sitten kannata ehkä kokeilla ainakaan ihan vähän aikaan. Itse olen ikävä kyllä turboton mopoilija eli vaparimiehiä joten kokemusta just tdi:stä ei ole mutta kyllähän noita juttuja tuosta vaihtovälin muutoksesta eri foorumeilla on. Moni on saanut koneensa rikki liian rajulla muutoksella, jolloin kaikki kököt lähtee kerralla liikkeelle.
Osta iso pönttö diamondia ja huuhtele konetta pienellä vaihtovälillä niin saat kakat liikkeelle ja pois ne koneesta pyörimästä. Mitään forten oil treatmentia ei sitten kannata ehkä kokeilla ainakaan ihan vähän aikaan. Itse olen ikävä kyllä turboton mopoilija eli vaparimiehiä joten kokemusta just tdi:stä ei ole mutta kyllähän noita juttuja tuosta vaihtovälin muutoksesta eri foorumeilla on. Moni on saanut koneensa rikki liian rajulla muutoksella, jolloin kaikki kököt lähtee kerralla liikkeelle.
Teboil Diamond Dieseliä tänään tuli Castrol longlifen tilalle. Ensimmäiset 50km tänään ajettuna ja sai huomata moottorin äänen pehmenneen. Turbon äänikin hiljeni huomattavasti. Piti ihan polkasta kaasua, jotta ties tehoista sen olevan tallella :)
Takana siis 318tkm longlifellä. Toivotaan ettei teboili kovin ala maistumaan tuolle koneelle nyt.
Takana siis 318tkm longlifellä. Toivotaan ettei teboili kovin ala maistumaan tuolle koneelle nyt.
-
- -
- Viestit: 82
- Liittynyt: 19.12.2004 18:01
Omassa kulkineessa joka tuossa vieressä olen nyt ajanut n. 100tkm (nyt mittarissa 290tkm). Ensin ajoin castrolin öljyllä sellaisella 15tkm vaihtovälillä jonkun välin sitten oli jotain varaosakaupan edullista öljyä kuitenkin 501.01 täyttävää öljyä 2 vaihtoväliä mutta näistä öljyistä huomasin, että vaikka tuli vedettyä toinen vaihto vähän pitkäksi 22tkm öljy oli huolestuttavan puhdasta. Ajattelin, että sinnehän se koneeseen kertyy paska ja nyt viimeinen vaihto on valvolinen standardin täyttävää öljyä.
En ole oikeastaan mitään eroa öljyjen välillä huomannut muuten kuin tuo väri homma vaihdettaessa. Lisäillä ei ole tarvinnut millään öljyllä vaihtovälin aikana, vaihtaessa kun pistää aivan ylämerkkiin öljyn niin vaihtaessa se siellä jossain puolessa välissä on menossa tai jopa yli.
En ole oikeastaan mitään eroa öljyjen välillä huomannut muuten kuin tuo väri homma vaihdettaessa. Lisäillä ei ole tarvinnut millään öljyllä vaihtovälin aikana, vaihtaessa kun pistää aivan ylämerkkiin öljyn niin vaihtaessa se siellä jossain puolessa välissä on menossa tai jopa yli.
Ei ole kokemuksia minulla, mutta epäilen että onko tuo nyt edes kokeilemisen arvoista. Teboilin diamonddia saa ainakin Tokmannilta jatkuvasti hintaan 25€/4 litraa. Tuo motonetin litku ois 18€ / 4litraa. Eli noin 7€ säästöä öljynvaihtovälillä, siis jos neljällä litralla selviää. Touraniin taitaa kyllä mennä vähän enemmän.
tuota meinasin: http://motonet.fi/motonet/tuotteet/599542/0
sopivasti 20 litran kannussa, dieselautoja talossa monta...
sopivasti 20 litran kannussa, dieselautoja talossa monta...
-
- -
- Viestit: 449
- Liittynyt: 12.1.2007 20:50
http://motonet.fi/motonet/tuotteet/599542/0 = 4.5€/litra
http://www.motonet.fi/motonet/tuotteet/592047/0 = 7.55€/litra
http://www.motonet.fi/motonet/tuotteet/592047/0 = 7.55€/litra
-
- -
- Viestit: 449
- Liittynyt: 12.1.2007 20:50
Onko joku jo testannut Motox DieselSyn tai TurboDI 505.01 luokituksen öljyt 10 tkm vaihtovälillä?
kätevämmissä 5 l pöntöissä
http://motonet.fi/web/guest/etusivu#productid=59-9505
kätevämmissä 5 l pöntöissä
http://motonet.fi/web/guest/etusivu#productid=59-9505
Olen ostamassa skoda fabia rsää, jossa entinen omistaja on vaihtanut n.15tkm välein öljyt, ja käyttänyt Mobil 1 esp 5w-30. Tuohan on "väärää" ölyä, koska ei täytä tuota 505.01 vaatimusta. Onko jotain haittaa jos longlife öljyjä on vaihdettu noin usein?
Ja millaisilla kilometreillä nuo paininkupit yleensä kuluvat?
Ja millaisilla kilometreillä nuo paininkupit yleensä kuluvat?
Itsellä sanoi pakoventtiili sopimuksen irti 294tkm kohdalla AHF-moottorista ja samalla meni nokka-akseli. Kova epäilys, että kun jobbari myi auton ja mainitsi, että edellinen omistaja säästänyt ja tehnyt itse öljynvaihdot, niin laitellut vääränlaisia öljyjä sisään ja lopputulos oli tuo.
Ihmettelivät laakkosellakin miten tuollaista tapahtunut. Itse veikkaan öljyjä joissa ei kannata säästää.
Ihmettelivät laakkosellakin miten tuollaista tapahtunut. Itse veikkaan öljyjä joissa ei kannata säästää.
ATD ja longlife on nyt ainakin Castrollin osalta käsitelty... Olvat viime talavena laittanee tohon ATD koneseen LL huollossa sitä uutta 5W-30 EDGE.ä, kun ei enää SLX 0W-30:stä saa. No, näin sanoo Castrollin sivu:
Q. WHICH IS THE REPLACEMENT FOR THE SLX LONGLIFE II OIL?
A. This is the EDGE 5W-30 – the Longlife II oil was a 0W-30 viscosity to 503 00 / 506 00 / 506 01 specification – you’ll notice that as well as the new viscosity the specification on the EDGE 5W-30 is VW 504 00 / 507 00 – this is the latest VW specification for the VW Longlife oil.
The EDGE 5W-30 is suitable for all Audi vehicles on both variable and fixed servicing and VW cars on variable servicing with the exception of - VW R5 and V10 TDi engines (Touareg) and VW Commercial vehicles without fitted DPF (diesel particulate filters) – these must use the 506 01 specification oil (SLX Longlife II) – contact your VW/Audi dealer for this product.
VW cars fitted with PD diesel engines on fixed servicing (VW 505 01) must use the EDGE Turbo Diesel 5W-40 except models fitted with Diesel Particulate Filters which must use an oil meeting VW 507 00 – EDGE 5W-30
Eli pieleen meni. Tiijä sitten mitä vaikustusta tuolla on...
Q. WHICH IS THE REPLACEMENT FOR THE SLX LONGLIFE II OIL?
A. This is the EDGE 5W-30 – the Longlife II oil was a 0W-30 viscosity to 503 00 / 506 00 / 506 01 specification – you’ll notice that as well as the new viscosity the specification on the EDGE 5W-30 is VW 504 00 / 507 00 – this is the latest VW specification for the VW Longlife oil.
The EDGE 5W-30 is suitable for all Audi vehicles on both variable and fixed servicing and VW cars on variable servicing with the exception of - VW R5 and V10 TDi engines (Touareg) and VW Commercial vehicles without fitted DPF (diesel particulate filters) – these must use the 506 01 specification oil (SLX Longlife II) – contact your VW/Audi dealer for this product.
VW cars fitted with PD diesel engines on fixed servicing (VW 505 01) must use the EDGE Turbo Diesel 5W-40 except models fitted with Diesel Particulate Filters which must use an oil meeting VW 507 00 – EDGE 5W-30
Eli pieleen meni. Tiijä sitten mitä vaikustusta tuolla on...
http://www.slamit.net/product/7051/cast ... 30-1-litra
Eikö muka linkin mukaista öljyä enää ole saatavilla ? Omassa ATD vessassa aina käytetty tuota öljyä, ja käytän itsekkin edelleen ja ajan longlifella...
Eikö muka linkin mukaista öljyä enää ole saatavilla ? Omassa ATD vessassa aina käytetty tuota öljyä, ja käytän itsekkin edelleen ja ajan longlifella...
Siis nimen omaan tuota saapi, mutta sitä 506.01 öljyä, 0W-30 SLX LL ei vissiin enää, ka kuten tuosas edellisessä copy-pastessa nimenomaan lukee, että 504.00/507.00 käy LL koneisiin, PAITSI :
The EDGE 5W-30 is suitable for all Audi vehicles on both variable and fixed servicing and VW cars on variable servicing with the exception of - VW R5 and V10 TDi engines (Touareg) and VW Commercial vehicles without fitted DPF (diesel particulate filters) – these must use the 506 01 specification oil (SLX Longlife II) – contact your VW/Audi dealer for this product.
Ennyt tiijä miten tuon selvemmin sanois..
The EDGE 5W-30 is suitable for all Audi vehicles on both variable and fixed servicing and VW cars on variable servicing with the exception of - VW R5 and V10 TDi engines (Touareg) and VW Commercial vehicles without fitted DPF (diesel particulate filters) – these must use the 506 01 specification oil (SLX Longlife II) – contact your VW/Audi dealer for this product.
Ennyt tiijä miten tuon selvemmin sanois..
itse olen käyttänyt 1.9TDI 74kw passatissa teboil diamond dieseliä ja ei mitään valittamista kunhan vaihtaa öljyt max 15tkm kohdalla. itse vaihdan 10tkm kohdalla ja onko se ihmekkään ettei ole vielä 498tkm ajetussa passatissa ollut vikaa. ;) käytin kerran mobilin 5-50 ja aljoi moottori pitään ihmeellistä ääntä 7tkm paikkeella.
Oletteko käyttäneet PD koneissa näitä moottorinpuhdistusaineita Valvoline, STP, LiquiMoly ym. vastaavia? Tarkotan niitä mitkä öljynvaihdon yhteydessä kaadetaan koneeseen ja käytetään vähän aikaa. Auton edellinen omistaja ajellut pitkällä vaihtovälillä ja itse olen yleensä vaihtanut 10tkm välein. Öljynä olen käyttänyt Teboil Diamond Dieseliä.
Ilmeisesti täälläkin olisi aika vaihtaa öljyt. 15tkm kohta nykyisillä ajettu ja ajotieturi huutaa jo Service in 200km. (Kai tuo öljynvaihtoa meinaa?)
Autona -03 Passatti AWX-koneella ja tällä hetkellä mittarissa on 210tkm. Huoltokirja on ranskaksi, jonka mukaan lienee käytetty LongLife-öljyjä vaikka vaihtoväli ollut tuon 15tkm luokkaa? (Kuva huoltokirjan sivusta http://db.tt/tZGhYFqa) Luonnollisestikaan mistään päin autoa ei löydy tarralappua öljyistä ja auto ollut omistuksessa vasta reilun kuukauden :(
Autohuolto ehdottaa öljyiksi Mobil Super 3000 5W40 tai Mobil 1 ESP 5W30 joilla on eroa n.6,5e/l mikä tekee 4l määrällä jo reilu 25e. Tuon Super 3000:n pitäis olla kai myös sopivaa?
EDIT: No löytyihän tuolle Super 3000:lle 505.01 luokitus. Eli ei pitäisi olla mitään ongelmaa vaihdossa?
EDIT2: Olikin eri Super 3000:sta :(
Autona -03 Passatti AWX-koneella ja tällä hetkellä mittarissa on 210tkm. Huoltokirja on ranskaksi, jonka mukaan lienee käytetty LongLife-öljyjä vaikka vaihtoväli ollut tuon 15tkm luokkaa? (Kuva huoltokirjan sivusta http://db.tt/tZGhYFqa) Luonnollisestikaan mistään päin autoa ei löydy tarralappua öljyistä ja auto ollut omistuksessa vasta reilun kuukauden :(
Autohuolto ehdottaa öljyiksi Mobil Super 3000 5W40 tai Mobil 1 ESP 5W30 joilla on eroa n.6,5e/l mikä tekee 4l määrällä jo reilu 25e. Tuon Super 3000:n pitäis olla kai myös sopivaa?
EDIT: No löytyihän tuolle Super 3000:lle 505.01 luokitus. Eli ei pitäisi olla mitään ongelmaa vaihdossa?
EDIT2: Olikin eri Super 3000:sta :(
Sama kiinnostaisi minuakin. Turbon vaihtoon auto menossa ja kun öljytkin siinä samalla vaihdetaan, niin samalla tyrkyttivät Forten moottorin sisäpesua, hintaa jäisi 70€. Autolla ajettu 250tkm
Onko jollain varmaa tietoa tuohon asiaan liittyen? Taidan laittaa litkut koneeseen pyörimään öljynvaihdon yhteydessä, on niitä jotkut käyttäneet pumppareissakin. STP pullossa ainakin luki että soveltuu myös PD koneisiin.
Pari kertaa olen käyttänyt forten moottoripesua. Siinä oli muistaakseni purkin kyljessä suoraa ohje miten piti käyttää. Litku muistaakseni koneeseen vanhan öljyn sekaan, sitten kierrokset johonkin 1500rpm paikkeille ja siinä joku vartin verran, sitten vanhat öljyt pois koneesta. Sen jälkeen uudet öljyt koneeseen. Lähti kyllä melkoinen määrä epämääräistä varaa koneesta, kun oli mittarissa kuitenkin noin 300tkm.
Fortelta ainakin löytyy pumppareihin sopivaa versiota. Hinta oli muistaakseni jossain 30e paikkeilla ja täältä ainakin saa fiksus ketjun liikkeistä sitä. Helppo suorittaa tuo moottorin pesu samalla kun vaihtaa öljytkin koneeseen.
Myös merkkiliikkeet käyttää juurikin näitä forten litkuja, esim käyttöautolla huoltojen yhteydessä käytetään näitä. Eli siinä mielessä tohtii luottaa ainakin näihin.
Fortelta ainakin löytyy pumppareihin sopivaa versiota. Hinta oli muistaakseni jossain 30e paikkeilla ja täältä ainakin saa fiksus ketjun liikkeistä sitä. Helppo suorittaa tuo moottorin pesu samalla kun vaihtaa öljytkin koneeseen.
Myös merkkiliikkeet käyttää juurikin näitä forten litkuja, esim käyttöautolla huoltojen yhteydessä käytetään näitä. Eli siinä mielessä tohtii luottaa ainakin näihin.
Onko jollain varmaa tietoa tuohon asiaan liittyen? Taidan laittaa litkut koneeseen pyörimään öljynvaihdon yhteydessä, on niitä jotkut käyttäneet pumppareissakin. STP pullossa ainakin luki että soveltuu myös PD koneisiin.
Mulle laitettiin stp tuohon avf ja hyvin toimi kun käynti ääni parani kummasti, sitä paskaa tuli aika paljo ja stp ajaa saman asian kuin forte.
onko kellään kokemuksia noista rvs korjaavista lisäaineista? www.rvs.fi/ ainakin melkoisia eroja kulutuksissa ja tehoissa. kuinka todellisia noi tulokset mahtaa olla? ei viitsis 150€ pistää ihan "paskaan".
Eipä ole kokemusta, mutta typerältä tuntuu, että kun jättiläis-öljyfirmat käyttävät valtavia resursseja tuotekehitykseen, eivätkä millään keksi näitä ”nano-atomi-hyper-tekniikka-jee-jee:hin" perustuvia ihmeaineita tuotteisiinsa, niin silti aina muutaman vuoden välein tulee joku ”motor-up” firma näiden litkujensa kanssa..
Tuossahan tuota on keskustelua http://www.ffp.fi/bb/viewtopic.php?t=23359onko kellään kokemuksia noista rvs korjaavista lisäaineista? www.rvs.fi/ ainakin melkoisia eroja kulutuksissa ja tehoissa. kuinka todellisia noi tulokset mahtaa olla? ei viitsis 150€ pistää ihan "paskaan".
Palaa sivulle “Tekniikka - Diesel”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Google [Bot] ja 23 vierailijaa