Motonet - laatuosaa vai laadutonta kuraa?
Valvoja: ffp jäsenet
Motonet - laatuosaa vai laadutonta kuraa?
Hei!
Koetin haulla etsiskellä, mutten ainakaan suoraan nähnyt vastaanvankaltaista keskustelua.
Tuli aika tehdä jarrulevyjen ja palojen vaihto IV Golffin keulalle. Olen tuossa kysellyt hintoja niin marmoritiskiltä kuin muualtakin. Hämärästi muistan kuulleeni jonkun joskus sanovan, että Motonetin osat olisivat kohtuu laadukkaita. Pitääkö tämä väite siis paikkansa?
Vertailuksi: Marmoritiskillä etulevyt ja palat olisivat yhteensä 250 €, kun Motonet hoitaa saman asian alle 95 €. Mielipiteitä otetaan vastaan. :)
Koetin haulla etsiskellä, mutten ainakaan suoraan nähnyt vastaanvankaltaista keskustelua.
Tuli aika tehdä jarrulevyjen ja palojen vaihto IV Golffin keulalle. Olen tuossa kysellyt hintoja niin marmoritiskiltä kuin muualtakin. Hämärästi muistan kuulleeni jonkun joskus sanovan, että Motonetin osat olisivat kohtuu laadukkaita. Pitääkö tämä väite siis paikkansa?
Vertailuksi: Marmoritiskillä etulevyt ja palat olisivat yhteensä 250 €, kun Motonet hoitaa saman asian alle 95 €. Mielipiteitä otetaan vastaan. :)
Mä ostin normi varaosapuljusta Audi A3:een etulevyt ja palat. Maksoivat yhteensä 218e mutta jarrulevyt olivatkin ZImmermannin reikälevyt joten paljon kalliimmat kuin nuo tavalliset. Olen myös kuullut jonkin verran että noissa alkuperäisissä ainakin olis taipumusta mennä aika herkästi kieroon. Siksi Audinkin kohdalla päädyin Zimmermanniin.
Enkä kyllä löytänyt hintaasi sopivia levyjä motonetin sivuilta:
Bora/Golf-IV:
Eteen JÄÄHD Ø256mm 1,4/1,6/SDi --99. . . . . . . . . . . . 22-5667 29.90
Eteen JÄÄHD Ø280mm 1,4/1,6/SDi 99--. . . . . . . . . . . . 22-5668 29.90
Eteen JÄÄHD Ø280mm 1,8/2,0/1,9TDi (ei 1,8-Tbo/1,9TDi-96kW) 22-5668 29.90
Eteen JÄÄHD Ø288mm 1,9TDiPD-96/110kW. . . . . . . . . . . 22-5669 32.90
Eteen JÄÄHD Ø288mm 1,8-Turbo/2,3-VR5. . . . . . . . . . . 22-5669 32.90
Eteen JÄÄHD Ø312mm 2,8. . . . . . . . . . . . . . . . . . 22-5882 59.50
TAAKSE (ei 4WD). . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 22-5670 14.90
TAAKSE 4motion (EI jos jäähd.). . . . . . . . . . . . . . 22-5900 24.50
Enkä kyllä löytänyt hintaasi sopivia levyjä motonetin sivuilta:
Bora/Golf-IV:
Eteen JÄÄHD Ø256mm 1,4/1,6/SDi --99. . . . . . . . . . . . 22-5667 29.90
Eteen JÄÄHD Ø280mm 1,4/1,6/SDi 99--. . . . . . . . . . . . 22-5668 29.90
Eteen JÄÄHD Ø280mm 1,8/2,0/1,9TDi (ei 1,8-Tbo/1,9TDi-96kW) 22-5668 29.90
Eteen JÄÄHD Ø288mm 1,9TDiPD-96/110kW. . . . . . . . . . . 22-5669 32.90
Eteen JÄÄHD Ø288mm 1,8-Turbo/2,3-VR5. . . . . . . . . . . 22-5669 32.90
Eteen JÄÄHD Ø312mm 2,8. . . . . . . . . . . . . . . . . . 22-5882 59.50
TAAKSE (ei 4WD). . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 22-5670 14.90
TAAKSE 4motion (EI jos jäähd.). . . . . . . . . . . . . . 22-5900 24.50
Mitä tuolta on itse osia ostellut niin se "halpa vaihtoehto" on ollut Brembon tekele ja se kalliimpi vaihtoehto Ate:n tekele.. että ei sitä yhtään sen kummempaa ainakaa marmoritiskiltä löydy. Ad:lta kun ostin jarrulevyt joskus niin paketti oli ad:n oma, mutta sisällä levyjen nurkassa luki Brembo. Eli ihan samoilta toimittajilta tulee osat marmoritiskille ja tarvikekaupoille. Molemmissa paikoissa saa pelata tuurilla.
Olenko sitten tulkinnut muka hinnastoa väärin:
Eteen JÄÄHD Ø280mm 1,8/2,0/1,9TDi (ei 1,8-Tbo/1,9TDi-96kW) 22-5668 29.90
Eli kaksi kappaletta noita on 60 €, siihen 32 € palat niin ollaan alle 95 €. Taidanpa tuonne sitten hilpasta, samahan se on. Jos haluaa oikeen vimosen päälle niin käy ne orkkispalat ostamassa sitten wolkkarilta.
Eteen JÄÄHD Ø280mm 1,8/2,0/1,9TDi (ei 1,8-Tbo/1,9TDi-96kW) 22-5668 29.90
Eli kaksi kappaletta noita on 60 €, siihen 32 € palat niin ollaan alle 95 €. Taidanpa tuonne sitten hilpasta, samahan se on. Jos haluaa oikeen vimosen päälle niin käy ne orkkispalat ostamassa sitten wolkkarilta.
-
- -
- Viestit: 262
- Liittynyt: 23.9.2005 8:23
Golf IV umpio
Laakkosella 175 euroa (en tartte kahta. "Se onkin yhden hinta". Näkemiin)
Motonetissä sama Valeon umpio 57 euroa. Vaihdoin alle tunnissa sen kun oli apupoika puskurin irroituksessa avustamassa.
Motonetissä sama Valeon umpio 57 euroa. Vaihdoin alle tunnissa sen kun oli apupoika puskurin irroituksessa avustamassa.
Kannattaa muistaa, että esim. Motonet valitsee toimittajansa sen mukaan mistä halvimmalla saa. Muissa tarvikeputkissa usein saat itse valita otatko halvimman paskan vaiko sen laadukkaamman version. Motonetin osa voi siis olla ihan laadukas tarvike, tai sitten verkonpainona parhaiten toimiva mikälienee. Huonoja jarrulevyjä / paloja / puslia / tukivarsia minä en ainakaan ostaisi.
^Enemmänkin se on maahantuoja, eli Koivunen joka hommaa tavaraa sieltä mistä halvimmalla saa ja Motonet saa mitä Koivusella sattuu varastossa olemaan. Sama pätee moneen muuhunkin varaosaputkaan, harva itse tuo tavaraa maahan. Ja kuten edellä jo todettiin, joissakin osissa Motonetilla on kaksi vaihtoehtoa, halpa ja hyvä. Halvempia en ole ostanut, mutta nuo laadukkaammat vaihtoehdot ovat olleet toimivia. Jarrupalat Ferodoa, tms.
Lisäksi muuten Motonetilla ja AD:lla on sama omistaja (Broman), ei liene suurta eroa valikoimissa ja hinnoissa.
E: Ostin muuten viimeksi Biltemasta jarrulevyt kun Motonettia ei vielä kaupungissa ollut. Hinta oli edullinen ja >150tkm ovat moitteetta kestäneet. Sieltäkin saattaa siis tuurilla saada asiallista tavaraa, vaikken sittemmin olekaan varaosia ko. putkasta ostellut.
Lisäksi muuten Motonetilla ja AD:lla on sama omistaja (Broman), ei liene suurta eroa valikoimissa ja hinnoissa.
E: Ostin muuten viimeksi Biltemasta jarrulevyt kun Motonettia ei vielä kaupungissa ollut. Hinta oli edullinen ja >150tkm ovat moitteetta kestäneet. Sieltäkin saattaa siis tuurilla saada asiallista tavaraa, vaikken sittemmin olekaan varaosia ko. putkasta ostellut.
Merkkihuollotkin käy usein hakemassa osioa motonetistä jos ei satu olemaan itsellä hyllyssä huollon tai korjauksen aikana. Itse en kyllä motonetistä osta mitään autooni jatkossa, aika ensimmäisiä kertoja nyt kun olen sieltä jotain ostanut ja tuli hetti sutta ja sekundaa, ei ollut ilmansuodatin sinnepäinkään että sen ois golffiin saanu asennettua, raitisilmasuodatin sentään meni paikalleen, sekin jonkinveerran heikomman näkönen kun vw alkuperäinen. En kyllä mitään jarruja ostais motonetistä. Onhan tossa lisäksi kokemus yhdestä parinkympin kaukoputken, joka ei toiminut mitenkään, ei edes kiikarina toiminut kun ei nähnyt mitään läpi.
-
- -
- Viestit: 16030
- Liittynyt: 23.7.2003 9:30
- Viesti:
SS kirjoitti:Enemmänkin se on maahantuoja, eli Koivunen joka hommaa tavaraa sieltä mistä halvimmalla saa ja Motonet saa mitä Koivusella sattuu varastossa olemaan. Sama pätee moneen muuhunkin varaosaputkaan, harva itse tuo tavaraa maahan.
Juurikin näin. Tavaraa menee myös ihan "merkkiliikkeisiin". Koivusen pakoputkissakin lukee tarrassa Mufflex, se on vain Koivusen oma merkki mikä on läntätty joka putkeen, oli se sitten alunperin Bosal tai vaikka Walker.
Aika karkea yleistys, suureen osaan autoja Motonetista saa ihan laatuosia, ATE:n jarrulevyjä, Ferodon paloja tms.En kyllä mitään jarruja ostais motonetistä.
E: Suotta Motonettia mollataan, samaa tavaraa siellä on kuin muuallakin. Motonetilla ei ole omaa varaosa"brändiä" kuten esimerkiksi Biltemalla joka tuo itse tavaraa maahan ja valmistuttaa ainakin osan itse omalla logollaan leimattuna.
E2: Jos se Motonetin osa ei sovi tai vaikuttaa muuten vaan huonolaatuiselta, niin ainahan sen voi palauttaa tai vaihtaa toiseen. Sama toki pätee muihinkin varaosaliikkeisiin.
Motonettia usein haukutaan siitäkin syystä, koska usein heidän tiedot / halunsa tietää osien sopivuuksista on melkolailla rajoittunut. Esim. ostat 200 20v Audiin alatukivarren, jonka myyjän mukaan pitäisi sopia, loppuviimeksi kädessä on pre facelift 100:n tukivarsi, joka ei käy 88-> ajokkiin. Motonethan ei palauta asiakkaalle rahoja, vaan asiakkaan tulee ostaa vaikka kokorahalla makeisia / tuningkrääsää tms rojua Motonetista.
Itse ainakaan en joskus kun kysyin mikä on osan X valmistaja, saanut muuta vastausta kuin sen että se on merkkiä N jota sattuu sillä ja sillä tukkurilla olemaan ja mikä nyt sattuu tulemaan.
Muut varaosaliikkeet vastaa ko. kysymykseen yleensä kertomalla onko osa se mikälie italiaano vaiko saksalainen OEM laatutuote.
Itse ainakaan en joskus kun kysyin mikä on osan X valmistaja, saanut muuta vastausta kuin sen että se on merkkiä N jota sattuu sillä ja sillä tukkurilla olemaan ja mikä nyt sattuu tulemaan.
Muut varaosaliikkeet vastaa ko. kysymykseen yleensä kertomalla onko osa se mikälie italiaano vaiko saksalainen OEM laatutuote.
-
- -
- Viestit: 16030
- Liittynyt: 23.7.2003 9:30
- Viesti:
Motonetista pääosin hyvää sanottavaa, halvalla ei voi saada hyvää jne, mutta näihin palautusasioihin liittyen:
Ostin lähes vuosi sitten (17.7.07) Motonetista Poloon Aten PowerDisc etujarrulevyt (yht. 160e). Ajelin loppukesän normaalia ajoa muutaman tuhat km ja talven auto seisoi ulkona. Keväällä käyttöönotettaessa huomasin, että etujarrut ravistaa, mutta ajattelin että johtuu levyihin kertyneen pintaruosteen takia. Pintaruosteet lähti ensimetreillä, mutta ravistus jäi, eli menikö levyt kieroksi talven aikana auton ollessa seisonnassa??
Eilen kävin kysymässä Motonetista onnistuuko kierojen levyjen palautus/vaihto, koska vielä ei ole kulunut yhtä vuotta ostohetkestä. Info-tiskin sälli sanoi, että jos levyissä olisi ollut materiaali/valmistusvirhe olisi ne menneet kieroiksi jo heti parin viikon ajon jälkeen, lähes vuoden kuluttua on turha yrittää palauttaa/vaihtaa. Mitä mieltä olette, vuoden takuu on vuoden takuu (17.7.08 asti)?
Samoja Aten levyjä en Motonetista enää osta, mutta jotkut levyt pitäisi saada nopeasti tilalle jos aion kuukauden sisällä nuo kierot levyt Motonetin tiskille palauttaa.
Ostin lähes vuosi sitten (17.7.07) Motonetista Poloon Aten PowerDisc etujarrulevyt (yht. 160e). Ajelin loppukesän normaalia ajoa muutaman tuhat km ja talven auto seisoi ulkona. Keväällä käyttöönotettaessa huomasin, että etujarrut ravistaa, mutta ajattelin että johtuu levyihin kertyneen pintaruosteen takia. Pintaruosteet lähti ensimetreillä, mutta ravistus jäi, eli menikö levyt kieroksi talven aikana auton ollessa seisonnassa??
Eilen kävin kysymässä Motonetista onnistuuko kierojen levyjen palautus/vaihto, koska vielä ei ole kulunut yhtä vuotta ostohetkestä. Info-tiskin sälli sanoi, että jos levyissä olisi ollut materiaali/valmistusvirhe olisi ne menneet kieroiksi jo heti parin viikon ajon jälkeen, lähes vuoden kuluttua on turha yrittää palauttaa/vaihtaa. Mitä mieltä olette, vuoden takuu on vuoden takuu (17.7.08 asti)?
Samoja Aten levyjä en Motonetista enää osta, mutta jotkut levyt pitäisi saada nopeasti tilalle jos aion kuukauden sisällä nuo kierot levyt Motonetin tiskille palauttaa.
ite ostin motiksesta raidetangot väliaikaisesti kun orkkikset meni tilaukseen siis leimaa varten. ekat ongelmat tuli kun alettiin kulmia säätämään meinas loppua kierteet kesken nippa nappa onnistui huom. toinen raidetanko oli made in italy joka kesti ja toinen oli pussissa jossa ei ollut minkäänlaisia merkintöjä. no ajelin siinä noin 3 kuukautta ja kun emäntä oli karauttanut auton etukelkan johonkin monttuun hiekkatiellä niin nostin auton ylös ja kappasvain tämän nimettömän raidetangon suojakumi olikin jo paskana. orkikset vaan tilalle (trw) ja eiköhän kestä. ai niin autohan on 89v. kakkis jossa oli alkuperäiset raidetangot kumit edelleen ehjät eikä väljää! mutta kun toi etukelkka alkoi näyttää mätämisen merkkejä niin aattelin että laitetaampa koko eturipustus samalla uusiksi eli uusi etukelkka alatukivarret ja raidetangot.että näin.
Mielestäni on turha sanoa että Motonetin tai Bilteman osat ovat huonoja, ne ovat kaikki yksilöitä jopa per erä, joten ostajan on oltava skarppina kun kaveri tuo osan tiskille. Monta kertaa esillä on ollut alkuperäinen Boschin tai vastaavan ison brandin osa, täysin sama kuin "marmoritiskillä" ja joskus on ollut jotain muuta. Takuuasiat ovat standardikamaa, niistä kannattaa pitää kuluttajana huolta. Hyvistä kokemuksista kannattaa täällä jakaa tietoa!
Sama on mistä osan ostaa. Tarvikeosana saa laadukasta osaa ja sitten tätä halpaa vaihtoehtoa mistä on huonoja kokemuksia. Muttei sitä tarvi ottaa halvinta vaan pyytää todellakin tämän laadukkaamman version. Sama kaikis varaosaliikkeissä.
Motonetilla on myös oma kanava millä se tuo osia maahan. On jonkin verran tullut vastaan sellaisia osasia mitä et muualta saa tarvikkeena ainoastaan marmoritiskiltä. Mutta ainakin vaijerien suhteen maksan 50ekee alkuperäisestä joka kestää kuin motonetin 13 ekee ja kestoikä 1,5 kk.
Motonetilla on myös oma kanava millä se tuo osia maahan. On jonkin verran tullut vastaan sellaisia osasia mitä et muualta saa tarvikkeena ainoastaan marmoritiskiltä. Mutta ainakin vaijerien suhteen maksan 50ekee alkuperäisestä joka kestää kuin motonetin 13 ekee ja kestoikä 1,5 kk.
Joo, no mun mielestä ei yhden varaosahankinnan perusteella kannata ruveta tekemään mitään yleisjohtopäätöksiä. Ja onko kaukoputkella jokin yhteys niihin varaosien laatuun?
Ei mun mielestä.
Ite tullu hommattua Motonetista noin neljän vuoden ajan varaosat autoihin eikä niissä ainakaan ole laatu pettäny että ovat toimineet. Esim. pari viikkoa sitten kävin hakemassa vakaajatangon koripuslat, kappas vain, olivat saksalaiset bilsteinit, kun taas autossa kiinni olleet alkuperäiset puslat olivat mallia made in spain.
Ei mun mielestä.
Ite tullu hommattua Motonetista noin neljän vuoden ajan varaosat autoihin eikä niissä ainakaan ole laatu pettäny että ovat toimineet. Esim. pari viikkoa sitten kävin hakemassa vakaajatangon koripuslat, kappas vain, olivat saksalaiset bilsteinit, kun taas autossa kiinni olleet alkuperäiset puslat olivat mallia made in spain.
Menee menee, mutta nyt kun motonet tuli kaupunkiin niin näkee mitä ostaa, esim QH (quetin&hazel tms) iskareita ja kytkinpaketteja näyttää motonetin hyllyssä olevan, ihan laatumerkki joka ainakin mulle on tuttu kytkinpaketeista, jarruosissa motonet myy merkkinä Delphi.
Viikolla tuli haettua muutama osa mersuun, etupään puslat oli Febi Bilstein eli laatutavaraa,mittarivaijeri oli myös made in germany.
Ajovalot näyttää hyllyssä olevan Depo -merkkiä.
Mutta tuurista se on kiinni mitä saat, myyhän autotarvikeliikkeetkin King ym tarvikelaakereita ym.
Kyllä mua hieman kummastutti kun merkkiliikkeestä termostaatin hain, siellä ne oli muovilaatikossa kasassa ilman mitään pakkausta.
Viikolla tuli haettua muutama osa mersuun, etupään puslat oli Febi Bilstein eli laatutavaraa,mittarivaijeri oli myös made in germany.
Ajovalot näyttää hyllyssä olevan Depo -merkkiä.
Mutta tuurista se on kiinni mitä saat, myyhän autotarvikeliikkeetkin King ym tarvikelaakereita ym.
Kyllä mua hieman kummastutti kun merkkiliikkeestä termostaatin hain, siellä ne oli muovilaatikossa kasassa ilman mitään pakkausta.
Nyt kun varaosista keskustellaan ni onko muilla samanmoisia kokemuksia motonetin pakoputkien kannatin kumeista?
Meinaan nyt on kokeiltu käyttää kyseisen firman merkkikohtaisia kannake kumeja sekä golf mk3 ja mk2 sekä työ kaveri vanhempaan saabiinsa.
Kaikissa kumeissa nyt ongelmana kestävyys eli repeilevät ja kumi menee ihan murusiksi jo parissa kuukaudessa.
Itse epailty et kumiseos on nyt vaihtunut hauraanpaan.
Sen verran vielä et jokaisessa autossa ollut alkuperäinen putki paikallansa eli ei mitään viri putkiä joiden paino olisi jotain muuta ku alkuperäisen.
Kiinostais et onko nyt ollut todellakin huonoa tuuria ja huonoa erää myynissä vai onko muutkin törmänneet samaan vikaan.
Kiinostaa myös jos joku on lähiaikoina hakenut noita esim. marmoritiskiltä et miten niiden kestävyys? Eihän noi motonetin kumit oikeen mitään maksa ja ne on vielä suht kivuttomasti vaihdettavissa mut jos jollain on antaa tietoa mistä varmuudella sais kestäviä kumeja ni tiedosta oltaisiin kiitollisia.
Meinaan nyt on kokeiltu käyttää kyseisen firman merkkikohtaisia kannake kumeja sekä golf mk3 ja mk2 sekä työ kaveri vanhempaan saabiinsa.
Kaikissa kumeissa nyt ongelmana kestävyys eli repeilevät ja kumi menee ihan murusiksi jo parissa kuukaudessa.
Itse epailty et kumiseos on nyt vaihtunut hauraanpaan.
Sen verran vielä et jokaisessa autossa ollut alkuperäinen putki paikallansa eli ei mitään viri putkiä joiden paino olisi jotain muuta ku alkuperäisen.
Kiinostais et onko nyt ollut todellakin huonoa tuuria ja huonoa erää myynissä vai onko muutkin törmänneet samaan vikaan.
Kiinostaa myös jos joku on lähiaikoina hakenut noita esim. marmoritiskiltä et miten niiden kestävyys? Eihän noi motonetin kumit oikeen mitään maksa ja ne on vielä suht kivuttomasti vaihdettavissa mut jos jollain on antaa tietoa mistä varmuudella sais kestäviä kumeja ni tiedosta oltaisiin kiitollisia.
-
- -
- Viestit: 1158
- Liittynyt: 1.4.2007 19:09
Kiinostais et onko nyt ollut todellakin huonoa tuuria ja huonoa erää myynissä vai onko muutkin törmänneet samaan vikaan.
Aikoinaan yhteen kehonsiirtovälineeseen laitoin Simons cat- back putken, mukana tulleet kumit kesti viikon.
Vaihdoin alkuperäisen (lue alkuperäisen) ~10vuotta vanhan tilalle ja kesti niinkauan kuin ko. kehonsiirtoväline minulla oli elikkä ainakin 3vuotta.
hyvin mahdollista että halvempaa seosta vaan =) kyllä sen joka palikasta melkein huomaa, esim 3 korisen etulippa tarvike ei kestä kolhuakaan ja alkuperänen itellä ollu väärään suuntaan taittuneena ku rattiin nukahdin ja ojaa kynnin niin oli kaksinkerroin eikä tarvinnu ku plompauttaa takasin ;) tietty noitakin lippoja saa 3 kipaletta yhden alkuperäsen hinnalla
Kyllä mua hieman kummastutti kun merkkiliikkeestä termostaatin hain, siellä ne oli muovilaatikossa kasassa ilman mitään pakkausta.
Autonvalmistajat joskus pistää esim. termareita tulemaan vaan muovipussissa. Yleisesti on tullut 5kpl tai yli tilattuna isossa muovipussissa josta ne vaan pistetään muoviseen lootaa säilytykseen.
Iso säästö sekin on kun ei tarvitse kaikkea erillispakata. Riippuu automerkistä ja osasta. Bmw tykkää pakata hemmetisti muovipussiin(yhteen isoon) samaa osaa.
Sitten on nää tietyt automerkit joilla pakkaus ampuu yli. Esim Subarulla tulee pieninkin muovinippeli erillismuovipussissa. 28kpl tilasin asiakkaalle pieniä muovikiinnikkeitä, tuli joka ikinen omassa pussissaan. Tuli mieleen että ei kauhean halpaa ole ja ympäristöystävällistä.
Tuli tuossa haettua palikkaa äiteen mersuun ja muuten ihan ok paitsi mittarinvaijeri ei sopinut sitten alkuunkaan.
Mittarin taakse tulevassa päässä noin 20mm pitkä prässätty holkki oli 4-5mm liian lyhyt eli ei kiinnitysmutteria kierteille millään. Lienee sekundakappale koska vaan 1 vaihtoehto luettelossa.
Etuvakaajan kumipuskat oli saksalaiset Febi Bilstein, samoin virtalukon runko.
Mittarin taakse tulevassa päässä noin 20mm pitkä prässätty holkki oli 4-5mm liian lyhyt eli ei kiinnitysmutteria kierteille millään. Lienee sekundakappale koska vaan 1 vaihtoehto luettelossa.
Etuvakaajan kumipuskat oli saksalaiset Febi Bilstein, samoin virtalukon runko.
Kumilaipoista itsellä seuraavanlainen kokemus: Kyseessä oli 2E2 -kaasarin laippa ja joskus jo (pariinkin kertaan) vaihdettu. Alkoi falskaamaan joten kävin suosiolla hakemassa yli kuudenkympin laipan marmoritiskiltä. Lähempi tarkastelu paljasti, että vanhassa luki "Made in Germany" - mutta siinä oli imusarjan puolella tiiviste"renkaana" ainoastaan kiinteä kuminen nystyrä, joka oli antautunut - toisin kuin toivottavasti-ei-rapeassa-ranskalaisessa (!) jonka sain siis merkkiliikkeestä pari-kolme kertaa kalliimmalla. Siinä oli kunnollinen urassa oleva O-rengas, vähän samaan tyyliin kuin lohkon etupuolella olevassa muovisessa vesilaipassa jossa lämpötila-anturit ovat kiinni, jos tiedätte. Suosittelen siis katsomaan laippaa tarkemmin ja miten se tiivistyy. Harmi kun ei tullut otettua kuvaa - ero oli päivänselvä.
Kumilaipoista itsellä seuraavanlainen kokemus: Kyseessä oli 2E2 -kaasarin laippa ja joskus jo (pariinkin kertaan) vaihdettu. Alkoi falskaamaan joten kävin suosiolla hakemassa yli kuudenkympin laipan marmoritiskiltä. Lähempi tarkastelu paljasti, että vanhassa luki "Made in Germany" - mutta siinä oli imusarjan puolella tiiviste"renkaana" ainoastaan kiinteä kuminen nystyrä, joka oli antautunut - toisin kuin toivottavasti-ei-rapeassa-ranskalaisessa (!) jonka sain siis merkkiliikkeestä pari-kolme kertaa kalliimmalla. Siinä oli kunnollinen urassa oleva O-rengas, vähän samaan tyyliin kuin lohkon etupuolella olevassa muovisessa vesilaipassa jossa lämpötila-anturit ovat kiinni, jos tiedätte. Suosittelen siis katsomaan laippaa tarkemmin ja miten se tiivistyy. Harmi kun ei tullut otettua kuvaa - ero oli päivänselvä.
Juu, tarvikeosien kanssa täytyy olla myös tarkkana niiden "muodon" suhteen. Paras mutta ei aina mahdollinen tapa on ottaa vanha osa mukaan ja tiskillä verrata osia toisiinsa. Aina ei ne tarvikeliikkeen kirjatkaan anna oikeaa osaa tms.
On kylläkin merkkiosienkin kanssa tullut tehtyä samalla tapaa, esim. laakereita hankkiessa laakeriliikkeestä.
Olkaa pojat onnellisia että ajatte sakemmannin valmistamilla koslilla :D
Tullu vastaa noita ranskalaisia joissa jarrut on mitä on :D
Esim levyjen halkasija tai paksuus saattaa muuttua 2mm tms kesken mallisarjan/ vuoden.
Yks tapaus oli kun partneriin uudet levyt/palat ja oli ihan oikeen näköset ja kun rupes satulaa kiristämään ni veti levyn lukkooon, levy 3mm liian paksu :D
Tullu vastaa noita ranskalaisia joissa jarrut on mitä on :D
Esim levyjen halkasija tai paksuus saattaa muuttua 2mm tms kesken mallisarjan/ vuoden.
Yks tapaus oli kun partneriin uudet levyt/palat ja oli ihan oikeen näköset ja kun rupes satulaa kiristämään ni veti levyn lukkooon, levy 3mm liian paksu :D
Lisää ranskalaistarinoita;
kaverin faijalla oli relluihin erikoistunut korjaamo, reilut 10v sitten yhdestä rellu 9 (tai 11:sta) löytyi toisesta takapyörästä girlingin ja toisesta bendixin jarrut, eikä näyttänyt jarruja avatun aiemmin. Osat ovat vielä fyysisesti aivan erilaiset, lienee Pierrellä mennyt linjalla puurot ja vellit sekaisin :D
kaverin faijalla oli relluihin erikoistunut korjaamo, reilut 10v sitten yhdestä rellu 9 (tai 11:sta) löytyi toisesta takapyörästä girlingin ja toisesta bendixin jarrut, eikä näyttänyt jarruja avatun aiemmin. Osat ovat vielä fyysisesti aivan erilaiset, lienee Pierrellä mennyt linjalla puurot ja vellit sekaisin :D
-
- -
- Viestit: 46
- Liittynyt: 8.9.2005 19:42
Lisää ranskalaistarinoita;
kaverin faijalla oli relluihin erikoistunut korjaamo, reilut 10v sitten yhdestä rellu 9 (tai 11:sta) löytyi toisesta takapyörästä girlingin ja toisesta bendixin jarrut, eikä näyttänyt jarruja avatun aiemmin. Osat ovat vielä fyysisesti aivan erilaiset, lienee Pierrellä mennyt linjalla puurot ja vellit sekaisin :D
Pögöteissä on samassa mallissa (esim. 306) tosiaan kahden merkkisiä jarruja, sekä niistä sitten tietenkin montaa eri kokoa. Tarvikeliikkeestä osia hankkiessa pitää olla tarkkana, aikonaan hommasin taakse jarrukenkiä, jos ei olis mallia ollut mukana niin mukaan olis tarttunu n. 1,5 cm leveämmät kengät..
^^ en ikinä enää hitsaa motonetin peltiosia... ooppelin mätä pelti oli parempaa hitsata kun motonetin uus... ihan heti puhki, tajuttoman ohkasta.... viimisen kerran kaverin kadettiin motonetin peltejä hitsailin =) en oo kyllä ikinä niin huonoo tavaraa nähny=) vaikka töissä aika paljon autoja hitsailen
^ Taitaa muutenkin olla hyvinki samaa kamaa. Esim. T4:een hammastangonsuojakumeja metsästettiin tänään. Fixusesta ja Hessumobiilista tarjosivat samaa osaa samassa paketissa. Olishan sen varmaa hirveellä survomisella saanu paikalleen JOS olisi tilaa enemmän tai irrottais koko hammastangon, mutta päätin sitten hakea osat marmoritiskiltä.
Saman valmistajan kamaa tais olla myös Motonetissä. Paketissa luki kyllä audi, mutta muuta vaihtoehtoa eivät tunteneet missään. Yleisesti ottaen ei kyllä hirveästi ole ollut mitään ongelmia tarvikeosien kanssa, kuhan löytyy oikeat :) mk1 Golfin maskinki sai hemmetin edukkaasti ja sopi vielä paikalleenkin. Vähän kiinalaisen oloinenhan se tosin oli, mutta ku valupurseet veisteli puukolla ni ihan hyvä.
Saman valmistajan kamaa tais olla myös Motonetissä. Paketissa luki kyllä audi, mutta muuta vaihtoehtoa eivät tunteneet missään. Yleisesti ottaen ei kyllä hirveästi ole ollut mitään ongelmia tarvikeosien kanssa, kuhan löytyy oikeat :) mk1 Golfin maskinki sai hemmetin edukkaasti ja sopi vielä paikalleenkin. Vähän kiinalaisen oloinenhan se tosin oli, mutta ku valupurseet veisteli puukolla ni ihan hyvä.
Ihan vaan toiston vuoksi, menkää paikan päälle ostamaan varaosat, saatte hypistellä tiskillä eri vaihtoehtoja. Itse ostin kahisevien takajarrujen tilalle levyt ja palat, sain valita tiskille tuoduista jolloin otin TRW:n levyt ja Boschin palat. Hyvin on pelannut. Olishan siinä ollut kaikenlaista PingPongiakin tarjolla kyllä, jotka varmaan olis pakettiin löytäny jos ois netin kautta tilannu. Eiköhän ne etämyynnissä laita pakettiin vaan ensimmäisenä varastosta käteen osuvat, sen paremmin katsomatta. Puhelimessa kuulemma voi jonkin verran vaikuttaa siihen mitä saa.
Yleisesti ottaenhan tuolla on todella monesta osasta tarjolla kahta tai jopa kolmea eri laatuvaihtoehtoa. Siitä saa sitten kukin asiakas valita lompakolleen sopivimman. Jos vaan on mahdollista niin aina kannattaa ottaa malli mukaan jos se on vaan mahdollista. Varsinkin ranskiksissa on tehty sellaisia sillisalaatteja joiden kans monesti tulee ongelmia. Vielä kun sais Oululaisillekkin opetettua että se varaosanumero kannattaa ottaa sieltä netistä mukaan kun niitä kuitenkin moni ennen myymälään tuloa kattelee ja tietää tarkkaan mitä haluaa.
Ostin juuri motonetistä sen ruiskun ja imusarjan välisen laipan. Nurmijärvellä eräässä AD liikkeessä sama osa tingittynä 52€ joten päädyin ostamaan motonetistä hintaan 29,50€ osa on merkiltään MAPCO ja juurikin se sama osa, mitä AD liike tarjosi. Ainakin osa vaikutti ihan laadukkaalta, tiedä sitten tuosta kumi seoksesta...Mutta ainakin tässä laipassa on erillinen tiivistys rengas,eikä vain sellainen kuminen kohouma. Saa nyt nähdä kestääkö, osalla on vuoden takuu ja kuittikin on tallessa. Täytynee raportoida tänne miten osa käytössä sitten kestää.
-
- -
- Viestit: 34
- Liittynyt: 22.11.2006 18:30
Delphiä ja TRW:tä löytyy varmaan joka toisesta tuotteesta. Sitten on Motonetin omatuontina tuomaa Osscaa ja Sachs, Boge, Bosch, Lemförder, Valeo jne. ja sitten noita blankkeja. Motonetin tuotteiden yleinen laatu on kasvanut paljon, parin vuoden aikana.
Aika usein ainakin Pirkkalassa tosiaan saa Delphiä ja TRW:tä
Aika usein ainakin Pirkkalassa tosiaan saa Delphiä ja TRW:tä
-
- -
- Viestit: 408
- Liittynyt: 3.1.2004 22:24
-
- -
- Viestit: 34
- Liittynyt: 22.11.2006 18:30
Vähän vanha topikki, mutta en laita uuttakaan kun liittyy samaan.
Minkäköhän valmistamat nuo Bora/Golf IV etulevyt on, motonetissä siis? Onkohan ne jotain laadutonta kuraa, ainakin näin alkaa näyttämään. Takalevyt vaihdoin eilen, Delphi levyt ja Bosch palat, saas kattoo miten pelaa. Ainakin käsijarru pelaa vielä, kun ruuvas sen männän sisään
Mutta eteen jää jarru laahaamaan, ja jostain syystä vaikuttaisi siltä että ääni kuuluu enemmän kun kääntää vasemmalle. Ehkä siinä on syy vain että se on oikeanpuoleinen joka on laahaa, ja kääntämällä ääni ohjautuu paremmin kuljettajan korvaan. Kun auton rullaa eteenpäin, niin huomaa että se laahaa vain n. 1/3 osa levystä, eli olisko levy käyrällä?
Onkohan se nyt vain haettava uudet levyt paikallisesta?
p.s etulevyt + uudet palat vaihdettu alle tammikuussa, sen jälkeen ajettu about 7t km
Minkäköhän valmistamat nuo Bora/Golf IV etulevyt on, motonetissä siis? Onkohan ne jotain laadutonta kuraa, ainakin näin alkaa näyttämään. Takalevyt vaihdoin eilen, Delphi levyt ja Bosch palat, saas kattoo miten pelaa. Ainakin käsijarru pelaa vielä, kun ruuvas sen männän sisään
Mutta eteen jää jarru laahaamaan, ja jostain syystä vaikuttaisi siltä että ääni kuuluu enemmän kun kääntää vasemmalle. Ehkä siinä on syy vain että se on oikeanpuoleinen joka on laahaa, ja kääntämällä ääni ohjautuu paremmin kuljettajan korvaan. Kun auton rullaa eteenpäin, niin huomaa että se laahaa vain n. 1/3 osa levystä, eli olisko levy käyrällä?
Onkohan se nyt vain haettava uudet levyt paikallisesta?
p.s etulevyt + uudet palat vaihdettu alle tammikuussa, sen jälkeen ajettu about 7t km
Löytyi vika, kun tänään vähän kattelin. Oli päässyt kivi ABS-anturan kehän ja levyn väliin, en tiedä miten mutta piti levyn ruuvi irrottaa ja raottaa jotta tuli pois. Eikä se ole ollut siellä kokoajan, sillä tämä ääni tuli vasta pari päivää sitten, ja levyt kuitenkin vaihdettu jo talvella.
Mutta kaksi sellaista pikkusormen kynnen kokoiset, se loppu siihen kun ne tuli pois sieltä...
Mutta tosiaan, jarruttaessa vinkuu vieläkin... pitää kait laittaa uudet palat... levyjä muuten löytyy Boschilta, mutta paloja ei varaosamyyjä löytänyt boschilta, oli jonkun muun merkkiset, ja hinta olis ollu 35e paloista ja 50e/kpl levyt...
EDIT: voi hyvin olla että ovat juuri tuonmerkkiset ne mun palat, eteen kun ei ollut kun yksi vaihtoehto hyllyllä silloin talvella
Mutta kaksi sellaista pikkusormen kynnen kokoiset, se loppu siihen kun ne tuli pois sieltä...
Mutta tosiaan, jarruttaessa vinkuu vieläkin... pitää kait laittaa uudet palat... levyjä muuten löytyy Boschilta, mutta paloja ei varaosamyyjä löytänyt boschilta, oli jonkun muun merkkiset, ja hinta olis ollu 35e paloista ja 50e/kpl levyt...
EDIT: voi hyvin olla että ovat juuri tuonmerkkiset ne mun palat, eteen kun ei ollut kun yksi vaihtoehto hyllyllä silloin talvella
Motonetista olen itse ainakin saanut erittäin kuranttia kamaa. Olen ostanut ns. kalliimpia vaihtoehtoja sellaisiin korjauskohteisiin mitä on veemäinen rakentaa uusiksi, jos pettää heti (laakerit...) Nytkin Poloisessa on joka kulmassa uudet jarrut. Edessä QH:n levyt ja Delphin palat, takana delphin kengät ja nimettömät sylkät. Sylkät vaihdoin viime syksynä non 25tkm sitten, muut osat on olleet paikallaan alle 5tkm. Mutta kyllä pysähtyy ja kieroudesta ei mitään tietoa. No katsastus kertoo kyllä viikon sisään lopun totuuden :D
Yksi huono kokemuskin on motoneistä. Laitoin emännän G2:seen ölkät ja suodattimen. Ostin sen motonetin halvimman suodattimen, joka maksoi kai 4,20 tjsp. Noin 400km:n ajon jälkeen meni suodatin tukkoon ja paino öljyt ulos suodattimen välistä. Vaihdoin vanhan tilalle ==> ei ongelmaa ja sitten taas tämän uuden, niin paino taas ölkkää ulos. Ihme homma. Ei ollut tuplatiivistettä tai mitään muutakaan vahinkoa käynyt. Sain kyllä uuden suodattimen kun kävin kysyys, ettei siinä mitään, mutta tämmöstä ei oo oikeesti käyny ikinä.
Yksi huono kokemuskin on motoneistä. Laitoin emännän G2:seen ölkät ja suodattimen. Ostin sen motonetin halvimman suodattimen, joka maksoi kai 4,20 tjsp. Noin 400km:n ajon jälkeen meni suodatin tukkoon ja paino öljyt ulos suodattimen välistä. Vaihdoin vanhan tilalle ==> ei ongelmaa ja sitten taas tämän uuden, niin paino taas ölkkää ulos. Ihme homma. Ei ollut tuplatiivistettä tai mitään muutakaan vahinkoa käynyt. Sain kyllä uuden suodattimen kun kävin kysyys, ettei siinä mitään, mutta tämmöstä ei oo oikeesti käyny ikinä.
Onhan noissa jotkut kitinänvaimennuslaatat tai kuminen pinta palan takana? Jos ei, niin palojen taakse kannattaa liimata sellaiset. Myös palan reunan viistäminen saattaa auttaa.Mutta tosiaan, jarruttaessa vinkuu vieläkin... pitää kait laittaa uudet palat... levyjä muuten löytyy Boschilta, mutta paloja ei varaosamyyjä löytänyt boschilta, oli jonkun muun merkkiset, ja hinta olis ollu 35e paloista ja 50e/kpl levyt...
Siellä Motonetin hyllyssä olisi luultavasti ollut myös MANNin suodatin, ehkä euron kalliimpi ;) Noi on ainakin Golfissa toimineet.Yksi huono kokemuskin on motoneistä. Laitoin emännän G2:seen ölkät ja suodattimen. Ostin sen motonetin halvimman suodattimen, joka maksoi kai 4,20 tjsp. Noin 400km:n ajon jälkeen meni suodatin tukkoon ja paino öljyt ulos suodattimen välistä.
-
- -
- Viestit: 16030
- Liittynyt: 23.7.2003 9:30
- Viesti:
Alkuperäinen öljyfilsu 7,2 € joten arvatkaa mistä hain samalla kolme kappaletta hyllyyn.Käyttäkää niitä saksalaisia suodattimia.... Hintaero jotain 5 euron luokkaa yleensä, eli ei todellakaan kannata siinä alkaa säästämään!
Tuosta Mapco-merkistä; Just pari tuntia sit hain samanmerkkiset iskarin pohjauskumit/pölysuojat nelosgofiin taakse. Uskalsin ottaa kun oli saksalaiset. Olikohan ne 25,9 € pari kun alkuperäiset jotain 44 € kipale.
motonetin laadusta sen verran.....-90poloon vaihdoin etupyörän laakerin viime syksynä.
kesäkuussa otin polosen nosturille ja samassa pyörässä ihan hemmetin moinen klappi.
ALLE 10 000km.ja laakeri sökö...
Tuli sitten vaihdettua molemmille puolille laadukas saksalainen laakeri,hintakin oli hieman toinen.
Oli viimenen kerta kun laitan mihinkään motonetin laakereita.
kesäkuussa otin polosen nosturille ja samassa pyörässä ihan hemmetin moinen klappi.
ALLE 10 000km.ja laakeri sökö...
Tuli sitten vaihdettua molemmille puolille laadukas saksalainen laakeri,hintakin oli hieman toinen.
Oli viimenen kerta kun laitan mihinkään motonetin laakereita.
Eikun Motonettiin takaisin ja takuuseen, maksanevat uuden osan ja vaihtotyöt, ainakin näin ovat joskus toimineet vastaavassa tapauksessa.motonetin laadusta sen verran.....-90poloon vaihdoin etupyörän laakerin viime syksynä.
kesäkuussa otin polosen nosturille ja samassa pyörässä ihan hemmetin moinen klappi.
ALLE 10 000km.ja laakeri sökö...
Tuli sitten vaihdettua molemmille puolille laadukas saksalainen laakeri,hintakin oli hieman toinen.
Oli viimenen kerta kun laitan mihinkään motonetin laakereita.
Aika karkeita yleistyksiä täällä, en ole Motonetin palkkalistoilla mutta täytyy silti hieman puolustaa. Motonet ei tee laakereita vaan myy pääosin samojen maahantuojien tavaraa kuin muutkin varaosalafkat. Lisäksi siellä hyllyssä on usein 2 vaihtoehtoa, laatuosa ja muutaman euron halvempaa italialaista &%¤kaa. Nuo laadukkaammat laakerit ovat usein olleet esimerkiksi FAG tai SKF -merkkisiä, eli samaa tavaraa kuin merkkiliikkeessä.
Jos jossain tavarassa on vikaa, niin ei kun reklamaatiota kehiin. Muutoin samaa, ehkä viallista osaa myydään edelleen ja jollain muulla on sama prosessi edessä. Joskus on kuraa osunut omallekin kohdalle, vaihdossa en samanmerkkistä kelpuuttanut, onneksi löytyi toimivampi toisen valmistajan osa hyllystä.
E: Se, että hyllystä taas löytyy sitä italiaanokuraa johtuu siitä, että joillekin kelpaa vain se halvin mahdollinen osa minkä kaupungin varaosaliikkeistä löytävät. Sitten kirotaan kun se halvalla ei saa hyvää :(
Joskus motonetistä hain jarrupaloja, myyjä kysyi että laitetaanko molemmille puolille. Hieman hölmönä katsoin kysyen, että ei kait sitä nyt vain toiselle puolelle kannata vaihtaa. Myyjä totesi, että voi kuule, niitä on paljon jotka niin tekee...
Kuvaa hyvin kyllä osan väestön asennetta turvallisuuden suhteen. Jarrut ja muut alustan osat on kyllä väärä paikka säästää...
Kuvaa hyvin kyllä osan väestön asennetta turvallisuuden suhteen. Jarrut ja muut alustan osat on kyllä väärä paikka säästää...
Lainaus:
motonetin laadusta sen verran.....-90poloon vaihdoin etupyörän laakerin viime syksynä.
kesäkuussa otin polosen nosturille ja samassa pyörässä ihan hemmetin moinen klappi.
ALLE 10 000km.ja laakeri sökö...
Tuli sitten vaihdettua molemmille puolille laadukas saksalainen laakeri,hintakin oli hieman toinen.
Oli viimenen kerta kun laitan mihinkään motonetin laakereita.
Eikun Motonettiin takaisin ja takuuseen, maksanevat uuden osan ja vaihtotyöt, ainakin näin ovat joskus toimineet vastaavassa tapauksessa.
Aika karkeita yleistyksiä täällä, en ole Motonetin palkkalistoilla mutta täytyy silti hieman puolustaa. Motonet ei tee laakereita vaan myy pääosin samojen maahantuojien tavaraa kuin muutkin varaosalafkat. Lisäksi siellä hyllyssä on usein 2 vaihtoehtoa, laatuosa ja muutaman euron halvempaa italialaista &%¤kaa. Nuo laadukkaammat laakerit ovat usein olleet esimerkiksi FAG tai SKF -merkkisiä, eli samaa tavaraa kuin merkkiliikkeessä.
Jos jossain tavarassa on vikaa, niin ei kun reklamaatiota kehiin. Muutoin samaa, ehkä viallista osaa myydään edelleen ja jollain muulla on sama prosessi edessä. Joskus on kuraa osunut omallekin kohdalle, vaihdossa en samanmerkkistä kelpuuttanut, onneksi löytyi toimivampi toisen valmistajan osa hyllystä.
E: Se, että hyllystä taas löytyy sitä italiaanokuraa johtuu siitä, että joillekin kelpaa vain se halvin mahdollinen osa minkä kaupungin varaosaliikkeistä löytävät. Sitten kirotaan kun se halvalla ei saa hyvää :(
Eipä ole enää kuittia tallessa eikä tiskiltä tarjottu kun yhtälajia laakeria,eli ei ollu mitään vaihtoehtoa.
Eikä laadukas laakeri ole muutamaa euroa kalliimpi.
21-1000
Ei kuvaa
VOLKSWAGEN POLO 1976->94 Etupyörän laakerisarja VW
Polo 74->94 [1974->1994]
22.90 €
Tarvikeliikkeestä alennuksien kanssa yksi laakeri45,- euroa. eli 90,- sarja.
Saishan tästä varmaan vääntää kättä vaikka kuinkapaljon mutta kannattaneeko.
Silti tollasten laakereiden myyminen on ihan perseestä.
-
- -
- Viestit: 12
- Liittynyt: 29.8.2008 14:28
itse ostin motonetistä kytkinpaketin omaan autooni eli passat 2.8 v6 4motion nii yllätyin kun paketti tuli kotia oli meinaan paketissa sachin kytkinpaketti eli ihan mukava yllätys..ja hintakaa ei ollut paha 169 euroa..merkkiliikkeessä sama paketti olisi maksanut muistaaksee lähemmäs 800 euroa.. ja muissa varaosaliikkeissä hinta pyöri 500 euron hujakoilla..
Pari viikkoa takaperin hain Motonetistä kolmos-farkkuun tämän tuotteen:
Tiskille kiikutettiin alkuperäinen VW-osa, alkuperäisessä pakkauksessaan. Laatikon päälle oli tussilla kirjoitettu Motonetin osanumero.
Laadussa ei ainakaan pitäisi olla valittamista... :)
Tai no... jos jotain miinusta tästä pitää keksiä, niin Motonetin takuu ei ole kuin vuoden. Marmoritiskillä se olisi kaksi vuotta...
Ehkä tästä koetusta vääryydestä kuitenkin selvitään... ;)
48-8636 VOLKSWAGEN GOLF III 92->98 Lämmitysl säädinpan GolfVentoP
III Lämmitysl säädinpaneli [1992->1998
Tiskille kiikutettiin alkuperäinen VW-osa, alkuperäisessä pakkauksessaan. Laatikon päälle oli tussilla kirjoitettu Motonetin osanumero.
Laadussa ei ainakaan pitäisi olla valittamista... :)
Tai no... jos jotain miinusta tästä pitää keksiä, niin Motonetin takuu ei ole kuin vuoden. Marmoritiskillä se olisi kaksi vuotta...
Ehkä tästä koetusta vääryydestä kuitenkin selvitään... ;)
Viimeksi muokannut jii_bee, 30.7.2009 21:09. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Jos menee noin lyhyellä ajalla, vetoavat aina asennusvirheeseen.
Perustin kommenttini tähän Motonetin foorumin topikkiin:
http://www.motonet.fi/phpBB/viewtopic.php?f=46&t=9979&sid=37c8781e586b9e5ff54a4097a7aff6ee
No juu, aina ei ole vaihtoehtoja. Mutta silloin kun Motonetilla on useampi vaihtoehto tarjolla, niin usein se hintaero on aika mitätön. Ei aina, mutta usein.Eipä ole enää kuittia tallessa eikä tiskiltä tarjottu kun yhtälajia laakeria,eli ei ollu mitään vaihtoehtoa.
Eikä laadukas laakeri ole muutamaa euroa kalliimpi.
VOLKSWAGEN POLO 1976->94 Etupyörän laakerisarja VW
Polo 74->94 [1974->1994]
22.90 €
Tarvikeliikkeestä alennuksien kanssa yksi laakeri45,- euroa. eli 90,- sarja.
Onko tuossa sarjassa tosiaan 2 laakeria? Yleensä laakerisarjoissa on yhden pyörän tarpeet (sarja=laakeri + asennushilut), ainakin kaikissa jotka olen Motonetista ostanut.
Itse olen kyllä sitä mieltä että noiden osien hankinnassa sitä maalaisjärkeä sopii käyttää (jos sellaista ylipäänsä edes löytyy). Eipä nyt varmaan sovi olettaa että se halvin osa on paras, eikä välttämättä se kalleinkaan vaihtoehto. Jokaisella on silmät päässä, ja useammat osaavat vissiin lukeakkin niin eikö niillä aisteilla aika pitkälle pääse varaosien hankinnassa? :D
Turha sitä on sitten jälkeenpäin ruveta kitisemään että kikkeliskokkelis nii-i, mitäs ostin paskan osan, mutta tälläsiä me suomalaiset ollaan, että mikään ei kelpaa yms yms.
Turha sitä on sitten jälkeenpäin ruveta kitisemään että kikkeliskokkelis nii-i, mitäs ostin paskan osan, mutta tälläsiä me suomalaiset ollaan, että mikään ei kelpaa yms yms.
No itse kyllä ostan sen parhaimman/laadukkaimman vaihtoehdon, JOS sellainen vain on tarjolla.Yleensä näissä osissa ei ole ollutkaan huomauttamista.
Kerran tosin uusia umpioita hakiessani myyjä tyrkytti kahden eri valmistajan umpioita väittäen että ovat ihan samanlaisia.Sanoin että en kyllä osta kahta eri referenssiluvulla olevia tuikkuja,joten hyllyyn saivat jäädä.
Tuossa ylempänä mainitsin ostamistani iskarin laakereista,jotka kyllä pääsivät yllättämään,kunka huonoa tekoa ovat.Ei vaan ollut vaihtoehtoja mistä valitaNoh,itse ostin ja se siitä.Vaihdan johonkin muuhun jos tulee lähiaikoina sinne asiaa,autoon en niitä laita.
Samalla tuli ostettua vakaajan puslat,joitten pussissa oli valmistaja: Febi/Bilstein.Nämä kyllä aion autoon tyrkätä,kunhan löytyy aikaa.
Tässä muuten kuvat (isot) näistä UUSISTA laakereista.Taitaa lastu lentää kun ekaa kertaa rattia kääntää.Selvästi jälleen kahden eri pajan tuotoksia:
Kerran tosin uusia umpioita hakiessani myyjä tyrkytti kahden eri valmistajan umpioita väittäen että ovat ihan samanlaisia.Sanoin että en kyllä osta kahta eri referenssiluvulla olevia tuikkuja,joten hyllyyn saivat jäädä.
Tuossa ylempänä mainitsin ostamistani iskarin laakereista,jotka kyllä pääsivät yllättämään,kunka huonoa tekoa ovat.Ei vaan ollut vaihtoehtoja mistä valitaNoh,itse ostin ja se siitä.Vaihdan johonkin muuhun jos tulee lähiaikoina sinne asiaa,autoon en niitä laita.
Samalla tuli ostettua vakaajan puslat,joitten pussissa oli valmistaja: Febi/Bilstein.Nämä kyllä aion autoon tyrkätä,kunhan löytyy aikaa.
Tässä muuten kuvat (isot) näistä UUSISTA laakereista.Taitaa lastu lentää kun ekaa kertaa rattia kääntää.Selvästi jälleen kahden eri pajan tuotoksia:
Eipä ole enää kuittia tallessa eikä tiskiltä tarjottu kun yhtälajia laakeria,eli ei ollu mitään vaihtoehtoa.
Eikä laadukas laakeri ole muutamaa euroa kalliimpi.
21-1000
Ei kuvaa
VOLKSWAGEN POLO 1976->94 Etupyörän laakerisarja VW
Polo 74->94 [1974->1994]
22.90 €
Tarvikeliikkeestä alennuksien kanssa yksi laakeri45,- euroa. eli 90,- sarja.
Saishan tästä varmaan vääntää kättä vaikka kuinkapaljon mutta kannattaneeko.
Silti tollasten laakereiden myyminen on ihan perseestä.
Nyt on sitten laadukas laakeri kaput vasemmalta etupyörästä.
Kuitti tallella ja huomenna soittamaan ja kokeilemaan Kangasalan autotarvikkeen takuuta.....
laakeri kesti kesäkuusta tähän päiväänj...tai on se jo varmaan ollu jo aikasemmin väljä.
Kävin tuossa Motonetistä hakemassa ABS-anturin Corradoon ja ihan positiivinen yllätys kun anturi osoittautui ATEn valmistamaksi, ja hintaa vain 39,90€. Ainakin olen ollut siinä uskossa että tuo on ihan laadukasta tavaraa. Mielenkiintoiseksi asian tekee se, että reilu vuosi sitten ostin erään pienen paikkakunnan paikallisesta varaosaliikkeestä samanalaisen anturin, joka itseasiassa oli täsmälleen sama ATEn valmistama anturi, siellä hintaa sillä oli 125€... Ilmaa hinnassa....eipä suinkaan...
Pari viikkoa takaperin hain Motonetistä kolmos-farkkuun tämän tuotteen: Quote:
48-8636 VOLKSWAGEN GOLF III 92->98 Lämmitysl säädinpan GolfVentoP
III Lämmitysl säädinpaneli [1992->1998
Tiskille kiikutettiin alkuperäinen VW-osa, alkuperäisessä pakkauksessaan. Laatikon päälle oli tussilla kirjoitettu Motonetin osanumero.
Laadussa ei ainakaan pitäisi olla valittamista... :)
varmaankin samaa tavaraa, olisit saanut tuon marmoritiskiltä 30e halvemmalla kun Motonetistä, itse ostin Ventoon, jai maksaan alle 100e marmoritiskillä
mutta tälläsiä me suomalaiset ollaan, että mikään ei kelpaa yms yms.
Lähinnä, että halutaan parasta laatua ilmatteeksi. Sit kun ostetaan se halvin osa niin kitistään ku se ei kestänytkään kuin vuoden ja loppupelissä se on asennettu päin vittua sinne alun alkajaan :D
Mun täytyy tässä vaiheessa sanoa, ettei multa ole yksikään tarvike varaosa, oli se sitten ostettu Motonetistä, AD:lta, Osasilta, Varaosaexpertiltä tai muualtakaan hajonnut olettamattomasti, minkä olen autoon laittanut. Laakereita autoihin on tullut vaihdettua ihan riittävästi ja käyttäny omassakin autossa nönnönöö merkkiä, käyttänyt teollisuuslaakereita random tehtaalta kiinasta moottoripyörän akseleissa ja muutakin. Tai sit mul on vaan oikeesti tosi hyvä tuuri näissä asioissa. :D
Suurin syy ongelmiin on mun näkemyksen mukaan asennusvirheet/käyttäjät ja se autokorjaamoon vienti ei takaa virheetöntä asennusta, se on meinaa nähty kanssa. Painepesurilla saa sinne laakereiden sisään kosteutta ja likaa, monet silti suhii sillä pistoolilla säälittä laakereiden alueelle autoaan/pyörää pestessään.
-
- -
- Viestit: 1136
- Liittynyt: 12.5.2004 23:20
tässä nyt vierestä korjaamolla töissä asiaa seuranneena todennu että varmaan 90% motonetistä ostetusta _romusta_ aiheuttaa jonkunsortin ongelmia, varsinkin jarruosat kannattaa kiertää kaukaa, palat on täyttä kuraa ja levyt niin huonoa materiaalia että on aina kierossa...
ja jos nyt joku on ostanu jarrulevyt ja on vuoden jo hienosti pelannu niin onneksi olkoon! kannattaa lotota! :)
ja jos nyt joku on ostanu jarrulevyt ja on vuoden jo hienosti pelannu niin onneksi olkoon! kannattaa lotota! :)
Palaa sivulle “Tekniikka - Yleinen”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 29 vierailijaa