Golf mk4 Pirate .:R & Bora Farkku
Valvoja: ffp jäsenet
Golf mk4 Pirate .:R & Bora Farkku
No niin siistitäämpäs tätä pikkasen.
Pohjustana kerrottakoon, että tämä on ensinmäinen autoni, en tiennyt mistä saan edes konepellin auki. Muutamat ärrät siinäkin pääsi lipsahtamaan. Miksi ostin auton vasta niin myöhään oli syynä se, että vanhemmillani on (vieläkin) honda civic vm92 jossa oli aivan hirveä kytkin, siis näin ensikilometrejä ajavalle. Haukkasi heti kiinni ja ei mitään alavääntöä. No sammumalla joka paikkaan, sai se minut säikähtämään autoja.
Päätin silloin niin, että prätkällä mennään kunnes saan tarpeeksi rahaa kokoon, jotta voisin ostaa auton. Siinä sitten pitkän aikaan säästeltiin autokuumeen hourissa. Automerkin päätös oli aivan kauhean myllyn takana, etuveto se ei saanut olla. Takaveto oli ihan ok, mutta nelikko oli oman mielenmukaan paras! Vielä tuolloin oli paljon veneiden kanssa puljaamista ja sanottakoon, että taimenen jallittanen syksyllä, lumen ollessa jo maassa sai minut pitämään nelikosta. Sen verran oli ongelmia ramppien kanssa. Nettiautosta ja keltaisestapörssistä tuli selattua, jolloin suhkot edulliselta vaikuttanut v6 4motion sai pisteet nelikosta ja "isosta" koneesta. Vääntöäkin pitäisi riittää aivan toisenlailla kuin 1.5 civikissä. Toki kutoskoneen valintaa perusteli sekin, että olin kännikuskiksi joutunut ja autonoa jota ajoin oli toiminut mondeo st220. Sen vääntö ja ajamisen helppous teki vaikutuksen. Toki vierailu diesel passatin ratissakin vaikutti merkin kallistumiselta volkkari-leiriin.
Eli Slamitin Mikolta vaihdoin välirahalla ja mopolla
kuva moposta
tälläiseen golfiin.
Mikon jälkeen golfissa oli varusteina
-KW variante 1 alusta
-atheo 9x19 toureq v10 tdi vanteet
-R32 vaihdekeppi
Sitten alkoi loputon kierre. Auton varustaminen, nälkä kasvoi syödessään ja mikään ei tunnu enään riittävän. Ainoa mikä hillitsee on vakituisten tulojen puuttuminen. Sekään ei estä, on vain hidaste.
Pohjapanssari
Heti aluksi siihen piti laittaa metallinen vw pohjapanssari, pohjapanssarin huono puoli oli kuitenkin se että se tuo auton pohjaa huomattavasti alemmas ja painaa tonnin.
R32 alumiini sisustussarja
Ei mennyt kuin tovi niin piti sitten Harrilta tilata R32 alu-sisustussarja. En pitänyt Mikon maalaamista mustista enkä oikein välittänyt puun värisestäkään.
Vetokoukku
Hovihankkijaltani tuli myös vw iroitettava vetokoukku, koukku oli hyvin helppo asentaa ja suurin murhe oli takavalojen iroitus. Eli voitte hyvin kuvitella miten simppeli homma. Jopa sähköt oli helppoa. Alkuperäisessä takapuskurin alalipassa oli hyvin merkitty vetokoukun nimi ja reunat mistä piti leikata. Näin tehtiin ja hyvin istui.
KW säädettävät takatukivarret
Tälläiset tuli ostettua kompensoimaa suurehkoa madallusta, Mikko olikin jo valmiiksi viilannu alemman takatukivarren reikiä soikeaksi säätämisen takia. Itse en oikeen tahtonut luottaa tuohon metodiin joten tuollaiset tuli tilattua.
Tukivarsien kanssa tapahtui pieni onnettomuus-mutta kaikki hyvin-loppu hyvin. Onnettomuuden takia tuli vaihdettua haldexin takahäkkin huollossa. Samalla uhkasivat hinata golfin katsastukseen-koska oli kuulemma laiton. No onneksi olin muutoskatsastanut auton puolivuotta aikaisemmin.
Puslien huolto ja muuta
Kävin tuon eräänä keväänä katsastamassa ja huomauttivat takavakaimen välitangon väljyydestä. Ajoin noin kuukauden ja sen jälkeen alkoi aina vedon muutoksesta kolista. Eli kun painoi kaasua tai otti kaasun pois-KLONKS.
No siitähän se sitten levähti viimeistään. Auto vietti pukeilla seuraavat 2kk kotipihassa ja tuli vaihdettua vaikka mitä, melkeinpä kaikki puslat, raidetangot ja lisäksi etutukivarret uusiin. Tuolloin olin vielä sen verran uusi harrastaja, etten tajunut kuin käyttää alkuperäisiä puslia. Samalla tuli sitten himo jarruihin. Vakiot kun tuntuivat niin puulta ja turtuivat veneiden kanssa. No kyselin sitten bremboja ja nehän sitten tuli hankittua 323mm versiona. Samalla taakse tuli ferrodon palat ja zimmermannin levyt. Samaan syssyyn tuli ostettua OZ ultraleggerat. Onneksi, sillä brembot vaativat suuren tilan etteivät osuneet puoliin.Ultran ja brembon väli
Taas muutoksia
Ensinmäisenä talvena sattui epäonni ajaessani kehä1 Otaniemeen. Betoniauto päätti suoraan golfin eteen laskea betonia urakalla. Sitä tuli sen verran kunnolla etten nähnyt eteen ollenkaan ja jouduin jarruttamaan kunnolla. En siis nähnyt rekkaria. Rikosilmotus siitä piti sitten tehdä ja tapella vakuutusyhtiön kanssa seuraavat 15kk. Katsoivat auton 2 kertaa ja sitten meni hermot....Tilasin sitten samalla osia Saksasta, ebayn kautta. Kotiin tupsahti R32 etupuskuri, helmat (ikävä kyllä 5ovinen versio), R-linen takapuskuri,cupran alalippa, R32 ratti.
Pääsiäisloma 09
Purin auton sisustan ja laitoin 4 pakettia dynamattia. Lattiat, ovet, kotelot ym ym. Kaikki paitsi katto. Muutamaan paikkaan laitoin lisäksi dynamatin hoodlineria. kotelon vaimennus
Kotelon ja pyöränkotelon välistä Samalla vedin 50qmm kaapelin akulta takaluukkuun. Oikeastaan sisustan purku lähti siitä, kun otin auton käyttöön ja ajoin loskassa pikku matkan ja huomasin sisustan kastuvan. Golfin pohjassa totesin olevan 12kpl isoja n 40mm halkasijan tulppia jotka olivat kovettuneet. Ne tuli vahdettua, tilauksen yhteydessä tuli ilmi että niitä oli päivitetty useampaa otteeseen. Kunnon tiivisteaine väliin ja kiinni. Sisusta pakettiin ja kokeilemaan puskureita. Samalla tuli mallailtua R32 catback mallia MIltek paikalleen. Miltekiä piti jatkaa pikkasen sillä putkisto on erinlainen 2.8 pikkuveljeen nähden. Puskuriin lovet ja takahinauslenkki pois.
Kuva Kuva2
Karvan vaille vappua
Ylimaalautin auton samalla värillä kuin auto olikin. Halusin ettei autoon tulisi mitään sävyeroja pelkkien puskureiden jne maalaamisesta ja onhan se nätimpi niin. Väriä en halunnut alkaa vaihtamaan vaikka olin mieltynyt hopeaa. Samalla mietin jotain vauhtiraitaa oviin ja ovilistojen poistoa. Listat olisi kyllä voinut poistaa, mutta se jäi. Samalla autoon tuli caracteren takalippa kiinnitettyä ja tietenkin VW mustat merkit! Maalauksen jälkeen takapuskurin suojaan piti tehdä reijät-ne saatiin kuumentamalla terotettu 108mm putki ja painamalla oikeaan kohtaan. Loppusiistiminen vingulla.
suoja kiinni
Kylkilistojen poisto ei onnistunut, mutta ajatus jäi itämään. Sillä auto näyttää nuoremmalta ja tulee noi kylkien pulleat muodot esiin. Tossa olisi pari mallia.
malli
malli2
malli3
Maalauksen jälkeisiä kuvia: sivusta toinen sivutakaaspoikka
Vakkarin asennus
Eräs ystävällinen henkilö laittoi vakkarin viiksen, asensi uuden R32 ratin ja yritti koodata viiksen, jostain syystä koodaus ei toiminut. Kävin myöhemmin vw pajalla koodauttamassa viiksen.
Ocean valot
Tuollaiset valot tuli ostettua ebaystä. Kuljetusfirma särki ensinmäiset ja jouduin ajamaan kauheilla FK valoilla, eivät enään miellyttäneet silmääni. Tässä kohdassa voidaan kenties pitää käännöstä tuningista kohti oemmää. Kantapään kautta opittu ettei mikään istu paremmin kuin oem osa. Lisäksi auton eti tarvitse näyttää joulukuuselta!
Toisen kerran tuli perille ja nopea asennus.
takavalot
Canyon PLII vanteet
Tuollaset vanteet tuli ostettua syksyllä 2009. Vanteet tuli Euroopasta ja matka kesti 3kk, eivät ihan kaudelle ehtineet. Erikoista oli se ettei liike tahtonut myydä niitä minulle, kyselivät että mikä auto minulla on ja sanoivat sitten etteivät ole bremboilla hyväksytyt. No Sitten viisi kertaa sain soitella heille ja neljällä ensinmäisellä kerralla sanoivat että "no english next day". No lopulta kauppaan ilmeisesti tuli joku joka puhui englantia ja sain tunnin selittää etteivät ole meillä laittomat. Sitten ne kävivätkin kiertoajelun jossain.
pari kuvaa:
taka
etu1
etu2
Valon pesimet & talvi 2010
Slamitilta rele ja kufatecin johto. Johtoja sai alkaa vetelemään tammikuussa 2010. Hanskalokeron takaa sain vedettyä johdot sisään. Samalla asensin H&R vahvemmat vakaimet. Laitoin TT/R32 puslat etutukivarsiin taakse ja powerflexin puslat eteen. Silloin olin lukenut etteivät powerflexin puslat kestä takana olevassa reijässä etutukivarressa.
Xenonit tuli tilattua, samoin adapteri. Xenonit kiinni ja johtojen kanssa pelleilemään. Kufatekin adapteriin piti lisätä 1(10)-> 1(12), 3(10)->8(12) ja 5(10)->11(12)...Piuhat 000 979 131 ja 000 979 134. Valojen sisällä piti myös leikata kaksi johtoa ja yhdistää jotta sai manuaalisen korkeuden pelaamaan.
Tosta 12 pinnisestä laitoin pin11-> menemään mustaan, eli niihin 3 johtoon mitkä menee sinne umpion sisään ja sivulle. Muutenkin valo tuntuu oudolle.
Oikena puoli:
Musta korkeudensäätömoottorilta-->pin 11
Musta korkeudensäätömoottorilta-->pin 1
ruskea korkeudensäätömoottorilta-->pin7
Vasen:
Musta korkeudensäätömoottorilta-->pin 11
Musta korkeudensäätömoottorilta-->pin 1
ruskea korkeudensäätömoottorilta-->pin 8
Kevät 2010 remppa
Kävin kovilla pakkasilla kattomassa autoa ja huomasin että jäähdyttimen neste on hävinnyt. No Sitten googleilemaan ja jenkeistä tuli tilattua vesipumppu missä metalliset siivekkeet, continentalin laturin hihna, alumiininen vesiputki imusarjan alle, vihreä lämpösensori, Mishimoton alumiininen jäähdytin, sensoreita lisää, termostaattin kotelo ja termostaatti. Samalla kävin hakemassa 2 vastusta Hki elektroniikka kaupasta ja korjasin tuulettimen palaneet vastukset. OHJE
Vesipumpun vaihdossa konetta piti nostaa pumpun puolelta ilmaan todella paljon, siinä sitten hajosi bilteman tunkki ja rikkoi öljypohjan. Öljypohja vaihdettiin ja lopulta huomasin että olivat propun kierteet vain menneet. Samalla asensin fumoton hanan öljypohjaan, eipä tarvii enään kierteisiin koskea.Hana
Vesipumpun tunkkaus
Auto käyttöön
No auto ajoon ja katsastukseen. Xenonin toinen korkeudensäätömoottori paskana, huomautus. Ajoin sitten Espoosta Loviisaan töihin ja laturi hajosi, näin sen onneksi mankan jännitteestä. Perillä sitten tarkistus ja näin oli-auto käynnissä jännite 10,1V. Uudestaan keula auki ja laturi pois ja Laakkoselle vaihtoon (vaihto-osa). Auto nippuun ja ajoa. Kaksi viikkoa siitä hajosi sitten mankan maafolio ja vahvistin, uusi vahvistin DLS A7 ja siihen sitten pioneerin 88-RS-II .laturi
Kesä 2010 ja ful FIS mittari
Olin talvella ostanut ebaystä R32 mittariston, Porvoossa oli myös joku myymässä mittaristoa (puol näyttö) ja soittelin hänelle jos saisin ostaa taustan häneltä. No vag tacholla katsottiin mittariston koodi, sillä kuulemma mittaristo ei sopinut hänen V6 4motion golfiin, sama auto kuin minulla. No nettiä suffanneena väitin vastaan. Myöhemmin saimmekin mittarin kiinni hänen autoon. Jostain syystä minulla ei mittarini toiminut. Syyksi paljastui että mittari oli passatin W8 mittari, johon oli ladattu r32 dumppi sisään. Muutama vastus puuttui. Briteistä sitten tilasin käytetyn mittarin ja sain muutaman osaavan britin apua.He koodasivat mittaristoon softan jonka latasin sisään. Euromallissa kun on ei-lineaarinen nopeusmittaus.
Mittaristo: ESP valon sai toimimaan kun poisti pin 14 vihreästä liittimestä-Esp signaali tulee canin kautta joten sitä ei tarvitse erikseen pitää sielä, nyt toimii kuten pitääkin.
Mikäli joku haluaa immo3 mittaristoon golfissa tankillensa kilometrinäytön, eli näyttämään kuinka pitkälle tankilla voi ajaa niin:
0410:9C 7B 76 6B 6B 6B C1 02 14 0A 0A 00 04 0A 02 53 Off
0410:9C 7B 76 6B 6B 6B E1 6B 14 0A 0A 00 04 0A 02 53 On
Eli C1->E1, toimii puoli Fis ja koko Fis, Welcome -viesti toimii vain kokonäytöllisessä Fis 02->6B. Vag tacholla saa softan ulos ja perus hex-kooderilla voi muuttaa ja sitten vag-tacholla takasin sisään.
Eli tästä on kysymys:
Ebay
Olin aikaisemmin tilannut R32 nopeamman ohjausvaihteen ja mittariston taustan jota en ikinä saanut, rahat kyllä kelpasivat :(.
Ohjelmia
Tulin ostaneeksi Ross-Techin vdcs:n, vag tacho 2,5 ja 3,01 (mittariston lukemiseen ja muokkaamiseen) ja nyt hankinnassa on VDS PRO, siinä ohjelmointi tehdään 16bit DOS-tilassa ja voin muokata itselleni mm avaimesta liikkuvat ikkunat. Piuha on tilattu ja kone siihen hankinnassa(vaatii COM portin, kiinteän). Ohjelman sain jo poltettua CD:lle.
Kesän 2010 asennukseen kuului myös V koppasen pesurinsäiliö
1K0 955 453S
1.Mallasin säiliön kohilleen,
2. Porasin pienet reijät palkkiin
3.Ruostesuojasin
4. Reikiin pienet niittimutterit.
5. Pesurin sähköjohtojen jatkaminen tinalla
6. Alkupesäiset taipuvat letkut pois ja laitoin tilalle normaalia letkua. Pumpulla (tuulilasi) on hyvät liittimet normiletkulle-mutta tolle alkuperäisellä kovalla letkulla (siis se mikä sielä alkuperäisen säiliön alla on) piti laittaa uus letku sen päälle ja nippuside että pysyy paikallaan. Valonpesurin letku -mallia alkuperäinen- rittii just.
7. Säiliön kaulalle pieni alulevu taitettuna jotta sain ton torven hyvin ankkuroitua (laitoin vanhan säiliön kiinnitykseen.)
Säiliö
IRü, DWA mukavuus moduuli
Kesällä tuli myös tilattua golfiin sisätilatutkat, sireeni ja kattojohtosarja, ne on nyt asennettu.Muttei toimintakuntoisia (koodaus), samalla asensin Pioneeriin usb ja bluethooth palikat. Bluethoot hands-freen mikrofonin asensin taustapeilin edessä olevaan valaisimen reunaan.
Kytkennät:
Tuulilasin ja kojetaulun välissä on T8e liitin. Alaspäin pitää lisätä seuraavaa:
T8e/3-> T15/9+T4a/1
T8e/4->T15/2
T8e/5->sulake S12 (7,5A)
Lisäksi sisätilan valvonnan poistolle pitää tehdä johtosarja:
(1C0)
T4a/1->T15/9
T4a/3->T23/20+T8a/6
T4a/4->T23/21+T8e/1
1J0->1C0 moduulin kytkennät:
Moduulin vaihtoon seuraavaa pitää muuttaa:
Sulakkeissa ei ongelmaa.
Joku tuolla todennäköisesti mättää:
1j0 pin (wiring)-->1c0 pin (wiring)
T23:
1 sw/br heated rear window T7/3--->16 sw/br heated rear window T7/3
2 br/sw A126+K116 T32/16---->-
3 ge/ro 86S+J286 T32/30---->red/yellow T23/3->J285 T32/30
4 br/gn T5d/5+T3b/1+T2c/1--->13 br/gn T5d/5+T3d/1+T5o/5
5 sw/li S6 fuse--> -
6 or/br B230 lowBUS-->6 or/br B230 lowCAN
7 ge/sw T4a/2+T6F/2 --->12 ge/sw T4a/2+T6F/2
8 br/ge J285 T32/21 A13---->1 br/ge J285 T32/21 A13
9 or/gn B229 highBUS--->9 or/gn B229 highCAN
10 ro/br T4a/3+T6F/3--> 8 ro/br T4a/3+T6F/3
11 gr/ws K-->11 gr/ws K
12 gr/bl ?-->14 gr/bl (käyttää CAN)
13 br/li 4/86 rear lid remote relay--->-
14 bl/ws signal speed A27+J285 T32/3--->Blue/white T23/14 speed signal
15 br/sw T5/4--->10 br/sw A126+ K166 T32/16 seems ok or T23/2
16 bl/gr T8e/1---->21 bl/gr T8e/1
17 li/ws A125+J234 T75/72---->white/lilac T23/17->A125->J234 T75/72
18 ro/bl connection interior light---->20 ro/bl A29+ T8e/6+ Seems same?
19 gn T5d/2+T5o/2---->3 gn T5d/2
20 bl T5d/4---->18 ro/bl T5d/1+ T5d/4
21 gn/br T5d/3+A49+T10i/9---->2 gn/br T5d/3 + T10i/9 (1j0 ei ollut)
22 ro/sw S14---->22 ro/sw S14
23 br ground---->23 br ground
Ylimääräisiä
black/lilac T23/5->S6
Blue/white speed signal
EDIT: älä käytä T23 pinnejä 3,17 ja 19. Kuluttavat akun tyhjäksi, toimii CAN väylällä.
Osia ja tulevaa
Kesällä ostin myös R32 etukelkan, tukivarret (valettua rautaa peltisten sijaan)
Kasan puslia. Olisi asennusta vaille valmis tämä päivitys.Maalattu ja puhallettu
Joulukuu 2010
Do dii eli tentit ohi ja pääsin pikkasesen aloittamaan rakennusta. Tein johtosarjan valaistuille Boran tuuletusventtiilleille ja samaan johtosarjaan W8 kattovalo, Skodan saattovalo piuhat, valaistut ovenkahvat ja apparin puolelle vilkkuva-hälytin-led-ovinuppi.
Johtosarja oli ikävä tehdä mutten tarvitse enään sykkiä sen kanssa. Samalla vedin IRU (golf iv hälytin) piuhat ja liittimet. Nyt vain odotellaan Saksasta pakettia, tarvis kaikenlaisia liittimiä ja härpäkkeitä. Ainiin samalla tupsahtaa täydellinen vortexin parkkitutka.
Johtosarja pelkästään oveen:
Tänään tupsahti yksi paketti, mutta sisältä oli muovilastua joten taas odotellaan uutta pakettia. Pitäisi nuo Xenon umpiot maalata, sillä ne rupesivat kuplimaan kesän aikana ja mietin väriä.
Jouluna 2010 ja uutena vuonna:
Tuulilasin ja kojetaulun välissä on T8e liitin. Alaspäinlisäsin seuraavaa:
T8e/3-> T15/9+T4a/1
T8e/4->T15/2
T8e/5->sulake S12 (7,5A)
Lisäksi sisätilan valvonnan poistolle johtosarja:
T4a/1->T15/9
T4a/3->T23/20+T8a/6
T4a/4->T23/21+T8e/1
Confortmoduulille tekemättä kytkennät, kunhan vain uusi poksi tulisi niin pääsisi tekemään.
Lisäksi lisäsin R32 DSG ilmansuodatin-poksin. Vanhasta yläosa talteen ja alaosa DSG samoin snorkkeli ja ilmanohjain etukehikkkoon. DSG:ssä on paljon isompi snorkkeli ja siten toimii pikkasen samalla tavalla kuin vapaavirtaussuodatin, mutta on alkuperäinen vw-osa.OHJE
9.1.2011
Laittelin sireenin paikalleen. Tuulilasin alla oleva muovi pois, samoin pyyhkijät ja pyyhkijän vivusto. Vanha töötti irti 13mm pultilla ja tilalle uus. Vanha liitin poikki ja pinnit uuteen järjestykseen ja uudet pinnit. Vanha pin 2 vaihdetaan pin1:ksi sireenille, ->T15/11 vaihdetaanT15/3, vanha pin 1->pin2 sireenille (maa), pin3 sireenillä->T15/12. Viimeisen jouduin vetämään johtopoksin kautta. Helppo homma. Myöhemmin VDS PRO:lla koodaus.
VDC PRO
Eli tälläisiä koodeja löytelin (en ole vieläkään löytänyt halpaa konetta jolla voisin tehdä koodaukset)
Turvallisuuspäivitys:
Osoitteet: 04355,04356 ja 04357 kaikkiin kolmeen arvoksi 152. (sisätilatutkalla), ilman (tulossa) Toimii siten että vaikeuttaa varkaan toimintaa. Normaalisti jos varas rikkoo lukon ja repäsee lukkopesän pois ja kääntää ruuvarilla keskuslukko aukeaa ja hälytin kytkeytyy pois. Tuolla päivityksellä hälytys kytkeytyy pois kun mittaristo tunnistaa avaimen immo-koodin. Oven avauksen jälkeen 20 sekunttia aikaa laittaa avain virtalukkoon.
Normaalin hälytin torven vaihtaminen sireeniksi. Sireenin lisäys vaatii fyysisesti sireenin asentamisen ja vetämännä uuden piuhan ikkunakaukalosta mukavuusmoduulille ja vaihtamalla pinnien järjestystä molemmissa päissä.
Osoitteet 4367,4368 ja 4369 arvoiksi 112 tai $70.
Avaimesta toimivat ikkunat:
4361,4362 ja 4363 arvoksi 66.
HUOM. nämä koodit ovat 1c0 959 799B moduulille ja golf iv, 2 oviselle!
Xenonin kunnostus
Xenonit purkasin, ulkomaisilta palstoilta tuli ilmi ettei xenon ja orkkisumpioita ei saa oikeen ehjänä purettua, muuten kuin lasin rikkomalla. Rikoin sitten lasin
Lasin rikkomisen jälkeen ruuvasin yläsäädöt ihan tappiin ja klonksautin morkeudensäätömoottorin pois paikaltaan.
Sitten hioin maalattavat pinnat 400 hiekkikksella. Irroitin myös kaikki turhat osat maalauksen tieltä. Tänään otin varalasit Hellan umpiosta.
Uudet korkeudensäätömoottorit tilasin teilesuch24:sta : : 0 307 853 304/ 1j0 941 295A. Nuo moottorit pystyy vaihtamaan ilman lasin poistoakin. pitää vaan ruuvaa yläsäädöistä niin eteen kuin pystyy, niin tilaa poistamiseen on riittävästi.
Eli alkuperäiset kupli joten päätin maalata ja modata noi, Tossa on nyt lopputulos. Hieoin 600 hiekkiksellä ja käytin lämmönkestävää mattamustaa. Samalla vaihdoin korkeudensäätömoottorit ja johdotuksen.
Vilkuista olisin halunut kirkaat mutta keltainenosa on rungossa kiinni johon sitten tuo kirkas tulee kiinni, joten äkkiseltään en keksinyt modausta. No sitten ensikerralla kun otan auki.
Parkkitutka
Votex:in parkkitutka, orginal vw teile, tosin cobran valmistama
Kääntyvät peilit, 3- nappinen kaukosäädin, turvallisuutta:
Taittuvat peilit jotka toimii seat leon 1m ikkunan moottoreilla, golfissa on samalla koodilla myös moottorit, mutta viimeiset 3 numeroa eli värikoodi on eri. Näköjään noikin toimii ja saa ostettua käytettynä.
Miten 3 nappinen kaukosäädin Borassa ja Passatissa tuollainen kaukosäädin on joka toimii myös Golfissa. Keskimmäisestä avaa vain takaluukun ja kun luukku menee kiinni lukittuu myös luukku sen jälkeen ja hälytin menee päälle. Potentiaallinen kohta lukita avaimet sisälle!
"Turvallisuus päivitys" Tälläinen löytyy todennäköisesti r32 mk4:sta, muista en ole tavannut tätä. Pari bittiä kun muuttaa saa toimimaan. Hälytin ei siis mene pois päältä kun avaat avaimenterällä. Siinä on muutama sekuntti aikaa laittaa avain virtalukkoon. Käukosäätimestä menee kerralla pois.
Vielä puuttuisi automaattiset ikkunat jotka toimisi kauko-ohjaimesta, sitä varten tarvitsisin dell d600 läppärin.
Saman kokoiset peilit Samalla kuin jouduin hommaamaan taittuvat peilit halusin että molemmat on samankokoisia. Pieniä peilejä ei tähän saa, niissä on väärä kulma. Joten ostin japanin markkinoilta ison. Siellä myydään Vasemmalta ohjattaviin molemmat isoina ja oikealta ajettaviin molemmat on pieniä.
W8 kattovalo ja pioneerin mikki Pioneeriin tuli bluethoot palikka joten halusin mikin fiksusti. Joten lisäsin sen tonne samalla kuin vaihdoin golfiin kattojohdot.
Polo R valokatkaisin jossa on hieman alu koristetta joka sopii R32 sisustan listoihin.
Mittariston oven symbolit 1CO mukavuusmoduuli ja immo3 mittaristo, siitä pari CAN johtoa Low ja High, niin saa toimimaan
Sisätila tutkan deaktivointi nappi jotta saisi sisätilatutkan pois pitää olla tollanen
Valaistut puhaltimet, nämä ei esittelyä kaipaa.
DIY juttuja, muiden iloksi
Peilit
Kääntyvät sivupeilit (audin 361 rele tai 1c0 ikkunanmoottorit)
Lupo:n peilien asennus (oikealla kulmalla olevat minit)klik
Himmenevät sivupeilit (vaatii himmenevän taustapeilin) kliks
Skoda:n saattovalot peileihin (vaatii 170mm peilit) klik
Himmenevän taustapeilin ja sadetutkan laitto
Mittaristo
Tankin ajomäärän koodaaminen (vaatii immo3,VDO,vagTACHO) klik
Welcome viesti (vaatii immo3 ja täysnäytöllisen, sama kuin ylempi, vaihdettava bitti 02->6B, $417)
Mittariston vaihto (immo2->2 tai immo2->3) klik
Valot
Saattovalot klik
Joey mod (umpioiden värjääminen)
Polo R katkasinklik
R8:n takaluukun valo (led)klik
Muuta
lämmitettävät tuulilasin pesusuuttimet klik
Rs 4 ratti , ratin starttipainikkeella. klik
Ratin vaihto (mk6 golfin ratteja jopa) klik
Touareg navi/parkkitutka asennettu golf iv
Pohjapanssari klik
R32 DSG filtterikotelo 1 2
Lamppujen palamis varoitus klik
Lämmitettävät pesusuuttimet klik
V5,V6 (2.8 24 ja 3.2)
Tuulettemien korjaaminen (vastus palannut) klik
vesipumpun vaihto klik
termostaatin vaihto klik
Laturin vaihto klik
HUOM. Osa osista voi olla vääränkäden ohjattavista! Tarkistakaa!
Lisää mittaristosta
Lueskelin maailmalta pikkasen foorumeita ja pompsahti sellanen ominaisuus eteen: Mittaristo nayttää 90C kun oikea lämpö on välillä 80-100. Pistäisi muutamaa hexiä muuttaa... Jotenkan laskemaan ja tutkimaa asiaa enemmän.
Alkuperäinen juttu:
Klik
eli idea on muakata tätä:
Joka siis on mittariston ohjelma.
Muokkasinkin sen jo:
Eli tossa ekassa käyrässä näkee tuon tasaisen alueen keskellä. Se merkitsee että auton lämpö näyttää 80-100C aina 90C. Tolla muokkauksessa nään siis reaalin lämmön.
Korjataanpas pikkasen tässä on oikeat arvot mittaristooni. Keskipiste 90C on tarkistettu VDCS:llä. Aijemmat oli liian alhaalla.
Kesävahaus 2011
Eka pistin claybaria, muutamaa muuta putsaavaa ja meguiarsin vahat päälle. Vahaamisesta on pari päivää ja vettäkin on kerenny tulemaan, silti kiilto on aika hyvä :
Kliketi
klik
R32 Uk brosyyri:
sivu1sivu2sivu3sivu4sivu5
sivu6sivu8sivu10
sivu12sivu13sivu14sivu15
sivu16sivu17sivu18sivu19sivu20
Sain vanhan pc käsiini ja toimivan serial johdon, pääsin koodaamaan ikkunoita.
Step 1:
Mene 46
step2:
mene 11
step3:
step4:
Mene 26
step5:
Katso arvosi
step6:
Katso netistä oman moduulisi arvot, minun piti vaihtaa 3 arvoa 10->66. IOhjelma ylikirjoittaa valikosta 27.
step7:
step8:
step9:
step10:
Lopuksi:
Lava tuli:
Nyt tuli namia:
Hieman harvinaisemmat rinkulat, seat motorsport, OZ tekeleet, vw tilaamat vanteet OZ:lta , mahtuu ISOT jarrut ilman lättyjäkin ja on muuten kevyet. Vanteet on Brittien touring car series 1 sarjasta :)
Tossa on nyt mittaristo pienen modaamisen jälkeen:
Jakkaroista kuvanen
Ovipahvit modattuna:
Saattovalot kikkailtu:
Uudet vanteet alla kumien kanssa, tosin 2 kumin kanssa oli pientä sekoilua...Toivattavasti ne sais alkuviikosta.
Vanteet siis on tälläsestä alumperin.
Tuli käytyä Slamitin järjestämässä tapahtumassa Joutsassa.
Hieman penkat pöllysi. Hankintaan tuli sininen-haldex-boxi.
Pohjustana kerrottakoon, että tämä on ensinmäinen autoni, en tiennyt mistä saan edes konepellin auki. Muutamat ärrät siinäkin pääsi lipsahtamaan. Miksi ostin auton vasta niin myöhään oli syynä se, että vanhemmillani on (vieläkin) honda civic vm92 jossa oli aivan hirveä kytkin, siis näin ensikilometrejä ajavalle. Haukkasi heti kiinni ja ei mitään alavääntöä. No sammumalla joka paikkaan, sai se minut säikähtämään autoja.
Päätin silloin niin, että prätkällä mennään kunnes saan tarpeeksi rahaa kokoon, jotta voisin ostaa auton. Siinä sitten pitkän aikaan säästeltiin autokuumeen hourissa. Automerkin päätös oli aivan kauhean myllyn takana, etuveto se ei saanut olla. Takaveto oli ihan ok, mutta nelikko oli oman mielenmukaan paras! Vielä tuolloin oli paljon veneiden kanssa puljaamista ja sanottakoon, että taimenen jallittanen syksyllä, lumen ollessa jo maassa sai minut pitämään nelikosta. Sen verran oli ongelmia ramppien kanssa. Nettiautosta ja keltaisestapörssistä tuli selattua, jolloin suhkot edulliselta vaikuttanut v6 4motion sai pisteet nelikosta ja "isosta" koneesta. Vääntöäkin pitäisi riittää aivan toisenlailla kuin 1.5 civikissä. Toki kutoskoneen valintaa perusteli sekin, että olin kännikuskiksi joutunut ja autonoa jota ajoin oli toiminut mondeo st220. Sen vääntö ja ajamisen helppous teki vaikutuksen. Toki vierailu diesel passatin ratissakin vaikutti merkin kallistumiselta volkkari-leiriin.
Eli Slamitin Mikolta vaihdoin välirahalla ja mopolla
kuva moposta
tälläiseen golfiin.
Mikon jälkeen golfissa oli varusteina
-KW variante 1 alusta
-atheo 9x19 toureq v10 tdi vanteet
-R32 vaihdekeppi
Sitten alkoi loputon kierre. Auton varustaminen, nälkä kasvoi syödessään ja mikään ei tunnu enään riittävän. Ainoa mikä hillitsee on vakituisten tulojen puuttuminen. Sekään ei estä, on vain hidaste.
Pohjapanssari
Heti aluksi siihen piti laittaa metallinen vw pohjapanssari, pohjapanssarin huono puoli oli kuitenkin se että se tuo auton pohjaa huomattavasti alemmas ja painaa tonnin.
R32 alumiini sisustussarja
Ei mennyt kuin tovi niin piti sitten Harrilta tilata R32 alu-sisustussarja. En pitänyt Mikon maalaamista mustista enkä oikein välittänyt puun värisestäkään.
Vetokoukku
Hovihankkijaltani tuli myös vw iroitettava vetokoukku, koukku oli hyvin helppo asentaa ja suurin murhe oli takavalojen iroitus. Eli voitte hyvin kuvitella miten simppeli homma. Jopa sähköt oli helppoa. Alkuperäisessä takapuskurin alalipassa oli hyvin merkitty vetokoukun nimi ja reunat mistä piti leikata. Näin tehtiin ja hyvin istui.
KW säädettävät takatukivarret
Tälläiset tuli ostettua kompensoimaa suurehkoa madallusta, Mikko olikin jo valmiiksi viilannu alemman takatukivarren reikiä soikeaksi säätämisen takia. Itse en oikeen tahtonut luottaa tuohon metodiin joten tuollaiset tuli tilattua.
Tukivarsien kanssa tapahtui pieni onnettomuus-mutta kaikki hyvin-loppu hyvin. Onnettomuuden takia tuli vaihdettua haldexin takahäkkin huollossa. Samalla uhkasivat hinata golfin katsastukseen-koska oli kuulemma laiton. No onneksi olin muutoskatsastanut auton puolivuotta aikaisemmin.
Puslien huolto ja muuta
Kävin tuon eräänä keväänä katsastamassa ja huomauttivat takavakaimen välitangon väljyydestä. Ajoin noin kuukauden ja sen jälkeen alkoi aina vedon muutoksesta kolista. Eli kun painoi kaasua tai otti kaasun pois-KLONKS.
No siitähän se sitten levähti viimeistään. Auto vietti pukeilla seuraavat 2kk kotipihassa ja tuli vaihdettua vaikka mitä, melkeinpä kaikki puslat, raidetangot ja lisäksi etutukivarret uusiin. Tuolloin olin vielä sen verran uusi harrastaja, etten tajunut kuin käyttää alkuperäisiä puslia. Samalla tuli sitten himo jarruihin. Vakiot kun tuntuivat niin puulta ja turtuivat veneiden kanssa. No kyselin sitten bremboja ja nehän sitten tuli hankittua 323mm versiona. Samalla taakse tuli ferrodon palat ja zimmermannin levyt. Samaan syssyyn tuli ostettua OZ ultraleggerat. Onneksi, sillä brembot vaativat suuren tilan etteivät osuneet puoliin.Ultran ja brembon väli
Taas muutoksia
Ensinmäisenä talvena sattui epäonni ajaessani kehä1 Otaniemeen. Betoniauto päätti suoraan golfin eteen laskea betonia urakalla. Sitä tuli sen verran kunnolla etten nähnyt eteen ollenkaan ja jouduin jarruttamaan kunnolla. En siis nähnyt rekkaria. Rikosilmotus siitä piti sitten tehdä ja tapella vakuutusyhtiön kanssa seuraavat 15kk. Katsoivat auton 2 kertaa ja sitten meni hermot....Tilasin sitten samalla osia Saksasta, ebayn kautta. Kotiin tupsahti R32 etupuskuri, helmat (ikävä kyllä 5ovinen versio), R-linen takapuskuri,cupran alalippa, R32 ratti.
Pääsiäisloma 09
Purin auton sisustan ja laitoin 4 pakettia dynamattia. Lattiat, ovet, kotelot ym ym. Kaikki paitsi katto. Muutamaan paikkaan laitoin lisäksi dynamatin hoodlineria. kotelon vaimennus
Kotelon ja pyöränkotelon välistä Samalla vedin 50qmm kaapelin akulta takaluukkuun. Oikeastaan sisustan purku lähti siitä, kun otin auton käyttöön ja ajoin loskassa pikku matkan ja huomasin sisustan kastuvan. Golfin pohjassa totesin olevan 12kpl isoja n 40mm halkasijan tulppia jotka olivat kovettuneet. Ne tuli vahdettua, tilauksen yhteydessä tuli ilmi että niitä oli päivitetty useampaa otteeseen. Kunnon tiivisteaine väliin ja kiinni. Sisusta pakettiin ja kokeilemaan puskureita. Samalla tuli mallailtua R32 catback mallia MIltek paikalleen. Miltekiä piti jatkaa pikkasen sillä putkisto on erinlainen 2.8 pikkuveljeen nähden. Puskuriin lovet ja takahinauslenkki pois.
Kuva Kuva2
Karvan vaille vappua
Ylimaalautin auton samalla värillä kuin auto olikin. Halusin ettei autoon tulisi mitään sävyeroja pelkkien puskureiden jne maalaamisesta ja onhan se nätimpi niin. Väriä en halunnut alkaa vaihtamaan vaikka olin mieltynyt hopeaa. Samalla mietin jotain vauhtiraitaa oviin ja ovilistojen poistoa. Listat olisi kyllä voinut poistaa, mutta se jäi. Samalla autoon tuli caracteren takalippa kiinnitettyä ja tietenkin VW mustat merkit! Maalauksen jälkeen takapuskurin suojaan piti tehdä reijät-ne saatiin kuumentamalla terotettu 108mm putki ja painamalla oikeaan kohtaan. Loppusiistiminen vingulla.
suoja kiinni
Kylkilistojen poisto ei onnistunut, mutta ajatus jäi itämään. Sillä auto näyttää nuoremmalta ja tulee noi kylkien pulleat muodot esiin. Tossa olisi pari mallia.
malli
malli2
malli3
Maalauksen jälkeisiä kuvia: sivusta toinen sivutakaaspoikka
Vakkarin asennus
Eräs ystävällinen henkilö laittoi vakkarin viiksen, asensi uuden R32 ratin ja yritti koodata viiksen, jostain syystä koodaus ei toiminut. Kävin myöhemmin vw pajalla koodauttamassa viiksen.
Ocean valot
Tuollaiset valot tuli ostettua ebaystä. Kuljetusfirma särki ensinmäiset ja jouduin ajamaan kauheilla FK valoilla, eivät enään miellyttäneet silmääni. Tässä kohdassa voidaan kenties pitää käännöstä tuningista kohti oemmää. Kantapään kautta opittu ettei mikään istu paremmin kuin oem osa. Lisäksi auton eti tarvitse näyttää joulukuuselta!
Toisen kerran tuli perille ja nopea asennus.
takavalot
Canyon PLII vanteet
Tuollaset vanteet tuli ostettua syksyllä 2009. Vanteet tuli Euroopasta ja matka kesti 3kk, eivät ihan kaudelle ehtineet. Erikoista oli se ettei liike tahtonut myydä niitä minulle, kyselivät että mikä auto minulla on ja sanoivat sitten etteivät ole bremboilla hyväksytyt. No Sitten viisi kertaa sain soitella heille ja neljällä ensinmäisellä kerralla sanoivat että "no english next day". No lopulta kauppaan ilmeisesti tuli joku joka puhui englantia ja sain tunnin selittää etteivät ole meillä laittomat. Sitten ne kävivätkin kiertoajelun jossain.
pari kuvaa:
taka
etu1
etu2
Valon pesimet & talvi 2010
Slamitilta rele ja kufatecin johto. Johtoja sai alkaa vetelemään tammikuussa 2010. Hanskalokeron takaa sain vedettyä johdot sisään. Samalla asensin H&R vahvemmat vakaimet. Laitoin TT/R32 puslat etutukivarsiin taakse ja powerflexin puslat eteen. Silloin olin lukenut etteivät powerflexin puslat kestä takana olevassa reijässä etutukivarressa.
Xenonit tuli tilattua, samoin adapteri. Xenonit kiinni ja johtojen kanssa pelleilemään. Kufatekin adapteriin piti lisätä 1(10)-> 1(12), 3(10)->8(12) ja 5(10)->11(12)...Piuhat 000 979 131 ja 000 979 134. Valojen sisällä piti myös leikata kaksi johtoa ja yhdistää jotta sai manuaalisen korkeuden pelaamaan.
Tosta 12 pinnisestä laitoin pin11-> menemään mustaan, eli niihin 3 johtoon mitkä menee sinne umpion sisään ja sivulle. Muutenkin valo tuntuu oudolle.
Oikena puoli:
Musta korkeudensäätömoottorilta-->pin 11
Musta korkeudensäätömoottorilta-->pin 1
ruskea korkeudensäätömoottorilta-->pin7
Vasen:
Musta korkeudensäätömoottorilta-->pin 11
Musta korkeudensäätömoottorilta-->pin 1
ruskea korkeudensäätömoottorilta-->pin 8
Kevät 2010 remppa
Kävin kovilla pakkasilla kattomassa autoa ja huomasin että jäähdyttimen neste on hävinnyt. No Sitten googleilemaan ja jenkeistä tuli tilattua vesipumppu missä metalliset siivekkeet, continentalin laturin hihna, alumiininen vesiputki imusarjan alle, vihreä lämpösensori, Mishimoton alumiininen jäähdytin, sensoreita lisää, termostaattin kotelo ja termostaatti. Samalla kävin hakemassa 2 vastusta Hki elektroniikka kaupasta ja korjasin tuulettimen palaneet vastukset. OHJE
Vesipumpun vaihdossa konetta piti nostaa pumpun puolelta ilmaan todella paljon, siinä sitten hajosi bilteman tunkki ja rikkoi öljypohjan. Öljypohja vaihdettiin ja lopulta huomasin että olivat propun kierteet vain menneet. Samalla asensin fumoton hanan öljypohjaan, eipä tarvii enään kierteisiin koskea.Hana
Vesipumpun tunkkaus
Auto käyttöön
No auto ajoon ja katsastukseen. Xenonin toinen korkeudensäätömoottori paskana, huomautus. Ajoin sitten Espoosta Loviisaan töihin ja laturi hajosi, näin sen onneksi mankan jännitteestä. Perillä sitten tarkistus ja näin oli-auto käynnissä jännite 10,1V. Uudestaan keula auki ja laturi pois ja Laakkoselle vaihtoon (vaihto-osa). Auto nippuun ja ajoa. Kaksi viikkoa siitä hajosi sitten mankan maafolio ja vahvistin, uusi vahvistin DLS A7 ja siihen sitten pioneerin 88-RS-II .laturi
Kesä 2010 ja ful FIS mittari
Olin talvella ostanut ebaystä R32 mittariston, Porvoossa oli myös joku myymässä mittaristoa (puol näyttö) ja soittelin hänelle jos saisin ostaa taustan häneltä. No vag tacholla katsottiin mittariston koodi, sillä kuulemma mittaristo ei sopinut hänen V6 4motion golfiin, sama auto kuin minulla. No nettiä suffanneena väitin vastaan. Myöhemmin saimmekin mittarin kiinni hänen autoon. Jostain syystä minulla ei mittarini toiminut. Syyksi paljastui että mittari oli passatin W8 mittari, johon oli ladattu r32 dumppi sisään. Muutama vastus puuttui. Briteistä sitten tilasin käytetyn mittarin ja sain muutaman osaavan britin apua.He koodasivat mittaristoon softan jonka latasin sisään. Euromallissa kun on ei-lineaarinen nopeusmittaus.
Mittaristo: ESP valon sai toimimaan kun poisti pin 14 vihreästä liittimestä-Esp signaali tulee canin kautta joten sitä ei tarvitse erikseen pitää sielä, nyt toimii kuten pitääkin.
Mikäli joku haluaa immo3 mittaristoon golfissa tankillensa kilometrinäytön, eli näyttämään kuinka pitkälle tankilla voi ajaa niin:
0410:9C 7B 76 6B 6B 6B C1 02 14 0A 0A 00 04 0A 02 53 Off
0410:9C 7B 76 6B 6B 6B E1 6B 14 0A 0A 00 04 0A 02 53 On
Eli C1->E1, toimii puoli Fis ja koko Fis, Welcome -viesti toimii vain kokonäytöllisessä Fis 02->6B. Vag tacholla saa softan ulos ja perus hex-kooderilla voi muuttaa ja sitten vag-tacholla takasin sisään.
Eli tästä on kysymys:
Ebay
Olin aikaisemmin tilannut R32 nopeamman ohjausvaihteen ja mittariston taustan jota en ikinä saanut, rahat kyllä kelpasivat :(.
Ohjelmia
Tulin ostaneeksi Ross-Techin vdcs:n, vag tacho 2,5 ja 3,01 (mittariston lukemiseen ja muokkaamiseen) ja nyt hankinnassa on VDS PRO, siinä ohjelmointi tehdään 16bit DOS-tilassa ja voin muokata itselleni mm avaimesta liikkuvat ikkunat. Piuha on tilattu ja kone siihen hankinnassa(vaatii COM portin, kiinteän). Ohjelman sain jo poltettua CD:lle.
Kesän 2010 asennukseen kuului myös V koppasen pesurinsäiliö
1K0 955 453S
1.Mallasin säiliön kohilleen,
2. Porasin pienet reijät palkkiin
3.Ruostesuojasin
4. Reikiin pienet niittimutterit.
5. Pesurin sähköjohtojen jatkaminen tinalla
6. Alkupesäiset taipuvat letkut pois ja laitoin tilalle normaalia letkua. Pumpulla (tuulilasi) on hyvät liittimet normiletkulle-mutta tolle alkuperäisellä kovalla letkulla (siis se mikä sielä alkuperäisen säiliön alla on) piti laittaa uus letku sen päälle ja nippuside että pysyy paikallaan. Valonpesurin letku -mallia alkuperäinen- rittii just.
7. Säiliön kaulalle pieni alulevu taitettuna jotta sain ton torven hyvin ankkuroitua (laitoin vanhan säiliön kiinnitykseen.)
Säiliö
IRü, DWA mukavuus moduuli
Kesällä tuli myös tilattua golfiin sisätilatutkat, sireeni ja kattojohtosarja, ne on nyt asennettu.Muttei toimintakuntoisia (koodaus), samalla asensin Pioneeriin usb ja bluethooth palikat. Bluethoot hands-freen mikrofonin asensin taustapeilin edessä olevaan valaisimen reunaan.
Kytkennät:
Tuulilasin ja kojetaulun välissä on T8e liitin. Alaspäin pitää lisätä seuraavaa:
T8e/3-> T15/9+T4a/1
T8e/4->T15/2
T8e/5->sulake S12 (7,5A)
Lisäksi sisätilan valvonnan poistolle pitää tehdä johtosarja:
(1C0)
T4a/1->T15/9
T4a/3->T23/20+T8a/6
T4a/4->T23/21+T8e/1
1J0->1C0 moduulin kytkennät:
Moduulin vaihtoon seuraavaa pitää muuttaa:
Sulakkeissa ei ongelmaa.
Joku tuolla todennäköisesti mättää:
1j0 pin (wiring)-->1c0 pin (wiring)
T23:
1 sw/br heated rear window T7/3--->16 sw/br heated rear window T7/3
2 br/sw A126+K116 T32/16---->-
3 ge/ro 86S+J286 T32/30---->red/yellow T23/3->J285 T32/30
4 br/gn T5d/5+T3b/1+T2c/1--->13 br/gn T5d/5+T3d/1+T5o/5
5 sw/li S6 fuse--> -
6 or/br B230 lowBUS-->6 or/br B230 lowCAN
7 ge/sw T4a/2+T6F/2 --->12 ge/sw T4a/2+T6F/2
8 br/ge J285 T32/21 A13---->1 br/ge J285 T32/21 A13
9 or/gn B229 highBUS--->9 or/gn B229 highCAN
10 ro/br T4a/3+T6F/3--> 8 ro/br T4a/3+T6F/3
11 gr/ws K-->11 gr/ws K
12 gr/bl ?-->14 gr/bl (käyttää CAN)
13 br/li 4/86 rear lid remote relay--->-
14 bl/ws signal speed A27+J285 T32/3--->Blue/white T23/14 speed signal
15 br/sw T5/4--->10 br/sw A126+ K166 T32/16 seems ok or T23/2
16 bl/gr T8e/1---->21 bl/gr T8e/1
17 li/ws A125+J234 T75/72---->white/lilac T23/17->A125->J234 T75/72
18 ro/bl connection interior light---->20 ro/bl A29+ T8e/6+ Seems same?
19 gn T5d/2+T5o/2---->3 gn T5d/2
20 bl T5d/4---->18 ro/bl T5d/1+ T5d/4
21 gn/br T5d/3+A49+T10i/9---->2 gn/br T5d/3 + T10i/9 (1j0 ei ollut)
22 ro/sw S14---->22 ro/sw S14
23 br ground---->23 br ground
Ylimääräisiä
black/lilac T23/5->S6
Blue/white speed signal
EDIT: älä käytä T23 pinnejä 3,17 ja 19. Kuluttavat akun tyhjäksi, toimii CAN väylällä.
Osia ja tulevaa
Kesällä ostin myös R32 etukelkan, tukivarret (valettua rautaa peltisten sijaan)
Kasan puslia. Olisi asennusta vaille valmis tämä päivitys.Maalattu ja puhallettu
Joulukuu 2010
Do dii eli tentit ohi ja pääsin pikkasesen aloittamaan rakennusta. Tein johtosarjan valaistuille Boran tuuletusventtiilleille ja samaan johtosarjaan W8 kattovalo, Skodan saattovalo piuhat, valaistut ovenkahvat ja apparin puolelle vilkkuva-hälytin-led-ovinuppi.
Johtosarja oli ikävä tehdä mutten tarvitse enään sykkiä sen kanssa. Samalla vedin IRU (golf iv hälytin) piuhat ja liittimet. Nyt vain odotellaan Saksasta pakettia, tarvis kaikenlaisia liittimiä ja härpäkkeitä. Ainiin samalla tupsahtaa täydellinen vortexin parkkitutka.
Johtosarja pelkästään oveen:
Tänään tupsahti yksi paketti, mutta sisältä oli muovilastua joten taas odotellaan uutta pakettia. Pitäisi nuo Xenon umpiot maalata, sillä ne rupesivat kuplimaan kesän aikana ja mietin väriä.
Jouluna 2010 ja uutena vuonna:
Tuulilasin ja kojetaulun välissä on T8e liitin. Alaspäinlisäsin seuraavaa:
T8e/3-> T15/9+T4a/1
T8e/4->T15/2
T8e/5->sulake S12 (7,5A)
Lisäksi sisätilan valvonnan poistolle johtosarja:
T4a/1->T15/9
T4a/3->T23/20+T8a/6
T4a/4->T23/21+T8e/1
Confortmoduulille tekemättä kytkennät, kunhan vain uusi poksi tulisi niin pääsisi tekemään.
Lisäksi lisäsin R32 DSG ilmansuodatin-poksin. Vanhasta yläosa talteen ja alaosa DSG samoin snorkkeli ja ilmanohjain etukehikkkoon. DSG:ssä on paljon isompi snorkkeli ja siten toimii pikkasen samalla tavalla kuin vapaavirtaussuodatin, mutta on alkuperäinen vw-osa.OHJE
9.1.2011
Laittelin sireenin paikalleen. Tuulilasin alla oleva muovi pois, samoin pyyhkijät ja pyyhkijän vivusto. Vanha töötti irti 13mm pultilla ja tilalle uus. Vanha liitin poikki ja pinnit uuteen järjestykseen ja uudet pinnit. Vanha pin 2 vaihdetaan pin1:ksi sireenille, ->T15/11 vaihdetaanT15/3, vanha pin 1->pin2 sireenille (maa), pin3 sireenillä->T15/12. Viimeisen jouduin vetämään johtopoksin kautta. Helppo homma. Myöhemmin VDS PRO:lla koodaus.
VDC PRO
Eli tälläisiä koodeja löytelin (en ole vieläkään löytänyt halpaa konetta jolla voisin tehdä koodaukset)
Turvallisuuspäivitys:
Osoitteet: 04355,04356 ja 04357 kaikkiin kolmeen arvoksi 152. (sisätilatutkalla), ilman (tulossa) Toimii siten että vaikeuttaa varkaan toimintaa. Normaalisti jos varas rikkoo lukon ja repäsee lukkopesän pois ja kääntää ruuvarilla keskuslukko aukeaa ja hälytin kytkeytyy pois. Tuolla päivityksellä hälytys kytkeytyy pois kun mittaristo tunnistaa avaimen immo-koodin. Oven avauksen jälkeen 20 sekunttia aikaa laittaa avain virtalukkoon.
Normaalin hälytin torven vaihtaminen sireeniksi. Sireenin lisäys vaatii fyysisesti sireenin asentamisen ja vetämännä uuden piuhan ikkunakaukalosta mukavuusmoduulille ja vaihtamalla pinnien järjestystä molemmissa päissä.
Osoitteet 4367,4368 ja 4369 arvoiksi 112 tai $70.
Avaimesta toimivat ikkunat:
4361,4362 ja 4363 arvoksi 66.
HUOM. nämä koodit ovat 1c0 959 799B moduulille ja golf iv, 2 oviselle!
Xenonin kunnostus
Xenonit purkasin, ulkomaisilta palstoilta tuli ilmi ettei xenon ja orkkisumpioita ei saa oikeen ehjänä purettua, muuten kuin lasin rikkomalla. Rikoin sitten lasin
Lasin rikkomisen jälkeen ruuvasin yläsäädöt ihan tappiin ja klonksautin morkeudensäätömoottorin pois paikaltaan.
Sitten hioin maalattavat pinnat 400 hiekkikksella. Irroitin myös kaikki turhat osat maalauksen tieltä. Tänään otin varalasit Hellan umpiosta.
Uudet korkeudensäätömoottorit tilasin teilesuch24:sta : : 0 307 853 304/ 1j0 941 295A. Nuo moottorit pystyy vaihtamaan ilman lasin poistoakin. pitää vaan ruuvaa yläsäädöistä niin eteen kuin pystyy, niin tilaa poistamiseen on riittävästi.
Eli alkuperäiset kupli joten päätin maalata ja modata noi, Tossa on nyt lopputulos. Hieoin 600 hiekkiksellä ja käytin lämmönkestävää mattamustaa. Samalla vaihdoin korkeudensäätömoottorit ja johdotuksen.
Vilkuista olisin halunut kirkaat mutta keltainenosa on rungossa kiinni johon sitten tuo kirkas tulee kiinni, joten äkkiseltään en keksinyt modausta. No sitten ensikerralla kun otan auki.
Parkkitutka
Votex:in parkkitutka, orginal vw teile, tosin cobran valmistama
Kääntyvät peilit, 3- nappinen kaukosäädin, turvallisuutta:
Taittuvat peilit jotka toimii seat leon 1m ikkunan moottoreilla, golfissa on samalla koodilla myös moottorit, mutta viimeiset 3 numeroa eli värikoodi on eri. Näköjään noikin toimii ja saa ostettua käytettynä.
Miten 3 nappinen kaukosäädin Borassa ja Passatissa tuollainen kaukosäädin on joka toimii myös Golfissa. Keskimmäisestä avaa vain takaluukun ja kun luukku menee kiinni lukittuu myös luukku sen jälkeen ja hälytin menee päälle. Potentiaallinen kohta lukita avaimet sisälle!
"Turvallisuus päivitys" Tälläinen löytyy todennäköisesti r32 mk4:sta, muista en ole tavannut tätä. Pari bittiä kun muuttaa saa toimimaan. Hälytin ei siis mene pois päältä kun avaat avaimenterällä. Siinä on muutama sekuntti aikaa laittaa avain virtalukkoon. Käukosäätimestä menee kerralla pois.
Vielä puuttuisi automaattiset ikkunat jotka toimisi kauko-ohjaimesta, sitä varten tarvitsisin dell d600 läppärin.
Saman kokoiset peilit Samalla kuin jouduin hommaamaan taittuvat peilit halusin että molemmat on samankokoisia. Pieniä peilejä ei tähän saa, niissä on väärä kulma. Joten ostin japanin markkinoilta ison. Siellä myydään Vasemmalta ohjattaviin molemmat isoina ja oikealta ajettaviin molemmat on pieniä.
W8 kattovalo ja pioneerin mikki Pioneeriin tuli bluethoot palikka joten halusin mikin fiksusti. Joten lisäsin sen tonne samalla kuin vaihdoin golfiin kattojohdot.
Polo R valokatkaisin jossa on hieman alu koristetta joka sopii R32 sisustan listoihin.
Mittariston oven symbolit 1CO mukavuusmoduuli ja immo3 mittaristo, siitä pari CAN johtoa Low ja High, niin saa toimimaan
Sisätila tutkan deaktivointi nappi jotta saisi sisätilatutkan pois pitää olla tollanen
Valaistut puhaltimet, nämä ei esittelyä kaipaa.
DIY juttuja, muiden iloksi
Peilit
Kääntyvät sivupeilit (audin 361 rele tai 1c0 ikkunanmoottorit)
Lupo:n peilien asennus (oikealla kulmalla olevat minit)klik
Himmenevät sivupeilit (vaatii himmenevän taustapeilin) kliks
Skoda:n saattovalot peileihin (vaatii 170mm peilit) klik
Himmenevän taustapeilin ja sadetutkan laitto
Mittaristo
Tankin ajomäärän koodaaminen (vaatii immo3,VDO,vagTACHO) klik
Welcome viesti (vaatii immo3 ja täysnäytöllisen, sama kuin ylempi, vaihdettava bitti 02->6B, $417)
Mittariston vaihto (immo2->2 tai immo2->3) klik
Valot
Saattovalot klik
Joey mod (umpioiden värjääminen)
Polo R katkasinklik
R8:n takaluukun valo (led)klik
Muuta
lämmitettävät tuulilasin pesusuuttimet klik
Rs 4 ratti , ratin starttipainikkeella. klik
Ratin vaihto (mk6 golfin ratteja jopa) klik
Touareg navi/parkkitutka asennettu golf iv
Pohjapanssari klik
R32 DSG filtterikotelo 1 2
Lamppujen palamis varoitus klik
Lämmitettävät pesusuuttimet klik
V5,V6 (2.8 24 ja 3.2)
Tuulettemien korjaaminen (vastus palannut) klik
vesipumpun vaihto klik
termostaatin vaihto klik
Laturin vaihto klik
HUOM. Osa osista voi olla vääränkäden ohjattavista! Tarkistakaa!
Lisää mittaristosta
Lueskelin maailmalta pikkasen foorumeita ja pompsahti sellanen ominaisuus eteen: Mittaristo nayttää 90C kun oikea lämpö on välillä 80-100. Pistäisi muutamaa hexiä muuttaa... Jotenkan laskemaan ja tutkimaa asiaa enemmän.
Alkuperäinen juttu:
Klik
eli idea on muakata tätä:
Joka siis on mittariston ohjelma.
Muokkasinkin sen jo:
Eli tossa ekassa käyrässä näkee tuon tasaisen alueen keskellä. Se merkitsee että auton lämpö näyttää 80-100C aina 90C. Tolla muokkauksessa nään siis reaalin lämmön.
Korjataanpas pikkasen tässä on oikeat arvot mittaristooni. Keskipiste 90C on tarkistettu VDCS:llä. Aijemmat oli liian alhaalla.
Kesävahaus 2011
Eka pistin claybaria, muutamaa muuta putsaavaa ja meguiarsin vahat päälle. Vahaamisesta on pari päivää ja vettäkin on kerenny tulemaan, silti kiilto on aika hyvä :
Kliketi
klik
R32 Uk brosyyri:
sivu1sivu2sivu3sivu4sivu5
sivu6sivu8sivu10
sivu12sivu13sivu14sivu15
sivu16sivu17sivu18sivu19sivu20
Sain vanhan pc käsiini ja toimivan serial johdon, pääsin koodaamaan ikkunoita.
Step 1:
Mene 46
step2:
mene 11
step3:
step4:
Mene 26
step5:
Katso arvosi
step6:
Katso netistä oman moduulisi arvot, minun piti vaihtaa 3 arvoa 10->66. IOhjelma ylikirjoittaa valikosta 27.
step7:
step8:
step9:
step10:
Lopuksi:
Lava tuli:
Nyt tuli namia:
Hieman harvinaisemmat rinkulat, seat motorsport, OZ tekeleet, vw tilaamat vanteet OZ:lta , mahtuu ISOT jarrut ilman lättyjäkin ja on muuten kevyet. Vanteet on Brittien touring car series 1 sarjasta :)
Tossa on nyt mittaristo pienen modaamisen jälkeen:
Jakkaroista kuvanen
Ovipahvit modattuna:
Saattovalot kikkailtu:
Uudet vanteet alla kumien kanssa, tosin 2 kumin kanssa oli pientä sekoilua...Toivattavasti ne sais alkuviikosta.
Vanteet siis on tälläsestä alumperin.
Tuli käytyä Slamitin järjestämässä tapahtumassa Joutsassa.
Hieman penkat pöllysi. Hankintaan tuli sininen-haldex-boxi.
Viimeksi muokannut MTBE, 18.10.2014 1:00. Yhteensä muokattu 145 kertaa.
Uusi moottori
It`s coming!!!
MFA XP tuli tilattua, eli tuollainen. Siihen saa extra antureita ja arvoja esille. Erittäin OEM näköinen.
http://www.youtube.com/watch?v=Z9lQevuqwG8
No niin sain Britannian päästä luvan käyttää muutamaa videota. Tuossa olisi pari videota mistä se kone on otettu:
http://www.youtube.com/watch?v=bcIXefAvNPQ
http://www.youtube.com/watch?v=zQMwUexwtz8
No kuitenkin. Saksassa olis kone tällä hetkellä. Ja seuraavaa on tullut hankittua:
Tollanen tupsahti:
Nyt on looda pesty. Konetta myös purettu pikkasen.
Tosta se lähti. Pikkuhiljaa purkaillen. Antaa kuvien kertoa enemmän...
Tällänen kasa tuli säästettyjä osia....
Kasauksessa tarvittavia ajoitus merkkejä:
Lisaa namia:
Jaetaan tietoa:
VW käyttää paljon loctiteä. Tossa on koodeja ja mikä loctite laatikosta paljastuu:
[/URL]
Eli D154100A1 = loctite 648
D176501A1= loctite 5970
Osat siis edellisessä pohjavärissä, tälläinen niistä sitten tuli, tosin yksi kerros puuttuu vielä:
Kanttakin tuli esikasattua:
Tossa kiinni suuttimet ja fuel rail
Nokat kiinni.
Tossa on hieman koholla yksi tollainen hydraulinen nostin vai mikä onkaan oikealta nimeltä, Onko ok, vai piitäisikö huolestua? Kaikki muut on nätisti alempana.
Tossa lisää ongelmasta:
normaali koholla
Anteeksi isoista kuvista, mutta
#19 on jumittanut ilmeisesti #18 ja siksi jousi on liian alhaalla josta johtuu hydraulitapin liian korkea habitus.
Katit tuli tänään:
UPS oli saanu rikottua yhden kierteen.
UPS toi juurikin ECUn myös:
Siihen on sorkittu oikea VIN, 3 avainta ja mittariston softa. Eli keväällä kone keulille ja lataan mittaristoon oikeen softan ja avaimesta kääntö :) Eli ei mitään viriohjelmaa.
R:n alkuperänen BRA :)
Nyt yritän fiksusti ymmärtää miten pakoputken venttiili toimii.
Tuossa on tuo "säiliö" , sen paikka pitäisi löytää. Ajattelin moottoritilaa, mutta en ole varma miten tuo toimii. Se varmaankin toimii vakuumin varastona takana, riittäisiköhän sen tilavuus tasaamaan paineen taakse asti?
Näillekkin pitäisi löytää tila
Lämpösensorit putkeen. Eli tälläset pitäisi asentaa, vaatii m6 kierteen.
Tälläiseen:
Onko ehdotuksia?
Tälläinenkin pitäisi asentaa:
Osien valmistamista kasaamiseen:
Mitäköhän näille keksis?
Ja venttiiliongelmasta: Venttiili juttuu auki asentoon. Pikkasen painoin sormella niin pongahti takas ylös. Eli oliskohan kuljetuksessa taipunut? Sillä nokat oli paikoillaan ja jotkin venat auki....
Likviteettiongelma alkaa olemaan todellista, damn. Kukaan ei haluisi ostaa oz ultraleggeroita, R32 jarruja, R32 etutukivarsi konversio kitin (olka-akselit+tukivarret). Saisi pikkasen valuuttaa.
It`s coming!!!
MFA XP tuli tilattua, eli tuollainen. Siihen saa extra antureita ja arvoja esille. Erittäin OEM näköinen.
http://www.youtube.com/watch?v=Z9lQevuqwG8
No niin sain Britannian päästä luvan käyttää muutamaa videota. Tuossa olisi pari videota mistä se kone on otettu:
http://www.youtube.com/watch?v=bcIXefAvNPQ
http://www.youtube.com/watch?v=zQMwUexwtz8
No kuitenkin. Saksassa olis kone tällä hetkellä. Ja seuraavaa on tullut hankittua:
Tollanen tupsahti:
Nyt on looda pesty. Konetta myös purettu pikkasen.
Tosta se lähti. Pikkuhiljaa purkaillen. Antaa kuvien kertoa enemmän...
Tällänen kasa tuli säästettyjä osia....
Kasauksessa tarvittavia ajoitus merkkejä:
Lisaa namia:
Jaetaan tietoa:
VW käyttää paljon loctiteä. Tossa on koodeja ja mikä loctite laatikosta paljastuu:
[/URL]
Eli D154100A1 = loctite 648
D176501A1= loctite 5970
Osat siis edellisessä pohjavärissä, tälläinen niistä sitten tuli, tosin yksi kerros puuttuu vielä:
Kanttakin tuli esikasattua:
Tossa kiinni suuttimet ja fuel rail
Nokat kiinni.
Tossa on hieman koholla yksi tollainen hydraulinen nostin vai mikä onkaan oikealta nimeltä, Onko ok, vai piitäisikö huolestua? Kaikki muut on nätisti alempana.
Tossa lisää ongelmasta:
normaali koholla
Anteeksi isoista kuvista, mutta
#19 on jumittanut ilmeisesti #18 ja siksi jousi on liian alhaalla josta johtuu hydraulitapin liian korkea habitus.
Katit tuli tänään:
UPS oli saanu rikottua yhden kierteen.
UPS toi juurikin ECUn myös:
Siihen on sorkittu oikea VIN, 3 avainta ja mittariston softa. Eli keväällä kone keulille ja lataan mittaristoon oikeen softan ja avaimesta kääntö :) Eli ei mitään viriohjelmaa.
R:n alkuperänen BRA :)
Nyt yritän fiksusti ymmärtää miten pakoputken venttiili toimii.
Tuossa on tuo "säiliö" , sen paikka pitäisi löytää. Ajattelin moottoritilaa, mutta en ole varma miten tuo toimii. Se varmaankin toimii vakuumin varastona takana, riittäisiköhän sen tilavuus tasaamaan paineen taakse asti?
Näillekkin pitäisi löytää tila
Lämpösensorit putkeen. Eli tälläset pitäisi asentaa, vaatii m6 kierteen.
Tälläiseen:
Onko ehdotuksia?
Tälläinenkin pitäisi asentaa:
Osien valmistamista kasaamiseen:
Mitäköhän näille keksis?
Ja venttiiliongelmasta: Venttiili juttuu auki asentoon. Pikkasen painoin sormella niin pongahti takas ylös. Eli oliskohan kuljetuksessa taipunut? Sillä nokat oli paikoillaan ja jotkin venat auki....
Likviteettiongelma alkaa olemaan todellista, damn. Kukaan ei haluisi ostaa oz ultraleggeroita, R32 jarruja, R32 etutukivarsi konversio kitin (olka-akselit+tukivarret). Saisi pikkasen valuuttaa.
Viimeksi muokannut MTBE, 21.2.2012 19:06. Yhteensä muokattu 14 kertaa.
-
- -
- Viestit: 91
- Liittynyt: 25.10.2008 17:59
ahaa, galleriasta löytyi kuvaa myös toisilla vanteilla.. olinko eilen sokea, vai miksi en nähnyt kuin ultraleggeri kuvia? Eli siis huomattavasti paremman näköinen vaaleilla vanteilla.. mustat eivät juuri miltään nuin tummassa autossa näytä :/
Oli muuten kuvanlaittoohjepitkämassiiviviestikin häipynyt, eikai modet pahalla kattoneet että autoin? :o
Oli muuten kuvanlaittoohjepitkämassiiviviestikin häipynyt, eikai modet pahalla kattoneet että autoin? :o
Tammistosta en tiedä jollei Mikko ole sielä pyörinyt :D Porvoo-Espoo-Helsinki väliä tuo liikkuu, nimimerkki liittyy kyllä yhteen parkkipaikkaan ja alaan mitä opiskelen. Pitäisi taas olla ensikesänäkin samalla parkkiksella. Eihän nuo ole kuin 323mm, meinasin kyllä aluksi hommata ecs stage 5 eli porken jarrut 362mm ja 6 mäntäisillä. 323mm päädyin siks kun olivat kevyemmät.
Tammistosta en tiedä jollei Mikko ole sielä pyörinyt :D
Porukoiden kämpän edessä tuo Tammistossa joskus seisoi viikonloppuisin.
Eihän nuo ole kuin 323mm, meinasin kyllä aluksi hommata ecs stage 5 eli porken jarrut 362mm ja 6 mäntäisillä. 323mm päädyin siks kun olivat kevyemmät.
Tämä setti taitaa olla. :)
Mä en ymmärrä tuota asennetta että ei kuitua?
hm... mulla vaan 10 kuitu puskuri ja 1 aito muovinen rieger kuitu puskurit sentään istuu ihan mallikaasti ilman muokkailuja kun taas tuota riegeriä taistelin paikoilleen sen reilu 8h ja tulin siihen tulokseen että se ei vaan istu. Saman oli todennut puskurin vanha omistaja.
Myös porukka itkee, että muovi kestää paremmin esim. talvella n.-20pakkasta niin eihän siihen tarvi kuin vähän hipasta niin on halki (nimimerkillä tästäkin kokemusta)
Myös kun tulee aika korjata sitä puskuria niin aika moinen homma on korjata muovipuskuria. Helpompi sitä kuitu puskuria on korjata. (molempien korjailusta on kokemusta)
Kaveri aikoinaan kiros kun sillä oli aito r32 niin kaikki sanos koko ajan kato taas joku rakentanut gti golfin missä r32 korisarja. Mutta näinhän se aina menee näissä merkkiharrastajien keskuudessa. golfiin r32/gti look, bemariin m-look, seattiin, ts/fr/cupra look.
hm... mulla vaan 10 kuitu puskuri ja 1 aito muovinen rieger kuitu puskurit sentään istuu ihan mallikaasti ilman muokkailuja kun taas tuota riegeriä taistelin paikoilleen sen reilu 8h ja tulin siihen tulokseen että se ei vaan istu. Saman oli todennut puskurin vanha omistaja.
Myös porukka itkee, että muovi kestää paremmin esim. talvella n.-20pakkasta niin eihän siihen tarvi kuin vähän hipasta niin on halki (nimimerkillä tästäkin kokemusta)
Myös kun tulee aika korjata sitä puskuria niin aika moinen homma on korjata muovipuskuria. Helpompi sitä kuitu puskuria on korjata. (molempien korjailusta on kokemusta)
Kaveri aikoinaan kiros kun sillä oli aito r32 niin kaikki sanos koko ajan kato taas joku rakentanut gti golfin missä r32 korisarja. Mutta näinhän se aina menee näissä merkkiharrastajien keskuudessa. golfiin r32/gti look, bemariin m-look, seattiin, ts/fr/cupra look.
No siis makuasiaoita ennen kaikkea. Omasta mielestä R32 puskuri on Golfin keulalla hyvän näköinen, ehkä yksi parhaista. Omaan oon koittanu metsästää RS4-tyylistä puskuria, mut ei oo vielä sopivaa sattunut silmään. R32-puskuri olisi omaan tarkoitukseen täydellinen, jos siinä olisi lista. :)
Hieno Golf, pienillä mausteilla toki vielä parempi. Ocean-takavalot passaa varmasti, etenkin, kun et ole tummaoptiikkaan menossa. Itselle tulossa btw US-spec GTI:t. :) Merkit vois sopia vallan mainiosti kromisinakin, kun kerta tuota vaaleaa/kromia tuohon jää valoihin/vilkkuihinkin?
ps. tuohon vielä ne Touaregit alle, niin on täydellinen! ;)
Hieno Golf, pienillä mausteilla toki vielä parempi. Ocean-takavalot passaa varmasti, etenkin, kun et ole tummaoptiikkaan menossa. Itselle tulossa btw US-spec GTI:t. :) Merkit vois sopia vallan mainiosti kromisinakin, kun kerta tuota vaaleaa/kromia tuohon jää valoihin/vilkkuihinkin?
ps. tuohon vielä ne Touaregit alle, niin on täydellinen! ;)
Omaan silmään todella nätti golffi, eikä noita r32 -lookkeja nyt taida kuitenkaan ihan joka kulman takanta vastaan tulla :) Ja ainakin itse ymmärrän täysin alkuperäisessä värissä pysymisen, jos ylimaalattu paljon pienemmillä vaivoilla (hinnoilla) pääsee kuin kunnolla toteutetussa värinvaihdossa. Onhan sekin tietysti vaihtoehto jättää ovenpielet/konehuone/peräkontti eri väriin, mutta tulee sitten hiukan tein itse säästin fiilis...
Ja totta turiset, että kuitupuskuimessa kiveniskut aiheuttavat isompaa jälkeä ja helpommin. Pari kesää ja helmanpäät/takapuskin alkaa olla korjauskunnossa nimim. Kokemusta on.
Toivottavasti ei mene nyt ns. aidoilla R32 golffeilla ajavien katu-uskottavuus, kun joku on jaksanut rakentaa näinkin hienon pelin. Ei herneitä kenellekkään, pääasiahan tässä on, että itse pitää.
Ja totta turiset, että kuitupuskuimessa kiveniskut aiheuttavat isompaa jälkeä ja helpommin. Pari kesää ja helmanpäät/takapuskin alkaa olla korjauskunnossa nimim. Kokemusta on.
Toivottavasti ei mene nyt ns. aidoilla R32 golffeilla ajavien katu-uskottavuus, kun joku on jaksanut rakentaa näinkin hienon pelin. Ei herneitä kenellekkään, pääasiahan tässä on, että itse pitää.
-
- -
- Viestit: 16030
- Liittynyt: 23.7.2003 9:30
- Viesti:
MItäköhän tuo on vienyt, muistaakseni kulutus on ollut n11L/100km sekalaisessa ajossa, eli motaria pikkasen ja 70% kaupunkiajoa. Muistelisin että kulutus motarilla on luokkaa 9,5L/100km Täytyy katsoa huomenna vaikka, kun ajaa HKI-Kilpilahti pätkän. Motarillakin tulee ajettua yleensä gps mukaan n140km/h
Myynnissä jo.
Taisin huomata tämän nettiautossa. Mitenkäs se nyt sillä lailla? ;)
Linkittämäsi valo on FK. Onko joku erityinen syy suosia Hellaa? Itselläni ei ole ollut ongelmia FK:n valojen kanssa.
Vanhat puslat vaan pois ja sit hiekkapuhalluksen kautta pulverimaalaukseen. Itsekkin projektikoslasta maalautin pulverilla alatukivarret, taka-akselin jne.. Powerflexit meni paikoilleen ihan ilman väkivaltaa, vaikka olikin pulverimaalatut osat. Ei kannata muuta maalausvaihtoehtoa harkita edes alustan osille, pulverimaalauksella kestää varmasti parhaiten.
Juu, sun autossa ei tarvita automaattista korkeudensäätöä. Manuaalinen riittää.
Nahkapöksyjen foorumilla väittivät, että 1J1941015P ja 1J1941016P olisivat ns. korjaussarjoja (umpio + elektroniikka + polttimo). Perhealbumi taasen kertoo, että esimerkiksi tuo 015P olisi korvattu osilla 1J1941017P + 7M3907391 (elektroniikka) + N10445701 (polttimo), eikä siellä ole mitään puhetta korjaussarjasta.
Oma veikkaus on että valmistus/kokoonpano/aftermarket on vaatinut muutoksia tuoterakenteeseen, eli normaalia PDM-järjestelmästä aiheutuvaa lisäharmia. :)
Nahkapöksyjen foorumilla väittivät, että 1J1941015P ja 1J1941016P olisivat ns. korjaussarjoja (umpio + elektroniikka + polttimo). Perhealbumi taasen kertoo, että esimerkiksi tuo 015P olisi korvattu osilla 1J1941017P + 7M3907391 (elektroniikka) + N10445701 (polttimo), eikä siellä ole mitään puhetta korjaussarjasta.
Oma veikkaus on että valmistus/kokoonpano/aftermarket on vaatinut muutoksia tuoterakenteeseen, eli normaalia PDM-järjestelmästä aiheutuvaa lisäharmia. :)
Taisin olla vähän epäselvä edellisessä viestissä. 1J1941015P, 016P, 017P ja 018P ovat kaikki uudemman mallin umpioita, eli 2003+ mallisia. Minun ymmärtääkseni 1J1941015P = (1J1941017P + 7M3907391 + N10445701).
Vanhemman mallin (<2002) umpiot ovat numeroiltaan 1J1941017L ja 1J1941018L, joissa elektroniikka on sijoitettu erikseen lokasuojan sisään. Ymmärtääkseni vanhan ja uuden mallin osat eivät sovi keskenään yhteen (pl. polttimot, jotka ovat molemmissa samat).
Vanhemman mallin (<2002) umpiot ovat numeroiltaan 1J1941017L ja 1J1941018L, joissa elektroniikka on sijoitettu erikseen lokasuojan sisään. Ymmärtääkseni vanhan ja uuden mallin osat eivät sovi keskenään yhteen (pl. polttimot, jotka ovat molemmissa samat).
Pitäisi. Ellei umpiot ole 03 tai uudemmat
http://img.photobucket.com/albums/v87/J ... eling1.jpg ja tuolta tuo "internal wiring" mitä pitää muuttaa
http://img.photobucket.com/albums/v87/J ... eling1.jpg ja tuolta tuo "internal wiring" mitä pitää muuttaa
Joo, kyllä ne kaikki kolme johtoa tarvitaan, jos niitä ei siinä adapterissa ole jo valmiina.
Edit: Löysin omat muistiinpanot entisen autoni asennuksista. Näköjään olin lisännyt kaksi johtoa, eli 1-->1 ja 11-->5. Maadoitus oli jo valmiina. Johdot rakentelin muistaakseni korjaussarjoista 000 979 131 ja 000 979 134, mutta kannattaa varmistaa marmoritiskiltä sopivuus. Korjaussarjoja tarvitaan kaksi kumpaakin.
Edit: Löysin omat muistiinpanot entisen autoni asennuksista. Näköjään olin lisännyt kaksi johtoa, eli 1-->1 ja 11-->5. Maadoitus oli jo valmiina. Johdot rakentelin muistaakseni korjaussarjoista 000 979 131 ja 000 979 134, mutta kannattaa varmistaa marmoritiskiltä sopivuus. Korjaussarjoja tarvitaan kaksi kumpaakin.
Palaa sivulle “Projektiosasto”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 153 vierailijaa