GTI MK1 -83 Kesä update -18
Valvoja: ffp jäsenet
-
- -
- Viestit: 698
- Liittynyt: 23.7.2003 13:32
Sitä mitään kameraa muistanu ottaa matkaan ja on taas kuvat mitä on, toisaalta jotenki alkaa maistuun puulta koko kuvailu ja katotaan miten kauan sitä jaksaa kuvailla/kertoilla enää.
http://i29.photobucket.com/albums/c290/ ... 8Large.jpg
http://i29.photobucket.com/albums/c290/ ... 9Large.jpg
http://i29.photobucket.com/albums/c290/ ... 0Large.jpg
http://i29.photobucket.com/albums/c290/ ... 1Large.jpg
http://i29.photobucket.com/albums/c290/ ... 8Large.jpg
http://i29.photobucket.com/albums/c290/ ... 9Large.jpg
http://i29.photobucket.com/albums/c290/ ... 0Large.jpg
http://i29.photobucket.com/albums/c290/ ... 1Large.jpg
oon ihan samoilla linjoilla kuin reds.älä vaan lopeta dokumentointia ja tän topikin päivittelyä.joka päivä selaan tätä foorumia,ja aina odotan että sun tai redsin projektitopikkeja olis päivitelty.oon seurannu foorumia tosi pitkään ja on jo hetken aikaa tuntunu siltä että on hiipunu meno täällä hieman.
Älä anna sen hiipua enempää.Just tälläset topikit on tän foorumin sielu.
"giving up is not an option" -eivoimuistaa:D
Älä anna sen hiipua enempää.Just tälläset topikit on tän foorumin sielu.
"giving up is not an option" -eivoimuistaa:D
-
- -
- Viestit: 698
- Liittynyt: 23.7.2003 13:32
Jo vain, eli konetila sai viimein olla seuraavana vuorossa ja ne paikat jäikin sitten huonolle tolalle mitä arvelikin, mutta kun palaa jo naama pikkuhiljaa joten antaapa olla ( jatketaan sitten jossain toisessa elämässä vaikka tai tehkööt joku muu)
tuommosille pohjille sitä alettiin sitten viimein yrittämään ja kuten näkyy paikka paikoin meni puhki pinta ja siksipä joutuikin ensin vetäseen niihin paikkoihin hieman ruosteväriä tilkkeeksi eka.
siitä sitten pääsi viimein ite maalailun makuun ja tuon näköstä siitä sitten tuli, ei ehkä tuolla nyt henkseleitä paukutella, mutta saa saakeli kelvata jo pikku hiljaa vai hä?
Nyt tuota myöten vapautuu viimenki jotain muutakin hommaa kuin iänikusta kaivamista ja hieromista, niin kuin esimerkiksi tuon taka-akselin ja muiden maalailua (kunhan sais vietyä puhallettavaksi jossain välissä)
Joten näillä mennään ja kuvat taas vaihteeksi on mitä on (näyttää tuossa suhteessa iskevän melkonen laiskuus) onneksi alkaa painaan lomat päälle niin jos sitä taas jotaki ois esiteltävääki jossain vaiheessa.
Kiitos ja näkemiin.
tuommosille pohjille sitä alettiin sitten viimein yrittämään ja kuten näkyy paikka paikoin meni puhki pinta ja siksipä joutuikin ensin vetäseen niihin paikkoihin hieman ruosteväriä tilkkeeksi eka.
siitä sitten pääsi viimein ite maalailun makuun ja tuon näköstä siitä sitten tuli, ei ehkä tuolla nyt henkseleitä paukutella, mutta saa saakeli kelvata jo pikku hiljaa vai hä?
Nyt tuota myöten vapautuu viimenki jotain muutakin hommaa kuin iänikusta kaivamista ja hieromista, niin kuin esimerkiksi tuon taka-akselin ja muiden maalailua (kunhan sais vietyä puhallettavaksi jossain välissä)
Joten näillä mennään ja kuvat taas vaihteeksi on mitä on (näyttää tuossa suhteessa iskevän melkonen laiskuus) onneksi alkaa painaan lomat päälle niin jos sitä taas jotaki ois esiteltävääki jossain vaiheessa.
Kiitos ja näkemiin.
On hienoa jälkeä!Ei kannata tollaviisiin vähätellä itteään,kun moni ei kykene vaihtamaan renkaitakaan:D Kyllä tästä kummasti saa motivaatiota ja visioita omaan
rojektiin.Kun vaan pääsis kunnolla itekkin tekeen.Ihan mielenkiinnosta kyselen että
mitä maalia käytät?Ootko vetäny pohjan jollain teollisuusepoksilla(teknoplast/temadur/joku muu?),ja konehuoneen ja muut sitten jollain muulla valkosella?
rojektiin.Kun vaan pääsis kunnolla itekkin tekeen.Ihan mielenkiinnosta kyselen että
mitä maalia käytät?Ootko vetäny pohjan jollain teollisuusepoksilla(teknoplast/temadur/joku muu?),ja konehuoneen ja muut sitten jollain muulla valkosella?
-
- -
- Viestit: 698
- Liittynyt: 23.7.2003 13:32
Jos sitä muutaman kuvan uusis viimenki, näköjään ollu hetki välissä kun viimeksi kameraa käyttäny ja oikeestaan kovinkaan moni kuva onnistunu vähäkään, mutta hakkaa vielä puhelimen kuvat kuitenki.
Konetila
Vänkärin sisäsuoja
Pyöräkotelo
Akselin kiinnityspiste
Konetilaa 2
Sisäpuolella ei oletettavasti olisi enää hirveästi hieromista jäljellä
Tulipelti
Ja maalinahan on käytetty polyuretaania nimellä multimix, turvakaariin ja muihin osiin varattu dead mattamusta samasta tavarasta
isot pojat kertoili, että oli auton edellinen omistaja ottanu Ruotsista päin yhteyttä sähköpostitse ( joka oli siis tämä vanhainkodin hoitaja tyttönen) ilmeisemminkin meillä oli aikanaan osto tilanteessa ollut hieman eri käsitys auton "jatkojalostuksesta" =)
Perjantaina yritin viedä osia hiekkapuhallukseen ,mutta eipä ollut kumpikaan firma edes auki, joten sekin jäi sitten maanantaihin ( taka-akseli,vakaajat+edellisten kiinnikkeet,jarrutehostajan tukirauta,tankin suojapelti ja kiinnikeliuskat)
Tukivarret tuli hommattua uudet ja samalla pallonivelet,pyöränlaakerit,raidetangon päät ja sisemmät myös,iskarin yläpään laakerointi ja kaikki saksalaisina osina, en alkanut kokeilemaan näitä italialaisia, joten alkas olemaan sen verran osia kasassa, että saa ehkä joskus auton renkailleenki?
Konetila
Vänkärin sisäsuoja
Pyöräkotelo
Akselin kiinnityspiste
Konetilaa 2
Sisäpuolella ei oletettavasti olisi enää hirveästi hieromista jäljellä
Tulipelti
Ja maalinahan on käytetty polyuretaania nimellä multimix, turvakaariin ja muihin osiin varattu dead mattamusta samasta tavarasta
isot pojat kertoili, että oli auton edellinen omistaja ottanu Ruotsista päin yhteyttä sähköpostitse ( joka oli siis tämä vanhainkodin hoitaja tyttönen) ilmeisemminkin meillä oli aikanaan osto tilanteessa ollut hieman eri käsitys auton "jatkojalostuksesta" =)
Perjantaina yritin viedä osia hiekkapuhallukseen ,mutta eipä ollut kumpikaan firma edes auki, joten sekin jäi sitten maanantaihin ( taka-akseli,vakaajat+edellisten kiinnikkeet,jarrutehostajan tukirauta,tankin suojapelti ja kiinnikeliuskat)
Tukivarret tuli hommattua uudet ja samalla pallonivelet,pyöränlaakerit,raidetangon päät ja sisemmät myös,iskarin yläpään laakerointi ja kaikki saksalaisina osina, en alkanut kokeilemaan näitä italialaisia, joten alkas olemaan sen verran osia kasassa, että saa ehkä joskus auton renkailleenki?
Hittolaene, mitenkäs työ (sie ja TeemuM) meinaatte ajella kasaamisen jälkeen ettei valkoinen mene kellertävän likaiseksi? Noh, päivittäinen pesu auttanee. Onhan valkoisessa sekin hyvä puoli että näkee pultit, mutterit, piuhat pienemmässä valaistuksessa hyvin vs. meikäläisen mustaa jossa kaikki on mustaa ja jos valoa näyttää niin heijastaa vaan ikävästi
Kieltämättä todella hienoa jälkea ja nyt sitten puuvillahanskat käteen ettei likaannu käsistä ;)
terv. paskasta paskarotteloa väsäävä
ps. ja tokihan johonkin näyttelyyn viet valmistumisen kunniaksi kun osat on puhtaat.
Kieltämättä todella hienoa jälkea ja nyt sitten puuvillahanskat käteen ettei likaannu käsistä ;)
terv. paskasta paskarotteloa väsäävä
ps. ja tokihan johonkin näyttelyyn viet valmistumisen kunniaksi kun osat on puhtaat.
-
- -
- Viestit: 698
- Liittynyt: 23.7.2003 13:32
Sattuipa kamera vaihteeksi matkaan ja muutama kuvanen viime aikojen touhuiluista.
Kaaret napsahti Väreihin ja värinä tällä kertaa oli dead mattamusta vaikka se ehkä ei ihan sitä ole, mutta meneehän tuo noinkin.
Siinäpä ne parjatut saumat ja saa välttää sioille ja mustalaisille, joten kelpaa silloin minullekin.
Taka-akselin kiusaksi tarttui 16v jarrut 22.2 pääsylinterin jatkoksi ja olettaa voisi äkikseltään että toimivatkin hetken aikaa kun ei tuota vanhaa osaa kauheasti seassa ole.
Ja mitä johonki näyttelyhommiin tulee niin en ainakaa oo mihinkää viemässä, eri asia jos joku kysyy, ei niin suunnaton tarve ole tuputtaa näitä autotalli projekteja ihmisten ilmoille ja mitä ajamiseen tulee niin soralla tullaan menemään tyhjäkäynnillä, mutta en tosiaankaan muuten aio katiskaa sääliä, lähinnä laiskuus rajottaa tuota rälläämistä kun tietää minkä verran hommaa edessä jos ajelee kuin pulloperse sika ihan missä vaan =) .
Tänään tulin tilanneeksi power flexin uretaanipuslat kallistuksen vakaajiin ( vittu että on ryöstöhintaset) ja nyt pitäs olla ihan jokainen pusla valmiina ja uretaaninen.Sitten myös alumiinisen tankinkorkkihärpäkkeen mihin saa suoraan kiinni 57mm letkun.
Kaaret napsahti Väreihin ja värinä tällä kertaa oli dead mattamusta vaikka se ehkä ei ihan sitä ole, mutta meneehän tuo noinkin.
Siinäpä ne parjatut saumat ja saa välttää sioille ja mustalaisille, joten kelpaa silloin minullekin.
Taka-akselin kiusaksi tarttui 16v jarrut 22.2 pääsylinterin jatkoksi ja olettaa voisi äkikseltään että toimivatkin hetken aikaa kun ei tuota vanhaa osaa kauheasti seassa ole.
Ja mitä johonki näyttelyhommiin tulee niin en ainakaa oo mihinkää viemässä, eri asia jos joku kysyy, ei niin suunnaton tarve ole tuputtaa näitä autotalli projekteja ihmisten ilmoille ja mitä ajamiseen tulee niin soralla tullaan menemään tyhjäkäynnillä, mutta en tosiaankaan muuten aio katiskaa sääliä, lähinnä laiskuus rajottaa tuota rälläämistä kun tietää minkä verran hommaa edessä jos ajelee kuin pulloperse sika ihan missä vaan =) .
Tänään tulin tilanneeksi power flexin uretaanipuslat kallistuksen vakaajiin ( vittu että on ryöstöhintaset) ja nyt pitäs olla ihan jokainen pusla valmiina ja uretaaninen.Sitten myös alumiinisen tankinkorkkihärpäkkeen mihin saa suoraan kiinni 57mm letkun.
-
- -
- Viestit: 698
- Liittynyt: 23.7.2003 13:32
Elikkäpä.. Oli päiväkin ihan heräämisen arvonen kun kilahti viestiä , että saa hakea osat hiekkapuhalluksesta pois, joten jotain niille oli sitten tehtävä.
Tuommonen läjä sitä sieltä takaisin tuli ja piti käyttää hieman mielikuvitusta sopivan narun virittelyyn =) (alunpitäen tuo liina oli tarkoitettu yhteen caddyprojektin ,mutta mulkku möi sen ohi samaan hintaan minkä ite olisin maksanut ,vaikka oli kaupat sovittu ja kärryä olin hakemassa, mutta se siitä)
Takimmaisesta vakaajasta ja tankin suojapellista tuli sitten valkoiset ja kaikki muu olikin sitten mustaakuten näkyy.
Myöskaikki kiinnikkeet ja sen semmoset. Vanteet sai jäädä epokseille kun ei tiedä mitä niillä tulee tehtyä ja tuleeko ne edes mahtumaan myöhemmin alle.
Tuossa vielä tuo tankin suojapelti hieman tarkemmin.
Ja mitä ovipahveihin tulee niin häätyy varmaan alkuunsa käyttää noita omia kun sattuvat olemaan aikuisten oikeesti ehjät ja niistä ei pääse tähän konkurssiin tulemaan ylimääräsiä kuluja ja niitä silmällä pitäen noi oviputketki on aseteltu ( jotka vaivaa vieläkin mieltä, että oisko sitä ja tätä pitänyt sittenkin tehdä, mutta olkoot)
Jonkun verran vielä pitäs saada osia kunnostettua/maalattua nii pääsis jopa kasaileenkin pohjan puolelta.
Tuommonen läjä sitä sieltä takaisin tuli ja piti käyttää hieman mielikuvitusta sopivan narun virittelyyn =) (alunpitäen tuo liina oli tarkoitettu yhteen caddyprojektin ,mutta mulkku möi sen ohi samaan hintaan minkä ite olisin maksanut ,vaikka oli kaupat sovittu ja kärryä olin hakemassa, mutta se siitä)
Takimmaisesta vakaajasta ja tankin suojapellista tuli sitten valkoiset ja kaikki muu olikin sitten mustaakuten näkyy.
Myöskaikki kiinnikkeet ja sen semmoset. Vanteet sai jäädä epokseille kun ei tiedä mitä niillä tulee tehtyä ja tuleeko ne edes mahtumaan myöhemmin alle.
Tuossa vielä tuo tankin suojapelti hieman tarkemmin.
Ja mitä ovipahveihin tulee niin häätyy varmaan alkuunsa käyttää noita omia kun sattuvat olemaan aikuisten oikeesti ehjät ja niistä ei pääse tähän konkurssiin tulemaan ylimääräsiä kuluja ja niitä silmällä pitäen noi oviputketki on aseteltu ( jotka vaivaa vieläkin mieltä, että oisko sitä ja tätä pitänyt sittenkin tehdä, mutta olkoot)
Jonkun verran vielä pitäs saada osia kunnostettua/maalattua nii pääsis jopa kasaileenkin pohjan puolelta.
Turvakaarista tuli mieleen, miksi olet laittanut oviputket noin ylös?
Eikö haittaa liikkumista, varsinkin jos tulee kuppipenkit.
Minun mielestä hyvä korkeus olisi takaa tulevien tukien korkeudella?
Ei tietysti ole merkitystä, jos ei ajeta kilpaa. Mutta kilpureissa varsinkin rallissa
on hyvä mitä alempana oviputki menee. (Kun ne törmättävät esteet on yleensä
maassa kiinni).
Eikö haittaa liikkumista, varsinkin jos tulee kuppipenkit.
Minun mielestä hyvä korkeus olisi takaa tulevien tukien korkeudella?
Ei tietysti ole merkitystä, jos ei ajeta kilpaa. Mutta kilpureissa varsinkin rallissa
on hyvä mitä alempana oviputki menee. (Kun ne törmättävät esteet on yleensä
maassa kiinni).
Öö..ettei nyt menis ooteeks, mutta kyllähän tuo oviputkikorkeus näyttää aika hyvältä, koska kyseessähän on sivutörmäyssuoja. Eipä ne ralliautoissakaan tietääkseni kyllä ihan tuolla kynnyskotelotasalla taida mennä. Mukavuussyistähän ne kaaret ei tietääkseni siellä ole.
http://modellbiler.kak.net/bilder/skoda ... wrc18s.jpg
Kyllähän tuossakin saa jo vähän voimistella.
http://modellbiler.kak.net/bilder/skoda ... wrc18s.jpg
Kyllähän tuossakin saa jo vähän voimistella.
No kun meni OT:ksi, niin pakko kommentoida.
En saanut linkki kuvaa auki, mutta yleensa näissä tehdasautoissa menee
ristikon lisäksi helmassa vielä oma putkensa, joka ei välttämättä näy.
Sivutörmäyssuojana toimii varmasti, jos törmääjä on toinen auto, mutta
jos maasta nouseva este tulee kyljestä sisään, niin ensin menee helma
kasaan ja vie penkkiä mukanaan kiristäen lannevyötä, ennen kuin este
osuu sivuputkeen.
Ralliautoissa näkee usein näitä WRC kopiota (ristikot ovissa), mutta harva
on lisännyt sitä helmaputkea, jota pidän törmäys tilanteessa tärkeinpänä.
Anteeksi saarnani, toivottavasti tästä ei aiheudu "Loputonta Vihaa".
ZZZZ
En saanut linkki kuvaa auki, mutta yleensa näissä tehdasautoissa menee
ristikon lisäksi helmassa vielä oma putkensa, joka ei välttämättä näy.
Sivutörmäyssuojana toimii varmasti, jos törmääjä on toinen auto, mutta
jos maasta nouseva este tulee kyljestä sisään, niin ensin menee helma
kasaan ja vie penkkiä mukanaan kiristäen lannevyötä, ennen kuin este
osuu sivuputkeen.
Ralliautoissa näkee usein näitä WRC kopiota (ristikot ovissa), mutta harva
on lisännyt sitä helmaputkea, jota pidän törmäys tilanteessa tärkeinpänä.
Anteeksi saarnani, toivottavasti tästä ei aiheudu "Loputonta Vihaa".
ZZZZ
-
- -
- Viestit: 698
- Liittynyt: 23.7.2003 13:32
Ihan oman pään mukaan noita on tehty ja juurikin tuo oviputki on isoimpia kompromissejä koko paskassa, eli ei oikein poiskaan kehdannut jättää ja tuo asento oli vinoin ja alin kohta mihin se suostui asettumaan yhteistyössä omien ovipahvien kanssa, eli ideana oli saada se istumaan näiden kaikkien tekiöiden kanssa yksiin.
Eräskin ilta on kaverin kanssa asiasta keskusteltu ja autoon nojailtu, että pitäisi se alaputki olla jne jne, mutta tuohon malliin en mielestäni enää osannut kuvitella mitään siistiä ratkaisua niin, että omat penkit olisi voinut käyttää jonkun aikaa paikallaan ja myöhemmin vaihtaa mieleisiin helposti. Jos nuo tekis niinku aikuisten oikeesti haluasin olisi ne varmaankin samaa tyyliä kuin näiden Ruottalaisten mull@hugo datsuni-projektissa.
Ja muistakaapa semmoinen pieni juttu.. rakentelusäännökset ehti tässä välissä muuttua suht radikaalisti tätäkin autoa ajatellen ja siksikin piti saada käyttää paikallaan mahdollisimman paljon orkkis osaa ensimmäisessä katsastuksessa edes, mutta nythän käytännössä koko sisustaa ei noteerata juuri mitenkään uusilla laskutavoilla.
Välillä tässä on käynyt noita synkkiä hetkiä ja niiden jäljiltä ruvennut hosumaan kun tuntunut, että mitään ei valmistu ja kaikki on kesken (myös noiden kaarien osalta 2 paikkaa mitä en missään kuvissa ole halunnut sen kummemmin esitellä ja jokainen saa halutessaan ittekseen arvailla mikä se vois ehkä olla) ,niin sitten on pökästy ja homma jää kummittelemaan myöhemminki.
Eräskin ilta on kaverin kanssa asiasta keskusteltu ja autoon nojailtu, että pitäisi se alaputki olla jne jne, mutta tuohon malliin en mielestäni enää osannut kuvitella mitään siistiä ratkaisua niin, että omat penkit olisi voinut käyttää jonkun aikaa paikallaan ja myöhemmin vaihtaa mieleisiin helposti. Jos nuo tekis niinku aikuisten oikeesti haluasin olisi ne varmaankin samaa tyyliä kuin näiden Ruottalaisten mull@hugo datsuni-projektissa.
Ja muistakaapa semmoinen pieni juttu.. rakentelusäännökset ehti tässä välissä muuttua suht radikaalisti tätäkin autoa ajatellen ja siksikin piti saada käyttää paikallaan mahdollisimman paljon orkkis osaa ensimmäisessä katsastuksessa edes, mutta nythän käytännössä koko sisustaa ei noteerata juuri mitenkään uusilla laskutavoilla.
Välillä tässä on käynyt noita synkkiä hetkiä ja niiden jäljiltä ruvennut hosumaan kun tuntunut, että mitään ei valmistu ja kaikki on kesken (myös noiden kaarien osalta 2 paikkaa mitä en missään kuvissa ole halunnut sen kummemmin esitellä ja jokainen saa halutessaan ittekseen arvailla mikä se vois ehkä olla) ,niin sitten on pökästy ja homma jää kummittelemaan myöhemminki.
-
- -
- Viestit: 698
- Liittynyt: 23.7.2003 13:32
Eipä taaskaan mitään tärkeetä, mutta ehkä parempi tämmösinä pienempinä palasina koittaa laittaa aina nii ei sitte jää kokonaan =)
Jotenka.. pohjan puolelle pääsi jo mallaileen joitain osasia kun sattui ne vakaajan puslatkin tulemaan.
Navat koki hiekkapuhalluksen ja uudet laakeritkin ois jo paikallaan. unohtui sitten kuitenki ottaa kuva ruosteväreissä , mutta tuossa kuitenki vähän lopullisemmassa kuosissaan ja tietenki 10 sec kuvan ottamisen jälkeen tipahti toinen napa kenttään ja oma hommasa taas siitä.
Vielä pitäs jaksaa se tankki putsata loppuun nii sais tuon taka-akselinki laittaa kiinni ja sitä myötä muitaki hiluja, mutta puskee bugrun vastaan nii taitaa vähäksi aikaa taas jäädä seki homma.
Jotenka.. pohjan puolelle pääsi jo mallaileen joitain osasia kun sattui ne vakaajan puslatkin tulemaan.
Navat koki hiekkapuhalluksen ja uudet laakeritkin ois jo paikallaan. unohtui sitten kuitenki ottaa kuva ruosteväreissä , mutta tuossa kuitenki vähän lopullisemmassa kuosissaan ja tietenki 10 sec kuvan ottamisen jälkeen tipahti toinen napa kenttään ja oma hommasa taas siitä.
Vielä pitäs jaksaa se tankki putsata loppuun nii sais tuon taka-akselinki laittaa kiinni ja sitä myötä muitaki hiluja, mutta puskee bugrun vastaan nii taitaa vähäksi aikaa taas jäädä seki homma.
-
- -
- Viestit: 698
- Liittynyt: 23.7.2003 13:32
Nooo tuota en sen enempää kun mitä noita napoja vähän tuli testailtua paikalleen ja marmoritiskiltä tuli tilattua ur-retro-oem-vakaajien uloimmat kiinnikeraudat/pannat eteen ja taakse
Lähinnä tuosta bugrunista tuli vaan takapakkia, eli kauhee rakentajan rapula ja kattoo ny miten taas kiinnostaa touhuta.
Lähinnä tuosta bugrunista tuli vaan takapakkia, eli kauhee rakentajan rapula ja kattoo ny miten taas kiinnostaa touhuta.
-
- -
- Viestit: 698
- Liittynyt: 23.7.2003 13:32
Eipä sitä mitään erikoisia taas oo saanu aikaseksi, mutta laitellaan taas kuvia naureskeltaviksi =)
Kuskin ovi on korjattu ja tuo nurkka siihen piti vaihtaa (ja siitä taas pitkä kiitos Samille)
Sillä aikaa ite tuli noita vakaajien kiinnikkeitä maalailtua/soviteltua ja tuostapa se taka-akseli alkaa hahmottoa pikku hiljaa, en sitte tiiä onko tuo vähän turhan irstaan näkönen, mutta menkööt nyt noin.
Kuskin ovi on korjattu ja tuo nurkka siihen piti vaihtaa (ja siitä taas pitkä kiitos Samille)
Sillä aikaa ite tuli noita vakaajien kiinnikkeitä maalailtua/soviteltua ja tuostapa se taka-akseli alkaa hahmottoa pikku hiljaa, en sitte tiiä onko tuo vähän turhan irstaan näkönen, mutta menkööt nyt noin.
onpas hieman hölmöä yksin keskustella tässä topikissa...
kyllähän kuukaudessa saa paljon aikaan,vai mitä?
pistähän Loputon Viha vähän päivitystä niin saadaan tänne projektiosastolle vähän tasoa taas kerran.Täällä kun on mielestäni vähän liikaa tommosia niinsanottuja projekteja..
Oot tietenkin nysvännyt ykköstä yöt läpeensä niin ei oo virta riittäny päivityksiin?:D
kyllähän kuukaudessa saa paljon aikaan,vai mitä?
pistähän Loputon Viha vähän päivitystä niin saadaan tänne projektiosastolle vähän tasoa taas kerran.Täällä kun on mielestäni vähän liikaa tommosia niinsanottuja projekteja..
Oot tietenkin nysvännyt ykköstä yöt läpeensä niin ei oo virta riittäny päivityksiin?:D
-
- -
- Viestit: 698
- Liittynyt: 23.7.2003 13:32
Nyt on semmonen tilanne, että ei ole vähäkään kiinostanu edes käydä tallissa hetkeään, kun siihen malliin v*tuttanut ja näin ollen tuli otettua lopputili töistäki ja nyt on ihan muissa hommissa vierähtänyt pieni hetki =) .
Nyt lähinnä illat menny siihen , että yrittäny kämpän saaha viimenki asuttavaan kuntoon.Alkoi muistuttamaan jo tasoltaan maakuoppaa. Oli tehtävä asian eteen jotakin.
Joten näissä merkeissä menee vielä jokunen hetki ja voi varautua jopa niinkin pitkään väliin kuin jostain syyskuusta --> vasta ehkä jatkan auton parissa tekemisiä, ehkä sitä intoutuu tuurilla aikasemminkin, mutta eipä tuo enää taida tuostaan juuri vanhentua?
Nyt lähinnä illat menny siihen , että yrittäny kämpän saaha viimenki asuttavaan kuntoon.Alkoi muistuttamaan jo tasoltaan maakuoppaa. Oli tehtävä asian eteen jotakin.
Joten näissä merkeissä menee vielä jokunen hetki ja voi varautua jopa niinkin pitkään väliin kuin jostain syyskuusta --> vasta ehkä jatkan auton parissa tekemisiä, ehkä sitä intoutuu tuurilla aikasemminkin, mutta eipä tuo enää taida tuostaan juuri vanhentua?
-
- -
- Viestit: 698
- Liittynyt: 23.7.2003 13:32
Pitemmittä puheitta...
Takajarruja sovitellessa tuli huomattua, että eihän ne oikein sinne sovellu kun ottavat kiinni sinistä aluetta vastaavilta kohilta.
Takaluukkuun napsahti korjauspala kiinni ja kuvassa jo tinattuna.
Tankki oli nii ryötteessä, että ei mielenkiinto oikein riittäny ja se koki hiekkapuhallusta ja epoksia.
Pitäs kai se polttoaine jostain sisäänki survoa ja päätimme piirtää aikamme mitottua lyhytkarvaisen pimpin takaloosteriin. Tuossa kohtaa kilven ja valon väliin pitäisi jäädä 5mm kkummallekki puolelle ja mittasuhteita tietävä osaa tuosta kuvasta jotain muutakin ehkä päätellä?
Sitten se takaluukku pitää tietenki kitata ja ruostevärjäillä
Rattiakseliakin piti yrittää jotenki fiksailla kun oli se kytkimen vaijerin korvakossaki havaittavissa hiushalkeamaa.
Tankki sai päälleen vanhan tutun värityksen ja reunaan koriliimalla kanttinauhan johon lisätty vielä kummallekin puolelle koriliimat estämään sonnan pääsyn sinne väliin.
Tulevia jouluja varten paketoitiin kaaret piiloon Rauhan Tervehdyksillä ja muilla erittäin tärkeillä julkaisuilla.
Pohjan puolella alkoi näkymät muistuttaan hieman taas valmiimpaa?
Urkkipuslat
Naamariakin on hieman hiosteltua ja ruostesuojastakin koitettu huolehtia ( nyttemmin jo pohjatkin tehtynä)
Hammastankohan se piti purkaa ja värjäillä ensin ruostevärein ja sittemmin taas tutulla mustalla ja tietenki yrittää äpöstää paikoilleenkin
Jotakin piti keksiä myös Polttoainelinjaksi ja jotaki tuon näköstä siitä ois tulollaan?
Hammastankoa asennellessä tulipa huomattua samalla, että viime keväänä laitetut pyöränlaakerit on jo vänkärin puolella finaalissa (vissiin menee näissä näitä ihan ajamattakin) ja tiedossa siis ylimäärästä hommaa vaihteeksi, mutta tämäpä tässä, jospa sitä vielä kiinostusta piisaa sen verran värkätä, että sais nuo pukit palauttaa viimenki...
Takajarruja sovitellessa tuli huomattua, että eihän ne oikein sinne sovellu kun ottavat kiinni sinistä aluetta vastaavilta kohilta.
Takaluukkuun napsahti korjauspala kiinni ja kuvassa jo tinattuna.
Tankki oli nii ryötteessä, että ei mielenkiinto oikein riittäny ja se koki hiekkapuhallusta ja epoksia.
Pitäs kai se polttoaine jostain sisäänki survoa ja päätimme piirtää aikamme mitottua lyhytkarvaisen pimpin takaloosteriin. Tuossa kohtaa kilven ja valon väliin pitäisi jäädä 5mm kkummallekki puolelle ja mittasuhteita tietävä osaa tuosta kuvasta jotain muutakin ehkä päätellä?
Sitten se takaluukku pitää tietenki kitata ja ruostevärjäillä
Rattiakseliakin piti yrittää jotenki fiksailla kun oli se kytkimen vaijerin korvakossaki havaittavissa hiushalkeamaa.
Tankki sai päälleen vanhan tutun värityksen ja reunaan koriliimalla kanttinauhan johon lisätty vielä kummallekin puolelle koriliimat estämään sonnan pääsyn sinne väliin.
Tulevia jouluja varten paketoitiin kaaret piiloon Rauhan Tervehdyksillä ja muilla erittäin tärkeillä julkaisuilla.
Pohjan puolella alkoi näkymät muistuttaan hieman taas valmiimpaa?
Urkkipuslat
Naamariakin on hieman hiosteltua ja ruostesuojastakin koitettu huolehtia ( nyttemmin jo pohjatkin tehtynä)
Hammastankohan se piti purkaa ja värjäillä ensin ruostevärein ja sittemmin taas tutulla mustalla ja tietenki yrittää äpöstää paikoilleenkin
Jotakin piti keksiä myös Polttoainelinjaksi ja jotaki tuon näköstä siitä ois tulollaan?
Hammastankoa asennellessä tulipa huomattua samalla, että viime keväänä laitetut pyöränlaakerit on jo vänkärin puolella finaalissa (vissiin menee näissä näitä ihan ajamattakin) ja tiedossa siis ylimäärästä hommaa vaihteeksi, mutta tämäpä tässä, jospa sitä vielä kiinostusta piisaa sen verran värkätä, että sais nuo pukit palauttaa viimenki...
-
- -
- Viestit: 698
- Liittynyt: 23.7.2003 13:32
^ Ihan on 10mm cromattua kuparia (8mm sisämittaltaan)
12mm (10mm sisämitta) tuntu vähän tuhtille ratkasulle vaikka houkutus olikin kova kun hyllyssä oli 3 kpl 12mm ja 1 kpl 10mm putkia, piti sitte käydä hakemassa 1 kaupasta vielä olemassaolevan rinnalle =)
edit; nii ja sen verran noista kuvista, että ovat vaihteeksi mitä ovat, mutta pitää koittaa joskus ajan kans ottaa ihan kameralla kun tarttuu matkaan ja jaksaa kiinostaa Siinä mielessä hyvä tuo luuri kuitenki että tulee joistaki semmosistaki vaihesta paremmin otettua kuvia mistä päivän päätteeksi ei ois enää kuvattavaakaan.
kai nuo sentää tyhjää paremmat kuitenki on.
12mm (10mm sisämitta) tuntu vähän tuhtille ratkasulle vaikka houkutus olikin kova kun hyllyssä oli 3 kpl 12mm ja 1 kpl 10mm putkia, piti sitte käydä hakemassa 1 kaupasta vielä olemassaolevan rinnalle =)
edit; nii ja sen verran noista kuvista, että ovat vaihteeksi mitä ovat, mutta pitää koittaa joskus ajan kans ottaa ihan kameralla kun tarttuu matkaan ja jaksaa kiinostaa Siinä mielessä hyvä tuo luuri kuitenki että tulee joistaki semmosistaki vaihesta paremmin otettua kuvia mistä päivän päätteeksi ei ois enää kuvattavaakaan.
kai nuo sentää tyhjää paremmat kuitenki on.
-
- -
- Viestit: 698
- Liittynyt: 23.7.2003 13:32
Jarruputkia on sitte soviteltu ja pitää vielä noita koittaa jotenki siistiä.Näissäkin tietenki kävi niin, että tuli otettua turhan reilusti mittaa ja joutui käymään uudestaa kaupassa prässäyttään kumpaanki putkeen uudet päät =)
Hätäisinä miehinä piti jo taakse pistää aitoon mustalaistyyliin renkaat paikalleen kahdella pultilla (huomaa 1 monista luolamaalauksista kyljessä)
Persauksissa on tosiaan tuommonen reikä (kuin myös omistajaki PA tällä menolla) ja niiltä tienoilta pitäs tosiaan saada polttoaineet joskus tankkiin laitettua.
Huomenissa jos sais nuo pohjan lätkät liimailtua kun kerran ne sitä vailla maalattuna oottas ja muutama muu pikkunen juttu, nii ei paljosta enää huutas kun sais nuo koripukit palauttaa viimenki =)
Hätäisinä miehinä piti jo taakse pistää aitoon mustalaistyyliin renkaat paikalleen kahdella pultilla (huomaa 1 monista luolamaalauksista kyljessä)
Persauksissa on tosiaan tuommonen reikä (kuin myös omistajaki PA tällä menolla) ja niiltä tienoilta pitäs tosiaan saada polttoaineet joskus tankkiin laitettua.
Huomenissa jos sais nuo pohjan lätkät liimailtua kun kerran ne sitä vailla maalattuna oottas ja muutama muu pikkunen juttu, nii ei paljosta enää huutas kun sais nuo koripukit palauttaa viimenki =)
-
- -
- Viestit: 698
- Liittynyt: 23.7.2003 13:32
[Jarrupaineelle piti nämä katsastukseen vaadittavat ketkut keksiä ja voin sanoa, että lähes 25 vuotta oli tehnyt tehtävänsä ja osat ei ollut ihan sormipelin väännettävisä.
tuossa toinenki kuva siitä perkeleestä.
Pohjastaki nuo enimmät reiät on viimenki tukittu.
Jäniskevennyksenä jäi kuva koko korista, että kuinka lähellä lattiiaa sen voi OIKEASTI viedä ilman kosketusta =), eli nyt kun on nuo bensa- ja jarruputkien kannakkeet siistitty niin seuraava vaihe olisi hävittää viimenki nuo koripukit. Toistaiseksi innosta kiiihkeenä on ilmottautunut Aliene osaliiseksi kannatteleen autoa =) katotaan löytyykö muita alan harrastajia tähän hätään =)
tuossa toinenki kuva siitä perkeleestä.
Pohjastaki nuo enimmät reiät on viimenki tukittu.
Jäniskevennyksenä jäi kuva koko korista, että kuinka lähellä lattiiaa sen voi OIKEASTI viedä ilman kosketusta =), eli nyt kun on nuo bensa- ja jarruputkien kannakkeet siistitty niin seuraava vaihe olisi hävittää viimenki nuo koripukit. Toistaiseksi innosta kiiihkeenä on ilmottautunut Aliene osaliiseksi kannatteleen autoa =) katotaan löytyykö muita alan harrastajia tähän hätään =)
-
- -
- Viestit: 698
- Liittynyt: 23.7.2003 13:32
Jahas, eli kruunaa ja klaavaa heitittiin ja onko tuo nyt sitte klaava kun noin päin lattialle jäi?
http://i29.photobucket.com/albums/c290/ ... 4netti.jpg
Siinä kai sitä on saatu taas pipertää ja sovitella oma aikasa ja vielä pitäs keksiä tuolle maskille luontevampaa asentoa.
http://i29.photobucket.com/albums/c290/ ... 4netti.jpg
Näyttäs nuo tarvikesuojatki löytävän paikkasa jotenki kunhan ensin tehtaan jäljiltä purkaa ne ja tekee pienen race-modin =)
http://i29.photobucket.com/albums/c290/ ... 4netti.jpg
http://i29.photobucket.com/albums/c290/ ... 4netti.jpg
http://i29.photobucket.com/albums/c290/ ... 4netti.jpg
http://i29.photobucket.com/albums/c290/ ... 4netti.jpg
Tankinkorkki hahmottelee itteesä perässä http://i29.photobucket.com/albums/c290/ ... 4netti.jpg
ja se sama toiselta puolelta http://i29.photobucket.com/albums/c290/ ... 4netti.jpg
Tuommonen prototyyppi pitäs saaha siihen lattiaan kiinni http://i29.photobucket.com/albums/c290/ ... 4netti.jpg
Eipä sitte ollu putkelle sopivaa 50mm rautaputkea olemassa nii piti semmonen tehä 60mm putkesta custom made only 4 u
Näillä mennään ja jospa nuo muutamat jutut saatas tehtyä alta pois nii voi alkaa oviin katteleen lopullisia pohjia ja haaveileen sisäpuolta maaliin kunhan loputki osat vaan löytää sijansa.
http://i29.photobucket.com/albums/c290/ ... 4netti.jpg
Siinä kai sitä on saatu taas pipertää ja sovitella oma aikasa ja vielä pitäs keksiä tuolle maskille luontevampaa asentoa.
http://i29.photobucket.com/albums/c290/ ... 4netti.jpg
Näyttäs nuo tarvikesuojatki löytävän paikkasa jotenki kunhan ensin tehtaan jäljiltä purkaa ne ja tekee pienen race-modin =)
http://i29.photobucket.com/albums/c290/ ... 4netti.jpg
http://i29.photobucket.com/albums/c290/ ... 4netti.jpg
http://i29.photobucket.com/albums/c290/ ... 4netti.jpg
http://i29.photobucket.com/albums/c290/ ... 4netti.jpg
Tankinkorkki hahmottelee itteesä perässä http://i29.photobucket.com/albums/c290/ ... 4netti.jpg
ja se sama toiselta puolelta http://i29.photobucket.com/albums/c290/ ... 4netti.jpg
Tuommonen prototyyppi pitäs saaha siihen lattiaan kiinni http://i29.photobucket.com/albums/c290/ ... 4netti.jpg
Eipä sitte ollu putkelle sopivaa 50mm rautaputkea olemassa nii piti semmonen tehä 60mm putkesta custom made only 4 u
Näillä mennään ja jospa nuo muutamat jutut saatas tehtyä alta pois nii voi alkaa oviin katteleen lopullisia pohjia ja haaveileen sisäpuolta maaliin kunhan loputki osat vaan löytää sijansa.
-
- -
- Viestit: 698
- Liittynyt: 23.7.2003 13:32
Kasattu väärin nuo suojat tehtaalla ja ne joutu poraamaan auki pistehitseistään = rupes löytyyn säätöjä. Ei kertakaikkiaan samalle seinällekkään saanu noita pakotettua ja noin tekemällä sai paremmin selville missä vika piilee.
Aikasa siinä kateltiin, että aletaanko laittaan takasi nuo suojien omat pellit oikeille paikoilleen vai lähetäänkö teeman hengessä ja tehdään noin.
Tarkoitus hakea jäykkyyttä korissa olevista alkuperäsistä paikoista suojan kylkeen alumiinilatoilla ja korvata puuttuva palanen sopivalla valkoisella muovilla/pleksillä ja kun tekee sopivan kokoset nii saa jopa hieman suojaa kiviäkin vastaan.
Ihan määrättömiähän tuohon ei kyllä kärsi mennä nojaileen, mutta jos joku näin tekee niin autossa varmaan on lommo,mutta siinä nojailijassa varmaankin reikä =)
Aikasa siinä kateltiin, että aletaanko laittaan takasi nuo suojien omat pellit oikeille paikoilleen vai lähetäänkö teeman hengessä ja tehdään noin.
Tarkoitus hakea jäykkyyttä korissa olevista alkuperäsistä paikoista suojan kylkeen alumiinilatoilla ja korvata puuttuva palanen sopivalla valkoisella muovilla/pleksillä ja kun tekee sopivan kokoset nii saa jopa hieman suojaa kiviäkin vastaan.
Ihan määrättömiähän tuohon ei kyllä kärsi mennä nojaileen, mutta jos joku näin tekee niin autossa varmaan on lommo,mutta siinä nojailijassa varmaankin reikä =)
-
- -
- Viestit: 698
- Liittynyt: 23.7.2003 13:32
no juuu, elikkäs hetki taas lokasuojien ja muitten kans möykätty ja pieniä huoltotoimenpiteitä työkaluille tehty.
Tankkaukselle tuommonen bongi käytiin paikalliselta pössyttelijältä riistämässä joka piti tietenkin sitten hiekkapuhaltaa ja ruostevärjäillä ja tietenkin mustaksi lopuksi värjäillä. Nyt pitäs olla huohotus suhteellisen näkymättömissä sisätiloissa kun menee tuolla putken sisällä ja ylimmässä kohdassakin koko pakettia.
Koittipa sekin päivä kun ekaa kertaa yli kahteen vuoteen katiska kävi ulkoilemassa pienen hetken ja heti oltiin hiekan kans sohimassa pitkin luukun reunuksia.Toistaiseksi näyttäs, että korisaumat saattas paikkasa vielä löytääkki,mutta senpä sitte näkee.
sisälle se piti sitte tuoda ettei paleltumaan pääse ja tuossa ois suuntimaa suojaksi korille ja korvaamaan sitä puuttuvaa osaa suojasta (muovit vielä päällä, mutta valkoinen se on tuo muovikin). Noilla alumiiini kulmilla sitte pitäs lopullisempaa kiinnitystä hakea koriin.
Tankkaukselle tuommonen bongi käytiin paikalliselta pössyttelijältä riistämässä joka piti tietenkin sitten hiekkapuhaltaa ja ruostevärjäillä ja tietenkin mustaksi lopuksi värjäillä. Nyt pitäs olla huohotus suhteellisen näkymättömissä sisätiloissa kun menee tuolla putken sisällä ja ylimmässä kohdassakin koko pakettia.
Koittipa sekin päivä kun ekaa kertaa yli kahteen vuoteen katiska kävi ulkoilemassa pienen hetken ja heti oltiin hiekan kans sohimassa pitkin luukun reunuksia.Toistaiseksi näyttäs, että korisaumat saattas paikkasa vielä löytääkki,mutta senpä sitte näkee.
sisälle se piti sitte tuoda ettei paleltumaan pääse ja tuossa ois suuntimaa suojaksi korille ja korvaamaan sitä puuttuvaa osaa suojasta (muovit vielä päällä, mutta valkoinen se on tuo muovikin). Noilla alumiiini kulmilla sitte pitäs lopullisempaa kiinnitystä hakea koriin.
-
- -
- Viestit: 698
- Liittynyt: 23.7.2003 13:32
Ei taida oikein tähän hätään pullistelut kiinostaa =)
Tähän tyyliin ne lokarit pitäs kiinnitellä molemmin puolin koriliimalla ja sinne kai ne jäi liimauksiin viikonlopun ylitte.
Muisti jopa laittaa korokkeeksi palat muovia minkä se lopulta tuolta alta tilaa varaa ja sulkee tuon väliin jäävän raon.Näytäs olemattomilla korisaumoilla tarvittaessa toimivan ovetkin jos haluaa (3mm kokeiltiin ja huilaa kuin ei mitään ja alkuperänenhän on 5mm, mutta rakojen tasaamiseksi jätettiin 4,5mm)
Tähän tyyliin ne lokarit pitäs kiinnitellä molemmin puolin koriliimalla ja sinne kai ne jäi liimauksiin viikonlopun ylitte.
Muisti jopa laittaa korokkeeksi palat muovia minkä se lopulta tuolta alta tilaa varaa ja sulkee tuon väliin jäävän raon.Näytäs olemattomilla korisaumoilla tarvittaessa toimivan ovetkin jos haluaa (3mm kokeiltiin ja huilaa kuin ei mitään ja alkuperänenhän on 5mm, mutta rakojen tasaamiseksi jätettiin 4,5mm)
-
- -
- Viestit: 698
- Liittynyt: 23.7.2003 13:32
Olihan nuo lokarit autossa paikollaan keikkumassa kun kurkkaamassa kävi.
Noille paikkeille ne alumiinit sitte näytti asettuneen ja kaippa ne siinä matkassa keikkuu.
Homma on jatkunut lokasuojien hieroskelulla pois suojaväreistään ja ovistakin on nyt viimenki hävitetty ne teipit. Kummastaki ovesta on pintapelti osan matkaltaan käytetty nurkista irti ja vetästy ulommas,nyt näyttäs istuvan kohtuudella takaposken kans eikä syöksy kummasti sisään (tätä näkee yllättävän monessa rakennellussa vehkeessä)
Alareunasta lokareita hävitetty se kanttaus pois koritinalla niinku on helmoistakin hävitetty.
Kuskin puolen suoja näyttää teettävän joka asiassa sitte riittävissä määrin homma.. tällä kertaa huomattiin listojen reikien olevan päin persettä ja piti viereen porailla uudet.
Noille paikkeille ne alumiinit sitte näytti asettuneen ja kaippa ne siinä matkassa keikkuu.
Homma on jatkunut lokasuojien hieroskelulla pois suojaväreistään ja ovistakin on nyt viimenki hävitetty ne teipit. Kummastaki ovesta on pintapelti osan matkaltaan käytetty nurkista irti ja vetästy ulommas,nyt näyttäs istuvan kohtuudella takaposken kans eikä syöksy kummasti sisään (tätä näkee yllättävän monessa rakennellussa vehkeessä)
Alareunasta lokareita hävitetty se kanttaus pois koritinalla niinku on helmoistakin hävitetty.
Kuskin puolen suoja näyttää teettävän joka asiassa sitte riittävissä määrin homma.. tällä kertaa huomattiin listojen reikien olevan päin persettä ja piti viereen porailla uudet.
-
- -
- Viestit: 698
- Liittynyt: 23.7.2003 13:32
Niiiiin....
Erinäisiä sovitteluja taas takana ja ovet+lokasuojat pitäisi olla nyt hiontaväriä vailla? Tosiaan ensin ovet ja lokarit ruostevärjättiin ja kittailtiin kaikki parkkipaikkalommot jne. pois (joita tuntu löytyvän ihan riittävästi) ja sitten taas tuohon nykykuosiin ruostevärjäiliin uudestaa( myös konepellille samat kikkailut jouduttu tekemään)
Persaus vaikutti sen verran epäiyttävälle, että päädyttiin poraamaan pellit irti ja kurkittiin mitä se on sitten oikeasti syönyt.Tällä kertaa siellä ei kummosia kyllä ollut,mutta eipä ole sitte sitäkään vähää enää. Ja eikun uudestaan kasaan ja ruostevärit väliin ja päälle
myös
Noita korisaumojakin pitäny jotenki vähän taas yrittää siistiä koriliimalla.Katotaan minkä on näköset sitte maali päällä.
Lähinnä ovi-ja ikkuna-aukkojen kans aika menny siistiessä,mutta parempi varmaan nuokin tehdä kerralla kunnolla kun ei se uudestaan tekeminen henkilökohtaisesti oikein jaksa kiinostaa (vaikka sitäkin näyttää olevan näin keväällä ilmassa,mutta tehkööt muut niinkuin parhaakseen näkee)
Vielä siinä touhua ois hetkeksi tiedossa ennen kuin voidaan tälle kertomukselle piste laittaa,mutta tuohon maalaukseenhan se on sitten hyvä lopettaakkin.
Erinäisiä sovitteluja taas takana ja ovet+lokasuojat pitäisi olla nyt hiontaväriä vailla? Tosiaan ensin ovet ja lokarit ruostevärjättiin ja kittailtiin kaikki parkkipaikkalommot jne. pois (joita tuntu löytyvän ihan riittävästi) ja sitten taas tuohon nykykuosiin ruostevärjäiliin uudestaa( myös konepellille samat kikkailut jouduttu tekemään)
Persaus vaikutti sen verran epäiyttävälle, että päädyttiin poraamaan pellit irti ja kurkittiin mitä se on sitten oikeasti syönyt.Tällä kertaa siellä ei kummosia kyllä ollut,mutta eipä ole sitte sitäkään vähää enää. Ja eikun uudestaan kasaan ja ruostevärit väliin ja päälle
myös
Noita korisaumojakin pitäny jotenki vähän taas yrittää siistiä koriliimalla.Katotaan minkä on näköset sitte maali päällä.
Lähinnä ovi-ja ikkuna-aukkojen kans aika menny siistiessä,mutta parempi varmaan nuokin tehdä kerralla kunnolla kun ei se uudestaan tekeminen henkilökohtaisesti oikein jaksa kiinostaa (vaikka sitäkin näyttää olevan näin keväällä ilmassa,mutta tehkööt muut niinkuin parhaakseen näkee)
Vielä siinä touhua ois hetkeksi tiedossa ennen kuin voidaan tälle kertomukselle piste laittaa,mutta tuohon maalaukseenhan se on sitten hyvä lopettaakkin.
-
- -
- Viestit: 698
- Liittynyt: 23.7.2003 13:32
No juuuuuuuu
Kylläpä se jo alkaa riittämään tältä keväältä ja katotaan millon sitä alkaa taas kiinostamaan .Just nyt ei paljo innosta aihe ja tuntuu, että ois valmis oikomaan joka paikassa eli sama pistää pillit pussiin ja alkaa ideoimaan ajan kans jotaki
Tähän pisteeseen sitä sitte jäätiin
Eli jatkamma joskus jos jatkamma... kiitos ja näkemiin.
Kylläpä se jo alkaa riittämään tältä keväältä ja katotaan millon sitä alkaa taas kiinostamaan .Just nyt ei paljo innosta aihe ja tuntuu, että ois valmis oikomaan joka paikassa eli sama pistää pillit pussiin ja alkaa ideoimaan ajan kans jotaki
Tähän pisteeseen sitä sitte jäätiin
Eli jatkamma joskus jos jatkamma... kiitos ja näkemiin.
-
- -
- Viestit: 698
- Liittynyt: 23.7.2003 13:32
Eiköhän tässäkin ole ihan tarpeeksi vielä keksimistä omiin ja muidenki tarpeisiin asti =)
Hieman selkeämpiä kuviaki tällä kertaa suatavana
http://i29.photobucket.com/albums/c290/ ... 3Large.jpg
http://i29.photobucket.com/albums/c290/ ... 5Large.jpg
http://i29.photobucket.com/albums/c290/ ... 9Large.jpg
Hieman selkeämpiä kuviaki tällä kertaa suatavana
http://i29.photobucket.com/albums/c290/ ... 3Large.jpg
http://i29.photobucket.com/albums/c290/ ... 5Large.jpg
http://i29.photobucket.com/albums/c290/ ... 9Large.jpg
-
- -
- Viestit: 698
- Liittynyt: 23.7.2003 13:32
Siellä se makaa hiekkapelti takaa runnottuna solmulle,takaluukusta puuttuu erinäisiä palasia+samoten takavalon vieressä erinäisiä runnomisia ( äijä tuusannu vähän tallissa) ja potenttiaaliset tekniikka-autot on menny kaikki nokan edestä, eli ihan hyvää kuuluu siis =)
Saa nähdä miten käy tarkoitetun aloittamisen kanssa kun tällä hetkellä tallissa on levällään vuoden -79 kawasakin pallinimijä,että häipyykö se siitä millon.
Sinäänsä positiivista on,että se käsittämätön kaaos mikä vallinnut keväästä asti on vaihtunut lähes siedettävään sekasotkuun,eli kai tässä vielä jotain toivoa on mahtua sekaan taas
Saa nähdä miten käy tarkoitetun aloittamisen kanssa kun tällä hetkellä tallissa on levällään vuoden -79 kawasakin pallinimijä,että häipyykö se siitä millon.
Sinäänsä positiivista on,että se käsittämätön kaaos mikä vallinnut keväästä asti on vaihtunut lähes siedettävään sekasotkuun,eli kai tässä vielä jotain toivoa on mahtua sekaan taas
-
- -
- Viestit: 698
- Liittynyt: 23.7.2003 13:32
Kai sitä sen verran voi tässä vaiheessa jo ravottaa vaikka vasta syksyllä on tarkoitus alkaa kone kunnostamaan,mutta tilalle kuitenkin on hommattu muutaman venttiilin enemmän omaava tekniikka kuin alkuperäinen ja parempi vaihteisto,eli alkaa viimein hahmottua mille tässä on alkamassa.
Pitää koittaa tässä ensin kesä käydä jotakin tienaamassa, niin vois olla syksyllä sitte vara hommata kaikki tarvittavat apulaitteet moottorin jatkeeksi.
http://i41.tinypic.com/1zl5ftv.jpg
http://i39.tinypic.com/35jm6o5.jpg
Sinäänsä positiivista on,että tuo pallinimijä on sentää nyt pois tallista viemästä tilaa,mutta tietääpä tuon että sieltä löytyy jotaki ryönää vielä moneen kertaan ennen syksyä =/
( viimeksi koko vekotin ollu ees käynnissä yli 13 vuotta sitten)
Pitää koittaa tässä ensin kesä käydä jotakin tienaamassa, niin vois olla syksyllä sitte vara hommata kaikki tarvittavat apulaitteet moottorin jatkeeksi.
http://i41.tinypic.com/1zl5ftv.jpg
http://i39.tinypic.com/35jm6o5.jpg
Sinäänsä positiivista on,että tuo pallinimijä on sentää nyt pois tallista viemästä tilaa,mutta tietääpä tuon että sieltä löytyy jotaki ryönää vielä moneen kertaan ennen syksyä =/
( viimeksi koko vekotin ollu ees käynnissä yli 13 vuotta sitten)
-
- -
- Viestit: 698
- Liittynyt: 23.7.2003 13:32
Tässä nyt aikansa tilannetta kuutioineena,alkas varmaan olemaan kaiketi sopiva hetki jatkaa jotakin mikä muistaakseni jäi kesken =)
Tuossa hieman jotain krääsää tullu vuosien vieriessä hommailtua ja vielä ei täyttä varmuutta lopullisesta kokoonpanosta ole,mutta tuossapa pari kuvaa romuläjästä ja jokainen saa siitä keksiä mitä niistä vois sopivilla lisälaitteilla mahdollisesti saada aikaan.
http://i29.photobucket.com/albums/c290/ ... cc1448.jpg
http://i29.photobucket.com/albums/c290/ ... 0b8ddb.jpg
Tuossa hieman jotain krääsää tullu vuosien vieriessä hommailtua ja vielä ei täyttä varmuutta lopullisesta kokoonpanosta ole,mutta tuossapa pari kuvaa romuläjästä ja jokainen saa siitä keksiä mitä niistä vois sopivilla lisälaitteilla mahdollisesti saada aikaan.
http://i29.photobucket.com/albums/c290/ ... cc1448.jpg
http://i29.photobucket.com/albums/c290/ ... 0b8ddb.jpg
-
- -
- Viestit: 698
- Liittynyt: 23.7.2003 13:32
Siinä se sitte taas talvi meni tekniikkaa etsiessä ja siis tuo 2.0 16v pata on kaikkineen myyty pois ja koitin etsiä 1.8T:n luovuttajaa Ruotsin puolelta laihoin tuloksin.
Eivät edes myyneet pyytämällään hinnalla,vaikka oisivat kaikki liput ja laput saaneet pitää itsellään ja kohta oli silti halvemmalla myynnissä mitä aikasemmin.
Puolalaiset taas tahtoivat varastamistaan tekniikoista rahteja kohta saman verran mitä koko tekniikka ois maksanu,eli eipä paljon innostanut idea.
Sitten kun kohdalle sattui sopiva tekniikka,oli jo pää niin pahasti sekaisin,että päätin oikaista rahalla osittain tästä osiosta ja samalla huomasin tehneeni kaikki edelliset hankinnat tarpeettomiksi haltechiä ja läppärunkoja myöten...
Kuten varmaan kuvastakin huomaa
Kovan luokan harrastelijat tuon varmaankin osaa tunnistaa suorilta mistä kyse.
Johtosarjaa tuossa alustavasti jo merkkailin niiltä osin kuin sattui kädet taipumaan.
Sen verran tuohon kokoonpanoon oli tarkotus kuitenki muutosta/korjausta tehdä näillä näkymillä,että aikankin laakerointi,kytkinpaketti uusia,gridle,race520-->ultime2 ja MAF ohjaus jos sais väistyä,Syksyyn se tämäkin saa siis jäädä,mutta on ainakin jotain puolivalmista sentään odottamassa tällä kertaa mistä lähteä.
Koripuolen ulkoistamisesta toistaiseksi alustavasti keskusteltu ja tarjous jotakuinkin hyväksytty,että hoidettas kesän aikana pois loput alta,niin olisi sitten maalattu koppa odottamassa tallissa,mutta tuosta pitää vielä vääntää tarkemmin ja katsoa miten onnistuu.
Eivät edes myyneet pyytämällään hinnalla,vaikka oisivat kaikki liput ja laput saaneet pitää itsellään ja kohta oli silti halvemmalla myynnissä mitä aikasemmin.
Puolalaiset taas tahtoivat varastamistaan tekniikoista rahteja kohta saman verran mitä koko tekniikka ois maksanu,eli eipä paljon innostanut idea.
Sitten kun kohdalle sattui sopiva tekniikka,oli jo pää niin pahasti sekaisin,että päätin oikaista rahalla osittain tästä osiosta ja samalla huomasin tehneeni kaikki edelliset hankinnat tarpeettomiksi haltechiä ja läppärunkoja myöten...
Kuten varmaan kuvastakin huomaa
Kovan luokan harrastelijat tuon varmaankin osaa tunnistaa suorilta mistä kyse.
Johtosarjaa tuossa alustavasti jo merkkailin niiltä osin kuin sattui kädet taipumaan.
Sen verran tuohon kokoonpanoon oli tarkotus kuitenki muutosta/korjausta tehdä näillä näkymillä,että aikankin laakerointi,kytkinpaketti uusia,gridle,race520-->ultime2 ja MAF ohjaus jos sais väistyä,Syksyyn se tämäkin saa siis jäädä,mutta on ainakin jotain puolivalmista sentään odottamassa tällä kertaa mistä lähteä.
Koripuolen ulkoistamisesta toistaiseksi alustavasti keskusteltu ja tarjous jotakuinkin hyväksytty,että hoidettas kesän aikana pois loput alta,niin olisi sitten maalattu koppa odottamassa tallissa,mutta tuosta pitää vielä vääntää tarkemmin ja katsoa miten onnistuu.
-
- -
- Viestit: 698
- Liittynyt: 23.7.2003 13:32
Lisäsin pyörään yhden paikan ja saa siis riittää paikkaluvut kulkineissa.
3 autoa sitä ois jonossa tällä hetkellä kaverilla,että sitte kai se pitää alkaa suunnittelemaan hallipaikkaa sieltä suunnalta,nii sais ainaki tuon korin iskuun ennen syksyn sateita.
Pitäs tuonne epytecin suuntaan laitella postia, kun ei niitä jarrusovitteita ja moottorikorvakoita näytä suoraan pystyvän tilaamaan sieltä (ei osaa ehdottaa lähetystapaa minkäälaista osille)
3 autoa sitä ois jonossa tällä hetkellä kaverilla,että sitte kai se pitää alkaa suunnittelemaan hallipaikkaa sieltä suunnalta,nii sais ainaki tuon korin iskuun ennen syksyn sateita.
Pitäs tuonne epytecin suuntaan laitella postia, kun ei niitä jarrusovitteita ja moottorikorvakoita näytä suoraan pystyvän tilaamaan sieltä (ei osaa ehdottaa lähetystapaa minkäälaista osille)
-
- -
- Viestit: 698
- Liittynyt: 23.7.2003 13:32
http://s29.photobucket.com/albums/c290/ ... dium-1.jpg
Sinne kai se sitten maalimalle lähti ja alustavasti 3:ksi kuukaudeksi hallipaikkaa varaillu,eli melko löysällä aikataululla mennään.
Hiontavärit ja muut vermeet kävin samalla hankkimassa+ kai se on tuo värihomma päätetty,kun oviaukkoja jne varten on maalit ostettu lakkoineen ja maalaamosta sitten loput.
Sinne kai se sitten maalimalle lähti ja alustavasti 3:ksi kuukaudeksi hallipaikkaa varaillu,eli melko löysällä aikataululla mennään.
Hiontavärit ja muut vermeet kävin samalla hankkimassa+ kai se on tuo värihomma päätetty,kun oviaukkoja jne varten on maalit ostettu lakkoineen ja maalaamosta sitten loput.
-
- -
- Viestit: 698
- Liittynyt: 23.7.2003 13:32
Ei sitä mittää massiivisia oo vielä päässy tapahtumaan,mutta vuosikertapaskat puhisteltu ja sisäpuoli hinkattu jatkotoimenpiteitä varten,mutta jos sitä nyt ois tuo vanneongelma ratkastu pois alta ja saa jatkoaikaa miettiä mille sitä oikeesti alakaa vai alakaako millekkää.
http://s29.photobucket.com/albums/c290/ ... Medium.jpg
http://s29.photobucket.com/albums/c290/ ... Medium.jpg
-
- -
- Viestit: 698
- Liittynyt: 23.7.2003 13:32
Korin puolella sisäpuoli hiottu ja loput koriliimat saumoihin masenneltu ja ruostevärit. Loppuviikosta ilmeisesti sisäpuoli ois hiontaväreissä ja kai se sisäpuoli alkas sitten olemaan maalausta vailla jo.
Tänään sain loput johtosarjasta merkkailtua konehuoneen puolelta ja motti lähti samaan osotteeseen korin kanssa,toki piti ensin tuota pikkusen pesasta ennen ku kehtas sisätiloihin rahaata (kuvassa toki paskanen ku mikäki)
http://s29.photobucket.com/albums/c290/ ... Medium.jpg
Pittäähän tuo toki siistiä yleisesti,vaikka tarkotus oiski käyttää koneen päällä sitä muovia,mutta eipä sekkään kaikkea peitä.
Tänään sain loput johtosarjasta merkkailtua konehuoneen puolelta ja motti lähti samaan osotteeseen korin kanssa,toki piti ensin tuota pikkusen pesasta ennen ku kehtas sisätiloihin rahaata (kuvassa toki paskanen ku mikäki)
http://s29.photobucket.com/albums/c290/ ... Medium.jpg
Pittäähän tuo toki siistiä yleisesti,vaikka tarkotus oiski käyttää koneen päällä sitä muovia,mutta eipä sekkään kaikkea peitä.
-
- -
- Viestit: 698
- Liittynyt: 23.7.2003 13:32
Jahas,oisko se sitten pienen kuvapäivityksen paikka tähän väliin?
Sisäpuoli kaipasi vielä paikoin ruosteväriäkin
http://i29.photobucket.com/albums/c290/ ... Medium.jpg
http://i29.photobucket.com/albums/c290/ ... Medium.jpg
Siinä sitten pääseenki kätevästi hiontaväreihin joka soppelisti valkoiseksi sävytettyä.
http://i29.photobucket.com/albums/c290/ ... Medium.jpg
http://i29.photobucket.com/albums/c290/ ... Medium.jpg
http://i29.photobucket.com/albums/c290/ ... Medium.jpg
http://i29.photobucket.com/albums/c290/ ... Medium.jpg
http://i29.photobucket.com/albums/c290/ ... Medium.jpg
http://i29.photobucket.com/albums/c290/ ... 9Large.jpg
ensimmäisen kierroksen jälkeen paikkapaikoin laitettu toinenkin.
Kytkinpaketti ihan varalta vaihtaa,kun motti kerran lattialla on
http://i29.photobucket.com/albums/c290/ ... 9Large.jpg
Jarruja piti alkaa hieman siistimään samalla
http://i29.photobucket.com/albums/c290/ ... 5Large.jpg
http://i29.photobucket.com/albums/c290/ ... 1Large.jpg
http://i29.photobucket.com/albums/c290/ ... 7Large.jpg
http://i29.photobucket.com/albums/c290/ ... 7Large.jpg
Ja
http://i29.photobucket.com/albums/c290/ ... 7Large.jpg
http://i29.photobucket.com/albums/c290/ ... 4Large.jpg
Sitte kai se tuli viimenki seki päivä,että tuo sisäpuoli ei näytä ihan nii pahalle kaatopaikalle enää.Paljon jäi kaiketi tekemättä ja ois voinu vielä jostain panostaa,mutta tuon pittää riittää jos ei keksi mitä korostaa ja mitä häivyttää.
http://i29.photobucket.com/albums/c290/ ... 8Large.jpg
http://i29.photobucket.com/albums/c290/ ... 7Large.jpg
http://i29.photobucket.com/albums/c290/ ... 3Large.jpg
http://i29.photobucket.com/albums/c290/ ... 2Large.jpg
http://i29.photobucket.com/albums/c290/ ... 3Large.jpg
http://i29.photobucket.com/albums/c290/ ... 5Large.jpg
Loppuun vielä tarkkasilmäisille kuva-arvoitusta tulevasta näöstä ja mikä ei kuulu joukkoon.
http://i29.photobucket.com/albums/c290/ ... 3Large.jpg
Sisäpuoli kaipasi vielä paikoin ruosteväriäkin
http://i29.photobucket.com/albums/c290/ ... Medium.jpg
http://i29.photobucket.com/albums/c290/ ... Medium.jpg
Siinä sitten pääseenki kätevästi hiontaväreihin joka soppelisti valkoiseksi sävytettyä.
http://i29.photobucket.com/albums/c290/ ... Medium.jpg
http://i29.photobucket.com/albums/c290/ ... Medium.jpg
http://i29.photobucket.com/albums/c290/ ... Medium.jpg
http://i29.photobucket.com/albums/c290/ ... Medium.jpg
http://i29.photobucket.com/albums/c290/ ... Medium.jpg
http://i29.photobucket.com/albums/c290/ ... 9Large.jpg
ensimmäisen kierroksen jälkeen paikkapaikoin laitettu toinenkin.
Kytkinpaketti ihan varalta vaihtaa,kun motti kerran lattialla on
http://i29.photobucket.com/albums/c290/ ... 9Large.jpg
Jarruja piti alkaa hieman siistimään samalla
http://i29.photobucket.com/albums/c290/ ... 5Large.jpg
http://i29.photobucket.com/albums/c290/ ... 1Large.jpg
http://i29.photobucket.com/albums/c290/ ... 7Large.jpg
http://i29.photobucket.com/albums/c290/ ... 7Large.jpg
Ja
http://i29.photobucket.com/albums/c290/ ... 7Large.jpg
http://i29.photobucket.com/albums/c290/ ... 4Large.jpg
Sitte kai se tuli viimenki seki päivä,että tuo sisäpuoli ei näytä ihan nii pahalle kaatopaikalle enää.Paljon jäi kaiketi tekemättä ja ois voinu vielä jostain panostaa,mutta tuon pittää riittää jos ei keksi mitä korostaa ja mitä häivyttää.
http://i29.photobucket.com/albums/c290/ ... 8Large.jpg
http://i29.photobucket.com/albums/c290/ ... 7Large.jpg
http://i29.photobucket.com/albums/c290/ ... 3Large.jpg
http://i29.photobucket.com/albums/c290/ ... 2Large.jpg
http://i29.photobucket.com/albums/c290/ ... 3Large.jpg
http://i29.photobucket.com/albums/c290/ ... 5Large.jpg
Loppuun vielä tarkkasilmäisille kuva-arvoitusta tulevasta näöstä ja mikä ei kuulu joukkoon.
http://i29.photobucket.com/albums/c290/ ... 3Large.jpg
-
- -
- Viestit: 16030
- Liittynyt: 23.7.2003 9:30
- Viesti:
-
- -
- Viestit: 698
- Liittynyt: 23.7.2003 13:32
-
- -
- Viestit: 698
- Liittynyt: 23.7.2003 13:32
Oisko tässä nyt sitte pienemmän päivityksen paikka?
Jarruosia piti käydä hakemassa siinä toivossa,että viimenki sais natsi lähetettyä niitä korvakoita ja sovitteita.
http://i29.photobucket.com/albums/c290/ ... Medium.jpg
Laatikon kanssa päädyttiin raakasti puhaltamaan
http://i29.photobucket.com/albums/c290/ ... Medium.jpg
Tuommosia tietoja sielä alkoi paljastumaan kyljestä
http://i29.photobucket.com/albums/c290/ ... Medium.jpg
Coolerin kanssa piti päätyä kuvassa näkyvään temppuun, kun sattui olemaan lukkopellin yläreunaan asti korkeutta,eli niinki paljon ettei se sinne alle edes mennyt.
http://i29.photobucket.com/albums/c290/ ... Medium.jpg
Vaihteisto sitte ei niin syöttilään näköisenä
http://i29.photobucket.com/albums/c290/ ... Medium.jpg
Ja toinen
http://i29.photobucket.com/albums/c290/ ... Medium.jpg
Lukko se vissiin sitte tällä kertaa jäi laittamatta tuonne ja pittää sitä sitten itkeä yön pimeinä tunteina yksikseen,mutta mennään nyt näillä.
http://i29.photobucket.com/albums/c290/ ... Medium.jpg
Aikasa kun vanhaa konetta pyöritteli ja hitsaili/rälläköi,niin sai tuon korvakonkin tuohon käyttöön,mutta kaipasi hieman peltisaksia jos mieli huulille saada.
Eli näin
http://i29.photobucket.com/albums/c290/ ... Medium.jpg
Ns.raakavedos
Osa tilatuista paketeistakin saapui viimein ja tuommosta siellä oli tällä kertaa sisällä
http://i29.photobucket.com/albums/c290/ ... Medium.jpg
Suhteellisen väsyneen näköseksi oli päässyt nuo korvakoitten kumit,niin oli tässä vaiheessa viisain uusia
http://i29.photobucket.com/albums/c290/ ... Medium.jpg
Ja noita puhallettavia osia tuntuu tuossa aina riittävän
http://i29.photobucket.com/albums/c290/ ... Medium.jpg
toki ne on myös maalattava
http://i29.photobucket.com/albums/c290/ ... Medium.jpg
Kone se ois nyt siistimisen alla siinä määrin mitä tuolle nyt järkevästi tässä tilanteessa mahtaa.
http://i29.photobucket.com/albums/c290/ ... Medium.jpg
Hieman purettuna ja pestynä
http://i29.photobucket.com/albums/c290/ ... Medium.jpg
Pitää nyt tuossa katella miten tuo taas etenee ja tarkoitus olisi sijoittaa johonki puolihääviin alustaan (bc-racing oli itellä mielessä,mutta eipä näytä tähän semmosia tekevän suoraan,eli taitaa mennä joksiki D2 track/circuit hommiksi)
Jarruosia piti käydä hakemassa siinä toivossa,että viimenki sais natsi lähetettyä niitä korvakoita ja sovitteita.
http://i29.photobucket.com/albums/c290/ ... Medium.jpg
Laatikon kanssa päädyttiin raakasti puhaltamaan
http://i29.photobucket.com/albums/c290/ ... Medium.jpg
Tuommosia tietoja sielä alkoi paljastumaan kyljestä
http://i29.photobucket.com/albums/c290/ ... Medium.jpg
Coolerin kanssa piti päätyä kuvassa näkyvään temppuun, kun sattui olemaan lukkopellin yläreunaan asti korkeutta,eli niinki paljon ettei se sinne alle edes mennyt.
http://i29.photobucket.com/albums/c290/ ... Medium.jpg
Vaihteisto sitte ei niin syöttilään näköisenä
http://i29.photobucket.com/albums/c290/ ... Medium.jpg
Ja toinen
http://i29.photobucket.com/albums/c290/ ... Medium.jpg
Lukko se vissiin sitte tällä kertaa jäi laittamatta tuonne ja pittää sitä sitten itkeä yön pimeinä tunteina yksikseen,mutta mennään nyt näillä.
http://i29.photobucket.com/albums/c290/ ... Medium.jpg
Aikasa kun vanhaa konetta pyöritteli ja hitsaili/rälläköi,niin sai tuon korvakonkin tuohon käyttöön,mutta kaipasi hieman peltisaksia jos mieli huulille saada.
Eli näin
http://i29.photobucket.com/albums/c290/ ... Medium.jpg
Ns.raakavedos
Osa tilatuista paketeistakin saapui viimein ja tuommosta siellä oli tällä kertaa sisällä
http://i29.photobucket.com/albums/c290/ ... Medium.jpg
Suhteellisen väsyneen näköseksi oli päässyt nuo korvakoitten kumit,niin oli tässä vaiheessa viisain uusia
http://i29.photobucket.com/albums/c290/ ... Medium.jpg
Ja noita puhallettavia osia tuntuu tuossa aina riittävän
http://i29.photobucket.com/albums/c290/ ... Medium.jpg
toki ne on myös maalattava
http://i29.photobucket.com/albums/c290/ ... Medium.jpg
Kone se ois nyt siistimisen alla siinä määrin mitä tuolle nyt järkevästi tässä tilanteessa mahtaa.
http://i29.photobucket.com/albums/c290/ ... Medium.jpg
Hieman purettuna ja pestynä
http://i29.photobucket.com/albums/c290/ ... Medium.jpg
Pitää nyt tuossa katella miten tuo taas etenee ja tarkoitus olisi sijoittaa johonki puolihääviin alustaan (bc-racing oli itellä mielessä,mutta eipä näytä tähän semmosia tekevän suoraan,eli taitaa mennä joksiki D2 track/circuit hommiksi)
-
- -
- Viestit: 698
- Liittynyt: 23.7.2003 13:32
Viimenki tuli sitten ne plug&pray korvakot
http://i29.photobucket.com/albums/c290/ ... 0Large.jpg
Motti suurinpiirtein siinä kuosissa mitä tuolle oli tähän tilanteeseen järjevää tuusailla
http://i29.photobucket.com/albums/c290/ ... Medium.jpg
Hommahan jatkui sitten sillä sovittelulla tuonne keulille,kun ensin oli huomannu ettei se korvakko mahtunu sinne alkuunkaan ja vaati luokkaa 3mm pois hiomista laatikon kuorista =/
http://i29.photobucket.com/albums/c290/ ... 5Large.jpg
http://i29.photobucket.com/albums/c290/ ... 9Large.jpg
Aikasa kun tuota konetta oli joka suuntaan höyläillyt ja todennut,että se kellottaa liian takakenossa,oli tuumattava että se tuo 02J on ilmeisesti sitten pikkuisen erilainen kuin 02A ja joutuu nyt sitten pari reikää takimmaiseen kannakkeeseen alkaa poraileen ja tuolle ensimmäiselle vaatii jo rautaa jatkoksi,kun menee sen verran pahasti ohi kohastaan.
http://i29.photobucket.com/albums/c290/ ... 0Large.jpg
Kaippa tää tästä taas jotenki edistyy.
http://i29.photobucket.com/albums/c290/ ... 0Large.jpg
Motti suurinpiirtein siinä kuosissa mitä tuolle oli tähän tilanteeseen järjevää tuusailla
http://i29.photobucket.com/albums/c290/ ... Medium.jpg
Hommahan jatkui sitten sillä sovittelulla tuonne keulille,kun ensin oli huomannu ettei se korvakko mahtunu sinne alkuunkaan ja vaati luokkaa 3mm pois hiomista laatikon kuorista =/
http://i29.photobucket.com/albums/c290/ ... 5Large.jpg
http://i29.photobucket.com/albums/c290/ ... 9Large.jpg
Aikasa kun tuota konetta oli joka suuntaan höyläillyt ja todennut,että se kellottaa liian takakenossa,oli tuumattava että se tuo 02J on ilmeisesti sitten pikkuisen erilainen kuin 02A ja joutuu nyt sitten pari reikää takimmaiseen kannakkeeseen alkaa poraileen ja tuolle ensimmäiselle vaatii jo rautaa jatkoksi,kun menee sen verran pahasti ohi kohastaan.
http://i29.photobucket.com/albums/c290/ ... 0Large.jpg
Kaippa tää tästä taas jotenki edistyy.
Viimeksi muokannut Loputon Viha, 17.9.2012 22:38. Yhteensä muokattu 5 kertaa.
-
- -
- Viestit: 698
- Liittynyt: 23.7.2003 13:32
Eipä enää pöljä osaa kaikkia 4:ää kokeiltuaan,eli joko joku vääntää rautalangasta tai näillä mennään ja lukonki saa laittaa ihan milloin vain jos koetaan liian kivikautiseksi.
Hapuilemalla tässä muutenki mennään ja kyseenalaistamisia saa esittää.vahvana teemana kuitenkin ollut kurjuuden maksimointi ja vaimentamattomalla kylkiputkella kruunataan nuo ursapuslat =)
Hapuilemalla tässä muutenki mennään ja kyseenalaistamisia saa esittää.vahvana teemana kuitenkin ollut kurjuuden maksimointi ja vaimentamattomalla kylkiputkella kruunataan nuo ursapuslat =)
Jonkun väsäämä rautalanka:
Thumbnailit saa photobucketissa näkyviiin kun avaat jonkun albumin kuvista, siinä sivulla on reunassa "share this photo" laatikko, jos ei siinä ole suoraan thumbnail koodia eli "IMG thumb" niin paina "see more" ja sitten yläpalkista "get link code" ja sieltä rasti "clickable thumbnail". Toivottavasti ei tullu liian vaikeesti selostettua.
-
- -
- Viestit: 698
- Liittynyt: 23.7.2003 13:32
-
- -
- Viestit: 698
- Liittynyt: 23.7.2003 13:32
Menny vähän aika kaiken muun parissa ( pyörästä vaihteisto lopetti toimintansa joka onneksi osottautu hieman pienemmäksi jutuksi mitä aluksi ehti pelätä)
Mutta jottain kai sitä on ehkä ehtiny tuohonki tuusailla.
Akselit kun ei ihan suorilta tuohon pakettiin passanneet,niin mikäpä se siinä sillon auttaa enää kuin koittaa sitä sovitella.
pikkusen alkas olemaan jo sillä seinällä
näyttäs ainaki menevän osat paikalleen ja tuosta hyvä jatkaa
Laturi osottautu suhteellisen monivammaseksi ja aukaisu paljasti kaiken olevan ihan kohta loppusuoralla (laakerit äänti,vapaakytkin hihnapyörä pyöri kumpaankin suuntaan,hiilistä jäljellä n.3mm ja näiden vastakappale kulunut puoleenväliin kuopalle) päädyin suosiolla hakemaan toisen tilalle
Tehostaja näytti ottaneen kylmässä varastossa lisää vuosikertaa pintaansa ja ei ihan iljenny alkaa tuommosena suunnitteleen paikalleen.
Jos se vähän siittään parani.
No ois nyt sentään ne akselit paikallaan ja pitäs kehitellä seuraavia hommia millä potenttiaalisesti voi murjoa autoa ennen maalausta.
Tuli sitte tehtyä se takimmainen laatikon kannake melkolailla uusiksi,kun piti ne reiät hitsata pois ja jatkaa sitä nokkaa tikkuaskin mitan verran ja luonnollisesti se muoto oli jo siinä vaiheessa sen verran väärä kohdan siirtyessä,että sen saiki sitte hioskella uudestaan vastaamaan sitä kehää.
Mutta jottain kai sitä on ehkä ehtiny tuohonki tuusailla.
Akselit kun ei ihan suorilta tuohon pakettiin passanneet,niin mikäpä se siinä sillon auttaa enää kuin koittaa sitä sovitella.
pikkusen alkas olemaan jo sillä seinällä
näyttäs ainaki menevän osat paikalleen ja tuosta hyvä jatkaa
Laturi osottautu suhteellisen monivammaseksi ja aukaisu paljasti kaiken olevan ihan kohta loppusuoralla (laakerit äänti,vapaakytkin hihnapyörä pyöri kumpaankin suuntaan,hiilistä jäljellä n.3mm ja näiden vastakappale kulunut puoleenväliin kuopalle) päädyin suosiolla hakemaan toisen tilalle
Tehostaja näytti ottaneen kylmässä varastossa lisää vuosikertaa pintaansa ja ei ihan iljenny alkaa tuommosena suunnitteleen paikalleen.
Jos se vähän siittään parani.
No ois nyt sentään ne akselit paikallaan ja pitäs kehitellä seuraavia hommia millä potenttiaalisesti voi murjoa autoa ennen maalausta.
Tuli sitte tehtyä se takimmainen laatikon kannake melkolailla uusiksi,kun piti ne reiät hitsata pois ja jatkaa sitä nokkaa tikkuaskin mitan verran ja luonnollisesti se muoto oli jo siinä vaiheessa sen verran väärä kohdan siirtyessä,että sen saiki sitte hioskella uudestaan vastaamaan sitä kehää.
-
- -
- Viestit: 698
- Liittynyt: 23.7.2003 13:32
eipä sitä mitää massiivisia oo ollu näköpiirissä,mutta laitetaan nyt jotaki eholle
tuommonen setti pitäs alkaa kehitteleen paikalleen
laturi naamioitu samaan teemaan muiden osien kanssa
En tiedä miten muilla,mutta oli kai tuo nyt melko kyrpä saaha paikalleen tuonne ainakin tuolla omalla paketilla ( 02J kallistaa 02A:han verraten pakettia muutaman asteen) Kun joka paikasta sai hakea vauhtia,että kiristäjä ei ottanut runkoaisaan kiinni.
pakko olla sen verran kyrpä ettei kaikkea tarkenna,mutta koko konepakettia piti hilata kuskin puolelle ja ohentaa kiristäjän vartta ja kiristäjän allekin joutu pistään tilkettä ennen kuin jäi sen verran tilaa ettei kiristäjän pultti ole aisassa kiinni.
coolerille oli ideana alkaa kehitteleen erinäisiä kiinnityksia ja korvakoita (kuvassa vielä uupuu yläkannake),mutta nyt tuolla setillä itse cooleri kiilautuu lukkopellin ja runkoaisan väliin ja vastaavasti itse jäähdyttäjä tulee yli palkista ( kuvissa kartiot kumit mitkä tulee alkuperäsille paikoille.
Tuohon tyyliin
Sama kokonaisuus hahmoteltuna
Siihen sitten 2 kpl 10" imeviä prossatuulettimia ja ei nekään tietenkään ihan heittämällä paikallee,eli kummaltakin puolelta pieni siivu rungosta pois (kts oikea reuna flektin rungosta) ,mutta onpahan melko iso prosentti katettu jäähdyttäjän koosta nyt noin.Yläpäästään jäähdyttäjä on 3mm hieman taivutetuilla latoilla kiinni coolerissa
Tuommonen sisuskalu
Pitäs olla melkolailla paketin niin edessä kuin kohtuudella menee,eli piti pari lonttoa naputella coolerin alapeltiin että sai tuon alapuolen kierrettyä.
Auto ois varmaan jo maalaamosta takaisin,mutta pohjien tekijällä iski reissuhommat päälle ja näin ollen eteneminen ollut aika marginaalista toistaiseksi.eikä penkeistäkään ole mitään kuulunut,vaikka marraskuussa piti jo olla valmista.
Nestekytkimellä ois tarkotus koittaa mennä,mutta heti kättelyssä törmäsi ylisuuriin hankintoihin ja tilan ahtauteen,mutta katotaanpa miten tässä käy.
tuommonen setti pitäs alkaa kehitteleen paikalleen
laturi naamioitu samaan teemaan muiden osien kanssa
En tiedä miten muilla,mutta oli kai tuo nyt melko kyrpä saaha paikalleen tuonne ainakin tuolla omalla paketilla ( 02J kallistaa 02A:han verraten pakettia muutaman asteen) Kun joka paikasta sai hakea vauhtia,että kiristäjä ei ottanut runkoaisaan kiinni.
pakko olla sen verran kyrpä ettei kaikkea tarkenna,mutta koko konepakettia piti hilata kuskin puolelle ja ohentaa kiristäjän vartta ja kiristäjän allekin joutu pistään tilkettä ennen kuin jäi sen verran tilaa ettei kiristäjän pultti ole aisassa kiinni.
coolerille oli ideana alkaa kehitteleen erinäisiä kiinnityksia ja korvakoita (kuvassa vielä uupuu yläkannake),mutta nyt tuolla setillä itse cooleri kiilautuu lukkopellin ja runkoaisan väliin ja vastaavasti itse jäähdyttäjä tulee yli palkista ( kuvissa kartiot kumit mitkä tulee alkuperäsille paikoille.
Tuohon tyyliin
Sama kokonaisuus hahmoteltuna
Siihen sitten 2 kpl 10" imeviä prossatuulettimia ja ei nekään tietenkään ihan heittämällä paikallee,eli kummaltakin puolelta pieni siivu rungosta pois (kts oikea reuna flektin rungosta) ,mutta onpahan melko iso prosentti katettu jäähdyttäjän koosta nyt noin.Yläpäästään jäähdyttäjä on 3mm hieman taivutetuilla latoilla kiinni coolerissa
Tuommonen sisuskalu
Pitäs olla melkolailla paketin niin edessä kuin kohtuudella menee,eli piti pari lonttoa naputella coolerin alapeltiin että sai tuon alapuolen kierrettyä.
Auto ois varmaan jo maalaamosta takaisin,mutta pohjien tekijällä iski reissuhommat päälle ja näin ollen eteneminen ollut aika marginaalista toistaiseksi.eikä penkeistäkään ole mitään kuulunut,vaikka marraskuussa piti jo olla valmista.
Nestekytkimellä ois tarkotus koittaa mennä,mutta heti kättelyssä törmäsi ylisuuriin hankintoihin ja tilan ahtauteen,mutta katotaanpa miten tässä käy.
-
- -
- Viestit: 698
- Liittynyt: 23.7.2003 13:32
Ihan vielä ei kokonaisen päivityksen verran ole materiaalia,mutta melkein
-ahtoputket tigattu ja maalattu
-cooleri hiekkapuhallettu ja mustaksi värjätty
-moottorimuovi soviteltu ahtoputkien vaatimaan muotoon,mutta kiinnikkeet uupuu
-Rattiakseli kiinnitetty ja uudemman lukkorungon ja viiksipaketin sovittelu käynnissä,vaatii hieman muokkausta ja katsoa aikooko käyttää uudempaa vai vanhempaa booritusta.Toiveena helpottaa sähköjen laittamista ja saa samalla vakkarillisen viiksipaketin käyttöön.
-jarrutehostaja/pääsylinteripaketti paikoillaan sovitteineen
-Kytkimen työsylinteri kaikkine tankoineen ja nesteineen kokeiltu,mutta taisi tulla evo1 tästä versiosta liikeradan ollessa liian lyhyt ja raskas.
-loppu auto luukkuineen päivineen hiottu ja 1x 1k ruosteväri+1x 2k ruosteväri tarpeellisiin paikkoihin ja 2x valkoinen hiontaväri,eli hiontaa vaille pitäisi nyt olla ja maalihommiin siitä sitten.
Pitää jossain välissä laitella tuo kuvapuoli kuntoon,kunhan saa ensin muutaman paikan loppuun.
-ahtoputket tigattu ja maalattu
-cooleri hiekkapuhallettu ja mustaksi värjätty
-moottorimuovi soviteltu ahtoputkien vaatimaan muotoon,mutta kiinnikkeet uupuu
-Rattiakseli kiinnitetty ja uudemman lukkorungon ja viiksipaketin sovittelu käynnissä,vaatii hieman muokkausta ja katsoa aikooko käyttää uudempaa vai vanhempaa booritusta.Toiveena helpottaa sähköjen laittamista ja saa samalla vakkarillisen viiksipaketin käyttöön.
-jarrutehostaja/pääsylinteripaketti paikoillaan sovitteineen
-Kytkimen työsylinteri kaikkine tankoineen ja nesteineen kokeiltu,mutta taisi tulla evo1 tästä versiosta liikeradan ollessa liian lyhyt ja raskas.
-loppu auto luukkuineen päivineen hiottu ja 1x 1k ruosteväri+1x 2k ruosteväri tarpeellisiin paikkoihin ja 2x valkoinen hiontaväri,eli hiontaa vaille pitäisi nyt olla ja maalihommiin siitä sitten.
Pitää jossain välissä laitella tuo kuvapuoli kuntoon,kunhan saa ensin muutaman paikan loppuun.
-
- -
- Viestit: 698
- Liittynyt: 23.7.2003 13:32
-
- -
- Viestit: 698
- Liittynyt: 23.7.2003 13:32
Tähän väliin varmaankin on sen verran taas kuvaa,että kannattaa pistää esille jos jollekki jotain apuja/ideoita näistä sattuu olemaan.
Kytkimelle tuota nesteytystä tuolla tapaa koittanu toteuttaa ja ahtaaksihan se meni heti kättelyssä ja joutu ottamaan siivun varalta päästä pois, ettei ihan tuohon tehostajaan ota kiinni.
Jarrupääsylinterille ilmaantu tuollainen alumiinipalanen kaveriksi korjaamaan mittaheittoja.
Kauhia siinä on teippaaminen noille ruoste/hiontaväreille,eli 1K+2K ja hiontaväri jäi tuon reissun saldoksi. Ei äkkiseltää arvais kuinka pitää kontata ja miettiä mistä kaikesta välistä voi ruikkia värit läpi alustaan tai muualle ja varsinki kun joutu tuon moneen kertaan tekemään joista viimenen kammiossa.
Ruostevärit pinnassa mihin tarvi.
Lopuksi hinkkaväreissään.
Ahtoputkiksi mallautu bi-turbo hengessä tuommosta käyrää
Sama mustana
Jotaki tuommosta siitä nestekytkimestä kehkeyty sitte ja sen säiliö asettu tuohon jarrupääsylinterin taakse
Sitte oli tarkotus hyödyntää uudempia sähköjä/ajonestoa niin pitkälle kuin on järkevää,eli tuon verran on heittoa seatin ja ykkösen lukkorungossa viiksipakettia ajatellen ja vakkarihan tuohon siis tulee viiksipaketin matkassa.
Ja sama takaa,eli 12mm heitto kiinnityksessä ja vaatii siis toimenpiteitä.
Joka näyttää siis tuommoselle poikkeamalle.
Pohjaa varsin kurkkasin kuin pahaksi on mähiny,mutta ei vielä pahalta näyttäny kaikkien näitten vuosien jälkeen kylmässä tallissa.
Mustavalko-teema jatkuu
Penkit sitten sain vihdoin viimein verhoilijalta pois 7kk odottelun jälkeen joka sisälsi väijymistä ja kirjelmöintiä/poliisilla uhkailua,niiin kotiosotteeseen kuin työpaikalle ( viimesimpään 4kk ei siis saanut mistään millään tapaa edes kiinni)
,mutta tuossa ne nyt sitten on ja reunat on palosuojakäsiteltyä kangasta paikallisesti ja keskiosa briteistä
Sen verran halusin muutosta,että lehtitaskut kumpaankin jakkaraan ja jokainen noista ruuduista on tikattu omanaan mahdollisen venymisen minimoimiseksi 14mm vaahtomuovi/apukankaaseen ja näin saatu hieman 3D-lookkia kuosiin =)
Jotenki näin
Itse pintaväriin sitten valikoitu kaveriksi sinertävä helmiäinen ja tuossa kuvassa siis se mitä tapahtuu samalla määrällä mustalle pohjalle.. valkosessa kun tuota ei edes erota jos ei tajua katsoa.
Tuommonen siitä sitten tuli
konetilassa ois vielä jonku verran osapuutoksia+sähköt.
Sen verran tuli oltua ihquissaan,että piti kai ne compot käydä ruuvaan jo alle.
Pöllö-öljylle korkkikin tupsahti sinne ( haluttas kyllä eloksoida mustaksi) Ja takavalot+etuvilkut olen näköjään sitten onnistuneesti hukannut =/
Mutta tämmöstä tällä kertaa.Jospa tuo ens keväänä sitten jo ois taas pikkusen lähempänä valmista.
Kytkimelle tuota nesteytystä tuolla tapaa koittanu toteuttaa ja ahtaaksihan se meni heti kättelyssä ja joutu ottamaan siivun varalta päästä pois, ettei ihan tuohon tehostajaan ota kiinni.
Jarrupääsylinterille ilmaantu tuollainen alumiinipalanen kaveriksi korjaamaan mittaheittoja.
Kauhia siinä on teippaaminen noille ruoste/hiontaväreille,eli 1K+2K ja hiontaväri jäi tuon reissun saldoksi. Ei äkkiseltää arvais kuinka pitää kontata ja miettiä mistä kaikesta välistä voi ruikkia värit läpi alustaan tai muualle ja varsinki kun joutu tuon moneen kertaan tekemään joista viimenen kammiossa.
Ruostevärit pinnassa mihin tarvi.
Lopuksi hinkkaväreissään.
Ahtoputkiksi mallautu bi-turbo hengessä tuommosta käyrää
Sama mustana
Jotaki tuommosta siitä nestekytkimestä kehkeyty sitte ja sen säiliö asettu tuohon jarrupääsylinterin taakse
Sitte oli tarkotus hyödyntää uudempia sähköjä/ajonestoa niin pitkälle kuin on järkevää,eli tuon verran on heittoa seatin ja ykkösen lukkorungossa viiksipakettia ajatellen ja vakkarihan tuohon siis tulee viiksipaketin matkassa.
Ja sama takaa,eli 12mm heitto kiinnityksessä ja vaatii siis toimenpiteitä.
Joka näyttää siis tuommoselle poikkeamalle.
Pohjaa varsin kurkkasin kuin pahaksi on mähiny,mutta ei vielä pahalta näyttäny kaikkien näitten vuosien jälkeen kylmässä tallissa.
Mustavalko-teema jatkuu
Penkit sitten sain vihdoin viimein verhoilijalta pois 7kk odottelun jälkeen joka sisälsi väijymistä ja kirjelmöintiä/poliisilla uhkailua,niiin kotiosotteeseen kuin työpaikalle ( viimesimpään 4kk ei siis saanut mistään millään tapaa edes kiinni)
,mutta tuossa ne nyt sitten on ja reunat on palosuojakäsiteltyä kangasta paikallisesti ja keskiosa briteistä
Sen verran halusin muutosta,että lehtitaskut kumpaankin jakkaraan ja jokainen noista ruuduista on tikattu omanaan mahdollisen venymisen minimoimiseksi 14mm vaahtomuovi/apukankaaseen ja näin saatu hieman 3D-lookkia kuosiin =)
Jotenki näin
Itse pintaväriin sitten valikoitu kaveriksi sinertävä helmiäinen ja tuossa kuvassa siis se mitä tapahtuu samalla määrällä mustalle pohjalle.. valkosessa kun tuota ei edes erota jos ei tajua katsoa.
Tuommonen siitä sitten tuli
konetilassa ois vielä jonku verran osapuutoksia+sähköt.
Sen verran tuli oltua ihquissaan,että piti kai ne compot käydä ruuvaan jo alle.
Pöllö-öljylle korkkikin tupsahti sinne ( haluttas kyllä eloksoida mustaksi) Ja takavalot+etuvilkut olen näköjään sitten onnistuneesti hukannut =/
Mutta tämmöstä tällä kertaa.Jospa tuo ens keväänä sitten jo ois taas pikkusen lähempänä valmista.
Palaa sivulle “Projektiosasto”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 18 vierailijaa