Mk2 Jetta Syncro G60
Valvoja: ffp jäsenet
Mk2 Jetta Syncro G60
Nykyinen kakkosautoni tuli hankittua syksyllä 2006 kun muutin takaisin Kankaanpäähän ja julkisen liikenteen puuttumisen takia piti hankkia perheeseen toinen auto. Ensin etsittiin hetki nelos-Golfeja yms. tylsää, kunnes lopulta tajusin, että Juice kauppaili jotain vähän erikoisempaa... ja niinpä käytiin Turun suunnalla kylässä ja tuotiin kotiin tämä neliveto-Jetta, ihan aito Suomi-auto jopa.
Sisältä auto on aika perus Jetta. Varustelistalta toki löytyy keskuslukko, kattoluukku ja toimimaton vakionopeudensäädin. Etuvetojetasta neliveto eroaa sisustan osilta mm. siten, että runkotunneli on korkeaa mallia ja takapenkki on kippaava.
Keväällä 2007 sitten ensimmäinen katsastus lähestyi. Tiedossa oli, että autossa on hiukan ruostevikaa, ja päätinkin, että autoon vaihdetaan helmat ja takapyöränkaaret. No, muovikaaret veks ja hiukan pöyhimään... ja mitäs kaikkea sitä sitten löytyikään:
Eli, projekti alkoi jo tässä vaiheessa lipsua... mutta minkäs teet, ei näitä neliveto-Jettoja niin paljoa ole, että viitsisi paalatakaan. Tässä helmapelti irroitettuna:
Polttoainetankki pudotettiin alas ja täyttöputken alta löytyi pienoinen reikä. Enää ei yhtään ihmetyttäny, miksi takaluukussa oli ajoittain melko kosteaa:
Pientä paikkaa tuli hitsattua "muutama" kappale eri puolille autoa.
Niin, ne pyöränkaaret. Ne tosiaan myös vaihdettiin, ja samalla tehtiin tilaa vähän isommille vanteille ja madalluksille. Alunperinhän mk2:ssa kaaressa on sisäänpäin kääntyvä reuna, joka tässä tapauksessa poistettiin. Sisemmästä pellistä tämä kantti leikattiin kokonaan pois ja pintapellin kantti käännettiin sisemmän päälle. Väliin asianmukaiset koriliimat ja kaaren pitäisi olla "ikuinen". Sovitusvanteina ET30 9x16, renkaan koko 215/40.
Etupäässä vastaavat temput, kaaren kantti taitettiin sisään ja vielä hiukan muutenkin naputeltiin kaarta ulommas.
Myös pohjassa oli paikattavaa, aika isoja korjauspaloja hitsailin tännekin. Pellit suojattiin ruosteenestopohjamaalilla ja hitsaussaumojen päälle vedettiin vielä PU-suojamassa. Myöhemmin auto kävi vielä täydellisessä Dinitrol-käsittelyssä, joten ruosteiden ei pitäisi ihan heti uudestaan vaivata.
Ruostehommien takia autosta oli tiputettu akselitkin pois ja niitä siinä lattialla katsellessa välähti mieleen, että kai sitä voisi jarrutkin päivittää. Pekalla oli ylimääräiset Rallyen jarrut, joten eteen tuli sitten 280mm levyt ja takapään rumpujarrut vaihtuivat myös levymalliin. Samassa rytäkässä pistettiin ABS:t. Tulipeltiin joutui tekemään muutaman reijän, jotta uusi poljinasetelma ja ABS:n pumppu saatiin autoon kiinni.
Pikkuhiljaa auto alkoi olla maalauskunnossa. Ensin maalattiin kotona konehuone ja sisälattia. Sen jälkeen auto kasattiin ajokuntoon ja siirrettiin varsinaiseen maalaukseen Autoasennus J. Järvenpään tiloihin.
Jonkin verran varaosia löytyi mäellä vuosia seisseestä Jetasta. Aika päheähän se olisi tuokin tuollaisenaan ottaa ajoon :)
Joku on joskus väittänyt, että mk2 Golf ja Jetta on kasattu lämmityslaitteen kennon ympärille. Ei muuten sitten pidä paikkaansa. Oikeasti nuo on kasattu sähköpeilien johtosarjan ympärille. Johtosarja näet kulkee kojetaulun takana, tuulilasin alla olevan palkin ja äänieristeiden välissä. Siitä huolimatta tuollaiset peilit piti asentaa, sellaiset kun löytyi pihalla seisseestä purku-Rallyestä.
Tässä kohtaa aletaan olla valmiina maalaukseen viemiseen. Joku varmasti kuvasta huomaakin, on Jettaan ilmestynyt välijäähdytin. Se on myös peräisin Rallyestä. Välijäähdytin siitä syystä, että konehuoneeseen asennettiin myös G-ahdin.
Tässä pohjien tekoa Autoasennus J. Järvenpäällä:
Samalla kun auto oli maalauksessa, tehtiin pikku virityksiä myös sisustaan. Tässä kattokonsolin, C-pilarin ja kattoverhoilun päällystämistä vaaleanruskealla kankaalla. Ihan hyvä ei kyllä kerrasta tullut, pitää harjoitella vielä myöhemmin lisää. (Kuvissa näyttää vielä ihan hyvältä, mutta ajan myötä on liimaukset pettäneet).
Jahka auto saatiin maalattua, alkoi tietysti hillitön kasaaminen. Väri on muuten New Beetlen Harvest Moon Beige.
Alkuperäisten penkkien tilalle sisälle ängettiin Rallyen Recarot:
Muutoskatsastusta varten piti hakea teholappu Sporttiauton nelivetopenkistä.
Tällainen siitä sitten tuli. Talvikäytössä alla G60 15" pellit, ja tällä kertaa Nokian RSI-kitkat.
Autossa muuten ihan ehta 80-lukulainen irroitettava vetokoukkukin. Niin ja tuli sinne jossain vaiheessa alustasarjakin asennettua. Varaa olisi kyllä vielä vähän tontittaa... tiedä sitten mitä tulevaisuus tuo tullessaan.
Projekti jatkuu vielä kevään ja kesän mittaan, mutta pääasia, että se on nyt taas vaihteeksi katsastettu. Näinkin voi siis käydä, kun lähtee ihan vaan helmoja ja kaaria ruostekorjaamaan...
Sisältä auto on aika perus Jetta. Varustelistalta toki löytyy keskuslukko, kattoluukku ja toimimaton vakionopeudensäädin. Etuvetojetasta neliveto eroaa sisustan osilta mm. siten, että runkotunneli on korkeaa mallia ja takapenkki on kippaava.
Keväällä 2007 sitten ensimmäinen katsastus lähestyi. Tiedossa oli, että autossa on hiukan ruostevikaa, ja päätinkin, että autoon vaihdetaan helmat ja takapyöränkaaret. No, muovikaaret veks ja hiukan pöyhimään... ja mitäs kaikkea sitä sitten löytyikään:
Eli, projekti alkoi jo tässä vaiheessa lipsua... mutta minkäs teet, ei näitä neliveto-Jettoja niin paljoa ole, että viitsisi paalatakaan. Tässä helmapelti irroitettuna:
Polttoainetankki pudotettiin alas ja täyttöputken alta löytyi pienoinen reikä. Enää ei yhtään ihmetyttäny, miksi takaluukussa oli ajoittain melko kosteaa:
Pientä paikkaa tuli hitsattua "muutama" kappale eri puolille autoa.
Niin, ne pyöränkaaret. Ne tosiaan myös vaihdettiin, ja samalla tehtiin tilaa vähän isommille vanteille ja madalluksille. Alunperinhän mk2:ssa kaaressa on sisäänpäin kääntyvä reuna, joka tässä tapauksessa poistettiin. Sisemmästä pellistä tämä kantti leikattiin kokonaan pois ja pintapellin kantti käännettiin sisemmän päälle. Väliin asianmukaiset koriliimat ja kaaren pitäisi olla "ikuinen". Sovitusvanteina ET30 9x16, renkaan koko 215/40.
Etupäässä vastaavat temput, kaaren kantti taitettiin sisään ja vielä hiukan muutenkin naputeltiin kaarta ulommas.
Myös pohjassa oli paikattavaa, aika isoja korjauspaloja hitsailin tännekin. Pellit suojattiin ruosteenestopohjamaalilla ja hitsaussaumojen päälle vedettiin vielä PU-suojamassa. Myöhemmin auto kävi vielä täydellisessä Dinitrol-käsittelyssä, joten ruosteiden ei pitäisi ihan heti uudestaan vaivata.
Ruostehommien takia autosta oli tiputettu akselitkin pois ja niitä siinä lattialla katsellessa välähti mieleen, että kai sitä voisi jarrutkin päivittää. Pekalla oli ylimääräiset Rallyen jarrut, joten eteen tuli sitten 280mm levyt ja takapään rumpujarrut vaihtuivat myös levymalliin. Samassa rytäkässä pistettiin ABS:t. Tulipeltiin joutui tekemään muutaman reijän, jotta uusi poljinasetelma ja ABS:n pumppu saatiin autoon kiinni.
Pikkuhiljaa auto alkoi olla maalauskunnossa. Ensin maalattiin kotona konehuone ja sisälattia. Sen jälkeen auto kasattiin ajokuntoon ja siirrettiin varsinaiseen maalaukseen Autoasennus J. Järvenpään tiloihin.
Jonkin verran varaosia löytyi mäellä vuosia seisseestä Jetasta. Aika päheähän se olisi tuokin tuollaisenaan ottaa ajoon :)
Joku on joskus väittänyt, että mk2 Golf ja Jetta on kasattu lämmityslaitteen kennon ympärille. Ei muuten sitten pidä paikkaansa. Oikeasti nuo on kasattu sähköpeilien johtosarjan ympärille. Johtosarja näet kulkee kojetaulun takana, tuulilasin alla olevan palkin ja äänieristeiden välissä. Siitä huolimatta tuollaiset peilit piti asentaa, sellaiset kun löytyi pihalla seisseestä purku-Rallyestä.
Tässä kohtaa aletaan olla valmiina maalaukseen viemiseen. Joku varmasti kuvasta huomaakin, on Jettaan ilmestynyt välijäähdytin. Se on myös peräisin Rallyestä. Välijäähdytin siitä syystä, että konehuoneeseen asennettiin myös G-ahdin.
Tässä pohjien tekoa Autoasennus J. Järvenpäällä:
Samalla kun auto oli maalauksessa, tehtiin pikku virityksiä myös sisustaan. Tässä kattokonsolin, C-pilarin ja kattoverhoilun päällystämistä vaaleanruskealla kankaalla. Ihan hyvä ei kyllä kerrasta tullut, pitää harjoitella vielä myöhemmin lisää. (Kuvissa näyttää vielä ihan hyvältä, mutta ajan myötä on liimaukset pettäneet).
Jahka auto saatiin maalattua, alkoi tietysti hillitön kasaaminen. Väri on muuten New Beetlen Harvest Moon Beige.
Alkuperäisten penkkien tilalle sisälle ängettiin Rallyen Recarot:
Muutoskatsastusta varten piti hakea teholappu Sporttiauton nelivetopenkistä.
Tällainen siitä sitten tuli. Talvikäytössä alla G60 15" pellit, ja tällä kertaa Nokian RSI-kitkat.
Autossa muuten ihan ehta 80-lukulainen irroitettava vetokoukkukin. Niin ja tuli sinne jossain vaiheessa alustasarjakin asennettua. Varaa olisi kyllä vielä vähän tontittaa... tiedä sitten mitä tulevaisuus tuo tullessaan.
Projekti jatkuu vielä kevään ja kesän mittaan, mutta pääasia, että se on nyt taas vaihteeksi katsastettu. Näinkin voi siis käydä, kun lähtee ihan vaan helmoja ja kaaria ruostekorjaamaan...
Viimeksi muokannut Heikki J., 21.10.2014 22:01. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Ristushieno.
Saako olla kateellinen? Kiitos. :)
Mätiä luukkuja pian viikkosotalla käpistelleenä en poraisi oviin ainuttakaan listanreikää, mutta makuasioitahan nämä.
Jaa, siitä alkaakin olla pian jo pari minuuttia kun noviisi sai kuulla, että näitä on myös nelivetona. Otetaanpas sen kunniaksi kuppi kahvia---->
Saako olla kateellinen? Kiitos. :)
Mätiä luukkuja pian viikkosotalla käpistelleenä en poraisi oviin ainuttakaan listanreikää, mutta makuasioitahan nämä.
Jaa, siitä alkaakin olla pian jo pari minuuttia kun noviisi sai kuulla, että näitä on myös nelivetona. Otetaanpas sen kunniaksi kuppi kahvia---->
^Voi, mutta joutuu rakentelemaan mikäli kestävän haluaa. Ei oo kummoset pinta-alat listan alapuolella minne liimailla teippiä, 4-5 sentin reikäistä palaa, ja sitten kun sinne väliin menee vielä kuraa kun teippi jättää listaa koholle.
Itse täyttäisin ontot listat jollain möhnällä tms. ennen liimausta-->enemmän pintaa mistä kiinnittää.
No leveät listat tietty eri juttu, korjataan sen verran.
Itse täyttäisin ontot listat jollain möhnällä tms. ennen liimausta-->enemmän pintaa mistä kiinnittää.
No leveät listat tietty eri juttu, korjataan sen verran.
Jos saman aikakauden passatissa pysyy isot listat pelkällä koriteipillä kiinni, miksei jetassa sitten? Tuon laitteen vasemman takaoven jouduin vaihtamaan ruosteen takia kokonaan ja lista piti ottaa vanhasta. Oli hyvin tiukasti kiinni ja moskaa listan välissä sen verran vähän, että ei haitannut. Myös muut listat olivat kiinni virheettömästi.
Isot listathan siinä tosiaan alunperin oli ja reijät siitä hitsattiin umpeen ja listat poistettiin. Piti laittaa tonne helmojen takapäihinkin ne pienimmät suojamuovit, mutta sellaisia ei nyt tähän hätään löytynyt. Saa tarjota, jos jostain löytyy? Puskurit tulee varmaan vielä ensi kesänä vaihtumaan, ja jotain listojenkin liimailua voi vielä suunnitella.
Syncro-Jettoja on Suomessa tosiaan vain ihan muutama kappale. Huhu kertoo, että 3kpl tuotu aikanana Suomeen ja yhden toisen tiedän, mikä oli Oulussa myynnissä viime kesänä. Mobilessa on silloin tällöin näkynyt yksittäisiä kappaleita myynnissä.
Syncro-Jettoja on Suomessa tosiaan vain ihan muutama kappale. Huhu kertoo, että 3kpl tuotu aikanana Suomeen ja yhden toisen tiedän, mikä oli Oulussa myynnissä viime kesänä. Mobilessa on silloin tällöin näkynyt yksittäisiä kappaleita myynnissä.
-
- -
- Viestit: 1542
- Liittynyt: 15.10.2005 11:12
Pisteet kotia...
Oikeaan osoitteeseen ja oikean miehen käsittelyyn on Jetsoni päässyt.
Värivalinta osu nappiin!
Värivalinta osu nappiin!
Syncro-Jettoja on Suomessa tosiaan vain ihan muutama kappale. Huhu kertoo, että 3kpl tuotu aikanana Suomeen ja yhden toisen tiedän, mikä oli Oulussa myynnissä viime kesänä.
Mahtaako tämä olla samainen yksilö? Kyseinen Jettahan vielä pykälän verran harvinaisempi - Flair-varusteltu GT.
Meikäläinenkin kuuluu sivulistoja ikävöivien joukkoon. Vanhat kumilistat, Flair-sellaiset tai jopa alkuperäiset olisi meikäläisen mieleen.
Etupuskuriin vielä ylempi kromilista paikoilleen, niin iin päällä on se kuuluisa pistekin.
Em. ovat jälleen niitä makuasioita, hieno tämä Jetta on jo nykyiselläänkin.
Sama peli taitaa olla. Punainen oli ja Flairi. Kaveri oli sitä kovin ostamassa, mutta myyjä ei ollut sitten oikein kauppamiehiä, niin jo sovitut kaupat peruttiin.
Mistäpäin niinkuin tarkalleen haluaisit kuvaa? Eipä tuolla alkuperäiseen ole muuta eroa kuin nuo kaaret, ja nehän tehtiin niin, että sisälokarista vain leikattiin se sisäänpäinkääntyvä kantti pois ja pintapellistä vastaava kantti taivutettiin sinne sisälokarin pellin päälle.
Kyllä niitä rallyen kylkipullistuksiakin suunnittelin, mutta Pekka ei suostunut hitsaamaan niitä mulle. Itsellä ei riitä taidot. Tai olisin mä ne siihen varmaan paikalleen saanut, mutten olisi enää löytynyt maalaria joka olisi suostunut tekemään pohjatyöt :) 2-ovisena noita syncro-Jettoja ei sentään taida olla tehtykään, olisi joutunut oviakin muokkaamaan aikalailla (tai sitten muokkaamaan tuosta 2-ovisen, mutta mites se muutoskatsastus...?). :)
Oiskohan kuvaa takaa sisälokareista, että miten toteutit, kun itellä ois vaiheessa?
Mistäpäin niinkuin tarkalleen haluaisit kuvaa? Eipä tuolla alkuperäiseen ole muuta eroa kuin nuo kaaret, ja nehän tehtiin niin, että sisälokarista vain leikattiin se sisäänpäinkääntyvä kantti pois ja pintapellistä vastaava kantti taivutettiin sinne sisälokarin pellin päälle.
Kyllä niitä rallyen kylkipullistuksiakin suunnittelin, mutta Pekka ei suostunut hitsaamaan niitä mulle. Itsellä ei riitä taidot. Tai olisin mä ne siihen varmaan paikalleen saanut, mutten olisi enää löytynyt maalaria joka olisi suostunut tekemään pohjatyöt :) 2-ovisena noita syncro-Jettoja ei sentään taida olla tehtykään, olisi joutunut oviakin muokkaamaan aikalailla (tai sitten muokkaamaan tuosta 2-ovisen, mutta mites se muutoskatsastus...?). :)
Sain nyt viimein omillekin sivuille hieman tarinaa tuosta laitteesta, siellä nyt myös vähän lisäkuvia projektin varrelta:
http://pajalle.com/cars.php?id=jetta_syncro
http://pajalle.com/cars.php?id=jetta_syncro
Hieman on muuttunut ulkonäkö sitten joulukuun 2003:
http://www.kolumbus.fi/juicesgarage/pic ... jetta1.jpg
http://www.kolumbus.fi/juicesgarage/pic ... jetta2.jpg
Nuo kasarituunaukset oli sitten tehty jo 80-luvulla tuohon ;)
http://www.kolumbus.fi/juicesgarage/pic ... jetta1.jpg
http://www.kolumbus.fi/juicesgarage/pic ... jetta2.jpg
Nuo kasarituunaukset oli sitten tehty jo 80-luvulla tuohon ;)
Tuolla jossain kyselit jotain suojamuoveja. Onko tässä siivilässä tarvitsemiasi osia?
http://i221.photobucket.com/albums/dd20 ... 002-18.jpg
http://i221.photobucket.com/albums/dd20 ... 001-12.jpg
http://i221.photobucket.com/albums/dd20 ... a005-6.jpg
Kuvia ei ole otettu oikein helmojen takapäät mielessä, mutta onko auto edes oikeaa ikäluokkaa, että voisiko siinä olla palikoita mitä haet? Joku pikku muovinpala tuossa ekassa kuvassa helman takapäässä pilkistää, että liekkö juuri se?
http://i221.photobucket.com/albums/dd20 ... 002-18.jpg
http://i221.photobucket.com/albums/dd20 ... 001-12.jpg
http://i221.photobucket.com/albums/dd20 ... a005-6.jpg
Kuvia ei ole otettu oikein helmojen takapäät mielessä, mutta onko auto edes oikeaa ikäluokkaa, että voisiko siinä olla palikoita mitä haet? Joku pikku muovinpala tuossa ekassa kuvassa helman takapäässä pilkistää, että liekkö juuri se?
meinaakos heikki sellaisia ohkasia muovilärpäkkeitä jotka muistaakseni tuli kiinni niihin reikiin mitä on tuossa kaaren etupuolella?ne muovit eivät tainneet edes "kääntyä" tuonne kaaren sisäkantille.
Edit: Teemu meinaa tämmösiä mutta mun mielestä on olemassa semmosia missä se ei lähtis tuota helmaa seuramaan ollenkaan.
Edit: Teemu meinaa tämmösiä mutta mun mielestä on olemassa semmosia missä se ei lähtis tuota helmaa seuramaan ollenkaan.
Tuossa Jamkun Golfissa oli nuo suuremmat pätkämuovit. Eli varmaan semmoset, mitkä Heikilläkin?
-> http://www.karstyling.org/gallery/album ... lf_032.jpg
-> http://www.karstyling.org/gallery/album ... lf_032.jpg
Kävin penkomassa varastoa ja löysyin sieltä tuommoiset sebastianin postaaman kuvan kaltaiset suojat.
Olivat mulla aikoinaam -84 vuoden 1.3 cl:ssä.
Osa nro:t on: 191 853 931a, ja 932a.
Kiven iskemää toki on ja naarmuja.
Sitten löysin myös ex jetta flairini orkkis takaroiskeläpät.
baito wei, siisti jetta.
.
Olivat mulla aikoinaam -84 vuoden 1.3 cl:ssä.
Osa nro:t on: 191 853 931a, ja 932a.
Kiven iskemää toki on ja naarmuja.
Sitten löysin myös ex jetta flairini orkkis takaroiskeläpät.
baito wei, siisti jetta.
.
-
- -
- Viestit: 72
- Liittynyt: 5.10.2006 8:02
Tuolla aiemmissa kuvissa jo näkyivätkin nuo jo aiemminkin alla pyörineet 16x9 -Borbetit. Ne eivät kuitenkaan ihan lähempää tarkastelua kestäneet:
Kuva 1 Kuva 2
Vanne kuitenkin offsetin ja ulkonäön puolesta miellytti, jotain piti niille tehdä, jotta ne kehtasi ruuvata laitellun auton alle. Reunat oli hierottu ympäri asti rotvallin reunoihin ja ties minne. Parhaaksi nähtiin ruuvata vanteet kiinni sorviin. Apuna B-koppa Asconan tai Mantan vetoakseli:
Kuva
Sorvissa hiottiin reunat lähinnä hiekkapaperin avulla, hiukan näytettiin ihan sorvin terääkin... vanteet vaan eivät olleet tässä vaiheessa edes kunnolla suorat, niin ei kunnolla pystynyt sorvista hyödyntämään kuin tuon pyörittämisen. Paikallinen rengasliike sitten vielä pyöritteli ja takoi noita omilla laitteillaan, ja kohtuu suorat niistä sitten tuli.
Loput lakat ja maalit rapsittiin pois Nitromorssilla. Morssin ja reilun vuorokauden hiomisen jälkeen näytti tältä. Muoviset koristepultit porattiin pois.
Jos joku kysyy, että mikset kiilloittanut... niin vanha lupaus pitää, siihen hommaan en enää ala. Ja noissa on sen verran syöpymää, että olisi ollut kyllä muutenkin vähän liian iso homma.
Ensin vanteista maalattiin kehät, jotka sitten peiteltiin. Keskiosatkin sitten maalattiin, muovisten koristepulttien tilalle haettiin pulttikaupasta happaripultteja, joita vähän joutui pätkimään ja liimaamaan paikalleen. Lopulta näytti sitten tältä.
Tänään sain viimein aikaiseksi otettua pari kuvaa ihan koko autosta.
http://pajalle.com/misc/borbet_11.jpg
http://pajalle.com/misc/borbet_12.jpg
Keskimerkit on vielä vaiheessa.
Hyvin nuo ovat mahtuneet pyörimään, joten syksyllä tehty kaarien muokkailu onnistui täydellisesti.
Kuva 1 Kuva 2
Vanne kuitenkin offsetin ja ulkonäön puolesta miellytti, jotain piti niille tehdä, jotta ne kehtasi ruuvata laitellun auton alle. Reunat oli hierottu ympäri asti rotvallin reunoihin ja ties minne. Parhaaksi nähtiin ruuvata vanteet kiinni sorviin. Apuna B-koppa Asconan tai Mantan vetoakseli:
Kuva
Sorvissa hiottiin reunat lähinnä hiekkapaperin avulla, hiukan näytettiin ihan sorvin terääkin... vanteet vaan eivät olleet tässä vaiheessa edes kunnolla suorat, niin ei kunnolla pystynyt sorvista hyödyntämään kuin tuon pyörittämisen. Paikallinen rengasliike sitten vielä pyöritteli ja takoi noita omilla laitteillaan, ja kohtuu suorat niistä sitten tuli.
Loput lakat ja maalit rapsittiin pois Nitromorssilla. Morssin ja reilun vuorokauden hiomisen jälkeen näytti tältä. Muoviset koristepultit porattiin pois.
Jos joku kysyy, että mikset kiilloittanut... niin vanha lupaus pitää, siihen hommaan en enää ala. Ja noissa on sen verran syöpymää, että olisi ollut kyllä muutenkin vähän liian iso homma.
Ensin vanteista maalattiin kehät, jotka sitten peiteltiin. Keskiosatkin sitten maalattiin, muovisten koristepulttien tilalle haettiin pulttikaupasta happaripultteja, joita vähän joutui pätkimään ja liimaamaan paikalleen. Lopulta näytti sitten tältä.
Tänään sain viimein aikaiseksi otettua pari kuvaa ihan koko autosta.
http://pajalle.com/misc/borbet_11.jpg
http://pajalle.com/misc/borbet_12.jpg
Keskimerkit on vielä vaiheessa.
Hyvin nuo ovat mahtuneet pyörimään, joten syksyllä tehty kaarien muokkailu onnistui täydellisesti.
-
- -
- Viestit: 1542
- Liittynyt: 15.10.2005 11:12
-
- -
- Viestit: 72
- Liittynyt: 5.10.2006 8:02
Linksahtaakos nelikko-kakkista madaltaessa takapyörät Kuplavolkkarimaisesti sisäänpäin, vai onko pyörien pystykallistuma samaa luokkaa kuin jäykällä taka-akselilla..?
Tuolleen se menee, jos oikein kunnolla alkaa madaltaa...
http://pajalle.com/img/cars/jetta_syncr ... ro_019.jpg
Tätä kuvaa ku katto, ni mietin et joko se pyörtää puheensa siitä, ettei koskaan enää vanteita kiillottelis, mut ei pyörtäny ei. :)
Komia peli ja itseasiassa toi maalattu lippi sopii mun silmään paremmin ku mitä kuvittelisin kiillotetun sopivan...
Komia peli ja itseasiassa toi maalattu lippi sopii mun silmään paremmin ku mitä kuvittelisin kiillotetun sopivan...
Laittaa se miettimään, että mikä saa miehen noin kovasti jettaan rakastumaan. Tunnustan sairastavani samaa perverssiota. Hieno se on ja kaiken krunaa luonnollisesti vetotapa. Tuonne kun vielä ymppäis 1.8T tusinamoottorin ja reilusti voimaa, niin olis paketti kasassa. Ei taida vaan syncron voimansiirto kestää?
Noniin, kerheshän ne sitten melkein 2vk olla paikallaan, ennen kuin tuo "parempi" puolisko pilasi ensimmäisen. **ttu noilla akoilla tarttis olla kyllä ihan eri laitteet, millä ne ajelee.
Aika pahalta näyttää... Näinköhän saa enään tasapainosta vannetta :/
No ei tuo nyt ole mitään verrattuna siihen, minkälaiset nuo oli ennen kuin noita aloin hieroa... enemmän vaan vituttaa, kun se piti vetää pilalle heti samantien. No, kyllä kai nuo tuosta kuntoon tulee, vähän vaan lisätöitä. Oppiipahan pysäköimään. Toivottavasti. Jatkossa on varmaan aina metrin irti rotvallista...
niinpä, jos antaa auton naiselle ajoon, pitäis hommata tämmöset vanteet :D nimimerkillä myöskin kokemusta kyseisestä asiasta...
Eihän nuo kanttariosumat johdu venytetystä kumista vaan matalasta renkaan profiilista. Sama se onko sillä perinteiselle 9 tuumasella 215/40 tai 245/35 nöllit, kanttariosumasta vanne kärsii aina. Ne vannesuojat renkaissa on hyödyttömät. Ratkaisu on tietenkin korkea profiili ja sitten saa naisetkin paukutella vauhdilla parkkiin.
Jotain tuo jetta vielä kaipaisi esim valoja,mutta mitään fiksua ei taida olla markkinoilla. Mitkään angelöösit/rystallit ei ihan passaa. Sisustassa sopisi vielä penkkien verhoilu esimerkiksi ruskea nahka sävy sävyyn vanteiden keskiöiden kanssa. Nuo vanteet näyttää jopa paremmalta kuin kiillotettuna ja on kuitenkin helppohoitosemmat.
Jotain tuo jetta vielä kaipaisi esim valoja,mutta mitään fiksua ei taida olla markkinoilla. Mitkään angelöösit/rystallit ei ihan passaa. Sisustassa sopisi vielä penkkien verhoilu esimerkiksi ruskea nahka sävy sävyyn vanteiden keskiöiden kanssa. Nuo vanteet näyttää jopa paremmalta kuin kiillotettuna ja on kuitenkin helppohoitosemmat.
Nuo on itseasiassa veljeni Peksin penkit, joten en mä niitä ainakaan ihan ilman lupaa voi verhoilla/verhoiluttaa. Suunnitelmissa on kyllä hankkia jotku ihan omat penkit (lähinnä etupenkit, takapenkkihän on verhoiluja lukuunottamatta sama kuin alkuperäinen) ja verhoilla ne paremmin auton väreihin sopivaksi.
Eihän nuo kanttariosumat johdu venytetystä kumista vaan matalasta renkaan profiilista. Sama se onko sillä perinteiselle 9 tuumasella 215/40 tai 245/35 nöllit, kanttariosumasta vanne kärsii aina.
Varmaan päin reunakiveystä ajettaessa onkin asia näin, mutta kyseisen auton vannetta ei ole ajettu suoraan reunakiveystä päin, vaan reuna on ilmeisesti pysäköitäessä raapinut reunakiveä. Leveämpi rengas suojaa tuollaisessa tapauksessa paremmin, profiilista riippumatta.
-
- -
- Viestit: 367
- Liittynyt: 7.8.2007 11:37
- Viesti:
Varmaan päin reunakiveystä ajettaessa onkin asia näin, mutta kyseisen auton vannetta ei ole ajettu suoraan reunakiveystä päin, vaan reuna on ilmeisesti pysäköitäessä raapinut reunakiveä. Leveämpi rengas suojaa tuollaisessa tapauksessa paremmin, profiilista riippumatta.
Paskan marjat, ihan yhtä iloisesti se raapii vannetta vaikka siellä on ihan normi leveyksinen rengaskin, jos vaan profiili on matala.
Nimim. kokemusta on. Väistin keskustassa erästä ihanaa kanssa autoilijaa joka meinasi päälle tulla ja nyt on puolen kehän mittainen naarmu vanteessa.
Ja ei ole venytetty rengas. 7" vanne ja onkohan tuo nyt 205 leveä rengas. Vaan kun on 40 profiililla niin iloisesti pääsee raapimaan vannetta kanttari...
Läskikumit on vanhuksille ;)
Kaikki on kaupan :) 040-500 6228/[email protected]
No voin mä autostakin jotain kertoa.
Jakopään rempattu nyt talven aikana. Myös ohjaustehostimen pumppu meni uusiksi kun vanha ajoi nesteet säiliön kautta ulos. Jäähdytinnestevuotoja tilkitty. Eli perus huoltoa.
Isoja puskureita olen yrittänyt metsästää, mutta tuntuu nuo Jetan takapuskurit olevan kiven alla. Etenkin sellaiset missä ei ole tai ole edes ollut ikinä vetokoukkua.
Jakopään rempattu nyt talven aikana. Myös ohjaustehostimen pumppu meni uusiksi kun vanha ajoi nesteet säiliön kautta ulos. Jäähdytinnestevuotoja tilkitty. Eli perus huoltoa.
Isoja puskureita olen yrittänyt metsästää, mutta tuntuu nuo Jetan takapuskurit olevan kiven alla. Etenkin sellaiset missä ei ole tai ole edes ollut ikinä vetokoukkua.
Vanha projekti uusiksi eloon!
Jetta jäi vuosiksi seisomaan, kun kytkin antautui, eikä ollut intoa pistää kuntoon. Jäi puun alla seisomaan. Vuosien saatossa siirrettiin vielä hiukan enemmän piiloonkin, pujojen keskelle.
Jostain, en tiedä mistä, löytyi nyt intoa alkaa selvitellä josko tuon tuosta vielä saisi elvyteltyä ajokuntoon. Liekö lähestyvät syncro-kelit? Niinpä auto hinattiin tänään Peksin tallille. Oikea takapyörä oli jumissa. Tai no oli muutama muukin, mutta aukesivat hinattaessa. Jarruosat tilattu uudet, samoin kytkinpaketti painelaakereineen.
Sen muistan, että ABS-jarruissa oli jotain häikkää myös kun auto seisomaan jäi.
Ostolistalla edelleen isot puskurit! Saa tarjota.
Vuosien aikana myös nettisivut uudistuneet ja kaikki kuvat löytyvät nyt täältä:
http://pajalle.com/?cat=10
En jaksanut tuonne ylemmäs päivitellä kaikkia linkkejä.
Jetta jäi vuosiksi seisomaan, kun kytkin antautui, eikä ollut intoa pistää kuntoon. Jäi puun alla seisomaan. Vuosien saatossa siirrettiin vielä hiukan enemmän piiloonkin, pujojen keskelle.
Jostain, en tiedä mistä, löytyi nyt intoa alkaa selvitellä josko tuon tuosta vielä saisi elvyteltyä ajokuntoon. Liekö lähestyvät syncro-kelit? Niinpä auto hinattiin tänään Peksin tallille. Oikea takapyörä oli jumissa. Tai no oli muutama muukin, mutta aukesivat hinattaessa. Jarruosat tilattu uudet, samoin kytkinpaketti painelaakereineen.
Sen muistan, että ABS-jarruissa oli jotain häikkää myös kun auto seisomaan jäi.
Ostolistalla edelleen isot puskurit! Saa tarjota.
Vuosien aikana myös nettisivut uudistuneet ja kaikki kuvat löytyvät nyt täältä:
http://pajalle.com/?cat=10
En jaksanut tuonne ylemmäs päivitellä kaikkia linkkejä.
Tarkoitat vissiin sitä, mikä tuolla pajalle.com:ssa näkyy varaosa-autona yhdessä kuvassa. Se on joku saksantuontipeli, ei ole Suomessa ollut liikenteessä. Purettiin tekniikka ja sisusta talteen ja kori lähti eteenpäin toisella harrastajalle varaosiksi.
Toinenkin Rallye meillä on. Punainen sekin. Myöskään se ei oo ollut liikenteessä, ainakaan vielä. Kaaret on hitsattu sisään jo vuosia sitten, mutta tekniikkapuolen valmistuminen onkin sitten kestänyt yllättävän pitkään...
Ja tuossa yllä olevassa kuvassa näkyvä punainen kori on sitten ihan tavallinen GTI 16v kori.
Toinenkin Rallye meillä on. Punainen sekin. Myöskään se ei oo ollut liikenteessä, ainakaan vielä. Kaaret on hitsattu sisään jo vuosia sitten, mutta tekniikkapuolen valmistuminen onkin sitten kestänyt yllättävän pitkään...
Ja tuossa yllä olevassa kuvassa näkyvä punainen kori on sitten ihan tavallinen GTI 16v kori.
Tänään laitoin jarrut toimintaan. Suoraviivainen operaatio, pultit aukes suht. kivuttomasti, satulat ei olleet jumissa ja kaikki satuloiden kumitkin ehjät. Ei muuta kuin levyjen ja palojen vaihto. Nesteet sitten joskus...
http://pajalle.com/?p=2184
Mukana muutama fiiliskuva tuosta "neljä vuotta puun alla"-kuosista.
http://pajalle.com/?p=2184
Mukana muutama fiiliskuva tuosta "neljä vuotta puun alla"-kuosista.
en tiiä aiokko korjata mutta siinä on varmaa sama vakkari ko mk3 ni kannattaa kattoa tuo http://forums.vwvortex.com/showthread.p ... viewfull=1
itellä oli tuossa ecussa konkkien tinaukset vain huonot.
itellä oli tuossa ecussa konkkien tinaukset vain huonot.
Palaa sivulle “Projektiosasto”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 5 vierailijaa