GTI MK1 -83 Kesä update -18
Valvoja: ffp jäsenet
-
- -
- Viestit: 698
- Liittynyt: 23.7.2003 13:32
Olikohan se nyt car systemin kitti millä leivottu menemään ne mitä tarvittu.
Mutta pitipä mennä tekemään tämmöinen pölhöys tälle päivää =) siinä vähän kauempaa sama aisa.Samalla hieman tuli rapattua noita iskaritornejakin saumoistaan. Jos huomenna olis vielä sen verran virtaa, että saisi tehtyä saman tempun toisellekin puolelle.
Mutta pitipä mennä tekemään tämmöinen pölhöys tälle päivää =) siinä vähän kauempaa sama aisa.Samalla hieman tuli rapattua noita iskaritornejakin saumoistaan. Jos huomenna olis vielä sen verran virtaa, että saisi tehtyä saman tempun toisellekin puolelle.
-
- -
- Viestit: 698
- Liittynyt: 23.7.2003 13:32
Jälki on ainakin siistiä ja perusteellista...se että onko tuollaisesta hiton isosta hommasta mitään hyötyä on eri juttu (koska alkuperäinen massa on ollut ilmeisen ehjä, koska ruostejälkiä ei näy) mutta vaivannäkö on kadehdittavaa.
Kiitos, kiitos... järki ja hyötyhän tästä on kadonnut jo autoa hakiessa, joten tehdään tällä osittain perusteellisemmalla kaavalla niin kauan kun virtaa ja suunniteltua budjettia riittää tähän.
Se mitä noille aisoille on tarkoitus tehdä, on että mahdolliset vahvikehitsaukset ja ruosteväri+sikamassat saumoihin--> polyuretaanimaali sitten ja siihen kiveniskumassa ohennettuna ja viimeisenä vielä yksi polyuretaanimaali auton värissä päälle
=jos ja kun kiven iskeymää ilmenee, näkee suoraan katsoa sen hetkisen tilan kerta vilkaisulla. Eli päältä sisälle päin---> *piip*värinen PURväri-->valkoinen massa-->vihertävä PURmaali-->punainen ruosteväri, joten pitäisi osata siitä katsoa kuin pahassa jamassa ollaan kun alkaa tippumaan mäskit tielle =)
Toinenkin aisa on nyt sitten rapattu melkolailla (vielä kun vähän siistii) niin pääseekin hitsaamaan ne läpiviennit umpeen tulipellistä ja noista aisoista.
Samalla on tullut nuo navat ja tukivarret rapattua koneella puhtaaksi. Sitä en sitten tiedä pitäisikö nuo vielä käyttää puhalluksella, jotta sais vähän karkeamman pinnan tulevalle maalille? . Mutta vielä pitää hammastanko ja jarrusatulat rapata samaan jamaan ja katsoopi sitten tilannetta uudestaan.Vaan olihan se niin v*tullinen ruostepöly tallissa kun umpiruosteiset navat pyöräytti tuohon jamaan , että en kyllä voi kovin lämpimästi suositella tehtäväksi sisätiloissa.
Takaluukun korjauspalakin tupsahti postista alkuviikosta ja kaikkea muuta pientä osasta pitäisi ensi viikolle olla tulossa.
BTW ei kellään tietoa kuka myy kohtuu hintaan sparcon alumiinikaaria Suomessa?
en tiedä edullisesta mutta Euroracing tuo sparcoa ainakin.
Täältähän noita alumiini kaaria löytyy:
http://www.wiechers-sport.de/
http://www.wiechers-sport.de/
kaaria myös:
MK1 8 point roll bar kits start at just $169!
Full ten point cage is just $249!
Through dash or in front of the dash.
These are quality kits made specifically for your MK1 Golf/Rabbit.
These basic kits are weld in only and are made from ERW Mild Steel Tube. Bolt in kits as well as DOM and Cro-Moly are also available.
Call for details or to order toll free 877-739-1713.
Brought to you by http://www.safedrives.com
Add a five point race harness for just $69!
-
- -
- Viestit: 698
- Liittynyt: 23.7.2003 13:32
Eipä tämän kummempi, eli koelauta ja kattoverhoilu lähtivät pois kuleksimasta ja puslat päsähti postista jokin aika sitten.
Lämpenis vähän kelit, niin olisi jotain järkeäkin tallilla pyllistellä, kun huono pohjiakaan suunnitella yht.11kw lämpöpuhaltimien varassa, koska vaikka talli olisikin lämmin on pellit kuitenkin sen verran vilpoisat, että joutuu hehkuttamaan turhan kauan ennakkoon lämpöjä kuin mitä tarpeen on= kovin montaa tuntia illassa ehdi kuitenkaan taistella tämän kanssa ja valmistuuhan tuo sitten joskus..? =)
No jahka tässä kelit alkaa antaa myöten mahtuu noiden romujen kanssa vähän paremmin talliin sitten kun saa joskus auton takaisin rullaavaksi ja näin ollen voikin kaikki luukut/irtonaiset osat tekasta erikseen vapautuneessa tilassa.
Lämpenis vähän kelit, niin olisi jotain järkeäkin tallilla pyllistellä, kun huono pohjiakaan suunnitella yht.11kw lämpöpuhaltimien varassa, koska vaikka talli olisikin lämmin on pellit kuitenkin sen verran vilpoisat, että joutuu hehkuttamaan turhan kauan ennakkoon lämpöjä kuin mitä tarpeen on= kovin montaa tuntia illassa ehdi kuitenkaan taistella tämän kanssa ja valmistuuhan tuo sitten joskus..? =)
No jahka tässä kelit alkaa antaa myöten mahtuu noiden romujen kanssa vähän paremmin talliin sitten kun saa joskus auton takaisin rullaavaksi ja näin ollen voikin kaikki luukut/irtonaiset osat tekasta erikseen vapautuneessa tilassa.
-
- -
- Viestit: 698
- Liittynyt: 23.7.2003 13:32
Nyt alkas olemaan ohjaamon puoli suhteellisen tyhjä kaikin puolin? ja tässäpä sama toiselta puolelta.Ja kuten huomaa lähti tuosta lattiasta kuitenki aika paljon bitumia pois, joka piti ihan vaakan kanssa tarkistaa = 7.2Kg oli tulos mitä tuossa läjässä painoa löyty(tiedän ihan v..un turhaa tietoa taas, mutta kerronpa sen kuitenkin =).
Nyt alkas kuskin puolella olemaan jo lopullista muotoa ja vänkärin puolella taas jäi kitit kuivumaan lähtiissä ja kuten näkyy kovasti on vielä vaiheessa touhu.
Rattiakseli ja sähköt karkasi autosta myöskin kaiken myllerryksen aikana, ja olipa tietenkin niin perkeleen tiukassa, että joutui hitsaileen pultit kiinni noihin alkuperäsiin, että sai tuonkin pois..
Tässä mennään ja homma jatkuu taas sitten joskus.
Ai niin ja kumpikin ovi on tyhjennetty ylimääräsistä hilppeistä (ei kuvaa) ja helvetillisen tinnerisavotan jälkeen päästi tiivisteetkin irti karmeista
Nyt alkas kuskin puolella olemaan jo lopullista muotoa ja vänkärin puolella taas jäi kitit kuivumaan lähtiissä ja kuten näkyy kovasti on vielä vaiheessa touhu.
Rattiakseli ja sähköt karkasi autosta myöskin kaiken myllerryksen aikana, ja olipa tietenkin niin perkeleen tiukassa, että joutui hitsaileen pultit kiinni noihin alkuperäsiin, että sai tuonkin pois..
Tässä mennään ja homma jatkuu taas sitten joskus.
Ai niin ja kumpikin ovi on tyhjennetty ylimääräsistä hilppeistä (ei kuvaa) ja helvetillisen tinnerisavotan jälkeen päästi tiivisteetkin irti karmeista
-
- -
- Viestit: 698
- Liittynyt: 23.7.2003 13:32
Elikkäs näin pääsi käymään tuossa taistelussa, ellei jopa ihan näinkin
Tässä kuvaa tuosta etummaisesta koripukista ja tuossa taasen maitipuolesta, sekä sikaosastosta että jalkotilasta, Myös tällaiset vänkkyrät ovat ilmestyneet nurkkiin lojumaan =)
Siitä kai sitä pitäs taas jatkaa jos nuo perkeleen alustan osat vaan suostuisi löysäämään irtikin joku päivä.
Tässä kuvaa tuosta etummaisesta koripukista ja tuossa taasen maitipuolesta, sekä sikaosastosta että jalkotilasta, Myös tällaiset vänkkyrät ovat ilmestyneet nurkkiin lojumaan =)
Siitä kai sitä pitäs taas jatkaa jos nuo perkeleen alustan osat vaan suostuisi löysäämään irtikin joku päivä.
-
- -
- Viestit: 698
- Liittynyt: 23.7.2003 13:32
-
- -
- Viestit: 698
- Liittynyt: 23.7.2003 13:32
Tämän verran sitä sentää sai iltasella taas aikaseksi, eli loputkin hilppeet on autosta nyt poistettu (paitsi sitä peräluukkua, joka onkin enää ainoa irtoava osa koko autossa) ja kokeeksi jonkun aikaa rappasin pohjasta noita massoja testatakseni kuinka iso homma on oikein tiedossa.. kyllähän siinä jokunen ilta näillä näkymillä vierähtää, mutta ei auta kuin rapata.
-
- -
- Viestit: 698
- Liittynyt: 23.7.2003 13:32
-
- -
- Viestit: 698
- Liittynyt: 23.7.2003 13:32
Nestekaasulla lämmitin massat ja kapealla lastalla kolunnut sitten pohjaa.Toki noita paksuja mäskejä on joutunut aika paljon koluamaan teroitetulla meisselillä ja sitte siirrytty siihen metalliharjalaikkaan.
Tässäpä iltapäivän tulos mitä ehti kynsiä.Joutuu kyllä nyt pitämään taas pikkusen aikaa taukoa ja mietiskellä jälleen kerran vaikka sitä väriä =)
Tässäpä iltapäivän tulos mitä ehti kynsiä.Joutuu kyllä nyt pitämään taas pikkusen aikaa taukoa ja mietiskellä jälleen kerran vaikka sitä väriä =)
-
- -
- Viestit: 698
- Liittynyt: 23.7.2003 13:32
Kauhee flunssa ja laiskotus ollu päällä, niin ei mitään huomattavaa saanu sitten tänään aikaan(jonku matkaa vain sai pohjaa taas rapattua), joten varsin tuommosen VIDEON värkkäsin tuosta koripukin toiminnasta, jos joku ei sattumalta tiedä miten se mahdollisesta toimii =)
Pikkusen se tuo takimmainen pukki hakee paikkaansa täyden kierroksen pyöräyttäessä, mutta ihan riittävä tuolle painolle.
Näyttäs tuo photobucketin raahkana melko paljo kuristavan tuota videon kokoa ,kun alkuperänen on kuitenki 640x480 resolla
Pikkusen se tuo takimmainen pukki hakee paikkaansa täyden kierroksen pyöräyttäessä, mutta ihan riittävä tuolle painolle.
Näyttäs tuo photobucketin raahkana melko paljo kuristavan tuota videon kokoa ,kun alkuperänen on kuitenki 640x480 resolla
-
- -
- Viestit: 698
- Liittynyt: 23.7.2003 13:32
No perkele.. kasari autossa kasari videot =)
Saihan sitä sentään jotain aikaseksikkin tänään, alkaa vaan kädet loppumaan tuohon kynsimiseen piakkoin, sen verran sitkasta mänkkiä tuo tuntuu olevan ja paikka paikoin melko holvaamalla laitettu.
Tuossa vähän eri kantilta sama, mutta muutama ilta samaa tahtia ja pitäs olla pohjan osalta pahimman vaiheen yli.
Saihan sitä sentään jotain aikaseksikkin tänään, alkaa vaan kädet loppumaan tuohon kynsimiseen piakkoin, sen verran sitkasta mänkkiä tuo tuntuu olevan ja paikka paikoin melko holvaamalla laitettu.
Tuossa vähän eri kantilta sama, mutta muutama ilta samaa tahtia ja pitäs olla pohjan osalta pahimman vaiheen yli.
-
- -
- Viestit: 698
- Liittynyt: 23.7.2003 13:32
Ideana hävittää autosta turha paino ja varustelu pois ja kaivaa esille kaikki mahdollisesti ruosteiset kohdat (edellisistäkin kuvista näkee tuon kumman viirun tuossa pyöränkotelossa jossa hyvät ruosteen alut joka olisi varmasti jäänyt sinne muhimaan) ja pohjan teen vaikka viimesillä voimilla samaan kuosiin kuin mitä useimmilla on auto päältä päin =) , eli kaikki ruosteiset osat kunnostetaan ja maalataan tai vaihdetaan kokonaan uusiin. pohja maalataan auton väriin ja yksittäiset osat tulee varmaankin olemaan sitten mustia, mutta kaikki käydään joka tapauksessa läpi, eli ei mitään pimp my ride-maalataan sutkimustalla kaikki karmit/tai ei maalata ollenkaan ja pintaan kalliit kameliolli maalit/flaket
vielä pitää maistella sitä alanko vahvikehitsaamaan noita kaikkia saumoja samalla kun tässä jamassa kohta ollaan, mutta sitä en kuitenkaan tule tekemään kovin näkyville paikoille kävi miten kävi.
Ai nii ja siitä painosta, aina törmää jossakin vaiheessa siihen , että eikö olisi helpompaa ottaa kuskista se ylimääränen pois. projektin alotuksesta tähän päivään mennessä on kuskistakin hävitetty 9.8Kg =) joten suunta on ainakin oikea.
Tässäpä kuva mitä yritän parhaani mukaan hakea, toki se on rautakaarilla mahdottomuus, mutta kai tuosta idean ymmärtää? eli rima on suhteellisen korkealla ja katsotaan mihin rahkeet ja rahat riittää
vielä pitää maistella sitä alanko vahvikehitsaamaan noita kaikkia saumoja samalla kun tässä jamassa kohta ollaan, mutta sitä en kuitenkaan tule tekemään kovin näkyville paikoille kävi miten kävi.
Ai nii ja siitä painosta, aina törmää jossakin vaiheessa siihen , että eikö olisi helpompaa ottaa kuskista se ylimääränen pois. projektin alotuksesta tähän päivään mennessä on kuskistakin hävitetty 9.8Kg =) joten suunta on ainakin oikea.
Tässäpä kuva mitä yritän parhaani mukaan hakea, toki se on rautakaarilla mahdottomuus, mutta kai tuosta idean ymmärtää? eli rima on suhteellisen korkealla ja katsotaan mihin rahkeet ja rahat riittää
Mulla oli täysin ehjien massojen alla poikittaissauma ruostunut ja aika kovasti. Eli se sauma mikä on etutukivarsien takakiinnitysten vieressä.
Tämän takia rapsin itsekin massat helkattiin että tietää mitä sieltä löytyy.
Meikä on tähdännyt siihen että auto ajokunossa + kuski olis alle tonnin. Kuski on vaiavaiset 125 kg :D
Tietää mistä tiputtaa jos tavoite käy tiukoille.
Tämän takia rapsin itsekin massat helkattiin että tietää mitä sieltä löytyy.
Meikä on tähdännyt siihen että auto ajokunossa + kuski olis alle tonnin. Kuski on vaiavaiset 125 kg :D
Tietää mistä tiputtaa jos tavoite käy tiukoille.
-
- -
- Viestit: 698
- Liittynyt: 23.7.2003 13:32
Tässä on taas tämän hetkinen tilanne, eli hiekkapellissa olise enää mäskiä jäljellä ja parin kämmenen kokoinen läsi pyöräkotelossa vänkärin puolella.Tuossa kuva kuskin kotelosta ja tuossa pohjasta kuvaa toiselta kantilta.
Joten muutama ilta siinä vielä menee ja jos sitä pääsis niitä kaaria sitten sovitteleen sisälle seuraavana hommana.
Joten muutama ilta siinä vielä menee ja jos sitä pääsis niitä kaaria sitten sovitteleen sisälle seuraavana hommana.
-
- -
- Viestit: 698
- Liittynyt: 23.7.2003 13:32
Kyllä pitää huokaista helpotuksesta tuon kanssa kun paikkailut jää siihen , että kuskin puolelta vielä tarkkoo pohjalevyn kohtaa helman reunasta ja muutamia pintaruoteisia läiskiä hieraista puhtaaksi paikka paikoin (jotain 3-5 kpl joilla juurikaan merkitystä) Mutta kaikki alut on ainakin paikallistettu ja näyttää vi**sti terveemmälle kuin pihassa makaavan 10v uudemman escortin pohja.. surullista sanon minä =(
Samallahan sitä voi vaikka raottaa tulevaa, eli jo talvella hommatut vanteet joten jokainen voi tehdä omia laskelmiaan jos noiden materiaali sattuu olemaan pankko rautaa...
Samallahan sitä voi vaikka raottaa tulevaa, eli jo talvella hommatut vanteet joten jokainen voi tehdä omia laskelmiaan jos noiden materiaali sattuu olemaan pankko rautaa...
-
- -
- Viestit: 698
- Liittynyt: 23.7.2003 13:32
Ideoita/apuja pyydetään:
Tuossa miettinyt pääni puhki mitä tehdä noille turvakaarille, eli lähinnä niiden kiinnityksille lattiaan.
Vaihtoehto A:
76mm putkesta napsaista sopiva pätkä ja leikata se muotoon sisähelman viereen ja siihen kansi päälle , eli niin sanotusti "torni" josta päältä sitten lähtee kaariputket.
Vaihtoehto B:
pohjalevyyn neliö reikä pääkaaren ja etukaaren alle esim. 2-3 cm puoleltaan pienempi kuin mitä käytettävä aluslevy (3mm lätkä varattuna tuohon käyttöön) ja näin kaaret voisi pudottaa autosta läpi ja mitoittaa helpommin oikeeseen mittaansa ja sitten hitsata lätkä putkeen kiinni --> nosto oikeeseen korkeuteen ja hitsaus pohjalevyyn lätkien jäädessä auton alapuolelle. Sitten sisäpuolelta hitsata se pohjalevy myöskin siihen lattaan kiinni, eli kummaltakin puolelta olisi hitsattu hieman eri kohdista latta koriin kiinni ja se korkeusero mikä jää pohjalevyn ja latan väliin täytetään koritinalla (mitä se nyt onkaan tuo pellin vahvuus 0.75mm??) ja näin jäisi sisälle näkyviin vain pelkkä putki joka lattiassa kiinni. Pohjan puolelta koritinalla kiertää ne latan reunat ja siistisi sillä tapaa sen =)
Ongelma tuossa vain on se , että pääkaaren alle tuleva kohta on moneen suuntaan vekattu ja näin ollen siihen sopivan lätkän teko aika työläs ja vaikeahko saada muotoon sopiva.
Eli kumpi tapa olisi järkevämpi/parempi jos puntarissa on turvallisuus ja lopputuloksen jälki sopivassa suhteessa. Vai onko rakentavampaa/parempaa ideaa kenelläkään?
Tuossa miettinyt pääni puhki mitä tehdä noille turvakaarille, eli lähinnä niiden kiinnityksille lattiaan.
Vaihtoehto A:
76mm putkesta napsaista sopiva pätkä ja leikata se muotoon sisähelman viereen ja siihen kansi päälle , eli niin sanotusti "torni" josta päältä sitten lähtee kaariputket.
Vaihtoehto B:
pohjalevyyn neliö reikä pääkaaren ja etukaaren alle esim. 2-3 cm puoleltaan pienempi kuin mitä käytettävä aluslevy (3mm lätkä varattuna tuohon käyttöön) ja näin kaaret voisi pudottaa autosta läpi ja mitoittaa helpommin oikeeseen mittaansa ja sitten hitsata lätkä putkeen kiinni --> nosto oikeeseen korkeuteen ja hitsaus pohjalevyyn lätkien jäädessä auton alapuolelle. Sitten sisäpuolelta hitsata se pohjalevy myöskin siihen lattaan kiinni, eli kummaltakin puolelta olisi hitsattu hieman eri kohdista latta koriin kiinni ja se korkeusero mikä jää pohjalevyn ja latan väliin täytetään koritinalla (mitä se nyt onkaan tuo pellin vahvuus 0.75mm??) ja näin jäisi sisälle näkyviin vain pelkkä putki joka lattiassa kiinni. Pohjan puolelta koritinalla kiertää ne latan reunat ja siistisi sillä tapaa sen =)
Ongelma tuossa vain on se , että pääkaaren alle tuleva kohta on moneen suuntaan vekattu ja näin ollen siihen sopivan lätkän teko aika työläs ja vaikeahko saada muotoon sopiva.
Eli kumpi tapa olisi järkevämpi/parempi jos puntarissa on turvallisuus ja lopputuloksen jälki sopivassa suhteessa. Vai onko rakentavampaa/parempaa ideaa kenelläkään?
-
- -
- Viestit: 698
- Liittynyt: 23.7.2003 13:32
Joo elikkä tulikin sitten vaihtoehto C joku muu, mikä?. Eli lätkät lattiaan ja kaaret siihen.
Eipä voi kovin kehua istuviksi hyvällä tahdollakaan noita kaaria = melko v*tun lengot kaiken kaikkiaan olivat ja olin kaivuria jo hakemassa kaveriksi vääntelemään niitä oikeempaan muotoon kunnes hoksasin , että äijä oli ehtiny sen viedä mökille muutama päivä aikasemmin. No aikansa päätä kynsittiin Samin kanssa ja selvittiin monen tunnin sovittelulla ja lihasvoimin (läski todellisuudessa) ja kaaret sai siedettävän muodon ja mitan.
Lattiassa 3mm vahvuiset lätkät ja samaten A, ja B-pilareissa tukena ähisemässä.
Kuva 1
Kuva 2
Kuva 3
Kuva 4
Ja onhan tuo lämmityslaitteen reikäki tullut tukittua jokunen aika sitten ja hieman on konetilassakin kato käynyt maalien osalta. Kuvajainen aiheesta
Eipä voi kovin kehua istuviksi hyvällä tahdollakaan noita kaaria = melko v*tun lengot kaiken kaikkiaan olivat ja olin kaivuria jo hakemassa kaveriksi vääntelemään niitä oikeempaan muotoon kunnes hoksasin , että äijä oli ehtiny sen viedä mökille muutama päivä aikasemmin. No aikansa päätä kynsittiin Samin kanssa ja selvittiin monen tunnin sovittelulla ja lihasvoimin (läski todellisuudessa) ja kaaret sai siedettävän muodon ja mitan.
Lattiassa 3mm vahvuiset lätkät ja samaten A, ja B-pilareissa tukena ähisemässä.
Kuva 1
Kuva 2
Kuva 3
Kuva 4
Ja onhan tuo lämmityslaitteen reikäki tullut tukittua jokunen aika sitten ja hieman on konetilassakin kato käynyt maalien osalta. Kuvajainen aiheesta
-
- -
- Viestit: 698
- Liittynyt: 23.7.2003 13:32
Väristä en kyllä voi sanoa vielä ihan mitään, kun on tullut spekuloitua itsensä jo niin monesti kartanolle siinä touhussa, mutta musta se ei ainakaan ole kun olen mustan golffin aikanaan omistanut kertaalleen.
Ja mitä tuohon kasaamisen tulee niin parhaani mukaan olen yrittänyt itselleni valehdella, että kyllä siitä vielä hyvä tulee =)
Ihan ensimmäisen kerran mielessä kävi koko rojektin järkevyys, kun autoa ruotsissa kärryyn aseteltiin ja ohi meni aivan helkkarin vanha mummeli (liikkui rollaattorilla) joka kysyi tämän auton myyjältä (joka oli vanhainkodin hoitsu) että mitäkä tuolle sinun autollesi on tapahtumassa ja mihin se on menossa? Sen kun se kuuli, niin ilmeisesti kaikki vanhat sotamuistot jne pärähti mieleen ja päästi isoon ääneen "I FINLAND???" luuli kaiketi asioiden olevan täällä samalla tolalla vieläkin kun kaikkea paskaa raahataan keskeltä ruotsia suomeen =)
Silloin vähän mietitytti homman järkevyys ekaa kertaa.
Penkkejä olen myöskin spekuloinut moneen otteeseen ja ainakin hetki pitää noita omia jakkaroita varmaankin hyödyntää ja joko siitä siirtyä kisajakkaroihin tai sitten verhoiluttaa nuo uusiksi.Pitäisi vaan saada melkein joku kaveriksi tilaamaan sitä skotiruutukangasta kun on hieman tyyriin oloista ja kovin paljoa en sitä tarttiskaan.
Ja mitä tuohon kasaamisen tulee niin parhaani mukaan olen yrittänyt itselleni valehdella, että kyllä siitä vielä hyvä tulee =)
Ihan ensimmäisen kerran mielessä kävi koko rojektin järkevyys, kun autoa ruotsissa kärryyn aseteltiin ja ohi meni aivan helkkarin vanha mummeli (liikkui rollaattorilla) joka kysyi tämän auton myyjältä (joka oli vanhainkodin hoitsu) että mitäkä tuolle sinun autollesi on tapahtumassa ja mihin se on menossa? Sen kun se kuuli, niin ilmeisesti kaikki vanhat sotamuistot jne pärähti mieleen ja päästi isoon ääneen "I FINLAND???" luuli kaiketi asioiden olevan täällä samalla tolalla vieläkin kun kaikkea paskaa raahataan keskeltä ruotsia suomeen =)
Silloin vähän mietitytti homman järkevyys ekaa kertaa.
Penkkejä olen myöskin spekuloinut moneen otteeseen ja ainakin hetki pitää noita omia jakkaroita varmaankin hyödyntää ja joko siitä siirtyä kisajakkaroihin tai sitten verhoiluttaa nuo uusiksi.Pitäisi vaan saada melkein joku kaveriksi tilaamaan sitä skotiruutukangasta kun on hieman tyyriin oloista ja kovin paljoa en sitä tarttiskaan.
pankkorautavanteet
niin eli jos sulla on vanteet pankkorautaa,meinaat kiillottaa ja kromauttaa?muuta järkevää en vihjees perusteella pysty keksimään.eikä oikeestaan mikään muu oo ees järkevää.on meinaan topikki mitä oon seuraillu tässä,että vähän ylöspäin tätäkin.ittellä lojuu tallilla ykköskopan cabrio,josta myös saattaapi tänne topikki joskus ilmestyä...
-
- -
- Viestit: 698
- Liittynyt: 23.7.2003 13:32
Joooops, eli jotain pientä viimein saatu taas aikaseksi ja kai tässä taas pienen päivityksenki paikka sillon jo olisi?
Joten homma jatkui niiden kaarien sovittelulla ja tuossa vaiheessa oltaisiin nyt tällä hetkellä menossa, eli vielä puuttuu ainakin ristikko ja oviputket, mutta homma ei siihen kylläkään jää ja koelaudan alle olisi tarkoitus 1 poikkituki laittaa rattiakselin päälle ja tulipellin läpi iskaritorneihin putket + oviaukkoihin pään tienoille lyhyet vinotuet... mitä vielä? no katotaan kun siihen asti joskus ehditään.
Lisäkuva 1
Lisäkuva 2
Ja rupesihan sitä pääsemään käsiksi pohjalevyn takaosaankin kun nappasi takahelman alaosan pois haitolta =)
pohja itsessään on tuossa jamassa edelleenkin.
Niin ja kyllä se tarkoitus olisi auto maalata pohjalevyn molemmin puolin auton väriin, joten saattaapi ottaa pikkusen lompakon päälle näillä nykysillä maalihinnoilla ,mutta eipä tämä ole kausituote joka pitäisi saada juuri sille tietylle kesälle valmiiksi. Tehdään mahdollisuuksien mukaan ja katsotaan mitä tulevan pitää.
Joten homma jatkui niiden kaarien sovittelulla ja tuossa vaiheessa oltaisiin nyt tällä hetkellä menossa, eli vielä puuttuu ainakin ristikko ja oviputket, mutta homma ei siihen kylläkään jää ja koelaudan alle olisi tarkoitus 1 poikkituki laittaa rattiakselin päälle ja tulipellin läpi iskaritorneihin putket + oviaukkoihin pään tienoille lyhyet vinotuet... mitä vielä? no katotaan kun siihen asti joskus ehditään.
Lisäkuva 1
Lisäkuva 2
Ja rupesihan sitä pääsemään käsiksi pohjalevyn takaosaankin kun nappasi takahelman alaosan pois haitolta =)
pohja itsessään on tuossa jamassa edelleenkin.
Niin ja kyllä se tarkoitus olisi auto maalata pohjalevyn molemmin puolin auton väriin, joten saattaapi ottaa pikkusen lompakon päälle näillä nykysillä maalihinnoilla ,mutta eipä tämä ole kausituote joka pitäisi saada juuri sille tietylle kesälle valmiiksi. Tehdään mahdollisuuksien mukaan ja katsotaan mitä tulevan pitää.
-
- -
- Viestit: 698
- Liittynyt: 23.7.2003 13:32
Jotain pientä taas tullut lisättyä , eli Tämmöinen putki löyti paikkansa
Koelaudan alle johon onkin sitten hyvä ripustella vaikka mitä. Toki tuota pitää vielä pikkuisen muokata ja jäykistellä kunhan on eka selvillä mitä mahtuu mihinkin, kuten esim. tämä ja muita hilppeitä.
Jos huomenna vaikka saisi paikalleen ne vinotuet pään kohdalle ja jotain muuta pientä, niin siinäpä sitä taas olisi vähäksi aikaa.
Koelaudan alle johon onkin sitten hyvä ripustella vaikka mitä. Toki tuota pitää vielä pikkuisen muokata ja jäykistellä kunhan on eka selvillä mitä mahtuu mihinkin, kuten esim. tämä ja muita hilppeitä.
Jos huomenna vaikka saisi paikalleen ne vinotuet pään kohdalle ja jotain muuta pientä, niin siinäpä sitä taas olisi vähäksi aikaa.
-
- -
- Viestit: 698
- Liittynyt: 23.7.2003 13:32
Onpas pähheet kaaret, peukut täältä. Kun olet noin perusteellisesti hitsannut koriin, niin laitappas vielä tulipellin läpi etutolppaan kiinni, niin tulee "täysputkirunko". Tulee ossoomia fullrace-tyylistä ;) millä kaaret päällystetään, pulverilla? Onko tässä putkien keveyttä ajateltu eli kuinka paksua tavaraa? Noh, pääasia että on tukevat ja turvalliset oikeasti..
-
- -
- Viestit: 698
- Liittynyt: 23.7.2003 13:32
Putki--> 42.4mm X 3.26mm (onko riittävän tarkka? =) )
Järjestys---> etukaari,pääkaari,vinotuet pyöräkoteloihin,poikkituki niiden väliin,pääkaaren väliin putki, putket pää-ja etukaaren väliin,koelaudan alle putki,vinotuet pään kohdalle,oviputket ja diagonaali + tuostahan puuttuu vielä ~n.7-9 kappaletta erinäisiä pätkiä (joko sitä sitten olisi asialle asti siviilivehkeeseen?)
Pääkaari on viety niin pitkälle taakse ja vinoon kuin nuo yhdistävät putket antoi myöten, joita ei ole lyhennetty milliäkään siitä mitasta millä ne toimitettiin, eli vain koverrettu sopivaan muotoon.
Tuo alkuperänen kattoluukku sekä helpottaa että vaikeuttaa tuossa tuota hommaa vaihtelevasti, eli asentaessa omat vaikeutensa kun joutuu tuomaan alemmas settiä ja taas hitsatessa näkee paremmin tuonne ylöskin kun ei tarvitse naama katossa tiirata saumoja. Ehkä pikkusen vielä tuota etukaarta olisi toivonut alemmas , mutta se taas on jostain muualta pois.
Oviputket pitäis olla tuotu niin alas ja vinoon kuin gti:n omat ovipahvit antaa myöten (johtuen niistä koteloista ja kahvoista) ja ovikin saattaa tuurilla vielä mennä kiinnikin, mutta ikkunaveivi omassa täydessä mitassaan tuskin tulee pyörimään ovi kiinni, tässä taas helpottaa tuo kattoluukku asiaa jos sattuu tarvitsemaan pakokaasun raikasta ilmaa pirtiin kesken ajon.
Ja mitä painoon tulee, tingitään sitten jostain muualta jos pystyy, eli ajattelin olla säästämättä tässä osiossa.
Järjestys---> etukaari,pääkaari,vinotuet pyöräkoteloihin,poikkituki niiden väliin,pääkaaren väliin putki, putket pää-ja etukaaren väliin,koelaudan alle putki,vinotuet pään kohdalle,oviputket ja diagonaali + tuostahan puuttuu vielä ~n.7-9 kappaletta erinäisiä pätkiä (joko sitä sitten olisi asialle asti siviilivehkeeseen?)
Pääkaari on viety niin pitkälle taakse ja vinoon kuin nuo yhdistävät putket antoi myöten, joita ei ole lyhennetty milliäkään siitä mitasta millä ne toimitettiin, eli vain koverrettu sopivaan muotoon.
Tuo alkuperänen kattoluukku sekä helpottaa että vaikeuttaa tuossa tuota hommaa vaihtelevasti, eli asentaessa omat vaikeutensa kun joutuu tuomaan alemmas settiä ja taas hitsatessa näkee paremmin tuonne ylöskin kun ei tarvitse naama katossa tiirata saumoja. Ehkä pikkusen vielä tuota etukaarta olisi toivonut alemmas , mutta se taas on jostain muualta pois.
Oviputket pitäis olla tuotu niin alas ja vinoon kuin gti:n omat ovipahvit antaa myöten (johtuen niistä koteloista ja kahvoista) ja ovikin saattaa tuurilla vielä mennä kiinnikin, mutta ikkunaveivi omassa täydessä mitassaan tuskin tulee pyörimään ovi kiinni, tässä taas helpottaa tuo kattoluukku asiaa jos sattuu tarvitsemaan pakokaasun raikasta ilmaa pirtiin kesken ajon.
Ja mitä painoon tulee, tingitään sitten jostain muualta jos pystyy, eli ajattelin olla säästämättä tässä osiossa.
-
- -
- Viestit: 698
- Liittynyt: 23.7.2003 13:32
Eletään vähän tätä työlästä ja näkymätöntä aikaa, mutta vähän sieltä täältä taas hieroskeltu hieman ja laitetaan nyt muutama kuva missä näkyvimmät paikat
Elikkäs putkea on tullut pari pätkää lisää ja vielä huutaa noihin takaposkien kohdalle kaveriksi pätkiä ja Mikki Hiiren korvat lähti tuosta pääkaaren vierestä kulkemaan kun alkoi näyttämään siinä kohin melko levottomalle, niin nyt on ainakin vähän pelkistetty sitäkin =)
Vähän on toistaiseksi ajatukset lukossa mistä päästä tuota hieromista jatkaa, mutta kai se pitää alkaa hahmottelemaan pätkiä tulipellin läpi iskaritorneihin tai jotakin.
Elikkäs putkea on tullut pari pätkää lisää ja vielä huutaa noihin takaposkien kohdalle kaveriksi pätkiä ja Mikki Hiiren korvat lähti tuosta pääkaaren vierestä kulkemaan kun alkoi näyttämään siinä kohin melko levottomalle, niin nyt on ainakin vähän pelkistetty sitäkin =)
Vähän on toistaiseksi ajatukset lukossa mistä päästä tuota hieromista jatkaa, mutta kai se pitää alkaa hahmottelemaan pätkiä tulipellin läpi iskaritorneihin tai jotakin.
-
- -
- Viestit: 698
- Liittynyt: 23.7.2003 13:32
Jäipä sitten tuninki shown juopottelut väliin kokonaan ,niin piti hyödyntää sitäkin aikaa sitten hieman..
Oletettavasti viimeinen putken pätkä sikaosastoon ois sitten tässä ja paikasta varmaan voikin sitten olla hyvinkin montaa mieltä, mutta tuossa se näyttäisi olevan suht suorassa koriin nähden eikä kiilaudu tyhmästi ulospäin... no kuitenkin.
Sähköliiman kanssa leikittiin sitten sen verran , että aisat olisi kierretty kummaltakin puolelta tähän malliin ja moottorikannakkeet on sitten tuollaiset nykyään, myös ohjauksen puolelle piti hieman nööliä vetästä, eikä pohjan puolikaan säästynyt sähköliimaukselta...
Iskaritorni sai kaverikseen taas 3mm latan ja tuossa tuo putki on lopullisessa paikassaan mitä ilmeisemmin , mutta ei vielä hitsattuna kiinni koska taitaa olla viisain tehdä toinenkin puoli yhtäaikaa valmiiksi ja tinata sitten yhdessä molemmat. Oli vaan jäänyt porailematta sulakerasian raudat toiselta puolelta pois ja tätä ei enää jaksanut samalle iltaa alkaa enää väänteleen (tietää taas mitä siitä ois tullut kun väsyneenä alkaa meuhaamaan)
Bilteman persereikäpirra otti ja katkesi välittömästi kun alkoi tuota vesikouruun tullutta reikää muotoileen =( onneksi otin kuitenkin sen 5 kpl setin yhden sijasta niin oli millä jatkaa touhua ja jostain kumman syystä nuo toiset kyllä vaikutti olevan ihan kunnollisia teriä.
Siinäpä sitä taas tällä kertaa.. huolia/murheita/turhia toiveita? ,eli onko jotain mitä päässyt unohtumaan noiden kaarien osalta (muuta kuin saumojen siistiminen) puhukoon nyt tai vaijetkoon iäksi =)
Oletettavasti viimeinen putken pätkä sikaosastoon ois sitten tässä ja paikasta varmaan voikin sitten olla hyvinkin montaa mieltä, mutta tuossa se näyttäisi olevan suht suorassa koriin nähden eikä kiilaudu tyhmästi ulospäin... no kuitenkin.
Sähköliiman kanssa leikittiin sitten sen verran , että aisat olisi kierretty kummaltakin puolelta tähän malliin ja moottorikannakkeet on sitten tuollaiset nykyään, myös ohjauksen puolelle piti hieman nööliä vetästä, eikä pohjan puolikaan säästynyt sähköliimaukselta...
Iskaritorni sai kaverikseen taas 3mm latan ja tuossa tuo putki on lopullisessa paikassaan mitä ilmeisemmin , mutta ei vielä hitsattuna kiinni koska taitaa olla viisain tehdä toinenkin puoli yhtäaikaa valmiiksi ja tinata sitten yhdessä molemmat. Oli vaan jäänyt porailematta sulakerasian raudat toiselta puolelta pois ja tätä ei enää jaksanut samalle iltaa alkaa enää väänteleen (tietää taas mitä siitä ois tullut kun väsyneenä alkaa meuhaamaan)
Bilteman persereikäpirra otti ja katkesi välittömästi kun alkoi tuota vesikouruun tullutta reikää muotoileen =( onneksi otin kuitenkin sen 5 kpl setin yhden sijasta niin oli millä jatkaa touhua ja jostain kumman syystä nuo toiset kyllä vaikutti olevan ihan kunnollisia teriä.
Siinäpä sitä taas tällä kertaa.. huolia/murheita/turhia toiveita? ,eli onko jotain mitä päässyt unohtumaan noiden kaarien osalta (muuta kuin saumojen siistiminen) puhukoon nyt tai vaijetkoon iäksi =)
-
- -
- Viestit: 698
- Liittynyt: 23.7.2003 13:32
Noista keulan hitsauksista on ehkä 70% luokkaa nyt tuossa mitä tulee, eli kyllä noihin torneihin on pakko vetästä muutamia nöölejä ja sama homma noissa aisojen yläpuolisessa kohdissa, mutta ei kuitenkaan niin tiheään kuin mitä nyt alapuolisissa kohdissa on ( pakko yrittää pitää jotenkin järkevästi siistittävissä näkyviltä osilta)
-
- -
- Viestit: 698
- Liittynyt: 23.7.2003 13:32
Eipä sitä paljon mitään näkyvää saa aikaan, mutta laitetaas jotain esille taas.
Elikkä erinäisiä paikkoja pohjalevyn puolelta tuli nykästyä kiinni
Ja pyyhkijämekanismille pitää kokeilla jotain tuommosta tukea , ja tuossa toinenkin kuva joka aavistuksen mustahko =)
Kai se pitäisi seuraavana se takahelma alkaa laittelemaan ja tankinkorkin ympäristö siistimään+ne pohjat loppuun viimen sieltäkin puolelta.
Pitäisi vaan keksiä nyt sitten uusi paikka sulakerasialle, kun menee nyt nuo tuet iskaritorneihin siitä läpitte, niin kuin tuosta kuvastakin varmaan arvaa.
Elikkä erinäisiä paikkoja pohjalevyn puolelta tuli nykästyä kiinni
Ja pyyhkijämekanismille pitää kokeilla jotain tuommosta tukea , ja tuossa toinenkin kuva joka aavistuksen mustahko =)
Kai se pitäisi seuraavana se takahelma alkaa laittelemaan ja tankinkorkin ympäristö siistimään+ne pohjat loppuun viimen sieltäkin puolelta.
Pitäisi vaan keksiä nyt sitten uusi paikka sulakerasialle, kun menee nyt nuo tuet iskaritorneihin siitä läpitte, niin kuin tuosta kuvastakin varmaan arvaa.
-
- -
- Viestit: 698
- Liittynyt: 23.7.2003 13:32
Tämmöset ilmaantu nurkkiin tuossa syksymmällä ja kovasti sitä on ollu autossa kynsimistä, mutta ei sitä juuri mitään näkyvää saa aikaan. Vaan Puuttuuko tästä jotain kenties?
Helma löysi paikkansa sitä kauan etsittyään ja pyöräkoteloihin vois alkaa keksimään jo jotain liimamäskiä saumoihin että pääsis vetäseen nekin joskus lopulliselle pinnalle.
Toinenkin kylki alkaa löytämään Pikkuhiljaa muotoja. Pässi kun oli niin tuli katkastua pahinmoilleen tyngäksi tuo helma joten oli tyytyminen peltien hitsaaminen puskuun, toisin kuin oli ajatellut että kanttaamalla ois homma tehty.
Tuossa alla on vain koritina(+ruosteväri) joten vielä tarvii laitella joskus kittiäkin kunhan taas aikaa irtoaa, mutta kuten tarkkasilmäinen huomaa hävitettiin takanurkista korisaumat kokonaan pois hitsaamalla ja tinaamalla vaikka mahdollisuus kyllä olisi ollut ne säilyttääkkin
Ylimääränen kuva
En nyt enenpäänsä jaksa turinoida, joten jos jotain epäselvää/ihmetyttää niin kysyähän saa.
Helma löysi paikkansa sitä kauan etsittyään ja pyöräkoteloihin vois alkaa keksimään jo jotain liimamäskiä saumoihin että pääsis vetäseen nekin joskus lopulliselle pinnalle.
Toinenkin kylki alkaa löytämään Pikkuhiljaa muotoja. Pässi kun oli niin tuli katkastua pahinmoilleen tyngäksi tuo helma joten oli tyytyminen peltien hitsaaminen puskuun, toisin kuin oli ajatellut että kanttaamalla ois homma tehty.
Tuossa alla on vain koritina(+ruosteväri) joten vielä tarvii laitella joskus kittiäkin kunhan taas aikaa irtoaa, mutta kuten tarkkasilmäinen huomaa hävitettiin takanurkista korisaumat kokonaan pois hitsaamalla ja tinaamalla vaikka mahdollisuus kyllä olisi ollut ne säilyttääkkin
Ylimääränen kuva
En nyt enenpäänsä jaksa turinoida, joten jos jotain epäselvää/ihmetyttää niin kysyähän saa.
-
- -
- Viestit: 698
- Liittynyt: 23.7.2003 13:32
Kaikki punainen mitä näkyy on ruiskulla levitettyä 2K:ta ja nuo mitä edessä näkyy toistaiseksi tummemmalla saumojen/tulppausten ympärillä on pensselillä levitettyä 1K:ta ja ideana olisi tässä seuraavina työvaiheina (kunhan takaposki on valmiimpi) alkaa kolistelemaan pohjalevy ja konetila maaleihin, jotta sais jossain välissä viimein auton irti tuosta pukista.
Homma etenee näillä näkymillä --> ensin kaikki saumat puhdistaa ja 1k pensselillä +siihen koriliimat ja kun muuten alkaa olemaan valmista, otetaan reilumpi satsi epoksimaalia mihin samalla kerralla polyuretaaniväri päälle ja toivottavasti jäisi näin jokunen työvaihe pois välistä kun vetäisee tuon uretaanin luokkaa 30min päästä epoksin jälkeen.
Ja edelleenkin kiitos tästä hommasta kuuluu Samille, jota ilman tämä auto tuskin tulisi koskaan näkemään päivänvaloa (tai ainakaan tässä muodossa/laajuudessa)
Ei noista kaarista mitään lappuja ole, eli ihan normaalia saumallista putkea joka toimitettiin fit-for-all-models (sovita ite käy, vaikka transportteriin ja kuplaan)
Ehkä ois luokitellutkin voinu laittaa, mutta säästyypähän siltäkin kiusaukselta että joskus muka jotain kilpaaki ois pitäny koittaa ajaa ja toisakseen mistä tuota tietää mitkä ne säännökset tulevaisuudessa on , eli tuurilla vanhentuneet auttamatta.
Homma etenee näillä näkymillä --> ensin kaikki saumat puhdistaa ja 1k pensselillä +siihen koriliimat ja kun muuten alkaa olemaan valmista, otetaan reilumpi satsi epoksimaalia mihin samalla kerralla polyuretaaniväri päälle ja toivottavasti jäisi näin jokunen työvaihe pois välistä kun vetäisee tuon uretaanin luokkaa 30min päästä epoksin jälkeen.
Ja edelleenkin kiitos tästä hommasta kuuluu Samille, jota ilman tämä auto tuskin tulisi koskaan näkemään päivänvaloa (tai ainakaan tässä muodossa/laajuudessa)
Ei noista kaarista mitään lappuja ole, eli ihan normaalia saumallista putkea joka toimitettiin fit-for-all-models (sovita ite käy, vaikka transportteriin ja kuplaan)
Ehkä ois luokitellutkin voinu laittaa, mutta säästyypähän siltäkin kiusaukselta että joskus muka jotain kilpaaki ois pitäny koittaa ajaa ja toisakseen mistä tuota tietää mitkä ne säännökset tulevaisuudessa on , eli tuurilla vanhentuneet auttamatta.
Katselin noita kuvia ja huomasin tossa tallilla käydessäni että omat moottorin kannakkeet on vakiona jo hitsailtu aikas paljon koriin kiinni.
Itse myös massoja hieman irroittelin gasket stripperillä (tiivisteiden irroitus spräy) ja taltalla ja lähti aika kivuttomasti irti, ainoona vain että menee kuula aika jumiin kun suihkii tota ainetta ja siinä puuhailee joten täytyy laittaa ilmanvaihtoa hieman kovemmalle tai lähteä kahville kunnes on käryt hälventyneet. *o*
Itse myös massoja hieman irroittelin gasket stripperillä (tiivisteiden irroitus spräy) ja taltalla ja lähti aika kivuttomasti irti, ainoona vain että menee kuula aika jumiin kun suihkii tota ainetta ja siinä puuhailee joten täytyy laittaa ilmanvaihtoa hieman kovemmalle tai lähteä kahville kunnes on käryt hälventyneet. *o*
-
- -
- Viestit: 698
- Liittynyt: 23.7.2003 13:32
Aikasa nystättyä paloi naama ja vihellettiin homma poikki ja aloitettiin ruostevärin levittely saumakohtiin ihan penslaamalla ja loput menikin sitten ihan ruiskulla kuvat 1 ja kaksi
kaippa ne pyöräkotelot saa nyt sitten luvan välttää tähän koslaan ja sitten viime kerran on taas hieman lähempänä lopullista malliaan (hieman parsittavaan jäi). Tuokin on tullut joskus hepattua hieman jäsymmin kiinni kun tuntui lenuavan ( tiedä sitten onko todellista merkitystä mihinkään ,mutta ei se ainakaan enää heilu ja henkinen merkitys on valtava)
Siitäpä sitä varmaan seuraavana pitäs koriliimojen levitykseen alkaa ja katsoa minkälaista performanssitaidetta asiasta saadaan kasaan.
kaippa ne pyöräkotelot saa nyt sitten luvan välttää tähän koslaan ja sitten viime kerran on taas hieman lähempänä lopullista malliaan (hieman parsittavaan jäi). Tuokin on tullut joskus hepattua hieman jäsymmin kiinni kun tuntui lenuavan ( tiedä sitten onko todellista merkitystä mihinkään ,mutta ei se ainakaan enää heilu ja henkinen merkitys on valtava)
Siitäpä sitä varmaan seuraavana pitäs koriliimojen levitykseen alkaa ja katsoa minkälaista performanssitaidetta asiasta saadaan kasaan.
-
- -
- Viestit: 698
- Liittynyt: 23.7.2003 13:32
Jos sitä tässä taas jotain yrittäisi saada aikaan, mutta ensin suuria kysymyksiä ilmaan, eli tässä yrittänyt miettiä hommaa joka kantilta ja päällimmäisenä olisi pohjan/pyöräkoteloiden maalaminen valkoisiksi, vaan mitä sitä tuolle muulle korille tekee? kovasti haluttaisi vetää konetila/sisätila samaa kyytiä valkoisiksi tähän tyyliin , mutta ongelma on ykkösessä juurikin nuo luukut jotka määrävät mitä voi maalata ja miten.
Joutuisi samalla vetäsemään kaikki ovet/luukun sisäpuolelta myöskin valkoisiksi että joku järki hommassa toteutuisi ( muuten kaikki ovet olisi sisäpuolelta eriväriset kuin muu rovi) ja hommaa tasapainottamaan valkoiset vanteet.
Kaaret,penkit,koelauta,ovipahvit,,puskurit,listat jne jne on edelleen tarkoitus jättää mustiksi, mutta tuo 2-värisyys askarruttaa vielä
Joutuisi samalla vetäsemään kaikki ovet/luukun sisäpuolelta myöskin valkoisiksi että joku järki hommassa toteutuisi ( muuten kaikki ovet olisi sisäpuolelta eriväriset kuin muu rovi) ja hommaa tasapainottamaan valkoiset vanteet.
Kaaret,penkit,koelauta,ovipahvit,,puskurit,listat jne jne on edelleen tarkoitus jättää mustiksi, mutta tuo 2-värisyys askarruttaa vielä
-
- -
- Viestit: 698
- Liittynyt: 23.7.2003 13:32
Aikasa taas painittu ja palo naama= piti viheltää peli poikki tuolle leipomiselle ja hommaa etiä päin.
Kaiken näköstä taikinointia ollu ja tuota pirun onnetonta nysväämistä useampi ilta alla ja muutama homma pääsi yllättämään aika rajusti työmäärällään ( rasvan poisto putkista,saumojen siistiminen jne. jne)
Tuohon pitäs jotain tehä
Konetila
ja loput kuvat
http://i29.photobucket.com/albums/c290/ ... Medium.jpg
http://i29.photobucket.com/albums/c290/ ... Medium.jpg
http://i29.photobucket.com/albums/c290/ ... Medium.jpg
http://i29.photobucket.com/albums/c290/ ... Medium.jpg
http://i29.photobucket.com/albums/c290/ ... Medium.jpg
http://i29.photobucket.com/albums/c290/ ... Medium.jpg
http://i29.photobucket.com/albums/c290/ ... Medium.jpg
http://i29.photobucket.com/albums/c290/ ... Medium.jpg
Kaiken näköstä taikinointia ollu ja tuota pirun onnetonta nysväämistä useampi ilta alla ja muutama homma pääsi yllättämään aika rajusti työmäärällään ( rasvan poisto putkista,saumojen siistiminen jne. jne)
Tuohon pitäs jotain tehä
Konetila
ja loput kuvat
http://i29.photobucket.com/albums/c290/ ... Medium.jpg
http://i29.photobucket.com/albums/c290/ ... Medium.jpg
http://i29.photobucket.com/albums/c290/ ... Medium.jpg
http://i29.photobucket.com/albums/c290/ ... Medium.jpg
http://i29.photobucket.com/albums/c290/ ... Medium.jpg
http://i29.photobucket.com/albums/c290/ ... Medium.jpg
http://i29.photobucket.com/albums/c290/ ... Medium.jpg
http://i29.photobucket.com/albums/c290/ ... Medium.jpg
-
- -
- Viestit: 698
- Liittynyt: 23.7.2003 13:32
Noniin, ei oo ollu taas muuta tekemistä näin sunnuntaina kun istua jalkeille päästyään koneella
ja lukee mitä muut saa aikaan..;)
Koko topicin selanneena on herännyt kysymys tuosta "opetusvideosta", eli nätisti se auto
kieppuu siinä vartaassa, mutta miten sen saa siihen nostettua? Sitä kun ei filmissä kerrottu..;)
Ja tämän kakkos sivun lukeminen on ollut tuskallista, kun sivua saa vierittää sivu suunnassa
kokoajan, keneltä sitten jäänyt entteriä painamatta tms..
Kokonaisuudessaan lätsän nostamisen arvoinen projekti, itsellä ei riittäisi mielenkiintoa
kaapia auton ruhoa noin paljaaksi ja alkaa rakentamaan.. Mutta kun kerran aloittaa, niin
miksei sitten tekisi kunnolla, pikku oikominen saattaa kostautua siiten kun auto on
näyttelykunnossa ja alkaa ruoste pukkaamaan läpi jostain..:/
ja lukee mitä muut saa aikaan..;)
Koko topicin selanneena on herännyt kysymys tuosta "opetusvideosta", eli nätisti se auto
kieppuu siinä vartaassa, mutta miten sen saa siihen nostettua? Sitä kun ei filmissä kerrottu..;)
Ja tämän kakkos sivun lukeminen on ollut tuskallista, kun sivua saa vierittää sivu suunnassa
kokoajan, keneltä sitten jäänyt entteriä painamatta tms..
Kokonaisuudessaan lätsän nostamisen arvoinen projekti, itsellä ei riittäisi mielenkiintoa
kaapia auton ruhoa noin paljaaksi ja alkaa rakentamaan.. Mutta kun kerran aloittaa, niin
miksei sitten tekisi kunnolla, pikku oikominen saattaa kostautua siiten kun auto on
näyttelykunnossa ja alkaa ruoste pukkaamaan läpi jostain..:/
Ei tuommonen tyhjä kori onneksi paljoa paina.. Ottaa kaverin avuksi niin nousee pukkiin helposti - laittaa vaikka jotain pönkäksi alle nostoa helpottamaan!
Tätä rojektia on kyllä ilo seurata niiden ainaisten lasikuitu rakennelmien ja pulttaakiinnipirunkallislipare -projektien vastapainoksi!
Ei voi kun ihailla sitä kärsivällisyyttä/huolellisuutta mitä tuo vaatii, jospa sitä jonain päivänä itsekkin jaksais nuin perusteellisesti putsata korin.
Niin ja olis varmasti myös ihan hieno jos maalais koko auton valkoiseksi..?
Tätä rojektia on kyllä ilo seurata niiden ainaisten lasikuitu rakennelmien ja pulttaakiinnipirunkallislipare -projektien vastapainoksi!
Ei voi kun ihailla sitä kärsivällisyyttä/huolellisuutta mitä tuo vaatii, jospa sitä jonain päivänä itsekkin jaksais nuin perusteellisesti putsata korin.
Niin ja olis varmasti myös ihan hieno jos maalais koko auton valkoiseksi..?
-
- -
- Viestit: 698
- Liittynyt: 23.7.2003 13:32
Kori nousi pukeille seuraavalla tavalla-->
Keula kun ei käytännössä painanut mitään nii kannattelin sitä ja ukko ruuvasi kokonaisuudessaan sen kiinni
Perä olikin sitte oma hommansa kun ei voinut antaa periksi asiassa, että se nousee näinkin. Takana oli kuitenki vielä kiinni taka-akseli kaikkineen+iskarit+renkaat ja vanteet+tankki+takaluukku.Korkeutta ilmaantu sen verran painoon nähden , että helvetin hankala oli nostaa sitä kunnolla ylös asti ja eka yritys olikin onnistua, mutta missattiin toinen pultin reikä ja jäi roikkumaan vain toisesta reunastaan, joten piti lankkujen ja tunkin avulla nostella pikku hiljaa ylemmäs ja nakella renkaita sitä mukaa alle kun mahtu.
Ja pukkihan on tehty alunpitäen Mk1 escorttia varten, niin joutui tuollaisia saapa nähdä sovituksia tekemään siihen.
Värityksen suhteen olen melkolailla päätökseni tehnyt ja pohja tullaan edelleen värjäämään polyuretaanivärillä, mutta suoraan tulevan pintavärin mukaan.
Tänään tuli 1 tuubillinen korilimaa leviteltyä pohjalevyn saumoihin harjoitus mielessä ja nyt ehkä tohtii alkaa kokeileen tuonne konetilankin puolelle seuraavilla kerroilla.
Keula kun ei käytännössä painanut mitään nii kannattelin sitä ja ukko ruuvasi kokonaisuudessaan sen kiinni
Perä olikin sitte oma hommansa kun ei voinut antaa periksi asiassa, että se nousee näinkin. Takana oli kuitenki vielä kiinni taka-akseli kaikkineen+iskarit+renkaat ja vanteet+tankki+takaluukku.Korkeutta ilmaantu sen verran painoon nähden , että helvetin hankala oli nostaa sitä kunnolla ylös asti ja eka yritys olikin onnistua, mutta missattiin toinen pultin reikä ja jäi roikkumaan vain toisesta reunastaan, joten piti lankkujen ja tunkin avulla nostella pikku hiljaa ylemmäs ja nakella renkaita sitä mukaa alle kun mahtu.
Ja pukkihan on tehty alunpitäen Mk1 escorttia varten, niin joutui tuollaisia saapa nähdä sovituksia tekemään siihen.
Värityksen suhteen olen melkolailla päätökseni tehnyt ja pohja tullaan edelleen värjäämään polyuretaanivärillä, mutta suoraan tulevan pintavärin mukaan.
Tänään tuli 1 tuubillinen korilimaa leviteltyä pohjalevyn saumoihin harjoitus mielessä ja nyt ehkä tohtii alkaa kokeileen tuonne konetilankin puolelle seuraavilla kerroilla.
-
- -
- Viestit: 698
- Liittynyt: 23.7.2003 13:32
3M:n harmaata koriliimaa ja tuubissa luki 12€ , mutta muistaakseni kympin taisin tuubille maksaa ja näin yhden tuubin kokemuksella arvioisin uskaltaa ostaa 4 kpl kerralla ja kattoa sitten paljonko jäi lyhyeksi.
Jarruista ei vielä mitään hajua ole, eli katsotaan mitä kohdalle sattuu löytymään.
Kuitenki varmaan jossakin vaiheessa g60 eteen ja 16v taakse-settiä, vaikkakin jotku brembot ois kova sana.
Tekniikka rippuu ensikädessä siitäkin että missä vaiheessa vuotta auto on koriltaan valmis rullaava ja väri päällä, eli jos syksyllä nii ei tule siinä vaiheessa mitään, mutta jos jonkun vuoden kevättä eletään niin saattaa houkutus nousta liian kovaksi nostaa tuo vanha paskanen motti yhdeksi kesäksi paikalleen ( motti on edelleen koko möykkynä vetareineen päivineen nurkiss, eli johtoja/letkuja vailla)
Mutta jatkossa jos meinaa paljonki ajella, oli mielessä yrittää päästä liikkumaan vähän halvemmilla kilometreillä ,niin tulis paremmin käytyä reissussakin =)
Jarruista ei vielä mitään hajua ole, eli katsotaan mitä kohdalle sattuu löytymään.
Kuitenki varmaan jossakin vaiheessa g60 eteen ja 16v taakse-settiä, vaikkakin jotku brembot ois kova sana.
Tekniikka rippuu ensikädessä siitäkin että missä vaiheessa vuotta auto on koriltaan valmis rullaava ja väri päällä, eli jos syksyllä nii ei tule siinä vaiheessa mitään, mutta jos jonkun vuoden kevättä eletään niin saattaa houkutus nousta liian kovaksi nostaa tuo vanha paskanen motti yhdeksi kesäksi paikalleen ( motti on edelleen koko möykkynä vetareineen päivineen nurkiss, eli johtoja/letkuja vailla)
Mutta jatkossa jos meinaa paljonki ajella, oli mielessä yrittää päästä liikkumaan vähän halvemmilla kilometreillä ,niin tulis paremmin käytyä reissussakin =)
-
- -
- Viestit: 698
- Liittynyt: 23.7.2003 13:32
Tuota korin saumailua tuli tosiaan aikasemmin vähän kokeiltua tuonne pohjan puolelle ensin, että tohtis joskus konetilasta yrittää, eli saapi sanoa jos näyttää oleellisesti joku menevän kuvien perusteella vituiksi tässä vaiheessa. Tuon verran riitti 1 tuubi pohjan puolelle + edestä ja takaa 1 pyöräkotelo.
Kuva 1
Kuva 2
(vähän heikohkoja kuvia kun puolihuolimattomasti tuli otettua, eli kävin vain tarkistamassa miten oli kuivunu saumat)
Kuva 1
Kuva 2
(vähän heikohkoja kuvia kun puolihuolimattomasti tuli otettua, eli kävin vain tarkistamassa miten oli kuivunu saumat)
-
- -
- Viestit: 698
- Liittynyt: 23.7.2003 13:32
Lähinnä siksi että niistä saa sillon saumattoman näköset ( tai ainaki melkein)
Kuva kylläki valottu pilalle, mutta näkee kai tuosta jotaki.
Seuraavana kone- ja sisätila hiontaväriin ja alkaa katteleen mitä sinne vielä on jääny koloja ja muuta ryönää
Kuva kylläki valottu pilalle, mutta näkee kai tuosta jotaki.
Seuraavana kone- ja sisätila hiontaväriin ja alkaa katteleen mitä sinne vielä on jääny koloja ja muuta ryönää
-
- -
- Viestit: 698
- Liittynyt: 23.7.2003 13:32
Vaikka saumat olisi tigillä vedetty polkupyörätason hitsausjäljellä, niin olisin joka tapauksessa ne koriliimalla kiertänyt ( en sikamäskillä) ja joka asiassa olen yleensä erimieltä ja mielestäni häkki näyttää paremmalta kun vaikutelma on "yhtä puuta koko paska"
Ja Markolle, pakko saaha ennen sitä kasaan kun loppuu leima kortista ja henki ukosta paljo ennen.
Ja Markolle, pakko saaha ennen sitä kasaan kun loppuu leima kortista ja henki ukosta paljo ennen.
-
- -
- Viestit: 698
- Liittynyt: 23.7.2003 13:32
Alkaa paljastuun hiontavärin myötä parsittavia kohtia jonkun verran, elikkä jokunen paikka kaipaa täyttöä ja muutama taas oli unohtunu käytänönssä kokonaan.
yksi
kaksi
kolme
neljä
viisi
eipä yhtään enempää ois litran lekalla päässykkää ja kaiketi saa pari vielä hakea ehdolle, joten jospa noilla nyt sais ne kriittisimmät paikat kierrettyä ja hommaa hieman etiä päin, kuvat on mitä on kun ei kameraakaan viitti päntiönään mukana kuskata ( oli vähän extempore reissu)
yksi
kaksi
kolme
neljä
viisi
eipä yhtään enempää ois litran lekalla päässykkää ja kaiketi saa pari vielä hakea ehdolle, joten jospa noilla nyt sais ne kriittisimmät paikat kierrettyä ja hommaa hieman etiä päin, kuvat on mitä on kun ei kameraakaan viitti päntiönään mukana kuskata ( oli vähän extempore reissu)
-
- -
- Viestit: 698
- Liittynyt: 23.7.2003 13:32
Jos sitä paremmat kuvat myöhemmin...
Eli pientä tiiseriä kehiin =) ( kännykameran kuvia siis ja paremmat jos huomenissa tulis otettua)
Kuskin puolelta takapyörän kotelo
sama kauempaa
Kuskin puolelta takapyörän kotelo
sama kauempaa
Palaa sivulle “Projektiosasto”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 32 vierailijaa