Turbon vaihto diesel
Valvoja: ffp jäsenet
Turbon vaihto diesel
Moro. Minne on tarkoitettu liima joka tulee turbon tiivisteiden ja pinnapulttien mukana?? Siinä hevosruiskussa valmiina....
Re: Turbon vaihto diesel
No sanokaa nyt jumalauta joku. Vai saako sillä ruutalla heittää vesilintua??
Re: Turbon vaihto diesel
Taitaapi olla öljyä. Tarkoitettu ensi käynnistyksen voiteluun.
Re: Turbon vaihto diesel
No niinpä tietysti. Ruuttaan sen sitten yläreiästä sisään ennen kun käynnistän. Kiitos tästä!
Re: Turbon vaihto diesel
Ja alipaineletku irti ekaan käynnistykseen, ja jos öljyletku on uusi/tyhjä niin starttaamalla tai muulla keinoin öljypumppua pyörittämällä ensin öljylinja täyteen.
Re: Turbon vaihto diesel
Siinä se onkin, millä startata niin ettei lähde ” tulille ”
Re: Turbon vaihto diesel
Polttoainetta syöttämättä.
Re: Turbon vaihto diesel
Ok :) Nappaan jonkun liittimen irti polttoainepuolelta.
Re: Turbon vaihto diesel
Jatketaan tähän samaan. Turbo on vaihdettu, arvon herrojen ohjeiden mukaan. Myös n75 on vaihdettu, mutta ei tämä vieläkään oikein hyvä ole. Vetää 2000-3000, välillä ailahtelee siinäkin välissä. Paikoin potkaisee lujaakin. Egr on pois pelistä kunnon laipoilla, eli väliputkea ei edes ole. Voisiko liittyä siihen? Ohjelmoitu ei ole mitään. 2003 96kw PD.
Re: Turbon vaihto diesel
Tässä kuva...
- Liitteet
-
- 587CA5C3-638E-4E4C-9A2E-4C09FAD02F12.jpeg (2.46 MiB) Katsottu 11172 kertaa
Re: Turbon vaihto diesel
Alipainepuolta tutkimaan sitten seuraavaksi. Tandempumppu lienee vielä alkuperäinen?
Re: Turbon vaihto diesel
On alkuperäinen. Mikä on paras tapa etsiä alipainevuotoa dieselkoneesta
Re: Turbon vaihto diesel
Vaihat kaikki letkut. Alotat siitä. Niistä se vuotaa monesti.
Re: Turbon vaihto diesel
Kun egr on poistettu, tulppaa sen alipaineletku ennen alipainesäädintä. Saattaa muuten hukata alipaineet, kun muka aukoo egr:ää.
Itse venttiilihän sulla on/saattaa olla vielä paikallaan (?), sen kalvo saattaa olla rikki jolloin alipaineen määrä alenee.
Itse venttiilihän sulla on/saattaa olla vielä paikallaan (?), sen kalvo saattaa olla rikki jolloin alipaineen määrä alenee.
Re: Turbon vaihto diesel
Ok. Venttiili on tosiaan paikallaan, ja kalvo voi olla rikki koska oli myös bensakylvyssä sen 2viikkoa. Vikakoodit luettiin eilen ja koodeja ei enää tule, eli nyt on lähellä. :)
Re: Turbon vaihto diesel
EGR alipaine tulpattu, ja hiukan parempi on. Alakierroksilla 1500—>toimii, kunhan ei runttaa heti kaasua pohjaan. Pitää ns. kisuttaa turboa. Viive on valtava jos painaa heti napin lautaan. Merkkiliikkeessä on nyt tilattu kaikki alipaineletkut uutta, 200€ niidenkin hinta:(. No katsotaan tuleeko kuntoon. Voisiko tämä pierburgin n75 solenoidi olla huono? Tosin vikakoodia ei anna...
Re: Turbon vaihto diesel
RamAir kirjoitti:Merkkiliikkeessä on nyt tilattu kaikki alipaineletkut uutta, 200€ niidenkin hinta:(.
Voisit vaikka soitella sinne ja perua tilauksen ja hakea motonetistä parin metrin pätkän 6/4mm polttoaineletkua vitosella. Samaa tavaraa.
Re: Turbon vaihto diesel
Kokeilin jo motonetin tuotteella. Se 4/7 on todellisuudessa 4/9, ja ei siten sovi tuohon letkuviidakkoon..... mutta olisiko siellä 4/6, pitää tarkistaa
Re: Turbon vaihto diesel
Nyt on vaihdettu vaikka ja paljon. Mutta ei pelitä sen paremmin pari pientä vielä vaihtamatta. Mutta vaikuttavat olevan kunnossa. Tässä turbon testipaperi:
- Liitteet
-
- 9B04B149-411B-4F6B-81EF-E13E79BF46F8.jpeg (1.59 MiB) Katsottu 10913 kertaa
Re: Turbon vaihto diesel
Taitaa olla susipaska ahdin, vai osaako joku tulkita tätä?
Re: Turbon vaihto diesel
Paperin mukaan värinät pysyy alle raja-arvojen, en tiedä miten tosta voisi tulkita että ahdin on susipaska?
Muutenkaan ongelmasi ei kuulosta etäisestikkään siltä että turbossa olisi mitään vikaa.
Muutenkaan ongelmasi ei kuulosta etäisestikkään siltä että turbossa olisi mitään vikaa.
Re: Turbon vaihto diesel
Tämä alkaa käymään todella oudoksi. No, pitää vaihtaa vielä noi 2 pientä pätkää ja ihmetellä sitten lisää. Vikakoodeja ei enää anna.
Re: Turbon vaihto diesel
Suutin.? Miten niitten arvot? Niistä ei kovin herkästi koodia pukkaa. Menikö sulla siis se turbo alunperin vai mikä tuli ku vaihoit sen?
Re: Turbon vaihto diesel
Juu. Turbo meni niin että toimi vain yli 2800rpm. Ja veti kyllä hyvin. Alakierroksilla meni vikatilaan. Tällä uudella toimii sit taas heti 1500eteenpäin mutta kone vetää täyskaasulla jaksottain. Eli sekunnin pari vetää, sitten sekunniksi laantuu ja taas vetää.... ja tosiaan yli 3500 ei tapahdu enää oikein mitään. Ennen turbonvaihtoa veto oli melkein 5000 saakka
Re: Turbon vaihto diesel
Olisi vanha ahdin varmaan tullut "kuntoon" parin euron uuninpuhdistusvaahtopurkilla jota laitettu liuottamaan VNT-mekanismin siivikkoa.
Kuulostaa tuo oireilu siltä että ECU rajoittaa syöttöjä, mahdollisesti virheellisen ilmamäärän vuoksi. MAF-anturin puhdistus / vaihto tai sitten ajelet MAFfin liitin irti, toimiiko tällöin tasaisemmin?
Kuulostaa tuo oireilu siltä että ECU rajoittaa syöttöjä, mahdollisesti virheellisen ilmamäärän vuoksi. MAF-anturin puhdistus / vaihto tai sitten ajelet MAFfin liitin irti, toimiiko tällöin tasaisemmin?
Re: Turbon vaihto diesel
Lähdepä ajelulle testerin kanssa, katso ahtopaineen ja ilmamassan pyynnit ja toteutumat.
Pierupurkin N75 ei ole huono, mutta ei nekään ikuisia ole. Jumissa oleva VNT rasittaa käsittääkseni N75:ä.
EGR kannattaisi poistaa(poistattaa) myös ohjelmasta, samallahan saisi lisää tehoakin.
Pierupurkin N75 ei ole huono, mutta ei nekään ikuisia ole. Jumissa oleva VNT rasittaa käsittääkseni N75:ä.
EGR kannattaisi poistaa(poistattaa) myös ohjelmasta, samallahan saisi lisää tehoakin.
Re: Turbon vaihto diesel
Entäs jos antaisit auton perussäädettäväksi sellaiselle henkilölle joka saa sen kerrasta kuntoon? Tollasen tutkiminen ja mahdollinen korjaaminen on todella nopea homma.
On myös mahdollista ja todennäköistäkin että uuden ahtimen alipainekello ei vastaa alkuperäistä, jolloin siipien säätö ei toimi ohjelman mukaisesti. Lisäksi tietysti siipien perussäätö voi olla pielessä. On täysin järjetöntä vaihtaa mitään osia ennen kuin olet varma missä varsinainen ongelma sijaitsee.
On myös mahdollista ja todennäköistäkin että uuden ahtimen alipainekello ei vastaa alkuperäistä, jolloin siipien säätö ei toimi ohjelman mukaisesti. Lisäksi tietysti siipien perussäätö voi olla pielessä. On täysin järjetöntä vaihtaa mitään osia ennen kuin olet varma missä varsinainen ongelma sijaitsee.
Re: Turbon vaihto diesel
Jultsu kirjoitti:Olisi vanha ahdin varmaan tullut "kuntoon" parin euron uuninpuhdistusvaahtopurkilla jota laitettu liuottamaan VNT-mekanismin siivikkoa.
Kuulostaa tuo oireilu siltä että ECU rajoittaa syöttöjä, mahdollisesti virheellisen ilmamäärän vuoksi. MAF-anturin puhdistus / vaihto tai sitten ajelet MAFfin liitin irti, toimiiko tällöin tasaisemmin?
Ei tullut musclellakaan kuntoon. On kokeiltu. Voisin kokeilla kuinka menee MAF liitin irti. Katsotaan... kyllä tämä uusi turbo poisti kasan ongelmia.
Re: Turbon vaihto diesel
p0wer kirjoitti:Entäs jos antaisit auton perussäädettäväksi sellaiselle henkilölle joka saa sen kerrasta kuntoon? Tollasen tutkiminen ja mahdollinen korjaaminen on todella nopea homma.
On myös mahdollista ja todennäköistäkin että uuden ahtimen alipainekello ei vastaa alkuperäistä, jolloin siipien säätö ei toimi ohjelman mukaisesti. Lisäksi tietysti siipien perussäätö voi olla pielessä. On täysin järjetöntä vaihtaa mitään osia ennen kuin olet varma missä varsinainen ongelma sijaitsee.
Saa vinkata tietäjän. EGR on mekaanisesti pois. Ohjelmoitu ei ole, vielä.
Re: Turbon vaihto diesel
Suosittelisin että käyt nuo tarkistusmittaukset läpi;
https://sites.google.com/site/1810marti ... alth-check
Sillä löytyi todella pitkään vaivannut ongelma omassa autossa. IAT-anturi oli rikki ja kertoi käytännössä +60°C koko ajan ECU:lle. Ei ahtanut pikkukierroksilla, hyökkäsi joskus.
Em. dokumenttia suosittelen kaikille jos toiminta ei ole toivotunlaista näissä TDI-vehkeissä.
https://sites.google.com/site/1810marti ... alth-check
Sillä löytyi todella pitkään vaivannut ongelma omassa autossa. IAT-anturi oli rikki ja kertoi käytännössä +60°C koko ajan ECU:lle. Ei ahtanut pikkukierroksilla, hyökkäsi joskus.
Em. dokumenttia suosittelen kaikille jos toiminta ei ole toivotunlaista näissä TDI-vehkeissä.
Re: Turbon vaihto diesel
Ajoin hetken ilman MAF. Oli tasaisen laiska. Laitoin piuhan takaisin kiinni, niin sittenpä vasta veto olikin poukkoilevaa. Eli putsaan seuraavaksi MAF-anturin.
Re: Turbon vaihto diesel
No niin. Nyt kulkee kuin herran enkeli. Vetää tasaiseen 1800- 4500 asti. Shutoff venttiilissä oleva kalvo oli ilmeisesti osaksi susi ja vuoti vaikka toimi. Nyt läppä on koko ajan auki ja siihen tuleva letku tulpattu. Yksi pieni letkunpätkä vaihtamatta, huomenna tulee wandamotorilta sopivaa 3/6mm materiaalia. En siis ottanut merkkiliikkeen kalliita. Tähän tältä erää...
Palaa sivulle “Tekniikka - Diesel”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 5 vierailijaa