Mk2 Golf-86 1.8 Gti 16V nykyaikaan => 1.8 20VT
Valvoja: ffp jäsenet
-
- -
- Viestit: 187
- Liittynyt: 13.3.2014 17:26
Mk2 Golf-86 1.8 Gti 16V nykyaikaan => 1.8 20VT
Nyt jo taitaa uskaltaa aloittaa projekti-kertomuksen pakertamisen, kun jotain on saanut aikaiseksikin. Tarina juontaa juurensa tammikuuhun 2014, kun perheeseen syntyi tarve toiselle autolle. Hintaluokka rajattiin max.1500€. Nettiautoa selaillessa syttyi idea-lamppu ja haut kohdistettiin mk2 Golfeihin ja juurikin tuolla 1.8 16V-koneella. Pari päivää selailua ja muutama puhelu siihen päälle, niin voitiin lähteä kohti Sastamalaa hakemaan autoa kotiin päin.
Auto saatiin sitten pitkäksi venyneen illan päätteeksi koti pihaan ja seuraavana päivänä saattoi alkaa kartoittamaan auton vikoja läpi. Ja niitähän löytyi, kuten huono käynnistyvyys, lämppärin puhallin, kovat päästöt, lohkolämppärin kytkentä jne. Niistä voisi kirjoittaa oman projekti-kertomuken erikseen. Viat saatiin kuitenkin hallintaan uusimalla johtoja, liittimia ja tekemällä säätöjä. Golfilla köröteltiinkin koko talvi ja kesä 2014 ilman suurempia ongelmia.
Tällaisena Golf saapui:
Ja tuollaisenaan sillä ajeltiin pääasiassa. Maskiksi vaihdoin tupla-mallisen ja kevään koittaessa pyöräytettiin alle 15" alut. Tästä kokoonpanosta ei juuri kuvia ole.
Mutta projekti saatiin viimein työn alle marras-joulukuussa 2014 ja näin homma alkoi edetä:
Elikkäs kaikki alkoi tekniikan poistamisella ja kaikkien osien irroittamisella korista, sillä tarkoituksena on käydä kori huolellisesti läpi korjata tarvittavat viat.
Kori kiinnitettynä grilliin, jotta työskentely sujuisi sujuvasti. Tiedossa, kun sattui olemaan että aivan muutamalla pienellä peltilapulla tuota pohjaa ei kuntoon saada.
Pohja tuli todettua aivan liian pehmeäksi, joten päädyin vaihtamaan lattiapellit molemmille puolille. Samalla vaihtoon menee kummankin puolen helmapellit, takakaaret ja takahelma. Apurinpuolen lattia saatu jo kiinni ja helman korjauksia aloiteltu.
Auto saatiin sitten pitkäksi venyneen illan päätteeksi koti pihaan ja seuraavana päivänä saattoi alkaa kartoittamaan auton vikoja läpi. Ja niitähän löytyi, kuten huono käynnistyvyys, lämppärin puhallin, kovat päästöt, lohkolämppärin kytkentä jne. Niistä voisi kirjoittaa oman projekti-kertomuken erikseen. Viat saatiin kuitenkin hallintaan uusimalla johtoja, liittimia ja tekemällä säätöjä. Golfilla köröteltiinkin koko talvi ja kesä 2014 ilman suurempia ongelmia.
Tällaisena Golf saapui:
Ja tuollaisenaan sillä ajeltiin pääasiassa. Maskiksi vaihdoin tupla-mallisen ja kevään koittaessa pyöräytettiin alle 15" alut. Tästä kokoonpanosta ei juuri kuvia ole.
Mutta projekti saatiin viimein työn alle marras-joulukuussa 2014 ja näin homma alkoi edetä:
Elikkäs kaikki alkoi tekniikan poistamisella ja kaikkien osien irroittamisella korista, sillä tarkoituksena on käydä kori huolellisesti läpi korjata tarvittavat viat.
Kori kiinnitettynä grilliin, jotta työskentely sujuisi sujuvasti. Tiedossa, kun sattui olemaan että aivan muutamalla pienellä peltilapulla tuota pohjaa ei kuntoon saada.
Pohja tuli todettua aivan liian pehmeäksi, joten päädyin vaihtamaan lattiapellit molemmille puolille. Samalla vaihtoon menee kummankin puolen helmapellit, takakaaret ja takahelma. Apurinpuolen lattia saatu jo kiinni ja helman korjauksia aloiteltu.
Viimeksi muokannut getari16vee, 7.8.2017 21:22. Yhteensä muokattu 3 kertaa.
-
- -
- Viestit: 16030
- Liittynyt: 23.7.2003 9:30
- Viesti:
-
- -
- Viestit: 187
- Liittynyt: 13.3.2014 17:26
On kyllä joo samainen yksilö joka oli Getarissa joskus. Nahkapenkit heivasin mäelle aika nopeasti, sillä niistä oli rungot rikki ja nahka todella kulahtanutta. Muutenkin auto tainut kiertää kaikki Suomen ammattiopiston opiskelijat läpi. Mitään ei oltu varsinaisesti korjattu, vaan jonkinlaisilla virityksillä pötkitty eteenpäin.
Ja mitä mallin valintaan tulee, niin omasta mielestäni järkevää oli valita malli jossa on ilmoitettu papereissa jo tarpeeksi tehoa jotta muutoskatsatus tulisi sujumaan kivuttomammin. Myöskään omaanmakuun tuon orggis KR-moottorin potentiaali ei hirveästi kiinnostanut.
Ja kyllähän noita vielä tien päällä muutamia originaaleja liikkuu, niin toiset rakentakoot sitten niistä mieleisiä.
Ja mitä mallin valintaan tulee, niin omasta mielestäni järkevää oli valita malli jossa on ilmoitettu papereissa jo tarpeeksi tehoa jotta muutoskatsatus tulisi sujumaan kivuttomammin. Myöskään omaanmakuun tuon orggis KR-moottorin potentiaali ei hirveästi kiinnostanut.
Ja kyllähän noita vielä tien päällä muutamia originaaleja liikkuu, niin toiset rakentakoot sitten niistä mieleisiä.
ei tarvi ressata muutoskatsastuksesta
Samanlaillahan se katsastetaan kuin vaikka 1.3 ois tehnyt.
ilmoitettu papereissa jo tarpeeksi tehoa jotta muutoskatsastuksesta tulisi sujumaan kivuttomammin
Paljonkos siellä on merkitty? Millälailla se helpottaa katsastusta?
Olikos siellä KR, rekisteritietojen mukaan PL.
-
- -
- Viestit: 187
- Liittynyt: 13.3.2014 17:26
En tiedä olenko jotain ymmärtänyt väärin katsastuksesta, mutta mielestäni helpompi on lisätä 139hv +20% ja saada siten hevosia. Ja siltikin alusta ja jarrut riittää ainakin teoriassa.
Toisin kuin 1.3 koneella joutuisi haalimaan jarrut eteen ja taakse ym.sälää. Ja sitten se pitäisi muutoskatsastaa esim. Gti/G60.
Viisaammat voi korjailla ja tarkentaa mikäli olen aivan hakoteillä ajatusteni kanssa....
Toisin kuin 1.3 koneella joutuisi haalimaan jarrut eteen ja taakse ym.sälää. Ja sitten se pitäisi muutoskatsastaa esim. Gti/G60.
Viisaammat voi korjailla ja tarkentaa mikäli olen aivan hakoteillä ajatusteni kanssa....
139hv +20% ja saada siten hevosia. Ja siltikin alusta ja jarrut riittää ainakin teoriassa.
20% tehonlisäys koskee ainoastaan mallisarjan tehokkainta (=G60), eli joudut jokatapauksessa sinne vaihtaa eteen jarrut esim.G60.
Ja sitten se pitäisi muutoskatsastaa esim. Gti/G60
Joudut sinä sen 20vT muutoskatsastamaan siihen jokatapauksessa, oli lähtökohta vaikka GTi,G60,1.3 tai vaikka diiseli.
-
- -
- Viestit: 187
- Liittynyt: 13.3.2014 17:26
GTi:n jarruilla saat leimattua 139hv.
Tuo +20% koskee mallisarjan tehokkainta moottoria(/=jarruja) ellei lakipykälät ole parin vuoden aikana muuttuneet. (edit:pikaGoogletuksella muutosta ei näyttäs tapahtuneen)
Eli ei voi laskea että 139hv+20% ja että jarrut riittäisi.
Tuolleenhan laskettaessa G60 pystyisi rakentaa 16V:n jarruilla, mitäpä luulet onnistuuko leimata?
Jatkakaa ihmeessä.
Tuo +20% koskee mallisarjan tehokkainta moottoria(/=jarruja) ellei lakipykälät ole parin vuoden aikana muuttuneet. (edit:pikaGoogletuksella muutosta ei näyttäs tapahtuneen)
Eli ei voi laskea että 139hv+20% ja että jarrut riittäisi.
Tuolleenhan laskettaessa G60 pystyisi rakentaa 16V:n jarruilla, mitäpä luulet onnistuuko leimata?
mutta jokainen tekee niinkuin tekee, getari16vee tekee nyt tälleen;)
Jatkakaa ihmeessä.
Pelkät jarrujen vaihdot ei välttämättä riitä.
Niuho katsastushenkilö voi vaatia myös apurunko G60/Corrado malliksi, samoin paksumpi etuvakaaja. Oikein niuho vaatii vielä voimansiirronkin vastaamaan, eli 02A laatikko. Kunnon pilkun nu... vaatii eturunkopalkit vaihtoon G60 malleiksi ja liimalasin.
Aina kannattaa rakentaa, vakioita saa kaupasta :)
Niuho katsastushenkilö voi vaatia myös apurunko G60/Corrado malliksi, samoin paksumpi etuvakaaja. Oikein niuho vaatii vielä voimansiirronkin vastaamaan, eli 02A laatikko. Kunnon pilkun nu... vaatii eturunkopalkit vaihtoon G60 malleiksi ja liimalasin.
Aina kannattaa rakentaa, vakioita saa kaupasta :)
-
- -
- Viestit: 16030
- Liittynyt: 23.7.2003 9:30
- Viesti:
-
- -
- Viestit: 187
- Liittynyt: 13.3.2014 17:26
Hienoa, että ihmisiä kiinnostaa projekti! Täytyy tarkastella nuo katsastus vaihtoehdot tarkemmin kun sinne saakka päästään. Helpoin varmasti on tuo tehojen rajaaminen 139hv, mutta pitää konttorilla tarkistaa haluavatko mitä vaihdettavaksi jos haluaa enemmän tehoa.
Joka tapuksessa vaihdan etujarrut isommiksi joten siltä osin ei ongelmaa pitäisi olla. Apurunko tulee mk3:sta ja 02A- laatikko nestekytkimellä.
Koitan nyt saada tuon korin asiallisempaan kuntoon. Moottori onkin jo kasassa, kiitos avuliaan veljen ;)
Joka tapuksessa vaihdan etujarrut isommiksi joten siltä osin ei ongelmaa pitäisi olla. Apurunko tulee mk3:sta ja 02A- laatikko nestekytkimellä.
Koitan nyt saada tuon korin asiallisempaan kuntoon. Moottori onkin jo kasassa, kiitos avuliaan veljen ;)
-
- -
- Viestit: 187
- Liittynyt: 13.3.2014 17:26
-
- -
- Viestit: 16030
- Liittynyt: 23.7.2003 9:30
- Viesti:
-
- -
- Viestit: 187
- Liittynyt: 13.3.2014 17:26
-
- -
- Viestit: 16030
- Liittynyt: 23.7.2003 9:30
- Viesti:
-
- -
- Viestit: 16030
- Liittynyt: 23.7.2003 9:30
- Viesti:
-
- -
- Viestit: 187
- Liittynyt: 13.3.2014 17:26
Moottori siis alkaa olemaan nipussa. Moottorille tehtiin perus toimet, eli kansi käytettiin koneistamolla oikaisussa ja venttiilien varrentiivisteiden vaihdossa. Samalla kanavat käytiin läpi ja purseet poistettiin. Kampiakselin kaulat killotettiin ja samalla se oikaistiin. Lohkon tasopinta tarkistettiin ja todettiin suoraksi. Tämän lisäksi sylinterit hoonattiin.
Kiertokangiksi tuli H-profiili teräsveivit ja Wössner-männät sujautettiin myös sisään.
Moottori sai ACL Race laakerit kiertokankiin, vakiolaakerit kampiakseliin, uudet ketjut jakopäähän ja öljypumpulle sekä kaikki tiivisteet vaihdettiin luonnollisesti uusiin. Vesipumppu vaihtui uudeksi myös, samoin jakohihna kiristimineen vaihdettiin uusiin
Kiertokangiksi tuli H-profiili teräsveivit ja Wössner-männät sujautettiin myös sisään.
Moottori sai ACL Race laakerit kiertokankiin, vakiolaakerit kampiakseliin, uudet ketjut jakopäähän ja öljypumpulle sekä kaikki tiivisteet vaihdettiin luonnollisesti uusiin. Vesipumppu vaihtui uudeksi myös, samoin jakohihna kiristimineen vaihdettiin uusiin
Viimeksi muokannut getari16vee, 22.7.2017 21:46. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
-
- -
- Viestit: 187
- Liittynyt: 13.3.2014 17:26
-
- -
- Viestit: 187
- Liittynyt: 13.3.2014 17:26
Morjesta,
Kylläpäs sai hyvät naurut kun nimimerkki sebastian on tietävinään että tämän auton "gti jutun" aikanen omistaja olisi semi ruåttalainen, no voin kaikkien iloksi kertoa että en ole !! Ja sebastianille tiedoksi että jos nimien mukaan ruvetaan arpomaan että kuka on minkälainenkin "semi" niin voisi minullakin olla oma mielipide edellämainitusta käyttäjänimestä..... Sori offtopicci mut oli ihan pakko ja hienoo että bba-191 on vielä hengissä!!!
Terv. Toni
Kylläpäs sai hyvät naurut kun nimimerkki sebastian on tietävinään että tämän auton "gti jutun" aikanen omistaja olisi semi ruåttalainen, no voin kaikkien iloksi kertoa että en ole !! Ja sebastianille tiedoksi että jos nimien mukaan ruvetaan arpomaan että kuka on minkälainenkin "semi" niin voisi minullakin olla oma mielipide edellämainitusta käyttäjänimestä..... Sori offtopicci mut oli ihan pakko ja hienoo että bba-191 on vielä hengissä!!!
Terv. Toni
Ole hyvä vaan.
Suurinpiirtein suomeksi lukee että taisi olla.
Joskus niihin aikoihin (varmaankin,ei voi muistaa varmaksi) oli kottero myynnissä ja soittelin myyjälle mutta eihän sieltä suomea tullut. Sitä siipilehtijuttua kyllä mainosti, sen verran yhteistä kieltä löytyi että oletin saman jonnen mehuissaan olevan autonsa jutun tiimoilta.
No ainakin (ja näköjään onneksi) jäi kaupat tekemättä.
Voi olla että oli jo vaihtanut omistajaa.
Mutta se siitä.
Suurinpiirtein suomeksi lukee että taisi olla.
Joskus niihin aikoihin (varmaankin,ei voi muistaa varmaksi) oli kottero myynnissä ja soittelin myyjälle mutta eihän sieltä suomea tullut. Sitä siipilehtijuttua kyllä mainosti, sen verran yhteistä kieltä löytyi että oletin saman jonnen mehuissaan olevan autonsa jutun tiimoilta.
No ainakin (ja näköjään onneksi) jäi kaupat tekemättä.
Voi olla että oli jo vaihtanut omistajaa.
Mutta se siitä.
-
- -
- Viestit: 187
- Liittynyt: 13.3.2014 17:26
Kivaa että edellisiäkin omistajia seurailee tätä projektia😀 Minulle on aivan se ja sama onko auto ollut vaikka kiinalaisella! Olisi kiva vain tietää missä vaiheessa tuo pohja on päästetty noin luokattomaan kuntoon?
Projekti etenee hitain, mutta varmin askelein eteenpäin. Tuo ruosteiden vaihtaminen terveeseen peltiin vain ottaa kovasti aikaa😊
Projekti etenee hitain, mutta varmin askelein eteenpäin. Tuo ruosteiden vaihtaminen terveeseen peltiin vain ottaa kovasti aikaa😊
Silloin ku oli mulla niin oli tip top kunnossa mutta sen jälkeen nähnyt vissiin maailmaa jonkun verran, olen tosin tossa välissä (3-4vuotta sitten ) ajanutkin tolla autolla ja sillon oli jo vedot hukassa, pakosarja hävinnyt yms. . Tuo ollut ehdottomasti hauskimpia autoja mitä mulla on ollut. Ja väristä sen verran että on tosiaan foordin 2000 vuoden "millenium" väri.
-
- -
- Viestit: 187
- Liittynyt: 13.3.2014 17:26
Pikkuisen saatu peltejä vaihdettua apurin helmaan illan pimeinä tunteina...
Ja seuraavaksi olisi tämän näköisiä haasteita...
Tämännäköistä pyörän puolelta...
Noi kun saisi laitettua lähiaikoina, niin voisi huokaista jo pikkuisen, sillä kuskin puoli vaikuttaa ehjemmältä ainkin pinnalta. Vaikkakin sinnekin laitan samalla tavalla uudet pellit kuin apparin puolellekin.
Ja seuraavaksi olisi tämän näköisiä haasteita...
Tämännäköistä pyörän puolelta...
Noi kun saisi laitettua lähiaikoina, niin voisi huokaista jo pikkuisen, sillä kuskin puoli vaikuttaa ehjemmältä ainkin pinnalta. Vaikkakin sinnekin laitan samalla tavalla uudet pellit kuin apparin puolellekin.
-
- -
- Viestit: 187
- Liittynyt: 13.3.2014 17:26
Pitkästä aikaa on saatu motivaatiota ja aikaa revittyä irti :) Aika tiukassa ollut viime aikoina tuo tallilla käynti, saati sitten töihin ryhtyminen.
Eilisen aikana saatu seuraavaa aikaan:
Ja kontin puolelta näyttää tältä:
Ja tuli jo alkusyksystä rempattua jarrutkin tuohon kulkineeseen. Satulat on VR6 Golfista ja olka-akselit on Muumi-Passatista. Nuo tuli sitruunahapossa kylvetettyä ja sitten vaan sprayllä maalattu. Kasaan laitettiin uusilla tiivisteillä ja männillä. Ja tietenkin uudet pyöränlaakeritkin sujautettiin napoihin.
Vielähän tuossa on laittoa aikalailla jäljellä, mutta ainakin itselle oli tuo pyöräkotelon fixaaminen joten mieltä masentava... Kiitos tässä vaiheessa motivaattorille;)
Eilisen aikana saatu seuraavaa aikaan:
Ja kontin puolelta näyttää tältä:
Ja tuli jo alkusyksystä rempattua jarrutkin tuohon kulkineeseen. Satulat on VR6 Golfista ja olka-akselit on Muumi-Passatista. Nuo tuli sitruunahapossa kylvetettyä ja sitten vaan sprayllä maalattu. Kasaan laitettiin uusilla tiivisteillä ja männillä. Ja tietenkin uudet pyöränlaakeritkin sujautettiin napoihin.
Vielähän tuossa on laittoa aikalailla jäljellä, mutta ainakin itselle oli tuo pyöräkotelon fixaaminen joten mieltä masentava... Kiitos tässä vaiheessa motivaattorille;)
Viimeksi muokannut getari16vee, 7.8.2017 21:37. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
-
- -
- Viestit: 187
- Liittynyt: 13.3.2014 17:26
-
- -
- Viestit: 187
- Liittynyt: 13.3.2014 17:26
Re: Mk2 Golf-86 1.8 Gti 16V nykyaikaan => 1.8 20VT
Tässä kevään tullessa on taas pientä motivaation poikasta saatu keräiltyä kasaan. Aloitettu tekemään kuskin puolta, ei hirveästi positiivisiä yllätyksiä tullut vastaan, mutta kuitenkin hivenen paremmassa kunnossa kuin apparin puoli.
Ei ole vielä ehtinyt kuin helmaa raapaista pois ja lattiaa poistanut. Ja tuota pohjapalkkia fixailtu.
Ei ole vielä ehtinyt kuin helmaa raapaista pois ja lattiaa poistanut. Ja tuota pohjapalkkia fixailtu.
Re: Mk2 Golf-86 1.8 Gti 16V nykyaikaan => 1.8 20VT
Voi morjens [emoji1] ihailtavaa paneutumista asiaan [emoji4]
Re: Mk2 Golf-86 1.8 Gti 16V nykyaikaan => 1.8 20VT
Joo samat sanat täältä elikkä pirun hyvältä näyttää ja kunnolla tekemisen meininkiä tässä projektissa eikä vaan sinne päin.
Re: Mk2 Golf-86 1.8 Gti 16V nykyaikaan => 1.8 20VT
Hyvän näköstä touhuumista :) Mitkä/mistä muovikaaret ovat?
-
- -
- Viestit: 187
- Liittynyt: 13.3.2014 17:26
Re: Mk2 Golf-86 1.8 Gti 16V nykyaikaan => 1.8 20VT
Kiitos positiivisesta palautteesta.
Nuo kaaret ja helmat on G60, ne on hankittu ClassicPartsilta, Mecatechnicilta ja ODAK Rennsporttechnikilta. Tilattu vähän joka puolelta, kun tuntui jostain aina olevan joku osa loppu.
Nuo kaaret ja helmat on G60, ne on hankittu ClassicPartsilta, Mecatechnicilta ja ODAK Rennsporttechnikilta. Tilattu vähän joka puolelta, kun tuntui jostain aina olevan joku osa loppu.
-
- -
- Viestit: 187
- Liittynyt: 13.3.2014 17:26
Re: Mk2 Golf-86 1.8 Gti 16V nykyaikaan => 1.8 20VT
Kesän koittaessa on myös tallin uumenissakin käyty työstämässä Golfia eteenpäin. Muutamia kuvia on tullut räpsittyäkin, tosin vain kännykkälaatuisia, mutta eiköhän niistä sen verran taas selvää saa...
Tosiaankin lattia tuli vaihdettua myös kuljettajan puolelle ja helmakin rälläköitiin auki. Helman sisäpuolihan ei positiivisiä yllätyksiä tarjonnut, joten sitäkin sai työstää. Myös pohjan takaosassa oli havaittavissa aikaisempia korjauksia ja korroosion alkua.
Lähtötilanne näytti tältä:
Ja pienen leikkaa-liimaa operaation jälkeen oli tämän näköistä:
Helman etuosa ei ollut niin paha kuin apukuskin puolella, mutta joutui sitäkin fixaamaan:
Tulos muutaman hetken päästä:
Tässä on saatu jo helma paikoilleen ja tuo reikäpelti lattian ja helmapellin väliin. Pohja on jo lähes valmis:
Seuraavalla kerralla olisi tarkoitus tehdä tuo helman etupää valmiiksi, leikata kuljettajan puolen takakaari auki ja korjata tuo takakulma:
Tosiaankin lattia tuli vaihdettua myös kuljettajan puolelle ja helmakin rälläköitiin auki. Helman sisäpuolihan ei positiivisiä yllätyksiä tarjonnut, joten sitäkin sai työstää. Myös pohjan takaosassa oli havaittavissa aikaisempia korjauksia ja korroosion alkua.
Lähtötilanne näytti tältä:
Ja pienen leikkaa-liimaa operaation jälkeen oli tämän näköistä:
Helman etuosa ei ollut niin paha kuin apukuskin puolella, mutta joutui sitäkin fixaamaan:
Tulos muutaman hetken päästä:
Tässä on saatu jo helma paikoilleen ja tuo reikäpelti lattian ja helmapellin väliin. Pohja on jo lähes valmis:
Seuraavalla kerralla olisi tarkoitus tehdä tuo helman etupää valmiiksi, leikata kuljettajan puolen takakaari auki ja korjata tuo takakulma:
Viimeksi muokannut getari16vee, 15.10.2017 22:30. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
-
- -
- Viestit: 187
- Liittynyt: 13.3.2014 17:26
Re: Mk2 Golf-86 1.8 Gti 16V nykyaikaan => 1.8 20VT
Viikonlopun aikana tehty taas jotakin hyödyllistä. Tuli väännettyä tuohon helman etu-osaan helmapelti ja suunnilleen oikeanmallin potero myös päälle.
Ja tuotos näyttää nyt tältä:
Tätä tahtia, jos vaan malttaa ja ehtii Golfia tekemään, niin voipi olla pohja jo kesän loppupuolella maalissa...
Ja tuotos näyttää nyt tältä:
Tätä tahtia, jos vaan malttaa ja ehtii Golfia tekemään, niin voipi olla pohja jo kesän loppupuolella maalissa...
Viimeksi muokannut getari16vee, 8.1.2018 22:21. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Re: Mk2 Golf-86 1.8 Gti 16V nykyaikaan => 1.8 20VT
No huh, tuonne ei taida paljoa vanhaa peltii jäädä :D
-
- -
- Viestit: 187
- Liittynyt: 13.3.2014 17:26
Re: Mk2 Golf-86 1.8 Gti 16V nykyaikaan => 1.8 20VT
Tässä vaiheessa vaikuttaisi siltä ettei katolle, konepellille ja oville tarvitse tehdä mitään isompaa. Eli ainakin ne jäävät alkuperäisiksi :)
Mutta pohjaan ei todellakaan juuri alkuperäistä jää.
Mutta pohjaan ei todellakaan juuri alkuperäistä jää.
-
- -
- Viestit: 187
- Liittynyt: 13.3.2014 17:26
Re: Mk2 Golf-86 1.8 Gti 16V nykyaikaan => 1.8 20VT
Kesälomalla saatu seuraavaa aikaiseksi:
Vasemman puolen takakulma on saatu jo valmiiksi. Sitä saikin pajoittaa aika paljon, sillä ruoste oli päässyt syömään sisältä lähes kaiken mahdollisen.
Takahelmapelti ja lokasuojan kaari tuli vaihdettua uusiin. Ne oli suhteellisen helppoja operaatioita ja menivät ilman suurempia takaiskuja paikoilleen.
Uusi lokasuojan kaari paikoillaan ja vanha takahelma poistettuna:
Uusi takahelmakin löytänyt jo paikan:
Seuraavaksi tarkoituksena on poistaa pohjasta loput massat, siistiä hitsaussaumoja, tehdä takahelman ja kaaren väliin pellit sekä maalata pohja.
Vasemman puolen takakulma on saatu jo valmiiksi. Sitä saikin pajoittaa aika paljon, sillä ruoste oli päässyt syömään sisältä lähes kaiken mahdollisen.
Takahelmapelti ja lokasuojan kaari tuli vaihdettua uusiin. Ne oli suhteellisen helppoja operaatioita ja menivät ilman suurempia takaiskuja paikoilleen.
Uusi lokasuojan kaari paikoillaan ja vanha takahelma poistettuna:
Uusi takahelmakin löytänyt jo paikan:
Seuraavaksi tarkoituksena on poistaa pohjasta loput massat, siistiä hitsaussaumoja, tehdä takahelman ja kaaren väliin pellit sekä maalata pohja.
Viimeksi muokannut getari16vee, 8.1.2018 22:19. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Re: Mk2 Golf-86 1.8 Gti 16V nykyaikaan => 1.8 20VT
Siisti PV :)
Golf jäis kyllä itellä tekemättä, kun paljon vähemmän hitsausta vaatineet projektitkin hävitetty, ei voi kuin hattua nostaa.
Golf jäis kyllä itellä tekemättä, kun paljon vähemmän hitsausta vaatineet projektitkin hävitetty, ei voi kuin hattua nostaa.
-
- -
- Viestit: 187
- Liittynyt: 13.3.2014 17:26
Re: Mk2 Golf-86 1.8 Gti 16V nykyaikaan => 1.8 20VT
Tänäänkin tuli päivä vietettyä hyvien asioiden äärellä. Lomailu ja töiden alkaminen päässyt taas kerran rokottamaan laatu aikaa hallin uumenissa.
Sain väännettyä vasempaan takakulmaan tuon peltisoiron takahelmapellin ja lokasuojan korjauspellin väliin. Se olikin helpompi homma kuin alkuun ajattelin. Ja myös pyöränkotelon alareunaan tuli vaihdettua n.5cm soiro tervettä peltiä.
Lisäksi varapyöräkotelon pohjaan vaihdoin uutta peltiä ja rakensin kiinnityksen polttoainetankille. Tankkikin näyttäisi pysyvän paikoillaan... Pitää rakentaa vielä pidike täyttöputken yläpäähän.
Sain väännettyä vasempaan takakulmaan tuon peltisoiron takahelmapellin ja lokasuojan korjauspellin väliin. Se olikin helpompi homma kuin alkuun ajattelin. Ja myös pyöränkotelon alareunaan tuli vaihdettua n.5cm soiro tervettä peltiä.
Lisäksi varapyöräkotelon pohjaan vaihdoin uutta peltiä ja rakensin kiinnityksen polttoainetankille. Tankkikin näyttäisi pysyvän paikoillaan... Pitää rakentaa vielä pidike täyttöputken yläpäähän.
Viimeksi muokannut getari16vee, 15.10.2017 22:16. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Re: Mk2 Golf-86 1.8 Gti 16V nykyaikaan => 1.8 20VT
Uutta pidikettä saattaisi saada vielä ihan marmoritiskiltäkin parin kympin hintaan.
Osanumero 191803483.
Osanumero 191803483.
Re: Mk2 Golf-86 1.8 Gti 16V nykyaikaan => 1.8 20VT
Minkäs vahvuisessa happoliuoksessa noi satulat uitit? Ja miten pitkään?
Tekeminen on hyvällä mallilla. Jatka samaa rataa vaan :)
Tekeminen on hyvällä mallilla. Jatka samaa rataa vaan :)
-
- -
- Viestit: 187
- Liittynyt: 13.3.2014 17:26
Re: Mk2 Golf-86 1.8 Gti 16V nykyaikaan => 1.8 20VT
jii_bee: Kiitos tuosta kannakkeen varaosa numerosta,täytyy heti huomenna olla yhteydessä marmorille.
Demon: Kiitos kannustuksesta. Satuloita uittelin muistaakseni n.10% liuoksessa noin viikon ajan, välillä isompia ruosteita mekaanisesti poistaen.Tuo prosessihan nopeutuu huomattavasti, jos saa pidettyä happoliuoksen lämpimänä esim.50°C
Demon: Kiitos kannustuksesta. Satuloita uittelin muistaakseni n.10% liuoksessa noin viikon ajan, välillä isompia ruosteita mekaanisesti poistaen.Tuo prosessihan nopeutuu huomattavasti, jos saa pidettyä happoliuoksen lämpimänä esim.50°C
Re: Mk2 Golf-86 1.8 Gti 16V nykyaikaan => 1.8 20VT
Kiitos tuosta kannakkeen varaosa numerosta,täytyy heti huomenna olla yhteydessä marmorille.
Tuo on siitä jännä osanen että Mk2 kuvista sitä ei löydy - on ilmeisesti saatavana vain sisälokasuojan mukana. Mk3 kuvista se löytyy ja on 191-alkuinen "Mk2-osa".
-
- -
- Viestit: 187
- Liittynyt: 13.3.2014 17:26
Re: Mk2 Golf-86 1.8 Gti 16V nykyaikaan => 1.8 20VT
Sinne se kiinnike sujahti. Ja eikä maksanut kuin 21€ marmorilla.
Viimeksi muokannut getari16vee, 15.10.2017 22:11. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
-
- -
- Viestit: 187
- Liittynyt: 13.3.2014 17:26
Re: Mk2 Golf-86 1.8 Gti 16V nykyaikaan => 1.8 20VT
Eilen kävi Golf ulkoilemassa reilun 1.5 vuoden jälkeen :) Pohjaan vedettiin Tikkurilan Temacoat Primer, sävytettynä tulevan pintasävyn mukaan.
Viimeksi muokannut getari16vee, 15.10.2017 22:10. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
-
- -
- Viestit: 187
- Liittynyt: 13.3.2014 17:26
Re: Mk2 Golf-86 1.8 Gti 16V nykyaikaan => 1.8 20VT
Tänään Golf sai myös jo pintavärin pohjaan. Maalina Tikkurilan Temadur90.
Seuraavaksi tarkoituksena olisi saada auto pyörilleen, ja sitten laittaa moottorikin jo konehuoneeseen koe-sovitukseen.
Syvä kiitos tänä viikonloppuna avustaneille!
Seuraavaksi tarkoituksena olisi saada auto pyörilleen, ja sitten laittaa moottorikin jo konehuoneeseen koe-sovitukseen.
Syvä kiitos tänä viikonloppuna avustaneille!
Viimeksi muokannut getari16vee, 15.10.2017 22:06. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Re: Mk2 Golf-86 1.8 Gti 16V nykyaikaan => 1.8 20VT
On se kyllä mukava katella puhasta ja ennen kaikkea ruosteetonta pohjaa! :) keep going!
-
- -
- Viestit: 187
- Liittynyt: 13.3.2014 17:26
Re: Mk2 Golf-86 1.8 Gti 16V nykyaikaan => 1.8 20VT
Projektikin edennyt akseleiden osalta eteenpäin. Tarkoitus oli laittaa G3-mallin apurunko ja tuo 16V oma taka-akseli, mutta hiekkapuhallukseen viedessä tuli akselia tutkittua lähemmin ja todettua ettei siitä mitään tule.
Tästä vaan leuka kohti rintaa ja metsästämään uutta akselia taakse... Nettivaraosasta sattui silmään purussa oleva Corrado G60, josta sitten lunastin jo valmiiksi pulverimaalatut taka-akselin, apurungon ja etupalkin. Tämä sopi paremmin kuin hyvin ja tuli vältyttyä itse hiekkapuhallukselta ja maalaukselta. Ja onhan ainakin alustan osalta lakisääteiset osat paikoillaan.
Jarrut ja alustakin tuli jo laitettua paikoilleen, seuraavaksi pitäisi nostella moottoria paikoilleen ja laskea auto pitkästä aikaa pyörilleen.
Tästä vaan leuka kohti rintaa ja metsästämään uutta akselia taakse... Nettivaraosasta sattui silmään purussa oleva Corrado G60, josta sitten lunastin jo valmiiksi pulverimaalatut taka-akselin, apurungon ja etupalkin. Tämä sopi paremmin kuin hyvin ja tuli vältyttyä itse hiekkapuhallukselta ja maalaukselta. Ja onhan ainakin alustan osalta lakisääteiset osat paikoillaan.
Jarrut ja alustakin tuli jo laitettua paikoilleen, seuraavaksi pitäisi nostella moottoria paikoilleen ja laskea auto pitkästä aikaa pyörilleen.
-
- -
- Viestit: 187
- Liittynyt: 13.3.2014 17:26
Re: Mk2 Golf-86 1.8 Gti 16V nykyaikaan => 1.8 20VT
Golf saatu vihdoinkin pyörilleen ja moottoria ja vaihdelaatikkoa asennettu paikoilleen.
Seuraavaksi pitäisi alkaa pakosarjaa askartelemaan ja tilailla turbo ja hukkaportti.
Seuraavaksi pitäisi alkaa pakosarjaa askartelemaan ja tilailla turbo ja hukkaportti.
-
- -
- Viestit: 187
- Liittynyt: 13.3.2014 17:26
Re: Mk2 Golf-86 1.8 Gti 16V nykyaikaan => 1.8 20VT
Tommosia kilkkeitä tuli tänään hommattua:
Näyttää aika tiukalta tuo rintapellin ja moottorin välinen tila sitten kuitenkin, kun tuota hyrskytintä mallailee siihen.
No katsotaan saako sitä siihen mallattua, vai pitääkö hommata kuitenkin pienempi....
Näyttää aika tiukalta tuo rintapellin ja moottorin välinen tila sitten kuitenkin, kun tuota hyrskytintä mallailee siihen.
No katsotaan saako sitä siihen mallattua, vai pitääkö hommata kuitenkin pienempi....
Re: Mk2 Golf-86 1.8 Gti 16V nykyaikaan => 1.8 20VT
Jos oma auto ois tuossa vaiheessa purettuna ja maalaamatta niin tekisin kolon tulipeltiin. Aina se ois hyvä olla varaus edes isolle ahtimelle. Lisää tekee mieli aina :)
Muuten sanosin että hyvää työtä, jatka samaan malliin!
Muuten sanosin että hyvää työtä, jatka samaan malliin!
-
- -
- Viestit: 187
- Liittynyt: 13.3.2014 17:26
Re: Mk2 Golf-86 1.8 Gti 16V nykyaikaan => 1.8 20VT
Tuo lisätilan tekeminen tulipeltiin on vielä mietinnässä. Tällä hetkellä on pakosarja on työn alla ja tuonne turbon ja tulipellin väliin jää jopa senttejä rakoa. Ja luulempa tuon turbon olevan jo fyysisen koon puolesta isoin mitä tuonne konehuoneeseen kannattaa laittaa...
Nyt tietenkin kysymys kuuluu, että paljonkohan se moottori elää tuonne taaksepäin?
Kiitos Pellikka tsemppauksesta:)
Nyt tietenkin kysymys kuuluu, että paljonkohan se moottori elää tuonne taaksepäin?
Kiitos Pellikka tsemppauksesta:)
Re: Mk2 Golf-86 1.8 Gti 16V nykyaikaan => 1.8 20VT
Taipuu taakse ihan helvetisti ja varsinkin tuolla etukannakkeella! Laita etupalkin kiinnityskohtiin jämäkämmät kumit pulttien alle ettei jousta sieltä. Vahvista palkki hitsaamalla se ympäri kunnolla ja laita joko vanhan takamoottori transun modattu moottorikannake tai tee sinne kunnon iso pusla. Moottori on tolla vakio kannakkeella muutenkin taaksepäin kallistuneena, että voit huoletta madaltaa etukannaketta pari senttiä, niin tulee taakse turbolle tilaa lisää.
E: kannattaa tehdä repsikan puolelle nyt pari isoa läpivientiä tulevaisuuden varalle. Ja repsikan iskaritolppaan tekisin tilaa 3" imuputkelle. Ei tarvi kuin sentin "lommon". Oon nää lapsentaudit ite ratkonu ja on paskamaisia modailla, kun konehuone on maalissa...
E: kannattaa tehdä repsikan puolelle nyt pari isoa läpivientiä tulevaisuuden varalle. Ja repsikan iskaritolppaan tekisin tilaa 3" imuputkelle. Ei tarvi kuin sentin "lommon". Oon nää lapsentaudit ite ratkonu ja on paskamaisia modailla, kun konehuone on maalissa...
-
- -
- Viestit: 187
- Liittynyt: 13.3.2014 17:26
Re: Mk2 Golf-86 1.8 Gti 16V nykyaikaan => 1.8 20VT
Sinne se Holsetti nyt sitten sujahti. Jäi tosiaan jopa pari senttiä tilaakin, varmaankin täytyy tehdä lisätilaa?
Re: Mk2 Golf-86 1.8 Gti 16V nykyaikaan => 1.8 20VT
Tähän ei oo tulossa jarrutehostajaa tai turbon imuputkea?
Otakko tosta sarjasta pari kuvaa. Ihmettelen paria juttua...
Otakko tosta sarjasta pari kuvaa. Ihmettelen paria juttua...
-
- -
- Viestit: 187
- Liittynyt: 13.3.2014 17:26
Re: Mk2 Golf-86 1.8 Gti 16V nykyaikaan => 1.8 20VT
Projekti on edennyt taas pienen askeleen eteen päin. Syyläri ja välijäähdytin on löytänyt paikkansa keulasta. Syyläri on Vento-malli ja välijäähdytin on 450*300*76 21/2" lähdöillä.
-
- -
- Viestit: 187
- Liittynyt: 13.3.2014 17:26
Re: Mk2 Golf-86 1.8 Gti 16V nykyaikaan => 1.8 20VT
Tuli tehtyä välipäivä-ostoksia, kun kerrankin omalla kylällä oli ostettavaa. Elikkä 02M mallia FML
-
- -
- Viestit: 187
- Liittynyt: 13.3.2014 17:26
Re: Mk2 Golf-86 1.8 Gti 16V nykyaikaan => 1.8 20VT
Lauantai on tullut vietettyä tallin uumenissa ja aikaankin on jotain saatu.
Tarkoituksena oli saada ahtoputket valmiiksi ja pyöreä paisuntasäiliö paikoilleen. Ilmansuodatin ja pissapojan säiliö pitäisi käydä ostamassa, jotta saa imuputken tehtyä valmiiksi.
Downpipea on myös aloiteltu tekemään. Itse tuli väännettyä tuo kartio turbon laippaan ja siitä eteenpäin on putki 3" rööriä.
Tarkoituksena oli saada ahtoputket valmiiksi ja pyöreä paisuntasäiliö paikoilleen. Ilmansuodatin ja pissapojan säiliö pitäisi käydä ostamassa, jotta saa imuputken tehtyä valmiiksi.
Downpipea on myös aloiteltu tekemään. Itse tuli väännettyä tuo kartio turbon laippaan ja siitä eteenpäin on putki 3" rööriä.
-
- -
- Viestit: 187
- Liittynyt: 13.3.2014 17:26
Re: Mk2 Golf-86 1.8 Gti 16V nykyaikaan => 1.8 20VT
Hommia saatu eteenpäin pitkästä aikaa. Moottori otettu konehuoneesta pois ja poistettu ajan tuomaa moskaa moottoritilasta.
Aloitettu myös tekemään turbolle öljy- ja vesilinjoja. Päätin tehdä mahdollisimman paljon linjoja putkella, koska tuo turbon ympäristö on muutenkin aika ahdas, niin letkua en halunnut hirveästi tuoda.
Aloitettu myös tekemään turbolle öljy- ja vesilinjoja. Päätin tehdä mahdollisimman paljon linjoja putkella, koska tuo turbon ympäristö on muutenkin aika ahdas, niin letkua en halunnut hirveästi tuoda.
-
- -
- Viestit: 187
- Liittynyt: 13.3.2014 17:26
-
- -
- Viestit: 187
- Liittynyt: 13.3.2014 17:26
Re: Mk2 Golf-86 1.8 Gti 16V nykyaikaan => 1.8 20VT
Pitkästä aikaa pientä päivitystä tännekin. Ylimääräisen vapaa-ajan kanssa on tällä hetkellä todella tiukkaa ja sen takia eteneminen on lähes jäissä, yritetään kuitenkin pieni askel kerrallaan edetä Golfin kanssa.
Sekä lähempää samaa aihetta
Maalausta yritettiin jo tehdä vappuna, mutta jostain kumman syystä tuo pinta väri ei suostunut pysymään epoksi- pohjan päällä...
Eli nyt vedettiin koko kierros samoilla lämpösillä, Epoksi => perusmassa => helmiäinen => lakka
Sekä lähempää samaa aihetta
Maalausta yritettiin jo tehdä vappuna, mutta jostain kumman syystä tuo pinta väri ei suostunut pysymään epoksi- pohjan päällä...
Eli nyt vedettiin koko kierros samoilla lämpösillä, Epoksi => perusmassa => helmiäinen => lakka
Viimeksi muokannut getari16vee, 15.10.2017 22:04. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
-
- -
- Viestit: 187
- Liittynyt: 13.3.2014 17:26
Re: Mk2 Golf-86 1.8 Gti 16V nykyaikaan => 1.8 20VT
Tuli irroitettua pakosarja maalausta varten ja tulin ottaneeksi muutaman kuvan siitä, kun sitä on kyselty.
-
- -
- Viestit: 187
- Liittynyt: 13.3.2014 17:26
Re: Mk2 Golf-86 1.8 Gti 16V nykyaikaan => 1.8 20VT
Pienellä tyhjäkäynnillä on projekti, eikä mitään suurta harppausta ole menty eteenpäin.
Sain kuitenkin aikaiseksi mitoittaa ja teettää flekteille pellin, jotta ne saa asiallisesti kiinnitettyä syyläriin.
Sain kuitenkin aikaiseksi mitoittaa ja teettää flekteille pellin, jotta ne saa asiallisesti kiinnitettyä syyläriin.
-
- -
- Viestit: 187
- Liittynyt: 13.3.2014 17:26
Re: Mk2 Golf-86 1.8 Gti 16V nykyaikaan => 1.8 20VT
Alkoi viimeinkin kesäloma ja on tullut muutama ilta(yö) vietettyä hallilla.
Jarruputket ja letkut löysivät tiensä auton auton alle. Samoin pokkailin polttoaine putketkin kulkemaan pohjaan, sekä nostettu tankkikin jo paikoilleen.
Ja moottorinkin nostin laatikkoineen paikoilleen toivottavasti jo pysyvästi... Sekä maalattu lukkopelti ja välijäähdytin
Seuraavaksi olisi vuorossa moottorin johtosarjan teko, ahtoputkien viimeistely, polttoaine pumpun osto, dumpim/bybass osto, isommat suuttimet pitäis hommata... Eli hommaa riittää vielä, mutta ainakin lähempänä valmistumista ollaan jo.
Jarruputket ja letkut löysivät tiensä auton auton alle. Samoin pokkailin polttoaine putketkin kulkemaan pohjaan, sekä nostettu tankkikin jo paikoilleen.
Ja moottorinkin nostin laatikkoineen paikoilleen toivottavasti jo pysyvästi... Sekä maalattu lukkopelti ja välijäähdytin
Seuraavaksi olisi vuorossa moottorin johtosarjan teko, ahtoputkien viimeistely, polttoaine pumpun osto, dumpim/bybass osto, isommat suuttimet pitäis hommata... Eli hommaa riittää vielä, mutta ainakin lähempänä valmistumista ollaan jo.
-
- -
- Viestit: 187
- Liittynyt: 13.3.2014 17:26
Re: Mk2 Golf-86 1.8 Gti 16V nykyaikaan => 1.8 20VT
Alkuperäistä mittaristoa aloin elvyttämään, kun ei ollut ihan mieleinen valkoisilla MHW:n pohjilla ja vihreillä osoitin neuloilla.
Ja tulihan siitä parempi, kiekkamittarista katkesi vain viisari. Mutta onneksi löytyy varaosa mittaristo, niin saa senkin ehjättyä.
Ja tulihan siitä parempi, kiekkamittarista katkesi vain viisari. Mutta onneksi löytyy varaosa mittaristo, niin saa senkin ehjättyä.
Re: Mk2 Golf-86 1.8 Gti 16V nykyaikaan => 1.8 20VT
En ulkoa muista enää, pitäisi käydä kattomassa vkl aikana.
-
- -
- Viestit: 187
- Liittynyt: 13.3.2014 17:26
Re: Mk2 Golf-86 1.8 Gti 16V nykyaikaan => 1.8 20VT
Minä ainakin Jondelta yhden kaasuläpän kävin ostamassa pois n.kaksi vuotta sitten...
Re: Mk2 Golf-86 1.8 Gti 16V nykyaikaan => 1.8 20VT
No sitten sitä ei ole enää tallessa. Kaikkea muuta kahteen kuutioon kyllä mahtuu.
-
- -
- Viestit: 187
- Liittynyt: 13.3.2014 17:26
Re: Mk2 Golf-86 1.8 Gti 16V nykyaikaan => 1.8 20VT
Viikonloppuna tuli kytyä ihmettelemässä ja kummastelemassa Golfia. Aloin hiomaan hitsaussaumoja sileiksi, kun ne jätin hiomatta silloin kun hitsauksia suorittelin. Kuskin puolella onnistui ihan kivasti, pitää vielä pikkuisen sipaista saumasta, että voi kittiä pistää päälle. Apparin puolella olikin innon ja taidon suhde epä- balanssissa, niin tuli hiottua pelti paikoin puhki... eli pääsee uudestaan hitsailemaan kaarta paikoilleen :(
Ja konehuonetta kuvailin kanssa, kun on kovasti moottorinohjaimen asennus käynnissä. Pääpiirteittäin on kaikki johdot jo vedetty. Sulakkeille ja releille pitäisi rakennella jonkinlainen teline. Akun päälle vähän ajattelin laittaa, niin olisi ainakin helppo vaihdella komponentteja mikäli tarvitsee.
Ja konehuonetta kuvailin kanssa, kun on kovasti moottorinohjaimen asennus käynnissä. Pääpiirteittäin on kaikki johdot jo vedetty. Sulakkeille ja releille pitäisi rakennella jonkinlainen teline. Akun päälle vähän ajattelin laittaa, niin olisi ainakin helppo vaihdella komponentteja mikäli tarvitsee.
-
- -
- Viestit: 187
- Liittynyt: 13.3.2014 17:26
Re: Mk2 Golf-86 1.8 Gti 16V nykyaikaan => 1.8 20VT
Tälläistä saatu viikonlopun aikana aikaiseksi. Kaari pelti laitettu toistamiseen paikoilleen, tässä oli hyvää se ettei tarvinnut mätä-hommia tehdä enää kaaren alta. Sekä hiomasaumaan vedetty metallikitti ja päälle kitattu yleiskitillä linjoja...
Tästä olisi tulevaisuudessa taas hyvä ponnistaa eteenpäin.
Apurille kova kiitos taas kerran!
Tästä olisi tulevaisuudessa taas hyvä ponnistaa eteenpäin.
Apurille kova kiitos taas kerran!
-
- -
- Viestit: 187
- Liittynyt: 13.3.2014 17:26
Re: Mk2 Golf-86 1.8 Gti 16V nykyaikaan => 1.8 20VT
Pakkelia on pölynyt hallissa toisten toimesta, kun itsellä ei ole ollut aikaa juurikaan aiheeseen paneutua. Sutjakkaasti on hommat edennyt ja kyljet sekä helmat vaikuttavat olevan jo suorat, pitäisi seuraavaksi luukut purkaa ja niistä rapsutella röpelöt pois. Tämän jälkeen sitten koko kippo pohjavärillä yli ja odottamaan pintavärin suihkuttajaa.
Sekä tuli hommattua tarvikkeena uudet isot puskuritkin, laatukin vaikuttaa olevan kelvollinen.
Sekä tuli hommattua tarvikkeena uudet isot puskuritkin, laatukin vaikuttaa olevan kelvollinen.
-
- -
- Viestit: 187
- Liittynyt: 13.3.2014 17:26
Re: Mk2 Golf-86 1.8 Gti 16V nykyaikaan => 1.8 20VT
Joulukin tekee jo tulojaan ja hallilla onkin ollut kova sutina jo päällä. Tosin ei edelleenkään omasta toimesta, vaan onko sitten talli-tontut tehneet...
Kuitenkin kävin etulokasuojia leikkailemassa, jotta saa G60- kaaret kiinnitettyä "oikein" ja samalla mallasin taaksekin levikettä . Helmankin käytin vain näytillä, että näki onko edes sinnepäin samassa linjassa kaarien kanssa.
Kivasti kyllä levittää tuota koria noi G60 levikkeet
Korin osalta ollaan tässä vaiheessa jo varsin hyvällä mallilla.
Ja luukut saaneet väriä niskaan myös.
Seuraavaksi olisi pintavärin vuoro. Pitäisi vaan löytää hyvä ja edullinen maalari läheltä.
Kuitenkin kävin etulokasuojia leikkailemassa, jotta saa G60- kaaret kiinnitettyä "oikein" ja samalla mallasin taaksekin levikettä . Helmankin käytin vain näytillä, että näki onko edes sinnepäin samassa linjassa kaarien kanssa.
Kivasti kyllä levittää tuota koria noi G60 levikkeet
Korin osalta ollaan tässä vaiheessa jo varsin hyvällä mallilla.
Ja luukut saaneet väriä niskaan myös.
Seuraavaksi olisi pintavärin vuoro. Pitäisi vaan löytää hyvä ja edullinen maalari läheltä.
-
- -
- Viestit: 187
- Liittynyt: 13.3.2014 17:26
Re: Mk2 Golf-86 1.8 Gti 16V nykyaikaan => 1.8 20VT
Pohjat saatu hierottua kohdilleen ja luukkujen välit maalattua omassa hallissa.
Ja sitten olikin jo vuorossa kiikuttaa Golf maalarin hellään huomaan odottamaan uutta väriä pintaankin.
Nyt sitten odotellaan maalauksen valmistumista ja sitä että pääsee niputtamaan irto-osat kiinni koriin. Ja olisihan se moottorikin saatava käyntiin lähitulevaisuudessa...
Ja sitten olikin jo vuorossa kiikuttaa Golf maalarin hellään huomaan odottamaan uutta väriä pintaankin.
Nyt sitten odotellaan maalauksen valmistumista ja sitä että pääsee niputtamaan irto-osat kiinni koriin. Ja olisihan se moottorikin saatava käyntiin lähitulevaisuudessa...
-
- -
- Viestit: 187
- Liittynyt: 13.3.2014 17:26
Re: Mk2 Golf-86 1.8 Gti 16V nykyaikaan => 1.8 20VT
Kikkare on saatu jo maalarilta pois ja aloitettu pikkuhiljaa läimimään sitä kasaan. G60- kaaret löysi paikkansa lokasuojista ja helmat myös. Kylkiin on myös tarkoitus sipaista listat, mutta ne ovat lievät projektit, niin varmaan aika viime vaiheessa löytävät paikkansa.
Kuskin puolella on jo kaikki melkein valmista. Oven olen saanut kasattua ja myös lasit ovat paikkansa löytäneet.
Perään on puskuri kiinnitetty ja valot myös. Kontin luukku on myöskin kasattu, vain lasi puuttuu.
Kuskin puolella on jo kaikki melkein valmista. Oven olen saanut kasattua ja myös lasit ovat paikkansa löytäneet.
Perään on puskuri kiinnitetty ja valot myös. Kontin luukku on myöskin kasattu, vain lasi puuttuu.
-
- -
- Viestit: 187
- Liittynyt: 13.3.2014 17:26
Re: Mk2 Golf-86 1.8 Gti 16V nykyaikaan => 1.8 20VT
Pitkällisen etsimisen jälkeen eteen tuli orggis penkit. Näitä olen jo tosiaan aika kauan metsästänyt.
Paljon kiitoksia Superlindgren, tack så mycket!
Paljon kiitoksia Superlindgren, tack så mycket!
Palaa sivulle “Projektiosasto”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 6 vierailijaa