20VT Ykkönen Leimattu
Valvoja: ffp jäsenet
-
- -
- Viestit: 156
- Liittynyt: 6.2.2012 13:03
20VT Ykkönen Leimattu
Terve,
Olis tässä tälläinen mk1 Golffi projeti joka olis tarkoitus saada tielle hiljalleen tekniikkana 16v Kr turbolla,koska moottorin omaan K-jettiin en oikein lämmennyt niin meneepä se siinä samalla kun moottorin ohjauksen vaihtaa.
Vielä ei ole päätetty millä turbolla on tulossa mutta ehtii vielä moneen otteeseen miettiä,
vaihto ehtoina t3/t4 ahdin taikka gt28rs,mutta sen näkee mitä tuleman pitää.
Osiakin olen hommannut, uudet alatukivarret ja powerflex alusta pusla sarjan, ja nelos golffin takajarru satulat
Aloittelin pikkuhiljaa purkamaan ja hiomaan autoa intti viikonloppuina ja nyt kun siitä riesasta pääsi niin ehtii taas tehdä enemmän, taikka vähemmän->
Sitten tuli haettua tekniikan luovuttajaksi moottori vikainen kakkis, josta totesin kampiakselin
liukulaakerin sulaneen öljynpaineiden kadottua, nyt lohko on hiomolla kampi akselin kanssa
odottamassa korjausta. :roll:
Sitten ruoste kohtien paikannus ja paikkaus, Ja Voi näyttää hirveiltä nuo korjaukset mutta kyseessähän on henk.koht ensimmäinen autoprojekti :)
Lattia ja helma:
Sisälokasuojat vetelin rälläkä teräs harja tyyliin ja kunnon teknorin kone maalit päälle:
Myös tekniikka irtosi jossain tuolla touhun seassa, elikka siis 1.5 vapari diesel!
Pieni korjaus pala puhallin laitteelle:
Juuri sain uuden keula palan kiinni ja nyt tällä hetkellä konetilaa valmistelen maalattavaksi!
Kuvia tulee aina kun saan aikaseksi tehtyä jotain!
HoxHox! jos joltain löytyy eteen ja taakse vakaajat niin voi tarjota!
Kommentteja vaan kehiin! :D
Olis tässä tälläinen mk1 Golffi projeti joka olis tarkoitus saada tielle hiljalleen tekniikkana 16v Kr turbolla,koska moottorin omaan K-jettiin en oikein lämmennyt niin meneepä se siinä samalla kun moottorin ohjauksen vaihtaa.
Vielä ei ole päätetty millä turbolla on tulossa mutta ehtii vielä moneen otteeseen miettiä,
vaihto ehtoina t3/t4 ahdin taikka gt28rs,mutta sen näkee mitä tuleman pitää.
Osiakin olen hommannut, uudet alatukivarret ja powerflex alusta pusla sarjan, ja nelos golffin takajarru satulat
Aloittelin pikkuhiljaa purkamaan ja hiomaan autoa intti viikonloppuina ja nyt kun siitä riesasta pääsi niin ehtii taas tehdä enemmän, taikka vähemmän->
Sitten tuli haettua tekniikan luovuttajaksi moottori vikainen kakkis, josta totesin kampiakselin
liukulaakerin sulaneen öljynpaineiden kadottua, nyt lohko on hiomolla kampi akselin kanssa
odottamassa korjausta. :roll:
Sitten ruoste kohtien paikannus ja paikkaus, Ja Voi näyttää hirveiltä nuo korjaukset mutta kyseessähän on henk.koht ensimmäinen autoprojekti :)
Lattia ja helma:
Sisälokasuojat vetelin rälläkä teräs harja tyyliin ja kunnon teknorin kone maalit päälle:
Myös tekniikka irtosi jossain tuolla touhun seassa, elikka siis 1.5 vapari diesel!
Pieni korjaus pala puhallin laitteelle:
Juuri sain uuden keula palan kiinni ja nyt tällä hetkellä konetilaa valmistelen maalattavaksi!
Kuvia tulee aina kun saan aikaseksi tehtyä jotain!
HoxHox! jos joltain löytyy eteen ja taakse vakaajat niin voi tarjota!
Kommentteja vaan kehiin! :D
Viimeksi muokannut porttimies, 15.8.2018 13:32. Yhteensä muokattu 10 kertaa.
-
- -
- Viestit: 156
- Liittynyt: 6.2.2012 13:03
-
- -
- Viestit: 156
- Liittynyt: 6.2.2012 13:03
Kyllä luultavasti jää jäykiste hitsaukset tekemättä.
Mutta tosiaan kävin ostelemassa takapäähän vähän jarru osaa että pääsee rummuista eroon!
Tuli vielä puhallettua satulat:
Sisusta alkaa pikkuhiljaa olemaan hiottu ja saa alkaa vetelemään pohjia sinne ja konehuoneen puolelle!
Mutta tosiaan kävin ostelemassa takapäähän vähän jarru osaa että pääsee rummuista eroon!
Tuli vielä puhallettua satulat:
Sisusta alkaa pikkuhiljaa olemaan hiottu ja saa alkaa vetelemään pohjia sinne ja konehuoneen puolelle!
Viimeksi muokannut porttimies, 27.9.2014 12:15. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
-
- -
- Viestit: 156
- Liittynyt: 6.2.2012 13:03
-
- -
- Viestit: 156
- Liittynyt: 6.2.2012 13:03
Tuollanen vr6 imuläppäkin löyty ja tuli se puhdisteltua,
nyt sitten seuraavaksi saa alata pakkelointi hommiin ja ovien ala reunat saada korjattua.
Tietääkös kukaan onko mk2 16v gti:n taka akseli tapit samanlaiset kuin muissa mk2 levy jarrullisissa takana?
Pitäisi jostain löytää sellaiset että saisin taka-akselin tiputettua, puhallettua ja takaisin rullaavaksi.
Myös alustaa olen vähän jo suunnitellut koska pitäisi etupää saada rullaavaksi
olen miettinyt Vogtland merkkistä coilover sarjaa,on sellainen ei säädettävä sarja G4sessa
ja totesin ainakin itse laadukkaaksi.
myös etupään jarru vinkkejä kaivataan 256mm jarruille (Ooppelin jarrut? 16v astra/vectra tms?)
Ja jos joltain löytyy niin vielä olisi hakusessa mk1 vakaajat sekä 02J tai 02M vaihteisto vivustoineen!
E: kommentoikaa rohkeasti!:)
Konehuoneeseen saa kivasti tilaa kun heivaat vesikaukalon ja akkukotelon mäkeen.
Jäykistehitsaukset on kärsään ainaki hyvä tehdä, runkoaisojen väliin jotain muutakin kuin lukkopelti jne. Kokemuksesta voin kertoa ettei pysy ihan linjassa jos laitetta käytetään ;)
Navat on samanlaisia kakkaisissa, vakaajia kannattaa hiukan mietiskellä alustan kanssa sopiviksi ja ehdottomasti panosta laatuun, etuvedossa on ihan kiva kun menee tiehen asti voima. Eteen ehdottomasti jotain rajumpaa jarrua ku 256mm. 4x100 jakoisia löytyy konsernituotteista suoraankin yli 300mm. Satuloiksi nyt kannattaa katsoa samalla myös jotain kunnollista.
Vaihteistoja löytynee multa myös, 02a 02j tai 02m. Harkitse vakavasti myös lukkoa!
Millaisia suunnitelmia moottoriin?
Btw, jos kampiakselissa on jotain naarmuja tms. Niin se kannattaa hylätä heti, vastaavia ehjiä löytyy varmasti halvemmalla.
Jäykistehitsaukset on kärsään ainaki hyvä tehdä, runkoaisojen väliin jotain muutakin kuin lukkopelti jne. Kokemuksesta voin kertoa ettei pysy ihan linjassa jos laitetta käytetään ;)
Navat on samanlaisia kakkaisissa, vakaajia kannattaa hiukan mietiskellä alustan kanssa sopiviksi ja ehdottomasti panosta laatuun, etuvedossa on ihan kiva kun menee tiehen asti voima. Eteen ehdottomasti jotain rajumpaa jarrua ku 256mm. 4x100 jakoisia löytyy konsernituotteista suoraankin yli 300mm. Satuloiksi nyt kannattaa katsoa samalla myös jotain kunnollista.
Vaihteistoja löytynee multa myös, 02a 02j tai 02m. Harkitse vakavasti myös lukkoa!
Millaisia suunnitelmia moottoriin?
Btw, jos kampiakselissa on jotain naarmuja tms. Niin se kannattaa hylätä heti, vastaavia ehjiä löytyy varmasti halvemmalla.
-
- -
- Viestit: 156
- Liittynyt: 6.2.2012 13:03
Noita jäykiste hitsauksia olen miettinyt mahdollisesti tekeväni mutta pitäisi jostain saada jonkinlaista mallia (esim kuvia?) mihin ja miten tehdä kyseinen operaatio.
Kakkiksen navat pistän pikapuoliin tilaukseen sekä AP merkkisen coilover sarjan.
Eteen olen alustavasti hommannut Mk1 gtin jarru setupin koska tahtoisin ajaa autoa 15'' vanteilla ja sellaiset oli sattumoisin lähimaastossa.
Vaihteiston olen löytänyt mallia 02j EGR koodinen, johon kyllä todennäköisesti tulossa lukko kunhan saa auton siihen malliin että sitä voi kojeajaa ja säätää sitten tiputtaa ja vaihtaa kun saanut ajalliseksi hankittua, tarkoituksena olisi Peloquin.
Moottori setuppia sen verran olen suunnitellut että Pakosarjan teetättäisin Käyttäjällä
Dona, ja turbona tulisi olemaan hänen suosittelemansa mitsubishin td04hl-19t.
Suuttimiksi tulisivat Siemens deka 630cc 1.8 suutin tukilla.
Mäntiä en ole vielä löytänyt, enkä myöskään veivejä, mutta jonkunlaiset H-profiilin veivit ja edulliset takomännät hakusessa jonkun ajan päästä.
Kampiakselissa vain liukulaakerin pintaa pienesti eli pitäisi saada aiva hyvän vielä, kuhan ottavat työn alle(viety hiomolle jo kesäkuun puolella, motivaation puutetta/ruuhkaa:D)
E: Myös nuo mätänetin tarvike lokasuojat joutivat sivuun ja koitan saada värkättyä originaaleista koska eiväthän ne tietenkään sopineet yhtään paikalleen, pienemmällä työllä saan paremmin istuvat orkkis lokarit.
Ja myös takavakaajan olen löytänyt mutta nyt sitten kun jostain löytyisi vielä eteen vaakaaja niin olisi mahtavaa!
Kakkiksen navat pistän pikapuoliin tilaukseen sekä AP merkkisen coilover sarjan.
Eteen olen alustavasti hommannut Mk1 gtin jarru setupin koska tahtoisin ajaa autoa 15'' vanteilla ja sellaiset oli sattumoisin lähimaastossa.
Vaihteiston olen löytänyt mallia 02j EGR koodinen, johon kyllä todennäköisesti tulossa lukko kunhan saa auton siihen malliin että sitä voi kojeajaa ja säätää sitten tiputtaa ja vaihtaa kun saanut ajalliseksi hankittua, tarkoituksena olisi Peloquin.
Moottori setuppia sen verran olen suunnitellut että Pakosarjan teetättäisin Käyttäjällä
Dona, ja turbona tulisi olemaan hänen suosittelemansa mitsubishin td04hl-19t.
Suuttimiksi tulisivat Siemens deka 630cc 1.8 suutin tukilla.
Mäntiä en ole vielä löytänyt, enkä myöskään veivejä, mutta jonkunlaiset H-profiilin veivit ja edulliset takomännät hakusessa jonkun ajan päästä.
Kampiakselissa vain liukulaakerin pintaa pienesti eli pitäisi saada aiva hyvän vielä, kuhan ottavat työn alle(viety hiomolle jo kesäkuun puolella, motivaation puutetta/ruuhkaa:D)
E: Myös nuo mätänetin tarvike lokasuojat joutivat sivuun ja koitan saada värkättyä originaaleista koska eiväthän ne tietenkään sopineet yhtään paikalleen, pienemmällä työllä saan paremmin istuvat orkkis lokarit.
Ja myös takavakaajan olen löytänyt mutta nyt sitten kun jostain löytyisi vielä eteen vaakaaja niin olisi mahtavaa!
-
- -
- Viestit: 156
- Liittynyt: 6.2.2012 13:03
Noniin,nyt on taas tämäkin edistynyt jonkun verran!
Alusta ja jarru sälät on kaikki, paitsi toinen takasatula kiinnike sekä etuvakaaja.
Sekä 02J vaihtesto kiinniket satsi.
Seka taka-akselisto maalattu ja kasattu melkein takaisin laittoa varten.
Mutta ennen kun sitä pääsee asentelemaan, tuli taloon Kori grilli jonka jälkeen tuli todettua pari kappaletta korjattavia Mätä paikkoja :(
Eipä se juuri ole edistynyt mutta kyllä se pikkuhijaa siittä kasaantuu.
Myös tälläinen ilmestyi tallin lattialle.
Alusta ja jarru sälät on kaikki, paitsi toinen takasatula kiinnike sekä etuvakaaja.
Sekä 02J vaihtesto kiinniket satsi.
Seka taka-akselisto maalattu ja kasattu melkein takaisin laittoa varten.
Mutta ennen kun sitä pääsee asentelemaan, tuli taloon Kori grilli jonka jälkeen tuli todettua pari kappaletta korjattavia Mätä paikkoja :(
Eipä se juuri ole edistynyt mutta kyllä se pikkuhijaa siittä kasaantuu.
Myös tälläinen ilmestyi tallin lattialle.
-
- -
- Viestit: 156
- Liittynyt: 6.2.2012 13:03
Tälläistä tapahtunut.
Vasen
Oikea
Sitten pieni kuva mitenkä tuonne saa hommailtua :)
Myös pohjaa hiekkapuhaltelin mutta siitä ei kuvaa sattunut tulemaan.
Jos tässä parin aikana saisi pohjaan vedeltyä nuo Wurthin Rost Stop maalit ja alkaa myös massaamaan pohjaa ja noita taka akselin kiinnike paikkoja.
Vasen
Oikea
Sitten pieni kuva mitenkä tuonne saa hommailtua :)
Myös pohjaa hiekkapuhaltelin mutta siitä ei kuvaa sattunut tulemaan.
Jos tässä parin aikana saisi pohjaan vedeltyä nuo Wurthin Rost Stop maalit ja alkaa myös massaamaan pohjaa ja noita taka akselin kiinnike paikkoja.
-
- -
- Viestit: 156
- Liittynyt: 6.2.2012 13:03
-
- -
- Viestit: 156
- Liittynyt: 6.2.2012 13:03
-
- -
- Viestit: 156
- Liittynyt: 6.2.2012 13:03
-
- -
- Viestit: 156
- Liittynyt: 6.2.2012 13:03
-
- -
- Viestit: 156
- Liittynyt: 6.2.2012 13:03
-
- -
- Viestit: 156
- Liittynyt: 6.2.2012 13:03
-
- -
- Viestit: 156
- Liittynyt: 6.2.2012 13:03
-
- -
- Viestit: 156
- Liittynyt: 6.2.2012 13:03
Noniin.. taas jonkinlaista edistystä ainakin jossain määrin.
Hämeenlinnasta yhdeltä harrastajalta löytyi edullisesti priiman takaluukun, sekä melkein hänen naapurista toiselta harrastajalta tuli kakkiksen jarrut viedessäni vaihdossa tuli priimat etulokarit,luultavasti jonkinlaiset vw:n tarvikelokarit(?) Mutta istuvat hyvin ja vw/audi leimat löytyy.
Nyt lokarit puhallettu ja hiottu pellille,konepelli sisäpuolelta puhallettu ja pakkeloitu sen mitä tarvitsi.
Sekä apparin puolen helman korjaus palan hommasin tänään ja pitäisi se pistää vielä vaihtaen koko matkalta kun tuli todettua että se on niin joka puolelta solmussa että ei saa siistiä millään eikö viitsi pakkelia upottaa montaa kiloa :D
Sekä tulipelliin tein reiän ja rakensin nestekytkin setupin.
Siinä jotain hifistely kuvaa vielä ennen kuin hioin loksut sekä kuva luukusta.
Palaillaan kun saan helman vaihdettua,lisää kuvia pohja töistä tulossa :)
Hämeenlinnasta yhdeltä harrastajalta löytyi edullisesti priiman takaluukun, sekä melkein hänen naapurista toiselta harrastajalta tuli kakkiksen jarrut viedessäni vaihdossa tuli priimat etulokarit,luultavasti jonkinlaiset vw:n tarvikelokarit(?) Mutta istuvat hyvin ja vw/audi leimat löytyy.
Nyt lokarit puhallettu ja hiottu pellille,konepelli sisäpuolelta puhallettu ja pakkeloitu sen mitä tarvitsi.
Sekä apparin puolen helman korjaus palan hommasin tänään ja pitäisi se pistää vielä vaihtaen koko matkalta kun tuli todettua että se on niin joka puolelta solmussa että ei saa siistiä millään eikö viitsi pakkelia upottaa montaa kiloa :D
Sekä tulipelliin tein reiän ja rakensin nestekytkin setupin.
Siinä jotain hifistely kuvaa vielä ennen kuin hioin loksut sekä kuva luukusta.
Palaillaan kun saan helman vaihdettua,lisää kuvia pohja töistä tulossa :)
-
- -
- Viestit: 156
- Liittynyt: 6.2.2012 13:03
Tiedän useamman 1.8t:n mitsun föönillä ja hyvin ovat toimineet. Noitahan on markkinoilla paljon. Uudetkaan ei maksa kauheesti ja käytettyjä saa puol ilmaseks. Nuohan kestää kilsoja tuplasti verrattuna kkk:n fööneihin. Muutaman remppauttanu ja huolto edullinen, koska noissa ei mene akselit yhtä helposti kuin esim kkk.
Mallejahan on saatavilla 250-400hv. Ei muutakuin ostoilmoo saab ja Volvo foorumeille.
Mallejahan on saatavilla 250-400hv. Ei muutakuin ostoilmoo saab ja Volvo foorumeille.
-
- -
- Viestit: 156
- Liittynyt: 6.2.2012 13:03
-
- -
- Viestit: 156
- Liittynyt: 6.2.2012 13:03
-
- -
- Viestit: 156
- Liittynyt: 6.2.2012 13:03
-
- -
- Viestit: 156
- Liittynyt: 6.2.2012 13:03
-
- -
- Viestit: 156
- Liittynyt: 6.2.2012 13:03
Re: 20vena Ykkönen, suunnitelmien muutos
Työt painaa päälle ja ovia ei tunnu mistään löytyvän, aika pahasti näyttää siltä että täksi kesäksi ei tule auto ajokuntoon jollei jostain löydy pikaisesti hyviä ovia!
Re: 20vena Ykkönen, suunnitelmien muutos
Täytyy muuttaa sen verran ilmoitusta että haet ovia. Ruosteettomia ykkösen ovia ei ole olemassakaan :)
Jos siinä ei muita suuria haasteita oo niin kyllähän siihen kaks ovea parsii vaikka väliaikasesti kuntoon ja etsii parempia sitte.
Jos siinä ei muita suuria haasteita oo niin kyllähän siihen kaks ovea parsii vaikka väliaikasesti kuntoon ja etsii parempia sitte.
Re: 20vena Ykkönen, suunnitelmien muutos
http://www.werk34.de/index.php/cat/c489 ... tml/page/1
Tuolta vois löytyä ovia tai ainakin korjauspaloja.
Tuolta vois löytyä ovia tai ainakin korjauspaloja.
-
- -
- Viestit: 156
- Liittynyt: 6.2.2012 13:03
Re: 20vena Ykkönen, suunnitelmien muutos
Juu ruosteettomia ei löydy, ainahan niissä jotain on.
Tommoset kipasin lauantaina hakemassa
,
Ja tänään pientä korjailun alottelua tuohon toiseen jossa ruoste vaurioita,
Korjauspala toisesta ovesta missä ehjä sisäpuolen alareuna
Ja tässä vielä kuskin oven alareuna, sille ei juuri muuta tarvi tehdä kun kevyt sooda puhallus samalla kun puhaltaa apparin oven sisäpuolelta pintaruosteet veks.
Eiköhän nuo kelpaa pidemmäksikin aikaa kun vain rauhassa tuon apparin oven saa niputettua.
Tommoset kipasin lauantaina hakemassa
,
Ja tänään pientä korjailun alottelua tuohon toiseen jossa ruoste vaurioita,
Korjauspala toisesta ovesta missä ehjä sisäpuolen alareuna
Ja tässä vielä kuskin oven alareuna, sille ei juuri muuta tarvi tehdä kun kevyt sooda puhallus samalla kun puhaltaa apparin oven sisäpuolelta pintaruosteet veks.
Eiköhän nuo kelpaa pidemmäksikin aikaa kun vain rauhassa tuon apparin oven saa niputettua.
-
- -
- Viestit: 156
- Liittynyt: 6.2.2012 13:03
Re: 20vena Ykkönen, suunnitelmien muutos
Kyllä siittä hyvä tulee vaikka itte sanonki,eikä edes vedelly.
Saumat puhaltelin soodapuhaltimella niin ei kovin lujaa rökeltänytkään.
Pahasti näyttää siltä että saa alata kyselemään maalaria autolle :)
Sekä tilasin saksanmaalta 1.5litraa maalia niin saa ruiskutella auton sisältä sillä kun kelit sallii.
Saumat puhaltelin soodapuhaltimella niin ei kovin lujaa rökeltänytkään.
Pahasti näyttää siltä että saa alata kyselemään maalaria autolle :)
Sekä tilasin saksanmaalta 1.5litraa maalia niin saa ruiskutella auton sisältä sillä kun kelit sallii.
-
- -
- Viestit: 156
- Liittynyt: 6.2.2012 13:03
Re: 20vena Ykkönen, suunnitelmien muutos
Tuommoset niistä sai täs viikonloppuna aherrettua, huomenissa parille maalarille kyselyä.. :)
-
- -
- Viestit: 156
- Liittynyt: 6.2.2012 13:03
Re: 20vena Ykkönen, suunnitelmien muutos
Pientä päivitystä taas,bensa ja jarru linjat ilmestyny osakseen auton alle ja loput värmeet konttiin.
Ei tule tuota banjo hässäkkää :)
On niin pirun kiire töis jotta ei millään kerkiä tai kun kerkiää niin aina aivan puhki :D
Ei tule tuota banjo hässäkkää :)
On niin pirun kiire töis jotta ei millään kerkiä tai kun kerkiää niin aina aivan puhki :D
Re: 20vena Ykkönen, suunnitelmien muutos
...ei millään kerkiä tai kun kerkiää niin aina aivan puhki :D
Vähän liiankin tuttu tunne...
-
- -
- Viestit: 156
- Liittynyt: 6.2.2012 13:03
-
- -
- Viestit: 156
- Liittynyt: 6.2.2012 13:03
Re: 20VT Ykkönen
Pientä välikuvaa..
Moottorista apulaitteet purettuna
Jakopää purettuna ja moottorin korva tuli töis leikattua.
Lopuksi vielä hitsuutella nippuun ja maalit niskaan niin aika bueno..
H-profoolit ja arp pultit tuli myös US-partsilta, Donan suosittelemat.
Ahdinkin tilattu pariviikkoa sitten suoraan Donalle ja pakosarja valmistumassa hyvää vauhtia :)
Moottorista apulaitteet purettuna
Jakopää purettuna ja moottorin korva tuli töis leikattua.
Lopuksi vielä hitsuutella nippuun ja maalit niskaan niin aika bueno..
H-profoolit ja arp pultit tuli myös US-partsilta, Donan suosittelemat.
Ahdinkin tilattu pariviikkoa sitten suoraan Donalle ja pakosarja valmistumassa hyvää vauhtia :)
Re: 20VT Ykkönen
Joskus noissa us-partsin veiveissä on yläpään helat vähän tiukkoja. Muuten noi on ollu aina mitoissaan ja omassakin kestäny +500hv useemman vuoden.
Juu pakosatsi on työnalla ja odotan mielenkiinnolla millaisia lukemia tulevalla föönillä saadaan.
Juu pakosatsi on työnalla ja odotan mielenkiinnolla millaisia lukemia tulevalla föönillä saadaan.
Re: 20VT Ykkönen
No paljastakaa nyt se ahin perhana?
Hyvältä näyttää projekti! Sehän ois kesäks ajossa jo.
Hyvältä näyttää projekti! Sehän ois kesäks ajossa jo.
-
- -
- Viestit: 156
- Liittynyt: 6.2.2012 13:03
Re: 20VT Ykkönen
Kone tuli näin lauantai päivän ratoksi pistettyä osiin.. ehjältä näyttää niinkun pitikin.
Aika hyvin oli päässyt nokistumaan paikat 224tkm aikana :)
Ja Pellikalle paljastuksena että ahdin on Holset x20tw!
Aika hyvin oli päässyt nokistumaan paikat 224tkm aikana :)
Ja Pellikalle paljastuksena että ahdin on Holset x20tw!
-
- -
- Viestit: 156
- Liittynyt: 6.2.2012 13:03
Re: 20VT Ykkönen
Taas näin viikonloppuna kerkiää päivitellä tännekkin.
Donalle tuli tehtyä reissu viikko sitten haettua vähän palikkaa,kiitokset sinne:)
Sitten nyt tuli puhalleltua lohko ja sudittua hammeria pintaan, saas nähä pysyykö...
Ja tommonen tuli ostettua foorumilaiselta, vielä matkalla postissa.
Englannista on myös jokunen osa tulossa kun vain kerkiää haalimaan kaikki kasaan,
kylkilistat, takapuskuria, eteen vilkut,etu umpiot sun muuta pikku osaa rutkasti.
Niiden kans pääsee jo pitkälle kasailemaan kun saa auton markille, verhoilun osat vielä puuttuu kun niitä ei saanut samasta paikasta niin täytyy myöhemmin kun saa vähä listaa niin kattella ovi pahvit, kattoverhoilu ja kromi peilit.
Donalle tuli tehtyä reissu viikko sitten haettua vähän palikkaa,kiitokset sinne:)
Sitten nyt tuli puhalleltua lohko ja sudittua hammeria pintaan, saas nähä pysyykö...
Ja tommonen tuli ostettua foorumilaiselta, vielä matkalla postissa.
Englannista on myös jokunen osa tulossa kun vain kerkiää haalimaan kaikki kasaan,
kylkilistat, takapuskuria, eteen vilkut,etu umpiot sun muuta pikku osaa rutkasti.
Niiden kans pääsee jo pitkälle kasailemaan kun saa auton markille, verhoilun osat vielä puuttuu kun niitä ei saanut samasta paikasta niin täytyy myöhemmin kun saa vähä listaa niin kattella ovi pahvit, kattoverhoilu ja kromi peilit.
Re: 20VT Ykkönen
Katos katos löysit venakopan. Olin aika varma ettei kotimaasta löydy. Aika harvinainen herkku meinaan.
Re: 20VT Ykkönen
Hyvää touhuamista!
Ja nättiä työtä pakosarjakin. Minkälaisia lukemia tuolla ahtimella vois irrota? Aika vähän löytyy googlella asiaa tuosta holsetista..
Ja nättiä työtä pakosarjakin. Minkälaisia lukemia tuolla ahtimella vois irrota? Aika vähän löytyy googlella asiaa tuosta holsetista..
Re: 20VT Ykkönen
Ei siitä löydykkään, kun ei se ole Holsetti :D
Tuohan on sekasikiö Volvon td04 föönistä, jossa T20 kompura. Pakopesä on tossa hyvän olonen, mutta vähän näyttäisin snurraa hukkiksen läpän nieluun. Saa portin purkamaan keskialueella ennenkuin pakopaine hoitaa homman.
Voi ylttää 350hv.
Tuohan on sekasikiö Volvon td04 föönistä, jossa T20 kompura. Pakopesä on tossa hyvän olonen, mutta vähän näyttäisin snurraa hukkiksen läpän nieluun. Saa portin purkamaan keskialueella ennenkuin pakopaine hoitaa homman.
Voi ylttää 350hv.
-
- -
- Viestit: 156
- Liittynyt: 6.2.2012 13:03
Re: 20VT Ykkönen Maaliis
tuossa äänieristematossa on kyllä hyvä liimapinta, mietin vaan tuleeko se pysymään tuolla katossa kiinni?
Re: 20VT Ykkönen Maaliis
Oon ite ainakin kuullut että jotkut äänieristeet irtoisivat pakkasella, kuumailmapuhaltimella kun hiukan kuumentais niin tarttuis paremmin. En tiedä onko jo tehty niin mutta. Liimattava pinta nyt kaiken järjen mukaan ainakin oli puhdas :)
-
- -
- Viestit: 156
- Liittynyt: 6.2.2012 13:03
Re: 20VT Ykkönen Maaliis
Ainakin mitä luin ja kyselin parilta tutulta niin pitäisi aika hyvin pysyä kun puhdas pinta mihin laitettu,toki voisi sitä vielä lämmittää kun pystyy.
Re: 20VT Ykkönen Maaliis
Ainaki itellä on katossa pysynyt vastaavan tyyppinen Silent coat jo pitkään. Nuo on joustavaa butyylia eikä bitumia niin ei voi vanhoihin koppuroihin edes verrata. Melkosen hyvin oli kiinni ku osa piti poistaa lattiasta.
Re: 20VT Ykkönen Maaliis
Itellä kans pysy stp black gold mustan g60 kakkiksen konepellin sisäpuolella. Sitä samaa tulee seuraavaankin autoon.
-
- -
- Viestit: 156
- Liittynyt: 6.2.2012 13:03
Re: 20VT Ykkönen Maaliis
Satuoita soodalla puhaltelin, pesin ja laittelen uudet tiivisteet ja pölysuojat sun muut ilmaus nippelit.
Tuli todettua jotta taitaas olla parempi suosista että laittaa nämä myiden ja ettii wilwoodit tilalle 256mm niin sopii vielä BBSsät alle..
Eli jos jollain tarvetta 239x20 jarru paketille ja tuon kr tekniikan osille niin yvtä.
Takapenkin kankaat paikannettu täytyy ne viikonloppuna noutaa.
Myös toinen paketti äänieriste mattoa haettu nii saa rullailla loput paikat sillä ja helmojen sisustat saa myös kotelonsuojat viikonloppuna.
Newtoncommercialilta tulossa verhoilua kun kerkeävät tehdä :)
Tuli todettua jotta taitaas olla parempi suosista että laittaa nämä myiden ja ettii wilwoodit tilalle 256mm niin sopii vielä BBSsät alle..
Eli jos jollain tarvetta 239x20 jarru paketille ja tuon kr tekniikan osille niin yvtä.
Takapenkin kankaat paikannettu täytyy ne viikonloppuna noutaa.
Myös toinen paketti äänieriste mattoa haettu nii saa rullailla loput paikat sillä ja helmojen sisustat saa myös kotelonsuojat viikonloppuna.
Newtoncommercialilta tulossa verhoilua kun kerkeävät tehdä :)
-
- -
- Viestit: 156
- Liittynyt: 6.2.2012 13:03
-
- -
- Viestit: 156
- Liittynyt: 6.2.2012 13:03
-
- -
- Viestit: 156
- Liittynyt: 6.2.2012 13:03
Re: 20VT Ykkönen Enkinee
Loota puhallettuna.
Verhoilu hommia.
Starttia vähä siedettävämmän näköiseksi.
Tuommonen tuli töistä koijjattua.. saa jotain porailtua edes suoraan.. :D
Moottorin valmistelua kiinnitystä varten.
Pulttikin poikkes kesken ekan kiristys yritysten, täyty käydä kaikki läpi ettei tuu yllätyksiä.
Uudemman Poikittais mallin jakopään muovi ei sopinutkaan niinku piti, jäi alahelma lyhkäseksi,piti mettästää toinen.
Sopiva suojamuovikin löyty suht helposti.
Sais olla enemmän näitä pyhiä niin tulee jotain aikaseksikin.. :D
Verhoilu hommia.
Starttia vähä siedettävämmän näköiseksi.
Tuommonen tuli töistä koijjattua.. saa jotain porailtua edes suoraan.. :D
Moottorin valmistelua kiinnitystä varten.
Pulttikin poikkes kesken ekan kiristys yritysten, täyty käydä kaikki läpi ettei tuu yllätyksiä.
Uudemman Poikittais mallin jakopään muovi ei sopinutkaan niinku piti, jäi alahelma lyhkäseksi,piti mettästää toinen.
Sopiva suojamuovikin löyty suht helposti.
Sais olla enemmän näitä pyhiä niin tulee jotain aikaseksikin.. :D
Re: 20VT Ykkönen Enkinee
on nättiä!
odottelen vesi kielellä kokemuksia tuosta ahtimesta 20vt kyljessä. Onko minkälaisia ajatuksia koska ois ajossa?
odottelen vesi kielellä kokemuksia tuosta ahtimesta 20vt kyljessä. Onko minkälaisia ajatuksia koska ois ajossa?
Re: 20VT Ykkönen Enkinee
samza kirjoitti:odottelen vesi kielellä kokemuksia tuosta ahtimesta 20vt kyljessä.
Et oo ainut... Hinta on turbossa kohdallaan ja hyvää Mitsu laatua. Tässä projektissa vielä se hyvä, että tulee käytännössä vakio moottorin kylkeen ja saadaan tärkeään factaa.
-
- -
- Viestit: 156
- Liittynyt: 6.2.2012 13:03
Re: 20VT Ykkönen Enkinee
samza kirjoitti: Onko minkälaisia ajatuksia koska ois ajossa?
Kyllä se tästä koitan saada jokapäivä vähä tehtyä, koko ajan palikkaa tulossa niin paljon kun lompakko antaa myöden.. :D
Tuos vielä pari kuvaa, Vauhtiksesta lähti joku 3.2kg ja käytin painotuksessa.
Turbon öljynpaluu laippoja leikkasin töissä pari mutta täytyy tehdä v2 kun tuli liian hempulat ja vaatii isompaa keskireikää..
-
- -
- Viestit: 156
- Liittynyt: 6.2.2012 13:03
Re: 20VT Ykkönen Enkinee
Semmoosta putken ja downpipen värkkäämistä harjotettu, pitänee käydä leikkaamassa kunnon ''piecut'' paloja vannesahalla jos sais vähä paremmin tuon mutkan taittumaan hammastangon ja vakaajan väliin, myös jousto kohdan laitoin jälkeen kuvanoton.
Sitte johtotehtäviä.. :D Näistä lähdettiin..
Ja tämmösiä niistä tuli kun suojaukset poistettu sekä ylimääräiset johdot liittimineen
Sitten puolasta tilasin ecu boksin jota ei johtosarjan mukana tullut,mutta sain sitä varten vastaavan osanumeron jolla etsiä.
Puolan poika poisti ajoneston samaan rahaan.. :)
Sekä sähkökaasu läppää ja poljinta tuli samalta myyjältä kuin johtosarja, myös kaikki vaadittavien anturien osanumerot antoi, hyvä paketti siis.
-
- -
- Viestit: 156
- Liittynyt: 6.2.2012 13:03
Re: 20VT Ykkönen Enkinee
Ulkoilutin romua pitkästä aikaa.. :) samalla vähän naputtelin osia paikoilleen
Tuulilasin pitäis vielä löytää jostain,ja takalasille jotain tekohengitystä, on pirun naarmunen, helppo vaihtaa mutta olishan se hieno toi tehdastummennettu..
Tankin korkkia vähä testailin kiillotella lumppulaikalla, pirun hyvä tuli
Poljin tuli laiteltua, ei se mikää kaunis oo mutta toimii niinku pitää ja oikias kohdassa , hitusen sivusuunnassa ''vinossa'' täytyy kaasulla kääntää suoraan.
Liian pitkä syyläri, siitä jollekki mk2 16v, hain motonetistä jo uuden lyhyemmän.
Lyhyempi
Tuommoonenki tarttuu
Vagfinnistä löysin Mk3 vr6 Lucas 54set ,täytyy puhaltaa,maalata ja huoltaa.
Downpipeä ja muuta putkistoa tuli hiposteltua näin hyvien kelien kunniaksi.
Tuulilasin pitäis vielä löytää jostain,ja takalasille jotain tekohengitystä, on pirun naarmunen, helppo vaihtaa mutta olishan se hieno toi tehdastummennettu..
Tankin korkkia vähä testailin kiillotella lumppulaikalla, pirun hyvä tuli
Poljin tuli laiteltua, ei se mikää kaunis oo mutta toimii niinku pitää ja oikias kohdassa , hitusen sivusuunnassa ''vinossa'' täytyy kaasulla kääntää suoraan.
Liian pitkä syyläri, siitä jollekki mk2 16v, hain motonetistä jo uuden lyhyemmän.
Lyhyempi
Tuommoonenki tarttuu
Vagfinnistä löysin Mk3 vr6 Lucas 54set ,täytyy puhaltaa,maalata ja huoltaa.
Downpipeä ja muuta putkistoa tuli hiposteltua näin hyvien kelien kunniaksi.
Re: 20VT Ykkönen Enkinee
Tännehän ne satulat tuli :)
Sent from my iPhone using Tapatalk Pro
Sent from my iPhone using Tapatalk Pro
-
- -
- Viestit: 156
- Liittynyt: 6.2.2012 13:03
Re: 20VT Ykkönen Enkinee
Parempaan päin jo,
johdot saatu niputettua ja todettu toimivaksi..
Ensi savut toimivan kaasupolkimen kera
Kytkinpoljin uudelleen suunniteluun ja letkujen hiposteluja.
Pari nestevuotoa on vielä mutta korjaantuvat kun saan värkit. :)
johdot saatu niputettua ja todettu toimivaksi..
Ensi savut toimivan kaasupolkimen kera
Kytkinpoljin uudelleen suunniteluun ja letkujen hiposteluja.
Pari nestevuotoa on vielä mutta korjaantuvat kun saan värkit. :)
Re: 20VT Ykkönen Enkinee
Tämähän taitaa olla jo ajossa? Tuli Jämijärvellä BiFfissä tätä ihasteltua ja jotain tarinoituakin :) Hieno peli on kyllä!
Joko saatu säätöihin jo minkälaisia käppyröitä piirtelitte paperille ;)?
Joko saatu säätöihin jo minkälaisia käppyröitä piirtelitte paperille ;)?
-
- -
- Viestit: 156
- Liittynyt: 6.2.2012 13:03
Re: 20VT Ykkönen Enkinee
Kyllä tuli käytyä joo, ja leima pari päivää sen jälkeen, 128hv lapuilla! :) oli semmonen pika visiitti kun oli niin pirun kuuma ja meinas olla vähä kytkin poljin ongelmaa, kun lämpenee niin ei aiva täysin vapauta pois vetoa ja meinaa olla ns. Sorsia laatikossa, mahdollisesti korjautuu uudella sylinterillä.
Re: 20VT Ykkönen Enkinee
Miulla teki vastaavaa huono kytkinletku. Turpos ku tuli painetta, jopa ajastaa tihku neste läpi asti. Ja ihan uusi ja kytkinletkuna myytyä :D
-
- -
- Viestit: 156
- Liittynyt: 6.2.2012 13:03
Re: 20VT Ykkönen Enkinee
Ande kirjoitti:Miulla teki vastaavaa huono kytkinletku. Turpos ku tuli painetta, jopa ajastaa tihku neste läpi asti. Ja ihan uusi ja kytkinletkuna myytyä :D
Laittelin uuden kytkinletkun ja short throw shifteri satsin dieselgeekiltä tulemaan, josko niillä saisi vaihteet toimimaan sulavasti kun kaikki klappi eliminoitu.
Umpioiden lasitkin meni paskaksi ennen kun sain tuhatta kilometriä mittariin, oikeastaan molemmat halkes jo ennen ajoa, halvalla ei saa hyvää joten vanhat orkkis umpiot paikalleen.
High temp silikonia hommata ja ahtimen paluu uuden tiivisteen ja silikonin ja nordlockien kera kiinni niin sekin öljy nokuttelu lakkaisi.
Re: 20VT Ykkönen Enkinee
Sulla on vissiin 02j aski? Vaihdat siihen siirtäjä torniin kaikki hilut niin sisälle kuin ulos. Etkasta löytyy numerot, on laakeria, stefaa ja muoviholkkeja. Saa laakkoseltakin järki hintaan. Sit myös vaihdekeppi kannattaa tutkailla ettei ole väljää. Ja onhan keppi ja aski kohdistettu oikein?
-
- -
- Viestit: 156
- Liittynyt: 6.2.2012 13:03
Re: 20VT Ykkönen Leimattu
^^BeBe kirjoitti:Sulla on vissiin 02j aski? Vaihdat siihen siirtäjä torniin kaikki hilut niin sisälle kuin ulos. Etkasta löytyy numerot, on laakeria, stefaa ja muoviholkkeja. Saa laakkoseltakin järki hintaan. Sit myös vaihdekeppi kannattaa tutkailla ettei ole väljää. Ja onhan keppi ja aski kohdistettu oikein?
Sepä se, EGR koodilla.
Keppi/vaijerit on asetettu ohjeiden mukasesti torni lukossa ja 5mm tappi kepin päässä.
Keppiin tulossa kaikenmoisia puslia samassa paketissa tuon lyhentimen kanssa dieselgeekiltä vaikka kyllä aiva timmiltä tavaralta vaikuttaa.
Kuinka sen siirtäjä tornin sopii irrottaa, 2 pulttia ja koko laitos irtoaa? Vai onkon jotain muutaki mitä pitää ottaa huomioon?
Sormet ristissä saa vielä ainaki ensviikon odotella että jääkö tulliin vai ei, eka tilaus jenkeistä.. :)
Re: 20VT Ykkönen Leimattu
Omaan projektiin vaihdoin uudemman mallin keppimekaniikan. Ja täytyy kyllä myöntää ettei paluuta vanhaan todellakaan ole.
https://www.ffp.fi/bb/viewtopic.php?f=8&t=157681&start=100
Tuolta löytyy kuvia ja osanumeroita hommaan
https://www.ffp.fi/bb/viewtopic.php?f=8&t=157681&start=100
Tuolta löytyy kuvia ja osanumeroita hommaan
Re: 20VT Ykkönen Leimattu
J laatikoissa on uudempi keppi. Juu ne kaks pulttia siitä päältä vaan pois. Todnäk jotain töhnää välissä joten varovasti kitkuttelee ja koputtelee irti. Vaihde vapaalla tietenkin. Kannattaa tsekata se tornin ala laakerointi laatikon pohjasta. MTS ainakin myy siihen pronssiholkitettua billetti palikkaa. Se kahdella pultilla oleva laippa siellä pohjassa.
Suosittelen hommaanaan toisen askin ja lukon. Esim joku torseni kun kadulla vissiin paljo ajetaan. Sit kun aski on auki niin mittaa syncrot ja vaihtaa tarvittaessa. Sit vaihtaa haarukoiden laakerit kans pronssiholkkeihin. MTS motorsport myy lähes kaikki tarvittavat palikat sinne askin sisään.
Tosin jos voimaa otat reilummin niin seuraavan kokoluokan askia suositellaan.
Suosittelen hommaanaan toisen askin ja lukon. Esim joku torseni kun kadulla vissiin paljo ajetaan. Sit kun aski on auki niin mittaa syncrot ja vaihtaa tarvittaessa. Sit vaihtaa haarukoiden laakerit kans pronssiholkkeihin. MTS motorsport myy lähes kaikki tarvittavat palikat sinne askin sisään.
Tosin jos voimaa otat reilummin niin seuraavan kokoluokan askia suositellaan.
-
- -
- Viestit: 156
- Liittynyt: 6.2.2012 13:03
Re: 20VT Ykkönen Leimattu
^^BeBe kirjoitti:J laatikoissa on uudempi keppi. Juu ne kaks pulttia siitä päältä vaan pois. Todnäk jotain töhnää välissä joten varovasti kitkuttelee ja koputtelee irti. Vaihde vapaalla tietenkin. Kannattaa tsekata se tornin ala laakerointi laatikon pohjasta. MTS ainakin myy siihen pronssiholkitettua billetti palikkaa. Se kahdella pultilla oleva laippa siellä pohjassa.
Suosittelen hommaanaan toisen askin ja lukon. Esim joku torseni kun kadulla vissiin paljo ajetaan. Sit kun aski on auki niin mittaa syncrot ja vaihtaa tarvittaessa. Sit vaihtaa haarukoiden laakerit kans pronssiholkkeihin. MTS motorsport myy lähes kaikki tarvittavat palikat sinne askin sisään.
Tosin jos voimaa otat reilummin niin seuraavan kokoluokan askia suositellaan.
Täytyy pistää loota hakuseen jossain vaiheessa ja laitattaa sinne sitten lukkoa, nyt kiinni oleva on avaamaton ''arpaloota'' 200tkm+ ajetusta golffista.
Missä tehoissa nuo kuoret alkaa antamaan periksi, jostain sellaista kun luin/kuulin että sen takia 3. vaihteet tuppaavat hajota.
Käytän tuon tornin samalla irti kun laitan sigman kiinni, olikos se alalaakeri sen vw logolla olevan lätkän takana?
Kyllä tuolla varmaan niin kauan ajetaan kunnes pärkyää, olishan se 02m loota ollukki kovettu mutta kyllä tuollaki ajelee :)
E: Nyt tekemään rekisterikilven teline eteen että pääsee huomenna ekaa kertaa töihin tuolla ja lauantaina miitittämään sjoelle :D
Re: 20VT Ykkönen Leimattu
02a askiin ei kannata upottaa rahaa vaan siirtyä suoraan 02m askiin. Niitä saa jo muutamalla satasella eikä tarvi miettiä kestääkö.
Re: 20VT Ykkönen Leimattu
Juuri se volkkarin logo. Samalla tulee öljyt vaihdettua ;)
Me kokeiltiin redlineja lisäaineilla ja ilman. Mutta syncro laatikossa todettiin ihan castrollin öljyjen pelaavan parhaiten.
Me kokeiltiin redlineja lisäaineilla ja ilman. Mutta syncro laatikossa todettiin ihan castrollin öljyjen pelaavan parhaiten.
Re: 20VT Ykkönen Leimattu
Dona kirjoitti:02a askiin ei kannata upottaa rahaa vaan siirtyä suoraan 02m askiin. Niitä saa jo muutamalla satasella eikä tarvi miettiä kestääkö.
Painoa saa myös pikkurahalla kivasti lisää ;) mutta tässä tuskin kynnyskysymys. Osuuko M askiin vielä samat vetarit? Eli laippojen väli sama?
-
- -
- Viestit: 156
- Liittynyt: 6.2.2012 13:03
Re: 20VT Ykkönen Leimattu
Dona kirjoitti:02a askiin ei kannata upottaa rahaa vaan siirtyä suoraan 02m askiin. Niitä saa jo muutamalla satasella eikä tarvi miettiä kestääkö.
Sepä se, joutuu vain laajalti pistämään ostaa vaihtoon jos sen swappaa jotenka pysytään nyt vielä ainakin tuossa Jiissä.
Painoakin autolle tuli 905kg kun mitattiin katsurilla
Jotenka ei nyt ainakaan lisää tarttisi tulla.
Kyllä öljytkin tuosta olen vaihtanut kertaalleen mutta hyvä ne on uudelleen vaihtaa kun kaikki paska on pitkän seisomisen ajalta lähteny liikkeelle :)
Ei mikään kaunis mutta toimiva, täytyy tehdä töissä uusi paranneltu versio laserilla rosterista..
Re: 20VT Ykkönen Leimattu
Heitänpä Donalle kyssärin, mistä vehkeistä noita mainitsemia laatikoita löytyy? Eli millä koodillakin niitä voi etsiskellä.
-
- -
- Viestit: 187
- Liittynyt: 13.3.2014 17:26
Re: 20VT Ykkönen Leimattu
Ainakin omani löysin Seat Leonista 180hp moottorin kyljestä. Eli ainakin löytyy autoista jotka samalta aikakaudelta ~2006 ja vähän tehokkaammalla moottorilla.
Re: 20VT Ykkönen Leimattu
6 vaihteiset poikittais diesel moottorilla olevat. Välityksetkin mukavammat pikku renkaisille.
Re: 20VT Ykkönen Leimattu
Vetarit saa noihin 6v konversioihin askarrella itse. Booritus ei satu tietääkseni ja ei varmaan löydy mistään konsernituotteesta joka kävisi ?
Palaa sivulle “Projektiosasto”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Bing [Bot] ja 26 vierailijaa