Jedin laittoa (vanhojen kuvien palautus ja tilannekatsaus)
Valvoja: ffp jäsenet
Jedin laittoa (vanhojen kuvien palautus ja tilannekatsaus)
Eli hommasin ensimmäisen oman autoni -03-04 talvella eli kyseisen -89 Jetsonin 1.6 EZ motilla. Aluksi piti vain tehdä siisti käyttöauto, mutta jotenkin on vaan ruvennut lipsumaan ja projekti kasvamaan ja tekemistä riittää vielä todella paljon.
Sorry osa projektin alkuvaiheen kuvista on aika pienikokoisia! (Ja nykyään suurin osa projektin kuvista on kadonnut koska IFI lopetti kuvapankkipalvelunsa. Pahoittelen!)
!!Nykyään suurinosa kuvista taas näkyvillä täällä!!
Ihan ensimmäisiä kuvia autosta minulla ei ole, mutta tässä muutama kuva peltitöiden teon jälkeen.
takaviisto
apparin kylki
Paljon peltiä meni vaihtoon ja samalla laitettiin kaikki merkit ja reijät umpeen. Kaikki pellit on aluksi hitsattu, saumat hiottu ekaksi rälläkällä hiomalaikalla ja tämän jälkeen vielä "neekerintukalla". Sitten vaan tinapohjuste siveltimellä saumakohtiin ja pienellä nestekaasupolttimella lämmitetään pohjustetta pieni alue kerralla kunnes se muuttuu "erinäköiseksi" ja sitten jollakin kankaalla tai trasselilla pyyhkäistään pinnasta kuona-aineet pois jolloin jäljelle jää kiiltävä tina/lyijypinta. Tämän pinnan päälle voidaan sitten ruveta sulattelemaan tinaa. Kannattaa olla lämmön kanssa tarkkana, koska tinaklöntin löytää yllättävän äkkiä hallinlattialta. Kun tinaa on sauman kohdalla tarpeeksi sitä voidaan alkaa tasoitella ja muotoilla erilaisilla öljyyn tai mieluummin steariiniin kastetuilla (lämmitä ensin siis töhöllä esim ulkotulen pintaa ja hiero lastaa siihen) lastoilla joita voi tehdä itse. Hyvää puuta on kova ja hitaasti palava/kärventyvä puu kuten esim. omenapuu (muistaakseni). Kun tina on saatu tasoiteltua se voidaan viilata /hioa oikeaan muotoon parhaaksi nähdyllä hiomakoneella.
Ensimmäiset kuvat maalauksen jälkeen kotopihassa
juuri maalattu
takaviistosta
Jarrutkin tuli rempattua
tuuninkia
jarruosia
samalla opelin vanteiden tilalle tuli volkkarin mallit
Maalatut jarruosat on ensin puhdistettu varastointirasvoista rasvanpoistoaineella. Sitten maalattu ferrexillä ja päälle miranolia.
Putkisto tehtiin simonssin osilla 2 tuumaisena ja kolmella vaimentimella
putkisto
Putkisto tehtiin pikkuhiljaa etenemällä luonnollisesti edestä taaksepäin. ensin sovitettiin 2" putki alkuperäisen pakosarjan loppukäyrään. Sitten vaan palapeliä kokoamaan eli sopiviin paikkoihin vaimentimet ja valmiista käyristä ja suorasta putkesta vaimentimien välille putkea. Kannakkeet tuli väänettyä 10mm pyöröteräksestä.
Sorry osa projektin alkuvaiheen kuvista on aika pienikokoisia! (Ja nykyään suurin osa projektin kuvista on kadonnut koska IFI lopetti kuvapankkipalvelunsa. Pahoittelen!)
!!Nykyään suurinosa kuvista taas näkyvillä täällä!!
Ihan ensimmäisiä kuvia autosta minulla ei ole, mutta tässä muutama kuva peltitöiden teon jälkeen.
takaviisto
apparin kylki
Paljon peltiä meni vaihtoon ja samalla laitettiin kaikki merkit ja reijät umpeen. Kaikki pellit on aluksi hitsattu, saumat hiottu ekaksi rälläkällä hiomalaikalla ja tämän jälkeen vielä "neekerintukalla". Sitten vaan tinapohjuste siveltimellä saumakohtiin ja pienellä nestekaasupolttimella lämmitetään pohjustetta pieni alue kerralla kunnes se muuttuu "erinäköiseksi" ja sitten jollakin kankaalla tai trasselilla pyyhkäistään pinnasta kuona-aineet pois jolloin jäljelle jää kiiltävä tina/lyijypinta. Tämän pinnan päälle voidaan sitten ruveta sulattelemaan tinaa. Kannattaa olla lämmön kanssa tarkkana, koska tinaklöntin löytää yllättävän äkkiä hallinlattialta. Kun tinaa on sauman kohdalla tarpeeksi sitä voidaan alkaa tasoitella ja muotoilla erilaisilla öljyyn tai mieluummin steariiniin kastetuilla (lämmitä ensin siis töhöllä esim ulkotulen pintaa ja hiero lastaa siihen) lastoilla joita voi tehdä itse. Hyvää puuta on kova ja hitaasti palava/kärventyvä puu kuten esim. omenapuu (muistaakseni). Kun tina on saatu tasoiteltua se voidaan viilata /hioa oikeaan muotoon parhaaksi nähdyllä hiomakoneella.
Ensimmäiset kuvat maalauksen jälkeen kotopihassa
juuri maalattu
takaviistosta
Jarrutkin tuli rempattua
tuuninkia
jarruosia
samalla opelin vanteiden tilalle tuli volkkarin mallit
Maalatut jarruosat on ensin puhdistettu varastointirasvoista rasvanpoistoaineella. Sitten maalattu ferrexillä ja päälle miranolia.
Putkisto tehtiin simonssin osilla 2 tuumaisena ja kolmella vaimentimella
putkisto
Putkisto tehtiin pikkuhiljaa etenemällä luonnollisesti edestä taaksepäin. ensin sovitettiin 2" putki alkuperäisen pakosarjan loppukäyrään. Sitten vaan palapeliä kokoamaan eli sopiviin paikkoihin vaimentimet ja valmiista käyristä ja suorasta putkesta vaimentimien välille putkea. Kannakkeet tuli väänettyä 10mm pyöröteräksestä.
Viimeksi muokannut Dubsonic, 27.3.2007 17:54. Yhteensä muokattu 78 kertaa.
Värin "nimeä" en tiedä, mutta se on opelin väri OP291.
Ja tarina jatkuu...
Takavaloista tein kokopunaiset kuultolakalla
takavalot
Vaimennusprojekti on vielä hieman kesken mutta surimmat melut on tullut kukistettua erilaisin vaimennusainein.
kaikissa oviverhoiluissa on lasikuitua ja kiveniskumassaa ja vielä laitetaan bitumimattoa
konepeltiin ja takalukkuun asensin vaimennusmattoa
kattoon asensin kolme peltilevyä sikalla kiinni
kuva kaksi
kontin pohja ja sivut sekä auton koko sisä pohja sai ylleen bitumikerroksen sekä kiveniskumassaa
Ja tarina jatkuu...
Takavaloista tein kokopunaiset kuultolakalla
takavalot
Vaimennusprojekti on vielä hieman kesken mutta surimmat melut on tullut kukistettua erilaisin vaimennusainein.
kaikissa oviverhoiluissa on lasikuitua ja kiveniskumassaa ja vielä laitetaan bitumimattoa
konepeltiin ja takalukkuun asensin vaimennusmattoa
kattoon asensin kolme peltilevyä sikalla kiinni
kuva kaksi
kontin pohja ja sivut sekä auton koko sisä pohja sai ylleen bitumikerroksen sekä kiveniskumassaa
No joo lisäillääs taas vähän kuvia.
Jetan alkuperäinen EZ kone oli todella janoinen ja ei toiminut kylmällä, joka johtui pierburgin toimimattomuudesta ja imuilman esilämmityksen puuttumisesta.
Tilalle saatiin Audin YZ kone, joka on ilmeisesti sama kuin ykköskoppasen G/J Gti kone eli 1.6 K-Jet 110 hp.
Ongelmia tulikin sitten ihan riittävä määrä koneenvaihdon yhteydessä ja sen jälkeen joidenka ratkomisesta raapustelen tekstiä stoorin edetessä. (hieman ennakkoa eli MegaSquirt tulossa)(edit: eipäs tullutkaan)
menossa moottorinvaihtoon (etulippa puuttuu)
kuva vanhasta konehuoneesta
YZ kone
imusarja
Ongelma nro:1 läppärunko piti vaihtaa toiselle puolelle imusarjaa
jostakin tosta pitäisi ruveta sahailemaan
läppärunko toisessa päässä
jatketaas taas huomenna
Jetan alkuperäinen EZ kone oli todella janoinen ja ei toiminut kylmällä, joka johtui pierburgin toimimattomuudesta ja imuilman esilämmityksen puuttumisesta.
Tilalle saatiin Audin YZ kone, joka on ilmeisesti sama kuin ykköskoppasen G/J Gti kone eli 1.6 K-Jet 110 hp.
Ongelmia tulikin sitten ihan riittävä määrä koneenvaihdon yhteydessä ja sen jälkeen joidenka ratkomisesta raapustelen tekstiä stoorin edetessä. (hieman ennakkoa eli MegaSquirt tulossa)(edit: eipäs tullutkaan)
menossa moottorinvaihtoon (etulippa puuttuu)
kuva vanhasta konehuoneesta
YZ kone
imusarja
Ongelma nro:1 läppärunko piti vaihtaa toiselle puolelle imusarjaa
jostakin tosta pitäisi ruveta sahailemaan
läppärunko toisessa päässä
jatketaas taas huomenna
Viimeksi muokannut Dubsonic, 17.4.2005 22:32. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Katon pellit oli n. 0.8 mm eli kuiteski aika ohutta mutta katon jäykkyydessä se tuntui todella selvästi. Kattoverhoilua en ole vielä laittanut kiinni, mutta kyllähän se menee ihan helposti kun ei ollut tuon paksumpia peltejä. Bitumimatto on n. 3-5mm paksua kun oli erilaisia jämiä jäänyt kesätöissä kattohuoparullista.
Viimeksi muokannut Dubsonic, 22.2.2005 0:09. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Se on tuon yz koneen orkkis öljypohja ja siinä on sekä etu että takapuolella tuolaiset lisärivoitukset.
loiskelevy
etupuolen jäähdytysripa
loiskelevy
etupuolen jäähdytysripa
Siisti asennushalli 8)
Tuo bitumi on oiva aine äänieristykseen sen vuoksi, että se takertuu pintaan tiukasti ja raskaana, tiiviinä materiaalina estää tehokkaasti värähtelyjä, joita autossa kaiketi isoin osa melusta on.
Itse käytin projektissani Katepalin siveltävää bitumia, lämmitettynä sitä on helppo levittää ja se peittää saumatkin tehokkaasti.
Tuo kattohuopa on myös hyvä idea. Pitääkin kokeilla ilmojen lämmettyä liimata tuota emännän golffin ovien sisäpuolelle. Oma projekti kun alkaa osoittaa hyytymisen merkkejä, pitää vaivihkaa aloitella uutta 8)
Tuo bitumi on oiva aine äänieristykseen sen vuoksi, että se takertuu pintaan tiukasti ja raskaana, tiiviinä materiaalina estää tehokkaasti värähtelyjä, joita autossa kaiketi isoin osa melusta on.
Itse käytin projektissani Katepalin siveltävää bitumia, lämmitettynä sitä on helppo levittää ja se peittää saumatkin tehokkaasti.
Tuo kattohuopa on myös hyvä idea. Pitääkin kokeilla ilmojen lämmettyä liimata tuota emännän golffin ovien sisäpuolelle. Oma projekti kun alkaa osoittaa hyytymisen merkkejä, pitää vaivihkaa aloitella uutta 8)
Kyl ne levyt tyntuis olevan niin saa*a*an lujaa kiinni et en niitä ehjänä saisi enää irti.
Ongelma nro 2: YZ:ssa on paineasetelma/vauhtipyörä toisin päin kuin EZ:ssa mutta ratkaisu oli tehdä lisäreikä EZ:n paineasetelmaan kuva
uusi kytkinlevykin tuli vaihdettua samalla
vesiletkuja joutui jatkamaan arvatkaapas muuten mistä toi jatkoputki on?
Ongelma nro 3: YZ:n lohkossa ei ole minkäänlaisia kiinnikkeitä ohjaustehostimelle ja niitäkin joutu "säveltämään" (ei ole kuvia)
tällaisenkin joutu tekemään
Ongelma nro 2: YZ:ssa on paineasetelma/vauhtipyörä toisin päin kuin EZ:ssa mutta ratkaisu oli tehdä lisäreikä EZ:n paineasetelmaan kuva
uusi kytkinlevykin tuli vaihdettua samalla
vesiletkuja joutui jatkamaan arvatkaapas muuten mistä toi jatkoputki on?
Ongelma nro 3: YZ:n lohkossa ei ole minkäänlaisia kiinnikkeitä ohjaustehostimelle ja niitäkin joutu "säveltämään" (ei ole kuvia)
tällaisenkin joutu tekemään
Kaikki on sanonu heti et pölynimurista mut ostin starkilta lavuaarin viemärijalan. Se on kromattua messinkiä. Joutu laittaa tuollaisen kun ei löytynyt romuliikkeestä 32mm rosteriputkea ja lisäksi tuo viemäriputki on todella kevyttä tavaraa.
Se käikäle siinä viimeisessä kuvassa on ylävesiletkun laippa/jatko/siirto kappale koska laturi olisi ollut suoraan edessä. YZ:ssa ainaskin on ylävesiletku 1 ja 2 välissä.
Se käikäle siinä viimeisessä kuvassa on ylävesiletkun laippa/jatko/siirto kappale koska laturi olisi ollut suoraan edessä. YZ:ssa ainaskin on ylävesiletku 1 ja 2 välissä.
Pistetäämpäs kuvia hifien rakentelusta ja muista rakennelmista
Järjestelmä:
-Blaupunkt Acapulco MP52
-Pioneer DEQ-9200
-Xetec Xi-440.5
-Seas H615 diskantit
-Audax HP080G0 keskiääniset
-DLS MS6 midbassot
-Herz HX 300D subi
-Pari hyytelöakkua
-diodisilta
-joku konkka tulossa
akku
diodisilta
soittimen kauko-ohjain
subi
Vahvistimen piti tulla alunperin keskikonsolin sisään, mutta koska lisäakkua ei voitu sijoittaa moottoritilaan vaan takakonttiin niin vahvistimenkin joutui siirtämään sinne.
keskikonsoliin piti tulla vahvistimelle oikeen oma flektikin, jonka paikka näkyy kuvissa, mutta sen paikalle tulee turkkipeltiä johon sijoitan erinäisiä kytkimiä.
keskikonsolin hajoittamista
mdf levy reijän tilalle jossa paikka dsp:lle
vahvistuksia
hieman tasoittelua
verhoiltuna
Oviin piti saada paikat mideille ja hifilehtien innoittamana rupesin väsäämään mdf levyn päälle jo niin tutulla kangas/hartsi/lasikuitu menetelmällä koteloita
toinen kotelo saanut jo kankaan ylleen
kotelo lasikuidutettuna
tasoitin suurimmat montut välillä hioen lasikuitukitillä
verhoiltuna
pitihän niistä ottaa pari kuvaa paikallaankin (ei oo ihan suorassa ja on ihan vaan väliaikaisesti kiinni)
toinen kuva
jää vielä tilaa jaloillekin Hyi kuvissa näkyy rumia väliaikaisi johdotuksia
kojelautaan piti saada paikat keskiänisille ja ei muutakun taas veistelemään
ensiksi piti suurentaa alkuperäistä kaiuttiimen reikää
sitten liimasin mdf rinkulan kojelautaan
päälle venytin kankaan jonka kovetin hartsilla
kojelauta on vielä hieman projektivaiheessa
autokin on taas seisoassa koska tuo YZ koneella ei voinut ajaa käyntihäiriöiden takia, tai noh toimihan se alussa jotenkin, mutta kun sitä ruvettiin säätelemään sisäänajon (lue elvytyksen koska oli seissyt pari vuotta) jälkeen niin eihän siitä enää ottanut tolkkua.
Minulla ei ole K-Jetin pumppua eikä paineen varajaa ja bensanpaineet on mitä sattuu. Ohjauspaine lähemmäs 7 bar ja järjestelmäpainetta mitattaessa helahtaa mittarista viisari tappiin eli jonnekin 10 bar tienoille. Noh tuo moottori on jo matkalla hautuu maaalle ja teen vanhasta moottorista koulussa uuden koneen sähköruiskulla. (edit: kaasarilla) Sen rakentelemisesta kuvia laitan tänne ehkä huomenna.
On välillä tää rojekti vähän koetellut mutta eiköhän se vielä saada liikkumaan.
Järjestelmä:
-Blaupunkt Acapulco MP52
-Pioneer DEQ-9200
-Xetec Xi-440.5
-Seas H615 diskantit
-Audax HP080G0 keskiääniset
-DLS MS6 midbassot
-Herz HX 300D subi
-Pari hyytelöakkua
-diodisilta
-joku konkka tulossa
akku
diodisilta
soittimen kauko-ohjain
subi
Vahvistimen piti tulla alunperin keskikonsolin sisään, mutta koska lisäakkua ei voitu sijoittaa moottoritilaan vaan takakonttiin niin vahvistimenkin joutui siirtämään sinne.
keskikonsoliin piti tulla vahvistimelle oikeen oma flektikin, jonka paikka näkyy kuvissa, mutta sen paikalle tulee turkkipeltiä johon sijoitan erinäisiä kytkimiä.
keskikonsolin hajoittamista
mdf levy reijän tilalle jossa paikka dsp:lle
vahvistuksia
hieman tasoittelua
verhoiltuna
Oviin piti saada paikat mideille ja hifilehtien innoittamana rupesin väsäämään mdf levyn päälle jo niin tutulla kangas/hartsi/lasikuitu menetelmällä koteloita
toinen kotelo saanut jo kankaan ylleen
kotelo lasikuidutettuna
tasoitin suurimmat montut välillä hioen lasikuitukitillä
verhoiltuna
pitihän niistä ottaa pari kuvaa paikallaankin (ei oo ihan suorassa ja on ihan vaan väliaikaisesti kiinni)
toinen kuva
jää vielä tilaa jaloillekin Hyi kuvissa näkyy rumia väliaikaisi johdotuksia
kojelautaan piti saada paikat keskiänisille ja ei muutakun taas veistelemään
ensiksi piti suurentaa alkuperäistä kaiuttiimen reikää
sitten liimasin mdf rinkulan kojelautaan
päälle venytin kankaan jonka kovetin hartsilla
kojelauta on vielä hieman projektivaiheessa
autokin on taas seisoassa koska tuo YZ koneella ei voinut ajaa käyntihäiriöiden takia, tai noh toimihan se alussa jotenkin, mutta kun sitä ruvettiin säätelemään sisäänajon (lue elvytyksen koska oli seissyt pari vuotta) jälkeen niin eihän siitä enää ottanut tolkkua.
Minulla ei ole K-Jetin pumppua eikä paineen varajaa ja bensanpaineet on mitä sattuu. Ohjauspaine lähemmäs 7 bar ja järjestelmäpainetta mitattaessa helahtaa mittarista viisari tappiin eli jonnekin 10 bar tienoille. Noh tuo moottori on jo matkalla hautuu maaalle ja teen vanhasta moottorista koulussa uuden koneen sähköruiskulla. (edit: kaasarilla) Sen rakentelemisesta kuvia laitan tänne ehkä huomenna.
On välillä tää rojekti vähän koetellut mutta eiköhän se vielä saada liikkumaan.
Viimeksi muokannut Dubsonic, 23.12.2006 22:10. Yhteensä muokattu 5 kertaa.
Jedin alkuperäinen kone oli rempattu n. 10 000 km sitteen. Eli porattu, uudet männät, laakerointi ja tasapainoitukset.
Siitä sitten rupesin kasailemaan uuta konetta tai oikeastaan ekaksi purkamaan.
lohko takaata
lohko edestä jo hieman putsailtu enimpiä ruosteita
Puhdistukseen käytin porakonetta ja erilaisia "siilejä" eli teräsharjalaikkoja.
kansi ylhäältä
kansi alapuolelta
rompetta
rompetta kuva 2
tarkoitus on siistiä kone ulkoisesti ja hioa kanget ja tasapainoittaa ne ja männät
apuakselin pyörä maalattuna
hiomaton kanki
esihiottu kanki
esihiottu kanki 2
maalattu vesipumppu
ja öljytikun putki
Siitä sitten rupesin kasailemaan uuta konetta tai oikeastaan ekaksi purkamaan.
lohko takaata
lohko edestä jo hieman putsailtu enimpiä ruosteita
Puhdistukseen käytin porakonetta ja erilaisia "siilejä" eli teräsharjalaikkoja.
kansi ylhäältä
kansi alapuolelta
rompetta
rompetta kuva 2
tarkoitus on siistiä kone ulkoisesti ja hioa kanget ja tasapainoittaa ne ja männät
apuakselin pyörä maalattuna
hiomaton kanki
esihiottu kanki
esihiottu kanki 2
maalattu vesipumppu
ja öljytikun putki
Viimeksi muokannut Dubsonic, 9.3.2007 3:02. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
autokin on taas seisoassa koska tuo YZ koneella ei voinut ajaa käyntihäiriöiden takia, tai noh toimihan se alussa jotenkin, mutta kun sitä ruvettiin säätelemään sisäänajon (lue elvytyksen koska oli seissyt pari vuotta) jälkeen niin eihän siitä enää ottanut tolkkua.
Minulla ei ole K-Jetin pumppua eikä paineen varajaa ja bensanpaineet on mitä sattuu. Ohjauspaine lähemmäs 7 bar ja järjestelmäpainetta mitattaessa helahtaa mittarista viisari tappiin eli jonnekin 10 bar tienoille. Noh tuo moottori on jo matkalla hautuu maaalle ja teen vanhasta moottorista koulussa uuden koneen sähköruiskulla. Sen rakentelemisesta kuvia laitan tänne ehkä huomenna.
eihän se sinne jää koska teen jo toista konetta. Olihan tuossa koneenvaihdossa aika paljon duunia ja kyllä vitutti kuin köyhä opiskelijaa (edit: siis mähän olen köyhä opiskelija) kun se kone olikin aika susi, mut hei täytyy koittaa jaksaa vääntää jos vaik sais ton jedin joskus toimintavarmaksi ja "vähän" bensaa kuluttavaksi
tänään purin jo listat kahvat helmat ja kaaret pois yms pientä koska tuo maalauskin meni aivan perseelleen. hiontajäljet näkyy jokapaikassa ja maali hilseilee monesta paikkaa. Noh takuuseenhan tuo menee.
Viimeksi muokannut Dubsonic, 29.6.2005 0:18. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
Tästä eteenpäin ei kuvat näy ennenkuin taas 4 sivulla uudet kuvat
lisää kuvia konerempasta
lohko toiselta puolelta melkein kokonaan puhdas
ferrex pohjalla
etupuoli maalattu mustalla miranolilla
pakosarjan laippa sovituksessa (ei ole vielä muodoiltaan läheskään valmis)
kanavien siloittelua
ennen porttausta
porttauksen jälkeen
kuva 2
tollanen venttiilikoppa pitäisi sovitella paikoilleen
venttiilit ja jouset rivissä[/b]
lisää kuvia konerempasta
lohko toiselta puolelta melkein kokonaan puhdas
ferrex pohjalla
etupuoli maalattu mustalla miranolilla
pakosarjan laippa sovituksessa (ei ole vielä muodoiltaan läheskään valmis)
kanavien siloittelua
ennen porttausta
porttauksen jälkeen
kuva 2
tollanen venttiilikoppa pitäisi sovitella paikoilleen
venttiilit ja jouset rivissä[/b]
Viimeksi muokannut Dubsonic, 9.3.2007 3:06. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
No juu päivitelläämpäs taas hieman!
Eli koneessa on jo rojut sisässä ja itse autoonkin tehtiin joitakin peltitöitä joista kuvia myöhemmin. Edennyt kone hitaasti kun on niin vähän "halli" tunteja tässä jaksossa.
maalattu imusarja
kantta madallettiin 1.5mm
kannen laskua
kuva 2
kuva 3
kuva 4
kojetauluun rupesin väsäämään kolmea lisämittaria
kuva 1
kuva 2
kuva 3
kuva 4
lohko kokonaan maalissa
vesipumppu kiinni
ja tietenkin tulee kaikki pultit ja mutterit haponkestävästä
ohjaustehostimen kiinnitysrauta
öljypohjaa joutui hitsailemaan kun ei mahtunut ohjaustehostimen kiinnitysrauta paikoilleen ja entinen jäähdytysripa meni vi*uik*i. helppoa toi alumiini hitsaaminen ei ollut näin ensikertalaisena, mutta sain tuon pohjan sentäs pitämään parin korjauksen jälkeen.
kuva 1
kuva 2
Eli koneessa on jo rojut sisässä ja itse autoonkin tehtiin joitakin peltitöitä joista kuvia myöhemmin. Edennyt kone hitaasti kun on niin vähän "halli" tunteja tässä jaksossa.
maalattu imusarja
kantta madallettiin 1.5mm
kannen laskua
kuva 2
kuva 3
kuva 4
kojetauluun rupesin väsäämään kolmea lisämittaria
kuva 1
kuva 2
kuva 3
kuva 4
lohko kokonaan maalissa
vesipumppu kiinni
ja tietenkin tulee kaikki pultit ja mutterit haponkestävästä
ohjaustehostimen kiinnitysrauta
öljypohjaa joutui hitsailemaan kun ei mahtunut ohjaustehostimen kiinnitysrauta paikoilleen ja entinen jäähdytysripa meni vi*uik*i. helppoa toi alumiini hitsaaminen ei ollut näin ensikertalaisena, mutta sain tuon pohjan sentäs pitämään parin korjauksen jälkeen.
kuva 1
kuva 2
Tässä niitä kuvia korin fiksailusta
konehuoneen fiksailua
kylkilistojen reijät poistettiin
sekä sivuvilkkujen reijät
takaluukustakin pari koloa
etukaaretkin tuli leikattua
konehuoneen fiksailua
kylkilistojen reijät poistettiin
sekä sivuvilkkujen reijät
takaluukustakin pari koloa
etukaaretkin tuli leikattua
No juu taas on jotain päiviteltävää. Ei täs mitän erikoista ole vähään aikaan tapahtunutkaan kun oon vaan oottanu milloin maalaamo ottaa auton vastaan.
Pakosarjaa sain vähän hahmoteltua tänään
vanha pas*a
pikkasen jo ensiöputkia
kuva 2
kuva 3
hanskakapaleen teko ei heti oikeen luonnistunut joten täytyy tehdä uusi
kuva 2
Tuleehan tuosta pikkasen palikka mallinen mutta on se silti varmasti parempi kuin toi orkkis. Pitää viel varmistaa et saa mutterit paikalleen ennen kuin hitsailee kaasulla tai ticillä kokonaan kasaan.
E: perk* joutuukin tekee jonkinverran erilaisen tuosta sarjasta kun pääsin katselemaan toisesta autosta et millaset tilat tuol on käytettävissä. pitää nostaa kone keulalle ni pääsee sovittelee
Pakosarjaa sain vähän hahmoteltua tänään
vanha pas*a
pikkasen jo ensiöputkia
kuva 2
kuva 3
hanskakapaleen teko ei heti oikeen luonnistunut joten täytyy tehdä uusi
kuva 2
Tuleehan tuosta pikkasen palikka mallinen mutta on se silti varmasti parempi kuin toi orkkis. Pitää viel varmistaa et saa mutterit paikalleen ennen kuin hitsailee kaasulla tai ticillä kokonaan kasaan.
E: perk* joutuukin tekee jonkinverran erilaisen tuosta sarjasta kun pääsin katselemaan toisesta autosta et millaset tilat tuol on käytettävissä. pitää nostaa kone keulalle ni pääsee sovittelee
Heipparallaa taas!
Eipä ole tullut päiviteltyä vähään aikaan kun on ollut oma tietokone rikki, mut nyt on kaverilta kone lainassa.
Jedikin pääsi takuumaalaukseen ja tuloshan oli !!TÄYTTÄ PASKAA!!. Kyl se nyt kauempaa menettelee mut läheltä katsoessa näkee viel virheitä ja ne paikat joista maali hilseili (oli noussut irti) ei oltu viitsitty edes mitenkään hioa. Takakontin vesikourussa onkin yksi kohta missä on maalattu kylmästi vaan kohonneen maalin päälle. PRKL, Vttu, STTANA. Kyl ottaa päähän, mut enää ei jaksa tapella maalarin kanssa kun pitää saada auto alle. Yli kuukauden ajan maalarikin lupaili viikon välein et kyllä se maalataan, mutta vasta kuluttaja-asiamies sai asiaan puhtia.
No se siitä maalausprojektista nyt kuitenkin kasaan autoa josta laittelen juttua seuraavien kuvien myötä.
juuri maalattu ja kotipihassa pukeille nostettuna
kuva 2
kuva 3
kuva 4
kasailua 1
kasailua2 klo 1.00 yöllä
kaari liimauksessa
kasailua 3
kasailua 4
toinen jarrusatula maalattuna
venttiilikoppaan tein tollasen letkulähdön
jatkuu...
Eipä ole tullut päiviteltyä vähään aikaan kun on ollut oma tietokone rikki, mut nyt on kaverilta kone lainassa.
Jedikin pääsi takuumaalaukseen ja tuloshan oli !!TÄYTTÄ PASKAA!!. Kyl se nyt kauempaa menettelee mut läheltä katsoessa näkee viel virheitä ja ne paikat joista maali hilseili (oli noussut irti) ei oltu viitsitty edes mitenkään hioa. Takakontin vesikourussa onkin yksi kohta missä on maalattu kylmästi vaan kohonneen maalin päälle. PRKL, Vttu, STTANA. Kyl ottaa päähän, mut enää ei jaksa tapella maalarin kanssa kun pitää saada auto alle. Yli kuukauden ajan maalarikin lupaili viikon välein et kyllä se maalataan, mutta vasta kuluttaja-asiamies sai asiaan puhtia.
No se siitä maalausprojektista nyt kuitenkin kasaan autoa josta laittelen juttua seuraavien kuvien myötä.
juuri maalattu ja kotipihassa pukeille nostettuna
kuva 2
kuva 3
kuva 4
kasailua 1
kasailua2 klo 1.00 yöllä
kaari liimauksessa
kasailua 3
kasailua 4
toinen jarrusatula maalattuna
venttiilikoppaan tein tollasen letkulähdön
jatkuu...
Joo ei ole mitään lasikuituhärpäkeitä tulossa. Muistin juuri sellasenkin jutun et maalari hävitti mun maskilipan. sano hommaavansa jos ei löydä. maxxlookin lippa olisi halvin ja sehän on vissiin viel sellanen korkea malli?
Viimeksi muokannut Dubsonic, 30.6.2005 17:18. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
-
- -
- Viestit: 38
- Liittynyt: 30.3.2005 16:51
Kyllä se vaan niin on, että nämä jetat on varsin hyviä aihioita. Tämäkin projekti on erittäin onnistunut ja siksi on mielekästä seurailla sen edistymistä. Aiemmin en kiinnittänyt mitään huomiota tähän kimin kärryyn, mutta kun tuli tuossa keväällä seurailtua vwvortexin foorumeilla vr6zachin jettaa niin kummasti alkoi tämäkin kiinnostamaan. Erittäin hyvää jälkeä (kummassakin) on saatu aikaan ja siksi näitä on alettu kuolaamaankin =). Tyttöystävä ja broidi ihmetteli, että mitä sä näät tommosissa vanhoissa "rutkuissa", mutta ne ei prkl ymmärrä hyvän päälle. Olen täällä hengessä mukana, vastarintapuolueesta huolimatta!
...jatkuu
jotain tullut taas näprättyä auton parissa. Lauantaikin meni Alastarossa kiihytysautoja ihmetellessä.
ovea vaimentelin bilteman vaahtomuovi/bitumimatto-levyllä
ovipahviakin vielä vähäsen
ovipahvi kiinnitetty
tollasenkin tein, pitäis saada multivanista M kirjain ni olisi kokonaan volkkarin kirjaimilla toi teksti, nyt M on leikattu mazdan merkistä (toivottavasti kukaan ei pahastu) <meinaan ffp:n porukka
sähkökeskustakin tein hieman lisää
masensimpa pari palikkaa jo kiinni
jotain tullut taas näprättyä auton parissa. Lauantaikin meni Alastarossa kiihytysautoja ihmetellessä.
ovea vaimentelin bilteman vaahtomuovi/bitumimatto-levyllä
ovipahviakin vielä vähäsen
ovipahvi kiinnitetty
tollasenkin tein, pitäis saada multivanista M kirjain ni olisi kokonaan volkkarin kirjaimilla toi teksti, nyt M on leikattu mazdan merkistä (toivottavasti kukaan ei pahastu) <meinaan ffp:n porukka
sähkökeskustakin tein hieman lisää
masensimpa pari palikkaa jo kiinni
tollasenkin tein, pitäis saada multivanista M kirjain ni olisi kokonaan volkkarin kirjaimilla toi teksti, nyt M on leikattu mazdan merkistä (toivottavasti kukaan ei pahastu) <meinaan ffp:n porukka
Hieno logo, mutta onhan tuo tavallaan vähän outoa. Lisäät vielä pistecom tuonne perään ni sittehän se ois ihan jees
No niin! Sainpas taas oman tietokoneen kuntoon, ni pääsee päivittelemään!
kaaren liimausta
lisää sähkökeskusta
piti hommata taakse uudet kahvat
yleiskuva projektista
sain vihdoinkin hommattua alalipat puskuriin ni pitihän sitä vähän mallailla
keulan osat tuli puhalluksesta
maalailua
maalausta 2
peilitkin maalattiin tänään ni pääsee huomenna masentelee kiinni
kaaren liimausta
lisää sähkökeskusta
piti hommata taakse uudet kahvat
yleiskuva projektista
sain vihdoinkin hommattua alalipat puskuriin ni pitihän sitä vähän mallailla
keulan osat tuli puhalluksesta
maalailua
maalausta 2
peilitkin maalattiin tänään ni pääsee huomenna masentelee kiinni
^ Lippa on orkkis (käytetty), mut puskuri ei ni sai sitä vähän änkeä paikalleen. Ekaksi ainaski sumareiden paikalle tulee tavan lisävalot (toinen näkyy kuvassa, tarvii vain säädön oikeaan kohtaan) joiden eteen tulee tumma/tummennettu pleksi. Saa nyt sit nähdä onko minkä näköinen ja mitenkä kestävä ratkaisu.
kuvia peilien kasailusta
kuva 1
kuva 2
kuva 3
kuva 4
kuva 5
kuva 6
kuva 7
kuvia peileistä kiinni autossa
kuva 1
kuva 2
kuva 3
kuva 4
kuva 5
kuva 6
sisäkuva
valo päällä
valo päällä 2
kuvia peilien kasailusta
kuva 1
kuva 2
kuva 3
kuva 4
kuva 5
kuva 6
kuva 7
kuvia peileistä kiinni autossa
kuva 1
kuva 2
kuva 3
kuva 4
kuva 5
kuva 6
sisäkuva
valo päällä
valo päällä 2
^Hyi Hyi!!! Ei saa kiroilla. :)
no joo niitä lupailemiani kuvia
peräkontin valmistumista
rekisterikilven valot
sisusta purettu (näyttääpä hirveältä kameran läpi)
kuva 2
subin sisäänajoa
tohon verhoiltuun levyyn tuleepi vahvistin kiinni
no joo niitä lupailemiani kuvia
peräkontin valmistumista
rekisterikilven valot
sisusta purettu (näyttääpä hirveältä kameran läpi)
kuva 2
subin sisäänajoa
tohon verhoiltuun levyyn tuleepi vahvistin kiinni
Katotaan nyt ekaks mitä tosta saadaan ulos. Pitäis vielä hankkia nokka ja säädettävä nokkapyörä. Ei toi varmaankaan mihinkään kulje kumminkaan ku on noi popit lisänny painoa niin pirusti, mutta painoa yritän kompensoida mootorin teholla.
Tää on kyl jännä kun Jedikin on vielä ihan projektivaiheessa, mut oon jo pitkään miettiny seuraavaa projektia. Sen pystyy tosin hommaamaan vasta useamman vuoden kuluttua. Onpahan aikaa suunnitella.
Tää on kyl jännä kun Jedikin on vielä ihan projektivaiheessa, mut oon jo pitkään miettiny seuraavaa projektia. Sen pystyy tosin hommaamaan vasta useamman vuoden kuluttua. Onpahan aikaa suunnitella.
vanha takakannake
uudistettu takakannake (vielä hieman kesken)
huohottimen kerääjäsäiliö
kuva 2
^migin lanka tökkäsi yllä olevaa suodattimen lähtöä hitsattaessa enkä sitä heti huomannut ni ei ole ihan keskellä
uudistettu takakannake (vielä hieman kesken)
huohottimen kerääjäsäiliö
kuva 2
^migin lanka tökkäsi yllä olevaa suodattimen lähtöä hitsattaessa enkä sitä heti huomannut ni ei ole ihan keskellä
Flashmn: säiliö on tehty alumiinista
Käväsin hakemassa jotain tarvikkeita kakkosakun virtojen vetämistä helpottaman
kuva (puuttuu viel yks sulakepesä ja sulake)
merkitön maskikin tuli. Ensimmäiselle omatekele maskille kävi vähän huonosti ni ajattelin panostaa tollaseen tehdasvalmisteeseen, vaikka toikin on tehty yllätyksekseni leikkaa liimaa periaatteella ja siitä puuttui niiden valojen suuntausruuvien eteen tulevat läpyskät.
Mites onkos muilla ollut samallaisia leikkaa liimaa maskeja (eri valmistajat)
Käväsin hakemassa jotain tarvikkeita kakkosakun virtojen vetämistä helpottaman
kuva (puuttuu viel yks sulakepesä ja sulake)
merkitön maskikin tuli. Ensimmäiselle omatekele maskille kävi vähän huonosti ni ajattelin panostaa tollaseen tehdasvalmisteeseen, vaikka toikin on tehty yllätyksekseni leikkaa liimaa periaatteella ja siitä puuttui niiden valojen suuntausruuvien eteen tulevat läpyskät.
Mites onkos muilla ollut samallaisia leikkaa liimaa maskeja (eri valmistajat)
Johan on pitänyt kelejä, kun on satanut nyt viikon ajan joka ainoa päivä lähes koko ajan. Eli ei ole hirveästi päässyt tekemään autoa kun joutuu pihalla laitteleen.
Jotain sentäs saatu tehtyä.
moottorin takakannake ei ole ehkä kaikkein nätein mut toimiva
huohotin boxi valmistuu kanssa
jarrutehostin maalattuna
kakkos akun sulake (toi sen päällä roikkuva jotosarja on hälyn eikä ole vielä paikallaan)
rekkarikin asettu paikalleen takapuskuriin
Jotain sentäs saatu tehtyä.
moottorin takakannake ei ole ehkä kaikkein nätein mut toimiva
huohotin boxi valmistuu kanssa
jarrutehostin maalattuna
kakkos akun sulake (toi sen päällä roikkuva jotosarja on hälyn eikä ole vielä paikallaan)
rekkarikin asettu paikalleen takapuskuriin
Palaa sivulle “Projektiosasto”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 174 vierailijaa