Golf R

Projektit, joissa oikeasti tapahtuu jotain, eikä vain suunnitella ja haaveilla.

Valvoja: ffp jäsenet

Ville
ffp jäsen
Viestit: 1184
Liittynyt: 17.7.2003 8:35

Golf R

ViestiKirjoittaja Ville » 29.4.2014 22:20

Uhrina tällä kertaa Golf R DSG.

Aluksi pitänee keskittyä voimapuolen lisäämiseen, josta lisää tarinaa lähiviikkoina. Lisävoimasta vastaa APR ja Volkswagen Racing...

Kuva
Kuva

Vesku
ffp jäsen
Viestit: 7374
Liittynyt: 16.7.2003 23:55

ViestiKirjoittaja Vesku » 29.4.2014 23:54

Oikein nätin blondin olet löytänyt.

Demon
-
Viestit: 1393
Liittynyt: 10.12.2004 12:40

ViestiKirjoittaja Demon » 30.4.2014 8:56

Vau!

pikkuisena offtopikkina. milläs mallilla punainen A666 mahtaa olla? :)

Ville
ffp jäsen
Viestit: 1184
Liittynyt: 17.7.2003 8:35

ViestiKirjoittaja Ville » 30.4.2014 10:12

Sillä mallilla, että se kovasti kaipaisi uutta kotia jonkun VAG harrastajan tallista :)

albanzo
-
Viestit: 3655
Liittynyt: 23.7.2003 10:54
Viesti:

ViestiKirjoittaja albanzo » 30.4.2014 14:15

todella asiallisen näkönen tää R ja lisätehohan ei oo koskaan pahasta... ;)
millasta teholukemaa ois tarkotus kaivella ulos?

Markku M.
-
Viestit: 4120
Liittynyt: 31.7.2005 21:02

ViestiKirjoittaja Markku M. » 30.4.2014 15:07

Tuo auto on kyllä valkoisena tosi näyttävä. Kiva poikkeus ainaiseen siniseen ärrämassaan. :)

Ville
ffp jäsen
Viestit: 1184
Liittynyt: 17.7.2003 8:35

ViestiKirjoittaja Ville » 30.4.2014 18:46

Tehon puolesta koitetaan jos saatais nykyiset hevosvoimat käännettyä kilowateiksi :)

Heikki J.
admin
Viestit: 8309
Liittynyt: 16.7.2003 19:59
Viesti:

ViestiKirjoittaja Heikki J. » 30.4.2014 19:42

Ei taidakaan enää ihan pelkällä ohjelmalla mennä...

lucifer
-
Viestit: 555
Liittynyt: 30.11.2010 21:33

ViestiKirjoittaja lucifer » 1.5.2014 9:50

Onko tiputettu jo vai onko vakiona noin matala?
Näyttäs aika hyvältä korkeuden puolesta, ja muutenkin!

My_bug
-
Viestit: 681
Liittynyt: 1.3.2005 18:34

ViestiKirjoittaja My_bug » 1.5.2014 9:59

Ei ole vakio tuo korkeus.

Eikös tästä se 500 kaakkia oteta? :)

Ville
ffp jäsen
Viestit: 1184
Liittynyt: 17.7.2003 8:35

ViestiKirjoittaja Ville » 1.5.2014 12:22

H&R coilit on alla. Takapää on ruuvattu niin alas kuin se menee, etupäässä vielä olis hieman varaa..

Ja kyllä 500hv jää varmasti tällä autolla saavuttamatta :)

spete
-
Viestit: 122
Liittynyt: 25.8.2003 9:49

ViestiKirjoittaja spete » 1.5.2014 13:27

On komia ja ehdottomasti paras väri tähän malliin! Maltti se o valttia virivirissäkin :)

albanzo
-
Viestit: 3655
Liittynyt: 23.7.2003 10:54
Viesti:

ViestiKirjoittaja albanzo » 1.5.2014 17:12

Ja kyllä 500hv jää varmasti tällä autolla saavuttamatta :)

niin, eihän toi APR:n Stage III GTX lupaakaan ku 475hv... ;)

snowman
-
Viestit: 257
Liittynyt: 25.7.2003 15:09
Viesti:

ViestiKirjoittaja snowman » 3.5.2014 21:38

Komia Ärrä.
Mitä vomapuoleen tulee, niin tuosta tavoitetta: https://www.dropbox.com/sh/w8h0yycwyr8m355/XaC4muNNte#lh:null-DSC_1066.JPG R36 parilla ahtimella... ~740hp

Heikki J.
admin
Viestit: 8309
Liittynyt: 16.7.2003 19:59
Viesti:

ViestiKirjoittaja Heikki J. » 3.5.2014 23:39

Ei siihen kannata keulalle noin paljoa lisää massaa pistää...

http://www.vwvortex.com/news/aftermarke ... en-golf-r/

Hmm... mulla olis yks tuollainen vakiomoottori ylimääräisenä... mitäköhän sille keksis :)

Ville
ffp jäsen
Viestit: 1184
Liittynyt: 17.7.2003 8:35

ViestiKirjoittaja Ville » 18.5.2014 22:06

Tähän mennessä jo jotain saatu aikaan.

Kuva

- APR korkeapaine polttoainepumppu
- APR 3" RSC Turboback pakoputkisto
- APR moottorin softa
- APR DSG vaihteiston softa
- Volkswagen Racing Intake Kit

Ratakelpoisuuttakin hieman tänään koeteltu Alastarolla.
Kuva

albanzo
-
Viestit: 3655
Liittynyt: 23.7.2003 10:54
Viesti:

ViestiKirjoittaja albanzo » 18.5.2014 22:12

asiallisen näköstä/kuulosta palikkaa tullu kiinni, facebookista noi jo aiemmin näinkin... noi putkenpäät on kyllä fiksut kun on mustat.
mitä toi dsg-softa tekee?

Ville
ffp jäsen
Viestit: 1184
Liittynyt: 17.7.2003 8:35

ViestiKirjoittaja Ville » 18.5.2014 23:05

Sillä saadaan vaihteistosta manuaali moodissa oikeasti manuaali, eli auto ei itse enää vaihda pakolla vaihteita pienemmälle eikä isommalle.
Launch controllin kierrokset saadaan myös itse määrättyä halutulle kierrosluvulle. Uusi softa myös poistaa tarpeettomia vaihteiden edestakaisin vaihteluja jota auto vakio ohjelmalla tekee. Vaihtonopeus hieman paranee ja veto palautuu hieman nopeammin vaihteenvahdon jälkeen.

Ohjelmoinnin jälkeen auto käyttää D asennossa myös hieman enemmän kierroksia normaali ajossa. Tuo oli ainakin Golfin kohdalla erittäin suotavaa, kun vakio ohjelmalla autolla oli tapana latoa kaupunkiajossa isoin pykälä silmään varsin nopeasti.

Hannnu
-
Viestit: 86
Liittynyt: 6.10.2010 2:40

ViestiKirjoittaja Hannnu » 23.5.2014 20:47

Vitsi tää on kyllä tosi hyvän näkönen! Varsinkin keulasta, vanteetkin sopii todella hienosti!

Firecloud
-
Viestit: 153
Liittynyt: 3.4.2008 11:42

ViestiKirjoittaja Firecloud » 24.5.2014 10:07

Minkäs verran noilla palikoilla tuli lisävoimaa Ärrään?

Ville
ffp jäsen
Viestit: 1184
Liittynyt: 17.7.2003 8:35

ViestiKirjoittaja Ville » 24.5.2014 17:51

370hv ja 500nm paikkeilla ollaan.

Tänään VW Openissa noilla lukemilla saatiin varttimaililla parhaimmillaan aika 12,538 ja loppunopeutta 175,61km/h. 30 asteen helle ei varsinaisesti auttanut asiaa :)


Auton helposta käytettävyydestä kertoo kolmet perättäiset varttimailin ajat 12,582 - 12,577 - 12,538

RaabForRehab
-
Viestit: 142
Liittynyt: 15.1.2011 17:15

ViestiKirjoittaja RaabForRehab » 28.5.2014 22:02

Voiko noista varttimailin lukemista tulkita myös, että 0-100 suoriutuu 5sek pintaan tai alle?

Mä kyllä lämpeen näille R Golfeille ihan IV mallista lähtien. Jos Possun vaihtaisi käytännöllisempään perheen 2.kulkineeseen, niin se olisi joku näistä kolmesta eri mallista.

Ville
ffp jäsen
Viestit: 1184
Liittynyt: 17.7.2003 8:35

ViestiKirjoittaja Ville » 29.5.2014 21:39

Ei uskalla tehdä mitään noin jyrkkiä johtopäätöksiä ennen kuin on oikeaa tietoa :)

Tarkoitus olisi tässä ihan lähiaikoina tehdä vähän tarkempia suorituskykymittauksia, niin laitan sitten faktaa tulemaan.

Slantsix
-
Viestit: 5867
Liittynyt: 23.7.2003 11:36
Viesti:

ViestiKirjoittaja Slantsix » 30.5.2014 16:06

Tollahan kohta pärjäisi näissäkin karkeloissa.
http://overdrive.fi/forum/viewtopic.php?f=26&t=274836

Ville
ffp jäsen
Viestit: 1184
Liittynyt: 17.7.2003 8:35

ViestiKirjoittaja Ville » 31.5.2014 11:04

Nyt kun vihdoin saivat vw-openin tulokset näkyville voi todeta, että kovin korkealle Black Listillä ei olis Golfilla asiaa. VW luokassa sentään pärjää.

http://www.vw-open.fi/tulokset.html

Ville
ffp jäsen
Viestit: 1184
Liittynyt: 17.7.2003 8:35

ViestiKirjoittaja Ville » 2.6.2014 22:51

Ystävällisen kisaturistin videokuvaa yhdestä Kiikalan lähdöstä.

https://www.youtube.com/watch?v=VV0S5lP6-uM#t=201


Videosta selviää hyvin APR:n RSC putkiston ominaisuudet.
Tyhjäkäynnillä ja osakaasulla varsin hiljainen, mutta kaasuläppä kokonaan avattuna ilmoittaa olemassaolostaan...

rst
-
Viestit: 248
Liittynyt: 28.5.2006 20:30

ViestiKirjoittaja rst » 3.6.2014 18:21

Hienosti pakenee, ja mukavin soinnuin

Ville
ffp jäsen
Viestit: 1184
Liittynyt: 17.7.2003 8:35

ViestiKirjoittaja Ville » 15.6.2014 23:27

Nyt päästiin ottamaan vähän tarkempaa ja luotettavaa suorituskykymittausta noiden kiihtyvyyksien osalta.


Kuva

Vesku
ffp jäsen
Viestit: 7374
Liittynyt: 16.7.2003 23:55

ViestiKirjoittaja Vesku » 16.6.2014 8:22

Ei huonosti, tuo 0-100-0 lienee jotain muuta jarruja käyttäen saavutettu :-)

samza
ffp jäsen
Viestit: 1616
Liittynyt: 29.5.2004 15:40
Viesti:

ViestiKirjoittaja samza » 16.6.2014 8:24

Kivasti pakenee! tää on kyllä peukun paikka :)
Ja hieno on muutenkin, aiheuttaa omistamisen haluja.

Ville
ffp jäsen
Viestit: 1184
Liittynyt: 17.7.2003 8:35

ViestiKirjoittaja Ville » 7.8.2014 7:40

Tämä tosiaan aiheutti niitä omistamishaluja, eli projekti siirtyi jo uuteen kotiin ennen kuin ehti ihan valmistuakkaan...


Palaa sivulle “Projektiosasto”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 127 vierailijaa