Vw 1.8 16v ahdistus

Projektit, joissa oikeasti tapahtuu jotain, eikä vain suunnitella ja haaveilla.

Valvoja: ffp jäsenet

gryger
-
Viestit: 625
Liittynyt: 6.5.2005 12:39
Auto: Helvetin veivisuhde...

Vw 1.8 16v ahdistus

ViestiKirjoittaja gryger » 16.2.2012 0:07

zzzzzzzzzzzzzzzzz
Viimeksi muokannut gryger 26.12.2014 15:48, yhteensä muokattu 3 kertaa.

Teemu M
-
Viestit: 1964
Liittynyt: 12.12.2003 12:44
Auto: TT, Datsun 240Z

ViestiKirjoittaja Teemu M » 16.2.2012 8:52

Hienolta näyttää! Oisko sulla kuvaa tosta venakopan kannesta?

gryger
-
Viestit: 625
Liittynyt: 6.5.2005 12:39
Auto: Helvetin veivisuhde...

ViestiKirjoittaja gryger » 16.2.2012 9:07

Pitää ottaa. Kaveri kuka tikkasi kiiinni ei paljon tuota 20vt alumiinin laatua kehunut, kovin kuulemma seostettua ja jälki sen mukaista, no vetelen mustat ryppymaalit pintaan. Sensijaan tuo ässä imusarja ihan täyttä tavaraa.

Teemu M
-
Viestit: 1964
Liittynyt: 12.12.2003 12:44
Auto: TT, Datsun 240Z

ViestiKirjoittaja Teemu M » 16.2.2012 9:18

Onko siinä 20v huohotinkopassa joku loiskesuoja, tms mikä estää enimmät öljyt menemästä huohotinputkeen? Pitäis joku vastaava askarrella omaankin kanteen.
Onko sulla se orkkis huohotuspurkki lohkon kyljessä, vai onko sitä muutettu?

gryger
-
Viestit: 625
Liittynyt: 6.5.2005 12:39
Auto: Helvetin veivisuhde...

ViestiKirjoittaja gryger » 16.2.2012 9:35

Onko siinä 20v huohotinkopassa joku loiskesuoja, tms mikä estää enimmät öljyt menemästä huohotinputkeen? Pitäis joku vastaava askarrella omaankin kanteen.
Onko sulla se orkkis huohotuspurkki lohkon kyljessä, vai onko sitä muutettu?


Joo siellä on ohut pellilevy koko kartion alalla pohjana ja levyssä muutamia 3-4mm reikiä. luulisi toimivan kun on tuo kartion tuoma ylämäki ja suht pienet reiät, sekoittaa roiskeita ja eivät lähde menemään isommalti kopasta eteenpäin. Lohkon kyljessä ihan orginelli koppa josta lähtö keruusäiliöön letkulla ottaen kaveriksi tuon venakopan huohotuksen.

Öljypohjaan tehty öljynpaluu huohotinpurkilta.

Pellikka
-
Viestit: 1218
Liittynyt: 19.11.2006 16:26
Auto: Golf II 20vt 4motion, Audi A4 1.8T quattro BEX

ViestiKirjoittaja Pellikka » 17.2.2012 6:43

Hyvältä näyttää. Hetken jo seuraillu kun milloin mitäkin koneenosaa ollut kaupan että mihin suuntaan on menossa :)

Miten tuo kakkis muuten on edennyt?

Slantsix
-
Viestit: 5867
Liittynyt: 23.7.2003 11:36
Auto: -95 Golf Variant VR6 Syncro
Viesti:

ViestiKirjoittaja Slantsix » 17.2.2012 6:57

Tavoitella 192hp tehoja xD 0.1 tai 0.2 ahdoillako meinasitte ajella :))
Komea on projekti.

gryger
-
Viestit: 625
Liittynyt: 6.5.2005 12:39
Auto: Helvetin veivisuhde...

ViestiKirjoittaja gryger » 17.2.2012 11:45

Hyvältä näyttää. Hetken jo seuraillu kun milloin mitäkin koneenosaa ollut kaupan että mihin suuntaan on menossa :)

Miten tuo kakkis muuten on edennyt?


Pitkässä siimassa tämäkin mäkiauto ;) Josko tuo nyt tänä kesänä näkisi päivän valon.
Eihän tuossa kopassa ihmeitä kesken enää ole, jarruja päivitetty ja alusta vaihtunut tässä vuosien saatossa ;) Nyt osien tekemistä ja sovittelua moottorin ympärille kaiken sen valtavan tilan keskellä.

Tavoitella 192hp tehoja xD 0.1 tai 0.2 ahdoillako meinasitte ajella :))

Ei sentään, kyllä se 0.4bar on tavoitetaso ;)

esanssi88
-
Viestit: 398
Liittynyt: 22.4.2006 18:01
Auto: MK1 & 2 16v und 3-teilige BBS+Leon+r100rs+typ1+typ2x2
Viesti:

ViestiKirjoittaja esanssi88 » 17.2.2012 15:36

Hyvä et sielläkin etenee, saisko joskus poiketa tutkimaan tallia miten edistyy? Samalla näkis miten pirelliin on sopeutunut viime talven pikku laikka-osa... :D

gryger
-
Viestit: 625
Liittynyt: 6.5.2005 12:39
Auto: Helvetin veivisuhde...

ViestiKirjoittaja gryger » 18.2.2012 7:51

Ei muuta kun tule poikkeamaan ;) Onko sulla kuva luovuttajasta vielä tallella?
Vedetään ot muutaman kuvan verran.
Viimeksi muokannut gryger 26.12.2014 15:49, yhteensä muokattu 2 kertaa.

Jak3
-
Viestit: 2757
Liittynyt: 16.8.2004 8:39
Auto: Golf V GTI

ViestiKirjoittaja Jak3 » 18.2.2012 11:47

Nokat olivat ilmeisesti ne PL:n (mikäli tähän siis tulivat)?

gryger
-
Viestit: 625
Liittynyt: 6.5.2005 12:39
Auto: Helvetin veivisuhde...

ViestiKirjoittaja gryger » 18.2.2012 12:39

Ne on vielä hyllyssä ja menossa hiontaan ,tässä rojektin koneessa KR aihioista hiotut.

gryger
-
Viestit: 625
Liittynyt: 6.5.2005 12:39
Auto: Helvetin veivisuhde...

ViestiKirjoittaja gryger » 18.2.2012 17:35

zzzzzzzzzzzzzz
Viimeksi muokannut gryger 26.12.2014 15:49, yhteensä muokattu 1 kertaa.

gryger
-
Viestit: 625
Liittynyt: 6.5.2005 12:39
Auto: Helvetin veivisuhde...

ViestiKirjoittaja gryger » 21.2.2012 13:21

zzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzz
Viimeksi muokannut gryger 26.12.2014 15:50, yhteensä muokattu 2 kertaa.

Lehtilä
ffp jäsen
Viestit: 5031
Liittynyt: 17.7.2003 23:35
Auto: Pasanen // Golf Plus // G2 20vt //

ViestiKirjoittaja Lehtilä » 21.2.2012 16:55

Vaatiiko tuo imusarja kokemusperäisesti lisäplenumin vai teetkö ihan "pirruuttaan ja varmuuden vuoksi"?

gryger
-
Viestit: 625
Liittynyt: 6.5.2005 12:39
Auto: Helvetin veivisuhde...

ViestiKirjoittaja gryger » 21.2.2012 17:45

Ei kokemuksia minkäänlaisia tästä kombosta ;)

Tuo horo kaasuläppä ja tilavuus joka nyt olemassa ajavat tähän + että katkaisin tuon liian lyhyeksi. Olisi pitänyt katkoa vasta 5 runnerin jälkeen. zzzz
Sehän on kyllä tosi että tuo lisäplenu oikealla mitoituksella edesauttaa sylinterin tasaisempia täytöksiä.
Audiforumin puolella imusarja-asiasta olikin jo keskustelua ja sieltä löytyi hyviä esimerkkejä koskien juuri lisäplenua.
Hyvinhän tuo ässän imari toimii +500hv voimillakin jottei se nyt ihan susi muodoitaan ole.

Mutta nuo tiedot eivät paljoa nyt enää mieltä lämmitä kun on tullut "parI muuttujaa"...

Kai tuolla sekventiaalisuudella jotain pelastaa mutta kokeillaan kaikin tavoin vähentaa naulausefektiä...

Pojjaat tutkineet ässän ja risan imareita
http://www.motorgeek.com/viewtopic.php? ... &start=115

gryger
-
Viestit: 625
Liittynyt: 6.5.2005 12:39
Auto: Helvetin veivisuhde...

ViestiKirjoittaja gryger » 25.2.2012 14:13

zzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzz
Viimeksi muokannut gryger 26.12.2014 16:00, yhteensä muokattu 2 kertaa.

Aki-76
-
Viestit: 484
Liittynyt: 4.5.2005 15:21
Auto: Klassikko poloinen

ViestiKirjoittaja Aki-76 » 25.2.2012 19:59

nyt on kyll mietittty.....


Tänään ajelin itse noita eri imusarjoja virtauspenkissä ja semmoisen erikoisen homman huomasin että muutaman asteen kääntö tuossa tuplapleniumissa saattaa aiheuttaa jo monen prosentin muutoksen sarjan maksmi virtaukseen....
Nythän pitää muistaa että harvoin se imusarja mitään kuristaa ......


On se tuo virtauspenkki aika peli näiden mittailuun,vaan,ei sekään täyttä totuutta kerro jos ei osaa tulkita noita mittauksia oikein !

Opinions
-
Viestit: 1745
Liittynyt: 28.7.2003 0:00
Auto: mk1 A3
Viesti:

ViestiKirjoittaja Opinions » 26.2.2012 10:55

ihan kiva ja mielenkiintoinen prokkis. Mut lue nyt vielä ajatuksella se acf topicci ja katso se demo imusarjan virtauksista (viitaten tohon sun omaan ajatukseen ja nuoliin). Jostain syystä ite olisin heivannut sen s2 plenun vittuun ja tinannut koko matkalta amw valmistetta, eikä pelkkää kartiota.. Rizzpect though

gryger
-
Viestit: 625
Liittynyt: 6.5.2005 12:39
Auto: Helvetin veivisuhde...

ViestiKirjoittaja gryger » 26.2.2012 13:05

No niin alkaahan sitä mielipiteitä tulla tähänkin hommaan kun oikein potkii ja hulluja puhuu ;)

Tosihan se on että tämä ässän muoto on mikä on verrattuna Amw valmiskotelon pyöreisiin muotoihin.

Jos nyt unohdetaan tuo yo. kuva ja virtauksen pyöriminen, onhan se korni ajatus ja ehkä todellisuudessä sisäiset virtaukset ovat kuin fliperissä juurikin tuon kulmikkuuden ansiosta plus vielä se että suhteellisen tasaista tasopintaa löytyy ja siitähän se virtaus tykkää.

Tuloputken helman tuomista jossain määrin pääplenun sisään perustelen sillä että helma pitäisi tuota pyörresekamelskaa pääplenun puolella paremmin valumatta tulotorveen.

Amw kotelolla jos lähtee tekemään niin en kyllä käyttäisi silloin enää ässän runnereita vaan pelkän laipan.Uudet putket ja kiihdytyssuppilot koteloon.

Budjetein ratkaisuhan olisi ollut vain laippa imarin päätyyn mutta on nyt ihan pakko leikkiä tällä ajatuksella että tämä tuloilman rajoittaminen toisi oikeasti lisäarvoa tähän maitotölkkiinkin.

gryger
-
Viestit: 625
Liittynyt: 6.5.2005 12:39
Auto: Helvetin veivisuhde...

ViestiKirjoittaja gryger » 1.3.2012 17:47

zzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzz
Viimeksi muokannut gryger 26.12.2014 16:00, yhteensä muokattu 1 kertaa.

Opinions
-
Viestit: 1745
Liittynyt: 28.7.2003 0:00
Auto: mk1 A3
Viesti:

ViestiKirjoittaja Opinions » 2.3.2012 10:50

tohon kaikkeen kun lisätään kaikkien neljän sylinterien virtaus joka suuntaan, lämpöä, bensaa, sylinterinkantta, kaasuläppää ja ahtopainetta niin muuttujia onkin yllättäen niin paljon että mitä toi sarjan virtausmittaus todellisuudesta kertoo ;)

Aki-76
-
Viestit: 484
Liittynyt: 4.5.2005 15:21
Auto: Klassikko poloinen

ViestiKirjoittaja Aki-76 » 2.3.2012 12:43

tuo mittaus kertoo sen että eroja on ja hyvällä suunittelulla voidaan tuota hajontaa pienentää.Jos on mahdollisuus niin miksi ei sitä voisi käyttää.Joka tapauksessa varsin mielenkiintoisia tuloksia saatiin mittauksista.
Sanotaan turhana knoppitietona vaikkapa semmoinen erikoisuus että kun saatiin noita muuttujia kohdalleen niin lisäplenun pienempään päähän muodostui lievä ylipaine = )

gryger
-
Viestit: 625
Liittynyt: 6.5.2005 12:39
Auto: Helvetin veivisuhde...

ViestiKirjoittaja gryger » 2.3.2012 13:07

Jos nyt ajatellaan ylipäänsä ongelmaa ja sen ratkaisemista niin mitä enemmän on muuttujia / säätäjiä ongelmassa / asiassa niin hajonta vain kasvaa ja kasvaa.
Kokeillaan vähän sitä ja kokeillaan vähän tota…… niin ja netissähän oli näin kirjoitettu niin kokeillaan sitäkin.. ;)
Se on sääli toisaalta että pahimmoilleen näillä autofoorumeilla ei loppupeleissä tuoda julki kongreettisia asioita vaan olettamuksia ja netistä luettuja teorioita.
Toisaalta saahan siitäkin joku leipänsä kun pääsee säätämään poikien virityksiä x eur / h ja lopputulos ei kuitenkaan toimi kuin kikka kolmosilla joista auton omistajalla ei ole harmainta aavistusta. Pääasia että tuli se penkattua x määrä hevosia tauluun sehän on pääasia ;)

Mitä virtausmittaukseen tulee niin pohjana tässä nimenomaisessa rojektissa on nyt tieto mitä imusarja virtaa läpi mistäkin ja millaisilla eroilla liikutaan / pytty. Imusarja on kuitenkin diy tuotos eikä hajuakaan ollut miten ilma siinä käyttäytyy. Se tuli penkityksessäkin nähtyä että ei tätä virtaus asiaakaan ihan perusrakentajan logiikalla aina ymmärrä vaan on kokeiltava ja sitäkautta haettava tulosta .

Kyllähän kaikki koneentekijät tietää että imupuolella on eroja pyttyjen välillä ja nakutusriski kasvaa siinä suhteessa juurikin kuinka suuri tuo pyttyjen välinen erotus on. Mutta ei hätiä mitiä kun meillä on säädettäviä moottorinohjauksia niin mennään kautta linjan paksulla niin turvataan moottori ja näin hyvä.

Penkityksessä asia todentuu lopullisesti se on varmaa. Nakuttaa nakuttaa ja missä nakke nakuttaja nakuttaa ;)

gryger
-
Viestit: 625
Liittynyt: 6.5.2005 12:39
Auto: Helvetin veivisuhde...

ViestiKirjoittaja gryger » 2.3.2012 13:32

Onko jo tänä päivänä niin että 16v ahdettuna on jo katoavaa kansanperinnettä ja 20vt on se mitä viritetään ja rakennetaan?

Topikkia luetaan paljon mutta ei 16vt omistajat ala pamlaamaan muutamaa poikkeusta lukuun ottamatta ;)

Saisiko vwvortexin tapainen 16vt osio tuulta purjeisiin ffpllä?

Slantsix
-
Viestit: 5867
Liittynyt: 23.7.2003 11:36
Auto: -95 Golf Variant VR6 Syncro
Viesti:

ViestiKirjoittaja Slantsix » 2.3.2012 13:40

Kyllähän toi G60 virittely, 8v ja 16v ahtaminen on pois muodista tällä hetkellä.
Monella ei taida olla tiloja, halua ruveta ahtamaan noita, muuttamaan alustaa yms, kun melkein samalla rahalla ja vaivalla saa ostaa jo 1.8t kotteron.

gryger
-
Viestit: 625
Liittynyt: 6.5.2005 12:39
Auto: Helvetin veivisuhde...

ViestiKirjoittaja gryger » 2.3.2012 13:53

Niin se taitaa olla. Outojen äijien vielä oudompaa puuhastelua ;)

Opinions
-
Viestit: 1745
Liittynyt: 28.7.2003 0:00
Auto: mk1 A3
Viesti:

ViestiKirjoittaja Opinions » 2.3.2012 14:40

Kertoohan se mittaus joo paljon, mut silti koko homma muuttuu kun virtaus tulee paineella.

kai noita 16vt koneita joku jossain turailee ja jotain kokemusperäistäkin aikojen saatossa tarttunut.

gryger
-
Viestit: 625
Liittynyt: 6.5.2005 12:39
Auto: Helvetin veivisuhde...

ViestiKirjoittaja gryger » 2.3.2012 15:07

Kertoohan se mittaus joo paljon, mut silti koko homma muuttuu kun virtaus tulee paineella.


Nyt sitten kerrot meille että miten meidän virtaustulokset sulavat paineessa ja menettävät toisinsanoen merkityksensä.

Niin ne on aina ne toiset jotka turailee ja ajaa 300km/h nopeuksilla ;)

jarskii-
-
Viestit: 3308
Liittynyt: 29.8.2006 21:57
Auto: b5 1.8tq avant

ViestiKirjoittaja jarskii- » 2.3.2012 18:08

niin tai sit se 1.8t virittäminen on huomattavasti helpompaa ;) kuitenki huomattavasti tehoa saadaan jo ilman että tarvii venakoppaa käyttää auki. sitten ku saadaan se vaivaset 250hp niin päästäänki jo esson baariin kehumaan kuinka koneeseen on jo tehty kaikki vaikka edes mitään ei oo tehty :) näitäkin tapauksia on.

kun taas kr:n ahtamiseen tarvii käytännössä räjäyttään koko koneen.

mut asiasta pottumuusiin. hieno projekti ja mielenkiinnolla odotellaan valmistumista :)

Demon
-
Viestit: 1380
Liittynyt: 10.12.2004 12:40
Auto: VR6

ViestiKirjoittaja Demon » 3.3.2012 1:09

Kyllähän sitä on välillä tullut ajateltua 8vt konetta mm. passatin nokalle, mutta sitten tulee kaiken maailman vaatimukset ja paperityöt vastaan kun on sen verta "uudempi" auto (-94).. :(

Lehtilä
ffp jäsen
Viestit: 5031
Liittynyt: 17.7.2003 23:35
Auto: Pasanen // Golf Plus // G2 20vt //

ViestiKirjoittaja Lehtilä » 3.3.2012 10:33

tohon kaikkeen kun lisätään kaikkien neljän sylinterien virtaus joka suuntaan, lämpöä, bensaa, sylinterinkantta, kaasuläppää ja ahtopainetta niin muuttujia onkin yllättäen niin paljon että mitä toi sarjan virtausmittaus todellisuudesta kertoo ;)


Mites noi kansien kairaukset ja virtauspenkissä ajo. Simuloidaanko siinä todellinen tilanne / ahdot / bensa / lämpö / imusarjan tuottamat muuttujat, palotapahtuman ja venttiilien vaikutus? Toisinsanoen eikös kansien virtauttaminen ole siinä tapauksessa ihan yhtä turhaa kun kaikki kuitenkin kiepsahtaa päälaelleen todellisessa tilanteessa? ;)

Mun mielestä hienoa että jaksetaan perehtyä ja tutkia asiaa ja eri vaihtoehtoja. Eihän sitä muuten opi kun tekemällä. Jos menee vituiksi ni sit menee, onpahan oppirahat maksettu (..ja joku foorumeilla nillittää että lällislää, mitäs et uskonut ku sanottiin...)

Isoa peukaloa täältä jaksamiselle ja tutkimustyölle, oli lopputulos mikä hyvänsä.

Aki-76
-
Viestit: 484
Liittynyt: 4.5.2005 15:21
Auto: Klassikko poloinen

ViestiKirjoittaja Aki-76 » 3.3.2012 13:21

Eihän sitä muuten opi kun tekemällä. Jos menee vituiksi ni sit menee, onpahan oppirahat maksettu


Täysin komppaan lehtilää.Kokeillaan,tutkitaan,testataan käytännössä,maksetaan oppirahat ja toivottavasti otettaan opiksi,eikä seuraavalla kerralla hakata päätä seinään.

Jahka aikataulu antaa myöten niin ihan pakko testata että mitä eroja saadaan kun sen kannen ja imusarjan läpi imetään,tai puhalletaan ilmaa.Saadaan tästäkin faktaa,eikä nettitietoutta asiasta.

Tässäkin alkaa taas olemaan tilanne että faktojen pöytään lyömikseksi vaaditaan hieman luovuutta ja kosolti hulluutta,eikä jämähtää nettitietouden äärettömän viisauden varaan.

gryger
-
Viestit: 625
Liittynyt: 6.5.2005 12:39
Auto: Helvetin veivisuhde...

ViestiKirjoittaja gryger » 4.3.2012 16:38

Ainahan se on jonkun aloitettava yo.kaltainen "säätäminen" vaikkei mitään tolkkua olisikaan. Onhan noita valmisosia kuitenkin 16vt osastolle maailma pullollaan ;)

Toivottavasti joku muukin rohkaistuu ja tuo kuvina niitä omiakin oivalluksia näkyviin.VINK VINK ;)

Tuskin ffp ylläpitäjät mieltään pahoittavat vaikka tähän topikkiin tulisi kuvaaa ja asiaa muistakin vw 16vt moottorirojekteista.Aivan sama miltä aikakaudelta kunhan vain oma kötöstys ja pelittää hyvin tai huonosti.... tai hyvin huonosti.;)

No vaikkei nyt ihan oma olisikaan kunhan ylipäänsä on oman harrasteauton pellin alla.

Jos keksit hyvän sydeemin ja turasit sen; Bensatukille esim kiinnitykset, öljynhuohotuspurkki kierrolla tai ilman, ilmalähdöt / jaot imusarjasta,trikkeröinti. tuossa alkajaisiksi.

Nyt vain tiukkaan kääntämään niitä dioja sähköiseen muotoon;)


Kyllähän sitä on välillä tullut ajateltua 8vt konetta mm. passatin nokalle, mutta sitten tulee kaiken maailman vaatimukset ja paperityöt vastaan kun on sen verta "uudempi" auto (-94).. :(

Meneekös se vaikeaksi jos ei ole vähäpäästöinen? Jos vain mallisarjasta löytyy bensaturbo niin eikös siihen voi nojata? Mutta tosin ei taita olla pasuunaosastolla kuin G60. Eikös tuosta g60 kokoonpanosta pääsisi soveltamaan?

MXU
-
Viestit: 420
Liittynyt: 2.5.2005 23:04
Auto: Golf 4motion, corrado syncro

ViestiKirjoittaja MXU » 4.3.2012 18:35

Omassa sain triggauksen toimiin hihnapyörältä. 12-1 ja 36-1 honeywellin anturilla on toimivaksi todettuja. Toinen ihan hyvä vaihtoehto ois vauhtipyörän puolelle stefan laippaan ihan orkkisosilla. Olemassa hall- sekä vranturein...

gryger
-
Viestit: 625
Liittynyt: 6.5.2005 12:39
Auto: Helvetin veivisuhde...

ViestiKirjoittaja gryger » 4.3.2012 20:17

zzzzzzzzzzzzzzzzzz
Viimeksi muokannut gryger 26.12.2014 15:56, yhteensä muokattu 1 kertaa.

Demon
-
Viestit: 1380
Liittynyt: 10.12.2004 12:40
Auto: VR6

ViestiKirjoittaja Demon » 5.3.2012 10:11

Quote:
Kyllähän sitä on välillä tullut ajateltua 8vt konetta mm. passatin nokalle, mutta sitten tulee kaiken maailman vaatimukset ja paperityöt vastaan kun on sen verta "uudempi" auto (-94).. :(

Meneekös se vaikeaksi jos ei ole vähäpäästöinen? Jos vain mallisarjasta löytyy bensaturbo niin eikös siihen voi nojata? Mutta tosin ei taita olla pasuunaosastolla kuin G60. Eikös tuosta g60 kokoonpanosta pääsisi soveltamaan?


Kyllähän se taitaa hiukan hankalamman kautta mennä kun ei ole vähäpäästöinen. Ja tuota minullakin olevaa facelifti passattia ei ole bensaturbolla. Vr6 on isoin kone mitä siihen on saanut.

jarskii-
-
Viestit: 3308
Liittynyt: 29.8.2006 21:57
Auto: b5 1.8tq avant

ViestiKirjoittaja jarskii- » 5.3.2012 10:51

^ eikös homokeula-passatti ollu viimeinen (ja ainut?) geelaaderi? vissiin loppu -91 vai -92? tämän jälkeen tuliki villeristo? mutuilua kylläkin

edit: kuten lehtilä mainitsi niin ainaski luotettavan wikipedian mukaankin näin olisi ollu että löytyy VR myös
Viimeksi muokannut jarskii- 5.3.2012 11:08, yhteensä muokattu 1 kertaa.

Lehtilä
ffp jäsen
Viestit: 5031
Liittynyt: 17.7.2003 23:35
Auto: Pasanen // Golf Plus // G2 20vt //

ViestiKirjoittaja Lehtilä » 5.3.2012 10:58

Kyllä VR:ää tais olla jo muumikeulassa.

gryger
-
Viestit: 625
Liittynyt: 6.5.2005 12:39
Auto: Helvetin veivisuhde...

ViestiKirjoittaja gryger » 6.3.2012 10:40

zzzzzzzzzzzzzzzzz
Viimeksi muokannut gryger 26.12.2014 15:56, yhteensä muokattu 1 kertaa.

Opinions
-
Viestit: 1745
Liittynyt: 28.7.2003 0:00
Auto: mk1 A3
Viesti:

ViestiKirjoittaja Opinions » 6.3.2012 11:58


gryger
-
Viestit: 625
Liittynyt: 6.5.2005 12:39
Auto: Helvetin veivisuhde...

ViestiKirjoittaja gryger » 6.3.2012 17:10

Mää tosta mitään ymmärrä mutta sen sanon että ilma seuraa muotoa ja se asia ei tule muuttumaan vaikka painetta olisi 1000 bar.

HannuH
-
Viestit: 22
Liittynyt: 14.7.2007 15:23
Auto: 3C4M,VR6cabrio,VR6Ksyncro, Rallye,Golf3
Viesti:

ViestiKirjoittaja HannuH » 7.3.2012 21:25

Peukkua projektille.. Hyvä että joku jaksaa painia 16vt kanssa.. ei niitä kumminkaan joka päivä vastaan ajele...

Opinions
-
Viestit: 1745
Liittynyt: 28.7.2003 0:00
Auto: mk1 A3
Viesti:

ViestiKirjoittaja Opinions » 8.3.2012 9:34

millanen triggeri nokalle?

gryger
-
Viestit: 625
Liittynyt: 6.5.2005 12:39
Auto: Helvetin veivisuhde...

ViestiKirjoittaja gryger » 8.3.2012 11:40

ABF 16v jakaja

gryger
-
Viestit: 625
Liittynyt: 6.5.2005 12:39
Auto: Helvetin veivisuhde...

ViestiKirjoittaja gryger » 10.3.2012 8:58

Kokemuksia kaivataan vakuumitukista jos joku sellaista käyttänyt, lähinnä mietin erillisen Map anturin toimintaa jos otettu tukilta ilmatieto Mapille.
Täällä pätevän oloisia antureita.
http://www.vpv-motorracing.fi/MAP-Manual-FI-v1.pdf

Osien ja johtojen sijoittelun kannalta olisi helpompi vaihtoehto kuin rakentaa kaikki lähdöt imariin...

Teemu M
-
Viestit: 1964
Liittynyt: 12.12.2003 12:44
Auto: TT, Datsun 240Z

ViestiKirjoittaja Teemu M » 10.3.2012 9:13

Omassa oli tollainen, josta meni painetieto myös hestecille.

gryger
-
Viestit: 625
Liittynyt: 6.5.2005 12:39
Auto: Helvetin veivisuhde...

ViestiKirjoittaja gryger » 10.3.2012 12:06

Oliko Hestecissä purkissa mappi vai ulkoisella? Vähän mietityttää tuo tukista mapin ohjaus mutta toisaalta miksei toimisi kun letkut ja liitokset laadukkaista osista ja plenulähtö keskeiseltä paikalta.

Joko on imari kasassa ja kiinni koneessa? Jos vielä irtonaisena mutta kokonaisena niin pistä Akille penkitykseen niin saadaan vertailevia tuloksia oikein kunnon hiposarjasta ja tietysti tärkeimpänä saat itse faktaa tulevia säätösessioita silmällä pitäen.

Teemu M
-
Viestit: 1964
Liittynyt: 12.12.2003 12:44
Auto: TT, Datsun 240Z

ViestiKirjoittaja Teemu M » 11.3.2012 9:06

Se on purkissa.
Sarjalle ei ole tapahtunut mitään uutta, että se on vielä osittain palasina. Joo oishan siitä mielenkiintoista saada mittaustuloksia.

Loputon Viha
-
Viestit: 698
Liittynyt: 23.7.2003 13:32
Auto: Signum sport 2.0T -Golf GTI MK1- Bora PD

ViestiKirjoittaja Loputon Viha » 23.3.2012 0:02

http://shift518.com/showpost.php?p=736207&postcount=1 Tuossa oli joku simuloinu 1.8T imusarjan virtauksia erilaisilla läppärungon ja loppupään kallistuksilla. (Jos joku tuosta vaikka jotain hyötyisi)

Aki-76
-
Viestit: 484
Liittynyt: 4.5.2005 15:21
Auto: Klassikko poloinen

ViestiKirjoittaja Aki-76 » 24.3.2012 20:40

Jos nyt jollain tulee tarvetta mittauttaa vaikka sitä imusarjaa niin kyllä tuohon virtauspenkkiinn saadaan adapteri tehtyä eikä hinta varmasti päätä vaivaa..sen verran mennään harrastepohjalta..eikä tämä ole millään tavalla mainos vaan käden ojdennus harrasteystäville

gryger
-
Viestit: 625
Liittynyt: 6.5.2005 12:39
Auto: Helvetin veivisuhde...

ViestiKirjoittaja gryger » 1.4.2012 16:32

Onko G60 tankin siirtopumppupakettiin korvaavaa siirtopumppua joka sopisi suoraan vanhan orgiksen tilalle? Kukaan purkanut onko vdo tekele tuo orgis?

Onko 357906092C paikkansa pitävä?

Opinions
-
Viestit: 1745
Liittynyt: 28.7.2003 0:00
Auto: mk1 A3
Viesti:

ViestiKirjoittaja Opinions » 23.4.2012 12:54

joko veivisuhteen takia pytyt soikeena?

gryger
-
Viestit: 625
Liittynyt: 6.5.2005 12:39
Auto: Helvetin veivisuhde...

ViestiKirjoittaja gryger » 23.4.2012 14:16

Aivan banaanina

gryger
-
Viestit: 625
Liittynyt: 6.5.2005 12:39
Auto: Helvetin veivisuhde...

ViestiKirjoittaja gryger » 28.4.2012 0:04

zzzzzzzzzzzzzzzzzz
Viimeksi muokannut gryger 26.12.2014 15:57, yhteensä muokattu 1 kertaa.

redi
-
Viestit: 534
Liittynyt: 5.3.2007 13:01
Auto: mk1, mk2, tölkki jne.

ViestiKirjoittaja redi » 28.4.2012 10:16

Hyvä että tämäkin etenee. Ei näitä liikaa tehdä.

gryger
-
Viestit: 625
Liittynyt: 6.5.2005 12:39
Auto: Helvetin veivisuhde...

ViestiKirjoittaja gryger » 28.4.2012 12:53

zzzzzzzzzzzzzzzzzzz
Viimeksi muokannut gryger 26.12.2014 15:57, yhteensä muokattu 1 kertaa.

LBS
-
Viestit: 104
Liittynyt: 30.9.2005 22:22
Auto: GOLF2 16VT & Teeportti Corolla

ViestiKirjoittaja LBS » 28.4.2012 21:23

Aivan ihanan värinen kakkis.

justus
ffp jäsen
Viestit: 2532
Liittynyt: 18.7.2003 15:40
Auto: mkV 4motion fun, mkII GTI

ViestiKirjoittaja justus » 29.4.2012 0:00

garnier green? :)

gryger
-
Viestit: 625
Liittynyt: 6.5.2005 12:39
Auto: Helvetin veivisuhde...

ViestiKirjoittaja gryger » 29.4.2012 12:59

70-luvun Opelin värikartasta saattaa löytyä osuma :)

Juissi
-
Viestit: 429
Liittynyt: 5.4.2005 13:47
Auto: Vw Corrado 1.8t 20v, Bmw 530da
Viesti:

ViestiKirjoittaja Juissi » 29.4.2012 23:25

Moro,

mulla on 9a tällä hetkellä projektina mihin tulee tämän näköistä imusarjaa 75mm kaasuläpällä.
alkuperänä on kr:n imusarja josta on kyllä pilkottu ja muokattu niin paljon että jos ei tuota doch tekstiä olisi, paljon ei muuta siitä tunnistaisi samaksi.

http://juissi.kuvat.fi/kuvat/Corrado/kaasul%E4pp%E4.JPG

ainakin nyt tarkoitus vielä mennä vaparilla mutta tästä pystytään suoraan ehostamaan ahtimelle jos yleisön painostus menee liian kovaksi.

tässä vielä toinen foto kyseisestä sarjasta, sellaista huhua kuulin että sinuakin kiinnostaa miten tämä paketti tulee toimimaan...

http://juissi.kuvat.fi/kuvat/Corrado/plenum.JPG

gryger
-
Viestit: 625
Liittynyt: 6.5.2005 12:39
Auto: Helvetin veivisuhde...

ViestiKirjoittaja gryger » 30.4.2012 11:14

Aina kiinnostaa kun tehdään jotain muuta kuin ruuvaillaan kiinni valmiita osia ;)

Kyllähän tuo Akin tuotos selvästi kielii ylipaineen käyttämisestä mitä enimmissä määrin mutta vaparinakin varmasti tulee riittämään ja herättämään ihmetystä.

Aki-76
-
Viestit: 484
Liittynyt: 4.5.2005 15:21
Auto: Klassikko poloinen

ViestiKirjoittaja Aki-76 » 5.5.2012 18:50

Mistä tuon tunnistaa mun tekeleeksi ? = ) )

Ajattelin jo että tulee jotain kommenttia että "olisit ostanut valmiin plenun" tai jotain mutta,kaipa arvon raati on tuon pellistä väännetynkin hyväksynyt kun ei ole mitään kuulunut.

Aika palapeli tuo onkin ollut ja katsotaan kun tuo vapari saadaan tulille että tuliko tuosta minkälainen.

gryger
-
Viestit: 625
Liittynyt: 6.5.2005 12:39
Auto: Helvetin veivisuhde...

ViestiKirjoittaja gryger » 6.5.2012 10:47

Luulishan tuosta ilman joutuvan oikeaan osoiteeseen..

Olenkin tässä jo tovin odotellu koska se 9000 rpm kiertävä 16V moottori on jonkun harrastepelin pellin alla..

Opinions
-
Viestit: 1745
Liittynyt: 28.7.2003 0:00
Auto: mk1 A3
Viesti:

ViestiKirjoittaja Opinions » 6.5.2012 11:43

hydraulikepot ei tykänny sellasesta paineella.

gryger
-
Viestit: 625
Liittynyt: 6.5.2005 12:39
Auto: Helvetin veivisuhde...

ViestiKirjoittaja gryger » 6.5.2012 14:50

Pistä ny se konees kuvien muodossa näytille ja voi sitten kaikki tietämättömät ja vähän enemmänkin ymmärtävät ottaa oppia ja saadaan jotain järkevääkin keskustelua aikaiseksi.

Tässä nyt kaikki odottaa selvästi jotain penkkilappua ja end of case :::?!%%&¤#" ;);))

Pitänee vaihtaa tuo 16v ahdistus copy paste ;;;;; Lets see your 16V TURBO 16VT with SPECS!

gryger
-
Viestit: 625
Liittynyt: 6.5.2005 12:39
Auto: Helvetin veivisuhde...

ViestiKirjoittaja gryger » 9.5.2012 22:59

xzzzzzzzzzz
Viimeksi muokannut gryger 26.12.2014 15:57, yhteensä muokattu 1 kertaa.

Opinions
-
Viestit: 1745
Liittynyt: 28.7.2003 0:00
Auto: mk1 A3
Viesti:

ViestiKirjoittaja Opinions » 13.6.2012 9:17

mitäs tälle projektille kuuluu?

gryger
-
Viestit: 625
Liittynyt: 6.5.2005 12:39
Auto: Helvetin veivisuhde...

ViestiKirjoittaja gryger » 13.6.2012 12:39

Pakoputkiston valmistusta. Et laittanut vielä omaa 16vt komboa esille?

Dona
-
Viestit: 1681
Liittynyt: 24.7.2003 20:31
Auto: Corrado 2.0 20vT, Audi s3

ViestiKirjoittaja Dona » 13.6.2012 22:22

Ei etene projekti, kun meikäläistä laiskottaa :D

gryger
-
Viestit: 625
Liittynyt: 6.5.2005 12:39
Auto: Helvetin veivisuhde...

ViestiKirjoittaja gryger » 13.6.2012 22:39

Se on varmaan tuotava putkimiehlle pullollinen lääkettä niin jos se siitä ... Tai paremminkin harjanvarsi selkään kiinni josta pullo roikkuu nokan eressä

Opinions
-
Viestit: 1745
Liittynyt: 28.7.2003 0:00
Auto: mk1 A3
Viesti:

ViestiKirjoittaja Opinions » 14.6.2012 11:21

ei tää ollu mun auton projekti topicci. Kiva kuitenkin et edistyy..

gryger
-
Viestit: 625
Liittynyt: 6.5.2005 12:39
Auto: Helvetin veivisuhde...

ViestiKirjoittaja gryger » 14.6.2012 13:35

Olkoon siis niin ;)

gryger
-
Viestit: 625
Liittynyt: 6.5.2005 12:39
Auto: Helvetin veivisuhde...

ViestiKirjoittaja gryger » 5.7.2012 14:34

zzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzz
Viimeksi muokannut gryger 26.12.2014 15:58, yhteensä muokattu 3 kertaa.

gryger
-
Viestit: 625
Liittynyt: 6.5.2005 12:39
Auto: Helvetin veivisuhde...

ViestiKirjoittaja gryger » 13.7.2012 18:48

zzzzzzzzzzzzzzzzzzz
Viimeksi muokannut gryger 26.12.2014 15:58, yhteensä muokattu 1 kertaa.

Jusa101
-
Viestit: 260
Liittynyt: 3.12.2008 12:02
Auto: Audi A4 1.8TQ -02

ViestiKirjoittaja Jusa101 » 17.7.2012 12:23

Miksi kesäpäivityksen kuvat tuollaisia postimerkin kokoisia?

gryger
-
Viestit: 625
Liittynyt: 6.5.2005 12:39
Auto: Helvetin veivisuhde...

ViestiKirjoittaja gryger » 17.7.2012 15:28

Niinpä onkin turallaan kuvat, korjataan tilannetta asap;)

Teemu M
-
Viestit: 1964
Liittynyt: 12.12.2003 12:44
Auto: TT, Datsun 240Z

ViestiKirjoittaja Teemu M » 19.7.2012 6:39

Jokos tällä pian jo ajetaan?

gryger
-
Viestit: 625
Liittynyt: 6.5.2005 12:39
Auto: Helvetin veivisuhde...

ViestiKirjoittaja gryger » 19.7.2012 10:05

Kyllähän tämä siihen suuntaan on uhkaavasti menossa :) Onhan tuo 02A rikottava jotta saa syyn laittaa 6 vaihteisen askin

gryger
-
Viestit: 625
Liittynyt: 6.5.2005 12:39
Auto: Helvetin veivisuhde...

§

ViestiKirjoittaja gryger » 27.7.2012 21:54

zzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzz
Viimeksi muokannut gryger 26.12.2014 15:58, yhteensä muokattu 1 kertaa.

gryger
-
Viestit: 625
Liittynyt: 6.5.2005 12:39
Auto: Helvetin veivisuhde...

ViestiKirjoittaja gryger » 3.8.2012 17:54

zzzzzzzzzzzzzzz
Viimeksi muokannut gryger 26.12.2014 15:59, yhteensä muokattu 1 kertaa.

hb81
-
Viestit: 1737
Liittynyt: 31.8.2003 17:41
Auto: mk1 Caddy, Caddy Maxi, ex wnb Ratasika, ex RS Octavia
Viesti:

ViestiKirjoittaja hb81 » 3.8.2012 18:53

Siistin näköinen ränni auton alla.
*Näytän peukkua :)

gryger
-
Viestit: 625
Liittynyt: 6.5.2005 12:39
Auto: Helvetin veivisuhde...

ViestiKirjoittaja gryger » 3.8.2012 22:11

Olen samaa mieltä ; )

Pistän myös ISON PEUKUN Donalle hikoilusta asian tiimoilta ;)

Pellikka
-
Viestit: 1218
Liittynyt: 19.11.2006 16:26
Auto: Golf II 20vt 4motion, Audi A4 1.8T quattro BEX

ViestiKirjoittaja Pellikka » 4.8.2012 0:06

On se vaan hieno peli tulollaan.

Mistä tuo putken pää on saatu?

gryger
-
Viestit: 625
Liittynyt: 6.5.2005 12:39
Auto: Helvetin veivisuhde...

ViestiKirjoittaja gryger » 4.8.2012 13:29

Ulostulo Simons 3" rst , Harisella sattui tuommoinen olemaan hyllyssä kun tarve iski.
Jotain kiiltävääkin tähän koppiin ;)

Lehtilä
ffp jäsen
Viestit: 5031
Liittynyt: 17.7.2003 23:35
Auto: Pasanen // Golf Plus // G2 20vt //

ViestiKirjoittaja Lehtilä » 7.8.2012 14:46

Peukaloa täältäkin jaksamisesta. Oma ruoska sen kun hautautuu syvemmälle pölyn ja romun alle :)

gryger
-
Viestit: 625
Liittynyt: 6.5.2005 12:39
Auto: Helvetin veivisuhde...

ViestiKirjoittaja gryger » 7.8.2012 16:18

Itse lupasin itselleni että 2013 Hyvinkään street slide Luokka B. Lähde pykälään niin saat hyvän deadlinen itsellesikin ;))
Mitä isompia sulla on tekemättä ja puuttuuko osia vielä kokonaisuudesta?

Pheo
-
Viestit: 172
Liittynyt: 6.3.2011 17:26
Auto: Corrado G60 --> 20vT, mk2 golf, 35i Passat, Ibiza 6k GP01

ViestiKirjoittaja Pheo » 7.8.2012 18:48

Hyvältähän tämä näytti kun vilaukselta näin sillon kun Dona väänsi putkee tähän!
Sulla on vähän pidemmällä jo projekti kun meikäläisellä ;) Ite vasta saanut purettua kaiken ja alkanut paskaa kaapiin kaarista ja pohjasta.

gryger
-
Viestit: 625
Liittynyt: 6.5.2005 12:39
Auto: Helvetin veivisuhde...

ViestiKirjoittaja gryger » 7.8.2012 21:05

Tack tack ;) On sitä näperettävää tässäkin kopissa vielä omiin tarpeisiin ennen ekaa starttia.

Tässä kopassa oli 2cm kerros tehtaan tatinaa takapyöräkoteloissa. Teräsharjalaikkoja meni muutama kipale ennen kuin pohja oli peltipuhdas ;)

Dona
-
Viestit: 1681
Liittynyt: 24.7.2003 20:31
Auto: Corrado 2.0 20vT, Audi s3

ViestiKirjoittaja Dona » 8.8.2012 14:24

Tässä olis pari kuukautta aikaa duunata muutama muukin tollanen putkisto, jos porukkaa kiinnostaa. Paikkana Pirkanmaa...
Otahan muutama kuva niistä downpipen kiinnityksistä.

gryger
-
Viestit: 625
Liittynyt: 6.5.2005 12:39
Auto: Helvetin veivisuhde...

ViestiKirjoittaja gryger » 8.8.2012 14:55

On vielä keskijalka liimaamatta. Pitää muutenkin vielä kammeta kone pois niin saa samlla selvemmät otokset dpstä.

Dona
-
Viestit: 1681
Liittynyt: 24.7.2003 20:31
Auto: Corrado 2.0 20vT, Audi s3

ViestiKirjoittaja Dona » 8.8.2012 20:23

Ja nyt se kertoo ottavansa koneen vielä irti!
Nimim. Ahtaassa tilassa auton alla ittensä hitsauskipinöillä polttanu ja muutenkin hermonsa niihin tukirautoihin menettänyt.
Mulkku :)

gryger
-
Viestit: 625
Liittynyt: 6.5.2005 12:39
Auto: Helvetin veivisuhde...

ViestiKirjoittaja gryger » 8.8.2012 21:00

Kokovartalo sellainen ;)
Se tulipellin puoleinen yksi dp;n fägettipinnapultti mutsku ei kiristu ilman että tekisi jonkun fägettipinnapultti erikoistyökalun ;)))) Ottaa konee pois;))))
Sehän on sata että jos tuon jätän kattomatta niin penkissä suhisee tiiviste viimeistään kohti otsoonikerrosta...
Viimeksi muokannut gryger 8.8.2012 21:05, yhteensä muokattu 1 kertaa.

Pheo
-
Viestit: 172
Liittynyt: 6.3.2011 17:26
Auto: Corrado G60 --> 20vT, mk2 golf, 35i Passat, Ibiza 6k GP01

ViestiKirjoittaja Pheo » 8.8.2012 21:05

Saat Dona se dp:n mulle väsäillä sit joskus..

Mutta siihen asiaan. Itellä oli kans etukaarissa sentin kerros tatinaa. Seuraavaks vuorossa takakaaret :D Saa nähdä miten ton pohjan kanssa ny käy ku ei oo korigrilliä mihin laittaa tota.
Oliko sulla kori muuten kui hyväs kunnos? oliko paljonkin kuppaa?

gryger
-
Viestit: 625
Liittynyt: 6.5.2005 12:39
Auto: Helvetin veivisuhde...

ViestiKirjoittaja gryger » 8.8.2012 21:24

xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx
Viimeksi muokannut gryger 26.12.2014 15:59, yhteensä muokattu 1 kertaa.

Lehtilä
ffp jäsen
Viestit: 5031
Liittynyt: 17.7.2003 23:35
Auto: Pasanen // Golf Plus // G2 20vt //

ViestiKirjoittaja Lehtilä » 9.8.2012 7:18

Mitä isompia sulla on tekemättä ja puuttuuko osia vielä kokonaisuudesta?


Aika hyvin on palikkaa kertynyt, jotta sais vaan tehdä mutta eipä ole ollut aikaa ja inspiraatiota. Jotain pikku nippeliä tietty pitää vielä ostaa...paljonkin.. Mutta kaikki isommat/kalliimmat osat alkais olla hallussa. (paitsi lukko)

Itse auto on moneltakin kantilta katsottuna aika pahasti rempallaan. Pakoputki, jarru-, sekä bensalinjat tarttis tehä ni sais pudottaa pukeilta pyörilleen..

gryger
-
Viestit: 625
Liittynyt: 6.5.2005 12:39
Auto: Helvetin veivisuhde...

ViestiKirjoittaja gryger » 9.8.2012 8:40

Nyt vaan alat pikku hiljaa tekeen niin alkaa potkiin ;);)

Dona
-
Viestit: 1681
Liittynyt: 24.7.2003 20:31
Auto: Corrado 2.0 20vT, Audi s3

ViestiKirjoittaja Dona » 24.8.2013 17:45

Yritä edes...

Lehtilä
ffp jäsen
Viestit: 5031
Liittynyt: 17.7.2003 23:35
Auto: Pasanen // Golf Plus // G2 20vt //

ViestiKirjoittaja Lehtilä » 26.8.2013 12:44

Joojoo... :)

gryger
-
Viestit: 625
Liittynyt: 6.5.2005 12:39
Auto: Helvetin veivisuhde...

Re: Vw 1.8 16v ahdistus

ViestiKirjoittaja gryger » 7.1.2018 21:46

Josko sitä 10v tauon jälkeen yrittäisi jotain savujen eteen
Kuva
Onneksi on tullut otettua kuvia aikoinaan käynnistykseen tarvittavista osista niin ei tule ostettua uusia ;)
Kuva

Kuva

Kuva


Paluu

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 4 vierailijaa

© since 2000 - ffp