Cl Jetta VM '91 slow 'n slow goes 1.8t
Valvoja: ffp jäsenet
Cl Jetta VM '91 slow 'n slow goes 1.8t
Tuli hankittu uuden työn kunniaksi tällänen ja heti perään toinen kuva.
Tuli tilattua heti auton oston jälkeen JOMit ja laitettua vanteet vannepajalle levitettäväksi.
Tuli takaisin parissa päivässä vaikka mun selitys tilatusta työstä oli vähän outo mutta onneksi oli niin hyvää palvelua että vannepajan mies soitti ja kysyi tahonko varmasti 7" leveät vanteet missä huulta 6,5" :D tämmöset niistä sitten tuli. Päälle pitäisi venyttää 155 sarjan kumit mutta maalata sitä ennen ekassakin kuvassa näkyvällä vihreellä.
Takavalot vetäsen vht:n nite shadella huomenna jos kerkeän.
Sitten pari kyssäriä perään asentelusta kun mulla on vain rajoitetusti aikaa laittaa autoa duunin hallissa.
Eli kun vaihan nuo tolpat niin tarviinko vanhoista tolpista mitään? Nuo JOMit kasasin jo uusilla yläpäillä. Että onko vain vanha pois ja uusi tilalle?
Ps. Löytyykö halukasta puhaltamaan vanteet hiekalla tms että saisi maalattua? Ilmaseksi ei tietenkään tarvii tehä.
Tuli tilattua heti auton oston jälkeen JOMit ja laitettua vanteet vannepajalle levitettäväksi.
Tuli takaisin parissa päivässä vaikka mun selitys tilatusta työstä oli vähän outo mutta onneksi oli niin hyvää palvelua että vannepajan mies soitti ja kysyi tahonko varmasti 7" leveät vanteet missä huulta 6,5" :D tämmöset niistä sitten tuli. Päälle pitäisi venyttää 155 sarjan kumit mutta maalata sitä ennen ekassakin kuvassa näkyvällä vihreellä.
Takavalot vetäsen vht:n nite shadella huomenna jos kerkeän.
Sitten pari kyssäriä perään asentelusta kun mulla on vain rajoitetusti aikaa laittaa autoa duunin hallissa.
Eli kun vaihan nuo tolpat niin tarviinko vanhoista tolpista mitään? Nuo JOMit kasasin jo uusilla yläpäillä. Että onko vain vanha pois ja uusi tilalle?
Ps. Löytyykö halukasta puhaltamaan vanteet hiekalla tms että saisi maalattua? Ilmaseksi ei tietenkään tarvii tehä.
Viimeksi muokannut ZuGE, 3.7.2012 18:18. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
miksi slow 'n slow? hidas ja hidas? vai olisko pitäny olla nps tyyliin slow'n low? :D
toinen kysymys. Jos kerta veit vanteet levitettäväks niin miksi teit niistä noin kapeat ja miksi laitat naurettavan näköset 155 leveet renkaat? Ja missä kohtaa on 6.5tuumaa huulta? ei missään. Ja miksi vihreet vanteet? koska muillakin on?
toinen kysymys. Jos kerta veit vanteet levitettäväks niin miksi teit niistä noin kapeat ja miksi laitat naurettavan näköset 155 leveet renkaat? Ja missä kohtaa on 6.5tuumaa huulta? ei missään. Ja miksi vihreet vanteet? koska muillakin on?
Ja missä kohtaa on 6.5tuumaa huulta?
Voihan siellä sisäpinnalla olla...
Tuommoisella "levityksellä" ois ollut sama olla levittämättä.
Ei muuta ku ruostetta konepeltiin ja stickerbombbeja ympäri autoa. Niin ja "tonttiin ja leveet vanteet!!2!1!!"
Eli kun vaihan nuo tolpat niin tarviinko vanhoista tolpista mitään?
konehuoneen puolelle tulevat osat.
Onkos tästä tulossa joku oikea projekti vai pelkkä alustan vaihto?
Tästä mallista sais komean 90´-lookkerin, jätesäkkiä, huoranportaat takalasille, "teinireikä"mangelssit, antenneja, suorakaidelisävaloja jne.
miksi slow 'n slow? hidas ja hidas? vai olisko pitäny olla nps tyyliin slow'n low? :D
toinen kysymys. Jos kerta veit vanteet levitettäväks niin miksi teit niistä noin kapeat ja miksi laitat naurettavan näköset 155 leveet renkaat? Ja missä kohtaa on 6.5tuumaa huulta? ei missään. Ja miksi vihreet vanteet? koska muillakin on?
Kuhan leikin projektin nimellä, hidashan toi on.
Ei oo vielä ainakaan tarkotus kaaria mankeloida tai levittää niin saa mennä tommosena, pitäis tulla aika lailla kaaren tasolle jos mittailin oikein. Noilla 155 kumeillahan tosta jää se 2,5cm "tyhjää" per reuna ja mitä tyrestretchistä kattelin niin paremman näköset kun esim 165.
Tais tulla ymmärrysvirhe sulla? Siis alunperin olin tehny sen levitystilauksen niin että olisi tullut huulta ulospäin se 6,5" mutta onneksi vannepajan äijä soitti ja kysy että tahonko varmasti semmoset ja korjattiin mun tilausmoka sitten puhelimessa.
En nyt tiedä kellä muulla on vihreet mutta olkoot jos on, ite kattelin töissä että ihan hyvä väriyhistelmä toi mitsun vihree+valkonen niin aattelin sillä maalata nuo.
Quote:
Eli kun vaihan nuo tolpat niin tarviinko vanhoista tolpista mitään?
konehuoneen puolelle tulevat osat.
Onkos tästä tulossa joku oikea projekti vai pelkkä alustan vaihto?
Tästä mallista sais komean 90´-lookkerin, jätesäkkiä, huoranportaat takalasille, "teinireikä"mangelssit, antenneja, suorakaidelisävaloja jne.
Ok eli se metallilevyhärdelli mikä siinä näkyy.
Joo tarkotus ois pikku hiljaa projetoida tätä tässä, tuolla ulkona vaan on nyt paha tehdä mitään :D Kesäkuussa toivottavasti saan asiat niin että töistä tulee käyttöauto ja tämän saa siirrettyä kokonaan projektoitavaksi, tarkotus oli että jos 20vt koneen laittas ja levittäs kaaret kunnolla, tosin sen näkee vasta kesäkuussa. Eli nyt vaan tarkotuksena projektoida niin että joka päivä voi autolla ajaa kuitenkin.
kyllä kyllä. et kesäksi vannetta ja madallusta..
Tuosta näät muute miltä se näyttää vihreillä vanteilla: http://www.nettiauto.com/volkswagen/jetta/4272643
http://www.yritysopas.com/haku/hiekkapuhallusta/
Tuosta näät muute miltä se näyttää vihreillä vanteilla: http://www.nettiauto.com/volkswagen/jetta/4272643
Ps. Löytyykö halukasta puhaltamaan vanteet hiekalla tms
http://www.yritysopas.com/haku/hiekkapuhallusta/
Kuuluko tuon ulomman lähteä pois? Mulla meinaan on uuteen sellainen keskiö missä on tuon sisemmän kokoinen reikä.
Valtsu-: tarkoitin lähinnä että jos täältä löytyy joku jollakulla on kotona puhalluslaitteet ja suostuisi tekemään halvalla.
Täytynee sitten tuoda spacereilla ulos jos kerran ää tuo 7"leveä sisään.
Ulomman holkin? Jos niin kyllä. Lukkopihdit+ulosvetäjä+moska on hyvä combo.
Juu lähti kun otti ulosvetäjällä kunnolla ja naputteli samalla, aluksi en oikeen uskaltanu ku pelkäsin että jos on kiinteä osa ettei mene rikki.
Sain sitten ratin vaihettua, ei oikein toi syvä keskiö sovi kaistanvaihteluun kun ei sormet yllä vilkulle :D
Takavalot sain kanssa sillä night-shadesilla vedettyä, pitää vielä välihioa ja lakata.
Ja miltä näyttää kun valot päällä.
Tuli tänään laitettua noi coilit alle, vähän tipahti liikaa kun takaa raapii kiinni ja kokoajan saa aurailla teitä :D
Kuvaa keulasta, kierrettä joku 2cm jäljellä kesää varten.
Kuvaa takaata.
Sitten kun oli toi hattuhyllyn verhoilu poissa niin kikkailin tollasen mötikän seinälipun tuonne.
Noi pitkät pitääis vielä jaksaa repiä pois ja muuta pientä fiksailua tehdä.
Jonkun näköstä jarruremppaakin pitäis harrastaa kun poljin painuu yli puolen välin ilman että mitään muuta tapahtuu kuin jarruvalot syttyy.
Kuvaa keulasta, kierrettä joku 2cm jäljellä kesää varten.
Kuvaa takaata.
Sitten kun oli toi hattuhyllyn verhoilu poissa niin kikkailin tollasen mötikän seinälipun tuonne.
Noi pitkät pitääis vielä jaksaa repiä pois ja muuta pientä fiksailua tehdä.
Jonkun näköstä jarruremppaakin pitäis harrastaa kun poljin painuu yli puolen välin ilman että mitään muuta tapahtuu kuin jarruvalot syttyy.
Tuli tossa acs:n alla heitettyä jo kesäpyörät alle, tämmöset niistä tulikin.
Nyt sitten rupes naputtaa vetarin sisänivel kun oli päässyt rikkoutumaan suojakumi, millanes kuusiokolo/torxi tuonne sisäpäänlaippaan menee? Miten se nivel edes kiinnittyy siihen ite keppiin? Eli jonkinlaiset vaihto-ohjeet ois kovat kun ei ole ikinä tullut volkkariin niveltä vaihdettua.
Nyt sitten rupes naputtaa vetarin sisänivel kun oli päässyt rikkoutumaan suojakumi, millanes kuusiokolo/torxi tuonne sisäpäänlaippaan menee? Miten se nivel edes kiinnittyy siihen ite keppiin? Eli jonkinlaiset vaihto-ohjeet ois kovat kun ei ole ikinä tullut volkkariin niveltä vaihdettua.
Tuli sovittua tuommosesta AEB:sta kaupat missä yksi veivi murtunut mutta ei muuten päällisin puolin pitäisi olla mitään vikaa.
Nyt sitten pitäisi varmaankin aluksi kehittää siihen uusi veivi tai kokonaan uusi veivisatsi. Minkäs merkkisiä noita löytyy? Eagle tuli itellä ainakin mieleen, sitten oli joku kiinassa tehty mitä ainakin usparts myi mutta en löytänyt sieltä nettisivuilta mitään tietoa niistä.
Alustahan tossa pitää laittaa melkolailla kokonaan uusiks, helpoin taitaa olla mk3 gti golffin taka-akseli ja etuakseli?
Nyt sitten pitäisi varmaankin aluksi kehittää siihen uusi veivi tai kokonaan uusi veivisatsi. Minkäs merkkisiä noita löytyy? Eagle tuli itellä ainakin mieleen, sitten oli joku kiinassa tehty mitä ainakin usparts myi mutta en löytänyt sieltä nettisivuilta mitään tietoa niistä.
Alustahan tossa pitää laittaa melkolailla kokonaan uusiks, helpoin taitaa olla mk3 gti golffin taka-akseli ja etuakseli?
Sitten kuvia.
Eli joo tänää tuli moottori ja rupesin duunin jälkeen purkaa sitä mutta ei ollu oikean kokosta torxia että ois saanu kannen irti niin purin sitten melkeempä kaiken muun irti ja sitten pitikin jo lähteä kun ei jaksanut roikottaa trukin nokassa konetta että olis kampuran irrottanu.
Tosiaan toi yks veivi oli rikki särki mikä oli ihan tiedossa oleva juttu. Tilalle pitäis laittaa sitte uspartsin myymää bulkki "eagle" kankisarjaa. Mietin vaan että pitäisiköhän pelkkä kampura ja veivit viedä koneistamolle että sovittavat ne ja mittailla ite sopivat laakerit niihin vai kiikuttaa lohko, kampura, veivit ja männät sinne.
Mitä tuossa vakio kansipahvi kestää tehoja/paineita? Entäs mitä vakio kansipultit kestää? Vois kuitenkin miettiä jos tuon oikeasti rakentais alusta alkaen vähän liian järeäksi kun ecua mulla ei ole ja mietin että KMS:än md25:en sinne laittas ecuks.
Ainii ja minkä kokonen se torxi on millä kansipultit aukee? Vois iha varoiks hankkia semmosen.
Eli joo tänää tuli moottori ja rupesin duunin jälkeen purkaa sitä mutta ei ollu oikean kokosta torxia että ois saanu kannen irti niin purin sitten melkeempä kaiken muun irti ja sitten pitikin jo lähteä kun ei jaksanut roikottaa trukin nokassa konetta että olis kampuran irrottanu.
Tosiaan toi yks veivi oli rikki särki mikä oli ihan tiedossa oleva juttu. Tilalle pitäis laittaa sitte uspartsin myymää bulkki "eagle" kankisarjaa. Mietin vaan että pitäisiköhän pelkkä kampura ja veivit viedä koneistamolle että sovittavat ne ja mittailla ite sopivat laakerit niihin vai kiikuttaa lohko, kampura, veivit ja männät sinne.
Mitä tuossa vakio kansipahvi kestää tehoja/paineita? Entäs mitä vakio kansipultit kestää? Vois kuitenkin miettiä jos tuon oikeasti rakentais alusta alkaen vähän liian järeäksi kun ecua mulla ei ole ja mietin että KMS:än md25:en sinne laittas ecuks.
Ainii ja minkä kokonen se torxi on millä kansipultit aukee? Vois iha varoiks hankkia semmosen.
Jos haluat luotettavan yläkerran. Laita G60 kannentiiviste, monikerrospäällystettymultihärpäke, pitää hyvin paineet ja voi käyttää uudestaan ja sit ARP:n pinnapultit, kiritää paremmin kuin pultit ja voit käyttää uudestaan.Hintaa noille tulle noin 200e, ainakin 7-8vuotta sit.
Juu siis jos avaan niin laitan cometicin tiivarin sinne ja arpin pultit. Pitäis vielä kytkin keksiä kun toi sre on vähän kallis omasta mielestä.
Hetkinen. Onks sulla ollu tää parkissa aina välillä tuossa hietalahdenkadulla siinä siwan nurkilla?
Kaveri asuu tossa vastapäätä ja vastaavaa fiilistelty partsilta käsin ;).
Juu siellähän se aina välillä on parkissa, yleensä siinä eerikinkadulla kun asun siinä melkeempä siwan yläkerrassa.
Tuli tossa testattua töiden osapesuria, ihan ok jälkeä tuli.
Öljypohja ulkoota
Öljypohja sisältä
Venakoppaa ja imusarjaa
Tuon imusarjan saa ilman suutinkuppeja ja tota anturia ostaa pois, myydään tarjousten perusteella.
Veivit hankittu ja viety koneistamolle kannen, lohkon ja kampuran kanssa.
Imusarjakin tuli postissa suutinkuppien kera, mikäköhän noiden kuppien momentti olis?
Imusarjakin tuli postissa suutinkuppien kera, mikäköhän noiden kuppien momentti olis?
http://pajalle.com/cars.php?id=017&lang=fi
Luulis sen sinne menevän normaali korvakkeilla, mutta kai niitä voi olla lohkoissakin eroja
Luulis sen sinne menevän normaali korvakkeilla, mutta kai niitä voi olla lohkoissakin eroja
Juu niin väittivät kanssa tuolla meren takana että menee 1.8-2.0 korvakkeilla kiinni.
Kiitti Mikko tuosta linkistä.
Eilen tuli haettua transporterillinen tarpeita lisää TurboJ:ltä että kiitos vaan sinne suuntaan hyvistä kaupoista! Kohta kun työt ohi niin jos vähän pesasis niitä ja kuvailis ja kirjottelis mitä kaikkea hienoa tuli hankittua.
Kiitti Mikko tuosta linkistä.
Eilen tuli haettua transporterillinen tarpeita lisää TurboJ:ltä että kiitos vaan sinne suuntaan hyvistä kaupoista! Kohta kun työt ohi niin jos vähän pesasis niitä ja kuvailis ja kirjottelis mitä kaikkea hienoa tuli hankittua.
Kiitos vain itsellesikin :)
Toivottavasti hommat etenevät mukavasti ja turboilut pääsevät alkamaan pian!
Siitä kytkimestä mietin että turbokoneeseen kannattaa kyllä hommata tiukempi asetelma
koska jo Passatissakin (mistä laatikkosi on peräisin) on 1.8 16V -tekniikan yhteydessä järeämpi kytkin... Mutta ainahan sitä kokeilla voi.
Toivottavasti hommat etenevät mukavasti ja turboilut pääsevät alkamaan pian!
Siitä kytkimestä mietin että turbokoneeseen kannattaa kyllä hommata tiukempi asetelma
koska jo Passatissakin (mistä laatikkosi on peräisin) on 1.8 16V -tekniikan yhteydessä järeämpi kytkin... Mutta ainahan sitä kokeilla voi.
Kiitos vain itsellesikin :)
Toivottavasti hommat etenevät mukavasti ja turboilut pääsevät alkamaan pian!
Siitä kytkimestä mietin että turbokoneeseen kannattaa kyllä hommata tiukempi asetelma
koska jo Passatissakin (mistä laatikkosi on peräisin) on 1.8 16V -tekniikan yhteydessä järeämpi kytkin... Mutta ainahan sitä kokeilla voi.
Pitää testata sitä sitten, oli muuten se apuakseli sopiva että kiitos siitä myös! Tosin pitänee kai se alipaine pumppu ottaa myös jossain välissä :D
Köhöm.. sanoisin että jok'ikinen isopuskurinen 90-91 bensa jetta on uutena ollut vähäpäästöinen riippumatta siitä miksi ake sen on kirjannut. Eli katti, lambda ja hiilipönttö niistä löytyy. Jostain syystä kaikkia ei vain ole vähäpäästöiseksi kirjattu ja toisissa tiedot on vielä ristiriidassa kuten allekirjoittaneella. Sanaa vähäpäästöinen ei otteesta löydy mutta yksipistesuihkutin,kolmitoimikatalysaattori ja aktiivihiilisäiliö kylläkin ja vm on -90
Eihän se vähäpäästöinen haittaa. Tiputtaa nokalle tuon 1.8t sellaisenaan ja esittää laput konttorilla niin se on rokkenroll. Löytyyhän kävijöiden kaslustosta vai oliko täällä projektiosiossa kakkoskorin jetta jossa 1.8t nokalla :) ja leimassa :)
hep. ja tässähän se on http://www.ffp.fi/bb/viewtopic.php?p=82 ... ht=#826852
hep. ja tässähän se on http://www.ffp.fi/bb/viewtopic.php?p=82 ... ht=#826852
Palaa sivulle “Projektiosasto”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 108 vierailijaa