'95 Golf variant TD
Valvoja: ffp jäsenet
'95 Golf variant TD
Tässä sitä taas ollaan. :D
Rouvan vahvasta vastustuksesta huolimatta tuli hankittua tuollainen pakuksi rekisteröity TD.
Tämän myynnin jälkeen tuli heti kova kaiho tuollaiselle variantille. Nyt sitten tuli hankittua tuo halavalla talliin ja homma aloitetaan totutusti ruostehommilla. Rapsakkaa on vähän siellä täällä, mutta ei mitään vakavaa.
Tyyli tulee olemaan samaa kliiniä kuin punaisen paholaisen kanssa. Jatketaan kertomusta sitä (hidasta) mukaa kun hommat etenee.
-
- -
- Viestit: 90
- Liittynyt: 10.1.2009 14:24
No huh huh, melkoonen sururaja vedettu tohon ovien alareunaan. :) Mutta lokarithan sun muut tähän ei maksa mitään. Olikohan uudet helmapellit jotain 40e/puoli sun muuta. Ja maaliahan joutuu vetämään kumminkin päälle kun on muovin väriset puskuritkin? Tekniikka kyllä miellyttää, näitä ei hyväkuntoisina turhan halvalla saa.
Jotain osia on jo tarttunut matkaan ensi kesää silmällä pitäen.
Hellan tuplavalot tummaoptiikalla löytyivät foorumille jätetyn ostoilmoituksen avulla. Ei tarvinnut taiwanosiin retkahtaa. Ovat vielä todella hyväkuntoiset.
Ja kuten edelliseenkin prokkikseen hankin tähänkin edullisesti hieman kovia kokeneet vanteet kunnostettavaksi.
Brock B2:set koossa 7,5"x16" & 9"x16". Reilusti kanttariosumaa ovat saaneet ja kaipaavat reilun annoksen TLC:tä jotta tohtii alle laittaa. Kaippa noistakin vielä vanteet saadaan. Kumit ovat entiset(215/40) ja eteen ainakin on hankittava kapeammat että saa jotakuinkin vastaavan venytyksen kuin noissa 9":ssa.
Hellan tuplavalot tummaoptiikalla löytyivät foorumille jätetyn ostoilmoituksen avulla. Ei tarvinnut taiwanosiin retkahtaa. Ovat vielä todella hyväkuntoiset.
Ja kuten edelliseenkin prokkikseen hankin tähänkin edullisesti hieman kovia kokeneet vanteet kunnostettavaksi.
Brock B2:set koossa 7,5"x16" & 9"x16". Reilusti kanttariosumaa ovat saaneet ja kaipaavat reilun annoksen TLC:tä jotta tohtii alle laittaa. Kaippa noistakin vielä vanteet saadaan. Kumit ovat entiset(215/40) ja eteen ainakin on hankittava kapeammat että saa jotakuinkin vastaavan venytyksen kuin noissa 9":ssa.
Edistystä tavaallaan. Tai hommia joita pitäisi tehdä.
Leimalla tuli käytyä koittamassa onneaan ja vikalistahan sieltä mukaan tarttui.
-Etuiskareiden yläpäät väljät.
-Etujarruletkut pykineet
-Takakaaret korjattava hitsaamalla
-Taka-akselin puslat väljät.
Hetimmiten tuli ajettua Mätänetin kautta ja ostettua muovikassilinen tarvikeosia.
Uudet takakaaret meni tilauskamaksi, eikä noita nykyisiä kiinnosta ryhtyä parsimaan kasaan. Samalla voisi koittaa tehdä tilaa tuleville vanteille kun kerran siellä kaarien luona hyörii.
Leimalla tuli käytyä koittamassa onneaan ja vikalistahan sieltä mukaan tarttui.
-Etuiskareiden yläpäät väljät.
-Etujarruletkut pykineet
-Takakaaret korjattava hitsaamalla
-Taka-akselin puslat väljät.
Hetimmiten tuli ajettua Mätänetin kautta ja ostettua muovikassilinen tarvikeosia.
Uudet takakaaret meni tilauskamaksi, eikä noita nykyisiä kiinnosta ryhtyä parsimaan kasaan. Samalla voisi koittaa tehdä tilaa tuleville vanteille kun kerran siellä kaarien luona hyörii.
-
- -
- Viestit: 90
- Liittynyt: 10.1.2009 14:24
Toivottavasti taka-akselin puslia vaihtaessa sinne toiselle puolelle on jo vaihdettu kiinnityspultti toisinpäin... On muuten v-mäinen puukkosahalla tms. saada sitä pulttia poikki ku on jarruhässäkkä edessä. :)
Ei ollut vaihdettu. Puukkosahalla lähti jarrusäätimen tukirauta irti niin ei se enään siinä vaiheessa tielle tullut.
Kaikki puslat olivat kyllä totaalisen romuna. Ihan aiheellista vaihtaa.
Tämä projekti on hivenen jäänyt taka-alalle, kun pitäisi asuntoakin hieman laittaa myyntikuntoon ja autolla täytyy ajella joka toinen viikko työmatkaa.
Viimeisin hankinta kuitenkin on tutun tutun varastoista löytyneet kunnon Old school Greiner Scheel Mann-sporttijakkarat. Melko pitkälti iäkkäitä Recaroita muistuttavat ja todella hyvässä ryhdissä.
Toinen on vain pölyinen,muuten siisti. Toisessa harmillisesti verhoilu rikki ja täten varmaan molemmat täytyy verhoilla. Onneksi ei noista tarvinnut kahvikuppia enempää maksaa.
Viimeisin hankinta kuitenkin on tutun tutun varastoista löytyneet kunnon Old school Greiner Scheel Mann-sporttijakkarat. Melko pitkälti iäkkäitä Recaroita muistuttavat ja todella hyvässä ryhdissä.
Toinen on vain pölyinen,muuten siisti. Toisessa harmillisesti verhoilu rikki ja täten varmaan molemmat täytyy verhoilla. Onneksi ei noista tarvinnut kahvikuppia enempää maksaa.
Nyt saatiin jopa etupuskuriprojektia tönäistyä vähän eteenpäin kun sain lainaan edellisen golffin etupuskurin(kiits Aki!).
Kuitua alkuperäisen kappaleen päällä muutama kierros.
Ja sellainen muotti siitä saatiin raapaistua irti.
Keskiaukon reunoille syvennykseen jäi pariin kohtaan vähän sanomista, mutta eiköhän nuo ole helppo sitten valmiista kappaleesta hioa suoraksi.
Kuitua alkuperäisen kappaleen päällä muutama kierros.
Ja sellainen muotti siitä saatiin raapaistua irti.
Keskiaukon reunoille syvennykseen jäi pariin kohtaan vähän sanomista, mutta eiköhän nuo ole helppo sitten valmiista kappaleesta hioa suoraksi.
Auto on nyt poistettuna liikenteestä ja tallilla aloitettiin uuden vuoden aaton kunniaksi vähän peltihommia. Tehdään nyt tilaa sinne takakaariin, ettei jää ainakaan siitä kiinni, ettei autoa saa tarpeeksi matalaksi. Onpahan nyt aikaa tehdä huolella noita hommia ennen kesää.
Väritkin autoon on jo hankittuna. Punainen tästäkin tulee, mutta ei kuitenkaan Tornado rot.
Väritkin autoon on jo hankittuna. Punainen tästäkin tulee, mutta ei kuitenkaan Tornado rot.
Tässä mennään nyt. Hitsailuhommat alkaa olemaan kuosissa.
Takakaaria on levitetty noin 1,5cm puoleltansa.
Taakse asensin jo coilit ja vähän mallasin että kuinka se kumi kaareen asettuu. Kuva vähän vääristää, ei siihen tuollaista metristä koloa jää, mutta silti vähän turhan ylös vaikka coilit ruuvattu ihan alas. Autoa ei tosin liikuteltu nosturilta, joten laskenee hieman kun ajeluttaa eestaas. Täytyy varmaan ottaa lukitusmutteri coileista pois ja jos ei vieläkään tipu toivotulle tasolle niin sitten sorvataan iskarin päätä ja lyhennetään jousta jotta koko paketti menee syvemmälle koriin.
Vai onko jotain muita toimiviksi todettuja ideoita kuinka saisi vielä alemmas?
Takakaaria on levitetty noin 1,5cm puoleltansa.
Taakse asensin jo coilit ja vähän mallasin että kuinka se kumi kaareen asettuu. Kuva vähän vääristää, ei siihen tuollaista metristä koloa jää, mutta silti vähän turhan ylös vaikka coilit ruuvattu ihan alas. Autoa ei tosin liikuteltu nosturilta, joten laskenee hieman kun ajeluttaa eestaas. Täytyy varmaan ottaa lukitusmutteri coileista pois ja jos ei vieläkään tipu toivotulle tasolle niin sitten sorvataan iskarin päätä ja lyhennetään jousta jotta koko paketti menee syvemmälle koriin.
Vai onko jotain muita toimiviksi todettuja ideoita kuinka saisi vielä alemmas?
Lyhennät tuota putkea, jonka sisään iskari tulee, niin ei tarvitse katkoa jousia.
Omassakin Variantissa taakse jää turhan reilusti rakoa, vaikka jouset on ruuvattu alimpaan asentoon. Jo pienellä kuormalla tämä kosmeettinen haitta kutenkin poistuu, niin ei ole tullut koskettua tolppiin.
Omassakin Variantissa taakse jää turhan reilusti rakoa, vaikka jouset on ruuvattu alimpaan asentoon. Jo pienellä kuormalla tämä kosmeettinen haitta kutenkin poistuu, niin ei ole tullut koskettua tolppiin.
Lyhennät tuota putkea, jonka sisään iskari tulee, niin ei tarvitse katkoa jousia.
No mietin jo tuota, mutta siinä käy niin että jousi pääsee heilumaan ulosjoustossa. :/
Nyt on juuri ja juuri siinä rajoilla että pysyy paikallansa eikä saa käännettyä sijoiltaan.
Jos iskaria veisi tuon putken sisällä yläspäin ja lyhentäisi samassa suhteessa jousesta noita läjässä olevia kierroksia, niin tätä ei pääsisi käymään. Olisi ehkä turvallisempi vaihtoehto eikä leimallakaan kitinää pitäisi tulla kunhan korkeus inssiä miellyttää.
Penkkien selkänojatkin tulivat tädin hellästä huomasta verhoiltuna ja DHL tipautti yhteensä 23 litraa erinäisiä maalaustarvikeita kotiovelle.
No mietin jo tuota, mutta siinä käy niin että jousi pääsee heilumaan ulosjoustossa. :/
Jäi manitsematta, että iskarin vartta pitää tietenkin työstää "lyhemmäksi" saman verran kun putkea lyhennetään.
Pohjaanlyöntikumeistakin kannattanee napata hieman tavaraa pois.
Nyt on juuri ja juuri siinä rajoilla että pysyy paikallansa eikä saa käännettyä sijoiltaan.
Kuulostaisi siltä, että vaimennin on jo nyt liian pitkä, jos jousi pääsee pois paikoiltaan..?
Nyt on hitsailuhommat valmiit ja päästään ehkä kevääseen saakka kestäviin pohjatöihin.
Autokin kävi ulkona pyörähtämässä kun piti vekslata pois nosturilta.
Stance alkaa hahmottumaan.
Takaluukusta pyyhkijän ja kahvan reiät ummessa. Takaluukkuun tulee solenoidiavaus ja kytkin rekisterikilven valojen väliin siihen muoviupotukseen.
Takapääkin tipahti hieman alemmas kun sai liikuntaa 30 metrin verran.
Autokin kävi ulkona pyörähtämässä kun piti vekslata pois nosturilta.
Stance alkaa hahmottumaan.
Takaluukusta pyyhkijän ja kahvan reiät ummessa. Takaluukkuun tulee solenoidiavaus ja kytkin rekisterikilven valojen väliin siihen muoviupotukseen.
Takapääkin tipahti hieman alemmas kun sai liikuntaa 30 metrin verran.
Tänään taas vierähti muutama tunti tallissa.
Alkaa olemaan takaluukku pohjavärejä vaille, sekä toinen takaovi ja takakaari vaativat viimeistelykittiä. :) Samat askartelut vielä toisella puolella, mutta nuo onkin ne työläimmät/raastavimmat osat enään jäljellä.
Tarvikeosat saavat suurta ylistystä.
Kuskin etulokasuoja istuu oikein hienosti, mutta se toinen... :\
Kohtaa jossa etulokasuoja kohtaa ylälaidastaan oven, on saanut hakata huolella ulospäin. Ensimmäisen kerran kun osaa asetti paikalleen, kaartui lokasuoja noin 1,5cm liikaa sisäänpäin ja näin otti kiinni turhan rajusti tuulilasin sivussa olevaan listaan. Eihän se pelti ilman kupruiluja noin paljoa taipunut vaan siihenkin joutuu vähän kittiä laittamaan kun se on nyt pakotettu oikeaan muotoon.
jatkuu...
Alkaa olemaan takaluukku pohjavärejä vaille, sekä toinen takaovi ja takakaari vaativat viimeistelykittiä. :) Samat askartelut vielä toisella puolella, mutta nuo onkin ne työläimmät/raastavimmat osat enään jäljellä.
Tarvikeosat saavat suurta ylistystä.
Kuskin etulokasuoja istuu oikein hienosti, mutta se toinen... :\
Kohtaa jossa etulokasuoja kohtaa ylälaidastaan oven, on saanut hakata huolella ulospäin. Ensimmäisen kerran kun osaa asetti paikalleen, kaartui lokasuoja noin 1,5cm liikaa sisäänpäin ja näin otti kiinni turhan rajusti tuulilasin sivussa olevaan listaan. Eihän se pelti ilman kupruiluja noin paljoa taipunut vaan siihenkin joutuu vähän kittiä laittamaan kun se on nyt pakotettu oikeaan muotoon.
jatkuu...
Toinen takaovi alkaa olemaan valmis. Tuo oli onneksi se kettumaisempi takaovista, kun pääsi vähän vetämään peltiä hitsatessa. Toisessa ovessa ei ole ollenkaan noin paljoa kittaamista.
Toinen kylkikin saanut hiontavärin niskaansa.
Auto käännetty toisinpäin tallissa, niin pääsee toistakin kylkeä työstämään.
Siinä peukaloita tallissa pyöritellessä kursin konepelliltä pissapojan suuttimien reiätkin umpeen kun kerran tälle tielle on lähdetty. Siirretään suuttimet sitten sinne konepellin alapuolelle piiloon.
Toinen kylkikin saanut hiontavärin niskaansa.
Auto käännetty toisinpäin tallissa, niin pääsee toistakin kylkeä työstämään.
Siinä peukaloita tallissa pyöritellessä kursin konepelliltä pissapojan suuttimien reiätkin umpeen kun kerran tälle tielle on lähdetty. Siirretään suuttimet sitten sinne konepellin alapuolelle piiloon.
Eipä sitten tuo kulta/shampanja sävy miellyttänytkään silmää mitä tuli hankittua kun koitin vähän ovenkarmiin... :(
On siis myytävänä 4 litraa värimassaa. =)
Ihan hyvä että tässä vaiheessa jo koitin tuota, niin on vielä kesään aikaa etsiä uutta väriä. Prkl.
Mitään aivan perusväriä ei viitsisi laittaa ja toisaalta ei saa olla liian erikoinen ettei mene liian överiksi. Periaate on että mk3 alkuperäissävy ei ainakaan tule.
On siis myytävänä 4 litraa värimassaa. =)
Ihan hyvä että tässä vaiheessa jo koitin tuota, niin on vielä kesään aikaa etsiä uutta väriä. Prkl.
Mitään aivan perusväriä ei viitsisi laittaa ja toisaalta ei saa olla liian erikoinen ettei mene liian överiksi. Periaate on että mk3 alkuperäissävy ei ainakaan tule.
Candy on ehkä hieman liian tuning omaan makuun tähän koppiin.
Mutta jotain tässä nyt on pyöritelty ja mihinkään ei ole päädytty. :D
Tuollaista nyt vähän koitin. Nyt ollaan jo lähellä oikeaa.
En tiedä stna. :P
Mutta jotain tässä nyt on pyöritelty ja mihinkään ei ole päädytty. :D
Tuollaista nyt vähän koitin. Nyt ollaan jo lähellä oikeaa.
En tiedä stna. :P
Edellinen variant oli tornado punainen joten ei tästä kehtaa samanväristä tehdä.
Ikonen: Tuo harlequinon kyllä oikeasti käynyt mielessä, mutta haudattiin nopeasti koska en sitä varmaan kauaa jaksaisi katsella. Kuten kaverini sanoi että se näyttää siltä miltä migreeni tuntuu. =D
Joku meallihohto/helmiäispunainen olisi haussa.
Ikonen: Tuo harlequinon kyllä oikeasti käynyt mielessä, mutta haudattiin nopeasti koska en sitä varmaan kauaa jaksaisi katsella. Kuten kaverini sanoi että se näyttää siltä miltä migreeni tuntuu. =D
Joku meallihohto/helmiäispunainen olisi haussa.
Projekti(kin) vain seisoo kun on tuo värin valinta kesken.
Kaverin heittämä puhtaan valkoinen sai kyllä miettimään värimaailmaa ja jotenkin tuokin houkuttelisi. Saattaa vaikka tullakin sellainen perusvalkoista puhtaampi sävy pintaan ja tarvittaessa reilusti lakkaa, niin saa sen valkoisenkin kiiltämään ja hieman syvyyttä siihen.
Katsellaan, sanoi mummo marketissa...
Kaverin heittämä puhtaan valkoinen sai kyllä miettimään värimaailmaa ja jotenkin tuokin houkuttelisi. Saattaa vaikka tullakin sellainen perusvalkoista puhtaampi sävy pintaan ja tarvittaessa reilusti lakkaa, niin saa sen valkoisenkin kiiltämään ja hieman syvyyttä siihen.
Katsellaan, sanoi mummo marketissa...
Valkoinenhan siitä nyt on ilmeisesti tulossa...
Tarkoitus olisi huomenna käydä hakemassa ehjä, silpomaton GTi:n etupuskuri. Omassa kun on reikää jos jonkinmoista ja tuon lasikuitupuskurin jätin hautumaan varaston hyllylle.
Jotenkin kun tuota on tuossa tallissa tuijotellut, niin on ruvennut näyttämään liian korkealta. :P
Hipidi hop hop!
Kohta tuolla on viikko puksuteltu työmatakaa ja kivasti menee.
Pikkuhiljaa siirrytään sisustan siistimiseen mikäli tässä nyt vain töiltä joutaa. Rattia, mattoa ja ratiota täytyy vaihtaa fiksumpiin.
NPL: Ei paljoa ole akselia syytä siirtää kun nytkin ottaa jo joustossa puskurin päähän rengas kiinni. Kyllä mä tällaisen epäkeskeisyyden kanssa pystyn elämään. :D
^Kehys vaan korin väriin :D
Etuvilkut taitaa olla kotoisin mk2:sta ja savulasilla ne istuisi paremmin ainakin omaan makuun, mutta mitenkäs nuo sivuvilkut upotettuna listanpätkissä: mistäs ne on kotoisin? Saisko lähempää kuvia? Kauempaa ainakin ne näyttää hyvältä. Pari kuvatusta Hellan Dualeista korinväreissä:
Musta Punainen
Etuvilkut taitaa olla kotoisin mk2:sta ja savulasilla ne istuisi paremmin ainakin omaan makuun, mutta mitenkäs nuo sivuvilkut upotettuna listanpätkissä: mistäs ne on kotoisin? Saisko lähempää kuvia? Kauempaa ainakin ne näyttää hyvältä. Pari kuvatusta Hellan Dualeista korinväreissä:
Musta Punainen
Etuvalojen kehykset on ja pysyy mustina. Miellyttää omaa silmää noin ja that's it.
Keulasta tulee liian valkoinen (omaan silmään) jos maalaa ne korinväriin - koitin tuota toiseen. On nimenomaan tuomassa kontrastia keulaan ja kaikillahan noi on korinvärissä. 8)
Votexin valot jos olisi, niin silloin voisin harkita korinväriin maalaamista, koska niissä on nuo umpiot sen verran suuremmat, että ei jäisi niin paljoa valkoista kehystä näkyviin.
-Kyllä, etuvilkut ovat mk2:sta. Tummat harkinnassa,jos jostain halvalla löytyy. Nuo nyt sattuivat löytymään hyllystä valmiina.
-Penkit ovat vanhat saksalaiset Greiner Scheel mann-tarvikepenkit jostain 90-luvulta.
Suurimman osan elämästään viettäneet ilmeisesti puolitutun kaverin varaston hyllyllä, josta ne parillakympillä ostin.
-Sivuvilkut Audi A3:n välkyttimet ja dremelöimällä upotettu listaan ja listan taakse kairattu reikä lokasuojaan johdolle.
Keulasta tulee liian valkoinen (omaan silmään) jos maalaa ne korinväriin - koitin tuota toiseen. On nimenomaan tuomassa kontrastia keulaan ja kaikillahan noi on korinvärissä. 8)
Votexin valot jos olisi, niin silloin voisin harkita korinväriin maalaamista, koska niissä on nuo umpiot sen verran suuremmat, että ei jäisi niin paljoa valkoista kehystä näkyviin.
-Kyllä, etuvilkut ovat mk2:sta. Tummat harkinnassa,jos jostain halvalla löytyy. Nuo nyt sattuivat löytymään hyllystä valmiina.
-Penkit ovat vanhat saksalaiset Greiner Scheel mann-tarvikepenkit jostain 90-luvulta.
Suurimman osan elämästään viettäneet ilmeisesti puolitutun kaverin varaston hyllyllä, josta ne parillakympillä ostin.
-Sivuvilkut Audi A3:n välkyttimet ja dremelöimällä upotettu listaan ja listan taakse kairattu reikä lokasuojaan johdolle.
Valot mustan maskin kanssa tuovat vaan jotenkin mieleen Mustanaamion/Robinin naamion :D Ilmeeseen saattaisi paremmin sopia valkoiset maskin poikittaisrivat ja puskurin mustat pystyrivat, mutta näinhän ne menee joka GOLFTEEITSE:ssä.... eli ei kelvanne. Myös rekisterikilpeä tiputtaisin muutaman millin edessä, jolloin linjaus sopisi puskurin värimaailmaan yhtenäisemmin. Takaovien kahvattomuus pakettiautona on just passeli, luukun napin toteutuksesta olisi kiva nähdä kuvaa. Onko painike, ehkä otettu uudemmasta?
Sivuvilkku.
Takaluukun aukaisu. Vähän vaikea saada kunnollista kuvaa, mutta menköön. Räps ja Räps.
Muoviin porattu reikä isolle läpivientikumille jonka takana on painike luukun avaukselle.
Näin ei pahemmin jää näkyviin mitään rumaa nappia. Solenoidin virroille on erillinen lukitus ettei konttia pääse kuka tahansa availemaan.
Takaluukun aukaisu. Vähän vaikea saada kunnollista kuvaa, mutta menköön. Räps ja Räps.
Muoviin porattu reikä isolle läpivientikumille jonka takana on painike luukun avaukselle.
Näin ei pahemmin jää näkyviin mitään rumaa nappia. Solenoidin virroille on erillinen lukitus ettei konttia pääse kuka tahansa availemaan.
Hieman kiinnitti huomiota: jos sivu- ja takahelmat ovat valkeita, niin ei sovi linjaan, että etuhelma on musta.
Viimeksi muokannut lukkari, 12.8.2011 18:52. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Etuvalot on Hellan tekeleet. Ne Taiwanpaskat, mitä motonetkin myy on nimenomaan aivan paskaa. Siksi tällä kertaa piti metsästää aidot kamppeet.
Etulipassa ei vain maalit siistinä pysy ja toisaalta mustat helmat ne vasta hölmöltä näyttääkin(ellei puhuta muovihelmoista kaarien kanssa). Mustat helmat saa auton näyttämään todellista korkeammalta ja kohta joutuu taikoja tekemään että pääsisi matalammalle ja renkaita voisi vielä käännelläkin..
Tässä kun on autoa aikansa katsellut, niin ryhtynyt miettimään että jos sitä jostain löytäisi ensi kesäksi tuohon eteenkin 9" B2:set. :)
Etulipassa ei vain maalit siistinä pysy ja toisaalta mustat helmat ne vasta hölmöltä näyttääkin(ellei puhuta muovihelmoista kaarien kanssa). Mustat helmat saa auton näyttämään todellista korkeammalta ja kohta joutuu taikoja tekemään että pääsisi matalammalle ja renkaita voisi vielä käännelläkin..
Tässä kun on autoa aikansa katsellut, niin ryhtynyt miettimään että jos sitä jostain löytäisi ensi kesäksi tuohon eteenkin 9" B2:set. :)
Palaa sivulle “Projektiosasto”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 255 vierailijaa