Golf 16v "wnb ratasika"
Valvoja: ffp jäsenet
Kyl mä tiiän että on kohtuu hintaista sieltä hakea, mutta ei sitä päivisin oikee kerkee hakee.
Pitää täältä Järvenpäästä ajaa Keravalle.. mahoton tehtävä :)
No kai se pitäs keretä käymää siellä.
Eli ostoslistalla vielä: Akku (helvetin optima hajos), jäähdytin nesteet ja tehostaja öljyt.
Sitte sais laitteet tulille ja nosturilta pois. Pääsee sisustan ja turvakaarien kimppuun.
Pitää täältä Järvenpäästä ajaa Keravalle.. mahoton tehtävä :)
No kai se pitäs keretä käymää siellä.
Eli ostoslistalla vielä: Akku (helvetin optima hajos), jäähdytin nesteet ja tehostaja öljyt.
Sitte sais laitteet tulille ja nosturilta pois. Pääsee sisustan ja turvakaarien kimppuun.
Ainakin Oulussa tuota tehostajan nestettä saa tarvikeliikkeistä, motonetistä ja jopa puuilosta. Ehkä joku redlinekin vois toimia, ainakin lupaavat että korvaa lähes minkä vaan. Se "oikea" on febi-bilsteinin 6161 ja purkin takana lukeekin joku vw:n luokitus. Yks litran purkki ainakin itelle riittää.
Oem+ jäähytinnesteeksi sopisi G12++, jota on uusissa volkkareissa. Oikein violettia ja kaikkee.
Oem+ jäähytinnesteeksi sopisi G12++, jota on uusissa volkkareissa. Oikein violettia ja kaikkee.
Tuota febi-bilstein 6161 saa myös täältä paikallisesta varaosaputkasta.
Jäähdyttimee lyön perus punaset.
edit.
Kävin ostaa perus akun, punaset jäähdytin nesteet ja tehostaja öljyt.
Sitten muistin että eihän mulla ole kuin pakosarja kiinni.
Eli en vielä käyntiin lyö.
Pitää pari rosteri vaimenninta hakea jostain ja tehdä putkisto.
Ei viiti käyttää lämpimäks tallissa pelkällä pakosarjalla :)
Motonetista ajatetelin hakea Simonsin 40cm pitkä ja pyöreän 2.5" rst vaimentimen eteen ja taakse joko 30 tai 40cm ovaali ja vaihtoehtona yhdella tai kahdella lähdöllä.
Ulostulot teen itse.
Itse ränni on myös 2.5" rst.
Jäähdyttimee lyön perus punaset.
edit.
Kävin ostaa perus akun, punaset jäähdytin nesteet ja tehostaja öljyt.
Sitten muistin että eihän mulla ole kuin pakosarja kiinni.
Eli en vielä käyntiin lyö.
Pitää pari rosteri vaimenninta hakea jostain ja tehdä putkisto.
Ei viiti käyttää lämpimäks tallissa pelkällä pakosarjalla :)
Motonetista ajatetelin hakea Simonsin 40cm pitkä ja pyöreän 2.5" rst vaimentimen eteen ja taakse joko 30 tai 40cm ovaali ja vaihtoehtona yhdella tai kahdella lähdöllä.
Ulostulot teen itse.
Itse ränni on myös 2.5" rst.
Nonni.
Nyt on nesteet kaikki sisällä. Mut eihän se käyny niinkuin elokuvissa.
Vesipumpun termarin muovilaippa tiputti paineen alla tippoja.
Ei kuitenkaan isoa vuotoa. No eikun vedet ulos ja tutkimaan.
Selvää vikaa ei löytyny kun uusi tiivistekin. Joten panin siihen sopivaa tiivistemassaa.
Nyt pitää vettä.
No sitten akku vaan kiinni ja kokeilemaan ni eihän se käyntiin lähde.
Pikku arvuuttelua ja piuhojen kattomista ja uudestaan kokeilee... eikä vieläkään.
Alkoi taas kerran se vitutus käyrä nousemaan kunnes keksin, että mullahan oli bensalinjat auki ollu.
No ilmaahan siellä oli välissä ja pienen sahaamisen jälkee se hörähtiki käyntiin.
Pelkällä pakosarjalla melkonen mökä.
Tänään hain myös motonetista pari simonsin rosteri pönttöä ja yhden jouston.
Jos sitä seuraavaks alkais tikkailee putkea kasaan.
Vanteet pitäisi maalata varmaan aika pian, koska kohta ton voi ottaa nosturilta pois eikä mulla ole muita vanteita.
Palataan siis taas astialle myöhemmin. =)
Nyt on nesteet kaikki sisällä. Mut eihän se käyny niinkuin elokuvissa.
Vesipumpun termarin muovilaippa tiputti paineen alla tippoja.
Ei kuitenkaan isoa vuotoa. No eikun vedet ulos ja tutkimaan.
Selvää vikaa ei löytyny kun uusi tiivistekin. Joten panin siihen sopivaa tiivistemassaa.
Nyt pitää vettä.
No sitten akku vaan kiinni ja kokeilemaan ni eihän se käyntiin lähde.
Pikku arvuuttelua ja piuhojen kattomista ja uudestaan kokeilee... eikä vieläkään.
Alkoi taas kerran se vitutus käyrä nousemaan kunnes keksin, että mullahan oli bensalinjat auki ollu.
No ilmaahan siellä oli välissä ja pienen sahaamisen jälkee se hörähtiki käyntiin.
Pelkällä pakosarjalla melkonen mökä.
Tänään hain myös motonetista pari simonsin rosteri pönttöä ja yhden jouston.
Jos sitä seuraavaks alkais tikkailee putkea kasaan.
Vanteet pitäisi maalata varmaan aika pian, koska kohta ton voi ottaa nosturilta pois eikä mulla ole muita vanteita.
Palataan siis taas astialle myöhemmin. =)
Tänään hain myös motonetista pari simonsin rosteri pönttöä ja yhden jouston.
Tossa omassa on pari tollaista Simonsin läpivirtaavaa pönttöä ja aika mökää pitää vaikka on vielä turbokin vaimentamassa, et noi pöntöt ei ainakaan paljon vaimenna ääntä. Tänään ahvenistolla mitattiin kahdella pöntöllä 99db ja pari viikkoa sitten yhdellä 98db.
Itsellä kanssa mallia isoimmat mitä mahtuu, joten saa nähdä millaset äänet.
Ainakin hiljaisemmat kun pelkällä pakosarjalla :)
Sit pitäis vielä keksiä, että mikä vika ku auto ei sammu avaimesta.
Vasta kun nyppäsee bensapumpun releen irti niin sammuu mutta silti jää konehuoneeseen
se imusarjan päässä oleva mokkula surisemaan.
Sammuu vasta kun ottaa akunkengän irti.
Virtalukon pohjasta ajattelin aloittaa tutkimisen, mutta saa antaa neuvoa mistä muualta kannattaa tutkia.
Ainakin hiljaisemmat kun pelkällä pakosarjalla :)
Sit pitäis vielä keksiä, että mikä vika ku auto ei sammu avaimesta.
Vasta kun nyppäsee bensapumpun releen irti niin sammuu mutta silti jää konehuoneeseen
se imusarjan päässä oleva mokkula surisemaan.
Sammuu vasta kun ottaa akunkengän irti.
Virtalukon pohjasta ajattelin aloittaa tutkimisen, mutta saa antaa neuvoa mistä muualta kannattaa tutkia.
Pöntöt on jo ostettu ja kunhan putken saa valmiiksi, niin tietää tarviiko kolmannen pistää vielä.
Ja pöntöt pitää olla rosteria, jota noi 30-40e pöntöt tuskin on.
Tänään pääsin hetkeksi siivoomaan tallia ja alotin jouston hitsaamisella.
Ja heti kun sai pisteillä kasaan, niin piti jo lopetella ja tulla kotio.
No jatkuu sitte taas joku päivä =)
Ja pöntöt pitää olla rosteria, jota noi 30-40e pöntöt tuskin on.
Tänään pääsin hetkeksi siivoomaan tallia ja alotin jouston hitsaamisella.
Ja heti kun sai pisteillä kasaan, niin piti jo lopetella ja tulla kotio.
No jatkuu sitte taas joku päivä =)
joo ei ole rosteria noi, en tiedä saako noita rst:nä en ole kysynytkään? mutta eipä juuri kiinnostakkaan kun noi on itellä kilpa-autoissa eikä missään näyttely härvelissä niin ajaa tossa hommassa asiansa ihan hyvin.. tietty näyttäshän se rosteri putkisto kilpurissakin paremmalta kun on jossain apparan kaiteessa kyljellään :D
Ei kyllä toi pienempi ratavessa on ennemminkin oksasilppuri :D ja eipä tossa isommassa ratakioskissa paljon putki näy vaikka olis miten päin kaiteen kyljessä joten siinä ei paljon rst:stä ole iloa silmälle =) Täytyy seuraava putkisto tehdä sitten inconellistä niin pitäs olla riittävän hyvä :P
Joo ja tohon sun kakkikseen kun tekis mustasta putkiston niin olishan se hiukka ei siihen kuuluvan näköinen =)
Joo ja tohon sun kakkikseen kun tekis mustasta putkiston niin olishan se hiukka ei siihen kuuluvan näköinen =)
Nojuu.. peräylityksen kohdalla olis putki valmiina. Tänään piti tehdä loppuun mutta tuli vähän muita kiireitä niin ei kerennyt =)
Jos sitte vkl aikana sais rykästyä vehkeet tulille putkiston kera.
Ulostulo pitäis suunnitella vielä.
Tässä pari fotoa putki leikeistä:
Vähän putken osia. (Mutkat unohtu kuvasta :)
Tonne noi pitäis mennä
Jännä nähä millane rööri tulee tosta ulos.
Putki peräylityksen kohdalla.
Sama toisesta suunnasta
Jos sitte vkl aikana sais rykästyä vehkeet tulille putkiston kera.
Ulostulo pitäis suunnitella vielä.
Tässä pari fotoa putki leikeistä:
Vähän putken osia. (Mutkat unohtu kuvasta :)
Tonne noi pitäis mennä
Jännä nähä millane rööri tulee tosta ulos.
Putki peräylityksen kohdalla.
Sama toisesta suunnasta
Tulipa pajatettua taas putkea.. tällä kertaa tein valmiiksi vaikka kello oli 2 yöllä :D
Ulostuloksi oli muutama vaihtoehto. KUVA
Tottakai valitsin isoimman, koska vanhakin oli sopiva. =) KUVA KUVA KUVA
Vielä pitäisi hioo saumat ulostulosta ja kiillottaa se. Muuten on valmis.
Valmis putki
Siitä se tulee
Ulostuloksi oli muutama vaihtoehto. KUVA
Tottakai valitsin isoimman, koska vanhakin oli sopiva. =) KUVA KUVA KUVA
Vielä pitäisi hioo saumat ulostulosta ja kiillottaa se. Muuten on valmis.
Valmis putki
Siitä se tulee
No nyt "selvisi" miksi muru ei sammu avaimesta.
Eli virrat kun laittoi päälle niin konehuoneen surisija imusarjan päässä ei sammunu vaikka virrat laittoi pois.
Auton käynnisti, virrat käänsi pois, niin moottori kävi edelleen.
Akunkenkä irti niin laturi piti konetta päällä. :P
No bensapumpun rele irti niin sammui, mutta surina jäi edelleen konehuoneeseen.
No se sammui taas akunkengän irroituksella.
Selvitys alkoi releistä, koska virtalukon pohja on vaihdettu aikasemmin.
Virrat päälle ja pois jolloin surina jatkuu ja eikun releitä nyppimään.
No mutta mitä.. mitään ei tapahtunu reletaulun releistä. :(
Sitte konehuoneen puolelle, josta löytyy yksi rele irrallaan akun takaa ?!? =)
Ihan oli volkkarin leimat ja näytti alkuperäis osalta.
Otin yhden piuhan irti, niin surina lakkasi. JEEE =)
No piuha takaisin ja kokeilin virrat päälle ja pois niin homma toimii.. omituista :D
Releestä lähtee kaksi piuhaa akulle. Plus ja miinus napoihin.
Kolmas piuha lähtee puolalle (en muista kumpi paikka).
Neljäs piuha lähtee puolan luona sukan sisään ja menee jonnekkin paikkaan X.
Jotain tärkeää se rele kai tekee vaikka ei naksukkaan. =)
Tässä vielä kuva kyseisestä ihmetyksestä.
(klikkaamalla isompi)
Eli virrat kun laittoi päälle niin konehuoneen surisija imusarjan päässä ei sammunu vaikka virrat laittoi pois.
Auton käynnisti, virrat käänsi pois, niin moottori kävi edelleen.
Akunkenkä irti niin laturi piti konetta päällä. :P
No bensapumpun rele irti niin sammui, mutta surina jäi edelleen konehuoneeseen.
No se sammui taas akunkengän irroituksella.
Selvitys alkoi releistä, koska virtalukon pohja on vaihdettu aikasemmin.
Virrat päälle ja pois jolloin surina jatkuu ja eikun releitä nyppimään.
No mutta mitä.. mitään ei tapahtunu reletaulun releistä. :(
Sitte konehuoneen puolelle, josta löytyy yksi rele irrallaan akun takaa ?!? =)
Ihan oli volkkarin leimat ja näytti alkuperäis osalta.
Otin yhden piuhan irti, niin surina lakkasi. JEEE =)
No piuha takaisin ja kokeilin virrat päälle ja pois niin homma toimii.. omituista :D
Releestä lähtee kaksi piuhaa akulle. Plus ja miinus napoihin.
Kolmas piuha lähtee puolalle (en muista kumpi paikka).
Neljäs piuha lähtee puolan luona sukan sisään ja menee jonnekkin paikkaan X.
Jotain tärkeää se rele kai tekee vaikka ei naksukkaan. =)
Tässä vielä kuva kyseisestä ihmetyksestä.
(klikkaamalla isompi)
Onkos jollain tietoa pissapojan säiliöstä, joka menisi nätisti tuolle vakio paikalle, mutta olisi reilusti pienempi?
Tuo vanha 9.2? litranen mahtuu muuten, mutta ottaa vaihdevivuston painoon.
En muistanukkaa kuinka paljon se tuli sinne vaihdelaatikon päälle :D
Jos vkl aikana nyppäis auton pihalle ja kävis kokeilee kuinka sutii ;)
Samalla kun nosturilta saa pois, niin voi alkaa sovittelee kojelautaa paikalleen.
Myös vinkkejä voin ottaa vastaan kennollisesta venepuhaltimesta tai vastaavasta,
jotta pääsisi eroon tuosta vakio möröstä.
Tuo vanha 9.2? litranen mahtuu muuten, mutta ottaa vaihdevivuston painoon.
En muistanukkaa kuinka paljon se tuli sinne vaihdelaatikon päälle :D
Jos vkl aikana nyppäis auton pihalle ja kävis kokeilee kuinka sutii ;)
Samalla kun nosturilta saa pois, niin voi alkaa sovittelee kojelautaa paikalleen.
Myös vinkkejä voin ottaa vastaan kennollisesta venepuhaltimesta tai vastaavasta,
jotta pääsisi eroon tuosta vakio möröstä.
Nyt tuli hieman siivottua tallia ja löyty osaa mitä myydä, jos jollekin kelpaa =)
http://hb81.1g.fi/kuvat/Myynti/
Kaikki siis purettu toimivana tuosta 16v kinderistä.
Kuvista puuttuu laatikko, vauhtipyörä, asetelma ja kytkinlevy.
Tarjoamalla saa omansa. Teen vielä erilliset myynti ilmotukset tuonne minne kuuluvat.
Vaihdekepin korjaussarja
020 loota
Jäähdytin kenno
Kuormanmukaan säätyvä jarrupaineensäädin
Vakio 16v öljyjäähdytin
-94 AAZ Passatin vetarit
Tänään kävin hieman käpistelemässä etu sumarien johtoja.
Aikasemmat johdot olin tehny paksummasta kaiutin johdosta jossa kuori oli räikeän punainen =)
No nyt ne on siistit mustat kaapelit ja vielä letitettynä porakoneella.
Kaikki valot testasin samalla. Nehän vielä toimivat \o/
En saa siirtopyöriä alle ilman spacereita ja olen kadottanu ne jonnekkin.
Uudet vanteet menisi alle ilman palikoita, mutta pitäis ensin maalata ne :P
Onkos kenelläkään kokemusta candy värien toimivuudesta matta lakan kanssa?
Eikös candyt pidä sekottaa 1K lakkaan? Onko mattalakkaa 1K muodossa?
Edessä vielä tuulilasin tiivisteen vaihto, kojelauta paikalleen, kulmien säätö ja leima.
Putken pää pitää vielä hierasta saumat siistiksi ja kiillottaa.
Loput mitä jää on sitte enää vanhan parantelua.
Ylimaalata pitäis koko auto, mutta pitäs saada jonnekki maalaamoon, missä voi itse tehdä.
http://hb81.1g.fi/kuvat/Myynti/
Kaikki siis purettu toimivana tuosta 16v kinderistä.
Kuvista puuttuu laatikko, vauhtipyörä, asetelma ja kytkinlevy.
Tarjoamalla saa omansa. Teen vielä erilliset myynti ilmotukset tuonne minne kuuluvat.
Vaihdekepin korjaussarja
020 loota
Jäähdytin kenno
Kuormanmukaan säätyvä jarrupaineensäädin
Vakio 16v öljyjäähdytin
-94 AAZ Passatin vetarit
Tänään kävin hieman käpistelemässä etu sumarien johtoja.
Aikasemmat johdot olin tehny paksummasta kaiutin johdosta jossa kuori oli räikeän punainen =)
No nyt ne on siistit mustat kaapelit ja vielä letitettynä porakoneella.
Kaikki valot testasin samalla. Nehän vielä toimivat \o/
En saa siirtopyöriä alle ilman spacereita ja olen kadottanu ne jonnekkin.
Uudet vanteet menisi alle ilman palikoita, mutta pitäis ensin maalata ne :P
Onkos kenelläkään kokemusta candy värien toimivuudesta matta lakan kanssa?
Eikös candyt pidä sekottaa 1K lakkaan? Onko mattalakkaa 1K muodossa?
Edessä vielä tuulilasin tiivisteen vaihto, kojelauta paikalleen, kulmien säätö ja leima.
Putken pää pitää vielä hierasta saumat siistiksi ja kiillottaa.
Loput mitä jää on sitte enää vanhan parantelua.
Ylimaalata pitäis koko auto, mutta pitäs saada jonnekki maalaamoon, missä voi itse tehdä.
Viimeksi muokannut hb81, 2.8.2010 17:09. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Täytyy varmaa kysästä asiasta ku käy haeskelee candy väriä kaupasta.
Tänää sitte vihdoin meni vati nurin ton auton kanssa.
No ensin otin tuulilasia irti. Varovaisesti 10-15 minuuttia koitin ottaa ja sitten kuului se ihana NAKS ääni.
Kuskin kohdalle ylhäältä alas asti oleva halkeama.
No pieni takanoja, turvakaaresta kiinni ja napakka chuck norris potku keskelle lasia.
No onneksi ei kauhean kallis ole tuo normi tiiviste lasi, joten ei niin paljon vituttanu.
Sitten oli vuorossa kojelaudan sovittelu turvakaarien väliin.
Hommahan olisi ollut liian helppo ilman tuota poikittaista putkea keskellä kojelautaa.
No sovittelua ja sahailua ja kiroilua ja lisää sovittelua ja sahailua.
Ja ei.. ei sitte millään mene niinku haluaisin. Kaiken lisäksi oon hävittäny sen muovin johon tulee kaikki napit ja veivit kiinni.
Sitte alko savuta jo nupissa.
No tänää sitte löysin parit levikepalat ja sain renkailleen auton.
Mittailin hieman korkeuksia ja sattu tuurilla menemää juuri katsastus korkeuteen ekalla yrittämällä.
Pieni tuuletus ja sitte muistin että mites se peräylitys.
No ylityksen kohdalla putki on parin millin päässä akselista joten madaltaa ei voisi enempää.
Ja sehän ei käy!
Sitte soitinki kotia että tuuppas hakee ennen ku poltan tän auton.
Eli nyt edessä uuden tuulilasin ja tiivisteen osto, kojelaudan rakentaminen jostain täysin uusiksi ja pakoputken jatkamine peräylityksen kohdalla muutamalla vitun haistapaska sentillä. :P
Mua niin korpee nyt koko laitos.
Jos tykkäisin juopotella ni vetäisin nyt kovan kännin.
Taidan tyytyä suihkuun ja mehuun =)
Tänää sitte vihdoin meni vati nurin ton auton kanssa.
No ensin otin tuulilasia irti. Varovaisesti 10-15 minuuttia koitin ottaa ja sitten kuului se ihana NAKS ääni.
Kuskin kohdalle ylhäältä alas asti oleva halkeama.
No pieni takanoja, turvakaaresta kiinni ja napakka chuck norris potku keskelle lasia.
No onneksi ei kauhean kallis ole tuo normi tiiviste lasi, joten ei niin paljon vituttanu.
Sitten oli vuorossa kojelaudan sovittelu turvakaarien väliin.
Hommahan olisi ollut liian helppo ilman tuota poikittaista putkea keskellä kojelautaa.
No sovittelua ja sahailua ja kiroilua ja lisää sovittelua ja sahailua.
Ja ei.. ei sitte millään mene niinku haluaisin. Kaiken lisäksi oon hävittäny sen muovin johon tulee kaikki napit ja veivit kiinni.
Sitte alko savuta jo nupissa.
No tänää sitte löysin parit levikepalat ja sain renkailleen auton.
Mittailin hieman korkeuksia ja sattu tuurilla menemää juuri katsastus korkeuteen ekalla yrittämällä.
Pieni tuuletus ja sitte muistin että mites se peräylitys.
No ylityksen kohdalla putki on parin millin päässä akselista joten madaltaa ei voisi enempää.
Ja sehän ei käy!
Sitte soitinki kotia että tuuppas hakee ennen ku poltan tän auton.
Eli nyt edessä uuden tuulilasin ja tiivisteen osto, kojelaudan rakentaminen jostain täysin uusiksi ja pakoputken jatkamine peräylityksen kohdalla muutamalla vitun haistapaska sentillä. :P
Mua niin korpee nyt koko laitos.
Jos tykkäisin juopotella ni vetäisin nyt kovan kännin.
Taidan tyytyä suihkuun ja mehuun =)
3-4 kertaa kalliimpi.
Eiköhän noi turvakaaret pidä iha kivasti koria kasassa.
Tässä nyt yön yli mietitty tota kojelautaa. Tekis mieli rakentaa uus alumiinista ja nukkauttaa se.
Mutta edelleenkään se mittaristo ei mahdu ja kauhee duuni muutenki.
Pitääkö se poikittais putki nyt väkisin laikata helvettiin sieltä että saa kojelaudan paikalleen.
Mutta edelleen jää kaikki napit ja vimpaimet irti, kun ei sitä tausta levyä ole niille :P
Nyt taas kun kirjoitteli niin alkoi kyrpimään :D
Tarvis hieman ylimääräisiä rahoja niin voisi tehdä uuden kojelaudan ja siihen hommata kasa erillisiä mittareita.
No jos menis vähän suunnittelee autoa..
Tuun sitte taas illalla kiroamaan kyseisen kapineen tänne :)
Eiköhän noi turvakaaret pidä iha kivasti koria kasassa.
Tässä nyt yön yli mietitty tota kojelautaa. Tekis mieli rakentaa uus alumiinista ja nukkauttaa se.
Mutta edelleenkään se mittaristo ei mahdu ja kauhee duuni muutenki.
Pitääkö se poikittais putki nyt väkisin laikata helvettiin sieltä että saa kojelaudan paikalleen.
Mutta edelleen jää kaikki napit ja vimpaimet irti, kun ei sitä tausta levyä ole niille :P
Nyt taas kun kirjoitteli niin alkoi kyrpimään :D
Tarvis hieman ylimääräisiä rahoja niin voisi tehdä uuden kojelaudan ja siihen hommata kasa erillisiä mittareita.
No jos menis vähän suunnittelee autoa..
Tuun sitte taas illalla kiroamaan kyseisen kapineen tänne :)
niin puuttuuko sulla se mittariston taustapaneeli missä on kaikki nupit/napit ja soitin jne jne?
Puuttuu.. pari vuotta sitten purin sisustan ja on ilmeisesti lentäny roskiin ku siivonnu varastoa.
Uus lasi saatu ja keskiviikkona asennus. 100e lasi ja tiiviste yhteensä.
Lasiksi tuli vihreä sävylasi tumman sinisellä yläreunalla.
En kyllä ymmärrä miksi moisia väri komboja tehdään, mutta ei ollu semmosta mitä halusin.
Olisin halunnu kirkkaan lasin normi tummalla yläreunalla, mutta moista ei ollu saatavilla.
No menee se tuollakin.
Jeppistä vaa taas.
Maanantaina lähtee auto kulmiensäätöön ja ensviikolla jos käyttäis leimallakin.
Mutta nyt olis joko vika tai ominaisuus uudessa lootassa.
Kyseessä siis 02A ja neste kytkin.
Ei vissiin ihan normaalia ole, että kytkinpoljin palautuu vähän tahmeasti.
Jos painaa poljinta vain sen verran, ettei paina asetelmaa niin se palautuu nopeasti/normaalisti.
Mutta jos painaa polkimen pohjaan ja päästää niin poljin palautuu hieman hitaasti.
Palauttaa kyllä, mutta häiritsevän hitaasti.
Olisko näillä vikakuvauksilla neuvoja? Asetelman painelaakerin ja kytkinlevyn uusin rempassa.
Maanantaina lähtee auto kulmiensäätöön ja ensviikolla jos käyttäis leimallakin.
Mutta nyt olis joko vika tai ominaisuus uudessa lootassa.
Kyseessä siis 02A ja neste kytkin.
Ei vissiin ihan normaalia ole, että kytkinpoljin palautuu vähän tahmeasti.
Jos painaa poljinta vain sen verran, ettei paina asetelmaa niin se palautuu nopeasti/normaalisti.
Mutta jos painaa polkimen pohjaan ja päästää niin poljin palautuu hieman hitaasti.
Palauttaa kyllä, mutta häiritsevän hitaasti.
Olisko näillä vikakuvauksilla neuvoja? Asetelman painelaakerin ja kytkinlevyn uusin rempassa.
No periaatteessa olis tarvetta.
Jos/kun teen uuden kojelaudan niin siitä saa mallin nippeleitä varten.
Oot näemmä mäntsälästä ja jotenkin kytköksissä tuoho ratataksiin =)
Ite asun tässä kelliksen taksiasemaa vastapäätä.
Ilmottele paikka ja aika ni voisin tulla hakemaan.
Privassa voidaa vaihdella numeroita jos tarvetta.
Jos/kun teen uuden kojelaudan niin siitä saa mallin nippeleitä varten.
Oot näemmä mäntsälästä ja jotenkin kytköksissä tuoho ratataksiin =)
Ite asun tässä kelliksen taksiasemaa vastapäätä.
Ilmottele paikka ja aika ni voisin tulla hakemaan.
Privassa voidaa vaihdella numeroita jos tarvetta.
Eka ilmaus enkä sen jälkeen ole ilmannut.
Voishan sitä kokeilla vielä huomenna ennen aurauskulmien säätöön menemistä.
Kyseessä siis todella pieni viive siinä polkimen liikkeessä.
Jos normaalin vaihdon kytkinliikkeen tekee, niin poljin pysyy jalassa.
Mutta nopeampi polkimen päästö kerkee jalka irrota polkimesta.
Näin ei missään muussa nestetoimisessa kytkimessä ole ollut mitä polkenu.
No huomenna kuitenkin auto ekan kerran kahteen vuoteen kadulle ajoon, niin pääsee vähä tunnustelemaan =)
Ja heti ku aika sallii, niin leimalle.. Miten sitä malttaakin pysyä poissa kadulta ilman leimaa :)
Voishan sitä kokeilla vielä huomenna ennen aurauskulmien säätöön menemistä.
Kyseessä siis todella pieni viive siinä polkimen liikkeessä.
Jos normaalin vaihdon kytkinliikkeen tekee, niin poljin pysyy jalassa.
Mutta nopeampi polkimen päästö kerkee jalka irrota polkimesta.
Näin ei missään muussa nestetoimisessa kytkimessä ole ollut mitä polkenu.
No huomenna kuitenkin auto ekan kerran kahteen vuoteen kadulle ajoon, niin pääsee vähä tunnustelemaan =)
Ja heti ku aika sallii, niin leimalle.. Miten sitä malttaakin pysyä poissa kadulta ilman leimaa :)
Pitää koittaa ilmata siis.
Tänään en jaksanu vaa ajelin semmosenaan päästömittaukseen ja kulmien säätöön.
Päästöt nätisti läpi laakista, mutta kulmien säätö oli sitte yhtä helvettiä.
Ensin ei meinaa saada iskarin alapultteja auki. No kuskin puolen sai, mutta sitte ei mahdu joku työkalu väliin millä sais säädettyä tarkemmin.
Eli käsin vetämällä ja sitte pultit kii :P Voi vittu mä sanon mitä nyrkkipaja meininkiä.
No sitte ku sen sai arvojen sisään, niin apparin puolta ei saanu auki vaan nivel meni paskaksi pyssyllä.
Oli semmone mallia lasten työkalu. Ei ihme ettei pultit sen kanssa meinaa aueta jos vääntyy niin paljon että halkee kappaleiks.
No auraukset sanoin et säätää sinnepäin koska ne oli aivan päi helvettiä.
Renkaat vaa ulvo ku ajoin suoraa =)
No sanoin että ratti ei ole suorassa eikä pidäkkää olla, koska vaan laitoin paikalleen.
No se käänsi sen silti suoraan ja sen mukaan sääti auraukset.
Toisesta päästä kierteet melkee tapissa ja toisessa päässä reilusti kierrettä :P
Torstaina on uus aika ja lupasivat ostaa paremman nivelen.
Ja itse lupasin kääntää pultit toistepäin, kun väitti että hankala mopottaa perä puolelta.
Jos nyt sitten vielä laittaa vähän heikommin kiinni ku raukkojen pulttipyssyt ei jaksa avata jos oon ampunu pyssyn kakkosella kiinni. :P
Joskin varmaan se nivel oli osa syypää heikentämässä voimaa.
Vois myös helpottaa jos siirtopyörien ET olis pikkase pienempi.
On niin sisällä että tarvii juuri tuon nivelen.
Ja kaiken ihanan kruunas se että putki kolisee peräylitykseen.
Eiku takas nosturille ja rälläkkää näyttää.
Aikasemmin minkä huomasin nosturilla, niin putki otti ylityksen jälkeen siihen akseliin.
Nyt se ottaa etupuolelta kii :P
HUOH!..
Tänään en jaksanu vaa ajelin semmosenaan päästömittaukseen ja kulmien säätöön.
Päästöt nätisti läpi laakista, mutta kulmien säätö oli sitte yhtä helvettiä.
Ensin ei meinaa saada iskarin alapultteja auki. No kuskin puolen sai, mutta sitte ei mahdu joku työkalu väliin millä sais säädettyä tarkemmin.
Eli käsin vetämällä ja sitte pultit kii :P Voi vittu mä sanon mitä nyrkkipaja meininkiä.
No sitte ku sen sai arvojen sisään, niin apparin puolta ei saanu auki vaan nivel meni paskaksi pyssyllä.
Oli semmone mallia lasten työkalu. Ei ihme ettei pultit sen kanssa meinaa aueta jos vääntyy niin paljon että halkee kappaleiks.
No auraukset sanoin et säätää sinnepäin koska ne oli aivan päi helvettiä.
Renkaat vaa ulvo ku ajoin suoraa =)
No sanoin että ratti ei ole suorassa eikä pidäkkää olla, koska vaan laitoin paikalleen.
No se käänsi sen silti suoraan ja sen mukaan sääti auraukset.
Toisesta päästä kierteet melkee tapissa ja toisessa päässä reilusti kierrettä :P
Torstaina on uus aika ja lupasivat ostaa paremman nivelen.
Ja itse lupasin kääntää pultit toistepäin, kun väitti että hankala mopottaa perä puolelta.
Jos nyt sitten vielä laittaa vähän heikommin kiinni ku raukkojen pulttipyssyt ei jaksa avata jos oon ampunu pyssyn kakkosella kiinni. :P
Joskin varmaan se nivel oli osa syypää heikentämässä voimaa.
Vois myös helpottaa jos siirtopyörien ET olis pikkase pienempi.
On niin sisällä että tarvii juuri tuon nivelen.
Ja kaiken ihanan kruunas se että putki kolisee peräylitykseen.
Eiku takas nosturille ja rälläkkää näyttää.
Aikasemmin minkä huomasin nosturilla, niin putki otti ylityksen jälkeen siihen akseliin.
Nyt se ottaa etupuolelta kii :P
HUOH!..
Huoh... paremman nivelen ja ei pysty mopottaa....
Eikö ne osaa käyttää käsityökaluja?
Ainahan nivelen rikki saa jos myllyllä paukuttaa. Ja kaiken lisäksi se nivel vie voimaa ihan pirusti ja taas toisaalta jos joku on oikeasti kiinni niin helpommin sen saa auki käsipelillä.Käsityöt kunniaan.
Niin ja onneksi sun aika on torstaina eikä perjantaina 13.pvä joutuisit varmaan kävelemään kotiin.
Eikö ne osaa käyttää käsityökaluja?
Ainahan nivelen rikki saa jos myllyllä paukuttaa. Ja kaiken lisäksi se nivel vie voimaa ihan pirusti ja taas toisaalta jos joku on oikeasti kiinni niin helpommin sen saa auki käsipelillä.Käsityöt kunniaan.
Niin ja onneksi sun aika on torstaina eikä perjantaina 13.pvä joutuisit varmaan kävelemään kotiin.
Juu, jännä liike, jos ei sieltä muita vääntimiä löydy kuin pyssy.
Olisi myös fiksumpaa varmistaa että kummankin puolen pultit avautuvat ennen kuin säätää yhtään mitään... :)
Kannattaa myös ennen uutta säätökeikkaa kääntää renkaat "tappiin" ja kokeilla ottaako pyörät kiinni esim. kallistuksen vakaajaan...
Olisi myös fiksumpaa varmistaa että kummankin puolen pultit avautuvat ennen kuin säätää yhtään mitään... :)
Kannattaa myös ennen uutta säätökeikkaa kääntää renkaat "tappiin" ja kokeilla ottaako pyörät kiinni esim. kallistuksen vakaajaan...
Toisesta päästä kierteet melkee tapissa ja toisessa päässä reilusti kierrettä
Viimeksi muokannut jii_bee, 9.8.2010 18:52. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
No sitä en tosiaan tiedä miksei se käsin sitte koittanu kun kiinni kuitenkin sai käsin.
JA kyllä meillä on omassa tallissa niveliä mitkä kestää mopoa.
Tämä hajonnut oli oikeasti mallia heikko. Saa vaikka räikällä palasiksi.
Oli jotenkin kädettömän oloinen tekijä. Semmonen kaikki tietävä viisastelija.
Heti aluksi alkoi viisastelemaan kuinka onki tuohon kulmaan tarkoitettu nuo tukivarret,
eikä saa työkaluja oikein ja kuinka onki ahdasta ja miten onki niin hankala.
Ymmärtäisin jos asentaja olis joku 50+ vanhan liiton asentaja, mutta tämä oli kuitenki nuori kaveri.
Itse olisin heti alussa jo ottanu renkaat irti ja ampunu mopolla löysälle.
Sen jälkeen uusinta kalibrointi joka vie aikaa kuitenkin sen 4 minuuttia.
No torstaina tosiaa uusi aika. Jännä nähdä millasin arvoihin saavat camber kulmat,
kun ei se niiden työkalu mahtunu väliin että piti käsin koittaa vetää arvoihin :D
Luulis että rengasfirmassa missä on tehty aina noita säätöjä olisi työkaluja hankalempiinkin laitteisiin.
Nyt loppu heti kättelyssä työkalut.
Ennen torstaita käännän pultit toistepäin ja laitan käsin kiinni niin kevyesti että uskaltaa ajaa =)
JA kyllä meillä on omassa tallissa niveliä mitkä kestää mopoa.
Tämä hajonnut oli oikeasti mallia heikko. Saa vaikka räikällä palasiksi.
Oli jotenkin kädettömän oloinen tekijä. Semmonen kaikki tietävä viisastelija.
Heti aluksi alkoi viisastelemaan kuinka onki tuohon kulmaan tarkoitettu nuo tukivarret,
eikä saa työkaluja oikein ja kuinka onki ahdasta ja miten onki niin hankala.
Ymmärtäisin jos asentaja olis joku 50+ vanhan liiton asentaja, mutta tämä oli kuitenki nuori kaveri.
Itse olisin heti alussa jo ottanu renkaat irti ja ampunu mopolla löysälle.
Sen jälkeen uusinta kalibrointi joka vie aikaa kuitenkin sen 4 minuuttia.
No torstaina tosiaa uusi aika. Jännä nähdä millasin arvoihin saavat camber kulmat,
kun ei se niiden työkalu mahtunu väliin että piti käsin koittaa vetää arvoihin :D
Luulis että rengasfirmassa missä on tehty aina noita säätöjä olisi työkaluja hankalempiinkin laitteisiin.
Nyt loppu heti kättelyssä työkalut.
Ennen torstaita käännän pultit toistepäin ja laitan käsin kiinni niin kevyesti että uskaltaa ajaa =)
Ja niin tuli taas nostettua auto nosturille ja jumpattua pakoputki alas.
Ei kyllä isosta ole kiinni putken sovitus. Tällä kertaa otin varman päälle ja nyppäsin takaiskarit irti.
Sen jälkeen parru välii ja laskin autoa nosturilla niin paljon, että taka-akseli sojotti täysin yläviistoon.
Enempää ei kääntyny. =)
Siitä sitten mittailemaan. No 2cm ku laittaa putkea lisää ylityksen kohdalle ja ottaa edestä päin pois niin on hyvä.
Vähempikin varmaa riittäisi, mutta tilaa on tuoda eteenpäin putkea niin otan varmanpäälle.
Sitte nyppäsin eturenkaat irti ja tutkin asentajan jälkiä, niin se oli onnistunu kairaamaa molemmilta puolilta iskarin alapään mutterit pyöreäksi. =)
Täytyy käydä ostaa uudet ja antaa palautetta torstaina kun vien auton uudestaan säädettäväksi.
Onko joku tarkemmin tutkinut ihan säätö laitteilla, että paljon muuttuu aurauskulmat ja camberit kun madaltaa?
Tai edes rullamitalla eroavaisuuksia ja muutoksia.
Jos menis suihkuun ja nukkumaan ni jaksaa painaa normi päivää taas huomenna :)
Öitä.
Ei kyllä isosta ole kiinni putken sovitus. Tällä kertaa otin varman päälle ja nyppäsin takaiskarit irti.
Sen jälkeen parru välii ja laskin autoa nosturilla niin paljon, että taka-akseli sojotti täysin yläviistoon.
Enempää ei kääntyny. =)
Siitä sitten mittailemaan. No 2cm ku laittaa putkea lisää ylityksen kohdalle ja ottaa edestä päin pois niin on hyvä.
Vähempikin varmaa riittäisi, mutta tilaa on tuoda eteenpäin putkea niin otan varmanpäälle.
Sitte nyppäsin eturenkaat irti ja tutkin asentajan jälkiä, niin se oli onnistunu kairaamaa molemmilta puolilta iskarin alapään mutterit pyöreäksi. =)
Täytyy käydä ostaa uudet ja antaa palautetta torstaina kun vien auton uudestaan säädettäväksi.
Onko joku tarkemmin tutkinut ihan säätö laitteilla, että paljon muuttuu aurauskulmat ja camberit kun madaltaa?
Tai edes rullamitalla eroavaisuuksia ja muutoksia.
Jos menis suihkuun ja nukkumaan ni jaksaa painaa normi päivää taas huomenna :)
Öitä.
^ Kyllä ne tossa ykköskopassa ainakin meni ihan vituralleen, tosin siinä saattaa vaikuttaa se kun tolpat vaihtunu ni se cambersäätö menee ihan mihin nyt sattuu menemään ja sehän vaikuttaa myös auraukseen sitten.
Joka tapauksessa reilusti tontittaessa kyllä menee ihan päin honkia ne kulmat.
Epäkeskopultit on hyvät niihin ylempiin. Pystyy ees jotenki säätämään camberit. Ilman niitä se on just sitä että pultit löysälle, käännä rengasta johki päin ja kiinni ja toivo et ne on kohdallaan.
Joka tapauksessa reilusti tontittaessa kyllä menee ihan päin honkia ne kulmat.
Epäkeskopultit on hyvät niihin ylempiin. Pystyy ees jotenki säätämään camberit. Ilman niitä se on just sitä että pultit löysälle, käännä rengasta johki päin ja kiinni ja toivo et ne on kohdallaan.
Miks niitä pultteja tarvii avata kun tontittaa?
Tänää vihdoin saatiin säädettyä kulmat ja ne säädettiin hyvin madallettuna.
Tiistaina olis tarkotus mennä leimalle. Sen jälkeen kovaa ajoa ja paikkojen parantelua.
Pelkään vaa että nyt kun saa vihdoin ajoon sen ni lopahtaa vähän innostus eikä jaksa oikein jatkaa kunnostelua.
No jää nähtäväksi.
Pitäisi yrittää nyt saada maalattua ne vanteetkin. Saisi omat kiekot alle mitkä sopii paremmin ku jonku nissanin vanteet mihin ei ole soviterenkaita edes.
Huomenna auto takas tallille jotta pääsee niputtaa puskurit ja g60 kaaret paikalleen.
Ulostulo pitäisi tehdä uusiksi, kun ei ollu pyöreän reunan lisääminen kiva juttu siihen päähän.
Ja kunhan vanteet on värissä ja auton alla niin vois nappailla vähän uutta kuvaa.
Tuossa aiemmin kun selvittelin sammumis ongelmaa, kun ei auto meinaa sammua.
Ja selvitin että johtui konehuoneessa olevasta releestä. No taas se alkoi vaivata ettei sammu oikein.
Nyt otin releen käteen taas kerran ja tällä kertaa avasin sen kuoren.
Oli todella hapettunut sisältä. Kokeilin painaa releen sisällä olleen nastan kiinni, niin bensapumppu ja se imusarjan päässä oleva surisja alkoi toimia.
Sitten kun päästin niin ne sammu.
Eikös siellä ole jo yksi rele mikä hoitaa tuon.
Nyppäsin tuon hapettuneen pois ja nyt toimii normaalisti.
Ilmeisesti se rele oli niin hapettunut ettei välillä meinannut irrottaa nastaa.
edit.
Kävi muuten hassu juttu. Mittaristosta hävis kellotaulusta tiedot.
Eli nyt ei näy mikään ajotietokoneen juttu siinä. Aivan mykäksi meni.
Olisko jotain vinkkejä? Itse en vielä kerennyt tarkemmin tutkimaan.
edit2.
Hassu juttu selvisi palaneella sulakkeella.
Pitää vähän tutkia niitä johtoja jotka roikkuu pitkin lattiaa etteivät ole nyt jostain iskemässä maihin.
Tänää vihdoin saatiin säädettyä kulmat ja ne säädettiin hyvin madallettuna.
Tiistaina olis tarkotus mennä leimalle. Sen jälkeen kovaa ajoa ja paikkojen parantelua.
Pelkään vaa että nyt kun saa vihdoin ajoon sen ni lopahtaa vähän innostus eikä jaksa oikein jatkaa kunnostelua.
No jää nähtäväksi.
Pitäisi yrittää nyt saada maalattua ne vanteetkin. Saisi omat kiekot alle mitkä sopii paremmin ku jonku nissanin vanteet mihin ei ole soviterenkaita edes.
Huomenna auto takas tallille jotta pääsee niputtaa puskurit ja g60 kaaret paikalleen.
Ulostulo pitäisi tehdä uusiksi, kun ei ollu pyöreän reunan lisääminen kiva juttu siihen päähän.
Ja kunhan vanteet on värissä ja auton alla niin vois nappailla vähän uutta kuvaa.
Tuossa aiemmin kun selvittelin sammumis ongelmaa, kun ei auto meinaa sammua.
Ja selvitin että johtui konehuoneessa olevasta releestä. No taas se alkoi vaivata ettei sammu oikein.
Nyt otin releen käteen taas kerran ja tällä kertaa avasin sen kuoren.
Oli todella hapettunut sisältä. Kokeilin painaa releen sisällä olleen nastan kiinni, niin bensapumppu ja se imusarjan päässä oleva surisja alkoi toimia.
Sitten kun päästin niin ne sammu.
Eikös siellä ole jo yksi rele mikä hoitaa tuon.
Nyppäsin tuon hapettuneen pois ja nyt toimii normaalisti.
Ilmeisesti se rele oli niin hapettunut ettei välillä meinannut irrottaa nastaa.
edit.
Kävi muuten hassu juttu. Mittaristosta hävis kellotaulusta tiedot.
Eli nyt ei näy mikään ajotietokoneen juttu siinä. Aivan mykäksi meni.
Olisko jotain vinkkejä? Itse en vielä kerennyt tarkemmin tutkimaan.
edit2.
Hassu juttu selvisi palaneella sulakkeella.
Pitää vähän tutkia niitä johtoja jotka roikkuu pitkin lattiaa etteivät ole nyt jostain iskemässä maihin.
Noni.. lyö leima siihen rätinkii!!
Ja niinhän se löi. Nyt on muru leimattu ja pääsee vähän ottaa tuntumaa siitä.
Hommat jatkuu edelleen auton kanssa, mutta kiireiden takia aina kun kerkeää.
Seuraavaksi menee vanteet maaliin. Niistä sitten varmaan seuraavan kerran.
Myös pakoputken pää tuottaa nyt jotenkin ongelmaa, kun ei osaa päättää millainen se olisi.
Siitäkin sitten myöhemmin.
Öljynlämmöt pysyy matka-ajossa 90 asteen tuntumassa ja nousee pienessä ruuhkailussa 98 paikkeille.
Uusi tuulilasi ja tiiviste pitää tällä kertaa myös vedet ulkopuolella. =)
Ja niinhän se löi. Nyt on muru leimattu ja pääsee vähän ottaa tuntumaa siitä.
Hommat jatkuu edelleen auton kanssa, mutta kiireiden takia aina kun kerkeää.
Seuraavaksi menee vanteet maaliin. Niistä sitten varmaan seuraavan kerran.
Myös pakoputken pää tuottaa nyt jotenkin ongelmaa, kun ei osaa päättää millainen se olisi.
Siitäkin sitten myöhemmin.
Öljynlämmöt pysyy matka-ajossa 90 asteen tuntumassa ja nousee pienessä ruuhkailussa 98 paikkeille.
Uusi tuulilasi ja tiiviste pitää tällä kertaa myös vedet ulkopuolella. =)
No eihän sitä ole saanu aikaseks sutia maalia vanteisiin, joten tällänen pikku näppäily tähän väliin.
Eli ulostuloa piti koittaa pakertaa. Yhden jo tein, mutta se tuntui vain korostavan pärinää ja ääntä.
Eli ei niin kuin haluan :)
Jonkin aikaa ilman ulostuloa ajelin tässä ja totesin että teen vaimennetun ulostulon.
Eli idea sama kuin normi läpivirtaavalla vaimentimella.
Kuten tuolla galleriassa näkyy, niin olin tehnyt jo tuon 2.5" -> 4.5" supisteen.
Ei muuta kuin rälläkkä käteen ja pilkkomaan.
Kuvia en yllättäen muistanut ottaa välillä, joten on vain valmis kuva.
Alkaa jo fiilistelyt uuvuttaa, joten tein vain toimivan ja perus siistin ulostulon.
Eli reikälevystä mankeloitiin 2.5" putki ja 1mm rosteri pellistä tein tuon kartion.
Pikkasen rälläköintiä ja hitsailua ja hiomista ja kevyttä kiillottamista ja vähän maalia.
Valmis!
Tungin täyteen pakoputkivillaa tuon ulostulon ja kyllähän se vaimensi.
Matala ja kumiseva ääni hiljeni huomattavasti. Nyt on jopa miellyttävä olla autossa =)
Sitten ne ns. civikki pärinät vaimeni jonkin verran. Ainakin paikallaan kun pöristelee.
Auton sisälle ne ei juuri aikasemminkaan kuulunu joten varmaksi en sano miten toimii liikenteessä.
Ja eicca_n soittoa odotellaan edelleen... unohtunu paneeli jo useampaan kertaan =)
Eli ulostuloa piti koittaa pakertaa. Yhden jo tein, mutta se tuntui vain korostavan pärinää ja ääntä.
Eli ei niin kuin haluan :)
Jonkin aikaa ilman ulostuloa ajelin tässä ja totesin että teen vaimennetun ulostulon.
Eli idea sama kuin normi läpivirtaavalla vaimentimella.
Kuten tuolla galleriassa näkyy, niin olin tehnyt jo tuon 2.5" -> 4.5" supisteen.
Ei muuta kuin rälläkkä käteen ja pilkkomaan.
Kuvia en yllättäen muistanut ottaa välillä, joten on vain valmis kuva.
Alkaa jo fiilistelyt uuvuttaa, joten tein vain toimivan ja perus siistin ulostulon.
Eli reikälevystä mankeloitiin 2.5" putki ja 1mm rosteri pellistä tein tuon kartion.
Pikkasen rälläköintiä ja hitsailua ja hiomista ja kevyttä kiillottamista ja vähän maalia.
Valmis!
Tungin täyteen pakoputkivillaa tuon ulostulon ja kyllähän se vaimensi.
Matala ja kumiseva ääni hiljeni huomattavasti. Nyt on jopa miellyttävä olla autossa =)
Sitten ne ns. civikki pärinät vaimeni jonkin verran. Ainakin paikallaan kun pöristelee.
Auton sisälle ne ei juuri aikasemminkaan kuulunu joten varmaksi en sano miten toimii liikenteessä.
Ja eicca_n soittoa odotellaan edelleen... unohtunu paneeli jo useampaan kertaan =)
Täytyy jokupäivä nappailla pari yleiskuvaa missä mennään.
Samalla ehkä hieman selkeämpi kuva ulostulosta, kun autossa kiinni.
Alkaa kyllä polttelee vanteiden maalaus. Häiritsevän sisällä nuo laina vanteet :P
Huomenna napsin kelistä riippumatta kuvia teille.
Jotenki vain masentaa, kun oma saamattomuus "pilannu" ulkokuoren.
Oli tää pari vuotta sitten vielä priima kunnossa, ennen ku perä yskäs niitit pihalle.
Sittemmin vain kärsiny koko ajan.
No huomenna kuvien kera takasin.
Ja jos ei kulje niin madalla se... (tai kevennä) =)
Samalla ehkä hieman selkeämpi kuva ulostulosta, kun autossa kiinni.
Alkaa kyllä polttelee vanteiden maalaus. Häiritsevän sisällä nuo laina vanteet :P
Huomenna napsin kelistä riippumatta kuvia teille.
Jotenki vain masentaa, kun oma saamattomuus "pilannu" ulkokuoren.
Oli tää pari vuotta sitten vielä priima kunnossa, ennen ku perä yskäs niitit pihalle.
Sittemmin vain kärsiny koko ajan.
No huomenna kuvien kera takasin.
Ja jos ei kulje niin madalla se... (tai kevennä) =)
Tässä nyt näitä kokonaisia kuvia tältä hetkeltä.
toinen kuva
kolmas kuva
neljäs kuva
viides kuva
Nyt on jotenkin inspiraatio kateissa eikä keksi ratkaisuja.
Joten nyt on neuvot ja vinkit tarpeen.
Mitä siis teen tuon sisustan kanssa?
Kojelauta millanen?
Takaosan pohjan suoristus takapenkin reunoihin asti?
Sitten voisi ottaa vinkkejä ulkopuolelle myös.
Pakoputki rynkyttää vielä hiiren verran välillä kiinni, joten sitä pitää muokata ylemmäs,
jolloin putkenpää menee ylöspäin kanssa.
Samoin vanteet on vain lainassa, joten niiden ulos tuomista turha miettiä. Uudet tulee paremmin ulos.
Mites sitten noin niinkuin muuten?
toinen kuva
kolmas kuva
neljäs kuva
viides kuva
Nyt on jotenkin inspiraatio kateissa eikä keksi ratkaisuja.
Joten nyt on neuvot ja vinkit tarpeen.
Mitä siis teen tuon sisustan kanssa?
Kojelauta millanen?
Takaosan pohjan suoristus takapenkin reunoihin asti?
Sitten voisi ottaa vinkkejä ulkopuolelle myös.
Pakoputki rynkyttää vielä hiiren verran välillä kiinni, joten sitä pitää muokata ylemmäs,
jolloin putkenpää menee ylöspäin kanssa.
Samoin vanteet on vain lainassa, joten niiden ulos tuomista turha miettiä. Uudet tulee paremmin ulos.
Mites sitten noin niinkuin muuten?
Nostat tuota edes sen verran että pääset ahveniston sillan ali ajaa ja sitten korjaat konepellin ja lisäät vahaa, pitää kato kiiltää kun ei kulje ; )
heh :D
Nostaa en aio vaan hieman madaltaa. ;)
Konepelti korjataan tai vaihdan kuitupellin, jos jostain saisi puoli ilmaiseksi edes rikkinäisen.
Ja pelkkä vaha ei enään riitä.. täytyy harjoitella kiillottamista oikee tosissaa =)
Eli vesihiomapaperilla hinkaten auto läpi ja siitä kiillottamaan hienommilla aineilla.
Lähinnä vesihionta että saisi aplarin minimiin. Muuten toki riittäisi vähän rankempi myllytys.
Hieno projekti!
Sulla näkyy olevan Proflexin puslat tuolla, asensitko etutukivarren takimmaiset puslat se teräsprikka ylöspäin? Kuvassasi näin näyttäisi olevan:
http://hb81.1g.fi/kuvat/Golf+16v/Projek ... medium.jpg
Jettaani menossa sama projekti mutta ohjeista ei ole apua kun molemmat tukivarren puolet on viistetty eikä muuta ohjetta ole..
Sulla näkyy olevan Proflexin puslat tuolla, asensitko etutukivarren takimmaiset puslat se teräsprikka ylöspäin? Kuvassasi näin näyttäisi olevan:
http://hb81.1g.fi/kuvat/Golf+16v/Projek ... medium.jpg
Jettaani menossa sama projekti mutta ohjeista ei ole apua kun molemmat tukivarren puolet on viistetty eikä muuta ohjetta ole..
En muista ohjeita mutta laitoin niinkuin ohjeet käski.
Nyt on kyllä jymähtäny laitto hieman.
Eräs päivä ihmettelin, kun flekti piti omituista ääntä. Kävin kurkkaa konehuonetta,
niin syyläri oli pompannu akun puolelta pois paikaltaan.
Mikähän ihme senki oli liikuttanu. Kaikki muut paitsi apparin puolen moottorin kannake on uusittu.
Täytyy siis tutkia tutkia.
Muita vikoja ei ole ilmaantunu vielä tähän mennessä.
Nyt on kyllä jymähtäny laitto hieman.
Eräs päivä ihmettelin, kun flekti piti omituista ääntä. Kävin kurkkaa konehuonetta,
niin syyläri oli pompannu akun puolelta pois paikaltaan.
Mikähän ihme senki oli liikuttanu. Kaikki muut paitsi apparin puolen moottorin kannake on uusittu.
Täytyy siis tutkia tutkia.
Muita vikoja ei ole ilmaantunu vielä tähän mennessä.
On taas aikaa vierähtänyt eikä oikeastaan ajamista kummempaa ole tapahtunut autolle.
Pakoputken ajoittainen kolina peräylitykseen alkoi korpeamaan sen verran, että päätin tehdä asialle jotain.
Koska alaspäin mennään vielä, niin eihän se käy että tossa vaiheessa ottaa akseliin kiinni.
Alunperin olin laittanut neljällä kumisella kannakkeella putken roikkumaan auton alle.
Käsin ne tuntui jämäköiltä, mutta kiinni ollessaan putki heilui turhankin paljon.
Kävin ostamassa Lahelan lähikaupasta Powerflexin uretaaniset kannakkeet.
Käsin koeteltuna ei kummosta eroa ollu kumisiin, mutta kiinni kun laittoi niin oli todella iso ero.
Kaksi uretaanista piti paremmin putken paikallaan, kuin neljä kumista.
Enään ei putki roiku eikä heilu. Piti heti hieman purottaa perää, jotta saa konkreettista infoa osuuko vai eikö :)
No eihän sieltä enää kolinaa kuulunut. Eli tehtävä suoritettu \o/
Samalla kun ostin nuo kannakkeet, niin tarttui mukaan myös mustat Graystone alumiini mutterit umpi päillä.
Vanteet kun tulevat olemaan mustat jollain tapaa, niin pitäähän mutteritki olla mustat.
No josko se auton vois hiljalleen pistää talviteloille ja alkaa miettimään seuraavia siirtoja.
Odotan ensi "kaudelta" paljon. Varmaan vuoden vaihteen jälkeen palailen astialle.
Pari fotoa osista :)
Pakoputken ajoittainen kolina peräylitykseen alkoi korpeamaan sen verran, että päätin tehdä asialle jotain.
Koska alaspäin mennään vielä, niin eihän se käy että tossa vaiheessa ottaa akseliin kiinni.
Alunperin olin laittanut neljällä kumisella kannakkeella putken roikkumaan auton alle.
Käsin ne tuntui jämäköiltä, mutta kiinni ollessaan putki heilui turhankin paljon.
Kävin ostamassa Lahelan lähikaupasta Powerflexin uretaaniset kannakkeet.
Käsin koeteltuna ei kummosta eroa ollu kumisiin, mutta kiinni kun laittoi niin oli todella iso ero.
Kaksi uretaanista piti paremmin putken paikallaan, kuin neljä kumista.
Enään ei putki roiku eikä heilu. Piti heti hieman purottaa perää, jotta saa konkreettista infoa osuuko vai eikö :)
No eihän sieltä enää kolinaa kuulunut. Eli tehtävä suoritettu \o/
Samalla kun ostin nuo kannakkeet, niin tarttui mukaan myös mustat Graystone alumiini mutterit umpi päillä.
Vanteet kun tulevat olemaan mustat jollain tapaa, niin pitäähän mutteritki olla mustat.
No josko se auton vois hiljalleen pistää talviteloille ja alkaa miettimään seuraavia siirtoja.
Odotan ensi "kaudelta" paljon. Varmaan vuoden vaihteen jälkeen palailen astialle.
Pari fotoa osista :)
Auto myyty Poriin siinä kunnossa mitä viimeisimmissä kuvissa näkyy.
Toivottavasti meni hyviin käsiin ja jaksaa jalostaa pinnatkin kuntoon.
Eli mun puolesta tän voi laittaa lukkoon.
Jos kysyttävää autosta, niin privaan voi huudella.
Jos tarvetta avata tämä topic, niin en pistä vastaan. Kysykää aukaisua sitten modeilta.
Elämäntilanne ei salli nyt harrastamista, mutta eiköhän piakkoin sitä ole jo pakottava tarve
keksiä uusi harraste peli =) (hieman jo väijyny kotimaan sekä ulkomaiden tarjontaa)
Toivottavasti meni hyviin käsiin ja jaksaa jalostaa pinnatkin kuntoon.
Eli mun puolesta tän voi laittaa lukkoon.
Jos kysyttävää autosta, niin privaan voi huudella.
Jos tarvetta avata tämä topic, niin en pistä vastaan. Kysykää aukaisua sitten modeilta.
Elämäntilanne ei salli nyt harrastamista, mutta eiköhän piakkoin sitä ole jo pakottava tarve
keksiä uusi harraste peli =) (hieman jo väijyny kotimaan sekä ulkomaiden tarjontaa)
Palaa sivulle “Projektiosasto”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 117 vierailijaa