a6 c4 -97 ilmastointi
Valvoja: ffp jäsenet
a6 c4 -97 ilmastointi
Audin ilmastointi temppuilee..
Eli huollon jälkeen puhalsi noin:viikon kylmää, joten käytin uudelleen. Vuotoja ei löytynyt eikä myöskään ollut hävittänyt kylmäaineita. Puhalsi jälleen päivän kylmää mutta nyt lähinnä lämmintä. Automaatti ei myöskään koskaan laskenut puhaltimen nopeutta.
Mistähän lähtis vikaa hakemaan?
Eli huollon jälkeen puhalsi noin:viikon kylmää, joten käytin uudelleen. Vuotoja ei löytynyt eikä myöskään ollut hävittänyt kylmäaineita. Puhalsi jälleen päivän kylmää mutta nyt lähinnä lämmintä. Automaatti ei myöskään koskaan laskenut puhaltimen nopeutta.
Mistähän lähtis vikaa hakemaan?
Kurkkaa tästä ketjusta, varmasti löytyy Oudun seudulta joku VCDS-kaveri joka lukee pientä korvausta vastaan koodit.
http://www.ffp.fi/bb/viewtopic.php?t=65197
http://www.ffp.fi/bb/viewtopic.php?t=65197
Paneeli kertoo kyllä itsekkin. Puhallus ylös ja sisäkierron nappia yhtäaikaa.
http://www.audiworld.com/tech/int5.shtml
http://www.audiworld.com/tech/int5.shtml
Ei antanut vikakoodia, paneelista en muistanutkaan vilkasta..
Ei ilmeisesti vain riitä paine puhaltamaan kunnolla, kyllä näin ainakin korjaamon huoltomies sanoi ettei vuotoja näkynyt. Nyt vain tuon koodien lukijan kanssa huomattiin että lämmityslaitteen kennon kotelon välistä on jotain tahnaa pukannut?
Ei ilmeisesti vain riitä paine puhaltamaan kunnolla, kyllä näin ainakin korjaamon huoltomies sanoi ettei vuotoja näkynyt. Nyt vain tuon koodien lukijan kanssa huomattiin että lämmityslaitteen kennon kotelon välistä on jotain tahnaa pukannut?
Lämmityslaitteen kennon "tahna" lienee kuivunutta jäähdytinnestettä. Kannattaa vaihtaa se kenno ennenkuin alkaa vuotaa kunnolla.
Asiaan; ilmastointijärjestelmässä on painekytkin joka ei anna kompressorin käynnistyä jos systeemissä ei ole kylmäainetta, koska se toimii myös voiteluaineena kompressorille. Eli jos Auto-napin painamisen jälkeen kompura lähtee pyörimään niin kyllä siellä systeemissä on kylmäainetta (tai paineanturi on viallinen, mutta se on epätodennäköisempää).
Asiaan; ilmastointijärjestelmässä on painekytkin joka ei anna kompressorin käynnistyä jos systeemissä ei ole kylmäainetta, koska se toimii myös voiteluaineena kompressorille. Eli jos Auto-napin painamisen jälkeen kompura lähtee pyörimään niin kyllä siellä systeemissä on kylmäainetta (tai paineanturi on viallinen, mutta se on epätodennäköisempää).
Ensimmäisenä kannattaa todeta se vuotopaikka ja korjata vuotava kohde.
Esim. koeponnistus typellä on loistava keino siihen.
Kysele vaikka mekanerilta jos oulunseudulla vaikutat.
www.mekaner.com
Esim. koeponnistus typellä on loistava keino siihen.
Kysele vaikka mekanerilta jos oulunseudulla vaikutat.
www.mekaner.com
Palaa sivulle “Tekniikka - Yleinen”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 58 vierailijaa