Polo SDi:hin lisää ''tenhoa'' ?
Valvoja: ffp jäsenet
Polo SDi:hin lisää ''tenhoa'' ?
Hei !
Osaako kukaan neuvoa, miten tuosta AEY moottorista saisi edes hiukan lisätenhoa irti ?
Kyseessä siis ahtamaton jakajaruiskutuspumppu-moottori, joku kertoi joskus, että ottaa EGR:n pois käytöstä ?
Saako koko mottoria edes pirisettyä ylipäätään '':D'' ?
Osaako kukaan neuvoa, miten tuosta AEY moottorista saisi edes hiukan lisätenhoa irti ?
Kyseessä siis ahtamaton jakajaruiskutuspumppu-moottori, joku kertoi joskus, että ottaa EGR:n pois käytöstä ?
Saako koko mottoria edes pirisettyä ylipäätään '':D'' ?
Kolmeovisessa on ollut vaihtoehtona 1.9 vaparidiesel (AEF) mutta Classicissa vain elektroniset jakajapumpulliset.
Moottorin valmistusvuodellahan ei ole merkitystä, vaan auton korimallin esittelyn ja rekisteröinnin yhteydessä saavutettavalla päästöluokalla. (Ihan hatusta heitettynä nyt:) jos tuo Polo Classic on täyttänyt Euro2 -normit niin sinne ei silloin saa heittää euro1 -normin mukaista moottoria, jollainen tuo AAZ ilmeisesti on.
Moottorin valmistusvuodellahan ei ole merkitystä, vaan auton korimallin esittelyn ja rekisteröinnin yhteydessä saavutettavalla päästöluokalla. (Ihan hatusta heitettynä nyt:) jos tuo Polo Classic on täyttänyt Euro2 -normit niin sinne ei silloin saa heittää euro1 -normin mukaista moottoria, jollainen tuo AAZ ilmeisesti on.
Eli jos nyt oikein ymmärsin ":D" ( olen siis ihan ulalla oikeasti ), niin Poloon saisi laittaa esimerkiksi AHU moottorin ?
Eikös AHU ole jo kuitenkin Euro2-normien mukainen kun sehän löytyy vissiinkin Pasuunoista(kö) ja Golffeista(kö) ?
Auttakaa tyhmää 🙈
Miten katastuksen kanssa nuo päästömittaukset jos vaihtaa esim. tuon AHU moottorin ?
Eikös AHU ole jo kuitenkin Euro2-normien mukainen kun sehän löytyy vissiinkin Pasuunoista(kö) ja Golffeista(kö) ?
Auttakaa tyhmää 🙈
Miten katastuksen kanssa nuo päästömittaukset jos vaihtaa esim. tuon AHU moottorin ?
Polo Classiciin on saanut tehtaalta AHU-moottoria, joten sellaisen voi vaihtaa ongelmitta. Alusta pitää toki vaihtaa vastaamaan myös tehtaan varustusta, eli jos AHUn kera on tullut isompaa jarrua, sellaiset pitää vähintään myös vaihtaa alle.
Ei noista euro-päästöluokista kannata murehtia. Oli nyt vaan esimerkkinä siitä että "uudempaan" koriin ei voi laittaa "vanhempaa" moottoria.
Vuosikatsastuksen yhteydessä tarkistetaan dieselmoottoreista vain savuarvo, siihen ei vaikuta edes katalysaattorin puuttuminen...
ainiin, ja vink vink: Tuota korimallia on saanut myös AFN-moottorilla (jossa VNT-ahdin ja tämän myötä miljoona kertaa helpommat viritysmahdollisuudet...)
Ei noista euro-päästöluokista kannata murehtia. Oli nyt vaan esimerkkinä siitä että "uudempaan" koriin ei voi laittaa "vanhempaa" moottoria.
Vuosikatsastuksen yhteydessä tarkistetaan dieselmoottoreista vain savuarvo, siihen ei vaikuta edes katalysaattorin puuttuminen...
ainiin, ja vink vink: Tuota korimallia on saanut myös AFN-moottorilla (jossa VNT-ahdin ja tämän myötä miljoona kertaa helpommat viritysmahdollisuudet...)
Tuolta katsomaan: http://www.autowiki.fi/index.php/VAG_AFN_-moottori
Väittäisin että suutinremontin hinnalla saat jo sen farkkuAFN:ään vaadittavan välirahan.
EGR tukkiminen ei periaatteessa lisää tehoja ollenkaan, mutta käytännössä jos se falskaa jatkuvasti pakokaasuja imuilmaan niin sen poisotto voi parantaa tehoja. Lisäksi imusarjan puhdistus voi tuoda takaisin muutaman kadotetun hevosen.
EGR tukkiminen ei periaatteessa lisää tehoja ollenkaan, mutta käytännössä jos se falskaa jatkuvasti pakokaasuja imuilmaan niin sen poisotto voi parantaa tehoja. Lisäksi imusarjan puhdistus voi tuoda takaisin muutaman kadotetun hevosen.
Palaa sivulle “Tekniikka - Diesel”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 55 vierailijaa