Passat G60 liian korkeat CO-arvot
Valvoja: ffp jäsenet
Passat G60 liian korkeat CO-arvot
Katsastuksessa CO:t liian korkealla tyhjäkäynnillä ja kierroksilla. Onko näissä jotain tyyppivikaa joka PG-moottorissa tuon tekee? Kulutus myös ollut korkeampi kuin kuuluisi.
Muut arvot Ok.
Muut arvot Ok.
Viimeksi muokannut Cokkeli, 13.9.2013 20:30. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
http://www.skenegroup.net/usr/morkai/IX ... tomus.html
tuosattui joskus kesällä vastaan, siinä ainakin itse sääteli siitä potikasta.
tuosattui joskus kesällä vastaan, siinä ainakin itse sääteli siitä potikasta.
Tuohan kuullostaisi jo liian hyvältä ollakseen totta. :)
Tätä vissiin meinattiin?
PG moottorin tyhjäkäynnin ja CO säätäminen
Tähän hommaan pitäisi olla CO testeri kiinni siinä putkessa, mikä tulee pakosarjalta kannen viereen vasemmalle. Liekkö tähän hommaan sopisi myös huoltamoiden tai katsastusasemien pakokaasutesteri?
Idle Speed / CO Content
1) Pull crankcase breather hose off pressure regulating valve and turn it so that only fresh air will be drawn in.
2) Let engine run at idle.
3) After approximately one minute disconnect the blue connector at the coolant temperature sender.
4) Raise the engine speed four times to over 3000 RPMs and then let the engine return to idle (This cancels the hot start idle increase function).
5) Adjust if necessary.
6) Remove tamper resistant plug over the CO screw, rotate both adjustment screws alternately. --- the idle speed is 800 30 RPMs --- and the CO is around 1.2 %
7) Reconnect the blue temperature sensor harness plug.
8) Raise the engine four more times to over 3000 RPMs and then let the engine return to idle.
9) Check to make sure that the CO did not go out of specs. --- If the CO is out of specs, check the oxygen sensor system.
10) With the settings correct shut off the engine and reconnect the crankcase breather hose.
11) Install a new tamper resistant plug over the CO adjustment screw.
Tätä vissiin meinattiin?
PG moottorin tyhjäkäynnin ja CO säätäminen
Tähän hommaan pitäisi olla CO testeri kiinni siinä putkessa, mikä tulee pakosarjalta kannen viereen vasemmalle. Liekkö tähän hommaan sopisi myös huoltamoiden tai katsastusasemien pakokaasutesteri?
Idle Speed / CO Content
1) Pull crankcase breather hose off pressure regulating valve and turn it so that only fresh air will be drawn in.
2) Let engine run at idle.
3) After approximately one minute disconnect the blue connector at the coolant temperature sender.
4) Raise the engine speed four times to over 3000 RPMs and then let the engine return to idle (This cancels the hot start idle increase function).
5) Adjust if necessary.
6) Remove tamper resistant plug over the CO screw, rotate both adjustment screws alternately. --- the idle speed is 800 30 RPMs --- and the CO is around 1.2 %
7) Reconnect the blue temperature sensor harness plug.
8) Raise the engine four more times to over 3000 RPMs and then let the engine return to idle.
9) Check to make sure that the CO did not go out of specs. --- If the CO is out of specs, check the oxygen sensor system.
10) With the settings correct shut off the engine and reconnect the crankcase breather hose.
11) Install a new tamper resistant plug over the CO adjustment screw.
Sanoisin että katti toimii hyvinkin, mutta moottori käy turhan rikkaalla. Jos lambdaa ei ole vuosiin vaihdettu, niin siitä on hyvä aloittaa koska se on kuitenkin kuluva osa. Sitä paremmalla syyllä mikäli sinne on laitettu halpatarvike joskus. NTK/Bosch on ainoat toimivat lambdat.
En oikeen ymmärrä täysin tuota digifantin CO-potikkaa katsastusmittausten säädössä. Lambdalla kuitenkin on täysi valta moottorin säätöön digifantissa osakaasulla. Johtoliitokset eculle asti kannattaa myös tarkistaa, itselläni oli aikoinaan johto melkein irtipoikki hapettunut ja aiheutti kivoja ongelmia.
En oikeen ymmärrä täysin tuota digifantin CO-potikkaa katsastusmittausten säädössä. Lambdalla kuitenkin on täysi valta moottorin säätöön digifantissa osakaasulla. Johtoliitokset eculle asti kannattaa myös tarkistaa, itselläni oli aikoinaan johto melkein irtipoikki hapettunut ja aiheutti kivoja ongelmia.
jos lontoo taittuu niin tässä bentleyn ohje potikkaan digifantissa.
The idle mixture (% CO) is adjusted by turning the
idle mixture screw, changing the amount of air
allowed to bypass the air flow sensor flap. This
changes the opening force acting on the flap,
which changes the potentiometer signal to the
control unit. Since the injector opening time (and
therefore the amount of fuel delivered) is
influenced by the potentiometer signal, the idle
mixture is changed.
The idle mixture screw can only be reached and
adjusted after removing the anti-tampering plug
in the top of the air flow sensor housing. This
small plug is removed by drilling with a 2.5 mm
(3/32 in.) drill bit and threading a screw into the
plug so that it can be extracted with pliers.
With the plug removed, adjust the idle mixture
using a 5 mm hex wrench as shown in Fig. 7-21.
Turning the screw clockwise makes the mixture
richer (higher % CO). Turning it counterclockwise
makes the mixture leaner (lower % CO). Adjust
idle mixture to achieve the correct % CO for the
average altitude above sea level according to the
graph
The idle mixture (% CO) is adjusted by turning the
idle mixture screw, changing the amount of air
allowed to bypass the air flow sensor flap. This
changes the opening force acting on the flap,
which changes the potentiometer signal to the
control unit. Since the injector opening time (and
therefore the amount of fuel delivered) is
influenced by the potentiometer signal, the idle
mixture is changed.
The idle mixture screw can only be reached and
adjusted after removing the anti-tampering plug
in the top of the air flow sensor housing. This
small plug is removed by drilling with a 2.5 mm
(3/32 in.) drill bit and threading a screw into the
plug so that it can be extracted with pliers.
With the plug removed, adjust the idle mixture
using a 5 mm hex wrench as shown in Fig. 7-21.
Turning the screw clockwise makes the mixture
richer (higher % CO). Turning it counterclockwise
makes the mixture leaner (lower % CO). Adjust
idle mixture to achieve the correct % CO for the
average altitude above sea level according to the
graph
Mutta eikös tuo lambda-arvo 1,02 ole aika hyvä? Alan epäillä imuvuotoa jossain imusarjan letkuissa.. Kun nostaa vähän kierroksia kaasuläpältä niin kuuluu pieni suhahdus tai vingahdus jostain sieltä imusarjan takamaastosta.
Tulpat(Denso IW20) oli aika vaaleat. Ei yhtään sen näköiset että kävisi rikkaalla.
Kierroksia nostaa mielestäni aika hitaasti.
Tulpat(Denso IW20) oli aika vaaleat. Ei yhtään sen näköiset että kävisi rikkaalla.
Kierroksia nostaa mielestäni aika hitaasti.
Juuri tänään ilmanputsarin vaihto. Viimeviikolla öljyt+suodatin. Tulppia olen vasta tutkiskellut ja yrittänyt välttää niiden vaihtoa. Maksaa nekin niin pirusti. Näyttää ihan hyvältä tulpat.
Ehkä lambda seuraavaksi. Sitten tulpat.
Sytytys on säädetty kerran valolla ja vähän käsin haettu parasta perstuntumaa.
Katalysaattori on tulossa saksasta tuohon rallyeen joten siitä saa tarvike katti siirtyä pasuunaan.
Ehkä lambda seuraavaksi. Sitten tulpat.
Sytytys on säädetty kerran valolla ja vähän käsin haettu parasta perstuntumaa.
Katalysaattori on tulossa saksasta tuohon rallyeen joten siitä saa tarvike katti siirtyä pasuunaan.
Viimeksi muokannut Mandeprkl, 17.9.2013 22:55. Yhteensä muokattu 4 kertaa.
Kyllähän se vaikuttaa kulkuun, digifant säätää ennakkoa aina nakutukseen saakka ja sitten alkaa siitä ottamaan takaisinpäin. Ilman nakutuksentunnistinta taitaa mennä pelkällä perusennakolla, (tästä en ole ihan varma).
Onko sulla se sininen lämpötilaanturi kunnossa? Sekin voi antaa väärä lämpötilatietoa ja siksi seos menee rikkaalle.
Voihan se vuotava pakoputki vaikuttaa lambdan toimintaan, luulee seoksen olevan laiha ja siksi antaa bensaa lisää.
Kaikki kuitenkin kannattaa korjata, kyllähän se sitten päästöistä läpi menee. Tai sitten viet auton pajalle laitettavaksi.
Mulla oli countryssä (ei Toki ole ahdettu) digifantin ohjaus boksi rikki ja siltimmeni leimasta läpi kun laitettiin sytkä ja pakoputki kuntoon ja lambdasta juotetut johdonpäät pois. Oli co taivaissa ja HC yli 200
Onko sulla se sininen lämpötilaanturi kunnossa? Sekin voi antaa väärä lämpötilatietoa ja siksi seos menee rikkaalle.
Voihan se vuotava pakoputki vaikuttaa lambdan toimintaan, luulee seoksen olevan laiha ja siksi antaa bensaa lisää.
Kaikki kuitenkin kannattaa korjata, kyllähän se sitten päästöistä läpi menee. Tai sitten viet auton pajalle laitettavaksi.
Mulla oli countryssä (ei Toki ole ahdettu) digifantin ohjaus boksi rikki ja siltimmeni leimasta läpi kun laitettiin sytkä ja pakoputki kuntoon ja lambdasta juotetut johdonpäät pois. Oli co taivaissa ja HC yli 200
Tänään kokeiltu uusintakatsastusta ja kaikki lukemat oli parantunut. Enää jäi kiinni CO-arvosta kierroksilla. Oli muistakseni 0,52...
Sininen lämpöanturi vaihdettu myös ja vanhakin näytti aika tuoreelta. Lisäksi bensan sekaan meni Redline Si-1 -lisäainetta puhdistamaan bensapuolen..
Pakoputkiston kimppuun seuraavaksi..
Sininen lämpöanturi vaihdettu myös ja vanhakin näytti aika tuoreelta. Lisäksi bensan sekaan meni Redline Si-1 -lisäainetta puhdistamaan bensapuolen..
Pakoputkiston kimppuun seuraavaksi..
ainakin täälläpäin sillä on vaikutusta myös korotetulla tyhjäkäynnillä, eli kun koneella ei ole "kuormaa" mutta kierroksia on , tiedä sitten virallisesti..
toki jos siellä on oikeasti jotain häikkää niin kannattaahan ne ottaa ekana pois
toki jos siellä on oikeasti jotain häikkää niin kannattaahan ne ottaa ekana pois
Viimeksi muokannut samza, 19.9.2013 22:02. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Vähän viittaisi että katalysaattori vetäisi viimeisiä tai ennen lambda-anturia on pieni vuoto pakoputkessa. Pieni määrä O2:sta nostaa lambdan laihan puolelle, eli yli 1:sen. Todellisuudessa lambda on varmaan 1:ssä tai aavistuksen rikkaan puolella.
"sitkutus" saattaa olla nakutusta, joten kannattaa olla varovainen ja selvittää asia.
"sitkutus" saattaa olla nakutusta, joten kannattaa olla varovainen ja selvittää asia.
Palaa sivulle “Tekniikka - Bensa”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 74 vierailijaa