VR6 FAQ/jutustelut/kysymykset tänne

Kaikki bensiinimootterihin ja niihin liittyvään tekniikkaan keskittyvä

Valvoja: ffp jäsenet

snowman
-
Viestit: 257
Liittynyt: 25.7.2003 15:09
Viesti:

ViestiKirjoittaja snowman » 27.9.2010 8:17

Hei Snowman_81

Huomasithan sen viereisen, kylmäjuotoskuvassa, korkkaa sit just....


Huomattu on ja korjattu ;)

Joomi
-
Viestit: 47
Liittynyt: 20.11.2009 17:25

ViestiKirjoittaja Joomi » 27.9.2010 12:42

Vaihdoin virranjakajan kannen. Kävin kokeilemassa autoa ja se kiers paremmin ja nyt paikoillani kierrätin ja hyvin kiers sinne yli 6500rpm. Kokeilin uudestaan ja kiers huonommin. Parin kierrätyksen jälkeen se alkoi kiertää huonommin ja nyt se tössähtää sinne vähän päälle 5000rpm. Olisikohan virranjakajassa, tulpissa tai tulpanjohdoissa vikaa? tulpat ja tulpanjohdot on ostettu motonetistä ja ajettu noin 2500km.

Noppis
-
Viestit: 327
Liittynyt: 17.9.2006 18:26

ViestiKirjoittaja Noppis » 27.9.2010 15:07

No motonetin tulpanjohdot on täysin paskaa tavaraa jotta voi hyvinki olla niissä syy, nimittäin tuppaavan lyömään läpi herkästi.
Alkuperäiset kupari-piuhat marmorilta niin ne on taattua laatua.

Voit toki pimeässä suihkutella vettä johtoihin auton käydessä ja kattoa lyökö läpi mistään.

Joomi
-
Viestit: 47
Liittynyt: 20.11.2009 17:25

ViestiKirjoittaja Joomi » 27.9.2010 15:13

Muistaakseni täällä ku oon lueskellu, niin marmorilla ne johdot maksaa jotain 60e/kpl. Ihan tolkuton hinta. Vois Ebaysta katella, jospa siellä olis hieman halvemmalla.

Mistä sais NGK:n tai Boschin tulppia?

Slantsix
-
Viestit: 5867
Liittynyt: 23.7.2003 11:36
Viesti:

ViestiKirjoittaja Slantsix » 27.9.2010 16:51

Eli tarkennus tohon mitä firmoja etsin. Hakusessa on isotvenat, venajouset, ti retainerit yms kannen sälää. jos euroopasta löytyisi suht samoilla hinnoilla kuin jenkeistä, niin säästäisi tullit, verot yms.
Mikä firma tai kuka osaa suomessa portata Vr6:sen kannen?

Sami-
-
Viestit: 2025
Liittynyt: 8.7.2004 15:12

ViestiKirjoittaja Sami- » 27.9.2010 16:57

Olikos tuossa mk4:n peltisessä kannentiivisteessä miten isot erot mk3:n pahviin verrattuna? Ja saako nuita mk4 peltejä miten helposti suomenmaalta muualta kuin marmorilta? Itselläni -98 kone.

Slantsix
-
Viestit: 5867
Liittynyt: 23.7.2003 11:36
Viesti:

ViestiKirjoittaja Slantsix » 27.9.2010 17:03

IV 12v varmaan tarkoitat?
Se on peltinen, eli kestävempi ja ohuempi, lisää 0,5 lisää puristuksia. Ei kuulema suositella yli 272° nokille, venttiilin ja männän väli jää liian pieneksi.

Mikko__
-
Viestit: 381
Liittynyt: 21.10.2003 18:02

ViestiKirjoittaja Mikko__ » 27.9.2010 18:02

onko tolle peltiselle tiivisteelle osanumeroa pistää tähän?

Sami-
-
Viestit: 2025
Liittynyt: 8.7.2004 15:12

ViestiKirjoittaja Sami- » 27.9.2010 19:32

Juu 12venttiilisistä puhun.

Eli tiivisteen muodossa ei sinänsä ole mitään eroa? Reijät yms samat? Kannattanee sitten jo lie lähemmäksi 8,0:1 tms. männät pistää tuon peltipahvin kanssa niin puristussuhde asettuu sopivaksi jotta voi lyödä löylyä kiukaaseen.

Mikko__
-
Viestit: 381
Liittynyt: 21.10.2003 18:02

ViestiKirjoittaja Mikko__ » 27.9.2010 19:47

Täysin sama on toi peltinen 12v tiiviste reijitykseltään, mulla semmonen on kiinni tossa, mutta kun koneen avaa ni pitäs saada uus.

Slantsix
-
Viestit: 5867
Liittynyt: 23.7.2003 11:36
Viesti:

ViestiKirjoittaja Slantsix » 28.9.2010 7:32

Jopo : Kyllähän niitä ohuempia kansipeltejä löytyy suomestakin. Victor reinz:ltä saa ainakin tuotenumerolla 61-34125-00 ja orkkis numero 021103383 N.

Ville-Risto 5 (150hp)
-
Viestit: 128
Liittynyt: 19.5.2006 11:41

vr6/5 sähköisen vesipumpun käytös..;)

ViestiKirjoittaja Ville-Risto 5 (150hp) » 28.9.2010 12:24

Heips ... Kuinka kauan (sekuntteja/minuutteja ? ) kyseinen vesipumppu pyörii?
Eli hakusessa on tuon pumpun "normaali toiminta" Tyyliin..koska pumppu käynnistyy ja mikä sitä ohjaa (lähinnä mitkä anturit/anturi mittaa vedenlämpöä josta tieto "älylle" joka laittaa pumpun päälle ) Ja onko tuon pumpun tarkoitus vain jälkijäähdyttää konetta ajon jälkeen kun virrat autosta muuten katkaistu vai mahdollisesti myös jokin muu käyttölogiikka?

Mikko__
-
Viestit: 381
Liittynyt: 21.10.2003 18:02

ViestiKirjoittaja Mikko__ » 28.9.2010 13:15

Keltaisesta vedenlämpöanturista menee tieto tuohon "ohjain boksiin" mikä ohjaa myös flektejä ja sitä sähköistä pumppua, ohjain sijaitsee siinä paisuntasäiliön alla.

Pumppu pyörii ainakin kun autossa on virrat päällä/käynnissä ja silloin kun auto sammutettu lämpimänä ja flekti lähtee pyörimään. En tiedä onko lisäksi jotain muuta logiikkaa??

Tuoms
-
Viestit: 88
Liittynyt: 21.4.2010 22:56

ViestiKirjoittaja Tuoms » 29.9.2010 11:26

Joomi kirjoitti:Muistaakseni täällä ku oon lueskellu, niin marmorilla ne johdot maksaa jotain 60e/kpl. Ihan tolkuton hinta. Vois Ebaysta katella, jospa siellä olis hieman halvemmalla.


Pidemmät maksaa ton verran, lyhyemmät vähemmän. 174e oli koko sarja marmorilla jos en ihan väärin muista.

Sami-
-
Viestit: 2025
Liittynyt: 8.7.2004 15:12

ViestiKirjoittaja Sami- » 1.10.2010 20:16

Voisko joku kattoa ETKAsta tms. uudemman (loppuvuosi -97) veeran jakopään ohjainten ja kiristimien osanumerot? 1-rivisillä ketjuilla siis kyseinen kone. Onko yläpään ohjain sama kuin 2-rivisellä ketjulla? Varaosapuljussa ei löydetty kuin tuo "vanhempi" yläohjain ja sopivuus oli vain sen mukaan -96 asti joten jäi tilaamatta epävarmuuden jyllätessä.

Voisi vaihtaa tuohon 400tkm ajettuun alkuperäiseen jakopäähän vihdoin ainakin nuo ohjaimet kun on ketju jo pikkusen jälkeä niihin hangannut..

hakala-
-
Viestit: 43
Liittynyt: 26.11.2009 14:43

tyhjäkäynti ongelma

ViestiKirjoittaja hakala- » 2.10.2010 13:10

dodiin tuli korjattua tuo veeran tyhjäkäynti ongelma. Ongelmana oli että käynnistäessä nosti kierrokset noin 1500rpm ja muutenkin seilaili tyhjäkäynti. Lueskelin foorumia parit päivät ja kokeilin mm. Lämpötila-anturin, kaasuläpät, "tyhjäkäyntimoottori", ilmamassamittari.

Ei oikein mikään näyttäny auttavan kunnes huomasin jonkun kirjoittaneen että tyhjäkäyntimoottoriin kun katsoo, niin ei saa näkyä rakoa. Itselläni näky noin 2mm rako. Säätöruuvi oli vedetty unpeen jollai massalla eli sitä oli ennenkin korjailtu. Otin massat pois ja säätelin ruuvia ja voila taas toimii tyhjäkäynti kuten pitää ja ei nosta kierroksia käynnistäessä!

Kirjoottelin vaan omat kokemukset, kiitokset ja voihan tästäkin olla jollekkin hyötyä!

Joomi
-
Viestit: 47
Liittynyt: 20.11.2009 17:25

ViestiKirjoittaja Joomi » 2.10.2010 16:22

Mikä tuo engine speed sensor oli? Onko se juuri tuo hall anturi?

Mikko__
-
Viestit: 381
Liittynyt: 21.10.2003 18:02

ViestiKirjoittaja Mikko__ » 2.10.2010 22:14

Engine speed sensor on lohkossa koneen etupuolella, hall-anturi virranjakajassa / ketjukotelossa coilbackin vieressä. Eli eri antureita ovat.

VsQ
-
Viestit: 19
Liittynyt: 11.8.2010 11:53

ViestiKirjoittaja VsQ » 4.10.2010 23:06

Onko vr6:n tulpan johdoissa eroa vm. -94 jälkeen, kun paikallisessa merkkiliikkeessä myyvät -92 ja -93 johtoja erillisinä, mutta vuodesta -94 lähtien yhtenä pakettina?

Slantsix
-
Viestit: 5867
Liittynyt: 23.7.2003 11:36
Viesti:

ViestiKirjoittaja Slantsix » 4.10.2010 23:08

Jakaja vs puolapaketti. Tosin en tiedä mitä eroa on niiden johdoissa.

Joomi
-
Viestit: 47
Liittynyt: 20.11.2009 17:25

ViestiKirjoittaja Joomi » 5.10.2010 15:21

Katsastuksessa ei ollut päästöt kohdillaan. CO korotetulla pyörimisnopeudella liian korkea ja HC joutokäynnillä liian korkea. joutokäynnillä CO 0,32 ja HC 120. Yli 2000rpm CO 0,49 ja HC 56. Lambda arvo oli 1.01.

Tuoms
-
Viestit: 88
Liittynyt: 21.4.2010 22:56

ViestiKirjoittaja Tuoms » 6.10.2010 16:21

VsQ kirjoitti:Onko vr6:n tulpan johdoissa eroa vm. -94 jälkeen, kun paikallisessa merkkiliikkeessä myyvät -92 ja -93 johtoja erillisinä, mutta vuodesta -94 lähtien yhtenä pakettina?


Joskos tuosta uudemmalle vuosimallille tarkotetusta paketista uupuu puolanjohto. MUTUa, mutta ainakin omassa setissä tuo puolanjohto oli ja muuten johdot oli ihan sopivia coilpackkiin.

VsQ
-
Viestit: 19
Liittynyt: 11.8.2010 11:53

ViestiKirjoittaja VsQ » 6.10.2010 20:13

Ok, sitä itsekkin pähkäilin. Mutta nyt on kumminki uudet johdot omassa veerassani. Paikallisesta varaosaliikkeestä ostin, enkä motonetistä :) Hyvin on tähän asti (~200km) pelannu :D Nykiminenki häipy. Entiset johdot oli kyllä siinä kunnossa että liekkö alkuperäiset ollu x)

wilpertti
-
Viestit: 6
Liittynyt: 1.10.2010 14:40

Veeran käyntiin lähtö??

ViestiKirjoittaja wilpertti » 8.10.2010 16:01

Eli auton käyntiin lähtö tuottaa aamuisin muutaman sata ärräpäätä ja muita yleissivistyksellisiä sanoja kun ei lähde millään käymään ja kun saa käymään niin haisee todella pahalta! Mistä moinen johtuu?? Niin ja tyhjäkäynti on mikä on ja ei muutenkaan jaksaisi käydä kunnolla!

juqeazo
-
Viestit: 6
Liittynyt: 22.12.2009 13:04

ViestiKirjoittaja juqeazo » 9.10.2010 12:23

Nyt tarvis apuja! vr6 golffi vm93 vuotaa öljyä kansipahvin välistä ilmeisesti siitä ykköspytyltä. Tosi mukava tyyppivika. Mitähän tuon tiivisteen vaihto kustantaa korjaamolla jossain tampereen seudulla?

hakala-
-
Viestit: 43
Liittynyt: 26.11.2009 14:43

ViestiKirjoittaja hakala- » 9.10.2010 17:44

Eli ei vieläkään vr6 golffi toimi niinkuin pitäisi. Ei mikään iso ongelma ole eikä auton toimivuuteen vaikuta mitenkään mutta ongelma silti. Ongelma on siis sellanen että kun käynnistää kylmänä tai lämpimänä niin nostaa joskus kierroksia sinne 1600rpm ja laskee tyhjäkäyntiin. Joskus taaksen käynnistyy normaalisti ja nostaa kiekat siihen +1000rpm ja laskee tyhjäkäyntiin.

Ongelmana oli siis tyhjäkäynnin seilaus aiemmin. Tyhjäkäynti on nyt saatu tasaiseksi, ei enään seilaile. Vaihdettu on ilmamassamittari. Putsattu on tyhjäkäyntimoottori ja kaasuläpät+tarkistettu kaikki letkut ja liitokset ettei mistään vuoda. Luonnollisesti ilmanputsari vaihdettu ja kaikki perus jutut tarkistettu. Olen kyllä sellannut jokaisen 30sivua ja ottanut vinkeistä neuvoja. Mitäköhän seuraavaksi kannattaisi aloitella vaihteleen/tarkisteleen?

Lisäksi mittariston vedenlämpötilamittari näyttää ettei lämpötila nousisi. Ei ole koskaan noussut edes 90asteeseen. Aina pyörii siinä 70-80 asteen välissä. Tehot on autossa kyllä tallella että onkohan tässä nyt kyseessä vain se sininen lämpötila-anturi ja näyttää siksi virheellistä lukemaa??

zero
ffp jäsen
Viestit: 2100
Liittynyt: 19.8.2003 17:11

ViestiKirjoittaja zero » 9.10.2010 20:22

No sitten ehkä tulisi mieleen tuo lämpöanturi eculle, jos kerran ei se lämpöanturi mittaristollekaan ehkä toimi. Se ei ole kovin kallis eikä työläskään.

Noppis
-
Viestit: 327
Liittynyt: 17.9.2006 18:26

ViestiKirjoittaja Noppis » 9.10.2010 21:46

Onkos kukaan perehtynyt tuohon veeran kytkimeen...? Sehän siis on mallia neste.

Itsellä ollu jonki aikaa sitä ongelmaa että poljin löysä/jää pohjaan eikä irroita.
Varsinki jos auto seisonut pidempään ja sillon kun kiihdyttelee reippaasti, polkimen saa myös jäämään pohjaan ko oikeen hiljakseen painaa, sitte ko pumppaa aikansa poljinta niin pikkuhiljaa alkaa taas toimia normaalisti. Eli ilmaa nykii jostain!
Ilmata yritettiin kerran ja siitä ei tullu helpotusta, ilmaa tuli ja tuli ja tuli... Erikoista oli että sitä tuli myös nestesäiliön puolella.

Nestettä ei katoa säiliöstä eli ei vuoda mutta silti jostain ilmoja repii... Onkohan vika poljinsylinterissä vaiko sitten työsylinterissä (siis se siellä vaihdelootan puolella)?

Onko noihin olemassa jotain tiivistesarjoja vai voiko noita sylintereitä purkaa?

Itse veikkaan että kiskoo ilmoja tuolta poljinsylinteristä mutta tiedä sitten... Joku viisaampi jos osais sanoa jotain asiaan?

Alkaa jo vtuttamaan urakalla kun pitää ajaa autolla ko mummo notta kytkin pelittää perkeles.

Joomi
-
Viestit: 47
Liittynyt: 20.11.2009 17:25

ViestiKirjoittaja Joomi » 10.10.2010 15:30

Miten tuo lambda ohitetaan? Tai toimiiko, jos ottaa lambdan ja katin irti?

Mikko__
-
Viestit: 381
Liittynyt: 21.10.2003 18:02

ViestiKirjoittaja Mikko__ » 10.10.2010 15:36

Minkä takia lambda pitäs saada ohitettua? Voihan sen pois ottaa mutta melkosen rikkaalle säätää boksi seoksen kun huomaa lambdan puuttuvan.

Joomi
-
Viestit: 47
Liittynyt: 20.11.2009 17:25

ViestiKirjoittaja Joomi » 10.10.2010 20:31

Ajattelin, että samalla ottaisin katalysaattorin pois. Eikö näin saisi tietää onko niissä jotain vikaa? Eli sama kuin olisi suora putki. Autoni käy liian rikkaalla. Kylmänä savuttaa aika paljon ja tulpista huomas myös, että käy rikkaalla. Ei kuitenkaa syö öljyä tai nestettä, mutta en silti käsitä mihin tehot häviää. Kylmänä selvästi pirteämpi kuin lämpimänä. Eikö se viittaa, että jokin anturi, joka alkaa toimimaan vasta auton lämmetessä? En usko, että tulpat tai tulpanjohdot ois menny huonoks. Ainaki kokemuksesta huonot tulpat tai/ja tulppajohdot, niin auto ei kierrä kunnolla kylmänä, mutta kun auto on lämmin, niin toimii hyvin. Vaivaa tuo auto ihan hirveästä ja ei ole oikein kiireiltä kerenny tekemään mitään. Kuitenki se on käyttö autoni ja olis kiva saada tehot takas.

Noppis
-
Viestit: 327
Liittynyt: 17.9.2006 18:26

ViestiKirjoittaja Noppis » 10.10.2010 20:47

No vaikuttais siltä että lambda on tullu tiensä päähän jos kerta rikkaalla käy...

Joomi
-
Viestit: 47
Liittynyt: 20.11.2009 17:25

ViestiKirjoittaja Joomi » 10.10.2010 21:05

Lambda arvo oli kuitenki 1,01 ja sallittu 0,97-1,03. Voiko lambda olla hajalla vaikka arvot kohdallaan?

Noppis
-
Viestit: 327
Liittynyt: 17.9.2006 18:26

ViestiKirjoittaja Noppis » 10.10.2010 22:05

No toinen mikä tulee mieleen on lämpötila-anturi joka ei pelitä ja moottorinohjaus luulee kokoajan että kone kylmä ---> käy rikkaalla. Kaks anturiahan niitä taisi olla...? Se että kumpi on menny niin siihen kyllä joku viisaampi saa vastata.

Slantsix
-
Viestit: 5867
Liittynyt: 23.7.2003 11:36
Viesti:

ViestiKirjoittaja Slantsix » 10.10.2010 22:26

Ja jos se on tarpeeksi käynyt rikkaalla, tulpat on tod. näk. entiset.

penigue
-
Viestit: 71
Liittynyt: 14.11.2009 15:17

ViestiKirjoittaja penigue » 10.10.2010 23:25

Onkos porukalla kokemusta tälläisestä kirjasesta? Itse juuri tilasin ja katsostaan mitä tulee, jos vaikka ois jotain hyötyä. Eipähän ollu ainakaa kallis, 13 euroa postituskuluineen tuli maksamaan.

wilpertti
-
Viestit: 6
Liittynyt: 1.10.2010 14:40

Tietoa

ViestiKirjoittaja wilpertti » 11.10.2010 8:17

Tarvitsisin hieman tietoa tai oikeestaan aika paljonkin ku olen vaihtamassa nyt itse kannen tiivisteet ynnä muut sellaiset niin mitä antureita kannattaa vaihtaa ja mitä muuta tulisi tehdä?

Slantsix
-
Viestit: 5867
Liittynyt: 23.7.2003 11:36
Viesti:

ViestiKirjoittaja Slantsix » 11.10.2010 12:49

Jos jakopään remppaa ei ole tehty, kannattaa se tehdä samalla. Sit vesipumppu, ns crackputki vaihtoon, termostaatti myös.
Ja samallahan siinä porttaisi imusarjat ja pakosarjat yms :)

wilpertti
-
Viestit: 6
Liittynyt: 1.10.2010 14:40

Kiitos

ViestiKirjoittaja wilpertti » 11.10.2010 13:23

Saamista tiedoista mut nyt ilmeni sellainen vika ettei auto lähde käymään eikä muutenkaan toimi kunnolla tuntuu että saa bensaa liikaa mitä antureita pitäisi vaihtaa? ja mitä releitä? olisiko jotain opasta mistä näkisin mitä niistä edes kuuluisi olla paikalla?

Joomi
-
Viestit: 47
Liittynyt: 20.11.2009 17:25

ViestiKirjoittaja Joomi » 11.10.2010 17:26

Kokeilin ilman lambdaa ja tuntuu toimivan paremmin. Ei kuitenkaa ota kierroksia tarpeeksi, mutta vähän enemmän.

MAF:in johto irti. Auto ei pysynyt tyhjäkäynnissä.

hakala-
-
Viestit: 43
Liittynyt: 26.11.2009 14:43

ViestiKirjoittaja hakala- » 11.10.2010 21:07

Tuli nyt vähän katteltua noita veden lämpötiloja ja ilmeisesti on termostaatissa vika koska digitaalisella mittarilla mittailin veden lämpötilaa niin kyllä se sen 70astetta on eli mittaristo näyttää oikeaa lukemaa. Kesällä ei ole ollut mitään ongelmia mutta mietityttääkin tuleva talvi. Toimiikohan tuo kuten pitäisi jos käy "kylmänä"

E: eipä tuo termostaatin vaiho ollutkaan hommana juurikaan mikään.

Joomi
-
Viestit: 47
Liittynyt: 20.11.2009 17:25

ViestiKirjoittaja Joomi » 15.10.2010 18:57

Noniin. Nyt on katti otettu irti ja oli sisuskalut sulannu yhdeksi isoksi kasaksi. Oli pultit nii kovin kiinni ja ruostuneet, että piti ottaa pakosarja irti, että pääs rälläköimään. Toivon mukaan tuo toinen katti auttais nyt sit.

Itselläni on siis -92 ja ostin -92 katalysaattorin. Silti katit eroavat toisistaan. Minun katissani lambda menee katalysaattorin alkuun. Ostamassani lambda menee katalysaattorin loppuun. Eli katit on selvästi erilaiset.

wilpertti
-
Viestit: 6
Liittynyt: 1.10.2010 14:40

veeran ongelma

ViestiKirjoittaja wilpertti » 15.10.2010 20:32

auto ei millään lähde käymään on vaihdettu vaikka mitä mut ei siltikään mikä neuvoksi??

hakala-
-
Viestit: 43
Liittynyt: 26.11.2009 14:43

ViestiKirjoittaja hakala- » 15.10.2010 23:11

^
Onko tankissa bensaa? :) Voisi vähän tarkemmin kertoa miten oireilee yms koska tuollaiseen on melko monta syytä.

wilpertti
-
Viestit: 6
Liittynyt: 1.10.2010 14:40

käyntiin lähtö

ViestiKirjoittaja wilpertti » 16.10.2010 9:40

Kyllä tankissa on tavaraa vaikka naapurin autoakin varten. Eli siis se pyörittää todella hyvin saa kipinän ja bensa haisee mut ei vaan millään lähde

Mr.RedEye
-
Viestit: 330
Liittynyt: 29.9.2005 23:42

ViestiKirjoittaja Mr.RedEye » 16.10.2010 11:52

No mittaa vaikka sylintereiden puristuspaineet,niistä voipi jotakin päätellä.Katti on myös voinut sulaa umpeen.

Tuoms
-
Viestit: 88
Liittynyt: 21.4.2010 22:56

ViestiKirjoittaja Tuoms » 18.10.2010 12:36

Orkkisilmansuodatin ei enää lohkolämppärin jäljiltä mahdu paikoilleen niin tarvis jotain pienempää kehitellä tilalle. VV-suodatin lienee ainoa vaihtoehto?

hakala-
-
Viestit: 43
Liittynyt: 26.11.2009 14:43

ViestiKirjoittaja hakala- » 19.10.2010 17:38

Noniin lämppärin kenno sitten sopi sanomuksen irti. Mukavaa ajella näillä keleillä :) eikä ole mikään ihan pikkuhomma mielestäni tuo kennon vaihto. Kojelautaa suosittelevat pois otettavaks..

Sami-
-
Viestit: 2025
Liittynyt: 8.7.2004 15:12

ViestiKirjoittaja Sami- » 19.10.2010 21:05

Eipä se nyt loppuunsa iso homma ole kun pääsee jyvälle. Päivän homma.

Noppis
-
Viestit: 327
Liittynyt: 17.9.2006 18:26

ViestiKirjoittaja Noppis » 19.10.2010 21:23

Osaakos kukaan sanoa että mitä kokoa on pakosarjan kiinnityspultit?

Peltisatsi odottaa eteisessä mut pultit olis hyvä uusata... Varmaan löytyy ihan kilotavarana jostai housut pois-kaupasta vai?

Joomi
-
Viestit: 47
Liittynyt: 20.11.2009 17:25

ViestiKirjoittaja Joomi » 20.10.2010 12:59

Noppis. Mulla ne oli 17mm muttereilla kiinni.

Noppis
-
Viestit: 327
Liittynyt: 17.9.2006 18:26

ViestiKirjoittaja Noppis » 20.10.2010 15:28

Hmm, ja minä kun katsoin pikaisesti yhdestä kulmasta että olisi pulteilla ollut... O.o

jopo
-
Viestit: 153
Liittynyt: 6.8.2003 21:50

ViestiKirjoittaja jopo » 23.10.2010 19:17

Pakosarjan pinnapultit on 8mm.

Noppis
-
Viestit: 327
Liittynyt: 17.9.2006 18:26

ViestiKirjoittaja Noppis » 24.10.2010 19:15

Mitenkähän lie purkaupi atomeiksi toi virranjakaja? Lähinnä että lähteekö toi hall-anturin päällä oleva pyörivä metallikuori pois ilman että pitää väännellä vituralleen se?

Junnu VR6
-
Viestit: 127
Liittynyt: 15.6.2004 17:43

Tulpanjohdoista

ViestiKirjoittaja Junnu VR6 » 29.10.2010 12:17

Onko kukaan tilannut netistä tulpanjohtoja? Halpaa ja hyvää etsimässä.
Omani on suorasytytyksellä. Olen löytänyt muutaman sivuston ja osassa on myyty virranjakajallisen johtoja kaikkiin malleihin..

Noppis
-
Viestit: 327
Liittynyt: 17.9.2006 18:26

ViestiKirjoittaja Noppis » 29.10.2010 12:43

Eipä taida löytyä tuolla halpa ja hyvä -yhtälöllä tulpanjohtoja... Motonetistä ei ainakaa kannata niitä ostaa kuten jo täällä on kymmeniä kertoja toistettu :>

Hcn
-
Viestit: 9
Liittynyt: 24.10.2010 14:42

ViestiKirjoittaja Hcn » 30.10.2010 14:05

Hei mistäs pitäisi alkaa etsimään vikaa vanhalla termostaatilla lämmöt laski taajama ajossa sinne noin 70-80c paikkeille mittarin mukaan, Tuli sitten vaihettua termostaatti autoon ja uudella termostaatilla lämmöt ovat 90+ ihan missä ajossa tahansa ja letkut ovat erittäin kovat, Eli olenko ilmannut auton väärin vai onko tähän jotain muita tapoja ? Vr6 golf.

taggis
-
Viestit: 1691
Liittynyt: 8.8.2006 20:55

ViestiKirjoittaja taggis » 30.10.2010 21:31

Mitenkähän lie purkaupi atomeiksi toi virranjakaja?


Jakaja pöydälle, lähtee atomeiksi sieltä alapäästä. Sieltä tuurnalla "hahlo" pois akselista ja pitäisi lähteä purkaantumaan. Näin muistelisin.

Noppis
-
Viestit: 327
Liittynyt: 17.9.2006 18:26

ViestiKirjoittaja Noppis » 31.10.2010 0:06

No entäpä tuo hall-anturin testaus? Mitenkä se tapahtuu? Luin jostahi jotta ohmimittarilla kun mittaa niin saa sen paskaksi... Eli olenko sitte saanu kalliin osan vituralleen kun ensimmäisenä menin tyrkkäämään ohmimittaria anturiin....? Jollahi led-hässäkällä sen voi testata mutta mistä ohjeet?

Jass0
-
Viestit: 6
Liittynyt: 6.9.2005 18:56

ViestiKirjoittaja Jass0 » 2.11.2010 12:28

Morot, Kouvolan moottorikoneistamosta kannattaa kysellä kans osia VR6 kamppeisiin.

Noppis
-
Viestit: 327
Liittynyt: 17.9.2006 18:26

ViestiKirjoittaja Noppis » 10.11.2010 11:13

Nyt on jääkiekoista väsätty moottorituentaan jäykkyyttä, resonointi on kyllä melkosta 900-1100 kierroksilla... Jospa tuohon tottuu :D Mutta saako vaihdelaatikon puoleista tuki-kumia mistään muualta suomen puolelta kuin marmoritiskiltä? Siellä ko. osa reilu 70e.

Rosterisarja tuli myös tuupattua paikoilleen, pientä rälläköintiä ja hitsailua oli ennenku passasi kiinan pojan tekemä härpäke. Mutta oli kyllä vaivan arvoista, on makosammat äänet värkissä ja tuntuis että hieman parempi vääntö alakierroksilla d:>

Mistäköhän tuo käsijarru säädetään corradosta kun ei ota yhtään enää, ilmeisesti löystyy itsekseen... Sieltä käkkärikahvan päässä vai onko jossai muualla säätömahdollisuuksia?

Mikko__
-
Viestit: 381
Liittynyt: 21.10.2003 18:02

ViestiKirjoittaja Mikko__ » 10.11.2010 11:31

Käsijarrussa on automaattisäätö jarrusatuloissa, kannattaa ensin tarkistaa vaijereiden liikkuvuus ja jos ne on kunnossa niin kannattaa ottaa takajarrusatulat irti, purkaa ja putsata käsijarrun vipu. Jotta tuo automaattisäätö toimisi täyty käsijarrun vipujen palautua kokonaan "auki". Omiin satuloihin laitoin rasvanipat noita vipuja varten ja ei ole sen jälkeen ongelmia käsijarrun toimimisen kanssa ollut. (vaijereita on mahdollisuus kiristää kahvan juuresta, mutta silloin ei automaattisäätö ainakaan toimi)

Slantsix
-
Viestit: 5867
Liittynyt: 23.7.2003 11:36
Viesti:

ViestiKirjoittaja Slantsix » 10.11.2010 16:41

Noppis. Se tärinä/resonointi häviää parinkuukauden päästä tai sit en vaan enää ite huomaa sitä. Itsekin eka kerralla luulin, että jotain on irti tai hajoamassa.

TukeT
-
Viestit: 32
Liittynyt: 20.2.2009 12:50

ViestiKirjoittaja TukeT » 10.11.2010 17:04

Ei se häviä, mutta siihen tottuu. Itse huomaan sen värinän korkeitaan kylmällä koneella tai ilmastoinnin ollessa päällä, jolloin tyhjäkäynti on juuri tuolla 1000rpm tuntumassa.

Junnu VR6
-
Viestit: 127
Liittynyt: 15.6.2004 17:43

Tulpanjohdoista

ViestiKirjoittaja Junnu VR6 » 10.11.2010 22:47

Kysyn vielä uudestaan asian tiimoilta.
Ajattelin tilata netistä saksasta tai jostain euroopan kolkasta johdot. Bosh:ia on myynnissä alle 100 e ja sitten tuota toista nimiä en muista.
Onko kellään noista kokemusta tai yleensä netistä vw osien tilaamisesta?

http://www.ecstuning.com/Volkswagen-Golf_III--VR6_12v/Engine/Ignition/ES7816/

Onko kukaan muu kiinnostunut tilamaan tavaraa tuolta tai muualta?
Viimeksi muokannut Junnu VR6, 12.11.2010 10:46. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

Noppis
-
Viestit: 327
Liittynyt: 17.9.2006 18:26

ViestiKirjoittaja Noppis » 11.11.2010 9:36

Kyllähän tuo alussa hirvitti se värinä jotta alkaako ruuvit ja mutterit lennellä vaan kyllähän tuohon tietty tottuu :> Ja kun ei muuten värise kummemmin ku kylmänä ja liikkeelle lähtiessä niin olkoot, en kehtaa niitä kiekkoja sieltä poiskaan ottaa :D

Hmm, ei ole kyllä kokemuksia noista johdoista...
Mutta jostain luin jotta nuo halvat on lyhytikäisiä ja voi jopa vaikuttaa sytytysennakkoon negatiivisesti johtuen johtojen mahdollisesti erilaisesta resistanssista alkuperäisiin verrattuna. Saattaa olla että puhun täyttä saissea, jostain foorumilta sen vain luin.
Viisaammat kertokoon mikä on asian laita...

Muttamutta, tuossa hokasin että sähköpeilit ei pelitä vaikka itkis ja nus... Niin, mistäkä vikaa etsimään? Onko toi korin ja oven välinen johtonippu sellanen mikä yleensä sanoo soronoo? Onko peileille jokin oma ohjainyksikkö?

Ei ole tullu tutustuttua tuohon sähkömaailmaan tuolta osin... Kenelläkään ollut ongelmia peilien kanssa?

tpv
-
Viestit: 778
Liittynyt: 2.8.2003 14:20

ViestiKirjoittaja tpv » 11.11.2010 9:53

Muttamutta, tuossa hokasin että sähköpeilit ei pelitä vaikka itkis ja nus... Niin, mistäkä vikaa etsimään? Onko toi korin ja oven välinen johtonippu sellanen mikä yleensä sanoo soronoo?

Nimenomaan se johtonippu kusee, sehän siellä oven välissä saa aikanaa kipeetä sen verran että lopulta piuhat on enemmän tai vähemmän poikki.
Jos tuonkin tarkistamisen jälkeen kaikki piuhoista on kohdallaan, niin sen jälkeen peilien käyttökytkin vaihtoon. Ittellä aikoinaan VR:stä kusahti toi käyttökytkin ja sen vaihdon jälkeen kaikki toimi taas moitteettomasti.

Noppis
-
Viestit: 327
Liittynyt: 17.9.2006 18:26

ViestiKirjoittaja Noppis » 11.11.2010 11:58

Jees, mietinki että siinä taitaa olla melko arka paikka... Pystyykö niitä jatkamaan/liittämään itse vai pitääkö vetää johdot uusiksi/hommata johtosarja?

tpv
-
Viestit: 778
Liittynyt: 2.8.2003 14:20

ViestiKirjoittaja tpv » 11.11.2010 12:10

Mä en menis edes ajattelemaan itse johtojen korjaamista, on sen verran paskamainen homma koittaa kolvata kaikki kohilleen. Kun hommaat kerralla uuden johtosarjan sinne, niin varmemmin toimii ja saat liittimetkin samalla kohilleen. Lisäksi johtojen värit tod.näk. stemmaa täysin alkuperäisiin. Ja uusien paikalleen asennus on kertaluokkaa helpompaa kun vanhojen tekohengittäminen kolvaamalla...

taggis
-
Viestit: 1691
Liittynyt: 8.8.2006 20:55

ViestiKirjoittaja taggis » 11.11.2010 14:30

Itse noita kolvailleena voin kyllä olla samaa mieltä että se homma on kyllä syvältä ja poikittain. On ahdasta, ellei ota koko ovea irti, pelkkä saranan stopparin avaaminen ei ainakaan takaovessa anna vielä tarpeeksi tilaa. Sitten kun saat johdonpäät kohdilleen ja alat toisella kädellä hamuilla kolvia ja kolmannella tinalankaa, niin ei ne johdot enää olekaan kohdikkain.... mmmm, hauskaa.

zero
ffp jäsen
Viestit: 2100
Liittynyt: 19.8.2003 17:11

ViestiKirjoittaja zero » 11.11.2010 15:49

Yhden Passatin takaoven johtosarjan juuri kans kasaan kolvailleena sanoisin, et ens kerralla etsin pitkään ja hartaasti ensin ehjää johtosarjaa ennen kuin alan kolvailemaan.

Mr.RedEye
-
Viestit: 330
Liittynyt: 29.9.2005 23:42

ViestiKirjoittaja Mr.RedEye » 14.11.2010 13:57

Tuli hankittua tämmönen vm 92 vr6 golffi.sai hyvän lähtökohdan huokeesti,ei voinut passata.
Auto pelaa hienosti,mutta jotain pientä kumminkin on..

Kun lähtee rauhallisesti paikoiltaan,kääntää rattia niin on muutaman kerran pitänyt aika mielenkiintoista ääntä,ihan kuin abspumppu sekoilisi omiaan.absit pelaavat hienosti.

Ääni on loppunut ihan sekunneissa,ja on kuulunut ikään kuin mittariston läpi suoraan jaarutehostajan seudulta.

Olikos tämän ikäisessä manuaalivaihteistossa jotain erikoista "luistonestoa" tai jotain..

Mikko__
-
Viestit: 381
Liittynyt: 21.10.2003 18:02

ViestiKirjoittaja Mikko__ » 14.11.2010 17:30

Onhan noissa sellanen "luistonesto" mikä jarruttaa sutivaa pyörää pienissä nopeuksissa (tais olla alle 40kmh vauhdeissa). Jos tuo abs pumppu käy turhaan, niin todennäköisesti joku abs antureista on menossa rikki, varmaan syttyy abs valo jonkun ajan päästä ja sitten rikkinäinen anturi on helppo löytää...

Noppis
-
Viestit: 327
Liittynyt: 17.9.2006 18:26

ViestiKirjoittaja Noppis » 14.11.2010 21:03

Jaha, no varmaan täytyy sitte johtosarjaa metsästää :D Maksaa tietenki hunajaa ja hilloa, ellei sitte käytettynä löydä...

Mr.RedEye: Millasta ääntä pitää tarkalleen? Oletko varma ettei tulis sitten ohjaustangon kautta tehostajalta värinää kääntäessä? Itsellä tehostajan pumpun laakerit alkaa olla finaalissa niin kääntäessä saa pumppu tehtyä mielenkiintosia ääniä jotka jotenkin tulee ihan kabiiniin asti... Aika kaukaa haettua mutta tuli vain mieleen...

Mr.RedEye
-
Viestit: 330
Liittynyt: 29.9.2005 23:42

ViestiKirjoittaja Mr.RedEye » 14.11.2010 21:53

en osaa ääntä tarkalleen kuvailla,mutta mielestäni ei kuulu tehostajasta..oon tässä nyt lueskellu tätä ketjua ja tuntuis olevan tietoutta olevan näistä laitteista jonkun verran.

mikähän mahtaa olla "varustetaso"


löytyy sähkölasit,speilit,skattoluukku,ilmastointi,yms..

tietoa tästä?

airbagin valo jää palamaan,sain mukaan uudet bagit molemmin puolin ja uuden boksinkin..
kuulemma ratin bägin liitin tyyppivika..? olisko se valmis?

Mr.RedEye
-
Viestit: 330
Liittynyt: 29.9.2005 23:42

ViestiKirjoittaja Mr.RedEye » 15.11.2010 21:11

no juu,airbagivika on korjattu.

Oli se kierukkajohdin sökö,johtui todennäkösesti siitä että se kumi ei ollut oikealla paikalla siinä ratin/viiksien alamuovissa..eli pääsi johto liikkumaan liikaa samalla kun käänsi rattia.

Auton huoltotoimenpiteet jatkukoon..

Momus
-
Viestit: 8
Liittynyt: 15.1.2010 22:13

ViestiKirjoittaja Momus » 18.11.2010 6:16

No ei siinä oven johtosarjan korjaamisessa mitään hankalaa ole, kunhan ensin nykäisee johtosarjan pöydälle kolvattavaksi.

Noppis
-
Viestit: 327
Liittynyt: 17.9.2006 18:26

ViestiKirjoittaja Noppis » 18.11.2010 9:12

Nii mietiskelin kyllä sitäkin että repii entisen poikkeen ja kattoo onko mitään poikki ja vaihtaa ehjän pätkän tilalle... Kuinkahan kova homma on tuon irti nyppäys?

asis
uusi tulokas
Viestit: 2
Liittynyt: 20.11.2010 12:47

vr6 moottoriöljyt

ViestiKirjoittaja asis » 20.11.2010 12:58

Noniin tässäpä tämä perinteinen kysymys, johon moni ei viitsi edes vastata. Jostain syystä en löytänyt haulla mitään fiksua joten:

Millasta öljyä oikeasti kannattaa Corradon 2.9 VR6:een laittaa? Voisiko joku edes jotain vinkata, kun tuossa moottorissahan tunnetusti käy öljyt niin kuumina, että tuskin mistään perus shell paskasta hirveesti tykkää..
Viimeksi muokannut asis, 2.3.2012 22:31. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

penigue
-
Viestit: 71
Liittynyt: 14.11.2009 15:17

ViestiKirjoittaja penigue » 20.11.2010 17:02

Castrollia vaan.

Noppis
-
Viestit: 327
Liittynyt: 17.9.2006 18:26

ViestiKirjoittaja Noppis » 22.11.2010 18:01

No nyt myrkyn lykkäsi perkele! Keskuslukitus heitti pelaamasta, ei aukea vaikka päällään seisois. Eihän siinä muuten mitään vaan bensakorkin läppää ei saa auki ja tankata pitäisi...
Ei haluttais murjoa läppää rupelille niin osaakos kukaan sanoa mistä alottaisin vian haun?

Voiko alipaine-pumppua ohjata jostain "manuaalisesti"?

Nyt on kiire, ei pääse huomenna töihin autolla muuten :D


Edit: Sain onneksi takakontin kautta läpän lukon auki! Vaan ongelma ei siltikää korjaunu. Lienekkö johtosarjassa vika? Sulake pitäis olla ehjä koska sehän on sähkölasien kanssa sama sulake, eikö?

zero
ffp jäsen
Viestit: 2100
Liittynyt: 19.8.2003 17:11

ViestiKirjoittaja zero » 26.11.2010 12:44

Onkos 2.8 ja 2.9 suuttimissa kokoeroa?

Mikko__
-
Viestit: 381
Liittynyt: 21.10.2003 18:02

ViestiKirjoittaja Mikko__ » 26.11.2010 13:47

^ei tietääkseni, samoja vakiosuuttimia myydään 2.9 ja 2.8:siin

Mr.RedEye
-
Viestit: 330
Liittynyt: 29.9.2005 23:42

ViestiKirjoittaja Mr.RedEye » 27.11.2010 12:46

moottorin tukikumiasioihin..

onkos ne lätkäkiekot niitä isoja vaiko niitä lasten kiekkoja.. ostin tossa motonetistä ainoan tukikumin mitä saa verkkuun ja näyttäs siltä että se on vaihdelaatikon puoleinen kumi eikä tämä moottorin vasemman puoleinen niinkun nettisivuilla väittävät.tämäkin on selkeä näkemysasia,katsotko vasempaa auton edestä vaiko sisältä..:D no,eipä ollut hinnalla pilattu..

jopo
-
Viestit: 153
Liittynyt: 6.8.2003 21:50

ViestiKirjoittaja jopo » 27.11.2010 18:02

Aina kun auton suunnista puhutaan, vasen ja oikea määräytyy niin kuin istut autossa! Eli auton vasen puoli tien keskiviivan lähellä ja oikea puoli tien pientareen puolella (vertauskuva oikean puoleisesta liikenteessä).

Sami-
-
Viestit: 2025
Liittynyt: 8.7.2004 15:12

ViestiKirjoittaja Sami- » 28.11.2010 3:59

Mikäs kaasuvaijeri kävisi vr6:een? Motonetissä ei ainakaan ole, eikä pikaisesti etsimälläkään löytynyt mistään juuri vr6:een.

penigue
-
Viestit: 71
Liittynyt: 14.11.2009 15:17

ViestiKirjoittaja penigue » 28.11.2010 10:59

Mikä auto kyseessä?

Sami-
-
Viestit: 2025
Liittynyt: 8.7.2004 15:12

ViestiKirjoittaja Sami- » 28.11.2010 15:35

Vento.

puliukk0
-
Viestit: 237
Liittynyt: 9.1.2010 11:04

ViestiKirjoittaja puliukk0 » 28.11.2010 20:51

Marmorilta. On ainakin muutamissa tapauksissa motonet vs orkkis, hinta lähes sama ja laatu jotain aivan eri.

Noppis
-
Viestit: 327
Liittynyt: 17.9.2006 18:26

ViestiKirjoittaja Noppis » 2.12.2010 22:23

Tuli tossa mieleen kysymys, kun sellanen kuukausi sitte laitoin peltisatsin Corradoon niin se lämpöpelti ei passaa siihen pakosarjan päälle enää nii onkohan siitä haittaa imuputkelle kun on aika pieni väli tuon imuputken ja pakosarjan välissä...

Eli lähinnäkin mietin kesäkelejä ja auton tyhjäkäyntiä että eihän imuputki pääse kuumumaan niin paljoa että sulaisi tai kovettuisi/menisi haperoksi. Kenelläkään käytännön kokemusta?

Katselin tuossa kuukelilla "lämmöneristysteippejä", kannattaisko teipata peltisatsi kyseisellä tavaralla? Puhuvat toki että se teippi imee kosteutta mutta kyseessä rosterisarja niin EI (PITÄISI) ruostua :DD

zero
ffp jäsen
Viestit: 2100
Liittynyt: 19.8.2003 17:11

ViestiKirjoittaja zero » 3.12.2010 10:11

Eiköhän siihen jotain kannata viritellä, kyllä se niin paljon hohkaa, että ainakin vaikuttaa imulämpöihin paljon. Eristetteippi, tehdä uus lämpöpelti, molemmat...hyödyksi se on kesällä, nyt hyödyksi et lämmittää ;)

Slantsix
-
Viestit: 5867
Liittynyt: 23.7.2003 11:36
Viesti:

ViestiKirjoittaja Slantsix » 3.12.2010 10:42

Kyllä se kannattaa eristää, vaikka http://www.thermotec.com/. Vr6 käy muutenkin sen verran lämpöisenä + siellä koneen takaosassa on se iso sähköliitin yms, jotka ottaa itseensä liiasta lämmöstä.

Noppis
-
Viestit: 327
Liittynyt: 17.9.2006 18:26

ViestiKirjoittaja Noppis » 3.12.2010 10:45

Jees, mites tuo mätänetin tavara http://www.motonet.fi/web/guest/etusivu ... id=13-1000

Saisin heti tänä päivänä haettua tota tavaraa
Onkohan käyttökelpoista? Ja mitenkähän paljon tuota pitää sitten varata...

Sami-
-
Viestit: 2025
Liittynyt: 8.7.2004 15:12

ViestiKirjoittaja Sami- » 5.12.2010 0:37

Onko VR6 ja ns. normi, eli vaikka diiselin etuakselistolla mitään eroa? Tukivarrethan on erilaiset, mutta itse akselisto?

Tänään laitoin vr6:n tukivarret diiselin etukelkkaan. Aloin tälläämään tunkin kanssa vannetta sopivan korkuselle, niin tukivarsi ei noussutkaan kuin vaakasuoraan jonka jälkeen se otti etukelkkaan kiinni?!

Taitaa huomenna laikka soida ja kemppi säklättää.

Slantsix
-
Viestit: 5867
Liittynyt: 23.7.2003 11:36
Viesti:

ViestiKirjoittaja Slantsix » 5.12.2010 20:43

minusta apurunkojen pitäisi olla samat kaikissa. Erot on sit alatukivarsissa, olka-akseleissa, vakaajassa yms.

Sami-
-
Viestit: 2025
Liittynyt: 8.7.2004 15:12

ViestiKirjoittaja Sami- » 5.12.2010 22:14

Jooh. No oli miten on, nyt kääntyy tukivarret tarpeeksi ylös jotta saan halutulle ajokorkeudelle.

Noppis
-
Viestit: 327
Liittynyt: 17.9.2006 18:26

ViestiKirjoittaja Noppis » 6.12.2010 10:32

Katastus lähenee ja käsijarruja aloin räpläilemään... Oli hienosti kahvan päästä kiristin vedetty tappiin kun jarrujen päässä vivut jumissa niin ei automaattikiristin pelannu...

Ne jarruvivut on aika pirun tiukat, oon yrittäny liikutella niitä että josko menis vähä löysemmiksi mutta ei riitä se jousen voima palauttamaan vipua. Mitä tehdä? Pitääkö ottaa koko jarrusatula pöydälle ja laittaa osiin? Vai onko mitään oikotietä onneen :D

Mikko__
-
Viestit: 381
Liittynyt: 21.10.2003 18:02

ViestiKirjoittaja Mikko__ » 6.12.2010 11:34

Melkein on helpoin vaihtoehto ottaa ne pöydälle, aikanaan kun omat satulat purkasin niin samalla laitoin rasvanipan sille käsijarrun akselille. Renkaiden vaihdon yhteydessä kun oon puristeimella pistäny rasvaa niin ei ole jumitellu enää... http://www.ffp.fi/index.php?mid=2&pid=132 tuossa hyvät ohjeet.

Noppis
-
Viestit: 327
Liittynyt: 17.9.2006 18:26

ViestiKirjoittaja Noppis » 7.12.2010 13:57

No kappas vain, siinähän on valmis ohje! Eipä tuotakaan älynny tarkastella.

Tuohan on puolen päivän homma vaan kun näppäsee puhtaaksi ja nipat kylkeen...

Saakos noihin mitään korjaus-sarjoja? (tiivisteitä, jousia ym...) Ja mietin tota että samahan se olis maalata samalla kertaa joten varmaan hiekkapuhallus olis paikallaan?

kraftVWerk
-
Viestit: 328
Liittynyt: 22.11.2010 11:35

ViestiKirjoittaja kraftVWerk » 8.12.2010 12:29

Saakos noihin mitään korjaus-sarjoja? (tiivisteitä, jousia ym...)


23-6289 Jarrusat tiivis Lucas r38, 11,5€


Palaa sivulle “Tekniikka - Bensa”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 125 vierailijaa