Rallye koneremonttiin!

Kaikki bensiinimootterihin ja niihin liittyvään tekniikkaan keskittyvä

Valvoja: ffp jäsenet

Mandeprkl
-
Viestit: 567
Liittynyt: 29.10.2008 20:23

Rallye koneremonttiin!

ViestiKirjoittaja Mandeprkl » 11.11.2008 21:15

Hähhää... Pari päivää ollu tuon Rallyen iloinen omistaja. Ja eilen rupes kone kuullostamaan subarun boxerilta...

Tänään tuli mitattua purstukset.

4. Sylinteri = 9.5
3. Sylinteri = 9.5
2. Sylinteri = 9.5
1. Sylinteri = 3.5!!

Ja savuttaa kiihdyttäes vaaleeta savua niin prkleesti.. Olisiko pakoventtiili?

Samalla tulisi jakopäänremmi vaihdettua. Tarviikos tuossa koneessa(G60) vaihtaa vesipumppua tai jotain mitä pitäisi tietää?

Ja pitääkö ahtimen pienempi remmi olla kuinka kireällä? Tuntuisi olevan aika löysällä..?

Saa antaa myös vinkkejä kannen irroittamiseen? Ei ole VW:n tekniikka vielä kovin tuttua.
Viimeksi muokannut Mandeprkl, 1.12.2008 10:17. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

Warmaster
-
Viestit: 1770
Liittynyt: 23.7.2003 9:13

ViestiKirjoittaja Warmaster » 12.11.2008 11:31

Samanlainen moottori se on kuin muissakin autoissa :)
Imu ja pakosarja irti, vesiletkut irti, sähköjohdot irti. venakoppa auki. Kannenpultit auki ja nosta kansi pois. helppoa.

Tapsala
-
Viestit: 510
Liittynyt: 22.8.2006 18:01

ViestiKirjoittaja Tapsala » 12.11.2008 16:55

No ei se sulla sit kauaa kestäny! Huonoo säkää vaan...

Eemeli
-
Viestit: 4273
Liittynyt: 8.9.2003 11:30
Viesti:

ViestiKirjoittaja Eemeli » 12.11.2008 18:27

Voiskos olla ihan vaan kannentiiviste mennyt? Mitään asioista tietämättäni pähkäilen vaan...

Mandeprkl
-
Viestit: 567
Liittynyt: 29.10.2008 20:23

ViestiKirjoittaja Mandeprkl » 12.11.2008 20:16

Tänään saatiin kansi irti.. Ja halkihan se oli... prkl... 1. pytyn venttiilien välistä... Huomenna moottorihiomolle. Katotaan saisko kuntoon..

Pientä ihmettelyä käyntiäänessä oli jo koeajolla, mutta nyt kävi näin...

Opinions
-
Viestit: 1745
Liittynyt: 28.7.2003 0:00
Viesti:

ViestiKirjoittaja Opinions » 13.11.2008 6:46

Voiskos olla ihan vaan kannentiiviste mennyt? Mitään asioista tietämättäni pähkäilen vaan...


Se on peltinen, tuskin.
Kestää vähän enemmänkin kuin pienemmän ahdinpyörän ahdot:)

Ja halkihan se oli


On se jostain muualtakin rikki, ne on aina hiukan halki venttiilien välistä eikä o haitannu..
Tai sitte mäntä tai männät, vai onko se jotenkin erityisen halki? (kuvaa?)

Myy auto nyt mulle?

Mandeprkl
-
Viestit: 567
Liittynyt: 29.10.2008 20:23

ViestiKirjoittaja Mandeprkl » 13.11.2008 7:50

Ai.. Ei se halkeama kovin suurelta vaikuttanut.. Ja männät tuntuu olevan hengissä. Kansi on nyt moottorihiomolla, että saa nähdä saako ne sielä kuntoon sen. Jos vaikka löytäis vian jostain muualta.

Mandeprkl
-
Viestit: 567
Liittynyt: 29.10.2008 20:23

ViestiKirjoittaja Mandeprkl » 13.11.2008 8:24

No.. Nyt on selvinny lisää.. Kannessa ei haittaavaa halkeamaa, mutta. 1. sylinteri päästää bensat läpi kaksi kertaa nopeammin kuin muut. Teastattu kaatamalla mäntien päälle kupilliset bensaa ja 1. sylinteri päästi kaksi kupillista läpi ennen kuin muista edes väheni.

pipo_esa
-
Viestit: 1803
Liittynyt: 7.8.2003 8:24

ViestiKirjoittaja pipo_esa » 13.11.2008 8:32

Samallahan menee koneeseen 81mm wisecot tai vastaavat sekä pidemmät ja paremmat kanget?

Slantsix
-
Viestit: 5867
Liittynyt: 23.7.2003 11:36
Viesti:

ViestiKirjoittaja Slantsix » 13.11.2008 8:57

Kanget ja männät on helppo ottaa pois. Ei muutakuin öljypohja pois. Pari pulttia on vähän hankalia kytkimen luona.

Eemeli
-
Viestit: 4273
Liittynyt: 8.9.2003 11:30
Viesti:

ViestiKirjoittaja Eemeli » 13.11.2008 9:37

Se on peltinen, tuskin.
Kestää vähän enemmänkin kuin pienemmän ahdinpyörän ahdot:)

Tiedän, yhden moisen kun olen omaani vaihdattanutkin. Kunhan vaan vähän optimistisemmin mietiskelin. Vaan eipä auttanut... :)

Opinions
-
Viestit: 1745
Liittynyt: 28.7.2003 0:00
Viesti:

ViestiKirjoittaja Opinions » 13.11.2008 9:41

Kannessa ei haittaavaa halkeamaa, mutta. 1. sylinteri päästää bensat läpi kaksi kertaa nopeammin kuin muut.


Väljät sylinterit ja renkaat rikki..

Laitoin sulle privaa..

Tiedän, yhden moisen kun olen omaani vaihdattanutkin

Syy? Ihan pienestä ei hajoa, nakunaku?

Eemeli
-
Viestit: 4273
Liittynyt: 8.9.2003 11:30
Viesti:

ViestiKirjoittaja Eemeli » 13.11.2008 17:45

Konetta kun viime kesänä vähän remppailtiin niin siinä samalla tuo vaihdettiin. Ei tuota ehkä muuten olisi tarvinnut vaihtaa, mutta samallahan se siinä meni. Aavistuksen se mun mielestä tihkutti nestettä ulkopuolellekin siitä. Tiedä sitten kuvittelinko vain...

Juvonen
-
Viestit: 1693
Liittynyt: 23.7.2003 14:15

ViestiKirjoittaja Juvonen » 13.11.2008 20:19

Onko sylinterinseinämässä pykälää? Maalaillaanko piruja seinälle?

http://obi.1g.fi/kuvat/Corrado/kone/m%E4nt%E4_rikki.JPG/smaller

Pena K.
ffp jäsen
Viestit: 296
Liittynyt: 9.9.2003 17:22

ViestiKirjoittaja Pena K. » 13.11.2008 20:46

Eikö tuohon laittais samantein 1.8T:n?

Mandeprkl
-
Viestit: 567
Liittynyt: 29.10.2008 20:23

ViestiKirjoittaja Mandeprkl » 13.11.2008 21:04

Pykälä löytyy juoka sylinterin yläpäästä minne männänrenkaat ei enää ylety..

Ja piruja on maalailtu aivan tarpeeksi.. Ja jokakerta paljastunut odotettua pahemmaksi..

Yritän pitää suht orginaalina tuon rallyeen. Perusvirit... ja nälkä kasvaa syödessään kuitenki.. Ei viitti enempää paisuttaa remonttia ku käyttöautoksi pääasiassa hommansin..

Peksi
ffp jäsen
Viestit: 1190
Liittynyt: 17.7.2003 20:38
Viesti:

ViestiKirjoittaja Peksi » 13.11.2008 21:39

Tuo juvosen postaama linkki näyttää varsin tutulta. Joskus tollasen korjasin eikä ollut rikkonut mitään muuta vaikka pahalta näyttikin... Yläpuolelta katottuna mäntä vaan keikkui enemmän.

Olikos tämä nyt 1H vai PG? 1H:ssa pienempi poraus eli PG:n mäntä ei käy.

jyri.h
-
Viestit: 1322
Liittynyt: 4.9.2008 15:28

ViestiKirjoittaja jyri.h » 13.11.2008 21:41

Eikö tuohon laittais samantein 1.8T:n?


Hyi saatana, aidon Rallyen motittaminen tuollaisella olisi pyhäinhäväistys. Olipa se miten viisas ratkaisu muuten tahansa

Mandeprkl
-
Viestit: 567
Liittynyt: 29.10.2008 20:23

ViestiKirjoittaja Mandeprkl » 14.11.2008 6:21

Jyrin kanssa täysin samoilla linjoilla.

Ja H1 -konehan tuossa on eli 80,6mm porauksella. Jos pahasti on niin joutuu varmaan porata sihen PG:n 81mm männille.

Tuleepa tehtyä 200tkm huolto samalla.

Mandeprkl
-
Viestit: 567
Liittynyt: 29.10.2008 20:23

ViestiKirjoittaja Mandeprkl » 14.11.2008 17:38

No tulipa maalailtua niitä piruja..

http://i99.photobucket.com/albums/l290/Mande85/Golf%20Rallye/Kuva093.jpg
http://i99.photobucket.com/albums/l290/Mande85/Golf%20Rallye/Kuva101.jpg

Halkihan se ykkösen mäntä oli.. Ja yksi rengas paloina..Ja kun kämmeneen pamautin mäntää niin lohkesi paloihin..

Mutta onneksi tilat missä rakentaa on hyvät:
Kuva

Aki-76
-
Viestit: 484
Liittynyt: 4.5.2005 15:21

ViestiKirjoittaja Aki-76 » 14.11.2008 18:33

onneks vielä näinkin vähällä pääsi eikä palaset ole lähteneet liikkeelle..Aina on ikävää kun ostaa kalliin auton ja pari päivää sillä sitten pääsee ajelee ja tulee ongelmia.Kokemusta itsellä yhden bemarin verran mut onneks oli liike joka myi niin kaupan purku oli helppoa kun pystyi vielä todistamaan ettei ollut "kuminpoltolla" rikottu peli..

Hasty
-
Viestit: 317
Liittynyt: 18.7.2003 22:32

ViestiKirjoittaja Hasty » 14.11.2008 20:48

No voi perskeles, ikävältä tuntuu lueskella näitä, kun itse vielä suosittelin tuon ostoa. Edellisen omistajan tunnen ja ei hän tuota myynyt todellakaan minkään vian takia vaan tartti isomman farkun.

No uutta matoa koukkuun ja kone kuntoon. Talven riennot on vielä edessä. On se kuiteki orkkis raiskaamaton Rallye, eikä mikään tusina tuotos. 400 000 mk tais noi aikanaan maksaa suomessa, kun muutama tuotiin. 200 000 makso etuveto gti g60 (1 kpl viidestä virallisesti tuoduista (ei lasketa YK vehkeitä) päätyi meidän talouteen), corradoja oli eniten, Rallyeita tais olla 3 kpl, joista 1 meni ralliautoksi?

Mandeprkl
-
Viestit: 567
Liittynyt: 29.10.2008 20:23

ViestiKirjoittaja Mandeprkl » 14.11.2008 21:32

No.. Tuleepahan tutustuttua Rallyen anatomiaan.. Ei tämä raha-asioita helpota.. Tai no.. tietää mihin ainakin veronpalautukset laittaa...

Maanantaina lohko porautukseen.. Ja kansi on jo uusittu..

Kyllä tästä vielä auto tulee.

JanaR
-
Viestit: 95
Liittynyt: 1.6.2005 20:20

ViestiKirjoittaja JanaR » 16.11.2008 12:07

Hienoa, että jaksat ton noinkin nopeasti korjata. Normaali tapauksessa toi auto olisi jäänyt varmaan moneksi kuukaudeksi seisomaan ennen kun konetta olisi edes avattu.
Onneks talvi on vasta edessä :)

Juvonen
-
Viestit: 1693
Liittynyt: 23.7.2003 14:15

ViestiKirjoittaja Juvonen » 16.11.2008 18:47

Tuleeko takokamat vai jotain normihuttua?

Mandeprkl
-
Viestit: 567
Liittynyt: 29.10.2008 20:23

ViestiKirjoittaja Mandeprkl » 16.11.2008 19:11

Eipä tässä miljonäärejä olla että varmaan vakiokamoilla jatketaan. Eikö ne nyt sen parisataa heppaa pitäisi kestää..

Mandeprkl
-
Viestit: 567
Liittynyt: 29.10.2008 20:23

ViestiKirjoittaja Mandeprkl » 17.11.2008 18:01

Tänään tuli postissa K&N vapaavirtaussuodatin vakiokoteloon. Tuli lasikuulapuhalleltua jotain koneen osia..
http://i99.photobucket.com/albums/l290/Mande85/Golf%20Rallye/Kuva105.jpg

Lohko on porautuksessa ja männät yms tilattu.. Kanteen on vaihdettu kaikkea jännää ja metallikannentiiviste hankittu.

Mandeprkl
-
Viestit: 567
Liittynyt: 29.10.2008 20:23

ViestiKirjoittaja Mandeprkl » 19.11.2008 20:20

Mäntiä saa odottaa viikon! Mahlen takokamaa vissiin tulossa..? Vielä kun kerkeisi talven liukkaille...

Matti_H
-
Viestit: 901
Liittynyt: 31.10.2007 18:11

ViestiKirjoittaja Matti_H » 19.11.2008 21:01

Elähä hättäile. ;) Kyllä tätä talvea riittää vielä. Eihän se oo kunnolla ees alkanu

Mandeprkl
-
Viestit: 567
Liittynyt: 29.10.2008 20:23

ViestiKirjoittaja Mandeprkl » 25.11.2008 18:12

Tänään tuli alakertaa varten kaikki tarvittava ja alettiin jo kokoamaan. Onko runkolaakereilla joku oikea kiritysjärjestys?

Dubsonic
-
Viestit: 2280
Liittynyt: 12.8.2003 12:22

ViestiKirjoittaja Dubsonic » 25.11.2008 20:31

Ei kait niillä mitään sen kummempaa kiristysjärjestystä ole. Kunhan kiristätät tasaisesti niin ettei yhestä päästä ole ainoastaan kiinni. Ite laittaisin ekaksi keskeltä kiinni ja siitä sitten reunoillepäin.

Warmaster
-
Viestit: 1770
Liittynyt: 23.7.2003 9:13

ViestiKirjoittaja Warmaster » 25.11.2008 20:38

Aloita keskeltä ja etene X tyylillä siitä eteenpäin niin tulee suht tasainen kiristys.

Opinions
-
Viestit: 1745
Liittynyt: 28.7.2003 0:00
Viesti:

ViestiKirjoittaja Opinions » 26.11.2008 10:45

Ei kai runkolaakereilla mitään väliä ole missä järjestyksessä kiristää?

Olettaen että lohko on pukissa/pöydällä ylösalaisin, kampihan on silloin jo valmiiksi asettunut ja "pohjassa".
Ei sen kuulu venyä/jännittyä laakereihinsa millään lailla, muutenhan se on jo paska ja kierossa..

Itte vetäny kyllä silti aina keskeltä-reunalle Laakeripukki kerrallaan (tai missä päittäiset on ni se ekana), ensin hiukan piukalle käsin ja sitte arvoihin momentilla..
Niinku muutkin näemmä

Mandeprkl
-
Viestit: 567
Liittynyt: 29.10.2008 20:23

ViestiKirjoittaja Mandeprkl » 26.11.2008 21:04

Nyt on alakerta kasassa.. Huomenna konetta paikallensa. Jess...

Hasty
-
Viestit: 317
Liittynyt: 18.7.2003 22:32

ViestiKirjoittaja Hasty » 6.12.2008 22:41

Joko käy ja kukkuu. Löytykö toi lopullinen syy, miksi poiki?

Markku M.
-
Viestit: 4120
Liittynyt: 31.7.2005 21:02

ViestiKirjoittaja Markku M. » 7.12.2008 13:31

Villi veikkaus: tunnit tuli täyteen?

Ei noi PG:t ja 1H:t ole niitä maailmankaikkeuden kestävimpiä moottoriratkaisuja kuitenkaan...

Opinions
-
Viestit: 1745
Liittynyt: 28.7.2003 0:00
Viesti:

ViestiKirjoittaja Opinions » 7.12.2008 21:51

juu tuskin tuossa mitään oikeaa syytä on ollu, paskamäntä vaan on paskamäntä..

tikkku
-
Viestit: 179
Liittynyt: 9.9.2005 23:53

ViestiKirjoittaja tikkku » 8.12.2008 14:16

tälläistäkun tapahtuu auton oston jälkeen.. remontissa onse hyvä puoli että teitää ainakin mitä on moottori syönyt jne.. :)

Mandeprkl
-
Viestit: 567
Liittynyt: 29.10.2008 20:23

ViestiKirjoittaja Mandeprkl » 8.12.2008 17:37

Juu nyt on sisäänajeltu n.400km ja homma jatkuu. Luultavasti vika on yksinkertaisesti ollut vain sylintereiden kulumisessa... Männät tarpeeksi kauan hyppiny väljässä tilassa ja jonku oli pakko antautua..

Nyt on tosiaan taas kasassa, mutta eipä ongelmat vielä täysin ole loppunut..

Nyt nakuttaa kytkin kylmänä..? Ei tunnu polkimeen. Eli kytkimen ollessa pohjassa nakuttaa/tikittää mutta ei silloon jos kytkintä(poljinta) ei paineta. Ja ääntä ei kuulu enää ollenkaan kun kone on lämmin.

uiop
-
Viestit: 409
Liittynyt: 27.3.2006 14:49

ViestiKirjoittaja uiop » 8.12.2008 19:48

eikö tuo ole paineasetelman hajoamisääni? Pitää kuitenkin ihan kunnolla?

Mandeprkl
-
Viestit: 567
Liittynyt: 29.10.2008 20:23

ViestiKirjoittaja Mandeprkl » 8.12.2008 19:59

Pitää ja toimii muuten normaalisti. Paitsi kylmänä nakuttaa..


Palaa sivulle “Tekniikka - Bensa”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 38 vierailijaa