Rallye koneremonttiin!
Valvoja: ffp jäsenet
Rallye koneremonttiin!
Hähhää... Pari päivää ollu tuon Rallyen iloinen omistaja. Ja eilen rupes kone kuullostamaan subarun boxerilta...
Tänään tuli mitattua purstukset.
4. Sylinteri = 9.5
3. Sylinteri = 9.5
2. Sylinteri = 9.5
1. Sylinteri = 3.5!!
Ja savuttaa kiihdyttäes vaaleeta savua niin prkleesti.. Olisiko pakoventtiili?
Samalla tulisi jakopäänremmi vaihdettua. Tarviikos tuossa koneessa(G60) vaihtaa vesipumppua tai jotain mitä pitäisi tietää?
Ja pitääkö ahtimen pienempi remmi olla kuinka kireällä? Tuntuisi olevan aika löysällä..?
Saa antaa myös vinkkejä kannen irroittamiseen? Ei ole VW:n tekniikka vielä kovin tuttua.
Tänään tuli mitattua purstukset.
4. Sylinteri = 9.5
3. Sylinteri = 9.5
2. Sylinteri = 9.5
1. Sylinteri = 3.5!!
Ja savuttaa kiihdyttäes vaaleeta savua niin prkleesti.. Olisiko pakoventtiili?
Samalla tulisi jakopäänremmi vaihdettua. Tarviikos tuossa koneessa(G60) vaihtaa vesipumppua tai jotain mitä pitäisi tietää?
Ja pitääkö ahtimen pienempi remmi olla kuinka kireällä? Tuntuisi olevan aika löysällä..?
Saa antaa myös vinkkejä kannen irroittamiseen? Ei ole VW:n tekniikka vielä kovin tuttua.
Viimeksi muokannut Mandeprkl, 1.12.2008 10:17. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Voiskos olla ihan vaan kannentiiviste mennyt? Mitään asioista tietämättäni pähkäilen vaan...
Se on peltinen, tuskin.
Kestää vähän enemmänkin kuin pienemmän ahdinpyörän ahdot:)
Ja halkihan se oli
On se jostain muualtakin rikki, ne on aina hiukan halki venttiilien välistä eikä o haitannu..
Tai sitte mäntä tai männät, vai onko se jotenkin erityisen halki? (kuvaa?)
Myy auto nyt mulle?
Onko sylinterinseinämässä pykälää? Maalaillaanko piruja seinälle?
http://obi.1g.fi/kuvat/Corrado/kone/m%E4nt%E4_rikki.JPG/smaller
http://obi.1g.fi/kuvat/Corrado/kone/m%E4nt%E4_rikki.JPG/smaller
Pykälä löytyy juoka sylinterin yläpäästä minne männänrenkaat ei enää ylety..
Ja piruja on maalailtu aivan tarpeeksi.. Ja jokakerta paljastunut odotettua pahemmaksi..
Yritän pitää suht orginaalina tuon rallyeen. Perusvirit... ja nälkä kasvaa syödessään kuitenki.. Ei viitti enempää paisuttaa remonttia ku käyttöautoksi pääasiassa hommansin..
Ja piruja on maalailtu aivan tarpeeksi.. Ja jokakerta paljastunut odotettua pahemmaksi..
Yritän pitää suht orginaalina tuon rallyeen. Perusvirit... ja nälkä kasvaa syödessään kuitenki.. Ei viitti enempää paisuttaa remonttia ku käyttöautoksi pääasiassa hommansin..
No tulipa maalailtua niitä piruja..
http://i99.photobucket.com/albums/l290/Mande85/Golf%20Rallye/Kuva093.jpg
http://i99.photobucket.com/albums/l290/Mande85/Golf%20Rallye/Kuva101.jpg
Halkihan se ykkösen mäntä oli.. Ja yksi rengas paloina..Ja kun kämmeneen pamautin mäntää niin lohkesi paloihin..
Mutta onneksi tilat missä rakentaa on hyvät:
http://i99.photobucket.com/albums/l290/Mande85/Golf%20Rallye/Kuva093.jpg
http://i99.photobucket.com/albums/l290/Mande85/Golf%20Rallye/Kuva101.jpg
Halkihan se ykkösen mäntä oli.. Ja yksi rengas paloina..Ja kun kämmeneen pamautin mäntää niin lohkesi paloihin..
Mutta onneksi tilat missä rakentaa on hyvät:
onneks vielä näinkin vähällä pääsi eikä palaset ole lähteneet liikkeelle..Aina on ikävää kun ostaa kalliin auton ja pari päivää sillä sitten pääsee ajelee ja tulee ongelmia.Kokemusta itsellä yhden bemarin verran mut onneks oli liike joka myi niin kaupan purku oli helppoa kun pystyi vielä todistamaan ettei ollut "kuminpoltolla" rikottu peli..
No voi perskeles, ikävältä tuntuu lueskella näitä, kun itse vielä suosittelin tuon ostoa. Edellisen omistajan tunnen ja ei hän tuota myynyt todellakaan minkään vian takia vaan tartti isomman farkun.
No uutta matoa koukkuun ja kone kuntoon. Talven riennot on vielä edessä. On se kuiteki orkkis raiskaamaton Rallye, eikä mikään tusina tuotos. 400 000 mk tais noi aikanaan maksaa suomessa, kun muutama tuotiin. 200 000 makso etuveto gti g60 (1 kpl viidestä virallisesti tuoduista (ei lasketa YK vehkeitä) päätyi meidän talouteen), corradoja oli eniten, Rallyeita tais olla 3 kpl, joista 1 meni ralliautoksi?
No uutta matoa koukkuun ja kone kuntoon. Talven riennot on vielä edessä. On se kuiteki orkkis raiskaamaton Rallye, eikä mikään tusina tuotos. 400 000 mk tais noi aikanaan maksaa suomessa, kun muutama tuotiin. 200 000 makso etuveto gti g60 (1 kpl viidestä virallisesti tuoduista (ei lasketa YK vehkeitä) päätyi meidän talouteen), corradoja oli eniten, Rallyeita tais olla 3 kpl, joista 1 meni ralliautoksi?
Tänään tuli postissa K&N vapaavirtaussuodatin vakiokoteloon. Tuli lasikuulapuhalleltua jotain koneen osia..
http://i99.photobucket.com/albums/l290/Mande85/Golf%20Rallye/Kuva105.jpg
Lohko on porautuksessa ja männät yms tilattu.. Kanteen on vaihdettu kaikkea jännää ja metallikannentiiviste hankittu.
http://i99.photobucket.com/albums/l290/Mande85/Golf%20Rallye/Kuva105.jpg
Lohko on porautuksessa ja männät yms tilattu.. Kanteen on vaihdettu kaikkea jännää ja metallikannentiiviste hankittu.
Ei kai runkolaakereilla mitään väliä ole missä järjestyksessä kiristää?
Olettaen että lohko on pukissa/pöydällä ylösalaisin, kampihan on silloin jo valmiiksi asettunut ja "pohjassa".
Ei sen kuulu venyä/jännittyä laakereihinsa millään lailla, muutenhan se on jo paska ja kierossa..
Itte vetäny kyllä silti aina keskeltä-reunalle Laakeripukki kerrallaan (tai missä päittäiset on ni se ekana), ensin hiukan piukalle käsin ja sitte arvoihin momentilla..
Niinku muutkin näemmä
Olettaen että lohko on pukissa/pöydällä ylösalaisin, kampihan on silloin jo valmiiksi asettunut ja "pohjassa".
Ei sen kuulu venyä/jännittyä laakereihinsa millään lailla, muutenhan se on jo paska ja kierossa..
Itte vetäny kyllä silti aina keskeltä-reunalle Laakeripukki kerrallaan (tai missä päittäiset on ni se ekana), ensin hiukan piukalle käsin ja sitte arvoihin momentilla..
Niinku muutkin näemmä
Juu nyt on sisäänajeltu n.400km ja homma jatkuu. Luultavasti vika on yksinkertaisesti ollut vain sylintereiden kulumisessa... Männät tarpeeksi kauan hyppiny väljässä tilassa ja jonku oli pakko antautua..
Nyt on tosiaan taas kasassa, mutta eipä ongelmat vielä täysin ole loppunut..
Nyt nakuttaa kytkin kylmänä..? Ei tunnu polkimeen. Eli kytkimen ollessa pohjassa nakuttaa/tikittää mutta ei silloon jos kytkintä(poljinta) ei paineta. Ja ääntä ei kuulu enää ollenkaan kun kone on lämmin.
Nyt on tosiaan taas kasassa, mutta eipä ongelmat vielä täysin ole loppunut..
Nyt nakuttaa kytkin kylmänä..? Ei tunnu polkimeen. Eli kytkimen ollessa pohjassa nakuttaa/tikittää mutta ei silloon jos kytkintä(poljinta) ei paineta. Ja ääntä ei kuulu enää ollenkaan kun kone on lämmin.
Palaa sivulle “Tekniikka - Bensa”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 40 vierailijaa