VR6 FAQ/jutustelut/kysymykset tänne
Valvoja: ffp jäsenet
Prkl. Taas ilmestyy vikoja. Eka meni pyörän laakeri edestä ja nyt ilmestynyt kolinaa takapäässä kuskinpuolelta kun ajan mutkaan joka kaartaa oikealle. Vaikuttaisi siltä rengas kolahtaa jos tönäsen kovaa renkaan yläkulmasta. Osaako joku sanoa suoraan että mikä siel klonksuu ja onnistuuko korjaus kotioloissa?
Voi olla että kuvittelen ton kolahduksen kun tönäsen rengasta. Ei oo varma.
Voi olla että kuvittelen ton kolahduksen kun tönäsen rengasta. Ei oo varma.
-
- -
- Viestit: 81
- Liittynyt: 21.7.2011 12:15
takapyörän laakerit menny vituiks.vaikka navan päässä oleva mutteri oisi vaan löystynyt, vaihda silti molemmat laakerit.ei mee kauaa kun hajoaa lopullisesti muutoin.Onnistuu kotioloissa vaihtaa. Kato samalla että abs-anturin kehä on kunnolla paikallaan, ettei lähe ihan helpolla irti ja anturi muutenkin päällisin puolin kunnossa.
-
- -
- Viestit: 81
- Liittynyt: 21.7.2011 12:15
Tossa on jotain mitä johonkin gti:hin on väsäilty, gti:ssä myös levyt takana niinkuin vr6 golfissa.Tosiaan, laakerin kehät vaan pois jarrulevystä, itse paukutin tampilla kehät pois ja laakeripesään jääneet naarmut hiekkapaperilla sileäksi.uudet kehät tilalle, rasvaa,stefa päätyyn ja jarrulevy napatapille kiinni.
-
- -
- Viestit: 328
- Liittynyt: 22.11.2010 11:35
Hmmm, onko AAA ja ABV nokissa eroa?
AAA Motor
Camshafts 021 109 101 N &
021 109 102 B
Duration 220° CA at 1mm lift
Centerline 115°
Exhaust opens 42° BBDC, Closes at 2° BTDC.
Intake opens 8° ATDC, Closes at 228° ABDC
Valve lift 10.2mm
ABV Motor
Camshafts 021 109 101 M &
021 109 102 A
Duration 220° CA at 1mm lift
Centerline 119°
Exhaust opens 50° BBDC, Closes at 10° BTDC.
Intake opens 8° ATDC, Closes at 228° ABDC
Valve lift 10.2mm.
http://www.clubgti.com/forum/showthread.php?t=227186
Kiitokset kraftVWerk:lle faktoista!
Ei ne nokat ole mihinkään kadonneet :D Aloin tuossa vaan mietiskelemään kun löytyy yhdet nokat hyllystä jotka taitaa olla AAA-motista, jotta onkos ne samaa tavaraa...
Ja viimesellä lausahduksella tarkoitin jotta mikäli haluaa ABV:n vakio nokat niin voi olla kiven alla... Vähä väärä sanavalinta edellisessä postauksessa :D
Ei ne nokat ole mihinkään kadonneet :D Aloin tuossa vaan mietiskelemään kun löytyy yhdet nokat hyllystä jotka taitaa olla AAA-motista, jotta onkos ne samaa tavaraa...
Ja viimesellä lausahduksella tarkoitin jotta mikäli haluaa ABV:n vakio nokat niin voi olla kiven alla... Vähä väärä sanavalinta edellisessä postauksessa :D
Mielenkiintoista... Tuossa aiemmin valittelin kansiremontin jälkeen voimistunutta nostinten naputtelua. No, nyt avasin venttiilikopan ja puukalikalla painelin nostimia niin neljässä (4) nostimessa välystä ??!
Uudet nostimet vaihdoin kansiremontin yhteydessä... Mätänetin tavaraa. Muistelisin että joku joskus jossain jotain on kirjotellu että nuo ei välttämättä ihan priimaa tavaraa olis? :o
Mielessä kävi myös että voisko niille löysille nostimille menevät öljykanavat olla tukossa, mutta mitenpä sen selvittäisi? Kestääkö esim. kanaviin puhaltaa paineilmaa?
EDIT:
Ja nokkien irroitushan ei ilmeisesti onnista muuten kuin löysäämällä yläketjun kiristin + ylempi ketjukoppa irti ja hammaspyörät pois nokkakeppien päistä?
EDITEDIT: Ja itse itselleni vastaten, juurikin tuossa järjestyksessä näyttäisi purkautuvan.
Uudet nostimet vaihdoin kansiremontin yhteydessä... Mätänetin tavaraa. Muistelisin että joku joskus jossain jotain on kirjotellu että nuo ei välttämättä ihan priimaa tavaraa olis? :o
Mielessä kävi myös että voisko niille löysille nostimille menevät öljykanavat olla tukossa, mutta mitenpä sen selvittäisi? Kestääkö esim. kanaviin puhaltaa paineilmaa?
EDIT:
Ja nokkien irroitushan ei ilmeisesti onnista muuten kuin löysäämällä yläketjun kiristin + ylempi ketjukoppa irti ja hammaspyörät pois nokkakeppien päistä?
EDITEDIT: Ja itse itselleni vastaten, juurikin tuossa järjestyksessä näyttäisi purkautuvan.
Sumarit ja absit
Eli absien valo palaa kokoajan. Vaihdettu abs hydrauliyksikkö mutta ei vaikutusta. Antaa vikakoodin differential lock valve 2 N162. Mistä etsitään seuraavaksi vikaa?
Ja sumareille tartteis tietää miten menee johdot? Vaihdoin sumarillisen katkaisijan ja löysin johdon joka lähtee katkaisimelta mutta loppuu ilmeisesti sulakerasiaan. Konepellin alla ei mene ylimääräisiä johtoja valmiiks sumareille eli pitäs tietää tarviiko hommata rele ja vetää johdot sulakerasialta umpioille. Toinen vaihtoehto olis tietty ottaa vaan heräte katkaisimelta ja laittaa oma rele.. Pikaisia vastauksia kiitos!
Ja sumareille tartteis tietää miten menee johdot? Vaihdoin sumarillisen katkaisijan ja löysin johdon joka lähtee katkaisimelta mutta loppuu ilmeisesti sulakerasiaan. Konepellin alla ei mene ylimääräisiä johtoja valmiiks sumareille eli pitäs tietää tarviiko hommata rele ja vetää johdot sulakerasialta umpioille. Toinen vaihtoehto olis tietty ottaa vaan heräte katkaisimelta ja laittaa oma rele.. Pikaisia vastauksia kiitos!
Löytyipä selitys suodattimessa olevalle metallisilpulle... Otin nostimet pois niin muutamista nostinten 'kupeissa" (siis ne reiät joihin nostimet asetetaan) sisäpinnat aivan soirona... Eli ilmeisesti nostimet hirttäneet kiinni öljynpuutteesta?
Onko kukaan tutustunut kannen öljykanaviin tarkemmin?
Näin maalaisjärjellä ajattelemalla nostajille menisi yhteinen "pääkanava", joista sitten öljy jakaantuu jokaiselle nostajalle erikseen? Onko olemassa mitään öljykanavista kertovaa kuvaa?
Jokatapauksessa, menee kansi vaihtoon prkl... 400€ meni verkon painoksi >:|
Onko kukaan tutustunut kannen öljykanaviin tarkemmin?
Näin maalaisjärjellä ajattelemalla nostajille menisi yhteinen "pääkanava", joista sitten öljy jakaantuu jokaiselle nostajalle erikseen? Onko olemassa mitään öljykanavista kertovaa kuvaa?
Jokatapauksessa, menee kansi vaihtoon prkl... 400€ meni verkon painoksi >:|
oletteko laitelleet motonetin tarvikekatteja autoihinne? mietin tuota suositusta että max 2.5 litraselle moottorille...eli kestääkö/toimiiko verkun perässä miten kun on hieman isompi tilavuus kun suosituksessa...
kun nyt on tyhjä katti kiinni,tarkotus olisi vaan leimalle laittaa.ja myös tuleville leimoille...
kestääkö?
ja motonetin jarrukamat itelläkin,ja hyvin toimii ja pysähtyy.
kun nyt on tyhjä katti kiinni,tarkotus olisi vaan leimalle laittaa.ja myös tuleville leimoille...
kestääkö?
ja motonetin jarrukamat itelläkin,ja hyvin toimii ja pysähtyy.
Miten on onko miten muut saanut korjattua werkun abs vikoja? Kyselin jo aijemmin mikä voisi olla vikana kun abs valo palaa.. Vikakoodina differential lock valve 2. Missä tämä sijaitsee? Ei vissiin ainakaan hydrauliyksikössä koska sen vaihdoin ja vieläkin sama vika! Ja missä on absien aivomutikka? voisko sähköliittimissä olla häikkää? Vastauksia kiitos!!
-
- -
- Viestit: 81
- Liittynyt: 21.7.2011 12:15
itellä on abs boksi vänkärin jalkatilassa maton alla vm92 vr6 golf. takapenkin alta ei löydy kuin abs-anturien johdot.
Eli, syncrossa boksi kaiketi takapenkin alla? ja käykö syncron abs-boksi etuvetoiseen. itsellä on oma boksi vielä se abs+eds-boksi.Jostain luin että ainakin hydraulipumppu+yksikkö on ihan eril uokkaa jos tuo eds on mukana..lienekkö sitten eroja bokseilla muuten. yhtä perseestä kaikki tyynni, tosi vika-altista touhua noiden kanssa.
Eli, syncrossa boksi kaiketi takapenkin alla? ja käykö syncron abs-boksi etuvetoiseen. itsellä on oma boksi vielä se abs+eds-boksi.Jostain luin että ainakin hydraulipumppu+yksikkö on ihan eril uokkaa jos tuo eds on mukana..lienekkö sitten eroja bokseilla muuten. yhtä perseestä kaikki tyynni, tosi vika-altista touhua noiden kanssa.
Etuvetoveerassa pitäis olla siellä pelkääjän penkin alla se abs-loota... Abseja on ainakin paria eri mallia vuosina 92-94: ATE ja LHD... Kun tuossa räjäytyskuvia vilkaisin niin nuo erottaa toisistaan siten että LHD:ssa hydraulipumppu pystyssä ja ATE:ssa vaakatasossa...
Vm 90-91 näyttäisi olevan pelkka ATE-malli jossa pumppu vaakatasossa mutta poikkeuksena painesäiliö pumpun yhteydessä...
En tiedä auttaako nuo nyt mihinkään... Mitähän helevettiä taas höpötän? :D
Vikakoodihan on siis tämä: 00280 - Differential Lock Valve 2 (N126), sinulla oli numerot väärässä järjestyksessä: (N162) ;)
Äkkiseltään googletin niin juurikin hydrauliyksikön vaihdolla on ongelma korjaantunut... Veikkaisin vian yleisimmän syyn olevan hydrauliyksikön "ohjainpiirin" kylmäjuotos (kun yleensä ei toimi kylmänä mutta sitten kun kone lämpenee/yksikköä lämmittää niin vika katoaa)... Voikohan sulla olla sen verta paska tuuri jotta se sinun uusi käytetty hydr.yksikkökin oli jo valmiiksi rikki? Oliko testattu tavara?
Kannattaa toki testata johdot ohjainyksiköltä hydr.yksikköön, jos on vielä toimiva ohjainyksikkö mitä kokeilla tilalle niin hyvä...
Ohjainyksiköissä taitaa olla eroja, jos en väärin muista niin yksikön sarjanumeron perässä on kirjain jotka kertoo yksikön mallin, esim. 1H0 907 379A on eri kuin 1K0 907 379 M. Tuo numerohan pitäisi näkyä kun ottaa vag-comilla yhteyden abs-boksiin. Ja korjailkaa mikäli on väärässä :)
Vm 90-91 näyttäisi olevan pelkka ATE-malli jossa pumppu vaakatasossa mutta poikkeuksena painesäiliö pumpun yhteydessä...
En tiedä auttaako nuo nyt mihinkään... Mitähän helevettiä taas höpötän? :D
Vikakoodihan on siis tämä: 00280 - Differential Lock Valve 2 (N126), sinulla oli numerot väärässä järjestyksessä: (N162) ;)
Äkkiseltään googletin niin juurikin hydrauliyksikön vaihdolla on ongelma korjaantunut... Veikkaisin vian yleisimmän syyn olevan hydrauliyksikön "ohjainpiirin" kylmäjuotos (kun yleensä ei toimi kylmänä mutta sitten kun kone lämpenee/yksikköä lämmittää niin vika katoaa)... Voikohan sulla olla sen verta paska tuuri jotta se sinun uusi käytetty hydr.yksikkökin oli jo valmiiksi rikki? Oliko testattu tavara?
Kannattaa toki testata johdot ohjainyksiköltä hydr.yksikköön, jos on vielä toimiva ohjainyksikkö mitä kokeilla tilalle niin hyvä...
Ohjainyksiköissä taitaa olla eroja, jos en väärin muista niin yksikön sarjanumeron perässä on kirjain jotka kertoo yksikön mallin, esim. 1H0 907 379A on eri kuin 1K0 907 379 M. Tuo numerohan pitäisi näkyä kun ottaa vag-comilla yhteyden abs-boksiin. Ja korjailkaa mikäli on väärässä :)
-
- -
- Viestit: 81
- Liittynyt: 21.7.2011 12:15
Hei. Joku olikin kirjotellu tämmöisestä viasta että kun laittaa virrapäälle niin bensapumpun rele alkaa naksuu mutta ei ongelmia kun starttaa tai ajelee. Onko tälle taudille löytynyt jo lääke? Löytyykös sähkökuvia jostain? -92 vr6
Itsellä samainen vika, ja pumpun relettä ohjaa ecu. jos jollain on tietoa missä tarkalleen on vika ollut, jos conlog oli vikana niin kertokaa kiitos. itsellä ajonesto on ohitettu, mutta se on ohitettu oikein noiden ohjeiden mielestä mitä täältä foorumilta löytyy.
no mulla nyt oli edellisessäkin golffissa 8v gti, niiin takapenkin alla se boksi ja boksihan on vielä abs+eds boksi ja autohan on -95 mallin syncro. boksin piirikortti kannattanee käydä kovilla läpi ennen suurempia toimenpiteitä ja sitten vielä tarkistaa liitin ettei ole hapettumia.
edit: onkos kukaan keksinyt muuta tapaa putsata absin kehiä takaa syncrosta kuin nostorilla ilmaan ja niistä hiton mini reijistä putsaamaan?
edit: onkos kukaan keksinyt muuta tapaa putsata absin kehiä takaa syncrosta kuin nostorilla ilmaan ja niistä hiton mini reijistä putsaamaan?
Taas on kansi irti :D Tuossa utelin aiemmin noita kanteen meneviä öljykanavia, niin meneekö kanteen vain yksi kanava? Ainoa minkä löysin sijaitsee 1.sylinterin vieressä, siinä on jonkinlainen venttiili joka päästää öljyn vain kanteen päin... Onko tämä ainoa "painekanava"? Kuvassa oikealla ylhäällä pieni reikä...
http://media.photobucket.com/image/vr6%20kansi/Majamiiton/Golf%20III%20VR6%20Syncro%20Variant/7599409.jpg
http://media.photobucket.com/image/vr6%20kansi/Majamiiton/Golf%20III%20VR6%20Syncro%20Variant/7599409.jpg
No jos on vähänkään mekaanikon vikaa niin ei tuo mahdoton homma ole. Itsellä sujui tuo toinen kerta jo ihan sujuvasti :)
Meni n.3-4h kun otin kannen irti ja siinä sivussa ihmettelin vaurioita + kävin paskalla ja vedin puoli rasiaa norttia.
Jos ei ennen ole tuota purkanu niin kannattaa ainakin merkata kaikki sähköjohdot/liittimet jotka nyppii irti niin on sitte helpompi kasata, suosittelen myös ottamaan kuvia aina välillä niin voi kasatessa tarkastella mikäli menee sormi suuhun.
Kun käytät ketjukopan auki niin näkee jo ylemmän laahaimen ja kiristäjän, mikäli ne on kuluneet niin kannattaisi jo ottaa koko kone ja laatikko pois keulalta, vaihtaa jakopääroippeet, kytkin+painelaakeri+kytkinsylinterin korjaussarja, kampiakselin stefa, laturiin hiilet, imusarjan tiivisteet, vesipumppu+"crackpipe"+termari koteloineen+ kaikki tarvittavat tiivisteet. Kanteen uudet nostimet mikäli entiset on löysät, venttiilivarrenkumit, ohjurit olis hyvä vaihtaa kans ja varmaan seetit uusiksi myös... Ja tätä listaa vois varmaan jatkaa aika pitkästi, mutta tietty miten budjetti antaa varaa osia hankkia.
Meni n.3-4h kun otin kannen irti ja siinä sivussa ihmettelin vaurioita + kävin paskalla ja vedin puoli rasiaa norttia.
Jos ei ennen ole tuota purkanu niin kannattaa ainakin merkata kaikki sähköjohdot/liittimet jotka nyppii irti niin on sitte helpompi kasata, suosittelen myös ottamaan kuvia aina välillä niin voi kasatessa tarkastella mikäli menee sormi suuhun.
Kun käytät ketjukopan auki niin näkee jo ylemmän laahaimen ja kiristäjän, mikäli ne on kuluneet niin kannattaisi jo ottaa koko kone ja laatikko pois keulalta, vaihtaa jakopääroippeet, kytkin+painelaakeri+kytkinsylinterin korjaussarja, kampiakselin stefa, laturiin hiilet, imusarjan tiivisteet, vesipumppu+"crackpipe"+termari koteloineen+ kaikki tarvittavat tiivisteet. Kanteen uudet nostimet mikäli entiset on löysät, venttiilivarrenkumit, ohjurit olis hyvä vaihtaa kans ja varmaan seetit uusiksi myös... Ja tätä listaa vois varmaan jatkaa aika pitkästi, mutta tietty miten budjetti antaa varaa osia hankkia.
Joskus oli puhetta koneen öjyn syönnistä. Mulla aikasemmin söi öljyä tonnilta varmaan litroja, ja muuttu mustaks parin sadan kilometrin jälkeen. Kampiakselin stefan vaihon jälkeen ei ole menny juuri tippaakaan ja värikin pysyny oikeena, vaikka varmaan jo 3000km ajettu.
Uus vedenlämpötila anturi pitäs ostaa, ja kyselivät jotain että minkä värinen kanta on, mistä sen tietää?
Uus vedenlämpötila anturi pitäs ostaa, ja kyselivät jotain että minkä värinen kanta on, mistä sen tietää?
Morje.
Osaisko joku kertoa mikä voisi mättää kun tuo sininen lämpötila anturi lopetti toimintansa jo kauan aikaa sitten jonka jälkeen vaihdoin heti uuden anturin jolla ei ollut vaikutusta asiaan. Vieläkin tulee siis vikakoodit ks. anturista ja ei lähde ekalla käyntiin jne.
Sain sähkökaavion ECUlta ja kolvailin ks. anturille uudet piuhat suoraan eculta= ei edelleenkään toimi.
Voisko olla ECU paskana vai mitä ihmettä tekisin seuraavaks??
Sitten vielä semmoista mukavuutta että ajelin tuossa ihan normaalisti toissapäivänä ja yhtäkkiä 40km/h vauhdista sammu kone--> lähti käymään tokalla kun sahas ja sit vähän ajan päästä sammui taas--> käyntiin jne.. Onneks sain auton kotiin. Nyt taas toimii ns. normaalisti.
Eli varmaankin tuo sammuminen on juuri oire siitä lämpötila anturista?
Syönyt tulpat vai vai??
Kaikki apu ja ideat olisi erittäin tervetulleita.
Ainiin mitkä tulpat tonne kannattais vaihtaa? ja pääseekö käsiks ihan normi tulppa avaimella?
Osaisko joku kertoa mikä voisi mättää kun tuo sininen lämpötila anturi lopetti toimintansa jo kauan aikaa sitten jonka jälkeen vaihdoin heti uuden anturin jolla ei ollut vaikutusta asiaan. Vieläkin tulee siis vikakoodit ks. anturista ja ei lähde ekalla käyntiin jne.
Sain sähkökaavion ECUlta ja kolvailin ks. anturille uudet piuhat suoraan eculta= ei edelleenkään toimi.
Voisko olla ECU paskana vai mitä ihmettä tekisin seuraavaks??
Sitten vielä semmoista mukavuutta että ajelin tuossa ihan normaalisti toissapäivänä ja yhtäkkiä 40km/h vauhdista sammu kone--> lähti käymään tokalla kun sahas ja sit vähän ajan päästä sammui taas--> käyntiin jne.. Onneks sain auton kotiin. Nyt taas toimii ns. normaalisti.
Eli varmaankin tuo sammuminen on juuri oire siitä lämpötila anturista?
Syönyt tulpat vai vai??
Kaikki apu ja ideat olisi erittäin tervetulleita.
Ainiin mitkä tulpat tonne kannattais vaihtaa? ja pääseekö käsiks ihan normi tulppa avaimella?
-
- -
- Viestit: 81
- Liittynyt: 21.7.2011 12:15
LähetäLähetetty: 19.9.2011 9:31 Viestin aihe:
Joskus oli puhetta koneen öjyn syönnistä. Mulla aikasemmin söi öljyä tonnilta varmaan litroja, ja muuttu mustaks parin sadan kilometrin jälkeen. Kampiakselin stefan vaihon jälkeen ei ole menny juuri tippaakaan ja värikin pysyny oikeena, vaikka varmaan jo 3000km ajettu.
Uus vedenlämpötila anturi pitäs ostaa, ja kyselivät jotain että minkä värinen kanta on, mistä sen tietää?
^ Meinaatko ostaa mittarille menevän anturin vai moottorin oman anturin joka antaa tiedon suoraan eculle, ne on erikseen. sinikantainen on eculle ja keltakantainen on mittariston oma. Flektin anturi sijaitsee syylärissä oikeella puolella, nämä kaksi muuta termarikotelossa virranjakajan alla.
Tossa kuvassa osa numero 6 on esim. moottorin oma lämpötilatieto. Kannattaa katsoa väreistä, eikä tuosta järjestyksestä että mikä on mikä, koska nuo anturit kaiketi passaavat eri paikkoihin.
-
- -
- Viestit: 81
- Liittynyt: 21.7.2011 12:15
No siis kun luulin että niitä antureita ois vaan yks, kun mittaristo näyttää että auto lämmöt ei nouse 76 minnekkään ajo moottoritiellä tai piti autoo tyhjäkäynnillä. Mikähän anturi se sit pitä ostaa?
keltakantainen anturi antaa tiedon mittaristolle. ota varuilta vaikka johto irti siitä anturista ja kato vaikuttaako mittaristoon mitenkään. jos ei, niin sitten en tähän foorumiin perustuvien tietojen perusteella uskalla neuvoa enempää.
Noniin, palaten aijempaan viestiini ja vastauksiin. ABS-valo palaa edelleen. Differential lock valve 2 vikahan siinä oli ja on edelleen. Tähän mennessä vaihdettu Abs-hydrauliyksikkö, testattu piuhat ohjainyksikölle ja purettu ja tutkittu vanhan hydrauliyksikön juotokset. Ensinnäkin juotoksissa ei näkynyt vikoja ja mittari ei näyttänyt katkoksia. Eli sanotaanko sitten niin että todennäköisesti vika ei ole siinä.
Piuhat vaikutti ehjiltä muuten mutta, olikohan punavalk. tai valkopuna johdot 2kpl, jotka tulee hydruliyksikön päässä olevan liittimen reunoille niin sieltä löytyi isompaa vastusta. Nämä taitaa tosin olla maapiuhoja ja ne yhdistyi täysin maihin kun laittoi virrat päälle. Normaalia?!
Olisiko jollakin mielenkiintoa antaa Iisalmen lähistöltä ohjainboksia lainaan jolla voisi sulkea pois seuraavan vaihtoehdon?
Ja lisää mietintöjä mahdollisista vioista tulemaan kiitos!!
Piuhat vaikutti ehjiltä muuten mutta, olikohan punavalk. tai valkopuna johdot 2kpl, jotka tulee hydruliyksikön päässä olevan liittimen reunoille niin sieltä löytyi isompaa vastusta. Nämä taitaa tosin olla maapiuhoja ja ne yhdistyi täysin maihin kun laittoi virrat päälle. Normaalia?!
Olisiko jollakin mielenkiintoa antaa Iisalmen lähistöltä ohjainboksia lainaan jolla voisi sulkea pois seuraavan vaihtoehdon?
Ja lisää mietintöjä mahdollisista vioista tulemaan kiitos!!
-92 vr6 ei käynnisty ja hyytyy lämpimänä
Terve.
Hommasin tuossa -92 vr6:en ja nyt tarttis apuja.
Eli viat on että ei käynnisty ensimmäisellä,mutta toisella starttauksella
lähtee käyntiin ja käy normaalisti.jos sammuttaa auton ja starttaa suht
nopeesti n.15min päästä niin lähtee ekalla käyntiin.
Toinen vika on että kone vääntää tosi hyvin ja tehot on tallella ja vastaa kaasuun hyvin kun kone on kylmä,
mutta heti kun lämpiää niin tehot katoaa jonnekin.
Huomasin tuossa että koneessa on joku lastu,putki vaihdettu katilta taaksepäin (simons)
ja vapaavirtaus suodatin.
Tehdyt korjaukset:
Tyhjäkäyntiventtiili putsattu,kaasuläppä putsattu.imuvuotoja etitty ja vaihdettu muutama letku.Ilmamassa mittari putsattu crc:n aineella,imu putket pesty.sininen lämpöanturi vaihdettu,imuilman anturi vaihdettu,öljyt/suodin vaihdettu,ruiskusuodin vaihdettu,tulpat,tulpanjohdot,virranjakajan kansi ja pyörijä vaihdettu.
Mutta ei auta mikään.
Niin ja lambda myös vaihdettu,osaako joku kertoa että miten tuo pitäisi kytkeä.
Kun auton johdotukset on vähän hämärät,eli auton puolelta tulee
valkoinen,keltainen,ruskea ja puna/valk,mitkä on kiinni siinä liittimessä,mut sitten siinä on musta johto samassa setissä kun valk ja keltainen mutta se musta johto vaan roikkuu siinä.Ymmärtääkseni se on joku maadoitus mutta mihin se pitää kytkeä vai pitääkö kytkeä
mihinkään?Löysin sähkökaavion tuosta mutta se on jokseenkin hämärä tuon mustan johdon osalta.se on ikäänkuin yhteydessä sekä valkoiseen ja keltaiseen sellaisella ympyrällä piirretty siihen kaavioon.mutta ei kai se sentää voi ainakaan valkoisen signaali johdon kanssa olla samassa.??Ei riitä ymmärrys kun noi autosähkö kaaviot on ihan
eri maailma kun normi sähkö.
Mutta onko ideoita mitä kannattaisi seuraavaksi koittaa?
Vika koodit ilmoitti että Lambda anturi oikarissa maihin,aika ajoin. ja antoi myös vika koodin hall anturista että plussa oikarissa aika ajoin.nämä siis ennen lambdan vaihtoa.
Tosin sen verran parannusta tullut että nyt lähtee vetämään jo kolmesta tonnista kun ennen korjauksia lähti vasta 4tonnista(lämpimänä).
Mutta edelleen toi käynnistys ja tehojen hävikki lämpimällä koneella on arvoitus???
Hommasin tuossa -92 vr6:en ja nyt tarttis apuja.
Eli viat on että ei käynnisty ensimmäisellä,mutta toisella starttauksella
lähtee käyntiin ja käy normaalisti.jos sammuttaa auton ja starttaa suht
nopeesti n.15min päästä niin lähtee ekalla käyntiin.
Toinen vika on että kone vääntää tosi hyvin ja tehot on tallella ja vastaa kaasuun hyvin kun kone on kylmä,
mutta heti kun lämpiää niin tehot katoaa jonnekin.
Huomasin tuossa että koneessa on joku lastu,putki vaihdettu katilta taaksepäin (simons)
ja vapaavirtaus suodatin.
Tehdyt korjaukset:
Tyhjäkäyntiventtiili putsattu,kaasuläppä putsattu.imuvuotoja etitty ja vaihdettu muutama letku.Ilmamassa mittari putsattu crc:n aineella,imu putket pesty.sininen lämpöanturi vaihdettu,imuilman anturi vaihdettu,öljyt/suodin vaihdettu,ruiskusuodin vaihdettu,tulpat,tulpanjohdot,virranjakajan kansi ja pyörijä vaihdettu.
Mutta ei auta mikään.
Niin ja lambda myös vaihdettu,osaako joku kertoa että miten tuo pitäisi kytkeä.
Kun auton johdotukset on vähän hämärät,eli auton puolelta tulee
valkoinen,keltainen,ruskea ja puna/valk,mitkä on kiinni siinä liittimessä,mut sitten siinä on musta johto samassa setissä kun valk ja keltainen mutta se musta johto vaan roikkuu siinä.Ymmärtääkseni se on joku maadoitus mutta mihin se pitää kytkeä vai pitääkö kytkeä
mihinkään?Löysin sähkökaavion tuosta mutta se on jokseenkin hämärä tuon mustan johdon osalta.se on ikäänkuin yhteydessä sekä valkoiseen ja keltaiseen sellaisella ympyrällä piirretty siihen kaavioon.mutta ei kai se sentää voi ainakaan valkoisen signaali johdon kanssa olla samassa.??Ei riitä ymmärrys kun noi autosähkö kaaviot on ihan
eri maailma kun normi sähkö.
Mutta onko ideoita mitä kannattaisi seuraavaksi koittaa?
Vika koodit ilmoitti että Lambda anturi oikarissa maihin,aika ajoin. ja antoi myös vika koodin hall anturista että plussa oikarissa aika ajoin.nämä siis ennen lambdan vaihtoa.
Tosin sen verran parannusta tullut että nyt lähtee vetämään jo kolmesta tonnista kun ennen korjauksia lähti vasta 4tonnista(lämpimänä).
Mutta edelleen toi käynnistys ja tehojen hävikki lämpimällä koneella on arvoitus???
-
- -
- Viestit: 81
- Liittynyt: 21.7.2011 12:15
itsellä sama vika, jos kauan seissyt auto(pari päivää vaikka) niin saa startata pitkään eikä tietoa että missä vika mutta en ole asiaan sen kummemmin perehtynyt kun ei ole akuuttia. kellään ollut samaa oiretta jos mieleen muistuu? en ole löytänyt foorumilta ainakaan... lukase vikakoodit uudestaan vag-comilla että ottaako mikään maihin ajon aikana, nuo kun voi olla hetkellisiä vikoja jos vaikka virtoja on käyttänyt päällä ja liitin on ollut irti. Lambdaa on kahta mallia, 3-johtoista ja 4-johtoista niin jos vaikka eri johtosarja paikallaan? vag-comilla näkee myös lambdan arvon.
Joo eli ostin 4johtoisen tarvike lambdan (FAE)
Siinä perus värit,2valkoista,harmaa ja musta.
Ja sähkö kaavion mukaan auton johtosarjasta tulee 5johtoa,niinkuin tuleekin.
mittasin eculta tulevat johdot että tulevat oikein liittimelle mutta se musta johto
on irrallaan siinä johtosarjassa liittimen yläpuolella.
en ymmärrä mihin se pitäisi kytkeä.Saako lambda maita jotenkin ecun kautta kun toi keltainen maadoitus menee eculle mutta kun mittaa liittimestä niin ei saa maita.?
Siinä perus värit,2valkoista,harmaa ja musta.
Ja sähkö kaavion mukaan auton johtosarjasta tulee 5johtoa,niinkuin tuleekin.
mittasin eculta tulevat johdot että tulevat oikein liittimelle mutta se musta johto
on irrallaan siinä johtosarjassa liittimen yläpuolella.
en ymmärrä mihin se pitäisi kytkeä.Saako lambda maita jotenkin ecun kautta kun toi keltainen maadoitus menee eculle mutta kun mittaa liittimestä niin ei saa maita.?
Itse vaihdoin eilen oman lambdani, Motonetin yleislambda kesti huimat 120km.. Nyt on ebaystä tilattu valmiilla johdolla oleva :) Ainakin eilen vielä toimi. Iso ero noissakin jo :o
Itsellä sama, että ei lähde ekalla käyntiin.. Bensapumppu, puola? Joku polttoaine linjan venttiili, että se päästää bensat valumaan takaisin tankkiin, eikä pidä niitä linjassa valmiina starttausta varten? Mielestäni vanha omistaja puhui, että bensapumppu vaihdettu tarvikepumppuun, joka on sinnepäin spekseiltään.. Tiedä siitä sitten
Itsellä sama, että ei lähde ekalla käyntiin.. Bensapumppu, puola? Joku polttoaine linjan venttiili, että se päästää bensat valumaan takaisin tankkiin, eikä pidä niitä linjassa valmiina starttausta varten? Mielestäni vanha omistaja puhui, että bensapumppu vaihdettu tarvikepumppuun, joka on sinnepäin spekseiltään.. Tiedä siitä sitten
osta halpa osta kaksi.
yksi moottorin tärkeimmistä antureista,itse en ainakaan viitti tingata.ostin ite boschin nelijohtoisen anturin,täsmälleen samanlainen kun orkkis minkä otin pois,tietenkin ilman leimoja.
ainoo ero että ei ollu liitintä,joutu ottaan vanhasta,ja mukana tuli vielä ne liitostarpeet jotta vanhan liittimen sai kiinni..
boschista boschiin vaihdettaessa värit oli samoihin,ja muistaakseni harmaat olivat lämmityksen,musta maa ja valkoinen signaali.
hintaa oli semmonen reilu satanen tohon lähivaraosakauppaan noin 6 tunnin toimitusajalla.
yksi moottorin tärkeimmistä antureista,itse en ainakaan viitti tingata.ostin ite boschin nelijohtoisen anturin,täsmälleen samanlainen kun orkkis minkä otin pois,tietenkin ilman leimoja.
ainoo ero että ei ollu liitintä,joutu ottaan vanhasta,ja mukana tuli vielä ne liitostarpeet jotta vanhan liittimen sai kiinni..
boschista boschiin vaihdettaessa värit oli samoihin,ja muistaakseni harmaat olivat lämmityksen,musta maa ja valkoinen signaali.
hintaa oli semmonen reilu satanen tohon lähivaraosakauppaan noin 6 tunnin toimitusajalla.
Hei! Te joilla on ongelmia ton käynnistyksen kanssa niin kokeilkaapas vaihtaa virtalukon pohja. Maksaa noin 10e ja helppo vaihtaa. Itsellä oli ongelmana ettei ekalla meinannu koskaa lähtee mutta tokalla lähti heti. Lähti myös ekalla käyntiin kun käänteli avainta startatessa joten vika oli virtalukon pohjassa. Vaihtaessa muistakaa merkata ratin asento!
Virtalukonpohja on kokeiltu.ei vaikutusta.
Tosin emmä mitään ratin asentoa merkannut,mitä tarkoitat sillä?
Eniten häiritsee tällä hetkellä se kun väännöt häviää kun kone lämpiää,ei
vastaa kaasuun yhtä hyvin.Voisko käynnistyvyys ongelma ja tehokato
kuulua samaan vikaan?
Olen myös epäillyt tuota vapari suodatinta että imee lämmintä ilmaa,täytyy
varmaan rakentaa kunnon kotelo ympärille ja kattoa auttaako..
Tosin emmä mitään ratin asentoa merkannut,mitä tarkoitat sillä?
Eniten häiritsee tällä hetkellä se kun väännöt häviää kun kone lämpiää,ei
vastaa kaasuun yhtä hyvin.Voisko käynnistyvyys ongelma ja tehokato
kuulua samaan vikaan?
Olen myös epäillyt tuota vapari suodatinta että imee lämmintä ilmaa,täytyy
varmaan rakentaa kunnon kotelo ympärille ja kattoa auttaako..
Noniin.
Nyt kyllä aika jännä juttu tapahtui.
Elikkäs kun mulla ne tehot ja vääntö hävis kun kone lämpeni niin
nyt tuntuu siltä että ei hävii enää.
En osaa sanoa muuta kun että huh,huh jos oli tuosta kiinni.'
Virranjakajan maadoitus kaapeli oli ihan paskassa ja kosketus pinta
liittimissä ihan skeidassa.Raaputtelin ruuvimeisselillä kirkaan pinnan
esiin molemmista liittimistä,abicot tais olla päissä,samoiten raapustelin vastakappaleita
mihin abicot tulee kiinni.Ja koeajon jälkeen voin sanoo että tehot oli tallella myös
kuin kone lämpeni.
Voiko tosiaan olla mahdollista että vika oli virranjakajan maadoituksessa?
Miksi toimi kylmällä koneella?
Tosin toisen nakutusanturin liitin oli ihan märkä ja sen myös kuivasin,mutta
sillä varmaan mitään vaikutusta..
Pääasia että auto pelaa taas toistaiseksi,en vaan millään pysty uskoa
että noi vähästä oli kiinni..Toivottavasti toimii myös ensikerralla.
Nyt kyllä aika jännä juttu tapahtui.
Elikkäs kun mulla ne tehot ja vääntö hävis kun kone lämpeni niin
nyt tuntuu siltä että ei hävii enää.
En osaa sanoa muuta kun että huh,huh jos oli tuosta kiinni.'
Virranjakajan maadoitus kaapeli oli ihan paskassa ja kosketus pinta
liittimissä ihan skeidassa.Raaputtelin ruuvimeisselillä kirkaan pinnan
esiin molemmista liittimistä,abicot tais olla päissä,samoiten raapustelin vastakappaleita
mihin abicot tulee kiinni.Ja koeajon jälkeen voin sanoo että tehot oli tallella myös
kuin kone lämpeni.
Voiko tosiaan olla mahdollista että vika oli virranjakajan maadoituksessa?
Miksi toimi kylmällä koneella?
Tosin toisen nakutusanturin liitin oli ihan märkä ja sen myös kuivasin,mutta
sillä varmaan mitään vaikutusta..
Pääasia että auto pelaa taas toistaiseksi,en vaan millään pysty uskoa
että noi vähästä oli kiinni..Toivottavasti toimii myös ensikerralla.
-
- -
- Viestit: 81
- Liittynyt: 21.7.2011 12:15
Korjatkaa jos olen väärässä. Nakutustunnistin antaa signaalin ECM:lle ja ECM muuttaa sytytysennakkoa kun kone nakuttaa.Toisin sanoen kun kone on kylmä. Eli jos ECM luulee moottoria kylmäksi vaikka kone on lämmin, ennakko on ns."kylmän koneen" ennakko jatkuvasti joka kyllä vaikuttaa lämpimän koneen tehoihin aika radikaalisti..
^^Jos ecu luulee moottoria kylmäksi ei nakutusanturit ole käytössä. Ecu käyttää nakutusantureita vasta kun koneen lämpö on yli 40ast. Kylmän koneen sytkäennakko on yleensä enemmän kuin lämpimän koneen ennakko koska lämmin kone nakuttaa helpommin. Eli justiin päinvastoin kuin kirjoitit.
Jos toinen nakutusanturi on rikki ecu myöhästää sytkää reilusti sen sylinteriryhmän osalta jota anturi valvoo. Tämä vaikuttaa tehoihin, mutta myöskin näkyy vikakoodina.
Jos toinen nakutusanturi on rikki ecu myöhästää sytkää reilusti sen sylinteriryhmän osalta jota anturi valvoo. Tämä vaikuttaa tehoihin, mutta myöskin näkyy vikakoodina.
-
- -
- Viestit: 84
- Liittynyt: 30.1.2011 21:35
Jokula:lle:
Omasta Ville-Ristosta oli joskus jakopäärempan jäljiltä jäänyt se virranjakajaan tuleva iso liitin irti/huonosti. Seurauksena auto oli todella haluton liikkumaan, ja koneen lämmettyä älyttömän laiska. Liittimen kun nakkasi kiinni niin alkoi taas normaali toiminta
Todennäköisesti oireet on aivan samat mikäli virranjakaja ei saa maata.
*edit: Omassa myös tuo monelle tuttu ongelma, vaatii usein (lähes aina) kaksi starttausta ennen kun hörähtää käyntiin. Virtalukonpohja on ilmeisesti ykkösenä epäiltyjen listalla, mistäs muuaalta kannattaa lähteä vikaa hakemaan?
Omasta Ville-Ristosta oli joskus jakopäärempan jäljiltä jäänyt se virranjakajaan tuleva iso liitin irti/huonosti. Seurauksena auto oli todella haluton liikkumaan, ja koneen lämmettyä älyttömän laiska. Liittimen kun nakkasi kiinni niin alkoi taas normaali toiminta
Todennäköisesti oireet on aivan samat mikäli virranjakaja ei saa maata.
*edit: Omassa myös tuo monelle tuttu ongelma, vaatii usein (lähes aina) kaksi starttausta ennen kun hörähtää käyntiin. Virtalukonpohja on ilmeisesti ykkösenä epäiltyjen listalla, mistäs muuaalta kannattaa lähteä vikaa hakemaan?
-
- -
- Viestit: 84
- Liittynyt: 30.1.2011 21:35
Tosiaan bensapumppu ja bensalinja ovat myös epäilyksen alaisia. Onkos siellä nyt sitten jossain sellainen mystinen venttiili joka estää bensaa "valumasta takaisinpäin" kun pumppu ei käy??
Omassani tuntuu mutu-tuntumalla vaikuttavan tohon käynnistyvyys juttuun lähes kaikki kuun ja planeettojen asentoja myöten. Tuntuu että pakkasilla hörähtää helpoimmin ekalla käyntiin (tosin talvesta asti ollut lämpöänturi vikaa, parhaillaan korjauksessa). Jos käyttää virtoja päällä pari kertaa (bensapumpun vikaa kun epäillään myös) saattaa käynnistyä ekalla muttei yleensä pysy kuin vaivoin käynnissä pari sekuntia ja sammuu. Täydellä tankilla tuntuisi olevan positiivista vaikutusta (ehkä?!). Ja tosiaan kun auto seissyt ~10min tai vähemmän aikaa niin lähtee käytännössä aina ekalla.
Ja tosiaan käynnistyttyään aina kehrännyt ja pörrännyt erittäin kauniisti ilman mitään käyntihäiriöitä, ja menohaluja tuntuu riittävän vähintään sen verran kun kuuluukin.
Omassani tuntuu mutu-tuntumalla vaikuttavan tohon käynnistyvyys juttuun lähes kaikki kuun ja planeettojen asentoja myöten. Tuntuu että pakkasilla hörähtää helpoimmin ekalla käyntiin (tosin talvesta asti ollut lämpöänturi vikaa, parhaillaan korjauksessa). Jos käyttää virtoja päällä pari kertaa (bensapumpun vikaa kun epäillään myös) saattaa käynnistyä ekalla muttei yleensä pysy kuin vaivoin käynnissä pari sekuntia ja sammuu. Täydellä tankilla tuntuisi olevan positiivista vaikutusta (ehkä?!). Ja tosiaan kun auto seissyt ~10min tai vähemmän aikaa niin lähtee käytännössä aina ekalla.
Ja tosiaan käynnistyttyään aina kehrännyt ja pörrännyt erittäin kauniisti ilman mitään käyntihäiriöitä, ja menohaluja tuntuu riittävän vähintään sen verran kun kuuluukin.
Kakkoskuski:lle. Ok,eli sulla oli se hall anturin liitin siis huonosti kiinni.
Tänään väsäsin töissä kunnon johdon uusilla abicoilla virranjakajaan että saa varmasti maita nyt.Ja tosiaan auto toimii taas,on ilo ajella.Tosiaan antoi ennen maadoituksen
korjausta vikakoodiksi Hall anturi,Katkos tai oikosulku plussaan,eli on antanut vikakoodin
kun ei saanut maita kunnolla.kunhan saan luettua koodit taas jossain niin
katotaan valittaako enää tuosta.
Tietääkö joku tarviiko vikakoodeja nollata kun on korjannut viat,esim: kun lambdasta
antoi ennen herjan ja vaihdoin anturin niin pysyykö vikakoodi tallessa vai
poistaako ecu sen itse?kuten myös tämän hall koodin?
Olen itsekin miettinyt että onko bensalinjassa joku "venttiili" mikä estäisi bensan
valumisen takaisin tankkiin kun auton on sammuttanut?
Kun itsekin taistelen vielä ton käynnistymis ongelman kanssa,voiko
bensanpaine säädin aiheuttaa käynnistymis ongelmia?
Pumppu on myös varteenotettava vaihtoehto,täytyy itsekin
koittaa täydellä tankilla vaikuttaako asiaan.
Ja mistä helkkarista vesi tulee apumiehenpuoleiselle takalattialle???
Jostain reiästä konehuoneenpuolelta vai mistä,onko muilla ollut samoja
piirteitä?
Tänään väsäsin töissä kunnon johdon uusilla abicoilla virranjakajaan että saa varmasti maita nyt.Ja tosiaan auto toimii taas,on ilo ajella.Tosiaan antoi ennen maadoituksen
korjausta vikakoodiksi Hall anturi,Katkos tai oikosulku plussaan,eli on antanut vikakoodin
kun ei saanut maita kunnolla.kunhan saan luettua koodit taas jossain niin
katotaan valittaako enää tuosta.
Tietääkö joku tarviiko vikakoodeja nollata kun on korjannut viat,esim: kun lambdasta
antoi ennen herjan ja vaihdoin anturin niin pysyykö vikakoodi tallessa vai
poistaako ecu sen itse?kuten myös tämän hall koodin?
Olen itsekin miettinyt että onko bensalinjassa joku "venttiili" mikä estäisi bensan
valumisen takaisin tankkiin kun auton on sammuttanut?
Kun itsekin taistelen vielä ton käynnistymis ongelman kanssa,voiko
bensanpaine säädin aiheuttaa käynnistymis ongelmia?
Pumppu on myös varteenotettava vaihtoehto,täytyy itsekin
koittaa täydellä tankilla vaikuttaako asiaan.
Ja mistä helkkarista vesi tulee apumiehenpuoleiselle takalattialle???
Jostain reiästä konehuoneenpuolelta vai mistä,onko muilla ollut samoja
piirteitä?
minulla kuuluu sellaista ulvomisen tapaista kuivaa rahinaa ja jurinaa etupäästä. laakerit ei värise kun rengasta pyöräyttää ja pitää jousesta kiinni. voisko silti olla sököt? esim kuivat? auto seissyt entisellä omistajalla pitkän aikaa. vai voisiko johtua mitenkään viturallaan olevista pyörän kulmista ja 215 leveistä kiinan kumeista? ääni on jatkuva ja kovenee vauhdi myötä. ei vaikuta onko vetopäällä.
-
- -
- Viestit: 81
- Liittynyt: 21.7.2011 12:15
Häntti: jos ei ole tietoa laakereista että millon viimeksi vaihettu, niin kokeile vaikka vaihtaa taakse ja testaa sitten, olin itse satavarma että vänkärin puolelta eestä kuuluu meteli laakerista, vaihdoin taakse laakerin kun oli niin pieni rasti niin meteli loppui. :) ja moni autokorjaamo ei rupea aurauskulmia säätämäänkään jos laakerit,alapallonivel,raidetangonpäät yms on väljiä.
hyvin jännä juttu kyllä toi että takaa vaihtamalla meteli loppui. kait se sit resonoi sen äänen tai jtn taitaa olla henkimaailmam juttuja. mut kävin jo etupyörän laakerit ostaa kun edullisesti sai 77e? vai onko paha. ja ei ole paha rasti kyll vaihtaa samalla ne takaset, kun ne ei kyll tyyriit ole ja ei kuitenkaan ihan heti tule tästä autosta luovuttua kun on harvinaista herkkua.
vr6
Alotankin samanlailla kun kaikki muutkin eli ostin 92 vm olevan vr6 golfin ja seuraavat ongelmat jos joku selittäis. Sahaa käynnistyksessä aina tai vähintäänkin 2 kertaa 3 ja sit lähtee käyntii. No tän selvitin lukemalla noit aikasempii, kun huomasin et virtalukossa jotain häikkää, kun mankka toimii sillon tällön kun avainta vähän liikuttelee virtalukossa ja sain jopa auton sammumaan kun painoin avainta vähän eli olisko pohja sit mikä aiheuttaa myös ton sahaamisen...?
Sitten on sellanenkin ongelma, et myyjä sanoi, että nelkyt tonnia sit uusittu kytkin... no ei siin mitää tuntuu ihan hyvälle, mut mistä johtuu et jos heitän isommalta vaihteelta pienemmälle, eli 4 esim 3 ja nostan kytkimen nopeesti, niin tuntuu et koko auton etupää pomppaa vasemalle päin ja ilmaan? Mutta sit jos teen samanlaitte, mut nostan kytkimen todella todella varovasti ja ns. luistatan sitä niin menee tosi hyvin, eli johtuuko tää nyt siitä et kytkin on niin uus et ottaa niin hyvin kiinne vai joku asennus virhe vai kenties laatikossa vikaa? Siihen meinaa oikee säikähtää, kun on lähdössä ohittamaan esim ja heittää pienempää tupaa ja nopeest kytkin ylös, niin tuntuis kun olis ajanu hirveeseen monttuu ja keula pompannu, no siis näin kävi 2 kertaa ja sen jälkeen olen varovasti oikeen nostannu kytkimen ylös etten autoa hajoita...
ja pahoittelen kaikille huonoa äidinkieltä kun unohtelen kaikki pisteet ja pilkut.... kiitos etukäteen vastauksista
Sitten on sellanenkin ongelma, et myyjä sanoi, että nelkyt tonnia sit uusittu kytkin... no ei siin mitää tuntuu ihan hyvälle, mut mistä johtuu et jos heitän isommalta vaihteelta pienemmälle, eli 4 esim 3 ja nostan kytkimen nopeesti, niin tuntuu et koko auton etupää pomppaa vasemalle päin ja ilmaan? Mutta sit jos teen samanlaitte, mut nostan kytkimen todella todella varovasti ja ns. luistatan sitä niin menee tosi hyvin, eli johtuuko tää nyt siitä et kytkin on niin uus et ottaa niin hyvin kiinne vai joku asennus virhe vai kenties laatikossa vikaa? Siihen meinaa oikee säikähtää, kun on lähdössä ohittamaan esim ja heittää pienempää tupaa ja nopeest kytkin ylös, niin tuntuis kun olis ajanu hirveeseen monttuu ja keula pompannu, no siis näin kävi 2 kertaa ja sen jälkeen olen varovasti oikeen nostannu kytkimen ylös etten autoa hajoita...
ja pahoittelen kaikille huonoa äidinkieltä kun unohtelen kaikki pisteet ja pilkut.... kiitos etukäteen vastauksista
Lohkossa etupuolella, öljynjäähdyttimen lähellä. Alakautta pääsee hyvin käsiksi, on yhdellä 5mm kannalla olevalla kuusiokololla kiinni. Tossa näkyy hyvin.
tosta 1.8t imuilma anturista. onko se nyt sit oikeesti hyvä laittaa ilmanputsarin ja kaasuläpän väliin? eiks siinä mene seokset hitoilleen kun se ilma ei ole sen lämpöistä mitä se on tuolla välillä on.
vai oiskos se hyvä laittaa ilmamassamäärä mittarin kanssa samaanputkeen?
onkos kulutukseen tullut muutosta?
vai oiskos se hyvä laittaa ilmamassamäärä mittarin kanssa samaanputkeen?
onkos kulutukseen tullut muutosta?
Ilman putsarin ja kaasuläpän väli on ok paikka. Siihen maffin runkoon en lähtis tekemään mitään ylimäärästä.
Ei sen imuilman lämpö muutu tuossa matkalla ilmanputsarilta imuventtiilille joten paikka ei ole niin tarkka. Vakio anturi taas kun sijaitsee imusarjassa joka lämpiää reilusti ja esim ruuhkassa seisoessa anturin lukema ei vastaa todellisuutta koska anturiin johtuu lämpöä imusarjasta. Vakio anturi on myös hidas reagoimaan lämpötilan muutoksiin.
Kulutukseenhan ei tuo vaihto vaikuta, lambda säätää osakaasuseokset kohdilleen samalla tavalla kummallakin anturilla.
Ei sen imuilman lämpö muutu tuossa matkalla ilmanputsarilta imuventtiilille joten paikka ei ole niin tarkka. Vakio anturi taas kun sijaitsee imusarjassa joka lämpiää reilusti ja esim ruuhkassa seisoessa anturin lukema ei vastaa todellisuutta koska anturiin johtuu lämpöä imusarjasta. Vakio anturi on myös hidas reagoimaan lämpötilan muutoksiin.
Kulutukseenhan ei tuo vaihto vaikuta, lambda säätää osakaasuseokset kohdilleen samalla tavalla kummallakin anturilla.
Sen tiedän, että GIII 288m olka-akseleille menee G IV (yms) 312mm ja Brembon Golf IV gt junior kit.
Ja etka näyttäs että 280mm olka-akseli ja napa on sama kuin 288m jarruissa.
Eli voisin sanoa et, 280mm olka-akseleille menee 288mm, 312mm jarrut.
Eli kannakkeet, satulat ja levyt tarvii.
Takajarrut onkin sit hankalempi, kun kaikkissa näyttäs olevan 232x9mm levyt takana. ellei sit G IV Gtin takalevyjä, satuloita yms saa jotenkin kiinni GIII taka-akseliin. Tai hommaa custom kannakkeet ja laittaa Vr6 280mm etulevyn taaksi. VWVorteksilla tais joku kaupitella sellasia kannakkeita.
Ja etka näyttäs että 280mm olka-akseli ja napa on sama kuin 288m jarruissa.
Eli voisin sanoa et, 280mm olka-akseleille menee 288mm, 312mm jarrut.
Eli kannakkeet, satulat ja levyt tarvii.
Takajarrut onkin sit hankalempi, kun kaikkissa näyttäs olevan 232x9mm levyt takana. ellei sit G IV Gtin takalevyjä, satuloita yms saa jotenkin kiinni GIII taka-akseliin. Tai hommaa custom kannakkeet ja laittaa Vr6 280mm etulevyn taaksi. VWVorteksilla tais joku kaupitella sellasia kannakkeita.
Palaa sivulle “Tekniikka - Bensa”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 11 vierailijaa