VR6 FAQ/jutustelut/kysymykset tänne

Kaikki bensiinimootterihin ja niihin liittyvään tekniikkaan keskittyvä

Valvoja: ffp jäsenet

Mr.RedEye
-
Viestit: 330
Liittynyt: 29.9.2005 23:42

ViestiKirjoittaja Mr.RedEye » 3.9.2011 21:46

juu on näissä joissain semmonen,sattuu olemaan myös omassani.ainoo vaan että se on se viereinen valo..eli palat eivät ole kuluneet.eipä niillä ole ajettukkaan kun nelisen tuhatta kilsaa..:)

nyt viisaammat faktojen kanssa auttamaan.

Sami-
-
Viestit: 2025
Liittynyt: 8.7.2004 15:12

ViestiKirjoittaja Sami- » 3.9.2011 22:32

No entäs käsijarrukahvan juuressa oleva kytkin? Jääkö "kantamaan", vai onko jo ehtoon puolelle kulumassa? Vastusmittauksen voisi kytkimeen suorittaa, jotta päästääkö läpi täysin vapaanakin.

Raekae
-
Viestit: 20
Liittynyt: 4.9.2011 20:19

ViestiKirjoittaja Raekae » 4.9.2011 20:30

Hei. Joku olikin kirjotellu tämmöisestä viasta että kun laittaa virrapäälle niin bensapumpun rele alkaa naksuu mutta ei ongelmia kun starttaa tai ajelee. Onko tälle taudille löytynyt jo lääke? Löytyykös sähkökuvia jostain? -92 vr6

topcatti
-
Viestit: 513
Liittynyt: 7.2.2011 10:16

ViestiKirjoittaja topcatti » 4.9.2011 22:42

Conlog oli itsellä vikana.

Raekae
-
Viestit: 20
Liittynyt: 4.9.2011 20:19

ViestiKirjoittaja Raekae » 6.9.2011 16:03

Prkl. Taas ilmestyy vikoja. Eka meni pyörän laakeri edestä ja nyt ilmestynyt kolinaa takapäässä kuskinpuolelta kun ajan mutkaan joka kaartaa oikealle. Vaikuttaisi siltä rengas kolahtaa jos tönäsen kovaa renkaan yläkulmasta. Osaako joku sanoa suoraan että mikä siel klonksuu ja onnistuuko korjaus kotioloissa?

Voi olla että kuvittelen ton kolahduksen kun tönäsen rengasta. Ei oo varma.

_AttiTude_
-
Viestit: 81
Liittynyt: 21.7.2011 12:15

ViestiKirjoittaja _AttiTude_ » 6.9.2011 18:17

takapyörän laakerit menny vituiks.vaikka navan päässä oleva mutteri oisi vaan löystynyt, vaihda silti molemmat laakerit.ei mee kauaa kun hajoaa lopullisesti muutoin.Onnistuu kotioloissa vaihtaa. Kato samalla että abs-anturin kehä on kunnolla paikallaan, ettei lähe ihan helpolla irti ja anturi muutenkin päällisin puolin kunnossa.

Noppis
-
Viestit: 327
Liittynyt: 17.9.2006 18:26

ViestiKirjoittaja Noppis » 7.9.2011 9:18

Hmmm, onko AAA ja ABV nokissa eroa?

Mikko__
-
Viestit: 381
Liittynyt: 21.10.2003 18:02

ViestiKirjoittaja Mikko__ » 7.9.2011 13:05

Kyllä niissä ilmeisesti on.

Ikoselta lainattua kävijöiden kalusto keskustelusta:

"2.8 ja 2.9 erot on, läppärunko, yläimusarja, nokat ja isompi poraus"

Raekae
-
Viestit: 20
Liittynyt: 4.9.2011 20:19

ViestiKirjoittaja Raekae » 7.9.2011 15:23

Kiitos vastauksesta anttitude. Ainakin mutterin alla oleva laakeri oli irti? Tai lähti ainakin pienellä rukarilla irti:P mitens se toinen laakeri? Pitääkö irrottaa koko palikka missä jarrut ja muut kiinni? Vai vai?

Sebastian
-
Viestit: 8651
Liittynyt: 3.8.2003 15:43

ViestiKirjoittaja Sebastian » 7.9.2011 15:57

Jarrulevyssä pitäisi olla laakerin ulompi kehä kiinni ja "napatapin" ympärillä sisempi.

Molemmat pois, ja uudet tilalle. Tulevat siis uutena koko paketti.

_AttiTude_
-
Viestit: 81
Liittynyt: 21.7.2011 12:15

ViestiKirjoittaja _AttiTude_ » 7.9.2011 19:56

Tossa on jotain mitä johonkin gti:hin on väsäilty, gti:ssä myös levyt takana niinkuin vr6 golfissa.Tosiaan, laakerin kehät vaan pois jarrulevystä, itse paukutin tampilla kehät pois ja laakeripesään jääneet naarmut hiekkapaperilla sileäksi.uudet kehät tilalle, rasvaa,stefa päätyyn ja jarrulevy napatapille kiinni.

Noppis
-
Viestit: 327
Liittynyt: 17.9.2006 18:26

ViestiKirjoittaja Noppis » 8.9.2011 8:20

Just tuota Ikosen postausta itsekkin katselin... Osaako Ikonen tahi joku muu sanoa jotta minkälaista eroa noissa nokissa oikein on?

Mukavata jos pitää alkaa metsästämään ABV nokkia :S

Elementti
-
Viestit: 717
Liittynyt: 22.11.2008 20:37

ViestiKirjoittaja Elementti » 8.9.2011 8:39

Mukavata jos pitää alkaa metsästämään ABV nokkia :S

Helpommalla/halvemmalla pääset kun laitat suoraa virinokat? Tai pistä AAA nokat, mutta sitten tehot laskee ja sehän ei ole hyväksyttävää =D

Minne sä oot hukannu omat alkuperäiset nokkas?

kraftVWerk
-
Viestit: 328
Liittynyt: 22.11.2010 11:35

ViestiKirjoittaja kraftVWerk » 8.9.2011 9:07

Hmmm, onko AAA ja ABV nokissa eroa?



AAA Motor
Camshafts 021 109 101 N &
021 109 102 B
Duration 220° CA at 1mm lift
Centerline 115°
Exhaust opens 42° BBDC, Closes at 2° BTDC.
Intake opens 8° ATDC, Closes at 228° ABDC
Valve lift 10.2mm

ABV Motor
Camshafts 021 109 101 M &
021 109 102 A
Duration 220° CA at 1mm lift
Centerline 119°
Exhaust opens 50° BBDC, Closes at 10° BTDC.
Intake opens 8° ATDC, Closes at 228° ABDC
Valve lift 10.2mm.


http://www.clubgti.com/forum/showthread.php?t=227186

Noppis
-
Viestit: 327
Liittynyt: 17.9.2006 18:26

ViestiKirjoittaja Noppis » 8.9.2011 11:27

Kiitokset kraftVWerk:lle faktoista!

Ei ne nokat ole mihinkään kadonneet :D Aloin tuossa vaan mietiskelemään kun löytyy yhdet nokat hyllystä jotka taitaa olla AAA-motista, jotta onkos ne samaa tavaraa...

Ja viimesellä lausahduksella tarkoitin jotta mikäli haluaa ABV:n vakio nokat niin voi olla kiven alla... Vähä väärä sanavalinta edellisessä postauksessa :D

Noppis
-
Viestit: 327
Liittynyt: 17.9.2006 18:26

ViestiKirjoittaja Noppis » 8.9.2011 13:40

Mielenkiintoista... Tuossa aiemmin valittelin kansiremontin jälkeen voimistunutta nostinten naputtelua. No, nyt avasin venttiilikopan ja puukalikalla painelin nostimia niin neljässä (4) nostimessa välystä ??!

Uudet nostimet vaihdoin kansiremontin yhteydessä... Mätänetin tavaraa. Muistelisin että joku joskus jossain jotain on kirjotellu että nuo ei välttämättä ihan priimaa tavaraa olis? :o

Mielessä kävi myös että voisko niille löysille nostimille menevät öljykanavat olla tukossa, mutta mitenpä sen selvittäisi? Kestääkö esim. kanaviin puhaltaa paineilmaa?

EDIT:
Ja nokkien irroitushan ei ilmeisesti onnista muuten kuin löysäämällä yläketjun kiristin + ylempi ketjukoppa irti ja hammaspyörät pois nokkakeppien päistä?

EDITEDIT: Ja itse itselleni vastaten, juurikin tuossa järjestyksessä näyttäisi purkautuvan.

timmppa
-
Viestit: 11
Liittynyt: 8.9.2011 18:33

Sumarit ja absit

ViestiKirjoittaja timmppa » 8.9.2011 18:46

Eli absien valo palaa kokoajan. Vaihdettu abs hydrauliyksikkö mutta ei vaikutusta. Antaa vikakoodin differential lock valve 2 N162. Mistä etsitään seuraavaksi vikaa?
Ja sumareille tartteis tietää miten menee johdot? Vaihdoin sumarillisen katkaisijan ja löysin johdon joka lähtee katkaisimelta mutta loppuu ilmeisesti sulakerasiaan. Konepellin alla ei mene ylimääräisiä johtoja valmiiks sumareille eli pitäs tietää tarviiko hommata rele ja vetää johdot sulakerasialta umpioille. Toinen vaihtoehto olis tietty ottaa vaan heräte katkaisimelta ja laittaa oma rele.. Pikaisia vastauksia kiitos!

Slantsix
-
Viestit: 5867
Liittynyt: 23.7.2003 11:36
Viesti:

ViestiKirjoittaja Slantsix » 8.9.2011 18:57

Sumareille menee johdot syylärin yläpuolella olevalle isolleliittimelle. sieltä pitää sit jatkaa valoille.

timmppa
-
Viestit: 11
Liittynyt: 8.9.2011 18:33

ViestiKirjoittaja timmppa » 8.9.2011 20:41

Tai sitten ei tuu. :( Pitäs vissiin johonkin kohtaa laittaa rele että pelais. koitin tänään just siitä liittimestä etsiä valoille tulevia johtoja mutta ei löytynyt. Kai ne sumaritkin on on alunperin releellä kytketty?

Sebastian
-
Viestit: 8651
Liittynyt: 3.8.2003 15:43

ViestiKirjoittaja Sebastian » 8.9.2011 20:43


timmppa
-
Viestit: 11
Liittynyt: 8.9.2011 18:33

ViestiKirjoittaja timmppa » 8.9.2011 21:13

Jahah kiitoksia! kokeillaampas huomenna tuolla tavalla. en kyllä omasta mielestä löytäny tyhjistä pinneistä eloa.

Noppis
-
Viestit: 327
Liittynyt: 17.9.2006 18:26

ViestiKirjoittaja Noppis » 9.9.2011 14:06

Löytyipä selitys suodattimessa olevalle metallisilpulle... Otin nostimet pois niin muutamista nostinten 'kupeissa" (siis ne reiät joihin nostimet asetetaan) sisäpinnat aivan soirona... Eli ilmeisesti nostimet hirttäneet kiinni öljynpuutteesta?

Onko kukaan tutustunut kannen öljykanaviin tarkemmin?
Näin maalaisjärjellä ajattelemalla nostajille menisi yhteinen "pääkanava", joista sitten öljy jakaantuu jokaiselle nostajalle erikseen? Onko olemassa mitään öljykanavista kertovaa kuvaa?

Jokatapauksessa, menee kansi vaihtoon prkl... 400€ meni verkon painoksi >:|

topcatti
-
Viestit: 513
Liittynyt: 7.2.2011 10:16

ViestiKirjoittaja topcatti » 9.9.2011 16:16

Hei, muistelin lukeneeni joskus että motonetin jarrulevyt eivät ole käypäset, vaan jotku muut on. Että minkälaiset levyt sieltä sitten pitää ottaa mukaan?

Sami-
-
Viestit: 2025
Liittynyt: 8.7.2004 15:12

ViestiKirjoittaja Sami- » 10.9.2011 4:33

Jaa miten eivät ole käypäset? Mulla ainakin ventossa motonetin levyt joka kulmassa ja hyvin pysähtyy eikä sopivuudessa ole soveltamista.. Ja jopa suoranakin ovat toistaiseksi pysyneet jo 10tkm!

topcatti
-
Viestit: 513
Liittynyt: 7.2.2011 10:16

ViestiKirjoittaja topcatti » 10.9.2011 5:24

En tiedä, näin vain muistin lukeneeni. Noh, jospa ne kävis.

Raekae
-
Viestit: 20
Liittynyt: 4.9.2011 20:19

ViestiKirjoittaja Raekae » 10.9.2011 12:52

150€ oli etupyörän laakerin vaihto autoasi korjaamolla. Takalaakerit pitäs ite ensviikol vaihtaa. Vois varmaa levyt vaihtaa samalla.

Mr.RedEye
-
Viestit: 330
Liittynyt: 29.9.2005 23:42

ViestiKirjoittaja Mr.RedEye » 10.9.2011 14:47

oletteko laitelleet motonetin tarvikekatteja autoihinne? mietin tuota suositusta että max 2.5 litraselle moottorille...eli kestääkö/toimiiko verkun perässä miten kun on hieman isompi tilavuus kun suosituksessa...

kun nyt on tyhjä katti kiinni,tarkotus olisi vaan leimalle laittaa.ja myös tuleville leimoille...

kestääkö?

ja motonetin jarrukamat itelläkin,ja hyvin toimii ja pysähtyy.

TerZi1982
-
Viestit: 1631
Liittynyt: 1.3.2004 0:17
Viesti:

ViestiKirjoittaja TerZi1982 » 10.9.2011 15:00

mulla olis 2,5" kisakatti 140€, uus

timmppa
-
Viestit: 11
Liittynyt: 8.9.2011 18:33

ViestiKirjoittaja timmppa » 11.9.2011 17:06

Miten on onko miten muut saanut korjattua werkun abs vikoja? Kyselin jo aijemmin mikä voisi olla vikana kun abs valo palaa.. Vikakoodina differential lock valve 2. Missä tämä sijaitsee? Ei vissiin ainakaan hydrauliyksikössä koska sen vaihdoin ja vieläkin sama vika! Ja missä on absien aivomutikka? voisko sähköliittimissä olla häikkää? Vastauksia kiitos!!

Häntti
-
Viestit: 211
Liittynyt: 26.1.2009 22:51

ViestiKirjoittaja Häntti » 11.9.2011 18:33

aivomutikka on takapenkin alla. elinnostat kuskin puolen takapenkin ja sielä löytyi. näin minulla aineskin. ja ois myynnissä muuten toimiva abs boksi veeraan jos tarvetta löytyy.

_AttiTude_
-
Viestit: 81
Liittynyt: 21.7.2011 12:15

ViestiKirjoittaja _AttiTude_ » 11.9.2011 20:57

itellä on abs boksi vänkärin jalkatilassa maton alla vm92 vr6 golf. takapenkin alta ei löydy kuin abs-anturien johdot.
Eli, syncrossa boksi kaiketi takapenkin alla? ja käykö syncron abs-boksi etuvetoiseen. itsellä on oma boksi vielä se abs+eds-boksi.Jostain luin että ainakin hydraulipumppu+yksikkö on ihan eril uokkaa jos tuo eds on mukana..lienekkö sitten eroja bokseilla muuten. yhtä perseestä kaikki tyynni, tosi vika-altista touhua noiden kanssa.

Noppis
-
Viestit: 327
Liittynyt: 17.9.2006 18:26

ViestiKirjoittaja Noppis » 12.9.2011 0:35

Etuvetoveerassa pitäis olla siellä pelkääjän penkin alla se abs-loota... Abseja on ainakin paria eri mallia vuosina 92-94: ATE ja LHD... Kun tuossa räjäytyskuvia vilkaisin niin nuo erottaa toisistaan siten että LHD:ssa hydraulipumppu pystyssä ja ATE:ssa vaakatasossa...

Vm 90-91 näyttäisi olevan pelkka ATE-malli jossa pumppu vaakatasossa mutta poikkeuksena painesäiliö pumpun yhteydessä...

En tiedä auttaako nuo nyt mihinkään... Mitähän helevettiä taas höpötän? :D

Vikakoodihan on siis tämä: 00280 - Differential Lock Valve 2 (N126), sinulla oli numerot väärässä järjestyksessä: (N162) ;)

Äkkiseltään googletin niin juurikin hydrauliyksikön vaihdolla on ongelma korjaantunut... Veikkaisin vian yleisimmän syyn olevan hydrauliyksikön "ohjainpiirin" kylmäjuotos (kun yleensä ei toimi kylmänä mutta sitten kun kone lämpenee/yksikköä lämmittää niin vika katoaa)... Voikohan sulla olla sen verta paska tuuri jotta se sinun uusi käytetty hydr.yksikkökin oli jo valmiiksi rikki? Oliko testattu tavara?

Kannattaa toki testata johdot ohjainyksiköltä hydr.yksikköön, jos on vielä toimiva ohjainyksikkö mitä kokeilla tilalle niin hyvä...

Ohjainyksiköissä taitaa olla eroja, jos en väärin muista niin yksikön sarjanumeron perässä on kirjain jotka kertoo yksikön mallin, esim. 1H0 907 379A on eri kuin 1K0 907 379 M. Tuo numerohan pitäisi näkyä kun ottaa vag-comilla yhteyden abs-boksiin. Ja korjailkaa mikäli on väärässä :)

Elementti
-
Viestit: 717
Liittynyt: 22.11.2008 20:37

ViestiKirjoittaja Elementti » 12.9.2011 7:55

Ei taida olla väliä onko syncro vai etuveto, itselläni oli Golf vr6 -92 ja ABS oli siinä apparin jaloissa, maton alla. Kaverilla oli taas vastaava -93 ja ABS löytyi takapenkin alta..

Mullakin on yks ABS boxi ylimääräsenä, taitaa olla sama boxi Vr6 ja G60..

_AttiTude_
-
Viestit: 81
Liittynyt: 21.7.2011 12:15

ViestiKirjoittaja _AttiTude_ » 12.9.2011 8:21

Hei. Joku olikin kirjotellu tämmöisestä viasta että kun laittaa virrapäälle niin bensapumpun rele alkaa naksuu mutta ei ongelmia kun starttaa tai ajelee. Onko tälle taudille löytynyt jo lääke? Löytyykös sähkökuvia jostain? -92 vr6

Itsellä samainen vika, ja pumpun relettä ohjaa ecu. jos jollain on tietoa missä tarkalleen on vika ollut, jos conlog oli vikana niin kertokaa kiitos. itsellä ajonesto on ohitettu, mutta se on ohitettu oikein noiden ohjeiden mielestä mitä täältä foorumilta löytyy.

topcatti
-
Viestit: 513
Liittynyt: 7.2.2011 10:16

ViestiKirjoittaja topcatti » 12.9.2011 14:55

Ohitititko startin ja bensapumpun releen? Itellä jäi ne itse conlogin jälkeen vielä kummittelemaan.

Häntti
-
Viestit: 211
Liittynyt: 26.1.2009 22:51

ViestiKirjoittaja Häntti » 12.9.2011 15:05

no mulla nyt oli edellisessäkin golffissa 8v gti, niiin takapenkin alla se boksi ja boksihan on vielä abs+eds boksi ja autohan on -95 mallin syncro. boksin piirikortti kannattanee käydä kovilla läpi ennen suurempia toimenpiteitä ja sitten vielä tarkistaa liitin ettei ole hapettumia.

edit: onkos kukaan keksinyt muuta tapaa putsata absin kehiä takaa syncrosta kuin nostorilla ilmaan ja niistä hiton mini reijistä putsaamaan?

Noppis
-
Viestit: 327
Liittynyt: 17.9.2006 18:26

ViestiKirjoittaja Noppis » 12.9.2011 15:39

Taas on kansi irti :D Tuossa utelin aiemmin noita kanteen meneviä öljykanavia, niin meneekö kanteen vain yksi kanava? Ainoa minkä löysin sijaitsee 1.sylinterin vieressä, siinä on jonkinlainen venttiili joka päästää öljyn vain kanteen päin... Onko tämä ainoa "painekanava"? Kuvassa oikealla ylhäällä pieni reikä...

http://media.photobucket.com/image/vr6%20kansi/Majamiiton/Golf%20III%20VR6%20Syncro%20Variant/7599409.jpg

Raekae
-
Viestit: 20
Liittynyt: 4.9.2011 20:19

ViestiKirjoittaja Raekae » 12.9.2011 16:51

Noppis. Onko kansi paha irrottaa? ajattelin tos talvella koneistaa kun tuppaa viemään öljyä desin pari 1000km. Kannattaako jotain muutakin duunata samalla jos ton kannen joskus irrottaa?

Noppis
-
Viestit: 327
Liittynyt: 17.9.2006 18:26

ViestiKirjoittaja Noppis » 12.9.2011 19:14

No jos on vähänkään mekaanikon vikaa niin ei tuo mahdoton homma ole. Itsellä sujui tuo toinen kerta jo ihan sujuvasti :)

Meni n.3-4h kun otin kannen irti ja siinä sivussa ihmettelin vaurioita + kävin paskalla ja vedin puoli rasiaa norttia.

Jos ei ennen ole tuota purkanu niin kannattaa ainakin merkata kaikki sähköjohdot/liittimet jotka nyppii irti niin on sitte helpompi kasata, suosittelen myös ottamaan kuvia aina välillä niin voi kasatessa tarkastella mikäli menee sormi suuhun.

Kun käytät ketjukopan auki niin näkee jo ylemmän laahaimen ja kiristäjän, mikäli ne on kuluneet niin kannattaisi jo ottaa koko kone ja laatikko pois keulalta, vaihtaa jakopääroippeet, kytkin+painelaakeri+kytkinsylinterin korjaussarja, kampiakselin stefa, laturiin hiilet, imusarjan tiivisteet, vesipumppu+"crackpipe"+termari koteloineen+ kaikki tarvittavat tiivisteet. Kanteen uudet nostimet mikäli entiset on löysät, venttiilivarrenkumit, ohjurit olis hyvä vaihtaa kans ja varmaan seetit uusiksi myös... Ja tätä listaa vois varmaan jatkaa aika pitkästi, mutta tietty miten budjetti antaa varaa osia hankkia.

Häntti
-
Viestit: 211
Liittynyt: 26.1.2009 22:51

ViestiKirjoittaja Häntti » 18.9.2011 15:22

miten voipi olla mahdollista että syncron raideväli on lyhyempi kuin normi golffin? lmeni vaan vanteita sovittaessa kun jäi ujosti sisään toisin kuin 8 tappi gtissä.

yritin googlettaa mutta en onnistunut löytämään paljon niillä oikeasti on leveydessä eroa?

Slantsix
-
Viestit: 5867
Liittynyt: 23.7.2003 11:36
Viesti:

ViestiKirjoittaja Slantsix » 18.9.2011 15:45

Etupää tais olla leveämpi, + akselisto Mutta takapää näyttäisi olevan kapeampi kuin etuvetosissa. näin ainakin variant syncrossa.
225/35/17 +20mm spaceri ja silti jäi sisään. Taakse menisi ihan helposti 255 leveä rengas

Häntti
-
Viestit: 211
Liittynyt: 26.1.2009 22:51

ViestiKirjoittaja Häntti » 19.9.2011 5:50

joo no mulla jäi kanssa 16x9 et30 todella ujosti kaaren sisään. mutta nyt on 25mm lätyt tulossa eteen että taakse. mikähän tuossa sit juju on miksi kapeampi.

topcatti
-
Viestit: 513
Liittynyt: 7.2.2011 10:16

ViestiKirjoittaja topcatti » 19.9.2011 10:31

Joskus oli puhetta koneen öjyn syönnistä. Mulla aikasemmin söi öljyä tonnilta varmaan litroja, ja muuttu mustaks parin sadan kilometrin jälkeen. Kampiakselin stefan vaihon jälkeen ei ole menny juuri tippaakaan ja värikin pysyny oikeena, vaikka varmaan jo 3000km ajettu.

Uus vedenlämpötila anturi pitäs ostaa, ja kyselivät jotain että minkä värinen kanta on, mistä sen tietää?

Häntti
-
Viestit: 211
Liittynyt: 26.1.2009 22:51

ViestiKirjoittaja Häntti » 19.9.2011 16:09

myyntiin ois tulos suoraan verkkuun käypäset vanteet. mille miglia spider plus. 17x7 et38. yv jos kiinnostaa. myynti ilmoitus tulee myöhemmin.

Dan1
-
Viestit: 34
Liittynyt: 22.8.2010 14:58

ViestiKirjoittaja Dan1 » 19.9.2011 18:55

Morje.

Osaisko joku kertoa mikä voisi mättää kun tuo sininen lämpötila anturi lopetti toimintansa jo kauan aikaa sitten jonka jälkeen vaihdoin heti uuden anturin jolla ei ollut vaikutusta asiaan. Vieläkin tulee siis vikakoodit ks. anturista ja ei lähde ekalla käyntiin jne.

Sain sähkökaavion ECUlta ja kolvailin ks. anturille uudet piuhat suoraan eculta= ei edelleenkään toimi.

Voisko olla ECU paskana vai mitä ihmettä tekisin seuraavaks??

Sitten vielä semmoista mukavuutta että ajelin tuossa ihan normaalisti toissapäivänä ja yhtäkkiä 40km/h vauhdista sammu kone--> lähti käymään tokalla kun sahas ja sit vähän ajan päästä sammui taas--> käyntiin jne.. Onneks sain auton kotiin. Nyt taas toimii ns. normaalisti.

Eli varmaankin tuo sammuminen on juuri oire siitä lämpötila anturista?
Syönyt tulpat vai vai??


Kaikki apu ja ideat olisi erittäin tervetulleita.

Ainiin mitkä tulpat tonne kannattais vaihtaa? ja pääseekö käsiks ihan normi tulppa avaimella?

_AttiTude_
-
Viestit: 81
Liittynyt: 21.7.2011 12:15

ViestiKirjoittaja _AttiTude_ » 20.9.2011 6:59


LähetäLähetetty: 19.9.2011 9:31 Viestin aihe:
Joskus oli puhetta koneen öjyn syönnistä. Mulla aikasemmin söi öljyä tonnilta varmaan litroja, ja muuttu mustaks parin sadan kilometrin jälkeen. Kampiakselin stefan vaihon jälkeen ei ole menny juuri tippaakaan ja värikin pysyny oikeena, vaikka varmaan jo 3000km ajettu.

Uus vedenlämpötila anturi pitäs ostaa, ja kyselivät jotain että minkä värinen kanta on, mistä sen tietää?

^ Meinaatko ostaa mittarille menevän anturin vai moottorin oman anturin joka antaa tiedon suoraan eculle, ne on erikseen. sinikantainen on eculle ja keltakantainen on mittariston oma. Flektin anturi sijaitsee syylärissä oikeella puolella, nämä kaksi muuta termarikotelossa virranjakajan alla.
Tossa kuvassa osa numero 6 on esim. moottorin oma lämpötilatieto. Kannattaa katsoa väreistä, eikä tuosta järjestyksestä että mikä on mikä, koska nuo anturit kaiketi passaavat eri paikkoihin.

topcatti
-
Viestit: 513
Liittynyt: 7.2.2011 10:16

ViestiKirjoittaja topcatti » 20.9.2011 8:40

No siis kun luulin että niitä antureita ois vaan yks, kun mittaristo näyttää että auto lämmöt ei nouse 76 minnekkään ajo moottoritiellä tai piti autoo tyhjäkäynnillä. Mikähän anturi se sit pitä ostaa?

Häntti
-
Viestit: 211
Liittynyt: 26.1.2009 22:51

ViestiKirjoittaja Häntti » 20.9.2011 20:58

mistähän etupyörän- ja takapyöräm laakerit syncroon? motonetin sivuilta saanut selvää vastausta. ja jotainhan erikoista etusten vaihdossa oli??

Häntti
-
Viestit: 211
Liittynyt: 26.1.2009 22:51

ViestiKirjoittaja Häntti » 20.9.2011 21:00

mistähän etupyörän- ja takapyöräm laakerit syncroon? motonetin sivuilta saanut selvää vastausta. ja jotainhan erikoista etusten vaihdossa oli??

_AttiTude_
-
Viestit: 81
Liittynyt: 21.7.2011 12:15

ViestiKirjoittaja _AttiTude_ » 20.9.2011 21:27

No siis kun luulin että niitä antureita ois vaan yks, kun mittaristo näyttää että auto lämmöt ei nouse 76 minnekkään ajo moottoritiellä tai piti autoo tyhjäkäynnillä. Mikähän anturi se sit pitä ostaa?

keltakantainen anturi antaa tiedon mittaristolle. ota varuilta vaikka johto irti siitä anturista ja kato vaikuttaako mittaristoon mitenkään. jos ei, niin sitten en tähän foorumiin perustuvien tietojen perusteella uskalla neuvoa enempää.

Slantsix
-
Viestit: 5867
Liittynyt: 23.7.2003 11:36
Viesti:

ViestiKirjoittaja Slantsix » 21.9.2011 11:36

Etupään laakerien vaihto on ihan samanlainen homma kuin etuvetosissa.

timmppa
-
Viestit: 11
Liittynyt: 8.9.2011 18:33

ViestiKirjoittaja timmppa » 22.9.2011 19:37

Noniin, palaten aijempaan viestiini ja vastauksiin. ABS-valo palaa edelleen. Differential lock valve 2 vikahan siinä oli ja on edelleen. Tähän mennessä vaihdettu Abs-hydrauliyksikkö, testattu piuhat ohjainyksikölle ja purettu ja tutkittu vanhan hydrauliyksikön juotokset. Ensinnäkin juotoksissa ei näkynyt vikoja ja mittari ei näyttänyt katkoksia. Eli sanotaanko sitten niin että todennäköisesti vika ei ole siinä.
Piuhat vaikutti ehjiltä muuten mutta, olikohan punavalk. tai valkopuna johdot 2kpl, jotka tulee hydruliyksikön päässä olevan liittimen reunoille niin sieltä löytyi isompaa vastusta. Nämä taitaa tosin olla maapiuhoja ja ne yhdistyi täysin maihin kun laittoi virrat päälle. Normaalia?!
Olisiko jollakin mielenkiintoa antaa Iisalmen lähistöltä ohjainboksia lainaan jolla voisi sulkea pois seuraavan vaihtoehdon?
Ja lisää mietintöjä mahdollisista vioista tulemaan kiitos!!

jokula
-
Viestit: 7
Liittynyt: 22.9.2011 20:27

-92 vr6 ei käynnisty ja hyytyy lämpimänä

ViestiKirjoittaja jokula » 22.9.2011 20:55

Terve.
Hommasin tuossa -92 vr6:en ja nyt tarttis apuja.
Eli viat on että ei käynnisty ensimmäisellä,mutta toisella starttauksella
lähtee käyntiin ja käy normaalisti.jos sammuttaa auton ja starttaa suht
nopeesti n.15min päästä niin lähtee ekalla käyntiin.
Toinen vika on että kone vääntää tosi hyvin ja tehot on tallella ja vastaa kaasuun hyvin kun kone on kylmä,
mutta heti kun lämpiää niin tehot katoaa jonnekin.
Huomasin tuossa että koneessa on joku lastu,putki vaihdettu katilta taaksepäin (simons)
ja vapaavirtaus suodatin.
Tehdyt korjaukset:
Tyhjäkäyntiventtiili putsattu,kaasuläppä putsattu.imuvuotoja etitty ja vaihdettu muutama letku.Ilmamassa mittari putsattu crc:n aineella,imu putket pesty.sininen lämpöanturi vaihdettu,imuilman anturi vaihdettu,öljyt/suodin vaihdettu,ruiskusuodin vaihdettu,tulpat,tulpanjohdot,virranjakajan kansi ja pyörijä vaihdettu.
Mutta ei auta mikään.
Niin ja lambda myös vaihdettu,osaako joku kertoa että miten tuo pitäisi kytkeä.
Kun auton johdotukset on vähän hämärät,eli auton puolelta tulee
valkoinen,keltainen,ruskea ja puna/valk,mitkä on kiinni siinä liittimessä,mut sitten siinä on musta johto samassa setissä kun valk ja keltainen mutta se musta johto vaan roikkuu siinä.Ymmärtääkseni se on joku maadoitus mutta mihin se pitää kytkeä vai pitääkö kytkeä
mihinkään?Löysin sähkökaavion tuosta mutta se on jokseenkin hämärä tuon mustan johdon osalta.se on ikäänkuin yhteydessä sekä valkoiseen ja keltaiseen sellaisella ympyrällä piirretty siihen kaavioon.mutta ei kai se sentää voi ainakaan valkoisen signaali johdon kanssa olla samassa.??Ei riitä ymmärrys kun noi autosähkö kaaviot on ihan
eri maailma kun normi sähkö.
Mutta onko ideoita mitä kannattaisi seuraavaksi koittaa?
Vika koodit ilmoitti että Lambda anturi oikarissa maihin,aika ajoin. ja antoi myös vika koodin hall anturista että plussa oikarissa aika ajoin.nämä siis ennen lambdan vaihtoa.
Tosin sen verran parannusta tullut että nyt lähtee vetämään jo kolmesta tonnista kun ennen korjauksia lähti vasta 4tonnista(lämpimänä).
Mutta edelleen toi käynnistys ja tehojen hävikki lämpimällä koneella on arvoitus???

_AttiTude_
-
Viestit: 81
Liittynyt: 21.7.2011 12:15

ViestiKirjoittaja _AttiTude_ » 22.9.2011 21:15

itsellä sama vika, jos kauan seissyt auto(pari päivää vaikka) niin saa startata pitkään eikä tietoa että missä vika mutta en ole asiaan sen kummemmin perehtynyt kun ei ole akuuttia. kellään ollut samaa oiretta jos mieleen muistuu? en ole löytänyt foorumilta ainakaan... lukase vikakoodit uudestaan vag-comilla että ottaako mikään maihin ajon aikana, nuo kun voi olla hetkellisiä vikoja jos vaikka virtoja on käyttänyt päällä ja liitin on ollut irti. Lambdaa on kahta mallia, 3-johtoista ja 4-johtoista niin jos vaikka eri johtosarja paikallaan? vag-comilla näkee myös lambdan arvon.

jokula
-
Viestit: 7
Liittynyt: 22.9.2011 20:27

ViestiKirjoittaja jokula » 22.9.2011 21:37

Joo eli ostin 4johtoisen tarvike lambdan (FAE)
Siinä perus värit,2valkoista,harmaa ja musta.
Ja sähkö kaavion mukaan auton johtosarjasta tulee 5johtoa,niinkuin tuleekin.
mittasin eculta tulevat johdot että tulevat oikein liittimelle mutta se musta johto
on irrallaan siinä johtosarjassa liittimen yläpuolella.
en ymmärrä mihin se pitäisi kytkeä.Saako lambda maita jotenkin ecun kautta kun toi keltainen maadoitus menee eculle mutta kun mittaa liittimestä niin ei saa maita.?

Elementti
-
Viestit: 717
Liittynyt: 22.11.2008 20:37

ViestiKirjoittaja Elementti » 23.9.2011 9:15

Itse vaihdoin eilen oman lambdani, Motonetin yleislambda kesti huimat 120km.. Nyt on ebaystä tilattu valmiilla johdolla oleva :) Ainakin eilen vielä toimi. Iso ero noissakin jo :o
Kuva

Itsellä sama, että ei lähde ekalla käyntiin.. Bensapumppu, puola? Joku polttoaine linjan venttiili, että se päästää bensat valumaan takaisin tankkiin, eikä pidä niitä linjassa valmiina starttausta varten? Mielestäni vanha omistaja puhui, että bensapumppu vaihdettu tarvikepumppuun, joka on sinnepäin spekseiltään.. Tiedä siitä sitten

Mr.RedEye
-
Viestit: 330
Liittynyt: 29.9.2005 23:42

ViestiKirjoittaja Mr.RedEye » 23.9.2011 22:23

osta halpa osta kaksi.

yksi moottorin tärkeimmistä antureista,itse en ainakaan viitti tingata.ostin ite boschin nelijohtoisen anturin,täsmälleen samanlainen kun orkkis minkä otin pois,tietenkin ilman leimoja.
ainoo ero että ei ollu liitintä,joutu ottaan vanhasta,ja mukana tuli vielä ne liitostarpeet jotta vanhan liittimen sai kiinni..

boschista boschiin vaihdettaessa värit oli samoihin,ja muistaakseni harmaat olivat lämmityksen,musta maa ja valkoinen signaali.

hintaa oli semmonen reilu satanen tohon lähivaraosakauppaan noin 6 tunnin toimitusajalla.

Raekae
-
Viestit: 20
Liittynyt: 4.9.2011 20:19

ViestiKirjoittaja Raekae » 25.9.2011 19:07

Hei! Te joilla on ongelmia ton käynnistyksen kanssa niin kokeilkaapas vaihtaa virtalukon pohja. Maksaa noin 10e ja helppo vaihtaa. Itsellä oli ongelmana ettei ekalla meinannu koskaa lähtee mutta tokalla lähti heti. Lähti myös ekalla käyntiin kun käänteli avainta startatessa joten vika oli virtalukon pohjassa. Vaihtaessa muistakaa merkata ratin asento!

jokula
-
Viestit: 7
Liittynyt: 22.9.2011 20:27

ViestiKirjoittaja jokula » 25.9.2011 19:53

Virtalukonpohja on kokeiltu.ei vaikutusta.
Tosin emmä mitään ratin asentoa merkannut,mitä tarkoitat sillä?

Eniten häiritsee tällä hetkellä se kun väännöt häviää kun kone lämpiää,ei
vastaa kaasuun yhtä hyvin.Voisko käynnistyvyys ongelma ja tehokato
kuulua samaan vikaan?

Olen myös epäillyt tuota vapari suodatinta että imee lämmintä ilmaa,täytyy
varmaan rakentaa kunnon kotelo ympärille ja kattoa auttaako..

Raekae
-
Viestit: 20
Liittynyt: 4.9.2011 20:19

ViestiKirjoittaja Raekae » 25.9.2011 19:59

Meinasin ratin merkkausta ettei tarvi arpoo missä asennossa se ratti oli kun laitat takas. Laita vakio kotelo vaa takas tai sit vie vapari jonnekki mestaa missä saa ulkoilmaa eikä koneesta nappaa lämmintä.

jokula
-
Viestit: 7
Liittynyt: 22.9.2011 20:27

ViestiKirjoittaja jokula » 26.9.2011 11:14

Eipä mun rattia tarvinnut irroittaa,onnistu ihan hyvin ratti paikoillaankin.

Tietääkö joku mikä anturi on moottorissa pakosarjan puolella,liitin
on lambda liittimen vieressä,muistaakseni 2napanen ja ehkä valkoinen liitin?

Mitä virkaa bensanpainesäätimellä on,tai mitä oireita jos on viallinen?

Elementti
-
Viestit: 717
Liittynyt: 22.11.2008 20:37

ViestiKirjoittaja Elementti » 26.9.2011 11:44

Jokula: Se pakosarjan ja lambdan luona oleva valkonen 2-pinninen liitin on toinen nakutusanturi..

Raekae
-
Viestit: 20
Liittynyt: 4.9.2011 20:19

ViestiKirjoittaja Raekae » 26.9.2011 15:58

Mikähän se semmonen jossei rattia tarvinu irrottaa ku luokitus ruuvi kuitenkin akselin puolella.

Takapyörän laakerien vaihtoon neuvoja? ! Pitäisi saada jarrusatulan ylempi pultti irti? Ei lähe millään.

Sami-
-
Viestit: 2025
Liittynyt: 8.7.2004 15:12

ViestiKirjoittaja Sami- » 26.9.2011 17:30

Satulan, vaiko satulan kannakkeen?

Ei muutako voimaa, ja jos nyljää niin mm. biltemasta löytyy työkalusarja kannattomien pulttien aukomiseen. :) Lämpö ja kylmä myös auttaa paljon jumiutuneissa pulteissa.

topcatti
-
Viestit: 513
Liittynyt: 7.2.2011 10:16

ViestiKirjoittaja topcatti » 26.9.2011 18:00

Miten näissä onnistuu mittarin "kalibrointi", siis tarkotan kun kerran otin mittariston irti, ja laitoin kiinni, niin kaikki viisarit nous tappiin ja laski alas. Jos tuo kierroslukumittari syttyis tuolla

Raekae
-
Viestit: 20
Liittynyt: 4.9.2011 20:19

ViestiKirjoittaja Raekae » 26.9.2011 18:15

"Muutaman" perkeleen jälkeen pultti irtosi rost off icen, papukaijapihtien, lukkopihtien ja ison lekan avulla. Laakeritkin vaihtui nopeasti. Mutta eipä käyny uudet pultit normaaleilla kierteillä!? Onks nää jotain 10m tiheillä kierteillä vai miten löytäisin uudet?

jokula
-
Viestit: 7
Liittynyt: 22.9.2011 20:27

ViestiKirjoittaja jokula » 26.9.2011 19:13

Noniin.
Nyt kyllä aika jännä juttu tapahtui.
Elikkäs kun mulla ne tehot ja vääntö hävis kun kone lämpeni niin
nyt tuntuu siltä että ei hävii enää.
En osaa sanoa muuta kun että huh,huh jos oli tuosta kiinni.'

Virranjakajan maadoitus kaapeli oli ihan paskassa ja kosketus pinta
liittimissä ihan skeidassa.Raaputtelin ruuvimeisselillä kirkaan pinnan
esiin molemmista liittimistä,abicot tais olla päissä,samoiten raapustelin vastakappaleita
mihin abicot tulee kiinni.Ja koeajon jälkeen voin sanoo että tehot oli tallella myös
kuin kone lämpeni.

Voiko tosiaan olla mahdollista että vika oli virranjakajan maadoituksessa?
Miksi toimi kylmällä koneella?

Tosin toisen nakutusanturin liitin oli ihan märkä ja sen myös kuivasin,mutta
sillä varmaan mitään vaikutusta..
Pääasia että auto pelaa taas toistaiseksi,en vaan millään pysty uskoa
että noi vähästä oli kiinni..Toivottavasti toimii myös ensikerralla.

_AttiTude_
-
Viestit: 81
Liittynyt: 21.7.2011 12:15

ViestiKirjoittaja _AttiTude_ » 26.9.2011 20:10

Korjatkaa jos olen väärässä. Nakutustunnistin antaa signaalin ECM:lle ja ECM muuttaa sytytysennakkoa kun kone nakuttaa.Toisin sanoen kun kone on kylmä. Eli jos ECM luulee moottoria kylmäksi vaikka kone on lämmin, ennakko on ns."kylmän koneen" ennakko jatkuvasti joka kyllä vaikuttaa lämpimän koneen tehoihin aika radikaalisti..

Tuoms
-
Viestit: 88
Liittynyt: 21.4.2010 22:56

ViestiKirjoittaja Tuoms » 26.9.2011 20:24

Muistaakseni nuo jarrusatuloiden pultit oli juurikin tiheillä kierteillä. Ite ostelin uudet marmorilta ja jos en ihan väärin muista niin olivat jotain yli 2e kappale. No eipä niitä tarvinnu kun neljä kappaletta.

Mikko__
-
Viestit: 381
Liittynyt: 21.10.2003 18:02

ViestiKirjoittaja Mikko__ » 27.9.2011 11:34

^^Jos ecu luulee moottoria kylmäksi ei nakutusanturit ole käytössä. Ecu käyttää nakutusantureita vasta kun koneen lämpö on yli 40ast. Kylmän koneen sytkäennakko on yleensä enemmän kuin lämpimän koneen ennakko koska lämmin kone nakuttaa helpommin. Eli justiin päinvastoin kuin kirjoitit.

Jos toinen nakutusanturi on rikki ecu myöhästää sytkää reilusti sen sylinteriryhmän osalta jota anturi valvoo. Tämä vaikuttaa tehoihin, mutta myöskin näkyy vikakoodina.

kakkoskuski
-
Viestit: 84
Liittynyt: 30.1.2011 21:35

ViestiKirjoittaja kakkoskuski » 27.9.2011 13:35

Jokula:lle:

Omasta Ville-Ristosta oli joskus jakopäärempan jäljiltä jäänyt se virranjakajaan tuleva iso liitin irti/huonosti. Seurauksena auto oli todella haluton liikkumaan, ja koneen lämmettyä älyttömän laiska. Liittimen kun nakkasi kiinni niin alkoi taas normaali toiminta

Todennäköisesti oireet on aivan samat mikäli virranjakaja ei saa maata.

*edit: Omassa myös tuo monelle tuttu ongelma, vaatii usein (lähes aina) kaksi starttausta ennen kun hörähtää käyntiin. Virtalukonpohja on ilmeisesti ykkösenä epäiltyjen listalla, mistäs muuaalta kannattaa lähteä vikaa hakemaan?

Elementti
-
Viestit: 717
Liittynyt: 22.11.2008 20:37

ViestiKirjoittaja Elementti » 27.9.2011 14:09

Käynnistysongelmaan edistyst, itse huomasin että lähtee aamulla ekalla käyntiin, jos bensaa on lähes täysi tankki :o

Mikko__
-
Viestit: 381
Liittynyt: 21.10.2003 18:02

ViestiKirjoittaja Mikko__ » 27.9.2011 14:49

^kokeiletko tota mun pumppua jossain välissä??

kakkoskuski
-
Viestit: 84
Liittynyt: 30.1.2011 21:35

ViestiKirjoittaja kakkoskuski » 27.9.2011 17:05

Tosiaan bensapumppu ja bensalinja ovat myös epäilyksen alaisia. Onkos siellä nyt sitten jossain sellainen mystinen venttiili joka estää bensaa "valumasta takaisinpäin" kun pumppu ei käy??

Omassani tuntuu mutu-tuntumalla vaikuttavan tohon käynnistyvyys juttuun lähes kaikki kuun ja planeettojen asentoja myöten. Tuntuu että pakkasilla hörähtää helpoimmin ekalla käyntiin (tosin talvesta asti ollut lämpöänturi vikaa, parhaillaan korjauksessa). Jos käyttää virtoja päällä pari kertaa (bensapumpun vikaa kun epäillään myös) saattaa käynnistyä ekalla muttei yleensä pysy kuin vaivoin käynnissä pari sekuntia ja sammuu. Täydellä tankilla tuntuisi olevan positiivista vaikutusta (ehkä?!). Ja tosiaan kun auto seissyt ~10min tai vähemmän aikaa niin lähtee käytännössä aina ekalla.

Ja tosiaan käynnistyttyään aina kehrännyt ja pörrännyt erittäin kauniisti ilman mitään käyntihäiriöitä, ja menohaluja tuntuu riittävän vähintään sen verran kun kuuluukin.

jokula
-
Viestit: 7
Liittynyt: 22.9.2011 20:27

ViestiKirjoittaja jokula » 27.9.2011 21:23

Kakkoskuski:lle. Ok,eli sulla oli se hall anturin liitin siis huonosti kiinni.
Tänään väsäsin töissä kunnon johdon uusilla abicoilla virranjakajaan että saa varmasti maita nyt.Ja tosiaan auto toimii taas,on ilo ajella.Tosiaan antoi ennen maadoituksen
korjausta vikakoodiksi Hall anturi,Katkos tai oikosulku plussaan,eli on antanut vikakoodin
kun ei saanut maita kunnolla.kunhan saan luettua koodit taas jossain niin
katotaan valittaako enää tuosta.

Tietääkö joku tarviiko vikakoodeja nollata kun on korjannut viat,esim: kun lambdasta
antoi ennen herjan ja vaihdoin anturin niin pysyykö vikakoodi tallessa vai
poistaako ecu sen itse?kuten myös tämän hall koodin?

Olen itsekin miettinyt että onko bensalinjassa joku "venttiili" mikä estäisi bensan
valumisen takaisin tankkiin kun auton on sammuttanut?
Kun itsekin taistelen vielä ton käynnistymis ongelman kanssa,voiko
bensanpaine säädin aiheuttaa käynnistymis ongelmia?
Pumppu on myös varteenotettava vaihtoehto,täytyy itsekin
koittaa täydellä tankilla vaikuttaako asiaan.

Ja mistä helkkarista vesi tulee apumiehenpuoleiselle takalattialle???
Jostain reiästä konehuoneenpuolelta vai mistä,onko muilla ollut samoja
piirteitä?

Sami-
-
Viestit: 2025
Liittynyt: 8.7.2004 15:12

ViestiKirjoittaja Sami- » 27.9.2011 22:16

Sulla on pohjapellissä ruostevikaa tai sitten puuttuu jompikumpi tai molemmat niistä kahdesta isosta tulpasta mitkä siinä jalkatilassa on.

Ruoste yleensä isontaa näitä reikiä ja tulpat tippuu. Ei muutako sähkökakkaa ja reijät tukkoon.

Slantsix
-
Viestit: 5867
Liittynyt: 23.7.2003 11:36
Viesti:

ViestiKirjoittaja Slantsix » 27.9.2011 22:19

Yksi voi olla oventiivisteen saumakohta alhaalla keskellä. sieltä kanssa ruoste syö reiän kynnyskoteloon ja vesi sisälle.

Jenkkilässähän ne tekee ihan parempia maadoitus sarjoja 3 golf Vr6 koneella. Kai niissä sit jotain häikkää on..

Raekae
-
Viestit: 20
Liittynyt: 4.9.2011 20:19

ViestiKirjoittaja Raekae » 28.9.2011 17:09

Kolina jatkuu takapyörän laakerin vaihdon jälkeenkin. Kolina ilmenee hitailla nopeuksilla ja yleensä kun auto rullaa "vapaana". Mielestäni se kuuluu renkaan kohdalta. Oisiko jarrulevyn vaihto seuraava projekti? Vai muita ehdotuksia?

Häntti
-
Viestit: 211
Liittynyt: 26.1.2009 22:51

ViestiKirjoittaja Häntti » 28.9.2011 20:30

minulla kuuluu sellaista ulvomisen tapaista kuivaa rahinaa ja jurinaa etupäästä. laakerit ei värise kun rengasta pyöräyttää ja pitää jousesta kiinni. voisko silti olla sököt? esim kuivat? auto seissyt entisellä omistajalla pitkän aikaa. vai voisiko johtua mitenkään viturallaan olevista pyörän kulmista ja 215 leveistä kiinan kumeista? ääni on jatkuva ja kovenee vauhdi myötä. ei vaikuta onko vetopäällä.

Raekae
-
Viestit: 20
Liittynyt: 4.9.2011 20:19

ViestiKirjoittaja Raekae » 29.9.2011 18:53

Nyt on kierot levyt vaihdettu veks ja kolina jatkuu :D!! Elikkä saattaa kolista jo muutaman kilometrin tuntivauhdilla. Olisiko seuraavaksi napatappi? Näytti että oli ainakin ulommanlaakerin kohdalta hiema kulunut.

Piedro
-
Viestit: 725
Liittynyt: 4.11.2009 7:31

ViestiKirjoittaja Piedro » 29.9.2011 19:16

minulla entinen golf jurisi ja jyrisi oikealle kaartaessa ja syyksi selvisi vidurallaan olleet pyörän kulmat. Kannattaa käyttää tarkistuttassa kun ei mahdottomia maksa.

_AttiTude_
-
Viestit: 81
Liittynyt: 21.7.2011 12:15

ViestiKirjoittaja _AttiTude_ » 29.9.2011 20:12

Häntti: jos ei ole tietoa laakereista että millon viimeksi vaihettu, niin kokeile vaikka vaihtaa taakse ja testaa sitten, olin itse satavarma että vänkärin puolelta eestä kuuluu meteli laakerista, vaihdoin taakse laakerin kun oli niin pieni rasti niin meteli loppui. :) ja moni autokorjaamo ei rupea aurauskulmia säätämäänkään jos laakerit,alapallonivel,raidetangonpäät yms on väljiä.

Häntti
-
Viestit: 211
Liittynyt: 26.1.2009 22:51

ViestiKirjoittaja Häntti » 30.9.2011 16:01

hyvin jännä juttu kyllä toi että takaa vaihtamalla meteli loppui. kait se sit resonoi sen äänen tai jtn taitaa olla henkimaailmam juttuja. mut kävin jo etupyörän laakerit ostaa kun edullisesti sai 77e? vai onko paha. ja ei ole paha rasti kyll vaihtaa samalla ne takaset, kun ne ei kyll tyyriit ole ja ei kuitenkaan ihan heti tule tästä autosta luovuttua kun on harvinaista herkkua.

withaut
-
Viestit: 10
Liittynyt: 4.10.2011 1:31

vr6

ViestiKirjoittaja withaut » 4.10.2011 1:39

Alotankin samanlailla kun kaikki muutkin eli ostin 92 vm olevan vr6 golfin ja seuraavat ongelmat jos joku selittäis. Sahaa käynnistyksessä aina tai vähintäänkin 2 kertaa 3 ja sit lähtee käyntii. No tän selvitin lukemalla noit aikasempii, kun huomasin et virtalukossa jotain häikkää, kun mankka toimii sillon tällön kun avainta vähän liikuttelee virtalukossa ja sain jopa auton sammumaan kun painoin avainta vähän eli olisko pohja sit mikä aiheuttaa myös ton sahaamisen...?

Sitten on sellanenkin ongelma, et myyjä sanoi, että nelkyt tonnia sit uusittu kytkin... no ei siin mitää tuntuu ihan hyvälle, mut mistä johtuu et jos heitän isommalta vaihteelta pienemmälle, eli 4 esim 3 ja nostan kytkimen nopeesti, niin tuntuu et koko auton etupää pomppaa vasemalle päin ja ilmaan? Mutta sit jos teen samanlaitte, mut nostan kytkimen todella todella varovasti ja ns. luistatan sitä niin menee tosi hyvin, eli johtuuko tää nyt siitä et kytkin on niin uus et ottaa niin hyvin kiinne vai joku asennus virhe vai kenties laatikossa vikaa? Siihen meinaa oikee säikähtää, kun on lähdössä ohittamaan esim ja heittää pienempää tupaa ja nopeest kytkin ylös, niin tuntuis kun olis ajanu hirveeseen monttuu ja keula pompannu, no siis näin kävi 2 kertaa ja sen jälkeen olen varovasti oikeen nostannu kytkimen ylös etten autoa hajoita...

ja pahoittelen kaikille huonoa äidinkieltä kun unohtelen kaikki pisteet ja pilkut.... kiitos etukäteen vastauksista

Slantsix
-
Viestit: 5867
Liittynyt: 23.7.2003 11:36
Viesti:

ViestiKirjoittaja Slantsix » 4.10.2011 7:33

Toi "repiminen" johtuu todennäköisesti siitä, että moottorinkannake kumit on sököt. Joko uutta oem tilalle tai sit teet jääkiekoista jämäkämmät tilalle.

justus
ffp jäsen
Viestit: 2532
Liittynyt: 18.7.2003 15:40

ViestiKirjoittaja justus » 4.10.2011 7:40

Tervetuloa foorumille. Tosiaan piti hieman retusoida tuota tekstiä, hieman luettavammaksi, jospa se nyt avautuisi lukijalle paremmin ja jotain vastauksiakin asiaan tulisi.

withaut
-
Viestit: 10
Liittynyt: 4.10.2011 1:31

ViestiKirjoittaja withaut » 4.10.2011 14:36

Tosiaan toi kuulostaisi todella järkevältä selitykseltä että olis kumit sökönä..... Täytyykin lähteä tutkimaan noita kumeja, että miltä ne nyt sit näyttää siellä konehuoneessa.... Kiitos vinkistä

topcatti
-
Viestit: 513
Liittynyt: 7.2.2011 10:16

ViestiKirjoittaja topcatti » 4.10.2011 15:41

missä sijaitsee moottorinnopeus anturi g28?

Mikko__
-
Viestit: 381
Liittynyt: 21.10.2003 18:02

ViestiKirjoittaja Mikko__ » 4.10.2011 19:41

Lohkossa etupuolella, öljynjäähdyttimen lähellä. Alakautta pääsee hyvin käsiksi, on yhdellä 5mm kannalla olevalla kuusiokololla kiinni. Tossa näkyy hyvin.

Häntti
-
Viestit: 211
Liittynyt: 26.1.2009 22:51

ViestiKirjoittaja Häntti » 6.10.2011 21:43

tosta 1.8t imuilma anturista. onko se nyt sit oikeesti hyvä laittaa ilmanputsarin ja kaasuläpän väliin? eiks siinä mene seokset hitoilleen kun se ilma ei ole sen lämpöistä mitä se on tuolla välillä on.

vai oiskos se hyvä laittaa ilmamassamäärä mittarin kanssa samaanputkeen?
onkos kulutukseen tullut muutosta?

Mikko__
-
Viestit: 381
Liittynyt: 21.10.2003 18:02

ViestiKirjoittaja Mikko__ » 6.10.2011 22:23

Ilman putsarin ja kaasuläpän väli on ok paikka. Siihen maffin runkoon en lähtis tekemään mitään ylimäärästä.
Ei sen imuilman lämpö muutu tuossa matkalla ilmanputsarilta imuventtiilille joten paikka ei ole niin tarkka. Vakio anturi taas kun sijaitsee imusarjassa joka lämpiää reilusti ja esim ruuhkassa seisoessa anturin lukema ei vastaa todellisuutta koska anturiin johtuu lämpöä imusarjasta. Vakio anturi on myös hidas reagoimaan lämpötilan muutoksiin.

Kulutukseenhan ei tuo vaihto vaikuta, lambda säätää osakaasuseokset kohdilleen samalla tavalla kummallakin anturilla.

Mr.RedEye
-
Viestit: 330
Liittynyt: 29.9.2005 23:42

ViestiKirjoittaja Mr.RedEye » 8.10.2011 22:00

saisko tänne linkin missä oli jarrupäivitysinfoa konsernin isompiin jarruihin,parisen tuntia searchilla yritin,mut en löytäny. kiitos ja anteeks.

Häntti
-
Viestit: 211
Liittynyt: 26.1.2009 22:51

ViestiKirjoittaja Häntti » 9.10.2011 10:25

mites noi vaihteen siirtäjän vaijereiden säätö tapahtuu? joskus olevinaan nähnyt ihan kuvitetun kertomuksen mutta nyt ei vaan tunnu löytyvän mistään.
ja mites kaasuläppä saadaan sopeutettua?

ja pakko hehkuttaa 10.1L/100km kaupunki ajossa. ;) en tiedä auttoiko sitten kun laittoi injector kliineriä?

Tuoms
-
Viestit: 88
Liittynyt: 21.4.2010 22:56

ViestiKirjoittaja Tuoms » 9.10.2011 11:21

Eikös tuo kaasuläppä sopeuta itse itsensä kun akku on irti jonkun aikaa. Virta päälle ja oottelee jonnin aikaa. Mulla ainakin kuuluu sellanen vinkuna o.O

topcatti
-
Viestit: 513
Liittynyt: 7.2.2011 10:16

ViestiKirjoittaja topcatti » 9.10.2011 15:36

ja pakko hehkuttaa 10.1L/100km kaupunki ajossa. ;) en tiedä auttoiko sitten kun laittoi injector kliineriä?


Vaikee mitata liikennevalo aikaan kun pysähdyksissä kulutus nousee äärettömiin.

Kellään tietoo paljon toi moottorinnopeus anturi g28 maksaa? pari kymppiä vai pari sataa ~?

Slantsix
-
Viestit: 5867
Liittynyt: 23.7.2003 11:36
Viesti:

ViestiKirjoittaja Slantsix » 9.10.2011 17:33

saisko tänne linkin missä oli jarrupäivitysinfoa konsernin isompiin jarruihin,parisen tuntia searchilla yritin,mut en löytäny. kiitos ja anteeks.

Mitä infoa etsit. 280mm -> 288mm -> 312mm -> Brembot päivitystä?

Mr.RedEye
-
Viestit: 330
Liittynyt: 29.9.2005 23:42

ViestiKirjoittaja Mr.RedEye » 9.10.2011 19:22

no tällä haavaa mulla on 280 ja haaveilen 312 jarruista.myös jäähdytetyt takalevyt kiinnostaapi. kiitosta ikonen jo etukäteen.

Mikko__
-
Viestit: 381
Liittynyt: 21.10.2003 18:02

ViestiKirjoittaja Mikko__ » 9.10.2011 20:59

Tuolta 32 sivun ihan lopusta löytyy juttua noista jarruista.

Slantsix
-
Viestit: 5867
Liittynyt: 23.7.2003 11:36
Viesti:

ViestiKirjoittaja Slantsix » 9.10.2011 21:09

Sen tiedän, että GIII 288m olka-akseleille menee G IV (yms) 312mm ja Brembon Golf IV gt junior kit.
Ja etka näyttäs että 280mm olka-akseli ja napa on sama kuin 288m jarruissa.
Eli voisin sanoa et, 280mm olka-akseleille menee 288mm, 312mm jarrut.
Eli kannakkeet, satulat ja levyt tarvii.

Takajarrut onkin sit hankalempi, kun kaikkissa näyttäs olevan 232x9mm levyt takana. ellei sit G IV Gtin takalevyjä, satuloita yms saa jotenkin kiinni GIII taka-akseliin. Tai hommaa custom kannakkeet ja laittaa Vr6 280mm etulevyn taaksi. VWVorteksilla tais joku kaupitella sellasia kannakkeita.

Mr.RedEye
-
Viestit: 330
Liittynyt: 29.9.2005 23:42

ViestiKirjoittaja Mr.RedEye » 9.10.2011 21:27

no juu,taakse onkin hankalempaa.jäähdytetyt varsinkin,kun tuppaa olemaan sitten nelikkojen levyt ehkä hiukan erilaisia..:) ei taida olla se pyöränlaakeri ihan samantapainen mopo kun näissä etuvetosissa.

perhana,tars varmaan hommata se etka,ettei aina tars täällä kysellä.


Palaa sivulle “Tekniikka - Bensa”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 11 vierailijaa