OhjeOhje   HakuHaku   KäyttäjälistaKäyttäjälista   KäyttäjäryhmätKäyttäjäryhmät   RekisteröidyRekisteröidy   Omat asetuksetOmat asetukset   Kirjaudu sisään tarkistaaksesi yksityiset viestitKirjaudu sisään tarkistaaksesi yksityiset viestit   Kirjaudu sisäänKirjaudu sisään 

Vastaa viestiin    ffp Foorumin päävalikko -> Tekniikka - Diesel
Näytä edellinen aihe :: Näytä seuraava aihe  
Kirjoittaja Viesti
nj^
 
W201DT

LähetäLähetetty: 16.5.2008 1:08    Viestin aihe: Vento TD ja viritys

Terve!
Olen hieman suunnittelut tuollaisen VW Venton (1.9TD) hankkimista näpertelyautoksi. Tehot täytyisi saada about tuplattua, niin kuinka paljon se vaatii hommaa volkkarin koneissa? Cooleri olisi tarkoitus tipauttaa nokalle. Riittääkö lastutus + ahtojen nosto, vai tarvitaanko tässä sitten jo hieman järeämpää turboa?

Lisäksi ventohan on olevinaan porrasperäinen G3, joten ilmeisesti madallusosia kannattaa hakea sieltä suunnalta?

Kiitos jo etukäteen!

EDIT:
Niin ja jos sitä turboa tarvitsisi hakea, niin osaatteko ehdottaa jotakin sopivaa, jota saattaisi löytyä jopa käytettynä? Kenties 150hp golffin ahdin(kaverilta saattaisi löytyä pikkuvikainen)?
AKN
 
G3 1.9TD paku.

LähetäLähetetty: 16.5.2008 5:31    Viestin aihe:

Hakua käyttämällä löytyy tietoa.
Cooleri. isompi ahdin ja syötöt tappiin nii siitä se alkaa,
konetta ei kannata paistaa hengiltä liian pienellä ahtimella..
1,6td viritopic kannattaa selata ajatuksella läpi..
Aki-76
 
Klassikko poloinen

LähetäLähetetty: 16.5.2008 5:38    Viestin aihe:

riippuen sun venton "iästä" niin voipi olla haastava tai ei sitten niin haastava saada noita tehoja tuplattua.
Sopivan ikäiset ovat aaz koneella ja tuosta on helpompi lähteä liikkeelle kun on täysin mekaaninen moottori ilman sähköaivoja..
Ekotd vaatiikin sit jo hieman suunnitelmallisuutta ja 1Z sitten jo ohjelmaa ja muuta kaveriksi..
Pitää muistaa ett osa näistäkin on vähäpäästöisiä ja sitä kautta asettaa omat ongelmansa.

Onhan tuohon venton sielunelämään tullut hieman perehdyttyä ; )

Ehkä jopa saannut ne tehotkin tuplattua = )
Liyno
 
VAG TDI

LähetäLähetetty: 16.5.2008 18:27    Viestin aihe:

Vaihtuuko aaz kone jossakin vuosimallissa eko-dieseliksi? Mistä ensi dieselin ostaja tietää onko kone eko vai ei?
mza_
 
audi a4 b6 1,8tq

LähetäLähetetty: 16.5.2008 18:49    Viestin aihe: kone

eko dieselissä ei kuulemma ole ahtopaineen alaista syöttöä (se motikkä siinä pumpun päällä johon tulee imusarjalta letku. moottorikoodi löytyy jakapäänkopan päältä. oma kiisselini myytin mulle eko d:nä silti löytyy ahdonalainen syöttö. kait noissa viimesissä eko diieseleissä on toi ahdonalainen syöttö aino että putkessa on katalysaattori. Viisaammat voi sitten tarkentaa.
nj^
 
W201DT

LähetäLähetetty: 17.5.2008 1:43    Viestin aihe:

Eli onko -95-97 vuoden eko-td helppo pistää antamaan edes sen 140hv (150 tavoite)? helppohan on muuttuva käsite, mutta siis turbolla ja tuolla syötön nostolla? Cooleri siis todellakin tiputetaan nokalle heti ensimmäisenä.. Ilmeisesti myös maf anturi kannattaa vaihtaa suurempi tehosen anturiin? Pitääkö paikkansa?
jerrij
 
Opel Astra hb 1..6i -96

LähetäLähetetty: 17.5.2008 5:48    Viestin aihe:

Sulla ei ole mitään MAF anturia siel,älä sekota td tekniikkaa ja TDI tekniikkaa keskenään.

Eko mallissa menee kans syöttöpumppu vaihtoo,pelkkä turbo ja syötön nosto ei riitä
xniko
 
Mitsu narisma, VW Golf variant tdi `08

LähetäLähetetty: 17.5.2008 6:17    Viestin aihe:

Itsellä tuossa pihassa -97 eko-td jossa on tuo ahdonalainen syöttö.
Olis muuten myytävänä jos sattuis kiinnostamaan.
Taajuus
 
www.holysmoke.fi

LähetäLähetetty: 17.5.2008 8:07    Viestin aihe:

EkoTD:stä et 150 heppaa saa ulos ilman pumpun ja turbon vaihtoa, coolerin asennusta ja melko varmasti joutuu vähän kilkkeitä pumppuunkin tuunailemaan.

Menes lueskelemaan ajatuksella foorumia osoitteessa www.holysmoke.fi, pääset paljon viisaammaksi.
mza_
 
audi a4 b6 1,8tq

LähetäLähetetty: 18.5.2008 11:43    Viestin aihe: kokemuksia

Omasta ventosta sain ahtokaran muokkauksella, syötön nostolla, ahtopaineet kiiloon ja coolerin asennuksella 117hp ja 250nm moottoritehoa.
Lisää saa sitten isommalla putkistolla ja nestepäällä.
Niin ja kytkin luistaa noilla omilla muutoskilla, eli senkin joutuu sitten vaihtamaan parempaan, tai sitten vaihtaa koko lootan 02a tyyppiseen.
Taajuus
 
www.holysmoke.fi

LähetäLähetetty: 18.5.2008 12:01    Viestin aihe:

^Joo, mutta sillä EkoTD:n pumpulla ilman LDA:ta (suurin osa näitä) ei tee kyllä yhtään mitään virikäytössä.
nj^
 
W201DT

LähetäLähetetty: 18.5.2008 23:07    Viestin aihe:

Noo, rahaa se vain on :D

Kytkimen vaihdon jo tiesinkin, antaa ilmeisesti vakioföönillä niin matalilla kierroksilla vääntöä, että kytkin luistaa.. Mitä kytkintä suosittelette tilalle?

Ja jos kerran föönin vaihtokin eteen tulee, niin onko jotakin sopivaa tiedossa noille tehoille? kenties juuri tuo aloitusviestissä mainitseman golf iv 1.9 TDI PD koneesta?
Jetman
 
X * VW

LähetäLähetetty: 19.5.2008 6:43    Viestin aihe:

Suurin ongelma on se eko td:n 8mm nestepää, ei niinkään ldan puute..se kun ei varsinaisesti syöttöjä lisää.

edit: Taitaa toki olla 1.6 eko td:n ongelma tuo 8mm


Viimeinen muokkaaja, Jetman pvm 19.5.2008 8:44, muokattu 1 kertaa
Taajuus
 
www.holysmoke.fi

LähetäLähetetty: 19.5.2008 8:28    Viestin aihe:

^Point being, ettei EkoTD pumppu ilman LDA:ta ja kasimillisellä nestepäällä ihan paras mahdollinen lähtökohta virille ole ;)
jugi_1985
 
nelejä rengasta ja kääntyvä ohojauspyörä

LähetäLähetetty: 29.5.2008 19:53    Viestin aihe:

Tuohon viritykseen liittyen, mites on teillä AAZia virittäneillä pysyny lämmöt kurissa ko on ahtoja ja syöttöjä nosteltu?

Itelläki pientä vireistysprojektia olis tiedossa, cooleri on jo hommattu, ahtoputkia vaille asennusvalmis. syöttöjä on pikkusen ruuvattu (tosin tätä nykyä syötöt laskettu pienemmäksi) ja ahdot 0,9bar. Lähtökohtaan verrattuna piristy huomattavasti, jonka huomasi kyllä tankilla käydessäkin. :D

Kovin ei poljettaa tosin kehtaa ko lämpömittari ei toimi ja ko asensin semmosen yleismallisen lämpömittarin niin (liekö sitten mittari heittäny vai mikä..) kauhukseni huomasin että lämmöt huitelee jo semmosen 5km kaupunkiajon jälkeen 110 asteessa. :/ ensin kokeillaan termarin vaihtoa, sitte jos ei auta niin kansi pois ja tarkistus ja jos ei pahalta näytä niin uutta pahvia tilalle.

Missäs lämpötiloissa muuten se lämpötilan varoitusvalo alkaa vilkuttelemaan?
jerrij
 
Opel Astra hb 1..6i -96

LähetäLähetetty: 29.5.2008 20:06    Viestin aihe:

Kyllä toi mun aaz passatti nostaa lämpöjä kun kenkii,kanssa cooleri asennusta vailla
jarskii-
 
vento 1.9td -95 und golf mk2 -88 epämoottorilla

LähetäLähetetty: 2.6.2008 8:00    Viestin aihe:

termostaatti pois vaan kesäksi.
ifa
 
Audi S2 -94

LähetäLähetetty: 2.6.2008 8:07    Viestin aihe:

Tuommoista purkkaviritystä ei pidä mennä tekemään.
jarskii-
 
vento 1.9td -95 und golf mk2 -88 epämoottorilla

LähetäLähetetty: 2.6.2008 8:12    Viestin aihe:

eipä siitä taida kesällä olla mitään haittaa jos sitä ei ole? käsittääkseni aika monesta piristetystä on otettu termari pois.
ifa
 
Audi S2 -94

LähetäLähetetty: 2.6.2008 19:06    Viestin aihe:

Virheellinen veden virtaus ja aivan liian hidas moottorin lämpeneminen. Kylmemillä ilmoilla ei välttämättä päästä oikeaan käyntilämpöön ollenkaan.
MJF
 
B2q TDic, C5q TDI, Scirocco TS

LähetäLähetetty: 2.6.2008 19:42    Viestin aihe:

Ei missään nimessä termaria pois! Ei tule toimimaan mitenkään.
Oma kottero ei nosta lämpöjä oikeastaan yhtään normi 0-200 vedoissa. Syylärinä on halvin löydetty uus td-kakkiksen kenno. Sitten kun on vnt säädetty pieleen ja tekee pakopainetta, sitten kyllä nostaa lämpöjäkin.
Aki-76
 
Klassikko poloinen

LähetäLähetetty: 2.6.2008 19:55    Viestin aihe:

jos kone nostaa kovin lämpöjä niin joku paikka ei ole sit kunnossa...Välijäähy on tärkeässä osassa noiden lämpöjen kurissa pysymiseen,varsinkin kun liian pienellä ahtimella yritetään väkisin ajaa sitä ilmaa koneen läpi.Ennakoilla saadaan kans kone kuumenemaan aika kiitettävästi,oli sitä liikaa tai liian vähän..
MJF on ihan oikeassa,jos kone on kunnolla tehty ( vaikka olis kuinka tehoa ) niin lämmöt kyll pysyy kurissa kovissakin vedoissa.Eipä tuo omakaan kottero nosta lämpöjä vaikka ahtoja on reilusti , noh,kannentiiviste vikaisena oli koko ajan lämmöt tapissa mutta ei muuten.
jarskii-
 
vento 1.9td -95 und golf mk2 -88 epämoottorilla

LähetäLähetetty: 2.6.2008 20:47    Viestin aihe:

kiitoksia vastauksista.
clone/timo.l
 
toyota landcruiser hdj 80

LähetäLähetetty: 13.6.2008 17:08    Viestin aihe:

tjoo-o. elikkä eikös sen eko helvetin erota siittä että on pakokaasun takasin kierrätys ja ei ahdon alaista syöttöä.

hankin kunnon pumppu, missä saa ahdon alaista syöttöä. olikos että vanhemmissa 9mm.
kuitenkin joutuu vaihtaan isompaan. kattele vaikka jetmanin sivuilta.
sitten isompaa ahdinta, nykyään muuttuvasiipiset on pop. mutta itsellä oli lopussa hetken aikaa kkk k26(300td merun vakio) ahdin.sillä pelitti kivasti.

sellanen saattas olla myynnissäkin. UUSI.ikinä kiinni ollut.makoillut hyllyssä mulla jo hetken.


ja kyllä se on kytkimessä vikaa jos vakio ahtimella ja syötöllä luistaa. mulla ainakaan mitään luistoa ollut, hukkaportti tulpattu(tiedän oikein fiksua, mutta nuoruuden piikkiin) ja paineita nosti noin 2bar. en edes uskalla arvata mitä on pakopaineet :) kesti kuitenkin 60tkm ilman mitään. ja itseasiassa tänäänkin tutulla käytössä, ei toki enään viritettynä.


mutta ensimäisiä mittareita joita asentaisin olisi pakopaine mittari, ne kun on aika tärkeitä lukemia. myöskin ahtoapaine mittari.

on aivan eriasia laittaa vakiolla ahtimella 3bar kun kunnon ahtimella 1,5bar. ei ne paineet kaikkea ratkaise, vaan se ilmamäärä.
TurboJ
 
'91 VW Jetta 1.6 eko-diesel, '98 Ford Puma 1.7

LähetäLähetetty: 16.6.2008 23:17    Viestin aihe:

Onko ne jotkut tietyt vuosimallit joissa on nimenomaan AAZ kone?
Sami-
 
Golf TDi '96 & Golf TDi 4motion '01

LähetäLähetetty: 17.6.2008 0:55    Viestin aihe:

Äkkiseltään vilkaistuna AAZ moottorikoodilla olevaa 75hp TD tekniikkaa on Ventossa löytynyt 1991-1998. Ja TDI tekniikkaa 1Z tai AHU koodilla,eli 90hp:n voimanpesällä, vuosina 1993-1998. Toki näyttäisi että TDI tekniikkaa olisi myös AFN koodilla, eli 110hp, vuosina 1996-1998 löytynyt Venton keulalta. Mutta tätä 110hp versiota ei taidettu suomeen tuoda aikoinaan ainakaan maahantuojan toimesta. Olisi mukava tietää montako aitoa 110hp ventoa on suomessa.

Mut mut, vastaten kysymykseen. AAZ Ventossa 1991-1998. :)
Hessu
 
BMW E61

LähetäLähetetty: 18.6.2008 21:59    Viestin aihe:

Entissä ventossa oli tällanen setuppi. Vm.96, Ekotd, egr löyty, samoin ahdonalainen syöttö, katalysaattori ja 8mm nestepää.

Seuraavilla muutoksilla saavutettiin 130 heppaa, vääntöjä en nyt muista.. Ei jaksa hakea lappuja.

Isompi turbo ja cooleri. Egr tukkoon(mielestäni vaikutti myös lämpöihin, ainakin siihen kuinka nopeasti kone jäähty vedon jälkeen.) Syöttöjä niin että herää ja karaan kunnon viiste. Katti tyhjäksi sisältä.

Lämmöt ei ikinä noussu ongelmaksi asti, ei vaikka olis yrittäny.

Kyllä niitä ekotd versioita löytyy myös ahtokaralla. Siitä en tiedä kuinka harvassa ovat, mutta niitä on.
jugi_1985
 
nelejä rengasta ja kääntyvä ohojauspyörä

LähetäLähetetty: 27.8.2008 16:36    Viestin aihe:

mikäs muuten on kun välillä alkaa tuossa ventossa kuulumaan tyhjäkäynnillä kummallinen "pokotus" pellin alta? tarkemmin ottaen ilmanputsarin seutuvilta.. Ääni ilmestyy välillä ihan yhtäkkiä, eikä kuulu yli 2000rpm. se myös saattaa kadotakin ihan yhtä mystisesti. kuulostaa tyhjäkäynnillä tavallaan tältä: "poko poko poko poko poko".

Hankala selittää näin tekstin välityksellä :D onko kenties turbo menossa vai mikä? autossa siis kartiofiltteri eikä ole sahailtu hiekkateitä sen jälkeen kun on vapari laitettu. ääni vaimenee kun laittaa käden suodattimen eteen, eli siis tavallaan "tukkii" sen.
Jak3
 
Mk1, 2 & 3.5

LähetäLähetetty: 27.8.2008 17:43    Viestin aihe:

^Koitappa aivan ensimmäisenä sen äänen kuuluessa, että otat vuorotellen tukevan otteen jokasesta suutinputkesta. Mullaki tuo 1.6 lopottaa välillä, ja äänen paikansin kakkospytyn suutinputkeen, siitä ku tarraa niin loppuu lorinat. Alkuun itekkin epäili viltteriä kun tuossa myös kartiomallinen (kun ei oikeen mahu originaali..).
Halts|
 
Audi A4 TDI

LähetäLähetetty: 8.11.2008 18:42    Viestin aihe:

Kuinka isoja ahtoja kannattaa ruveta ajattelemaan schwitzer s100g kanssa ja kuinka isoa putkistoa tollainen tarvitsisi kaverikseen? siivet ovat 43mm kompura ja pakopuoli 42mm.
Sheikki
 
Golf GTD vm.93

LähetäLähetetty: 7.2.2009 18:10    Viestin aihe:

Lainataas vähän topiccia. Minkämoisia cooleri ratkaisuja olette viritelleet kolmoskoppaan vakiopuskimen taakse?
Aki-76
 
Klassikko poloinen

LähetäLähetetty: 7.2.2009 18:16    Viestin aihe:

omassa oli semmoinen sika iso kaksois välijäähy,60x30x7.5 kennolla..riitti omiin tarpeisiin vaikka ehkä olis voinnut olla isompikin.uusi onkin sitten vesi/ilma tyyppinen ratkaisu.
Kummasti on tilaa coolerille jos heittää syylärin kokonaan pois keulalta = )
Sheikki
 
Golf GTD vm.93

LähetäLähetetty: 7.2.2009 18:17    Viestin aihe:

no syyläri olis kyllä tarkoitus pitää ihan paikallaan.
jar-sk-i
 
cordoba tdi

LähetäLähetetty: 7.2.2009 20:19    Viestin aihe:

Vaihelaatikko ei näy kestävän vakiossakaan, tehokkaammissa ei ilmeisesti senkään vertaa?
Aki-76
 
Klassikko poloinen

LähetäLähetetty: 7.2.2009 21:27    Viestin aihe:

itse ajelin 020 tyypin laatikolla..kesti hyvin suht kovatkin vedot.Uusi moottori ja uudet kujeet,eli 02A laatikko odottelee asennusta..

Mainitaan ett tuo 020 ja kovat vedot tarkoittaa oikeasti kovia vetoja,eikä mitään 150hv pintakaasu rykäsyjä..
MJF
 
B2q TDic, C5q TDI, Scirocco TS

LähetäLähetetty: 7.2.2009 21:33    Viestin aihe:

Ihan käyttäjästä kiinni, mulla ei kestänyt 02A:kaan.
pete-
 
Golf V "BKD"

LähetäLähetetty: 21.7.2009 17:15    Viestin aihe:

Onkos tämä nyt eko vai ei.
http://www.nettiauto.com/volkswagen/vento/2687430
jos hommais projektiksi.
Sami-
 
Golf TDi '96 & Golf TDi 4motion '01

LähetäLähetetty: 21.7.2009 17:43    Viestin aihe:

Taitaahan se olla. Itselläni oli juuri samanmoinen lähtökohtana.

Kukahan kerkee hakea pois? Itse hakisin jos olisi toisella Ventolla tarvetta. Taitaa olla niin hyvällä ulkokuorellakin tuo ettei tarvii paljon projektoida.
pete-
 
Golf V "BKD"

LähetäLähetetty: 21.7.2009 20:17    Viestin aihe:

Eli meinaat että en eko. Jos on niin sitten joutuu varmaankin etsiä toista.
Projektilla tarkoitin lähinnä kulkupuolta.
Halts|
 
Audi A4 TDI

LähetäLähetetty: 21.7.2009 20:43    Viestin aihe:

Ainakin ahdonalainensyöttö näyttää olevan... Et ei sen takia ainakaan toista tarvitse etsiä.

Muuten harvoin näkee noin puhdasta konehuonetta :O
iikka
 
BMW M3 -03

LähetäLähetetty: 21.7.2009 21:17    Viestin aihe:

itellä kans vakio osilla olevasta 1.9TD ekosta penkitetty 130hv.. ei muutako 1.6TD pumppu, josta karamuokattu.. ja sitä rataa.. välijäähy löytyy keulasta myös
Sami-
 
Golf TDi '96 & Golf TDi 4motion '01

LähetäLähetetty: 24.7.2009 15:54    Viestin aihe:

pete-: Kyllä tuo kannattaa pois hakea lähinnä korinsakkin puolesta. Joko on hyvin pidetty tai vielä paremmin myyntifiksattu. :)

On ekoTD, mutta nestepäänhän sinä kuitenkin joudut siihen vaihtamaan. Jopa sillä 9mm:lläkään ei kuuhun pääse. 11mm voisi olla oiva ratkaisu. Se kun riittää yli 200hp. Pumppua tuohon ei muuten tarvitse vaihtaa. LDA:kin kun jo tosiaan löytyy.
pete-
 
Golf V "BKD"

LähetäLähetetty: 25.7.2009 21:31    Viestin aihe:

Hain pelin pois torstaina. Hyvin tuntuu toimivan.
Täydellinen huoltokirja yms. Muutama kukka loytyy mutta ton hintasessa saa
ollakkin. Nyt pitäis saada kulkupuolta vähän paremmaks. Edetään kumminkin
rauhallisesti rahatilanteen takia.
pete-
 
Golf V "BKD"

LähetäLähetetty: 26.7.2009 14:09    Viestin aihe:

Ton eko härvelin karahan on pelkkä pyöreä kartio.
Pitäiskö sitä alkaa vähän viilaamaan vai ostaa uusi?
Sami-
 
Golf TDi '96 & Golf TDi 4motion '01

LähetäLähetetty: 26.7.2009 17:53    Viestin aihe:

Itsellä oli ainakin pyöreä tappi, mistä yksi sivu viistetty tasaiseksi. Sen vakioviisteen vastakkaiselle puolelle vaan uutta tekemään.
tikkku
 
td vento

LähetäLähetetty: 25.10.2009 21:11    Viestin aihe:

ite tuli tänään hajettua vento, mikä lie ekotiisseli.. ahdonalainen syöttö systeemi näkyy olevan mitä nyt sen verran konepellin alle kurkin, pienen välijäähyttimen ajattelin viskata keulalle, syötöt kohalleen, paineen nostosta tuskin mitään muuta kuin haittaa tuossa laitteessa.. sen verta pien morkula se vakio.. mutta mikäs kytkin siinä sit pitää? sintteriä jne jne? joku järki asetelma? onnistuu vauhtipyörän modaus/uudelleen tapitus ellei ole kaksoismassa paska.. käykö siihen jokkii muu vauhdipyörä/kytkin paketti.. vai käykö siinä sitten niin että tuo laatikko poikii kytkimen jälkeen... hirvee kysely rypäs tietämättömyyden takia.. mutta ettei tarvii ruutia uudelleen keksiä.. ja käyttishän tuo on :)
pete-
 
Golf V "BKD"

LähetäLähetetty: 26.10.2009 18:53    Viestin aihe:

Sama kysymys täältä. Pitäis alkaa osia haalimaan.
Ensimmäiseksi vähän kestävämpi kytkin. Mikä/mistä? (150hv/???Nm)
Isompaa ahdinta on tulossa mutta mikä pakosarja sopii suht helposti koneen
kylkeen kun ilmeisesti tuohon ei ahdinta löydy.
Liyno
 
VAG TDI

LähetäLähetetty: 27.10.2009 8:57    Viestin aihe:

Täällä myös tietoanturit aktiivisena ottamaan vastaan tietoa. Kytkinpaketti (300-350Nm) ja isomman ahtimen vaihto. Onko joku tehnyt vakio pakosarjalle muutoslaippoja, mille ahtimelle?
Olisin kiinnostunut ostamaan valmiin laipan tai pakosarjan esim. k24 ahtimelle. Kertokaa immeiset, jotka olette kyseiseen moottoriin isompaa ahdinta vaihtaneet.
Aki-76
 
Klassikko poloinen

LähetäLähetetty: 27.10.2009 9:59    Viestin aihe:

Onhan noita muutama erillainen ahdin tullut kokeiltua ventossa.Vakio pakosarjaan saa kiinni esim. switzerin s1bg ahtimen pienellä sovitelaipalla ja vakio kumimutka käy silloin suoraan.Tällä ahtimella semmoinen 140-150hv onnistuu hyvin,enempikin jos haluaa pudottaa ahtimen kestoikää kasvaneiden pakopaineiden johdosta.Periaatteessa vakio kytkin kestää suht hyvin jos se on muuten kunnossa eikä ole kovin kulunut,mutta jippona tässä on käyttää riittävän isoa ahdinta ettei se vääntö tule ihan parissa tonnissa jo.
Kansihan näissä kannattaa tehdä jolloin saadaan sitä kierrosalueen yläpäätä kasvatettua suht kivasti+pienemmillä ahdoilla enempi tehoa.Pienissä ahtimissa on vaaransa ja niillä grillataan kone varomattomalla käytöllä,isot ovat taas käyttöautossa hieman haasteellisempia saada toimimaan kunnolla.

esimerkkinä tuo oma vento:vakio kytkin,s1bg,kansi tehty,11mm pumppu ja 60mm putki alusta loppuun,näillä vireillä varttimaili meni aikaan 15.2 ja tehoa n. 190-200hv,ahtoja 1.5-1.6bar..Eikä ollut ongelmia kytkimen kanssa = )
tikkku
 
td vento

LähetäLähetetty: 30.10.2009 12:33    Viestin aihe:

pistähän yv:tä siipien koosta.. muuten mites välärille muutoskatsastus tuommosen td:venton kanssa joutuuko riehumaan vr6:n jarrut..
Sami-
 
Golf TDi '96 & Golf TDi 4motion '01

LähetäLähetetty: 30.10.2009 12:57    Viestin aihe:

Jarrujen päivitys nuiden td venton omien tilalle on kyllä ajankohtainen vaikkei virittäisikään. On ne sen verta onnettomat rimpulat. :)
Liyno
 
VAG TDI

LähetäLähetetty: 2.11.2009 11:08    Viestin aihe:

Miten tuommonen 90hv TDI koneen portillinen ahdin toimisi AAZ:ssa. (IZ, AHU, AGR) Mihin asti mahtaa riittää?
Sami-
 
Golf TDi '96 & Golf TDi 4motion '01

LähetäLähetetty: 2.11.2009 11:18    Viestin aihe:

Vähän päälle 100hp.
tikkku
 
td vento

LähetäLähetetty: 2.11.2009 13:02    Viestin aihe:

kävisköhän gti kolvin taka-akseli tuohon.. onkohan suuriakin eroja noissa vr6-td venton alustoissa muualla kuin jarruissa?
Sami-
 
Golf TDi '96 & Golf TDi 4motion '01

LähetäLähetetty: 2.11.2009 18:15    Viestin aihe:

VR6:ssa on erilaista etupäässä tukivarret, olka-akselit, vetarit, kallistuksenvakaaja. Takana akseli vastaa muita mk3 akseleita, mutta akselissa on itsessään kallistuksenvakaaja.
tikkku
 
td vento

LähetäLähetetty: 2.11.2009 18:40    Viestin aihe:

joo no sit ei tarvinnu ruveta käyttöautoa ruveta muutoskatsastelemaan välskälle..
MJF
 
B2q TDic, C5q TDI, Scirocco TS

LähetäLähetetty: 2.11.2009 19:01    Viestin aihe:

Eikä se kyllä onnistuisikaan vähäpäästöidyyden takia.
tikkku
 
td vento

LähetäLähetetty: 2.11.2009 22:50    Viestin aihe:

taas yrittää olla joku viisas tietämättömyydellään.. edelleen vähänpäästöisyys ei ole este välijäähdyttimen laitolle........
Sami-
 
Golf TDi '96 & Golf TDi 4motion '01

LähetäLähetetty: 3.11.2009 7:12    Viestin aihe:

Missäsvaiheessa se on sitten muuttunut?
tikkku
 
td vento

LähetäLähetetty: 3.11.2009 12:18    Viestin aihe:

onhan eräs tbo civikkikin vähänpäästöinen.. suositussa pokemon lehdessä vielä julkaistu? vai olikohan spinnerissä.. millä ilveellä vaihdetaan esim kyllikkiin ahdin ja välijäähdytin laillisesti? tai evo mitsuihin?
MJF
 
B2q TDic, C5q TDI, Scirocco TS

LähetäLähetetty: 3.11.2009 14:05    Viestin aihe:

Ei kai se vaihtamista estäkään, mutta katsastuksen kyllä käytännössä estää 99% tapauksissa.
Sami-
 
Golf TDi '96 & Golf TDi 4motion '01

LähetäLähetetty: 3.11.2009 14:39    Viestin aihe:

No nämä hiton gti-lehdet yms..... Monikohan niistäkin kinnereistä täysin laillinen on viimesenpäälle jokaisen lakipykälän mukaan?? :)

Ainoa keino saada laillisesti ic keulalle on, että vaihdat venton keulalle sellaisen tekniikan missä on ic vakiona, ja muutoskatsastat sen. Sekin rajoittuu sitten siihen maitopurkin kokoiseen jäähyyn. Het kun vaihdat isomman kiinakennon keulalle, niin se on laiton.

Eriasia miten katsastusmies siihen suhtautuu.

Sitten on taas nämä alle -90-luvun autot mihin saa mitä vaan..

Lainaus:
taas yrittää olla joku viisas tietämättömyydellään..


....niin.....
tikkku
 
td vento

LähetäLähetetty: 3.11.2009 21:59    Viestin aihe:

nimen omaan se on taas miten se katsuri sen ottaa.. on noita nähty ja kuultu "Vaihdettu tarvike välijäähdytin jne" penkki lapulla jne todistettu että ei ole ollu vaikutusta.. niin kyllä se sivikki on vaan 100% muutoskatsastettu ahdetulle padalle.. mutta se on vaan maksanu maltaita...

juu ja ei se vm-90 tarkoita sitä että sinne saa laittaa mitävaan..
Liyno
 
VAG TDI

LähetäLähetetty: 5.11.2009 10:04    Viestin aihe:

Mitkä on siipien koot Akilla tuossa Schwitserin s1bg:ssa?
Sami-
 
Golf TDi '96 & Golf TDi 4motion '01

LähetäLähetetty: 5.11.2009 14:49    Viestin aihe:

Projektit->tsi vento->3 sivu

Lainaus:
ahtimena on tällä hetkellä switzerin s1bg 39/46 siivillä


KLIK

Meni minuutti kun etsin. :P
Aki-76
 
Klassikko poloinen

LähetäLähetetty: 5.11.2009 19:42    Viestin aihe:

ottakaahan huomioon ett tuota switzeriä on sitten kahdella eri pakokombinaatiolla,vaikka molemmat ovat samalla mitalla niin pakosiiven siipien lukumäärässä on eroa..harvempi siipi on hieman parempi,noin yleisesti ottaen..
Liyno
 
VAG TDI

LähetäLähetetty: 9.11.2009 10:52    Viestin aihe:

Kellään kokemuksia Schwitzerin s100g ahtimesta? Kiikarissa tuosta switzeristä uudempi versio, joku K ahdin ollut Valtra m130 -07 traktorissa. Siipien kokoja, pako n.46mm ja imu n.42mm. Mitenkähän toimisi Ventossa, mahtuuko edes paikalleen ?

http://s795.photobucket.com/albums/yy231/Liyno/?action=view&current=IMG_0338.jpg
Sami-
 
Golf TDi '96 & Golf TDi 4motion '01

LähetäLähetetty: 9.11.2009 20:07    Viestin aihe:

Pienellä kikkailulla mahduttaa vaikka HX40:n lohkon taakse lt:n imusarjan kanssa.
Mazaman
 
2x VW G1,2x G2

LähetäLähetetty: 9.11.2009 20:58    Viestin aihe:

D24T vollen sarjasta lyhentää ja hitsaa päätyt umpeen ja keskelle letkun paikka? itse menin menin laitaan päähän mutta ehkä järkevämpi keskellä.
Sami-
 
Golf TDi '96 & Golf TDi 4motion '01

LähetäLähetetty: 9.11.2009 21:16    Viestin aihe:

Eipä sillä ole väliä mihin sen hitsaa jos ei tuplapleniumi sarjaa tee. Yhtä epätasasesti jakaa sylinterien kesken ilmat. Ahtoputkien kannalta järkevämpi lähtö päässä. Mutta ei tuota tarvitse miettiä pikkuvirityksissä.
Liyno
 
VAG TDI

LähetäLähetetty: 11.11.2009 15:32    Viestin aihe:

Oisko kellään cad-kuvaa tai tarkkoja mittoja aaz:in kolmion mallisesta pakosarjan laipasta, tai valmista bolt on adapteria t3 laippaiselle ahtimelle?
Ideoita t3 laippaiseen muutosleikkiin aazin vakiosarjaan. Myös k26 kolmio dp laippa kelpaa. Tarjoa laippoja jos löytyy.
Aki-76
 
Klassikko poloinen

LähetäLähetetty: 11.11.2009 19:41    Viestin aihe:

eipä kannata venton vakio sarjaan laittaa suoraan adapterilla T3 laippaa,tulee niin huonon mallinen paketti ett en suosittele.Putkesta tekemällä saapi hieman järkevämmän.
tikkku
 
td vento

LähetäLähetetty: 13.11.2009 6:38    Viestin aihe:

mikähän ahdin tuossa ventossa on vakiona? ei ole egr:äää vakionakaan.. hieman isomman oloinen kuin muita ekodiesel ventojen ahtimia olen nähnyt.. kkk:n 014? pitäis dp:lle tiiviste saada onko siellä selllasta ollenkaan? tai sitten dp:lle uusi laippa.. pitäis putkisto tehdä.. ja mitenkä kun pojat on selitelly ahtojen nostamista noista? itse en ole hukkaporttiin koskenu ja tuo nyt teollisuus mittarin mukaan 3vaihteella vedätteässä 08 pintaan pinnistää.. karaa muokattu..
Liyno
 
VAG TDI

LähetäLähetetty: 30.11.2009 16:25    Viestin aihe:

Onko kellään varmaa tietoa, miten mersun kkk k26 ahtimessa säädetään hukkaportin jousta? Kellossa on mutteri ja sen keskellä 5-6mm kierre, johon käy 3mm kuusiokolo.

Mikä on mutterin ja kuusiololon tehtävä ja suhde toisiinsa?
Eerop
 
Golf 5 4motion"R300", BMW e61 530D

LähetäLähetetty: 30.11.2009 18:44    Viestin aihe:

kiinni päin pyörität niin nousee ahdot
Liyno
 
VAG TDI

LähetäLähetetty: 30.11.2009 21:43    Viestin aihe:

Meinaatko, että kuusiokoloa kiinnipäin? Mutteria ei voi oikein kiristää -->jäykkä, tuntuu et se olis vaan joku lukite, onko näin?
Eerop
 
Golf 5 4motion"R300", BMW e61 530D

LähetäLähetetty: 1.12.2009 6:50    Viestin aihe:

Juurikin sitä kuusiokoloa
KariS
 
A6 2.5TDi

LähetäLähetetty: 1.12.2009 23:12    Viestin aihe:

Lainaanpa vähä ketjua. Ei kellään sattuisi olemaan aaz pakosarjaa tai ahdinta irti, jotta voisi mittailla siitä pakopuolen laipasta niiden 4 pultin keskinäiset etäisyydet toisistaan?
MarcusS
 
Passat 3bg 4m TDI,Octavia 1U TDI

LähetäLähetetty: 1.12.2009 23:18    Viestin aihe:



mj87
 
VW Golf mk1

LähetäLähetetty: 3.12.2009 16:08    Viestin aihe:

Tämmönen pieni huomio aikaisempaan että uudemman td:n pakosarjanlaippa on kolmion mallinen.

Edit: Nyt olis itsellä tarvetta switcherin S1:sen downpipen lähtö laipan (kolmionmallinen pulttien etäisyys 65mm ja kolmella tosiaan kiinni) ja T25 laipan piirrustuksille sattuisko joltain löytymään?
pete-
 
Golf V "BKD"

LähetäLähetetty: 30.12.2009 23:27    Viestin aihe:

Ei nyt liity tekniikkaan mutta kysytään silti.
Miten pyörii ventossa 16x8,5 ja 16x9 et37 vanteet?
tikkku
 
td vento

LähetäLähetetty: 31.12.2009 11:21    Viestin aihe:

noita laippojen kuviakaan on oikeestaan turha kysyä missään.. kävelee varaosa tiskille ja ostaa tiivisteen.. tuommonen neliskanttinen tais maksaa 3.5-4e kun kävin itse aikanaan hakemassa
ebe
uusi tulokas

vento 1.9td

LähetäLähetetty: 6.2.2010 13:15    Viestin aihe: aaz

Mulla ois tommonen 1.9td vento joka ahtaa vaan 0,2 missäköhän vika? Hukkaportin tanko on säädetty tappiin ja syöttöjä ruuvattu pikkasen. Löytyy ahdonalainen syöttö jos sillä on jotai merkitystä.
TurboJ
 
'91 VW Jetta 1.6 eko-diesel, '98 Ford Puma 1.7

LähetäLähetetty: 6.2.2010 23:48    Viestin aihe:

Pakopesä todennäköisimmin isosti halki.
Näytä edelliset viestit:   
Vastaa viestiin    ffp Foorumin päävalikko -> Tekniikka - Diesel Kaikki ajat ovat GMT + 2 tuntia
Sivu 1 Yht. 1

 
Siirry:  
Et voi kirjoittaa uusia viestejä tässä foorumissa
Et voi vastata viesteihin tässä foorumissa
Et voi muokata viestejäsi tässä foorumissa
Et voi poistaa viestejäsi tässä foorumissa
Et voi äänestää tässä foorumissa