OhjeOhje   HakuHaku   KäyttäjälistaKäyttäjälista   KäyttäjäryhmätKäyttäjäryhmät   RekisteröidyRekisteröidy   Omat asetuksetOmat asetukset   Kirjaudu sisään tarkistaaksesi yksityiset viestitKirjaudu sisään tarkistaaksesi yksityiset viestit   Kirjaudu sisäänKirjaudu sisään 

Vastaa viestiin    ffp Foorumin päävalikko -> Projektiosasto Siirry sivulle 1, 2  Seuraava
Näytä edellinen aihe :: Näytä seuraava aihe  
Kirjoittaja Viesti
Heikki J.
admin

Scirocco mk3, A6 4F, Jetta mk2, Golf mk2 x 3, Audi 100 C1

LähetäLähetetty: 6.2.2008 23:50    Viestin aihe: Mk2 Jetta Syncro G60

Nykyinen kakkosautoni tuli hankittua syksyllä 2006 kun muutin takaisin Kankaanpäähän ja julkisen liikenteen puuttumisen takia piti hankkia perheeseen toinen auto. Ensin etsittiin hetki nelos-Golfeja yms. tylsää, kunnes lopulta tajusin, että Juice kauppaili jotain vähän erikoisempaa... ja niinpä käytiin Turun suunnalla kylässä ja tuotiin kotiin tämä neliveto-Jetta, ihan aito Suomi-auto jopa.



Sisältä auto on aika perus Jetta. Varustelistalta toki löytyy keskuslukko, kattoluukku ja toimimaton vakionopeudensäädin. Etuvetojetasta neliveto eroaa sisustan osilta mm. siten, että runkotunneli on korkeaa mallia ja takapenkki on kippaava.


Keväällä 2007 sitten ensimmäinen katsastus lähestyi. Tiedossa oli, että autossa on hiukan ruostevikaa, ja päätinkin, että autoon vaihdetaan helmat ja takapyöränkaaret. No, muovikaaret veks ja hiukan pöyhimään... ja mitäs kaikkea sitä sitten löytyikään:


Eli, projekti alkoi jo tässä vaiheessa lipsua... mutta minkäs teet, ei näitä neliveto-Jettoja niin paljoa ole, että viitsisi paalatakaan. Tässä helmapelti irroitettuna:


Polttoainetankki pudotettiin alas ja täyttöputken alta löytyi pienoinen reikä. Enää ei yhtään ihmetyttäny, miksi takaluukussa oli ajoittain melko kosteaa:


Pientä paikkaa tuli hitsattua "muutama" kappale eri puolille autoa.


Niin, ne pyöränkaaret. Ne tosiaan myös vaihdettiin, ja samalla tehtiin tilaa vähän isommille vanteille ja madalluksille. Alunperinhän mk2:ssa kaaressa on sisäänpäin kääntyvä reuna, joka tässä tapauksessa poistettiin. Sisemmästä pellistä tämä kantti leikattiin kokonaan pois ja pintapellin kantti käännettiin sisemmän päälle. Väliin asianmukaiset koriliimat ja kaaren pitäisi olla "ikuinen". Sovitusvanteina ET30 9x16, renkaan koko 215/40.


Etupäässä vastaavat temput, kaaren kantti taitettiin sisään ja vielä hiukan muutenkin naputeltiin kaarta ulommas.


Myös pohjassa oli paikattavaa, aika isoja korjauspaloja hitsailin tännekin. Pellit suojattiin ruosteenestopohjamaalilla ja hitsaussaumojen päälle vedettiin vielä PU-suojamassa. Myöhemmin auto kävi vielä täydellisessä Dinitrol-käsittelyssä, joten ruosteiden ei pitäisi ihan heti uudestaan vaivata.


Ruostehommien takia autosta oli tiputettu akselitkin pois ja niitä siinä lattialla katsellessa välähti mieleen, että kai sitä voisi jarrutkin päivittää. Pekalla oli ylimääräiset Rallyen jarrut, joten eteen tuli sitten 280mm levyt ja takapään rumpujarrut vaihtuivat myös levymalliin. Samassa rytäkässä pistettiin ABS:t. Tulipeltiin joutui tekemään muutaman reijän, jotta uusi poljinasetelma ja ABS:n pumppu saatiin autoon kiinni.


Pikkuhiljaa auto alkoi olla maalauskunnossa. Ensin maalattiin kotona konehuone ja sisälattia. Sen jälkeen auto kasattiin ajokuntoon ja siirrettiin varsinaiseen maalaukseen Autoasennus J. Järvenpään tiloihin.


Jonkin verran varaosia löytyi mäellä vuosia seisseestä Jetasta. Aika päheähän se olisi tuokin tuollaisenaan ottaa ajoon :)


Joku on joskus väittänyt, että mk2 Golf ja Jetta on kasattu lämmityslaitteen kennon ympärille. Ei muuten sitten pidä paikkaansa. Oikeasti nuo on kasattu sähköpeilien johtosarjan ympärille. Johtosarja näet kulkee kojetaulun takana, tuulilasin alla olevan palkin ja äänieristeiden välissä. Siitä huolimatta tuollaiset peilit piti asentaa, sellaiset kun löytyi pihalla seisseestä purku-Rallyestä.


Tässä kohtaa aletaan olla valmiina maalaukseen viemiseen. Joku varmasti kuvasta huomaakin, on Jettaan ilmestynyt välijäähdytin. Se on myös peräisin Rallyestä. Välijäähdytin siitä syystä, että konehuoneeseen asennettiin myös G-ahdin.


Tässä pohjien tekoa Autoasennus J. Järvenpäällä:


Samalla kun auto oli maalauksessa, tehtiin pikku virityksiä myös sisustaan. Tässä kattokonsolin, C-pilarin ja kattoverhoilun päällystämistä vaaleanruskealla kankaalla. Ihan hyvä ei kyllä kerrasta tullut, pitää harjoitella vielä myöhemmin lisää. (Kuvissa näyttää vielä ihan hyvältä, mutta ajan myötä on liimaukset pettäneet).


Jahka auto saatiin maalattua, alkoi tietysti hillitön kasaaminen. Väri on muuten New Beetlen Harvest Moon Beige.


Alkuperäisten penkkien tilalle sisälle ängettiin Rallyen Recarot:


Muutoskatsastusta varten piti hakea teholappu Sporttiauton nelivetopenkistä.


Tällainen siitä sitten tuli. Talvikäytössä alla G60 15" pellit, ja tällä kertaa Nokian RSI-kitkat.


Autossa muuten ihan ehta 80-lukulainen irroitettava vetokoukkukin. Niin ja tuli sinne jossain vaiheessa alustasarjakin asennettua. Varaa olisi kyllä vielä vähän tontittaa... tiedä sitten mitä tulevaisuus tuo tullessaan.


Projekti jatkuu vielä kevään ja kesän mittaan, mutta pääasia, että se on nyt taas vaihteeksi katsastettu. Näinkin voi siis käydä, kun lähtee ihan vaan helmoja ja kaaria ruostekorjaamaan...


Viimeinen muokkaaja, Heikki J. pvm 21.10.2014 21:01, muokattu 1 kertaa
SamuliS
 

LähetäLähetetty: 7.2.2008 0:37    Viestin aihe:

Kasari puskee kovaa, hienon pelin leivoit.
gryger
 
Helvetin veivisuhde...

LähetäLähetetty: 7.2.2008 7:50    Viestin aihe: Jetta

Kyllä on Jeltsukka mahtavan näköinen.Mukava nähdä välillä tämänkin korin hyvällä maulla tehtyjä valintoja ;)
My_bug
 
Autoton

LähetäLähetetty: 7.2.2008 8:01    Viestin aihe:

Kylki näyttää jotenkin orvolta, tuossa mustien puskurien välissä. Eipä täs oikein muuta huomautettavaa löydy. ,)
lukkari
 
Multivan TDI -99 ACV, Golf Variant GL ADZ -95, Audi 200 -84, Käfer Limousine -57

LähetäLähetetty: 7.2.2008 8:32    Viestin aihe:

Hienosti dokumentoitu ja työn jälki näyttää asialliselta. Kylkilinja ei omaankaan silmään käynyt, jotenkin kaipaisi kontrastiksi Flair -mallin isoja puskureita, mustia kaaria ja helmoja.
kilpijoki
 
romuja

LähetäLähetetty: 7.2.2008 8:38    Viestin aihe:

Tästä odottanutkin juttua, peukkua täältä. Kylkiin voisi leveet kylkilistat laittaa niin tasapainottaisi kummasti.
HVM
 
Jetta, Transportteri, Kupla ja Ässämersu

LähetäLähetetty: 7.2.2008 9:16    Viestin aihe:

Ristushieno.

Saako olla kateellinen? Kiitos. :)

Mätiä luukkuja pian viikkosotalla käpistelleenä en poraisi oviin ainuttakaan listanreikää, mutta makuasioitahan nämä.

Jaa, siitä alkaakin olla pian jo pari minuuttia kun noviisi sai kuulla, että näitä on myös nelivetona. Otetaanpas sen kunniaksi kuppi kahvia---->
kilpijoki
 
romuja

LähetäLähetetty: 7.2.2008 9:22    Viestin aihe:

Voihan sen listan laittaa ihan kakspuoleisella kiinni, niin ei tartte rei'ittää.
HVM
 
Jetta, Transportteri, Kupla ja Ässämersu

LähetäLähetetty: 7.2.2008 9:36    Viestin aihe:

^Voi, mutta joutuu rakentelemaan mikäli kestävän haluaa. Ei oo kummoset pinta-alat listan alapuolella minne liimailla teippiä, 4-5 sentin reikäistä palaa, ja sitten kun sinne väliin menee vielä kuraa kun teippi jättää listaa koholle.

Itse täyttäisin ontot listat jollain möhnällä tms. ennen liimausta-->enemmän pintaa mistä kiinnittää.

No leveät listat tietty eri juttu, korjataan sen verran.
albanzo
 
A4PR / TOURAN ballsdeepcrew.com

LähetäLähetetty: 7.2.2008 9:40    Viestin aihe:

Nätti peli, varsinkin toi väri miellyttää silmää. Kylkilistat mäkin tosin olisin jättäny paikalleen, on tosiaan hieman orvon oloset noi kyljet nyt...

Runiin tällä?
Demon
 
B4 Low Tornado Rot

LähetäLähetetty: 7.2.2008 9:50    Viestin aihe:

Tulihan tästä juttua. Jo tätä on odotettukkin.
zero
ffp jäsen

Kaaria ja avoja.

LähetäLähetetty: 7.2.2008 10:17    Viestin aihe:

Kädet yhteen erikoisuuden säästämisestä! Hienoa jälkeä, ja mahtaa se olla kiva ajella tuolla kone-vetotapa yhdistelmällä ;)
lukkari
 
Multivan TDI -99 ACV, Golf Variant GL ADZ -95, Audi 200 -84, Käfer Limousine -57

LähetäLähetetty: 7.2.2008 10:18    Viestin aihe:

Jos saman aikakauden passatissa pysyy isot listat pelkällä koriteipillä kiinni, miksei jetassa sitten? Tuon laitteen vasemman takaoven jouduin vaihtamaan ruosteen takia kokonaan ja lista piti ottaa vanhasta. Oli hyvin tiukasti kiinni ja moskaa listan välissä sen verran vähän, että ei haitannut. Myös muut listat olivat kiinni virheettömästi.
Heikki J.
admin

Scirocco mk3, A6 4F, Jetta mk2, Golf mk2 x 3, Audi 100 C1

LähetäLähetetty: 7.2.2008 10:59    Viestin aihe:

Isot listathan siinä tosiaan alunperin oli ja reijät siitä hitsattiin umpeen ja listat poistettiin. Piti laittaa tonne helmojen takapäihinkin ne pienimmät suojamuovit, mutta sellaisia ei nyt tähän hätään löytynyt. Saa tarjota, jos jostain löytyy? Puskurit tulee varmaan vielä ensi kesänä vaihtumaan, ja jotain listojenkin liimailua voi vielä suunnitella.

Syncro-Jettoja on Suomessa tosiaan vain ihan muutama kappale. Huhu kertoo, että 3kpl tuotu aikanana Suomeen ja yhden toisen tiedän, mikä oli Oulussa myynnissä viime kesänä. Mobilessa on silloin tällöin näkynyt yksittäisiä kappaleita myynnissä.
PabloNeruda
 
C3

LähetäLähetetty: 7.2.2008 11:01    Viestin aihe:

Aika samalla linjalla kuin muutkin, että kylkilistat paikoilleen, niin olisi parempi. Muuten perussiisti Jetta ilman mitään turhia kikkailuja..
Toni K
 
Vw

LähetäLähetetty: 7.2.2008 11:33    Viestin aihe:

100% varma en oo tästä.. Mutta kaverin mummo päästelee tollasella Syncro-Jetalla. Tainnu olla uuesta asti hänellä. Kyydisäki ollu joskus monta monta vuotta sitte.. :) Mutta tarkistan tämän asian vielä 110% varmaksi ! :D
Jere A.
 
Vw Caddy, Harley-Davidson Shovelhead 1340

LähetäLähetetty: 7.2.2008 18:56    Viestin aihe:

Komea Jetta!
J.V.K
 
Golf 1,9tdii

LähetäLähetetty: 7.2.2008 20:44    Viestin aihe: Pisteet kotia...

Oikeaan osoitteeseen ja oikean miehen käsittelyyn on Jetsoni päässyt.
Värivalinta osu nappiin!
ahu
 
V70 2,4d ja G4 tdi

LähetäLähetetty: 9.2.2008 9:09    Viestin aihe:

Simppeli ja tyylikäs peli. Eikös tämä ole nyt vastaava kuin rallye golf, syncro ja g60-> rallye jetta.
Pekka
ffp jäsen

Golf II (KR), Golf IV variant

LähetäLähetetty: 9.2.2008 9:11    Viestin aihe:

Onhan golffejakin tehty g60 syncroina, muitakin kuin rallye.
Pellikka
 
Golf G60 ja Passat Torsenilla

LähetäLähetetty: 9.2.2008 9:43    Viestin aihe:

Tyylikäs jetsoni on kyllä herralla. Oiskohan kuvaa takaa sisälokareista, että miten toteutit, kun itellä ois vaiheessa?
jii_bee
 
Kakkosia, kolmosia ja Tölkkejä

LähetäLähetetty: 9.2.2008 18:53    Viestin aihe:

Lainaus:
Syncro-Jettoja on Suomessa tosiaan vain ihan muutama kappale. Huhu kertoo, että 3kpl tuotu aikanana Suomeen ja yhden toisen tiedän, mikä oli Oulussa myynnissä viime kesänä.

Mahtaako tämä olla samainen yksilö? Kyseinen Jettahan vielä pykälän verran harvinaisempi - Flair-varusteltu GT.

Meikäläinenkin kuuluu sivulistoja ikävöivien joukkoon. Vanhat kumilistat, Flair-sellaiset tai jopa alkuperäiset olisi meikäläisen mieleen.
Etupuskuriin vielä ylempi kromilista paikoilleen, niin iin päällä on se kuuluisa pistekin.

Em. ovat jälleen niitä makuasioita, hieno tämä Jetta on jo nykyiselläänkin.
Heikki J.
admin

Scirocco mk3, A6 4F, Jetta mk2, Golf mk2 x 3, Audi 100 C1

LähetäLähetetty: 9.2.2008 23:21    Viestin aihe:

Sama peli taitaa olla. Punainen oli ja Flairi. Kaveri oli sitä kovin ostamassa, mutta myyjä ei ollut sitten oikein kauppamiehiä, niin jo sovitut kaupat peruttiin.

Lainaus:
Oiskohan kuvaa takaa sisälokareista, että miten toteutit, kun itellä ois vaiheessa?

Mistäpäin niinkuin tarkalleen haluaisit kuvaa? Eipä tuolla alkuperäiseen ole muuta eroa kuin nuo kaaret, ja nehän tehtiin niin, että sisälokarista vain leikattiin se sisäänpäinkääntyvä kantti pois ja pintapellistä vastaava kantti taivutettiin sinne sisälokarin pellin päälle.

Kyllä niitä rallyen kylkipullistuksiakin suunnittelin, mutta Pekka ei suostunut hitsaamaan niitä mulle. Itsellä ei riitä taidot. Tai olisin mä ne siihen varmaan paikalleen saanut, mutten olisi enää löytynyt maalaria joka olisi suostunut tekemään pohjatyöt :) 2-ovisena noita syncro-Jettoja ei sentään taida olla tehtykään, olisi joutunut oviakin muokkaamaan aikalailla (tai sitten muokkaamaan tuosta 2-ovisen, mutta mites se muutoskatsastus...?). :)
Heikki J.
admin

Scirocco mk3, A6 4F, Jetta mk2, Golf mk2 x 3, Audi 100 C1

LähetäLähetetty: 10.2.2008 20:49    Viestin aihe:

Sain nyt viimein omillekin sivuille hieman tarinaa tuosta laitteesta, siellä nyt myös vähän lisäkuvia projektin varrelta:
http://pajalle.com/cars.php?id=jetta_syncro
Juice
ffp jäsen

Golf II '90 AGU, Golf IV variant '02 ASZ 4motion

LähetäLähetetty: 10.2.2008 21:09    Viestin aihe:

Hieman on muuttunut ulkonäkö sitten joulukuun 2003:
http://www.kolumbus.fi/juicesgarage/pics/temp/jetta1.jpg
http://www.kolumbus.fi/juicesgarage/pics/temp/jetta2.jpg
Nuo kasarituunaukset oli sitten tehty jo 80-luvulla tuohon ;)
Heikki J.
admin

Scirocco mk3, A6 4F, Jetta mk2, Golf mk2 x 3, Audi 100 C1

LähetäLähetetty: 10.2.2008 21:15    Viestin aihe:

Ai perskules, mä en tiennytkään, että siinä on noin hieno keula ollut, ja vielä tuo helmi paneeli takaluukussakin!
Pellikka
 
Golf G60 ja Passat Torsenilla

LähetäLähetetty: 10.2.2008 21:58    Viestin aihe:

Minkälaista koriliimaa käytit noissa kaarien liimauksissa? Ihan jotain perus elastista tuubitavaraa vai 2k? Kuvaa en enää tartte, kun alotin jo hitsaamaan omaan sisälokareita suorasta pellistä :)
Heikki J.
admin

Scirocco mk3, A6 4F, Jetta mk2, Golf mk2 x 3, Audi 100 C1

LähetäLähetetty: 10.2.2008 22:55    Viestin aihe:

Jotain 2k-tavaraa se oli.
Petteri
 
Jalkamies

LähetäLähetetty: 10.2.2008 23:05    Viestin aihe:

Lainaus:
vielä tuo helmi paneeli takaluukussakin!


Oottakaahan vuosi pari, niin tuokin on niin retroa niin retroa, että johan semmonen olla pitää...
pk
 
Phaeton, Golf Gti-20, Jetta, T1-65

LähetäLähetetty: 11.2.2008 0:04    Viestin aihe:

Helmi kasarilookkeri keula on ollu.

Aika näppärän näköinen siitä sitten näköjään tuli. Ihan mielenkiinnosta niin mistä johtu se käyntihäiriö?
Heikki J.
admin

Scirocco mk3, A6 4F, Jetta mk2, Golf mk2 x 3, Audi 100 C1

LähetäLähetetty: 11.2.2008 7:39    Viestin aihe:

Lainaus:
Ihan mielenkiinnosta niin mistä johtu se käyntihäiriö?

Lambdan ja imuilman lämpötilan/CO-anturin johdot kytketty väärinpäin.
HVM
 
Jetta, Transportteri, Kupla ja Ässämersu

LähetäLähetetty: 11.2.2008 11:18    Viestin aihe:

Tuolla jossain kyselit jotain suojamuoveja. Onko tässä siivilässä tarvitsemiasi osia?

http://i221.photobucket.com/albums/dd201/Jettapro/Kuva002-18.jpg

http://i221.photobucket.com/albums/dd201/Jettapro/Kuva001-12.jpg

http://i221.photobucket.com/albums/dd201/Jettapro/Kuva005-6.jpg

Kuvia ei ole otettu oikein helmojen takapäät mielessä, mutta onko auto edes oikeaa ikäluokkaa, että voisiko siinä olla palikoita mitä haet? Joku pikku muovinpala tuossa ekassa kuvassa helman takapäässä pilkistää, että liekkö juuri se?
Heikki J.
admin

Scirocco mk3, A6 4F, Jetta mk2, Golf mk2 x 3, Audi 100 C1

LähetäLähetetty: 11.2.2008 12:25    Viestin aihe:

Ei tosiaankaan. Tuollaiset mulla omassakin oli. Vanhemmissa kakkoskoppaisissa oli nuo takakaarien etuosien kiveniskusuojamuovit sellaiset pienemmät/sirommat (taisi olla siihen aikaan kun kylkilistatkin oli vielä tarralla kiinni), sellaiset haluaisin, mutta niitä ei enää uutenakaan saa.
Teemu M
 
B6tq, Datsun 240Z

LähetäLähetetty: 11.2.2008 12:34    Viestin aihe:

En nyt ole ihan varma ymmärsinkö oikein et mitä härpäkkeitä tarkoitit, mut omaan ostin sellaset takakaarien 1/4 muovit hot carsista. Ja ne on siis pienemmät mitä noi mitkä sulla on nyt paikallaan.
Sebastian
 
Golf GTi -99, Golf GTi -90, Vento -97

LähetäLähetetty: 11.2.2008 12:58    Viestin aihe:

meinaakos heikki sellaisia ohkasia muovilärpäkkeitä jotka muistaakseni tuli kiinni niihin reikiin mitä on tuossa kaaren etupuolella?ne muovit eivät tainneet edes "kääntyä" tuonne kaaren sisäkantille.

Edit: Teemu meinaa tämmösiä mutta mun mielestä on olemassa semmosia missä se ei lähtis tuota helmaa seuramaan ollenkaan.
Heikki J.
admin

Scirocco mk3, A6 4F, Jetta mk2, Golf mk2 x 3, Audi 100 C1

LähetäLähetetty: 11.2.2008 14:04    Viestin aihe:

No en mä tiedä ihan tarkkaan mitä kaikkia erilaisia niitä edes on, mutta jokatapauksessa pienemmät kuin nuo mun omat, merkkiliikkeestä ei enää muita saanut enkä oikein ehtinyt muualtakaan kaivelemaan. Nuo hotcarsilaiset on sellaset mitä mulla mielessä oli.
Markku M.
 
Jetta V "GTD", Octavia I

LähetäLähetetty: 11.2.2008 14:10    Viestin aihe:

Tuossa Jamkun Golfissa oli nuo suuremmat pätkämuovit. Eli varmaan semmoset, mitkä Heikilläkin?

-> http://www.karstyling.org/gallery/albums/userpics/10002/normal_golf_032.jpg
Teemu M
 
B6tq, Datsun 240Z

LähetäLähetetty: 11.2.2008 14:14    Viestin aihe:

Lainaus:
Teemu meinaa tämmösiä mutta mun mielestä on olemassa semmosia missä se ei lähtis tuota helmaa seuramaan ollenkaan


Joo noi on sellaset mitä mulla on.
kupukka
 
Jetta C 1.3 [1985] 249tkm

LähetäLähetetty: 11.2.2008 14:19    Viestin aihe:

Hieno Jetta!
Jetman
 
X * VW

LähetäLähetetty: 11.2.2008 14:59    Viestin aihe:

Tuo pohjoissuomessa alkunsa majaillut syncro gt löytyy nykyisin meikäläiseltä, on kans mm. abs jarrut. Aika paljon siinä oli pikkuvikoja, mutta koppa on 99% ruosteeton ja muutenkin kaikin puolin hyvä.

kuva
kuva2
kuva3
Heikki J.
admin

Scirocco mk3, A6 4F, Jetta mk2, Golf mk2 x 3, Audi 100 C1

LähetäLähetetty: 11.2.2008 15:44    Viestin aihe:

Hieno peli! Eikä ollut ainakaan silloin Oulun aikoina tosiaankaan edes kallis. Taitaa olla kuitenkin vähäpäästöinen?
Jetman
 
X * VW

LähetäLähetetty: 11.2.2008 16:15    Viestin aihe:

Itseasias ei edes ole.. :) aivan viimeisiä suurpäästöisiä vm -91
Heikki J.
admin

Scirocco mk3, A6 4F, Jetta mk2, Golf mk2 x 3, Audi 100 C1

LähetäLähetetty: 11.2.2008 16:33    Viestin aihe:

Eli tuokin on samalla GU-koneella, eikä sillä tehokkaammalla 98-heppaisella, muistaakseni 1P taisi olla tämän harvinaisemman koneen tyyppi.

Tuotahan on sitten hyvä kanssa hiukan piristellä, kun virityksistä selviää katalysaattorin asennuksella.
SamiJ
 
VW Jetta 1.8 CL -88, MB 190E 1.8 -92

LähetäLähetetty: 11.2.2008 17:19    Viestin aihe:

Hienolta näyttää ja varmasti on tuolla tekniikalla hauska ajaakin. Kattoverhoilu miellyttää myös, jos vaan aikaa ja intoa riittää niin mielellään lukisi yksityiskohtaisempaakin selostusta työvaiheista tuon verhoiluproggiksen osalta, kun otat homman uudelleen työn alle.
HVM
 
Jetta, Transportteri, Kupla ja Ässämersu

LähetäLähetetty: 11.2.2008 18:09    Viestin aihe:

Heikki J: Asia selvä, ei ole oikein hallussa vielä nämä volkkarin eri variaatiot ja osaset. Ajattelin vaan, että jos tuosta raadosta apua löytyy, olisin voinut sponsoroida noita pisteosia. :)
leevi
 
G3 variant Europe

LähetäLähetetty: 11.2.2008 19:54    Viestin aihe:

Kävin penkomassa varastoa ja löysyin sieltä tuommoiset sebastianin postaaman kuvan kaltaiset suojat.
Olivat mulla aikoinaam -84 vuoden 1.3 cl:ssä.
Osa nro:t on: 191 853 931a, ja 932a.

Kiven iskemää toki on ja naarmuja.
Sitten löysin myös ex jetta flairini orkkis takaroiskeläpät.

baito wei, siisti jetta.
.
Teemu M
 
B6tq, Datsun 240Z

LähetäLähetetty: 11.2.2008 20:06    Viestin aihe:

Noi hotcarsin maksaa 5€/kpl, et ei paljon kannata muita laittaa kun uusia.
Aurinkoinen_
 
MB W124 200D, MB C124 230CE

LähetäLähetetty: 13.2.2008 12:42    Viestin aihe:

Kyllä on oman kylän mies taas saanu komeen pelin aikaseks.
Heikki J.
admin

Scirocco mk3, A6 4F, Jetta mk2, Golf mk2 x 3, Audi 100 C1

LähetäLähetetty: 29.5.2008 21:01    Viestin aihe:

Tuolla aiemmissa kuvissa jo näkyivätkin nuo jo aiemminkin alla pyörineet 16x9 -Borbetit. Ne eivät kuitenkaan ihan lähempää tarkastelua kestäneet:

Kuva 1 Kuva 2

Vanne kuitenkin offsetin ja ulkonäön puolesta miellytti, jotain piti niille tehdä, jotta ne kehtasi ruuvata laitellun auton alle. Reunat oli hierottu ympäri asti rotvallin reunoihin ja ties minne. Parhaaksi nähtiin ruuvata vanteet kiinni sorviin. Apuna B-koppa Asconan tai Mantan vetoakseli:

Kuva

Sorvissa hiottiin reunat lähinnä hiekkapaperin avulla, hiukan näytettiin ihan sorvin terääkin... vanteet vaan eivät olleet tässä vaiheessa edes kunnolla suorat, niin ei kunnolla pystynyt sorvista hyödyntämään kuin tuon pyörittämisen. Paikallinen rengasliike sitten vielä pyöritteli ja takoi noita omilla laitteillaan, ja kohtuu suorat niistä sitten tuli.

Loput lakat ja maalit rapsittiin pois Nitromorssilla. Morssin ja reilun vuorokauden hiomisen jälkeen näytti tältä. Muoviset koristepultit porattiin pois.

Jos joku kysyy, että mikset kiilloittanut... niin vanha lupaus pitää, siihen hommaan en enää ala. Ja noissa on sen verran syöpymää, että olisi ollut kyllä muutenkin vähän liian iso homma.

Ensin vanteista maalattiin kehät, jotka sitten peiteltiin. Keskiosatkin sitten maalattiin, muovisten koristepulttien tilalle haettiin pulttikaupasta happaripultteja, joita vähän joutui pätkimään ja liimaamaan paikalleen. Lopulta näytti sitten tältä.

Tänään sain viimein aikaiseksi otettua pari kuvaa ihan koko autosta.


http://pajalle.com/misc/borbet_11.jpg
http://pajalle.com/misc/borbet_12.jpg

Keskimerkit on vielä vaiheessa.

Hyvin nuo ovat mahtuneet pyörimään, joten syksyllä tehty kaarien muokkailu onnistui täydellisesti.
PabloNeruda
 
C3

LähetäLähetetty: 29.5.2008 21:06    Viestin aihe:

Sopii muuten yllättävän hyvin maalattuna nuo vanteet. Hieno Jetta!
jii_bee
 
Kakkosia, kolmosia ja Tölkkejä

LähetäLähetetty: 29.5.2008 21:49    Viestin aihe:

Lainaus:
Hyvin nuo ovat mahtuneet pyörimään, joten syksyllä tehty kaarien muokkailu onnistui täydellisesti.

Linksahtaakos nelikko-kakkista madaltaessa takapyörät Kuplavolkkarimaisesti sisäänpäin, vai onko pyörien pystykallistuma samaa luokkaa kuin jäykällä taka-akselilla..?
Aurinkoinen_
 
MB W124 200D, MB C124 230CE

LähetäLähetetty: 29.5.2008 22:00    Viestin aihe:

On ne kyllä hienot noi borbetit tuon alla. Tässä juuri päivänä eräänä ajoin ohi ja kattelin että on ne vaan pirun hienot.
spete
 
Voortilla ajan nyt sittä joo..

LähetäLähetetty: 30.5.2008 6:43    Viestin aihe:

Hieno kokonaisuus.
Heikki J.
admin

Scirocco mk3, A6 4F, Jetta mk2, Golf mk2 x 3, Audi 100 C1

LähetäLähetetty: 30.5.2008 7:23    Viestin aihe:

Lainaus:
Linksahtaakos nelikko-kakkista madaltaessa takapyörät Kuplavolkkarimaisesti sisäänpäin, vai onko pyörien pystykallistuma samaa luokkaa kuin jäykällä taka-akselilla..?


Tuolleen se menee, jos oikein kunnolla alkaa madaltaa...
http://pajalle.com/img/cars/jetta_syncro/jetta_syncro_019.jpg
VariantR
 
Audi a4x4

LähetäLähetetty: 30.5.2008 10:41    Viestin aihe:

Kerasaan hieno Jetta Peukut siitä -janne
albanzo
 
A4PR / TOURAN ballsdeepcrew.com

LähetäLähetetty: 30.5.2008 10:43    Viestin aihe:

Tätä kuvaa ku katto, ni mietin et joko se pyörtää puheensa siitä, ettei koskaan enää vanteita kiillottelis, mut ei pyörtäny ei. :)
Komia peli ja itseasiassa toi maalattu lippi sopii mun silmään paremmin ku mitä kuvittelisin kiillotetun sopivan...
Jere A.
 
Vw Caddy, Harley-Davidson Shovelhead 1340

LähetäLähetetty: 30.5.2008 15:56    Viestin aihe:

Upea Jetta!
-nikke-
uusi tulokas


LähetäLähetetty: 30.5.2008 19:13    Viestin aihe:

Ois voinu kuvitella, että kehien kiillotus on se must juttu noissa vanteissa. Mahottoman hienot niistä kyllä tuli maalaamallakin. Ja tosi tyylikäs on muutenkin koko auto.
EscMk3
 
T4 2.4D -95, MB S124 300TDT -92

LähetäLähetetty: 30.5.2008 21:00    Viestin aihe:

Kyllä noi ysit passaa nätisti kakkikseen =D
Komea Jetta.
mcpete
 
Audi Coupe Quattro

LähetäLähetetty: 30.5.2008 21:02    Viestin aihe:

Laittaa se miettimään, että mikä saa miehen noin kovasti jettaan rakastumaan. Tunnustan sairastavani samaa perverssiota. Hieno se on ja kaiken krunaa luonnollisesti vetotapa. Tuonne kun vielä ymppäis 1.8T tusinamoottorin ja reilusti voimaa, niin olis paketti kasassa. Ei taida vaan syncron voimansiirto kestää?
rolle
ffp jäsen

2 x quattro, 2 x Golf, BMW ja Volvo

LähetäLähetetty: 30.5.2008 21:17    Viestin aihe:

Aivan mainiosti kestäisi melko suuriakin määriä...ja jos ei lelut kestä leikkimistä, niitä täytyy vahvistaa
spete
 
Voortilla ajan nyt sittä joo..

LähetäLähetetty: 31.5.2008 19:47    Viestin aihe:

Rolle osui asian ytimeen! :)
RiXaa
 
Lupo

LähetäLähetetty: 2.6.2008 13:25    Viestin aihe:

Komeeta katteltavaa kyllä kun jollain on makua autoihin ja vielä toteutus näin viimeisteltyä.! peukkua täältäkin:)
Heikki J.
admin

Scirocco mk3, A6 4F, Jetta mk2, Golf mk2 x 3, Audi 100 C1

LähetäLähetetty: 3.6.2008 18:14    Viestin aihe:

Noniin, kerheshän ne sitten melkein 2vk olla paikallaan, ennen kuin tuo "parempi" puolisko pilasi ensimmäisen. **ttu noilla akoilla tarttis olla kyllä ihan eri laitteet, millä ne ajelee.
Masq
 
Leon 20vt

LähetäLähetetty: 3.6.2008 18:16    Viestin aihe:

Au au au :( aika pahat skraidut tuli :/ no kai noista joku vielä uudenveroset väsää :)
MBT
 
Vw Bora -99, Golf 1 GTi cabrio

LähetäLähetetty: 3.6.2008 18:32    Viestin aihe:

Aika pahalta näyttää... Näinköhän saa enään tasapainosta vannetta :/
kilpijoki
 
romuja

LähetäLähetetty: 3.6.2008 18:36    Viestin aihe:

No eihän noi nyt pahat ole, hieman maalia pintaan ja kovaa ajoa. Paremmille puoliskoille tulisi olla maastoautot, vanteille ylileveillä kumeilla :D
Heikki J.
admin

Scirocco mk3, A6 4F, Jetta mk2, Golf mk2 x 3, Audi 100 C1

LähetäLähetetty: 3.6.2008 20:26    Viestin aihe:

Lainaus:
Aika pahalta näyttää... Näinköhän saa enään tasapainosta vannetta :/

No ei tuo nyt ole mitään verrattuna siihen, minkälaiset nuo oli ennen kuin noita aloin hieroa... enemmän vaan vituttaa, kun se piti vetää pilalle heti samantien. No, kyllä kai nuo tuosta kuntoon tulee, vähän vaan lisätöitä. Oppiipahan pysäköimään. Toivottavasti. Jatkossa on varmaan aina metrin irti rotvallista...
mcpete
 
Audi Coupe Quattro

LähetäLähetetty: 3.6.2008 21:10    Viestin aihe:

"Vahinkoja sattuu" sanoo mies, joka peruutti audin kyljen pihalla ruttuu äidin audin puskuria vasten. Harmittaahan se , mutta ei saa liian ankara olla.
Heikki J.
admin

Scirocco mk3, A6 4F, Jetta mk2, Golf mk2 x 3, Audi 100 C1

LähetäLähetetty: 3.6.2008 21:11    Viestin aihe:

Niin, oon mä itsekin omassa pihassani ajanut Audini kyljen lommolle juuri tämän Jetan etupuskuriin. Jettaan ei luonnollisesti tullut mitään...
samza
ffp jäsen

pari golffia ja passatti

LähetäLähetetty: 3.6.2008 21:12    Viestin aihe:

niinpä, jos antaa auton naiselle ajoon, pitäis hommata tämmöset vanteet :D nimimerkillä myöskin kokemusta kyseisestä asiasta...
Jak3
 
Golf 1 LD, Golf 2 TDI, Golf 3.5 cab, Golf 4 sr

LähetäLähetetty: 3.6.2008 21:15    Viestin aihe:

Ei Jetat pienestä hätkähä, nimim. poron nurin ajanut 80km/h lasissa eikä edes umpio särkynyt :)
lukkari
 
Multivan TDI -99 ACV, Golf Variant GL ADZ -95, Audi 200 -84, Käfer Limousine -57

LähetäLähetetty: 4.6.2008 7:35    Viestin aihe:

Ei tuo korjaamaton paikka ole, mutta työtä teettää. Ulkonäöllä on hintansa: kuinkahan moni hiemankaan venytetyn renkaan vanteelle kanttarikosketuksen saaneista kärsii ikävän koettelemuksen vähin äänin.
AL
 

LähetäLähetetty: 4.6.2008 17:21    Viestin aihe:

Eihän nuo kanttariosumat johdu venytetystä kumista vaan matalasta renkaan profiilista. Sama se onko sillä perinteiselle 9 tuumasella 215/40 tai 245/35 nöllit, kanttariosumasta vanne kärsii aina. Ne vannesuojat renkaissa on hyödyttömät. Ratkaisu on tietenkin korkea profiili ja sitten saa naisetkin paukutella vauhdilla parkkiin.

Jotain tuo jetta vielä kaipaisi esim valoja,mutta mitään fiksua ei taida olla markkinoilla. Mitkään angelöösit/rystallit ei ihan passaa. Sisustassa sopisi vielä penkkien verhoilu esimerkiksi ruskea nahka sävy sävyyn vanteiden keskiöiden kanssa. Nuo vanteet näyttää jopa paremmalta kuin kiillotettuna ja on kuitenkin helppohoitosemmat.
Heikki J.
admin

Scirocco mk3, A6 4F, Jetta mk2, Golf mk2 x 3, Audi 100 C1

LähetäLähetetty: 4.6.2008 19:15    Viestin aihe:

On tässä suunnitelmia, mutta ei niistä nyt enempää viitsi haaveilla/spekuloida... pistetään sitten kuvia ja tarinaa näytille, kun jotain taas tapahtuu. Hiljakseen hyvä tulee, mulla nuo autot ei kuitenkaan vaihdu yhtä usein kuin esim. velipojalla :)
mk2 GTI
 
IV .:R dsg

LähetäLähetetty: 4.6.2008 20:42    Viestin aihe:

Älä ainakaa noita penkkejä rupea uusiks verhoilemaan :O Ilmota tännepäin jos on penkit vaihtumassa.. olis tommosille rallye recaroille tarvetta.
Heikki J.
admin

Scirocco mk3, A6 4F, Jetta mk2, Golf mk2 x 3, Audi 100 C1

LähetäLähetetty: 4.6.2008 20:47    Viestin aihe:

Nuo on itseasiassa veljeni Peksin penkit, joten en mä niitä ainakaan ihan ilman lupaa voi verhoilla/verhoiluttaa. Suunnitelmissa on kyllä hankkia jotku ihan omat penkit (lähinnä etupenkit, takapenkkihän on verhoiluja lukuunottamatta sama kuin alkuperäinen) ja verhoilla ne paremmin auton väreihin sopivaksi.
lukkari
 
Multivan TDI -99 ACV, Golf Variant GL ADZ -95, Audi 200 -84, Käfer Limousine -57

LähetäLähetetty: 5.6.2008 8:24    Viestin aihe:

Lainaus:
Eihän nuo kanttariosumat johdu venytetystä kumista vaan matalasta renkaan profiilista. Sama se onko sillä perinteiselle 9 tuumasella 215/40 tai 245/35 nöllit, kanttariosumasta vanne kärsii aina.

Varmaan päin reunakiveystä ajettaessa onkin asia näin, mutta kyseisen auton vannetta ei ole ajettu suoraan reunakiveystä päin, vaan reuna on ilmeisesti pysäköitäessä raapinut reunakiveä. Leveämpi rengas suojaa tuollaisessa tapauksessa paremmin, profiilista riippumatta.
GolfViitonen
 
R32 GTR Skyline /// ex:R34 GT-T Skyline /// ex:VW Golf TDI -04

LähetäLähetetty: 5.6.2008 9:32    Viestin aihe:

Hieno on kyllä. Tyylipuhdas :)
Eemeli
 
Audi TTq & Corrado G60

LähetäLähetetty: 9.6.2008 18:38    Viestin aihe:

Lainaus:
Varmaan päin reunakiveystä ajettaessa onkin asia näin, mutta kyseisen auton vannetta ei ole ajettu suoraan reunakiveystä päin, vaan reuna on ilmeisesti pysäköitäessä raapinut reunakiveä. Leveämpi rengas suojaa tuollaisessa tapauksessa paremmin, profiilista riippumatta.

Paskan marjat, ihan yhtä iloisesti se raapii vannetta vaikka siellä on ihan normi leveyksinen rengaskin, jos vaan profiili on matala.
Nimim. kokemusta on. Väistin keskustassa erästä ihanaa kanssa autoilijaa joka meinasi päälle tulla ja nyt on puolen kehän mittainen naarmu vanteessa.
Ja ei ole venytetty rengas. 7" vanne ja onkohan tuo nyt 205 leveä rengas. Vaan kun on 40 profiililla niin iloisesti pääsee raapimaan vannetta kanttari...
Läskikumit on vanhuksille ;)
Tori_
 
vw Passat 1.9 tdi 99 ja vw polo 1.3 88

LähetäLähetetty: 2.4.2009 20:48    Viestin aihe:

komeen kiesin oot tehny!! neliveto kruunaa kyl koko paketin!
Vee-ille
 
Golf Mk2 1.9 TDi & Volvo S60 -07 D5

LähetäLähetetty: 2.3.2010 20:01    Viestin aihe:

Myy mulle tää? :D rakastuin.
Heikki J.
admin

Scirocco mk3, A6 4F, Jetta mk2, Golf mk2 x 3, Audi 100 C1

LähetäLähetetty: 2.3.2010 21:02    Viestin aihe:

Kaikki on kaupan :) 040-500 6228/heikki@pajalle.com
Taskinen
 
E39 Msport + Golf MKIV

LähetäLähetetty: 2.3.2010 21:51    Viestin aihe:

Haha, melko tarpeellisen oloinen bump :D
Heikki J.
admin

Scirocco mk3, A6 4F, Jetta mk2, Golf mk2 x 3, Audi 100 C1

LähetäLähetetty: 2.3.2010 22:33    Viestin aihe:

No voin mä autostakin jotain kertoa.

Jakopään rempattu nyt talven aikana. Myös ohjaustehostimen pumppu meni uusiksi kun vanha ajoi nesteet säiliön kautta ulos. Jäähdytinnestevuotoja tilkitty. Eli perus huoltoa.

Isoja puskureita olen yrittänyt metsästää, mutta tuntuu nuo Jetan takapuskurit olevan kiven alla. Etenkin sellaiset missä ei ole tai ole edes ollut ikinä vetokoukkua.
Dallabee
 
Octavia 2, T4

LähetäLähetetty: 2.3.2010 23:38    Viestin aihe:

Asia voi olla sulla jo tiedossa, mutta Kankaanpään autopurkaamolla näin jetan takapuskurin maanantaina mutta ei mitään havaintoa vetokoukun kolo raiskauksesta.
Heikki J.
admin

Scirocco mk3, A6 4F, Jetta mk2, Golf mk2 x 3, Audi 100 C1

LähetäLähetetty: 3.3.2010 12:49    Viestin aihe:

No ei itseasiassa ollut tiedossa. Kuka sitä nyt lähipurkaamolta käy osia kyselemässä :)
Mazaman
 
2x VW G1,2x G2

LähetäLähetetty: 3.3.2010 18:49    Viestin aihe:

multa löytys jetan isotakapuskuri :) vetokoukulla
Heikki J.
admin

Scirocco mk3, A6 4F, Jetta mk2, Golf mk2 x 3, Audi 100 C1

LähetäLähetetty: 3.3.2010 19:38    Viestin aihe:

Niitä koukullisia nyt löytyy vaikka keneltä. Käy myös pelkkä "nahka" jos sitä ei ole palasteltu koukun takia. Yleensä on.
Pekka
ffp jäsen

Golf II (KR), Golf IV variant

LähetäLähetetty: 3.3.2010 19:43    Viestin aihe:

Hitsailee siihen palan takaisin.
Mazaman
 
2x VW G1,2x G2

LähetäLähetetty: 3.3.2010 21:54    Viestin aihe:

pitää kattoo huomenna onko leikelty
Heikki J.
admin

Scirocco mk3, A6 4F, Jetta mk2, Golf mk2 x 3, Audi 100 C1

LähetäLähetetty: 21.10.2014 21:08    Viestin aihe:

Vanha projekti uusiksi eloon!

Jetta jäi vuosiksi seisomaan, kun kytkin antautui, eikä ollut intoa pistää kuntoon. Jäi puun alla seisomaan. Vuosien saatossa siirrettiin vielä hiukan enemmän piiloonkin, pujojen keskelle.



Jostain, en tiedä mistä, löytyi nyt intoa alkaa selvitellä josko tuon tuosta vielä saisi elvyteltyä ajokuntoon. Liekö lähestyvät syncro-kelit? Niinpä auto hinattiin tänään Peksin tallille. Oikea takapyörä oli jumissa. Tai no oli muutama muukin, mutta aukesivat hinattaessa. Jarruosat tilattu uudet, samoin kytkinpaketti painelaakereineen.



Sen muistan, että ABS-jarruissa oli jotain häikkää myös kun auto seisomaan jäi.

Ostolistalla edelleen isot puskurit! Saa tarjota.

Vuosien aikana myös nettisivut uudistuneet ja kaikki kuvat löytyvät nyt täältä:
http://pajalle.com/?cat=10

En jaksanut tuonne ylemmäs päivitellä kaikkia linkkejä.
Slantsix
 
-95 Golf Variant VR6 Syncro

LähetäLähetetty: 21.10.2014 21:32    Viestin aihe:

Ei mitäään isoja puskureita. Niitä on noin 99,999% vehkeistä. Pikkupuskuri isolla lipalla on paras ja myös härskein.
Sebastian
 
Golf GTi -99, Golf GTi -90, Vento -97

LähetäLähetetty: 22.10.2014 7:16    Viestin aihe:

Lakka päälle vaan.

Mikäs tuon punaisen Rallyen tarina on, onko se ikinä ollut liikenteessä?
Heikki J.
admin

Scirocco mk3, A6 4F, Jetta mk2, Golf mk2 x 3, Audi 100 C1

LähetäLähetetty: 22.10.2014 10:55    Viestin aihe:

Tarkoitat vissiin sitä, mikä tuolla pajalle.com:ssa näkyy varaosa-autona yhdessä kuvassa. Se on joku saksantuontipeli, ei ole Suomessa ollut liikenteessä. Purettiin tekniikka ja sisusta talteen ja kori lähti eteenpäin toisella harrastajalle varaosiksi.

Toinenkin Rallye meillä on. Punainen sekin. Myöskään se ei oo ollut liikenteessä, ainakaan vielä. Kaaret on hitsattu sisään jo vuosia sitten, mutta tekniikkapuolen valmistuminen onkin sitten kestänyt yllättävän pitkään...

Ja tuossa yllä olevassa kuvassa näkyvä punainen kori on sitten ihan tavallinen GTI 16v kori.
Heikki J.
admin

Scirocco mk3, A6 4F, Jetta mk2, Golf mk2 x 3, Audi 100 C1

LähetäLähetetty: 22.10.2014 21:04    Viestin aihe:

Tänään laitoin jarrut toimintaan. Suoraviivainen operaatio, pultit aukes suht. kivuttomasti, satulat ei olleet jumissa ja kaikki satuloiden kumitkin ehjät. Ei muuta kuin levyjen ja palojen vaihto. Nesteet sitten joskus...

http://pajalle.com/?p=2184

Mukana muutama fiiliskuva tuosta "neljä vuotta puun alla"-kuosista.

Vakkuri
 

LähetäLähetetty: 26.10.2014 16:22    Viestin aihe:

ookko saanu tai koittanu vakkaria pelaamaa?
Heikki J.
admin

Scirocco mk3, A6 4F, Jetta mk2, Golf mk2 x 3, Audi 100 C1

LähetäLähetetty: 26.10.2014 20:13    Viestin aihe:

Tässä ei oo vakkaria, se on tuossa USA-Golffissa. Ja ei, en oo sitä ees yrittäny saada toimintaan.
Vakkuri
 

LähetäLähetetty: 26.10.2014 22:37    Viestin aihe:

en tiiä aiokko korjata mutta siinä on varmaa sama vakkari ko mk3 ni kannattaa kattoa tuo http://forums.vwvortex.com/showthread.php?983344-Cruise-doesn-t-work-Try-this&p=39211405&viewfull=1
itellä oli tuossa ecussa konkkien tinaukset vain huonot.
Heikki J.
admin

Scirocco mk3, A6 4F, Jetta mk2, Golf mk2 x 3, Audi 100 C1

LähetäLähetetty: 27.10.2014 15:05    Viestin aihe:

Kiitos vinkistä. En tiedä onko sama. Sellainen alipainetoiminen se on. Pieni kompura tjms. vasemman runkoaisan päällä hankalassa paikassa, ja vipuhässäkkä, joka kaasuläppää operoi.
Näytä edelliset viestit:   
Vastaa viestiin    ffp Foorumin päävalikko -> Projektiosasto Kaikki ajat ovat GMT + 2 tuntia
Siirry sivulle 1, 2  Seuraava
Sivu 1 Yht. 2

 
Siirry:  
Et voi kirjoittaa uusia viestejä tässä foorumissa
Et voi vastata viesteihin tässä foorumissa
Et voi muokata viestejäsi tässä foorumissa
Et voi poistaa viestejäsi tässä foorumissa
Et voi äänestää tässä foorumissa