Mk2 Jetta Syncro G60

Projektit, joissa oikeasti tapahtuu jotain, eikä vain suunnitella ja haaveilla.

Valvoja: ffp jäsenet

Heikki J.
admin
Viestit: 8121
Liittynyt: 16.7.2003 19:59
Auto: Scirocco mk3, A6 4F, Jetta mk2, Golf mk2 x 3, Audi 100 C1
Viesti:

Mk2 Jetta Syncro G60

ViestiKirjoittaja Heikki J. » 6.2.2008 23:50

Nykyinen kakkosautoni tuli hankittua syksyllä 2006 kun muutin takaisin Kankaanpäähän ja julkisen liikenteen puuttumisen takia piti hankkia perheeseen toinen auto. Ensin etsittiin hetki nelos-Golfeja yms. tylsää, kunnes lopulta tajusin, että Juice kauppaili jotain vähän erikoisempaa... ja niinpä käytiin Turun suunnalla kylässä ja tuotiin kotiin tämä neliveto-Jetta, ihan aito Suomi-auto jopa.

Kuva

Sisältä auto on aika perus Jetta. Varustelistalta toki löytyy keskuslukko, kattoluukku ja toimimaton vakionopeudensäädin. Etuvetojetasta neliveto eroaa sisustan osilta mm. siten, että runkotunneli on korkeaa mallia ja takapenkki on kippaava.
Kuva Kuva

Keväällä 2007 sitten ensimmäinen katsastus lähestyi. Tiedossa oli, että autossa on hiukan ruostevikaa, ja päätinkin, että autoon vaihdetaan helmat ja takapyöränkaaret. No, muovikaaret veks ja hiukan pöyhimään... ja mitäs kaikkea sitä sitten löytyikään:
Kuva Kuva Kuva

Eli, projekti alkoi jo tässä vaiheessa lipsua... mutta minkäs teet, ei näitä neliveto-Jettoja niin paljoa ole, että viitsisi paalatakaan. Tässä helmapelti irroitettuna:
Kuva

Polttoainetankki pudotettiin alas ja täyttöputken alta löytyi pienoinen reikä. Enää ei yhtään ihmetyttäny, miksi takaluukussa oli ajoittain melko kosteaa:
Kuva

Pientä paikkaa tuli hitsattua "muutama" kappale eri puolille autoa.
Kuva

Niin, ne pyöränkaaret. Ne tosiaan myös vaihdettiin, ja samalla tehtiin tilaa vähän isommille vanteille ja madalluksille. Alunperinhän mk2:ssa kaaressa on sisäänpäin kääntyvä reuna, joka tässä tapauksessa poistettiin. Sisemmästä pellistä tämä kantti leikattiin kokonaan pois ja pintapellin kantti käännettiin sisemmän päälle. Väliin asianmukaiset koriliimat ja kaaren pitäisi olla "ikuinen". Sovitusvanteina ET30 9x16, renkaan koko 215/40.
Kuva Kuva Kuva

Etupäässä vastaavat temput, kaaren kantti taitettiin sisään ja vielä hiukan muutenkin naputeltiin kaarta ulommas.
Kuva Kuva

Myös pohjassa oli paikattavaa, aika isoja korjauspaloja hitsailin tännekin. Pellit suojattiin ruosteenestopohjamaalilla ja hitsaussaumojen päälle vedettiin vielä PU-suojamassa. Myöhemmin auto kävi vielä täydellisessä Dinitrol-käsittelyssä, joten ruosteiden ei pitäisi ihan heti uudestaan vaivata.
Kuva Kuva

Ruostehommien takia autosta oli tiputettu akselitkin pois ja niitä siinä lattialla katsellessa välähti mieleen, että kai sitä voisi jarrutkin päivittää. Pekalla oli ylimääräiset Rallyen jarrut, joten eteen tuli sitten 280mm levyt ja takapään rumpujarrut vaihtuivat myös levymalliin. Samassa rytäkässä pistettiin ABS:t. Tulipeltiin joutui tekemään muutaman reijän, jotta uusi poljinasetelma ja ABS:n pumppu saatiin autoon kiinni.
Kuva Kuva

Pikkuhiljaa auto alkoi olla maalauskunnossa. Ensin maalattiin kotona konehuone ja sisälattia. Sen jälkeen auto kasattiin ajokuntoon ja siirrettiin varsinaiseen maalaukseen Autoasennus J. Järvenpään tiloihin.
Kuva Kuva

Jonkin verran varaosia löytyi mäellä vuosia seisseestä Jetasta. Aika päheähän se olisi tuokin tuollaisenaan ottaa ajoon :)
Kuva

Joku on joskus väittänyt, että mk2 Golf ja Jetta on kasattu lämmityslaitteen kennon ympärille. Ei muuten sitten pidä paikkaansa. Oikeasti nuo on kasattu sähköpeilien johtosarjan ympärille. Johtosarja näet kulkee kojetaulun takana, tuulilasin alla olevan palkin ja äänieristeiden välissä. Siitä huolimatta tuollaiset peilit piti asentaa, sellaiset kun löytyi pihalla seisseestä purku-Rallyestä.
Kuva

Tässä kohtaa aletaan olla valmiina maalaukseen viemiseen. Joku varmasti kuvasta huomaakin, on Jettaan ilmestynyt välijäähdytin. Se on myös peräisin Rallyestä. Välijäähdytin siitä syystä, että konehuoneeseen asennettiin myös G-ahdin.
Kuva

Tässä pohjien tekoa Autoasennus J. Järvenpäällä:
Kuva

Samalla kun auto oli maalauksessa, tehtiin pikku virityksiä myös sisustaan. Tässä kattokonsolin, C-pilarin ja kattoverhoilun päällystämistä vaaleanruskealla kankaalla. Ihan hyvä ei kyllä kerrasta tullut, pitää harjoitella vielä myöhemmin lisää. (Kuvissa näyttää vielä ihan hyvältä, mutta ajan myötä on liimaukset pettäneet).
Kuva Kuva Kuva

Jahka auto saatiin maalattua, alkoi tietysti hillitön kasaaminen. Väri on muuten New Beetlen Harvest Moon Beige.
Kuva

Alkuperäisten penkkien tilalle sisälle ängettiin Rallyen Recarot:
Kuva

Muutoskatsastusta varten piti hakea teholappu Sporttiauton nelivetopenkistä.
Kuva

Tällainen siitä sitten tuli. Talvikäytössä alla G60 15" pellit, ja tällä kertaa Nokian RSI-kitkat.
Kuva

Autossa muuten ihan ehta 80-lukulainen irroitettava vetokoukkukin. Niin ja tuli sinne jossain vaiheessa alustasarjakin asennettua. Varaa olisi kyllä vielä vähän tontittaa... tiedä sitten mitä tulevaisuus tuo tullessaan.
Kuva

Projekti jatkuu vielä kevään ja kesän mittaan, mutta pääasia, että se on nyt taas vaihteeksi katsastettu. Näinkin voi siis käydä, kun lähtee ihan vaan helmoja ja kaaria ruostekorjaamaan...
Kuva
Viimeksi muokannut Heikki J. 21.10.2014 22:01, yhteensä muokattu 1 kertaa.

SamuliS
-
Viestit: 208
Liittynyt: 25.10.2004 17:04

ViestiKirjoittaja SamuliS » 7.2.2008 0:37

Kasari puskee kovaa, hienon pelin leivoit.

gryger
-
Viestit: 606
Liittynyt: 6.5.2005 12:39
Auto: Helvetin veivisuhde...

Jetta

ViestiKirjoittaja gryger » 7.2.2008 7:50

Kyllä on Jeltsukka mahtavan näköinen.Mukava nähdä välillä tämänkin korin hyvällä maulla tehtyjä valintoja ;)

My_bug
-
Viestit: 679
Liittynyt: 1.3.2005 18:34
Auto: Autoton

ViestiKirjoittaja My_bug » 7.2.2008 8:01

Kylki näyttää jotenkin orvolta, tuossa mustien puskurien välissä. Eipä täs oikein muuta huomautettavaa löydy. ,)

lukkari
-
Viestit: 5980
Liittynyt: 25.3.2004 18:20
Auto: Multivan TDI -99 ACV, Golf Variant GL ADZ -95, Audi 200 -84, Käfer Limousine -57
Viesti:

ViestiKirjoittaja lukkari » 7.2.2008 8:32

Hienosti dokumentoitu ja työn jälki näyttää asialliselta. Kylkilinja ei omaankaan silmään käynyt, jotenkin kaipaisi kontrastiksi Flair -mallin isoja puskureita, mustia kaaria ja helmoja.

kilpijoki
-
Viestit: 4035
Liittynyt: 16.9.2003 12:03
Auto: romuja

ViestiKirjoittaja kilpijoki » 7.2.2008 8:38

Tästä odottanutkin juttua, peukkua täältä. Kylkiin voisi leveet kylkilistat laittaa niin tasapainottaisi kummasti.

HVM
-
Viestit: 852
Liittynyt: 16.12.2007 17:35
Auto: Jetta, Transportteri, Kupla ja Ässämersu

ViestiKirjoittaja HVM » 7.2.2008 9:16

Ristushieno.

Saako olla kateellinen? Kiitos. :)

Mätiä luukkuja pian viikkosotalla käpistelleenä en poraisi oviin ainuttakaan listanreikää, mutta makuasioitahan nämä.

Jaa, siitä alkaakin olla pian jo pari minuuttia kun noviisi sai kuulla, että näitä on myös nelivetona. Otetaanpas sen kunniaksi kuppi kahvia---->

kilpijoki
-
Viestit: 4035
Liittynyt: 16.9.2003 12:03
Auto: romuja

ViestiKirjoittaja kilpijoki » 7.2.2008 9:22

Voihan sen listan laittaa ihan kakspuoleisella kiinni, niin ei tartte rei'ittää.

HVM
-
Viestit: 852
Liittynyt: 16.12.2007 17:35
Auto: Jetta, Transportteri, Kupla ja Ässämersu

ViestiKirjoittaja HVM » 7.2.2008 9:36

^Voi, mutta joutuu rakentelemaan mikäli kestävän haluaa. Ei oo kummoset pinta-alat listan alapuolella minne liimailla teippiä, 4-5 sentin reikäistä palaa, ja sitten kun sinne väliin menee vielä kuraa kun teippi jättää listaa koholle.

Itse täyttäisin ontot listat jollain möhnällä tms. ennen liimausta-->enemmän pintaa mistä kiinnittää.

No leveät listat tietty eri juttu, korjataan sen verran.

albanzo
-
Viestit: 3641
Liittynyt: 23.7.2003 10:54
Auto: A4PR ballsdeepcrew.com
Viesti:

ViestiKirjoittaja albanzo » 7.2.2008 9:40

Nätti peli, varsinkin toi väri miellyttää silmää. Kylkilistat mäkin tosin olisin jättäny paikalleen, on tosiaan hieman orvon oloset noi kyljet nyt...

Runiin tällä?

Demon
-
Viestit: 1283
Liittynyt: 10.12.2004 12:40
Auto: VR6

ViestiKirjoittaja Demon » 7.2.2008 9:50

Tulihan tästä juttua. Jo tätä on odotettukkin.

zero
ffp jäsen
Viestit: 2080
Liittynyt: 19.8.2003 17:11
Auto: B6 Cabrio, B8 Q, mk2, S3

ViestiKirjoittaja zero » 7.2.2008 10:17

Kädet yhteen erikoisuuden säästämisestä! Hienoa jälkeä, ja mahtaa se olla kiva ajella tuolla kone-vetotapa yhdistelmällä ;)

lukkari
-
Viestit: 5980
Liittynyt: 25.3.2004 18:20
Auto: Multivan TDI -99 ACV, Golf Variant GL ADZ -95, Audi 200 -84, Käfer Limousine -57
Viesti:

ViestiKirjoittaja lukkari » 7.2.2008 10:18

Jos saman aikakauden passatissa pysyy isot listat pelkällä koriteipillä kiinni, miksei jetassa sitten? Tuon laitteen vasemman takaoven jouduin vaihtamaan ruosteen takia kokonaan ja lista piti ottaa vanhasta. Oli hyvin tiukasti kiinni ja moskaa listan välissä sen verran vähän, että ei haitannut. Myös muut listat olivat kiinni virheettömästi.

Heikki J.
admin
Viestit: 8121
Liittynyt: 16.7.2003 19:59
Auto: Scirocco mk3, A6 4F, Jetta mk2, Golf mk2 x 3, Audi 100 C1
Viesti:

ViestiKirjoittaja Heikki J. » 7.2.2008 10:59

Isot listathan siinä tosiaan alunperin oli ja reijät siitä hitsattiin umpeen ja listat poistettiin. Piti laittaa tonne helmojen takapäihinkin ne pienimmät suojamuovit, mutta sellaisia ei nyt tähän hätään löytynyt. Saa tarjota, jos jostain löytyy? Puskurit tulee varmaan vielä ensi kesänä vaihtumaan, ja jotain listojenkin liimailua voi vielä suunnitella.

Syncro-Jettoja on Suomessa tosiaan vain ihan muutama kappale. Huhu kertoo, että 3kpl tuotu aikanana Suomeen ja yhden toisen tiedän, mikä oli Oulussa myynnissä viime kesänä. Mobilessa on silloin tällöin näkynyt yksittäisiä kappaleita myynnissä.

PabloNeruda
-
Viestit: 1542
Liittynyt: 15.10.2005 11:12
Auto: C3

ViestiKirjoittaja PabloNeruda » 7.2.2008 11:01

Aika samalla linjalla kuin muutkin, että kylkilistat paikoilleen, niin olisi parempi. Muuten perussiisti Jetta ilman mitään turhia kikkailuja..

Toni K
-
Viestit: 100
Liittynyt: 22.1.2007 18:45
Auto: Vw

ViestiKirjoittaja Toni K » 7.2.2008 11:33

100% varma en oo tästä.. Mutta kaverin mummo päästelee tollasella Syncro-Jetalla. Tainnu olla uuesta asti hänellä. Kyydisäki ollu joskus monta monta vuotta sitte.. :) Mutta tarkistan tämän asian vielä 110% varmaksi ! :D

Jere A.
-
Viestit: 191
Liittynyt: 4.10.2007 17:17
Auto: Vw Caddy, Harley-Davidson Shovelhead 1340

ViestiKirjoittaja Jere A. » 7.2.2008 18:56

Komea Jetta!

J.V.K
-
Viestit: 121
Liittynyt: 31.3.2007 11:49
Auto: Golf 1,9tdii

Pisteet kotia...

ViestiKirjoittaja J.V.K » 7.2.2008 20:44

Oikeaan osoitteeseen ja oikean miehen käsittelyyn on Jetsoni päässyt.
Värivalinta osu nappiin!

ahu
-
Viestit: 551
Liittynyt: 24.7.2003 8:53
Auto: V70 2,4d ja G4 tdi

ViestiKirjoittaja ahu » 9.2.2008 9:09

Simppeli ja tyylikäs peli. Eikös tämä ole nyt vastaava kuin rallye golf, syncro ja g60-> rallye jetta.

Pekka
ffp jäsen
Viestit: 2185
Liittynyt: 16.7.2003 21:28
Auto: Golf II (KR), Golf IV variant

ViestiKirjoittaja Pekka » 9.2.2008 9:11

Onhan golffejakin tehty g60 syncroina, muitakin kuin rallye.

Pellikka
-
Viestit: 1145
Liittynyt: 19.11.2006 16:26
Auto: Golf 2 1.8T, E46 318i, e39 530d, Alfa Romeo 156

ViestiKirjoittaja Pellikka » 9.2.2008 9:43

Tyylikäs jetsoni on kyllä herralla. Oiskohan kuvaa takaa sisälokareista, että miten toteutit, kun itellä ois vaiheessa?

jii_bee
-
Viestit: 2209
Liittynyt: 19.8.2003 21:00
Auto: Kakkosia, kolmosia ja Tölkkejä

ViestiKirjoittaja jii_bee » 9.2.2008 18:53

Syncro-Jettoja on Suomessa tosiaan vain ihan muutama kappale. Huhu kertoo, että 3kpl tuotu aikanana Suomeen ja yhden toisen tiedän, mikä oli Oulussa myynnissä viime kesänä.

Mahtaako tämä olla samainen yksilö? Kyseinen Jettahan vielä pykälän verran harvinaisempi - Flair-varusteltu GT.

Meikäläinenkin kuuluu sivulistoja ikävöivien joukkoon. Vanhat kumilistat, Flair-sellaiset tai jopa alkuperäiset olisi meikäläisen mieleen.
Etupuskuriin vielä ylempi kromilista paikoilleen, niin iin päällä on se kuuluisa pistekin.

Em. ovat jälleen niitä makuasioita, hieno tämä Jetta on jo nykyiselläänkin.

Heikki J.
admin
Viestit: 8121
Liittynyt: 16.7.2003 19:59
Auto: Scirocco mk3, A6 4F, Jetta mk2, Golf mk2 x 3, Audi 100 C1
Viesti:

ViestiKirjoittaja Heikki J. » 9.2.2008 23:21

Sama peli taitaa olla. Punainen oli ja Flairi. Kaveri oli sitä kovin ostamassa, mutta myyjä ei ollut sitten oikein kauppamiehiä, niin jo sovitut kaupat peruttiin.

Oiskohan kuvaa takaa sisälokareista, että miten toteutit, kun itellä ois vaiheessa?

Mistäpäin niinkuin tarkalleen haluaisit kuvaa? Eipä tuolla alkuperäiseen ole muuta eroa kuin nuo kaaret, ja nehän tehtiin niin, että sisälokarista vain leikattiin se sisäänpäinkääntyvä kantti pois ja pintapellistä vastaava kantti taivutettiin sinne sisälokarin pellin päälle.

Kyllä niitä rallyen kylkipullistuksiakin suunnittelin, mutta Pekka ei suostunut hitsaamaan niitä mulle. Itsellä ei riitä taidot. Tai olisin mä ne siihen varmaan paikalleen saanut, mutten olisi enää löytynyt maalaria joka olisi suostunut tekemään pohjatyöt :) 2-ovisena noita syncro-Jettoja ei sentään taida olla tehtykään, olisi joutunut oviakin muokkaamaan aikalailla (tai sitten muokkaamaan tuosta 2-ovisen, mutta mites se muutoskatsastus...?). :)

Heikki J.
admin
Viestit: 8121
Liittynyt: 16.7.2003 19:59
Auto: Scirocco mk3, A6 4F, Jetta mk2, Golf mk2 x 3, Audi 100 C1
Viesti:

ViestiKirjoittaja Heikki J. » 10.2.2008 20:49

Sain nyt viimein omillekin sivuille hieman tarinaa tuosta laitteesta, siellä nyt myös vähän lisäkuvia projektin varrelta:
http://pajalle.com/cars.php?id=jetta_syncro

Juice
ffp jäsen
Viestit: 5698
Liittynyt: 16.7.2003 22:51
Auto: Golf II '90 AGU, Golf IV variant '02 ASZ 4motion

ViestiKirjoittaja Juice » 10.2.2008 21:09

Hieman on muuttunut ulkonäkö sitten joulukuun 2003:
http://www.kolumbus.fi/juicesgarage/pic ... jetta1.jpg
http://www.kolumbus.fi/juicesgarage/pic ... jetta2.jpg
Nuo kasarituunaukset oli sitten tehty jo 80-luvulla tuohon ;)

Heikki J.
admin
Viestit: 8121
Liittynyt: 16.7.2003 19:59
Auto: Scirocco mk3, A6 4F, Jetta mk2, Golf mk2 x 3, Audi 100 C1
Viesti:

ViestiKirjoittaja Heikki J. » 10.2.2008 21:15

Ai perskules, mä en tiennytkään, että siinä on noin hieno keula ollut, ja vielä tuo helmi paneeli takaluukussakin!

Pellikka
-
Viestit: 1145
Liittynyt: 19.11.2006 16:26
Auto: Golf 2 1.8T, E46 318i, e39 530d, Alfa Romeo 156

ViestiKirjoittaja Pellikka » 10.2.2008 21:58

Minkälaista koriliimaa käytit noissa kaarien liimauksissa? Ihan jotain perus elastista tuubitavaraa vai 2k? Kuvaa en enää tartte, kun alotin jo hitsaamaan omaan sisälokareita suorasta pellistä :)

Heikki J.
admin
Viestit: 8121
Liittynyt: 16.7.2003 19:59
Auto: Scirocco mk3, A6 4F, Jetta mk2, Golf mk2 x 3, Audi 100 C1
Viesti:

ViestiKirjoittaja Heikki J. » 10.2.2008 22:55

Jotain 2k-tavaraa se oli.

Petteri
-
Viestit: 1344
Liittynyt: 1.1.2004 15:46
Auto: Jalkamies
Viesti:

ViestiKirjoittaja Petteri » 10.2.2008 23:05

vielä tuo helmi paneeli takaluukussakin!


Oottakaahan vuosi pari, niin tuokin on niin retroa niin retroa, että johan semmonen olla pitää...

pk
-
Viestit: 441
Liittynyt: 23.7.2003 11:53
Auto: 996 turbo, Golf Gti-20, Golf VR6-syncro, SL300, Firebird gen3, T5, Jetta, T1-65

ViestiKirjoittaja pk » 11.2.2008 0:04

Helmi kasarilookkeri keula on ollu.

Aika näppärän näköinen siitä sitten näköjään tuli. Ihan mielenkiinnosta niin mistä johtu se käyntihäiriö?

Heikki J.
admin
Viestit: 8121
Liittynyt: 16.7.2003 19:59
Auto: Scirocco mk3, A6 4F, Jetta mk2, Golf mk2 x 3, Audi 100 C1
Viesti:

ViestiKirjoittaja Heikki J. » 11.2.2008 7:39

Ihan mielenkiinnosta niin mistä johtu se käyntihäiriö?

Lambdan ja imuilman lämpötilan/CO-anturin johdot kytketty väärinpäin.

HVM
-
Viestit: 852
Liittynyt: 16.12.2007 17:35
Auto: Jetta, Transportteri, Kupla ja Ässämersu

ViestiKirjoittaja HVM » 11.2.2008 11:18

Tuolla jossain kyselit jotain suojamuoveja. Onko tässä siivilässä tarvitsemiasi osia?

http://i221.photobucket.com/albums/dd20 ... 002-18.jpg

http://i221.photobucket.com/albums/dd20 ... 001-12.jpg

http://i221.photobucket.com/albums/dd20 ... a005-6.jpg

Kuvia ei ole otettu oikein helmojen takapäät mielessä, mutta onko auto edes oikeaa ikäluokkaa, että voisiko siinä olla palikoita mitä haet? Joku pikku muovinpala tuossa ekassa kuvassa helman takapäässä pilkistää, että liekkö juuri se?

Heikki J.
admin
Viestit: 8121
Liittynyt: 16.7.2003 19:59
Auto: Scirocco mk3, A6 4F, Jetta mk2, Golf mk2 x 3, Audi 100 C1
Viesti:

ViestiKirjoittaja Heikki J. » 11.2.2008 12:25

Ei tosiaankaan. Tuollaiset mulla omassakin oli. Vanhemmissa kakkoskoppaisissa oli nuo takakaarien etuosien kiveniskusuojamuovit sellaiset pienemmät/sirommat (taisi olla siihen aikaan kun kylkilistatkin oli vielä tarralla kiinni), sellaiset haluaisin, mutta niitä ei enää uutenakaan saa.

Teemu M
-
Viestit: 1963
Liittynyt: 12.12.2003 12:44
Auto: B6tq, Datsun 240Z
Viesti:

ViestiKirjoittaja Teemu M » 11.2.2008 12:34

En nyt ole ihan varma ymmärsinkö oikein et mitä härpäkkeitä tarkoitit, mut omaan ostin sellaset takakaarien 1/4 muovit hot carsista. Ja ne on siis pienemmät mitä noi mitkä sulla on nyt paikallaan.

Sebastian
-
Viestit: 8299
Liittynyt: 3.8.2003 15:43
Auto: A4 -01, Golf GTi G60 -90, Vento -97

ViestiKirjoittaja Sebastian » 11.2.2008 12:58

meinaakos heikki sellaisia ohkasia muovilärpäkkeitä jotka muistaakseni tuli kiinni niihin reikiin mitä on tuossa kaaren etupuolella?ne muovit eivät tainneet edes "kääntyä" tuonne kaaren sisäkantille.

Edit: Teemu meinaa tämmösiä mutta mun mielestä on olemassa semmosia missä se ei lähtis tuota helmaa seuramaan ollenkaan.

Heikki J.
admin
Viestit: 8121
Liittynyt: 16.7.2003 19:59
Auto: Scirocco mk3, A6 4F, Jetta mk2, Golf mk2 x 3, Audi 100 C1
Viesti:

ViestiKirjoittaja Heikki J. » 11.2.2008 14:04

No en mä tiedä ihan tarkkaan mitä kaikkia erilaisia niitä edes on, mutta jokatapauksessa pienemmät kuin nuo mun omat, merkkiliikkeestä ei enää muita saanut enkä oikein ehtinyt muualtakaan kaivelemaan. Nuo hotcarsilaiset on sellaset mitä mulla mielessä oli.

Markku M.
-
Viestit: 4117
Liittynyt: 31.7.2005 21:02
Auto: R32

ViestiKirjoittaja Markku M. » 11.2.2008 14:10

Tuossa Jamkun Golfissa oli nuo suuremmat pätkämuovit. Eli varmaan semmoset, mitkä Heikilläkin?

-> http://www.karstyling.org/gallery/album ... lf_032.jpg

Teemu M
-
Viestit: 1963
Liittynyt: 12.12.2003 12:44
Auto: B6tq, Datsun 240Z
Viesti:

ViestiKirjoittaja Teemu M » 11.2.2008 14:14

Teemu meinaa tämmösiä mutta mun mielestä on olemassa semmosia missä se ei lähtis tuota helmaa seuramaan ollenkaan


Joo noi on sellaset mitä mulla on.

kupukka
-
Viestit: 454
Liittynyt: 18.11.2004 10:01
Auto: Jetta C 1.3 [1985] 249tkm

ViestiKirjoittaja kupukka » 11.2.2008 14:19

Hieno Jetta!

Jetman
-
Viestit: 866
Liittynyt: 24.7.2003 17:09
Auto: X * VW
Viesti:

ViestiKirjoittaja Jetman » 11.2.2008 14:59

Tuo pohjoissuomessa alkunsa majaillut syncro gt löytyy nykyisin meikäläiseltä, on kans mm. abs jarrut. Aika paljon siinä oli pikkuvikoja, mutta koppa on 99% ruosteeton ja muutenkin kaikin puolin hyvä.

kuva
kuva2
kuva3

Heikki J.
admin
Viestit: 8121
Liittynyt: 16.7.2003 19:59
Auto: Scirocco mk3, A6 4F, Jetta mk2, Golf mk2 x 3, Audi 100 C1
Viesti:

ViestiKirjoittaja Heikki J. » 11.2.2008 15:44

Hieno peli! Eikä ollut ainakaan silloin Oulun aikoina tosiaankaan edes kallis. Taitaa olla kuitenkin vähäpäästöinen?

Jetman
-
Viestit: 866
Liittynyt: 24.7.2003 17:09
Auto: X * VW
Viesti:

ViestiKirjoittaja Jetman » 11.2.2008 16:15

Itseasias ei edes ole.. :) aivan viimeisiä suurpäästöisiä vm -91

Heikki J.
admin
Viestit: 8121
Liittynyt: 16.7.2003 19:59
Auto: Scirocco mk3, A6 4F, Jetta mk2, Golf mk2 x 3, Audi 100 C1
Viesti:

ViestiKirjoittaja Heikki J. » 11.2.2008 16:33

Eli tuokin on samalla GU-koneella, eikä sillä tehokkaammalla 98-heppaisella, muistaakseni 1P taisi olla tämän harvinaisemman koneen tyyppi.

Tuotahan on sitten hyvä kanssa hiukan piristellä, kun virityksistä selviää katalysaattorin asennuksella.

SamiJ
-
Viestit: 110
Liittynyt: 25.4.2006 9:29
Auto: VW Jetta 1.8 CL -88, MB 190E 1.8 -92
Viesti:

ViestiKirjoittaja SamiJ » 11.2.2008 17:19

Hienolta näyttää ja varmasti on tuolla tekniikalla hauska ajaakin. Kattoverhoilu miellyttää myös, jos vaan aikaa ja intoa riittää niin mielellään lukisi yksityiskohtaisempaakin selostusta työvaiheista tuon verhoiluproggiksen osalta, kun otat homman uudelleen työn alle.

HVM
-
Viestit: 852
Liittynyt: 16.12.2007 17:35
Auto: Jetta, Transportteri, Kupla ja Ässämersu

ViestiKirjoittaja HVM » 11.2.2008 18:09

Heikki J: Asia selvä, ei ole oikein hallussa vielä nämä volkkarin eri variaatiot ja osaset. Ajattelin vaan, että jos tuosta raadosta apua löytyy, olisin voinut sponsoroida noita pisteosia. :)

leevi
-
Viestit: 1044
Liittynyt: 24.7.2003 16:39
Auto: 3C GT Sportline

ViestiKirjoittaja leevi » 11.2.2008 19:54

Kävin penkomassa varastoa ja löysyin sieltä tuommoiset sebastianin postaaman kuvan kaltaiset suojat.
Olivat mulla aikoinaam -84 vuoden 1.3 cl:ssä.
Osa nro:t on: 191 853 931a, ja 932a.

Kiven iskemää toki on ja naarmuja.
Sitten löysin myös ex jetta flairini orkkis takaroiskeläpät.

baito wei, siisti jetta.
.

Teemu M
-
Viestit: 1963
Liittynyt: 12.12.2003 12:44
Auto: B6tq, Datsun 240Z
Viesti:

ViestiKirjoittaja Teemu M » 11.2.2008 20:06

Noi hotcarsin maksaa 5€/kpl, et ei paljon kannata muita laittaa kun uusia.

Aurinkoinen_
-
Viestit: 72
Liittynyt: 5.10.2006 8:02
Auto: MB W124 200D, MB C124 230CE

ViestiKirjoittaja Aurinkoinen_ » 13.2.2008 12:42

Kyllä on oman kylän mies taas saanu komeen pelin aikaseks.

Heikki J.
admin
Viestit: 8121
Liittynyt: 16.7.2003 19:59
Auto: Scirocco mk3, A6 4F, Jetta mk2, Golf mk2 x 3, Audi 100 C1
Viesti:

ViestiKirjoittaja Heikki J. » 29.5.2008 22:01

Tuolla aiemmissa kuvissa jo näkyivätkin nuo jo aiemminkin alla pyörineet 16x9 -Borbetit. Ne eivät kuitenkaan ihan lähempää tarkastelua kestäneet:

Kuva 1 Kuva 2

Vanne kuitenkin offsetin ja ulkonäön puolesta miellytti, jotain piti niille tehdä, jotta ne kehtasi ruuvata laitellun auton alle. Reunat oli hierottu ympäri asti rotvallin reunoihin ja ties minne. Parhaaksi nähtiin ruuvata vanteet kiinni sorviin. Apuna B-koppa Asconan tai Mantan vetoakseli:

Kuva

Sorvissa hiottiin reunat lähinnä hiekkapaperin avulla, hiukan näytettiin ihan sorvin terääkin... vanteet vaan eivät olleet tässä vaiheessa edes kunnolla suorat, niin ei kunnolla pystynyt sorvista hyödyntämään kuin tuon pyörittämisen. Paikallinen rengasliike sitten vielä pyöritteli ja takoi noita omilla laitteillaan, ja kohtuu suorat niistä sitten tuli.

Loput lakat ja maalit rapsittiin pois Nitromorssilla. Morssin ja reilun vuorokauden hiomisen jälkeen näytti tältä. Muoviset koristepultit porattiin pois.

Jos joku kysyy, että mikset kiilloittanut... niin vanha lupaus pitää, siihen hommaan en enää ala. Ja noissa on sen verran syöpymää, että olisi ollut kyllä muutenkin vähän liian iso homma.

Ensin vanteista maalattiin kehät, jotka sitten peiteltiin. Keskiosatkin sitten maalattiin, muovisten koristepulttien tilalle haettiin pulttikaupasta happaripultteja, joita vähän joutui pätkimään ja liimaamaan paikalleen. Lopulta näytti sitten tältä.

Tänään sain viimein aikaiseksi otettua pari kuvaa ihan koko autosta.
Kuva

http://pajalle.com/misc/borbet_11.jpg
http://pajalle.com/misc/borbet_12.jpg

Keskimerkit on vielä vaiheessa.

Hyvin nuo ovat mahtuneet pyörimään, joten syksyllä tehty kaarien muokkailu onnistui täydellisesti.

PabloNeruda
-
Viestit: 1542
Liittynyt: 15.10.2005 11:12
Auto: C3

ViestiKirjoittaja PabloNeruda » 29.5.2008 22:06

Sopii muuten yllättävän hyvin maalattuna nuo vanteet. Hieno Jetta!

jii_bee
-
Viestit: 2209
Liittynyt: 19.8.2003 21:00
Auto: Kakkosia, kolmosia ja Tölkkejä

ViestiKirjoittaja jii_bee » 29.5.2008 22:49

Hyvin nuo ovat mahtuneet pyörimään, joten syksyllä tehty kaarien muokkailu onnistui täydellisesti.

Linksahtaakos nelikko-kakkista madaltaessa takapyörät Kuplavolkkarimaisesti sisäänpäin, vai onko pyörien pystykallistuma samaa luokkaa kuin jäykällä taka-akselilla..?

Aurinkoinen_
-
Viestit: 72
Liittynyt: 5.10.2006 8:02
Auto: MB W124 200D, MB C124 230CE

ViestiKirjoittaja Aurinkoinen_ » 29.5.2008 23:00

On ne kyllä hienot noi borbetit tuon alla. Tässä juuri päivänä eräänä ajoin ohi ja kattelin että on ne vaan pirun hienot.

spete
-
Viestit: 122
Liittynyt: 25.8.2003 9:49
Auto: Voortilla ajan nyt sittä joo..

ViestiKirjoittaja spete » 30.5.2008 7:43

Hieno kokonaisuus.

Heikki J.
admin
Viestit: 8121
Liittynyt: 16.7.2003 19:59
Auto: Scirocco mk3, A6 4F, Jetta mk2, Golf mk2 x 3, Audi 100 C1
Viesti:

ViestiKirjoittaja Heikki J. » 30.5.2008 8:23

Linksahtaakos nelikko-kakkista madaltaessa takapyörät Kuplavolkkarimaisesti sisäänpäin, vai onko pyörien pystykallistuma samaa luokkaa kuin jäykällä taka-akselilla..?


Tuolleen se menee, jos oikein kunnolla alkaa madaltaa...
http://pajalle.com/img/cars/jetta_syncr ... ro_019.jpg

VariantR
-
Viestit: 625
Liittynyt: 26.1.2005 7:43
Auto: Audi a4x4

ViestiKirjoittaja VariantR » 30.5.2008 11:41

Kerasaan hieno Jetta Peukut siitä -janne

albanzo
-
Viestit: 3641
Liittynyt: 23.7.2003 10:54
Auto: A4PR ballsdeepcrew.com
Viesti:

ViestiKirjoittaja albanzo » 30.5.2008 11:43

Tätä kuvaa ku katto, ni mietin et joko se pyörtää puheensa siitä, ettei koskaan enää vanteita kiillottelis, mut ei pyörtäny ei. :)
Komia peli ja itseasiassa toi maalattu lippi sopii mun silmään paremmin ku mitä kuvittelisin kiillotetun sopivan...

Jere A.
-
Viestit: 191
Liittynyt: 4.10.2007 17:17
Auto: Vw Caddy, Harley-Davidson Shovelhead 1340

ViestiKirjoittaja Jere A. » 30.5.2008 16:56

Upea Jetta!

-nikke-
uusi tulokas
Viestit: 2
Liittynyt: 27.2.2008 18:49

ViestiKirjoittaja -nikke- » 30.5.2008 20:13

Ois voinu kuvitella, että kehien kiillotus on se must juttu noissa vanteissa. Mahottoman hienot niistä kyllä tuli maalaamallakin. Ja tosi tyylikäs on muutenkin koko auto.

EscMk3
-
Viestit: 2137
Liittynyt: 30.1.2006 17:36
Auto: BMW E39 525D Touring -01, MB S124 300TDT -92
Viesti:

ViestiKirjoittaja EscMk3 » 30.5.2008 22:00

Kyllä noi ysit passaa nätisti kakkikseen =D
Komea Jetta.

mcpete
-
Viestit: 169
Liittynyt: 27.7.2003 16:28
Auto: Audi Coupe Quattro

ViestiKirjoittaja mcpete » 30.5.2008 22:02

Laittaa se miettimään, että mikä saa miehen noin kovasti jettaan rakastumaan. Tunnustan sairastavani samaa perverssiota. Hieno se on ja kaiken krunaa luonnollisesti vetotapa. Tuonne kun vielä ymppäis 1.8T tusinamoottorin ja reilusti voimaa, niin olis paketti kasassa. Ei taida vaan syncron voimansiirto kestää?

rolle
ffp jäsen
Viestit: 8284
Liittynyt: 17.7.2003 13:27
Auto: 2 x quattro, 2 x Golf, BMW ja Volvo

ViestiKirjoittaja rolle » 30.5.2008 22:17

Aivan mainiosti kestäisi melko suuriakin määriä...ja jos ei lelut kestä leikkimistä, niitä täytyy vahvistaa

spete
-
Viestit: 122
Liittynyt: 25.8.2003 9:49
Auto: Voortilla ajan nyt sittä joo..

ViestiKirjoittaja spete » 31.5.2008 20:47

Rolle osui asian ytimeen! :)

RiXaa
-
Viestit: 493
Liittynyt: 9.2.2007 17:28
Auto: Lupo

ViestiKirjoittaja RiXaa » 2.6.2008 14:25

Komeeta katteltavaa kyllä kun jollain on makua autoihin ja vielä toteutus näin viimeisteltyä.! peukkua täältäkin:)

Heikki J.
admin
Viestit: 8121
Liittynyt: 16.7.2003 19:59
Auto: Scirocco mk3, A6 4F, Jetta mk2, Golf mk2 x 3, Audi 100 C1
Viesti:

ViestiKirjoittaja Heikki J. » 3.6.2008 19:14

Noniin, kerheshän ne sitten melkein 2vk olla paikallaan, ennen kuin tuo "parempi" puolisko pilasi ensimmäisen. **ttu noilla akoilla tarttis olla kyllä ihan eri laitteet, millä ne ajelee.

Masq
-
Viestit: 146
Liittynyt: 7.10.2007 20:24
Auto: Leon 20vt
Viesti:

ViestiKirjoittaja Masq » 3.6.2008 19:16

Au au au :( aika pahat skraidut tuli :/ no kai noista joku vielä uudenveroset väsää :)

MBT
-
Viestit: 544
Liittynyt: 12.2.2007 14:04
Auto: Vw Bora -99, Golf 1 GTD

ViestiKirjoittaja MBT » 3.6.2008 19:32

Aika pahalta näyttää... Näinköhän saa enään tasapainosta vannetta :/

kilpijoki
-
Viestit: 4035
Liittynyt: 16.9.2003 12:03
Auto: romuja

ViestiKirjoittaja kilpijoki » 3.6.2008 19:36

No eihän noi nyt pahat ole, hieman maalia pintaan ja kovaa ajoa. Paremmille puoliskoille tulisi olla maastoautot, vanteille ylileveillä kumeilla :D

Heikki J.
admin
Viestit: 8121
Liittynyt: 16.7.2003 19:59
Auto: Scirocco mk3, A6 4F, Jetta mk2, Golf mk2 x 3, Audi 100 C1
Viesti:

ViestiKirjoittaja Heikki J. » 3.6.2008 21:26

Aika pahalta näyttää... Näinköhän saa enään tasapainosta vannetta :/

No ei tuo nyt ole mitään verrattuna siihen, minkälaiset nuo oli ennen kuin noita aloin hieroa... enemmän vaan vituttaa, kun se piti vetää pilalle heti samantien. No, kyllä kai nuo tuosta kuntoon tulee, vähän vaan lisätöitä. Oppiipahan pysäköimään. Toivottavasti. Jatkossa on varmaan aina metrin irti rotvallista...

mcpete
-
Viestit: 169
Liittynyt: 27.7.2003 16:28
Auto: Audi Coupe Quattro

ViestiKirjoittaja mcpete » 3.6.2008 22:10

"Vahinkoja sattuu" sanoo mies, joka peruutti audin kyljen pihalla ruttuu äidin audin puskuria vasten. Harmittaahan se , mutta ei saa liian ankara olla.

Heikki J.
admin
Viestit: 8121
Liittynyt: 16.7.2003 19:59
Auto: Scirocco mk3, A6 4F, Jetta mk2, Golf mk2 x 3, Audi 100 C1
Viesti:

ViestiKirjoittaja Heikki J. » 3.6.2008 22:11

Niin, oon mä itsekin omassa pihassani ajanut Audini kyljen lommolle juuri tämän Jetan etupuskuriin. Jettaan ei luonnollisesti tullut mitään...

samza
ffp jäsen
Viestit: 1432
Liittynyt: 29.5.2004 15:40
Auto: pari golffia ja passatti
Viesti:

ViestiKirjoittaja samza » 3.6.2008 22:12

niinpä, jos antaa auton naiselle ajoon, pitäis hommata tämmöset vanteet :D nimimerkillä myöskin kokemusta kyseisestä asiasta...

Jak3
-
Viestit: 2732
Liittynyt: 16.8.2004 8:39
Auto: Mk1 GL, Mk2 GTD, Mk4 GTi TDI, Mk1 Jetta

ViestiKirjoittaja Jak3 » 3.6.2008 22:15

Ei Jetat pienestä hätkähä, nimim. poron nurin ajanut 80km/h lasissa eikä edes umpio särkynyt :)

lukkari
-
Viestit: 5980
Liittynyt: 25.3.2004 18:20
Auto: Multivan TDI -99 ACV, Golf Variant GL ADZ -95, Audi 200 -84, Käfer Limousine -57
Viesti:

ViestiKirjoittaja lukkari » 4.6.2008 8:35

Ei tuo korjaamaton paikka ole, mutta työtä teettää. Ulkonäöllä on hintansa: kuinkahan moni hiemankaan venytetyn renkaan vanteelle kanttarikosketuksen saaneista kärsii ikävän koettelemuksen vähin äänin.

AL
-
Viestit: 47
Liittynyt: 22.8.2006 22:45

ViestiKirjoittaja AL » 4.6.2008 18:21

Eihän nuo kanttariosumat johdu venytetystä kumista vaan matalasta renkaan profiilista. Sama se onko sillä perinteiselle 9 tuumasella 215/40 tai 245/35 nöllit, kanttariosumasta vanne kärsii aina. Ne vannesuojat renkaissa on hyödyttömät. Ratkaisu on tietenkin korkea profiili ja sitten saa naisetkin paukutella vauhdilla parkkiin.

Jotain tuo jetta vielä kaipaisi esim valoja,mutta mitään fiksua ei taida olla markkinoilla. Mitkään angelöösit/rystallit ei ihan passaa. Sisustassa sopisi vielä penkkien verhoilu esimerkiksi ruskea nahka sävy sävyyn vanteiden keskiöiden kanssa. Nuo vanteet näyttää jopa paremmalta kuin kiillotettuna ja on kuitenkin helppohoitosemmat.

Heikki J.
admin
Viestit: 8121
Liittynyt: 16.7.2003 19:59
Auto: Scirocco mk3, A6 4F, Jetta mk2, Golf mk2 x 3, Audi 100 C1
Viesti:

ViestiKirjoittaja Heikki J. » 4.6.2008 20:15

On tässä suunnitelmia, mutta ei niistä nyt enempää viitsi haaveilla/spekuloida... pistetään sitten kuvia ja tarinaa näytille, kun jotain taas tapahtuu. Hiljakseen hyvä tulee, mulla nuo autot ei kuitenkaan vaihdu yhtä usein kuin esim. velipojalla :)

mk2 GTI
-
Viestit: 348
Liittynyt: 17.11.2006 18:30
Auto: Audi S5
Viesti:

ViestiKirjoittaja mk2 GTI » 4.6.2008 21:42

Älä ainakaa noita penkkejä rupea uusiks verhoilemaan :O Ilmota tännepäin jos on penkit vaihtumassa.. olis tommosille rallye recaroille tarvetta.

Heikki J.
admin
Viestit: 8121
Liittynyt: 16.7.2003 19:59
Auto: Scirocco mk3, A6 4F, Jetta mk2, Golf mk2 x 3, Audi 100 C1
Viesti:

ViestiKirjoittaja Heikki J. » 4.6.2008 21:47

Nuo on itseasiassa veljeni Peksin penkit, joten en mä niitä ainakaan ihan ilman lupaa voi verhoilla/verhoiluttaa. Suunnitelmissa on kyllä hankkia jotku ihan omat penkit (lähinnä etupenkit, takapenkkihän on verhoiluja lukuunottamatta sama kuin alkuperäinen) ja verhoilla ne paremmin auton väreihin sopivaksi.

lukkari
-
Viestit: 5980
Liittynyt: 25.3.2004 18:20
Auto: Multivan TDI -99 ACV, Golf Variant GL ADZ -95, Audi 200 -84, Käfer Limousine -57
Viesti:

ViestiKirjoittaja lukkari » 5.6.2008 9:24

Eihän nuo kanttariosumat johdu venytetystä kumista vaan matalasta renkaan profiilista. Sama se onko sillä perinteiselle 9 tuumasella 215/40 tai 245/35 nöllit, kanttariosumasta vanne kärsii aina.

Varmaan päin reunakiveystä ajettaessa onkin asia näin, mutta kyseisen auton vannetta ei ole ajettu suoraan reunakiveystä päin, vaan reuna on ilmeisesti pysäköitäessä raapinut reunakiveä. Leveämpi rengas suojaa tuollaisessa tapauksessa paremmin, profiilista riippumatta.

GolfViitonen
-
Viestit: 367
Liittynyt: 7.8.2007 11:37
Auto: R32 GTR Skyline /// ex:R34 GT-T Skyline /// ex:VW Golf TDI -04
Viesti:

ViestiKirjoittaja GolfViitonen » 5.6.2008 10:32

Hieno on kyllä. Tyylipuhdas :)

Eemeli
-
Viestit: 4272
Liittynyt: 8.9.2003 11:30
Auto: Audi TTq & Corrado G60
Viesti:

ViestiKirjoittaja Eemeli » 9.6.2008 19:38

Varmaan päin reunakiveystä ajettaessa onkin asia näin, mutta kyseisen auton vannetta ei ole ajettu suoraan reunakiveystä päin, vaan reuna on ilmeisesti pysäköitäessä raapinut reunakiveä. Leveämpi rengas suojaa tuollaisessa tapauksessa paremmin, profiilista riippumatta.

Paskan marjat, ihan yhtä iloisesti se raapii vannetta vaikka siellä on ihan normi leveyksinen rengaskin, jos vaan profiili on matala.
Nimim. kokemusta on. Väistin keskustassa erästä ihanaa kanssa autoilijaa joka meinasi päälle tulla ja nyt on puolen kehän mittainen naarmu vanteessa.
Ja ei ole venytetty rengas. 7" vanne ja onkohan tuo nyt 205 leveä rengas. Vaan kun on 40 profiililla niin iloisesti pääsee raapimaan vannetta kanttari...
Läskikumit on vanhuksille ;)

Tori_
-
Viestit: 9
Liittynyt: 5.9.2008 16:05
Auto: vw Passat 1.9 tdi 99 ja vw polo 1.3 88

ViestiKirjoittaja Tori_ » 2.4.2009 21:48

komeen kiesin oot tehny!! neliveto kruunaa kyl koko paketin!

Vee-ille
-
Viestit: 41
Liittynyt: 18.9.2009 18:10
Auto: Golf Mk2 1.9 TDi & Volvo S60 -07 D5

ViestiKirjoittaja Vee-ille » 2.3.2010 20:01

Myy mulle tää? :D rakastuin.

Heikki J.
admin
Viestit: 8121
Liittynyt: 16.7.2003 19:59
Auto: Scirocco mk3, A6 4F, Jetta mk2, Golf mk2 x 3, Audi 100 C1
Viesti:

ViestiKirjoittaja Heikki J. » 2.3.2010 21:02

Kaikki on kaupan :) 040-500 6228/heikki@pajalle.com

Taskinen
-
Viestit: 834
Liittynyt: 15.5.2006 22:26
Auto: E39 Msport + Golf MKIV
Viesti:

ViestiKirjoittaja Taskinen » 2.3.2010 21:51

Haha, melko tarpeellisen oloinen bump :D

Heikki J.
admin
Viestit: 8121
Liittynyt: 16.7.2003 19:59
Auto: Scirocco mk3, A6 4F, Jetta mk2, Golf mk2 x 3, Audi 100 C1
Viesti:

ViestiKirjoittaja Heikki J. » 2.3.2010 22:33

No voin mä autostakin jotain kertoa.

Jakopään rempattu nyt talven aikana. Myös ohjaustehostimen pumppu meni uusiksi kun vanha ajoi nesteet säiliön kautta ulos. Jäähdytinnestevuotoja tilkitty. Eli perus huoltoa.

Isoja puskureita olen yrittänyt metsästää, mutta tuntuu nuo Jetan takapuskurit olevan kiven alla. Etenkin sellaiset missä ei ole tai ole edes ollut ikinä vetokoukkua.

Dallabee
-
Viestit: 57
Liittynyt: 30.10.2009 21:35
Auto: Touran -07, T4 -99

ViestiKirjoittaja Dallabee » 2.3.2010 23:38

Asia voi olla sulla jo tiedossa, mutta Kankaanpään autopurkaamolla näin jetan takapuskurin maanantaina mutta ei mitään havaintoa vetokoukun kolo raiskauksesta.

Heikki J.
admin
Viestit: 8121
Liittynyt: 16.7.2003 19:59
Auto: Scirocco mk3, A6 4F, Jetta mk2, Golf mk2 x 3, Audi 100 C1
Viesti:

ViestiKirjoittaja Heikki J. » 3.3.2010 12:49

No ei itseasiassa ollut tiedossa. Kuka sitä nyt lähipurkaamolta käy osia kyselemässä :)

Mazaman
-
Viestit: 791
Liittynyt: 23.12.2007 0:28
Auto: 2x VW G1,2x G2

ViestiKirjoittaja Mazaman » 3.3.2010 18:49

multa löytys jetan isotakapuskuri :) vetokoukulla

Heikki J.
admin
Viestit: 8121
Liittynyt: 16.7.2003 19:59
Auto: Scirocco mk3, A6 4F, Jetta mk2, Golf mk2 x 3, Audi 100 C1
Viesti:

ViestiKirjoittaja Heikki J. » 3.3.2010 19:38

Niitä koukullisia nyt löytyy vaikka keneltä. Käy myös pelkkä "nahka" jos sitä ei ole palasteltu koukun takia. Yleensä on.

Pekka
ffp jäsen
Viestit: 2185
Liittynyt: 16.7.2003 21:28
Auto: Golf II (KR), Golf IV variant

ViestiKirjoittaja Pekka » 3.3.2010 19:43

Hitsailee siihen palan takaisin.

Mazaman
-
Viestit: 791
Liittynyt: 23.12.2007 0:28
Auto: 2x VW G1,2x G2

ViestiKirjoittaja Mazaman » 3.3.2010 21:54

pitää kattoo huomenna onko leikelty

Heikki J.
admin
Viestit: 8121
Liittynyt: 16.7.2003 19:59
Auto: Scirocco mk3, A6 4F, Jetta mk2, Golf mk2 x 3, Audi 100 C1
Viesti:

ViestiKirjoittaja Heikki J. » 21.10.2014 22:08

Vanha projekti uusiksi eloon!

Jetta jäi vuosiksi seisomaan, kun kytkin antautui, eikä ollut intoa pistää kuntoon. Jäi puun alla seisomaan. Vuosien saatossa siirrettiin vielä hiukan enemmän piiloonkin, pujojen keskelle.

Kuva

Jostain, en tiedä mistä, löytyi nyt intoa alkaa selvitellä josko tuon tuosta vielä saisi elvyteltyä ajokuntoon. Liekö lähestyvät syncro-kelit? Niinpä auto hinattiin tänään Peksin tallille. Oikea takapyörä oli jumissa. Tai no oli muutama muukin, mutta aukesivat hinattaessa. Jarruosat tilattu uudet, samoin kytkinpaketti painelaakereineen.

Kuva

Sen muistan, että ABS-jarruissa oli jotain häikkää myös kun auto seisomaan jäi.

Ostolistalla edelleen isot puskurit! Saa tarjota.

Vuosien aikana myös nettisivut uudistuneet ja kaikki kuvat löytyvät nyt täältä:
http://pajalle.com/?cat=10

En jaksanut tuonne ylemmäs päivitellä kaikkia linkkejä.

Slantsix
-
Viestit: 5846
Liittynyt: 23.7.2003 11:36
Auto: -95 Golf Variant VR6 Syncro
Viesti:

ViestiKirjoittaja Slantsix » 21.10.2014 22:32

Ei mitäään isoja puskureita. Niitä on noin 99,999% vehkeistä. Pikkupuskuri isolla lipalla on paras ja myös härskein.

Sebastian
-
Viestit: 8299
Liittynyt: 3.8.2003 15:43
Auto: A4 -01, Golf GTi G60 -90, Vento -97

ViestiKirjoittaja Sebastian » 22.10.2014 8:16

Lakka päälle vaan.

Mikäs tuon punaisen Rallyen tarina on, onko se ikinä ollut liikenteessä?

Heikki J.
admin
Viestit: 8121
Liittynyt: 16.7.2003 19:59
Auto: Scirocco mk3, A6 4F, Jetta mk2, Golf mk2 x 3, Audi 100 C1
Viesti:

ViestiKirjoittaja Heikki J. » 22.10.2014 11:55

Tarkoitat vissiin sitä, mikä tuolla pajalle.com:ssa näkyy varaosa-autona yhdessä kuvassa. Se on joku saksantuontipeli, ei ole Suomessa ollut liikenteessä. Purettiin tekniikka ja sisusta talteen ja kori lähti eteenpäin toisella harrastajalle varaosiksi.

Toinenkin Rallye meillä on. Punainen sekin. Myöskään se ei oo ollut liikenteessä, ainakaan vielä. Kaaret on hitsattu sisään jo vuosia sitten, mutta tekniikkapuolen valmistuminen onkin sitten kestänyt yllättävän pitkään...

Ja tuossa yllä olevassa kuvassa näkyvä punainen kori on sitten ihan tavallinen GTI 16v kori.

Heikki J.
admin
Viestit: 8121
Liittynyt: 16.7.2003 19:59
Auto: Scirocco mk3, A6 4F, Jetta mk2, Golf mk2 x 3, Audi 100 C1
Viesti:

ViestiKirjoittaja Heikki J. » 22.10.2014 22:04

Tänään laitoin jarrut toimintaan. Suoraviivainen operaatio, pultit aukes suht. kivuttomasti, satulat ei olleet jumissa ja kaikki satuloiden kumitkin ehjät. Ei muuta kuin levyjen ja palojen vaihto. Nesteet sitten joskus...

http://pajalle.com/?p=2184

Mukana muutama fiiliskuva tuosta "neljä vuotta puun alla"-kuosista.

Kuva

Vakkuri
-
Viestit: 177
Liittynyt: 4.10.2013 16:37

ViestiKirjoittaja Vakkuri » 26.10.2014 16:22

ookko saanu tai koittanu vakkaria pelaamaa?

Heikki J.
admin
Viestit: 8121
Liittynyt: 16.7.2003 19:59
Auto: Scirocco mk3, A6 4F, Jetta mk2, Golf mk2 x 3, Audi 100 C1
Viesti:

ViestiKirjoittaja Heikki J. » 26.10.2014 20:13

Tässä ei oo vakkaria, se on tuossa USA-Golffissa. Ja ei, en oo sitä ees yrittäny saada toimintaan.

Vakkuri
-
Viestit: 177
Liittynyt: 4.10.2013 16:37

ViestiKirjoittaja Vakkuri » 26.10.2014 22:37

en tiiä aiokko korjata mutta siinä on varmaa sama vakkari ko mk3 ni kannattaa kattoa tuo http://forums.vwvortex.com/showthread.p ... viewfull=1
itellä oli tuossa ecussa konkkien tinaukset vain huonot.

Heikki J.
admin
Viestit: 8121
Liittynyt: 16.7.2003 19:59
Auto: Scirocco mk3, A6 4F, Jetta mk2, Golf mk2 x 3, Audi 100 C1
Viesti:

ViestiKirjoittaja Heikki J. » 27.10.2014 15:05

Kiitos vinkistä. En tiedä onko sama. Sellainen alipainetoiminen se on. Pieni kompura tjms. vasemman runkoaisan päällä hankalassa paikassa, ja vipuhässäkkä, joka kaasuläppää operoi.


Paluu

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 1 vierailija

© 2000 - 2016 ffp