Dieselin tehokäyriä / dynolappuja

Vain dieseleihin liitttyvät asiat

Valvoja: ffp jäsenet

tos
-
Viestit: 1997
Liittynyt: 26.2.2004 15:43
Auto: Yeti -11, 2.0TDI DSG 4x4, Golf 1 Cabriolet -92, Polo Classic -84, Jetta CL 1.5 AT -83, Polo Coupe
Viesti:

ViestiKirjoittaja tos » 12.9.2010 20:36

joten jätettiin huipputehot seuraavaan kertaan.

Vaatimattomat... ;)

santikko
-
Viestit: 123
Liittynyt: 27.5.2009 15:46
Auto: passat 3b AHU

ViestiKirjoittaja santikko » 12.9.2010 21:30

tekeekös täällä satakunnassa joku ohjelmia? tuo passatti kaipailis ohjelmapäivitystä, jahka ilmamassamittarin saa uusittua. kuinkas pitkälle vakiosuuttimilla riittää kakku? taitaa olla kuitenkin viksumpi ultimet tai racet asentaa ennen ohjelmaa? ja minkä hintasta lystiä tuo ohjelman teko on?

diffas
-
Viestit: 849
Liittynyt: 11.4.2008 14:24
Auto: B5 A4 TDi+, D1 V8 4.2 Q
Viesti:

ViestiKirjoittaja diffas » 12.9.2010 23:17

Vaatimattomat... ;)


No mut onha 300heppaa mersun padasta lähes naurettavan vähän. :)

MJF
-
Viestit: 1427
Liittynyt: 27.7.2003 23:17
Auto: B2q TDic, C5q TDI, Scirocco TS

ViestiKirjoittaja MJF » 12.9.2010 23:28

Kuva

Tommosella lapulla tuli Audi leimattua. Felician 1,9D ahdettuna.

mikan
-
Viestit: 212
Liittynyt: 18.8.2004 11:23
Auto: 3 * turbo

ViestiKirjoittaja mikan » 12.9.2010 23:49

Audissa Felician motti? Kovasti näyttää ainakin kierroksia löytyvän!

diesel power
-
Viestit: 127
Liittynyt: 19.7.2006 15:56
Auto: Mersuja ja VAG

ViestiKirjoittaja diesel power » 13.9.2010 10:38

No mut onha 300heppaa mersun padasta lähes naurettavan vähän. :)


Niinhän se on, eikä kulje mihinkään...

MJF
-
Viestit: 1427
Liittynyt: 27.7.2003 23:17
Auto: B2q TDic, C5q TDI, Scirocco TS

ViestiKirjoittaja MJF » 13.9.2010 10:59

Felician motti on joo. Täysin säätämättä mentiin penkkiin leimalappua hakemaan, jospa tuolta pikkuruuvauksilla sais voimaakin tuonne yläkierroksille :) Turbona on om606 K14 ja 10mm HP-pumpulla.

diffas
-
Viestit: 849
Liittynyt: 11.4.2008 14:24
Auto: B5 A4 TDi+, D1 V8 4.2 Q
Viesti:

ViestiKirjoittaja diffas » 23.10.2010 17:31

Tuliha omaki käytettyä sitten ahdinrempan jälkeen penkissä. Kyllähä siin pientä parannusta on näemmä tullut kuitenkin. :)
Kuva

JuhaS84
-
Viestit: 25
Liittynyt: 21.2.2008 11:17

ViestiKirjoittaja JuhaS84 » 25.10.2010 11:15

http://i841.photobucket.com/albums/zz33 ... no/jep.jpg

siinä olis 1.9td käppyrä..joku mättää ku isot paineet ja vähän tehoa..olisko sitten toi pumppu vähän p**ka. pakosarja alko vuotamaan aikas reilusti mut se ei kait pitäs vaikuttaa ku tohon heräämiseen...alakierroksilla pukkaa savua aivan tolkuttomasti mut rauhottuu ku paineet nousee.. vetävät pitäis olla 5500 mut kummasti alkaa tippumaan aikasin.. tiellä ajaessa kuitenki paineet pysyy samassa eikä ala laskemaan niinku tossa lapussa...

MJF
-
Viestit: 1427
Liittynyt: 27.7.2003 23:17
Auto: B2q TDic, C5q TDI, Scirocco TS

ViestiKirjoittaja MJF » 25.10.2010 12:29

Onhan tuossa vetoja ollut siihen asti kun on kaasu nostettu. Mikä turbo/pumppu? Mitäs pakopaineet sanoo?

JuhaS84
-
Viestit: 25
Liittynyt: 21.2.2008 11:17

ViestiKirjoittaja JuhaS84 » 25.10.2010 13:29

pumppu on nikon tekele..ja ahdin on hx30.. pakopaineita ei oo tullu vielä mittailtua:) pumppu vaatii vielä pikkasen roplaamista..

Sami-
-
Viestit: 1971
Liittynyt: 8.7.2004 15:12
Auto: Golf 3 TTDi, Passat 3B5 TDi 4motion & 636B

ViestiKirjoittaja Sami- » 25.10.2010 15:21

Tieten vakiokansi yms tuossa kokoonpanossa? Luulen että pakopaineet on melkoset. Kohta lentää kankea jos johonkin suuntaan. Nimim. kokemusta on. ;)

JukkaA
-
Viestit: 1733
Liittynyt: 18.4.2004 19:57
Auto: CrossPolo 1.6TDI
Viesti:

ViestiKirjoittaja JukkaA » 25.10.2010 15:30

Asiallisen oloinen lappu JuhaS84:lla. Eikun kunnon pumppua kehiin, pakosarja tiiviiksi ja uutta yritystä. Saat tuon Sami-:n huutelunkin loppumaan! (nimim: myös toisten virheistä voi oppia)

JuhaS84
-
Viestit: 25
Liittynyt: 21.2.2008 11:17

ViestiKirjoittaja JuhaS84 » 25.10.2010 15:44

eipä ole vakiokansi ja onhan sitä muutenki vahvisteltu....

Liyno
-
Viestit: 241
Liittynyt: 28.3.2006 22:06
Auto: VAG TDI

ViestiKirjoittaja Liyno » 25.10.2010 19:48

Kyllähän tuolla joku vielä ahistaa jos on kanttaki hiplattu ja tuommosella ahtimella ei parempaa tullu. Putkisto? Jäähdytys?

Ite jarrutin AAZista isohkolla vnteellä lähes samat lukemat vakio alakerralla,vakio kannella ja Nikon 10mm pumpulla. Vääntökäyrä toki paljon "dieselmäisempii" 2500rpm 340Nm.

Hyvät lukemat kuitenkin. Parannustakin varmaan sais vielä.

JuhaS84
-
Viestit: 25
Liittynyt: 21.2.2008 11:17

ViestiKirjoittaja JuhaS84 » 25.10.2010 21:02

joo tohon käyrän muotoon varmaan vaikuttaa aikas paljon toi pakosarjan vuoto.. edellispäivänä halkes ahtimen laipaalta..ja vuotaa reilusti.. eikös noi putkisto ja jäähytys oo ensimmäisiä mitä tehään ennen ku ees yritetään virittää... ja sitä parannusta pitäis tulla kuitenki jonkinverran mut katotaan sitte keväällä...

Aki-76
-
Viestit: 484
Liittynyt: 4.5.2005 15:21
Auto: Klassikko poloinen

ViestiKirjoittaja Aki-76 » 26.10.2010 9:07

Niin,kyllä se pumppu on kaiken aa ja oo.Vuodot ehdottomasti kuriin niillä on iso merkitys,muuhunkin kuin heräämiseen.

Sami-
-
Viestit: 1971
Liittynyt: 8.7.2004 15:12
Auto: Golf 3 TTDi, Passat 3B5 TDi 4motion & 636B

ViestiKirjoittaja Sami- » 26.10.2010 18:03

Kuka täällä huutelee? Omia kokemuksia jaan jotta muut osaa vältellä pommeja.

JukkaA: Milloinkas sieltäpäin valmistuu muitakin kuin käyttis-diiseleitä pilleri-vnt:llä? :)

JukkaA
-
Viestit: 1733
Liittynyt: 18.4.2004 19:57
Auto: CrossPolo 1.6TDI
Viesti:

ViestiKirjoittaja JukkaA » 26.10.2010 18:58

Tällä vauhdilla ei koskaan, joten taidan jatkossakin keskittyä vain tähän foorumi pätemiseen. Onneksi en ole ainoa tässä tilanteessa;)

Sami-
-
Viestit: 1971
Liittynyt: 8.7.2004 15:12
Auto: Golf 3 TTDi, Passat 3B5 TDi 4motion & 636B

ViestiKirjoittaja Sami- » 26.10.2010 20:11

Niinpä, onneksi et ole ainoa haaveilija.

pessi
-
Viestit: 39
Liittynyt: 23.7.2003 9:43

ViestiKirjoittaja pessi » 30.10.2010 16:53

2.5 v6 akn Lappu. Suuttimet, Fin-turbon hybridi, Karalan? ohjelma, ahdot 1.6bar, 3" dp, katit paikoillaan ja muutenkin orkkis putki. Eipä ole kovin kummoiset käppyrät.

diffas
-
Viestit: 849
Liittynyt: 11.4.2008 14:24
Auto: B5 A4 TDi+, D1 V8 4.2 Q
Viesti:

ViestiKirjoittaja diffas » 9.10.2011 2:58

Vähä ollut hiljaista tällä rintamalla, mut tänään saatiin uudet lukemat paperille.
1.5barilla heruu tän verran voimaa.

Kuva
Viimeksi muokannut diffas 26.11.2011 20:00, yhteensä muokattu 1 kertaa.

JukkaA
-
Viestit: 1733
Liittynyt: 18.4.2004 19:57
Auto: CrossPolo 1.6TDI
Viesti:

ViestiKirjoittaja JukkaA » 9.10.2011 7:09

On siinä tehoaluetta, 250hp 3200-4800rpm. Hyvä Diffas!

diffas
-
Viestit: 849
Liittynyt: 11.4.2008 14:24
Auto: B5 A4 TDi+, D1 V8 4.2 Q
Viesti:

ViestiKirjoittaja diffas » 9.10.2011 11:56

Kiits kiits. Viel on tollaista ihmeellista notkahtelua tuolla yläkierroksilla, vois melkein veikata jotain ennakoihin viittavaa tapahtuvan. Pitää ehkä jossain vaihees kattoo jotain, et tekiskö jotain.

samza
ffp jäsen
Viestit: 1430
Liittynyt: 29.5.2004 15:40
Auto: pari golffia ja passatti
Viesti:

ViestiKirjoittaja samza » 9.10.2011 12:08

etuveto? Voisin kuvitella että pyrkii pyörä lyömään tyhjää aika herkästi:)

diffas
-
Viestit: 849
Liittynyt: 11.4.2008 14:24
Auto: B5 A4 TDi+, D1 V8 4.2 Q
Viesti:

ViestiKirjoittaja diffas » 9.10.2011 12:32

En tiiä, en ole nangkangia koittanut alla. ;)

Putko
-
Viestit: 1561
Liittynyt: 1.8.2004 18:23
Auto: Caddy 2K 16v 2.0tdi, mk4 1.9 pd 4motion, mk2 1.8t Syncro
Viesti:

ViestiKirjoittaja Putko » 9.10.2011 16:18

Oikeestaan tuo näyttää juuri siltä mitä softa pyytää paitsi tuo tehon nousu 4400rpm jälkeen.

diffas
-
Viestit: 849
Liittynyt: 11.4.2008 14:24
Auto: B5 A4 TDi+, D1 V8 4.2 Q
Viesti:

ViestiKirjoittaja diffas » 9.10.2011 18:50

Niin en tiiä mitää softa-puolesta. :)

diffas
-
Viestit: 849
Liittynyt: 11.4.2008 14:24
Auto: B5 A4 TDi+, D1 V8 4.2 Q
Viesti:

ViestiKirjoittaja diffas » 23.10.2011 23:12

Pantiin yläkeskialueelle vähä lisää:
Kuva
Kuva
http://www.youtube.com/watch?v=tn5vHWmMnPI
Viimeksi muokannut diffas 19.12.2011 20:48, yhteensä muokattu 1 kertaa.

ramikoo
-
Viestit: 352
Liittynyt: 12.3.2009 21:27
Auto: Audi 80 2,6 q avant ja Cordoba Sdi 01

ViestiKirjoittaja ramikoo » 24.10.2011 9:12

Taas vähän lisää, hyvä hyvä! Kolmonen ei ole enää kaukana, tosin tuolla setupilla ei sinne taida päästä. Tässä sen huomaa miten iso merkitys softalla ja säädöillä on.

diffas
-
Viestit: 849
Liittynyt: 11.4.2008 14:24
Auto: B5 A4 TDi+, D1 V8 4.2 Q
Viesti:

ViestiKirjoittaja diffas » 25.10.2011 12:03

Joo ei tosta varmaan juurikaa enempi irti saa tolla ahtimella, luulen. No tietty vankan savun saattelemana varmaankin, mut siihen ei lähdetä. Nytkin tippuu syötöt 6mg 4000-4900 välille. Saattaispa olla lähellekin kolmea jos täydellä hönkyllä vetäis loppuun. :)

AnttiK
-
Viestit: 90
Liittynyt: 26.2.2006 12:11
Auto: VW Golf V 2.0TDi Lastutettu, VW Polo 1.2Tsi

ViestiKirjoittaja AnttiK » 18.12.2011 0:32

BKD Golfista muutamalla muutoksella. Eli
-Bosio R1287 suutinkärjet
-Audin GTB2260VK ahdin
-Milltek kokoputkisto
-Sachs Race asetelma ja levy
-Softa


Kuva
Viimeksi muokannut AnttiK 15.4.2013 1:52, yhteensä muokattu 2 kertaa.

pipo_esa
-
Viestit: 1781
Liittynyt: 7.8.2003 8:24

ViestiKirjoittaja pipo_esa » 18.12.2011 0:42

Kuinkas vauhtipyörä pelaa?

AnttiK
-
Viestit: 90
Liittynyt: 26.2.2006 12:11
Auto: VW Golf V 2.0TDi Lastutettu, VW Polo 1.2Tsi

ViestiKirjoittaja AnttiK » 18.12.2011 1:22

Kuinkas vauhtipyörä pelaa?


Kyllä vauhtipyörä pohjaa jossakin 3000 kierroksen korvilla, mutta ei kuitenkaan jyrise vaan tuntuu niinkuin moottorin kannakkeet olis mallia kovat.
Vauhtipyörä ja muut kykimen osat olleet käytössä nyt vähän alle vuoden.

JukkaA
-
Viestit: 1733
Liittynyt: 18.4.2004 19:57
Auto: CrossPolo 1.6TDI
Viesti:

ViestiKirjoittaja JukkaA » 18.12.2011 8:08

Tosi tasaiset ja järkevän näköiset käyrät tossa BKDssä. Rajoittuuko toi vetoalue yläpäästä turbon koon vai jonkun muun asian takia?

AnttiK
-
Viestit: 90
Liittynyt: 26.2.2006 12:11
Auto: VW Golf V 2.0TDi Lastutettu, VW Polo 1.2Tsi

ViestiKirjoittaja AnttiK » 18.12.2011 12:33

Rajoittuuko toi vetoalue yläpäästä turbon koon vai jonkun muun asian takia?


Kansi on koskematon ja toisaalta ahdin alkaa kiljumaan jos koittaa nostaa painetta.

TDIfreak
-
Viestit: 1798
Liittynyt: 28.7.2003 13:49
Auto: Golf CFFB DSG, T4 Multivan AHY, Deere DPF deleted
Viesti:

ViestiKirjoittaja TDIfreak » 18.12.2011 12:39

Taitaa olla kovimmat vääntölukemat 2-litraisesta.

qosma
-
Viestit: 215
Liittynyt: 4.1.2004 23:53
Auto: 4-motion golfi

ViestiKirjoittaja qosma » 18.12.2011 13:32

Asiallinen lappu, taitaa olla kovimmat teholukematkin 2litraisesta

tos
-
Viestit: 1997
Liittynyt: 26.2.2004 15:43
Auto: Yeti -11, 2.0TDI DSG 4x4, Golf 1 Cabriolet -92, Polo Classic -84, Jetta CL 1.5 AT -83, Polo Coupe
Viesti:

ViestiKirjoittaja tos » 18.12.2011 20:14

Ohhoh... lähes wanhan v10 TDI:n vääntölukemat :D

tuikku
-
Viestit: 255
Liittynyt: 27.11.2004 18:16

ViestiKirjoittaja tuikku » 19.12.2011 10:25

.
... Semmoinen juttuhan se on syytä tässä vielä mainita, että varsinaisestihan tuosta Antin autosta ei ole max tehoja edes haettukaan, vaan hyvää toimivuutta, syöttöjä on lisätty sellaisina annoksina, jotka on sitten saatu myös hyvin pelaamaan.
Varmaan voisi vielä pikkuisen käyrät parantuakkin, jos antaisi kunnolla savuttaa.
Mutta, liittyen omiin kokemuksiinikin, niin varmaan ollaan syöttömäärien osalta tasolla, jossa suorasuihkarilla saa siitä vain vähän etua, mutta paljon tuubaa putkesta.

Tuo Golffi kyllä hyvin pelaa.

Sami-
-
Viestit: 1971
Liittynyt: 8.7.2004 15:12
Auto: Golf 3 TTDi, Passat 3B5 TDi 4motion & 636B

ViestiKirjoittaja Sami- » 19.12.2011 18:12

Mitkäs on painelukemat imu- ja pakosarjassa?

AnttiK
-
Viestit: 90
Liittynyt: 26.2.2006 12:11
Auto: VW Golf V 2.0TDi Lastutettu, VW Polo 1.2Tsi

ViestiKirjoittaja AnttiK » 19.12.2011 19:04

Pakopainetta ei nyt tiedossa, ahtopainetta maksimi väännön kohdalla 2.3 Bar ja tehon kohdalla 2.25. Ilmamassa 1500 mg 2900- 3850 kierroksen välillä, jonka jälkeen romahtaa.
AFR on väännön kohdalla noin 14 ja tehon kohdalla 15.

Sami-
-
Viestit: 1971
Liittynyt: 8.7.2004 15:12
Auto: Golf 3 TTDi, Passat 3B5 TDi 4motion & 636B

ViestiKirjoittaja Sami- » 19.12.2011 22:20

Olisi kyllä jännä saada tietää pakopaine-lukematkin. Lähinnä vertailutietona omaan kokoonpanoon. Jotenkin tuntuu omituiselta tuon oman ahtimen käyttäytyminen taas.

Btw hyvät lukemat. :)

adsl2+
-
Viestit: 35
Liittynyt: 22.10.2007 12:26
Auto: Golf V 2.0tdi 4motion BKD

ViestiKirjoittaja adsl2+ » 21.12.2011 8:51

Kas, tullut suomeenkin tuollainen BKD viri...UK ukkojen touhuja lukenut ja samoja osia tuntuu olevan kiinni.
Pitäisköhän sitä taasen omaankin hommata uusia palikoita :)

JukkaA
-
Viestit: 1733
Liittynyt: 18.4.2004 19:57
Auto: CrossPolo 1.6TDI
Viesti:

ViestiKirjoittaja JukkaA » 18.5.2012 23:34

Pumpparit menee menojaan, mutta jakajapumput tulee kyllä hiljalleen perästä.

Tässä pari esimerkkiä tältä päivältä:

Polo ALH
Kuva

Golf AGR
Kuva

jarskii-
-
Viestit: 3303
Liittynyt: 29.8.2006 21:57
Auto: vento 1.9td -95 und golf mk2 -88 epämoottorilla

ViestiKirjoittaja jarskii- » 18.5.2012 23:46

kohta se +300hp laput löytyy jakajapumpullisestakin. ellei löydy jo?

jukkaA: hienot lukemat kyllä :)

JukkaA
-
Viestit: 1733
Liittynyt: 18.4.2004 19:57
Auto: CrossPolo 1.6TDI
Viesti:

ViestiKirjoittaja JukkaA » 18.5.2012 23:52

Vielä on vähän hommaa, mutta kyllä se sieltä vielä...

palikka2
-
Viestit: 259
Liittynyt: 1.1.2004 14:18
Auto: Golf variant IV 20VT 4-motion

ViestiKirjoittaja palikka2 » 18.5.2012 23:54

Jonain kauniina päivänä... :D

Sami-
-
Viestit: 1971
Liittynyt: 8.7.2004 15:12
Auto: Golf 3 TTDi, Passat 3B5 TDi 4motion & 636B

ViestiKirjoittaja Sami- » 19.5.2012 2:43

Noh, milläs paineilla Jukka ajelit lappusesi ja mikä ahdin?

Aki-76
-
Viestit: 484
Liittynyt: 4.5.2005 15:21
Auto: Klassikko poloinen

ViestiKirjoittaja Aki-76 » 19.5.2012 6:19

Tulee mielenkiintoinen kesä..Kyllähän 550nm vääntö 1.9tdi jakajapumpullisesta on jo mielestäni aika kova juttu,eikä tuo tehokaan huono ole,päin vastoin.

JukkaA
-
Viestit: 1733
Liittynyt: 18.4.2004 19:57
Auto: CrossPolo 1.6TDI
Viesti:

ViestiKirjoittaja JukkaA » 19.5.2012 8:25

Hannun entinen hx30 ja 2.2bar. Ihan normiasetuksilla ajettiin penkissä, eli kaikki dyno queen kikat mm. Hammermodi jäivät toiseen kertaan. Hannulla taisi silloin olla 2.2barlla hieman vähemmän tehoa.

TDIfreak
-
Viestit: 1798
Liittynyt: 28.7.2003 13:49
Auto: Golf CFFB DSG, T4 Multivan AHY, Deere DPF deleted
Viesti:

ViestiKirjoittaja TDIfreak » 19.5.2012 9:51

Hyviä lappuja on tullut. Polttoaineen lämpötilaan kannattaa kiinnittää huomiota, jos menee kuumaksi niin ei tule niitä viimeisiä hepoja.

diffas
-
Viestit: 849
Liittynyt: 11.4.2008 14:24
Auto: B5 A4 TDi+, D1 V8 4.2 Q
Viesti:

ViestiKirjoittaja diffas » 19.5.2012 12:36

Hyvä ku vehkeet alkaa rokkaa pikkuhiljaa. Aijai. :)

JukkaA
-
Viestit: 1733
Liittynyt: 18.4.2004 19:57
Auto: CrossPolo 1.6TDI
Viesti:

ViestiKirjoittaja JukkaA » 20.5.2012 13:58

TDIfreak: Mulla oli dynovedossa polttoaineen lämmöt 39.6 astetta. Onko se liian paljon vai sopivasti?

TDIfreak
-
Viestit: 1798
Liittynyt: 28.7.2003 13:49
Auto: Golf CFFB DSG, T4 Multivan AHY, Deere DPF deleted
Viesti:

ViestiKirjoittaja TDIfreak » 21.5.2012 1:23

Ihan ok nuo Jukan lämmöt vielä minun mielestä.
Yli 50 kun meni yhdessä ALH:ssa Ultime2:lla niin lähti teho tippumaan selvästi. Voi tieten olla että kaikki pumput ei reagoi samalla viisiin lämmönnousuun eli ei ole yhtä herkkiä.

JukkaA
-
Viestit: 1733
Liittynyt: 18.4.2004 19:57
Auto: CrossPolo 1.6TDI
Viesti:

ViestiKirjoittaja JukkaA » 21.5.2012 6:09

Mulla on paluu suoraan tankkiin eli se lämmittää kerralla koko tankillisen. Laitoin nyt kuitenkin löpöjäähyn tilaukseen.

ramikoo
-
Viestit: 352
Liittynyt: 12.3.2009 21:27
Auto: Audi 80 2,6 q avant ja Cordoba Sdi 01

ViestiKirjoittaja ramikoo » 21.5.2012 9:21

Heinot lukemat kyllä Jukalla. Kolmonen ei ole enää kovin kaukana. Ja jos vanhat merkit paikkansa pitää niin Akin on syytä varata se sikspäkki tai mikälie pullakahvi jo valmiiksi. Onnittelut Jukalle epäonnistuneesta viristä, tehothan taisi nousta :D

S4mmy
-
Viestit: 1304
Liittynyt: 13.5.2012 14:38
Auto: Audi A6 C4 (Projekti Opel Rekord E)
Viesti:

ViestiKirjoittaja S4mmy » 3.6.2012 21:07

Perheestä löytyy tuollainen B8 korin AS4:nen 3.0Tdi koneella. Eli ABT:n virittämä ja korisarjat yms.

Tehoja on 300-350hp ja 600-700Nm lupaavat tehoja, penkissä ei ole käytetty, mutta ABT:lta antavat lapun joka lupaa vähintään tuollaiset tehot. 0-100km/h huonolla mittauksella 5.3s, ja silti keskikulutus about 5l/100km :)

diffas
-
Viestit: 849
Liittynyt: 11.4.2008 14:24
Auto: B5 A4 TDi+, D1 V8 4.2 Q
Viesti:

ViestiKirjoittaja diffas » 11.6.2012 19:43

Postataan teaseri tähän väliin. ;)
Kuva

tttalja
-
Viestit: 956
Liittynyt: 13.4.2006 13:12
Auto: EkoJetta mk3, EkoVento, 9-5 viina-Aero, Honda SP-2 ja pari Solifer Exporttia ym.
Viesti:

ViestiKirjoittaja tttalja » 11.6.2012 20:43

Teaser 2: Löytyi kuulemma ilmavikojen korjaamisen jälkeen vielä vähän enemmänkin. =)

tttalja
-
Viestit: 956
Liittynyt: 13.4.2006 13:12
Auto: EkoJetta mk3, EkoVento, 9-5 viina-Aero, Honda SP-2 ja pari Solifer Exporttia ym.
Viesti:

ViestiKirjoittaja tttalja » 11.6.2012 21:25

Laitetaan nyt omakin. Ei kai tuossa sitten sen enempää seliteltävää. Ahistaa, joka jo tiedettiin. =I

Eli tästä projektista

Kuva
Viimeksi muokannut tttalja 11.6.2012 21:26, yhteensä muokattu 1 kertaa.

Jani.K
-
Viestit: 668
Liittynyt: 26.11.2005 13:53
Auto: Octavia 2.0Tdi

ViestiKirjoittaja Jani.K » 11.6.2012 21:25

Paljonko siinä nyt on, laaja käsite tuo yli 300...

JukkaA
-
Viestit: 1733
Liittynyt: 18.4.2004 19:57
Auto: CrossPolo 1.6TDI
Viesti:

ViestiKirjoittaja JukkaA » 11.6.2012 21:29

Kuva

- 5x0.34mm suuttimet
- 11mm pumppu, pari modia siinä
- polttoainelinjat, siirtopumppu jne.
- HX30 hybridi
- 2.4bar ahtoja

Dynossa ahdin heräsi niin, että >2bar on 3300rpm kohdalla. Tiellä ahtoja on parhaillaan >2bar 2500rpm (6.vaihde).

Kaikki speksit on julkista, tässä ei oo mitään supersecrettii. Mutta ei kysymyksiä tähän topikkiin!
Viimeksi muokannut JukkaA 12.6.2012 11:55, yhteensä muokattu 1 kertaa.

Timpe^^
-
Viestit: 262
Liittynyt: 22.6.2005 19:43
Auto: VW Golf TDi (AHF 110+hv, race 0.520, r-nokka, gtb2260vk)

ViestiKirjoittaja Timpe^^ » 12.6.2012 5:59

Onnittelut Jukalle 300 ylityksestä :)

JukkaA
-
Viestit: 1733
Liittynyt: 18.4.2004 19:57
Auto: CrossPolo 1.6TDI
Viesti:

ViestiKirjoittaja JukkaA » 17.6.2012 20:22

Kiitos Timpe.

Laitetaas nyt videokin esille. Vitosella vedettyä vetoa ei ole videolla, mutta nelosella vedetty nopea rykäisy näytti tältä: http://www.youtube.com/watch?v=yXRzNPxO ... e=youtu.be

Veto lähtee kohdasta 4:10

tikkku
-
Viestit: 179
Liittynyt: 9.9.2005 23:53
Auto: td vento

ViestiKirjoittaja tikkku » 18.6.2012 22:23

jukalle nostella hattua :) saapa nähdä mitä oma ahu antaa kunhan saa kytkimen pitämään niin käydä rullilla.. :) tällähetkellä ultime1, switzerin s100g 11mm nestepäällä oleva mekaaninen pumppu+kaikki muut pakolliset.. jos 150hp paremmalle puolelle päästään niin oon ihan tyytyväinen..

mrannikko
-
Viestit: 102
Liittynyt: 7.11.2008 10:00
Auto: Seat Cordoba Vario

ViestiKirjoittaja mrannikko » 19.6.2012 14:51

^^ Samoille rullille pitäisi piakkoin itsekkin mennä. Pääsisi katsomaan tilannetta että missä mennään. Mutta enköhän tyydy tuohon 200-250 väliin.

Niin ja onneksi olkoon 300 ylittäneille! :)

akseliporakorpi
-
Viestit: 65
Liittynyt: 11.1.2012 10:55
Auto: Passat 4motion 1.9tdi -03

ViestiKirjoittaja akseliporakorpi » 19.6.2012 17:21

Minkälaisia tehoja voi haaveilla Firad +100% 1043 ja GTB2260VK ahtimella? Mitä muuta pitäisi samalla vaihtaa, dp jne?

diffas
-
Viestit: 849
Liittynyt: 11.4.2008 14:24
Auto: B5 A4 TDi+, D1 V8 4.2 Q
Viesti:

ViestiKirjoittaja diffas » 19.6.2012 17:26

siinä 300hepan hujakoilla noilla mennään.

palikka2
-
Viestit: 259
Liittynyt: 1.1.2004 14:18
Auto: Golf variant IV 20VT 4-motion

ViestiKirjoittaja palikka2 » 12.1.2013 21:44

Ei toimi taas toi image postaus, joten linkataan...

http://tinyurl.com/a6qz4ul

E: Tuossa vielä video kyseisestä vehkeestä.

http://www.youtube.com/watch?v=5PT7TrBBMP8

MikaL
-
Viestit: 224
Liittynyt: 29.7.2003 22:30
Auto: Passat 3b TDI

ViestiKirjoittaja MikaL » 10.4.2013 21:23

Mitä luokkaa muilla on ollut voimansiirtohäviöt moottoritehon ja vetopyörätehon välillä? Prosentuaalisesti siis. Rototestin penkki antoi vain vetöpyörätehot ja -väännöt. Kiinnostais etenkin noitten 012/01W laatikkojen häviöt.

JukkaA
-
Viestit: 1733
Liittynyt: 18.4.2004 19:57
Auto: CrossPolo 1.6TDI
Viesti:

ViestiKirjoittaja JukkaA » 11.5.2013 22:58

Turbodiesel.fi -penkkipäivien antia:

Kuva

Lienee maailman tehokkain 1.9TDI jakajapumpulla?

jarskii-
-
Viestit: 3303
Liittynyt: 29.8.2006 21:57
Auto: vento 1.9td -95 und golf mk2 -88 epämoottorilla

ViestiKirjoittaja jarskii- » 12.5.2013 2:12

litratehot kohillaan :)

Timpe^^
-
Viestit: 262
Liittynyt: 22.6.2005 19:43
Auto: VW Golf TDi (AHF 110+hv, race 0.520, r-nokka, gtb2260vk)

ViestiKirjoittaja Timpe^^ » 27.5.2013 20:58

Onkos JukkaA tuosta Golffista mitään projekti topiccia olemassa? Tai yleensäkään jotain lisäinfoa? :P

Kovat on numerot kyllä :)

Sami-
-
Viestit: 1971
Liittynyt: 8.7.2004 15:12
Auto: Golf 3 TTDi, Passat 3B5 TDi 4motion & 636B

ViestiKirjoittaja Sami- » 27.5.2013 23:23

Turbodiesel.fi. Kannattaa tutustua sivustoon mikäli aihe kiinnostaa. Sielä mm. tuosta Golfista esittely, mutta muutakin mielenkiintoista luettavaa ja katseltavaa löytyy ihan varmasti.

rst
-
Viestit: 240
Liittynyt: 28.5.2006 20:30

ViestiKirjoittaja rst » 11.7.2013 18:15

Golf 1.9 Tdi -01 farkku

-18/56 ahdin
-ultime 2
-r-nokka
-iso ic
-ohjelma
-muutettu mappi ohjaukselle
-2.5 putkisto

Ahtia piikkinä 1.8 ja hupputehon alueella 1.65bar

Amw penkissä 220hv 4900rpm ja 454nm 2800rpm

yli 200hv käytössä 3500rpm->

Oiskohan noilla paloilla vielä varaa nipistää ohjelmalla voimaa lisää?

JukkaA
-
Viestit: 1733
Liittynyt: 18.4.2004 19:57
Auto: CrossPolo 1.6TDI
Viesti:

ViestiKirjoittaja JukkaA » 11.7.2013 20:26

Rst: 11mm pumppu voisi auttaa tehonlisäyksessä varsinkin jos haluaa kohtuu savutonta tehoo. Alle 240hv se varmaan kuitenkin jää...

rst
-
Viestit: 240
Liittynyt: 28.5.2006 20:30

ViestiKirjoittaja rst » 11.7.2013 21:02

Ok, millanen investointi toi pumppu päivitys on?

marko586
-
Viestit: 94
Liittynyt: 9.10.2003 23:28
Auto: VW Bora (AGR)66kw Ja Golf iv variant 4-motion (AJM)

ViestiKirjoittaja marko586 » 11.7.2013 23:21

Kuva

492tkm ajettu agr, vakio alakerralla, vakio nokalla ja vakio imusarjalla.
ahtoja 2.3
pakopainetta 2.3
todella kevyt savu hönky täyskaasulla, muuten 95% savuton.
11mm pumppu
ultime2
2260vk

Vekke
-
Viestit: 95
Liittynyt: 5.9.2011 22:51
Auto: VW Lupo 3L --> 2L
Viesti:

ViestiKirjoittaja Vekke » 23.7.2013 12:25

1.2 TDI tuli ulos 119.3 Hp ja 284.8 Nm.
Kuva

Autossa BV35 vtg turbo, 560er suuttimet, vesiruisku ja suora putkisto.

Seuraava tavoite 144 hp ja sitä varten pieni turbo tarvitsee isoveljen.

diffas
-
Viestit: 849
Liittynyt: 11.4.2008 14:24
Auto: B5 A4 TDi+, D1 V8 4.2 Q
Viesti:

ViestiKirjoittaja diffas » 23.7.2013 16:51

Tälläinen tuli tos keväällä diisselifoorumin dynopäiviltä:
Kuva

Jonkun aikaa maatuaan penkissä saatiin tulos:
Kuva


Liekö totuus noiden välimaastosta vai ei. Ekas vedos auto vähä heilahti, siksi varmaa tuo "notkahdus" tos ylääl. Periaattees vois uskoa tuohon isompaan lukemaan, koska auto kipitti maililla kuitenki sen 14km/h kovempaa kuin vuotta aiemmin, ku silloin oli tehokäppyrä siin 277hp lukemissa.

Killer
-
Viestit: 390
Liittynyt: 16.10.2008 10:24
Auto: Passat B7 variant 2,0tdi + DSG 4 motion

ViestiKirjoittaja Killer » 1.9.2013 8:42

Passatti kävi TDIfreak:n käsittelyssä.

Muuten vakio 2.0tdi 8v, mutta dpf poistettu.
Pakolämmöt karkasi kierroksilla koko ajan yli 930ast.
Pienemmät lukemat on tyhjällä dpf:llä, mutta vakio ohjelmalla.

Dynolappu

JukkaA
-
Viestit: 1733
Liittynyt: 18.4.2004 19:57
Auto: CrossPolo 1.6TDI
Viesti:

ViestiKirjoittaja JukkaA » 8.9.2013 20:35

Viikonlopun teholaput, auton omistaja palikka2.

Golf Variant 1.9TDI AGR

Ilman ilokaasuja 392hv ja 581Nm:

Kuva

ja kaasuilla 469hv ja 700Nm:

Kuva

Vedot vedetty alle 3bar ahdoilla. Ilman ilokaasuja irtoaa 2.5bar paineella jo se 350hv.

diffas
-
Viestit: 849
Liittynyt: 11.4.2008 14:24
Auto: B5 A4 TDi+, D1 V8 4.2 Q
Viesti:

ViestiKirjoittaja diffas » 8.9.2013 23:35

Harmi ku puuttuu tykkää nappula :D

diffas
-
Viestit: 849
Liittynyt: 11.4.2008 14:24
Auto: B5 A4 TDi+, D1 V8 4.2 Q
Viesti:

ViestiKirjoittaja diffas » 4.10.2013 13:56

Tulipa tänään käytyä penkissä. Persedyno ei ihan hirveesti valehdellut, jotain pientä
tehonlisäystä on tapahtunut kuitenkin. A4 B5 2.5Tdi

Kuva

Kuva

http://www.youtube.com/watch?v=HrLYyCBPIGA&hd=1
Viimeksi muokannut diffas 7.10.2013 16:15, yhteensä muokattu 1 kertaa.

tekki
-
Viestit: 395
Liittynyt: 5.9.2011 16:59
Auto: Octavia Combi ASV, Golf Mk4 4MOTION ASZ

ViestiKirjoittaja tekki » 4.10.2013 18:20

On se 300 ylitys tiukassa :D

diffas
-
Viestit: 849
Liittynyt: 11.4.2008 14:24
Auto: B5 A4 TDi+, D1 V8 4.2 Q
Viesti:

ViestiKirjoittaja diffas » 4.10.2013 19:09

On se 300 ylitys tiukassa :D


Kyl tos yksi veto oli yli 300 (näkyy videossaki), mut tämmöinen kannustinlappu on parempi. :D

JukkaA
-
Viestit: 1733
Liittynyt: 18.4.2004 19:57
Auto: CrossPolo 1.6TDI
Viesti:

ViestiKirjoittaja JukkaA » 4.10.2013 19:26

Kaverin Passat 3BG 1.9TDI AVF 4motion

- Firad +80%
- Kansi, nokka
- GTB3576KLNRV

365hv ja 602Nm

Kuva

Sami J.
-
Viestit: 464
Liittynyt: 12.4.2007 18:07
Auto: Passat TDI 160kW

ViestiKirjoittaja Sami J. » 4.10.2013 21:25

Mikäs tossa aiheuttaa notkahduksen ahtojen nousussa? Eihän tämä Iisakki ole?

Sami-
-
Viestit: 1971
Liittynyt: 8.7.2004 15:12
Auto: Golf 3 TTDi, Passat 3B5 TDi 4motion & 636B

ViestiKirjoittaja Sami- » 5.10.2013 0:19

Automaatti?

diffas
-
Viestit: 849
Liittynyt: 11.4.2008 14:24
Auto: B5 A4 TDi+, D1 V8 4.2 Q
Viesti:

ViestiKirjoittaja diffas » 5.10.2013 9:59

Iisakkiha sakkaa hieman siinä kohti, että siitähä se vähä johtuu ilmeisemmin.

JukkaA
-
Viestit: 1733
Liittynyt: 18.4.2004 19:57
Auto: CrossPolo 1.6TDI
Viesti:

ViestiKirjoittaja JukkaA » 5.10.2013 10:05

Juu, manuaalista on kyse. Tuo ahtojen notkahdus on softan ohjaamaa ahtojen raajamista. Käyttäytyy vaan penkissä hieman eri tavalla kun tiellä. Tuollainen notkahdushan on nähtävissä NIIN monessa muussakin dynolapussa, toki yleensä hieman eri kohdassa.

TDIfreak
-
Viestit: 1798
Liittynyt: 28.7.2003 13:49
Auto: Golf CFFB DSG, T4 Multivan AHY, Deere DPF deleted
Viesti:

ViestiKirjoittaja TDIfreak » 5.10.2013 19:39

Taitaa herätä Hinon ahdin aika paljon paremmin kuin Deeren vastaavan kokoinen VGT-ahdin? Sakkaaminen tietysti vähän sotkee hienoa spoolausta.

JukkaA
-
Viestit: 1733
Liittynyt: 18.4.2004 19:57
Auto: CrossPolo 1.6TDI
Viesti:

ViestiKirjoittaja JukkaA » 6.10.2013 8:28

Tdifreak: Herääminen ja herkkyys on ehkä parempaa mutta tehon tuotossa eroa tuskin on. Ihan täysin vertailukelposia ei oo ollu ku kuulis Garretit on ollu pumppareissa ja kompuran otot 50 ja 54. Ei sitä oikein voi verrata jakajapumpulliseen kytkettyyn 56mm Borggiin. Mutta jos verrataan niin 54mm Garrett herää noin 400-500 kierrosta aikaisemmin.
...Tuossa olisi yksi 51/80 kompurainen uusi Borg. Sen kun laittaisi pumppariin niin olisi kiva vertailukohta...

Ja nyt takaisin topickin aiheeseen!

Baltic
-
Viestit: 242
Liittynyt: 6.8.2003 12:52
Auto: VW TRP -99 2,5 TDI +75kW aut. "transhotel". Golf IV Variant -02

ViestiKirjoittaja Baltic » 7.10.2013 15:34

Hoi JukkaA !
Ei osunut silmiin juttua noista rojekteista turbodisel foorumilla.
Olisko jotakin linkkiä.
Karmeita lukemia on kyllä paperilla!!!

diffas
-
Viestit: 849
Liittynyt: 11.4.2008 14:24
Auto: B5 A4 TDi+, D1 V8 4.2 Q
Viesti:

ViestiKirjoittaja diffas » 7.10.2013 16:23

Iisakki on vähä jemmassa tuol foorumilla yleiseltä katseelta. :)

marko586
-
Viestit: 94
Liittynyt: 9.10.2003 23:28
Auto: VW Bora (AGR)66kw Ja Golf iv variant 4-motion (AJM)

ViestiKirjoittaja marko586 » 17.5.2014 23:27

Uusin lappu penkkipäiviltä.
Kuva

Muutoksia vanhaan on uusi/käytetty alakerta vanhan räjähtäneen tilalle.

diffas
-
Viestit: 849
Liittynyt: 11.4.2008 14:24
Auto: B5 A4 TDi+, D1 V8 4.2 Q
Viesti:

ViestiKirjoittaja diffas » 18.5.2014 17:54

Yksi lappusista eiliselta. Voimaahan tuolta tuli, kunnolla kun saatiin kuormaa alas niin maksimi väännöt oli ~650@3000. aini

Kuva

diffas
-
Viestit: 849
Liittynyt: 11.4.2008 14:24
Auto: B5 A4 TDi+, D1 V8 4.2 Q
Viesti:

ViestiKirjoittaja diffas » 24.8.2014 11:20

Käytin eilen autoa rullilla st-motorsilla, kun oli audiclubin dynopäivä. No ei menny ihan kuin Hangossa konsanaan. Ensinäki auto oli aivan liian matala ks. dynoon, joten meni alustan ruuvauksella pari senttii ylemmäs ja sittenkään ei riittänyt ihan kunnolla. Sen verran tais kuitenkin nojata apurunko dynoon, että ei saanut tarpeeksi pitoa vetoon vaik pantiin ukkoa painoksi keulaan. Aina ku turbo spoolas, niin 3000 jälkeen pito karkas. Autojen sidonnatki oli sen verran riskejä, ettei kyl uskalla tuonne enään mennä. Tai sit ei o totuttu autoihin mitkä haluaa kiivetä selkeesti pois dynosta. :D

Savua tuntui tulevan aika miehekkäästi, mut se onkin tumma softa. Ihan jees 685nm/226kw@3100 kuitenki sai taululle just ennen ku pito karkas. Pitää AMW:ssa kk päästä kattoo uudelleen ja saaki suoraan verrokin edellisiin vetoihin.

Kuva

AnttiK
-
Viestit: 90
Liittynyt: 26.2.2006 12:11
Auto: VW Golf V 2.0TDi Lastutettu, VW Polo 1.2Tsi

ViestiKirjoittaja AnttiK » 29.11.2014 19:46

Ahdin, suuttimet ja ohjelma muutoksina aikaisempaan.

Kuva


Paluu

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Yahoo [Bot] ja 0 vierailijaa

© 2000 - 2016 ffp