OhjeOhje   HakuHaku   KäyttäjälistaKäyttäjälista   KäyttäjäryhmätKäyttäjäryhmät   RekisteröidyRekisteröidy   Omat asetuksetOmat asetukset   Kirjaudu sisään tarkistaaksesi yksityiset viestitKirjaudu sisään tarkistaaksesi yksityiset viestit   Kirjaudu sisäänKirjaudu sisään 

Vastaa viestiin    ffp Foorumin päävalikko -> Tekniikka - Diesel Siirry sivulle Edellinen  1, 2, 3, 4, 5
Näytä edellinen aihe :: Näytä seuraava aihe  
Kirjoittaja Viesti
tos
 
Golf 5 2.0TDI 4M -06, Golf 1 Cabriolet -92, Polo Classic -84, Jetta CL 1.5 AT -83

LähetäLähetetty: 12.9.2010 19:36    Viestin aihe:

Lainaus:
joten jätettiin huipputehot seuraavaan kertaan.

Vaatimattomat... ;)
santikko
 
passat 3b AHU

LähetäLähetetty: 12.9.2010 20:30    Viestin aihe:

tekeekös täällä satakunnassa joku ohjelmia? tuo passatti kaipailis ohjelmapäivitystä, jahka ilmamassamittarin saa uusittua. kuinkas pitkälle vakiosuuttimilla riittää kakku? taitaa olla kuitenkin viksumpi ultimet tai racet asentaa ennen ohjelmaa? ja minkä hintasta lystiä tuo ohjelman teko on?
diffas
 
B5 A4 TDi+, D1 V8 4.2 Q

LähetäLähetetty: 12.9.2010 22:17    Viestin aihe:

Lainaus:
Vaatimattomat... ;)


No mut onha 300heppaa mersun padasta lähes naurettavan vähän. :)
MJF
 
B2q TDic, C5q TDI, Scirocco TS

LähetäLähetetty: 12.9.2010 22:28    Viestin aihe:



Tommosella lapulla tuli Audi leimattua. Felician 1,9D ahdettuna.
mikan
 
3 * turbo

LähetäLähetetty: 12.9.2010 22:49    Viestin aihe:

Audissa Felician motti? Kovasti näyttää ainakin kierroksia löytyvän!
diesel power
 
Mersuja ja VAG

LähetäLähetetty: 13.9.2010 9:38    Viestin aihe:

Lainaus:
No mut onha 300heppaa mersun padasta lähes naurettavan vähän. :)


Niinhän se on, eikä kulje mihinkään...
MJF
 
B2q TDic, C5q TDI, Scirocco TS

LähetäLähetetty: 13.9.2010 9:59    Viestin aihe:

Felician motti on joo. Täysin säätämättä mentiin penkkiin leimalappua hakemaan, jospa tuolta pikkuruuvauksilla sais voimaakin tuonne yläkierroksille :) Turbona on om606 K14 ja 10mm HP-pumpulla.
diffas
 
B5 A4 TDi+, D1 V8 4.2 Q

LähetäLähetetty: 23.10.2010 16:31    Viestin aihe:

Tuliha omaki käytettyä sitten ahdinrempan jälkeen penkissä. Kyllähä siin pientä parannusta on näemmä tullut kuitenkin. :)
JuhaS84
 

LähetäLähetetty: 25.10.2010 10:15    Viestin aihe:

http://i841.photobucket.com/albums/zz332/JuhaS84/dyno/jep.jpg

siinä olis 1.9td käppyrä..joku mättää ku isot paineet ja vähän tehoa..olisko sitten toi pumppu vähän p**ka. pakosarja alko vuotamaan aikas reilusti mut se ei kait pitäs vaikuttaa ku tohon heräämiseen...alakierroksilla pukkaa savua aivan tolkuttomasti mut rauhottuu ku paineet nousee.. vetävät pitäis olla 5500 mut kummasti alkaa tippumaan aikasin.. tiellä ajaessa kuitenki paineet pysyy samassa eikä ala laskemaan niinku tossa lapussa...
MJF
 
B2q TDic, C5q TDI, Scirocco TS

LähetäLähetetty: 25.10.2010 11:29    Viestin aihe:

Onhan tuossa vetoja ollut siihen asti kun on kaasu nostettu. Mikä turbo/pumppu? Mitäs pakopaineet sanoo?
JuhaS84
 

LähetäLähetetty: 25.10.2010 12:29    Viestin aihe:

pumppu on nikon tekele..ja ahdin on hx30.. pakopaineita ei oo tullu vielä mittailtua:) pumppu vaatii vielä pikkasen roplaamista..
Sami-
 
Golf TDi '96 & Golf TDi 4motion '01

LähetäLähetetty: 25.10.2010 14:21    Viestin aihe:

Tieten vakiokansi yms tuossa kokoonpanossa? Luulen että pakopaineet on melkoset. Kohta lentää kankea jos johonkin suuntaan. Nimim. kokemusta on. ;)
JukkaA
 
Polo TDI

LähetäLähetetty: 25.10.2010 14:30    Viestin aihe:

Asiallisen oloinen lappu JuhaS84:lla. Eikun kunnon pumppua kehiin, pakosarja tiiviiksi ja uutta yritystä. Saat tuon Sami-:n huutelunkin loppumaan! (nimim: myös toisten virheistä voi oppia)
JuhaS84
 

LähetäLähetetty: 25.10.2010 14:44    Viestin aihe:

eipä ole vakiokansi ja onhan sitä muutenki vahvisteltu....
Liyno
 
VAG TDI

LähetäLähetetty: 25.10.2010 18:48    Viestin aihe:

Kyllähän tuolla joku vielä ahistaa jos on kanttaki hiplattu ja tuommosella ahtimella ei parempaa tullu. Putkisto? Jäähdytys?

Ite jarrutin AAZista isohkolla vnteellä lähes samat lukemat vakio alakerralla,vakio kannella ja Nikon 10mm pumpulla. Vääntökäyrä toki paljon "dieselmäisempii" 2500rpm 340Nm.

Hyvät lukemat kuitenkin. Parannustakin varmaan sais vielä.
JuhaS84
 

LähetäLähetetty: 25.10.2010 20:02    Viestin aihe:

joo tohon käyrän muotoon varmaan vaikuttaa aikas paljon toi pakosarjan vuoto.. edellispäivänä halkes ahtimen laipaalta..ja vuotaa reilusti.. eikös noi putkisto ja jäähytys oo ensimmäisiä mitä tehään ennen ku ees yritetään virittää... ja sitä parannusta pitäis tulla kuitenki jonkinverran mut katotaan sitte keväällä...
Aki-76
 
Klassikko poloinen

LähetäLähetetty: 26.10.2010 8:07    Viestin aihe:

Niin,kyllä se pumppu on kaiken aa ja oo.Vuodot ehdottomasti kuriin niillä on iso merkitys,muuhunkin kuin heräämiseen.
Sami-
 
Golf TDi '96 & Golf TDi 4motion '01

LähetäLähetetty: 26.10.2010 17:03    Viestin aihe:

Kuka täällä huutelee? Omia kokemuksia jaan jotta muut osaa vältellä pommeja.

JukkaA: Milloinkas sieltäpäin valmistuu muitakin kuin käyttis-diiseleitä pilleri-vnt:llä? :)
JukkaA
 
Polo TDI

LähetäLähetetty: 26.10.2010 17:58    Viestin aihe:

Tällä vauhdilla ei koskaan, joten taidan jatkossakin keskittyä vain tähän foorumi pätemiseen. Onneksi en ole ainoa tässä tilanteessa;)
Sami-
 
Golf TDi '96 & Golf TDi 4motion '01

LähetäLähetetty: 26.10.2010 19:11    Viestin aihe:

Niinpä, onneksi et ole ainoa haaveilija.
pessi
 

LähetäLähetetty: 30.10.2010 15:53    Viestin aihe:

2.5 v6 akn Lappu. Suuttimet, Fin-turbon hybridi, Karalan? ohjelma, ahdot 1.6bar, 3" dp, katit paikoillaan ja muutenkin orkkis putki. Eipä ole kovin kummoiset käppyrät.
diffas
 
B5 A4 TDi+, D1 V8 4.2 Q

LähetäLähetetty: 9.10.2011 1:58    Viestin aihe:

Vähä ollut hiljaista tällä rintamalla, mut tänään saatiin uudet lukemat paperille.
1.5barilla heruu tän verran voimaa.



Viimeinen muokkaaja, diffas pvm 26.11.2011 20:00, muokattu 1 kertaa
JukkaA
 
Polo TDI

LähetäLähetetty: 9.10.2011 6:09    Viestin aihe:

On siinä tehoaluetta, 250hp 3200-4800rpm. Hyvä Diffas!
diffas
 
B5 A4 TDi+, D1 V8 4.2 Q

LähetäLähetetty: 9.10.2011 10:56    Viestin aihe:

Kiits kiits. Viel on tollaista ihmeellista notkahtelua tuolla yläkierroksilla, vois melkein veikata jotain ennakoihin viittavaa tapahtuvan. Pitää ehkä jossain vaihees kattoo jotain, et tekiskö jotain.
samza
ffp jäsen

pari golffia ja passatti

LähetäLähetetty: 9.10.2011 11:08    Viestin aihe:

etuveto? Voisin kuvitella että pyrkii pyörä lyömään tyhjää aika herkästi:)
diffas
 
B5 A4 TDi+, D1 V8 4.2 Q

LähetäLähetetty: 9.10.2011 11:32    Viestin aihe:

En tiiä, en ole nangkangia koittanut alla. ;)
Putko
 
Caddy 2K 16v 2.0tdi, mk4 1.9 pd 4motion, mk2 1.8t Syncro Audi Cabriolet

LähetäLähetetty: 9.10.2011 15:18    Viestin aihe:

Oikeestaan tuo näyttää juuri siltä mitä softa pyytää paitsi tuo tehon nousu 4400rpm jälkeen.
diffas
 
B5 A4 TDi+, D1 V8 4.2 Q

LähetäLähetetty: 9.10.2011 17:50    Viestin aihe:

Niin en tiiä mitää softa-puolesta. :)
diffas
 
B5 A4 TDi+, D1 V8 4.2 Q

LähetäLähetetty: 23.10.2011 22:12    Viestin aihe:

Pantiin yläkeskialueelle vähä lisää:


http://www.youtube.com/watch?v=tn5vHWmMnPI


Viimeinen muokkaaja, diffas pvm 19.12.2011 20:48, muokattu 1 kertaa
ramikoo
 
Audi 80 2,6 q avant ja Cordoba Sdi 01

LähetäLähetetty: 24.10.2011 8:12    Viestin aihe:

Taas vähän lisää, hyvä hyvä! Kolmonen ei ole enää kaukana, tosin tuolla setupilla ei sinne taida päästä. Tässä sen huomaa miten iso merkitys softalla ja säädöillä on.
diffas
 
B5 A4 TDi+, D1 V8 4.2 Q

LähetäLähetetty: 25.10.2011 11:03    Viestin aihe:

Joo ei tosta varmaan juurikaa enempi irti saa tolla ahtimella, luulen. No tietty vankan savun saattelemana varmaankin, mut siihen ei lähdetä. Nytkin tippuu syötöt 6mg 4000-4900 välille. Saattaispa olla lähellekin kolmea jos täydellä hönkyllä vetäis loppuun. :)
AnttiK
 
VW Golf V 2.0TDi R1287+ GTB2260vk 224 kW, VW Sharan 1.8T -01

LähetäLähetetty: 18.12.2011 0:32    Viestin aihe:

BKD Golfista muutamalla muutoksella. Eli
-Bosio R1287 suutinkärjet
-Audin GTB2260VK ahdin
-Milltek kokoputkisto
-Sachs Race asetelma ja levy
-Softa




Viimeinen muokkaaja, AnttiK pvm 15.4.2013 0:52, muokattu 2 kertaa
pipo_esa
 

LähetäLähetetty: 18.12.2011 0:42    Viestin aihe:

Kuinkas vauhtipyörä pelaa?
AnttiK
 
VW Golf V 2.0TDi R1287+ GTB2260vk 224 kW, VW Sharan 1.8T -01

LähetäLähetetty: 18.12.2011 1:22    Viestin aihe:

Lainaus:
Kuinkas vauhtipyörä pelaa?


Kyllä vauhtipyörä pohjaa jossakin 3000 kierroksen korvilla, mutta ei kuitenkaan jyrise vaan tuntuu niinkuin moottorin kannakkeet olis mallia kovat.
Vauhtipyörä ja muut kykimen osat olleet käytössä nyt vähän alle vuoden.
JukkaA
 
Polo TDI

LähetäLähetetty: 18.12.2011 8:08    Viestin aihe:

Tosi tasaiset ja järkevän näköiset käyrät tossa BKDssä. Rajoittuuko toi vetoalue yläpäästä turbon koon vai jonkun muun asian takia?
AnttiK
 
VW Golf V 2.0TDi R1287+ GTB2260vk 224 kW, VW Sharan 1.8T -01

LähetäLähetetty: 18.12.2011 12:33    Viestin aihe:

Lainaus:
Rajoittuuko toi vetoalue yläpäästä turbon koon vai jonkun muun asian takia?


Kansi on koskematon ja toisaalta ahdin alkaa kiljumaan jos koittaa nostaa painetta.
TDIfreak
 
Kustomoitu DSG

LähetäLähetetty: 18.12.2011 12:39    Viestin aihe:

Taitaa olla kovimmat vääntölukemat 2-litraisesta.
qosma
 
4-motion golfi

LähetäLähetetty: 18.12.2011 13:32    Viestin aihe:

Asiallinen lappu, taitaa olla kovimmat teholukematkin 2litraisesta
tos
 
Golf 5 2.0TDI 4M -06, Golf 1 Cabriolet -92, Polo Classic -84, Jetta CL 1.5 AT -83

LähetäLähetetty: 18.12.2011 20:14    Viestin aihe:

Ohhoh... lähes wanhan v10 TDI:n vääntölukemat :D
tuikku
 

LähetäLähetetty: 19.12.2011 10:25    Viestin aihe:

.
... Semmoinen juttuhan se on syytä tässä vielä mainita, että varsinaisestihan tuosta Antin autosta ei ole max tehoja edes haettukaan, vaan hyvää toimivuutta, syöttöjä on lisätty sellaisina annoksina, jotka on sitten saatu myös hyvin pelaamaan.
Varmaan voisi vielä pikkuisen käyrät parantuakkin, jos antaisi kunnolla savuttaa.
Mutta, liittyen omiin kokemuksiinikin, niin varmaan ollaan syöttömäärien osalta tasolla, jossa suorasuihkarilla saa siitä vain vähän etua, mutta paljon tuubaa putkesta.

Tuo Golffi kyllä hyvin pelaa.
Sami-
 
Golf TDi '96 & Golf TDi 4motion '01

LähetäLähetetty: 19.12.2011 18:12    Viestin aihe:

Mitkäs on painelukemat imu- ja pakosarjassa?
AnttiK
 
VW Golf V 2.0TDi R1287+ GTB2260vk 224 kW, VW Sharan 1.8T -01

LähetäLähetetty: 19.12.2011 19:04    Viestin aihe:

Pakopainetta ei nyt tiedossa, ahtopainetta maksimi väännön kohdalla 2.3 Bar ja tehon kohdalla 2.25. Ilmamassa 1500 mg 2900- 3850 kierroksen välillä, jonka jälkeen romahtaa.
AFR on väännön kohdalla noin 14 ja tehon kohdalla 15.
Sami-
 
Golf TDi '96 & Golf TDi 4motion '01

LähetäLähetetty: 19.12.2011 22:20    Viestin aihe:

Olisi kyllä jännä saada tietää pakopaine-lukematkin. Lähinnä vertailutietona omaan kokoonpanoon. Jotenkin tuntuu omituiselta tuon oman ahtimen käyttäytyminen taas.

Btw hyvät lukemat. :)
adsl2+
 
Golf V 2.0tdi 4motion BKD

LähetäLähetetty: 21.12.2011 8:51    Viestin aihe:

Kas, tullut suomeenkin tuollainen BKD viri...UK ukkojen touhuja lukenut ja samoja osia tuntuu olevan kiinni.
Pitäisköhän sitä taasen omaankin hommata uusia palikoita :)
JukkaA
 
Polo TDI

LähetäLähetetty: 18.5.2012 22:34    Viestin aihe:

Pumpparit menee menojaan, mutta jakajapumput tulee kyllä hiljalleen perästä.

Tässä pari esimerkkiä tältä päivältä:

Polo ALH


Golf AGR
jarskii-
 
vento 1.9td -95 und golf mk2 -88 epämoottorilla

LähetäLähetetty: 18.5.2012 22:46    Viestin aihe:

kohta se +300hp laput löytyy jakajapumpullisestakin. ellei löydy jo?

jukkaA: hienot lukemat kyllä :)
JukkaA
 
Polo TDI

LähetäLähetetty: 18.5.2012 22:52    Viestin aihe:

Vielä on vähän hommaa, mutta kyllä se sieltä vielä...
palikka2
 
Golf variant IV 20VT 4-motion

LähetäLähetetty: 18.5.2012 22:54    Viestin aihe:

Jonain kauniina päivänä... :D
Sami-
 
Golf TDi '96 & Golf TDi 4motion '01

LähetäLähetetty: 19.5.2012 1:43    Viestin aihe:

Noh, milläs paineilla Jukka ajelit lappusesi ja mikä ahdin?
Aki-76
 
Klassikko poloinen

LähetäLähetetty: 19.5.2012 5:19    Viestin aihe:

Tulee mielenkiintoinen kesä..Kyllähän 550nm vääntö 1.9tdi jakajapumpullisesta on jo mielestäni aika kova juttu,eikä tuo tehokaan huono ole,päin vastoin.
JukkaA
 
Polo TDI

LähetäLähetetty: 19.5.2012 7:25    Viestin aihe:

Hannun entinen hx30 ja 2.2bar. Ihan normiasetuksilla ajettiin penkissä, eli kaikki dyno queen kikat mm. Hammermodi jäivät toiseen kertaan. Hannulla taisi silloin olla 2.2barlla hieman vähemmän tehoa.
TDIfreak
 
Kustomoitu DSG

LähetäLähetetty: 19.5.2012 8:51    Viestin aihe:

Hyviä lappuja on tullut. Polttoaineen lämpötilaan kannattaa kiinnittää huomiota, jos menee kuumaksi niin ei tule niitä viimeisiä hepoja.
diffas
 
B5 A4 TDi+, D1 V8 4.2 Q

LähetäLähetetty: 19.5.2012 11:36    Viestin aihe:

Hyvä ku vehkeet alkaa rokkaa pikkuhiljaa. Aijai. :)
JukkaA
 
Polo TDI

LähetäLähetetty: 20.5.2012 12:58    Viestin aihe:

TDIfreak: Mulla oli dynovedossa polttoaineen lämmöt 39.6 astetta. Onko se liian paljon vai sopivasti?
TDIfreak
 
Kustomoitu DSG

LähetäLähetetty: 21.5.2012 0:23    Viestin aihe:

Ihan ok nuo Jukan lämmöt vielä minun mielestä.
Yli 50 kun meni yhdessä ALH:ssa Ultime2:lla niin lähti teho tippumaan selvästi. Voi tieten olla että kaikki pumput ei reagoi samalla viisiin lämmönnousuun eli ei ole yhtä herkkiä.
JukkaA
 
Polo TDI

LähetäLähetetty: 21.5.2012 5:09    Viestin aihe:

Mulla on paluu suoraan tankkiin eli se lämmittää kerralla koko tankillisen. Laitoin nyt kuitenkin löpöjäähyn tilaukseen.
ramikoo
 
Audi 80 2,6 q avant ja Cordoba Sdi 01

LähetäLähetetty: 21.5.2012 8:21    Viestin aihe:

Heinot lukemat kyllä Jukalla. Kolmonen ei ole enää kovin kaukana. Ja jos vanhat merkit paikkansa pitää niin Akin on syytä varata se sikspäkki tai mikälie pullakahvi jo valmiiksi. Onnittelut Jukalle epäonnistuneesta viristä, tehothan taisi nousta :D
S4mmy
 
Golf VR6 -92 ja Audi A6 C4 (Projekti Opel Rekord E)

LähetäLähetetty: 3.6.2012 20:07    Viestin aihe:

Perheestä löytyy tuollainen B8 korin AS4:nen 3.0Tdi koneella. Eli ABT:n virittämä ja korisarjat yms.

Tehoja on 300-350hp ja 600-700Nm lupaavat tehoja, penkissä ei ole käytetty, mutta ABT:lta antavat lapun joka lupaa vähintään tuollaiset tehot. 0-100km/h huonolla mittauksella 5.3s, ja silti keskikulutus about 5l/100km :)
diffas
 
B5 A4 TDi+, D1 V8 4.2 Q

LähetäLähetetty: 11.6.2012 18:43    Viestin aihe:

Postataan teaseri tähän väliin. ;)
tttalja
 
EkoJetta mk3, EkoVento, 9-5 viina-Aero, Honda SP-2 ja pari Solifer Exporttia ym.

LähetäLähetetty: 11.6.2012 19:43    Viestin aihe:

Teaser 2: Löytyi kuulemma ilmavikojen korjaamisen jälkeen vielä vähän enemmänkin. =)
tttalja
 
EkoJetta mk3, EkoVento, 9-5 viina-Aero, Honda SP-2 ja pari Solifer Exporttia ym.

LähetäLähetetty: 11.6.2012 20:25    Viestin aihe:

Laitetaan nyt omakin. Ei kai tuossa sitten sen enempää seliteltävää. Ahistaa, joka jo tiedettiin. =I

Eli tästä projektista



Viimeinen muokkaaja, tttalja pvm 11.6.2012 20:26, muokattu 1 kertaa
Jani.K
 
Octavia 2.0Tdi

LähetäLähetetty: 11.6.2012 20:25    Viestin aihe:

Paljonko siinä nyt on, laaja käsite tuo yli 300...
JukkaA
 
Polo TDI

LähetäLähetetty: 11.6.2012 20:29    Viestin aihe:



- 5x0.34mm suuttimet
- 11mm pumppu, pari modia siinä
- polttoainelinjat, siirtopumppu jne.
- HX30 hybridi
- 2.4bar ahtoja

Dynossa ahdin heräsi niin, että >2bar on 3300rpm kohdalla. Tiellä ahtoja on parhaillaan >2bar 2500rpm (6.vaihde).

Kaikki speksit on julkista, tässä ei oo mitään supersecrettii. Mutta ei kysymyksiä tähän topikkiin!


Viimeinen muokkaaja, JukkaA pvm 12.6.2012 10:55, muokattu 1 kertaa
Timpe^^
 
VW Golf TDi (AHF 110+hv, race 0.520, r-nokka, gtb2260vk)

LähetäLähetetty: 12.6.2012 4:59    Viestin aihe:

Onnittelut Jukalle 300 ylityksestä :)
JukkaA
 
Polo TDI

LähetäLähetetty: 17.6.2012 19:22    Viestin aihe:

Kiitos Timpe.

Laitetaas nyt videokin esille. Vitosella vedettyä vetoa ei ole videolla, mutta nelosella vedetty nopea rykäisy näytti tältä: http://www.youtube.com/watch?v=yXRzNPxOSBY&feature=youtu.be

Veto lähtee kohdasta 4:10
tikkku
 
td vento

LähetäLähetetty: 18.6.2012 21:23    Viestin aihe:

jukalle nostella hattua :) saapa nähdä mitä oma ahu antaa kunhan saa kytkimen pitämään niin käydä rullilla.. :) tällähetkellä ultime1, switzerin s100g 11mm nestepäällä oleva mekaaninen pumppu+kaikki muut pakolliset.. jos 150hp paremmalle puolelle päästään niin oon ihan tyytyväinen..
mrannikko
 
Seat Cordoba Vario

LähetäLähetetty: 19.6.2012 13:51    Viestin aihe:

^^ Samoille rullille pitäisi piakkoin itsekkin mennä. Pääsisi katsomaan tilannetta että missä mennään. Mutta enköhän tyydy tuohon 200-250 väliin.

Niin ja onneksi olkoon 300 ylittäneille! :)
akseliporakorpi
 
Passat 4motion 1.9tdi -03

LähetäLähetetty: 19.6.2012 16:21    Viestin aihe:

Minkälaisia tehoja voi haaveilla Firad +100% 1043 ja GTB2260VK ahtimella? Mitä muuta pitäisi samalla vaihtaa, dp jne?
diffas
 
B5 A4 TDi+, D1 V8 4.2 Q

LähetäLähetetty: 19.6.2012 16:26    Viestin aihe:

siinä 300hepan hujakoilla noilla mennään.
palikka2
 
Golf variant IV 20VT 4-motion

LähetäLähetetty: 12.1.2013 21:44    Viestin aihe:

Ei toimi taas toi image postaus, joten linkataan...

http://tinyurl.com/a6qz4ul

E: Tuossa vielä video kyseisestä vehkeestä.

http://www.youtube.com/watch?v=5PT7TrBBMP8
mikaa
 
Passat 3b TDI

LähetäLähetetty: 10.4.2013 20:23    Viestin aihe:

Mitä luokkaa muilla on ollut voimansiirtohäviöt moottoritehon ja vetopyörätehon välillä? Prosentuaalisesti siis. Rototestin penkki antoi vain vetöpyörätehot ja -väännöt. Kiinnostais etenkin noitten 012/01W laatikkojen häviöt.
JukkaA
 
Polo TDI

LähetäLähetetty: 11.5.2013 21:58    Viestin aihe:

Turbodiesel.fi -penkkipäivien antia:



Lienee maailman tehokkain 1.9TDI jakajapumpulla?
jarskii-
 
vento 1.9td -95 und golf mk2 -88 epämoottorilla

LähetäLähetetty: 12.5.2013 1:12    Viestin aihe:

litratehot kohillaan :)
Timpe^^
 
VW Golf TDi (AHF 110+hv, race 0.520, r-nokka, gtb2260vk)

LähetäLähetetty: 27.5.2013 19:58    Viestin aihe:

Onkos JukkaA tuosta Golffista mitään projekti topiccia olemassa? Tai yleensäkään jotain lisäinfoa? :P

Kovat on numerot kyllä :)
Sami-
 
Golf TDi '96 & Golf TDi 4motion '01

LähetäLähetetty: 27.5.2013 22:23    Viestin aihe:

Turbodiesel.fi. Kannattaa tutustua sivustoon mikäli aihe kiinnostaa. Sielä mm. tuosta Golfista esittely, mutta muutakin mielenkiintoista luettavaa ja katseltavaa löytyy ihan varmasti.
rst
 

LähetäLähetetty: 11.7.2013 17:15    Viestin aihe:

Golf 1.9 Tdi -01 farkku

-18/56 ahdin
-ultime 2
-r-nokka
-iso ic
-ohjelma
-muutettu mappi ohjaukselle
-2.5 putkisto

Ahtia piikkinä 1.8 ja hupputehon alueella 1.65bar

Amw penkissä 220hv 4900rpm ja 454nm 2800rpm

yli 200hv käytössä 3500rpm->

Oiskohan noilla paloilla vielä varaa nipistää ohjelmalla voimaa lisää?
JukkaA
 
Polo TDI

LähetäLähetetty: 11.7.2013 19:26    Viestin aihe:

Rst: 11mm pumppu voisi auttaa tehonlisäyksessä varsinkin jos haluaa kohtuu savutonta tehoo. Alle 240hv se varmaan kuitenkin jää...
rst
 

LähetäLähetetty: 11.7.2013 20:02    Viestin aihe:

Ok, millanen investointi toi pumppu päivitys on?
marko586
 
VW Bora (AGR)66kw

LähetäLähetetty: 11.7.2013 22:21    Viestin aihe:



492tkm ajettu agr, vakio alakerralla, vakio nokalla ja vakio imusarjalla.
ahtoja 2.3
pakopainetta 2.3
todella kevyt savu hönky täyskaasulla, muuten 95% savuton.
11mm pumppu
ultime2
2260vk
Vekke
 
VW Lupo 3L --> 2L

LähetäLähetetty: 23.7.2013 11:25    Viestin aihe:

1.2 TDI tuli ulos 119.3 Hp ja 284.8 Nm.


Autossa BV35 vtg turbo, 560er suuttimet, vesiruisku ja suora putkisto.

Seuraava tavoite 144 hp ja sitä varten pieni turbo tarvitsee isoveljen.
diffas
 
B5 A4 TDi+, D1 V8 4.2 Q

LähetäLähetetty: 23.7.2013 15:51    Viestin aihe:

Tälläinen tuli tos keväällä diisselifoorumin dynopäiviltä:


Jonkun aikaa maatuaan penkissä saatiin tulos:



Liekö totuus noiden välimaastosta vai ei. Ekas vedos auto vähä heilahti, siksi varmaa tuo "notkahdus" tos ylääl. Periaattees vois uskoa tuohon isompaan lukemaan, koska auto kipitti maililla kuitenki sen 14km/h kovempaa kuin vuotta aiemmin, ku silloin oli tehokäppyrä siin 277hp lukemissa.
Killer
 
Passat Variant 3C 2.0TDI DSG sportline -06, G4 GTI -00

LähetäLähetetty: 1.9.2013 7:42    Viestin aihe:

Passatti kävi TDIfreak:n käsittelyssä.

Muuten vakio 2.0tdi 8v, mutta dpf poistettu.
Pakolämmöt karkasi kierroksilla koko ajan yli 930ast.
Pienemmät lukemat on tyhjällä dpf:llä, mutta vakio ohjelmalla.

Dynolappu
JukkaA
 
Polo TDI

LähetäLähetetty: 8.9.2013 19:35    Viestin aihe:

Viikonlopun teholaput, auton omistaja palikka2.

Golf Variant 1.9TDI AGR

Ilman ilokaasuja 392hv ja 581Nm:



ja kaasuilla 469hv ja 700Nm:



Vedot vedetty alle 3bar ahdoilla. Ilman ilokaasuja irtoaa 2.5bar paineella jo se 350hv.
diffas
 
B5 A4 TDi+, D1 V8 4.2 Q

LähetäLähetetty: 8.9.2013 22:35    Viestin aihe:

Harmi ku puuttuu tykkää nappula :D
diffas
 
B5 A4 TDi+, D1 V8 4.2 Q

LähetäLähetetty: 4.10.2013 12:56    Viestin aihe:

Tulipa tänään käytyä penkissä. Persedyno ei ihan hirveesti valehdellut, jotain pientä
tehonlisäystä on tapahtunut kuitenkin. A4 B5 2.5Tdi





http://www.youtube.com/watch?v=HrLYyCBPIGA&hd=1


Viimeinen muokkaaja, diffas pvm 7.10.2013 15:15, muokattu 1 kertaa
tekki
 
Octavia Combi ASV, Golf Mk4 4MOTION ASZ

LähetäLähetetty: 4.10.2013 17:20    Viestin aihe:

On se 300 ylitys tiukassa :D
diffas
 
B5 A4 TDi+, D1 V8 4.2 Q

LähetäLähetetty: 4.10.2013 18:09    Viestin aihe:

Lainaus:
On se 300 ylitys tiukassa :D


Kyl tos yksi veto oli yli 300 (näkyy videossaki), mut tämmöinen kannustinlappu on parempi. :D
JukkaA
 
Polo TDI

LähetäLähetetty: 4.10.2013 18:26    Viestin aihe:

Kaverin Passat 3BG 1.9TDI AVF 4motion

- Firad +80%
- Kansi, nokka
- GTB3576KLNRV

365hv ja 602Nm

Sami J.
 
Passat TDI 160kW

LähetäLähetetty: 4.10.2013 20:25    Viestin aihe:

Mikäs tossa aiheuttaa notkahduksen ahtojen nousussa? Eihän tämä Iisakki ole?
Sami-
 
Golf TDi '96 & Golf TDi 4motion '01

LähetäLähetetty: 4.10.2013 23:19    Viestin aihe:

Automaatti?
diffas
 
B5 A4 TDi+, D1 V8 4.2 Q

LähetäLähetetty: 5.10.2013 8:59    Viestin aihe:

Iisakkiha sakkaa hieman siinä kohti, että siitähä se vähä johtuu ilmeisemmin.
JukkaA
 
Polo TDI

LähetäLähetetty: 5.10.2013 9:05    Viestin aihe:

Juu, manuaalista on kyse. Tuo ahtojen notkahdus on softan ohjaamaa ahtojen raajamista. Käyttäytyy vaan penkissä hieman eri tavalla kun tiellä. Tuollainen notkahdushan on nähtävissä NIIN monessa muussakin dynolapussa, toki yleensä hieman eri kohdassa.
TDIfreak
 
Kustomoitu DSG

LähetäLähetetty: 5.10.2013 18:39    Viestin aihe:

Taitaa herätä Hinon ahdin aika paljon paremmin kuin Deeren vastaavan kokoinen VGT-ahdin? Sakkaaminen tietysti vähän sotkee hienoa spoolausta.
JukkaA
 
Polo TDI

LähetäLähetetty: 6.10.2013 7:28    Viestin aihe:

Tdifreak: Herääminen ja herkkyys on ehkä parempaa mutta tehon tuotossa eroa tuskin on. Ihan täysin vertailukelposia ei oo ollu ku kuulis Garretit on ollu pumppareissa ja kompuran otot 50 ja 54. Ei sitä oikein voi verrata jakajapumpulliseen kytkettyyn 56mm Borggiin. Mutta jos verrataan niin 54mm Garrett herää noin 400-500 kierrosta aikaisemmin.
...Tuossa olisi yksi 51/80 kompurainen uusi Borg. Sen kun laittaisi pumppariin niin olisi kiva vertailukohta...

Ja nyt takaisin topickin aiheeseen!
Baltic
 
VW TRP -99 2,5 TDI +75kW aut. "transhotel". Golf IV Variant -02

LähetäLähetetty: 7.10.2013 14:34    Viestin aihe:

Hoi JukkaA !
Ei osunut silmiin juttua noista rojekteista turbodisel foorumilla.
Olisko jotakin linkkiä.
Karmeita lukemia on kyllä paperilla!!!!!
diffas
 
B5 A4 TDi+, D1 V8 4.2 Q

LähetäLähetetty: 7.10.2013 15:23    Viestin aihe:

Iisakki on vähä jemmassa tuol foorumilla yleiseltä katseelta. :)
marko586
 
VW Bora (AGR)66kw

LähetäLähetetty: 17.5.2014 22:27    Viestin aihe:

Uusin lappu penkkipäiviltä.


Muutoksia vanhaan on uusi/käytetty alakerta vanhan räjähtäneen tilalle.
diffas
 
B5 A4 TDi+, D1 V8 4.2 Q

LähetäLähetetty: 18.5.2014 16:54    Viestin aihe:

Yksi lappusista eiliselta. Voimaahan tuolta tuli, kunnolla kun saatiin kuormaa alas niin maksimi väännöt oli ~650@3000. aini

diffas
 
B5 A4 TDi+, D1 V8 4.2 Q

LähetäLähetetty: 24.8.2014 10:20    Viestin aihe:

Käytin eilen autoa rullilla st-motorsilla, kun oli audiclubin dynopäivä. No ei menny ihan kuin Hangossa konsanaan. Ensinäki auto oli aivan liian matala ks. dynoon, joten meni alustan ruuvauksella pari senttii ylemmäs ja sittenkään ei riittänyt ihan kunnolla. Sen verran tais kuitenkin nojata apurunko dynoon, että ei saanut tarpeeksi pitoa vetoon vaik pantiin ukkoa painoksi keulaan. Aina ku turbo spoolas, niin 3000 jälkeen pito karkas. Autojen sidonnatki oli sen verran riskejä, ettei kyl uskalla tuonne enään mennä. Tai sit ei o totuttu autoihin mitkä haluaa kiivetä selkeesti pois dynosta. :D

Savua tuntui tulevan aika miehekkäästi, mut se onkin tumma softa. Ihan jees 685nm/226kw@3100 kuitenki sai taululle just ennen ku pito karkas. Pitää AMW:ssa kk päästä kattoo uudelleen ja saaki suoraan verrokin edellisiin vetoihin.

Näytä edelliset viestit:   
Vastaa viestiin    ffp Foorumin päävalikko -> Tekniikka - Diesel Kaikki ajat ovat GMT + 2 tuntia
Siirry sivulle Edellinen  1, 2, 3, 4, 5
Sivu 5 Yht. 5

 
Siirry:  
Et voi kirjoittaa uusia viestejä tässä foorumissa
Et voi vastata viesteihin tässä foorumissa
Et voi muokata viestejäsi tässä foorumissa
Et voi poistaa viestejäsi tässä foorumissa
Et voi äänestää tässä foorumissa