Golf R32 '07 Ilmoilla & Workeilla
Valvoja: ffp jäsenet
Golf R32 '07 Ilmoilla & Workeilla
Nelivetokuume osoitti viime talvena entistä pahempia pahenemisen merkkejä, joten kuumeisen nettihautomon selaamisen jälkeen ja mallien & käyttövoiman niinikään kuumeisen mietinnän jälkeen vaihtoehdoiksi jäi Passat CC diesel-manuaalina tai mk5 R32 manuaalina.
Näitä aikani puntaroin ja tulin siihen tulokseen, että CC mieleisillä varusteilla on "yksisarvinen" (Mobile.de:ssä oli kaksi tai kolme semmoista minkä olisin huolinut) ja varustelistan täsmätessä kriteerejä hinta karkaa vähän (tai vähän enemmänkin) ohi asteikon, joten keskityin Ärrän metsästykseen.
Ärränkään löytäminen ei ollut helppoa, kun vaatimuslista oli jonkinmoinen tätäkin kaivaessa. Ja Saksan tuliaisena ei oikeastaan ole järkeä tuoda, kun CO2-päästöt on niin kovat, joten verot on ihan älyttömät. Tullin taulukoista löysin muutaman tämän vuoden puolella tuoduista ja veron määrä oli 7000-9000 euroa.
Neljän kuukauden metästyksen ja päivittäisen nettihautomon selaamisen tuloksena se sitten kuitenkin löytyi. Jettaa en ollut tosissaan edes vielä kaupannut, joten tässä kohtaa sattuikin paremmin kuin sopivasti, että Ärrän yksityinen myyjä suostui Jetan ottamaan vaihdossa. Välirahastakin päästiin ilman vääntöä sopimukseen, joten ei muuta kuin autot vaihtoon.
Golf on tuotu aikoinaan Ruotsista Suomeen ja mulla oli jo ennen ostoa aika hyvin kyseisen auton Suomen historia tiedossa (kyseinen auto ollut mm. kaverin serkulla ja toisen kaverin veljellä aikaisemmin). Muunmuassa vauhtipyörä & kytkin vaihdettu pari vuotta sitten & jakopää tehty vuosi sitten. Auto on ollut muutenkin kyllä todella hyvällä pidolla Suomen omistuksensa aikana.
Auto siis 2007 Golf R32 5d, värinä Deep Blue Pearl, manuaalivaihteinen. Kilsoja mittarissa 183tkm.
Varustelistaa on ruksattu vakiovarusteiden lisäksi ihan kohtalaisesti, autosta löytyy mm:
-Recaro Sport nahkasisusta
-Iso ajotietokone
-Vakkari
-Navi
-Tumma sisäkatto
-Sadetutka
-Automaatti-ilmastointi
-Monitoimiratti
-Hälytin
-Bi-Xenonit
Jälkiasennuksena autoon asennettu mm:
-Ohjelma (ei tietoa valmistajasta?)
-Milltek Cat-Back, josta poistettu keskivaimennin
-Forge Motorsport Induction Kit
Itse olen kerennyt tekemään seuraavaa:
-Antituunaus (maskista plastidipit pois & katosta musta teippi pois)
-Navin päivitys RNS 500 -> RNS 510 kosketusnäyttönaviin uusimmilla kartoilla jne
-R36 lepuutustuki
-Ledit sisälle ja ulos
Suunnitelmissa seuraavaa:
-Nykyiset 18" originaalivanteet jäävät talvipyöriksi
-Eli uudet vanteet, menee kyllä varmaan ensi "kaudelle", 19-20" olisi tarkoitus laittaa
-Ilmajouset (tilattu) Air Lift Performancet joka kulmaan & Autopilot V2 ohjaukseksi
-Ainakin konepellin maalaus (kiveniskujen vuoksi)
-Sisustaan ehkä listoille jotain? Originaalit "silakka-look-listat" ei oikein hivele silmää
Sellaista. Paljoa ei ole vielä siis tehty, eikä oikeastaan tulla tekemäänkään. Mutta kai tästä jotain tulee...
Tuossa muutama kuva tämänhetkisestä tilanteesta:
Näitä aikani puntaroin ja tulin siihen tulokseen, että CC mieleisillä varusteilla on "yksisarvinen" (Mobile.de:ssä oli kaksi tai kolme semmoista minkä olisin huolinut) ja varustelistan täsmätessä kriteerejä hinta karkaa vähän (tai vähän enemmänkin) ohi asteikon, joten keskityin Ärrän metsästykseen.
Ärränkään löytäminen ei ollut helppoa, kun vaatimuslista oli jonkinmoinen tätäkin kaivaessa. Ja Saksan tuliaisena ei oikeastaan ole järkeä tuoda, kun CO2-päästöt on niin kovat, joten verot on ihan älyttömät. Tullin taulukoista löysin muutaman tämän vuoden puolella tuoduista ja veron määrä oli 7000-9000 euroa.
Neljän kuukauden metästyksen ja päivittäisen nettihautomon selaamisen tuloksena se sitten kuitenkin löytyi. Jettaa en ollut tosissaan edes vielä kaupannut, joten tässä kohtaa sattuikin paremmin kuin sopivasti, että Ärrän yksityinen myyjä suostui Jetan ottamaan vaihdossa. Välirahastakin päästiin ilman vääntöä sopimukseen, joten ei muuta kuin autot vaihtoon.
Golf on tuotu aikoinaan Ruotsista Suomeen ja mulla oli jo ennen ostoa aika hyvin kyseisen auton Suomen historia tiedossa (kyseinen auto ollut mm. kaverin serkulla ja toisen kaverin veljellä aikaisemmin). Muunmuassa vauhtipyörä & kytkin vaihdettu pari vuotta sitten & jakopää tehty vuosi sitten. Auto on ollut muutenkin kyllä todella hyvällä pidolla Suomen omistuksensa aikana.
Auto siis 2007 Golf R32 5d, värinä Deep Blue Pearl, manuaalivaihteinen. Kilsoja mittarissa 183tkm.
Varustelistaa on ruksattu vakiovarusteiden lisäksi ihan kohtalaisesti, autosta löytyy mm:
-Recaro Sport nahkasisusta
-Iso ajotietokone
-Vakkari
-Navi
-Tumma sisäkatto
-Sadetutka
-Automaatti-ilmastointi
-Monitoimiratti
-Hälytin
-Bi-Xenonit
Jälkiasennuksena autoon asennettu mm:
-Ohjelma (ei tietoa valmistajasta?)
-Milltek Cat-Back, josta poistettu keskivaimennin
-Forge Motorsport Induction Kit
Itse olen kerennyt tekemään seuraavaa:
-Antituunaus (maskista plastidipit pois & katosta musta teippi pois)
-Navin päivitys RNS 500 -> RNS 510 kosketusnäyttönaviin uusimmilla kartoilla jne
-R36 lepuutustuki
-Ledit sisälle ja ulos
Suunnitelmissa seuraavaa:
-Nykyiset 18" originaalivanteet jäävät talvipyöriksi
-Eli uudet vanteet, menee kyllä varmaan ensi "kaudelle", 19-20" olisi tarkoitus laittaa
-Ilmajouset (tilattu) Air Lift Performancet joka kulmaan & Autopilot V2 ohjaukseksi
-Ainakin konepellin maalaus (kiveniskujen vuoksi)
-Sisustaan ehkä listoille jotain? Originaalit "silakka-look-listat" ei oikein hivele silmää
Sellaista. Paljoa ei ole vielä siis tehty, eikä oikeastaan tulla tekemäänkään. Mutta kai tästä jotain tulee...
Tuossa muutama kuva tämänhetkisestä tilanteesta:
Viimeksi muokannut Markku M., 29.6.2016 16:40. Yhteensä muokattu 3 kertaa.
No joo, mietin neloskoristakin, mutta tää BUB on ainakin isojen poikien mukaan moottorina vähän parempi kuin BFH. Tiedä sitten. Mk4:sten hinnat pyörii myös lähellä samoja vitoskorisen kanssa, jos hyvän haluaa. Ja vitonen on sisustaltaan kuitenkin ihan eri tasoa neloskorisen kanssa. Onhan se mk4 kuitenkin 90-luvulla markkinoille tullut kori.
Mut tottahan se on, että ulkoisesti se mk4 ärrä on kyllä viehättävämmän näköinen. Mk5 on vähän tuollainen VW Corolla...
Vierastin aluksi tätä väriäkin, olisin halunnut ennemmin mustan tai punaisen. Mut alkaa siihen nyt jo silmä tottumaan. Ei viitsinyt antaa tämän mennä ohi näppien, vastaavilla varusteilla ei kuitenkaan montaa löydy Suomesta. Etenkään manuaalivaihteisena.
Mut eiköhän tän kanssa pysty elämään. Pirun miellyttävä auto ajoltaan, penkit on aivan tajuttoman hyvät istua sen lisäksi, että ovat saakelin komean näköiset. Ja tuo voiman instant delivery viehättää kyllä. Ja tästä vitosesta saa vielä ESPin napista kokonaan pois päältä, toisin kuin uudemmista Volkkareista, eli talvellakin varmasti "ihan hauska". ;)
Mut tottahan se on, että ulkoisesti se mk4 ärrä on kyllä viehättävämmän näköinen. Mk5 on vähän tuollainen VW Corolla...
Vierastin aluksi tätä väriäkin, olisin halunnut ennemmin mustan tai punaisen. Mut alkaa siihen nyt jo silmä tottumaan. Ei viitsinyt antaa tämän mennä ohi näppien, vastaavilla varusteilla ei kuitenkaan montaa löydy Suomesta. Etenkään manuaalivaihteisena.
Mut eiköhän tän kanssa pysty elämään. Pirun miellyttävä auto ajoltaan, penkit on aivan tajuttoman hyvät istua sen lisäksi, että ovat saakelin komean näköiset. Ja tuo voiman instant delivery viehättää kyllä. Ja tästä vitosesta saa vielä ESPin napista kokonaan pois päältä, toisin kuin uudemmista Volkkareista, eli talvellakin varmasti "ihan hauska". ;)
Thanks!
Itellehän näitä tehään... ;) Enkä tätä(kään) rakentaessa ajatellut paljoa muilta kysellä, että mitä tälle pitäis tehdä. :D Joitain varmasti miellyttää, toisia taas ei. Pilallehan tämä madalletaan ja vanne&rengas-combokin on varmasti ihan liian "sporttinen" monen makuun. Mutta sou not kunhan hyppy kulkee! :D
Mitään overifitmentiä en ajatellut tähän hakea, kaaret olisi ajatus säilyttää ihan orkkiksina ja rullaamattomina ja runkoaisat notchittomina. Eli näiden suhteen samoilla linjoilla erään punaisen mk6 ärrän kanssa.
Vanteiksi ehkä jotain Rotiform/BBS/OZ/OEM tms? En oo ihan itseni kanssa vielä yhteisymmärryksessä, että mitä...
Ei oo Sudee enää sisustaa, jotain pisteosia vaan.
Itellehän näitä tehään... ;) Enkä tätä(kään) rakentaessa ajatellut paljoa muilta kysellä, että mitä tälle pitäis tehdä. :D Joitain varmasti miellyttää, toisia taas ei. Pilallehan tämä madalletaan ja vanne&rengas-combokin on varmasti ihan liian "sporttinen" monen makuun. Mutta sou not kunhan hyppy kulkee! :D
Mitään overifitmentiä en ajatellut tähän hakea, kaaret olisi ajatus säilyttää ihan orkkiksina ja rullaamattomina ja runkoaisat notchittomina. Eli näiden suhteen samoilla linjoilla erään punaisen mk6 ärrän kanssa.
Vanteiksi ehkä jotain Rotiform/BBS/OZ/OEM tms? En oo ihan itseni kanssa vielä yhteisymmärryksessä, että mitä...
Ei oo Sudee enää sisustaa, jotain pisteosia vaan.
risu: Makuasioita ;)
timetuned: Ilmeisesti toimii ihan hyvin, ainakin jos nostaa paineita vähän - samalla saa ajokorkeuttakin vähän ylemmäs, eikä tarvitse pelätä mm. kaarien puolesta. Matalilla paineilla (lue: alhaisella ajokorkeudella) ajaessahan ilmat on aika pehmeät. Ei nyt mitään Citroen C5-luokan "lentävä matto" luokkaa kuitenkaan.
Normaaliajossahan ilmat on aivan saakelin mukavat. Ei paljoa lyö sormille, niinkuin matalalla rautajousituksella on tapana.
Tänään saapui ensimmäiset Air Lift paketit, vielä yksi paketti on matkan varrella. :)
timetuned: Ilmeisesti toimii ihan hyvin, ainakin jos nostaa paineita vähän - samalla saa ajokorkeuttakin vähän ylemmäs, eikä tarvitse pelätä mm. kaarien puolesta. Matalilla paineilla (lue: alhaisella ajokorkeudella) ajaessahan ilmat on aika pehmeät. Ei nyt mitään Citroen C5-luokan "lentävä matto" luokkaa kuitenkaan.
Normaaliajossahan ilmat on aivan saakelin mukavat. Ei paljoa lyö sormille, niinkuin matalalla rautajousituksella on tapana.
Tänään saapui ensimmäiset Air Lift paketit, vielä yksi paketti on matkan varrella. :)
En oo ajanut vakiolla koskaan. Mutta ainakin kaasun käytös on aika aggressiivinen, etenkin pinnasta. On näistä jotkut penkittänyt ohjelmalla & putkistolla pariakymmentä hevosta enemmän kuin vakiosta. Tiedä sitten. Melkein tekisi mieli käyttää penkissä tämäkin.
Oon miettinyt ihan samaa, pitäisi kurkata tuonne pöntön sisälle, että mitä sieltä oikein löytyy. Suodatin ei kovin vanha ole (viime talvena hankittu), että sen puoleen ei tarvitse _vielä_ ehkä jännittää. :)
R32OC:lta lainattua:
Oon miettinyt ihan samaa, pitäisi kurkata tuonne pöntön sisälle, että mitä sieltä oikein löytyy. Suodatin ei kovin vanha ole (viime talvena hankittu), että sen puoleen ei tarvitse _vielä_ ehkä jännittää. :)
R32OC:lta lainattua:
Another plus point is that the filter doesn't need oiling, unlike most of the others out there.
Kontin asennus alkaa olemaan melkolailla valmis, tuohon tulee vielä tuet, jonka päälle alkuperäinen kontin pohjan huopa tulee. Vanerin takaosiin mietin myös säilytyslokeroita esim. tunkille, rengasavaimelle, paikka-ainepullolle, huomioliiveille jne.
Huopaan leikkaan kolon tuonne etulaitaan niin, että säiliöstä jää näkyviin "siivu". Jos kaiken laittais piiloon, nousisi kontin pohja aivan tajuttoman ylös, siksi näin.
Kuvasta poiketen kompura ja säiliö on pultattu vaneriin jo kiinni ja suurin osa sähköjen vedoistakin on jo tehty. Venttiiliboksi tulee tuohon säiliön vasemmalle puolelle ja johtosarja menee suurimmaksi osaksi piiloon vanerin alle ja säiliön etupuolelle.
Varapyörä jää tosiaan käyttöön, ihan varmuuden välttämiseksi.
Torstaina olisi tarkoitus saada loput rojut asennettua, huomenna viimeistelen kontin niin, että se on ilmalinjojen vetoa ja sulakkeiden paikalleen tökkimistä vaille valmis.
Tällaista tällä kertaa...
Pikkuhiljaa sitä lämpenee tällekin korille, tosin ovia tässä on omaan makuun kaksi liikaa. Luonnossa nuo mk5 muodot tulee ihan erilailla esiin, kuin mitä kuvissa.
Ilmat ja jotkut klassiset laatuvanteet = ei voi mennä pieleen.
Aika paljon on eroavaisuuksia noissa eri sukupolvien 3.2 vr6:ssa, heikkouksia ja vahvuuksia löytynee kaikista ihan tasavertaisesti.
Suoraan r32oc:ltä kopioituna:
Ilmat ja jotkut klassiset laatuvanteet = ei voi mennä pieleen.
Aika paljon on eroavaisuuksia noissa eri sukupolvien 3.2 vr6:ssa, heikkouksia ja vahvuuksia löytynee kaikista ihan tasavertaisesti.
Suoraan r32oc:ltä kopioituna:
- Lower compression ratio (10.75 vs MK4's 11.25)
- Diffferent exhaust cam
- Different cam sensors (grey) and trigger wheels from 2006 onwards (BUB engine). BDB, BFH, BHE etc all have the same (black) cam sensors. MK5 ECU does not work with MK4 cam sensors.
- Baffled sump / windage tray
- Different dipstick
- Shorter oil pump
- O2Q manual box (MK4 has O2M)
- Different ECU
- Bigger MAF
- Different injectors (Bosch EV14 vs Bosch EV6 for MK4)
- Different wiring harnesses
- Different fuel rail (no tank return)
- Different mapping
- Different rocker cover (incorporating the 'Cyclone's separator) and breather arrangements.
- Different throttle pedal (MK5 pedal works on MK4 engine but MK4 pedal doesn't work on MK5 engine)
- No coolant lines on the throttle body + slightly stronger return spring
- Different alternator (140A Valeo, MK4 got a 120A Bosch)
- Plus some other minor bits and bobs
Joo en mäkään oikein aluks mk5 Golfille lämmenny. Tuommonen VW Corollahan se vähän on... Omaan silmään taas tässä mk5:ssä juuri viisiovinen on linjakkaampi. Takasivulasin takalaita nousee niin pirun ylös kolmeovisessa, että takakyljen kaaresta ikkunaan väli näyttää todella korkealta. Viisiovisessahan ikkunalinja menee suorana viivana taakse saakka.
Onhan se mk4 Ärrä kuitenkin se "the R32". Mut mk4 Ärrät alkaa olemaan taas aika vanhoja. Ja tämähän on mulla kuitenkin käyttiksenä. :D
Näitä on saanut livenäkin ihmetellä rajulla madalluksella niin tuhottoman paljon tuolla Itävallassa, että sen tiesin ettei tällä reseptillä metsään mennä. :)
Joo, on noissa moottoreissa aika paljon eroa, kehitys kehittyy. ;)
Onhan se mk4 Ärrä kuitenkin se "the R32". Mut mk4 Ärrät alkaa olemaan taas aika vanhoja. Ja tämähän on mulla kuitenkin käyttiksenä. :D
Näitä on saanut livenäkin ihmetellä rajulla madalluksella niin tuhottoman paljon tuolla Itävallassa, että sen tiesin ettei tällä reseptillä metsään mennä. :)
Joo, on noissa moottoreissa aika paljon eroa, kehitys kehittyy. ;)
No eipä tässä ole ihmeitä tapahtunut alustan asennuksen jälkeen. Säätöä ja ajoa lähinnä.
Silmää on pitempään jo vähän häirinnyt tuo "särkikala-look" sisustan listoissa, joten teippasin listat mustaksi. Huomattavasti hillitympi näin.
Alkaa olemaan aika kotoisan näköinen sisältä... :D (Viittaan tässä hieman entisen Jetan sisustaan)
Kontti on vielä kesken, Torstaina pitäisi saada yksi kova putki, johon tulee paineilman ulosotto esim. renkaiden täyttämistä varten. Ja samalla kompuran letku siirtyy säiliössä järkevämmälle paikalle (ei jää näkyviin). Näkyviin jää lopullisessa asennuksessa n. puolet säiliöstä ja osa tuosta teräsputkesta. Säiliö maalataan keväällä vielä korin väriin samalla kun maalataan autoa vähän muutenkin...
Silmää on pitempään jo vähän häirinnyt tuo "särkikala-look" sisustan listoissa, joten teippasin listat mustaksi. Huomattavasti hillitympi näin.
Alkaa olemaan aika kotoisan näköinen sisältä... :D (Viittaan tässä hieman entisen Jetan sisustaan)
Kontti on vielä kesken, Torstaina pitäisi saada yksi kova putki, johon tulee paineilman ulosotto esim. renkaiden täyttämistä varten. Ja samalla kompuran letku siirtyy säiliössä järkevämmälle paikalle (ei jää näkyviin). Näkyviin jää lopullisessa asennuksessa n. puolet säiliöstä ja osa tuosta teräsputkesta. Säiliö maalataan keväällä vielä korin väriin samalla kun maalataan autoa vähän muutenkin...
Hyvännäköistä settiä tuntuu tulevan!
Kateellisena muiden touhuja kattelen, mutta omaan silmään sisustaa parantaisin kangasmatoilla (ainakin kesäksi) ja R-badgella ratinkeskiöön.
Nyt kun teippasit listat mustiksi, niin meneekö liian tukkoon jos soittimen ja ilmastointihilppeiden ympäristön myös teippaisi?
Kateellisena muiden touhuja kattelen, mutta omaan silmään sisustaa parantaisin kangasmatoilla (ainakin kesäksi) ja R-badgella ratinkeskiöön.
Nyt kun teippasit listat mustiksi, niin meneekö liian tukkoon jos soittimen ja ilmastointihilppeiden ympäristön myös teippaisi?
Thanks!
Tulee turhan muovisen näköinen mun makuun, jos tuon koko kehyksen teippaa kiiltävän mustaksi. Siis muoviahan se nyttenkin toki on, mutta kiiltävä muovi on kuitenkin aina eri juttu kuin matta... :D
Kangasmatot tulee ensi kaudelle, nyt ei ole jaksanut paneutua aiheeseen. Ratin merkkiä mietin, eBaysta katselinkin jo, mutta kyllä toi VW-logo on omaan silmään parempi.
Tulee turhan muovisen näköinen mun makuun, jos tuon koko kehyksen teippaa kiiltävän mustaksi. Siis muoviahan se nyttenkin toki on, mutta kiiltävä muovi on kuitenkin aina eri juttu kuin matta... :D
Kangasmatot tulee ensi kaudelle, nyt ei ole jaksanut paneutua aiheeseen. Ratin merkkiä mietin, eBaysta katselinkin jo, mutta kyllä toi VW-logo on omaan silmään parempi.
Joo, en itsekään mk5:n ratista niin välitä. Mk4:ssä oli miellyttävämmän näköinen. Livenä tuokin on kyllä järkevämmän näköinen kuin kuvissa. Tuo tasainen naamataulu on se, mikä ratista tekee oudon näköisen (mun mielestä).
Mk6:n ratti sitten on taas ihan nätti, mutta on ehkä vähän turhan arvokas mun mielestä, kun ärrän rattihan se pitäisi olla ja monitoimiversiona vielä... Samalla menis vaihtoon vilkun viiksi & ratin ohjainlaite, että saa ratin napit & vakkarin pelaamaan, jos vaihtaa mk5 -> mk6 rattiin. Ei viitsisi tonnia laittaa ratin vaihtoon. :D
Muutenhan tämä mk5 on mun mielestä ainakin sisältä paljon nykyaikaisempi kuin mk4. Ja materiaalit on näissä paremmin varustelluissa miellyttävän tuntuisia. Karvalakki-vitosissa on aika muovinen fiilis.
Vaihdekepin nuppi lähtee ehkä vaihtoon vielä, en oikein tykkää itse tuosta.
Mk6:n ratti sitten on taas ihan nätti, mutta on ehkä vähän turhan arvokas mun mielestä, kun ärrän rattihan se pitäisi olla ja monitoimiversiona vielä... Samalla menis vaihtoon vilkun viiksi & ratin ohjainlaite, että saa ratin napit & vakkarin pelaamaan, jos vaihtaa mk5 -> mk6 rattiin. Ei viitsisi tonnia laittaa ratin vaihtoon. :D
Muutenhan tämä mk5 on mun mielestä ainakin sisältä paljon nykyaikaisempi kuin mk4. Ja materiaalit on näissä paremmin varustelluissa miellyttävän tuntuisia. Karvalakki-vitosissa on aika muovinen fiilis.
Vaihdekepin nuppi lähtee ehkä vaihtoon vielä, en oikein tykkää itse tuosta.
Helpohko irrottaa. Paikallaan ei saa kyllä siististi teipattua, irroitettuna saa teipin kääntöpuolelle asti, jolloin ei jää näkyviin listan alkuperäistä materiaalia saumoista.
Ovien listat lähtee etupäästä, hanskalokeron yläpuolinen lista ulkolaidasta ja ratin molemmilla puolilla olevat rattiakselilta päin kampeamalla.
Joku muovinen ohut työkalu vaan millä kampeaa pään aina ylös, sitten varovasti siitä eteenpäin nitkutellen, vaikka työkalua listan alla vetäen. Noissa on useita semmosia kiinnitysnastoja, ne vaan pitää kammeta rei'istään ylös. Liian kova/kapea/terävä työkalu tekee ovipahveihin helposti jälkiä, eli varovasti...
Ainiin joo ja ilma-alusta on nykyään ihan otteessa. Muuta ei oo tullu juuri tehtyä. Kontin asennusta vähän verhoilin, nyt ei ole enää vaneripintoja esillä.
Talvipyörät pitäisi käydä pyöräyttämässä noille orkkisvanteille ja tässä on kovasti mietitty että mitä tulee ensi kesäksi alle. Varmaan 19-tuumaisessa pysytään, kun 20-tuumaisessa kasvaisi halkaisija sen verran reiluksi.
Moottorin alatukeen tilasin uuden puslan ja puslaan Powerflexin insertin, kun häiritsee tuo moottorin muljuaminen. Varmaan johtuu kuluneesta puslasta, mutta laitetaan nyt tuo insertti sinne samalla.
Ovien listat lähtee etupäästä, hanskalokeron yläpuolinen lista ulkolaidasta ja ratin molemmilla puolilla olevat rattiakselilta päin kampeamalla.
Joku muovinen ohut työkalu vaan millä kampeaa pään aina ylös, sitten varovasti siitä eteenpäin nitkutellen, vaikka työkalua listan alla vetäen. Noissa on useita semmosia kiinnitysnastoja, ne vaan pitää kammeta rei'istään ylös. Liian kova/kapea/terävä työkalu tekee ovipahveihin helposti jälkiä, eli varovasti...
Ainiin joo ja ilma-alusta on nykyään ihan otteessa. Muuta ei oo tullu juuri tehtyä. Kontin asennusta vähän verhoilin, nyt ei ole enää vaneripintoja esillä.
Talvipyörät pitäisi käydä pyöräyttämässä noille orkkisvanteille ja tässä on kovasti mietitty että mitä tulee ensi kesäksi alle. Varmaan 19-tuumaisessa pysytään, kun 20-tuumaisessa kasvaisi halkaisija sen verran reiluksi.
Moottorin alatukeen tilasin uuden puslan ja puslaan Powerflexin insertin, kun häiritsee tuo moottorin muljuaminen. Varmaan johtuu kuluneesta puslasta, mutta laitetaan nyt tuo insertti sinne samalla.
"Muunmuassa vauhtipyörä & kytkin vaihdettu pari vuotta sitten & jakopää tehty vuosi sitten. Auto on ollut muutenkin kyllä todella hyvällä pidolla Suomen omistuksensa aikana. "
Noin lukee tuossa eka postauksessa, mutta vaihdetaanko se ketju aina jakopäärempan yhteydessä? Suht iso homma joka tapauksessa niin sama kai se olis vaihtaa..
Noin lukee tuossa eka postauksessa, mutta vaihdetaanko se ketju aina jakopäärempan yhteydessä? Suht iso homma joka tapauksessa niin sama kai se olis vaihtaa..
Ketju, kiristimet ja laahaimet vaihdettu. Joku ketjurataskin oli kuitissa. Että kai tällä nyt ainakin hetken saa suht huoletta ajella.
Autopilot V2 pelaa ihan hyvin, tuohan on paineen perusteella säätävä järjestelmä, eli se ei ymmärrä kuorman muutoksia. Jos porukkaa tai tavaraa tulee kyytiin, niin joutuu manuaalisesti räpläämään korkeuden (lue: paineet) kohdalleen. Tai vaihtoehtoisesti tallentamaan ne paineet tuonne muistipaikkoihin, sen takia tossa on 8 muistipaikkaa.
Itsekseen / yhden kyytiläisen kanssa menee ihan samoilla paineilla, eikä oikeastaan koskaan olekaan sen enempää porukkaa kyydissä.
Huomasin tuossa, kun eräs harrastaja käski kurkata, että takana palkeet ottaa kiinni aavistuksen apurunkoon, kun auto on ala-asennossa. Tähän on tulossa Air Liftiltä korjaussarja, eli pussin yläpäähän tulee sellainen, ilmeisesti kuminen, spacer & pidemmät pinnapultit. Palkeen alakiinnikettä lyhennetään samalla tuon spacerin paksuuden verran.
Sunnuntaina saan tuon moottorin alatuen puslan & insertin asennettua, pitääpä kertoa siitä sitten kokemukset. Kuulemma todella asentamisen arvoinen tuo insert, tiedä sitten? Taitaa olla niitä etuvetomiesten juttuja, kun sutii kuulemma vähemmän liikkeelle lähtiessä tuo puslan täytepala asennettuna... :D
Autopilot V2 pelaa ihan hyvin, tuohan on paineen perusteella säätävä järjestelmä, eli se ei ymmärrä kuorman muutoksia. Jos porukkaa tai tavaraa tulee kyytiin, niin joutuu manuaalisesti räpläämään korkeuden (lue: paineet) kohdalleen. Tai vaihtoehtoisesti tallentamaan ne paineet tuonne muistipaikkoihin, sen takia tossa on 8 muistipaikkaa.
Itsekseen / yhden kyytiläisen kanssa menee ihan samoilla paineilla, eikä oikeastaan koskaan olekaan sen enempää porukkaa kyydissä.
Huomasin tuossa, kun eräs harrastaja käski kurkata, että takana palkeet ottaa kiinni aavistuksen apurunkoon, kun auto on ala-asennossa. Tähän on tulossa Air Liftiltä korjaussarja, eli pussin yläpäähän tulee sellainen, ilmeisesti kuminen, spacer & pidemmät pinnapultit. Palkeen alakiinnikettä lyhennetään samalla tuon spacerin paksuuden verran.
Sunnuntaina saan tuon moottorin alatuen puslan & insertin asennettua, pitääpä kertoa siitä sitten kokemukset. Kuulemma todella asentamisen arvoinen tuo insert, tiedä sitten? Taitaa olla niitä etuvetomiesten juttuja, kun sutii kuulemma vähemmän liikkeelle lähtiessä tuo puslan täytepala asennettuna... :D
Moottorin alatuen alempi pusla vaihdettu ja Powerflex insert asennettu. Asennus oli tosi helppo, pultti auki, vanhan alapuslan kehä rautasahan terällä poikki ja meisselillä kampeamalla pusla pois paikaltaan. Uusi pusla vaihteistotunkilla ja kakkosnelosen palalla paikalleen, Powerflexiin rasvat ja samalla metodilla painamalla insertti paikalleen. Prikat ja pultti paikoilleen ja that's it.
Täytyy kyllä sanoa, että varmasti yksi parhaiten käytetyistä 60 eurosta, mitä oon autoihin laittanut.
Liikkeellelähdössä ei auto "nyöki" enää ollenkaan, kytkimen kun nostaa, niin auto lähtee vaan eleettömästi liikkeelle. Lisäksi 1 -> 2 vaihto sulavoitui todella paljon.
Ja noita joidenkin netissä kirjoittamia resonansseja ei kyllä ole tippaakaan sen enempää kuin ilman tuota täytepalaa. Ei edes tyhjäkäynnillä.
Samalla tuli hieman hienosäädettyä keulan korkeutta, lähinnä siksi, kun auto oli ala-asennossa keulasta vinossa. On se varmaan vieläkin, muttei niin pahasti.
Samalla nosturikeikalla vaihtui myös polttoaineen suodatin, sen kun sain auton mukana ostaessani auton. Olipahan joku runnonut nuo polttoaineputkien lukitukset aika rujoon kuntoon, mutta kyllä se vanha suodatin sieltä pois lähti, kun ammattimies (en siis minä :D) sitä hetken väänteli ja käänteli.
Täytyy kyllä sanoa, että varmasti yksi parhaiten käytetyistä 60 eurosta, mitä oon autoihin laittanut.
Liikkeellelähdössä ei auto "nyöki" enää ollenkaan, kytkimen kun nostaa, niin auto lähtee vaan eleettömästi liikkeelle. Lisäksi 1 -> 2 vaihto sulavoitui todella paljon.
Ja noita joidenkin netissä kirjoittamia resonansseja ei kyllä ole tippaakaan sen enempää kuin ilman tuota täytepalaa. Ei edes tyhjäkäynnillä.
Samalla tuli hieman hienosäädettyä keulan korkeutta, lähinnä siksi, kun auto oli ala-asennossa keulasta vinossa. On se varmaan vieläkin, muttei niin pahasti.
Samalla nosturikeikalla vaihtui myös polttoaineen suodatin, sen kun sain auton mukana ostaessani auton. Olipahan joku runnonut nuo polttoaineputkien lukitukset aika rujoon kuntoon, mutta kyllä se vanha suodatin sieltä pois lähti, kun ammattimies (en siis minä :D) sitä hetken väänteli ja käänteli.
Ärrällä ei oo tehty oikeestaan muuta kuin ajettu. Ilma-alusta pelaa hienosti, mitä nyt tuo ylös-alas-jumppaaminen on saanut jonkun vanhan puslan antautumaan keulasta. Pitää käydä tutkimassa joku päivä, että mikä siellä kolahtelee.
Vannepolitiikkaa on tässä mietitty kuukausikaupalla ja siihen tulokseen tulin, että vähintään 19" pitää saada ensi kevääksi. Bentleyt olivat ensisijainen vaihtoehto ja 19-20" Benoja metsästämään siis.
Useampaa vannesettiä ostattelin eBayssa huonolla menestyksellä:
Ekan setin toimitus Suomeen oli eka ihan ookoo, mutta sitten kun huusin sen itselleni, niin sit alko olemaankin kaiken maailman toimitusvaikeuksia... Parhaat selitykset oli mun mielestä se, että ei saa mistään sopivia laatikoita, ei saa mistään lavaa ja ei ole trukkia(?). :D
No, peruttiin kaupat ja kas kummaa kun sama setti ilmestyi liki 400 puntaa kalliimmalla "Buy It Now" myyntiin. Eli todellinen syy oli varmaankin se, että setti olisi mennyt liian halvalla...
Toisen setin kanssa meni kans ihan pelleilyksi, hintaa ei saatu sitten mitenkään hierottua kohdalleen ja foldasin itse sen juupas-eipäs-väittelyn.
Pari _todella_ halpaa settiä meni ohi, kun olin hidas... Tässä vaiheessa meinasi jo usko loppua.
Aika-ajoin tsekkasin myös muuta 19-20" 5x112-tarjontaa, mutta mk5:een "heittämällä" käypäisiä settejä on aika vähän liikkeellä. Speedlinejä en halunnut, koska ne on jotenkin niin massaa. Onhan ne hintaisekseen ihan kivat joo, mutta silti...
Paljon löytyi kivoja settejä, paljon tuli läheteltyä myyjille viestejä ja montaa settiä tarkemmin tutkaillessa ET oli aivan liian pieni, vanteet olivat turhan leveitä, hinta oli karkea tai aikani vanteita katseltuani alkoi mietityttämään, että ei ehkä sittenkään tuollaisia.
Kunnes...
Enkuista löytyi sopuhintaan mustaksi maalatut ja uusilla rosteripulteilla kasatut 19" Work VS-XX:t, eteen 8,5" ET45 ja taakse 8.5" ET37. Eli aikalailla bueno, ilmeisesti ihan varta vasten mk5:een tilattu setti, kun on niin sopivat nuo offsetit. Tuon sarjan sitten ostaa päräytin ja tässä odotellessa, että mitä tiiliskiviä sieltä sitten tulee laatikoissa... :D
Tällaista olisi sieltä siis tulossa, ei pitäisi ihan joka nurkalla mk5:n alla pyöriä näitä:
Saa nähdä miltä näyttää auton alla, toisaalta tuo musta saattaa sopia ihan hienostikin. Jos ei sovi, niin vanteet palasiksi ja maalia & kiillotusta tiedossa. :)
Vannepolitiikkaa on tässä mietitty kuukausikaupalla ja siihen tulokseen tulin, että vähintään 19" pitää saada ensi kevääksi. Bentleyt olivat ensisijainen vaihtoehto ja 19-20" Benoja metsästämään siis.
Useampaa vannesettiä ostattelin eBayssa huonolla menestyksellä:
Ekan setin toimitus Suomeen oli eka ihan ookoo, mutta sitten kun huusin sen itselleni, niin sit alko olemaankin kaiken maailman toimitusvaikeuksia... Parhaat selitykset oli mun mielestä se, että ei saa mistään sopivia laatikoita, ei saa mistään lavaa ja ei ole trukkia(?). :D
No, peruttiin kaupat ja kas kummaa kun sama setti ilmestyi liki 400 puntaa kalliimmalla "Buy It Now" myyntiin. Eli todellinen syy oli varmaankin se, että setti olisi mennyt liian halvalla...
Toisen setin kanssa meni kans ihan pelleilyksi, hintaa ei saatu sitten mitenkään hierottua kohdalleen ja foldasin itse sen juupas-eipäs-väittelyn.
Pari _todella_ halpaa settiä meni ohi, kun olin hidas... Tässä vaiheessa meinasi jo usko loppua.
Aika-ajoin tsekkasin myös muuta 19-20" 5x112-tarjontaa, mutta mk5:een "heittämällä" käypäisiä settejä on aika vähän liikkeellä. Speedlinejä en halunnut, koska ne on jotenkin niin massaa. Onhan ne hintaisekseen ihan kivat joo, mutta silti...
Paljon löytyi kivoja settejä, paljon tuli läheteltyä myyjille viestejä ja montaa settiä tarkemmin tutkaillessa ET oli aivan liian pieni, vanteet olivat turhan leveitä, hinta oli karkea tai aikani vanteita katseltuani alkoi mietityttämään, että ei ehkä sittenkään tuollaisia.
Kunnes...
Enkuista löytyi sopuhintaan mustaksi maalatut ja uusilla rosteripulteilla kasatut 19" Work VS-XX:t, eteen 8,5" ET45 ja taakse 8.5" ET37. Eli aikalailla bueno, ilmeisesti ihan varta vasten mk5:een tilattu setti, kun on niin sopivat nuo offsetit. Tuon sarjan sitten ostaa päräytin ja tässä odotellessa, että mitä tiiliskiviä sieltä sitten tulee laatikoissa... :D
Tällaista olisi sieltä siis tulossa, ei pitäisi ihan joka nurkalla mk5:n alla pyöriä näitä:
Saa nähdä miltä näyttää auton alla, toisaalta tuo musta saattaa sopia ihan hienostikin. Jos ei sovi, niin vanteet palasiksi ja maalia & kiillotusta tiedossa. :)
Jatketaan monologia.
Ärrään tuli asennettua moottorin ja sisätilan lämmittimet. Hetken näitä lämmittimiä selattuani päädyin moottorin osalta TT-Thermo 1kW-malliin Defa-plugilla. Lämmitinhän on siis letkun väliin tuleva pumpullinen lämppäri, jolla saadaan vesitila mukavasti tasaisen lämpimäksi. Tuo asenneltiin kaverin kanssa moottorin ja sisäkennon väliseen letkuun. Sisälle tuli perus Defa Termini.
Jaksoin vihdoinkin ottaa kameran mukaan autonpesureissulle, ehkäpä enimmäkseen upeiden maisemien vuoksi. No, tuli tuossa autostakin sitten jotian ruutuja napattua.
Ehkä onnistunein auto-otos pitkiin aikoihin. Defan pistokkeen jemmaaminenkin onnistui ihan hienosti, ei paista kuvasta pahasti silmään. :)
Klikkaamalla isoksi
Ainiin, vanteetkin saapuivat jo tontille. Joku kaunis päivä voisi sovitella allekin vaikka...
On muuten oikeasti TODELLA hienossa kunnossa. Ei noi ole ilmeisesti maalauksen ja kasauksen jälkeen ollut autossa edes alla, kun ei ole minkäänlaisia jälkiä, edes pulttien kartioissa.
Ja on muuten ollut ihan taitava maalari, ainakaan kahdesta vanteesta ei löytynyt edes mainittavan kuivia kohtia ristikosta ja lipit ovat liki peilikiillolla! :D
Klikkaamalla isoksi
Ärrään tuli asennettua moottorin ja sisätilan lämmittimet. Hetken näitä lämmittimiä selattuani päädyin moottorin osalta TT-Thermo 1kW-malliin Defa-plugilla. Lämmitinhän on siis letkun väliin tuleva pumpullinen lämppäri, jolla saadaan vesitila mukavasti tasaisen lämpimäksi. Tuo asenneltiin kaverin kanssa moottorin ja sisäkennon väliseen letkuun. Sisälle tuli perus Defa Termini.
Jaksoin vihdoinkin ottaa kameran mukaan autonpesureissulle, ehkäpä enimmäkseen upeiden maisemien vuoksi. No, tuli tuossa autostakin sitten jotian ruutuja napattua.
Ehkä onnistunein auto-otos pitkiin aikoihin. Defan pistokkeen jemmaaminenkin onnistui ihan hienosti, ei paista kuvasta pahasti silmään. :)
Klikkaamalla isoksi
Ainiin, vanteetkin saapuivat jo tontille. Joku kaunis päivä voisi sovitella allekin vaikka...
On muuten oikeasti TODELLA hienossa kunnossa. Ei noi ole ilmeisesti maalauksen ja kasauksen jälkeen ollut autossa edes alla, kun ei ole minkäänlaisia jälkiä, edes pulttien kartioissa.
Ja on muuten ollut ihan taitava maalari, ainakaan kahdesta vanteesta ei löytynyt edes mainittavan kuivia kohtia ristikosta ja lipit ovat liki peilikiillolla! :D
Klikkaamalla isoksi
Toimii varmasti, kun lipitkin on mustat. Kiiltävillä huulilla olis varmaan aika tunkkasen näköiset. Ja pultit tuo sopivasti kontrastia.
Ei muuten kerro vanteiden kunnosta sitten mitään. ;)
Nimim. pakasta vedetyn näköiset vanteet täysin solmussa...
On muuten oikeasti TODELLA hienossa kunnossa. Ei noi ole ilmeisesti maalauksen ja kasauksen jälkeen ollut autossa edes alla, kun ei ole minkäänlaisia jälkiä, edes pulttien kartioissa.
Ei muuten kerro vanteiden kunnosta sitten mitään. ;)
Nimim. pakasta vedetyn näköiset vanteet täysin solmussa...
No, onneks noi on sentään Workit, eli saa oiottua tarpeen vaatiessa. :D
Ja noissa oli renkaat päällä ja ne oli tasapainotettu (myyjä halusi jättää renkaat itselleen). Ei oo kauheeta litaniaa painoja missään. :)
Ja juurikin se, että lipit on kiiltävämustat tekee sen omien visioiden mukaan toimivuuden. Kiiltävällä alulipillä olisi varmasti ihan kauheet mustan keskiön kanssa.
Ajatuksena oli vetästä muutama pisteosa kiiltävän mustaksi vanteiden kaveriksi. Mutta esim. tuo tunnusomainen alumiini-look maski jää alumiiniseksi, koska musta keula on taas tunkkaisen näköinen. Puskurin ritilät, peilit, takadiffuusori ehkä kiiltävän mustaksi ja putkenpäät mattamustaksi..?
Ja jos ne nyt ei näytä toimivan, niin äkkiähän nuo purkaa ja maalailee / kiillottelee. Koko talvi kuitenkin aikaa ihmetellä...
Ja noissa oli renkaat päällä ja ne oli tasapainotettu (myyjä halusi jättää renkaat itselleen). Ei oo kauheeta litaniaa painoja missään. :)
Ja juurikin se, että lipit on kiiltävämustat tekee sen omien visioiden mukaan toimivuuden. Kiiltävällä alulipillä olisi varmasti ihan kauheet mustan keskiön kanssa.
Ajatuksena oli vetästä muutama pisteosa kiiltävän mustaksi vanteiden kaveriksi. Mutta esim. tuo tunnusomainen alumiini-look maski jää alumiiniseksi, koska musta keula on taas tunkkaisen näköinen. Puskurin ritilät, peilit, takadiffuusori ehkä kiiltävän mustaksi ja putkenpäät mattamustaksi..?
Ja jos ne nyt ei näytä toimivan, niin äkkiähän nuo purkaa ja maalailee / kiillottelee. Koko talvi kuitenkin aikaa ihmetellä...
Kyllä tästä varmaan vielä jotain tulee. Vanteet pelaa omaan silmään ehkä jopa paremmin kuin mitä ajattelin, eli ei se nyt ihan metsikköön mennyt. :)
Takapyörä ei kuvassa sukella, mutta laitetaan sukeltamaan. eli varmaan pari-kolme senttiä saadaan peräpäätä vielä alemmas. Laskeskelin tuossa, että pitäisi riittää ihan vakio-cambersäätö takana tuohon.
Keulassa menee nätisti sen ehkä n. sentin kaaren sisälle vanne suoraan sivulta katsottuna.
Hauskaa kun kuvassa näyttää auto olevan ihan balanssissa, mutta luonnossa tuo peräpää oli paljon keulaa ylempänä. Helmasta sen ehkä tarkkasilmäinen näkee, kun vertaa helmaa ja noita kakkosnelosia.
Nostellaas tätäkin hiukan.
Taakse tuli jo alkutalvesta Ämeriikasta siis tuollaiset spacerit pussien yläpäähän, palkeet kun otti kiinni apurunkoon aavistuksen, kun auton laski alas. Samalla lyhennettiin tuota alakiinnikettä yläpään kakkaran verran. Tai no, vähän enemmänkin. Perä tippui ehkä 0,5cm entisestään ala-asennossa, joka oli ihan hyvä.
Noi tuli siis takuuseen, kun reklamoin Air Lift Performancelle tästä havaitsemastani ongelmasta ja tutkailin sivuilta, että mm. TTRS/S3 setissä tuollaiset kakkarat ja lyhyemmät alakiinnikkeet tulevat...
Oon tässä myös haalinut vähän muitakin osia / suunnitellut mitä kesäksi tuleman pitäisi.
Pitäis joku kaunis päivä käydä nosturilla asentelemassa Powerflexin etutukivarsien taaemmat puslat / castersäätöpalat ja tutkia samalla, että kuinka paljon on väljää missäkin, kun keula tahtoo terävissä pienissä montuissa vähän kolista.
Autopilot V2:lle teetin telineen tuhkakuppiin, eipä pyöri ohjain nyt vaan piuhan varassa pitkin keskikonsolia. Ihan hyvähän siitäkin tuli.
Tallissa olisi myös keskivaimentajan korvausputki... Saa nähdä jaksaako kuinka kauan kuunnella niitä ääniä mitkä sillä saa aikaan. Tuollahan tuosta putkistosta saa non-resonated-version tehtyä. Kuulemma aika valtava ero vrt tuohon resonated-versioon. :D
Forgen ilmansuodatin tuli myytyä eteenpäin, nykyään paikallaan alkuperäinen suodatinkotelo.
Maalis-huhtikuun aikana olisi tarkoitus vielä keula maalata kokonaisuudessaan. Samalla pientä sisälokasuojamodia ja etukaaria vähän ulospäin.
LED-takavalot himottaa yhä. Onneksi tuli poltettua kaikki autoon varatut rahat tuossa lomalla... :D
Loppukevennykseksi kuvakollaasi:
Taakse tuli jo alkutalvesta Ämeriikasta siis tuollaiset spacerit pussien yläpäähän, palkeet kun otti kiinni apurunkoon aavistuksen, kun auton laski alas. Samalla lyhennettiin tuota alakiinnikettä yläpään kakkaran verran. Tai no, vähän enemmänkin. Perä tippui ehkä 0,5cm entisestään ala-asennossa, joka oli ihan hyvä.
Noi tuli siis takuuseen, kun reklamoin Air Lift Performancelle tästä havaitsemastani ongelmasta ja tutkailin sivuilta, että mm. TTRS/S3 setissä tuollaiset kakkarat ja lyhyemmät alakiinnikkeet tulevat...
Oon tässä myös haalinut vähän muitakin osia / suunnitellut mitä kesäksi tuleman pitäisi.
Pitäis joku kaunis päivä käydä nosturilla asentelemassa Powerflexin etutukivarsien taaemmat puslat / castersäätöpalat ja tutkia samalla, että kuinka paljon on väljää missäkin, kun keula tahtoo terävissä pienissä montuissa vähän kolista.
Autopilot V2:lle teetin telineen tuhkakuppiin, eipä pyöri ohjain nyt vaan piuhan varassa pitkin keskikonsolia. Ihan hyvähän siitäkin tuli.
Tallissa olisi myös keskivaimentajan korvausputki... Saa nähdä jaksaako kuinka kauan kuunnella niitä ääniä mitkä sillä saa aikaan. Tuollahan tuosta putkistosta saa non-resonated-version tehtyä. Kuulemma aika valtava ero vrt tuohon resonated-versioon. :D
Forgen ilmansuodatin tuli myytyä eteenpäin, nykyään paikallaan alkuperäinen suodatinkotelo.
Maalis-huhtikuun aikana olisi tarkoitus vielä keula maalata kokonaisuudessaan. Samalla pientä sisälokasuojamodia ja etukaaria vähän ulospäin.
LED-takavalot himottaa yhä. Onneksi tuli poltettua kaikki autoon varatut rahat tuossa lomalla... :D
Loppukevennykseksi kuvakollaasi:
Re: Bagged R32 '07
Jahas, talvi alkaa olla kohta taitettu ja täällä on ollut vähän hiljaisempaa.
Ärrällä on siis lähinnä vaan ajettu ja tankattu läpi talven. Jopa jääradalla kerkesin käymään ja ai että, kyllä tuo vaan on mukava laite viedä hyvällä radalla. :)
Moottorin & vaihteiston tuet alkoivat osoittaa hieman vasymyksen merkkejä (vaihteen vaihdoissa auto "nyökki" jne), joten sellaiset tuli laitettua uudet. Alkuperäiset marmorilta olisivat olleet tarpeettoman hinnakkaat, joten kaivelin Febi-Bilsteinin kuvastosta vastaavuudet (jotka ovat siis täsmälleen samat kuin ne alkuperäiset, ilman VW-logoja).
Samalla heitettiin etutukivarsille taaemmat puslat & rungot Powerflexiä.
Keskimmäinen vaimennin sai myös lähtöpassit, joten putkisto on nyt "non-resonated". ääntä lähtee suunnilleen riitävästi. ;)
Keula kolisee vielä jostain, huomenna siis katsastukseen ja annetaan inssin etsiä kolinan lähde, kun itse sitä en onnistunut paikallistamaan.
Tuossa kuvakollaasia tapahtuneesta:
Ensi viikolla voisi heittää kesärengasta alle, nekin on tallissa jo vanteille asennettuina. Kulmia joutuu hieman hieromaan, että takapyörän saa sukeltamaan...
Ärrällä on siis lähinnä vaan ajettu ja tankattu läpi talven. Jopa jääradalla kerkesin käymään ja ai että, kyllä tuo vaan on mukava laite viedä hyvällä radalla. :)
Moottorin & vaihteiston tuet alkoivat osoittaa hieman vasymyksen merkkejä (vaihteen vaihdoissa auto "nyökki" jne), joten sellaiset tuli laitettua uudet. Alkuperäiset marmorilta olisivat olleet tarpeettoman hinnakkaat, joten kaivelin Febi-Bilsteinin kuvastosta vastaavuudet (jotka ovat siis täsmälleen samat kuin ne alkuperäiset, ilman VW-logoja).
Samalla heitettiin etutukivarsille taaemmat puslat & rungot Powerflexiä.
Keskimmäinen vaimennin sai myös lähtöpassit, joten putkisto on nyt "non-resonated". ääntä lähtee suunnilleen riitävästi. ;)
Keula kolisee vielä jostain, huomenna siis katsastukseen ja annetaan inssin etsiä kolinan lähde, kun itse sitä en onnistunut paikallistamaan.
Tuossa kuvakollaasia tapahtuneesta:
Ensi viikolla voisi heittää kesärengasta alle, nekin on tallissa jo vanteille asennettuina. Kulmia joutuu hieman hieromaan, että takapyörän saa sukeltamaan...
Re: Bagged R32 '07
Aikamme pyöränkulmien kanssa kiroiltuamme saimme kesäpyörät alle (vaikka pahalta näyttikin jo välillä, kun rengas tuli toista senttiä kaaresta yli...).
En tajua, että miten hitossa nää Ärrän kaaret voi olla näin ahtaat. Takapyörä siis 8.5J ET37. Ja cambersäädöt tapissaan negatiivisella vakiotukivarsilla...
Tuossa jotain räpsyjä. Ja joo, paljon on vielä tekemistä, listalla ekana ehkäpä noiden upeiden roiskeläppien poisto. Ei kerennyt/jaksanut/tajunnut alkaa niitä enää ruuvaamaan, kun oli pää niin pehmeänä tuossa toissailtana kaiken sen tukivarsijumpan jälkeen. :D
Ei voi ainakaan kukaan sanoa, etteikö olisi tiukka fitment takana, kun auton laskee alas...
En tajua, että miten hitossa nää Ärrän kaaret voi olla näin ahtaat. Takapyörä siis 8.5J ET37. Ja cambersäädöt tapissaan negatiivisella vakiotukivarsilla...
Tuossa jotain räpsyjä. Ja joo, paljon on vielä tekemistä, listalla ekana ehkäpä noiden upeiden roiskeläppien poisto. Ei kerennyt/jaksanut/tajunnut alkaa niitä enää ruuvaamaan, kun oli pää niin pehmeänä tuossa toissailtana kaiken sen tukivarsijumpan jälkeen. :D
Ei voi ainakaan kukaan sanoa, etteikö olisi tiukka fitment takana, kun auton laskee alas...
Re: Bagged R32 '07
Roiskeläpät lähti tänään. Ja kelikin oli ihan hyvä. :)
Ja hitto tuo auto on kyllä yksi tikkurilan värikartta. Toivottavasti saisi pian tuon keulan ainakin maalattua.
Re: Bagged R32 '07
Ilmeisesti jotain pitää tehdä, ku et oo CDLC:n puolella päässy "kerman" joukkoon...:) vanteet pitäs olla jotain muuta....
Hienohan toi on...:)
Hienohan toi on...:)
Re: Bagged R32 '07
Vanteet ei kyllä kuvissa pääse yhtään oikeuksiinsa, livenä ihan toisen näköiset. Enkä mä tätä "kermalle" teekään, itselleni lähinnä. :D
Re: Golf R32 '07 Ilmoilla & Workeilla
Golffille ei oo tapahtunut oikeastaan mitään, mutta silti on tehty paljonkin.
Keula maalailtiin uusiksi sävyerojen ja kiveniskemien yms vuoksi, lopputulos ihan siedettävä (paljon parempi kuin lähtökohta). Samalla etukaaria otettiin vähän ulospäin mankelilla ja ihan perinteisesti vasaralla.
Pokkauksia ei enää siis ole ollenkaan (taottu ihan liiskaan pintapellin mukaisiksi), tämän vuoksi sisälokasuojia jouduttiin myös muokkaamaan, kun ulkolaidassa ei ole enää mitään mihin lokasuoja tavoittaisi. Ja tietty myös sen takia, että edessä renkaat otti jatkuvasti ajokorkeudellakin sisälokasuojiin kiinni.
No, tämän jälkeen totesin, että etupyörä ui ehkä jopa vähän turhan syvällä kaaressa. Joten asiaa korjattiin 13mm spacereilla etuakselille. Lopputuloksena fitmentit on melko tiukat molemmissa päissä (lue: renkaat painaa kaaria ja puskureita kun auton laskee alas :D):
Kontin rakentelin myös ns. valmiiksi. Eli kehtaa avata yleisellä paikallakin. Etusijalla käytännöllisyys, mutta onhan tuo nyt omaan silmään ihan semmoinen pelkistetyn tyylikäskin. En halunnut maalia tai teippiä säiliöön, kun niitä näkee niin paljon, joten ideoin ja teetin verhoilijalla tuollaisen vähän erinäköisen ratkaisun:
Keulasta maalailin osia kiiltävällä mustalla (puskurin ritilät, maskin rivat), samalla suhautin myös takahelmaan vähän mustaa, kun tuo kauhtunut muovi ei ole niitä lempisävyjäni.
Golf kävi myös ensimmäisessä "virallisessa" esiintymisessään Jämijärvellä CDLC Big Meetissä ja kyllähän siellä ihmettelijöitä riitti. :)
Jessen kanssa käytiin ottamassa kimppakuva tuolla ennen lähtöä sunnuntaina:
Ja tuossa muutamia päiviä sitten piti fiilistellä ilta-auringon kanssa vähän:
Meikä tykkää lopputuloksesta, tosin, kuten oon miljoona kertaa aiemminkin jo sanonut, niin ei tätä kuviin vaan saa vangittua ihan sellaisena mitä se livenä on. Kuvissa vanteet hukkuu, livenä kaikkea muuta kuin hukkuu. :) No, ens kaudelle sit jotain muuta...
Golfia saa tulla ihmettelemään livenä 30.7. Lahteen Vesijärven satamaan CDLC Fitted Festeille. ;)
Keula maalailtiin uusiksi sävyerojen ja kiveniskemien yms vuoksi, lopputulos ihan siedettävä (paljon parempi kuin lähtökohta). Samalla etukaaria otettiin vähän ulospäin mankelilla ja ihan perinteisesti vasaralla.
Pokkauksia ei enää siis ole ollenkaan (taottu ihan liiskaan pintapellin mukaisiksi), tämän vuoksi sisälokasuojia jouduttiin myös muokkaamaan, kun ulkolaidassa ei ole enää mitään mihin lokasuoja tavoittaisi. Ja tietty myös sen takia, että edessä renkaat otti jatkuvasti ajokorkeudellakin sisälokasuojiin kiinni.
No, tämän jälkeen totesin, että etupyörä ui ehkä jopa vähän turhan syvällä kaaressa. Joten asiaa korjattiin 13mm spacereilla etuakselille. Lopputuloksena fitmentit on melko tiukat molemmissa päissä (lue: renkaat painaa kaaria ja puskureita kun auton laskee alas :D):
Kontin rakentelin myös ns. valmiiksi. Eli kehtaa avata yleisellä paikallakin. Etusijalla käytännöllisyys, mutta onhan tuo nyt omaan silmään ihan semmoinen pelkistetyn tyylikäskin. En halunnut maalia tai teippiä säiliöön, kun niitä näkee niin paljon, joten ideoin ja teetin verhoilijalla tuollaisen vähän erinäköisen ratkaisun:
Keulasta maalailin osia kiiltävällä mustalla (puskurin ritilät, maskin rivat), samalla suhautin myös takahelmaan vähän mustaa, kun tuo kauhtunut muovi ei ole niitä lempisävyjäni.
Golf kävi myös ensimmäisessä "virallisessa" esiintymisessään Jämijärvellä CDLC Big Meetissä ja kyllähän siellä ihmettelijöitä riitti. :)
Jessen kanssa käytiin ottamassa kimppakuva tuolla ennen lähtöä sunnuntaina:
Ja tuossa muutamia päiviä sitten piti fiilistellä ilta-auringon kanssa vähän:
Meikä tykkää lopputuloksesta, tosin, kuten oon miljoona kertaa aiemminkin jo sanonut, niin ei tätä kuviin vaan saa vangittua ihan sellaisena mitä se livenä on. Kuvissa vanteet hukkuu, livenä kaikkea muuta kuin hukkuu. :) No, ens kaudelle sit jotain muuta...
Golfia saa tulla ihmettelemään livenä 30.7. Lahteen Vesijärven satamaan CDLC Fitted Festeille. ;)
Palaa sivulle “Kävijöiden kalusto”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 17 vierailijaa