VW Bora 1.8T, -04
Valvoja: ffp jäsenet
VW Bora 1.8T, -04
Jessöör ja moi,
Tuli syksyllä siirryttyä japseista volkkariin, kun sai evo lähteä taloudellisemman käyttöauton tieltä. Vaihtoehtoja oli monia, ja näppeihin päätyi kyseinen bora. Ensin katselin uudempia jettoja, kunnes silmään sattui bora, ainoalla minulle kelpaavalla koneella ja värillä.
Plussana kauppaan kuuluivat vanteet, tracer tech 1:set. Koeajon jälkeen pohdittiin vielä hetki, ennenkun lähdettiin hakemaan bora kotiin.
Edelliseltä omistajalta/omistajilta on auto saanut järkeviä muutoksia, kuten keskikyynärnoja, vaihdekeppi, takavalot, phaetonin(?) sisävalo, lyhyempi antenni, ja muuta pientä.
Minulle tullessa auto sai heti maalipinnalle käsittelyä, ja alustaa ruuvailtiin tappiin + myös tarroja revittiin pois. Silloin auto näytti kutakuinkin tältä, (kuvassa ei alusta ihan matalimmillaan vielä.)
Seuraavaksi revittiin takaovista kalvot pois, olivat liian tummat omaan makuun - ja huitastiin koko kylki 35% llumarin kalvolla. Myös verhoilu pestiin samalla kertaa, oli vaalea sisusta saanut elämänsä aikana läikkää ja tarhaa, jos jonkinmoista.
Soitin vaihdettiin kenwoodin 2dinin kikkareeseen, edellisen alpinen tieltä. Seuraavina hommina olisi takakontista subbarilaatikon eliminointi, ja sen piilottaminen vararengaskoteloon. Myös vanteet maalataan talvenaikana, sisäkehä pulverilla mustaksi ja kehät kiillotellaan. Keskiön väri on vielä mysteeri, ehdottaa saa omia visioita.
Käytiin kaverin kanssa kuvailemassa ikealla syksyllä, ja pitihän se fillarikin katolle änkeä.
Talven aikana tilaillaan osia, keulallekkin joku hillitty lippa, mutta ei v6:sen. se on niin nähty. Alemmas myös mennään keväällä, pohjapanssarikin jo odottelee asennusta.
Kommentoikaa, ehdotelkaa, ihmetelkää.
Peace.
Tuli syksyllä siirryttyä japseista volkkariin, kun sai evo lähteä taloudellisemman käyttöauton tieltä. Vaihtoehtoja oli monia, ja näppeihin päätyi kyseinen bora. Ensin katselin uudempia jettoja, kunnes silmään sattui bora, ainoalla minulle kelpaavalla koneella ja värillä.
Plussana kauppaan kuuluivat vanteet, tracer tech 1:set. Koeajon jälkeen pohdittiin vielä hetki, ennenkun lähdettiin hakemaan bora kotiin.
Edelliseltä omistajalta/omistajilta on auto saanut järkeviä muutoksia, kuten keskikyynärnoja, vaihdekeppi, takavalot, phaetonin(?) sisävalo, lyhyempi antenni, ja muuta pientä.
Minulle tullessa auto sai heti maalipinnalle käsittelyä, ja alustaa ruuvailtiin tappiin + myös tarroja revittiin pois. Silloin auto näytti kutakuinkin tältä, (kuvassa ei alusta ihan matalimmillaan vielä.)
Seuraavaksi revittiin takaovista kalvot pois, olivat liian tummat omaan makuun - ja huitastiin koko kylki 35% llumarin kalvolla. Myös verhoilu pestiin samalla kertaa, oli vaalea sisusta saanut elämänsä aikana läikkää ja tarhaa, jos jonkinmoista.
Soitin vaihdettiin kenwoodin 2dinin kikkareeseen, edellisen alpinen tieltä. Seuraavina hommina olisi takakontista subbarilaatikon eliminointi, ja sen piilottaminen vararengaskoteloon. Myös vanteet maalataan talvenaikana, sisäkehä pulverilla mustaksi ja kehät kiillotellaan. Keskiön väri on vielä mysteeri, ehdottaa saa omia visioita.
Käytiin kaverin kanssa kuvailemassa ikealla syksyllä, ja pitihän se fillarikin katolle änkeä.
Talven aikana tilaillaan osia, keulallekkin joku hillitty lippa, mutta ei v6:sen. se on niin nähty. Alemmas myös mennään keväällä, pohjapanssarikin jo odottelee asennusta.
Kommentoikaa, ehdotelkaa, ihmetelkää.
Peace.
Kiittäen kommenteista,
Vanteet takana 18x9,5 et21 225/40 kumeilla , ja edessä 18x8,5 et34 205/40 kumeilla.
Ulkokuvissa näyttää joo vanteet vähän hassuilta, laajiksella nappailtu ni vääristää hieman.
Bra oli ihan kokeilumielessä keulalla kun auton mukana tuli, ei se ole sinne jäämässä.
Talvella sillontällön ehkä, suojelemassa kiveniskuilta.
Keulasta ei mitään järkevää kuvaa ole, voisin napata - ja muutenkin talvilookista.
Keulalla tällähetkellä jotku dingdongtuning tummapohjaiset etuvalot, vaihtuvat talvenaikana joeymodeihin. :)
Takavalot ovat käsittääkseni nämä, tai ainakin todella lähelle.
Vanteet takana 18x9,5 et21 225/40 kumeilla , ja edessä 18x8,5 et34 205/40 kumeilla.
Ulkokuvissa näyttää joo vanteet vähän hassuilta, laajiksella nappailtu ni vääristää hieman.
Bra oli ihan kokeilumielessä keulalla kun auton mukana tuli, ei se ole sinne jäämässä.
Talvella sillontällön ehkä, suojelemassa kiveniskuilta.
Keulasta ei mitään järkevää kuvaa ole, voisin napata - ja muutenkin talvilookista.
Keulalla tällähetkellä jotku dingdongtuning tummapohjaiset etuvalot, vaihtuvat talvenaikana joeymodeihin. :)
Takavalot ovat käsittääkseni nämä, tai ainakin todella lähelle.
Väri on kyllä makee. Vai onko valkoinen väri ollenkaan? ;)
OT: S4mmy, jjjkkk:han sen jo todisti, että mahottomasta tehdään mahdollista kun vähän työstetään. http://www.ffp.fi/bb/viewtopic.php?t=161710 En meinaan olis ikinä uskonu, että Lupon alle mahtuis 17"x7,5" jos joku olis tullu kadulla väittämään.
OT: S4mmy, jjjkkk:han sen jo todisti, että mahottomasta tehdään mahdollista kun vähän työstetään. http://www.ffp.fi/bb/viewtopic.php?t=161710 En meinaan olis ikinä uskonu, että Lupon alle mahtuis 17"x7,5" jos joku olis tullu kadulla väittämään.
Kiitän kommenteista, on se hyvä että joku muukin tykkää. ;)
Ja kuten aiemmin jo sanoin, keväällä mennään alaspäin nykyisestä - ja hierotaan muutenkin fitmenttiä kohalleen. Alustan säädöistä senverran, että kierteet tapissa mentiin syksy, joten seuraava säätö on osien pois ottaminen / alustan vaihto. 8))
E: mustaa kattoa ei näillänäkymin ole tulossa, mutta voisihan sitä kokeilla. :)
Ja kuten aiemmin jo sanoin, keväällä mennään alaspäin nykyisestä - ja hierotaan muutenkin fitmenttiä kohalleen. Alustan säädöistä senverran, että kierteet tapissa mentiin syksy, joten seuraava säätö on osien pois ottaminen / alustan vaihto. 8))
E: mustaa kattoa ei näillänäkymin ole tulossa, mutta voisihan sitä kokeilla. :)
Edelleen näyttää hyvältä Bora. Tunnen edellisen omistajan ja aikoinaan mietittiin vanteisiin värin vaihtoa kun valkosen kanssa sopii melkeen mikä vaan. Eipä tullut silloin tehtyä. Hyvä jos meinasit vihdoin vaihtaa etuvalot ja laittaa sen tonttiin :)
Ilmeisesti ei kovin kauas Helsingistä mennyt kun näkyy teknoShellillä usein. Itse ajelen kalsarinsinisellä T3 pakulla.
Ilmeisesti ei kovin kauas Helsingistä mennyt kun näkyy teknoShellillä usein. Itse ajelen kalsarinsinisellä T3 pakulla.
-
- -
- Viestit: 74
- Liittynyt: 24.8.2007 8:18
Päivitellääs tätäkin vähäsen.
Vanteet on viittävaille purettuna, ja keskiöt suuntaavat seuraavaksi soodapuhallukseen.
Lippojen kiillotus odottaa motivaatiota, ja sisäkehät pulverilla mustaksi.
Etuvalot tilattu, ja niiden saapumisen jälkeen ilmestyvät vanhat myyntiin.
Jetta GLI helmasatsi on etinnässä, jos on jollain myynnissä ni saa ilmotella.
ps. Punaisella boralla lahdenväylällä peukaloa näyttänyt pelasti mun päivän, kiva että joku tykkää talviluukistakin. :)
Vanteet on viittävaille purettuna, ja keskiöt suuntaavat seuraavaksi soodapuhallukseen.
Lippojen kiillotus odottaa motivaatiota, ja sisäkehät pulverilla mustaksi.
Etuvalot tilattu, ja niiden saapumisen jälkeen ilmestyvät vanhat myyntiin.
Jetta GLI helmasatsi on etinnässä, jos on jollain myynnissä ni saa ilmotella.
ps. Punaisella boralla lahdenväylällä peukaloa näyttänyt pelasti mun päivän, kiva että joku tykkää talviluukistakin. :)
Nostellaas tätäkin, vanteet on nyt värissä - vielä lippien kiillottelua ja saa laittaa läjään.
Sisäkehät puhallutettiin ja pulverilla mustaksi, keskiöille puhallus ja ruiskulla rusehtavankuparinpronssi väri pintaan, ja ite oon enemmän ku tyytyväinen.
Väri on auringonpaisteessa kupariin/pronssiin taittava, muuten ruskea - kuva kertokoot enemmän.
Parit pikkukikat tulee vielä vanteisiin, niistä sitten myöhemmin lisää.
Sisäkehät puhallutettiin ja pulverilla mustaksi, keskiöille puhallus ja ruiskulla rusehtavankuparinpronssi väri pintaan, ja ite oon enemmän ku tyytyväinen.
Väri on auringonpaisteessa kupariin/pronssiin taittava, muuten ruskea - kuva kertokoot enemmän.
Parit pikkukikat tulee vielä vanteisiin, niistä sitten myöhemmin lisää.
Paljon kiitoksia, ite oon todella tyytyväinen väriin.
Voisin noista jopa auringonvalossa napata kuvan, jos aurinkoki vaikka paistais.
Ja joo, varmasti on näkynyt täällä - sekä muualla samaa värikomboa, mutta eipä taida olla montaa värikomboa jota joku ei jossain joskus olisi toteuttanut. Ite diggaan, enkä malta odottaa että saan pyöräytettyä noi alle.
Voisin noista jopa auringonvalossa napata kuvan, jos aurinkoki vaikka paistais.
Ja joo, varmasti on näkynyt täällä - sekä muualla samaa värikomboa, mutta eipä taida olla montaa värikomboa jota joku ei jossain joskus olisi toteuttanut. Ite diggaan, enkä malta odottaa että saan pyöräytettyä noi alle.
Viikonlopun iloksi hinkkailen lippejä kuntoon, ja nappasin toisen kuvan keskiöiden väristä - erilaisessa valossa. Auringon valossa nappaan kuvan kun vanteet ovat kasassa, hallin valossa näyttää tältä;
Etuvanteet on nähtävästi joskus purettu, ja ei ainakaan tiivistemassassa säästelty, senverran paljon tavaraa löytyyy.
Sisäpuoleltahan ne näytti tältä;
Sitten raaputtelua ja putsailua, ja pari kirosanaa;
Ja lipistä yleiskuva, kyllähän ne pikkuhiljaa kiiltää!
Etuvanteet on nähtävästi joskus purettu, ja ei ainakaan tiivistemassassa säästelty, senverran paljon tavaraa löytyyy.
Sisäpuoleltahan ne näytti tältä;
Sitten raaputtelua ja putsailua, ja pari kirosanaa;
Ja lipistä yleiskuva, kyllähän ne pikkuhiljaa kiiltää!
Lippaläppäsuunnitelmat on olleet selvillä jo pitkään, muutto on vaan tupannut viemään kaiken ylimääräsen rahan. Kyllä ne lipat sieltä tulee kun kevät etenee ;)
Arvasin että joku huomauttaa kilvestä, häiritsee se minuakin - on vaan ollut pula motivaatiosta eikä sille ole tehty mitään. Finnillisellä kilvellähän se olisi keskellä, nyt ei. Ja jos tosta siirtää, jää rumat reiät näkyviin...
Valoista voi kysellä lisää YV:llä, sikälimikäli kiinnostaa.
Vanhat valot on myös myynnissä, myydään halvalla - tarjousten perusteella.
Tänään huitasin valoille läpinäkyvät suojakalvot ja kesävanteisiin Gtechniqin C5 pinnoitteen.
Myös alustan kuluneiden puslien tilalle tuli r32 golffin käikäleet tilalle.
Verhoilun pesu on myös edessä, ja samalla ruiskitaan penkeille Gtechniqin I1 pinnoite. Youtubesta löytyy kyseisestä aineesta muutama pätkä, jos joku ihmettelee.
Arvasin että joku huomauttaa kilvestä, häiritsee se minuakin - on vaan ollut pula motivaatiosta eikä sille ole tehty mitään. Finnillisellä kilvellähän se olisi keskellä, nyt ei. Ja jos tosta siirtää, jää rumat reiät näkyviin...
Valoista voi kysellä lisää YV:llä, sikälimikäli kiinnostaa.
Vanhat valot on myös myynnissä, myydään halvalla - tarjousten perusteella.
Tänään huitasin valoille läpinäkyvät suojakalvot ja kesävanteisiin Gtechniqin C5 pinnoitteen.
Myös alustan kuluneiden puslien tilalle tuli r32 golffin käikäleet tilalle.
Verhoilun pesu on myös edessä, ja samalla ruiskitaan penkeille Gtechniqin I1 pinnoite. Youtubesta löytyy kyseisestä aineesta muutama pätkä, jos joku ihmettelee.
Kolinat löydetty ja eliminoitu. Samalla kävin leimaamassa auton, joka yllätti - meni ilman huomautuksia läpi etulasien kalvoilla ja tuulilasin tarroilla! Löytypähän paikka jossa tästeden leimaan autoni. ;)
Vanteiden kasaus olisi tarkotus ainakin alottaa nyt viikonloppuna, ollu turhan tiivis aikataulu noiden messupelien kiillottelussa. Toivotaan että nyt hellittää, ja kerkeää omaakin autoa hieromaan.
Vanteiden kasaus olisi tarkotus ainakin alottaa nyt viikonloppuna, ollu turhan tiivis aikataulu noiden messupelien kiillottelussa. Toivotaan että nyt hellittää, ja kerkeää omaakin autoa hieromaan.
Finnillisellä kilvellähän se olisi keskellä, nyt ei. Ja jos tosta siirtää, jää rumat reiät näkyviin...
Älä nyt silleen siirrä että jää useampi reikä näkyviin, vai onko siellä enemmänkin ruuvin reikiä? Valkoinenhan on niin nätti väri häivytyksille ja aina voi käyttää jotain rumaa teippiäkin tovin tilkkeenä x)
Talvi tulee ja kesävanteet vaihtaa taas väriään, vai vaihtaako?
Väriehdotuksia saa heittää, itselläni oli mielessä ensikesälle valkoset keskiöt, kultasilla tarroilla ja kultasilla pulteilla.
Ja jos joku tuntee metallimiehiä, joka olis halukas duunaamaan mulle uudet keskikupit / suoristamaan vanhat, yhteystietoja otetaan kiitollisena vastaan. Korjaamolla pojat irrotti keskikupit vasaralla, ruuvimeisselillä vääntämällä ja väkivallalla.
Väriehdotuksia saa heittää, itselläni oli mielessä ensikesälle valkoset keskiöt, kultasilla tarroilla ja kultasilla pulteilla.
Ja jos joku tuntee metallimiehiä, joka olis halukas duunaamaan mulle uudet keskikupit / suoristamaan vanhat, yhteystietoja otetaan kiitollisena vastaan. Korjaamolla pojat irrotti keskikupit vasaralla, ruuvimeisselillä vääntämällä ja väkivallalla.
VW Airportilla. Keskikupeissa oli liian paksu maalikerros, ja ne olivat "jumittuneet" vanteeseen kiinni, kun kuuskolo pultit painoivat kiristyessään keskikupin vanteeseen.
Korjaamolla ei jostain syystä ollut minun puhelin-numeroani, vaan isäni - joten hänelle soittivat ja kuulemma saivat luvan avata "keinolla millä hyvänsä".
Minulle tämä asia tuli tietoon vasta kun auton hain huollosta, sitä ennen minuun ei oltu yhteydessä millään tavalla. Asiasta on volkkarin kanssa väännetty jo tarpeeksi, omasta pussista joutuu uudet hommaamaan kun kerran lupa on saatu.
Jos joku bongaa myynnissä olevat alk.peräiset keskikupit, olisin kiitollinen löydöstä. Ei ihan jokanurkalla tule vastaan...
Korjaamolla ei jostain syystä ollut minun puhelin-numeroani, vaan isäni - joten hänelle soittivat ja kuulemma saivat luvan avata "keinolla millä hyvänsä".
Minulle tämä asia tuli tietoon vasta kun auton hain huollosta, sitä ennen minuun ei oltu yhteydessä millään tavalla. Asiasta on volkkarin kanssa väännetty jo tarpeeksi, omasta pussista joutuu uudet hommaamaan kun kerran lupa on saatu.
Jos joku bongaa myynnissä olevat alk.peräiset keskikupit, olisin kiitollinen löydöstä. Ei ihan jokanurkalla tule vastaan...
Yhteys https://kuti.kkv.fi/Kutiweb/kuluttajat/etusivu.aspx tuonne. Oma keissini oli hieman erityyppinen mutta se jo riitti että soitin uudelleen firmaan kertoakseni mitä mieltä kuluttaja-asiamies oli asiasta. Vaikka ei olisi kyse kuin muutamasta kympistä niin joku roti pitää säilyttää. Väittäisin että VW Airport ei halua esiintyä kuluttajaviraston nettisivuilla millään muotoa.
Nostellaas tätäkin ku kevät tulee. Alusta vaihtu konista bc-racing br:ään, ja ecs tuninginlta tuli tollaset, jos sais vähän lisää tilaa taakse. Vanteet on taas purettuna, ja keskikupit löyty ameriikasta ja koko setti odottelee maalaria. Uudet kehäpultit seuraavaks ja vanteet läjääni, ja sit pääsee hieromaan ajokorkeutta!
Tän voi mun puolesta lukottaa ja poistaa, auto
löytyy tästedespäin avk:lta. Joku oli vappuna käymy löysäilemässä renkaasta pultteja ja sehän ampas vauhdissa irti, ja auto lunastuskuntoon. Myös kaverilla oli sama juttu, mut selvis onneks säikähdyksellä. Kuulin myös huhua että btcf:llä oli samanlaista juttua. Tarkastakaapa teijän pultit ennenku jotain sattuu.
Tracerit on myynnissä, yvllä tavottaa. Nykyään valkoset, kultasilla kehäpulteilla.
Löytyy myös uudehkot nastarenkaat orkkisvanteilla, kattotelineitä, spaceria, tilpehööriä.
Kiitos ja anteeksi.
löytyy tästedespäin avk:lta. Joku oli vappuna käymy löysäilemässä renkaasta pultteja ja sehän ampas vauhdissa irti, ja auto lunastuskuntoon. Myös kaverilla oli sama juttu, mut selvis onneks säikähdyksellä. Kuulin myös huhua että btcf:llä oli samanlaista juttua. Tarkastakaapa teijän pultit ennenku jotain sattuu.
Tracerit on myynnissä, yvllä tavottaa. Nykyään valkoset, kultasilla kehäpulteilla.
Löytyy myös uudehkot nastarenkaat orkkisvanteilla, kattotelineitä, spaceria, tilpehööriä.
Kiitos ja anteeksi.
Re: VW Bora 1.8T, -04
Vielä bora liikkuu :D
Palaa sivulle “Kävijöiden kalusto”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 7 vierailijaa