1983 Golf I GTI (Jälleen minun !)

Projektit, joissa oikeasti tapahtuu jotain, eikä vain suunnitella ja haaveilla.

Valvoja: ffp jäsenet

albanzo
-
Viestit: 3655
Liittynyt: 23.7.2003 10:54
Viesti:

ViestiKirjoittaja albanzo » 26.2.2013 23:01

^no nii-i, kasille varmaan natsaakin paremmin ku tolle seiskatuumaselle. ysille menis viel paremmin. mut siitähän tässä nyt ei tainnu ollakaan kyse et mille vannekoolle se 195 menis parhaiten?

seiskalle jos laittais 195 -kumin, ni näyttää mun silmään pöhköltä ja reilumman tontituksen sais luultavasti unohtaa samalla kertaa.

hartsi
-
Viestit: 300
Liittynyt: 14.9.2003 16:21

ViestiKirjoittaja hartsi » 27.2.2013 10:31

Ei ollutkaan kyse siitä.Vaan 7" on liian kapea 195 kumille.Ja on kyllä 165 seiskallekin.
Mutta tässähän on jo valinta tehty.
Saa kyllä tonttiin 195 kumilla ja 8" vanteella kun on oikea offsetti.

ElektrikMekanik
-
Viestit: 209
Liittynyt: 25.12.2010 7:22

ViestiKirjoittaja ElektrikMekanik » 27.2.2013 13:15

Mites ois 185/45R15?
Jetassa
Golfissa

Alemmassa on takana 8" kiekot.

A Saari
-
Viestit: 483
Liittynyt: 28.7.2003 15:13

ViestiKirjoittaja A Saari » 27.2.2013 13:34

Noita kuvia kun katseli niin kyllä se tuo 165/45 7x15" kiekolla sopii ykköseen hyvin, mutta vaatii tosiaan härskin madalluksen. Eli peukkua täältä koska sellainenhan on sitten tulossa!

rolle
ffp jäsen
Viestit: 8318
Liittynyt: 17.7.2003 13:27

ViestiKirjoittaja rolle » 27.2.2013 14:47


gryger
-
Viestit: 628
Liittynyt: 6.5.2005 12:39

ViestiKirjoittaja gryger » 27.2.2013 16:29

zzzzzzzzzzzzzz
Viimeksi muokannut gryger, 26.12.2014 16:01. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

Harri
-
Viestit: 1829
Liittynyt: 26.7.2003 13:20

ViestiKirjoittaja Harri » 27.2.2013 17:03

Tästähän saatiin vilkas Mk1 rengaskeskustelu, onhan täällä aktiivisia käyttäjiä. ;)

Katsotaan mitä tulee 165/45/15 rengastuksella, myydään, vaihdetaan ja varastetaan sitten renkaita, mikäli lopputulos on jotakin vääränlaista.

Mutta melkoisen alas GTI on varmasti ruuvattava, muuten pyörät varmasti näyttävät leikkiauton pyöriltä.
(Katsotaan iskeekö sisäinen sivulistamies vai ei.)

Tässä nyt vielä kiusaksi 165/45/15 & 7x15" ET25

Kuva

Jone
ffp jäsen
Viestit: 2980
Liittynyt: 23.7.2003 10:36

ViestiKirjoittaja Jone » 27.2.2013 18:47

Se on Harri just passeli rengas sun Golfiin,usko pois.

hb81
-
Viestit: 1748
Liittynyt: 31.8.2003 17:41
Viesti:

ViestiKirjoittaja hb81 » 27.2.2013 19:34

Jos se mahtuu olemaan hyvin siellä kaaressa, niin et ole madaltanu tarpeeksi.
Ja jos lisämadalluksen jälkeen ei mahdu pyörimään niin silloin tehdään lisää tilaa. :)

Jak3
-
Viestit: 2766
Liittynyt: 16.8.2004 8:39

ViestiKirjoittaja Jak3 » 27.2.2013 22:21

jotenkin tuolla 14" talvipyörällä pompotin koko vehje.15" kesäpyörällä menee kuin kiskoilla ilman tuota pompotusta


Tuttu juttu, nyt itsellä caddyssä 8x15" ja 185/55 kumein niin oikein rasittava pompotus matkaa ajellessa. 45-profiilin nakeilla voi puhua jo jonkulaisesta ajomukavuudesta, kun sillon joustaa tolpat (sen mitä nuo tuningkikkareet pystyy) eikä kumit.

Ihan hyvännäkönen on tuo yllämainittu vanne/rengaskombo, mutta auttamattoman kapealta näyttää kyllä varsinkin takapyörät.. lättyä väliin ja sopivasti kaarelle kuten tuossa keltaisessa, niin silimä tykkää.

hartsi
-
Viestit: 300
Liittynyt: 14.9.2003 16:21

ViestiKirjoittaja hartsi » 28.2.2013 8:45

Silmä tykkää jos ei katso takaa..

redi
-
Viestit: 534
Liittynyt: 5.3.2007 13:01

ViestiKirjoittaja redi » 1.3.2013 7:55

^ word
Tässä omat ykköset 165/50-15 renkailla.
Ja Golfissa 195/45-14
Sorry OT, renkaatki on jo tilattu.

Harri
-
Viestit: 1829
Liittynyt: 26.7.2003 13:20

ViestiKirjoittaja Harri » 7.3.2013 18:59

Golf oli viime viikolla pajalla ja etupäässä on nyt "kaikki" nivelien osalta uutta.

= Ajotuntuma muuttui siirto-ajossa (13" nastoilla) selvästi täsmällisemmäksi jo- yippie!

Puutteina vielä yksi puuttuva holkki iskunvaimentimen yläpäähän -> Tilaukseen Classic Partsista ja ohjausvaihteen tukikumit myös. (Vaihdan nekin kun maksavat vain muutaman kympin) Taka-akselin puslien vaihto ja jakopääremontti jäivät vielä seuraavaan kertaan. Tuli todettua myös, että tilaamani öljynpaine-anturit olivat väärät, eli nekin uudestaan tilaukseen....

Samalla pohjan ainoa reikä sai sähköliimaa ja takasumuvaloviritelmätkin tuli poistettua ja todettua, että takasumuvaloja ei Golffissa ole ollut tehtaalta lähtiessä.

Kevennyksenä:

Tullilta saapui veropäätöskin:

Vertailuautona uusi Golf 1.4 TSI 103kw, jonka perusteella Tulli oli määritellyt Golffin markkina-arvoksi ikävähennyksin 588 EUR, jolla autoveron määräksi saatiin 139,94 EUR.

Tulli ei selvästi tällä kertaa selaillut Mobilea tai Ebayta, tai sitten maksoin vaan auttamattomasti Golffista vähän liikaa. Varauduin 170 Euroon, joten tässä tuli "olennainen" säästö. ;)

Kuva
Viimeksi muokannut Harri, 7.3.2013 22:07. Yhteensä muokattu 4 kertaa.

Harri
-
Viestit: 1829
Liittynyt: 26.7.2003 13:20

ViestiKirjoittaja Harri » 7.3.2013 19:02

Verot ovat nyt maksettu ja katsastuksessa kirjatut puutteet korjattu, joten yritän ensi viikolla käydä näyttämässä Golffia vielä konttorilla ja hakea ne uutukaiset kotimaan rekisterikilvet. :)

Harri
-
Viestit: 1829
Liittynyt: 26.7.2003 13:20

ViestiKirjoittaja Harri » 7.3.2013 21:54

Ja Ebay- kauppiaalta Saksasta kopsahti Saksasta eilen tällainen, konsoli ehjillä lisämittarin paikoilla jonkin edellisten omistajien puhkoman tilalle....

Kuva

Kai ne lisämittaritkin siihen pitää sitten hankkia tai ehkä paikalleen ja mittarit myöhemmin. :)

Öljynpaine-anturikin taitavat olla ETKA:n perusteella kuitenkin oikeat, luottokorjaamo lienee tehnyt väärän diagnoosin.
Onko muita ideoita antureiksi kuin nämä? (DX- moottorissa käsittääkseni on 2 anturia)

028919081D (MEYLE 1009190025)
056919081E (MEYLE 1009190031)

EDIT, oikeat ovat. Asia varmistyi Meylen omilta sivuilta:
http://www.meyle.com/EN/Spare-parts/Search.html


Classic-partsille ja werk34:een ja VW Heritageen lähti taas täydennystilausta pikku nippeleistä ja Slamitilta odotellaan vielä OEM vesipumppua ja kiilahihnaa jne moottoripuolen huolto-osia...

Harri
-
Viestit: 1829
Liittynyt: 26.7.2003 13:20

ViestiKirjoittaja Harri » 7.3.2013 22:20

Lisäksi löytyi linkki, josta lähdetään katsomaan saman aikakauden soitinta kojelautaan Blaupunktilta. ;)

Blaupunkt Autoradioprogramm 1982 - 1983

Kuva

Esim kuvan Blaupunkt Heidelberg SM 21 sopisi tismalleen oikean vuosimallisena hienosti kojelautaan.

Kuva

Yritetäänpä huutaa tuollainen taas Ebaysta. ;)

Jonde
-
Viestit: 2087
Liittynyt: 23.7.2003 12:23

ViestiKirjoittaja Jonde » 7.3.2013 23:52

Kyllä tuohon kannattaa laittaa öljynlämpö, öljynpaine ja volttimittari kuten alkuperäisenä oli.
Muistaa vaan että hankkii mittarit missä asteikko tarpeeksi pitkälle, lämpö olisi hyvä näyttää 150c tai 170c riippuen kumman version löytää ja sitten paine pitää olla 10bar asti. uudemmat audin 5bar mittarit mitä on ebay täynnä ei riitä kun noissa paineet menee siitä yli.

redi
-
Viestit: 534
Liittynyt: 5.3.2007 13:01

ViestiKirjoittaja redi » 8.3.2013 7:00

Sorry ot, mutta miks Golf GTi:tä vastaava uusi ajoneuvo on joku mopo 1.4 eikä uus Golf GTi?

Askelmittari
-
Viestit: 496
Liittynyt: 22.11.2009 21:42

ViestiKirjoittaja Askelmittari » 8.3.2013 9:18

Moottoritehon vuoksi? Tämä ei ollut tieto vaan arvaus.

integrale
-
Viestit: 65
Liittynyt: 4.2.2013 17:36

ViestiKirjoittaja integrale » 8.3.2013 17:18

Blaukkarille iso peukku.Jokos olet renkaat saanut vai onko pitkä toimitusaika?

Harri
-
Viestit: 1829
Liittynyt: 26.7.2003 13:20

ViestiKirjoittaja Harri » 9.3.2013 12:34

Tullin autoverokäsittelijä lienee tosiaan ajatellut moottoritehoa vertailuautoa valitessaan. Uusi GTI verrokkina olisi omastakin mielestä loogisempi, mutta en ajatellut valittaa päätöksestä. ;)

Kuvien mukainen Blaupunkt Heidelberg SM 21 vuosimallia 1983 huudettu eilen Ebaysta!

Töissä on ollut sen verran kiirettä, etten ole ennättänyt vielä kyselemään renkaiden perään- täytyy ensi viikolla selvitellä, ovatko renkaat jo maassa. :)

integrale
-
Viestit: 65
Liittynyt: 4.2.2013 17:36

ViestiKirjoittaja integrale » 9.3.2013 12:54

Saksan ebays:täkö huutelet tuotteita? Nyt sitten vaan hankkimaan alkuperäisiä c-kasetteja,vuonna -83 tuli aika monta hittiä jotka soivat vielä tänäänkin radiossa;

http://fi.m.wikipedia.org/wiki/Luokka:V ... _kappaleet

Jone
ffp jäsen
Viestit: 2980
Liittynyt: 23.7.2003 10:36

ViestiKirjoittaja Jone » 9.3.2013 14:55


laene
-
Viestit: 357
Liittynyt: 24.7.2003 7:32

ViestiKirjoittaja laene » 9.3.2013 23:06

Jostain syystä Länsinaapurimme kansalaiset ei lämpeä tuolle Jonnalle. Yritettiin kyllä Pasi_T:n kanssa Elmiassa oikein huollella soittaa, mutta ei niin ei.
Kaluston vika se ei ollut, kun kyseessä oli legendaarinen oranssi dB Polo. :D

Harri
-
Viestit: 1829
Liittynyt: 26.7.2003 13:20

ViestiKirjoittaja Harri » 12.3.2013 19:19

Slamitilta kopsahti originaalinippeleitä, orkkis vesipumppu, öljynsuodatin, toinen moottorin tukikumeista (Toinen odottaa jo VW Heritagelta aiemmin saapuneena) jne....

Kuva

Lähiviikkoina loput kulutusosat paikalleen ja ehkä jo perjantaina leimalle tällä viikolla, katsastuskunnossahan se pitäisi jo olla ennen loppu-osaläjääkin. :)

Harri
-
Viestit: 1829
Liittynyt: 26.7.2003 13:20

ViestiKirjoittaja Harri » 12.3.2013 19:22

Saksan ebays:täkö huutelet tuotteita? Nyt sitten vaan hankkimaan alkuperäisiä c-kasetteja,vuonna -83 tuli aika monta hittiä jotka soivat vielä tänäänkin radiossa;

http://fi.m.wikipedia.org/wiki/Luokka:V ... _kappaleet


Saksan Ebaysta on tähän mennessä löydöt tullut tehtyä, myös co.uk -versio tosin on ollut ahkerasti auki.
Hmm, pitäisiköhän sitä alkaa haalimaan kaikkea 1983- mallista oheissälää siis. :D

EDIT Kävin halaamassa GTI:itä kotimatkalla töistä säilytyshallissakin, kovasti näytti odottavan kesää ja nippeleitä. ;)

integrale
-
Viestit: 65
Liittynyt: 4.2.2013 17:36

ViestiKirjoittaja integrale » 12.3.2013 20:10

Okei,täytyy kanssa aloittaa tuo ebay bongailu.Täällä on jo aloitettu vm83 tavaroiden hankinta,tuollainen löytyi kyseiseltä vuodelta,en tosin tiedä mitä noilla tekisi kun ei raaski avata :)

Kuva

Harri
-
Viestit: 1829
Liittynyt: 26.7.2003 13:20

ViestiKirjoittaja Harri » 17.3.2013 20:32

Viikonloppuna taas pientä etenemistä Golffin parissa. Perjantai oli vapaapäivä ja vietin laatu-aikaa Golffin parissa.

1) Golf katsastettu nyt ilman huomautuksia ja kotimaiset rekisterikilvet ruuvattu nyt paikalleen.
Asiallista palvelua jälleen Kehän Autokatsastuksesta....

Kilvet paikalleen ja hymyssä suin kohti asiantuntevaa rengasliikettä Herttoniemeen.

165/45/15 Nankang kietaistuna vanteelle, kiitos Nikke jälleen.
Hyvältä näyttää 7 x 15" vanteella.

Kuva

Harri
-
Viestit: 1829
Liittynyt: 26.7.2003 13:20

ViestiKirjoittaja Harri » 17.3.2013 20:34

Kesäpyörät samantien alle Golffiin ja coilovereita alaspäin. Kierteet puhtaaksi ja mutterit liikkuivat helposti, alusta lienee melko tuore. (TA-Techix tms....)

Kuva

Kuvassa asennus-mäyräkoira.

Kuva

Eteen jäi kierrettä vielä jatkomadalteluihin 6cm, taakse 3cm.
Talvirengasasennosta tultiin alaspäin edessä 5-6cm....

Rengasliikkeessä oli toinenkin musta urheiluauto:

Kuva
Viimeksi muokannut Harri, 17.3.2013 21:13. Yhteensä muokattu 2 kertaa.

Harri
-
Viestit: 1829
Liittynyt: 26.7.2003 13:20

ViestiKirjoittaja Harri » 17.3.2013 20:37

Golf pesulle ja Kentsu ystävällisesti teippasi alkuperäistyyppiset GTI- mallin harmaat raidat kylkiin:

Kuva

Harri
-
Viestit: 1829
Liittynyt: 26.7.2003 13:20

ViestiKirjoittaja Harri » 17.3.2013 20:42

Sitten konehuoneen puolelle....

Auton mukana tuli alkuperäinen vesikaukalon muovi jonka painoin paikalleen todetakseni, että se on monesta kohtaa halki. Eli uusi 171819415F ja kiinnitykseen tarvittavat kolme klipsiä 191819145A tilaukseen jossakin kohtaa myös.

Kuva

Harri
-
Viestit: 1829
Liittynyt: 26.7.2003 13:20

ViestiKirjoittaja Harri » 17.3.2013 20:45

Iskunvaimentimien yläpäästä puuttui toiselta puolelta suojakuppi ja jäljellä ollutkin oli halki, ei enää...

Kuva

Musta GTI- mallin 171853601 041 VW- merkki löysi myös paikkansa, alkuperäisin klipsein kiinnitettynä N0120681.

Kuva

Maskin kiinnitysnastat menivät sen sijaan tilaukseen, maskia oli irrotettu ennenkin.
Osanumero maskin kiinnitysnastoille:171853695A

Harri
-
Viestit: 1829
Liittynyt: 26.7.2003 13:20

ViestiKirjoittaja Harri » 17.3.2013 20:55

Mittaristossa vilkkuva öljynpaineen merkkivalo oli seuraava operaatio.

1.8 DX- moottorissa on 2 öljynpaine-anturia, toinen öljynsuodatinjalassa, toinen lohkossa ylhäällä ja molemmat menivät vaihtoon, jotta vilkkuvasta valosta päästiin eroon.

Kuva

Uusi ja vanha anturi rinnakkain (Öljynsuodatin jalassa oleva), paikallaan oleva oli ilmeisesti alkuperäinen vuodelta 1983.

Uusi anturi paikallaan öljynsuodatinjalassa:

Kuva

Harri
-
Viestit: 1829
Liittynyt: 26.7.2003 13:20

ViestiKirjoittaja Harri » 17.3.2013 20:58

Syy vilkkuvaan merkkivaloon oli kuitenkin lohkossa oleva anturi, jonka joku aiemmista omistajista oli vaihtanut (vääränlaiseen) anturiin, joka antoi herjaa mittaristoon.

Uusi anturi kuvassa lohkossakin paikallaan:

Kuva

Slantsix
-
Viestit: 5867
Liittynyt: 23.7.2003 11:36
Viesti:

ViestiKirjoittaja Slantsix » 17.3.2013 21:02

Vaihda jäähdytin nestesäiliö uuteen. Uudistaa konehuoneen ilmettä kummasti, kun ei ole ruskea.

Harri
-
Viestit: 1829
Liittynyt: 26.7.2003 13:20

ViestiKirjoittaja Harri » 17.3.2013 21:03

Samalla tuli pistettyä paikalleen istuimien suojamuovit...

Toisesta istuimesta muovi puuttui kokonaan, kuvassa uusi paikallaan:

Kuva


....Toisella puolella muovista taas puuttui puolet:

Kuva

Tosin tapit muovien kiinnitykseen puuttuivat, ne vielä tarvitaan.
Tosin saattaa olla, että nämä penkit vielä vaihtuvatkin..... ;)
Viimeksi muokannut Harri, 17.3.2013 21:06. Yhteensä muokattu 2 kertaa.

Harri
-
Viestit: 1829
Liittynyt: 26.7.2003 13:20

ViestiKirjoittaja Harri » 17.3.2013 21:04

Vaihda jäähdytin nestesäiliö uuteen. Uudistaa konehuoneen ilmettä kummasti, kun ei ole ruskea.


Veikkaan, että jossakin kohtaa sekin... ;)

Harri
-
Viestit: 1829
Liittynyt: 26.7.2003 13:20

ViestiKirjoittaja Harri » 17.3.2013 21:10

Samalla selasin ensimmäisen kerran hienon MFA- ajotietokoneen toimintaa.
Ulkolämpötila -31´c lämpimässä hallissa

-> Anturi tilauslistalle

Kuva

Harri
-
Viestit: 1829
Liittynyt: 26.7.2003 13:20

ViestiKirjoittaja Harri » 17.3.2013 21:22

Hyvältähän se alkaa näyttää. ;)

Huolimatta pyöränkulmien säätötarpeesta ja harittavasta etupäästä uskaltauduimme aamukahville Kaivariin, jonka hidastustöyssyihin jöi toinen puoli etuspoilerista näiden kuvien jälkeen.

Täytyypä opetella ylittämään oikein noita hidastustöyssyjä. ;)

Kuva

Kuva

Kuva

Harri
-
Viestit: 1829
Liittynyt: 26.7.2003 13:20

ViestiKirjoittaja Harri » 17.3.2013 21:33

Kilpiteline eteen tupsahti myös werk34:sta Saksasta:

Kuva

polarice
-
Viestit: 286
Liittynyt: 26.12.2008 0:09

ViestiKirjoittaja polarice » 17.3.2013 21:51

Muuten näyttää hyvältä, mutta nuo renkaat vaan on omaan makuun liian kapeet. Takana näyttää tyhmältä kun jää kaiken lisäksi noin sisään.

Harri
-
Viestit: 1829
Liittynyt: 26.7.2003 13:20

ViestiKirjoittaja Harri » 17.3.2013 22:01

Nykyisessä kuljettajan istuimessa on hiukan sanomista normaaleissa kohdissa:

Kuva

Ja bongasin Leverkusenista Saksasta Ebayn kautta toisen täydellisen sisustuksen varaosiksi. Ilmoituksen mukaan säilötty kellarissa vuosikausia ja vaatii pesun (kuten kuvistakin näkyy), mutta ajatuksena on käyttää molemmista sisustuksista parhaat palat Golffiin. :)

Lähetys vain Saksaan, mutta huusin sisustuksen pokkana ja nyt täytyy lepytellä myyjää. Lähetin linkin tähän topiciinkin. ;)

Kuva

Kuva

Viele Grüsse aus Helsinki für Sabrina- mein GTI braucht deine Sitze. ;)
Viimeksi muokannut Harri, 17.3.2013 22:06. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

Harri
-
Viestit: 1829
Liittynyt: 26.7.2003 13:20

ViestiKirjoittaja Harri » 17.3.2013 22:04

Muuten näyttää hyvältä, mutta nuo renkaat vaan on omaan makuun liian kapeet. Takana näyttää tyhmältä kun jää kaiken lisäksi noin sisään.


Omaan silmään edelleen just hyvät. ;)
Kuvien madalluksella ei ota mihinkään kiinni, eli alaspäinkin voi vielä mennä huoletta ja sopivasti venyvät seiskalle, joten näillä mennään.

Taakse täytyy kokeilla vielä 10mm spaceria, tosin se saattaa vaatia takakaarien leikkaamista / rullaamista, johon en todennäköisesti kuitenkaan orastavana punaniskaisena mobilistina lähde, jotta alkuperäiseksi palauttaminen sitten joskus onnistuu.....;)

hartsi
-
Viestit: 300
Liittynyt: 14.9.2003 16:21

ViestiKirjoittaja hartsi » 18.3.2013 7:22

Hienolta näyttää!:)
Puskurit näyttäis vaativan säätöä..

integrale
-
Viestit: 65
Liittynyt: 4.2.2013 17:36

ViestiKirjoittaja integrale » 18.3.2013 7:49

Hyvältä näyttää renkaat ja vanteiden punaiset lätkät piste iin päälle!

Markku M.
-
Viestit: 4120
Liittynyt: 31.7.2005 21:02

ViestiKirjoittaja Markku M. » 18.3.2013 14:18

Ootahan Harri hetkinen. Auto on vasta leimattu Suomen tieliikenteeseen... Miksi ihmeessä otit nuo EU-kilvet? Eihän ne sovi yhtään ajan henkeen!
Eli marssipa nyt konttorille ja tilaa ihan vaan mustavalkoiset kilvet. ;)

Pikku Janne
-
Viestit: 928
Liittynyt: 31.7.2003 1:45
Viesti:

ViestiKirjoittaja Pikku Janne » 18.3.2013 15:46

Onko Harri vanteissa 1" vai 1.5" kehät??. Mulla oli Golffissa viimekesänä Gti spoilerista maahan noin 5,5cm sillä ei oikein pystyny ajelee.. :)

lucifer
-
Viestit: 556
Liittynyt: 30.11.2010 21:33

ViestiKirjoittaja lucifer » 18.3.2013 19:05

mustavalkoiset kilvet


Ei taida saa näin tuoreeseen mustia kilpiä (jos sitä tarkoitettiin musta/valkoisilla), FINnittömät valkopohjaiset tietty saa ja nehän tähän kuuluisikin.

Mun mielestä kanssa renkaat liian kapeat..jos madaltaa vielä niin ehkä se korjaa?

Harri
-
Viestit: 1829
Liittynyt: 26.7.2003 13:20

ViestiKirjoittaja Harri » 18.3.2013 20:26

Luulen, että soudan vähän vastavirtaan ja jätän EU- kilvet, mä jotenkin kierolla tavalla tykkään niistä. Uustuontipeli nääs. ;)

Vanteiden kehien leveydestä ei hajua, öö...

Makselin varaosasisustuksen juuri Leverkusenin suuntaan, jäämme jännityksellä odottamaan mitä tuleman pitää. Toivottavasti pesemällä saadaan tuosta sarjasta ehjä etuistuin ainakin.

Jäljelle jäävästä GTI- sisustuksesta kiinnostuneet voivat ilmoittautua.
Sisustuksen saavuttua myyn toisen (=huonomman) sisustuksen pois nurkista samantien.

Punaisia GTI- sisustuksia ei tunnu puissa kasvavan, Ebayssa on tainnut alkukevään aikana olla tasan 2 täydellistä sarjaa kaupan ja ostamani on toinen niistä. ;)

Anyone? Korjattavaksi verhoilijalle / verhoiltavaksi uudelleen?

Mikko Slamitista tilasi jo uuden GTI- lipan puolikkaankin, niin saadaan hidastustöyssyvahingot ehjättyä.

samza
ffp jäsen
Viestit: 1616
Liittynyt: 29.5.2004 15:40
Viesti:

ViestiKirjoittaja samza » 18.3.2013 21:02

tolleen äkkiä vilkastuna kehät näyttäs 1" kokoisille. Eikös tossa tota "back-steppiä" vai mitäse nyt olikaan ole aika selvästi. 1,5" kehissä on pokkausta ulospäin. Oliks noi RS 001, vai mitkä?
Hyvällehän se näyttää ja kenttään tolla setillä auton saa kyllä. Tosin sisälle noi jää, etenkin takaa.
Ensikesälle sitten leveämpiä kehiä vaan alle ;)

Harri
-
Viestit: 1829
Liittynyt: 26.7.2003 13:20

ViestiKirjoittaja Harri » 23.3.2013 18:38

Laitetaanpa lauantain kunniaksi hiukan historian havinaa ilmoille:
http://www.garaget.org/?car=77849

Kuva

Uusia nippeleitä on taas kertynyt nurkkiin, eli projekti etenee taas...

PabloNeruda
-
Viestit: 1542
Liittynyt: 15.10.2005 11:12

ViestiKirjoittaja PabloNeruda » 23.3.2013 20:26

Minä jo säikähdin, että nykylookki kuvssa. Sitten aloin ihmettelemään lumen vähyyttä :D

Harri
-
Viestit: 1829
Liittynyt: 26.7.2003 13:20

ViestiKirjoittaja Harri » 26.3.2013 18:42

Golffin 13. Ruotsin omistaja löytyi Garagetin kautta ja terveiset vaihdettu tämän projektitopicin myötä. ;)

Loputkin kulutusosat saapuivat Classic Partsista ja VW Heritagelta viime viikolla ja niitä asennellaan toivottavasti ensi viikolla paikalleen ja samalla ruuvataan pyöränkulmat kohdalleen.

Pääsiäisen jälkeen Golf lähtee muutamaksi päiväksi Jussin hoivaan Uudenmaan Autovarusteluun, jossa nykyaikaisuuden ja turvallisuuden osalta tehdään pieni ulospäin näkymätön muutos alkuperäisyyteen, josta tuonnempana.

Katsotaan ehtisikö sitä pääsiäisen pyhinä itsekin taas Golffin kimppuun, kun työkiireet hellittävät hetkeksi. :)

Askarreltavaa voisi olla esimerkiksi sisustan muodossa, GTI:n penkkisarja Leverkusenista näyttää rantautuneen tänään:

Arvioitu toimituspäivä / Estimated delivery date 26.3.2013

Toimituspäivä / Delivery date 26.3.2013
Rajapäivämäärä Suomeen / Arrival date 25.3.2013

Portnet nr

Tulonumero / Importregistration 0841273XXX

Purettu saapuvasta yksiköstä / Unloaded Kyllä / Yes

Purkauksen yhteydessä tehdyt huomiot / Discrepancies

hartsi
-
Viestit: 300
Liittynyt: 14.9.2003 16:21

ViestiKirjoittaja hartsi » 26.3.2013 19:01

Tuleeko siihen alkolukko? :)

Harri
-
Viestit: 1829
Liittynyt: 26.7.2003 13:20

ViestiKirjoittaja Harri » 26.3.2013 19:06

Tuleeko siihen alkolukko? :)


Kesän Bugrun- reissulle voisi olla kova. :D

Harri
-
Viestit: 1829
Liittynyt: 26.7.2003 13:20

ViestiKirjoittaja Harri » 29.3.2013 23:53

Taas pienin askelin eteenpäin....

Kuva

Eteen vaihtuu uusi pesuriton puskuri ja pesurillinen siirtyy varaston nurkkaan odottamaan museointivaihtetta, joskin vähän naarmuisena museointiinkin tarvitaan sitten parempi. :)

Uusi oikean puolen etulippakin vaihdettu hidastustöyssyyn jääneen tilalle ja kiinnitetty lippa keskeltä myös, näköjään edelliseltä asentajalta olivat pultit loppuneet kesken....

Kuva

Uusi ja vanha vilkun lasi, kelpuutan tarvikevilkuista vain lasit. Alkuperäiset saksalaiset vilkkujen pohjat olivat hyväkuntoiset ja vakuuttavammat kuin Kiina- tarvikkeet...

Kuva

Harri
-
Viestit: 1829
Liittynyt: 26.7.2003 13:20

ViestiKirjoittaja Harri » 30.3.2013 11:16

Samalla vaihtoon myös puhaltimeen moottori, alkuperäinen piti pienillä nopeuksilla melkoista vikinää, mutta ihmekös tuo kun laitteen kyljessä oli vuosiluku 1983 ja OEM numero kyljessä. AEG:n valmistama moottori kesti siis 30 vuotta, saa nähdä mikä on tarvikeosan elinikä...

Vanha moottori vasemmalla, uusi oikealla:
Kuva

Uusi moottori menossa paikalleen, johdot vielä irrallaan jne:
Kuva

Harri
-
Viestit: 1829
Liittynyt: 26.7.2003 13:20

ViestiKirjoittaja Harri » 31.3.2013 13:07

Kuva

Harri
-
Viestit: 1829
Liittynyt: 26.7.2003 13:20

ViestiKirjoittaja Harri » 31.3.2013 16:11

Wörthersee Treffen 1983- klippi: Tallikavereita runsaasti hauskoine kampauksineen ja Kamei- spoilereineen. ;)

Harri
-
Viestit: 1829
Liittynyt: 26.7.2003 13:20

ViestiKirjoittaja Harri » 5.4.2013 23:58

GTI- päivityksiä odotellessa käyttis sai osakseen hiukan lämpöä ja huolenpitoa.
Neljästä nurkasta raapiva BMW liikkuu työajoa 2000km kuukaudessa, mutta tuntuu vain paranevan kuukausi kuukaudelta, kolhuja ja naarmuja saa tulla etsimään. Vaikka autokuume nostaa näköjään taas päätään. ;)

Kesävanteet OZ Crono HLT:t 8,5x19" & 10x19" & Yokohama Advan Sportit.
H&R -30mm jouset edessä, takaa ilmajousia säädetty -10mm alas päin.
Tehtaan M-Sport paketin lisäksi keulalle ruuvattu BMW Performance- munuaiset.

Kuva
Kuva

Harri
-
Viestit: 1829
Liittynyt: 26.7.2003 13:20

ViestiKirjoittaja Harri » 6.4.2013 11:58

Ja yksi fiiliskuva vielä:

Kuva

Harri
-
Viestit: 1829
Liittynyt: 26.7.2003 13:20

ViestiKirjoittaja Harri » 1.5.2013 22:08

Tekstiäkin taas tulossa, Golf otettu kunnolla käyttöön Wappu- päivänä.

Kuva
Kuva
Kuva
Kuva
Viimeksi muokannut Harri, 12.6.2013 19:49. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

rolle
ffp jäsen
Viestit: 8318
Liittynyt: 17.7.2003 13:27

ViestiKirjoittaja rolle » 1.5.2013 22:12

maukas peli, tosin nuo hevoskärryn kumit nåyttää omaan silmään vähän hassuilta

Jone
ffp jäsen
Viestit: 2980
Liittynyt: 23.7.2003 10:36

ViestiKirjoittaja Jone » 1.5.2013 22:44

Peukku.

Quorro
-
Viestit: 140
Liittynyt: 7.8.2012 11:54

ViestiKirjoittaja Quorro » 1.5.2013 23:09

Ihana ihana ihana. Vielä kun takana ois leveempää vannetta niin huhhuh. sick oossomia mun silmään :)

Jonde
-
Viestit: 2087
Liittynyt: 23.7.2003 12:23

ViestiKirjoittaja Jonde » 2.5.2013 0:02

Näyttää apparin ovikin roikkuvan hieman, ei ole tarrat ja listat ihan linjassa. Vähän hienosäätölekaa olisi selvästi vailla.

j.f
-
Viestit: 270
Liittynyt: 4.10.2005 17:41
Viesti:

ViestiKirjoittaja j.f » 2.5.2013 10:34

Tyylikäs peli! Mukavaa kun uusia alkuperäisosiakin näyttää löytyvän edelleen joka lähtöön:)

RSOCUstin
-
Viestit: 114
Liittynyt: 29.1.2004 18:28

ViestiKirjoittaja RSOCUstin » 18.5.2013 14:33

Hieno se on. Peukkua.

Harri
-
Viestit: 1829
Liittynyt: 26.7.2003 13:20

ViestiKirjoittaja Harri » 6.6.2013 11:31

Kuva

Valmiina matkaan Bugruniin, sisustus koottu alkuperäisen ja Ebay- löydön parhaista paloista, ovipahvit vaihdettu uusiin Repro-osiin, hattuhyllyn sivumuovit vaihdettu, Wolfsburg Edition- matot lattialla, etulippa vaihdettu uuteen taas kertaalleen.

Asennettu Cobran ajonesto ja hälytin ja kauko-ohjattava keskuslukitus, puuttuvia / viallisia sisustan osia vaihdettu uusiin: tuhkakuppia, sisäkahvaa, tupakansytytintä. Uusi ulkolämpötila-anturi MFA:han ja mittariston valoja, kojelaudan kehyspaikalleen.

Radioksi vaihtui nykyiaikainen Retroradio ja kaiuttimet ovat omilla paikoilla jne.....
Paljon on tehty, mutta on vielä sipisteltävääkin, vaikka koriin ei vahapurkkia enempää tänä vuonna kosketakaan.

Kaikki alustan kuluvat osat ovat uusia.
Moottoriin on uusittu kaikki hihnat / suodattimet / kuluvat osat jne.
Puuttunut suojaritilä puhaltimen moottorin päälle, uusi vesikaukalon muovi jne

Golf on taittanut Bugrunin jälkeen tänä keväänä / kesänä jo 1500km ja toivottavasti ensi viikonloppukin menee ongelmitta. :)

Eli onhan sitä kaikenlaista harrasteltu, vaikka kertomusta ei ole tullutkaan.

Piedro
-
Viestit: 725
Liittynyt: 4.11.2009 7:31

ViestiKirjoittaja Piedro » 6.6.2013 20:50

Onkos tämä Visulahteen tulossa? Kiva ois livenä nähdä!

Harri
-
Viestit: 1829
Liittynyt: 26.7.2003 13:20

ViestiKirjoittaja Harri » 10.6.2013 21:33

Kuva

Kuva

Golf Mantorpissa ruotsalaisen tallikaverinsa kanssa. :)

500km turnee ja ongelmitta, ainostaan perjantaina helteellä teltanpaikan etsiminen meinasi muuttua liian kuumaksi, kun jäi lämpomittarin seurailu teltan paikkaa etsiessä. ;)

Samalla nähty mittarinopeus 200km/h "suljetulla alueella", hevoset tuntuvat olevan siis tallella, vaikka Bugrunin dynoon en uskaltautunutkaan.

nico86
-
Viestit: 235
Liittynyt: 19.9.2007 17:55

ViestiKirjoittaja nico86 » 10.6.2013 21:42

Viimesessä kuvassa huomaa viimestään sen että miten paljon paremmin sinkkuvalomaski sopii ykkösmuruun paremmin :)

Harri
-
Viestit: 1829
Liittynyt: 26.7.2003 13:20

ViestiKirjoittaja Harri » 12.6.2013 19:48

Tehtaan museokin vakuutteli pyynnöstäni viime viikon postituksessan, että GTI on alkuperäisessä kokoonpanossaan. ;)

"We have searched through the data archived in our central file index for your vintage Volkswagen"

Kuva

Peke
-
Viestit: 1750
Liittynyt: 27.7.2003 13:02
Viesti:

ViestiKirjoittaja Peke » 12.6.2013 20:54

Hieno peli ja nyt on oikealla pidollakin. ;) Tuli katseltua tätä vähän tarkemminkin Saviolla jokunen aika sitten ja hyvässä tikissä näyttäs olevan.

Harri
-
Viestit: 1829
Liittynyt: 26.7.2003 13:20

ViestiKirjoittaja Harri » 3.7.2013 22:02

Vähän Golffin kuulumisia taas:

Golffiin on tullut 2000km jo tänä kesänä ja se on todellakin toiminut ihan kesäkäyttiksenä.

Juhannuksen tappiona kauden kolmas GTI- etuspoileri ja ilmeisesti 30 vuoden kohdalla antautunut öljypumppu.

GTI- spoilerin kiinnikkeet jäivät tällä kertaa länsi-Suomeen, kenties mökkitielle tai sitten lossiin. Uusi taaaas Slamitista....
Öljypumppu kesti kotiin onneksi, mutta ensimmäinen juhannuksen jälkeinen startti tuotti summerin ja merkkivalon. (Anturit ovat uudet, joten vika lienee oikea)

Kuva

Juhannuksen tappioiden korjaus:

Nostin Golffia viimeisistä kuvista 10mm ylöspäin, pahimpana päivänä se on kolissut ihan joka paikkaan ja en henno enää hieroa joko apurunkoa tai putkea kanttariin, kun ajan kotipihasta pois.

GTI tuntuu olevan aika hauska peli mutkatiellä, mutta alustan korkeus + 165/45/15 kumit eivät kyllä oikein ole mutkatielle, vaikka normiajossa toimivatkin.

185/45/15 Nankangit kopsahtivat DPD:llä pihaan, joilla auto nousee vielä vajaan sentin 165/45/15 kumeihin nähden ja pyöränkotelot täyttyvät vaikka auto nousee hiukan.
185:lla luulisin GTI:in olevan ihan normaalin ajettava, vaikka 165 kauniimmin venyisikin, mutta tällä näköjään ajetaan parin sadan kilometrin kesäreissuja koko ajan. ;)

GTI:istä ei tullutkaan koriste-esinettä vaan stressin poistoväline, joten nyt mennään ajettavaan suuntaan.

Perjantaina Golf suunnistaa korjaamolle, jolloin öljynpaineen katoaminen tutkitaan ja vaihtoon menee öljypumppu tms. Hauskaa on, että GTI ei ole kuluttanut tippaakaan öljyä 2000km vaikka sillä on ajettu _reipasta_ moottoritieajoa noin 1500km tämän kauden kilometreista.

Upgrades:

239mm vakiojarrut tuntuvat todella olemattomilta ja vaikka tarkoituksena on pitää GTI mahdollisimman alkuperäisenä, tehnen kompromissin turvallisuuden vuoksi.

Seuraavia osia on alkanut kerääntymään hyllyyn:

- Corrado G60 etujarrusatulat ja kannakeraudat (100000km ajettuna Saksasta)
- Scirocco I 16V Jarrutehostin (Saksasta tämäkin...)

Vielä tarvitaan:

- 22mm Jarrupääsylinteri (Corrado / Golf II GTI / G60)
- Satuloiden kannakkeisiin adapterit (Ebaysta löytyy valmis setti)
- Uudet jarruletkut
- 280mm levyt & palat

= Etujarrupäivitys valmis

Foorumitietouden mukaan tuolla setupilla pysähtyminen muuttuu olennaisesti.
Nyt edessä ovat ½ kuluneet levyt ja Biltema- jarrupalat ruotsintuliaisina, joilla pysähtyminen tuolta 120km/h yläpuolelta vaatii aika lailla oikean jalan ponnisteluita.

rolle
ffp jäsen
Viestit: 8318
Liittynyt: 17.7.2003 13:27

ViestiKirjoittaja rolle » 3.7.2013 22:47

Mulla on Cabriossa nyt tuo setti, neloskoppa gti:n pääsylinterillä ja takalevyillä. Toiminta on nykyautomaisempaa, eli ihan ok. (tai siis muistelisin, että silloin 2 vuotta sitten kun viimeksi autolla ajoin, niin oli :D)

Opinions
-
Viestit: 1745
Liittynyt: 28.7.2003 0:00
Viesti:

ViestiKirjoittaja Opinions » 4.7.2013 15:12

Onk neloskuoriaisen takanapa vastaava ku kakkiaisen vai oliko niissä irtonaisena laakeri ja levy? Himottais vähän paksumpi levy laittaa taakse ja satulat olis..

Edit: joo on erilainen..

Antsa
-
Viestit: 1420
Liittynyt: 4.10.2003 22:27

ViestiKirjoittaja Antsa » 4.7.2013 15:41

se on mun mielestä jo sillä oikealla laakeroinnila, ja oikealla meinaan semmosta ku etupyörässäki

Jonde
-
Viestit: 2087
Liittynyt: 23.7.2003 12:23

ViestiKirjoittaja Jonde » 4.7.2013 19:11

Omassa vermeessä on 16v kakkiksen levyt takana ja kyllä ne tuntuu olevan erittäin riittävät kun 1.5kN voimaa löytyy niinkin pienistä. Ja kässärillä saa renkaat lukkoon vauhdistakin jos tahtoo.

Harri
-
Viestit: 1829
Liittynyt: 26.7.2003 13:20

ViestiKirjoittaja Harri » 8.7.2013 10:04

Ostin Ruotsin Carfaxista taas vähän historiaa Golffille, alkaen vuodesta 1999:

Kuva

-Mikkeri-
-
Viestit: 446
Liittynyt: 19.12.2008 15:38

ViestiKirjoittaja -Mikkeri- » 8.7.2013 15:16

Todella komee ykkönen, ja kokoajan vain paranee !

Harri
-
Viestit: 1829
Liittynyt: 26.7.2003 13:20

ViestiKirjoittaja Harri » 8.7.2013 18:38

^ Tänks, Golf ehostuu pikku hiljaa kaikilla osa-alueilla. ;)

Sitten kysymys / vinkkipyyntö:

Golffille pitäisi löytää peltiseppä / maalari, mielummin molemmat samassa paketissa syksyksi / talveksi

Eli vinkkejä kaivataan sopivasta maalarimestarista, jonka kautta onnistuisivat samalla Golffin pienet peltityöt, pohjat ja uusi maali pintaan ensi ajokaudeksi.....

Homma pitäisi tehdä niin, ettei sitä seuraavaan 30 vuoteen tarvitsisi tehdä uudelleen.
Onko kenelläkään kokemuksia Eestin peltipajoista, ei se ongelma ole sinnekään Golffia viedä.

Kesälomalla olisi mukavasti aikaa käydä näyttämässä autoa jo ennakkoon, kunhan sopiva nimi löytyy. Yritykset ja "Freelancerit" huomioidaan. ;)

Slantsix
-
Viestit: 5867
Liittynyt: 23.7.2003 11:36
Viesti:

ViestiKirjoittaja Slantsix » 8.7.2013 20:02

http://www.eyeballproducts.com/index.php
En ole itse ainakaan mitään negatiivistä kuullu. Oriveden porukka tietää varmaan paremmin?

hb81
-
Viestit: 1748
Liittynyt: 31.8.2003 17:41
Viesti:

ViestiKirjoittaja hb81 » 9.7.2013 6:41

Laadullisesti parasta. Tekevät korimuokkauksia, maalauksia yms.
http://www.puskanauto.fi/

Harri
-
Viestit: 1829
Liittynyt: 26.7.2003 13:20

ViestiKirjoittaja Harri » 9.7.2013 8:04

^ Jälkimmäinen varmaan laadullisesti juuri noin, mutta hintataso on suhteutettu tuonne Stuttgartin urheiluautomerkin hankintahintaan. Toki mikäänhän ei estä kysymästä tarjousta, mutta luulen, että budjetti ei kestä... ;)

Eyeballproducts kuulosti mielenkiintoiselta myös

EDIT Vinkkejähän tulee privallakin, kiitos !

Tähän samaan vielä hauska verkosta bongattu mk1 (1.8T), jossa BBS BMW M1- tyyliset vanteet:

Kuva

velluvelmu
-
Viestit: 159
Liittynyt: 13.7.2005 13:46

ViestiKirjoittaja velluvelmu » 10.7.2013 7:38

http://www.airbag.fi/

Tuolla maalautin oman Lotuksen keväällä. Ei valittamista ja ripeää toimintaa.

Harri
-
Viestit: 1829
Liittynyt: 26.7.2003 13:20

ViestiKirjoittaja Harri » 10.7.2013 9:02

^ Tänks, tuohan on "liki naapurissa", täytyypä kierrellä vaihtoehdot lävitse !

ville s
-
Viestit: 379
Liittynyt: 25.7.2003 8:03

ViestiKirjoittaja ville s » 10.7.2013 9:27

Eyeballproducts

tuo ainakin tekee todella hyvää jälkeä.
en ole kuullut kenenkään haukkuvan jamuutama tuttu on käyttänyt harraste kalustoansa siellä ja olleet todella tyytyväisiä...

Harri
-
Viestit: 1829
Liittynyt: 26.7.2003 13:20

ViestiKirjoittaja Harri » 23.7.2013 16:05

Sopivaa maalaria/peltiseppää metsästellessä, muutamia hankintoja / kuulumisia:

Oikea sivulista jäi tietysti mökkitielle länsi-Suomeen, kun yritin pitää tämän vuoden neljäs GTI etuspoilerin ehjänä.

Kuva

Yksittäisen ja koko sarjan hintaero oli niin pieni, että tilasin Volkswagen Classic- partsilta koko uuden alkuperäisen kylkilistasarjan. Pistetään puuttuva paikalleen nyt ja loput maalarin jälkeen.

Kuva

Samalla mökkireissulla ja samaisella mökkitiellä lämmöt meinasivat nousta, joten Merteilistä löytyi hyllystä uusi paisuntasäiliönkorkki ja Motonetista uusi säiliö (Saksalaisia repro-osia) ja flektin anturi syyläriin. Tuntuu, että flekti ei lähde ajoissa pyörimään, eli vaihdellaan uudet nesteet, säiliö ja korkki ja anturi ja samalla täytyy testata flekti.....

Kuva

Nurkissa edelleen asentamatta uusi takaluukun kaasujousi, ehkäpä senkin saisi pian paikalleen.

Kuva

Kojelautaan tuli Ebaysta jo ajat sitten retro-radio edellä nähdyn ja lopulta vialliseksi todetun Blaukkarin soittimen tilalle.

Kuva

^ Samassa kuvassa näkyykin vähän jälkiä kojelaudassa radion ympärillä.
Onko kenelläkään vinkkiä / kokemuksia vinyylinkorjaussarjoista, radion ympärillä on pieniä jälkiä, jotka pitäisi saada paikattua "pehmeästä" kojelaudasta....

Niin ja yli 3000km tullut mittariin tänä kesänä jo. ;)

Ike
-
Viestit: 3225
Liittynyt: 7.11.2003 17:00

ViestiKirjoittaja Ike » 23.7.2013 19:30

Onko nuo jälket ihan vaan painaumia, vai mitä?
Sytkärillä kuumentelemalla voisi nousta. Ainakin kakkiksen kojetaulun kanssa hyvin toimiva ratkaisu.

Harri
-
Viestit: 1829
Liittynyt: 26.7.2003 13:20

ViestiKirjoittaja Harri » 2.8.2013 14:10

Photobucketin kaista näköjään lopussa, melko suosittu topic ilmeisesti. :)
Kuvat kateissa, ehkä ne palaavat / täytyy pistää jonnekin muualle talteen- jos eivät pian näy.

Updates:

1)

Italiasta matkalla "uusi" öljynsuodatinjalka, alkuperäisestä oli joku aiemmista omistajista hiukan kovakouraisesti poistanut vanhan tiivisteen (kulmahiomakoneella?).

067115417B

GTI:issä on tuo jalka öljynlauhduttimesta johtuen hiukan erilainen. Ruotsissa oli pari purkaamolla, mutta Ebayn kautta Italiasta tuo lopulta löytyi edullisimmin.
Vanhan olisi voinut koneistaa / teen niin, kun saan uuden paikalleen ja myyn jäljelle jääneen pois...

Kuva

2)

Takaturvavyöt lukittuivat kokonaan välillä ja etuvöidenkin kelautumisessa oli 30 vuoden jälkeen toivomisen varaa. Kannelmäestä http://www.turvavyo.fi löytyi apua turvavyö-asiaan, käytin ensin täysin lukossa olevan vyön kelan vaihdossa ja nyt vein loput 3 sinne.

Kuva

Vyö ja lukot säilyvät alkuperäisinä, mutta kelamekanismi vaihdetaan kaikkiin. Ulkonäkö OEM, mutta kelat uutta. Noin 70v pappa tekee, mielenkiintoinen "niche" ala- en aiemmin tiennytkään, että joku olisi erikoistunut turvavöiden korjaukseen.... ;)

3) Maalari / peltiseppäkin löytyi -> Golf purkuun ajokauden jälkeen syys/lokakuussa ja maalarille. Tuosta sitten tuonnempana.

4) VW Classic partsin paketti saapui ja hävinneen etulistan mukana paikalleen meni uusi sisävalo ja pissapojansuutin. (= isoja projekteja)

Pikku Janne
-
Viestit: 928
Liittynyt: 31.7.2003 1:45
Viesti:

ViestiKirjoittaja Pikku Janne » 2.8.2013 22:20

Ilomoitteles mulla öljynlauhduttimen jalan hintaa.

Harri
-
Viestit: 1829
Liittynyt: 26.7.2003 13:20

ViestiKirjoittaja Harri » 3.8.2013 10:02

^ 40€ ja tiivistepintojen suoristaminen jää sinne. ;)

Uusi on jossakin spagettimaan ja härmän välillä, menee varmaan pari viikkoa, ennen kuin nykyinen vapautuu. :)

Pikku Janne
-
Viestit: 928
Liittynyt: 31.7.2003 1:45
Viesti:

ViestiKirjoittaja Pikku Janne » 3.8.2013 12:46

Kallis!!

arc
-
Viestit: 3083
Liittynyt: 23.7.2003 23:39
Viesti:

ViestiKirjoittaja arc » 4.8.2013 1:59

Kannelmäestä http://www.turvavyo.fi löytyi apua turvavyö-asiaan


kaikkeen sitä törmää :D

Harri
-
Viestit: 1829
Liittynyt: 26.7.2003 13:20

ViestiKirjoittaja Harri » 12.8.2013 10:29

Kallis!!


Ei muuta kuin ostamaan sitten muualta !
Hintajeesusteluihin parin kympin osan osalta en jaksa lähteä, heitän ennemmin varaston nurkkaan odottamaan parempia päiviä.

kaikkeen sitä törmää :D


Tuo Turvavyö.fi on kyllä käsittämätön löytö, en kyllä tiennut, että tuotakin joku tekee. ;)

slate
-
Viestit: 674
Liittynyt: 27.7.2003 14:36
Viesti:

ViestiKirjoittaja slate » 12.8.2013 19:43

Mistä löyty peltiseppä? Tarvis ja ykköstä ehostaa..

nico86
-
Viestit: 235
Liittynyt: 19.9.2007 17:55

ViestiKirjoittaja nico86 » 12.8.2013 22:45

mihinkäs peltiseppää tarviit harri? toihan on aika vimpan päälle kliinin näkönen mut tietty pohjasta ja sisältä voi ruostetta löytyäkki.. ite oon jonkin verran noita hommia tehny mut en nyt sitä tässä kuitenkaan lähde mainostaan koska ei oo kunnon tiloja.. peltihommat onnistuu kyllä!

Jonde
-
Viestit: 2087
Liittynyt: 23.7.2003 12:23

ViestiKirjoittaja Jonde » 12.8.2013 22:52

Ruottalainen on tota kuskin takakulmaa vähän "oikonut" ei ole sinne päinkään muodossa.
Ja mitä tänää potkittiin renkaita niin, todella tyypillinen ruottalainen ranetus kyseessä maalipinnaltaan.

nico86
-
Viestit: 235
Liittynyt: 19.9.2007 17:55

ViestiKirjoittaja nico86 » 12.8.2013 22:54

"tein itse ja säästin" :D


Palaa sivulle “Projektiosasto”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 7 vierailijaa