vr6 aaa ketjunkiristimen ilmaus. KIIRE

Kaikki bensiinimootterihin ja niihin liittyvään tekniikkaan keskittyvä

Valvoja: ffp jäsenet

RockinTetsi
-
Viestit: 108
Liittynyt: 12.5.2011 6:21

vr6 aaa ketjunkiristimen ilmaus. KIIRE

ViestiKirjoittaja RockinTetsi » 25.3.2012 17:36

Eli tilanne on tämä. Ostin eilen motonetistä uuden yläketjun kiristimen. Fiksuna laitoin sen "kuivana" sisään ja auto käynnistyi tajuttoman rallatuksen saattelemana. Sammutin äkkiä auton ja tajusin virheeni. Jostakin luin,että kiristin tiputetaan öljyastiaan mutteri puoli alaspäin, ja odotellaan että ilmakuplia ei enään tule, sitten asennetaan. Näin tein ja autokävi nätisti, mutta vain n. 30 sekunttia, jonka jälkeen rallatus alkoi pikkuhiljaa voimistumaan. Olen yrittänyt ilmata tuota vaikka ja miten mutta aina lopputulos on sama. ilmeisesti kiristin pitää laahaimen ketjussa vain hetken, jonka jälkeen kiristimen mäntä alkaa hiljalleen painumaan sisään ja päästää ketjun rallattamaan.

Eli kertokaa nyt joku että kuinka tuo ilmaus tapahtuu. Huomena tarvis töihin päästä ja tuolla kun ei arvaisi ajella ennenkuin sen ketjun saa pysymään oikeasti kireällä.

Slantsix
-
Viestit: 5867
Liittynyt: 23.7.2003 11:36
Viesti:

ViestiKirjoittaja Slantsix » 25.3.2012 17:52

Jos lontoo taipuu, niin kohdasta 48 uudemman mallisen kiristäjän ilmaus ja pykälää alempana vanhemman mallisen kiristäjän ilmaus.
Edit laitetaas se linkkikin.. :)
http://forums.vwvortex.com/showthread.p ... -a-12v-VR6

Tuoms
-
Viestit: 88
Liittynyt: 21.4.2010 22:56

ViestiKirjoittaja Tuoms » 25.3.2012 21:56

Jos on se vanha kiristin niin kiristimen päästä rautalanka tms sisään pohjaan asti ja upottaa alapään öljyyn ja pumppaa muutaman kerran, että ilma poistuu.

Noppis
-
Viestit: 327
Liittynyt: 17.9.2006 18:26

ViestiKirjoittaja Noppis » 25.3.2012 22:12

Itse ilmasin laittamalla kiristimen kokonaan öljyyn ja pumppaamalla siellä sitä niin pitkään kun ilmaa tuli... Ja siinä se... Jotenki tuntuu niinku kiristimelle ei tulis painetta.

Slantsix
-
Viestit: 5867
Liittynyt: 23.7.2003 11:36
Viesti:

ViestiKirjoittaja Slantsix » 26.3.2012 5:27

Jos ei pumppaus auta. Niin voisi olla ilmalukko, eli ota pulttia löysälle ja pyöritä konetta startilla, sillein että tulpanjohdot on irti. Näkee tuleeko öljyä. Jos jossain kanavassa on ilmaa, niin se voisi päästä pois pultin jenkojen välistä.
Onko toi o-rengas paikoillaan? Tai ettei toi reikä ole tukossa tiivisteliimalla?
Muista, jako saa hampaan hypätä, kahta ei :)

RockinTetsi
-
Viestit: 108
Liittynyt: 12.5.2011 6:21

ViestiKirjoittaja RockinTetsi » 26.3.2012 10:09

noniin, jippo olikin näemmä tuo rautalangan työntäminen tuosta reiästä. Tein ohjeiden mukaan ja käytin autoa n. 5.min. Ääni hiljeni huomattavasti, joskin vieläkin olen jotakin rallatusta kuulevinani. Tiedä sitten, että ottiko laahain jo itseensä, tai kerkesikö jako jo hyppäämään hampaan, vai mistä johtuu. Tutkaillaan tilannetta. Kiitokset

kraftVWerk
-
Viestit: 328
Liittynyt: 22.11.2010 11:35

ViestiKirjoittaja kraftVWerk » 26.3.2012 15:52

Älä nyt ihan mitä tahansa jekkulankaa sinne tunge. Täydennetään vielä vwvortexin vajavaista ohjetta, VW Service AAA korjausopas antaa toimenpiteessä käytettävän rautalangan vahvuudeksi Ø 0,8mm.


Palaa sivulle “Tekniikka - Bensa”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 29 vierailijaa