VW Caddy käyttisprojekti (myyty)
Valvoja: ffp jäsenet
VW Caddy käyttisprojekti (myyty)
Eka aito Volkkari tuli hankittua pihaan hetken mielijohteesta pari viikkoa sitten, aiemmin omistuksessa ollut muutama BMW, uudempaa skodaa, vanhaa sivikkiä, muutama prätkä jne.. Samassa tallissa majailee tällä hetkellä ikuisuusprojekti E30, Caddy olisi tarkoitus saada takas ajoon vielä talven aikana.
Faktat lyhyesti (ostohetki):
-vuosimalli 1985
-1.6 bensakone vuosimallia 1986 (kovat nostajat)
-4v vaihteisto (väljät vivustot)
-takana akseliflippi, edessä madallusjouset
-17" TAG vanteet 205/40 renkain
-takalaita korvattu verkolla
-LG 6,5" ämyrit
-Kenwood mp3/cd (ensimmäinen oma hankinta)
Tulossa:
-ruostepaikkauksia
-sisustan fixailua (äänieristys, lattiamatto)
-tekniikkaihmettelyä (pierupurkin alipaine ja sähkösäätimet sökönä, modattu mekaaniseksi jotta pääsi ajaan testilenkit)
-leveet 15" peltivanteet kesäksi
-väritystä
-puskuri romukoppaan (on jo), lippaa tilalle
-ynnämuuta pientä ja isompaa
Muutamat kuvat, tämän päivän tilanteeseen mennessä:
Haku Naantalista trailerin kans:
Sisustakuvaa myynti-ilmoituksesta (subi ei tullut mukaan):
http://image.nettiauto.com/extra/carimg ... 816b0c.jpg
Pierupurkin modailut:
http://i187.photobucket.com/albums/x281 ... adi006.jpg
http://i187.photobucket.com/albums/x281 ... adi003.jpg
Tallissa:
http://i187.photobucket.com/albums/x281 ... kua004.jpg
Purettua (edellisten omistajien paikkailut, muutama reikä, uusiks menee!):
http://i187.photobucket.com/albums/x281 ... kua007.jpg
http://i187.photobucket.com/albums/x281 ... kua002.jpg
Ehdotuksia ja kommentteja saa antaa! Alkuun mainittava, että auto irtos rengas-vanne -sarjan hinnalla, eikä tarkoituksena ole hakata tähän miljoonia. Kunnostelut tullaan kuitenkin tekeen omaan tapaan niin hyvin kuin mihin tiedot ja taidot riittää, eikä 'vähän sinnepäin' ;)
Faktat lyhyesti (ostohetki):
-vuosimalli 1985
-1.6 bensakone vuosimallia 1986 (kovat nostajat)
-4v vaihteisto (väljät vivustot)
-takana akseliflippi, edessä madallusjouset
-17" TAG vanteet 205/40 renkain
-takalaita korvattu verkolla
-LG 6,5" ämyrit
-Kenwood mp3/cd (ensimmäinen oma hankinta)
Tulossa:
-ruostepaikkauksia
-sisustan fixailua (äänieristys, lattiamatto)
-tekniikkaihmettelyä (pierupurkin alipaine ja sähkösäätimet sökönä, modattu mekaaniseksi jotta pääsi ajaan testilenkit)
-leveet 15" peltivanteet kesäksi
-väritystä
-puskuri romukoppaan (on jo), lippaa tilalle
-ynnämuuta pientä ja isompaa
Muutamat kuvat, tämän päivän tilanteeseen mennessä:
Haku Naantalista trailerin kans:
Sisustakuvaa myynti-ilmoituksesta (subi ei tullut mukaan):
http://image.nettiauto.com/extra/carimg ... 816b0c.jpg
Pierupurkin modailut:
http://i187.photobucket.com/albums/x281 ... adi006.jpg
http://i187.photobucket.com/albums/x281 ... adi003.jpg
Tallissa:
http://i187.photobucket.com/albums/x281 ... kua004.jpg
Purettua (edellisten omistajien paikkailut, muutama reikä, uusiks menee!):
http://i187.photobucket.com/albums/x281 ... kua007.jpg
http://i187.photobucket.com/albums/x281 ... kua002.jpg
Ehdotuksia ja kommentteja saa antaa! Alkuun mainittava, että auto irtos rengas-vanne -sarjan hinnalla, eikä tarkoituksena ole hakata tähän miljoonia. Kunnostelut tullaan kuitenkin tekeen omaan tapaan niin hyvin kuin mihin tiedot ja taidot riittää, eikä 'vähän sinnepäin' ;)
Viimeksi muokannut Miuge, 6.1.2012 18:26. Yhteensä muokattu 5 kertaa.
Hieno värinen tää ainakin on, mä pitäisin sen sellaisena, jos vähäkin saa. Ja eipä toi pierburgi nii paha ole, vaan kukaan ei viitsi tutki vähän oppikirja ja tehä jutut niin kuin pitäkin. Toki jotkut osat ovat melko kalliita. Kun kerran saa pierburgin pelamaan, nii todella hienolta tuntuu(3 golfi 1,8 moottorin pierburgi säätänynä)
Eiku tsempiia ja paljon kuvia voisi toivoa
Eiku tsempiia ja paljon kuvia voisi toivoa
Bitumit tuli raavittua lattiasta tänään kuumailmapuhaltimen ja metallilastan avulla, suht helpolla lähti. Myös ruostekorjaukset alko tänä iltana, rälläkkä laulaan, rapeita peltejä ja vanhoja tökeröjä paikkauksia irti. Kuskinpenkin alunen näytti vähän lohduttomalta hetken, mutta ehdin sinnekin saamaan jo palan uutta. Päivä pari pidetään taukoa, sen jälkeen syyslomalla sama tahti jatkuu ja koitetaan saada peltihommat valmiiks. Parempia kuviakin laitetaan, kun muistas ottaa kameran mukaan.
Kuskinpenkin alunen:
Oi'ottua runkopalkkia:
http://i187.photobucket.com/albums/x281 ... 010056.jpg
Pikkupaikkoja:
http://i187.photobucket.com/albums/x281 ... 010057.jpg
http://i187.photobucket.com/albums/x281 ... 010058.jpg
Kuskinpenkin alunen:
Oi'ottua runkopalkkia:
http://i187.photobucket.com/albums/x281 ... 010056.jpg
Pikkupaikkoja:
http://i187.photobucket.com/albums/x281 ... 010057.jpg
http://i187.photobucket.com/albums/x281 ... 010058.jpg
Katsojia riittää, mutta ei kommentteja, on varmaan niin nähtyjä nää Caddyn raadot? ;D Jokatapauksessa lisää mätäkuvaa kiinnostuneille, etenee pikkuhiljaa, tunnin pari kerrallaan ehtinyt tekeen tähän asti:
http://i187.photobucket.com/albums/x281 ... a002-1.jpg
http://i187.photobucket.com/albums/x281 ... a005-1.jpg
http://i187.photobucket.com/albums/x281 ... kua008.jpg
http://i187.photobucket.com/albums/x281 ... a002-1.jpg
http://i187.photobucket.com/albums/x281 ... a005-1.jpg
http://i187.photobucket.com/albums/x281 ... kua008.jpg
Kuskinpuolen lattia likimain läjässä:
http://i187.photobucket.com/albums/x281 ... its004.jpg
Helmapellit tuli ostettua Motonetistä, jo siinä tiskillä pohdin että oven kolot näyttää kumman pitkiltä ja tallillahan se selvis että ois pitänyt tosiaan olla ne 4-ov. kolopallon pellit. Motonetistä ne tosin oli poistuneet valikoimasta hiljattain, joten noista 3-ov. malleista leikeltävä.
Se ois nyt syyslomaviikko = aikaa väsäillä!
http://i187.photobucket.com/albums/x281 ... its004.jpg
Helmapellit tuli ostettua Motonetistä, jo siinä tiskillä pohdin että oven kolot näyttää kumman pitkiltä ja tallillahan se selvis että ois pitänyt tosiaan olla ne 4-ov. kolopallon pellit. Motonetistä ne tosin oli poistuneet valikoimasta hiljattain, joten noista 3-ov. malleista leikeltävä.
Se ois nyt syyslomaviikko = aikaa väsäillä!
Peltihommat alkaa oleen loppusuoralla:
http://i187.photobucket.com/albums/x281 ... G_4175.jpg
http://i187.photobucket.com/albums/x281 ... G_4196.jpg
http://i187.photobucket.com/albums/x281 ... G_4199.jpg
http://i187.photobucket.com/albums/x281 ... G_4204.jpg
http://i187.photobucket.com/albums/x281 ... G_4207.jpg
http://i187.photobucket.com/albums/x281 ... G_4213.jpg
Seuraava homma on käydä saumat läpi korikitillä, perä ajetaan pukeille jotta pääsee hieroon massoja irti pohjasta, uus massaus, kotelosuojaus ym ruostesuojausta. Viikonloppuna taas hiljasempaa tallin suunnalla, kempistä loppu lanka ja kaasu, ja ehkä muutakin häppeninkiä sais olla tälle lomalle.. :)
http://i187.photobucket.com/albums/x281 ... G_4175.jpg
http://i187.photobucket.com/albums/x281 ... G_4196.jpg
http://i187.photobucket.com/albums/x281 ... G_4199.jpg
http://i187.photobucket.com/albums/x281 ... G_4204.jpg
http://i187.photobucket.com/albums/x281 ... G_4207.jpg
http://i187.photobucket.com/albums/x281 ... G_4213.jpg
Seuraava homma on käydä saumat läpi korikitillä, perä ajetaan pukeille jotta pääsee hieroon massoja irti pohjasta, uus massaus, kotelosuojaus ym ruostesuojausta. Viikonloppuna taas hiljasempaa tallin suunnalla, kempistä loppu lanka ja kaasu, ja ehkä muutakin häppeninkiä sais olla tälle lomalle.. :)
Oon kade tolle takalaita verkolle, mäki haluan..
tuli tänää haettua -84 alunperin 1.6d joka sittemmi turbotettu, pitäs jonkusortin muutoskatsastus sille tehä tammikuussa normi leiman yhteydessä (mitä vaatii)
itelläki varmaa edessä samat ruostehitsaukset, loota pitäs kans vaihtaa 5v ku tossa 4v saa pitää joka vaihdetta ite sisäs :D
ta-technixin coilit eteen ja akseliflippi taakse että saa kunnolla katuun :)
tuli tänää haettua -84 alunperin 1.6d joka sittemmi turbotettu, pitäs jonkusortin muutoskatsastus sille tehä tammikuussa normi leiman yhteydessä (mitä vaatii)
itelläki varmaa edessä samat ruostehitsaukset, loota pitäs kans vaihtaa 5v ku tossa 4v saa pitää joka vaihdetta ite sisäs :D
ta-technixin coilit eteen ja akseliflippi taakse että saa kunnolla katuun :)
Harvemmin tuottanu vaikeuksia hitsaaminen, mitään koulutustahan ei ole pohjalla, tekemällä oppii!
Uus kaasari tuli tilattua imusarjan päälle, Weber 32/36 DGV, pitäs riittää myös jatkosuunnitelmia ajatellen. Seuraavanlaista harkittu:
-vanhanmallin pitkäiskunen kampiakseli
-männistä siivu pois
-isommat imuvenat ja seetityöt
-nokan hionta ja säädettävä nokkapyörä
-omavalmiste pakosarja ja putkisto
-kärjetön sytytys, vakio tai tarvike
Jos näillä päästäs 3-numeroisiin teholukemiin, linkin takana vastaava kokoonpano:
http://pws.prserv.net/gforbess/scirocco/
Uus kaasari tuli tilattua imusarjan päälle, Weber 32/36 DGV, pitäs riittää myös jatkosuunnitelmia ajatellen. Seuraavanlaista harkittu:
-vanhanmallin pitkäiskunen kampiakseli
-männistä siivu pois
-isommat imuvenat ja seetityöt
-nokan hionta ja säädettävä nokkapyörä
-omavalmiste pakosarja ja putkisto
-kärjetön sytytys, vakio tai tarvike
Jos näillä päästäs 3-numeroisiin teholukemiin, linkin takana vastaava kokoonpano:
http://pws.prserv.net/gforbess/scirocco/
Hiljasempi viikko tallissa, mutta etenee hiljalleen:
http://i187.photobucket.com/albums/x281 ... G_4255.jpg
http://i187.photobucket.com/albums/x281 ... G_4264.jpg
http://i187.photobucket.com/albums/x281 ... G_4263.jpg
http://i187.photobucket.com/albums/x281 ... G_4255.jpg
http://i187.photobucket.com/albums/x281 ... G_4264.jpg
http://i187.photobucket.com/albums/x281 ... G_4263.jpg
Ensimmäinen osa tekniikkaan haettu tullista, uusi Weber 32/36 DGV:
http://i187.photobucket.com/albums/x281 ... 010067.jpg
Bildon Motorsportille laitettu kyselyä nokkakepistä ja säädettävästä nokkapyörästä. Nokkakepin seuraksi löytynee Suomestakin sopuhintaan venttiilinjousia.
http://i187.photobucket.com/albums/x281 ... 010067.jpg
Bildon Motorsportille laitettu kyselyä nokkakepistä ja säädettävästä nokkapyörästä. Nokkakepin seuraksi löytynee Suomestakin sopuhintaan venttiilinjousia.
Hetken hiljaiselon jälkeen taas tapahtunut pientä edistystä. Alusta on massattu uusiks niiltä osin mihin pääsi käsiksi akseliston ollessa paikallaan, ne pienet paikat joihin ei päässyt ruiskiin käsitellään sitten kun akseli irrotellaan käsittelyä varten. Myös kotelot on läpikäyty kotelosuojamassalla.
http://i187.photobucket.com/albums/x281 ... G_4298.jpg
http://i187.photobucket.com/albums/x281 ... G_4297.jpg
KYSYMYS; Mikkäs iskarit takapäähän kannattas laittaa, akseliflippi + parinkytä millin pudotus tulossa.
Myös bensatankki hiottiin, maalattiin päälle miranolilla ja lisäks massa pintaan. Vielä pitäs korjata johtojen lähtö kannesta (juuresta poikki) ja vaihtaa letkut uusiin.
http://i187.photobucket.com/albums/x281 ... G_4296.jpg
http://i187.photobucket.com/albums/x281 ... G_4303.jpg
Jarruputket ja letkut menee myös uusiks, näihin hain jo riittävän kelan putkee, päät ja letkut.
http://i187.photobucket.com/albums/x281 ... G_4304.jpg
Myös sisusta alkaa valmistuun äänieristyksen puolesta, pari levyä vaahtomuovia jäi uupuun, mutta ne haetaan huomenna matkalla tallille. Reseptinä lattialle oli siis miranol + 3mm bitumi + 10mm vaahtomuovi.
http://i187.photobucket.com/albums/x281 ... G_4285.jpg
http://i187.photobucket.com/albums/x281 ... G_4286.jpg
http://i187.photobucket.com/albums/x281 ... G_4289.jpg
http://i187.photobucket.com/albums/x281 ... G_4290.jpg
http://i187.photobucket.com/albums/x281 ... G_4291.jpg
http://i187.photobucket.com/albums/x281 ... G_4295.jpg
Kaasarikin eksy jo konehuoneen puolelle, imusarjalle pitäs näyttää vähän vinkua ettei liitokseen tarvi jättää viisteitä tai kynnyksiä.
http://i187.photobucket.com/albums/x281 ... G_4300.jpg
Ja sopivaa lattiamattoa saa tarjota edelleen, sellanen joka ylettys myös penkkien alle!
http://i187.photobucket.com/albums/x281 ... G_4298.jpg
http://i187.photobucket.com/albums/x281 ... G_4297.jpg
KYSYMYS; Mikkäs iskarit takapäähän kannattas laittaa, akseliflippi + parinkytä millin pudotus tulossa.
Myös bensatankki hiottiin, maalattiin päälle miranolilla ja lisäks massa pintaan. Vielä pitäs korjata johtojen lähtö kannesta (juuresta poikki) ja vaihtaa letkut uusiin.
http://i187.photobucket.com/albums/x281 ... G_4296.jpg
http://i187.photobucket.com/albums/x281 ... G_4303.jpg
Jarruputket ja letkut menee myös uusiks, näihin hain jo riittävän kelan putkee, päät ja letkut.
http://i187.photobucket.com/albums/x281 ... G_4304.jpg
Myös sisusta alkaa valmistuun äänieristyksen puolesta, pari levyä vaahtomuovia jäi uupuun, mutta ne haetaan huomenna matkalla tallille. Reseptinä lattialle oli siis miranol + 3mm bitumi + 10mm vaahtomuovi.
http://i187.photobucket.com/albums/x281 ... G_4285.jpg
http://i187.photobucket.com/albums/x281 ... G_4286.jpg
http://i187.photobucket.com/albums/x281 ... G_4289.jpg
http://i187.photobucket.com/albums/x281 ... G_4290.jpg
http://i187.photobucket.com/albums/x281 ... G_4291.jpg
http://i187.photobucket.com/albums/x281 ... G_4295.jpg
Kaasarikin eksy jo konehuoneen puolelle, imusarjalle pitäs näyttää vähän vinkua ettei liitokseen tarvi jättää viisteitä tai kynnyksiä.
http://i187.photobucket.com/albums/x281 ... G_4300.jpg
Ja sopivaa lattiamattoa saa tarjota edelleen, sellanen joka ylettys myös penkkien alle!
Mikäs ihme että sinne sisään pitäs litroittain vettä kylvää ?? Projektissa lie tarkoitus huomattavan perusteellisesti ehostaa autoa, luulis että kaikkien kunnostusten jälkeen vedet pysys ulkopuolella..mulla kaukalomatto on myös palvellut hyvin..
Mutta iskareista, mulla on ollu alla motonetin kalliimmat peräkärryn iskarit jo 10 000 km ja hyvin on pelittäny..
Mutta iskareista, mulla on ollu alla motonetin kalliimmat peräkärryn iskarit jo 10 000 km ja hyvin on pelittäny..
Ai näissä vaggilaisissa ei oo vakiona vaahtomuovia äänieristeenä? Kaikissa aikasemmissa purkamissani AUTOISSA on kyllä ollut bitumin lisänä jotain muutakin kuin ohut huopamatto päällä... Tässä on nyt muutaman viikon paikkailtu reikiä joista vois vettä lykätä kabiiniin, samaten talveksi laitan kaukalomatot, jos tän ylipäätään sais ennen kesää liikenteeseen.
Tarttee noita iskareita lähtee ihmetteleen Motonettiin joku päivä, hämärä muistikuva että olisin lukenu että myös Kuplan iskarit sopis?
Tarttee noita iskareita lähtee ihmetteleen Motonettiin joku päivä, hämärä muistikuva että olisin lukenu että myös Kuplan iskarit sopis?
Motonetin osista seuraavaa :
On kahden mallisia peräkärryn iskareita siellä kaupan, kalliimmat on mulla ja hyvin on pelittänyt.
Niitä kuplan iskareita ittekin aluksi etsiskelin mutta onneksi sattui noheva myyjä olemaan tiskillä. Kuplan iskari maksoi tiskillä oisko ollu 35€ kappale mutta ne oli loppu. Sit se hokas et korvaavat iskarit kuplan iskareiden tilalle oli ne halvemmat peräkärryn iskarit. Korkeesta hyllystä löyty ja hintaa alle 10€ kappale. Sillon meni multa maku kuplan iskareihin ja otin ne pikkasen kalliimmat.
Niissä oli kaiken lisäks pikkasen pitemmät joustorajat, senkin puolesta sopii rakenteluun paremmin..
Kannattaa kuitenkin käydä paikan päällä ihmettelemässä jos osaa näppituntumalla iskareiden paremmuuden ratkaista, mulla paino valinnassa pidempi joustovara.
On kahden mallisia peräkärryn iskareita siellä kaupan, kalliimmat on mulla ja hyvin on pelittänyt.
Niitä kuplan iskareita ittekin aluksi etsiskelin mutta onneksi sattui noheva myyjä olemaan tiskillä. Kuplan iskari maksoi tiskillä oisko ollu 35€ kappale mutta ne oli loppu. Sit se hokas et korvaavat iskarit kuplan iskareiden tilalle oli ne halvemmat peräkärryn iskarit. Korkeesta hyllystä löyty ja hintaa alle 10€ kappale. Sillon meni multa maku kuplan iskareihin ja otin ne pikkasen kalliimmat.
Niissä oli kaiken lisäks pikkasen pitemmät joustorajat, senkin puolesta sopii rakenteluun paremmin..
Kannattaa kuitenkin käydä paikan päällä ihmettelemässä jos osaa näppituntumalla iskareiden paremmuuden ratkaista, mulla paino valinnassa pidempi joustovara.
Muutaman tallipäivän aikaansaannoksia:
Kittailua:
http://i187.photobucket.com/albums/x281 ... G_4316.jpg
http://i187.photobucket.com/albums/x281 ... G_4314.jpg
http://i187.photobucket.com/albums/x281 ... G_4312.jpg
Pohjamaalia pensselillä:
http://i187.photobucket.com/albums/x281 ... G_4321.jpg
http://i187.photobucket.com/albums/x281 ... G_4323.jpg
Kiveniskusuoja ruiskulla:
http://i187.photobucket.com/albums/x281 ... G_4328.jpg
http://i187.photobucket.com/albums/x281 ... G_4326.jpg
http://i187.photobucket.com/albums/x281 ... G_4325.jpg
Uutta tankinkannaketta pohjamaalissa:
http://i187.photobucket.com/albums/x281 ... G_4330.jpg
Musta, ehjä lattiamattokin tuli hommattua ykköskoppasesta Golfista, kyllähän se sinne näky istuvan nopeesti sovitettuna, kiinnikkeitä ihmetellään myöhemmin:
Kittailua:
http://i187.photobucket.com/albums/x281 ... G_4316.jpg
http://i187.photobucket.com/albums/x281 ... G_4314.jpg
http://i187.photobucket.com/albums/x281 ... G_4312.jpg
Pohjamaalia pensselillä:
http://i187.photobucket.com/albums/x281 ... G_4321.jpg
http://i187.photobucket.com/albums/x281 ... G_4323.jpg
Kiveniskusuoja ruiskulla:
http://i187.photobucket.com/albums/x281 ... G_4328.jpg
http://i187.photobucket.com/albums/x281 ... G_4326.jpg
http://i187.photobucket.com/albums/x281 ... G_4325.jpg
Uutta tankinkannaketta pohjamaalissa:
http://i187.photobucket.com/albums/x281 ... G_4330.jpg
Musta, ehjä lattiamattokin tuli hommattua ykköskoppasesta Golfista, kyllähän se sinne näky istuvan nopeesti sovitettuna, kiinnikkeitä ihmetellään myöhemmin:
Ei tätä suinkaan unohdettu ole, loma taas vauhdissa ja luultavasti menee suurimmaks osaks tallin suunnalla. Viimeisimpiä aikaansaannoksia:
Kyljet kutakuinkin pintaväriä vailla valmiit:
http://i187.photobucket.com/albums/x281 ... va0016.jpg
http://i187.photobucket.com/albums/x281 ... va0018.jpg
Jarruputkee:
http://i187.photobucket.com/albums/x281 ... va0045.jpg
http://i187.photobucket.com/albums/x281 ... va0043.jpg
Pakoputkee:
Vanha:
http://i187.photobucket.com/albums/x281 ... G_4390.jpg
http://i187.photobucket.com/albums/x281 ... G_4389.jpg
http://i187.photobucket.com/albums/x281 ... G_4388.jpg
VS. Uus:
http://i187.photobucket.com/albums/x281 ... G_4392.jpg
http://i187.photobucket.com/albums/x281 ... G_4393.jpg
http://i187.photobucket.com/albums/x281 ... G_4384.jpg
Kaasarin sovitelaippa vaiheessa:
Kellään myydä peltisatsia tähän? Vuodenvaihteeks meinailtu saada valmiiks.. :o
Kyljet kutakuinkin pintaväriä vailla valmiit:
http://i187.photobucket.com/albums/x281 ... va0016.jpg
http://i187.photobucket.com/albums/x281 ... va0018.jpg
Jarruputkee:
http://i187.photobucket.com/albums/x281 ... va0045.jpg
http://i187.photobucket.com/albums/x281 ... va0043.jpg
Pakoputkee:
Vanha:
http://i187.photobucket.com/albums/x281 ... G_4390.jpg
http://i187.photobucket.com/albums/x281 ... G_4389.jpg
http://i187.photobucket.com/albums/x281 ... G_4388.jpg
VS. Uus:
http://i187.photobucket.com/albums/x281 ... G_4392.jpg
http://i187.photobucket.com/albums/x281 ... G_4393.jpg
http://i187.photobucket.com/albums/x281 ... G_4384.jpg
Kaasarin sovitelaippa vaiheessa:
Kellään myydä peltisatsia tähän? Vuodenvaihteeks meinailtu saada valmiiks.. :o
varmista että vesi ei valu hyttiin jostain sieltä tuulilasin alta. Itselläni oli joskus aamula töihin lähtiessä kiva ylläri, 10cm kerros vettä jalkatilassa. En muista miten ratkaisin, taisin yrittää sikakittipaikkausta + joku vedenpoistotulppa auki pohjasta. Tässä tapauksessa kun tehdään vimosen päälle ja uudet äänieristevaahtomuovit, niin ei varmaan kannata riskeerata yhtään.
Luultavasti vesi on tullut kuten golffeissakin suoraan tuolta konehuoneen kurakaukalosta joka sijaitsee ihan ohjaamoa vasten tulipellin yläpuolella. Omassa kikottimessa oli 5cm kerros jotain turpeen, lehtien yms orgaanisen roinan ja mullan väliltä koko kaukalo täynnä. Veden poisto reijät näissä menevät tukkoon roskasta ja sitten onkin jo seuraavana vuonna kukkapenkin pohjat valmiina! (rotta tuninkia harrastavat älkää edes ajatelko!!)
Itse ratkaisin tuon nappaamalla pois koko hilputin kaukalon reunan, kun se olisi turbon eteen muutenkin tullut ja poistin kaikki massat.
(muistakaa tehdä konttorin kanssa tuon valmiste numeron siirto jonnekkin muualle kun se sijaitsee tuon peltilätkän kanttiin prässättynä)
Niiden poistoon on valopetrooli erittäin hyvä aine! Melkein liuottaa massan pois pinnalta ja loput täytyy sitten kaapia veks. Hiekkapuhallut ei tuohon paikkaan ole mielestäni se paras ratkaisu kun suutinta et saa hyvään asentoon ja suurin osa hiekasta päätyy hakkaamaan tulipellin pystyseinää eikä tuota kirottua massaa.
vw on kyllä annettava pojot tuosta motjetronikin liittimistä, jotka olivat kyllä lilluneet (varmaankin tuon viitisen vuotta jonka auto oli edellisellä omistajalla ollut) tuossa epämääräisessä komposti ympäristössä. Tästä huolimatta liittimissä ei ollut mitään vikaa, eikä sisälle ei ollut päässyt yhtään kosteutta vaikka osilla olikin jo ikää parikymmentä vuotta!.
Itse ratkaisin tuon nappaamalla pois koko hilputin kaukalon reunan, kun se olisi turbon eteen muutenkin tullut ja poistin kaikki massat.
(muistakaa tehdä konttorin kanssa tuon valmiste numeron siirto jonnekkin muualle kun se sijaitsee tuon peltilätkän kanttiin prässättynä)
Niiden poistoon on valopetrooli erittäin hyvä aine! Melkein liuottaa massan pois pinnalta ja loput täytyy sitten kaapia veks. Hiekkapuhallut ei tuohon paikkaan ole mielestäni se paras ratkaisu kun suutinta et saa hyvään asentoon ja suurin osa hiekasta päätyy hakkaamaan tulipellin pystyseinää eikä tuota kirottua massaa.
vw on kyllä annettava pojot tuosta motjetronikin liittimistä, jotka olivat kyllä lilluneet (varmaankin tuon viitisen vuotta jonka auto oli edellisellä omistajalla ollut) tuossa epämääräisessä komposti ympäristössä. Tästä huolimatta liittimissä ei ollut mitään vikaa, eikä sisälle ei ollut päässyt yhtään kosteutta vaikka osilla olikin jo ikää parikymmentä vuotta!.
Talliin on kertynyt lähiaikoina kaikenlaista roinaa ja laitosta, moottorinosturi tuli lainaan tallikaverin Nipponia varten ja samallapa nypättiin Cäddyn voimanpesäkin ylös. Pikkusiistimiset siis lähti taas käsistä, ja auto on kohta kauttaaltaan läpikäyty :) Tällä hetkellä moottori on purettu p.....päreiks ja osia päästy jo maalaileenkin.
Sisuskaluiltaan näytti olevan todella hyvässä kunnossa, kulumaa tai välystä ei ollut laakereissa eikä sylintereissä. Kytkinkin on ilmeisesti hiljattain uusittu. Kaveri päästeli sorvissa vauhtipyörästä turvalliset 1,3kg pois, painoa jäi vielä 4,3kg. Männät ja kanget hierotaan samanpainoisiksi, jos heittoja on.
Motonetistä sain viimeset peräkärryn iskarit, merkiltään KYB, eli ne paremman oloset. Ne kympin iskarit oli just eikä melkeen sen oloset mitä kymmenellä eurolla voi odottaa saavansa.
Kesäpyörätkin meni vihdosta viimein kaupaks ja tilalle olis tulossa todennäköisesti 15x8,5 peltivanteet. Talveksi tulee 13" peltivanteet, jotka varmaan myös käy sorvin kautta ja keskiöt käännetään.
Kuvia laitellaan taas lähiaikoina isompi pläjäys. "Vuodenvaihteeks valmis" lykätään kuukautta pidemmälle, eli jos helmikuussa sitten valmiina baanalle :D
Sisuskaluiltaan näytti olevan todella hyvässä kunnossa, kulumaa tai välystä ei ollut laakereissa eikä sylintereissä. Kytkinkin on ilmeisesti hiljattain uusittu. Kaveri päästeli sorvissa vauhtipyörästä turvalliset 1,3kg pois, painoa jäi vielä 4,3kg. Männät ja kanget hierotaan samanpainoisiksi, jos heittoja on.
Motonetistä sain viimeset peräkärryn iskarit, merkiltään KYB, eli ne paremman oloset. Ne kympin iskarit oli just eikä melkeen sen oloset mitä kymmenellä eurolla voi odottaa saavansa.
Kesäpyörätkin meni vihdosta viimein kaupaks ja tilalle olis tulossa todennäköisesti 15x8,5 peltivanteet. Talveksi tulee 13" peltivanteet, jotka varmaan myös käy sorvin kautta ja keskiöt käännetään.
Kuvia laitellaan taas lähiaikoina isompi pläjäys. "Vuodenvaihteeks valmis" lykätään kuukautta pidemmälle, eli jos helmikuussa sitten valmiina baanalle :D
-
- -
- Viestit: 209
- Liittynyt: 25.12.2010 7:22
toivottavasti laitoit jotain muuta "ruosteen esto ainetta" kuin paukku maalia.. esim erinäiset "hapot" jne.. sinkki ja miranoolikin kestää pitempään kuin yhen tai kaks vuotta..
Hieman ohi aiheen, mutta paukkumaaleista tuli mieleen että onko ihan turhaa tavaraa tuo Mastonin 1K Hiottava happopohjamaali? Tällä hetkellä ois tuolla tarkotus vetää pohjat passatin oviin...
Vuoden eka päivitys tännepäin.. Tallilla oleilu maistuu ja homma etenee varmaa tahtia. Maalia sudittu ja suihkittu koneen osiin ja huomenna pääsee niputtaan koneen valmiiks, kunhan alapään tiivistesatsi tulee motonettiin.
Vanteetkin käväsin hakeen matkahuollosta ja yhtä sovittelin alle, mahtuu ja näyttää hyvältä. Tämän innoittamana myös väritys muuttuu hieman, ei tule kokonaan vihreä..
Sitten niitä kuvia:
Motti ylös:
http://i187.photobucket.com/albums/x281 ... va0075.jpg
Hinkkausta:
http://i187.photobucket.com/albums/x281 ... G_4406.jpg
http://i187.photobucket.com/albums/x281 ... G_4411.jpg
Maalattua:
http://i187.photobucket.com/albums/x281 ... va0078.jpg
http://i187.photobucket.com/albums/x281 ... va0079.jpg
http://i187.photobucket.com/albums/x281 ... G_4402.jpg
http://i187.photobucket.com/albums/x281 ... G_4417.jpg
http://i187.photobucket.com/albums/x281 ... G_4415.jpg
http://i187.photobucket.com/albums/x281 ... G_4422.jpg
Koneen sisältöö:
http://i187.photobucket.com/albums/x281 ... G_4404.jpg
http://i187.photobucket.com/albums/x281 ... va0084.jpg
http://i187.photobucket.com/albums/x281 ... va0094.jpg
http://i187.photobucket.com/albums/x281 ... va0087.jpg
Vannesovitus, 15x8,5:
http://i187.photobucket.com/albums/x281 ... G_4413.jpg
Vanteetkin käväsin hakeen matkahuollosta ja yhtä sovittelin alle, mahtuu ja näyttää hyvältä. Tämän innoittamana myös väritys muuttuu hieman, ei tule kokonaan vihreä..
Sitten niitä kuvia:
Motti ylös:
http://i187.photobucket.com/albums/x281 ... va0075.jpg
Hinkkausta:
http://i187.photobucket.com/albums/x281 ... G_4406.jpg
http://i187.photobucket.com/albums/x281 ... G_4411.jpg
Maalattua:
http://i187.photobucket.com/albums/x281 ... va0078.jpg
http://i187.photobucket.com/albums/x281 ... va0079.jpg
http://i187.photobucket.com/albums/x281 ... G_4402.jpg
http://i187.photobucket.com/albums/x281 ... G_4417.jpg
http://i187.photobucket.com/albums/x281 ... G_4415.jpg
http://i187.photobucket.com/albums/x281 ... G_4422.jpg
Koneen sisältöö:
http://i187.photobucket.com/albums/x281 ... G_4404.jpg
http://i187.photobucket.com/albums/x281 ... va0084.jpg
http://i187.photobucket.com/albums/x281 ... va0094.jpg
http://i187.photobucket.com/albums/x281 ... va0087.jpg
Vannesovitus, 15x8,5:
http://i187.photobucket.com/albums/x281 ... G_4413.jpg
Päivitystä, kuvat kertokoot. Ens viikolla tarkotus päästä vetään pintaväriä niskaan, kun kelit lämpee, saa talliinkin riittävästi lämpöö.
Vaihdeloota:
http://i187.photobucket.com/albums/x281 ... G_4444.jpg
Jarrutehostin ja sylkkä:
http://i187.photobucket.com/albums/x281 ... G_4445.jpg
Tolpat:
http://i187.photobucket.com/albums/x281 ... G_4443.jpg
Navat uusilla kotikutosilla jarrukilvillä:
http://i187.photobucket.com/albums/x281 ... G_4442.jpg
Läjässä, uudet levyt, letkut, palat, pallonivelet ym:
Etupyöräkotelo:
http://i187.photobucket.com/albums/x281 ... G_4437.jpg
Konehuone pesty:
http://i187.photobucket.com/albums/x281 ... G_4435.jpg
http://i187.photobucket.com/albums/x281 ... G_4434.jpg
Pohjamaalissa:
http://i187.photobucket.com/albums/x281 ... G_4440.jpg
http://i187.photobucket.com/albums/x281 ... G_4438.jpg
Vaihdeloota:
http://i187.photobucket.com/albums/x281 ... G_4444.jpg
Jarrutehostin ja sylkkä:
http://i187.photobucket.com/albums/x281 ... G_4445.jpg
Tolpat:
http://i187.photobucket.com/albums/x281 ... G_4443.jpg
Navat uusilla kotikutosilla jarrukilvillä:
http://i187.photobucket.com/albums/x281 ... G_4442.jpg
Läjässä, uudet levyt, letkut, palat, pallonivelet ym:
Etupyöräkotelo:
http://i187.photobucket.com/albums/x281 ... G_4437.jpg
Konehuone pesty:
http://i187.photobucket.com/albums/x281 ... G_4435.jpg
http://i187.photobucket.com/albums/x281 ... G_4434.jpg
Pohjamaalissa:
http://i187.photobucket.com/albums/x281 ... G_4440.jpg
http://i187.photobucket.com/albums/x281 ... G_4438.jpg
Viikonloppu takana, kuvia kansalle.
Pannuhuone:
http://i187.photobucket.com/albums/x281 ... va0127.jpg
Johtoja sai hetken jynssätä puhtaaks, kun jo edellisen omistajan jäljiltä puolet oli vihreessä maalissa, kuvia en muistanut vielä ottaa, mutta ens viikolla tekniikka keulille ja taka-akselin kimppuun.
Koekasaus:
Kylki sävyt:
http://i187.photobucket.com/albums/x281 ... G_4485.jpg
Täsmää aika liki suunniteltuun:
http://i187.photobucket.com/albums/x281 ... tingi2.jpg
Pannuhuone:
http://i187.photobucket.com/albums/x281 ... va0127.jpg
Johtoja sai hetken jynssätä puhtaaks, kun jo edellisen omistajan jäljiltä puolet oli vihreessä maalissa, kuvia en muistanut vielä ottaa, mutta ens viikolla tekniikka keulille ja taka-akselin kimppuun.
Koekasaus:
Kylki sävyt:
http://i187.photobucket.com/albums/x281 ... G_4485.jpg
Täsmää aika liki suunniteltuun:
http://i187.photobucket.com/albums/x281 ... tingi2.jpg
-
- -
- Viestit: 209
- Liittynyt: 25.12.2010 7:22
Pahoitteluni, jos en rakenna muiden mieltymysten mukaisesti, vaan käytän omia ideoitakin ;) Budjettiratkasu oli maalata alaosat eri väriin, vihreällä oli litrahintaa 120€, alaosan harmaalle sitä kertyi 20€. Pohjatöissäkin olisi ollut pientä parantamista, ehkä sitten pimeällä kehtaa käydä ajelulla kun ei ole muita näkemässä.
Aloituspostauksessa mainittu että ehdotuksetkin tervetulleita, mielellään ennen kuin niitä on jo ehditty tekeen.
Aloituspostauksessa mainittu että ehdotuksetkin tervetulleita, mielellään ennen kuin niitä on jo ehditty tekeen.
-
- -
- Viestit: 209
- Liittynyt: 25.12.2010 7:22
Täällä Tampereen seudulla ainakin maalien hinnat noussu lähivuosina, sävytetty spraypurkki maksaa jotain 30€.. Valmiita perussävyjä tietty saa halvemmalla.
Johdoissa tosiaan oli maalia niin tiukasti ettei liuotin tai tinneri pelkästään tehonnu, piti rikkoo pinta ensin hiomapaperilla ja sen jälkeen tökötit perään.
Johdoissa tosiaan oli maalia niin tiukasti ettei liuotin tai tinneri pelkästään tehonnu, piti rikkoo pinta ensin hiomapaperilla ja sen jälkeen tökötit perään.
Niin ja kiitosta kehuista, samalla linjalla jatketaan loppuun asti!
http://i187.photobucket.com/albums/x281 ... /raddi.jpg
Eilen saapui ruman vakioruorin tilalle 3-puolainen 350mm ratti (keskiöön tulee vw-tarra kuten kuvassa photoshoppailtu), adapteri ja täydellinen vaihdevivuston korjaussarja on vielä matkalla Briteistä, mutta ensi viikolla pitäis senkin lähetyksen saapua.
Huomenna tekniikka keulille ja aamusta Powersetiltä hakeen Focal Access 165 A1 erillissarja, sit alkas oleen isot ja keskikokoiset hankinnat tehtynä ;)
Mistäs kannattas kysellä lämmönsäätimen vaijeria + sen kiinnitysklipsuja?
http://i187.photobucket.com/albums/x281 ... /raddi.jpg
Eilen saapui ruman vakioruorin tilalle 3-puolainen 350mm ratti (keskiöön tulee vw-tarra kuten kuvassa photoshoppailtu), adapteri ja täydellinen vaihdevivuston korjaussarja on vielä matkalla Briteistä, mutta ensi viikolla pitäis senkin lähetyksen saapua.
Huomenna tekniikka keulille ja aamusta Powersetiltä hakeen Focal Access 165 A1 erillissarja, sit alkas oleen isot ja keskikokoiset hankinnat tehtynä ;)
Mistäs kannattas kysellä lämmönsäätimen vaijeria + sen kiinnitysklipsuja?
-
- -
- Viestit: 209
- Liittynyt: 25.12.2010 7:22
Semmone tuli, ei ollu motonetissä liiemmin tarravalikoimaa, joten sinivalkonen kelpuutettiin:
Konehuone kasaantuu:
http://i187.photobucket.com/albums/x281 ... G_4544.jpg
Hifiostoksillakin tuli käytyä, kelvannee:
http://i187.photobucket.com/albums/x281 ... G_4523.jpg
Soitin sama vanha, puhelinkin näköjään toimi musiikin lähteenä:
http://i187.photobucket.com/albums/x281 ... G_4550.jpg
Konehuone kasaantuu:
http://i187.photobucket.com/albums/x281 ... G_4544.jpg
Hifiostoksillakin tuli käytyä, kelvannee:
http://i187.photobucket.com/albums/x281 ... G_4523.jpg
Soitin sama vanha, puhelinkin näköjään toimi musiikin lähteenä:
http://i187.photobucket.com/albums/x281 ... G_4550.jpg
Viimeksi muokannut Miuge, 9.2.2011 22:50. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
Jees, loppu häämöttää jo! Isoimmat hommat tehty ja nyt riittää pikkunäpräämistä vielä hetkeksi siellä sun täällä.
Konehuoneen puolella kaikki on valmista.
Taka-akseli on kunnostettu, uusilla jarruhilppeillä ym.
Vaihdevivustoon vaihdettu uudet puslat ja holkit, poistu kaikki välykset ja keppi tuntuu nyt jämäkältä.
Viikonlopun aikana nesteet koneeseen ja laatikkoon, ja mylly tulille, sitten ihmetellään mistä vuotaa ;)
EIkä postausta ilman kuvia, taka-akselista heikosti matskua, mutta jotain sentäs:
Jouset:
http://i187.photobucket.com/albums/x281 ... G_4556.jpg
Fixatut hitsisaumat:
http://i187.photobucket.com/albums/x281 ... G_4555.jpg
Maalattuna:
http://i187.photobucket.com/albums/x281 ... G_4568.jpg
Jarrut:
http://i187.photobucket.com/albums/x281 ... G_4641.jpg
Kiinni:
http://i187.photobucket.com/albums/x281 ... _4642b.jpg
Pannuhuoneen puolelta, 99% valmis:
Konehuoneen puolella kaikki on valmista.
Taka-akseli on kunnostettu, uusilla jarruhilppeillä ym.
Vaihdevivustoon vaihdettu uudet puslat ja holkit, poistu kaikki välykset ja keppi tuntuu nyt jämäkältä.
Viikonlopun aikana nesteet koneeseen ja laatikkoon, ja mylly tulille, sitten ihmetellään mistä vuotaa ;)
EIkä postausta ilman kuvia, taka-akselista heikosti matskua, mutta jotain sentäs:
Jouset:
http://i187.photobucket.com/albums/x281 ... G_4556.jpg
Fixatut hitsisaumat:
http://i187.photobucket.com/albums/x281 ... G_4555.jpg
Maalattuna:
http://i187.photobucket.com/albums/x281 ... G_4568.jpg
Jarrut:
http://i187.photobucket.com/albums/x281 ... G_4641.jpg
Kiinni:
http://i187.photobucket.com/albums/x281 ... _4642b.jpg
Pannuhuoneen puolelta, 99% valmis:
Sherlock: http://www.ffp.fi/bb/viewtopic.php?t=146115
noin neljä riviä alempana
kysymällä lienee selviää?
noin neljä riviä alempana
kysymällä lienee selviää?
Käy ja kukkuu, löytyhän sieltä yksi vuotokin, syyläri perkele.
Vuoto oli letkulähtöjen puolella keskellä kennoa, joten päätin hakee motonetistä uuden. Caddyn "oma" ois ollut 130€, mutta pyysin tuoda näytille ne halvemmat Golfin syylärit ja niistä löytyikin täysin samanlainen 59€.
http://i187.photobucket.com/albums/x281 ... va0142.jpg
Hifejä pääsi myös vihdosta viimein ihmettelemään. Ovet oli sen verran karusti leikelty, joten hitsuuttelin vähän jäykistystä ja samalla kiinnityspintaa bitumeille, jotka laitoin ovipahvin alle ovipelteihin. Ilman kiertoaukot vielä leikkelen auki, tällä viikolla tarkotus saada ekat saundit tästä kokoonpanosta :P
Lisättyä peltiä:
http://i187.photobucket.com/albums/x281 ... G_4657.jpg
Saumat tiivistetty ja pienempien kolojen päällä vahva bitumimatto:
http://i187.photobucket.com/albums/x281 ... G_4659.jpg
Ohuempi bitumikerros:
http://i187.photobucket.com/albums/x281 ... va0143.jpg
Kaijutin sovittelua:
http://i187.photobucket.com/albums/x281 ... va0145.jpg
Vuoto oli letkulähtöjen puolella keskellä kennoa, joten päätin hakee motonetistä uuden. Caddyn "oma" ois ollut 130€, mutta pyysin tuoda näytille ne halvemmat Golfin syylärit ja niistä löytyikin täysin samanlainen 59€.
http://i187.photobucket.com/albums/x281 ... va0142.jpg
Hifejä pääsi myös vihdosta viimein ihmettelemään. Ovet oli sen verran karusti leikelty, joten hitsuuttelin vähän jäykistystä ja samalla kiinnityspintaa bitumeille, jotka laitoin ovipahvin alle ovipelteihin. Ilman kiertoaukot vielä leikkelen auki, tällä viikolla tarkotus saada ekat saundit tästä kokoonpanosta :P
Lisättyä peltiä:
http://i187.photobucket.com/albums/x281 ... G_4657.jpg
Saumat tiivistetty ja pienempien kolojen päällä vahva bitumimatto:
http://i187.photobucket.com/albums/x281 ... G_4659.jpg
Ohuempi bitumikerros:
http://i187.photobucket.com/albums/x281 ... va0143.jpg
Kaijutin sovittelua:
http://i187.photobucket.com/albums/x281 ... va0145.jpg
-
- -
- Viestit: 209
- Liittynyt: 25.12.2010 7:22
Bassot tuli siitä syystä keskelle ovia, koska vanhat reijät ovipahveissa sattu oleen sillä kohdalla ja toiseks ikkunannostimien härdellit olis ollu etummaisten reikien tiellä, niimpä pienemmällä vaivalla ne sai tuolle kohtaa. Onhan ne kuitenkin penkkien etureunan tasolla, tärkeempänä pidän diskanttien sijoitusta, jotka tulevat kojelaudan etunurkkiin.
Noh koitetaan nyt alkuun tällain ja mietitään uusia kujeita jos tarve ja kun se alkuperänen tavoite ois ensin saavutettu, eli auton laittaminen ajokuntoon ja leimaaminen :D
Aiemmasta postauksesta unohtu mainita parit hankinnat, eli uudet jarrurummut taakse, koska vanhat oli sorvattu ylikokoon, tuli huomattua vasta jarruja ilmaillessa ja käsijarrua kiristellessä. Ja jalkatiloihin ostin tummanharmaat kangasmatot kesää odottelemaan.
Noh koitetaan nyt alkuun tällain ja mietitään uusia kujeita jos tarve ja kun se alkuperänen tavoite ois ensin saavutettu, eli auton laittaminen ajokuntoon ja leimaaminen :D
Aiemmasta postauksesta unohtu mainita parit hankinnat, eli uudet jarrurummut taakse, koska vanhat oli sorvattu ylikokoon, tuli huomattua vasta jarruja ilmaillessa ja käsijarrua kiristellessä. Ja jalkatiloihin ostin tummanharmaat kangasmatot kesää odottelemaan.
Ens viikolla katsastuksee??
Sisustan niputtamista:
http://i187.photobucket.com/albums/x281 ... va0146.jpg
Ratti vielä vaihtoon:
http://i187.photobucket.com/albums/x281 ... va0157.jpg
Takaa:
http://i187.photobucket.com/albums/x281 ... va0153.jpg
Komeimmat talvipyörät ikinä:
http://i187.photobucket.com/albums/x281 ... va0149.jpg
Takalasi, vituiks män tummennukset, mutta tehdään joskus paremmin, parempi kuitenkin mitä tullessa:
http://i187.photobucket.com/albums/x281 ... va0148.jpg
Sisustan niputtamista:
http://i187.photobucket.com/albums/x281 ... va0146.jpg
Ratti vielä vaihtoon:
http://i187.photobucket.com/albums/x281 ... va0157.jpg
Takaa:
http://i187.photobucket.com/albums/x281 ... va0153.jpg
Komeimmat talvipyörät ikinä:
http://i187.photobucket.com/albums/x281 ... va0149.jpg
Takalasi, vituiks män tummennukset, mutta tehdään joskus paremmin, parempi kuitenkin mitä tullessa:
http://i187.photobucket.com/albums/x281 ... va0148.jpg
-
- -
- Viestit: 209
- Liittynyt: 25.12.2010 7:22
-
- -
- Viestit: 2556
- Liittynyt: 3.9.2005 13:59
Juu mk1 lattiamatto, kuten torre jo mainitsikin. Pitihä ne takajalkatilan matotki sinne heittää kun sarjaan kuuluivat :D
Toivotaan että lasinnostimet kestää, tosin pellit pienillä hefteillä vaan kiinni juurikin sitä ajatellen, jos ne joskus joutuu irrotteleen.
Sähköt päätti alkaa vastustaan loppumetreillä, sähkökaavio tietty helpottais, mutta netin syövereistä ei ainakaan ole oikean näköstä löytynyt. Muutenkaan ei kauheesti innostas nää prkleen sähkötouhut :D
Vedenlämpöanturin johto ilmeisesti maadottaa jostain välistä, kun yleismittarin kans kävin sörkkiin. Lämpömittarin viisari kipuaa maksimiin kun kääntää virrat päälle.
Toinen vika, kuskinpuolen sivu- ja etuvilkku ei toimi, sivuvilkku vielä toimi edellisiltana, mutta ei kai esim. palanut polttimo molempien toimintaan vaikuta?
Mittarivalot ehdin jo korjaan, yks maajohdin oli kärynny ja tilalle tein polttimon kannasta toiselle hyppyjohdon.
Ja äänimerkkikin on mykkänä, suoraan akulta pelaa, mutta piuhoilta ei muka tule riittävästi virtasta. Pitääkö sekin tehä releohjauksella.. :D
Kertokaa viisaammat neuvoja! Sähkökaavio erityisesti hakusessa, tai yksinkertainen selostus antureille menevien johtojen väreistä sekä toiseks mittaristolle tulevien johtojen värit.
.. vai pitääkös tää mittariston osalta paikkaansa? Jatkuuko samanvärisinä antureille?
Selvittely jatkuu paikanpäällä kun koulukiireiltä ehtii, mutta jos foorumin puolelta sais jo ennalta vähän selkoo.
Toivotaan että lasinnostimet kestää, tosin pellit pienillä hefteillä vaan kiinni juurikin sitä ajatellen, jos ne joskus joutuu irrotteleen.
Sähköt päätti alkaa vastustaan loppumetreillä, sähkökaavio tietty helpottais, mutta netin syövereistä ei ainakaan ole oikean näköstä löytynyt. Muutenkaan ei kauheesti innostas nää prkleen sähkötouhut :D
Vedenlämpöanturin johto ilmeisesti maadottaa jostain välistä, kun yleismittarin kans kävin sörkkiin. Lämpömittarin viisari kipuaa maksimiin kun kääntää virrat päälle.
Toinen vika, kuskinpuolen sivu- ja etuvilkku ei toimi, sivuvilkku vielä toimi edellisiltana, mutta ei kai esim. palanut polttimo molempien toimintaan vaikuta?
Mittarivalot ehdin jo korjaan, yks maajohdin oli kärynny ja tilalle tein polttimon kannasta toiselle hyppyjohdon.
Ja äänimerkkikin on mykkänä, suoraan akulta pelaa, mutta piuhoilta ei muka tule riittävästi virtasta. Pitääkö sekin tehä releohjauksella.. :D
Kertokaa viisaammat neuvoja! Sähkökaavio erityisesti hakusessa, tai yksinkertainen selostus antureille menevien johtojen väreistä sekä toiseks mittaristolle tulevien johtojen värit.
.. vai pitääkös tää mittariston osalta paikkaansa? Jatkuuko samanvärisinä antureille?
Selvittely jatkuu paikanpäällä kun koulukiireiltä ehtii, mutta jos foorumin puolelta sais jo ennalta vähän selkoo.
Ei paljoa kannata ruveta tuon vehkeen rumpuja sorvaamaan, niissä ei ole juuri yhtään kulumisvaraa. Itsekin aikanaan ihmettelin, mikä tassä maksaa, kun kaikki (paitsi rummut) on uusittu, mutta jarru ei pidä. Joku on hitsannut jarrukenkien päihin lisää ainetta, mikä ei tietenkään ole laillista, mutta toimii.uudet jarrurummut taakse, koska vanhat oli sorvattu ylikokoon
Jep, tän auton kans pyritään mahdollisimman vähäisiin "patentteihin" ;)
Ja ettei vaan kellekään jää epäselväks, niin touhut jatkuu. Sähköt ehdin tänään selvitteleen loppuun. Vilkun liittimissä oli kosketushäikkää ja lisämaadoituksella sai suuntavilkunkin vilkkuun normaalisti. Lämpömittarin johto tosiaan maadotti väliltä, joten vedin kokonaan uuden johdon. Samalla pätkäsin konehuoneen puolelta loput ylijääneet kaasarin johtosarjan johdot. Akkukin on lopullisesti sipannut, eli vielä tehtävä reissu biltemaan..
Laadukkaampia kuvia ratkaisuista, pari kenties uniikimpaa ;)
Etuvilkut:
http://i187.photobucket.com/albums/x281 ... G_4664.jpg
Sisustaa:
http://i187.photobucket.com/albums/x281 ... G_4667.jpg
http://i187.photobucket.com/albums/x281 ... G_4679.jpg
vertaa alkupään postauksiin, sanoisin että parempaan suuntaan mennyt? :D
Ikkunaveivit kyhäilty palloventtiilin kahvoista:
http://i187.photobucket.com/albums/x281 ... G_4684.jpg
Pikkudetaili, rst klipsu konepellin tuelle, "wau":
http://i187.photobucket.com/albums/x281 ... G_4689.jpg
Saa kommentoida!
Ja ettei vaan kellekään jää epäselväks, niin touhut jatkuu. Sähköt ehdin tänään selvitteleen loppuun. Vilkun liittimissä oli kosketushäikkää ja lisämaadoituksella sai suuntavilkunkin vilkkuun normaalisti. Lämpömittarin johto tosiaan maadotti väliltä, joten vedin kokonaan uuden johdon. Samalla pätkäsin konehuoneen puolelta loput ylijääneet kaasarin johtosarjan johdot. Akkukin on lopullisesti sipannut, eli vielä tehtävä reissu biltemaan..
Laadukkaampia kuvia ratkaisuista, pari kenties uniikimpaa ;)
Etuvilkut:
http://i187.photobucket.com/albums/x281 ... G_4664.jpg
Sisustaa:
http://i187.photobucket.com/albums/x281 ... G_4667.jpg
http://i187.photobucket.com/albums/x281 ... G_4679.jpg
vertaa alkupään postauksiin, sanoisin että parempaan suuntaan mennyt? :D
Ikkunaveivit kyhäilty palloventtiilin kahvoista:
http://i187.photobucket.com/albums/x281 ... G_4684.jpg
Pikkudetaili, rst klipsu konepellin tuelle, "wau":
http://i187.photobucket.com/albums/x281 ... G_4689.jpg
Saa kommentoida!
-
- -
- Viestit: 209
- Liittynyt: 25.12.2010 7:22
Noihin ikkunaveiveihinhän vois tehä viel pyörivät osat ettei tartte niin hankalasti väännellä auki. Vaik jostain alumiinisesta moottoripyörän "tuning" jalkatapista tai vaihdevivusta.
Ei näköjään tullukaan nuo kajarit niin taakse ku aiemmat kuvat anto ymmärtää.
Viel sisustaan puunailut ja penkit höyrypesuun. Toi rundimittari kyl pistää vähä silmään :/
Kajarien kiinnitysruuvit mustiksi ja ritilät päälle? Tai sitte mustiksi (keinonahka?) noi korotusrenkaat ja kuusiokoloilla kajarit kiinni... Onko noissa kajareissa jotku muovirinkulat/ritilän kiinnikkeet tos alla? Jos ei ritilää tuu niin pois kokonaan sikäli jos niissä semmoset on.
Onko talttakantasilla ruuveilla noi lattian listat kiinni?
RST hässäkkään kiillotus, pultin nokasta merkinnät veks ja kumiholkin siirto klipsun keskelle. ;)
Ittiä pistää kyl silmään toi sininen suodatin konehuoneessa... Vihree, musta, harmaa... tai joku tumma sopis ehkä paremmin?
Ratin VW logo sopis ehkä paremmin muuhun sisustaan jos ois mustalla taustalla, mut menee jo hifistelyksi :D
Siinäpä kommenttia.
Ei näköjään tullukaan nuo kajarit niin taakse ku aiemmat kuvat anto ymmärtää.
Viel sisustaan puunailut ja penkit höyrypesuun. Toi rundimittari kyl pistää vähä silmään :/
Kajarien kiinnitysruuvit mustiksi ja ritilät päälle? Tai sitte mustiksi (keinonahka?) noi korotusrenkaat ja kuusiokoloilla kajarit kiinni... Onko noissa kajareissa jotku muovirinkulat/ritilän kiinnikkeet tos alla? Jos ei ritilää tuu niin pois kokonaan sikäli jos niissä semmoset on.
Onko talttakantasilla ruuveilla noi lattian listat kiinni?
RST hässäkkään kiillotus, pultin nokasta merkinnät veks ja kumiholkin siirto klipsun keskelle. ;)
Ittiä pistää kyl silmään toi sininen suodatin konehuoneessa... Vihree, musta, harmaa... tai joku tumma sopis ehkä paremmin?
Ratin VW logo sopis ehkä paremmin muuhun sisustaan jos ois mustalla taustalla, mut menee jo hifistelyksi :D
Siinäpä kommenttia.
Upeeta mahtavaa, tarrakilvet laseissa ja viralliset ensiajot takana, voi helvetti mikä laite! :D
Kohtalaisen kevyt ajettava, kaasarin säädöissä pientä hakemista kun tasakaasulla 2trpm pintaan pätkii ja nykii. Kun antaa enemmän happea, toimii hyvin ja jopa vetojakin tuntus löytyvän kohtalaisesti ;)
Pieni ylläri vielä tuli vastaan, kun tankilta lähtiessä startin solenoidi sano NAKS NAKS. Uus akkukin, mitä %&#¤§%&". Tönäämällä käyntiin ja takas tallille, akulta mitattuna 6volttia jännitettä ja laturi mykkä. Pientä selvittelyä ja kohta se jo toimikin, laturin konkan jalan alle jäänyt maalia eikä se maadoittanut, pienestä kiinni joskus.
Kohtalaisen kevyt ajettava, kaasarin säädöissä pientä hakemista kun tasakaasulla 2trpm pintaan pätkii ja nykii. Kun antaa enemmän happea, toimii hyvin ja jopa vetojakin tuntus löytyvän kohtalaisesti ;)
Pieni ylläri vielä tuli vastaan, kun tankilta lähtiessä startin solenoidi sano NAKS NAKS. Uus akkukin, mitä %&#¤§%&". Tönäämällä käyntiin ja takas tallille, akulta mitattuna 6volttia jännitettä ja laturi mykkä. Pientä selvittelyä ja kohta se jo toimikin, laturin konkan jalan alle jäänyt maalia eikä se maadoittanut, pienestä kiinni joskus.
Muutama sata kilometri takana ja hyvin on toiminut.. yhtä pikkuvikaa lukuunottamatta.
Leima tuli ilman sanomisia, päästöt kävin mittaileen paikallisessa autokorjaamossa. HC arvo oli suht korkeella säätämisen jälkeenkin, osansa varmaan tällä "pikkuvialla" joka tässä tapauksessa on sytytys. Lampulla katselin että ennakko hyppii etenkin alakierroksilla miten sattuu suuntaan ja toiseen, kierroksilla tasaantuu, mutta taas kovemmilla kierroksilla merkit katoo ihan metsään.
Nyt ostettu toivottavasti muutenkin toimintavarmempi kakkosgolffin kärjetön sytytysjärjestelmä, jospa sillä korjaantuis.
Talvilook, muutoksia tulossa keväälle!
Leima tuli ilman sanomisia, päästöt kävin mittaileen paikallisessa autokorjaamossa. HC arvo oli suht korkeella säätämisen jälkeenkin, osansa varmaan tällä "pikkuvialla" joka tässä tapauksessa on sytytys. Lampulla katselin että ennakko hyppii etenkin alakierroksilla miten sattuu suuntaan ja toiseen, kierroksilla tasaantuu, mutta taas kovemmilla kierroksilla merkit katoo ihan metsään.
Nyt ostettu toivottavasti muutenkin toimintavarmempi kakkosgolffin kärjetön sytytysjärjestelmä, jospa sillä korjaantuis.
Talvilook, muutoksia tulossa keväälle!
-
- -
- Viestit: 120
- Liittynyt: 14.8.2010 13:05
Makuasioista ei sovi kiistellä, harmaat osat oli mustat kiveniskumassan jäljiltä ja se oli mun silmään liian synkkä. Koitin photarilla muita värejä läpi ja harmaa näytti passelilta, ehkä vähän tummemman sävyn ois voinut sekotella, mutta sehän on päivässä korjattu jos sille päälle sattuu ;)
Kiitän kehuista, mutta eihän tää ole vasta kuin tehty ajokuntoon! Kevään ja kesän mittaan päivitellään tiettyjä kohtia autosta, luvassa mm. lavan kunnostusta, etulipan valmistus, kesäpeltivanteiden maalausta ja sovittelua.. mitälie mieleen vielä juolahtaa :D
Kiitän kehuista, mutta eihän tää ole vasta kuin tehty ajokuntoon! Kevään ja kesän mittaan päivitellään tiettyjä kohtia autosta, luvassa mm. lavan kunnostusta, etulipan valmistus, kesäpeltivanteiden maalausta ja sovittelua.. mitälie mieleen vielä juolahtaa :D
Kärjetön sytty asenneltu tänään, ihan bolt-on. Nyt löytyy puhtia hieman erilailla kuin aikasemmin, yllättävän pirtee 1.6:seks! Loppu nykimiset ja epätasaisuudet käynnistä.
MUTTA, uutta vikaa pukkaa, kytkin ei tykänny hurjasti kasvaneista teholukemista vaan päätti alkaa luistaan :D Voi vittu mitä motorsporttia :D Paljonko päänsärkyä yks cäddy voi aiheuttaa??
MUTTA, uutta vikaa pukkaa, kytkin ei tykänny hurjasti kasvaneista teholukemista vaan päätti alkaa luistaan :D Voi vittu mitä motorsporttia :D Paljonko päänsärkyä yks cäddy voi aiheuttaa??
-
- -
- Viestit: 11
- Liittynyt: 16.3.2011 16:22
Oon katellu sellasta "kioskinluukku" -takalasia, reilun satasen maksas joten ei paha panostus vaikka näin kesää ajatellen.
Ongelmattomia kilometrejä kertynyt jo pari tuhatta, ei oo tarvinnut kuin tankata E10:ä tankkiin tasasin väliajoin. Ei ole ollut käynnistysongelmia tai muutakaan polttoaineeseen viittaavaa hämminkiä edes kovilla pakkasilla, toisin kuin muualta on saanut lukea :)
Etulipan muotin muottia oon ehtinyt veisteleen ja kesävanteiden saumoja kittaillut, tahti hieman hiipunut leimaamisen jälkeen, mutta pääsiäiseksi viimeistään kesälookki valmis.
Pestynä, ja pysy puhtaana portille asti..
Ongelmattomia kilometrejä kertynyt jo pari tuhatta, ei oo tarvinnut kuin tankata E10:ä tankkiin tasasin väliajoin. Ei ole ollut käynnistysongelmia tai muutakaan polttoaineeseen viittaavaa hämminkiä edes kovilla pakkasilla, toisin kuin muualta on saanut lukea :)
Etulipan muotin muottia oon ehtinyt veisteleen ja kesävanteiden saumoja kittaillut, tahti hieman hiipunut leimaamisen jälkeen, mutta pääsiäiseksi viimeistään kesälookki valmis.
Pestynä, ja pysy puhtaana portille asti..
-
- -
- Viestit: 34
- Liittynyt: 21.2.2008 21:01
En tiedä, millaista lavakatetta täällä ehdotetaan, mutta ennen vanhaan ainakin lavapakun kovakate merkitsi yhtäkuin autoveron toimeenpanoa, ts. sanktiot olivat melkoiset. Vain pressuryyppinen kate/farmikate oli sallittu ja sitten se korkea lasikuituinen, joka täytti korkeusvaatimukset. Liekö muuttuneet määräykset, kannattanee ainakin tarkistaa.
-
- -
- Viestit: 34
- Liittynyt: 21.2.2008 21:01
Itse ainakin meinasin tuolla lava katteella ihan kuidusta tai vanerista tehtyä suoraa levyä tuon lavan yläreunojen tasalle
Tuossa nyt on pressu, jonka kehikkona on joku metalliputki. Tälläinenkin voisi sopia hyvin jos lakisäädökset tulevat vastaan täys kovan kanssa.
Tuo on tosin uudempi korinen caddy. Vanhasta korista saisi aika hienon uudemman golf yms keulalla ja muilla tarvittavilla osilla :P
http://forums.vwvortex.com/showthread.php?4842135-FS-2007-VW-CADDY-PICK-UP
Tässä olisi sitä kokoa ja hyökkäävyyttä caddyyn mitä se ehkä mielestäni enemmänkin kaipaisi.
Tuossa nyt on pressu, jonka kehikkona on joku metalliputki. Tälläinenkin voisi sopia hyvin jos lakisäädökset tulevat vastaan täys kovan kanssa.
Tuo on tosin uudempi korinen caddy. Vanhasta korista saisi aika hienon uudemman golf yms keulalla ja muilla tarvittavilla osilla :P
http://forums.vwvortex.com/showthread.php?4842135-FS-2007-VW-CADDY-PICK-UP
Tässä olisi sitä kokoa ja hyökkäävyyttä caddyyn mitä se ehkä mielestäni enemmänkin kaipaisi.
Niin järkyttävän että se on jo hieno!! ja elä valita.. tykkäät kumminkin;) Ei ehkä tuota puskuri tyyppiä mutta enemmänkin massiivisuutta ajattelin.. caddy vakiona näyttää hiukan anorektikolta... lava auto kaipaa mielestäni jenkki ramien massiivisuutta. Nämähän nyt tietysti ovat vain mielipide asioita joista ei voi kiistellä...M.ICE nyt voi päättää itse mitä autolleen tekee.. vaikka dynamiittia kapum!! jos todella pahasti kyllästyy...^^:D
Ison puskurin myin just 10€:lla, niin paljon tykkäsin :)
Toiset tykkää muhkummasta, ja tää cäddy pysyy nyt sellasena kuin suunniteltu. Massiivisuutta tuo kesäpyörät, jotka törröttää kaarista pihalla ja etulipasta muovataan sellainen että se tuo sopivasti näköä keulaan.
Lavakatetta en pidä mitenkään käytännöllisenä, kun joskus tarvii korkeempia tavaroitakin kuskata. Eikä se ehkä takaverkon kanssa sopis muutenkaan..
Toisen saksalaisprojektin kimppuun siirrytään kesän puolella, kun kaverin piukee riisikippo saadaan pois tieltä. Just turbo shit from now on.. ;)
Toiset tykkää muhkummasta, ja tää cäddy pysyy nyt sellasena kuin suunniteltu. Massiivisuutta tuo kesäpyörät, jotka törröttää kaarista pihalla ja etulipasta muovataan sellainen että se tuo sopivasti näköä keulaan.
Lavakatetta en pidä mitenkään käytännöllisenä, kun joskus tarvii korkeempia tavaroitakin kuskata. Eikä se ehkä takaverkon kanssa sopis muutenkaan..
Toisen saksalaisprojektin kimppuun siirrytään kesän puolella, kun kaverin piukee riisikippo saadaan pois tieltä. Just turbo shit from now on.. ;)
-
- -
- Viestit: 34
- Liittynyt: 21.2.2008 21:01
Ai tämmöttis? :D
EDIT: muokattu, jatkakoot joku jos haluaa nähdä tässä lavakatteen ja takalaidan..
Lauantaina olis dynopäiväkin lähistöllä, saatampa käydä piruuttaan testaamassa onko edes alkuperäiset hummat tallessa ;)
EDIT: muokattu, jatkakoot joku jos haluaa nähdä tässä lavakatteen ja takalaidan..
Lauantaina olis dynopäiväkin lähistöllä, saatampa käydä piruuttaan testaamassa onko edes alkuperäiset hummat tallessa ;)
Viimeksi muokannut Miuge, 7.4.2011 18:04. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Palaa sivulle “Projektiosasto”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 26 vierailijaa