T4 Eber D3WZ ongelma
Valvoja: ffp jäsenet
T4 Eber D3WZ ongelma
Tehdasasenteinen D3WZ ei lähde päälle, ei edes yritä.
Lämmitin on karvalakkiversio ilman kellokytkintä, eli tuon pitäisi kait lähteä päälle moottorin käydessä alle 5 asteen lämpötilassa.
Akunjohdon irroitusresetointia on kokeiltu, ulkolämpötila-anturi mitattu toimivaksi sekä polttoainepumpun vastus n. 9ohm ilmeisesti OK.
Pitäisikö lämmittimen surahtaa akun johtoa takaisin laitettaessa?
Ainakin toisen auton B4W näin tekee, myös vesipumppu surisee muutaman sekunnin ajan.
Mitään tietoa siitä koska lämmitin olisi viimeksi ollut päällä ei ole, saattaa olla jopa vuosia sitten.
Kaikenmoiset vinkit tervetulleita, jos tuon saisi jollain konstin edes vähän inahtamaan, ennen kuin alan ihan atomeiksi purkamaan.
Lämmitin on karvalakkiversio ilman kellokytkintä, eli tuon pitäisi kait lähteä päälle moottorin käydessä alle 5 asteen lämpötilassa.
Akunjohdon irroitusresetointia on kokeiltu, ulkolämpötila-anturi mitattu toimivaksi sekä polttoainepumpun vastus n. 9ohm ilmeisesti OK.
Pitäisikö lämmittimen surahtaa akun johtoa takaisin laitettaessa?
Ainakin toisen auton B4W näin tekee, myös vesipumppu surisee muutaman sekunnin ajan.
Mitään tietoa siitä koska lämmitin olisi viimeksi ollut päällä ei ole, saattaa olla jopa vuosia sitten.
Kaikenmoiset vinkit tervetulleita, jos tuon saisi jollain konstin edes vähän inahtamaan, ennen kuin alan ihan atomeiksi purkamaan.
OK, lämpötila-anturi kytkee tuon ohjausjännitteen +5-6 asteen välillä. Mittailtu nollakelillä jännitteitä ja silloin lämmittimen olisi mittauksien mukaankin pitänyt lähteä päälle.
Mietin vain paloilmapuhaltimen jumiutumista, koska uudemmat Eberit pyöräyttää tuota sulakkeet paikoilleen laitettaessa.
Noh, tänään testeriin, toivottavasti jotain selviää.
Mietin vain paloilmapuhaltimen jumiutumista, koska uudemmat Eberit pyöräyttää tuota sulakkeet paikoilleen laitettaessa.
Noh, tänään testeriin, toivottavasti jotain selviää.
Testerissä käyty, ei vikailmoituksia.
Testeriin kytkettäessä paloilmapuhallin surahti hetken, ja testeristä päälle laitettaessa lähti hehkuttamaan ja pöhisemään. Polttoainepumppu myös naksutti, mutta ei lähtenyt lämmitin tulille.
Asentaja epäili polttoainepumpun olevan viallinen, hinta huimat 170eur.
Itse laite pitäisi olla kunnossa, auton sähköissä on sitten jossain välissä ilmeisesti katkosta. Täytynee jatkaa mittailemista Eberin liittimestä.
Testeriin kytkettäessä paloilmapuhallin surahti hetken, ja testeristä päälle laitettaessa lähti hehkuttamaan ja pöhisemään. Polttoainepumppu myös naksutti, mutta ei lähtenyt lämmitin tulille.
Asentaja epäili polttoainepumpun olevan viallinen, hinta huimat 170eur.
Itse laite pitäisi olla kunnossa, auton sähköissä on sitten jossain välissä ilmeisesti katkosta. Täytynee jatkaa mittailemista Eberin liittimestä.
Laitetaan nyt tänne kun sama lämmitin kyseessä. Eli mulla on tuossa se tehtaan moduulikellokytkin (viikkokello). Tänä aamuna se teki niin että auton kun laittoi käyntiin niin kellon valot paloi todella himmeästi ja puhallus pätki. Kävin hetken asioilla ja jätin Eberin päälle. Takaisin tullessa Eberi oli ihan mykkä ja viikkokello myös. Eli näyttö pimeänä ja samoin lämmityspuhallin ei toiminut ollenkaan vaikka auton laittoi käyntiin.
Sitten kun laitoin puhaltimen 0-asentoon, kelloon tuli virrat (kaikki merkit näytössä vilkkui eli nollasi kaikki). Kun käänsin puhaltimen päälle, kello pimeni. Puhallin pysyi myös hiljaisena. Takaisin 0-asentoon, kello alkoi taas vilkkua.
Se on nyt sekoillut pidemmän aikaa mutta nyt eka kerran tuo puhallin pimeni täysin. Liitokset ja sulakkeet pitäisi olla ok. Onko se nyt sitten se lisäsarjan ohjausboxi rikki?
Mitä muuten AF:-- tarkoittaa kellon näytössä?
Sitten kun laitoin puhaltimen 0-asentoon, kelloon tuli virrat (kaikki merkit näytössä vilkkui eli nollasi kaikki). Kun käänsin puhaltimen päälle, kello pimeni. Puhallin pysyi myös hiljaisena. Takaisin 0-asentoon, kello alkoi taas vilkkua.
Se on nyt sekoillut pidemmän aikaa mutta nyt eka kerran tuo puhallin pimeni täysin. Liitokset ja sulakkeet pitäisi olla ok. Onko se nyt sitten se lisäsarjan ohjausboxi rikki?
Mitä muuten AF:-- tarkoittaa kellon näytössä?
Vähän tarinointia yhteen postaukseen.
Eli näyttö pimeänä ja samoin lämmityspuhallin ei toiminut ollenkaan vaikka auton laittoi käyntiin.
Sitten kun laitoin puhaltimen 0-asentoon, kelloon tuli virrat (kaikki merkit näytössä vilkkui eli nollasi kaikki). Kun käänsin puhaltimen päälle, kello pimeni. Puhallin pysyi myös hiljaisena. Takaisin 0-asentoon, kello alkoi taas vilkkua.
Jos Eberille on oma akku niin puhallin käyttää myös tuota Eberin akkua kun Eberi käynnistetään kellolaitteelta. Vaikuttaa siltä että Eberin akku on "tiensä päässä" tai akulta Eberin ohjausboksille lähtevässä virtakaapelissa kosketushäikkää. Tappelin viimetalvena vähän samanlaisten ongelmien kanssa (akku oli sökö, jännite notkahti Eberin käynnistyessä 6V paikkeille ja silloin puhallin lakkasi pyörimästä). Nyt hyvällä akullakaan ei jännite riitä Eberin eka starttaukseen jos puhallin on kakkosella (toisella yrityksellä sitten starttaa savutuksen kera). Puhallin ykkösellä näyttäisi toimivan OK.
Eli näyttö pimeänä ja samoin lämmityspuhallin ei toiminut ollenkaan vaikka auton laittoi käyntiin.
Sitten kun laitoin puhaltimen 0-asentoon, kelloon tuli virrat (kaikki merkit näytössä vilkkui eli nollasi kaikki). Kun käänsin puhaltimen päälle, kello pimeni. Puhallin pysyi myös hiljaisena. Takaisin 0-asentoon, kello alkoi taas vilkkua.
Jos Eberille on oma akku niin puhallin käyttää myös tuota Eberin akkua kun Eberi käynnistetään kellolaitteelta. Vaikuttaa siltä että Eberin akku on "tiensä päässä" tai akulta Eberin ohjausboksille lähtevässä virtakaapelissa kosketushäikkää. Tappelin viimetalvena vähän samanlaisten ongelmien kanssa (akku oli sökö, jännite notkahti Eberin käynnistyessä 6V paikkeille ja silloin puhallin lakkasi pyörimästä). Nyt hyvällä akullakaan ei jännite riitä Eberin eka starttaukseen jos puhallin on kakkosella (toisella yrityksellä sitten starttaa savutuksen kera). Puhallin ykkösellä näyttäisi toimivan OK.
Joo eilen kävin mittaamassa lisäakun kunnon ja sen mukaan olisi kunnossa. Akku on Vartan Blue Dynamic 80Ah ja 2 vuotta vanha. Tosin auto on siis ex-taksi joten kilometrejä on tuona aikana tullut vajaa 200tkm. Eberit/Webastot kai kuluttaa akun tuplasti nopeammin.
Pitää nyt vielä testailla tuota vaikka ilman puhallinta ja 1-asennossa. Minä kun olen pitänyt puhaltimen 2-asennossa niin se voi vaikuttaa aika paljon asiaan...
Pitää nyt vielä testailla tuota vaikka ilman puhallinta ja 1-asennossa. Minä kun olen pitänyt puhaltimen 2-asennossa niin se voi vaikuttaa aika paljon asiaan...
Eberi/Webasto käytössä akku joutuu lujille, akun takuukin on puolta lyhyempi tälläisessa käytössä kuin starttiakkuna.
Autossani on nyt 88Ah:n akku lisäakkuna (oli 2 vuotta ensin starttiakkuna ja siirsin sitten lisäakuksi, merkki taisi olla Varta) ja silti jännite on rajoilla Eberin käynnistyksessä :(
Jännitteen notkahdus on helppo mitata yleismittarilla lisäakun navoista. Alkuun jännite ei paljon heilahtele kun Eberin käynnistää kellosta, mutta kun syttymisvaihe on käsillä notkaudusta tapahtuu. Puhaltimen asennolla on kuulemma iso merkitys onko kakkosella vai ykkösellä, ainakin näin kommentoi eräs Eberin huoltaja.
Onko Eberin ulkoilmatermostaatti vielä paikollaan, eli onko automaattitoiminta käytössä?
Autossani on nyt 88Ah:n akku lisäakkuna (oli 2 vuotta ensin starttiakkuna ja siirsin sitten lisäakuksi, merkki taisi olla Varta) ja silti jännite on rajoilla Eberin käynnistyksessä :(
Jännitteen notkahdus on helppo mitata yleismittarilla lisäakun navoista. Alkuun jännite ei paljon heilahtele kun Eberin käynnistää kellosta, mutta kun syttymisvaihe on käsillä notkaudusta tapahtuu. Puhaltimen asennolla on kuulemma iso merkitys onko kakkosella vai ykkösellä, ainakin näin kommentoi eräs Eberin huoltaja.
Onko Eberin ulkoilmatermostaatti vielä paikollaan, eli onko automaattitoiminta käytössä?
Akkuasiaa...
Omien selvittelyjen tuloksena totesin, että lisäakusta otetaan virta ainoastaan sisäpuhaltimelle. Siis silloin kun virta-avain on irti ja käytetään ajastinta.
Itse Epeli ottaa aina sähkön auton omasta starttiakusta. Nämä huomiot siis alkuperäis varusteisesta lisäakkusarjasta.
Mulla on viiden vuoden jälkeen nyt neljäs lisäakku menossa. Taisi siinä olla pari käytettyä sohloa myös kiinni. Lisäakku ei lataudu kunnolla vaikka ajaisit Inariin asti. Tämä on testattu. Kannattaa käyttää verkkolaturia.
AF tarkoittaa "actual fault" eli jotakin hässäkkää.
Tuolta kannattaa jokaisen Eberi asentelijan ladata manuaalia. Sieltä löytyy vastaus moneen ongelmaan. Pari kertaa tullu tuo kattila purettua...!!
http://www.espar.com/html/service/downl ... nical.html
Omien selvittelyjen tuloksena totesin, että lisäakusta otetaan virta ainoastaan sisäpuhaltimelle. Siis silloin kun virta-avain on irti ja käytetään ajastinta.
Itse Epeli ottaa aina sähkön auton omasta starttiakusta. Nämä huomiot siis alkuperäis varusteisesta lisäakkusarjasta.
Mulla on viiden vuoden jälkeen nyt neljäs lisäakku menossa. Taisi siinä olla pari käytettyä sohloa myös kiinni. Lisäakku ei lataudu kunnolla vaikka ajaisit Inariin asti. Tämä on testattu. Kannattaa käyttää verkkolaturia.
AF tarkoittaa "actual fault" eli jotakin hässäkkää.
Tuolta kannattaa jokaisen Eberi asentelijan ladata manuaalia. Sieltä löytyy vastaus moneen ongelmaan. Pari kertaa tullu tuo kattila purettua...!!
http://www.espar.com/html/service/downl ... nical.html
Lainataanpa aihetta:
Eli mulla eberi (tehdasasenteinen D3W vuoti polttoainetta läpi ihan tolkuttomasti. Siis ihan desikaupalla per päivä. Olisiko kellään ajatusta mistä lähtisi etsimään vikaa? Eberi on nyt tuossa pöydällä, joka paikka oli täynnä polttoainetta. Se kyllä kävi ja savusi ihan kunnolla, johtuen tuosta polttoaineen holvaamisesta.
Eli mulla eberi (tehdasasenteinen D3W vuoti polttoainetta läpi ihan tolkuttomasti. Siis ihan desikaupalla per päivä. Olisiko kellään ajatusta mistä lähtisi etsimään vikaa? Eberi on nyt tuossa pöydällä, joka paikka oli täynnä polttoainetta. Se kyllä kävi ja savusi ihan kunnolla, johtuen tuosta polttoaineen holvaamisesta.
Eberin ongelma
D3WZ alkoi syksyllä pienellä yskiä. Pölläytti pari kertaa kunnolla savuja ja sitten mykistyi.
Asensin lisäsarjan Easy Start T kellon kanssa. Vikakoodia ei tule, eikä C2 diagnoosi ruutu tunnista lämmittimen tyyppiä.
Oletteko kytkeneet lämmittimen 5 pinniltä tulevan sinivalkoisen diagnoosijohdon erillisellä johdolla kelloon kiinni? Asennuksessa kellolle ei tullut pu/ke/ru-johtoja enempää. Liittimessä on tosin 9-pinniä, joista 5 pinni on kellon diagnoosi. Voihan sitä yrittää kokeilemalla, mutta irtopinnejä ei ole kovin montaa ylimääräistä.
Lisäksi kysymys: Lämmittimen johdon irroituksen jälkeen - pysyykö polttoaineletku "kuivana" vai vaatiiko tulppaa? Itsellä ei vuotanut lainkaan. Tietysti polttoainepumpun ei pitäisi pumpata kun sille ei jännitettä anneta. Pitäisi sekin tarkastaa, mutta paikannus on vielä kesken.
t: J
Asensin lisäsarjan Easy Start T kellon kanssa. Vikakoodia ei tule, eikä C2 diagnoosi ruutu tunnista lämmittimen tyyppiä.
Oletteko kytkeneet lämmittimen 5 pinniltä tulevan sinivalkoisen diagnoosijohdon erillisellä johdolla kelloon kiinni? Asennuksessa kellolle ei tullut pu/ke/ru-johtoja enempää. Liittimessä on tosin 9-pinniä, joista 5 pinni on kellon diagnoosi. Voihan sitä yrittää kokeilemalla, mutta irtopinnejä ei ole kovin montaa ylimääräistä.
Lisäksi kysymys: Lämmittimen johdon irroituksen jälkeen - pysyykö polttoaineletku "kuivana" vai vaatiiko tulppaa? Itsellä ei vuotanut lainkaan. Tietysti polttoainepumpun ei pitäisi pumpata kun sille ei jännitettä anneta. Pitäisi sekin tarkastaa, mutta paikannus on vielä kesken.
t: J
Preheatilta tilattu uusi eberi joulun tienoilla, useasti olen kysellyt sen perään ja ensi viikolla piti saapua... ensi viikosta on jo pari viikkoa aikaa eli voitte kuvitella kuinka kyrsii tollainen toimitus, vieläpä firmalta!
Pitäköön perkele lämmittimensä, eivät vastaa puheluun tai tekstariin, myös sähköpostia on lähetetty; sekin on varmaan hävinnyt internetin ihmeelliseen maailmaan, serverissä ongelmia tjmsp..
Joutui laittamaan caravellen seisontaan kun eihän nuo nykydieselit lämpeä kunnolla ilman eberiä..
En todellakaan suosittele ko puljua kenellekään enkä ikinä tilaa sieltä mitään vaikka olisi ainut firma suomessa joka noita myy..
Että näin tällä kertaa
Pitäköön perkele lämmittimensä, eivät vastaa puheluun tai tekstariin, myös sähköpostia on lähetetty; sekin on varmaan hävinnyt internetin ihmeelliseen maailmaan, serverissä ongelmia tjmsp..
Joutui laittamaan caravellen seisontaan kun eihän nuo nykydieselit lämpeä kunnolla ilman eberiä..
En todellakaan suosittele ko puljua kenellekään enkä ikinä tilaa sieltä mitään vaikka olisi ainut firma suomessa joka noita myy..
Että näin tällä kertaa
Diagnoosi ominaisuus D3WZ
No ei nyt ollut tuo preheatin toimitus se topicci, mut Eberin ongelmat on.
Niin yksi huolto/asennuspiste tuumi ettei tuossa D3WZ mallissa olisi diagnoosi ominaisuutta. Uskoisin kyllä olevan jos sellainen on piirustuksiin merkitty. Käyn tänään liittämässä.
Onko jotain käryä minkä tyyppisiä pinnejä siellä Eberin päässä on? Kellon pinnejä on muutama vielä jäljellä. Auton lämmittimen "T8/4" pinni on myös kytkemättä, kun ei ole siihen sisusta. Sen tyyppi kiinnostaisi myös ettei elkkukaupassa potkita naamaan taas kun en osaa tilata oikeella nimellä. :D
Kytkennän toinen pää tulee releeseen. Ongelma vaan on etten ole löytänyt vielä sitäkään.
Lisäsarjan mukana tulevan asennusoppaan (DE) kuvan 6 perusteella muuten kytketty. Vesipumppu ja sisäpuhallin siis pyörii jo.
Lämpötila-anturin rapsin myös pois vinkkien mukaan.
Niin yksi huolto/asennuspiste tuumi ettei tuossa D3WZ mallissa olisi diagnoosi ominaisuutta. Uskoisin kyllä olevan jos sellainen on piirustuksiin merkitty. Käyn tänään liittämässä.
Onko jotain käryä minkä tyyppisiä pinnejä siellä Eberin päässä on? Kellon pinnejä on muutama vielä jäljellä. Auton lämmittimen "T8/4" pinni on myös kytkemättä, kun ei ole siihen sisusta. Sen tyyppi kiinnostaisi myös ettei elkkukaupassa potkita naamaan taas kun en osaa tilata oikeella nimellä. :D
Kytkennän toinen pää tulee releeseen. Ongelma vaan on etten ole löytänyt vielä sitäkään.
Lisäsarjan mukana tulevan asennusoppaan (DE) kuvan 6 perusteella muuten kytketty. Vesipumppu ja sisäpuhallin siis pyörii jo.
Lämpötila-anturin rapsin myös pois vinkkien mukaan.
Peeki:lle ja muillekkin jotka odottavat preheatilta noita tilaamiansa D3wz lämmittimiä voin kertoa että lämmittimiä saapui kyllä, mutta ovat kuljetusvaurion takia toistaiseksi myyntikelvottomia. Tehtaan kanssa tässä nyt painitaan kuka maksaa lystin. Että näin tällä kertaa...Pitää vissiin ensi kerralla tilata niitä sen 200 kpl että saa muutaman myyntikelpoisen...
Vikakoodit saa lukastua joillain käyttökelloilla kun tietää miten näppäilee tai sitten testerillä. Joissain malleissa saattaa päästä VAG-Com:lla jos diagnostiilla on kytketty auton diagnosointiin.
Noissa lämmittimissä on sellainen turvalukitus eli laitteen vikamuistiin tulee vikakoodi (eberillä muistaakseni 50) joka tulee kun tulee tarpeeksi monta epäonnistunutta käynnistystä peräkkäin ja sen jälkeen laite ei inahdakkaan ennen kuin tuon lukituksen/vikakoodin poistaa.
Joissakin eberin boxeissa o vika jonka takia tuo 50 koodi ei poistu vaan ohjain on uusittava.
Vikakoodit ei poistu myös vaikka sulakkeen käyttää pois. Itselläkin o ollu tuossa yks 50 koodiin jumahtanu boxi lojunu 3kk hyllyssä virrattomana ja irroitettuna lämmittimestä ja edelleen siellä samat vikakoodit oli kun testeriin kytkin.
Noissa lämmittimissä on sellainen turvalukitus eli laitteen vikamuistiin tulee vikakoodi (eberillä muistaakseni 50) joka tulee kun tulee tarpeeksi monta epäonnistunutta käynnistystä peräkkäin ja sen jälkeen laite ei inahdakkaan ennen kuin tuon lukituksen/vikakoodin poistaa.
Joissakin eberin boxeissa o vika jonka takia tuo 50 koodi ei poistu vaan ohjain on uusittava.
Vikakoodit ei poistu myös vaikka sulakkeen käyttää pois. Itselläkin o ollu tuossa yks 50 koodiin jumahtanu boxi lojunu 3kk hyllyssä virrattomana ja irroitettuna lämmittimestä ja edelleen siellä samat vikakoodit oli kun testeriin kytkin.
Rele D3WZ eberin ja manuaali ilmastoinnin kanssa
Noh, niin. Diagnoosia ei tule (ainakaan vielä) ja eeperi kylmänä edelleen. Mikä on tuon T8/4 liittimen takana? Itse pähkäilin sitä ja töpselistä lähtee ohjaus puhalluksen valinnalle / sisäilmankierrolle. Onko se 4 pinni sisäilman kierrätyksen aktivoimiseksi?
Tuntuisi loogiselta pyörittää sisäilmaa lämmitysvaiheessa.
Tuntuisi loogiselta pyörittää sisäilmaa lämmitysvaiheessa.
D3WZ meni ilmeisesti eilen tuohon tilaan. Minikellosarja asennettiin viime keskiviikkona ja laite toimi pari kertaa kellosta käynnistämällä, mutta eilen ajastettuna ei enää.Noissa lämmittimissä on sellainen turvalukitus eli laitteen vikamuistiin tulee vikakoodi (eberillä muistaakseni 50) joka tulee kun tulee tarpeeksi monta epäonnistunutta käynnistystä peräkkäin ja sen jälkeen laite ei inahdakkaan ennen kuin tuon lukituksen/vikakoodin poistaa.
Kellossa juoksee aika ja vesipumppu käy, mutta eberi on hiljaa. D5WZ teki samaa, mutta sen sai eloon muistaakseni 10A (laitimmaisen) sulakkeen hetkeksi irrottamalla.
Minkään virran katkaisu ja takaisin kytkentä ei saa laitetta takaisin eloon, eikä vikakoodeja minikellosta saa. Täytynee käyttää pajalla, että saa koodit luetteua ja toivottavasti resetoitua.
On epätoivoista, että vain pajalla saa eberin resetoitua. Onhan melko tavallista, että eberi ei käynnisty, ellei moottorikaan ole käynnissä (jännitettä tarpeeksi ja vesikierto kunnossa).
Tuokin on hölmöä, että D3WZ lisäsarja käynnistää puhaltimen, vaikka laite on kylmä. Miksi kylmää ilmaa pitää pyörittää flektillä autossa, kun sähköä on kylmäkäynnistyksessä muutenkin rajallisesti.
Alan vahvasti kääntyä sille kannalle, että tuo laite vaihtuu nopeasti isompaan malliin.
Tuokin on hölmöä, että D3WZ lisäsarja käynnistää puhaltimen, vaikka laite on kylmä. Miksi kylmää ilmaa pitää pyörittää flektillä autossa, kun sähköä on kylmäkäynnistyksessä muutenkin rajallisesti.
no mutta mutta . Äsken oli väite , että puhallin ei lähde päälle , mutta nyt se lähteekin lisäsarjalla. Mikä on lisäsarja? Mulla löytyy minikello. Onko se se?
Eber heräilee
ja savut tuli jo pihalle. Onneksi ei sähköistä. :)
Sen lämpöanturin irroittaminen on tosiaan hyvä, sillä +5 asteen automaattitoiminto kytkee lisäsarjan vesipumpun päälle, jolloin "5-tiekombiventtiili" (lisäsarjan mukana tullut) vaihtaa kuulan asentoa. Tällöin auton mekaaninen termostaatti ohitetaan ja koppi lämpiää, muttei kylmene. Toimi jälleen kun lämpöanturin ottaa irti.
Tää on nyt vaan teoreettinen selitys... Uskoisin kyllä letkujen kytkennän olevan oikein.
Vikakoodi AF:52
Polttoainepumppu naputtaa, tuuletin pyörii ja hehku toimii koska yrittää sytyttää. Ei vain lähde palamaan. Oma päätelmä on karstoittunut palopesä.
Hommasin lisäsarjan lähinnä tuohon kesäajan kunnossapitoon. Nyt laitteeseen tutustuneena tekisin tuohon lämpöanturiin kytkennän millä saisin eeperin päälle. Sama toiminto Ilman vikakoodien lukua ja viikkoajastusta n. 330€ halvemmalla!
Onko joku tehnyt näin? ;)
Sen lämpöanturin irroittaminen on tosiaan hyvä, sillä +5 asteen automaattitoiminto kytkee lisäsarjan vesipumpun päälle, jolloin "5-tiekombiventtiili" (lisäsarjan mukana tullut) vaihtaa kuulan asentoa. Tällöin auton mekaaninen termostaatti ohitetaan ja koppi lämpiää, muttei kylmene. Toimi jälleen kun lämpöanturin ottaa irti.
Tää on nyt vaan teoreettinen selitys... Uskoisin kyllä letkujen kytkennän olevan oikein.
Vikakoodi AF:52
Polttoainepumppu naputtaa, tuuletin pyörii ja hehku toimii koska yrittää sytyttää. Ei vain lähde palamaan. Oma päätelmä on karstoittunut palopesä.
Hommasin lisäsarjan lähinnä tuohon kesäajan kunnossapitoon. Nyt laitteeseen tutustuneena tekisin tuohon lämpöanturiin kytkennän millä saisin eeperin päälle. Sama toiminto Ilman vikakoodien lukua ja viikkoajastusta n. 330€ halvemmalla!
Onko joku tehnyt näin? ;)
Polttoainepumppu naputtaa, tuuletin pyörii ja hehku toimii koska yrittää sytyttää. Ei vain lähde palamaan. Oma päätelmä on karstoittunut palopesä.
Mikäli muuten toimiva peli mutta karstottunut niin silloin laite työntää vaaleaa savua (jotkut väittää että sinistä mutta eberi ei voi moista työntää). Jos laite ei saa ainetta niin si tule savua eikä oikein muutakaan käryä. Mikäli taas seos menee liian rikkaalle niin eberi työntää dieselin voimasavua muistuttavaa mustaa savua.
Kertokaas viisaammat että mistä 5kw eberin ongelma vois johtua? Vekotin ei oo pariin päivään lähteny käyntiin ja vikakoodi oli 30 eli puhaltimessa vikaa, minkä kyllä saattoi havaita ihan korvakuuloltaki. Puhallin siis ei edes yrittäny käynnistyä. Auto on nyt ollu 4 tuntia lampimässä tallissa ja kuinka ollakaan äsken se taas toimi aivan normaalisti.
Eberi on sisälokarin ja puskurin sisällä, eli aika hyvässä suojassa kaikelta paskalta. Voisko vika kuitenki johtua siitä että nyt on ollu sellaset kelit että lumi pöllyää ja varmasti tunkeutuu aika hyvin joka paikkaa, ehkäpä myös tuonne eberin puhallinmoottoriin??
Eberi on sisälokarin ja puskurin sisällä, eli aika hyvässä suojassa kaikelta paskalta. Voisko vika kuitenki johtua siitä että nyt on ollu sellaset kelit että lumi pöllyää ja varmasti tunkeutuu aika hyvin joka paikkaa, ehkäpä myös tuonne eberin puhallinmoottoriin??
Eberi d3 ongelmaa
mulla nimittäin talvella eberi teki tenän , pukkasi hirveet savut , ensin vaaleet ja uuden yrityksen jälkeen tummaa ja sit toimi yhden päivän ja sen jälkeen pimeenä ollut , ammatti mies kertoi johtuvan vikakoodista ja käynnistys esto mennyt päälle. miten toi pumpun pitää toimia , eikös siitä piäisi ääni tai ainakin tuntea jos pumppu toimii kun kädellä tunnustelee. Onko tosi ettei vika koodia voisi resetoida muulla tapaa ja eikös tolla vag-com ohjelmalla sitä voi tehdä koska eberi on asennettu ostaessa ja miksei sitä olisi yhdistetty obd järjestelmään.. Kokkeilen tänään nollausta yhdistämällä diaknoosipistokkeen johtoja ni eiköhän se nollaudu tai sit koko auto on mustana romuna pihalla ja palokunta hälytettynä valmiiksi...
Palaa sivulle “Tekniikka - Diesel”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 45 vierailijaa