Bosch Navigator vs. Hella Luminator vs. Lightforce
Valvoja: ffp jäsenet
-
- -
- Viestit: 2953
- Liittynyt: 23.7.2003 21:31
- Viesti:
Bosch Navigator vs. Hella Luminator vs. Lightforce
Tuossa oon miettiny ihka-aitojen xenon-lisäpitkien hankkimista, niin onkohan kokemuksia kirkaslasisista Boschin navigaattoreista ja Hellan luminaattoreista? Tiukkaa tekee änkee noi golfin nokalle tosin, on sen verran kokoa.
Viimeksi muokannut Volkkarijermu, 8.11.2008 9:32. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
-
- -
- Viestit: 2953
- Liittynyt: 23.7.2003 21:31
- Viesti:
Tämmöiset hyväksynnät löytyvät tuosta Hellan Rallye 3003 valosta :) Sattu sopivasti olemaan käsillä tuommoset valot niin otinpa kuvan.
Eli koko litania menee näin:
A02 HR 00 DR 00 (E1) 2254 2255 17,5 37,5 SAE Y06 TF46
Ovat jo halogeeneillä todella hyvät valot. Valokuvio on leveä, pitkä ja tasainen. Eivätkä näytä edes kovin pahalta golffin keulalla...
Eli koko litania menee näin:
A02 HR 00 DR 00 (E1) 2254 2255 17,5 37,5 SAE Y06 TF46
Ovat jo halogeeneillä todella hyvät valot. Valokuvio on leveä, pitkä ja tasainen. Eivätkä näytä edes kovin pahalta golffin keulalla...
-
- -
- Viestit: 2953
- Liittynyt: 23.7.2003 21:31
- Viesti:
-
- -
- Viestit: 2953
- Liittynyt: 23.7.2003 21:31
- Viesti:
Ekiku niin se meinaa että ne on 17,5 kun käyttää halogeeneja ja 37,5 kun on xenonit? Golfin omista hoonelkuista sitten tarttis jättää pois se kaukovalo.
Ite ku just tuli hankittua H1 ollon setti, niin noi tuikuthan olis sitte mitä soveliaimmat kun niissä on H1.
Jos ny ajatellaan vaikka umpiota X joka on halogeeneille hyväksytty ja umpiota X (eli sama kuin äskeinen) mutta se on hyväksytty xenoneille, niin miten noi umpiöt eroo toisistansa? Tietenkin se polttimon kiinnitys jne. mutta onko heijastinpinnassa joitakin eroja tms?
Ite ku just tuli hankittua H1 ollon setti, niin noi tuikuthan olis sitte mitä soveliaimmat kun niissä on H1.
Jos ny ajatellaan vaikka umpiota X joka on halogeeneille hyväksytty ja umpiota X (eli sama kuin äskeinen) mutta se on hyväksytty xenoneille, niin miten noi umpiöt eroo toisistansa? Tietenkin se polttimon kiinnitys jne. mutta onko heijastinpinnassa joitakin eroja tms?
-
- -
- Viestit: 2953
- Liittynyt: 23.7.2003 21:31
- Viesti:
Hellan uudesta 3003 valosta löytyy myös hyväksyntä xenonille. Näillä ja hyväksytyillä muunnossarjoilla selviät vähän halvemmalla... ja on lailliset, kysytty katsastusasemalta.
Kysäsin asiaa Örumilta. Kyseiset kaukovalot ei ole hyväksytyt xenoneille. Tuo lasin DR-merkintä on vaan sen takia koska samaa LASIA käytetään luminator-xenon -valossa. Itse 3003 umpio ei ole hyväksytty xenoneille. Tämä oli Örumin hellan tuotepäällikön vastaus asiaan. Mutta eihän tuota välttämättä katsastajat tiedä ;)
Sorry en lukenut topicia mutta mulla olis myynnissä Bosch Navigator ref 37.5 umpiot joissa 55wattiset xenonit. Eikä ole pelkoa että on lailliset. Näkyvyys on huimaa.
Jos oikeasti tarvitsee alueella missä on paljon liikennemerkkejä niin on huonot.
Merkit heijastaa niin paljon takaspäin. Umpipimeillä landeteillä on ok.
Jos oikeasti tarvitsee alueella missä on paljon liikennemerkkejä niin on huonot.
Merkit heijastaa niin paljon takaspäin. Umpipimeillä landeteillä on ok.
Hyväksytty xenon sarja (taas)
Markkinoilla myydään paljon kaikenlaisia xenon sarjoja, myös kaikilla mahdollisilla hyväksynnillä. Mutta laiton se sarja on jos siinä on halogeeni kannalla oleva poltin. Niitä polttimoita kun vaan ei ole hyväksyttyjä. On aivan sama mitä paketissa lukee. Se hyväksyntä leima tai stanssi pitää olla siinä itse polttimossakin.
Eli hyväksytyssä halogeenin korvaavassa xenonsarjassa on hyväksyttyjä tuotteita siinä paketissa kyllä, mutta vain ne ballastit.
Markkinoilla myydään paljon kaikenlaisia xenon sarjoja, myös kaikilla mahdollisilla hyväksynnillä. Mutta laiton se sarja on jos siinä on halogeeni kannalla oleva poltin. Niitä polttimoita kun vaan ei ole hyväksyttyjä. On aivan sama mitä paketissa lukee. Se hyväksyntä leima tai stanssi pitää olla siinä itse polttimossakin.
Eli hyväksytyssä halogeenin korvaavassa xenonsarjassa on hyväksyttyjä tuotteita siinä paketissa kyllä, mutta vain ne ballastit.
-
- -
- Viestit: 2953
- Liittynyt: 23.7.2003 21:31
- Viesti:
-
- -
- Viestit: 2953
- Liittynyt: 23.7.2003 21:31
- Viesti:
Vakiona aika pistemäistä valoa, mutta combi linssi muuttaa asian ihan toiseksi. Korvaa auton omat pitkät täysin. E linsseissä sellainen alumiini holkki, jolla polttimo tulee kiinni. Blitz mallissa, tuo kiinnitys jotenkin toisella tavalla. Tuon alumiinisen holkin kun ottaisi pois, ja jotenkin muulla tavoin kiinnittää polttimon, pitäisi valotehoa saada lisää. Hyväksyntä on stanssattu pohjalinssiin, joten vaikka sen päällimäisen suotimen vaihtaa, vaikka juuri combi malliin, pysyy hyväksyntä yhtälailla.
-
- -
- Viestit: 2953
- Liittynyt: 23.7.2003 21:31
- Viesti:
Voisko joku hei ottaa valokuvan forcestaan läheltä suoraa edestä tarkkana? Netistä ku ei löydy kuvaa jossa olis joku lightforce kuvattu suoraa edestäpäin ja riittävän suurella resoluutiolla. Olis tarkotus vaan photoshopata ne golfin keulalle ja kattoo miltä näyttää.
tämä ei esimerkiksi ole tarpeeksi tarkka:
http://www.tjmproducts.ch/images/Lightforce1_277.jpg
tämä ei esimerkiksi ole tarpeeksi tarkka:
http://www.tjmproducts.ch/images/Lightforce1_277.jpg
Kuinka on valokuvion leveyden kanssa? Itse painotan sitä ominaisuutta paljon enemmän kuin pituutta.
Ainakin noissa rallye 3003:ssa on todella leveä valokeila. Metänlaidatkin on valaistu aivan kirkkaana.
Kokeilin ottaa kuvankin, mutta ei onnistu minun valokuvaustaidoilla :(
Tämmöinen tuli:
Livenä valo alkaa auton keulan tasalta, on metänlaidasta toiseen ja vielä pitemmälle mitä tuo sininen liikennemerkki on. Siitä voi vähän hahmottaa minkälaiset ne on oikeasti.
Ihmeellinen kirkas läiskäkin tuli tuohon kuvaa, ei tuommoista livenä ole? =D
-
- -
- Viestit: 2953
- Liittynyt: 23.7.2003 21:31
- Viesti:
Pimeessä kuvaus on aikamoista taidetta. Ittekkin oon koittanu ottaa tollasia kuvia, mutta jälki on ihan mitä sattuu eikä vastaa todllisuutta ollenkaan. Millonkahan muuten Rallye 1000FF tuli markkinoille? Kai valotkin kehittyy siinä missä muukin tekniikka joten oliskohan aika vaihtaa... ihan edes tekemisen takia :) 240mm-lisäpitkät kakkiksen nokalle orkkisten paikalle. Siinolis vähä haastetta.
Täytyy yrittää ottaa uusia kuvia, paremmalla kelillä. Ei nuo sadekeli kuvat onnistunu, oli näköjää huurua linssissä.
http://razur.pp.fi/images/album/Passat/
http://razur.pp.fi/images/album/Passat/
Razur --> oletko saanut olettua kuvaa jossa sulla nuo lightforcet päällä jossain pitkällä suoralla että näkis miten ne oikeesti valaisee.
Olen vaihtamassa Bosch 225:t pois ja tilalle joko Hella 3003 + xenon tai Lightforce E-240 halogeeneilla ja tuosta 3003 + xenon yhdistelmästä on porukalla hyviä kokemuksia näkemisen puolesta, mutta tuosta lightforcesta ei oikein löydy paljoa tietoa.
Olen vaihtamassa Bosch 225:t pois ja tilalle joko Hella 3003 + xenon tai Lightforce E-240 halogeeneilla ja tuosta 3003 + xenon yhdistelmästä on porukalla hyviä kokemuksia näkemisen puolesta, mutta tuosta lightforcesta ei oikein löydy paljoa tietoa.
Killer, minulla oli Boran keulalla Lightforcet. Kuvia valotehosta: youtu.be/Ke9yuhKrI0k.
Lightforcet on todella hyvät, vaikka Etelä-Suomessa ne on liiankin tehokkaat. Jos ostat Lightforcet, kannattaa ostaa yhdistelmälinssit. Niilläkin voisi valokeila olla vielä hieman leveämpi...
Lightforcet on todella hyvät, vaikka Etelä-Suomessa ne on liiankin tehokkaat. Jos ostat Lightforcet, kannattaa ostaa yhdistelmälinssit. Niilläkin voisi valokeila olla vielä hieman leveämpi...
Killer:
Luota vain porukoiden kertomaan ja hanki Hella 3003 ja xenonkit, saat leveyttä ja pituutta samalla kertaa. Etkä tarvitse maksaa "erikoismerkkilisää". Tuo Lightforce vaatii seurakseen myös xenonit, muuten ovat aika mitättömät. Lightforcet vaativat myös enemmän "virittelyä" ja ovat kookkaammat.
Hellan 3003:sia on olemassa ainakin 3 erilaisia valoja, mutta taidat tietää mitä etsit.
Jos et säikähdä Bilteman valoja, niin sielläkin on erittäin hyvät pyöreät lisävalot vaikka ovatkin edulliset.
Jos et halua keulaasi hirveän isoja valoja, niin voithan katsastaa myös Hella 1000 FF:t, niihin mahtuu myös pienellä askartelulla xenonit ja ihan kohtalaiset valot ovat.
Luota vain porukoiden kertomaan ja hanki Hella 3003 ja xenonkit, saat leveyttä ja pituutta samalla kertaa. Etkä tarvitse maksaa "erikoismerkkilisää". Tuo Lightforce vaatii seurakseen myös xenonit, muuten ovat aika mitättömät. Lightforcet vaativat myös enemmän "virittelyä" ja ovat kookkaammat.
Hellan 3003:sia on olemassa ainakin 3 erilaisia valoja, mutta taidat tietää mitä etsit.
Jos et säikähdä Bilteman valoja, niin sielläkin on erittäin hyvät pyöreät lisävalot vaikka ovatkin edulliset.
Jos et halua keulaasi hirveän isoja valoja, niin voithan katsastaa myös Hella 1000 FF:t, niihin mahtuu myös pienellä askartelulla xenonit ja ihan kohtalaiset valot ovat.
Itselläni on pakussa 225 Boschit 50w xenoneilla ja yhdestelmä tuntuu kelvolliselta. Onko kenelläkään vertailukohtaa tuon 3003 xenonin ja 225 xenonin välillä? Tuo 3003 kiinnostaa pienemmän referenssiluvun ja DR -merkinnän vuoksi. Nyt otteessa on huomautus noiden 225 liian suuren referenssiluvun vuoksi.
sopanja:
Omakohtainen kokemus on molemmista, mutta 35 watin seteillä..
Hella 3003 (jossa siis hyväksynnät myös xenoneille) on Bosch 225:sia paremman valotehoa antava. Valoalueessa riittää sekä leveyttä, että pituutta. Ei ainakaan huonompaan mennä valotehon puolesta.
Uskoisin että sinäkin sen huomaat, jos vaihdat.
En ole tullut vielä kertaakaan koittaneen noita 50watin xenoneita, kun isot pojat on pelotellut niiden syttymisnopeudesta.
Omakohtainen kokemus on molemmista, mutta 35 watin seteillä..
Hella 3003 (jossa siis hyväksynnät myös xenoneille) on Bosch 225:sia paremman valotehoa antava. Valoalueessa riittää sekä leveyttä, että pituutta. Ei ainakaan huonompaan mennä valotehon puolesta.
Uskoisin että sinäkin sen huomaat, jos vaihdat.
En ole tullut vielä kertaakaan koittaneen noita 50watin xenoneita, kun isot pojat on pelotellut niiden syttymisnopeudesta.
Katsurille sama kun kesällä katsastan ja eri maskilla missä ei lisävaloja kiinni. Ongelma tullu rajamiesten kanssa ku ovat liian innokkaita nykyään tutkimaan autoja kun saivat oikeudet sakottaa.
Eivät varmasti tunne niin hyvin noiden valojen referenssejä kun sanon vielä että ovat nuo ovat 17,5ref kun 37,5ref:ssä ei lue kuin pelkkä 37,5ref. Lisäpitkiä ei onneksi tarvi polttaa tullissa ku tarpeeksi valaistusta.
Eivät varmasti tunne niin hyvin noiden valojen referenssejä kun sanon vielä että ovat nuo ovat 17,5ref kun 37,5ref:ssä ei lue kuin pelkkä 37,5ref. Lisäpitkiä ei onneksi tarvi polttaa tullissa ku tarpeeksi valaistusta.
Joskus 3v sitten kun nuo 3003:set hommasin passatin keulalle, tuli valoratsiassa huomautusta kun lampuissa olikin kahdet eri reffiluvut..
Kuulema poliisisedän mukaan yksi reffiluku tarkoitti sitä et jos on yksi lamppu keulalla niin se on 17,5 ja kun on kaksi niin se on 37,5..
Sen jälkeen tulikin pidettyä autossa selvitystä noiden reffilukujen tarkoituksista.. Mutta melko pian ne ratsiatkin loppuivat kun muuttui se maksimi referenssiluku.
Ja itsellä ainakin tuli hieman ongelmia ollon xenonien asennuksen kanssa kun ei tunnu se poltin mahtuvan sinne lampun sisälle..
Joko nykyään on joitain lamppuja mitkä mahtuu sinne sisälle ilman suurempaa tuunaamista?
Kuulema poliisisedän mukaan yksi reffiluku tarkoitti sitä et jos on yksi lamppu keulalla niin se on 17,5 ja kun on kaksi niin se on 37,5..
Sen jälkeen tulikin pidettyä autossa selvitystä noiden reffilukujen tarkoituksista.. Mutta melko pian ne ratsiatkin loppuivat kun muuttui se maksimi referenssiluku.
Ja itsellä ainakin tuli hieman ongelmia ollon xenonien asennuksen kanssa kun ei tunnu se poltin mahtuvan sinne lampun sisälle..
Joko nykyään on joitain lamppuja mitkä mahtuu sinne sisälle ilman suurempaa tuunaamista?
-
- -
- Viestit: 362
- Liittynyt: 21.9.2003 13:17
Lisäilempä oman mieltymyksen tänne... itsellä on nuo light forcen e-240 valot ja niihin on laitettu 55w xenon polttimot, valoissa se vakio kirkas linssi. valokuvun takaa poistettu se prikka mikä muuttaa valokuvun paikkaa. tuossa lentokentällä vähän mittailin niin heijastintolppa näkyy noin 1700-1750 metrin päähän ja valoleveys on jotain 45-50 metriä.
Näissä myös sitä ongelmaa että liikennemerkit loistaa todella paljon takaisin valoa.
Mutta jos vetelee pitkiä siivuja niin on kyllä loistavat valot, ja ollut 160 tkm autossa kiinni niin vielä lähes uutta vastaavat.
Lisänä näissä tulee se etu että kun ovat todella kevyet, eivät vaadi lisätukea.
Mutta jos haluaa oikeasti alkuperäiset xenon valot jotka on hyvät nii x visionin dominatorit kannattaa laittaa. todistetusti kaks semmoista vastaa neljää navigaattoria.
Näissä myös sitä ongelmaa että liikennemerkit loistaa todella paljon takaisin valoa.
Mutta jos vetelee pitkiä siivuja niin on kyllä loistavat valot, ja ollut 160 tkm autossa kiinni niin vielä lähes uutta vastaavat.
Lisänä näissä tulee se etu että kun ovat todella kevyet, eivät vaadi lisätukea.
Mutta jos haluaa oikeasti alkuperäiset xenon valot jotka on hyvät nii x visionin dominatorit kannattaa laittaa. todistetusti kaks semmoista vastaa neljää navigaattoria.
Palaa sivulle “Tekniikka - Yleinen”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 5 vierailijaa