VW Golf mk2 1.8i GTI G60 Syncro '90
Valvoja: ffp jäsenet
VW Golf mk2 1.8i GTI G60 Syncro '90
Tiedot
Alkuperäinen Lähi-Idästä YK-joukoista muuttoautona vuonna 1993 tuotu vuoden '91 Golf GTi G60 Syncro 1.8i 8V PG 118kW tekniikalla. Varusteisiin kuuluu mm. ABS, ilmastointi, sähköikkunat, sähkösäätöiset ja lämmitettävät peilit, Aktiv-kaiuttimet, korkeussäädettävät sports istuimet lämmityksellä, lisäkauko -ja sumuvalot, ohjaustehostin, keskuslukitus, ajotietokone, takaniskatuet, nahkaratti, kasettiteline, tumma kattoverhoilu ja tehtaan alkuperäinen vetokoukku.
Mallia on valmistettu noin 70 kpl ilmastoinnilla ja 3-ovisena. Tänä päivänä yksi harvoista maailmassa jäljellä olevista alkuperäiskunnossa olevista yksilöistä! Suomen ainoa alkuperäinen. Maalipinta on alkuperäinen Tornadon punainen. Omistamieni vuosien aikana entinen Euro-look on vaihtunut OEM+ tyyliin. Kaikki ulkoiset mallimerkit on vaihdettu uusiin monien muiden kuluneiden sisä ja ulko-osien lisäksi.
Kesävanteina ovat vuoden '91 BBS RM 012 ET14 8"x15", alkuperäislisävarustevanteet levennettyinä. Vanteisiin on vaihdettu kiillotetut 2" kehät, kromipultit, ruuvattavat venttiilit ja uudet keskiökapselit. Vanteiden keskustat myös kiillotettu. Renkaina ovat Falkenin ZE-912 195/45. Autossa on alkuperäisesti ollut katalysaattori ja näin ollen vähäpäästöinen, mutta se on saatu poistaa koska auto on alunperin myyty Lähi-Idän Arabimaihin jossa ei ole ollut voimassa vähäpäästöisyysnormeja.
Alustasarja on KW Variante 1 inox line rosteria. BBS:n 3-puolainen täysnahkaratti. WOB kylki emblemit, pohja massattu.
Kuvia YK vuosilta
1991-1993
1991-1993
1991-1993
Ostopäivänä
2005 ja 2005
Edestä
Edestä 2.
Takaa
Takaa 2.
Konehuone
Konehuone 2.
Sisusta
Sisusta 2.
Sisusta 3.
Viimeksi muokannut j.f, 1.10.2014 12:02. Yhteensä muokattu 93 kertaa.
On kertakaikkiaan hieno, nyt vasta huomaa kun katellut tuota omaa viritelmää aikansa :D
Ei kyllä tarvi tuosta enää madaltaa tippaakaan, ihan sopivan korkuiselta vaikuttaa. Ja varmaan vakioalusta "hivenen" mukavampi ajellakin.
E: noniin, korjaus ylläolevaan, eli luvattoman korkea on tuossa eka kuvassa vakioalustalla :D alemmassa kuvassa siis sopivalla korkeudella..
Ei kyllä tarvi tuosta enää madaltaa tippaakaan, ihan sopivan korkuiselta vaikuttaa. Ja varmaan vakioalusta "hivenen" mukavampi ajellakin.
E: noniin, korjaus ylläolevaan, eli luvattoman korkea on tuossa eka kuvassa vakioalustalla :D alemmassa kuvassa siis sopivalla korkeudella..
Viimeksi muokannut Jak3, 6.10.2007 11:28. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Ilmeisesti tuossa viimeisessä kuvassa ei kuitenkaan ole vakio alusta alla, kun on selkeästi matalempi.
Siinä on se KW:n Variante 1 vielä alla, joka sitten sanoi sopimuksensa irti..mutta onneksi oli toi vakio alusta tallissa niin sai sen heitettyä tilalle, joka on jo ihan laadukas sarja sekin, pehmee mutta sopivan jämäkkä eikä se kaarteissakaan paljoa kallistele.. tosin keväällä mahdollisesti tulee toinen alusta jolla vähän alemmas taas tiputetaan, mutta talviajoon sopii loistavasti nykyinen.
Viimeksi muokannut j.f, 6.10.2007 1:52. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Onko kulkupuolelle tehty mitään, ja onko talviajossa? Mitä g60 ja Gti meinaa tässä mallissa?
Kulkupuoli on vakio se 118kW, ilman kattia ja ehdottomasti on talviajossa, pääsee neliveto oikeuksiinsa;) Niin tuosta voi varmaan oll eri mieltä mitä kumpikin nimike tarkottaa tässä tapauksessa, mutta käytännössä kai se on GTI remmiahtimella (G-lader) ja paremmilla varusteilla (takaniskatuet, sähköikunnat- ja peilit, ilmastointi, keskuslukitus, ABS ym) ja leveemmällä kaarisarjalla..niin voisin kuvitella.
Viimeksi muokannut j.f, 10.10.2007 19:14. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Tulipa bongattua tämä tuolla Olympiastadionin kulmilla äskettäin. Ei se nyt niin kauhean korkea luonnossa ollut, mutta himpun silti. Myös lievää keulimista oli havaittavissa.
Mutta erottui kyllä positiivisesti sieltä parkkipaikalta omaan silmään heti.
Olit näköjään sinäkin ymmärtänyt skipata sen maksullisen pysäköinnin.
Mutta erottui kyllä positiivisesti sieltä parkkipaikalta omaan silmään heti.
Olit näköjään sinäkin ymmärtänyt skipata sen maksullisen pysäköinnin.
No kiitos, vaikka paskanenhan se oli näin vesikelillä! heh:D keulimista, mitä lie meinaa:P joo tuli äsken käytyä kattomassa meiningit, jotka oli kyllä positiivinen yllätys..edes vähän rahoille vastinetta! vaikka 15€ onkin aika suolanen hinta. ffp:n osasto oli ihan tyylikäs myös.
Pitää kysyä KWn jälleenmyyjiltä mitä uudet tolpat maksaa VAR 1:seen, jos hommais ne kevääks, ni ei tarvis uutta alustasarjaa ostaa.. ja mitä sitä turhaa vintsaa heittää parkkipirkoille ku voi ilmasekski pysäköidä:P
Pitää kysyä KWn jälleenmyyjiltä mitä uudet tolpat maksaa VAR 1:seen, jos hommais ne kevääks, ni ei tarvis uutta alustasarjaa ostaa.. ja mitä sitä turhaa vintsaa heittää parkkipirkoille ku voi ilmasekski pysäköidä:P
g60 syncro
jep jep meikäläisen vanha helmi hyvässä kodissa .Todellakin auto on ilman kattia( tai siinähän oli 2 rinnan) koska sain sen aikoinaan muutoskatsastettua, koska auto on tuotu muuttoautona ja kyseistä moottori tyyppiä on valmistettu sekä vähäpäästöisenä että normina joten moottorityypin päästötaso oli joku E numerosarja jonka moottori alitti myös ilman kattia joten pois vaan ja rek otteessa ei ole enää mainintaa vähäpäästöisyydestä vaan lukee muistaakseni vain että käytettävä lyijytöntä polttoainetta.
On se hienoa että moni arvostaa tuota autoa ja sen säilyminen originaalina jatkuu. Itse jouduin luopumaan silloin kun alkoi tuo omakotitalon rakentaminen ja tohon syncron konttiin kun ei timpurinvehkeet sovi. Auto oli minulla ainakin ympärivuotuisessa ajossa ja talvella oli kyllä kiva laskea kun tehot riitti. Ite kokeilin lastua ja ahdinpyörää mutta ei se minusta tuonut niin paljon lisäpotkua (ainakaan tuntunut ) että sen olisi kesällä huomannu.
ja osta vaan uudet iskarit siihen settiin , kyl toi on nyt ihan maasturi. KW llä saat sen sitte aina haluttuun korkeuteen ja ainakin mulla se setti pelas mainiosti (ei ollu turhan kova)
On se hienoa että moni arvostaa tuota autoa ja sen säilyminen originaalina jatkuu. Itse jouduin luopumaan silloin kun alkoi tuo omakotitalon rakentaminen ja tohon syncron konttiin kun ei timpurinvehkeet sovi. Auto oli minulla ainakin ympärivuotuisessa ajossa ja talvella oli kyllä kiva laskea kun tehot riitti. Ite kokeilin lastua ja ahdinpyörää mutta ei se minusta tuonut niin paljon lisäpotkua (ainakaan tuntunut ) että sen olisi kesällä huomannu.
ja osta vaan uudet iskarit siihen settiin , kyl toi on nyt ihan maasturi. KW llä saat sen sitte aina haluttuun korkeuteen ja ainakin mulla se setti pelas mainiosti (ei ollu turhan kova)
Katos Lasse!
Kyllä se on parhaassa mahollisessa kodissa:) No mutta nyt sulla mahtuu timpurivehkeet konttiin ku T4sella ajelet, sen näkee aina Norpella parkissa ku ajelee sillon tällön ohi.
Iskarihommat kyllä tulee varmasti vielä pyödälle uudestaan, mutta talvi menee kyllä näillä. KW toimi mullaki oikeestaan loistavasti niin pitkään kunnes se sitte alko pikkuhiljaa vuotaa ja kolisee enemmän ja enemmän, mutta onneks oli se vakiosarja ehjänä tallissa ni sai sen siihen hätään heti alle!
Kyllä se on parhaassa mahollisessa kodissa:) No mutta nyt sulla mahtuu timpurivehkeet konttiin ku T4sella ajelet, sen näkee aina Norpella parkissa ku ajelee sillon tällön ohi.
Iskarihommat kyllä tulee varmasti vielä pyödälle uudestaan, mutta talvi menee kyllä näillä. KW toimi mullaki oikeestaan loistavasti niin pitkään kunnes se sitte alko pikkuhiljaa vuotaa ja kolisee enemmän ja enemmän, mutta onneks oli se vakiosarja ehjänä tallissa ni sai sen siihen hätään heti alle!
Viimeksi muokannut j.f, 15.4.2009 23:08. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
-
- -
- Viestit: 119
- Liittynyt: 23.7.2003 15:34
Heps!
haha, joko oot saanu datsunin ajokuntoon;) Jeps kyl se oli ihan hyvä sijotus laittaa noihin vanteisiin, kuitenki ajaton ja tyylikäs malli. Jeps.. jarruista tuli ihan ku yö ja päivä..oli kulunu takana levyt melkein halki, puhki ja pinoon ja edestä melkein yhtä huonoiks..halkeemia siellä täällä, että nyt pelittää! siinä tiivistesarjassa oli kyl sit lopulta kaikki tarpeelliset osat, joutu viel pari lisä nippeliä laittamaan et hyvä että otin ne pari muuta laatikkoa sillon samalla:P ei oo tullu sinne teille koeajoon yhtää uutta tai vanhaa R32 golfia, himottais päästä koeajamaan sellasia!
haha, joko oot saanu datsunin ajokuntoon;) Jeps kyl se oli ihan hyvä sijotus laittaa noihin vanteisiin, kuitenki ajaton ja tyylikäs malli. Jeps.. jarruista tuli ihan ku yö ja päivä..oli kulunu takana levyt melkein halki, puhki ja pinoon ja edestä melkein yhtä huonoiks..halkeemia siellä täällä, että nyt pelittää! siinä tiivistesarjassa oli kyl sit lopulta kaikki tarpeelliset osat, joutu viel pari lisä nippeliä laittamaan et hyvä että otin ne pari muuta laatikkoa sillon samalla:P ei oo tullu sinne teille koeajoon yhtää uutta tai vanhaa R32 golfia, himottais päästä koeajamaan sellasia!
-
- -
- Viestit: 119
- Liittynyt: 23.7.2003 15:34
Kyllähän se GTi tarkoittaa yleensä ruiskumoottoria,eikä kaasutin peliä mitä kakkoskopissa yleensä on.
Eli GT mallissa kaasutin moottori mutta levyt takana ja muut vimpaimet ja GTi:ssä sit muuten sama mut ruiskulla oleva moottori,eli i niinku injection.
esim.Jannen F&I on GTi merkeillä varustettu 8ventiilinen injection moottori :)
Eli GT mallissa kaasutin moottori mutta levyt takana ja muut vimpaimet ja GTi:ssä sit muuten sama mut ruiskulla oleva moottori,eli i niinku injection.
esim.Jannen F&I on GTi merkeillä varustettu 8ventiilinen injection moottori :)
GTI -merkinnän tuollaisessa laitteessa ymmärrän, vaikka se olisikin lähtenyt tehtaalta ilman i-kirjainta. GTI -merkintä on tosiaankin kärsinyt inflaation: pösö 205 oli vielä ihan ok, kadett jo hieman karsasti ja kun mazdan F-malliston melkein perusmalliin ilmestyi GTI -tarra, otti pattiin.
Itselläkin on ollut torsen -tyyppisiä, kehittyneempiä nelivetoja pihassa, mutta syncrolla en ole aiemmin talvella jostakin syystä päässyt ajamaan. Keväällä hankkimassani Caravellessa ehdin jo kiroilla nelivedon tuomaa kulutuslisää, mutta nyt kun on parisen viikkoa joutunut ajelemaan vaihtelevan liukkailla tieurilla, kaikki syncron varjopuolet ovat kuin pois pyyhkäistyjä. Vaikka vanhempi velle on hyvin tehoton laite, ei sillä talvella jalkoihin jää ja itsekin kitkarenkailla ajelevana muutaman kerran on päässyt piru irti ja kaappia on viety jonkun mielestä "näyttävässä" sivuluisussa.
Oikein sitä odottaa talven ensimmäisiä kunnon lumimyräköitä ja hangessa kahlaamista!
Itselläkin on ollut torsen -tyyppisiä, kehittyneempiä nelivetoja pihassa, mutta syncrolla en ole aiemmin talvella jostakin syystä päässyt ajamaan. Keväällä hankkimassani Caravellessa ehdin jo kiroilla nelivedon tuomaa kulutuslisää, mutta nyt kun on parisen viikkoa joutunut ajelemaan vaihtelevan liukkailla tieurilla, kaikki syncron varjopuolet ovat kuin pois pyyhkäistyjä. Vaikka vanhempi velle on hyvin tehoton laite, ei sillä talvella jalkoihin jää ja itsekin kitkarenkailla ajelevana muutaman kerran on päässyt piru irti ja kaappia on viety jonkun mielestä "näyttävässä" sivuluisussa.
Oikein sitä odottaa talven ensimmäisiä kunnon lumimyräköitä ja hangessa kahlaamista!
-
- -
- Viestit: 16030
- Liittynyt: 23.7.2003 9:30
- Viesti:
Ei oo alkuperäinen luomilista, siitä jo joskus mainitsin että ottaisin pois sen jos siinä olis punanen toi maskia kiertävä "nauha" mut toimii se silmään näinkin.
Viimeksi muokannut j.f, 26.1.2009 14:17. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Itselläni oli hetken vuosituhannen vaihteessa tuollainen kakkosdieseli. Ei mikään minttu, mutta mukava peli muuten. Maskin kehyksen ja alemman peltilistan maalasin punaisella Miranolilla. Rajauksen voi muovista viimeistellä terävällä veitsellä.
Tosi siisti ja harvinainen laite tämä!! Eihän tällaisella uskaltaisi edes ajella kolarin pelossa..
Laitapa vielä sisätiloistakin kuvia? Ootko miettiny tän myymistä? Täytyy sanoa että en kyllä itse talvella ajais tällä.. Hienoa että oot pitäny sen alkuperäisenä! Surullista nähdä näitä harvinaisempia versioita tuunattuina pilalle.
Laitapa vielä sisätiloistakin kuvia? Ootko miettiny tän myymistä? Täytyy sanoa että en kyllä itse talvella ajais tällä.. Hienoa että oot pitäny sen alkuperäisenä! Surullista nähdä näitä harvinaisempia versioita tuunattuina pilalle.
Täytyy sanoa että en kyllä itse talvella ajais tällä.
Tätä en ole ikinä tajunnut, miksi esim tällä ei voisi ajaa talvella?
Porukat seisottaa uutta autoa talven tallissa, ja painaa jollain Corollan raadolla suurimman osan vuodesta menemään?
Ei ne autot siitä hajoa, vaikka niillä talvella ajaakin.
Tämähän on mahtava talviauto, nelivetokin vielä =)
Heps. No juu näitä ei näy kyllä myytävänä, yli kahden vuoden aikana nettipalstoilla ei ole montaa tullut vastaan, yhden käden sormilla voi laskea puhumattakaan alkuperäiskuntoisista. Itse en ole kyllä suunnitellut kolaroivani tällä, joten turha sellaista on miettiäkkään. Sisätiloista on muutama kuva koneella, pitää laittaa ne linkillä jossain välissä. Niskatuet löytyy takana ja tumma katto, sisusta on kaikin puolin virheetön.
Viimeksi muokannut j.f, 1.10.2008 0:04. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
infoa ja kuvia päivitetty! Ja jos joku tarvitsee niin itseltä löytyy ylimääräistä myytävää:
- Bosch DF1 PG moottorin Digifant moottorinohjusyksikkö, toimii muttei 100% (sama kuin Corradossa)
- BBS RM vanteen kehäpultteja 240 kpl (alkuperäisiä)
- 6 kpl OEM 0,5 RM kehiä.
- G60:n Katalysaattori
hinnoista voi kysellä jos on kiinnostusta ja tarjota saa!
- Bosch DF1 PG moottorin Digifant moottorinohjusyksikkö, toimii muttei 100% (sama kuin Corradossa)
- BBS RM vanteen kehäpultteja 240 kpl (alkuperäisiä)
- 6 kpl OEM 0,5 RM kehiä.
- G60:n Katalysaattori
hinnoista voi kysellä jos on kiinnostusta ja tarjota saa!
Viimeksi muokannut j.f, 7.2.2009 13:23. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
Jeps! Oli käytävä nappaamassa pari kuvaa yksityiskohdista:
Viimeksi muokannut j.f, 13.12.2010 14:27. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
Talvi tuli sitte viime yönä, tunnistatko kuvan autot?:P
Viimeksi muokannut j.f, 13.12.2010 14:27. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Noniin ens kesää odotellessa. Vanhat Rm:t vaihtu uusiin 8" tuumasiin. speksit sivun alussa!
http://i192.photobucket.com/albums/z56/Nelivweto-/VW%20Golf%20Gti%20G60%20Syncro%20-91/P1030760-1.jpg
http://i192.photobucket.com/albums/z56/Nelivweto-/VW%20Golf%20Gti%20G60%20Syncro%20-91/P1030760-1.jpg
Viimeksi muokannut j.f, 13.12.2010 14:28. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
kiitosta kommenteista! jos olisin sellaisen radion löytäny niin tuskin olisin autoon sitä kuitnekaan laittanut:P oli lähinnä läppää kun ei niitä kellään kuitenkaan taida olla:) Merkeistä näkyy tosiaan hieman ajan hammas mutta ei haittaa omaa silmää.
Viimeksi muokannut j.f, 7.12.2008 22:17. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
-click-
Päivällä kun aikaa oli, niin tuli kokeiltua vanteita auton alla. 45-profiilit tulee vaihdettua päälle vielä sitten keväällä.
Päivällä kun aikaa oli, niin tuli kokeiltua vanteita auton alla. 45-profiilit tulee vaihdettua päälle vielä sitten keväällä.
Viimeset OEM osat mitä oli puuttunut autosta löytyi vihdoin ebaysta, Wolfsburgin kylkimerkit sivuvilkkujen reikien paikoille. Suhteellisen harvinaisia ovat nämä merkit. Kannattaa ottaa talteen jos jollain löytyy jetan tai golfin kyljestä.
WOB
WOB
Viimeksi muokannut j.f, 15.4.2009 23:15. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
-
- -
- Viestit: 119
- Liittynyt: 23.7.2003 15:34
Eli Saksasta tunershop.de tuli sitten hankittua punta hinnoilla KW variante 1, nopea toimitus ja edullinen hinta, erittäin suositeltava liike!
Sportlich-Harmonisch-The goods.
Sportlich-Harmonisch-The goods.
Wolfsburgin kylkimerkit sivuvilkkujen reikien paikoille. Suhteellisen harvinaisia ovat nämä merkit. Kannattaa ottaa talteen jos jollain löytyy jetan tai golfin kyljestä.
^ Jaa että täällä jo oikein kehoitetaan tällaiseen toimintaan. Aika harvinainen oli tuo oma 16vGti merkkikin II koppaisen keulalla (ei ole enää saatavissa uutena) ja sehän kelpasi jo jollekkin teinituunaajalle - kiitos siitä!
Miksi ne sivuvilkut pitää poistaa? Tuon ikäisessähän ne on aina täällä pohjolassa olleet ja jopa pakolliset sitten postilaatikkoikkunaisen II sarjan sukulaisensa.
+ edit: Propsit kotiin maskista.
TFU-616
tossa on varmaan ollut noi merkit alunperin koska silloin kun itse vaihdoin autosta pois oranssit sivuvilkut niin tuli samalla todettua että vilkuille vedety johdot on kyllä jälkiasennukset. Reijät loksuissa kyllä orkkikset. Mulla on vielä muuten jotkut orkkis ämyrit jotka on ollu ovissa. Täytys joskus vippaa ne sulle.
Pieniä uudistuksia konttoriin: uusi vaihdekepin suojapussi ja Edition One nahkainen nuppi.
nuppi ja pussi
nuppi ja pussi
Viimeksi muokannut j.f, 17.2.2009 16:35. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Jo pitkään etsinnän alla ollut harvinainen Italialaisvalmisteinen 90-luvun 3-puolainen BBS:n täysnahkainen lisävarusteratti sattui vastaan vihdoin viime viikolla ja vielä Suomesta.. Ovh. näillä on 200-450€ välillä. Ratti oli ollut 10 vuotta tallissa käyttämättömänä ja näin ollen virheettömässä kunnossa.
Lisää asennetta kabiiniin.
BBS 3-Spoke
Lisää asennetta kabiiniin.
BBS 3-Spoke
Viimeksi muokannut j.f, 7.3.2009 0:38. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Aivan:P vielä kuva ratista asennettuna.
(+)
(+)
Palaa sivulle “Kävijöiden kalusto”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 10 vierailijaa