1983 Golf I GTI (Jälleen minun !)
Valvoja: ffp jäsenet
1983 Golf I GTI (Jälleen minun !)
Ostin elämäni ensimmäisen auton, joka on puhtaasti harrastepeli.
Harrasteauton hankintaa on tullut pohdittua jo pitkään ja lievästi ideaköyhästi vaihtoehdot tuntuivat lopulta olevan joko Golf II GTI 16V tai G60 tai Golf I GTI. Blocket, Nettiauto, Ebay ja Mobile ovat olleet auki satunnaisesti jo pitkään, josko jotakin viisasta eteen etsiytyisi hillitsemään tuolloisen käyttiksen vaihtohimoja.
Lopulta sitten Blocketista sattui ennen joulua mielenkiintoinen ilmoitus eteen:
...ja siitä se ajatus sitten lähti. ;)
Harrasteauton hankintaa on tullut pohdittua jo pitkään ja lievästi ideaköyhästi vaihtoehdot tuntuivat lopulta olevan joko Golf II GTI 16V tai G60 tai Golf I GTI. Blocket, Nettiauto, Ebay ja Mobile ovat olleet auki satunnaisesti jo pitkään, josko jotakin viisasta eteen etsiytyisi hillitsemään tuolloisen käyttiksen vaihtohimoja.
Lopulta sitten Blocketista sattui ennen joulua mielenkiintoinen ilmoitus eteen:
...ja siitä se ajatus sitten lähti. ;)
Viimeksi muokannut Harri, 23.12.2014 14:12. Yhteensä muokattu 9 kertaa.
Noin 150km Uumajasta löytyi 3/1983 käyttöönotettu GTI 1.8
Myyjä ei osannut kertoa ennen reissua historiasta mitään, mutta vakuutti että ainoa ruoste autosta löytyisi pienenä pintaruosteena tavaratilan maton alta ja että autoa on huollettu runsaasti ja se on ylimaalattu jonkun edellisten omistajien toimesta muutama vuosi sitten.
Muuten ennen reissua selvisi, että auto oli nykyisellä omistajalla ollut muutaman vuoden.
Ruotsin Trafi, eli Transportstyrelsen kertoi autosta seuraavaa:
Fordonsidentifikation
Registreringsnummer: LKZ887
Fabrikat: VOLKSWAGEN GOLF GTI
Färg: SVART Fordonsslag: PB
Fordonsår: 1983 Fordonsslagsklass: I
Chassinummer: ZZZ17ZDW410632
Typgodkännandenummer:
Typgodkännandedatum:
Senaste EU-regbevis del 1: 2011-06-08
Senaste EU-regbevis del 2: 2011-06-08
Handelsbeteckning:
Upplysningar:
Fordonsdata
Fordonsstatus: I trafik (1991-07-05)
Tillfällig registrering: Nej Privatimport: Nej
Antal ägare: 14 Yrkesmässig trafik: Nej
Fordonet tillverkat:
Producentansvarig:
I trafik första gången i Sverige: 1983-03-28
I trafik första gången i utlandet:
Omistajia siis vaivaiset 14 aiempaa ja uutena 28.3.1983 käyttöönotettu.
Kuinka ollakaan, sama auto löytyi vuodelta 2009 myös Ruotsin Garaget.orgista vahingossa:
Huomatkaa äärimmäisen makea Kamei- etuspoileri ja saman valmistajan ilmanottoaukon suojus, vuoden 1983 jälkiasennusvarustelua parhaimmillaan !
-> Siispä lentoliput, hotelli ja vuokra-auto Uumajasta varaukseen pari viikkoa sitten
Myyjä ei osannut kertoa ennen reissua historiasta mitään, mutta vakuutti että ainoa ruoste autosta löytyisi pienenä pintaruosteena tavaratilan maton alta ja että autoa on huollettu runsaasti ja se on ylimaalattu jonkun edellisten omistajien toimesta muutama vuosi sitten.
Muuten ennen reissua selvisi, että auto oli nykyisellä omistajalla ollut muutaman vuoden.
Ruotsin Trafi, eli Transportstyrelsen kertoi autosta seuraavaa:
Fordonsidentifikation
Registreringsnummer: LKZ887
Fabrikat: VOLKSWAGEN GOLF GTI
Färg: SVART Fordonsslag: PB
Fordonsår: 1983 Fordonsslagsklass: I
Chassinummer: ZZZ17ZDW410632
Typgodkännandenummer:
Typgodkännandedatum:
Senaste EU-regbevis del 1: 2011-06-08
Senaste EU-regbevis del 2: 2011-06-08
Handelsbeteckning:
Upplysningar:
Fordonsdata
Fordonsstatus: I trafik (1991-07-05)
Tillfällig registrering: Nej Privatimport: Nej
Antal ägare: 14 Yrkesmässig trafik: Nej
Fordonet tillverkat:
Producentansvarig:
I trafik första gången i Sverige: 1983-03-28
I trafik första gången i utlandet:
Omistajia siis vaivaiset 14 aiempaa ja uutena 28.3.1983 käyttöönotettu.
Kuinka ollakaan, sama auto löytyi vuodelta 2009 myös Ruotsin Garaget.orgista vahingossa:
Huomatkaa äärimmäisen makea Kamei- etuspoileri ja saman valmistajan ilmanottoaukon suojus, vuoden 1983 jälkiasennusvarustelua parhaimmillaan !
-> Siispä lentoliput, hotelli ja vuokra-auto Uumajasta varaukseen pari viikkoa sitten
Viimeksi muokannut Harri, 17.1.2013 22:01. Yhteensä muokattu 3 kertaa.
Viikko sitten AVIKSEN vuokra Corollan rattiin ja Pohjois-Ruotsin polanteisia teitä Uumajasta pieneen Norsjöön kaupunkiin, josta auto löytyi Torelta ja Pontukselta.
Auto löytyi talvisäilöstä lämpimästä hallista, jossa kaverina oli Toren yhdellä omistajalla ollut Volvo PV ja muutenkin omistaja paljastui pitkän linjan autoharrastajaksi.
Golf käyntiin, kyytiin 2 sarjaa renkaita (ensimmäisen kuvan 15" ATS Cupit ja Garaget.org - kuvien ilmeisesti ensi asennus 14" BBS:t )
Alla hyväkuntoiset 13" Michelinin nastat, jotka kielivät että Golf on ollut melko pitkään myös käyttiksenä edellisillä omistajilla.
Mukaan tulivat harmaat GTI- kylkiteipit vielä asentamatta ja selvisi, että kytkinkin on vaihdettu 1000km sitten. So far so good.
Tosin takapuskuri oli vaihtunut vanhempaan pikku-kromi-versioon, joka tosin oli suihkittu mustaksi.
Sisustassa kaikki alkuperäiset pisteosat tallella, ratti, penkit, vaihdekepinnuppi jne. Tosin lisämittaritelineen joku aiemmista omistajista (Garaget.orgin kuvien perusteella) oli puhkonut hyllyksi jo ennen vuotta 2009.
Auto löytyi talvisäilöstä lämpimästä hallista, jossa kaverina oli Toren yhdellä omistajalla ollut Volvo PV ja muutenkin omistaja paljastui pitkän linjan autoharrastajaksi.
Golf käyntiin, kyytiin 2 sarjaa renkaita (ensimmäisen kuvan 15" ATS Cupit ja Garaget.org - kuvien ilmeisesti ensi asennus 14" BBS:t )
Alla hyväkuntoiset 13" Michelinin nastat, jotka kielivät että Golf on ollut melko pitkään myös käyttiksenä edellisillä omistajilla.
Mukaan tulivat harmaat GTI- kylkiteipit vielä asentamatta ja selvisi, että kytkinkin on vaihdettu 1000km sitten. So far so good.
Tosin takapuskuri oli vaihtunut vanhempaan pikku-kromi-versioon, joka tosin oli suihkittu mustaksi.
Sisustassa kaikki alkuperäiset pisteosat tallella, ratti, penkit, vaihdekepinnuppi jne. Tosin lisämittaritelineen joku aiemmista omistajista (Garaget.orgin kuvien perusteella) oli puhkonut hyllyksi jo ennen vuotta 2009.
Kotimatkalle kovin odotuksin -10´c pakkasta, polanteinen ja jäinen tie ja kuinka ollakaan:
- Golffin renkaat osoittautuivat hyviksi ja moottorissa riitti vetoja
Matkalla viime torstaina jossakin keskellä jänkhää kohti palauttamaan Corollaa Uumajaan jatkamaan siitä laivalla Vaasaan ja edelleen Helsinkiin ajamalla. Tosin hinausköyden ja litran öljyä ostimme lähtöpisteestä pessimistisen realistisina.
- Golffin renkaat osoittautuivat hyviksi ja moottorissa riitti vetoja
Matkalla viime torstaina jossakin keskellä jänkhää kohti palauttamaan Corollaa Uumajaan jatkamaan siitä laivalla Vaasaan ja edelleen Helsinkiin ajamalla. Tosin hinausköyden ja litran öljyä ostimme lähtöpisteestä pessimistisen realistisina.
Viimeksi muokannut Harri, 25.12.2014 21:07. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Avaimia tuli iso nippu mukaan, mutta siltikään ne eivät tunnu riittävän kaikkiin lukkoihin.
Jotakin lienee tehtävä sille uuden lukkosarjan muodossa pian....
Vanhus selvisi pakkasessa noin 700km turneesta hyvin, Vaasasta tultiin Helsinkiin alle 4 tunnissa ja Gran Tourismo Injeczione osoitti, että 112hv lienee suunnilleen tallella !
Jotakin lienee tehtävä sille uuden lukkosarjan muodossa pian....
Vanhus selvisi pakkasessa noin 700km turneesta hyvin, Vaasasta tultiin Helsinkiin alle 4 tunnissa ja Gran Tourismo Injeczione osoitti, että 112hv lienee suunnilleen tallella !
Viimeksi muokannut Harri, 25.12.2014 21:09. Yhteensä muokattu 3 kertaa.
Tällä viikolla käytin auton katsastuksessa ja pistin autoveroilmoituksen sisään.
Havaintoja katsastuksesta:
- Raidetangon päät väljät
- Vasen etupyöränlaakeri lopussa
- Hammastangon suojakumit rikki
- Vaihdevivuston suojakumi rikki
- Yksi ainoa pieni ruostekohta pohjassa, muuten pohja terve !
Tosin massa on irtoillut pohjasta, joten ehkä sillekin jokin käsittely olisi kohdallaan.
- Takasumuvalot palavat koko ajan (joku edellisen omistajan Abico- viritelmä)
- Tuulilasin pesuri ei toimi, vivusto jumissa
Muuten jarrut, päästöt, valot jne kunnossa ja vaikka HYLÄTTY katastuksesta tulikin, katastus oli eräänlainen voitto, havaitut viat ovat aika selvää kauraa. ;)
Muita omia tähänastisia havaintoja:
Ulkopuoli:
- Maalipinta on yllättävän hyvä, oikeassa kyljessä tosin "harrastajajälki" näkyy, eli virheettömän halutessaan se on maalattava, samoin takahelmassa on pieni lommo puskurin alla.
- GTI etulippa lievästi mutkalla, lienee kolhittu coilovereilla jonnekin
- Tuulilasi "kuin uusi" tarrojen mukaan vuodelta 2007
- Samoin valot hyvässä orkkiskunnossa, tosin vilkkurele ei
- Avaimia liikaa
Sisäpuoli:
- Yleiskunto hyvä, kuljettajan penkki kulunut puhki ja kippauksen vaijeri poikki ja vähän muoviosia penkeistä silppuna
- Kojelauta rei´ittämätön, ei puhelimen tms reikiä
- Kaikki kytkimien merkkivalot pimeänä, eli lamppuja vaihtoon
- Lisämittariteline puukotettu hyllyksi -> vaihtoon
- Turvavyöt toimivat yhtä lukuunottamatta
- Sisäkatto virheetön
- Puhaltimen moottori vaihtoon
- Orkkis GTI- ratti ja nuppi "OK"- kunnossa
- Lattiamatto "käyttökunnossa" ja alle kurkistamalla ei löytynyt pahoja katastrofeja
- Ovipahveihin puhkottu kaiuttimien reiät, eli ne menevät vaihtoon
- Samoin hattuhyllyssä ovat kaasupumppuja painavammat 6x9:it ja ja se lähtee myös roskalaatikkoon originaalin puhkomattoman Repro- osan tieltä
Tekniikka:
- Tehot perstuntumalla tallella, pieni vuoto öljynsuodatinjalan kupeesta
- Öljynpaineanturi rikki
- Vetoja on ! Tällä ehtii Leasing- autojen TDI- moottoreiden Helsingin liikenteessä nastoilla. ;) Tosin katseitakin saa.
- Putki mallia "pörinä", muttei mahdoton, joten saa kyllä armahduksen
Havaintoja katsastuksesta:
- Raidetangon päät väljät
- Vasen etupyöränlaakeri lopussa
- Hammastangon suojakumit rikki
- Vaihdevivuston suojakumi rikki
- Yksi ainoa pieni ruostekohta pohjassa, muuten pohja terve !
Tosin massa on irtoillut pohjasta, joten ehkä sillekin jokin käsittely olisi kohdallaan.
- Takasumuvalot palavat koko ajan (joku edellisen omistajan Abico- viritelmä)
- Tuulilasin pesuri ei toimi, vivusto jumissa
Muuten jarrut, päästöt, valot jne kunnossa ja vaikka HYLÄTTY katastuksesta tulikin, katastus oli eräänlainen voitto, havaitut viat ovat aika selvää kauraa. ;)
Muita omia tähänastisia havaintoja:
Ulkopuoli:
- Maalipinta on yllättävän hyvä, oikeassa kyljessä tosin "harrastajajälki" näkyy, eli virheettömän halutessaan se on maalattava, samoin takahelmassa on pieni lommo puskurin alla.
- GTI etulippa lievästi mutkalla, lienee kolhittu coilovereilla jonnekin
- Tuulilasi "kuin uusi" tarrojen mukaan vuodelta 2007
- Samoin valot hyvässä orkkiskunnossa, tosin vilkkurele ei
- Avaimia liikaa
Sisäpuoli:
- Yleiskunto hyvä, kuljettajan penkki kulunut puhki ja kippauksen vaijeri poikki ja vähän muoviosia penkeistä silppuna
- Kojelauta rei´ittämätön, ei puhelimen tms reikiä
- Kaikki kytkimien merkkivalot pimeänä, eli lamppuja vaihtoon
- Lisämittariteline puukotettu hyllyksi -> vaihtoon
- Turvavyöt toimivat yhtä lukuunottamatta
- Sisäkatto virheetön
- Puhaltimen moottori vaihtoon
- Orkkis GTI- ratti ja nuppi "OK"- kunnossa
- Lattiamatto "käyttökunnossa" ja alle kurkistamalla ei löytynyt pahoja katastrofeja
- Ovipahveihin puhkottu kaiuttimien reiät, eli ne menevät vaihtoon
- Samoin hattuhyllyssä ovat kaasupumppuja painavammat 6x9:it ja ja se lähtee myös roskalaatikkoon originaalin puhkomattoman Repro- osan tieltä
Tekniikka:
- Tehot perstuntumalla tallella, pieni vuoto öljynsuodatinjalan kupeesta
- Öljynpaineanturi rikki
- Vetoja on ! Tällä ehtii Leasing- autojen TDI- moottoreiden Helsingin liikenteessä nastoilla. ;) Tosin katseitakin saa.
- Putki mallia "pörinä", muttei mahdoton, joten saa kyllä armahduksen
Viimeksi muokannut Harri, 17.1.2013 22:20. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
Alkuviikosta tutkin mitä papereita oikein hansikaslokerosta löytyikään.
Selvisi, että auto on ollut koko elämänsä uudesta lähtien Ruotsin Lapissa, josta myös johtuu korin hyvä yleiskunto! Hansikaslokerosta löytyi alkuperäinen ohjekirja, huoltokirja, vuoden 1983 muita dokumentteja ja nippu kuitteja ja katsastustodistuksia.
Ja yhtäkkiä autolla alkoikin olla historiaa....
- 1983-1992 VW Merkkiliikkeen huoltokirja noin 150000km asti
- 1992-1994 Ei dokumentteja
- 1994-2007 Kuitit ilmeisesti melkeinpä kaikista huolloista ja korjauksista, katsastuksista jne !
- 2008-2010 Satunnaisesti dokumentointia
- 2011-1/2013 Edellisellä omistajalla
Selvisi, että auto on ollut koko elämänsä uudesta lähtien Ruotsin Lapissa, josta myös johtuu korin hyvä yleiskunto! Hansikaslokerosta löytyi alkuperäinen ohjekirja, huoltokirja, vuoden 1983 muita dokumentteja ja nippu kuitteja ja katsastustodistuksia.
Ja yhtäkkiä autolla alkoikin olla historiaa....
- 1983-1992 VW Merkkiliikkeen huoltokirja noin 150000km asti
- 1992-1994 Ei dokumentteja
- 1994-2007 Kuitit ilmeisesti melkeinpä kaikista huolloista ja korjauksista, katsastuksista jne !
- 2008-2010 Satunnaisesti dokumentointia
- 2011-1/2013 Edellisellä omistajalla
Tämä projekti etenee jatkossa todella hitaasti ja varmasti.
Omaa "harrastetallia" minulla ei ole, joten Golf lähtee ensi viikolla kuivaan halliin säilytykseen, josta sitä siirrellään tarpeen mukaan sitten aina ajamalla aina seuraavaa sipistelykohdetta varten. :)
Huomenna tosin ajattelin ajaa sillä töihin hätkähdyttämään työpaikan parkkipaikkaa, kun Baijerin ihme on Laakkosella huollossa. Talveenhan Golf on tottunut ja nyt on mukavan kuiva pakkaskeli, joten nautitaan nyt Golffista ennen talliin hautaamista. ;)
Projekti alkaa pikkuhiljalleen, katsatuksessa havaitut viat saa Arton luottokorjaamo Keravalla hoitaa muutaman viikon päästä kuntoon ja Slamitista Mikko tilaili jo Klokkerholmin uuden 1981-1983 tarvikepuskurin korvaamaan vääränlainen takapuskuri nyt alkuun.
Muuten rakentelusuuntaus on alustaa ja vanteita lukuunottamatta alkuperäisyyden vaaliminen, eli tarkoitus on haalia ja kunnostella tässä tulevien vuosien varrella Golffia aina kausi kerrallaan, virheetöntä Golffista ei vielä kaudelle 2013 tule, mutta Bugruniin keula kesällä viimeistään kääntyy.
Vannevalinta osunee 15" tai 16" BBS RS:iin, joita pitäisi alkaa Ebay- ihmemaailmasta seuraavaksi väijymän. Alustana on jo jokin coilover- alusta, joka vaikuttaa myös säilyttämisen arvoiselta.
Eli tähän suuntaan, kylkiteipit paikalleen, musta GTI- mallin VW- merkki maskiin jne:
Omaa "harrastetallia" minulla ei ole, joten Golf lähtee ensi viikolla kuivaan halliin säilytykseen, josta sitä siirrellään tarpeen mukaan sitten aina ajamalla aina seuraavaa sipistelykohdetta varten. :)
Huomenna tosin ajattelin ajaa sillä töihin hätkähdyttämään työpaikan parkkipaikkaa, kun Baijerin ihme on Laakkosella huollossa. Talveenhan Golf on tottunut ja nyt on mukavan kuiva pakkaskeli, joten nautitaan nyt Golffista ennen talliin hautaamista. ;)
Projekti alkaa pikkuhiljalleen, katsatuksessa havaitut viat saa Arton luottokorjaamo Keravalla hoitaa muutaman viikon päästä kuntoon ja Slamitista Mikko tilaili jo Klokkerholmin uuden 1981-1983 tarvikepuskurin korvaamaan vääränlainen takapuskuri nyt alkuun.
Muuten rakentelusuuntaus on alustaa ja vanteita lukuunottamatta alkuperäisyyden vaaliminen, eli tarkoitus on haalia ja kunnostella tässä tulevien vuosien varrella Golffia aina kausi kerrallaan, virheetöntä Golffista ei vielä kaudelle 2013 tule, mutta Bugruniin keula kesällä viimeistään kääntyy.
Vannevalinta osunee 15" tai 16" BBS RS:iin, joita pitäisi alkaa Ebay- ihmemaailmasta seuraavaksi väijymän. Alustana on jo jokin coilover- alusta, joka vaikuttaa myös säilyttämisen arvoiselta.
Eli tähän suuntaan, kylkiteipit paikalleen, musta GTI- mallin VW- merkki maskiin jne:
-
- -
- Viestit: 42
- Liittynyt: 22.2.2008 18:24
-
- -
- Viestit: 928
- Liittynyt: 31.7.2003 1:45
- Viesti:
Samalla tuli syvennyttyä tarkemmin vasempaan takakulmaan, jossa huonosti tehty kolarikorjaus. Vasen takavalo on noin 10mm sisempänä kuin oikea ja onneksi mustassa tuo ei niin näy. Nokkela kolarikorjaaja on keksinyt ohentaa vasenta takavaloa, jotta se istuu paikalleen. ;)
Tuleva ajokausi mennään näin, mutta takapaneeli täytyy tulevaisuudessa vaihtaa. :)
Oikea kulma:
Korjattu vasen kulma:
Tuleva ajokausi mennään näin, mutta takapaneeli täytyy tulevaisuudessa vaihtaa. :)
Oikea kulma:
Korjattu vasen kulma:
Yleiskuvaa sisustasta:
Kuljettajan istuimen istuinosa on venynyt ja sivuttaistuki puhki, se lähtee verhoilijalle nyt keväällä.
Kaiuttimet lähtevät ovista myös piakkoin ja alkuperäisiä vastaavat Repro- pahvit tilalle.
Maalarin hellää kosketusta kaipaavat myös ovien sisäpuoliset osat, ulkopuolen maalailun yhteydessä sitten joskus. :)
Hattuhyllyltä lähtivät ensiapuna 6x9 Kaiuttimet sekä hattuhyllyn vahvikkeeksi rakennellut rimaviritelmät. Jo paino tippui ja takaluukku toimii taas kuin pitää. Repro- hattuhylly myös tilaukseen. Takapenkki itsessään on matkustajan istuimen tapaan ehjä!
Kuljettajan istuimen istuinosa on venynyt ja sivuttaistuki puhki, se lähtee verhoilijalle nyt keväällä.
Kaiuttimet lähtevät ovista myös piakkoin ja alkuperäisiä vastaavat Repro- pahvit tilalle.
Maalarin hellää kosketusta kaipaavat myös ovien sisäpuoliset osat, ulkopuolen maalailun yhteydessä sitten joskus. :)
Hattuhyllyltä lähtivät ensiapuna 6x9 Kaiuttimet sekä hattuhyllyn vahvikkeeksi rakennellut rimaviritelmät. Jo paino tippui ja takaluukku toimii taas kuin pitää. Repro- hattuhylly myös tilaukseen. Takapenkki itsessään on matkustajan istuimen tapaan ehjä!
Viimeksi muokannut Harri, 21.1.2013 21:16. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
-
- -
- Viestit: 928
- Liittynyt: 31.7.2003 1:45
- Viesti:
Viime viikon update:
Golf kävi lukkosepällä Kalliossa:
http://www.autoavainhonkasola.infosivut.fi/
Tätä tehtiin:
- Kulunut virtalukko entisöitiin vaihtamalla sinne haitat
- Kuljettajan ovi voideltiin (oli samassa sarjassa jo)
- Matkustajan ovi sarjoitettiin edellä mainittuihin
- Takaluukun jumiutunut lukko purettiin ja voideltiin
Hansikaslokeron lukko ja bensakorkki paljastuivat tarvikkeiksi ja niitä ei saatu sarjoitetuksi, mutta se on pieni murhe. Volkswagen Classic- partsilta saa viimeksi mainitun muutamalla kympillä uutena VW- osana ja hansikaslokeron lukkojakin luulisi löytyvän. (Viimeksi mainittua saa tarjota)
Koko sarjoitus ja lukkojen voiteluoperaatio 150€, joka sisälsi myös saranoiden rasvaamista ja säätämistä uuden vara-avaimen jne. Voin suositella siis varauksetta. Kiitokset vinkistä Jondelle!
EDIT: Hansikaslokeroon uusi lukko löytyikin heti..
Golf kävi lukkosepällä Kalliossa:
http://www.autoavainhonkasola.infosivut.fi/
Tätä tehtiin:
- Kulunut virtalukko entisöitiin vaihtamalla sinne haitat
- Kuljettajan ovi voideltiin (oli samassa sarjassa jo)
- Matkustajan ovi sarjoitettiin edellä mainittuihin
- Takaluukun jumiutunut lukko purettiin ja voideltiin
Hansikaslokeron lukko ja bensakorkki paljastuivat tarvikkeiksi ja niitä ei saatu sarjoitetuksi, mutta se on pieni murhe. Volkswagen Classic- partsilta saa viimeksi mainitun muutamalla kympillä uutena VW- osana ja hansikaslokeron lukkojakin luulisi löytyvän. (Viimeksi mainittua saa tarjota)
Koko sarjoitus ja lukkojen voiteluoperaatio 150€, joka sisälsi myös saranoiden rasvaamista ja säätämistä uuden vara-avaimen jne. Voin suositella siis varauksetta. Kiitokset vinkistä Jondelle!
EDIT: Hansikaslokeroon uusi lukko löytyikin heti..
Viimeksi muokannut Harri, 28.1.2013 22:08. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
tusinatuuningia on monenlaista :)
http://www.bbs-racing.de/
http://www.bbs-racing.de/
Joo, kaikki on 99% saman näkösiä, tainnut olla aikoinaan varaa vain kahteen erilaiseen malliin.
Ja näitä kun näkee jokaisella europpaalaisella ja jenkkiläisellä vw foorumilla, niiin ohan se tusina tuuninkia sillon.
Sitten jos mennään kevyeen bbs:sään niin ne maksaa hitto jo tuplasti sen mitä auto.
Nimimerkillä mk1 ja borbet Urs, ole erilainen kun muut.
Ja näitä kun näkee jokaisella europpaalaisella ja jenkkiläisellä vw foorumilla, niiin ohan se tusina tuuninkia sillon.
Sitten jos mennään kevyeen bbs:sään niin ne maksaa hitto jo tuplasti sen mitä auto.
Nimimerkillä mk1 ja borbet Urs, ole erilainen kun muut.
Turvallisella BBS- linjalla varmaan mennään, japsivanteissa on hienoja malleja, mutta sydän kallistuu tuonne turvalliselle RS tai E50 / E49 - linjalle, jos jälkimmäisiä jostakin sattuisi tupsahtamaan. ;)
Keskustelua herättämään pari Mk1:stä 7x16" RS:illä, kumi 165/40/16 (Ainakin ensimmäisessä).
Onhan nuo 16" liian isot? ;)
Keskustelua herättämään pari Mk1:stä 7x16" RS:illä, kumi 165/40/16 (Ainakin ensimmäisessä).
Onhan nuo 16" liian isot? ;)
Ja Volkswagen Classic Partsille ja Slamitille tehty ekat tilaukset ja Ebaykin taas auki... ;)
Vanne kokoja ;). http://i269.photobucket.com/albums/jj58 ... 1210805329
Golffin hankintoja on jatkettu, alla ensimmäiset tilatut kulutusosat:
Hankintaperiaatteena on alkuperäisten Volkswagen- osien suosiminen.
Kaikki vielä VW- varaosatuotannosta löytyvä Slamitilta, valikoimasta poistunut VW Classic Partsilta Saksasta ja ilahduttavan paljon repro- ja alkuperäis-osaa löytyi Briteista VW Heritagelta. Viimeinen vaihtoehto on ollut tarvike, jossa on suosittu VW Heritagen kautta Meylea ja Slamitilta Lemförderiä ja Powerflexiä.
Etuakselisto
Eteen vaihtuu "kaikki" kuluva, oikeastaan olka-akselit ja ilmeisen vähän ajettu Coilover- alusta jäävät. Tarvikeosat sinisellä.
2x 171411333A Vakaajan kiinnityspanta VW Classic Parts
2x 171411313 Vakaajan pusla, sisempi VW Classic Parts
2x 171411314A Vakaajan pusla, ulompi Slamit.net
2x 1H0422831B Hammastangon suojakumi (ohj tehostin) Slamit.net
2x N10207701 Hammastangon suojakumin klemmari Slamit.net
2x 357422839 Hammastangon suojakumin klemmari Slamit.net
4x N0221464 Mutteri Slamit.net
2x 171411337 Vakaajan puslan kiinnityspanta Slamit.net
2 021-VW51 Alatukivarsi Lemförder (171407153D) Slamit.net
2x 802-1878 Etualatukivarren hela, etu (171407181A) Slamit.net
2x 802-3876 Etualatukivarren hela, taka (171407182D) Slamit.net
2x 171407365FG Alapallonivel Meyle (171407365F) VW Heritage
2x 171412329A Iskunvaimentimien yläpää Meyle VW Heritage
1x 171498625D Pyöränlaakeri, etu Meyle VW Heritage
2x 171419804 Raidetanko V/O Meyle VW Heritage
Lisäksi vielä tarvitaan:
1x 175422883 Ohjausvaihteen tukikumi, ohjaustehostin VW Heritage
1x 175422884 Ohjausvaihteen tukikumi, ohjaustehostin VW Heritage
Nämä lienevät jotakin erikoistilaus repro-tavaraa, jotka jäivät seuraavaan tilaukseen...
Hankintaperiaatteena on alkuperäisten Volkswagen- osien suosiminen.
Kaikki vielä VW- varaosatuotannosta löytyvä Slamitilta, valikoimasta poistunut VW Classic Partsilta Saksasta ja ilahduttavan paljon repro- ja alkuperäis-osaa löytyi Briteista VW Heritagelta. Viimeinen vaihtoehto on ollut tarvike, jossa on suosittu VW Heritagen kautta Meylea ja Slamitilta Lemförderiä ja Powerflexiä.
Etuakselisto
Eteen vaihtuu "kaikki" kuluva, oikeastaan olka-akselit ja ilmeisen vähän ajettu Coilover- alusta jäävät. Tarvikeosat sinisellä.
2x 171411333A Vakaajan kiinnityspanta VW Classic Parts
2x 171411313 Vakaajan pusla, sisempi VW Classic Parts
2x 171411314A Vakaajan pusla, ulompi Slamit.net
2x 1H0422831B Hammastangon suojakumi (ohj tehostin) Slamit.net
2x N10207701 Hammastangon suojakumin klemmari Slamit.net
2x 357422839 Hammastangon suojakumin klemmari Slamit.net
4x N0221464 Mutteri Slamit.net
2x 171411337 Vakaajan puslan kiinnityspanta Slamit.net
2 021-VW51 Alatukivarsi Lemförder (171407153D) Slamit.net
2x 802-1878 Etualatukivarren hela, etu (171407181A) Slamit.net
2x 802-3876 Etualatukivarren hela, taka (171407182D) Slamit.net
2x 171407365FG Alapallonivel Meyle (171407365F) VW Heritage
2x 171412329A Iskunvaimentimien yläpää Meyle VW Heritage
1x 171498625D Pyöränlaakeri, etu Meyle VW Heritage
2x 171419804 Raidetanko V/O Meyle VW Heritage
Lisäksi vielä tarvitaan:
1x 175422883 Ohjausvaihteen tukikumi, ohjaustehostin VW Heritage
1x 175422884 Ohjausvaihteen tukikumi, ohjaustehostin VW Heritage
Nämä lienevät jotakin erikoistilaus repro-tavaraa, jotka jäivät seuraavaan tilaukseen...
Viimeksi muokannut Harri, 6.2.2013 21:23. Yhteensä muokattu 3 kertaa.
Taka-akseli:
Taka-akselilla sama juttu, eli "kaikki" uusiksi:
2x 171511433 Taka-vakaajan kiinnityspanta, ulompi VW Heritage
2x 171511437 Taka-vakaajan ulompi pusla VW Heritage
2x 171511413 Taka-vakaajan sisempi pusla Slamit.net
2x 171512333 Takaiskunvaimentimen yläpään kumi, ala Slamit.net
2x 171512335 Takaiskunvaimentimen yläpään kumi, ylä Slamit.net
2x 171512135 Takaiskunvaimentimen yläpään suojakuppi Slamit.net
2x PFR85-220 Powerflex taka-akselin puslat Slamit.net
2x N0401573 Taka-akselin pultti M12 VW Heritage
2x N0221414 Taka-akselin mutteri VW Heritage
2x 823512113 Takajousilautanen (Klokkerholm) VW Heritage
Taka-akselilla sama juttu, eli "kaikki" uusiksi:
2x 171511433 Taka-vakaajan kiinnityspanta, ulompi VW Heritage
2x 171511437 Taka-vakaajan ulompi pusla VW Heritage
2x 171511413 Taka-vakaajan sisempi pusla Slamit.net
2x 171512333 Takaiskunvaimentimen yläpään kumi, ala Slamit.net
2x 171512335 Takaiskunvaimentimen yläpään kumi, ylä Slamit.net
2x 171512135 Takaiskunvaimentimen yläpään suojakuppi Slamit.net
2x PFR85-220 Powerflex taka-akselin puslat Slamit.net
2x N0401573 Taka-akselin pultti M12 VW Heritage
2x N0221414 Taka-akselin mutteri VW Heritage
2x 823512113 Takajousilautanen (Klokkerholm) VW Heritage
Moottori:
Moottori-osastolle "iso huolto" ja öljynsuodatin jalan vuotavan tiivisteen ja herjaavien öljynpaineanturien vaihto.
1x 026115441A Öljynsuodatinjalan tiiviste Slamit.net
1x 056115561G Öljynsuodatin Slamit.net
1x 026109243E Jakohihnasarja Meyle VW Heritage
1x 056121113D Termostaatti Meyle VW Heritage
1x 037121005C Vesipumppu Slamit.net
1x 026121041P Vesipumpun tiiviste Slamit.net
1x 028919081D Öljynpaine-anturi Meyle VW Heritage
1x 056919081E Öljynpaine-anturi Meyle VW Heritage
1x 171199214F Moottorin tukikumi 74,4mm Slamit.net
1x 171199339 Moottorin tukikumi VW Heritage
1x 049903119L Laturin hihna Slamit.net
1x 049133843 Ilmansuodatin VW Heritage
4x 347-OE044 Sytytystulppa Champion N9BYC Slamit.net
Moottori-osastolle "iso huolto" ja öljynsuodatin jalan vuotavan tiivisteen ja herjaavien öljynpaineanturien vaihto.
1x 026115441A Öljynsuodatinjalan tiiviste Slamit.net
1x 056115561G Öljynsuodatin Slamit.net
1x 026109243E Jakohihnasarja Meyle VW Heritage
1x 056121113D Termostaatti Meyle VW Heritage
1x 037121005C Vesipumppu Slamit.net
1x 026121041P Vesipumpun tiiviste Slamit.net
1x 028919081D Öljynpaine-anturi Meyle VW Heritage
1x 056919081E Öljynpaine-anturi Meyle VW Heritage
1x 171199214F Moottorin tukikumi 74,4mm Slamit.net
1x 171199339 Moottorin tukikumi VW Heritage
1x 049903119L Laturin hihna Slamit.net
1x 049133843 Ilmansuodatin VW Heritage
4x 347-OE044 Sytytystulppa Champion N9BYC Slamit.net
Viimeksi muokannut Harri, 6.2.2013 21:51. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
Kori ja sisustaosastolla taas mennään tässä tällä hetkellä:
2x N0120681 VW Etumerkin kiinnike Slamit.net
1x 171853601 041 VW Etumerkki, musta GTI VW Classic parts
1x 171201551L Tankinkorkki + avaimet VW Classic parts
1x 200-9520953 Takapuskuri Klokkerholm Slamit.net
2x 161837219 Avainaihio Volkswagen VW Classic parts
1x 147867241 01C Kojelaudan kehys, käytetty Ebay.de
1x Vaihdevivuston huoltosarja Ebay.de
1x Valokytkin Ebay.de
1x 171867769 Hattuhylly Repro-osa VW Heritage
1x 171881478C01C Istuimen suojamuovi VW Heritage
1x 171881477C01C Istuimen suojamuovi VW Heritage
1x Hansikaslokeron lukko Jonde
2x N0120681 VW Etumerkin kiinnike Slamit.net
1x 171853601 041 VW Etumerkki, musta GTI VW Classic parts
1x 171201551L Tankinkorkki + avaimet VW Classic parts
1x 200-9520953 Takapuskuri Klokkerholm Slamit.net
2x 161837219 Avainaihio Volkswagen VW Classic parts
1x 147867241 01C Kojelaudan kehys, käytetty Ebay.de
1x Vaihdevivuston huoltosarja Ebay.de
1x Valokytkin Ebay.de
1x 171867769 Hattuhylly Repro-osa VW Heritage
1x 171881478C01C Istuimen suojamuovi VW Heritage
1x 171881477C01C Istuimen suojamuovi VW Heritage
1x Hansikaslokeron lukko Jonde
= Näillä ensimmäiset "kiire"-hankinnat tehtynä ja luulisi GTI:n ajotuntuman jämäköityvän vuoteen 1983 takaisin. :D
Jarrut oli uusittu hiljattain jo Ruotsissa ja kytkinremontti oli tehty 2000km sitten myös samalla suunnalla...
Seuraavaksi sitten uudet vanteet, ovipahvit vai retro-soitin? (Harrasteauto = rahareikä?)
Ja sitten jonkun pitäisi varmaan ruuvata ensimmäiset pahvilaatikolliset uusia osia paikalleen... ;)
Lukkoliikkeeseen täytyy marssia vielä kahden uuden VW- avaimen, orkkistankinkorkin ja hansikaslokeron lukon kanssa ja 1- avainjärjestelmä on viimein valmis !
Jarrut oli uusittu hiljattain jo Ruotsissa ja kytkinremontti oli tehty 2000km sitten myös samalla suunnalla...
Seuraavaksi sitten uudet vanteet, ovipahvit vai retro-soitin? (Harrasteauto = rahareikä?)
Ja sitten jonkun pitäisi varmaan ruuvata ensimmäiset pahvilaatikolliset uusia osia paikalleen... ;)
Lukkoliikkeeseen täytyy marssia vielä kahden uuden VW- avaimen, orkkistankinkorkin ja hansikaslokeron lukon kanssa ja 1- avainjärjestelmä on viimein valmis !
Kyllä hosuharri ollut vauhdissa, mä sanoin että kysy noita osia.
nämä kaikki löytyy tallista heti
2x 171512333 Takaiskunvaimentimen yläpään kumi, ala Slamit.net
2x 171512335 Takaiskunvaimentimen yläpään kumi, ylä Slamit.net
2x 171512135 Takaiskunvaimentimen yläpään suojakuppi Slamit.net
1x 037121005C Vesipumppu Slamit.net
1x 171199214F Moottorin tukikumi 74,4mm Slamit.net
1x 171199339 Moottorin tukikumi VW Heritage
2x N0120681 VW Etumerkin kiinnike Slamit.net
1x 171853601 041 VW Etumerkki, musta GTI VW Classic parts
1x Vaihdevivuston huoltosarja Ebay.de
2x 161837219 Avainaihio Volkswagen VW Classic parts
1x 147867241 01C Kojelaudan kehys, käytetty Ebay.de
Ja tulpiksi olisin hirveeseen 5e kpl hintaan ostanut alkuperäiset 101000006AA
nämä kaikki löytyy tallista heti
2x 171512333 Takaiskunvaimentimen yläpään kumi, ala Slamit.net
2x 171512335 Takaiskunvaimentimen yläpään kumi, ylä Slamit.net
2x 171512135 Takaiskunvaimentimen yläpään suojakuppi Slamit.net
1x 037121005C Vesipumppu Slamit.net
1x 171199214F Moottorin tukikumi 74,4mm Slamit.net
1x 171199339 Moottorin tukikumi VW Heritage
2x N0120681 VW Etumerkin kiinnike Slamit.net
1x 171853601 041 VW Etumerkki, musta GTI VW Classic parts
1x Vaihdevivuston huoltosarja Ebay.de
2x 161837219 Avainaihio Volkswagen VW Classic parts
1x 147867241 01C Kojelaudan kehys, käytetty Ebay.de
Ja tulpiksi olisin hirveeseen 5e kpl hintaan ostanut alkuperäiset 101000006AA
Jonde:
Sorry, en tiennyt että olet ryhtynyt Mk1 alkuperäisosadiileriksi ihan täysin. ;)
Pistä lista tulemaan, mitä sinulla on nurkissa ja katso kuvista, mitä Golffini voisi tarvita....
Ainakin tarvetta: Keskikonsoli (ehjillä) lisämittarin telineillä, tavaratilaan oikean puolen sivumuovi (sitä en vielä ennättänyt tilata)
Sattuneesta syystä erääseen alkuperäisosatoimittajaan on melkoisen hyvä yhteys myös. ;)
Noista osista aika moni oli 1.8 DX GTI specifinen, en arvannut että sinulla niitä olisi...
Tulpat voin toki ostaa silti 4x 101000006AA, VW- laatikossa niitä ei enää tunnu saavan uutena.
Raapuska:
Golf menee työnalle parin viikon päästä, täytyy tutkia kaipaako K-Jetronic huoltoa.
Mekaanisen ruiskun osat lienevät kiven alla, joten hyvä tietää myös !
Lucifer:
Kamein ilmanotto lähtee konepellistä ja ehkä vaihdan tuon puskurinkin vielä pesurittomaan ja taltioin alkuperäisen pesuriversion varaston nurkkaan. ;)
Sorry, en tiennyt että olet ryhtynyt Mk1 alkuperäisosadiileriksi ihan täysin. ;)
Pistä lista tulemaan, mitä sinulla on nurkissa ja katso kuvista, mitä Golffini voisi tarvita....
Ainakin tarvetta: Keskikonsoli (ehjillä) lisämittarin telineillä, tavaratilaan oikean puolen sivumuovi (sitä en vielä ennättänyt tilata)
Sattuneesta syystä erääseen alkuperäisosatoimittajaan on melkoisen hyvä yhteys myös. ;)
Noista osista aika moni oli 1.8 DX GTI specifinen, en arvannut että sinulla niitä olisi...
Tulpat voin toki ostaa silti 4x 101000006AA, VW- laatikossa niitä ei enää tunnu saavan uutena.
Raapuska:
Golf menee työnalle parin viikon päästä, täytyy tutkia kaipaako K-Jetronic huoltoa.
Mekaanisen ruiskun osat lienevät kiven alla, joten hyvä tietää myös !
Lucifer:
Kamein ilmanotto lähtee konepellistä ja ehkä vaihdan tuon puskurinkin vielä pesurittomaan ja taltioin alkuperäisen pesuriversion varaston nurkkaan. ;)
Ei mulla mitään listaa ole noista, kun noita osia niin monta laatikollista kertynyt.
Tota listaa lukiessa muisti vaan että, tollasia siellä on pyörimässä.
Ja toi mun gls on niin lähellä gti:tä että ero on lähinnä vain etupenkeissä ja siinä että ei ole ruiskua vaan kaasari.
Noita tulppia saa tolla oem numerolla klassikista tilattua. Sieltä eilen katon että reilun vitosen maksaa kpl.
Mä voin noi kamein konepellin lärpäkkeet kelpuuttaa omaani.
Tota listaa lukiessa muisti vaan että, tollasia siellä on pyörimässä.
Ja toi mun gls on niin lähellä gti:tä että ero on lähinnä vain etupenkeissä ja siinä että ei ole ruiskua vaan kaasari.
Noita tulppia saa tolla oem numerolla klassikista tilattua. Sieltä eilen katon että reilun vitosen maksaa kpl.
Mä voin noi kamein konepellin lärpäkkeet kelpuuttaa omaani.
Onko tässä kori missä kunnossa?
Vai klikkaillaanko tässä vaan netistä pahvilaatikkokaupalla ooeeämmää ja sitten huomataankin, että koppa olikin läpilaho?
Ihan vaan mielenkiinnosta kysyn, kun useinhan kori ei tämän ikäisissä enää ihan uudenveroisessa kunnossa ole. Vaikka auto muuten olisikin päältä ihan siisti, kuten tämäkin näyttää olevan.
Vai klikkaillaanko tässä vaan netistä pahvilaatikkokaupalla ooeeämmää ja sitten huomataankin, että koppa olikin läpilaho?
Ihan vaan mielenkiinnosta kysyn, kun useinhan kori ei tämän ikäisissä enää ihan uudenveroisessa kunnossa ole. Vaikka auto muuten olisikin päältä ihan siisti, kuten tämäkin näyttää olevan.
Eikai ne uudet pisteosatkaan pahvilaatikossa estä korin ehostamista? Maalauksestahan olikin jo mainintaa tuolla aiemmin. Ykkösestähän kyllä mätää löytyy satavarmasti ku kaivelee aikansa ,mutta eihän se ole ku korjaa pois.
Hieno lähtökohta projektiin kyllä. Gti ykkösessä on sitä jotain, pietään peukkuja projektille. Alkaa olla jo harvassa hyvät yksilöt ja etenkin suomessa.
Hieno lähtökohta projektiin kyllä. Gti ykkösessä on sitä jotain, pietään peukkuja projektille. Alkaa olla jo harvassa hyvät yksilöt ja etenkin suomessa.
Kori on verrattain hyvässä kunnossa:
- Ei "ainuttakaan" ruostekukkaa ulkokuoressa, kaikki luukkujen reunat ruosteettomat jne
- Kaaret myös ruosteettomat muovikaarien alla
Auto on tosiaan ollut Ruotsin lapissa koko ikänsä ja on ikäänsä nähden "hyvässä kunnossa"...
Tähän mennessä ainoa ruostekukka on löytynyt tankinkorkin juuresta, kuvien vasen takakulma korjattu huonosti (Muttei ruostetta). Pohjassa ainoa ruostekohta löytyi vasemman etupyörän takaa ja sen hitsautan kuntoon ennen uusintatarkastusta....
Mitä jabajeen kommenttiin tulee:
Tulevalle kesälle pistetään tekniikka ja alusta, pisteosat jne kuntoon.
Ensi talvena haaveissa olisi ylimaalaus ja korin virheet kuntoon.Piste.
Eli tälle kaudelle lopputulos ei ole lähellekään virheetön, mutta tämä on Step 1
- Ei "ainuttakaan" ruostekukkaa ulkokuoressa, kaikki luukkujen reunat ruosteettomat jne
- Kaaret myös ruosteettomat muovikaarien alla
Auto on tosiaan ollut Ruotsin lapissa koko ikänsä ja on ikäänsä nähden "hyvässä kunnossa"...
Tähän mennessä ainoa ruostekukka on löytynyt tankinkorkin juuresta, kuvien vasen takakulma korjattu huonosti (Muttei ruostetta). Pohjassa ainoa ruostekohta löytyi vasemman etupyörän takaa ja sen hitsautan kuntoon ennen uusintatarkastusta....
Mitä jabajeen kommenttiin tulee:
Vai klikkaillaanko tässä vaan netistä pahvilaatikkokaupalla ooeeämmää ja sitten huomataankin, että koppa olikin läpilaho?
Tulevalle kesälle pistetään tekniikka ja alusta, pisteosat jne kuntoon.
Ensi talvena haaveissa olisi ylimaalaus ja korin virheet kuntoon.Piste.
Eli tälle kaudelle lopputulos ei ole lähellekään virheetön, mutta tämä on Step 1
ATS:t lähtivät tismalleen samanlaisen (Mutta tuhannesti hienomman) 1983 GTI:in alle siirtopyöriksi, joka täällä foorumillakin tunnetaan...
BBS:t ovat mallia "Sofort Kaufen". ;)
Classic Partsin pisteosia alkaa kerääntymään nurkkiin:
BBS:t ovat mallia "Sofort Kaufen". ;)
Classic Partsin pisteosia alkaa kerääntymään nurkkiin:
Alustanosiakin tupsahti taas joitakin:
Konehuoneesta ja kojelaudan alta lähti vajaa 10m soittimen ja keulalla olleiden lisäpitkien johdotuksia, samoin "vääränlainen" soitin ja oviin puhkotut kaiuttimet ruuvailin irti.
Alla myös 6x9:ille puukotettu vanha hattuhylly, joka päätyi sekin roskalaatikkoon.
Konehuoneesta ja kojelaudan alta lähti vajaa 10m soittimen ja keulalla olleiden lisäpitkien johdotuksia, samoin "vääränlainen" soitin ja oviin puhkotut kaiuttimet ruuvailin irti.
Alla myös 6x9:ille puukotettu vanha hattuhylly, joka päätyi sekin roskalaatikkoon.
Vannehankintojakin tuli tehtyä.
Ebaysta bongasin yllätys-yllätys BBS RS:t. ;)
Mk1:siä katselleensa juuri mikään muu ei näyttänyt oikealta ja loppuen lopuksi Bulgariasta saapuikin viime viikolla DHL:n kyydillä 4kpl juuri kunnostettuja 7x15" 4x100 ET25 RS:iä.
Tulisipa se kesä jo.....
Myyjä oli Ebay:n ilmoituksen Briteissä, mutta oston jälkeen selvisi, että Paypal- maksu meneekin Bulgariaan. Anyway vanteet virheettömät, lipat uudet ja juuri kiillotetut, uudet pultit, keskiöt ja kehät maalattu jne.
Saman tien ostattelin vielä Japanin mallin punaiset BBS- lätkätkin matchaamaan GTI:hin. ;)
Ebaysta bongasin yllätys-yllätys BBS RS:t. ;)
Mk1:siä katselleensa juuri mikään muu ei näyttänyt oikealta ja loppuen lopuksi Bulgariasta saapuikin viime viikolla DHL:n kyydillä 4kpl juuri kunnostettuja 7x15" 4x100 ET25 RS:iä.
Tulisipa se kesä jo.....
Myyjä oli Ebay:n ilmoituksen Briteissä, mutta oston jälkeen selvisi, että Paypal- maksu meneekin Bulgariaan. Anyway vanteet virheettömät, lipat uudet ja juuri kiillotetut, uudet pultit, keskiöt ja kehät maalattu jne.
Saman tien ostattelin vielä Japanin mallin punaiset BBS- lätkätkin matchaamaan GTI:hin. ;)
Mitä raati sanoo rengastuksesta, ajatuksena olisi saada GTI melko matalaksi?
Menekö 50- profiilinen sivulistailuksi vai mennäänkö 45- profiilisella suosiolla (kuten pääosin Googlen perusteella tuntuu olevan) Ajettavampi ehkä 50-profiilisella, mutta onko suurta eroa / väliä?
165/45/15
vai
165/50/15
Kommentteja kiitos, jos tällä viikolla saisi renkaat tilaukseen. ;)
Vanne siis 7x15"
Menekö 50- profiilinen sivulistailuksi vai mennäänkö 45- profiilisella suosiolla (kuten pääosin Googlen perusteella tuntuu olevan) Ajettavampi ehkä 50-profiilisella, mutta onko suurta eroa / väliä?
165/45/15
vai
165/50/15
Kommentteja kiitos, jos tällä viikolla saisi renkaat tilaukseen. ;)
Vanne siis 7x15"
Ja miksi kapeampaa rengasta kun vakiona?
.....
ajatuksena olisi saada GTI melko matalaksi
mitä tulee kokoon, niin tuskin noissa ihan hirveästi sitä mukavuus eroa on.
Tuossa vertailuksi vielä 175/50/15 jos siitä on mitään apua, joskin puoli tuumaa leveämmällä vanteella.
-
- -
- Viestit: 928
- Liittynyt: 31.7.2003 1:45
- Viesti:
165/45 näyttää kuvien perusteella näistä vaihtoehdoista järkevimmältä. 50-sarjalainen on vähän jotenkin turhan korkean näköinen ja 175 taas näyttää jo pullalta..?
Vähän hassultahan se etenkin takaa/takaviistosta tuollaisella 165-sirkkelillä näyttää sitten, mutta kompromissihän tämä nyt tulee olemaan joka tapauksessa, kun noin kapeat vanteet oot menny hankkimaan. ;)
Vähän hassultahan se etenkin takaa/takaviistosta tuollaisella 165-sirkkelillä näyttää sitten, mutta kompromissihän tämä nyt tulee olemaan joka tapauksessa, kun noin kapeat vanteet oot menny hankkimaan. ;)
Kas kun ei pilata vähäisiä ajo ominaisuuksia neljällä kevyt varapyörän 125 leveellä kumilla 10" vanteelle ammuttuna.
Ehdottamasi venytys ei valitettavasti olisi fyysisesti mahdollinen. Nämä aiemmin esitetyt kombinaatiot sen sijaan ovat, ulkonäkö niissä ihan fiksu ja ajo-ominaisuudetkin säilyy ihan normaaleina.
Ensin täytyy huutaa oossomit hienosta Golfista. Iso peukku.
Jos välttämättä haluaa pikkukumit niin toi bridgestonen 165/50 on järkevin vaihtoehto. Nankikankin 165/45 ja 165/50 venyy rumasti. Ite kyl laittaisin just jotku 175/50 tai 185/45. Mulla on ollu noita 165/50 bridgestoneja alla mk1 golfissa ja jetassa sekä mk2 jetassa. Löytyy yks sarja vähän ajettuja jos kiinnostaa.
Jos välttämättä haluaa pikkukumit niin toi bridgestonen 165/50 on järkevin vaihtoehto. Nankikankin 165/45 ja 165/50 venyy rumasti. Ite kyl laittaisin just jotku 175/50 tai 185/45. Mulla on ollu noita 165/50 bridgestoneja alla mk1 golfissa ja jetassa sekä mk2 jetassa. Löytyy yks sarja vähän ajettuja jos kiinnostaa.
Bridgestone Potenza on niin julmetun kapee, joskus mittasin kulutuspinnan leveydeks 13senttiä. Nangkang NS-II tosiaan venyltään rumempi, mutta sentään 15senttiä leveä.
175/50 ehdotellaan täältä. Halkasija erookin hurja sentti kun vertaa (teoriassa) 165/50siin.
se on mun mielestä toi 15" hiinä-ja-hiinä et se on liian iso vanne koko autoon, jonka takia vaatii suht pienen kumin ettei mee hassun näköseks... sen takia omaan silmään toimis parhaiten ehkä se 165/45 -kumi. Nankang venyy mun mielestä rumasti (jotenkin kauheen kulmikas), et jos vaan on joku muu vaihtoehto merkiks, ni harkitsisin.
Tässähän saatiin vilkasta keskustelua aikaan. ;)
Kyllä- ehdotetulla rengastuksella tehdään kompromissi ulkonäön ja ajettavuuden välillä, mutta kyseessä on harrasteauto, jonka tosiasiallinen käyttötarkoitus on kesäisin jätskin ostaminen Kaivopuistosta, Bugrunin reissu ja työmatka kesäisin toimistolle.
Olen kerrankin onnellisessa tilanteessa, että käyttöauto ja harrasteauto ovat erikseen, eli mielestäni nyt voi vähän hölmöillä. :D
Tässä 7x15 ET25 195/45/15
Omaan silmään pikkuisen suuren näköiset.
7x15 175/50/15
Not bad?
7x15 165/50/15
7x15 165/45/15
KUVA 2
Ehkä se 165/45 tai 165/50 on se paras kuitenkin?
Madallus pitää olla sitten samassa suhteessa....vrt vihreä Golf 165/45 renkailla. ;)
Kyllä- ehdotetulla rengastuksella tehdään kompromissi ulkonäön ja ajettavuuden välillä, mutta kyseessä on harrasteauto, jonka tosiasiallinen käyttötarkoitus on kesäisin jätskin ostaminen Kaivopuistosta, Bugrunin reissu ja työmatka kesäisin toimistolle.
Olen kerrankin onnellisessa tilanteessa, että käyttöauto ja harrasteauto ovat erikseen, eli mielestäni nyt voi vähän hölmöillä. :D
Tässä 7x15 ET25 195/45/15
Omaan silmään pikkuisen suuren näköiset.
7x15 175/50/15
Not bad?
7x15 165/50/15
7x15 165/45/15
KUVA 2
Ehkä se 165/45 tai 165/50 on se paras kuitenkin?
Madallus pitää olla sitten samassa suhteessa....vrt vihreä Golf 165/45 renkailla. ;)
Viimeksi muokannut Harri, 26.2.2013 14:59. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Ai ai kyllä tulee ikävä vanhaa omaa ykköstä kun noita kuvia katselee.Oma http://www.fvwa.sitefactory.fi/data/2325.jpg
Saako olla utelias että paljonko menee euroja kun laittaa kaikki uusiksi alustaan laadukkaita osilla?
Saako olla utelias että paljonko menee euroja kun laittaa kaikki uusiksi alustaan laadukkaita osilla?
Tein rengastilauksen asiantuntevaan rengasliikkeeseen Herttoniemeen:
http://www.helsinginrengaspalvelu.fi/
Katsotaan mitä tuleman pitää, olettaisin että Nankangit. ;)
http://www.helsinginrengaspalvelu.fi/
Katsotaan mitä tuleman pitää, olettaisin että Nankangit. ;)
Palaa sivulle “Projektiosasto”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 18 vierailijaa