Neuvoja 1.9TD aaz koneen "piristykseen"

Vain dieseleihin liitttyvät asiat

Valvoja: ffp jäsenet

FastVR6
-
Viestit: 89
Liittynyt: 14.3.2005 17:03

Neuvoja 1.9TD aaz koneen "piristykseen"

ViestiKirjoittaja FastVR6 » 15.6.2006 21:15

Jep eli olen selaillut noita muita topiceja mutta ajattelen silti kysyä näitä asioita jos vaikka saisi kaikkiin vastauksen tänne niin ei tarvitse etsiä...

Eli jos laitan autooni välijäähdyttimen niin eikös sen joudu muutos katsastamaan?ja joutuuko hankkimaan jostain todistuksen esim. teho muutoksista vai riittääkö vaan että menee konttorille ja siellä katsovat että onhan se siellä ja kirjoittavat rek.otteeseen??

Ja sitten ajatuksena on vaihtaa jossain vaiheessa turbo (yllätys yllätys) mikä turbo olisi sopiva joka mahdollisimman pienillä muutoksilla kävisi tuohon koneeseen?tehotavoite olisi reilu 100hv.

Jos laitan nuo yllä mainitut vermeet niin kannattaako pakoputkesta tehdä hieman suurempi vai riittääkö vakio mitat?ja kannattaako/tarvitseeko koneeseen laittaa jotain muita palikoita toiminnan /kestävyyden takia ?

Ja viellä yksi kysymys eikös tuota 1.9 konetta ole tdi:nä myös ja onko miten vaikea prosessi vaihtaa moinen mylly autoon?

Tuossapa niitä olisi tyhmiä kysymyksiä joillekin itsestään selvyyksiä mutta itse en noista diesel koneista niin paljon tiedä eli jätetään vastailu viisaammille.

Ja kiitos jo etukäteen kaikista vastauksista...

tmosth
-
Viestit: 181
Liittynyt: 16.9.2003 17:27

ViestiKirjoittaja tmosth » 16.6.2006 17:48

kyllä ton 100hp saa ilman turbon vaihtoa ;) syöttöä ja ahtoja lisää!

VwVento
-
Viestit: 285
Liittynyt: 2.9.2004 19:08

ViestiKirjoittaja VwVento » 20.6.2006 23:17

Älä ees ajattele vaihtaa sen paikalle TDI :tä. VALTAVA työmäärä / osien uusiminen kaasupoljinta myöten: vaihto ei tuo sitä hyötyä mitä näet vaivaa siihe työhön.

Putko
-
Viestit: 1564
Liittynyt: 1.8.2004 18:23
Viesti:

ViestiKirjoittaja Putko » 21.6.2006 1:02

Viime kesänä itse vaihdoin TD->TDI vielä ei ainakaan ole kaduttanut yhtään. jos on uudempi kuin -96 niin taitaa jarrutkin olla jotaikuin suoraan sopivat...

Slantsix
-
Viestit: 5867
Liittynyt: 23.7.2003 11:36
Viesti:

ViestiKirjoittaja Slantsix » 21.6.2006 1:34

Sarjassamme tyhmä kysymys, mutta miten hitossa -97 TD nostetaan ahtoja.
Tangon lyhennys vähentää vain ahtoja.Bleedaus ja kummasta letkusta?
Ja mistä niitä syöttöjä väännetään lisää, kuvien ja rautalangan kanssa kiitos.

MJF
-
Viestit: 1434
Liittynyt: 27.7.2003 23:17

ViestiKirjoittaja MJF » 21.6.2006 1:50

Sarjassamme tyhmä kysymys, mutta miten hitossa -97 TD nostetaan ahtoja.
Tangon lyhennys vähentää vain ahtoja.Bleedaus ja kummasta letkusta?
Ja mistä niitä syöttöjä väännetään lisää, kuvien ja rautalangan kanssa kiitos.


Eikös sitä tankoa pidäkin jatkaa ahtojen nostamiseksi.
Syöttöä lisätään syöttöruuvista joka on pumpun takaosassa suutinputkien yläpuolella. Hommaan tarvitset 13mm lenkki-avaimen ja tasapäisen ruuvimeisselin. 13mm lukitusmutteri auki ja ruuvia ~1/4 kierros kerrallaan kiinnipäin. Kokeile välillä miten tilanne muuttuu. Kiinnipäin on lisää syöttöä. Tyhjäkäynti nousee samalla ja sitä lasketaan pumpun ja kannen välissä olevasta ruuvista. Kuvat löytyy Jetmanin kotisivuilta. Sieltä löytyy myös ohjeet ahdonalaisen syötön lisäämiseen.

Slantsix
-
Viestit: 5867
Liittynyt: 23.7.2003 11:36
Viesti:

ViestiKirjoittaja Slantsix » 21.6.2006 1:53

Tanko ei pitene enää, se on maksimi asennossa ja ahdot on 0.6bar. Eli lähellä vakioita.

MJF
-
Viestit: 1434
Liittynyt: 27.7.2003 23:17

ViestiKirjoittaja MJF » 21.6.2006 2:01

No sitten voi vaikka porata reikiä turbon painepuolelta hukkaportin kellolle menevään letkuun. Mulla oli joskus muistaakseni 2kpl 3mm terällä porattuja reikiä letkussa, paineet 0,7 => 1,2 bar. Tuo reikien poraaminen toimi paljon paremmin mitä yhdenmallinen paineenalennussäädin mitä kokeilin. Paineensäätöä

Slantsix
-
Viestit: 5867
Liittynyt: 23.7.2003 11:36
Viesti:

ViestiKirjoittaja Slantsix » 21.6.2006 2:04

Kumpaan letkuun, kun painekellolle menee 2 letkua.

MJF
-
Viestit: 1434
Liittynyt: 27.7.2003 23:17

ViestiKirjoittaja MJF » 21.6.2006 2:09

En tiiä miten siellä ne letkut menee, mutta ykskutosen Garretissa lähtee paineputki kompuran ulkokehältä kellolle. Ja joku mikälie paluuputki kellolta menee kompurapesän keskelle imureikään. Eli reiät ahtimen painepuolelta lähtevään letkuun.

Slantsix
-
Viestit: 5867
Liittynyt: 23.7.2003 11:36
Viesti:

ViestiKirjoittaja Slantsix » 21.6.2006 2:49

Hmm, pitää tutkia noita letkuja enemmän mistä mikin menee...

Putko
-
Viestit: 1564
Liittynyt: 1.8.2004 18:23
Viesti:

ViestiKirjoittaja Putko » 21.6.2006 3:10

tuossa taitaa toinen mennä alipaine puolelle. Kannattaa lisätä ensin syöttöjä, jos vaikka on niin pienellä että ei siksi ahda enempää.

k.i.s.s.
-
Viestit: 25
Liittynyt: 21.3.2006 0:37

ViestiKirjoittaja k.i.s.s. » 25.6.2006 17:49

Tanko ei pitene enää, se on maksimi asennossa ja ahdot on 0.6bar. Eli lähellä vakioita.


Onkos EGR:n tilalla jo laippa? Ettei vaan se vuoda paineita. Ja mulla ahtaa vakiona 6,5bar:a Passat 19TD AAZ koneella

Koppa
-
Viestit: 87
Liittynyt: 23.9.2004 19:38

ViestiKirjoittaja Koppa » 25.6.2006 19:15

vakiona 6.5bar...? no jo on ahtoja... :)


Palaa sivulle “Tekniikka - Diesel”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 154 vierailijaa