Redin Volkkarit Cut and Paste, mk2 värin vaihto
Valvoja: ffp jäsenet
Redin Volkkarit Cut and Paste, mk2 värin vaihto
Énnen rakenneltiin Opelia ja nykyään volkkareita.
Viimeksi muokannut redi, 12.5.2013 16:09. Yhteensä muokattu 16 kertaa.
Se on vaa ku ne vieterit just just pysyy siellä nyttenkin ja takana ei oo oikeen mahdollista katkoa, kun ne on supistettu molemmista päistä.
Villi idea olis sovittaa Golfin alusta tohon ja mikäli se jotenkin onnistuu ni ostais sitte mk3 coilit tai jotku, kun kadetin tolpissa on olkatuki yhtä puuta,
nostaa coiloverian hintaa sen verran että ovat liian kalliit tähän miinaan.
Tietty voishan takaa jättää jouset pois kokonaan tosin ei varmaa tommoset donitsit pyöri sitten.
Villi idea olis sovittaa Golfin alusta tohon ja mikäli se jotenkin onnistuu ni ostais sitte mk3 coilit tai jotku, kun kadetin tolpissa on olkatuki yhtä puuta,
nostaa coiloverian hintaa sen verran että ovat liian kalliit tähän miinaan.
Tietty voishan takaa jättää jouset pois kokonaan tosin ei varmaa tommoset donitsit pyöri sitten.
-
- -
- Viestit: 88
- Liittynyt: 17.3.2007 16:22
pappa- igor, tuollahan se lukee Astra H (eli se uusin astra) peltivanteet, 1.4 ja 1.6 koneisissa on 4x100 jako ja suuremmilla moteilla varustetuissa kiinnitys viidellä pultilla. Ovh 141,90e / KPL ku kysyin euromasterilta, päätin ostaa käytettynä, mutta niitä harvemmin on vaan tarjolla. Olisin kyllä suhteilla saanut sopivan alennuksen tuosta ovh:stakin, mutta tuntu silti liian kalliilta tohon läjään.
Vannetukusta 77,30e/kpl
http://www.vannetukku.fi/-p-2503.html
Huomioitavaa on, että keskireikä vaatii hieman työstöä sopiakseen VAG-laitteisiin.
Ja saksastahan näitä löytyy kanssa:
http://www.vannetukku.fi/-p-2503.html
Huomioitavaa on, että keskireikä vaatii hieman työstöä sopiakseen VAG-laitteisiin.
Ja saksastahan näitä löytyy kanssa:
Viimeksi muokannut kilpijoki, 27.5.2008 7:49. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Mak383, No se pitää kyllä paikkansa ja paikkailtuhan tuota onkin ihan riittämiin ja tullaan vielä paikkaamaankin vaikka kuinka. Viime leimalla inssi löi takajousen etupuolelle palkkiin reijän ja syylarin alla olevaan palkkiin kaksi ja totesi että ompas kumman kovapeltinen Kadetiksi :D Etulokasuojasta löytyi myös 2 reikää, mutta inssi sano et jospa noihin puututtais vasta ens vuonna.
Niin juu ja noista vanteista vielä. Se keskireikä tosiaan on Opeleissa jonkun millinosan pienempi kuin VAG vehkeissä. Ne saa kyllä paikalleen pultteja kiristämällä, mutta irroituksessa menee melko varmasti vanne kieroksi :D Kannattaa siis snurrailla keskireikiä ihan suosiolla.
Nimim. Opelin vanteita lekalla, rälläkällä ja kaasupillillä Volkkarista irroittanut :)
Niin juu ja noista vanteista vielä. Se keskireikä tosiaan on Opeleissa jonkun millinosan pienempi kuin VAG vehkeissä. Ne saa kyllä paikalleen pultteja kiristämällä, mutta irroituksessa menee melko varmasti vanne kieroksi :D Kannattaa siis snurrailla keskireikiä ihan suosiolla.
Nimim. Opelin vanteita lekalla, rälläkällä ja kaasupillillä Volkkarista irroittanut :)
badboy
Konepelti tuli vaihdettua ja tummat umpiot takaisin. Pintakäsitelty mattapunasella primerilla kevyesti.
Mietiskelin tossa jos vaikka takapäätä koittais saada lähemmäs maata. Pitänee vaa hitsata jotku laput taka-akseliin ettei jouset tipu tielle.
Mulla oli tuollainen punainen munakadetti poikamiesaikoina. 1.6i ja oikein joku erikoismalli (Frisco?) kun oli Recarot ja kattoluukkukin. Kerrassaan tykkäsin kovasti, hyvä ajaa ja bensapihi ja ihan tyylikäskin mutta kun autoa pestessä tein havainnon että takakontin verhoilujen alta paljastui ruostetta niin auto lähti myyntiin. Vähän oli kyllä likainen olo myydä opeli nuorelle opiskelijaparille... Olis ollut varmaan peltisepälle aikalailla savottaa.
Jollain tapaa tuosta kadetista jäi jonkinlainen salarakkaus opeleita kohtaan jota ei ole kyllä tullut isommin mainosteltua.
Jollain tapaa tuosta kadetista jäi jonkinlainen salarakkaus opeleita kohtaan jota ei ole kyllä tullut isommin mainosteltua.
-
- -
- Viestit: 74
- Liittynyt: 24.8.2007 8:18
Siel olis taas niitä vanteita myynnissä ku moni on privalla kysynyt
http://www.opelclubfinland.fi/forum/vie ... p?t=156570
http://www.opelclubfinland.fi/forum/vie ... p?t=156570
Kyllähän se on ruma kun se on opeliski, mutta onse sentään retro ja sehän sopii tähän autoon paremmin kuin hyvin, tuli bongattua tämä tänään aamulla konalassa töihin mennessä eikä se livenäkään näyttänyt sen rumemmalta kuin kuvissa, ehkä jopa hieman paremmalta kun ei ollut sitä redi:n mainitsemaa paskaa kameraa jonka läpi oisi katsellut. ;)
-
- -
- Viestit: 188
- Liittynyt: 5.5.2008 19:41
- Viesti:
..
no nyt muistu mieleen :)
Sain tossa kesällä synttärilahjaksi 5d swallowtail Golfin mutsilta ja kaupassa käydessäni törmäsin junakeulaan joka oli sopivaan hintaan myynnissä. Oli pakko hankkia.
Golf mk1 ja junakeula säästöbussi
Tuli myös hankittua 7x15 BBS RA vanteet jotka ovat et:stä päätellen BMW:stä peräisin. Mielessä pyörii "lippien" kiillotus ja puolien maalaus kuhan jaksais. Myös 205/55 monsterikumit vaihtuu 165/50 kokoisiin.
lisää kuvia vanteista
Valmiit vanteet bongattu netistä.
Golf mk1 ja junakeula säästöbussi
Tuli myös hankittua 7x15 BBS RA vanteet jotka ovat et:stä päätellen BMW:stä peräisin. Mielessä pyörii "lippien" kiillotus ja puolien maalaus kuhan jaksais. Myös 205/55 monsterikumit vaihtuu 165/50 kokoisiin.
lisää kuvia vanteista
Valmiit vanteet bongattu netistä.
mk1
Jaa ei varmaan tuukkaan nuo bbs vanteet Obelixiin ku tuli haettua sopivampi auto vanteille eilen. Nimittäin Golf LX Diesel -83 vai onkohan -84 ku papereissa lukee käyttöönotto 12.7.1984. Oi tätä riemua! Saa nähdä koska hymy hyytyy. Kaikennäköistä puuhasteltavaa on mutta uskoisin ettei auto ole ihan huonoimmasta päästä. Ainakin joka nippeli mitä autoon on laitettu vuoden 95 jälkeen on ylhäällä ja niitähän piisaa.
Noni olishan sen ykkösen voinu sit lähempääkin hankkia :D Toisaalta hakusessa oli diesel jotta pääsee tutustumaan vääntyileviin kiertokankiin yms kivaa.
edit: hitto kun tekis mieli sovittaa bbs:iä alle, mutta ku en oo saanu aikaseks laittaa noita 165/50 kumeja päälle saatikaan sitte mitää reunojen kiillottelua edes aloittanut.
edit: hitto kun tekis mieli sovittaa bbs:iä alle, mutta ku en oo saanu aikaseks laittaa noita 165/50 kumeja päälle saatikaan sitte mitää reunojen kiillottelua edes aloittanut.
Eipä oo muovikaaria ku joku maalannut mustaksi peltikaaret ruostekorjausten yhteydessä. (helmat ja takakaaret vaihdettu). Testasin eilen toiselle puolelle bbs:iä ja kyllähän ne tosiaan aika ulos tulee :D Takana menee varmaan ihan ok 165 renkailla ku näyttää vähä kaarimankelia, mutta edessä tulee aika reilusti ulos. Mietin jos sorvauttais vähä vanteesta pois ku ne on ihan saakelin paksua kamaa.
Tossa joku kuva kyseisillä vanteilla olevasta autosta muovikaarilla.
Tossa joku kuva kyseisillä vanteilla olevasta autosta muovikaarilla.
Tuli ykköseen haettua Hessumobiilista joku made in kiina sinkkumaski parilla kympillä ton rikkinäisen orggiksen tilalle. Etuvilkut vaihdoin samalla savunvärisiin. Vähän rajottaa tekemistä kun ei oo tällä hetkellä tallia käytössä ja on hiukan viilee pihalla.
Coiloverit pistin tilaukseen ja nurkkiin on alkanut kertyä jotain turbopalikkaa.
Edit: Nyt olis jotain kuvia näppäilty.
- Tossa olis sivuprofiilia ite autosta (helmat ja kaaret oli maalattu mustaksi)
- uusi maski ja tummat vilkut asennettu.
- Tuossa olis kuva vanhasta maskista. Lisäpitkien johdot tuli noista hiirenkoloista ja oem sumarit ovat saaneet mattamustaa niskaansa.
- Kliks ja kläks jotain sisustakuvaa. (tuning spirit kaijuttimet ja motonetin penkinpäälliset olivat jo autossa)
- Tossa olis vähän osahankintoja.
Coiloverit pistin tilaukseen ja nurkkiin on alkanut kertyä jotain turbopalikkaa.
Edit: Nyt olis jotain kuvia näppäilty.
- Tossa olis sivuprofiilia ite autosta (helmat ja kaaret oli maalattu mustaksi)
- uusi maski ja tummat vilkut asennettu.
- Tuossa olis kuva vanhasta maskista. Lisäpitkien johdot tuli noista hiirenkoloista ja oem sumarit ovat saaneet mattamustaa niskaansa.
- Kliks ja kläks jotain sisustakuvaa. (tuning spirit kaijuttimet ja motonetin penkinpäälliset olivat jo autossa)
- Tossa olis vähän osahankintoja.
pienoismalleja
Joululahjaksi kun sain pari pikkuvolkkaria ni pitihän sitte mennä kännispäissään purkamaan tommonen ghia ja tuli puukotettua sisuskaluja :D Etuakselia joutui kaventamaan 5-7mm että sitä pääs laskemaan (olis muuten ottanu renkaat koriin). "Sisälokareita" ja pohjalevyä tartti myös vähän viilata että mahtui kavennettuna ja madallettuna pyörimään renkaat. Takapään laskemisen toteutin vaan pull-back moottoria nostamalla ja akselin kohdalle viilaa että mahtuu pyörii. Kuvissa eturengas on vaan työnnetty auton alle kun akseli oli sahattavana. Nyt keula on hieman korkeammalla. Tarttis matalemmat kumit että vois laskee lisää.
edit: vikassa kuvassa taitaa olla ghia ajokorkeudella.
edit: vikassa kuvassa taitaa olla ghia ajokorkeudella.
Nyt olis vähän parempaa kuvaa itse autosta. Maalipinta ei oo kummonen (joku tehny iha itee), taitaa olla märkä kuvissa.
BBS vanteista tuli hierottua lakkoja pois nitro-morsilla ja kohtuu kivastihan ne lähti. Alta paljastui jonkunlaista kiiltoa. Kanttari-ihottumaa ja muita jälkiä ja hapettumia on kyllä ihan riittämiin. Luulempa että korjailen pahimmat jotenkuten ja sitte vähä hieroo kiiltoa paremmaksi. Ei millään jaksa hifistellä.
Golffi kävi myös nosturilla ku häiritsi helisevä ääni. Öljypohjan panssari oli irti ja piti uutta pulttia sinne viritellä. Samalla tuli huomattua että kone vuotaa ja huohottaa ihan dorkana öljyä :D Ilmanputsari oli aivan musta ja imusarja märkä sisältä. Alustassa oli ainakin massaa riittävästi, mutta turha sitä mennä sörkkimään mitä sen alla on ku ei oo nyt mahdollista asiaan saada mitään korjattuakaan. Mätiä nää lienee melkeen kaikki :D
BBS vanteista tuli hierottua lakkoja pois nitro-morsilla ja kohtuu kivastihan ne lähti. Alta paljastui jonkunlaista kiiltoa. Kanttari-ihottumaa ja muita jälkiä ja hapettumia on kyllä ihan riittämiin. Luulempa että korjailen pahimmat jotenkuten ja sitte vähä hieroo kiiltoa paremmaksi. Ei millään jaksa hifistellä.
Golffi kävi myös nosturilla ku häiritsi helisevä ääni. Öljypohjan panssari oli irti ja piti uutta pulttia sinne viritellä. Samalla tuli huomattua että kone vuotaa ja huohottaa ihan dorkana öljyä :D Ilmanputsari oli aivan musta ja imusarja märkä sisältä. Alustassa oli ainakin massaa riittävästi, mutta turha sitä mennä sörkkimään mitä sen alla on ku ei oo nyt mahdollista asiaan saada mitään korjattuakaan. Mätiä nää lienee melkeen kaikki :D
-
- -
- Viestit: 177
- Liittynyt: 23.10.2006 11:06
No tuli tossa vähän tutkittua mikä hitto kolisee kääntäessä. Purin kuskinpuolen tolpan veke ja iskarinyläpäänlaakeri klappas joku sentin. Muutenkin oli hiukan rapee se yläpää ku oli ihan reikäki syöpyny sinne.
"Lämpimikseen" tuli sovitettua vannettaki siinä samalla ku sai tunkattua sen sopivalle korkeudelle. Kyl se näköjään isojen poikien puheet pitää paikkaansa että kaiken näkösiä modeja sinne saa alkaa kyhäämään että saa tonttiin.
Kuvissa vetari on kiinni korissa:
mukava työympäristö
sovitusta
Tässä vaiheessa huomasin että jengi alkoi valua nukkumaan joten ajattelin kerätä kimpsut ja kampsut kasaan. Golf jäi jäiselle parkkikselle keula pukkien varaan :(
"Lämpimikseen" tuli sovitettua vannettaki siinä samalla ku sai tunkattua sen sopivalle korkeudelle. Kyl se näköjään isojen poikien puheet pitää paikkaansa että kaiken näkösiä modeja sinne saa alkaa kyhäämään että saa tonttiin.
Kuvissa vetari on kiinni korissa:
mukava työympäristö
sovitusta
Tässä vaiheessa huomasin että jengi alkoi valua nukkumaan joten ajattelin kerätä kimpsut ja kampsut kasaan. Golf jäi jäiselle parkkikselle keula pukkien varaan :(
multa löytyy tallista vastaavan näkönen ja varmaan muutenki samanlainen tankinkorkki. Montavuotta vanha se on mutta alkuperänen paketti löytyy ja se kuuluu kiinittää silleensä että semmonen alumiininen kehys laitetaan 3 vaikka ruuvilla kiinni siihen alkp syvennykseen mikä korkin juuressa on ja se itse korkki toimii ihan samanlailla kuin alkuperänen mutta se on vaan ulkomitoiltaan isompi.
No päivitetääs tätäkin ettei pääse kokonaan unohtumaan vaikka ei ole ihmeempiä tapahtunut.
Alla on nyt gewindefahrwerk ja etupäähän tuli uudet ylätuet. Oli vissiin aikakin vaihtaa. Ylälaakerit oli romuna ja toinen takajousi poikki. Etujousijaloista lähti irrottaessa palat pois ku olivat vähän maailmaa nähneet ja takaiskarien alapäiden pultit meni poikki teräsharja/CRC käsittelystä huolimatta.
15" vanteita on myös yritetty vähän hieroa tyyliin sopivaan ghettotyyliin. Vanne kerrallaan kiinni autoon ja vaihde päällä pyörittään. 400-800-1200 papereilla. Sitten 15 egen porakoneella ja 15 egen kiillotussetillä haettiin kiiltoa. On kyllä bbs:t saanu melkosesti osumaa, mutta kai ne tossa välttää.
Kuvia ei tällä kertaa oo kun ei huvita tolla pa*kalla kameralla kuvata.
Alla on nyt gewindefahrwerk ja etupäähän tuli uudet ylätuet. Oli vissiin aikakin vaihtaa. Ylälaakerit oli romuna ja toinen takajousi poikki. Etujousijaloista lähti irrottaessa palat pois ku olivat vähän maailmaa nähneet ja takaiskarien alapäiden pultit meni poikki teräsharja/CRC käsittelystä huolimatta.
15" vanteita on myös yritetty vähän hieroa tyyliin sopivaan ghettotyyliin. Vanne kerrallaan kiinni autoon ja vaihde päällä pyörittään. 400-800-1200 papereilla. Sitten 15 egen porakoneella ja 15 egen kiillotussetillä haettiin kiiltoa. On kyllä bbs:t saanu melkosesti osumaa, mutta kai ne tossa välttää.
Kuvia ei tällä kertaa oo kun ei huvita tolla pa*kalla kameralla kuvata.
down and out :D
Noniin kumit on vanteilla ja pyörät alla. Alustaa ruuvattu hiukan alemmas. Takaa vois vielä pudottaa, mutta sitten on turha tunkea takapenkille ketään. Eli vanteet 7x15 ET13 ja takana 10mm lätyt (et3). Renkaat 165/50-15 Bridgestonet ja edessä negatiivista camberia.
edit: Oli tikkurilassa eilen hyvin Volkkarit edustettuina :) Tuli itekki pyörittyä melkeen koko päivä/yö liikenteessä.
APUUVA
Noniin.
Sain eilen kortin takasin vihdoin ja viimein eilen. Tosin juuri VW Openin jälkeen alkoi Golffissa ohjaus temppuilemaan.
oireet: ei palauta, jähmeä lähdettäessä kääntämään, erittäin v-mäinen ajaa.
uusittu ennen oireita: iskarit/jouset (coilover) +iskarin yläpäät, hammastanko (edellinen omistaja), takapyörien laakerit
uusittu oireiden jälkeen: alapallonivelet (toinen oli romu), ulommat raidepäät joista oli kumit rikki (sisemmät vaikutti hyviltä), jarrut tarkastettu ja vaihdettu takasylinterit.
huomioitavaa: auto on matala, edessä ei ole pohjaanlyöntikumeja, ohjauskulmat perseellään mutta oli myös ennen oireita
aatoksia: tontituksen johdosta hakannut uudet yläpäät rikki, hammastanko / rattiakselin ristinivel vaurioitunut tai hammastanko kääntynyt joten ristinivel ei toimi kunnolla? vetoakselin nivelet? laakerit?
Apua kaipailisin.
ps. pitää prkl kaikki jarruputket ja letkutkin vetää uusiks ku meni takaa poikki sylkkyjä vaihtaessa. leima olis edessä ja ajaminenki kiinnostais kadettiki on seisonu jo vuoden eikä oo leimaa. stn prkl
Sain eilen kortin takasin vihdoin ja viimein eilen. Tosin juuri VW Openin jälkeen alkoi Golffissa ohjaus temppuilemaan.
oireet: ei palauta, jähmeä lähdettäessä kääntämään, erittäin v-mäinen ajaa.
uusittu ennen oireita: iskarit/jouset (coilover) +iskarin yläpäät, hammastanko (edellinen omistaja), takapyörien laakerit
uusittu oireiden jälkeen: alapallonivelet (toinen oli romu), ulommat raidepäät joista oli kumit rikki (sisemmät vaikutti hyviltä), jarrut tarkastettu ja vaihdettu takasylinterit.
huomioitavaa: auto on matala, edessä ei ole pohjaanlyöntikumeja, ohjauskulmat perseellään mutta oli myös ennen oireita
aatoksia: tontituksen johdosta hakannut uudet yläpäät rikki, hammastanko / rattiakselin ristinivel vaurioitunut tai hammastanko kääntynyt joten ristinivel ei toimi kunnolla? vetoakselin nivelet? laakerit?
Apua kaipailisin.
ps. pitää prkl kaikki jarruputket ja letkutkin vetää uusiks ku meni takaa poikki sylkkyjä vaihtaessa. leima olis edessä ja ajaminenki kiinnostais kadettiki on seisonu jo vuoden eikä oo leimaa. stn prkl
^ Joo huomasin :) Kävin tilaamassa uuden hammastangon :D Sais kohta alkaa toimii.
Sain tänään saigonia 3pv. ku on poskiontelontulehdus ni kävin romiksella purkamassa vapari-d kakkiksesta 5v 020 laatikon. Hiki ja räkä lens huolella.
Oliskohan mitään ohjeita miten tommonen sovitetaan ykköseen? Vaihdevivusto, laatikon kannakkeet? Otin kakkiksesta ne kannakeraudat mukaan mitkä oli laatikos kiinni.
Sain tänään saigonia 3pv. ku on poskiontelontulehdus ni kävin romiksella purkamassa vapari-d kakkiksesta 5v 020 laatikon. Hiki ja räkä lens huolella.
Oliskohan mitään ohjeita miten tommonen sovitetaan ykköseen? Vaihdevivusto, laatikon kannakkeet? Otin kakkiksesta ne kannakeraudat mukaan mitkä oli laatikos kiinni.
1,6 diesel mk1 jettaan tuli viimesyksynä tehtyä vastaava lootanvaihto-operaatio, ja muutenhan se loota ei ole kuin nakata sinne, mutta se päädyn kannatin pitää tehdä itse (onnistuu hyödyntämällä ykkösen omaa ja sitten sitä kakkiksen kannatinta, eli niistä yhdistämällä). Takakannatin pitää ottaa siitä nelilovisesta ja pultata vain vitoslootan perään kiinni, etukannatinhan menee suoriltaan siitä startin pulttien kautta.
Vaihdevivustoon tarvii tehdä yksi muutos (olettaen että vivusto on muutoin timmissä kunnossa niveliltään), eli se yks pystytanko konehuoneen puolella jonka pituus on 10cm, täytyy jatkaa 12,5 senttiseksi. Tällä kasvatetaan vaihekepin sivuttais liikerataa niin saa sen viitosenki löytymään ilman isompia hämmennyksiä.
Toivottavasti loota on 4S-koodilla, niin voi puhua vielä "kiihtyvyydestä" vaparikoneen perässä ;)
Vaihdevivustoon tarvii tehdä yksi muutos (olettaen että vivusto on muutoin timmissä kunnossa niveliltään), eli se yks pystytanko konehuoneen puolella jonka pituus on 10cm, täytyy jatkaa 12,5 senttiseksi. Tällä kasvatetaan vaihekepin sivuttais liikerataa niin saa sen viitosenki löytymään ilman isompia hämmennyksiä.
Toivottavasti loota on 4S-koodilla, niin voi puhua vielä "kiihtyvyydestä" vaparikoneen perässä ;)
On 4S, mutta haeskelin kyllä mahdollisimman pitkiä välityksiä juurikin sen takia että tuota autoa ei oo tarkotus pitää vaparina. GC vaihteisto on vakiona jossa netistä bongaamieni tietojen mukaan 3500rpm @ 65mph ja tossa 4S:ssä 3066rpm @ 70mph joten kai se vähän parempi olis.
Sitten tuonne talliin on siunaantunut myös eko-td kakkiksen loota ja sillä on ajettu noin 190kmh mittariin. Liekkö samat välit kuin tuossa toisessa. mk2 1.6d loota: 6 4S20020 ja mk2 eko-td 5 4S14101
Semmosta vielä että netin mukaan 4S:ssä on 100mm vetarinlaipat ja ykkösen lootassa 90mm. Voiko ne vaihtaa 4pykäläisestä tuohon 5-pykäläiseen vai meneekö vetarin nivelet uusiks?
Sitten tuonne talliin on siunaantunut myös eko-td kakkiksen loota ja sillä on ajettu noin 190kmh mittariin. Liekkö samat välit kuin tuossa toisessa. mk2 1.6d loota: 6 4S20020 ja mk2 eko-td 5 4S14101
Semmosta vielä että netin mukaan 4S:ssä on 100mm vetarinlaipat ja ykkösen lootassa 90mm. Voiko ne vaihtaa 4pykäläisestä tuohon 5-pykäläiseen vai meneekö vetarin nivelet uusiks?
Eko-td:ssä on myös tuo 4S tehtaalta. Kyllä se on ihan soppeli loota myös matka-ajoon, varsinki nelivaihteisen jälkeen :) Mutta 4T olis kyllä matka-ajon kannalta paras..
Nuo 4S-lootat löytyy yleensä alle 55kw malleista, joten niissä on pienet (90mm) vetarinlaipat.. 100mm alkaa olla vasta 66kw ylöspäin ja niissäki vasta '90->
Nuo 4S-lootat löytyy yleensä alle 55kw malleista, joten niissä on pienet (90mm) vetarinlaipat.. 100mm alkaa olla vasta 66kw ylöspäin ja niissäki vasta '90->
Uutta kännykkäfotoa :D
Jotain pientä puuhasteltu... mm. juhannusreissua varten kiireellä duunattu kattohärpätin jotta saatiin neljän ihmisen lisäksi kuuden hemmon kamat roudattua hki-hanko-hki :D Oranssit vilkunlasit laitoin takaisin ja parkkivalot siirsin vilkku-umpioihin.
Jotkut tarkkasilmäiset saattaa huomata että yritin noita kiveniskumassoja vähän raaputella pois takalokasuojasta. Pitäis varmaan koittaa jotain kuumailmapuhallinkikkailua ku ei toi hiominen oikeen napise helteellä.
Kuvissa näkyvällä setupilla pystyi ajamaan vielä 5 hengen kuormalla, joskin takarenkaat raapivat koko ajan, mutta eivät ottaneet pahasti kipeää 15km matkalla.
Jotkut tarkkasilmäiset saattaa huomata että yritin noita kiveniskumassoja vähän raaputella pois takalokasuojasta. Pitäis varmaan koittaa jotain kuumailmapuhallinkikkailua ku ei toi hiominen oikeen napise helteellä.
Kuvissa näkyvällä setupilla pystyi ajamaan vielä 5 hengen kuormalla, joskin takarenkaat raapivat koko ajan, mutta eivät ottaneet pahasti kipeää 15km matkalla.
Katsastus
Tuossa parempi puolisko viime viikonloppuna kaiveli rekisteriotteen esiin ja totesi että sulla menee muuten katsastus umpeen 13.7. Tän viikon oonki sitte paininu enempi tai vähempi kolperon kimpussa ettei loppuis paperi katsasusaseman tulostimesta.
Alapallonivelet ja raidepäät vaihdoinkin jo aikasemmin joten nivelosastolle en kurkannut ollenkaan. Äänimerkin korjasin jossa vika olikin melko mielenkiintoinen. Hammastangosta oli syöpyny maapiuha irti ja voi veljet että pähkäilin että miks ei tuu maita ratille. Lämppärinpuhallintakin ihmettelin yhen illan ja purin ja mittasin kaiken mahdollisen ja sitten totesin että sulakehan sieltä tosiaan on mennyt :D Takavalonpohjaa joutui liuottamaan WD40:llä ja vähän hinkkaamaan ni alkoi oikea jarruvalokin toimimaan.
Jarruputket tuli vedettyä edestä taakse uusiksi ja takaletkut uusin samalla. Kaikki jarruosat taitaakin muuten olla uusia lukuunottamatta pääsylkkyä ja käsijarruvaijereita. Sitten alustaa ylöspäin 5cm ja pyöräyttelin romikselta hakemilleni vanteille ilmaiseksi saadut lähes käyttämättömät Nokian 185/65-14 kummit (on muuten hiton isot ykkösgolffiin). Moottori tuli myös pestyä ylhäältä ja alhaalta kun meinasi vähän olla öljymoskan peitossa takapuolelta (venakopantiiviste?).
Eilen viideltä (tunti ennen sulkemisaikaa) kyselemään että vieläkös sais katsastettua auton ja muutoskatsastettua alustasarjan.
No ei kuulemma ainakaan muutoskatsastusta kerkee tekemään. Onneksi yksi katsuri tuli sitten siihen tiskille ja suostui hommaan.
Normi tarkastukset kävi läpi ja leima muuten tyhjään paperiin :)
Kysyin sitten vielä kaksi kertaa että eikö tosiaan ole mitään huomauttamista ja vasta toisella kertaa suostui sanomaan että parkit eivät saisi olla keltaiset.
Niin tosiaan tuli tilattua uudet kilvet ja noita massoja oon koittanu vähä raaputella veke.
Alapallonivelet ja raidepäät vaihdoinkin jo aikasemmin joten nivelosastolle en kurkannut ollenkaan. Äänimerkin korjasin jossa vika olikin melko mielenkiintoinen. Hammastangosta oli syöpyny maapiuha irti ja voi veljet että pähkäilin että miks ei tuu maita ratille. Lämppärinpuhallintakin ihmettelin yhen illan ja purin ja mittasin kaiken mahdollisen ja sitten totesin että sulakehan sieltä tosiaan on mennyt :D Takavalonpohjaa joutui liuottamaan WD40:llä ja vähän hinkkaamaan ni alkoi oikea jarruvalokin toimimaan.
Jarruputket tuli vedettyä edestä taakse uusiksi ja takaletkut uusin samalla. Kaikki jarruosat taitaakin muuten olla uusia lukuunottamatta pääsylkkyä ja käsijarruvaijereita. Sitten alustaa ylöspäin 5cm ja pyöräyttelin romikselta hakemilleni vanteille ilmaiseksi saadut lähes käyttämättömät Nokian 185/65-14 kummit (on muuten hiton isot ykkösgolffiin). Moottori tuli myös pestyä ylhäältä ja alhaalta kun meinasi vähän olla öljymoskan peitossa takapuolelta (venakopantiiviste?).
Eilen viideltä (tunti ennen sulkemisaikaa) kyselemään että vieläkös sais katsastettua auton ja muutoskatsastettua alustasarjan.
No ei kuulemma ainakaan muutoskatsastusta kerkee tekemään. Onneksi yksi katsuri tuli sitten siihen tiskille ja suostui hommaan.
Normi tarkastukset kävi läpi ja leima muuten tyhjään paperiin :)
Kysyin sitten vielä kaksi kertaa että eikö tosiaan ole mitään huomauttamista ja vasta toisella kertaa suostui sanomaan että parkit eivät saisi olla keltaiset.
Niin tosiaan tuli tilattua uudet kilvet ja noita massoja oon koittanu vähä raaputella veke.
Hyvää Joulua kaikille!
Renkaat tuli laitettua Pirelli 165/80-13 ja 6x13 ET33 vanteet. Kiitoksia Vildurille ja Mustoselle
edit: ja onhan tuossa kiinalainen puskurikin paikallaan, missä ei oo pesureita ja kilpikin on siellä missä kuuluu.
Renkaat tuli laitettua Pirelli 165/80-13 ja 6x13 ET33 vanteet. Kiitoksia Vildurille ja Mustoselle
edit: ja onhan tuossa kiinalainen puskurikin paikallaan, missä ei oo pesureita ja kilpikin on siellä missä kuuluu.
Viimeksi muokannut redi, 23.12.2009 19:16. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
Olikohan tuo nyt motonetistä vai ad:lta. Molemmista pitäis saada ja etulippaa pientä ja isoa.
Joo tosiaan 1.9td moottori + 02A laatikko käytiin temeen T4:lla hakemassa. Laturi hajos Lahden paikkeilla ja 500km ilman latausta kaikki sähkölaitteet pois päältä mentiin, mutta ompahan nyt tommonen moottori sitte :D
Tässä vähän kuvaa (klikkaa suuremmaksi):
Joo tosiaan 1.9td moottori + 02A laatikko käytiin temeen T4:lla hakemassa. Laturi hajos Lahden paikkeilla ja 500km ilman latausta kaikki sähkölaitteet pois päältä mentiin, mutta ompahan nyt tommonen moottori sitte :D
Tässä vähän kuvaa (klikkaa suuremmaksi):
Vähän päivitystä. Golffin seuralaiseksi tuli hankittua tommonen Jetta C 1.5 kynttiläkoneella. Yllättävän mukava ajaa Golfin jälkeen tuommonen vakioalusta. Kaasarikone ei oikeen lämmitä joten mietinnässä olis joku digifantti, mutta johtosavotasta ei oo mitään kokemusta.
Golfiin tuli vaihdettua vanteet ja renkaat. Elikkäs Mersun 15 reikäset 8x16 ja ET jäi kaikkine kikkailuineen 19 huitteille. 1.9 moottori on vielä Akin hoivissa. Saa nähä koska sen sais kammettua keulille. Tuntuu ettei aika riitä omille autoille yhtään.
New Photos
Tästä vähän uusia kuvia. Kiitokset Dimmulle.
No välillä vois päivittääkkin.
Jetta tuli pilattua Jomeilla ja ylipienillä renkailla. Tänään myös purin pihaan siunaantuneesta umppari-GT Passatista Digifant ruutalla olevan 1.8 koneen joka olis tarkoitus tohon Jettaan heittää jossain vaiheessa. Nykysessä kun on jotain kaasarihäikkää ja öljyäkin palaa reilu litra viikossa.
Golfiin on vaihtunu myös vanteet ja mk2 GTi penkit, mutta niistä ei oo tällä haavaa kuvia. Ruiskupumpun joutu kans vaihtaa pari kertaa ennen ku löyty semmonen mikä ei vuoda.
Jotku 6x13 et 13 valssit ja 165/55 kumit
Golffissakin ennen alla olleet BBS RA:t 7x15 et13, 165/50
Jetta tuli pilattua Jomeilla ja ylipienillä renkailla. Tänään myös purin pihaan siunaantuneesta umppari-GT Passatista Digifant ruutalla olevan 1.8 koneen joka olis tarkoitus tohon Jettaan heittää jossain vaiheessa. Nykysessä kun on jotain kaasarihäikkää ja öljyäkin palaa reilu litra viikossa.
Golfiin on vaihtunu myös vanteet ja mk2 GTi penkit, mutta niistä ei oo tällä haavaa kuvia. Ruiskupumpun joutu kans vaihtaa pari kertaa ennen ku löyty semmonen mikä ei vuoda.
Jotku 6x13 et 13 valssit ja 165/55 kumit
Golffissakin ennen alla olleet BBS RA:t 7x15 et13, 165/50
16v
Juu suunnitelmat vähän muuttui Jetan suhteen ja tänään tuli haettua 16v tekniikka.
Ostakaahan siis hyvä 112hv 8 venanen poijes, muutakin passat roinaa löytyy.
Tarkoitus olis ainakin tiivisteet yms romut vaihtaa 16 naulaseen ja sitten alkaa sovitteleen keulalle jossain vaiheessa. Mietinnässä on vielä laittaisko k-jetin vaiko tuplat.
Ostakaahan siis hyvä 112hv 8 venanen poijes, muutakin passat roinaa löytyy.
Tarkoitus olis ainakin tiivisteet yms romut vaihtaa 16 naulaseen ja sitten alkaa sovitteleen keulalle jossain vaiheessa. Mietinnässä on vielä laittaisko k-jetin vaiko tuplat.
Ei oo paljoa tapahtunu mutta jotain kuitenki. Tallipaikka on saatu hankittua ja Jetta meni ekana työn alle.
Muuta ei oo vielä tehty kuin purettu tekniikka, etuakselisto ja etupään johtosarjat pois.
16v on purettu ja kansi teetettiin R-koneistuksella kuntoon. Alakerta pitäis vielä kattoa.
Golfiin tuli uusi vakioalusta kun joudun sillä tuolla paskassa kyntämään. Hammastanko ja napatapit taakse pitäis edelleenki saada aikaseksi vaihdettua.
Tuolta kuvia Jetasta.
Muuta ei oo vielä tehty kuin purettu tekniikka, etuakselisto ja etupään johtosarjat pois.
16v on purettu ja kansi teetettiin R-koneistuksella kuntoon. Alakerta pitäis vielä kattoa.
Golfiin tuli uusi vakioalusta kun joudun sillä tuolla paskassa kyntämään. Hammastanko ja napatapit taakse pitäis edelleenki saada aikaseksi vaihdettua.
Tuolta kuvia Jetasta.
Taasko siitä on hamppis tohjona? :D Muistas pistää 16v alakertaan apuakselin laakerit uusiksi, sitte uus tiiviste öljyjäähyn ja suodatinjalan väliin ja vielä uus öljypumppu, niin on huoleton tekniikka kasailun jälkeenkin. Nuo kun jää monella uusimatta konerempassa.. Jakoremmin kiristinki kannattaa käännellä ns. toisellekäsin, eli myötäpäivään kirimään hihnaa niin pysyykin halutussa kireydessä.
En oo sitä hammastankoa joutanu vielä vaihtamaan. Sillä samalla romulla oon ajanu. Pelottaa vaan että menee poorit rattiakselista.
Juu täytynee se öljypumppu laittaa. Oon miettiny sitä veden ja öljynsekotinta että pitääkö sen vai laittaisko jonkun muun jäähyn vai laittaisko yhtään mitään. Apuakselin laakerit tuppaa vissii näistä kaikista ennemmin tai myöhemmin varisemaan pois :D
Kukas osais kertoa mikä on tehokkain mk1 Jetta. Vaikka oliskin joku 110 tai 112hv ni moottorin pitäis kaiketi olla PL. Kuinka suuria osia pitää vaihtaa että olis ns. omavalmistemoottori? Ruisku ainakin vaihtunee näillä näkymin Digifanttiin, mutta se tuskin riittää vaikka kävis jotku aliteholaput hakemassa.
Juu täytynee se öljypumppu laittaa. Oon miettiny sitä veden ja öljynsekotinta että pitääkö sen vai laittaisko jonkun muun jäähyn vai laittaisko yhtään mitään. Apuakselin laakerit tuppaa vissii näistä kaikista ennemmin tai myöhemmin varisemaan pois :D
Kukas osais kertoa mikä on tehokkain mk1 Jetta. Vaikka oliskin joku 110 tai 112hv ni moottorin pitäis kaiketi olla PL. Kuinka suuria osia pitää vaihtaa että olis ns. omavalmistemoottori? Ruisku ainakin vaihtunee näillä näkymin Digifanttiin, mutta se tuskin riittää vaikka kävis jotku aliteholaput hakemassa.
No onhan siihen asennettu Jomit ja BBS:t: :D Sytytysosat on uusittu kaikki. Bensapumppu, bensaletkut, imusarjantiiviste, syylari, jakopää+vesipumppu.
Oliskohan syy rykimiseen sitte runsaassa öljyn polttamisessa vai legendaarisessa pierupurkin kaasarissa? Toki jakajan sisään vuotaa öljyä, voi seki tehä osansa.
Purkuautoksi tuli GL Jetta joka jätti saksalaisen turistin tielle ja niin auto jäi sitten mulle.
Siitä olis tarkotus ottaa noita oven- ja ikkunankahvoja + mekanismeja, bensapumput yms.
Jos tähän kakkosjediin hyödyntäis tuon 1.8 112hv ruiskukoneen mikä pyörii nurkissa.
Minun autonihan tämä ei ole vaan tyttöystävän joka ajaa sillä työväliä.
Kuvia vois laittaa jossain vaiheessa.
Oliskohan syy rykimiseen sitte runsaassa öljyn polttamisessa vai legendaarisessa pierupurkin kaasarissa? Toki jakajan sisään vuotaa öljyä, voi seki tehä osansa.
Purkuautoksi tuli GL Jetta joka jätti saksalaisen turistin tielle ja niin auto jäi sitten mulle.
Siitä olis tarkotus ottaa noita oven- ja ikkunankahvoja + mekanismeja, bensapumput yms.
Jos tähän kakkosjediin hyödyntäis tuon 1.8 112hv ruiskukoneen mikä pyörii nurkissa.
Minun autonihan tämä ei ole vaan tyttöystävän joka ajaa sillä työväliä.
Kuvia vois laittaa jossain vaiheessa.
Päivitellääs välillä... tossa kuva kesän Bug Run reissusta. Golf sen kun rullaa käyttiksenä. Vanteethan on 8,5x14 et ~13 ja 9x14 et ~3, 195/45-14 Falkenit päällä. Maavara tossa kohti varmaan kolmisen senttiä. Nyt mennään sentin ylempänä. Perus huoltojuttuja tullu muuten tehtyä. Kuvan jälkeen hioin helmat ja kaaret pellille ja maalasin uusiksi ihan vaan ettei leviä ruoste kauheesti. Paisari halkes joten se piti vaihtaa. Huohotin menee nyt vain keräilysäiliöön ja ilmakehään. Enpä oo ennen nähny niin mustaa ilmansuodatinta kun oli ennen tuota :D Akkuhan siinä on nyt takakontissa ja kaveriks laitettu suppari ja hattuhyllylle erillissarja.
Pienen motivaation sain näin kesäloman loppuun ja tuli Jettaa hiukan hipelöityä konehuoneesta.
Eli vetoakseleille tehty hiukan tilaa ja kone menossa ylöspäin. Iskaritornit pitäis seuraavaks alkaa tekee ja katotaan nyt sit jos uskaltaa alatukivarsien kiinnityspisteisiin kajota... vaikuttaa aika isotöiseltä hommalta, mutta mitä sitä ei tekis jotta sais autonsa tonttiin.
Kakkoskoppasesta ei oo vieläkään kuvaa, koitan saada otettua. Tuli Jettakeula laitettua siihen ja valot releytin bilteman sarjalla sulaneen valokytkimen vaihdon yhteydessä. Edelleen sillon tällön koitettu parantaa sitä moottorin käyntiä, mut ei kai se auta kun tökätä joku toinen moottori sinne. Ikkunahissit tuli haettua uudet VV-autosta.
Pienen motivaation sain näin kesäloman loppuun ja tuli Jettaa hiukan hipelöityä konehuoneesta.
Eli vetoakseleille tehty hiukan tilaa ja kone menossa ylöspäin. Iskaritornit pitäis seuraavaks alkaa tekee ja katotaan nyt sit jos uskaltaa alatukivarsien kiinnityspisteisiin kajota... vaikuttaa aika isotöiseltä hommalta, mutta mitä sitä ei tekis jotta sais autonsa tonttiin.
Kakkoskoppasesta ei oo vieläkään kuvaa, koitan saada otettua. Tuli Jettakeula laitettua siihen ja valot releytin bilteman sarjalla sulaneen valokytkimen vaihdon yhteydessä. Edelleen sillon tällön koitettu parantaa sitä moottorin käyntiä, mut ei kai se auta kun tökätä joku toinen moottori sinne. Ikkunahissit tuli haettua uudet VV-autosta.
Kävinkin eilen vildurin kanssa katselemassa ykkösjediä, asiallisesti siirretty korvakkeet.
16v tekniikkaa jos tuohon meinasit niin eikös yksinkertaisin ja toimivin olisi PL kokonaisuudessaan? 129hp Ke-Jet olisi juuri sopivasti jos se 130hp on maximi ykköselle, olihan noita GLI ykkösiäkin sillä 112hp 1.8. Leiman jälkeen KR imunokka paikoilleen? :D
16v tekniikkaa jos tuohon meinasit niin eikös yksinkertaisin ja toimivin olisi PL kokonaisuudessaan? 129hp Ke-Jet olisi juuri sopivasti jos se 130hp on maximi ykköselle, olihan noita GLI ykkösiäkin sillä 112hp 1.8. Leiman jälkeen KR imunokka paikoilleen? :D
K(e)-jettiä en ajatellut kyllä laittaa. Enkä tiedä mahtuuko orkkis imusarjakaan kun kone nousee jonku verta. Kaasareita oon aluks miettiny tai olishan mulla joku megaruuttaki tuolla jemmas. Katotaan nytte.
Kävin tänään laikkaamassa pikaseen iskaritorneja auki, mut laikat loppu kesken. Saa nähä mimmonen tauko nyt tulee taas kun joutuu mennä töihin muitten romuja rakentaa.
Tässä pari random kuvaa emännän öljynpolttimesta (kohta 20l menny kesän aikana).
Puskureita vois vähän ehostaa kun jaksais ja ehkä early maski vielä keulille.
PS. Myykääs joku ehjä kipillinen kuljettajanpenkki vaaleenruskeena tuohon tai sitten jotain ruskeaa koko sarja.
Kävin tänään laikkaamassa pikaseen iskaritorneja auki, mut laikat loppu kesken. Saa nähä mimmonen tauko nyt tulee taas kun joutuu mennä töihin muitten romuja rakentaa.
Tässä pari random kuvaa emännän öljynpolttimesta (kohta 20l menny kesän aikana).
Puskureita vois vähän ehostaa kun jaksais ja ehkä early maski vielä keulille.
PS. Myykääs joku ehjä kipillinen kuljettajanpenkki vaaleenruskeena tuohon tai sitten jotain ruskeaa koko sarja.
Jaa vois tännekki vähän päivitellä. Ykkösjetan kanssa on tullut riehuttua.
- Jakopäänpuoleinen koneenkannake muokattiin että saatiin vähän lisää tilaa jakopäälle.
- Etukannake muokattu
- Motti kävi reijässä
- Iskaritornit nostettu, apparinpuolelle joutu tekee 2 kertaa ku meni ensin vinoon.
Sitte alotettu leikkaamaan taas lisää tilaa vetoakseleille ja sisälokareitaki alettiin kasvattaa.
Eihän tässä mitään itua ole, mut ompahan harrastuksia.
Golffilla lähinnä tehty sitä mitä sillä kuuluukin. Ajettu. Viime tankilla pääsin 809km eikä hirveesti yli 38 litraa mahdu tankkiin vaikka ajais tyhjäksikin. Ite laskeskelin kulutukseks jotain 4.7l/100km. Vois mennä pienemmällä jos ei tarttis pysähtyä ihmettelemään jokaista töyssyä ja kuoppaa ja olis jotku oikeet renkaat.
- Jakopäänpuoleinen koneenkannake muokattiin että saatiin vähän lisää tilaa jakopäälle.
- Etukannake muokattu
- Motti kävi reijässä
- Iskaritornit nostettu, apparinpuolelle joutu tekee 2 kertaa ku meni ensin vinoon.
Sitte alotettu leikkaamaan taas lisää tilaa vetoakseleille ja sisälokareitaki alettiin kasvattaa.
Eihän tässä mitään itua ole, mut ompahan harrastuksia.
Golffilla lähinnä tehty sitä mitä sillä kuuluukin. Ajettu. Viime tankilla pääsin 809km eikä hirveesti yli 38 litraa mahdu tankkiin vaikka ajais tyhjäksikin. Ite laskeskelin kulutukseks jotain 4.7l/100km. Vois mennä pienemmällä jos ei tarttis pysähtyä ihmettelemään jokaista töyssyä ja kuoppaa ja olis jotku oikeet renkaat.
Noniin päivitellääs. Eli tallipaikka vaihtui ja tallitilan remppaamiseen ja kaljan juontiin on mennyt suurin osa tallikäynneistä. Kalusto saatiin paikalle ja tuli hankittua lisääkin samalla.
Tässä soviteltiin tulevaa korkeutta Jettaan :P
Sitten irroteltiin jarrut sekä tyhjät renkaat uusimmasta hankinnasta. Ollut varaosa-autona, joten melko puutteellinen, mutta pellit näyttäisi äkkiseltään paremmilta kuin tuossa käyttiksessä. Tämäkin on diesel alunperin. Featuring pienet takavalot, tehostamattomat jarrut ja vanha kojelauta...
Käyttistä valmisteltiin vähän talveen alustamodifikaatioilla... tässä normi 14" renkailla maavaraa.
Ja sitten 16" talvirengasta alle...
[/url]
Ja on muuten ihan karmee ajaa, Seuraavat tolpat tehdään paremmin tai jätetään tekemättä. Niin joo. Opeli pistettiin prässiin kun meni motivaatio ruiskun asennuksessa.
Tässä soviteltiin tulevaa korkeutta Jettaan :P
Sitten irroteltiin jarrut sekä tyhjät renkaat uusimmasta hankinnasta. Ollut varaosa-autona, joten melko puutteellinen, mutta pellit näyttäisi äkkiseltään paremmilta kuin tuossa käyttiksessä. Tämäkin on diesel alunperin. Featuring pienet takavalot, tehostamattomat jarrut ja vanha kojelauta...
Käyttistä valmisteltiin vähän talveen alustamodifikaatioilla... tässä normi 14" renkailla maavaraa.
Ja sitten 16" talvirengasta alle...
[/url]
Ja on muuten ihan karmee ajaa, Seuraavat tolpat tehdään paremmin tai jätetään tekemättä. Niin joo. Opeli pistettiin prässiin kun meni motivaatio ruiskun asennuksessa.
Etutolppia on jatkettu, mutta tuli jatkettua vähän liikaa ku vetoakselit ei mahtunu olemaan. Hätävarana pistin 2 kieppiä katkotut kakkiksen jouset että sain auton pyörilleen (virhe).
Takana on mk2 Jetasta peräsin olevat iskarit (oliko joku 12cm pidemmät ku orkkikset) ykköskopan vakiojousilla. Takapäässä alusta toimii pehmeesti, mutta tolppa oli v-mäinen saada paikalleen kun taka-akseli oli niin pystyssä.
Renkaat on 205/55-16 (ei mahdu kääntymään kunnolla), vanteet 7,5". Lättyjen jälkee ET edessä 30 takana 15.
Parempi olis varmaan ollu jatkaa huomattavasti vähemmän tuota tolppaa tai sitten tehä spacerit tolpan ja korin väliin. Ulompi nivel lähti kertaalleen irti akselista. Vissiin tolla setupilla jää akselit vähän lyhyeks. Pitäis vaihtaa 100mm sisäpäät tai laittaa jotain prikkaa laakerin ja vetarin ulkonivelen väliin.
Takana on mk2 Jetasta peräsin olevat iskarit (oliko joku 12cm pidemmät ku orkkikset) ykköskopan vakiojousilla. Takapäässä alusta toimii pehmeesti, mutta tolppa oli v-mäinen saada paikalleen kun taka-akseli oli niin pystyssä.
Renkaat on 205/55-16 (ei mahdu kääntymään kunnolla), vanteet 7,5". Lättyjen jälkee ET edessä 30 takana 15.
Parempi olis varmaan ollu jatkaa huomattavasti vähemmän tuota tolppaa tai sitten tehä spacerit tolpan ja korin väliin. Ulompi nivel lähti kertaalleen irti akselista. Vissiin tolla setupilla jää akselit vähän lyhyeks. Pitäis vaihtaa 100mm sisäpäät tai laittaa jotain prikkaa laakerin ja vetarin ulkonivelen väliin.
Jaa taas vois vähän päivittää, vaikka ei tässä nyt mitään kummempaa ole tapahtunut.
Tuli ostettua -84 T3 Transporter umpipaku varaosa / yöpymisvaunuksi, tässä vähän speksejä:
- 172tkm ajettu (oli mm. orkkis kytkin)
- 1.6d josta jakoremmi poikki
- värinä kuuluisa underwear blue (kalsonginsininen)
Oli siis ainoastaan tiedossa että hihna on poikki / hypännyt, en alkanut sen kummemmin tutkimaan vaan tilasin suoraa itä-suomen osatoimittajaltani (mustonenj) toisen moottorin, koska imudieseliä on saanut käyttögolffissa ihan tarpeeksi.
Tässä sitä on jo muokattu tölökkiin sopivaksi. Kiitoksia vaan kavereille T3 spec osista. :)
Tiivisteet meni uusiks ja tietty turbo tölkin öljypohja, pakosarja, yms. Imusarjaksi tuli lyhennetty D24 ku semmonen sattui nurkissa pyörimään. Kytkin tuli 228mm, turbo on ihan tölkin K14, pumpussa on hiukan karaa viistetty ja syöttöä käännetty, ei mitään ihmeellistä. Vielä muutamia hiluja tarttis niin pääsee työntämään paikalleen.
Sitten helvetin heräteostoksia kun rahat olis voinu laittaa taas johonki ihan muuhun.
Elikkäs Lenso replicat 7x16 et11 ja 8x16 et24, vanteet purettiin heti alkuun, pitää vähän puunata ennen kun viittii laittaa kiinni. Lisäksi jako pitää muuttaa pakuun sopivaksi. 8" menee varmaan eteen ja 7 tuumasia pitäis levittää molempiin suuntiin, joskus kun henkilökohtanen taantuma vähän hellittää ja kehiä löytyy sopivasti.
Tuli ostettua -84 T3 Transporter umpipaku varaosa / yöpymisvaunuksi, tässä vähän speksejä:
- 172tkm ajettu (oli mm. orkkis kytkin)
- 1.6d josta jakoremmi poikki
- värinä kuuluisa underwear blue (kalsonginsininen)
Oli siis ainoastaan tiedossa että hihna on poikki / hypännyt, en alkanut sen kummemmin tutkimaan vaan tilasin suoraa itä-suomen osatoimittajaltani (mustonenj) toisen moottorin, koska imudieseliä on saanut käyttögolffissa ihan tarpeeksi.
Tässä sitä on jo muokattu tölökkiin sopivaksi. Kiitoksia vaan kavereille T3 spec osista. :)
Tiivisteet meni uusiks ja tietty turbo tölkin öljypohja, pakosarja, yms. Imusarjaksi tuli lyhennetty D24 ku semmonen sattui nurkissa pyörimään. Kytkin tuli 228mm, turbo on ihan tölkin K14, pumpussa on hiukan karaa viistetty ja syöttöä käännetty, ei mitään ihmeellistä. Vielä muutamia hiluja tarttis niin pääsee työntämään paikalleen.
Sitten helvetin heräteostoksia kun rahat olis voinu laittaa taas johonki ihan muuhun.
Elikkäs Lenso replicat 7x16 et11 ja 8x16 et24, vanteet purettiin heti alkuun, pitää vähän puunata ennen kun viittii laittaa kiinni. Lisäksi jako pitää muuttaa pakuun sopivaksi. 8" menee varmaan eteen ja 7 tuumasia pitäis levittää molempiin suuntiin, joskus kun henkilökohtanen taantuma vähän hellittää ja kehiä löytyy sopivasti.
No nostellaas tätäkin välillä. Tölkkiin tuli tosiaan laitettua toi arpa-1.9td, mikä ei nyt sitten ihan paras yksilö ollut, mutta on sillä tullut nyt joku 15tkm pyöräytettyä mittariin ja kierrettyä tapahtumia. Tässä törkeästi joltain pöllitty kuva BIFistä
Chop shop -150mm alusta tuli laitettua. Takajousien ylälautasia nostin tuon 150mm, reilusti lyhkäsemmät iskarit joka nurkkaan. Edessä perinteiset black&decker jouset, takana on T4 heavy duty jouset ja on jäykät. Reilun madalluksen johdosta joutui tekemään nk. tie rod flipin kun raidetangot osuivat runkopalkkiin. Myös etupään nivelet on kaikki uusittu, vielä pitäis puslat jaksaa vaihtaa joskus ja muokata koiranluita että vakaaja mahtuisi olemaan omalla paikallaan. Nyt sitä ei ole. Rengaskokoa joutui myös pienentämään hieman tuosta 195/80-14:sta, jotta pyörät mahtuvat pyörimään joka tilanteessa.
Vannehommat on edelleen kesken. Talveksi tuli hommattua 15x7 AMG Pentat, joista porailin jo pultinreijät 15mm terällä. Motivaatio-ongelmia edelleen autojen kanssa.
Chop shop -150mm alusta tuli laitettua. Takajousien ylälautasia nostin tuon 150mm, reilusti lyhkäsemmät iskarit joka nurkkaan. Edessä perinteiset black&decker jouset, takana on T4 heavy duty jouset ja on jäykät. Reilun madalluksen johdosta joutui tekemään nk. tie rod flipin kun raidetangot osuivat runkopalkkiin. Myös etupään nivelet on kaikki uusittu, vielä pitäis puslat jaksaa vaihtaa joskus ja muokata koiranluita että vakaaja mahtuisi olemaan omalla paikallaan. Nyt sitä ei ole. Rengaskokoa joutui myös pienentämään hieman tuosta 195/80-14:sta, jotta pyörät mahtuvat pyörimään joka tilanteessa.
Vannehommat on edelleen kesken. Talveksi tuli hommattua 15x7 AMG Pentat, joista porailin jo pultinreijät 15mm terällä. Motivaatio-ongelmia edelleen autojen kanssa.
Joo piti pidemmät pinnapultit laittaa että sai pentat kiinni taakse, tuli laitettua 70 milliset. Mahtuis hiukan spaceriakin väliin.
Talvivanteethan käytettiin hiekkapuhallettavana ja pulverimaalattavana, jotta kestää talvea. Päälle pyöräytettiin 195/55 ja 195/65 nastarenkaat extra loadeina joten kantavuuskin täyttyy tällä kertaa joka nurkassa.
Talvi tuli vihdoin tänne eteläänkin ja hyvin tuntuis takapotku pakukin liikkuvan tuolla sohjossa vaikka etukäteen jännittikin. Huonoilla renkailla on tosin turha yrittää.
Auto ja pyörät on kuvissa likaiset, joten vanteiden väri ei ihan välity. Ovat paljon vaaleammat, Ihan ku sillä nyt niin väliä olis.
Tarjota saa 5x112 20-40mm spacereita edukkaasti. Minimissään 66.6 keskireijällä. Ei saa olla pultattavat ja ei oo pakko olla myöskään keskittävät.
Talvivanteethan käytettiin hiekkapuhallettavana ja pulverimaalattavana, jotta kestää talvea. Päälle pyöräytettiin 195/55 ja 195/65 nastarenkaat extra loadeina joten kantavuuskin täyttyy tällä kertaa joka nurkassa.
Talvi tuli vihdoin tänne eteläänkin ja hyvin tuntuis takapotku pakukin liikkuvan tuolla sohjossa vaikka etukäteen jännittikin. Huonoilla renkailla on tosin turha yrittää.
Auto ja pyörät on kuvissa likaiset, joten vanteiden väri ei ihan välity. Ovat paljon vaaleammat, Ihan ku sillä nyt niin väliä olis.
Tarjota saa 5x112 20-40mm spacereita edukkaasti. Minimissään 66.6 keskireijällä. Ei saa olla pultattavat ja ei oo pakko olla myöskään keskittävät.
Palaa sivulle “Kävijöiden kalusto”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 4 vierailijaa