Audi TT Quattro -00
Valvoja: ffp jäsenet
Audi TT Quattro -00
Jotta Slamitin pakollinen TT-kiintiö täyttyisi Harrin,Mikon sekä Joonan jäljiltä oli jonkun uhrauduttava. Sen verran hauska fiilis jäi avoversiosta. Vielä kun sattui löytymään se 165kW Quattro yksilö mikä miellytti kunnoltaan ja kilometreilta niin eipä tuohon juuri valinnanvaraa jäänyt ja Corollaakin yleisempi pohjamaalattu "crocsi" jäi käsiin Juhannuksen Tahkon reissulta. Harvemmin tulee tehtyä autokauppoja 02:00 yöllä mutta näin tällä kertaa. Kiitos Juhannusruuhkan. Kilometreja auto on nähnyt vuoden 2000 jälkeen 94tkm tähän päivään. Suomeen TT oli eksynyt vuonna 2005 ja itse nyt vasta kolmas omistaja. Edellisellä omistajalla auto oli lähinnä "pyhäauto" ja viime vuonna kilometreja oli tullut kokonaiset 1000km ja koko omistusaikana 15tkm. Nyt kun autoa on ehtinyt hieman ehostaa mieleiseksi niin tehdään nyt siitäkin topic.
Auton maalipinta on liki virheetön. Suuri syy tuohon on luultavastikin se, että autolla ei ole ajettu ainakaan Suomen talvioloissa ja sen kyllä huomaa hyvin helposti. Kiveniskuja ei juurikaan ole. Kaverin innostuttua myllytyshommista päätettiin tämäkin käydä läpi "kaiken varalta".
Kuvia löytyy täältä: http://pesukinnas.com/viewtopic.php?f=17&t=160
Autossa kun ei tullut talvirenkaita mukana oli nekin hommattava itse. Internetin syövereistä löytyi 18" S4 Avus replica vanteet liki uusilla Nokian RSI kitkoilla. Vanteet ovat perinteiseen tapaan kanttarihierotut joten väriä olisi tarkoitus laittaa pintaan ennen talvea. Tällä hetkellä kesävalsseina toimivat 2-osaiset BBS:n valmistamat Audi A6 oem vanteet koossa 8,5x19. Vanteet ovat saaneet kiiltävän mustan sävyn ja ympärillä pyörii Falkenin 225/35 renkaat. Välissä tietenkin nippu spaceria.
Alustana autossa toimii H&R coilover sarja ja luonnollisesti säätövaraa ei ole jätetty yhtään hukkaan. Tukivarsien kiinnityksiä muokattiin jotta helposti pieleen menevät camberit saataisin edes sinnepäin. Samalla autoon tehtiin perusteellinen huolto. Varmuuden vuoksi vaihdettiin myös bypassit ym. Pysähtymisestä puolestaan laitettiin huolehtimaan Brembon GT junior sarja 323mm levyineen ja 4-mäntäsine satuloineen.
Taakse laitettiin Zimmermannin levyt ja Ferodon palat. Jarrunesteiksi valittiin EBC 307 racing-nesteet.
Korin ehostuksiin kuuluvat perinteinen Quattro-Sport takadiffuusori sekä mattamusta V6 maski. Myöskin sivuvilkut ovat toistaiseksi tummat. Perinteisesti rekisterikilvenvalot,parkkivalot ja sisustan valoja on vaihdettu led-mallisiin polttimoihin. Vanhojen sulkien tilalle tuli aerotwinit ja matotkin menivät uusiksi.
Edellisen roadster TT:n oltua uudelleen ohjelmoitu,tuntui vakio melko hengettömältä. Ensiksi tuli ajatuks "onko tässä jotain vikaa" mutta ongelma ratkaistiin Karalan ohjelmalla ja johan alkoi Audi muistuttaa sitä vanhaa tuttua. Race-henkisistä soundeista puolestaan vastaa Eisenmann putkisto. Naapurit tietävät milloin tullaan kotio :)
Hinkuva tarve AUX-liitännälle sai hommaamaan uuden soittimen sekä Boseille sopivan johtosarjan sekä reunapalat. Ainoat kriteerit soittimelle olivat punaiset valot,aux-liitäntä sekä hillitty ulkonäkö. Perusrammari riitti joten Concert I vaihtui LG:n LCF600UR malliin kun tuo sattui vielä mahtumaan TT:n suojaluukun alle piiloon.
http://www.elkjopbusiness.no/img/0~510695~250~250~2
Asennusta odottelevat Audi zubehör etuhelma http://ttshop.co.uk/images/products/701502.jpg sekä Osirin sikakalliit smoke-vilkkulinssit http://ttshop.co.uk/images/large/smoked_corners4.jpg Samalla kertaa umpion sisäosat saavat väriä. Tämän viikon aikana tämän Hackmannin peltikattilan katto muuttuu mattamustaksi sekä mahdollisesti takalasi tummentuu.
Tässäpä muutama kännykkäkuva tämän hetken tilanteesta: http://tanttu.kuvat.fi/kuvat/TT/
Kiitos ja anteeksi :)
Auton maalipinta on liki virheetön. Suuri syy tuohon on luultavastikin se, että autolla ei ole ajettu ainakaan Suomen talvioloissa ja sen kyllä huomaa hyvin helposti. Kiveniskuja ei juurikaan ole. Kaverin innostuttua myllytyshommista päätettiin tämäkin käydä läpi "kaiken varalta".
Kuvia löytyy täältä: http://pesukinnas.com/viewtopic.php?f=17&t=160
Autossa kun ei tullut talvirenkaita mukana oli nekin hommattava itse. Internetin syövereistä löytyi 18" S4 Avus replica vanteet liki uusilla Nokian RSI kitkoilla. Vanteet ovat perinteiseen tapaan kanttarihierotut joten väriä olisi tarkoitus laittaa pintaan ennen talvea. Tällä hetkellä kesävalsseina toimivat 2-osaiset BBS:n valmistamat Audi A6 oem vanteet koossa 8,5x19. Vanteet ovat saaneet kiiltävän mustan sävyn ja ympärillä pyörii Falkenin 225/35 renkaat. Välissä tietenkin nippu spaceria.
Alustana autossa toimii H&R coilover sarja ja luonnollisesti säätövaraa ei ole jätetty yhtään hukkaan. Tukivarsien kiinnityksiä muokattiin jotta helposti pieleen menevät camberit saataisin edes sinnepäin. Samalla autoon tehtiin perusteellinen huolto. Varmuuden vuoksi vaihdettiin myös bypassit ym. Pysähtymisestä puolestaan laitettiin huolehtimaan Brembon GT junior sarja 323mm levyineen ja 4-mäntäsine satuloineen.
Taakse laitettiin Zimmermannin levyt ja Ferodon palat. Jarrunesteiksi valittiin EBC 307 racing-nesteet.
Korin ehostuksiin kuuluvat perinteinen Quattro-Sport takadiffuusori sekä mattamusta V6 maski. Myöskin sivuvilkut ovat toistaiseksi tummat. Perinteisesti rekisterikilvenvalot,parkkivalot ja sisustan valoja on vaihdettu led-mallisiin polttimoihin. Vanhojen sulkien tilalle tuli aerotwinit ja matotkin menivät uusiksi.
Edellisen roadster TT:n oltua uudelleen ohjelmoitu,tuntui vakio melko hengettömältä. Ensiksi tuli ajatuks "onko tässä jotain vikaa" mutta ongelma ratkaistiin Karalan ohjelmalla ja johan alkoi Audi muistuttaa sitä vanhaa tuttua. Race-henkisistä soundeista puolestaan vastaa Eisenmann putkisto. Naapurit tietävät milloin tullaan kotio :)
Hinkuva tarve AUX-liitännälle sai hommaamaan uuden soittimen sekä Boseille sopivan johtosarjan sekä reunapalat. Ainoat kriteerit soittimelle olivat punaiset valot,aux-liitäntä sekä hillitty ulkonäkö. Perusrammari riitti joten Concert I vaihtui LG:n LCF600UR malliin kun tuo sattui vielä mahtumaan TT:n suojaluukun alle piiloon.
http://www.elkjopbusiness.no/img/0~510695~250~250~2
Asennusta odottelevat Audi zubehör etuhelma http://ttshop.co.uk/images/products/701502.jpg sekä Osirin sikakalliit smoke-vilkkulinssit http://ttshop.co.uk/images/large/smoked_corners4.jpg Samalla kertaa umpion sisäosat saavat väriä. Tämän viikon aikana tämän Hackmannin peltikattilan katto muuttuu mattamustaksi sekä mahdollisesti takalasi tummentuu.
Tässäpä muutama kännykkäkuva tämän hetken tilanteesta: http://tanttu.kuvat.fi/kuvat/TT/
Kiitos ja anteeksi :)
Viimeksi muokannut tanttu, 6.11.2010 23:50. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
-
- -
- Viestit: 671
- Liittynyt: 5.8.2003 20:57
Ps. älä vedä kattoa mustaks
Tänään olisi tarkoitus teippauttaa. Katsotaan millanen tulee. Teipinhän voi ottaa poiskin jos siltä alkaa tuntumaan.
Olisit ostanu roadsterin, niin ei tarvis maalata sitä kattoa mustaksi :D
Yksi roadster on jo ollut joten piti kokeilla coupea. Itse tykkään enemmän coupen ulkonäöstä. Sitä ei tosin voi kieltää etteikö avo olisi hauska.
Eikös slamit myyny jossain vaiheessa noita Brembon sarjo n.1k € hintaan?
Jotain 900e luokkaa niitä muistaakseni myytiin polkuhintaan kun maahantuojalle oli jäänyt varastoon. Normaalihinta lienee siellä 1300-1500e sarjalle.
Vihdoinkin tuli sopiva viikonloppu tälle operaatiolle ja umpiot saivat uudet värin sekä Osirin smoke vilkkulinssit. Seuraavana viikonloppuna voisi olla etuhelman asennus.
Kuvia löytyy: http://tanttu.kuvat.fi/kuvat/TT/Valopaivitys/
Kuvia löytyy: http://tanttu.kuvat.fi/kuvat/TT/Valopaivitys/
-
- -
- Viestit: 1219
- Liittynyt: 31.10.2004 21:43
Kuvaaja ottakoon kantaa asiaan kun tietää paremmin mutta mitä nyt itse mutuilisin mistään mitään tietämättä niin tuota kun kuvattiin umpipimeässä niin tuolla lisävalolla olisi jotain tekemistä asian kanssa. Eihän se valo osu joka kohtaan samalla tapaa mitenkään.
Tuon jälkeenpäin maalatun etuspoilerin värikoodi on tsekattu ihan maalareiden käyttämällä sävyerokameralla. Voinhan tietysti olla hyvinkin väärässä ja tuossa on sävyero kun se kerran noin selkeästi näkyy.
Tuon jälkeenpäin maalatun etuspoilerin värikoodi on tsekattu ihan maalareiden käyttämällä sävyerokameralla. Voinhan tietysti olla hyvinkin väärässä ja tuossa on sävyero kun se kerran noin selkeästi näkyy.
-
- -
- Viestit: 1219
- Liittynyt: 31.10.2004 21:43
Jeps! Olen ehdottomasti samaa mieltä! Kuvaaja ottakoon kantaa sävyeroon!
En minäkään mistään mitään tiedä mutta rohkenen väittää että hopeisia ovat perkeleet!
Kyllähän noissa kieltämättä kuvien perusteella eroa on, mutta ei tuota livenä kyllä huomaa.
Kyllä toi hopea/hopeanharmaa lie yksi vaikeimmista väreistä sekoittaa kohdalleen vai mitä sanoo maalarit?
Toisaalta, näyttäkää mulle audi jossa muoviosat on oikeesti muun auton kanssa saman sävyisiä? Punainen B6?
En minäkään mistään mitään tiedä mutta rohkenen väittää että hopeisia ovat perkeleet!
Kyllähän noissa kieltämättä kuvien perusteella eroa on, mutta ei tuota livenä kyllä huomaa.
Kyllä toi hopea/hopeanharmaa lie yksi vaikeimmista väreistä sekoittaa kohdalleen vai mitä sanoo maalarit?
Toisaalta, näyttäkää mulle audi jossa muoviosat on oikeesti muun auton kanssa saman sävyisiä? Punainen B6?
Kyllä toi hopea/hopeanharmaa lie yksi vaikeimmista väreistä sekoittaa kohdalleen vai mitä sanoo maalarit?
En ole maalari mutta vastaan silti..
Tuntus olevan tuo samainen ongelma aika monissakin värissä tosiaan. Tuostakin hopeasta oli muistaakseni maalarin mukaan 13 eri sävyä. Siksipä he hienoilla laitteilla ottivat autosta näytteitä sellaisella hassulla kameralla jota itse en ole aikaisemmin nähnyt. Tuo "kamera" sitten analysoi väriä ja antoi sille oikeanlaisen värikoodin. Toki kun itse auto on maalattu 10vuotta sitten niin saattaapi siinä pieni ero tulla tuoreeseen maaliin verrattuna. Mutta en lähtisi ketään värisokeaksi sanomaan jos tuota ei erota. Ei ainakaan kukaan muu ole aikaisemmin tuota havainnut. Eikä ole omaankaan silmään kyllä osunut vaikka päivittäin tulee katseltua. Tuossakin dr_inkin laittamassa kuvassa valo heijastaa vain osaan autoon.
Oli miten oli...
Jeps! Olen ehdottomasti samaa mieltä! Kuvaaja ottakoon kantaa sävyeroon!
dr_ink: Lähinnä meinasin tuota kantaa valokuvauksellisesti, että mitenkä väri siinä muuttuu. Maalata sä et vissiin vielä osaa vaikka monitaitoinen oletkin :) Tai jos osaat niin hihkase ihmeessä niin kannan kasan osia teidän pihaan ;)
Palaa sivulle “Kävijöiden kalusto”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 41 vierailijaa