Passat 3B, vedet vuotaa sisälle
Valvoja: ffp jäsenet
Passat 3B, vedet vuotaa sisälle
Hyviä uusia vuosia kaikille!
Onko tuttu ilmiö, että 3B-Passatin kuskinpuolen takamatkustajan jalkotila tulvii vettä? Mistähän tuo vesi voisi tulla kun mikään muu paikka ei ole kostea käsituntumalla? Vettä on tullut nyt ainakin keväästä alkaen sisälle toisinaan kun vettä on satanut vähän reilummin. Vuotava lämppärin kenno tuo ei ole, koska jäähdytysnesteet eivät häviä eikä tuo maistu makealle. Mielestäni vesi ei tule oventiivisteestä eikä ikkunan tiivisteestä => testattu. En jaksaisi purkaa koko sisustaa pois vain selvittääkseni mistä auto vuotaa... =(
Ideoita?
Onko tuttu ilmiö, että 3B-Passatin kuskinpuolen takamatkustajan jalkotila tulvii vettä? Mistähän tuo vesi voisi tulla kun mikään muu paikka ei ole kostea käsituntumalla? Vettä on tullut nyt ainakin keväästä alkaen sisälle toisinaan kun vettä on satanut vähän reilummin. Vuotava lämppärin kenno tuo ei ole, koska jäähdytysnesteet eivät häviä eikä tuo maistu makealle. Mielestäni vesi ei tule oventiivisteestä eikä ikkunan tiivisteestä => testattu. En jaksaisi purkaa koko sisustaa pois vain selvittääkseni mistä auto vuotaa... =(
Ideoita?
Ja sitten kun olet putsannut roskat akun alta ni kannattaa varmaan hommata http://www.slamit.net/product_info.php?products_id=4792
Jotain tuollasta ilmanvaihdon kautta tulevaa vesijuttua ajattelinkin mutta jotenkin häiritsee, että miten sen vesi kulkeutuu apparin etukulmasta kuskinpuolen takamatkustajan jalkotilaan eikä pahemmin muualle... Kulkeeko vesi nuita ilmanvaihtokanavan putkistoja pitkin?
Minkä ihmeen takia apparin puolen jalkotilat ovat täysin kuivat...?
Hei mites tuon moottorinohjausboksin saa irti, jotta voisin putsata sieltä takaa samalla kertaa kaikki paskoot pois kun sielläkin sitä tuntuu olevan... Siinä on 10mm muttereita ainaskin 2kpl mutta pitääkö se ikkunan alareunan muovi irrottaa myös? Onko siellä takakulmassa jossain lisää nuita kiinnikkeitä?
Minkä ihmeen takia apparin puolen jalkotilat ovat täysin kuivat...?
Hei mites tuon moottorinohjausboksin saa irti, jotta voisin putsata sieltä takaa samalla kertaa kaikki paskoot pois kun sielläkin sitä tuntuu olevan... Siinä on 10mm muttereita ainaskin 2kpl mutta pitääkö se ikkunan alareunan muovi irrottaa myös? Onko siellä takakulmassa jossain lisää nuita kiinnikkeitä?
-
- -
- Viestit: 16
- Liittynyt: 20.11.2007 20:47
jokusen auton oon nähny missä akun alla oleva vedenpoistokanava on tukossa. ja sitten sisäpistokkeen johto on vedetty sisälle siitä ilmastointilaitteen kennolle menevien putkien läpivientikumista ja jätetty tiivistämättä ja kun tulee vähän reilummin vettä niin se vesi ei lähde sieltä kaukalosta mihinkään muualle kuin sisälle siitä johdon läpiviennistä. no toivottavasti tuosta tekstistä nyt jotaki ymmärtää :)
Mulla oli taannoin kanssa tulvimisongelma kuskinpuoleisen takamatkustajan jalkatilassa (passat sedan-97).
Verhoilulevyn alla-oven runkoon on kiinnitetty pultein *kiiltävä levy jossa ikkunan nostimen tlbehöörit ym. on kiinni*,niin tämän levyn kaikki kiinnityspultit olivat löysällä.
Ikkunaa pitkin valunut vesi ei mennytkään oikeaa reittiä ulos,vaan kyseisen levyn ja oven rungon välistä suoraan jalkatilaan.
Verhoilulevyn alla-oven runkoon on kiinnitetty pultein *kiiltävä levy jossa ikkunan nostimen tlbehöörit ym. on kiinni*,niin tämän levyn kaikki kiinnityspultit olivat löysällä.
Ikkunaa pitkin valunut vesi ei mennytkään oikeaa reittiä ulos,vaan kyseisen levyn ja oven rungon välistä suoraan jalkatilaan.
Mulla oli nuo pultit kyllä ihan kiinni ja mielestäni tiivisteet kunnolla paikoillaan. Purin oven toissapäivänä kun ovi ei auennut ulkokahvasta =)
Tyhjensin tänään tuon kasvimaan tuulilasin alta mutta ei ne vedenpoistoreiät mun mielestäni tukossa olleet. Olihan siellä roskaa muttei kuitenkaan niin paljoa, että se olisi vesiä pidellyt paikallaan.
Samalla kertaa tutkiskelin, että etumatkustajan kohdilla matto kun kymmenkuntasenttiä ylhäällä pohjalevystä => ei ihme ettei etumatkustajan matto kastu. Täytys nyt jollain keinolla selvittää vuotaako tulipellin ympärillä joku kohta, josta vedet valuu auton takaosaan.
Tyhjensin tänään tuon kasvimaan tuulilasin alta mutta ei ne vedenpoistoreiät mun mielestäni tukossa olleet. Olihan siellä roskaa muttei kuitenkaan niin paljoa, että se olisi vesiä pidellyt paikallaan.
Samalla kertaa tutkiskelin, että etumatkustajan kohdilla matto kun kymmenkuntasenttiä ylhäällä pohjalevystä => ei ihme ettei etumatkustajan matto kastu. Täytys nyt jollain keinolla selvittää vuotaako tulipellin ympärillä joku kohta, josta vedet valuu auton takaosaan.
Tutulla tai itse asiassa samassa perheessä ollut sama ongelma, että kuskinpuolen takamatkustajan jalkatila tulvii.
Asiaa selvitettiin sen verran, että syy johtui jotenkin konepellin "väärästä" avausmekanismista eli vedettiin konepellin aukaisevasta kahvasti liian lujasti ja liian "pitkästi" ja samalla irtosi jonkin näköinen tulppa.
Eli tulppa oli muistaakseni jotenkin siinä vaijerin yhteydessä (vaijeri kulki tulpan läpi, ainakin luultavasti) ja aina kun konepellin avasi liian rajusti tulppa lähti pois paikoiltaan ja näin ollen kaikki sadevesi valui konepellin alle ja sieltä tulpan poismenon takia suoraan auton sisälle (kuskin puoleiselle takalattialle).
Samalla vaijeri meni pois raiteeltaan ja ensi kerralla konepellin avaaminenkin tuntui todella vaikelta lähes mahdottomalta.
Toivottavasti jotain apua olisi tuosta. Kyseisessä autossa kaikki auton sisälle tulevasta vedestä johtui juuri tuosta kyseisestä mystisestä tulpasta. Enempää en osaa kertoa, koska en itse sitä ole "päämiehenä" ollutkaan korjailemassa.
Asiaa selvitettiin sen verran, että syy johtui jotenkin konepellin "väärästä" avausmekanismista eli vedettiin konepellin aukaisevasta kahvasti liian lujasti ja liian "pitkästi" ja samalla irtosi jonkin näköinen tulppa.
Eli tulppa oli muistaakseni jotenkin siinä vaijerin yhteydessä (vaijeri kulki tulpan läpi, ainakin luultavasti) ja aina kun konepellin avasi liian rajusti tulppa lähti pois paikoiltaan ja näin ollen kaikki sadevesi valui konepellin alle ja sieltä tulpan poismenon takia suoraan auton sisälle (kuskin puoleiselle takalattialle).
Samalla vaijeri meni pois raiteeltaan ja ensi kerralla konepellin avaaminenkin tuntui todella vaikelta lähes mahdottomalta.
Toivottavasti jotain apua olisi tuosta. Kyseisessä autossa kaikki auton sisälle tulevasta vedestä johtui juuri tuosta kyseisestä mystisestä tulpasta. Enempää en osaa kertoa, koska en itse sitä ole "päämiehenä" ollutkaan korjailemassa.
Tarkistin tuon läpivientikumin jo edelliskerralla ja kyllä siellä kaikki näkyvät kumit oli paikallaan ihan hyvin. Ei huvittaisi ei sitten millään alkaa purkamaan koko sisustaa kun kyseessä on käyttöauto, jolla pitäisi sitten päästä päivittäin liikkumaan.
Mulle tulee kohta ainoastaan mieleen, että vuoto on tuulilasin alta. Passatissahan on antenni takana, joten tuskin vuotaa sieltä kun takapenkinaluset on aivan kuivat.
Mulle tulee kohta ainoastaan mieleen, että vuoto on tuulilasin alta. Passatissahan on antenni takana, joten tuskin vuotaa sieltä kun takapenkinaluset on aivan kuivat.
Se vesi kulkeutuu mitä ihmeellisimpiä reittejä. Ventossa samanlaista ongelmaa ja otin kaikki lattimatot pois ja takaisin en laita ennenkuin voin olla varma että sateen jälkeen vettä ei tule lattialle. Auto on seisonnassa joten ei haittaa :-)
Ainakin kaksi paikkaa löytyi eli raitisilmasuodattimen kotelon tiivistys ja vedenpoistoreikien puhdistus. Ja ei auttanut täysin. Vielä tulee vettä sisälle. Vesi valuu apukuskin penkin edestä lattialle. Seuraava tiivistäminen on tuulilasin kohdalla, kun näyttää sisäpuolisten listojen irroituksen jälkeen että vesi tulee jostain ylhäältä...
Ainakin kaksi paikkaa löytyi eli raitisilmasuodattimen kotelon tiivistys ja vedenpoistoreikien puhdistus. Ja ei auttanut täysin. Vielä tulee vettä sisälle. Vesi valuu apukuskin penkin edestä lattialle. Seuraava tiivistäminen on tuulilasin kohdalla, kun näyttää sisäpuolisten listojen irroituksen jälkeen että vesi tulee jostain ylhäältä...
Vastaavia ongelmia täällä mutta autona Octavia -02.
Vedenpoiston reijät ovat puhtaat, mutta kuitenkin tulee vettä sisälle.
Auto seisoo juuri parkissa ja sataa vettä, vesi valuu kytkinpolkimen kohdalta peltiä pitkin alas.
En näe mistä se tulee mutta jostain ylhäältä.
Missä vika voisi olla?
Tuulilasi on vaihdettu talvella ja selkeästi on tullut vettä pidemmän aikaa. Voisiko tuulilasin liimaus vuotaa?
Itse tein tylysti niin, että leikkasin maton kardaanitunnelin kohdalta katki ja näin sain etujalkatilan äänieristysmaton pois. Takajalkatila olikin vaikeampi, mutta sen nostin ylös ja puhallin puhaltelee kuivaksi.
Veden tulo pitäisi vaan saada lakkaamaan.
Vedenpoiston reijät ovat puhtaat, mutta kuitenkin tulee vettä sisälle.
Auto seisoo juuri parkissa ja sataa vettä, vesi valuu kytkinpolkimen kohdalta peltiä pitkin alas.
En näe mistä se tulee mutta jostain ylhäältä.
Missä vika voisi olla?
Tuulilasi on vaihdettu talvella ja selkeästi on tullut vettä pidemmän aikaa. Voisiko tuulilasin liimaus vuotaa?
Itse tein tylysti niin, että leikkasin maton kardaanitunnelin kohdalta katki ja näin sain etujalkatilan äänieristysmaton pois. Takajalkatila olikin vaikeampi, mutta sen nostin ylös ja puhallin puhaltelee kuivaksi.
Veden tulo pitäisi vaan saada lakkaamaan.
Nostetaanpas aihetta ylöspäin. Purin viikonloppuna apparin etuoven lukitusongelmien takia ja kasatessa alkoi sataa vettä. Huomasin, että vettähän tulee ihan helvaatisti ovipellin sekä sen pelin välistä, jossa kaikki sisuskalut on kiinni. Ei auttanut vaikka kuinka kiristi pultit momenttiin vaan vettä valui sieltä peltien välistä. Vesi nousi oven tiivisteen päälle ja valui siitä lattialle. Uskoisin, että sama ilmiö tapahtuu ainakin kuskinpuolen etuovessa, jos ei takaovessakin.
Onko kenelläkään tietoa, millä peltien välit kannattaisi tiivistää? Mitään tiivisteliimaa en halua käyttää, koska haluan peltien irtoavan jatkossakin toisistaan, jos tarve vaatii!
Kiitoksia vaan vinkistä kaverille, joka laitteli aiemmin keväällä privalla viestiä mahdollisesta vuotokohdasta. =)
Seuraavaksi täytyy varmaan korjata ovenjohtosarjat jokaisesta ovesta, koska ainakin kuskinpuolen takaovessa lähes kaikki johdot oli kuoriutuneet!!! Eikö VAG-konsernin johdot kestä pakkasia...? Piuhojen kuoret oli ainakin niin kovettuneita kuin voi olla ja pieni johdon taittaminen halkaisi johtimen kuoren samantien... Eipä toimi keskuslukituskaan ilmeisesti ko. ongelmien takia.
Ja minä kun ihmettelen minkä takia ranskalaisten autojen sähköjä haukutaan... =P
Onko kenelläkään tietoa, millä peltien välit kannattaisi tiivistää? Mitään tiivisteliimaa en halua käyttää, koska haluan peltien irtoavan jatkossakin toisistaan, jos tarve vaatii!
Kiitoksia vaan vinkistä kaverille, joka laitteli aiemmin keväällä privalla viestiä mahdollisesta vuotokohdasta. =)
Seuraavaksi täytyy varmaan korjata ovenjohtosarjat jokaisesta ovesta, koska ainakin kuskinpuolen takaovessa lähes kaikki johdot oli kuoriutuneet!!! Eikö VAG-konsernin johdot kestä pakkasia...? Piuhojen kuoret oli ainakin niin kovettuneita kuin voi olla ja pieni johdon taittaminen halkaisi johtimen kuoren samantien... Eipä toimi keskuslukituskaan ilmeisesti ko. ongelmien takia.
Ja minä kun ihmettelen minkä takia ranskalaisten autojen sähköjä haukutaan... =P
Niin mistä se vesi sinne oven sisään ui? Oven tiivisteestä, ikkunan tiivisteestä vai mistä?
No voishan sinne peltien väliin laittaa vaikka rakennusten ikkunoihin ja oviin tarkoitettua tiivistenauhaa, mutta meneekö se vesi sittenkään oikeaan paikkaan...? Jos se alun alkaenkin pyrkii värään väliin, en tiedä...
Yhdestä golfista saatiin vuotoa pienennettyä kun säädettiin oven salvan vastarautoja tiekemmaksi, mutta vieläkin uittaa apukuskin kynnyksen yli sisään. Epäilen kanssa että oven sisältä jostain se vesi tulee. Kuskin puoli rauhoittui kun säädettiin vastarautaa....
No voishan sinne peltien väliin laittaa vaikka rakennusten ikkunoihin ja oviin tarkoitettua tiivistenauhaa, mutta meneekö se vesi sittenkään oikeaan paikkaan...? Jos se alun alkaenkin pyrkii värään väliin, en tiedä...
Yhdestä golfista saatiin vuotoa pienennettyä kun säädettiin oven salvan vastarautoja tiekemmaksi, mutta vieläkin uittaa apukuskin kynnyksen yli sisään. Epäilen kanssa että oven sisältä jostain se vesi tulee. Kuskin puoli rauhoittui kun säädettiin vastarautaa....
Vettä sisälle..
Elikkäs Kakkoskopan Golf kyseessä ja jostain raosta työntää vettä sisälle ja todella runsaasti sekä kuskin,apukuskin ja taka jalko tiloihin mutta kuitenkin eniten tuohon kuskinpuolen jalko tiloihin. Ei johdu niistä konepellin alla olevista vedenpoisto reijistä koska ne on pidetty puhtaana. mutta kun pureskelin nuita ovipahveja oli niiden alla kunnon muovipussi ja retkipatja viritelmät jotka oli tiiviste liimalla laitettu kasaan. Että mahtaisikohan ikkunan tiiviste kusiskella ?
3B Passateissa, A4-95-> ja A6-97-> lattiamattojen rakenne on sellainen että etujalkatilan maton ja auton lattiapellin välissä on ilmatila joten sinne päässyt vesi ei kastele välttämättä etumattoa lainkaan ainakaan aluksi vaan tulee ensimmäiseksi näkyviin takajalkatiloissa. Mutta sitten kun se siellä näkyy on sitä etumattojen alla pahimmillaan sellaiset 3cm.. Siitä on helppo laskea paljonko sitä on litroissa :)
Yleinen vuotokohta yllämainituissa autoissa on raitisilmasuodattimen patruunan alla olevan suodatinkehyksen ja korin välinen liitos. Jos tuo kehys on jostain syystä irroitettu, sen takaisin laittaminen hätäisesti rikkoo takuuvarmasti siinä olevan vaahtokumisen tiivisteen ja jopas sen jälkeen lorisee vesi sisään. Sateessa ajettaessa ajoviima työntää vesipatjan vesikaukalossa sinne takakulmaan ja siitä sisään. Jokunen tullut duunissa korjattua..
Yleinen vuotokohta yllämainituissa autoissa on raitisilmasuodattimen patruunan alla olevan suodatinkehyksen ja korin välinen liitos. Jos tuo kehys on jostain syystä irroitettu, sen takaisin laittaminen hätäisesti rikkoo takuuvarmasti siinä olevan vaahtokumisen tiivisteen ja jopas sen jälkeen lorisee vesi sisään. Sateessa ajettaessa ajoviima työntää vesipatjan vesikaukalossa sinne takakulmaan ja siitä sisään. Jokunen tullut duunissa korjattua..
^Naulan kantaan!
Itsellä oli juurikin sama tilanne, 3b passat kyseessä ja vesi oli kerennyt kastelemaan jo etujalkotilankin. muuta kuin sisusta ja matto irti ja kuivumaan aurinkoon, sitten imuroitu vähintäänkin 5l vettä sieltä lattian tasolta..
ja syyllinenhän tähän oli tuo raitisilmasuodattimen kehyksen liitos. uusi vähän paksumpi vaahtomuovitiiviste ja sikaflexiä niin johan pysyy taas tiivinä.
Itsellä oli juurikin sama tilanne, 3b passat kyseessä ja vesi oli kerennyt kastelemaan jo etujalkotilankin. muuta kuin sisusta ja matto irti ja kuivumaan aurinkoon, sitten imuroitu vähintäänkin 5l vettä sieltä lattian tasolta..
ja syyllinenhän tähän oli tuo raitisilmasuodattimen kehyksen liitos. uusi vähän paksumpi vaahtomuovitiiviste ja sikaflexiä niin johan pysyy taas tiivinä.
Huomasin tänään että omassa 3B Pasuunassani tuli vettä sisälle apukuskin jalkatilaan. No, kuulin sitten tutulta kuukausi takaperin että akun alla on vedenpoistoreikä joka kannattaa tarkistaa. Akku pois ja siellähän sitä moskaa oli reiässä, eli ummessa oli. Puukotin reiän auki ruuvimeisselillä ja laskin vettä huolella reiästä läpi. Reiässä oli joku kumi joka pääsi sitten tipahtamaan sinne reikään sisälle. Onkohan siitä kumista jotain haittaa siellä ? Kun vettä tuli kuitenkin laatikon päälle kunnolla kun sitä sinne reikään suihkutin.
ja syyllinenhän tähän oli tuo raitisilmasuodattimen kehyksen liitos. uusi vähän paksumpi vaahtomuovitiiviste ja sikaflexiä niin johan pysyy taas tiivinä.
huomasinpa tässä että apparin takajalkatilaan tulee edelleen vettä. ilmeisesti takaoven tiivisteistä vuotaa, kun sieltä on märkä aina kun avaa... taas ah-niin-miellyttävää sisustan aukirepimistä tiedossa...
Nostetaanpas aihetta ylöspäin. Purin viikonloppuna apparin etuoven lukitusongelmien takia ja kasatessa alkoi sataa vettä. Huomasin, että vettähän tulee ihan helvaatisti ovipellin sekä sen pelin välistä, jossa kaikki sisuskalut on kiinni. Ei auttanut vaikka kuinka kiristi pultit momenttiin vaan vettä valui sieltä peltien välistä. Vesi nousi oven tiivisteen päälle ja valui siitä lattialle. Uskoisin, että sama ilmiö tapahtuu ainakin kuskinpuolen etuovessa, jos ei takaovessakin.
Täällä tapahtuu samaa ilmiötä, luultavasti. Vesi tulee apukuskin etujalkatilaan, takajalkatila on kuiva. En ole vielä avannut ovea, lieneekö kovin vaikea homma ? Jos vesi tulee sieltä peltien välistä niin ajattelin pistää siihen väliin sikaa oikein kunnolla ja ruuvit kii ja kuivumaan.
Ovipahvi avattu ja pellistä otin alimmat pultit auki, putsasin alareunan ovesta ja pellistä ja ruuvit kiinni ja wurthin harmaa massaa saumaan niin paljon ku pysty järkevästi laittaan. Nyt on sisätilalämppäri kuivattelemassa mattoa ja massaa, huomenna ajattelin pistää ovipahvin kiinni kun ei pitäisi sataa, toisin kuin tänään. Ja sieltä oli aivan selvästi se vesi tullut ja kyllä tuon vielä auki saa kun vetää massat mattoveitsellä halki ja raaputtelee irti.
-
- -
- Viestit: 39
- Liittynyt: 29.7.2003 11:48
3BG Passatissa tuli vettä kuskin jalkatilaan. Syynä Akkukaukalossa olevan ECU-laatikon pohjan tiiviste.
Koska ECU-laatikon pohjan kautta tulee suuri määrä sähköjohtoja sisään, saattavat johtojen liittimet päästä kastumaan. Tämä aiheutti ainakin omassa tapauksessa hyvin mielenkiintoisia oireita sateella, alla niistä muutamia:
- bensamittari heiluu täydestä tyhjään kurvaillessa ja kiihdyttäessä/jarruttaessa
- ulkolämpömittari ei toimi
- nopeusmittari hukkaa signaalin (johtaa n kpl muita ongelmia)
- ilmastointi toimii huonosti
- vakionopeudensäädin ei toimi
- kilometrit eivät kerry
- moottorijarrutus alkaa töksähtäen
Koska ECU-laatikon pohjan kautta tulee suuri määrä sähköjohtoja sisään, saattavat johtojen liittimet päästä kastumaan. Tämä aiheutti ainakin omassa tapauksessa hyvin mielenkiintoisia oireita sateella, alla niistä muutamia:
- bensamittari heiluu täydestä tyhjään kurvaillessa ja kiihdyttäessä/jarruttaessa
- ulkolämpömittari ei toimi
- nopeusmittari hukkaa signaalin (johtaa n kpl muita ongelmia)
- ilmastointi toimii huonosti
- vakionopeudensäädin ei toimi
- kilometrit eivät kerry
- moottorijarrutus alkaa töksähtäen
-
- -
- Viestit: 1158
- Liittynyt: 1.4.2007 19:09
Palaa sivulle “Tekniikka - Yleinen”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 42 vierailijaa