passat v6 tietoa kaipaisin
Valvoja: ffp jäsenet
passat v6 tietoa kaipaisin
Elikkäs onko tuosta v6 4-motion passatista minkälaisia kokemuksia? Onko tyyppivikoja? Entäs huoltojen kustannukset? Mielipiteitä kaivataan.
tdi vai bensa? itse kaipailen Tdi kokemuksia moisesta... Ainkin muutamat kaverit on noita v6 bensa motion golfeja kehuneet
V6 TDi:stä kannattaa lukea kokemuksia audifinnsiltä. Vuosimallista riippuen ovat saaneet jopa 7000€ korjausarvioita tyyppiviasta :) Jos VAG olisi saanut jättää yhden koneen suunnittelematta niin...
juu tuommoinen löytyy täältä... Kovaa ajoa vain. Ainoa tuommoinen v6 specifinen tyyppivika on tuo perämurikka, joka saattaa tiputella hiukan öljyjä-> stefan vaihtamalla kyllä korjautuu jos on korjautuakseen. Toinen mitä itse ainakin karttaisin on tiptronicci, varsinkin jos vanhempaa kuin 2003 vm. kattelee ( porukoiden pasuunasta meni laatikko paskaksi 20 000 km kohdalla, uusi laatikko vaihtaa erilailla vaihteita kuin tuo vanha). Torsen kestää ainakin auton iän, noissa ei ole ollut juurikaan vikoja jos vertaa haldexiin. Öljyn syöntiin kannattaa sitten varautua. Kone syö öljyä vaihtelevasti ( mulla menee about 0.5 l/1000 km), joillakin yksilöillä ei mene ollenkaan-> Tämä on myös ominaisuus. Huoltojen hinnassa on aina v6 lisä-> eli öljyä mahtuu enemmän koneeseen, hihnan vaihto on kallis ym ym. Varma ja kiva peli kokonaisuudessaan
Itse olen 2005 mallisella passatilla ajellut puolitoista vuotta nyt. 2.5 V6 TDI 4-motion.
Makee peli kyllä on. Muuten ollaan viattomana selvitty mutta navigaattorin johtosarjaa korjailtiin takuuseen kun navigaattorin ja monitoiminäytön välinen kommunikaatio pätki. (Laittoivat jonkun häiriösuojatun johtosarjan sinne).
Huollot eivät ainakaan vielä ole olleet mitään hirmukalliita. 30 tkm huolto maksoi 280 EUR ja 60 tkm 250 EUR.
Kuulemma noissa uudemmissa 180 hp malleissa ei ole enää nokka-akselivikojakaan.
Makee peli kyllä on. Muuten ollaan viattomana selvitty mutta navigaattorin johtosarjaa korjailtiin takuuseen kun navigaattorin ja monitoiminäytön välinen kommunikaatio pätki. (Laittoivat jonkun häiriösuojatun johtosarjan sinne).
Huollot eivät ainakaan vielä ole olleet mitään hirmukalliita. 30 tkm huolto maksoi 280 EUR ja 60 tkm 250 EUR.
Kuulemma noissa uudemmissa 180 hp malleissa ei ole enää nokka-akselivikojakaan.
Tuommoinen bensa pasuuna tosin -98 ja mittarissa 180tkm löytyy myös täältä, 5 vuotta on menty yhdessä ja ihan ok toimii edelleen. Remminvaihdot maksaa maltaita, muuten huoltaminen ihan normaalin hintaista. Manuaali+neliveto ollut täysin huoleton, tuntuis kestävän jos nyt ei lasketa "ominaisuuksia" ,"quattro kolausta" ja perämurikan hikoilua. "Ominaisuudeksi" laskisin tuon öljyn kulutuksen, öljytilavuutta löytyy 6,2l joten eipä litra vielä paljon vaikuta. Kun ostin vei n. 1l vaihtovälillä ja nyt menee yli 3l jonka selittää venakoppien kovettuneet tiivisteet, näkee ja haistaa kyllä mihin öljy menee;) Vanhuuttaan kovettuvat/vuotavat venakopan tiivisteet taitaa olla "ominaisuus" näissä kanssa ja pitäisi olla aikas helppo nakki korjata.
Muuta ei tule mieleen joten eikun kovaa ajoa vain...
Muuta ei tule mieleen joten eikun kovaa ajoa vain...
Olit oikeassa. Jäi vaivaamaan onko apinaa koijattu öljynvaihdossa. Oppikirjasta tarkistettuna parit lisädesit olisi kyllä laskutettu hallin lattialta...
Oil system capacity with oil filter:
Engine codes ACK and AGE:
Oil pump without chain drive: 5.7 ltr.
Oil pump with chain drive: 6.0 ltr.
Engine codes ALG, AMX, APR, AQD, ATX, BBG:
Vehicles ?04.99 (without oil level/oil temperature sender): 6.0 ltr.
Vehicles05.99 ? (with oil level/oil temperature sender): 5.7 ltr.
Oil system capacity with oil filter:
Engine codes ACK and AGE:
Oil pump without chain drive: 5.7 ltr.
Oil pump with chain drive: 6.0 ltr.
Engine codes ALG, AMX, APR, AQD, ATX, BBG:
Vehicles ?04.99 (without oil level/oil temperature sender): 6.0 ltr.
Vehicles05.99 ? (with oil level/oil temperature sender): 5.7 ltr.
4-Motion V6 -03
kilometrejä olisi takana 78000km. Uudesta asti on ollut perheenjäsen.
-Alussa oli sumarien vaihto operaatiot, kosteutta umpioissa.
-Kerran jätti tielle n.60tkm ajettuna. Bensapumppu sökö, valmistevika-> olisi vaihdettu automaattisesti.
-Uusin ilmiö tapahtui tänään, kun starttasin kylmiltään asteita -29. Noin puolen tunnin ajon jälkeen konehuoneesta tuli käryä/savua. Öljyä oli jostain tullut pakosarjan päälle/ympäristöön sen mitä nyt pienistä raoista pystyi havannoimaan.
Paikallisessa VW liikkeessä sanoivat, että:
A. Huohotin jäätynyt ja ruikannut öljyt pihalle. tai
B. Venttiilikopan tiivisteestä päästänyt öljyt pihalle, koska huohotin jäässä.
Öljyä lisättiin koneeseen n.1.5l ja ajoin sen jälkeen n.20km. Hieman aamuset öljyt kärytti muttei lisää öljyä ollut tullut ulos. (Onko vastaavanlaisia kokemuksia?)
Öljyä pitää lisäillä aika useasti, mutta ilmeisesti on koneen ominaisuus.
Muuten aivan mahtava auto!
Talvella en ole jäänyt ikinä kiinni mihinkään alla Nokian HP4.
Tosin kerran oli lunta 70cm, auto puski tovin lunta edestä minkä jälkeen nousi lumen päälle ja siinä sitä sitten oltiin.
-Alussa oli sumarien vaihto operaatiot, kosteutta umpioissa.
-Kerran jätti tielle n.60tkm ajettuna. Bensapumppu sökö, valmistevika-> olisi vaihdettu automaattisesti.
-Uusin ilmiö tapahtui tänään, kun starttasin kylmiltään asteita -29. Noin puolen tunnin ajon jälkeen konehuoneesta tuli käryä/savua. Öljyä oli jostain tullut pakosarjan päälle/ympäristöön sen mitä nyt pienistä raoista pystyi havannoimaan.
Paikallisessa VW liikkeessä sanoivat, että:
A. Huohotin jäätynyt ja ruikannut öljyt pihalle. tai
B. Venttiilikopan tiivisteestä päästänyt öljyt pihalle, koska huohotin jäässä.
Öljyä lisättiin koneeseen n.1.5l ja ajoin sen jälkeen n.20km. Hieman aamuset öljyt kärytti muttei lisää öljyä ollut tullut ulos. (Onko vastaavanlaisia kokemuksia?)
Öljyä pitää lisäillä aika useasti, mutta ilmeisesti on koneen ominaisuus.
Muuten aivan mahtava auto!
Talvella en ole jäänyt ikinä kiinni mihinkään alla Nokian HP4.
Tosin kerran oli lunta 70cm, auto puski tovin lunta edestä minkä jälkeen nousi lumen päälle ja siinä sitä sitten oltiin.
Avokin -00 V6 oli vuotanut öljyä hieman juurikin tuosta venttiilikopan tiivisteestä. Luultavasti tuo huohotin jäätynyt ja paineen alla tiiviste hieman haljennut. On kai jonkinasteinen tyyppivika, mutta helppo korjata. Omassa -98 V6:ssa ei merkkejä tommosesta onneksi ole, mutta olisiko vaikutusta sillä että oma on suomiauto ja avokin pirssi tuotu italiasta? Eroja huohottimessa..?? Tiedä häntä, mutta autona toi on kiva. Neliveto jees...
Manuaali sanoo öljytilavuudeksi 5l? Miten noi määrät noin heittelee?
Manuaali sanoo öljytilavuudeksi 5l? Miten noi määrät noin heittelee?
Itsellä jysähti kytkin pariviikkoa sitten alastarolla, mittarissa n200 000km. Mutta autoni ensimmäinen omistaja on ollut lohja caravans joten sillä on vedetty todella paljon vaunuja. Kytkimen vaihto oli helpohko mutta aikaa vievä homma, vw lupailtiin päivässä vaihtaa ja itsellä ja kaverilla meni parin päivän tunnit nyt ehkä vähän vähemmän kun tietää mistä mitäkin irroittaa.
Palaa sivulle “Yleinen - autot ja liikenne”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 20 vierailijaa